10.2 C
Sibiu
marți, 13 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 597

PREMIERĂ: Doi balerini ucraineni dansează la Sibiu

0

Doi balerini ai Teatrului Naţional Academic de Operă şi Balet Odesa, Ekaterina Tomashek (solistă) şi Victor Tomashek (prim-solist), refugiaţi la Teatrul de Balet Sibiu în urma conflictului din Ucraina, vor dansa pentru prima dată, sâmbătă, în cadrul „Galei de balet”, potrivit unui comunicat de presă remis de instituţia de cultură sibiană.

„Nu puteam rămâne indiferenţi în faţa dramei prin care trec artiştii din Ucraina în această perioadă cumplită de război, în care ţara lor este invadată, de aceea am răspuns fără ezitare când cei doi dansatori ne-au întrebat dacă îi putem ajuta. Ekaterina şi Victor Tomashek, care formează un cuplu în viaţa de zi cu zi, vor dansa alături de Teatrul de Balet Sibiu, până când situaţia le va permite să se întoarcă în ţara lor. În faţa acestei tragedii care se întâmplă în ţara vecină, obligaţia noastră este să fim uniţi, să ajutăm atunci când ne stă în putinţă să facem asta şi cu toată credinţa, să sperăm că acest război cumplit se va sfârşi şi ne vom putea bucura din nou de pace. Sper ca aplauzele de sâmbătă şi duminică ale publicului nostru să aducă acestor dansatori bucuria şi speranţa de care avem cu toţii atât de mare nevoie”, a declarat Ovidiu Dragoman, manager la Casa de Cultură a Municipiului Sibiu şi Teatrul de Balet.

Ekaterina Tomashek a absolvit cursurile Şcolii de Coregrafie din Kazan, Rusia, iar după absolvire a fost invitată să danseze la Opera şi Teatrul Naţional din Donetsk, Ucraina. Din 2014, Ekaterina a fost solistă a Teatrului Naţional Academic de Operă şi Balet Odesa. Repertoriul său include roluri solistice în spectacole precum: „Carmen”, „Giselle”, „Don Quijote”, „Chopiniana”, „Lacul Lebedelor”, „Frumoasa din pădurea adormită” etc. Are o vastă experienţă scenică, a participat la festivaluri de dans şi la turnee atât în Europa (Bulgaria, Franţa, Germania, Suedia, Olanda, Elveţia etc.), cât şi în Asia (China). În anul 2016, a participat la emisiunea TV „So You Think You can Dance” Ucraina.

„Românii au fost foarte ospitalieri şi ne-au ajutat foarte mult. Ne-au primit cu foarte multă căldură şi la Iaşi, primul oraş din România unde am ajuns, şi apoi, şi în Făgăraş, şi în Sibiu, unde suntem astăzi. Inclusiv pe drum, pe autostradă, românii au venit la noi să ne ajute şi ne-au oferit sprijinul necondiţionat. Toată această grijă a fost surprinzătoare şi copleşitoare pentru noi. La Sibiu, am găsit un colectiv tânăr, dar foarte puternic şi cu o tehnică de dans foarte bună. Suntem recunoscători că avem această şansă de a fi astăzi aici. Mi-aş dori ca publicul din Sibiu, cu care ne întâlnim sâmbătă şi duminică la Gala de balet, să ştie că ucrainenii sunt oameni muncitori şi talentaţi şi ne facem fiecare meseria cu foarte multă pasiune. Românii din Iaşi şi Făgăraş care ne-au ajutat până am ajuns la Teatrul de Balet Sibiu ne-au spus că vor veni la Sibiu să ne vadă dansând. Aş vrea să mulţumim Teatrului de Balet din Sibiu pentru că ne-a întins această mână de ajutor, nesperat la momentul când am plecat din ţara noastră”, a spus Ekaterina Tomashek.

Victor Tomashek a absolvit cursurile Şcolii de Coregrafie din Kiev, în 2008. A dansat la Opera şi Teatrul Naţional din Kiev, pentru ca mai apoi să fie invitat să lucreze la Teatrul Naţional din Donetsk, iar din 2014 a fost prim-solist al Teatrului Naţional Academic de Operă şi Balet Odesa. A dansat roluri solistice în cele mai cunoscute spectacole, din care amintim o mică parte: „Don Quijote”, „Spartacus”, „Spărgătorul de nuci”, „Giselle”, „Lacul Lebedelor”, „Frumoasa din pădurea adormită”. A participat la turnee în Franţa, Germania, Elveţia, Suedia, Bulgaria, Olanda şi China. Este laureat al concursurilor din ţara natală şi Rusia, a fost finalist în cadrul emisiunii TV „Everybody Dance” Ucraina, în 2015. Înainte de izbucnirea războiului din ţara natală, a participat la emisiunea TV „World of Dance”.

„Pe 24 februarie, la 5 dimineaţa, Ekaterina a venit la mine şi mi-a spus ‘Trezeşte-te, a început războiul!’ şi mi-am dat seama în acel moment că de ce ne era frică se întâmplă deja. Am împachetat cât de repede am putut câteva lucruri, strictul necesar, i-am spus soţiei mele că avem mai puţin de o oră să plecăm şi am plecat imediat, împreună cu fiul nostru de patru ani, ştiind că s-ar putea să nu ne mai întoarcem foarte curând. Reacţiile noastre au fost din reflex şi intuitive, pentru că este al doilea război deja din calea căruia fugim. Prima dată, am fugit din Donetsk acum opt ani, când lucram acolo şi iată că opt ani mai târziu trebuie să fugim din nou. Am pornit iniţial spre Polonia, dar o unitate militară a fost bombardată pe acea rută. Un prieten din Odesa ne-a sfătuit să plecăm în România. Am trecut prima dată graniţa în Republica Moldova şi apoi în România. Mulţi dintre colegii şi prietenii noştri din Odesa au plecat din ţară”, a precizat Victor Tomashek.

Sursa info: AGERPRES

Credit foto Ovidiu Matiu, TBS

REPORTAJ: Angajată a Primăriei Şura Mare, voluntară pentru refugiaţi

0

Aurelia Benson din Republica Moldova, angajată a Primăriei din comuna Şura Mare, a hotărât încă de la începutul războiului din Ucraina să se implice zilnic, după orele de serviciu, şi în weekenduri, în a ajuta refugiaţii cu tot ce-i stă în putere.

Am cunoscut-o pe Aurelia ca translator pentru o familie mixtă ruso-ucraineană de refugiaţi. A plâns cu aceştia, i-a luat în braţe, i-a încurajat, le-a adus zâmbetul pe faţă.

„Aurelia Benson este o persoană foarte caldă, foarte primitoare, care are o orientare spre oamenii aflaţi în suferinţă, care vin din zona de conflict, din Ucraina, care sunt refugiaţi. Nu doar că ajută la traduceri în limba ucraineană, în limba română sau în engleză, practic ajută efectiv la tot ce înseamnă starea refugiaţilor în România, pentru confortul lor, pentru liniştea lor, pentru siguranţa lor, ca să treacă mai uşor peste traumele psihice care le au familiile, adulţi cu copii, care au venit în România pentru siguranţă. Îţi mulţumesc, Aurelia, pentru sprijin şi pentru tot ce faci pentru refugiaţi!”, este mesajul lui Iulian Motoc, un întreprinzător sibian, care se numără printre cei care dau o mână de ajutor refugiaţilor ucraineni.

Iulian a ajutat încă din primele clipe familia Kovyrzina din Ucraina, care are doi copii. El i-a cerut Aureliei să ajute cu traducerea.

După o săptămână, am regăsit-o pe Aurelia la centrul Zacaria din Sibiu, cărând conserve, traducând, ajutând mame şi copii ucraineni, aducându-le alinare.

