spot_img
15.2 C
Sibiu
miercuri, 24 aprilie, 2024
spot_img

Primele două zile de offroad au arătat, încă o dată, de ce Red Bull Romaniacs este considerat drept cel mai dur raliu de hard enduro din lume

Știri din Județ

Publicitate

Primele două zile de offroad au arătat, încă o dată, de ce Red Bull Romaniacs este considerat drept cel mai dur raliu de hard enduro din lume. Și pentru că imaginația uneori diabolică a track-managerilor nu a fost suficientă, riderii s-au trezit și într-o permanentă luptă cu natura, ba prin ploi violente, ba într-o caniculă ce i-a stors de puteri. Opinia generală la finalul primelor două zile? Majoritatea își vor schimba clasa în anul ce va veni.

Foto: Dragoș Dumitru



Prima zi de concurs a fost un adevărat masterclass de hard enduro din partea celui supranumit „Regele Carpaților”, sextuplul câștigător la Red Bull Romaniacs, Graham Jarvis. Deși cel mai în vârstă concurent la clasa Gold, Jarvis a condus în prima zi ca în tinerețe. Deși a plecat în cursă la mijlocul plutonului fruntaș, până la finiș a depășit tot ce avea în față și a încheiat ziua pe primul loc, urmat de Manuel Lettenbichler și Wade Young. Mani și Graham au pornit ca din pușcă în cea de-a doua zi, lăsând restul concurenților în urmă, la minute bune distanță. Și au mers împreună până după service point, unde Graham Jarvis a avut un accident destul de serios, s-a accidentat la genunchi și a fost nevoit să se întoarcă la echipa sa pentru îngrijiri. Astfel, Mani Lettenbichler s-a trezit în fruntea cursei și a câștigat cea de-a doua zi de offroad. Și ce zi grea au avut. Startul s-a dat din apropierea de Gura Râului, au trecut apoi pe la Jina ca să coboare spre valea Șugag, în apropiere de Cugir. Cei 104 kilometri de traseu i-au purtat prin secțiuni extrem de dificile, Galindo`s ridge, Babysitter (o zonă stâncoasă) sau Kill em All (o urcare extrem de abruptă pe o potecă foarte îngustă). Epuizare a fost cuvântul zilei, mulți dintre ei fiind la un pas să renunțe, în special din cauza căldurii. Din fericire, cele 30 de minute pauză în service point le-au fost tare de folos motocicliștilor, care au apucat să își adune puterile pentru ultimii kilometri înaintea bivuacului etapei maraton. Este pentru prima dată în istoria Red Bull Romaniacs când se organizează o etapă maraton, ceea ce înseamnă că între zilele 2 și 3 riderii nu au asistență tehnică ci trebuie să își regleze sau repare singuri motocicletele pentru ziua următoare. De asemenea, ei înnoptează într-un bivuac creat special pentru această etapă.


Foto: Vlad Ionescu



Mâine dimineață ei vor porni în cursă la ora 6:30 și au în față un traseu de 113 kilometri, cu câteva secțiuni semnătură pe care le cunosc din anii precedenți, ceea ce însă nu le face deloc mai simple. Vor da piept cu Cambodia, Vietnam sau infamul Brother of K2, una dintre cele mai dificile secțiuni din întreaga cursă, înainte de a ajunge la finishul din Săliște, unul dintre cele două evenimente din cadrul raliului unde este permisă și prezența spectatorilor, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare.


Foto reprezentativ: Sebastian Popescu

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

EDITORIAL: Elevii sibieni olimpici și viitorul lor

LOAMNEȘ: Investiții masive în școli

Rășinariul are capelă mortuară la standarde