Consiliul Județean Sibiu organizează miercuri, 4 mai 2022, începând cu ora 10, un eveniment dedicat ucrainenilor care au ales să se refugieze în județul Sibiu. Scopul evenimentului intitulat ”Bine ați venit în Județul Sibiu”, care va fi găzduit la sediul instituției, situat pe strada General Ghe.Magheru, nr.14, este acela de a pune laolaltă toți factorii care pot informa și susține cetățenii ucraineni stabiliți la Sibiu. Vor participa o serie de companii private/angajatori, ONG-uri și instituții de stat precum: Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sibiu, Biroul de Imigrări, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Sibiu, Asociația Medicilor de Familie, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Sibiu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcția de Asistență Socială din cadrul Municipiului Sibiu, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Inspectoratul Teritorial de Muncă.
”Apreciem aportul sibienilor care au luat în casele lor ucraineni, apreciem spiritul civic și de întrajutorare de care a dat și dă dovadă comunitatea sibiană. Demersul nostru vine în sprijinul tuturor acestor inițiative particulare.
Întâlnirile repetate ale Consiliului Județean Sibiu atât cu ucrainenii, cât și cu asociațiile neguvernamentale și cu instituțiile publice implicate în gestionarea refugiaților din Ucraina au evidențiat o serie de provocări la care doar împreună cu mediul de afaceri, cu ONG-urile, cu instituțiile publice le putem găsi rezolvare. Cea mai stringentă problemă cu care refugiații se confruntă este aceea de a găsi un loc de muncă și în acest sens vom organiza o minibursă a locurilor de muncă, la sediul CJ.Vreau să le mulțumesc tuturor firmelor care au dat curs invitației noastre și vor participa cu oferta de job-uri dedicate cetățenilor ucraineni. Totodată, cu sprijinul instituțiilor statului prezente la eveniment, ucrainenii vor putea afla detalii privitoare la educația copiilor, la documentele și sursele oficiale din care să se poatăinforma, la aspecte ce țin de asistența medicală, angajări și alte informații de care au nevoie pentru a se integra cât mai ușor în comunitatea județului Sibiu și de a se simți bine în perioada pe care o vor petrece în județul nostru. Sunt convinsă că lucrurile se vor așeza treptat, dar este nevoie de efort susținut din partea noastră, a autorităților, și a întregii comunități”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Reprezentanți instituțiilor publice prezente la eveniment vor răspunde la întrebări în sesiuni pentru fiecare domeniu. De asemenea, vor exista și standuri cu materiale informative, traduse în limba ucraineană.
Desfășurătorul evenimentului
MARȚI, 4 mai 2022
În curtea interioară a Consiliului Județean Sibiu
➢ Ora 10 – Deschidere eveniment. Participă: Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu
Și Eugene Vovk, reprezentantul ucrainenilor în județul Sibiu
În sala de conferințe a Consiliului Județean Sibiu
➢ Ora 10:20 – 10:35 – Prezentare ISU
➢ 10:40 – 11:30 – Biroul pentru Imigrări
➢ 11:35 – 12:15 – Inspectoratul Școlar Județean
➢ 12:20 – 12:45 – Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Sibiu și Asociația Medicilor de Familie
➢ 12:50 – 13:30 – Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Sibiu, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu
➢ 13:35 – 14:10 – Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă și Inspectoratul Teritorial
de Muncă
În curtea interioară a Consiliului Județean Sibiu
➢ 10:00 – 14:30 – Socializare; copiii vor putea colora în timp cepărinții se informează
✓ Întrebări răspunsuri între ucraineni și instituțiile publice
✓ Întrebări răspunsuri între ucraineni și ONG-uri
✓ Întrebări răspunsuri între ucraineni și companii/angajatori
Mai mulți sibieni au contactat ziarul Sibiu Independent pentru a semnala o problemă gravă, întâlnită la periferia municipiului Sibiu. Este vorba despre un teren plin cu gunoaie, materiale de construcții și cadavre de animale. Pe scurt, un adevărat focar de infecție.
Zona reclamată se află în apropierea magazinului Hornbach, sau mai exact, în imediata vecinătate a Shopping Center. Sibienii care trec zilnic pe acolo, pe sub podul autostrăzii A1, nu au de ales decât să “admire” gunoaiele urât mirositoare. Aceștia au făcut reclamații la Primărie, la Poliția Locală, la Garda de Mediu, cam la toate autoritățile care ar trebui să ia atitudine. Rezultatul? Reclamații fără răspuns sau promisiuni de igienizare. Însă de mai bine de o lună, nimic nu s-a schimbat! Același peisaj macrabru, plin de animale abandonate și mizerie de nedescris, toate.
“Zona este sub orice critică, un adevărat focar de infecție. Trec zilnic pe acolo și îmi este greață. Este o zonă intens frecventată de oamenii care vor să scape de molozul rezultat din construcții sau mai grav, de cei care aleg să abandoneze animalele pe câmp. Doar eu, împreună cu Asociația “Prietenii Berzelor” am salvat 9 cățeluși abandonați. Am cerut peste tot, solicitări peste solicitări, rugăminți peste rugăminți. Montați camere de supraveghere și curățați zona. ABSOLUT NIMIC. Flit total din partea autorităților” a declarat pentru Sibiu Independent, domnul Radu Tudor, președintele Uniunii Chinologice Royal
De Ziua Europei, Filarmonica de Stat Sibiu celebrează valorile culturale care ne unesc!
În perioada 5-7 mai, publicul din municipiile Sibiu și Deva este invitat să ia parte la trei evenimente muzicale organizate sub genericul „Summit Muzical European”.
Joi, 5 mai, începând cu ora 19.00, la Sala Thalia, orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu, alături de faimosul pianist italian Antonio di Cristofano, va susține un concert simfonic sub bagheta maestrului Piotr Sułkowski. Programul va începe cu imnul Europei, respectiv „Oda bucuriei” din Simfonia a IX-a de Ludwig van Beethoven, și va continua cu Frédéric Chopin – Concertul nr. 2 op. 21 în fa minor pentru pian și orchestră și Antonín Dvořák – Simfonia nr. 9 în mi minor „Din lumea nouă“.
„Summit-ul Muzical European, organizat de colegii de la Filarmonica de Stat Sibiu, celebrează valorile comune pe care le împărtășim în Uniunea Europeană, în spiritul solidarității și al unității care stau la baza Declarației Schuman, fundamentul UE. Este o ocazie frumoasă pentru fiecare dintre noi de a celebra apartenența noastră, a României, la Uniunea Europeană, un eveniment care se desfășoară într-un județ profund atașat de valorile familiei europene”, a declarat doamna Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Biletele pentru concertul simfonic de joi, 5 mai, sunt puse în vânzare la casa de bilete a Filarmonicii de Stat Sibiu (de luni până joi, orele 10:00-12:00 și 13:00-16:00), precum și online pe www.iabilet.ro, la prețul de 40 lei – acces general. Pentru elevi, studenți și pensionari, se acordă o reducere de 50 %.
Vineri, 6 mai, de la ora 19.00, pianistul Antonio di Cristofano va susține un recital în Sala „Pro Arte” a Colegiului Național „Decebal” din Deva. Accesul se face pe baza biletelor puse în vânzare la prețul de 10 lei.
Sâmbătă, 7 mai, de la ora 19.00, în Sala Mare a Centrului Cultural „Drăgan Muntean” Deva, melomanii sunt așteptați la concertul simfonic susținut de orchestra sibiană și solistul Antonio di Cristofano – pian. La pupitru se va afla dirijorul Piotr Sułkowski. Programul include: „Oda bucuriei” (fragment din Simfonia a IX-a de L. v. Beethoven), F. Chopin – Concertul nr. 2 op. 21 în fa minor pentru pian și orchestră și A. Dvořák – Simfonia nr. 9 în mi minor „Din lumea nouă“. Biletele pot fi achiziționate de la Centrul Cultural „Drăgan Muntean” Deva, de luni până vineri, între orele 09:00 și 16:00, la prețul de 20 lei.
„Viața culturală a municipiului Deva este atestată încă din Evul Mediu și a prins aripi începând cu a doua jumătate a secolului XIX, iar noi ne dorim să asigurăm nu doar continuitatea, ci dezvoltarea sa. Din 2021 ne bucurăm de un parteneriat cu Filarmonica de Stat Sibiu și reușim să organizăm împreună evenimente muzicale de înaltă ținută, prin care răspundem așteptărilor publicului dornic de manifestări culturale și creștem atractivitatea orașului ca destinație turistică. O astfel de manifestare excepțională la Deva este «Summitul Muzical European», o inițiativă care așează municipiul nostru pe harta culturală a Europei. Vă așteptăm cu drag la recitalul de pian susținut de reputatul pianist Antonio di Cristofano, precum și la concertul simfonic în care-l vom asculta pe Antonio di Cristofano alături de orchestra simfonică a Filarmonicii de Stat Sibiu, sub bagheta dirijorului Piotr Sułkowski!”, a declarat domnul Nicolae Florin Oancea, primarul municipiului Deva.
#togetherforVictor
Solidaritatea este una dintre valorile europene în care credem! Ne-am propus să demonstrăm că Sibiul se mobilizeazăpentru Victor, micuțul diagnosticat cu o boală genetică rară, săaibă parte de fericirea pe care o merită fiecare copil. Ansamblul de alamă al Filarmonicii Sibiu se alătură campaniei umanitare „Together for Victor”.
Tromba Felix, unul din cele mai „fresh” proiecte muzicale ale orașului Sibiu, este format din: Medve Sandor (trompetă), David Jurca-Zorlențan (trompetă), Alin-Ștefan Roman (corn), Ion Palagniuc (trombon) și Gheorghe Simion Ianța (tubă). Repertoriul cvintetului reunește piese de jazz, muzică clasică și muzică de film.
Luni, 9 mai, de la ora 19.00, vă invităm la concert în sala festivă a Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu. Toate încasările vor fi donate pentru Victor. Donația recomandată este de 20 lei, dar orice sumă este binevenită.
***
Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțareaConsiliului Județean Sibiu.
Producțiile „Faust” și „Povestea prințesei deocheate”, în regia lui Silviu Purcărete, spectacole fenomen, apreciate la nivel național și internațional, vor aveaprimele reprezentații din acest an în lunile mai și iunie la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu.
„Faust”, de J. W. Goethe, în regia lui Silviu Purcărete a avut premiera în anul 2007, iar de atunci și până în prezent au fost peste 250 de reprezentații, toate cu casa închisă. Spectacolul a fost distins la Gala Premiilor UNITER 2008, a participat la Festivalul Goethe de la Frankfurt în 2008 și la Festivalul Internațional de Teatru de la Edinburgh 2009 în selecția oficială, a primit Herald Angel Award 2009, și Premiul de Excelență la Gala Premiilor UNITER 2010.
„Povestea prințesei deocheate” are la bază un scenariu original, semnat de Silviu Purcărete, care pornește de la piesa kabuki a lui Tsuruya Namboku al IV-lea. Spectacolul a fost distins cu Premiul UNITER pentru Cel mai bun spectacol al anului 2018, în România, Cea mai bună actriță în rol principal pentru rolurile Seigen și Shinnobu Sota – Ofelia Popii, Cea mai bună scenografie – Dragoș Buhagiar.De asemenea, a fost prezentat în cadrul Festivalului Europalia, de la Bruxelles.
„Faust” este programat în 13, 14, 20 și 21 mai, de la ora 19:00. În 4 iunie este programată o nouă reprezentație de la ora 19:00, iar în 5 iunie, de la ora 17:00. Prețul unui bilet este 100 lei.
În 10 și 11 iunie, de la ora 19:00, sunt programate reprezentațiile spectacolului „Povestea prințesei deocheate”. Prețul unui bilet întreg este 60 lei, prețul redus 50 lei.
Ambele spectacole se joacă la Fabrica de Cultura IACM Construcții UniCredit
INFORMAȚII SUPLIMENTARE DESPRE SPECTACOLE
Faust
De: J. W. Goethe
Regia: Silviu Purcărete
Traducerea: Şt. A. Doinaş Decor și light design: Helmut Stürmer Costume: Lia Manţoc Muzică originală: Vasile Şirli Orchestrație: Doru Apreotesei Video: Andu Dumitrescu Asistent scenografie: Daniel Răduţă
Cu: Ofelia Popii, Miklós Bács, Cezara Crețu, Ioana Antal, Andreea Preda, Iunis Minculete, Simona Negrilă, Eveline Buta, Andrada Oltean, Francesca Pop, Cristian Stanca, Johanna Adam, Ioana Cosma, Veronica Arizancu, Emőke Boldizsár, Diana Fufezan, Ioana Blaga Frunzescu, Raluca Iani, Dana Lăzărescu, Mariana Mihu – Plier, Serenela Mureşan, Fabiola Petri, Gabriela Pîrlițeanu, Cristina Ragos, Cristina Stoleriu, Dana Taloş, Arina Ioana Trif, Cendana Trifan, Codruţa Vasiu, Mihai Coman, Ali Deac, Alexandru Malaicu, Adrian Matioc, Adrian Neacşu, Cătălin Neghină, Eduard Pătrașcu, Viorel Rață, Vlad Robaș, Ștefan Tunsoiu, Marius Turdeanu, Iustinian Turcu, Pali Vecsei, Liviu Vlad, Andrei Gîlcescu, Horia Fedorca, Yannick Becker, Dorin Pitariu, Lucian Fabro, Călin Filip, Ciprian Oancea și studenții Departamentului de Artă Teatrală din cadrul ULBS; Câinele Faust
Un reper important al teatrului românesc de după 1989, producția Teatrului Național „Radu Stanca“ Sibiu contribuie semnificativ la promovarea valorilor culturale naționale, precum și la susținerea unui dialog productiv între artiștii români și cei europeni. Acest lucru a fost confirmat prin premiile obținute, precum prin și turneele întreprinse: Ofelia Popii – premiul pentru cea mai bună interpretare feminină într-un rol principal și Helmut Sturmer – premiul pentru cea mai bună scenografie – Gala Premiilor UNITER 2008, participare la Festivalul Goethe de la Frankfurt în 2008 și la Festivalul Internațional de Teatru de la Edinburgh 2009 în selecția oficială, Ofelia Popii – Herald Angel Award 2009, Premiul de Excelență – Gala Premiilor UNITER 2010.
„Faust“ e mai mult decât un spectacol de teatru. Emoționant și visceral, „Faust“ își invită publicul la o experiență puternică despre cunoaștere, credință, durere și iubire. „Faust”-ul lui Silviu Purcărete se distinge prin complexitatea viziunii regizorale: este o experiență extrasenzorială la granița dintre Pământ și Iad, un peisaj amplificat prin proiecții, muzică rock live, zeci de actori și dansatori și o coloană sonoră originală semnată de Vasile Şirli. La baza acestui „Faust“ modern stă improvizația, textul lui Johann Wolfgang von Goethe constituind punctul de plecare pentru o compoziție teatrală de excepție. Scenariul spectacolului de la Sibiu surprinde momentele esențiale din textul lui Goethe: pactul lui Faust cu Diavolul, patima lui Faust pentru Margareta, noaptea Valpurgiei și ridicarea lui Faust la Cer. Producția se remarcă prin decor și light design de o impresionantă forță evocatoare, costume provocator sugestive, elegante sau burlești, muzică antrenantă sau copleșitoare cu efecte sonore adecvate ambianței funambulești, proiecții video ingenios articulate în arhitectura întregului demers scenic, creat monumental prin jocul a peste 120 de actori într-o hală industrială dezafectată.
„Povestea prințesei deocheate”
scenariu de Silviu Purcărete inspirat din Sakura Hime Azuma Bunshô, de Tsuruya Nanboku al IV-lea
Regia: Silviu Purcărete
Traducere: Eugen Gyemant Muzica originală: Vasile Şirli Scenografia: Dragoş Buhagiar Asistent regie: Eugen Gyemant, Sanda Anastasof Asistent scenograf: Iuliana Gherghescu Face designer: Minela Popa Pregătire muzicală: Vlad Robaș Make-up: Elena Vlad, Corina Predescu, Bogdan Dobre Manager proiect: Claudia Maior Coordonator marketing: Eliza Ceprăzaru
Cu: Ofelia Popii, Iustinian Turcu, Dana Taloş, Adrian Matioc, Diana Văcaru-Lazăr, Cristian Stanca, Diana Fufezan, Raluca Iani, Mariana Mihu – Plier, Adrian Neacşu, Pali Vecsei, Vlad Robaș, Emőke Boldizsár, Cristina Stoleriu, Alexandru Malaicu, Codruţa Vasiu, Serenela Mureşan, Johanna Adam, Cristina Ragos, Cendana Trifan, Antonia Dobocan, Veronica Arizancu, Arina Ioana Trif, Fabiola Petri, Gabriela Pîrlițeanu, Monica Vîlcu, Ioana Cosma, Cristina Blaga-Tomuș, Oana Brânzan, Eduard Pătrașcu, Mihai Coman, Viorel Rață, Liviu Vlad, Cătălin Neghină, Ștefan Tunsoiu, Andrei Gîlcescu, Horia Fedorca
Spectacolul „Povestea prințesei deocheate” are la bază un scenariu original, semnat de Silviu Purcărete, care pornește de la piesa kabuki a lui Tsuruya Namboku al IV-lea. Kabuki este unul dintre cele mai importante stiluri de teatru japonez, caracterizat prin rafinament vizual și o codificare complexă. Teatrul kabuki își are originile în scenele senzuale și comice interpretate de către preoteasa Okuni și trupa ei de actrițe. Okuni a adaptat stilul de spectacol ritualic practicat în temple, la scenarii cu subiecte laice, de cele mai multe ori deocheate. Succesul pieselor se datora, în principal, scenelor erotice, ceea ce adesea ducea la încăierări între spectatori pe seama actrițelor, care practicau și prostituția. Din această cauză, femeilor li s-a interzis să mai joace în spectacolele kabuki, fiind înlocuite de bărbați tineri. Douăzeci de ani mai târziu, aceștia au fost, de asemenea, excluși, în momentul în care s-a descoperit că și tinerii actori făceau același lucru. Drept urmare, toate rolurile din spectacolele kabuki au fost jucate de către bărbați maturi. Inspirat de această tradiție teatrală, Silviu Purcărete își propune să facă un spectacol european, folosind textul, regulile și spațiul kabuki, reinterpretate într-o manieră personală. Povestea prințesei Sakura (floare de cireș) a suferit, de-a lungul timpului, mai multe transformări, pornind de la varianta originală care datează din anul 1817, până la cea mai cunoscută dintre variante, din 1967, de la Teatrul Național din Tokyo. Tsuruya Namboku al IV-lea a scris în ultimii 25 de ani din viață peste 100 de piese de teatru, iar una dintre cele mai importante este cea care spune povestea prințesei Sakura. Autorul era faimos pentru readucerea în atenția publicului a pieselor kabuki cunoscute din secolul al XVII-lea și pentru inovare în tradiția kabuki. Prințesa Sakura este eroina a numeroase piese kabuki și bunraku, dar Namboku este cel dintâi care o aduce în prim-plan. Povestea debutează în momentul în care Seigen, starețul unui templu, se îndrăgostește de tânărul său discipol, Shiragiku. Fiind condamnați la o viață de iubire imposibilă, preotul și ucenicul său hotărăsc să se sinucidă. Tânărul moare, preotul supraviețuiește. Șaptesprezece ani mai târziu, când Prințesa Sakura vine la templu pentru a se călugări, Seigen recunoaște în ea reîncarnarea feminină a lui Shiragiku și se îndrăgostește din nou. „Povestea prințesei deocheate” abundă în istorii de dragoste obsesivă, crime, reîncarnări și răzbunare. Spectacolul preia aceste teme și construiește, cu umor și auto-ironie, un comentariu efervescent al dialogului dintre cultura europeană și cea japoneză.