„În momentul în care am descoperit acest centru, mi-am zis că pot să ajut doar la sortat produse, dar m-am gândit şi la faptul că vor veni, cu toate că nu m-am aşteptat, chiar au venit oameni care aveau nevoie de ajutor şi nu vorbeau limba şi am fost de mare ajutor că sunt cetăţean care ştiu mai multe limbi. Eu sunt din Republica Moldova, trăiesc aici din anul 2009 şi vorbesc şi limba franceză, rusa şi limba română şi m-am oferit să ajut. Eu nu sunt translator, sunt urbanist şi lucrez la Primăria Şura Mare, dar, după serviciu, vin cu colega mea de birou de la Asistenţa Socială, care a aflat şi ea de cazurile acestea şi am zis să facem voluntariat şi am venit cu mare drag. Ştiu că este nevoie de noi. Nu ştiu dacă ajut mult, (…) aici m-am încărcat foarte mult de energie. A fost extraordinar de bine. (…) Au venit trei grupuri de oameni care ne-au povestit pe scurt povestea lor şi i-am ajutat să îşi aleagă ce le trebuie, alimente, să nu facem risipă, să aducă înapoi ce nu le trebuie. Ucrainenii ne-au întrebat cât costă produsele de aici, eu le-am spus că totul este gratis, să ia fără frică, pentru că este strâns pentru ei”, a declarat pentru AGERPRES Aurelia Benson.

Ea i-a îndemnat pe cei care pot să dea o mână de ajutor familiilor refugiate să o facă, pentru că, în aceste vremuri, e nevoie de solidaritate. „Sper din toată inima ca cei care nu au participat, nu au ajuns, nu au adus obiecte sau nu au ajutat încă să o facă. Este foarte bine că ne-am mobilizat şi că dăm dovadă de solidaritate. Nu ştiu dacă alte ţări vor face pentru noi (ce facem noi – n.r.), este important ca noi să o facem, pentru noi înşine”, a arătat aceasta.

Aurelia a ajuns să fie iubită de multe familii de refugiaţi, pentru care a devenit o adevărată prietenă. În faţa ei şi-au deschis sufletele, iar ea le-a alinat suferinţele. Pentru ei, ea este acea „femeie cu inimă uriaşă”, ”un suflet plin de iubire”.

„Îi suntem foarte recunoscători Aureliei pentru ajutorul acordat! Vă mulţumim că faceţi parte din viaţa familiei noastre! Aurelia este o femeie cu o inimă uriaşă şi un suflet plin de iubire. În fiecare minut îi mulţumim lui Dumnezeu şi tuturor voluntarilor români care ne ajută să ne simţim ca acasă. Dragoste, sprijin, ajutor şi, uneori, doar comunicare inimă la inimă şi îmbrăţişări călduroase şi prietenoase – acest lucru este nepreţuit pentru noi acum”, ne-a spus Elena Kovyrzina, care a fugit din calea războiului şi şi-a găsit liniştea la Sibiu. 

Sursa info, foto, video: AGERPRES, Isabela Paulescu

Europarlamentarul Ștefănuță (RENEW Europe): Uniunea Europeană trebuie să pompeze masiv bani pentru Ucraina și pentru țările limitrofe din UE

0

Europarlamentarul sibian Nicu Ștefănuță, membru USR și al grupului RENEW Europe, a declarat astăzi la Sibiu că pledează pentru mărirea bugetului Uniunii Europene pe acest exercițiu financiar. „Cred că este necesar o redefinire a bugetului pe 7 ani a UE. Statele membr vor trebui să contribuie mai mult la bugetul european”. Ștefănuță a subliniat că ajutorul pe care îl dau oamenii este extrem de bun, dar nu este suficient pe termen lung. Uniunea Europeană trebuie să pompeze masiv bani pentru Ucraina și pentru țările limitrofe din UE.

El a subliniat că rezerva bugetară a Uniunii este foarte mică în actualul buget pe 7 ani. Totuși, în calitate de raportor pe buget al Parlamentului European, Ștefănuță a reușit să se asigură că Uniunea alocă un pachet de 500 milioane de euro pentru țările limitrofe Ucrainei, membre UE. „Mă voi ocupa în continuare să asigurăm fonduri pentru aceste țări limitrofe pentru a gestiona criza refugiaților ucraineni” a spus Ștefănuță.

Pe plan local, colegii săi din USR-Plus au realizat mai multe acțiuni umanitare. Chiar și birourile europarlamentarului din țară au fost transformate în centru de colectare donații pentru refugiați. Ruxandra Cibu Deaconu, președinta organizației județene Sibiu USR-Plus, a declarat: „Colegii noștri s-au implicat din prima zi. O să facem în continuare acest lucru în liniște și decență.”

După întâlniri cu societatea civilă, prefect și mai mulți ucraineni, Nicu Ștefănuță a concluzionat că autoritățile din România încă nu au reușit să se organizeze eficient, unitar. „Din întâlnirea cu prefectul județului Sibiu, domnul Crețu, am aflat că nu se știe numărul total al refugiaților ucraineni din județul Sibiu”. Ștefănuță a insistat pe importanța creeri la nivel județean și local a unor puncte unice de informare și ajutor care să ajute ucrainenii. Acestea să fie realizate de instituțiile statului cu informații din toate domeniile de interes pentru refugiați.

POIANA SIBIULUI: Scapă de deșeurile electrice și poți câștiga premii

0

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive vor colecta deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) de la populație în Poiana Sibiului în 17 martie 2022. Oamenii pot scoate echipamentele la porți și pot apela telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17!

Această activitate de mediu se desfășoară de ASI ECO Sibiu alături de Primăria Poiana Sibiului, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.

Comenzile de ridicare se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.

Premii atractive

Locuitorii din Poiana Sibiului care predau deșeuri electrice în 17 martie pot câștiga premii prin tragere la sorți oferite de organizatori. Premiile constau în coasă electrică, șurubelniță electrică, fier de călcat, cafetieră, prăjitor de pâine. Tragerea la sorți a premiilor are loc în 21 martie.

POIANA SIBIULUI: Scapă de deșeurile electrice și poți câștiga premii

0

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive vor colecta deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) de la populație în Poiana Sibiului în 17 martie 2022. Oamenii pot scoate echipamentele la porți și pot apela telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17!

Această activitate de mediu se desfășoară de ASI ECO Sibiu alături de Primăria Poiana Sibiului, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.

Comenzile de ridicare se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.

Premii atractive

Locuitorii din Poiana Sibiului care predau deșeuri electrice în 17 martie pot câștiga premii prin tragere la sorți oferite de organizatori. Premiile constau în coasă electrică, șurubelniță electrică, fier de călcat, cafetieră, prăjitor de pâine. Tragerea la sorți a premiilor are loc în 21 martie.

Sibiul reciclează selectiv deșeurile electrice!

0

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Eco Sibiu și Eco Positive au semnat un parteneriat pentru colectarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice în județul Sbiu.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive lansează un nou program, în sprijinul sibienilor și al autorităților locale, ce vizează implicarea și responsabilizarea tuturor în domeniul protecției mediului, prin colectarea corectă și trimiterea la reciclare a deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) și a Deșeurilor de Baterii și Acumulatori (DBA).

”Avem o misiune importantă, de anvergură națională: vrem să creștem cota de colectare a  deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) în România. Asta înseamnă să creștem nivelul de informare al populației, să determinăm schimbarea obiceiurilor și să creăm infrastructura necesară colectării selective a DEEE.”, spune Cristian Ionescu, Manager Operațiuni în cadrul Eco Positive S.A.

