18.1 C
Sibiu
joi, 28 martie, 2024

Sibienii se plâng că nu pot lua legătura cu pacienţii COVID. Vezi soluţia managerului Spitalului Judeţean

Știri din Județ

Oameni disperaţi, a căror părinţi sau bunici au contractat COVID şi au ajuns în spitalele din judeţ se plâng pe Facebook de încercările disperate pe care le fac de a lua legătura cu aceştia. Dacă un pacient COVID nu are telefon mobil la el, rudele acestuia află foarte greu unde este internat, iar de vorbit la telefon cu acesta nici pomeneală.

„Bunica mea este internata de o săptămâna și nu putem sa vorbim cu ea! La început a fost la terapie intensiva, acum e in salon cu perfuzii! La telefon nu ne dau informații, dacă mergem la spital nu ne lasă innauntru, am încercat sa luam și cu doctorița contact dar nici o șansa nu am avut, doar pachet putem sa ii trimitem prin portar/infirmiera!” scrie L.B., sibiancă. Bunica ei are 89 de ani şi nu are telefon mobil, nici nu ştie să folosească unul. Cazul ei este doar unul din zeci la ora actuală în judeţ. „Bunica noastră au adus-o la Spitalul Judeţean Sibiu pe medicală 1. O săptămână întreagă nu am găsit-o sunând la toate spitalele din Sibiu, Agnita şi Mediaş, nimeni nu vroia să dea nicio informaţie” scrie M.L.

Soluţia managerului Spitalului Judeţean Sibiu

Managerul Spitalului Judeţean Sibiu, Liliana Coldea, ne-a explicat că există o procedură general valabilă pe tot spitalul pentru oferirea de informaţii aparţinătorilor, dar s-a dovedit în contextul pandemiei că nu funcţionează mai ales la secţia infecţioase. Acolo medicii, asistentele şi infirmierele sunt prinse la maxim în actul medical. „Şi eu am primit sesizări în acest sens. Am început să lucrăm la o procedură de comunciare informaţii pe COVID în Spital. Vom pune la dispoziţie un telefon mobil şi un orar când se poate suna, pentru a se lua legătura cu pacienţii COVID, mai ales în vârstă, care nu au telefoane la ei” a declarat Liliana Coldea, în exclusivitate pentru SIBIU INDEPENDENT.

Ministrul Sănătăţii prezent ieri la Sibiu a fost întrebat de reporterul SIBIU INDEPENDENT când se deblochează posturile din administrativ din spitalele din România. El a subliniat că s-au deblocat posturile medicale, dar cele administrative a spus că nu e cazul. Oferirea de informaţii pentru pacienţi, este o atribuţie a unui angajat administrativ, în mod normal. Aparţinătorii nu au pretenţia ca medicul sau asistentele să se plimbe cu telefonul mobil la pacienţi pentru a putea vorbi cu aparţinătorii. Aceste atribuţii sunt legate de angajaţi administrativi, dar posturile acestea sunt încă blocate în toate spitalele din România.

Angajat DSP Sibiu despre o pacientă bătrână: „Mai uitaţi-vă şi în buletin, nu vedeţi ce vârstă are bunica?”

Dar aparţinătorii reclamă şi lipsa de informaţii centralizate cu privire la traseul medical al pacienţilor COVID. Sunt luaţi de acasă de ambulanţă, duşi la UPU, apoi internaţi într-un spital, pe o anumită secţie. Aceste informaţii în alte ţări sunt controlate de servicii publica ca DSP. Dar la DSP Sibiu nu se face asta. „Am sunat la DSP să aflu de bunica mea şi ştiţi ce mi-au zis? Mai uitaţi-vă şi în buletin, nu vedeţi ce vârstă are bunica? Avea săraca 87 de ani. Eu am zis că nu contează ce vârsta are bunica şi mi-a închis telefonul în nas! Şi tot aşa ne-au dus de nas 9 săptămâni, după care ne-au sunat ei şi ne-au spus că a murit!” a relatat M.L.

Publicitate

1 COMENTARIU

  1. Este regretabil ceea ce s-a intamplat.Dincolo de masti , nu mai exista empatie .Raman doar rani adanci in sufletul bunicilor, care se simt abandonati de familie, si nepotilor ,disperati ca nu le pot spune cat de mult ii iubesc, sa-i incurajeze , sa le dea energie pentru a trece peste aceasta situatie dificila.

    Mesaj pentru angajatul DSP: Intre copii si bunici exista o legatura unica, una speciala. Bunicii sunt o binecuvantare in viata copiilor. Pentru copii , parintii si bunicii nu au varsta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img

Ultimele Știri