Începând cu data de 1 mai a anului curent, hrana pacienților internați în cadrul SCJU Sibiu este servită în regim de catering. Noul furnizor de hrană este firma Ansamble Catering & Services Romania, care a câștigat licitația organizată de spital.
Hrana pacienților este acordată diferențiat în funcție de regimurile alimentare. Pe lângă micul dejun, prânz și cină, anumite tipuri de meniuri (mame, arși, oncologie, hepatic, diabet) includ și supliment, de două ori pe zi. „Această schimbare va îmbunătăți condițiile de servire precum și calitatea produselor pe care le primesc pacienții!” declară reprezentanţii spitalului.
Consiliul Local Sibiu a aprobat noul regulament pentru administrarea spațiilor verzi din municipiul Sibiu. Acest regulament a intrat în vigoare, după consultări publice și aprobarea de către Consiliul Local, prevederile acestuia fiind obligatorii atât pentru administrația locală, cât și pentru cetățeni.
„Administrarea spațiilor verzi este o preocupare continuă a Primăriei Sibiu, demonstrată de fiecare dată prin proiectele pe care le desfășurăm. Un nou pas foarte important în această direcție este intrarea în vigoare a unui nou Regulament al spațiilor verzi, care corespunde mai bine nevoilor actuale. Administrația avea nevoie de reguli mai clare și actualizate pentru a-și desfășura activitatea în domeniu, pentru a crește suprafața spațiilor verzi în oraș șicalitatea acestora și pentru a implica cetățenii mai activ în îngrijirea lor. Am adus clarificări și am stabilit reguli în ceea ce privește condițiile de toaletare și tăiere ale arborilor, modul de implicare a cetățenilor și, foarte important de menționat, acest regulament vine și cu un ghid destul de detaliat despre lucrări de îngrijire ale spațiilor verzi, care stabilește și anumite standarde în domeniu.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
CINE ÎNGRIJEȘTE SPAȚIILE VERZI DIN SIBIU?
Responsabilitatea administrării spațiilor verzi publice este în sarcina autorităților publice locale și a altor organe împuternicite în acest scop.
Îngrijirea spațiilor verzi proprietate privată este în sarcina proprietarilor, cu respectarea prevederilor actelor normative în vigoare.
PRIN EXCEPȚIE, amenajarea, reamenajarea, gospodărirea și întreținerea spațiilor verzi aparținând domeniului public din jurul ansamblurilor de locuințe SE POATE realiza și de cătrepersoane fizice sau juridice (asociații de proprietari, organizații neguvernamentale, societăți comerciale, etc), în baza unui acord de parteneriat încheiat între municipiului Sibiu și solicitant.
Cetățenii care au încheiat un acord de parteneriat cu Primăria Sibiu se pot implica în îngrijirea unui spațiu verde, prin:
o salubrizarea spațiului verde prin colectarea deșeurilor;
o tunderea gazonului în perioada martie – noiembrie
o greblarea spațiilor verzi în perioada noiembrie-decembrie, cel puțin;
o plantarea materialului dendrologic și floricol în campania de plantări din primăvară (15 martie-15aprilie) și toamnă (15 octombrie -1 decembrie );
o udarea materialului dendrologic și floricol plantat
NU este permis cetățenilor sau altor entități private:
▪ să taie arbori
▪ să toaleteze arborii
▪ să mobileze sau să ocupe spațiile verzi diferite obiecte interzise
TOALETAREA ARBORILOR este standardizată și specifică clar în ce condiții se toaletează și ce lucrări sunt permise.
TĂIEREA ARBORILOR. Regulamentul stabilește clar în ce cazuri se pot tăia arborii, cum se face evaluarea stării de sănătate a acestora, ce instituții sunt abilitate să aprobe recoltarea și, foarte important, se stabilește că în locul arborilor tăiați se plantează alții în loc conform regulamentului de urbanism.
Regulamentul mai prevede procedura de plantare a arborilor, arbuștilor, florilor și de gazonare în spațiile verzi.
Precizăm că încălcările prevederilor Regulamentului se vor sancționa cu amenzile contravenționale prevăzute de Legea24/2007 privind protecția spațiilor verzi.
Împreună cu Regulamentul, a fost aprobat și lansat și un Ghid pentru protecția, conservarea, dezvoltarea și întreținerea spațiilor verzi. Acest document oferă informații sintetizate inclusiv grafic, despre:
➢ Condițiile de încheiere a acordului de parteneriat între administrația locală și entitățile private care doresc să îngrijească spațiile verzi. În ghid se specifică lucrările care pot fi încredințate acestora.
➢ Linii directoare pentru plantarea arborilor în aliniamentele / alveole stradale.
➢ Toaletarea arborilor
➢ Gestionarea vegetației
➢ Reguli pe care constructorii trebuie să le respecte când desfășoară lucrări pe spațiile verzi.
Site-ul Aeroportului Internațional din Sibiu a fost atacat, în cursul zilei de ieri,de hackeri. Conform primelor date, site-ul a fost nefuncțional parțial pentru câteva ore.
Din fericire, hackerii nu au reușit să compromită date vitale. Atacul de tip DDoS a fost depistat și oprit la timp, funcționalitatea site-ului revenind la normal în câteva ore.
„În data de 01.05.2022 in jurul orei 23:00 website-ul Aeroportului International Sibiu www.sibiuairport.ro a fost ținta unui atac tip DDoS (A distributed denial-of-service) care a indisponibilizat temporar website-ul prin lansarea unui volum uriaș de trafic fals. Nu au fost compromise date si nu a fost afectat serverul. S-au luat masurile pentru respingerea atacului, iar in jurul orei 02:00 (02.05.2022) website-ul a fost parțial disponibil, urmând ca in jurul orei 03:00 acesta sa fie complet funcțional.” au transmis reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu
Comuna sibiană Boiţa a redevenit centru cultural al tradiţiilor duminică, 1 mai. Sute de tineri şi copii din judeţul Sibiu, dar şi din alte judeţe s-au strâns la cea de-a XIV-a ediţia a Festivalului concurs „Mândre plaiuri boicene”. Festivalul este o etapă de selecţie a celor mai bune ansambluri pentru concursurile naţionale de muzică şi dansuri tradiţionale. Dar evenimentul a fost şi un bun prilej de a etala în centrul satului costumele populare, muzica şi dansul tradiţionale. Dacă nu erau telefoanele mobile ale sutelor de oameni strânşi să filmeze copiii şi tinerii în costume populare, puteai crede că la Boiţa de 1 mai ai făcut un salt în timp în trecut, pe vremuri când tradiţia era la loc de cinste.
Echipa SIBIU INDEPENDENT a ajuns cu o oră înainte de începerea festivalului concurs. În piaţeta din centrul comunei era linişte. Participanţii la concurs erau strânşi în curtea şcolii, aflată în apropiere. Dar în piaţetă, pe o bancă stătea o bătrână. „Aştept să înceapă parada!” ne-a spus încântată. S-a plâns că în pandemie nu au mai fost evenimente şi că îi este dor să vadă tinerii îmbrăcaţi în costume populare. Şi aşteptarea i-a fost răsplătită. Sute de tineri au plecat din curtea şcolii pe trei trasee prin comună. Cu muzică şi voie bună au cutreierat tot satul, aşa cum se făcea pe vremuri la sărbători. Apoi s-au reunit în faţa Primăriei, centrul comunei, unde au dansat şi cântat pe melodii tradiţionale. Am urcat la balconul Primăriei pentru o fotografie de sus şi vântul a suflat steagul Uniunii Europene în cadru. Poate cea mai bună imagine: tinerii dansatori în costume populare tradiţionale româneşti şi steagul Uniunii Europene.