Programul stabilit în cadrul acestui parteneriat debutează în luna martie, prin acțiuni de colectare ce se vor desfășura în Poiana Sibiului (17 martie), Gura Râului (18martie), Cisnădie (19 martie), Păuca+ Apoldu de Jos (24 martie) și Dumbrăveni (25 martie). Aceste activități de mediu se desfășoară alături de autoritățile locale, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.

Pentru comenzi de preluare gratuită a deșeurilor electrice și electrocasnice de la domiciliu sau de la sediul persoanelor juridice vă invităm să apelați zilnic, de luni până vineri, numărul de telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17! Comenzile se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Conform procedurii de funcționare a serviciului, după ce ați făcut o comandă, veți fi contactat de echipajul de colectare RoEcollect. Împreună veți stabili ziua şi intervalul orar în care va avea loc ridicarea deşeurilor electrice. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.

Legislația specifică și obligativitatea colectării selective a DEEE au ca motivații principale protecția mediului, a sănătății populației și a resurselor pământului de efectele negative, iremediabile, ale deșeurilor electrice. Împreună cu administrațiile locale și OIREP-ul Eco Positive dezvoltăm proiecte de mediu care produc schimbări benefice pe termen mediu și lung.”, a declarat Claudia Iordănescu, Director Executiv ADI ECO Sibiu.

Amenzi usturătoare benzinăriilor sibiene ce au permis alimentarea în bidoane și butoaie neconforme

0

ISU Sibiu a descins în majoritatea benzinăriilor sibiene ce au permis acum câteva zile, ca clienții lor să alimenteze cu carburant în bidoane și butoaie neconforme. Se verifică astfel modul prin care angajații au supravegheat valul de clienți.

Astfel, au fost efectuate un număr de 39 de controale în care au fost constatate 62 de deficiențe și au fost aplicate 53 de sancțiuni, dintre care 37 amenzi în cuantum de 192 500 lei, respectiv 15 avertismente.

​Verificările vor continua și în zilele următoare în scopul prevenirii evenimentelor care pot fi generate prin manipularea sau depozitarea combustibilului în recipiente neconforme. 

Activitățile de verificare desfășurate la stațiile de distribuție carburant au vizat în principal:

1. Modul de îndeplinire a obligațiilor legale stabilite pentru administratorii stațiilor de distribuție a carburanților, așa cum sunt prevăzute în Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor republicată, cu modificările și completările ulterioare;

2. Verificarea modului de îndeplinirea a obligațiilor personalului salariat al stației de distribuție carburanți, așa cum sunt prevăzute în lege;

3. Modul de îndeplinirea a obligațiilor prevăzute în Normativul  pentru proiectarea, executarea, exploatarea, dezafectarea şi postutilizarea staţiilor de distribuţie a carburanţilor la autovehicule, indicativ NP 004-03.

4. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale principale, în raport cu aspectele constatate pe durata executării controalelor tematice de prevenire a incendiilor.

Pe timpul controalelor specialiștii Inspecției de Prevenire au realizat de asemenea, instruiri ale personalului stațiilor de distribuție carburanți cu privire la obligațiile legale ce le revin.

​Principalele deficiențe constate pe timpul controalelor au fost următoarele:

• Transportul, manipularea şi depozitarea substanţelor şi a produselor combustibile, precum şi a celor cu tendinţă de autoaprindere, fără a ţine seama de proprietăţile lor fizico-chimice, sau în ambalaje neconforme ori neinscripţionate corespunzător pentru identificarea riscurilor de incendiu sau explozie şi pentru stabilirea procedeelor de stingere, precum şi neasigurarea substanţelor specifice de stingere ori de neutralizare (verificări efectuate pe baza probelor video);

• Neasigurarea mentenanței mijloacelor de primă intervenție (stingătoare);

• exploatarea necorespunzătoare a instalațiilor electrice.

ISU SIBIU aduce în atenție faptul că alimentarea cu carburanți în recipiente neconforme crează o stare de pericol atât la nivelul stației de distribuție carburanți, pe durata deplasării autoturismelor în trafic, cât și ulterior, pe timpul depozitarii.

GALA SPORTULUI SIBIAN 2022: Consiliul Județean Sibiu a oferit premii de 100.000 lei

0
  • Peste 60 de premii au fost oferite celor mai buni sportivi și antrenori din județul Sibiu, care au venit alături de familii și susținători
  • Surpriza Galei: premiile speciale pentru Serviciul Public Județean Salvamont Sibiu, pentru Primăria Orașului Cisnădie și pentru salvatorul montan Constantin Puiu-Voila
  • Cromatica Galei – galben și albastru: un semn de solidaritate cu sportivii din Ucraina!

Consiliul Județean Sibiu a organizat marți, 15 martie 2022, cea de-a treia ediție a Galei Sportului Sibian, un eveniment deja consacrat pentru premierea sportivilor și antrenorilor din județul Sibiu pentru rezultatele deosebite obținute în anul 2021. Premierea a avut loc la Sala Transilvania din dorința de a da posibilitatea cât mai multor sibieni să participe la ceremonie și să își arate astfel susținerea lor pentru cei care au făcut și fac cinste județului Sibiu prin locurile fruntașe obținute la diferite competiții naționale și internaționale. Evident că printre primii susținători s-au numărat membrii familiilor și prietenii premianților veniți din mai multe localități ale județului, dar și sibieni care au dat curs invitației publice adresate de Consiliului Județean Sibiu prin intermediul mass media. Printre cei care au onorat cu prezența lor Gala Sportului Sibian, ediția 2022, au fost parlamentari de Sibiu, subprefectul județului Sibiu, Daniel Moșin, consilieri județeni, reprezentanți ai mediului de afaceri.

Cromatica aleasă de echipa de organizare a Galei pentru întregul branding, galben și albastru, a reprezentat un semn de solidaritate și susținere pentru sportivii din Ucraina, greu încercați de situația cu care se confruntă țara lor.

Evenimentul a fost moderat la superlativ de Răzvan Marcu, iar premiile au fost acordate de către președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, de vicepreședinții Marcel Luca și Vlad Vasiu, precum și de administratorul public al județului, Adrian Bibu.

Premianții au fost selectați, în baza unui Regulament, de către o comisie de evaluare formată din: Matei Damian, reprezentant al Direcției Județene pentru Sport Sibiu, Ioan Hășmășan  reprezentant al Universității ”Lucian Blaga” Sibiu și Alin Secetă, reprezentant al Consiliului Județean Sibiu.

A început amenajarea malurilor Cibinului cu piste pentru biciclete

0

A început una dintre cele mai ample investiții ale Sibiului: amenajarea unui traseu pentru bicicliști de-a lungul malurilor râului Cibin, între str. Maramureșului și centura ocolitoare.

Ordinul de începere s-a emis către constructor – asocierea S.C. CON-A Operations S.R.L (Sibiu) & S.C. CON-A S.R.L.(Sibiu) & S.C. DIMEX 2000 Company S.R.L (Bistrița Năsăud) -și se lucrează deja în zona dinspre centura ocolitoare la stabilizarea malului, prin montarea către albia râului a unor palplanșe (sprijiniri cu rol de stabilizare a taluzului) cu ajutorul unui utilaj special, de mari dimensiuni. Se pregătește, de asemenea, începerea lucrărilor pe tronsonul dintre zona Kaufland și strada I. Neculce.

Reamintim că această investiție presupune amenajarea a 3,6 km de piste pentru biciclete în dublu sens. Pentru aceasta mai întâi se vor consolida malurile și se va stabiliza terenul. La traversarea râului, la intersecția cu pârâul Rossbach, va fi creată o pasarelă ciclo-pietonală cu deschiderea de peste 30 de metri, în formă circulară. O a doua pasarelă se va amenaja în dreptul străzilor Viitorului și Mureșului. 

