EDITORIAL: Avem târg de Crăciun celebru, dar…

Știri din Județ

Târgul de Crăciun al Sibiului a devenit un brand naţional şi o atracţie turistică. Mai ales pentru români, dar şi ceva străini. Ţinând cont că este încă pandemie, anul acesta târgul a fost luat cu asalt de la început şi datorită promovării făcută de presa locală şi centrală. Dincolo de aspectul său estetic apreciat de mulţi, târgul de Crăciun are bubele sale.

În primul rând, ceea ce a generat un întreg scandal naţional online este permiterea accesului doar pe baza certificatului verde. Organizatorii au spus că aşa cere “legea”, dar, curios, la Braşov accesul se face fără certificat, la liber. Şi introducerea certificatului pentru acces a dus la bătăi de cap inutile cu oameni puşi la cele două intrări să scaneze mii de persoane. Iar cozile generate au făcut înconjurul internetului şi a televiziunilor.

În al doilea rând, târgul de Crăciun de la Sibiu este scump. Pentru organizarea lui Primăria Sibiu alocă prin Agenda Culturală către organizatorul târgului, Asociaţia Events for Tourism Sibiu 100.000 de lei. Aceeași asociație mai primește 250.000 de lei să organizeze programul artistic de Revelion, separat de târgul de Crăciun. În ceilalţi ani, co-organizator era firma A1 Events Srl Sibiu. Organizatorii re-folosesc an de an căsuţele, care sunt reparate şi unele înlocuite sau altele noi adăugate. Dar le închiriază comercianţilor pe bani. Cam 2.000 de euro o căsuţă normală pe perioada târgului plus utilităţi (curent). De aici, rezultă şi preţurile foarte mari practicate de comercianţi, care pe lângă chirie trebuie să plătească şi angajaţi şi marfa pusă la vânzare. Uite aşa avem paharul de vin fiert cu 7-8 lei sau ţuica de 40 de grade (impropriu numită pălincă) tot la acelaşi preţ, dar la o cantitate mult mai mică. Sau acadele la 8 lei care le iei din supermarket cu 50 de bani. Aţi prins ideea.

În al treilea rând, târgul s-a laicizat de anul acesta. Adică a spus adio la ieslea creştină şi la orice element care să aducă aminte de Naşterea lui Christos. Altfel spus, au transformat Crăciunul într-un eveniment pur comercial.

În al patrulea rând, şi cred eu cel mai grav, este că târgul a devenit o locaţie exclusivistă pentru adulţi. Cei mici, singurii care mai cred în Moş Crăciun şi în minunile din această perioadă nu sunt băgaţi în seamă prea mult la târgul de Crăciun Sibiu. Avem un patinoar, un carusel şi o roată. Problema este că pe roată copiii au acces doar cu un adult şi peste o anumită vârstă. Iar preţurile celor trei potenţiale distracţii pentru copii sunt uriaşe. 30 de lei pentru 30 de minute la patinoar sau 20 de lei pentru două rotiri cu roata mare sunt exagerate. Şi spun asta prin prisma că acest târg este în primul rând al sibienilor, dar a devenit al turiştilor români cu bani. Şi asta nu este normal.

Poate că Primăria Sibiu ar trebui să facă, precum alte primării din ţară, un “Orăşel al Copiilor” cu distracţii pentru cei mai mici sau mai mari dintre copii la preţuri accesibile pentru toate buzunarele. Pentru că la târgul de Crăciun, copiii nu au ce face. Ori Crăciunul este în primul rând despre copilărie şi nu despre nişte adulţi care beau vin fiert la supra-preţ.

- Advertisement -spot_img

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Ultimele Știri