spot_img
5.2 C
Sibiu
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
spot_img

CNOG Sibiu: ”Stop Bullying. Start Inclusion” în Barcelona și Tenerife

Știri din Județ

Publicitate

În perioada 19.09.2022-24.09.2022 s-au desfășurat  mobilitățile din flux-urile 3 și 4 din cadrul proiectului Erasmus+ KA122  STOP BULLYING. START INCLUZIUNE, proiect cu numărul 2021-1-RO01-KA122-SCH-000014277. Proiectul Erasmus STOP BULLYING. START INCLUZIUNE vizează prevenirea şi reducerea fenomenului de bullying la toate nivelurile de şcolarizare din cadrul CNOG, prin conştientizarea elevilor şi rezolvarea situaţiilor în care se confruntă cu acest fenomen și creşterea gradului de incluziune a elevilor discriminaţi din diverse motive (etnie/religie/aspect etc.) sau victime ale bullying-ului pentru a crea un mediu sigur și relații pozitive între elevi.


Flux-ul 3 al proiectului a presupus participarea doamnei profesor Ileana Oțoiu la cursul CONFLICT MANAGEMENT, EMOTIONAL INTELLIGENCE AND BULLIYNG PREVENTION, organizat de  EUROPEAN ACADEMY OF CREATIVITY în Barcelona, SPANIA. Cursul desfășurat în Barcelona se adresează profesorilor care doresc să înțeleagă dinamica grupului și modul în care aceasta afectează colectivul clasei. Tensiunile, alianțele și luptele relaționale dintre elevi pot interfera cu învățarea și pot crea un mediu școlar nefavorabil.

Participanții au învățat despre diferitele tipuri de conflict și cum să le folosească ca o oportunitate de dezvoltare. Prin activități practice, care pot fi utilizate imediat în sala de clasă, participanții și-au sporit capacitatea de a modela și de a încuraja ascultarea activă, empatia și alfabetizarea emoțională în rândul elevilor de astăzi și al cetățenilor activi de mâine.

Munca în echipă la activitățile practice a prilejuit schimburi de experiență benefice pentru cei 11 participanți din 5 țări europene. Activitățile culturale, vizitele, excursiile au determinat coeziunea grupului și au creat oportunități pentru stabilirea unor parteneriate în alte proiecte Erasmus.

Activitățile realizate au avut ca rezultat o mai mare conștientizare a nevoilor și comportamentului emoțional al elevilor, participanții dobândind abilitățile de a promova relații mai puternice la clasă și un climat mai pozitiv în școală – pentru profesori și elevi.

În aceeași perioadă, în cadrul celui de-al 4-lea flux de formare al profesorilor de la Colegiul Național “Octavian Goga” din Sibiu, doamnele profesor Ileșan Daniela-Florentina, Nemeș Delia și Ighișan Anca au participat la cursul intitulat EMBRACING DIVERSITY, PREVENTING BULLYING AND VIOLENCE – Acceptarea diversității, prevenirea agresiunii și a violenței, desfășurat în San Cristobal de La Laguna- Tenerife, Spania, fiind organizat de EUROPASS TEACHER ACADEMY. Cursul s-a desfășurat într-o ambianță plăcută, împreună cu profesori din Italia și Polonia, fiind coordonat de profesor – trainer Maja Balcerzyk.

Școlile europene diferă unele de altele, dar, în același timp, se luptă cu probleme similare. Dintre acestea, se pare că discriminarea și bullying-ul sunt unele dintre cele mai răspândite și periculoase probleme. Nu numai că pot avea efecte negative asupra învățării, dar pot duce și la consecințe de lungă durată, triste, care pot afecta elevii pe parcursul întregii vieți.

Profesorii pot pune la punct strategii eficiente de îmbunătățire a proceselor educaționale, făcând pași importanți în fiecare zi.

Principalul obiectiv al cursului a fost ca profesorii să dobândească abilități dezvoltate și metodologii exersate pentru a preveni conflictele, a gestiona emoțiile și a promova un mediu școlar mai bun și mai sănătos, până la sfârșitul cursului, aceștia având o perspectivă mai profundă asupra dinamicii care stă la baza discriminării și agresiunii în școli.

În prima parte a cursului s-au definit termenii esențiali ai fenomenului pentru o mai bună înțelegere și identificare clară a situațiilor pe care le putem întâlni în activitatea didactică, metodele de identificare a comportamentelor agresive, precum și caracteristicile agresorului și ale victimei.

Fiecare participant a prezentat contextul și diversitatea din propria țară, respectiv școală, diversitatea la clasă și beneficiile educaționale. Dacă în lume ar fi doar 100 de oameni ?- cum i-am împărți, după rasă, credință, gen ș.a.?

Pe parcursul celor 5 zile de curs s-au desfășurat activități  care promovează diversitatea și incluziunea în clasă, eliminarea prejudecăților, stereotipurilor și a oricărei forme de discriminare, precum: antrenamentul empatiei pentru prevenirea agresiunii la adolescenți, activități de ascultare activă, lecții și exemple despre bullying, activități de mindfullness în mediul clasei, medierea între egali și rezolvarea conflictelor, originile conflictului, călătorii experimentale în căutarea diversităţii.

Acest curs a oferit participanților posibilitatea de a-și îmbunătăți metodele de lucru și de organizare datorită sarcinilor de rezolvare a problemelor care i-au provocat, de a-și perfecționa competența interculturală și cunoașterea altor culturi interacționând și lucrând cu colegi din alte țări din Europa, de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare prin îndeplinirea sarcinilor de cooperare și colaborare, în special, prin prezentarea de informații și participarea la discuții.

Munca în echipă la activitățile practice a prilejuit schimburi de experiență benefice pentru profesorii participanți din cele 3 țări europene.

Echipa de profesori își propune să transmită mai departe colegilor cele învățate pentru a putea preveni acest fenomen și a rezolva cât mai eficient situațiile cu care se confruntă comunitatea școlară din Colegiu.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

ACS Mediaș va întâlni liderul clasamentului