Pe lângă crearea pistelor, proiectul include și crearea unor puncte de belvedere și zone de relaxare amenajate pe traseu, amenajarea iluminatului public cu lămpi LED și dotarea cu mobilier urban. Zonele verzi de pe maluri vor fi revigorate prin însămânțarea cu iarbă a peste 7.000 de metri pătrați și plantarea a încă 300 de arbori pe întreg traseul.

Părintele Necula, impresionat de realizările administrațiilor locale din Hoghilag și Dumbrăveni (C.P.)

0

Deputatul Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu atransmis următorul comunicat de presă:

Am avut onoarea și bucuria de a fi însoțit, la Dumbrăveni și Hoghilag, de părintele Constantin Necula, un om neobosit în misiunea lui de a face bine oamenilor.

La Dumbrăveni, am vizitat, împreună cu primarul Emil Dârloșan, mai multe grădinițe care arată impecabil, în urma lucrărilor de reabilitare demarate de administrația publică locală.

Părintele Necula consideră că cea mai de preț avuție a poporului nostru sunt copiii, iar prioritatea statului român trebuie să fie investiția în noua generație. Părintele le-a dăruit copiilor cărți de rugăciuni, s-a jucat cu ei și le-a citit povești.

Am vizitat apoi, însoțiți de primarul Nicolae Lazăr, grădinița din Hoghilag și școala inteligentă din Valchid. Uimit de echipamentele smart cu care este dotată această școală, dotări care nu există nici măcar în orașele cele mai mari din țară, părintele Necula i-a îndemnat pe copii să profite de condițiile extraordinare pe care le au și să învețe bine, să nu uite niciodată de Dumnezeu, să-și respecte dascălii, să-și iubească familia și Patria.

Emoționantă a fost și întâlnirea cu echipa pompierilor juniori din Hoghilag. Părintele i-a felicitat pentru seriozitatea cu care se pregătesc pentru a deveni adevărați apărători ai comunității.

Am stat de vorbă și cu câțiva cultivatori de tuberoze, cei care au dus faima Hoghilagului în țară și peste hotare. Bucuroși de oaspeți, i-au cerut părintelui o binecuvântare, ca Dumnezeu să le dea putere să muncească mulți ani de acum înainte și să obțină roade bogate.

Este impresionant să vezi oameni în toată firea cu lacrimi de bucurie în ochi la întâlnirea cu părintele Necula! Pentru mine au fost o adevărată binecuvântare cele două ore petrecute cu el, în mașină.

Părintele Constantin Necula nu face politica niciunui partid, el este implicat doar în politica Binelui și este prezent oriunde este dorit și este nevoie de el.

Să ne bucurăm că avem astfel de oameni printre noi și să îndreptăm un gând bun către părintele Necula și alții asemenea lui, ca Dumnezeu să le dea sănătate și putere pentru a-și continua munca grea, dar frumoasă, pe care au început-o!

Mihai MACAVEIU, secretar de stat PSD în Ministerul Economiei: „Trebuie să luăm măsuri concrete și rapide pentru a limita efectele economice ale conflictului din Ucraina” (C.P.)

0

„Trei sectoare ne-au semnalat deja efecte majore asupra activității desfășurate pe teritoriul țării noastre, în contextul crizei din Ucraina dar și imediat după ce Uniunea Europeană a anunțat sancțiunile împotriva Federației Ruse. Industria auto, producția de mobilă sau cea metalurgică au probleme în a-și asigura fluxul de materii prime, ceea ce pune în pericol activitatea acestor companii.”, a declarat Mihai Macaveiu, secretar de stat PSD în Ministerul Economiei.

În acest context, la sediul Ministerului a avut loc, joi după-amiază, o ședință convocată de urgență la au participat participă conducerea instituției și reprezentanții sectoarelor industriale cu aport important la PIB-ul țării noastre.

„Cred, așadar, că este nevoie de măsuri concrete care trebuie să fie luate rapid pentru a evita ca aceste companii să fie afectate de criza din Ucraina. Mai mult, trebuie să ne asigurăm că fluxurile de materii prime sunt în continuare unele funcționale, chiar dacă este extrem de dificil ca acest lucru să fie menținut la parametri normali în contextul actual.”, a declarat Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei și președintele PSD Mediaș.

Astfel de întâlniri vor continua în perioada următoare, având în vedere că trebuie să fie identificate toate sectoarele afectate de această criză și găsite, în același timp, soluții punctuale pentru toate problemele.

Persoanele care găzduiesc refugiați în municipiul Sibiu pot solicita decontarea cheltuielilor cu hrana

0

Persoanele fizice din municipiul Sibiu care găzduiesc cetățeni proveniți din zona conflictului armat din Ucraina, se pot adresa Primăriei Sibiu pentru decontarea cheltuielilor cu hrana acestor persoane. Conform OUG nr.15/2022, art.1 alin(10,) suma decontată pentru aceste cheltuieli este de 20 de lei/zi/persoanăgăzduită.

Procedura: 

Primul pas este informarea Direcției de Asistență Socială la numărul de Tel Verde 0800811822, imediat ce persoanele sunt primite în gazdă. Asistenții sociali se vor deplasa în teren pentru verificarea situației. 

Apoi, în primele trei zile lucrătoare ale fiecărei luni, persoanele care găzduiesc refugiați vor depune o cerere tip însoțită de actele doveditoare, la Direcției de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu, direct la sediul de pe bulevardul Victoriei nr.1-3, cam.S2, sau online, pe adresa de email: protsoc@sibiu.ro . Câteva precizări:

➢ în cerere se va preciza numărul persoanelor găzduite, numele și prenumele acestora, localitățile din care aceștia declară că provin și intervalul de timp pentru care solicită decontarea cheltuielilor cu hrana

➢ decontarea cheltuielilor se face pentru luna precedentă, dacă cererea este depusă în termenul amintit. Cererile depuse după acest termen se soluționează în luna următoare. 

Documentele necesare:

– O cerere tip, care poate fi descărcată de pe următorul link:https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/DAS_cerere_privind_decontarea_cheltuielilor_cu_hrana_pentru_cetatenii_straini_sau_apatrizii_gazduiti.pdf

– o declarație pe propria răspundere cu privire la realitatea informațiilor cuprinse în cerere, modelul fiind disponibil pe următorul link: https://www.sibiu.ro/ro2/pdf/formulare/DAS_model_cerere_pe_propria_raspundere.pdf

– copia actului de identitate al solicitantului 

– documente care atestă dreptul de folosință asupra locuinței în care sunt găzduite persoanele refugiate

– copii după documentele de identitate ale persoanelor găzduite (după caz)

– un extras de cont al solicitantului pentru a atesta contul în care vor fi virate sumele 

Actele pot fi consultate și pe site-ul sibiu.ro, secțiunea Acte necesare, https://sibiu.ro/primaria/acte_necesare.

Camera de Comerţ Sibiu a decis: Aldea este vinovat!

0

Consiliul de Conducere al Camerei de Comerţ (CCIA) Sibiu întrunit în 14 martie a decis că fostul preşedinte Aldea Gheorghe se face vinovat de mai multe capete de acuzare privind folosirea banilor camerei şi a firmei deţinută de CCIA. Lui Aldea i se impută o pagubă de peste 750.000 de euro. „În urma constatării Colegiului de Conducere a faptului că fostul Presedinte al Camerei a acționat ilegal pentru preluarea conturilor organizației, plata din conturi a sumei de 725.000 de euro, realizarea de depozite bancare, vânzări de valută, cererea de executare silită, cheltuielile de executare și altele” se arată într-un comunicat de presă semnat de actualul preşedinte interimar Octavian Isăilă.

Aldea Gheorghe a semnat personal o serie de acte care au dus la aceste datorii fără a deține drepturi executive, de angajare a patrimoniului sau împuternicirea Colegiului ori a Adunarii Generale, spune Isăilă. „S-a hotarat de către Colegiul de Conducere cu unanimitate de voturi atragerea răspunderii civile și penale în ceea ce privește acțiunile fostului președinte Aldea Gheorghe pentru creanța detinută, raspundere care va trebui să cuprindă și valoarea creanței, valoarea dobânzilor, cheltuielile suplimentare generate, și prejudiciul de imagine și financiar să fie recuperate”.

Aldea folosea bunurile firmei Camerei în firmele sale

Un punct special în şedinţa Consiliului de Conducere al CCIA a fost raportul privind situația companiei deținute de către Cameră, Exposib International Travel S.R.L. unde s-a constatat că fostul președinte, în timpul exercitării mandatului a transferat activitatea de târguri și expoziții către compania Redal S.R.L. Această companie este de ani buni în posesia bunurilor de o valoare importantă din patrimoniul companiei Exposib International Travel S.R.L. din valoarea de inventar de 617.575 lei care nu se stie în ce bază au fost duse la Redal SRL și sunt folosite pentru realizarea de târguri și expoziții. S-a prezentat faptul că Exposib Internațional Travel S.R.L. a inregistrat un declin major de la afaceri de 334.245 lei si pofit de 47.306 lei in anul 2014 la afaceri de 61.247 de lei si o pierdere de 88.883 lei în anul 2016, în condițiile în care Redal Expo al companiei Redal reprezentate tot de d-l Aldea la C.C.I.A. Sibiu începe activitatea in anul 2015. Din informatiile deținute de Consiliul Director și fotografiile postate pe rețelele de socializare, se pare că inclusiv în perioada 10-13 Martie 2022 au fost folosite și standuri expoziționale aparținând C.C.I.A Sibiu.

În consecință, Colegiul de Conducere a decis cu unanimitate de voturi verificarea și atragerea răspunderii civile și penale (dacă este cazul) de către avocatul angajat al Camerei, în ce bază deține compania Redal S.R.L. aceste bunuri, verificarea prevederilor legii privind concurența neloială, a infracțiunilor de serviciu privind delapidarea și a posibilității ca acțiunile de însușire și folosință de către compania Redal S.R.L. privind aceste bunuri să fie catalogată drept furt din patrimoniul companiei deținute de către C.C.I.A. Sibiu, și recuperarea acestora conform legii.

Camera îşi vrea toţi banii pentru Sibiu Regiune Gastronomică Europeană

De asemenea, s-a luat în discuție recuperarea unor sume cuvenite Camerei de la Asociația Judeteană de Turism Sibiu (AJTS) validate de Raportul de audit extern, sume parțial existente în conturile AJTS și pentru care există un draft al procesului verbal al consortiului Regiune Gastronomică Europeană. A fost imputernicit d-l Presedinte interimar să depună toate eforturile pentru recuperarea sumelor (inclusiv solicitarea unei întâlniri a consorțiului pentru clarificarea situației), acesta putând angaja avocat și acționa în instanță pentru recuperarea sumelor, cu puteri depline. Menționăm că situația este neclarificată de o bună perioadă de timp și sumele se apropie de termenul de prescripție, asa că cel puțin solicitarea acestora oficial este necesară.

Toate materialele de ședință ale Consiliului d conducere al Camerei de Comerţ Sibiu se regăsesc pentru transparenta online conform statutului la adresa https://infosibiu.eu/2022/03/11/convocare-colegiu-de-conducere-ccia-sibiu-sesiune-ordinara/

FOTO: Salvamont Sibiu: Stagiu de evaluare organizat la Păltiniș

0

Serviciul Public Judeţean Salvamont Sibiu a organizat în acest weekend (12-13.03.2022) un stagiu de evaluare și pregatire a voluntarilor atestați si a voluntarilor aspiranți.


Evaluarea s-a desfăşurat în staţiunea Păltiniș pe partia Oncesti, tematica evaluarii fiind salvarea pe timp de iarnă de pe domeniul schiabil, cu accent pe exersarea procedurii de acordare a primului ajutor si transportul acidentatilor cu akja.
Sâmbătă, a avut loc la Baza de salvare din Păltiniș, evaluarea teoretică medicală, apoi activitatea practică s-a desfașurat pe partia Oncești, unde s-a lucrat in echipe pentru acordarea de prim ajutor și transport accidentați.


Ziua de Duminică, pe partia Arena Platos, a fost alocată pregatirii aspiranților SPL Salvamont Brezoi, aspiranți înscriși în centrul de formare a SPJ Salvamont Sibiu ca și centru de formare profesională acreditat de către Asociația Natională a Salvatorilor Montani din România.
La această acțiune au fost evaluați 18 aspiranți și 6 voluntari atestați. Comisia de evaluare a fost formata din 2 medici primari ( Spitalul Militar Sibiu si UPU – SMURD Sibiu – voluntari in cadrul SPJ Salvamont Sibiu ), 2 instructori naționali ANSMR și directorul SPJ Salvamont Sibiu
Mulțumim administratorilor celor 2 domenii schiabile pentru sprijinul acordat.

Africa lui Franz Binder, o expoziție marca Muzeul ASTRA, pregătită special pentru vizitatorii cu simțuri de exploratori

0

Vertebre de șarpe în podoabe, piele de hipopotam în fâșii, o pânză de înfășurat mumiile, cornuri de gazelă și multe tam-tam-uri (la propriu), desprinse (parcă) din filmele cu Indiana Jones! Toate poartă un nume: Africa lui Franz Binder, o expoziție marca Muzeul ASTRA, pregătită special pentru vizitatorii cu simțuri de explorator(i).

Africa lui Franz Binder cuprinde peste 200 de obiecte expuse, aduse din Africa de către cercetătorul Franz Binder la mijlocul secolului al XIX-lea.

Africa lui Franz Binder este acum din nou disponibilă vizitării

Program: miercuri până duminică între orele 9.00 – 17.00
Sala Atelier din Pavilionul Muzeal Multicultural (intrarea principală în Muzeul ASTRA)

PORTAL MEDICAL – platforma de sănătate inițiată de Consiliul Județean Sibiu ajunge la Agnita

0

Consiliul Județean Sibiu extinde platforma Portal Medical și vine în sprijinul comunității din Agnita astfel că, începând de azi, locuitorii își vor putea consulta istoricul medical pe o platformă care arhivează toate documentele medicale din trecut ale fiecărui pacient care își creează un cont.

„Platforma Portal Medical oferă avantaje foarte mari celor care o folosesc, de la economia importantă de timp, o comunicare mai bună între medic și pacient și până la un dosar complet centralizat la care să aibă acces direct fiecare pacient. Salut deschiderea domnului primar

Alin Schiau-Gull de a implementa platforma și la Spitalul Orășenesc Agnita, precum și disponibilitatea de a susține proiecte care pe termen lung vor aduce un plus de confort și valoare comunității pe care o conduce”, a afirmat Daniela Cimpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Platforma Portal Medical, care face parte dintr-un proiect mai amplu inițiat de Consiliul Județean Sibiu și finanțat prin fonduri europene, permite accesul la istoricul medical al pacienților care au folosit cel puțin o dată serviciile spitalelor care sunt integrate în platformă, și anume: Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, Spitalul Clinic de Psihiatrie dr. Gh. Preda Sibiu, Spitalul de Pneumoftiziologie, Spitalul Orășenesc Cisnădie, Clinica Misan Med, Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu și Spitalul Municipal Mediaș. De asemenea, platforma permitepartajarea informațiilor din istoric cu medicii cărora pacientuldecide să le ofere acces, dar și încărcarea altor documente. În plus, platforma permite realizarea de programări la cabinetele spitalelor, oferă posibilitate de a acorda acces la dosarul medical propriu, de către pacient, unui medic fără cont în portal, pe baza unui link și a unei parole cu valabilitate limitată, posibilitate medicului de familie de a crea cont în portal pentru un pacient (cu acordul pacientului).

Pentru a accesa platforma, utilizatorii au nevoie doar de un cont realizabil în câțiva pași la adresa https://portalmedical.cjsibiu.ro/

Pentru mai multe detalii cu privire la utilizarea platformei, cei interesați pot urmări video ul de la acest link – https://www.youtube.com/watch?v=A2BjIjXf3hU

Zece manageri de instituții muzicale vor fi soliștii unui concert extraordinar al Filarmonicii de Stat Sibiu

0

La inițiativa Filarmonicii de Stat, managerii instituțiilor muzicale din România se vor întâlni la Sibiu, la începutul luniiaprilie, într-o dublă ipostază: artiști și lideri. Ei vor urca pe scena Sălii Thalia ca soliști ai concertului simfonic din 7 aprilie, iar pe 8 aprilie vor dezbate provocările actuale și viitoare ale sectorului cultural.

„We Can Sail without the Wind”/„Putem naviga și fără vânt” se intitulează concertul simfonic extraordinar care va avea loc joi, 7 aprilie, ora 19.00, la Filarmonica de Stat Sibiu. Orchestra sibiană, dirijată de Cristian Lupeș, va susține acest concert alături de zece soliști instrumentiști, toți actuali sau foști conducători de instituții muzicale. Astfel, în calitate de maestru de ceremonii îl vom regăsi pe actorul Demeter András István, secretar de stat în Ministerul Culturii și fost director al Teatrului de Stat „Csiky Gergely” din Timișoara. Concert maestru va fi Kovács Emőke, manager al Filarmonicii „Dinu Lipatti” din Satu Mare. Silvia Sbârbiu, managerul Filarmonicii „Transilvania” din Cluj-Napoca, și Dragoș Dimitriu, managerul Filarmonciii Brașov, vor evolua în postura de pianiști. Florin Estefan, manager la Opera Națională Română din Cluj-Napoca, Andrei Fermeșanu, manager interimar la Opera Națională Română Iași, și György Levente, manager al Filarmonicii din Târgu Mureş, vor fi soliști vocali, Marin Cazacu, director general al Centrului Național de Artă „Tinerimea Română” – violoncelist, Pavel Ionescu, fost manager al Filarmonicii „Mihail Jora” Bacău, și Mihai Timofti – fagotiști, iar percuționist va fi Ovidiu Andriș, manager interimar Filarmonica „Banatul” din Timișoara.

Biletele pentru acest concert simfonic sunt puse în vânzare la casa de bilete a Filarmonicii, precum și pe www.iabilet.ro, la prețul de 40 lei – acces general (se acordă 50 % reducere pentru elevi, studenți sau pensionari).

 

Legătură vie

 

„Pentru prima dată, Sibiul va fi gazda reuniunii managerilor instituțiilor publice cu profil muzical, într-un demers care pune în valoare profilul complex al managerului cultural contemporan. Provocarea noastră se adresează deopotrivă artistului și managerului, pornind de la convingerea că legătura dintre scenă și biroul administrației trebuie să rămână mereu vie. Dacă admitem că arta înseamnă dintotdeauna un spațiu al căutărilor, la fel de adevărat este că tulburările sociale și politice ale ultimilor ani au ridicat granițe în noi și între noi. Putem naviga și fără vânt? Răspunsul îl vom găsi doar împreună!” este mesajul dirijorului Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.

​„Este adevărat că, de-a lungul istoriei, s-a spus și s-a scris de nenumărate ori că «Inter armes silent musae», dar cu toate astea, în zgomotele războiului din vecinătate sau în umbra pandemiei, datoria noastră, a instituțiilor de artă, este aceea de a încerca să oferim oamenilor un refugiu, o oază de liniște, o oază de frumos, cu gânduri nobile, tocmai pentru a ne ajuta să revenim la normal. În acest context se înscrie și această inițiativă a conducerii Filarmonicii din Sibiu ca, pe 7 aprilie, să facem un concert în care arătăm bivalența managerilor de instituții de artă, cu precădere a scenei lirice din România, dar vin și eu, ca fost director de teatru, cu experiență și în administrație și cu o prezență în continuare și pe scene sau pe micul sau marele ecran. De când dreptul francez a inventat administrația, există o dilemă: administrația are nevoie de specialiști, dar odată ajunși în administrație, specialiștilor li se îngrădește, practic, exercitarea meseriei. Or, această dilemă n-a fost rezolvată și nu cred că va fi ușor de soluționat. În același timp, noi, pe 7 aprilie, vom încerca să dovedim că, practic, legătura între artă și management este una bazată pe o interdependență continuă. Odată ruptă conexiunea mea cu publicul, cu profesia mea, eu risc ca, ajuns în scaunul de administrator, să resimt din ce în ce mai adânc această falie și să mă îndepărtez de o corectă înțelegere a fenomenului pe care trebuie să-l administrez. Dacă vom reuși, pe 7 aprilie, să arătăm că legătura aceasta este vie, cred că vom fi făcut o treabă frumoasă”, a apreciat Demeter András.

 

Muzica este un dialog

 

Întâlnirea de lucru a managerilor va avea loc pe 8 aprilie, de la ora 10.00, în Sala „Henry Selbing” a Filarmonicii de Stat Sibiu, și va fi coordonată de secretarul de stat Demeter András. Sub genericul „Muzica este un dialog”, se vor purta discuții cu tematică instituțională specifică, în scopul îmbunătățirii cadrului legislativ și administrativ în care își desfășoară activitatea organizațiile artistice. Ne propunem ca dezbaterea să se finalizeze cu adoptarea unui document programatic, prin care să dovedim coerență și coeziune în strategia de management cultural pe termen lung.

 

Trio Syrinx

 

Tot în marja reuniunii manageriale de la Sibiu, propunem invitaților noștri de onoare din toată țara, dar și publicului meloman, un recital Trio Syrinx (Dorin Gliga – oboi, Pavel Ionescu – fagot, Mihai Ungureanu – pian), vineri, 8 aprilie, de la ora 12.00, în Chimnița Filarmonicii. În program: J. Quantz – Trio Sonata în Sol Major; L. Beethoven – Trio în Si b Major, op. 11; Clemence de Grandval – Trio de Salon; Th. Lalliet – Trio, op. 22.

 

***

Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțareaConsiliului Județean Sibiu.

Sprijiniți muzica Filarmonicii Sibiu! Deveniți mecena prin donații onorifice în contul:

RO 86 TREZ 57621 G 370100XXXX (CUI/CF Filarmonica de Stat Sibiu: 4556263)

Șelimbăr: Ajutor pentru autorecenzare

0

Șelimbărenii, invitați să completeze singuri formularul online. Primăria a stabilit puncte fixe unde cetățenii care au nevoie să fie ajutați în demers

Șelimbărenii care nu au o conexiune la internet sau care nu știu exact cum să realizeze autorecenzarea se pot adresa punctelor fixe stabilite de administrația locală.

Timp de două luni, românii pot completa singuri, online, formularul oficial al recensământului populației. Persoanele care
Prima etapă a recensământului populației și locuințelor a început luni, 14 martie, iar șelimbărenii sunt invitați să participe la prima numărătoare a populației 100% informatizată.
Conform datelor de acum, Șelimbăr și-a triplat populația din 1992 și până acum, fiind localitatea din județ cu cea mai mare creștere.
Comuna a ajuns să fie pe locul cinci în județ ca număr de locuitori, fiind depășită doar de cele două municipii, Sibiu și Mediaș, și de orașele Cisnădie și Avrig.
Pentru a ști cu exactitate câți locuitori sunt de fapt în localitate, șelimbărenii sunt invitați să participe la etapa de recensământ online.
Autorecenzarea se va putea face de pe orice telefon mobil – tip smartphone, de pe tabletă, laptop sau calculator.
Pentru a putea fi completa chestionarul, e nevoie de conexiune la internet și de o adresă de mail valabilă.
Se va accesa www.recensamantromania.ro, se va accesa link-ul care duce spre platforma de autorecenzare și va fi completat un formular de preînregistrare, pe baza CNP-ului.
Toate detaliile, precum și pdf-uri cu exemple concrete legate de cum se efectuează recenzarea online, puteți citi pe pagina de internet a Primăriei Șelimbăr.

Ajutor pentru autorecenzare

Șelimbărenii care nu au o conexiune la internet sau care nu știu exact cum să realizeze autorecenzarea se pot adresa personalului Primăriei, în mai multe puncte din comună.

Acestea pot fi găsite aici:
Șelimbăr – Sediul Poliției Locale
Veștem – Cămin Cultural
Mohu – Cămin Cultural
Bungard – Cămin Cultural
Programul de funcționare este
L – V în intervalul orar 10 – 20
S – D în intervalul orar 10 – 21

Detalii AICI:
https://primariaselimbar.ro/a-inceput-recensamantul-selimbarenii-invitati-sa-completeze-singuri-formularul-online/

Sursa foto: Pixabay.com

Crucea Roșie și Humane Society International trimit hrană pentru animalele din Ucraina

0

HSI laudă Crucea Roșie Română pentru cooperarea fără precedent: împreună, cele două organizații vin în sprijinul proprietarilor de animale din țara greu încercată de război
 
Sibiu, România (15 martie 2022) – Crucea Roșie Română și organizația pentru protecția animalelor Humane Society International au început o intensă colaborare pentru a introduce alimente vitale pentru animale de companie în transporturile umanitare ce pleacă spre Ucraina, într-un efort de gestionarea a unei crize care se agravează atât pentru oameni cât și pentru animalele lor.
 
Sute de adăposturi pentru animale, clinici veterinare și centre de salvare, precum și mii de familii cu animale de companie care rămân în Ucraina se luptă să găsească hrană pentru animalele aflate în grija lor. Asigurarea serviciilorveterinare pentru animalele rănite sau bolnave devine și ea din ce în ce mai dificilă, deoarece proviziile riscă să se epuizeze. Ca recunoaștere a dorinței oamenilor din Ucraina de a avea grijă de animalele care suferă  alături de ei în război, Crucea Roșie Română va adăuga, pentru prima dată în istorie, ajutor de salvare pentru animale în transporturile umanitare. Humane Society International a donat Crucii Roșii Române prima tonă de hrană pentru animale de companie, pe care organizația o va prelua în transporturile lor pentru Ucraina și o va distribui acolo unde este nevoie.
 
Raluca Morar, director executiv Crucea Roșie Română județul Sibiu, spune: „În vremuri ca acestea, noi, cei de la Crucea Roșie, știm că resursa noastră cea mai de preț este bunătatea și compasiunea. Convoaiele noastre umanitare vor livra nu numai provizii persoanelor care au nevoie disperată, dar și speranța că situația se va îmbunătăți. În vremuri ca acesteaștim că nu numai oamenii, ci și animalele au nevoie de ajutor. Suntem fericiți și onorați să avem Humane Society International de partea noastră, asigurându-ne că hrana pentru animale de companie atât de necesară va ajunge în Ucraina cu convoaiele noastre. Prima tonă de hrană uscată pentru animale de companie a ajuns la punctul nostru de încărcare din Sibiu și va fi livrată în Ucraina în următoarele zile.”
 
Directorul HSI/Europe pentru România, Andreea Roseti, spune: „Pe măsură ce acest conflict continuă, oamenii și animalele din Ucraina suferă deopotrivă, în special în acele adăposturi și familii, pentru care a lăsa animalele în voia sorții a fost o decizie imposibilă. Suntem recunoscători Crucii Roșii din România pentru că a înțeles că soarta animalelor în război este legată de soarta oamenilor care trăiesc cu ele, iar acestor oameni le pasă atât de profund de bunăstarea lor. Am donat o tonă de provizii de urgență pentru animale de companie, primul transport dintre multele care vor veni, pe care Crucea Roșie le va distribui în Ucraina pentru a ajuta la prevenirea agravării crizei de bunăstare a animalelor. Există un număr mare de câini și pisici de companie care colindă străzile Ucrainei, care s-au despărțit de familiile lor; sunt flămâmde, traumatizate și au nevoie de ajutor. Tragedia războiului nu face diferența între ființele cu două sau patru picioare și, împreună cu Crucea Roșie, vom oferi sprijin acelor oameni din Ucraina care cer cu disperare ajutor pentru a-și menține prietenii patrupezi în viață în această criză.”
 
HSI lucrează, de asemenea, cu alte grupuri locale de bunăstare a animalelor din Germania, Italia și Polonia pentru a ajuta refugiații ucraineni care fug din calea războiului împreună cu animalele lor de companie, furnizând provizii de urgență la punctele de primire a refugiaților. Sprijinită de o donație generoasă de la Mars Incorporated, organizația oferă hrană pentru animale de companie, pături, precum și îngrijire veterinară pentru animalele refugiaților. Persoanele care accesează aceste servicii de asistență pentru animale vorbesc despre ușurarea pe care o simt, că și-au putut salva animalele de companie, care sunt un confort enorm în aceste situații extrem de stresante, în special pentru copiii traumatizați. În Germania, HSI lucrează cu grupul de bunăstare a animalelor BerlinerTiertafel pentru a oferi hrană pentru animale de companie și tratament veterinar. În Berlin, peste 30 de veterinari susțin deja proiectul de a oferi ajutor refugiaților și animalelor de companie, astfel încât animalele să primească tratamente veterinare urgente, alături de vaccinurile și microcipurile necesare.
 
Directorul HSI/Europa pentru Germania, Sylvie Kremerskothen Gleason, spune: „Invazia Ucrainei de către Rusia este, desigur, o criză umanitară devastatoare, dar câinii, pisicile și alte animale îndrăgite ale celor care fug din Ucraina fac parte foarte mult din povestea refugiaților. Am auzit de la refugiații pe care îi ajutăm în Berlin că loialitatea animalelor lor de companie i-a ajutat pe ei și pe familiile lor să meargă într-o călătorie atât de grea grea spre siguranță. În special pentru copii, animalele lor de companie sunt o sursă enormă de confort pentru a-i ajuta să facă față traumei războiului. Acești refugiați sunt speriați și epuizați, așa că a-i putea ajuta să-și îngrijească animalele de companie înseamnă că au un lucru mai puțin de care să-și facă griji într-un moment în care au cel mai mult nevoie de ajutor.”
 