Participanţi din tot judeţul, dar şi din alte judeţe
Deşi au avut doar două luni la dispoziţie, după ridicarea restricţiilor din pandemie, organizatorii, în principal profesori de la Şcoala Ion Albescu din localitate, au reuşit să atragă ansambluri din tot judeţul Sibiu. Dar şi din Vâlcea, Hunedoara sau Satu Mare. Din judeţul Sibiu am văzut în cele peste cinci ore cât a durat concursul organizat în Căminul Cultural ansambluri şi solişti ale şcolilor din Boiţa, Iacobeni, Alţâna, Nocrich, Miercurea Sibiului, Racoviţa, Cristian, Ocna Sibiului, Şura Mică, Răşinari, Gura Râului, Avrig, Sadu, Sălişte. Au fost şi formaţii de la clubul copiilor din Satu Mare, Horezu, Lupeni şi de la Şcoala Populară de Artă Hunedoara. Ne-am bucurat să vedem şi mulţi competitori de la şcoli din municipiul Sibiu: Colegiul Naţional Octavian Goga, Şcoala Nicolae Iorga, Şcoala nr. 4, Şcoala nr 21, Şcoala nr. 8 şi de la Palatul Copiilor. Iar spre final, Ansamblul folcloric Datina din Tălmaciu alături de solistul instrumentist de la Colegiul George Bariţiu au făcut un adevărat spectacol de nivel naţional.
VIDEO:
Omul sfinţeşte locul
Primarul comunei Boiţa, Nicolae Cocoş a fost implicat de la început în organizarea festivalului. „Nu este meritul meu, noi Primăria i-am ajutat cum am putut, dar sunt oameni deosebiţi de la şcoală, dedicaţi, care s-au implicat şi au realizat acest frumos festival” ne-a spus primarul. Căminul Cultural din Boiţa s-a dovedit neîncăpător. Participanţi, părinţi şi alţi oameni veniţi din multe localităţi, dornici să asiste la acest regal al tradiţiilor populare nu au avut loc în sala Căminului. Primarul Cocoş ne-a spus că a depus deja un proiect spre finanţare pentru a mări capacitatea Căminului Cultural, folosit nu doar pentru spectacole, ci şi pentru nunţile din localitate.
Aspazica Balint, consilier educativ la Şcoala din Boiţa este cea care a pus temelia acestui festival. Implicată şi în această ediţie s-a îngrijit de buna organizare. Ea a fost şi membru al juriului alături de Motronea Ioan, profesor la Şcoala Radu Selejan Sibiu, Miereanu Paul, doctor în folclor şi veteranul de la Junii Sibiului, boiceanul Drăguş Ioan.
Doru Popescu Augustin, directorul Şcolii din Boiţa a recunoscut participanţilor că „Am făcut un efort deosebit sa reluăm această tradiție după pandemie”, părintele Popa Nicolae a spus o rugăciune la începutul festivalului concurs. Primarul Cocoş a anunţat pe cei prezenţi că Primăria sprijină tradiţiile şi păstrarea obiceiurilor locale prin diferite programe.
Un șofer beat s-a răsturnat în urmă cu puțin timp, cu mașina, pe DJ 141P, Cârțișoara – Arpașu de Sus.
Din primele cercetări efectuate a rezultat faptul că un conducător auto, în vârstă de 25 de ani, din Scoreiu, în timp ce conducea un autoturism spre Arpașu de Sus, a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat, ieșind în afara părții carosabile.
Conducătorul auto era singur în autoturism și a suferit vătămări corporale. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat o valoare de 1,05 mg/l alcool pur în aerul expirat.
„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD pe DJ 141 P, Cârțișoara-Arpașu de Sus pentru acordarea de asistență medicală unui bărbat de aproximativ 25 de ani cu un traumatism cranio cerebral ca urmare a producerii unui autoaccident.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
În săptămâna care a trecut s-au realizat lucrări de săpare șanturi de pământ (mecanizat) pe DJ 106 intersecție Benești – Alțâna și s-a finalizat lucrarea pe DJ 143 B DN – Rusciori.
S-au executat lucrări de montare parapet metalic rutier nou pe DJ 106 A Sibiu – Păltiniș și DJ 104 D Retiș (la podețe), precum și lucrări de demontare panouri parazăpezi pe DJ 106 A Sibiu – Păltiniș.
De asemenea, s-au executat lucrări de plombare cu sort și emulsie pe DJ 105 E Chirpăr – Ilimbav, lucrări de curătare a platformei drumului (mecanizat) pe DJ 106 Agnita – limita Marpod, DJ 105 Agnita – Merghindeal – limita județ Brasov și DJ 106 G intre Ludoș – Apoldu de Jos.
Drumarii societății au curățat rigolele betonate pe DJ 106 J Gura Râului – int. DJ 106 A și au înlocuit podina de uzură a podurilor de lemn pe DJ 104 D Retiș.
Totodată, au fost executate lucrări de pietruire executată manual pe DJ 106 Agnita – intersectie Marpod (la acostamente) și de montare indicatoare rutiere DJ 142 E Dumbrăveni – Alma.
În această săptămâna, drumarii vor executa lucrări de plombări cu sort și emulsie, de curățare a rigolelor și defrișări, vor demonta panouri parazăpezi și vor continua lucrările de săpare a șanțurilor de pământ(mecanizat). Totodata vor executa marcaje rutiere și vor monta indicatoare rutiere.
Apă Canal Sibiu SA va executa miercuri, 4 mai 2022, între orele 08,00-16,00, lucrări de spălare și igienizare a rezervoarelor ce deservesc rețeaua de alimentare cu apă potabilă a localităților Păuca și Presaca.
De asemenea, joi, 5 mai ac, în intervalul orar 08,00-16,00, se va interveni pentru spălarea și igienizarea rezervorului de înmagazinare a apei potabile aferent localității Bogatu Român.
Pe durata intervențiilor se va sista furnizarea apei în cele trei localități.
Locuitorii sunt rugați să-și asigure rezervele necesare de apă pentru perioadele în care se fac aceste lucrări programate.
Relații suplimentare pot fi obținute la Dispecerat, tel. 0269/222.777.
Doi copii s-au răsturnat cu ATV-ul într-o zonă greu accesibilă din zona Râpa Roșie, aparținând de municipiul Sebeș, județul Alba.
La fața locului s-a deplasat mai multe echipaje de prim ajutor, dar și echipa de alpiniști de la Detașamentul de Pompieri Alba Iulia, precum și un elicopter SMURD.
Se încearcă trolierea cu elicopterul a doi salvatori pentru evaluarea și recuperarea celor doi copii.
Misiunea este extrem de dificilă din cauza zonei inaccesibile, singura posibilitate de acces fiind cu troliul.
A fost extrasă prima victimă, un băiat în vârstă de aproximativ 14 ani. Se lucrează la extragerea celei de-a doua victime, o fatăde aproximativ 12 ani.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
Ȋncepând cu 1 mai 2022, cele 40 de autobuze Mercedes, achiziţionate de către Primăria Sibiu vor circula pe traseele Tursib.
Introducerea acestor noi autobuze cu dotări moderne, va determina pe lângă creşterea gradului de confort şi siguranţă al călătorilor şi o modificare a frecvenţei pe traseele principale la orele de vârf. Rutele 1,2,10,11 şi 14, vor beneficia de un număr mai mare de autobuze, ȋn aşa fel ȋncât timpii de aşteptare ȋn staţii vor scădea ȋn medie cu trei minute pe treseele principale 1 şi 2 şi ȋn medie cu cinci minute pe traseele secundare 10, 11 şi 14. Programele actualizate le puteţi găsi ȋncepând cu data de 1 mai ȋn toate staţiile de autobuz din oraş, pe site-ul www.tursib.ro şi pe google maps.
Ȋn 20 dintre cele mai importante staţii de autobuz sunt montate afişaje electronice care vor informa pasagerii ȋn timp real cu privire la timpii de sosire a mijloacelor de transport ȋn comun. Urmează ca alte 10 staţii să fie echipate cu astfel de sisteme.
Acest proiect presupune pe lângă o flotă modernizată, şi modificări ȋn ceea ce priveşte achiziţionarea şi utilizarea titlurilor de călătorie pentru transportul public. Pentru a face tranziţia mai uşoară şi din punctul de vedere al utilizatorilor transportului public, ambele sisteme de ticketing (cel vechi şi cel nou) vor funcţiona pentru o perioadă de timp, ȋn paralel.
Plata călătoriei se va putea face pe aparatele contactless din autobuzele CNG, cu card bancar. Achiziţia se va face ȋn acest caz în format complet digital, adică nu veți mai primi o chitanță. Verificarea de către inspectorii de trafic se va face ȋn două moduri: fie utilizănd un echipament asemănător unui telefon mobil care, atunci când este apropiat de cardul bancar cu care s-a achiziționat biletul, va citi că există un bilet valabil emis, fie utilizănd direct aparatul din autobuz, care va identifica pe baza scanării cardului bancar titlul de călătorie cumpărat. Biletele de tip vechi vor putea fi achiziționate în continuare de la automatele stradale, de la magazinele colaboratoare şi de la punctele de vânzare Tursib și vor fi validate în autobuz pe validatoarele vechi, care vor rămâne în funcțiune pentru o perioadă, alături de cele noi. Menționăm că biletele se vor putea achiziționa în continuare și prin aplicația 24Pay. Abonamentele ȋncărcate ȋn luna aprilie pentru luna mai vor rămâne valabile în luna mai. Ȋncepând cu 1.05.2022, suportul tip card al abonamentelor va fi înlocuit cu un nou model. Vom anunţa ȋntr-un comunicat ulterior procedurile de preschimbare a cardurilor pentru fiecare tip de abonat. De asemenea vom face modificări ȋn privinţa punctelor de vânzare a titurilor de călătorie, astfel ȋncât vor rămâne doar 5 locaţii, după cum urmează:
Casieria de pe strada Munchen, nr 1
Agenţia de pe Calea Dumbrăvii nr 135
Chioşcul din cartierul Terezian – strada Lungă
Chioşcul de la CASA ARMATEI – B-dul Victoriei, în faţa Primăriei vechi
Chioşcul din cartierul VASILE AARON – Str. Semaforului, în fața pieței Programul de funcţionare al tuturor punctelor de vânzare Tursib va fi de Luni până Vineri ȋntre orele 6:30 – 21:30. Vor urma treptat şi alte modificări ȋn ceea ce priveşte sistemul de ticketing al Tursib, pe care le vom face treptat, ȋn aşa fel ȋncât acomodarea cu ele să nu devină o provocare pentru călători. Lucrăm la o aplicaţie mobilă dedicată transportului public care va oferi călătorilor, direct pe telefonul mobil, informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va permite configurarea rutelor și posibilitatea de a achiziționa electronic bilete și abonamente. De asemenea este ȋn curs de implementare un portal de vânzare online a titlurilor de călătorie care va fi accesibil de pe site-ul www.tursib.ro Toate schimbările pe care le facem au ȋn vedere modernizarea şi ȋmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim clienţilor noştri, oferindu-le o accesibilitate mai mare la serviciile de transport public.
Sibianca Roxana Gherghel a debutat cu un prim volum de poezie alături de un alt autor, Dragoş Mateescu din Piteşti. Volumul „Flori şi zâmbete” este împărţit de cei doi autori, cu două stiluri diferite. Roxana Gherghel locuieşte în Cisnădie şi suferă de tetrapareză şi miopie. Dar scaunul cu rotile nu a oprit-o în a exprima sentimentele profunde simţite prin poezie.
Volumul apărut la Editura Tiparg a fost editat de Cristina Maria Amorsen, iar coperta ilustrată de Dana Hansen. „Roxana aşterne pe hârtie sentimentele şi năzuinţele inimii, dând cititorului ocazia să reflecteze la teme precum iubirea, suferinţa şi speranţa” apreciează Cristina Maria Amorsen.
Roxana Gherghel s-a născut la Sibiu, pe 27 martie 1989. Ea scrie versuri încă din adolescenţă. Această primă apariţie a poeziilor sale într-un volum publicat reprezintă un vis al Roxanei acum împlinit. Poeziile sale erau apreciate deja pe contul său de Facebook de oameni din ţară şi străinătate.
Primăria Sibiu implementează încă un proiect dedicat mobilității alternative: de duminică, 1 mai, intră pe trasee cele 40 de autobuze noi, ecologice. Acestea vor circula pe traseele 1, 2, 10, 11 și 14.
“Acest proiect continuă modernizarea transportului public din Sibiu, pe care Primăria Sibiu și societatea Tursib s-au concentrat în ultimii ani. Proiectele realizate, în valoare de 163,15 milioane de lei, au avut ca rezultat în primul rând modernizarea parcului auto: 110 autobuze noi au fost cumpărate în ultimii 3 ani, iar până la finalul acestui an sunt așteptate alte 9 autobuze electrice pentru care contractul a fost semnat în anul 2021. Astfel, în prezent, 77% din flota Tursib este prietenoasă cu mediul.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Pe scurt, despre noile autobuze:
Acestea sunt optimizate pentru persoanele cu dizabilități, având podea coborâtă pentru accesul facil și punând la dispoziție și locuri speciale pentru acestea. Ca dotări, autobuzele sunt echipate cu sistem de climatizare, de supraveghere video, oferă WiFi gratuit călătorilor și prize de încărcare prin USB pe fiecare rând de scaune. Din punct de vedere al capacității de transport, 29 dintre autobuze oferă 91 de locuri, restul de 11 având câte 158 de locuri pentru pasageri.
IMPORTANT: Odată cu intrarea pe traseu a noilor autobuze, frecvența pe traseele principale la orele de vârf va creşte ȋn medie cu 3 minute, iar pe traseele secundare va creşte ȋn medie cu 5 minute.
Tehnică de vârf utilizată în modernizarea transportului public din Sibiu:
Este în curs de implementare un nou sistem de ticketing pe aceste autobuze, urmând să fie extins și pe celelalte autobuze în următoarea perioadă. Este vorba de un sistem smart, utilizat în premieră în România: pentru achiziția de bilete se vor utiliza carduri de călătoriecontactless. Validatoarele noi vor permite și validarea cu carduri bancare contactless, smart watch-uri și smart phone-uri, precum șivalidarea codurilor QR afișate de aplicația mobilă de ticketing sau tipărite pe bilete de hârtie. În prezent aceasta este combinația de tehnologii de validare cea mai avansată la nivel internațional.
Sibiul va fi astfel unul dintre puținele orașe din România care utilizează sistemul de tip account based ticketing, o tehnologie de ultimă oră, al cărui avantaj esențial este flexibilitatea de a utiliza orice suport pentru validare (carduri de transport contactless, carduri bancare contactless, smart watch, smart phone, coduri QR). Acest lucru este posibil deoarece titlurile de călătorie achiziționate de călători sunt stocate în software-ul central, în conturile călătorilor.
!!! Pentru ca pasagerii să se obișnuiască cu noul sistem, acesta va funcționa în paralel cu cel vechi pentru o perioadă.
Cum va funcționa sistemul de ticketing:
Biletele noi vor putea fi achiziționate de pe aparatele contactless din autobuze, cu card bancar. Biletul se va emite în acest caz în format complet digital, adică nu veți mai primi o chitanță. Verificarea de către inspectorii de trafic se va face cu un device special care, atunci când este apropiat de cardul bancar cu care s-a achiziționat biletul, va citi că există un bilet valabil emis.
Menționăm că biletele se vor putea achiziționa în continuare și prin aplicația 24Pay. De asemenea, vor putea fi achiziționate și în format clasic, tipărit, de la punctele de vânzare Tursib, o măsură pentru cei care nu utilizează mijloacele electronice încă.
Biletele de tip vechi vor putea fi achiziționate în continuare de la automatele stradale, de la magazinele colaboratoare și de la punctele de vânzare Tursib / agenții și vor fi validate în autobuz pe validatoarele vechi, care vor rămâne în funcțiune pentru o perioadă, alături de cele noi.
Abonamentele achiziționate in cursul lunii aprilie pentru luna mai rămân valabile în luna mai 2022. Începând cu luna mai, suportul tip card al abonamentelor va fi înlocuit cu un nou model. Preschimbarea se va face gratuit pentru toți deținătorii, fără a afecta valabilitate abonamentelor încărcate pe carduri. Tursib va anunța procedura pentru înlocuirea acestora.
O altă tehnică de vârf în transport public, implementată la Sibiu, este sistemul de management al flotei și informare a călătorilor. Concret, toate autobuzele sunt echipate cu sisteme GPS, ceea ce permite monitorizarea în timp real a acestora, pe trasee. Aceste date vot fi transmise în aplicația mobilă și către afișajele electronice, oferind astfel călătorilor posibilitatea de a vedea în timp real timpul de sosire în stație a autobuzului. De altfel, faptul că datele din sistemul de management al flotei vor fi integrate în aplicația mobilă și în soft-ul afișajelor din stațiile de autobuz este în sine o tehnologie de ultimă oră.
Și nu ne oprim aici:
➢ Este în curs instalarea de afișaje electronice în 30 de stații care vor anunța în timp real timpul de sosire în stație a autobuzelor. Din 1 mai vor fi funcționale deja 20 dintre acestea. În stațiile de la Gară, de la Casa Armatei și în cea de pe str. A. Șaguna, afișajele sunt deja montate pe stâlpi metalici dedicați. În restul locațiilor, acestea au fost amplasate provizoriu pe stâlpii stradali, urmând să fie mutate în următoarea perioadă pe stâlpi noi, în stații.
➢ Se lucrează la o aplicație mobilă dedicată transportului public care va oferi călătorilor, direct pe telefonul mobil, informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va permite configurarea rutelor și posibilitatea de a achiziționa electronic bilete și abonamente.
Și implementarea acestei aplicații reprezintă o premieră în România pentru că aceasta poate valida titlurile de călătorie direct de pe aparatul de pe care se cumpără. Odată cumpărat biletul cu cardul bancar, aplicația mobilă va afișa un cod QR corespunzătorcontului respectivului pasager. La citirea acestuia, validatorul va valida în mod automat titlul de călătorie cel mai avantajos pentru pasager. Această funcționalitate este posibilă tocmai datoritătehnologiei account based ticketing, menționată anterior.
O altă noutate tehnologică implementată la Sibiu este planificarea călătoriei prin intermediul aplicației mobile si a site-ului web al sistemului. Astfel, călătorul va fi informat despre posibilitățile de transport pe care le are între două puncte din oraș, precum și durata estimată a călătoriei și timpul de sosire în stație a autobuzului.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
Începând cu data de 28 aprilie 2022, în municipiul Mediaș au fost reluate lucrările de reabilitare la pasajul peste calea ferată care face legătura între străzile Hermann Oberth, Avram Iancu, Mărășești, Unirii și Piața Andrei Șaguna. Lucrarea este cuprinsă în obiectivul de investiții „Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric“, alături de alte trei poduri din Mediaș, situate pe Șoseaua Sibiului, strada Avram Iancu și Aurel Vlaicu, beneficiind de fonduri de la Uniunea Europeană.
Traficul rutier din această zonă se va desfășura semaforizat pe două benzi de circulație, cu anumite restricții, conform marcajelor rutiere. Facem cunoscut faptul că podurile nu au fost modernizate de peste 30 de ani, în acest moment impunându-se aceste lucrări atât la infrastructura, cât și la suprastructura podurilor. Cerem scuze tuturor medieșenilor, dar mai ales conducătorilor auto, pentru disconfortul creat cu ocazia desfășurării acestor lucrări – este mesajul tranmis de reprezentanții primăriei municipiului Mediaș.
Astăzi, 29 aprilie, domnului prof.univ.dr. Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu (AFT), în cadrul unei şedinţe solemne derulată în aula instituției noastre.
Propunerea Consiliului de Administraţie şi a Senatului universitar al AFT de a acorda titlul de Doctor Honoris Causa domnului prof.univ.dr. Constantin Chiriac s-a fundamentat pe fabuloasa carieră a Domniei Sale, acesta fiind omul care a realizat unul din cele mai mari festivaluri de teatru din Europa și a adus la Sibiu cele mai importante nume ale culturii internaționale, în cadrul căruia, în premieră mondială, există o secţiune dedicată militarilor români şi străini aflaţi pe teritoriul ţării noastre.
Veritabil ambasador al culturii române, apreciat la nivel național și internațional pentru remarcabilele sale activități artistice și manageriale, prof.univ.dr. Constantin Chiriac este o personalitate proeminentă, un manager vizionar, un rafinat cunoscător al teatrului, al domeniului cultural, artistic și educativ.
Fiecare universitate are imprimată în identitatea și valoarea sa o parte din sufletul celor care i-au sprijinit şi direcţionat drumul spre excelenţă, iar astăzi, noi, astfel, ne exprimăm profunda şi deplina recunoştinţă pentru contribuţiile şi meritele excepţionale pe care Domnia Sa le are în promovarea artelor, în dezvoltarea ştiinţei, culturii şi a mediului academic, precum şi pentru promovarea imaginii AFT în ţără şi străinătate.
Ziua Internațională a Dansului este celebrată în acest an la Teatrul de Balet Sibiu cu două reprezentații ale baletului comic „La fille mal gardée”, adaptare coregrafică de Aleisha Gardner și Alexandru Fotescu, după Alexander Gorsky, Heinz Spoerli, muzica Ferdinand Herold, Peter Ludwig Hertel, Riccardo Drigo, programate pentru 29 și 30 aprilie 2022, de la ora 19:00, la Sala Mare a Centrului Cultural „Ion Besoiu” Sibiu. Spectacolul îi va avea în distribuție, în rolurile principale pe dansatorii Ayaka Nagai / Gabriella Delgado (Lise), Maynard Fernandez (Colas), Răzvan Iacob / Antonin Faraut (Văduva Simone) și Henrique Ferreira / Kenichi Murata (Alain).
„Suntem bucuroși ca în acest an să putem sărbători Ziua Internațională a Dansului, așa cum se cuvine, alături de public, cu unul dintre spectacolele de referință din repertoriul nostru, baletul comic în două acte «La fille mal gardée». Le doresc pe această cale tuturor celor care activează în lumea dansului multă putere de muncă, inspirație și să nu își piardă niciodată pasiunea pentru ceea ce fac, iar spectatorilor noștri din Sibiu, care ne sunt alături de 14 ani, le mulțumesc pentru toată dragostea și prețuirea pe care le au pentru Teatrul de Balet Sibiu.” Ovidiu Dragoman, Manager Casa de Cultură a Municipiului Sibiu – Teatrul de Balet Sibiu.
Libretul spectacolului „La fille mal gardée”
Lise și Colas sunt îndrăgostiți și doresc să se căsătorească, împotriva dorinței văduvei Simone, mama Lisei, care vrea să își căsătorească fiica cu Alain, bogat, dar prostuț. Văduva Simone a rânduit deja lucrurile și s-a înțeles cu Thomas, tatăl lui Alain, să-i căsătorească pe cei doi tineri. Singurul obstacol în calea realizării planului mult visat de văduvă este Colas, iar văduva face tot posibilul să îl țină departe pe acesta de Lise, dar fără succes.
Este vremea recoltei. Văduva Simone și Lise sunt conduse de Thomas și Alain, la un picnic, pe câmp. Muncitorii de la fermă se adună și dansează cu bucurie. Văduva Simone este invitată să danseze împreună cu aceștia. Petrecerea este întreruptă de furtună și toți se grăbesc să caute adăpost. Alain este luat de vânt.
Distribuție „La fille mal gardée”, 29 aprilie 2022:
Văduva Simone se întoarce acasă, iar Lise și Colas caută cu disperare un loc să se ascundă. Negăsind un loc potrivit în sufragerie, Lise îl conduce pe Colas în camera ei și se reîntoarce în sufragerie, chiar înainte ca văduva Simone să intre în cameră. Văduva îi cere Lisei să se ducă în camera sa și să îmbrace rochia de mireasă pentru căsătoria cu Alain. Îngrozită, Lise rămâne nemișcată, dar văduva Simone o împinge în camera ei și încuie ușa.
Thomas ajunge la casa văduvei Simone împreună cu fiul său Alain. Sunt însoțiți de un notar, adus ca martor la căsătoria lui Alain cu Lise. Se adună și muncitorii, prieteni ai lui Colas și ai Lisei. Când ușa camerei Lisei se deschide, Lise apare în rochia de mireasă, alături de Colas. Thomas și Alain sunt ofensați și căsătoria este anulată. Thomas, Alain și notarul părăsesc mânioși casa văduvei. Lise și Colas o imploră pe văduva Simone să le dea binecuvântarea să se căsătorească. Dragostea învinge și văduva cedează rugăminților celor doi îndrăgostiți. După ce sărbătoresc fericitul sfârșit pentru Lise și Colas, toți pleacă, iar casa rămâne liniștită și pustie, până ce Alain se întoarce să își recupereze zmeul uitat. Astfel, Alain rămâne fericit cu dragostea vieții sale – zmeul.
Lise: Ayaka Nagai
Văduva Simone și Lise se întorc acasă. Recoltele sunt aduse la fermă de către muncitori, iar văduva părăsește casa, nu înainte de a o încuia pe Lise în casă. Lise se gândește la Colas, închipuindu-și că au împreună mulți copii. Revenindu-și din visare, îl descoperă jenată pe Colas, care își face brusc apariția din recoltele stivuite.
Colas: Maynard Fernandez
Văduva Simone: Răzvan Iacob
Alain: Henrique Ferreira Thomas: Dorin Ioan Coșeriu
Notarul: Mattia Longhitano
Cocoșul: Tereza Dragomir
Puii: Copiii de la Școala de Balet Arabesque
Prietenele Lisei:
Alba Fernandez, Jessica Arechavaleta, Camille Texier, Gabriela Checo
Prietenii lui Colas: Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo, Miguel Texeira, Victor Kaden
Sătenii: Tereza Dragomir, Natalie Barbis, Ginevra DʹAquino, Chihiro Tamai, Eva Chatal, Sara Zanzon, Maria Trabalon, Amandine Biel, Michaela Gobas, Remi Nakano,Jessica Arechavaleta, Chiara Tartaglia, Virginia Vorraro, Victor Kaden, Mattia Longhitano, Miguel Texeira, Marco Palamone, Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo
Distribuție „La fille mal gardée”, 30 aprilie 2022:
Lise: Gabriella Delgado
Colas: Maynard Miranda Fernandez
Văduva Simone: Antonin Faraut
Alain: Kenichi Murata Thomas: Dorin Ioan Coșeriu
Notarul: Mattia Longhitano
Cocoșul: Tereza Dragomir
Puii: Copiii de la Școala de Balet Arabesque
Prietenele Lisei: Jessica Arechavaleta, Remi Nakano, Alba Fernandez, Michaela Gobas
Prietenii lui Colas: Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Marco Palamone
Sătenii: Tereza Dragomir, Natalie Barbis, Ginevra DʹAquino, ChihiroTamai, Eva Chatal, Sara Zanzon, Maria Trabalon, Amandine Biel, Gabriela Checo, Camille Texier, Jessica Arechavaleta, Chiara Tartaglia, Virginia Vorraro, Victor Kaden, Mattia Longhitano, Miguel Texeira, Marco Palamone, Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo
Biletele pentru spectacolele Teatrului de Balet Sibiu pot fi cumpărate de la sediul administrativ al instituției (Parcul Tineretului, nr. 1, Sibiu) sau online, fără niciun comision sau cost suplimentar, de pe site-urile kompostor.ro și sibiuballet.ro
Primăria Municipiului Mediaș organizează în data de 1 mai 2022 serbarea câmpenească „Maial“. La fel ca în fiecare an, cântecul și jocul popular vor anima acest eveniment folcloric de excepție, care se va desfășura la Barajul Ighiș.
Începând cu ora 11:00, numeroși interpreți consacrați de muzică populară, alături de ansambluri, grupuri folclorice și artiști locali vor încânta publicul prezent și vor întreține atmosfera de petrecere și bună dispoziție.
Artiștii care vor susține recitaluri pe scena amplasată la Barajul Ighiș sunt: Sava Negrean Brudașcu, Mioara Velicu, Ion Dordoi, Mihaela și Ciprian Istrate, Angela Rusu, Ovidiu Homorodean, Mirela Mănescu, Ovidiu Furnea, Bogdan Toma, Ina Ioana Todoran, Aurica Bacea, Dan Filuț Tabără, Bianca Crețu, Aurelian Suciu, Emilia Muntean, Costel Popa, Diana Crețu, Cosmina Fulea.
Programul artistic cuprinde de asemenea grupul vocal „Cununa Blăjelului“, ansamblul artistic profesionist „Mureșul“, ansamblurile de dansuri populare „Târnavele“ și „Muguri de pe Târnave“ din Mediaș, grupul instrumental „Ceterașii de pe Câmpie“ din Mureș, Clubul Copiilor din Mediaș.
Invităm medieșenii să ia parte la acest eveniment tradițional de 1 Mai și să petreacă timp de calitate, în compania artiștilor populari, la Barajul Ighiș.
Times Higher Education (THE) a dat publicității, la 27 aprilie 2022, clasamentele Times Higher Education Impact Rankings. Aceste clasamente sunt singurele care evaluează universitățile în raport cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Uite (United Nations’ Sustainable Development Goals – SDGs).
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a aplicat în 2022 pentru prima dată la aceste topuri și s-a clasat, la nivel global, pe o poziție onorantă între 601-800. La nivel național, scorul obținut plasează ULBS pe locul 4, punctând semnificativ la următoarele categorii: SDG 4 Educație de calitate (Quality education: poziția 201-300); SDG 5 Egalitate de gen (Gender equality: poziția 201-300)și SDG8 Condiții decente de muncă și creștere economică (Decent work and economic growth: poziția 201-300).
Deșeurile de constructii sunt generate de activitățile de construcție și demolări, fiind compuse din betoane, dale, cărămizi, țigle, gips carton, asfalt, materiale plastice, metale, lemn, pietre etc. Aceste deșeuri de construcție sunt cel mai adesea inerte și nebiodegradabile, grele, voluminoase și suprasolicită gropile de gunoi.
Reciclarea și reutilizarea materialelor recuperate în urma demolării clădirilor vechi aduce beneficii – creează mai puține deșeuri, reduce costurile de construcție și reduce utilizarea resurselor primare (mai mult de 50% din toate materialele extrase din pământ sunt în prezent transformate în materiale de construcții). Schimbând modul în care ne gândim la aceste materiale vom crea un viitor mai durabil.
Neglijarea materialelor care pot fi recuperate in urma demolarilor ar fi o pierdere majoră de materii prime utilizabile. O directiva UE de gestionare a deșeurilor prevede ca până în 2020, cel puțin 70% din deșeurile de construcții să fie reciclate și refolosite. O țintă ambițioasă. Obligația de a pune în practică o reciclare mai consistentă a deșeurilor din construcții în instalații de prelucrare speciale (pentru moloz, deșeuri din construcții neminerale, materiale compozite, etc.) este necesară pentru a asigura o producție de materiale de constructii reciclate în conformitate cu țintele europene.
Deputatul USR-Plus de Sibiu, Dan Barna a transmis un comunicat de presă:
Memoria și eroismul veteranilor de război, cea mai însemnată dovadă de luptă și sacrificiu pentru libertatea și independența României.
Le mulțumesc veteranilor de război pentru sacrificiul și determinarea cu care și-au făcut datoria pentru țară și le sunt recunoscător celor care le-au fost și le sunt sprijin. Ei, puținii veterani care ne mai sunt alături, ne dau în fiecare zi prilejul să înțelegem importanța și prețul luptei pentru libertate și democrație.
Din curajul și patriotismul lor putem conștientiza importanța umanității și riscul radicalizării și extremismului tot mai prezente în ultima vreme. Veteranii de război sunt povești vii, cu suflet, pentru generațiile noastre.
Nu mai am norocul să-mi fie alături cei doi bunici care au luptat la Stalingrad și la Odessa. Dar simbolic, pentru ei și pentru toți cei pe care destinul i-a dus pe câmpuri de luptă, în semn de recunoștință, am depus astăzi cu sprijinul colegilor mei o coroană de flori la Monumentul Veteranilor de Război din Sibiu.
Vreau să le mulțumesc și militarilor din Forțele Terestre Române, a căror zi a fost marcată ieri și la Cercul Militar din Sibiu, pentru contribuția adusă apărării țării și securității regionale în colaborare cu partenerii NATO.
Partidul Forţa Dreptei, înfiinţat de curând de Ludovic Orban, după plecarea sa din PNL, a fost prezentat oficial ca structură activă şi în judeţul Sibiu. La Hotel Ramada, deţinut de o firmă controlată de familia Carabulea, Constantin Şovăială, deputat, a prezentat organizaţia Forţa Dreptei din Sibiu. Alături de el a stat Ludovic Orban şi omul de afaceri sibian Ciprian Faraon.
Evenimentul s-a dorit o prezentare a noii organizaţii în faţa presei, dar şi a politicilor ce le va duce Forţa Dreptei, partid nou apărut pe scena politică. Fraza cheie a evenimentului, repetată de mai mulţi vorbitori, a fost că Forţa Dreptei reprezintă singurul partid real de dreapta de orientare liberală. Iar PNL, partid din care majoritatea actualilor membri ai Forţei Dreptei s-au desprins este „un mic PSD” cum a declarat Violeta Alexandru, fost ministru al Muncii în cabinetul Orban (pe vremea când erau în PNL).
Şovăială este momentan liderul organizaţiei judeţene Forţa Dreptei la Sibiu, secondat ca secretar general de Ciprian Faraon. Au fost prezentaţi şi alţi membrii ai organizaţiei, unii prezenţi în sală. Printre ei am remarcat pe fostul director DSP Sibiu, Gabriel Budescu, dar şi pe fost consilieră a Ralucăi Turcan, Ioana Deaconescu. Alături de ei mai sunt foste cadre militare, psihologi, profesori, studenţi.
Şovăială a promis că va creşte organizaţia la 3.000 de membrii activi, iar Faraon a spus că partidul va scoate la alegerile din 2024 cu 5% mai mult decât media partidului pe ţară.
Ludovic Orban, preşedintele pe ţară şi fondatorul partidului Forţa Dreptei a declarat că va candida la preşedinţia României. El nu s-a sfiit să atace foştii colegi din PNL, inclusiv de la Sibiu, dar şi pe preşedintele Iohannis.
Anul trecut, Constantin Şovăială a candidat la şefia organizaţiei judeţene PNL Sibiu, unde a pierdut la scor în faţa deputatului Raluca Turcan, sprijinită de Daniela Cîmpean. Întrebat acum de jurnalişti dacă foştii colegi din PNL Sibiu care l-au susţinut atunci îl vor urma în noul partid, Şovăială a declarat că cei care au vrut să vină, au venit. Dar şi că alţii vor veni. Orban a intervenit şi a precizat că primarii nu pot trece acum la Forţa Dreptei pentru că îşi pierd mandatul.
Eugen Măgurean este un tanar antreprenor de succes din Sibiu pentru care nimic nu este imposibil. Înainte de pandemie era taximetrist. Apariţia virusului COVID 19, când toată lumea stătea în casă, l-a făcut pe Eugen să caute ceva de făcut. A descoperit o afacere de nişă, la mare căutare: dezinfecţia şi dezinsecţia. A început singur, apoi a investit tot ce a câştigat şi a angajat mai mulţi oameni. Acum are contracte cu numeroase companii din Sibiu, dar şi instituţii.
Firma sa specializată în servicii de dezinfecție, dezinsecţie, deratizare şi mai ales în serivcii de curățenie MedConsult Rapid Clean este la mare căutare datorită serviciilor de calitate oferite mereu. Povestea antreprenorului de succes Eugen Măgurean o puteţi urmări în clipul video realizat de Daniel Ilea pentru Antreprenor în Sibiu.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
DSP Sibiu a raportat în această dimineață, două cazuri de hepatită de cauză necunoscută, la copii.
Primul caz a fost în 19.04.2022, la un băiat de 16 ani, internat inițial la sp. Municipal Mediaș, ulterior transferat la sp. de Pediatrie din Sibiu cu suspiciunea de hepatită acută. Markeri virali pentru hepatită virală A, B, C și E au fost negativi, ca și probele pentru determinarea anticorpilor anti Leptospiră. Copilul este în continuare internat, investigat și supravegheat, cu evoluție staționară, fără elemente de agravare.
Al doilea caz a fost depistat în data de 26.04 – fetiță de 10 ani, cu markeri de asemenea negativi pentru Hepatită virală A, B, C , iar pentru Hepatită virală E – probele fiind încă în lucrul. În prezent, fetița este externată cu stare general ameliorată.”
