spot_img
11.6 C
Sibiu
duminică, 28 aprilie, 2024
spot_img

EDITORIAL: Ce sens are disciplina obligatorie Istoria evreilor. Holocaust?

Știri din Județ

Publicitate

Din acest an școlar, toți elevii de clasa a XI-a și unii de a XII-a studiază o nouă materie obligatorie: Istoria evreilor. Holocaust. În condițiile unei programe deja supra-încărcate, Ministerul Educației a adăugat o nouă materie. Pe baza unei legi mai ample, promovată și promulgată de președintele Iohannis privind evreii. Dar era necesară o materie distinctă?


Dacă întrebi elevi și părinți, așa cum am făcut eu, niciunul nu se arată încântat de apariția unei noi materii obligatorii. Mai ales că majoritatea nu îi văd sensul. O includere a subiectului în disciplina Istorie, era suficient. Mai ales că deja era tratată acolo chestiunea. De ce avem nevoie de o materie separată?

Holocaustul a existat. Un om normal nu poate contesta asta. Dar forțarea promovării victimelor evrei din timpul celui de al doilea război mondial la niște tineri de astăzi pare greșită. Mai ales că nu face decât să dea apă la moară naționaliștilor.

Mai ales că nu mai există o comunitate evreiască mare în România. Nu mai există de 70 de ani. Spre exemplu, se pune problema de ce nu se abordează o materie Istoria romilor? Comunitatea lor este mult mai mare în România. Iar victimizarea lor, segregarea și discursul xenofob în cazul lor este de actualitate.

Materia Istoria evreilor. Holocaust are o programă adoptată chiar și fără implicarea și recunoașterea finală a Institutului Elie Wiesel, cel care se ocupă strict de această problematică. Iar indicațiile date profesorilor sunt vagi. Se oferă pe siteurile Inspectoratelor Școlare, diferite suporturi de curs de la institute din SUA sau alte țări, unele nici măcar traduse în limba română. Sau se aruncă pur și simplu niște legături la pagini resursă de internet în engleză.

Am consultat programa și suporturile didactice oferite profesorilor. Majoritatea se axează strict doar pe evrei. Unele suporturi de curs abordează tangențial și problema romilor și victimele din comunitatea lor în Holocaust. Să nu uităm că genocidul din timpul războiului nu a fost doar contra evreilor, ci și a romilor, homosexualilor, comuniștilor etc. Dar victimele rome și homosexuale nu au fost niciodată perfect cuantificate de nimeni. Iar tragedia lor, prea puțin promovată.

Revin la întrebarea de ce avem nevoie de o astfel de disciplină? Nu era suficientă Educația Socială? O disciplină din clasele de gimnaziu care ar trebui să ne învețe copiii toleranța, non-discriminarea și democrația? De ce este nevoie să pedalăm strict doar pe problematica evreiască? Ca să generăm combustibil organizațiilor naționaliste? Să le dăm subiecte, chit că astăzi evreii în România nu au nicio influență? Sau au?

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă