Laura Vîlsan – motivul pentru care a ales să demisioneze din funcția de director general al DGASPC Sibiu

Laura Camelia Vîlsan, a transmis un punct de vedere cu privire la retragerea sa din funcția de director general al DGASPC Sibiu.

Întrucât s-au vehiculat în spațiul public anumite inadvertențe legate de decizia mea de a mă retrage din funcția de director general, sunt necesare unele precizări pentru o informare corectă a opiniei publice:
Pe data de 14.01.2021, când am revenit la serviciu, am formulat o cerere către președinta Consiliului județean Sibiu, doamna Daniela Cîmpean, prin care am solicitat mutarea definitivă din funcția publică de director general pe cea inferioară de Șef serviciu Strategii, programe, proiecte în domeniul asistenței sociale și relația cu organizațiile neguvernamentale, începând cu data de 14.04.2021, instituția mutării fiind reglementată de art. 507 al OUG 57/2019, privind Codul Administrativ.
Solicitarea mea a fost discutată cu domnia sa în data de 13.03. de o manieră onestă -cum de altfel au fost toate discuțiile noastre în ultimul an și jumătate- explicându-i rațiunea pentru care am luat această decizie, subliniind faptul că încă de la începutul exercitării acestei funcții de conducere am pornit cu gândul că îmi voi asuma această imensă responsabilitate pentru o perioadă de 7 ani. Data de la care se va aproba această cerere va fi decisă de doamna Președintă.
Un deziderat personal a fost ca Direcția Generală să inspire respectul cetățeanului și pentru ca instituția noastră să beneficieze de respectul cetățenilor, impactul cu comunitatea trebuie să îmbrace haina etică a respectului și profesionalismului.
Totodată, mi-am asumat responsabilitatea de a insufla angajaților instituției atitudinea de atingere a excelenței în propria activitate, perseverența și spiritul civic, în contextul rolului social pe care il avem de îndeplinit.
Nu este simplu să fii lider. Mai ales când știi că poți dezamăgi și îți asumi riscul acesta, pentru că nu vrei să fugi de ceea ce te sperie mai tare: mie acești 7 ani mi-au oferit emoțiile unui montagne russe. Și mai cred că ultima perioadă de timp se aseamănă mai mult cu un exercițiu de echilibristică între așteptările celor care au nevoie de noi și ce putem noi să le oferim.
Ca atare, termenul împlinindu-se, a venit vremea să îmi țin promisiunea pe care mi-am făcut-o mie însămi acum 7 ani când am acceptat să intru în competiție pentru această funcție atât de dificilă și să mă retrag de la conducerea Direcției.
Mutarea mea nu este lașitate sau un semn de slăbiciune ci o recunoaștere a faptului că un lider începe să se erodeze după 7 ani. Un lider își iubește oamenii, îi sprijină, sudează echipe și încurajează emulația între aceștia pentru atingerea maximului de potențial la care pot ajunge.
Privind retrospectiv, realizez faptul că au fost ani ”kamikaze” pentru majoritatea colegilor mei, ani în care eforturile depuse, problemele întâmpinate, dilemele, frustrările puternice au contribuit decisiv la formarea de caractere, creșterea încrederii în competențele și abilitățile profesionale ale echipei mele și până la urmă asta contează și rămâne.
Am reușit performanțe frumoase împreună materializate în proiecte finalizate sau în curs de derulare în valoare de 15.080.085 lei ( aprox 3 milioane euro):
-finalizarea unor obiective de investiții menite să îmbunătățească substanțial calitatea vieții rezidenților noștri în 5 centre-reabilitări, modernizări și dotări
– am înființat un centru de primire in regim de urgență și o locuință protejată pentru victimele violenței domestice,
-am închis 3 centre de plasament fără implicații financiare
– am depus 3 cereri de finanțare pentru închiderea altor 2 centre si inființarea corelativă a 2 Centre zi si 4 CTF-uri
– sunt in elaborare alte 2 cereri de finanțare pentru închiderea unui alt centru si inființarea a 2 CTF si 1 Centru de zi
-se află în derulare înființarea unui centru regional pentru consiliere agresori
-este în derulare proiectul destinat consolidării capacității de gestionare a crizei Covid 19 la nivelul tuturor centrelor rezidențiale
-este în derulare un proiect privind dezvoltarea unui model de intervenție pentru copiii aflați in situatii vulnerabile din judetul Sibiu, în parteneriat cu SOS Satele Copiilor România
-recent mi-am dat acordul de principiu pentru participarea alături de ANES la implementarea proiectului Minerva-initiativa Asociației Zi de BINE pentru facilitarea accesului la asistența de urgență prin intermediul nr. unic 112, in cazul victimelor violenței domestice prin furnizarea unui dispozitiv buton panică
De asemenea, am avut și câteva inițiative inedite, unele fiind considerate premieră în rândul DGASPC-urilor din țară:
– Gala sportivă a persoanelor cu dizabilități, care se desfășura anual, cu peste 120 de participanți din centrele rezidențiale pentru copii și adulți
-Gala ”Unite pentru femeile cu dizabilități instituționalizate”-cu ocazia Zilei de 8 Martie
-Concursuri tematice pentru copiii instituționalizați: ”Ce vreau să mă fac când voi fi mare?” ”Director pentru o zi” , ”Ce mă face pe mine un copil fericit?”,
-Evenimente destinate angajaților : ”Angajatul anului”, ”Șeful de serviciu al anului”, ”Seful de centru/ Directorul anului”,
-În 2020 am organizat 3 cursuri online pentru gestionarea eficientă și prevenirea îmbolnăvirii cu SARS-COV 2 din punct de vedere medical, psihologic și social cu angajații tuturor centrelor și un curs destinat directorilor de DGASPC, cu sprijinul dr.Laura Ghibu,
– Am confecționat viziere, am distribuit tuturor beneficiarilor și angajaților aceste produse de protecție,
– Am lansat de Crăciun campania de strângere de fonduri pentru reabilitarea căsuțelor de la CRRN Tălmaciu ”Fii ambasadorul căsuței de poveste”,
-Am demarat procedurile pentru înființarea unei Asociații a DGASPC pentru sprijinirea instituției în toate proiectele pe care le va derula,
-Luna aceasta am organizat un curs de educație juridică la care au participat 247 de copii din centrele de plasament și din asistență maternală, ținut de judecătorul Cristi Danileț,
-Sunt coordonatorul județean al proiectului TEAM-UP care își propune să dezvolte rețeaua de asistență maternală cu încă 60 de asistenți maternali
Precizez că voi continua implementarea proiectelor amintite mai sus, dar și a altora pe care viitoarea echipă managerială le va propune, căreia îi doresc mult succes în nobila misiune pe care și-o asumă și pe care o voi susține fără rezerve.
Știu că atunci când împletești pasiunea cu puterea, rațiunea cu empatia și credința cu stăruința îți atingi și desăvârșești menirea ca Om și ca Profesionist!
Împreună mergem mai departe!

You may also like...

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *