spot_img
14.3 C
Sibiu
vineri, 26 aprilie, 2024
spot_img

EDTORIAL: Piedone, Simion şi Turcan sau despre politicieni pe Facebook

Știri din Județ

Publicitate

O parte din politicienii români au înţeles că fără prezenţa în mediul online nu prea mai contează ce mari realizări ai făcut. Sau nu ai făcut. Important este în ziua de astăzi să apari cât mai des pe internet. Cu o poză, o postare sau un video. Goana după platourile naţionale de televiziune s-a mai redus, pentru că românii trec tot mai mult spre online ca sursă de informaţii.

Am ales trei exemple de politicieni naţionali prezenţi adesea pe internet. Adică trei exemple de politicieni care au echipe de campanie tot timpul şi postează mereu pe Facebook, nu doar în campaniile electorale. La polul opus, fără nicio prezenţă pe internet sunt politicienii mici, din comune şi orăşele. Cu mici excepţii aceştia au dispărut din mediul online şi re-apar, în cel mai bun caz, odată la patru ani, la alegeri. Sunt şi acolo câteva exemple în judeţul nostru de primari sau consilieri locali care au intuit că prezenţa constantă pe Facebook şi publicaţii online este foarte importantă pentru capitalul politic pe termen lung. Dar sunt puţini, mult prea puţini.

Revenind la cei trei politicieni naţionali omniprezenţi pe Facebook la care m-am oprit: Crstian Popescu Piedone, George Simion şi Raluca Turcan. Toţi trei sunt deja foarte cunoscuţi în toată România. Dar continuă să îşi cultive imagine pe Facebook.

Piedone, ajuns acum primar la sectorul 5, a adoptat strategia video-urilor pe Facebook cu intervenţiile sale în cartierele sectorului. Stilul agresiv la adresa propriilor subalterni, realizările aparent rapide din sector şi discursul „de partea poporului” îi atrag mii de distriburi şi like-uri pe Facebook. Dar nu doar din Sectorul 5, ci din toată ţara. Într-un an, Piedone s-a reabilitat ca imagine, după ce o perioadă presa centrală l-a tocat mărunt. Şi în ritmul acesta are şanse mari ca în 2024 să devină primarul Bucureştiului. Capitalul său de imagine, deci şi cel politic creşte galopant în rândul maselor din toată ţara care „gustă” stilul său agresiv şi dur cu angajaţii de la stat. Un fel de Vlad Ţepeş modern.

George Simion are şi el un stil agresiv. Liderul partidului AUR a câştigat scorul incredibil din alegerile parlamentare pe „barba” sa, mai bine zis pe campania sa pe Facebook. Deşi la alegerile locale AUR a scos un scor de mizerie, şocul produs la parlamentare a arătat puterea Facebook-ului. Simion nu a lăsat garda jos şi continuă să fie omniprezent în ţară pe Facebook şi restul internetului. Cu video-uri agresive sau naţionaliste Simion se vreu un fel de Zelea Codreanu modern. Mai rămâne să apară pe un cal alb cu un cojoc pe spate prin Bucureşti. Galopul său de imagine pe Facebook se reflectă şi în procentele în creştere din sondajele naţionale pentru AUR.

Ajungem şi la reprezentanta Sibiului la nivel naţional, Raluca Turcan. Nu este singura. Dan Barna este şi el un politician de top, doar că nu atât de prezent în mediul online. Şi nu mă refer strict la postări de Facebook, ci şi la prezenţa în media online. Turcan este ca o tornadă media şi social media online la orice apariţie. Aţi remarcat şi voi că orice apariţie a ei se lasă cu articole agresive în multe publicaţii online? Sau că orice articol despre ea atrage instant sute sau mii de comentarii, majoritatea critice şi agresive la adresa ei? Dincolo de trolii plătiţi de opoziţie sau de colegi din propriul partid, Turcan iscă scântei cu orice apariţie. Deşi, spre deosebire de Piedone şi Simion, tonul discursul ei nu este agresiv, din contră. Orice gest îi este re-interpretat, orice expresie folosită, răstălmăcită. Oare toate se întâmplă pentru că este femeie în politică? Pentru că am senzaţia că toate femeile ajunse la vârf în politică au fost tratate rapid cu acest „medicament” al urii şi agresiunii verbale. Un misoginism, încă, din păcate, specific poporului român, în acest caz întreţinut de trolii de partid. Se pare că a fi femeie la vârf în politica românească este foarte greu, printre atâţia bărbaţi mojici ajunşi acolo.

Am luat trei exemple de prezenţe politice pe Facebook şi internet în general. Trei personaje care fac rating mare online, dar care aşa strâng şi capital politic. Vedem că la români stilul agresiv sau naţionalist al unor politicieni ca Piedone sau Simion prinde mai bine, decât un stil elegant, informativ şi empatic ca al Ralucăi Turcan. Între cei trei sunt clase politice total diferite. Adică Piedone şi Simion sunt balcanici, iar Turcan merge pe stilul vest-european.

Din cele trei exemple şi alte care mai există la noi sau în occident, restul politicienilor din judeţul Sibiu ar trebui să înveţe. Degeaba faci lucruri bune pentru comunitate, dacă nu eşti vizibil ca primar când acestea se realizează. Şi acest lucru trebuie făcut zilnic, timp de patru ani. Altfel rişti să pierzi alegerile următoare, nu pentru că nu ai realizat lucruri bune pentru cetăţeni, ci pentru că nu ai fost prezent în online cu poze şi video-uri în care cetăţenii să te vadă pe tine coordonând acele realizări pentru comunitate.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

ACS Mediaș va întâlni liderul clasamentului