Autoapărarea și sesiunile de trageri cu armamentul din dotare sunt 2 dintre cele 4 domenii de bază ale programului de instruire implementat de către poliţiştii Serviciului Pregătire Profesională din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu pentru a răspunde nevoilor de pregătire ale colegilor lor.
Așa cum am precizat anterior, program este structurat pe module de câte 5 zile, în care se desfăşoară şedinţe de instruire corespunzătoare celor 4 domenii de bază: autoapărare, pregătire auto, tragere cu armamentul din dotare și pregătire de specialitate. Într-un astfel de modul sunt între 14 și 16 polițiști, iar până la acest moment, au fost organizate un număr de 9 stagii de instruire la care au participat 131 polițiști.
Pregătirea în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare se desfășoară în Poligonul de tragere deținut de către I.P.J. Sibiu în Gușterița și este realizată pe două paliere, prin pregătire practică (exerciții manipulare armament, prezentare și explicare a regulilor de siguranță, a condițiilor legale în care se poate efectua uzul de armă) și prin şedinţe de tragere cu armamentul în poligon.
Tematică abordată în cadrul pregătirii practice este organizată pe module și urmărește, gradual, dobândirea de noi competențe și sedimentarea celor deja deținute.
Astfel, modulul I vizează cunoașterea, înțelegerea și respectarea regulilor de siguranță, cunoașterea armamentului și a elementelor tehnice ale tragerii; modulul II vizează dezvoltarea depriderilor privind manipularea armamentului, în condiții de siguranță, exerciții de tragere din diferite poziții și rezolvarea incidentelor de tragere; modulul III se axează pe organizarea și desfășurarea de ședințe de tragere dinamice, in conditii de efort și stres psihic, de luminozitate scăzută etc.
Şedinţele de tragere în poligonsunt organizate cu o frecvență lunară și au ca scop exersarea de către personalul unității a tragerilor cu muniţie reală, efectuarea corecţiei tragerii şi executarea focului din diferite poziţii de tragere asupra unor ţinte variate. Polițiștii execută ședințele de pregătire cu armament din dotare de diferite calibre, pistoale semiautomate calibru 7,65 mm, 9×18 mm sau 9×19 mm precum și cu pistolul mitraliera calibru 7,62 mm.
Pregătirea fizică reprezintă o altă componentă importantă a procesului de instruire permanentă a polițiștilor, o condiție fizică optimă fiind unul dintre elementele necesare a fi asigurate pentru îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor care revin personalului operativ al inspectoratului.
Un element de mare însemnătate în cadrul procesului de pregătire fizică îl constituie tematica de autoapărare, ale cărei sesiuni de instruire sunt asigurate de către polițiștii specializați în acest domeniu din cadrul Serviciului de Pregătire Profesională Acestea sunt desfășurate, în baza unui protocol de cooperare, la Centrul Chinologic „Dr. Aurel Greblea” Sibiu și urmăresc dezvoltarea tehnicilor de autoapărare atât cu mâinile libere, cât și a celor cu bastonul tactic extensibil.
Utilizarea tehnicilor cu mâinile libere cuprinde o serie de procedee tactice, tehnici de lovire cu membrele superioare, tehnici de lovire cu picioarele, tehnici de deplasare, tehnici de apărare împotriva atacurilor și tehnici de imobilizare.
Pentru utilizarea tehnicilor cu bastonul tactic extensibil sunt exersate variantele de poziții de gardă, precum și cele de prindere a bastonului. Sunt puse în aplicare tehnici de lovire cu bastonul extins, respectiv ascendente, descendente, orizontale și prin împungere în combinație cu tehnicile de lovire cu ambele capete ale bastonului. De asemenea, în cadrul acestor sesiuni de pregătire sunt exersate tehnici de imobilizare a brațelor, respectiv abordarea frontală și abordarea laterală.
Conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu susține și sprijină activităţile desfăşurate de specialiştii Serviciului de Pregătire Profesională pentru obţinerea unui corp poliţienesc bine pregătit profesional în faţa provocărilor mediului operativ.
Doar print-un proces de instruire teoretică şi practică de calitate se poate dezvolta şi menţine un nivel corespunzător de pregătire al poliţiştilor, aceste activităţi fiind derulate pe tot parcursul anului.
Veste incomodă pentru șoferii ce vor circula în intervalul 02.05.2022 – 20.05.2022, pe autostrada A1, Sibiu – Sebeș. Circulația pe A1, Calea 1 (Sibiu – Sebeș), între nodul rutier Săliște și nodul rutier Cunța (km. 270 + 240 – km. 292 + 455) se va închide pentru 3 SĂPTĂMÂNI.
Decizia a fost luată pentru a permite începerea lucrărilor de înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe Calea 1 a Viaductului Aciliu.
Traficul, în această etapă a lucrărilor, va fi deviat pe următoarea variantă de ocolire:
Nod rutier Săliște – intersecție DC 67 cu DN 1, km. 330+490 – DN 1 (Săliște – Apoldu de Sus – Miercurea Sibiului) – intersecție DN 1, km. 351+250 cu DJ 1061 – Nod rutier Cunța – Al;
În cadrul etapei a doua se va închide circulația rutieră pe Calea II (Sebeș – Sibiu) pe sectorul de autostradă cuprins între km. 292+455 – km. 270+240, , traficul fiind deviat pe următoarea variantă de ocolire:
Nod rutier Cunța – DJ 1061 intersecție cu DN 1, km. 351+250 – DN 1 (Miercurea Sibiului – Apoldu de Sus – Săliște) – DN 1 km. 330+490 intersecție cu DC 67 – Nod rutier Săliște –Al;
Biroul de Presă al PSD Sibiu transmite următorul comunicat de presă:
Ieri, 28 aprilie, la Monumentul ”Ostașului român din toate timpurile”, din în fața Cercului Militar, delegația PSD Sibiu, compusă din deputatul Bogdan Trif, Florian Lixandru – secretar de stat în Ministerul Educației, Cristian Vasilcoiu – secretar de stat în Ministerul Muncii, inspectorul școlar general Marius Novac și subprefecții Sebastian Șebu și Daniel Moșin, a depus o coroană de flori pentru toți eroii căzuți pe câmpul de luptă, dar și pentru veteranii de război care au plecat dintre noi.
Ceremonia a fost organizată de structurile militare din Garnizoana Sibiu, cu ocazia Zilei Forțelor Terestre.
Un moment emoționant a avut loc imediat după ceremonie, la vernisajul expoziției foto „Veniți de luați lumină de la sfinții care au ales să umble încă pe Pământ!”, realizată de artistul Ionuț Văidean, cu sprijinul Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități, Sucursala Sibiu și al Cercului Militar Sibiu.
Vineri, 29 aprilie, cu ocazia Zilei Veteranilor, delegația PSD compusă din consilierul județean Pavel Bichicean și fostul consilier județean Steliana Marcu, a depus o coroană de flori la Monumentul ”Veteranilor de Război” din Cimitirul Veteranilor din Pădurea Dumbrava.
Le urăm și noi “La mulți ani!” tuturor celor care servesc Patria în forțele terestre române!
A.F.C.Hermannstadt joacă în deplasare împotriva celor de la Concordia Chiajna, în etapa cu nr.7 din Play-Off-ul Ligii 2. Sibienii ocupă locul 3 în clasament, 53 de puncte, după ce în etapa precedenă au remizat cu Unirea Slobozia, scor alb, 0-0, pierzând astfel locul 2 ocupat acum de cei de la U Cluj, 54 puncte, învingători în derby-ul cu Petrolul Ploiești (3-1). De cealaltă parte, gazdele din Ilfov sunt pe locul 5 în clasament, cu 40 de puncte și o linie de 4 înfrângeri, un rezultat de egalitate și o victorie. În meciul tur, FCH s-a impus pe teren propriu cu 2-1, golurile fiind marcate de Daniel Paraschiv și Baba Alhassan. Pentru această confruntare, căpitanul Petrișor Petrescu este incert, iar mijlocașul ofensiv Călin Popescu este indisponibil, datorită unei accidentări suferite etapa trecută.
,, Nici un antrenor nu își dorește să aibă fotbaliști accidentați. Din păcate acest final de campionat adduce astfel de situații nefericite, așa cum s-a întâmplat și la alte echipe. Popescu a făcut un retur foarte bun. I-a venit rândul să joace și a făcut-o foarte bine, și-a adus aportul. Asta este situația… Ne dorim ca el să se refacă foarte repede, dar îi avem pe același post pe Oroian și Bucuroiu, iar ei trebuie să-l suplinească. Băieții noștri au o motivație intrinsecă. Au mai rămas 4 finale. În fotbal cel mai important meci este următorul. Jucăm pe stadionul Concordia, unul cu suprafață sintetică, adică un teren dificil pentru echipe care pasează. Trebuie să ne adaptăm repede. Mergem doar la victorie, fiindcă obiectivul nostru este promovarea, dar vrem promovarea directă.”, a declarat Marius Măldărășanu, antrenor principal A.F.C.Hermannstadt.
Concordia Chiajna vs A.F.C.Hermannstadt va avea loc joi, 28 aprilie, ora 20, pe Stadionul Concordia din Chiajna.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.