Puteți ajuta făcând o donație pentru răspunsul de urgență al HSI pentru Ucraina și alte eforturi de salvare a vieții.
Descărcați fotografii și videoclipuri:
• Crucea Roșie Română și HSI aici
• Ajutorul HSI pentru refugiați ucraineni și animale de companie aici
 
Contacte media:
• România: Andreea Roseti, director HSI/Europe în România – aroseti@hsi.org
• Marea Britanie: Wendy Higgins, director media internațională – whiggins@hsi.org
• UE: Yavor Gechev, director de comunicare pentru HSI/Europa – ygechev@hsi.org
 
Cu o prezență în peste 50 de țări, Humane Society International lucrează pe tot globul pentru a promova legătura om-animal, pentru a salva și proteja câini și pisici, pentru a îmbunătăți bunăstarea animalelor de fermă, pentru a proteja fauna sălbatică, pentru a promova testarea și cercetarea fără animale, pentru a răspunde la dezastre și a confrunta  cruzimea față de animale în toate formele ei. Aflați mai multe despre munca noastră la hsi.org. Urmărește HSI pe Twitter, Facebook și Instagram.


Despre Humane Society International
Cu o prezență în peste 50 de țări, Humane Society International lucrează la nivel internațional pentru a promova conviețuirea dintre oameni și animale, pentru a proteja fauna sălbatică, pentru a salva și proteja câinii și pisicile, pentru a îmbunătăți condițiile de viață ale animalelor din fermă, pentru a promova renunțarea la teste și cercetări pe animale, pentru a răspunde la dezastre naturale și pentru a se opune cruzimii față de animale în toate formele ei.
Puteți afla mai multe despre munca noastră pe hsi.org. Urmăriți-ne și pe Twitter, Facebook și Instagram.

Ștefănuță: “Am citit mesajul a 400 de intelectuali maghiari din Transilvania, în plenul Parlamentului European” (CP)

0
Hearing of Stella KYRIAKIDES, Commissioner-designate, Health - Q&A

Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe) a transmis următorul comunicat de presă:

Nu toți maghiarii sunt Viktor Orbán.

Am citit mesajul a 400 de intelectuali maghiari din Transilvania, în plenul Parlamentului European.

Un mesaj cald, european, liberal, pe care vă rog să îl ascultați.

Ei se plâng de amestecul Fideszului și al lui Viktor Orbán în libera alegere a cetățenilor maghiari din Ardeal, care pot vota în alegerile din Ungaria.

Ei spun că maghiarii sunt europeni, că au valori comune cu toate celelalte nații de pe continent.

Ei spun că nu urăsc alte națiuni, că nu urăsc minorități de orice fel, că Europa este bună pentru că a eliminat granițele dintre noi, nu doar cele fizice dar și cele mentale.

Acestei Ungarii, acestor maghiari, care trăiesc azi în adevăratul spirit liberal de la 1848, vreau să le urez „La Mulți Ani!”.

„Ahogyan élek, az a hazám” a spus poeta Balla Zsófia. Așa cum trăiesc, acolo e casa mea.

Casa noastră reprezintă valorile noastre.

La mulți ani tuturor maghiarilor!

https://fb.watch/bM4jcI7m-V/

O femeie a ars de vie, într-un incendiu produs în localitatea Laslea

0

Ca urmare a unui apel venit pe numărul de urgență 112, care anunța izbucnirea unui incendiu în localitatea Laslea, pompieri militari și membrii SVSU Laslea s-au mobilizat de urgență pentru localizarea și lichidarea incendiului.

La fața locului au ajuns prompt două autospeciale de stingere din cadrul Punctului de lucru Dumbrăveni, o autospecială de stingere și un echipaj SMURD din cadru ISU Mureș, precum și un echipaj SAJ Mediaș.

La sosirea forțelor, membrii SVSU Laslea acționau pentru localizarea incendiului, care se manifesta generalizat la două încăperi ale casei: bucătăria și o cameră. Forțele alocate au lichidat incendiul în limitele găsite. În bucătăria casei, a fost găsită o persoană de sex feminin, de aproximativ 78 de ani, carbonizată.

În urma incendiului au ars două încăperi ale casei, pe o suprafață de aproximativ 30 mp, iar cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de efectul termic provocat de utilizarea unei substanțe combustibile pentru aprinderea focului în sobă.

VIDEO INUMAN: Bărbat din Ighișul Nou, filmat când abuza un câine

0

Un bărbat în vârstă de 34 de ani, din Ighișu Nou este cercetat penal după ce a târât un câine pe strada.

Polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor Sibiu cu privire la faptul că, pe strada Morii din localitatea Ighișul Nou, un bărbat târăște un câine și transportă mai mulți pui de câine într-o plasă.

În urma intervenției rapide a polițiștilor din cadrul Biroului de Ordine Publică Mediaș, s-a reușit identificarea persoanei în cauză. În curtea imobilului unde domiciliază bărbatul, într-o plasă aflată într-un tomberon, fiind găsiți abandonați patru pui de câine, având 1-2 zile de la naștere. În urma cercetărilor efectuate de către polițiști, s-a stabilit că bărbatul, după ce ar fi târât câinele pe stradă, l-a predat unui adăpost de animale.

Cercetările au fost preluate de către polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor Sibiu, medicul veterinar din cadrul biroului examinând cele cinci animale (câinele femelă și cei patru pui) și întocmind fișele de observație clinică.

În cauză, s-a deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunilor de maltratarea și schingiuirea animalelor, respectiv despărțirea puilor de mamă până la vârsta de opt săptămâni de viață.

Pentru cele cinci animale, povestea are un final fericit, toate cinci fiind adoptate chiar de către femeia care a sesizat polițiștii.

Șelimbărean reținut pentru proxenetism. A făcut 100.000 de euro, prin constrângere

0

Un bărbat în vârstă de 44 de ani a fost reținut ieri de către polițiștii Serviciului Investigații Criminale Sibiu, fiind cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de proxenetism.

Conform IPJ SIBIU, bărbatul este domiciliat în Șelimbăr, fiind acuzat de constrângerea unor fete pentru a practica prostituția în mai multe locații din Austria. Faptele s-au petrecut în perioada 2016-2020, când acesta ar fi racolat mai multe tinere din diferite județe din țară, pe care le-ar fi transportat în Austria unde le-ar fi determinat să întrețină raporturi sexuale în schimbul unor sume de bani. Tinerele ar fi practicat prostituția în diferite bordeluri din Austria, iar cea mai mare parte a sumelor de bani obținute le-ar fi trimis bărbatului reținut, prin intermediul unor companii de transferuri financiare, până în acest moment suma totală fiind estimată la 100.000 euro.

Pentru faptele sale, bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat procurorilor cu propunere de arestare preventivă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de proxenetism.

Concurs pentru ocuparea postului de director medical al Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu

0

Managerul Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu organizează concurs pentru ocuparea postului de director medical în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele de sub autoritatea Consiliului Judeţean Sibiu, aprobată prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean Sibiu nr. 686/ 16.10.2017.

Candidații trebuie să fie absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină, să fie confirmați cel puțin medic specialist și să aibă minim 5 ani vechime în specialitatea respectivă.

Etapele de desfășurare a concursului sunt următoarele:
▶️ lucrarea scrisă de verificare a cunoștințelor din bibliografia stabilită de către comisia de concurs;
▶️susținerea proiectului de specialitate având ca temă “Managementul și dezvoltarea serviciilor medicale oferite prin ambulatoriul de specialitate”;
▶️ interviul de selecție.

Calendarul desfășurării concursului este următorul:

  • Termenul final de înscriere al candidaților este 18.03.2022​;
  • Susținerea probei scrise va avea loc în data de 28.03.2022;
  • Susținerea proiectului de specialitate și interviul de selecție se vor desfășura în data de 30.03.2022;
  • Afișarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor și a rezultatului definitiv al concursului va fi în data de 01.04.2022.

Atât comisia de concurs cât și cea de soluționare a contestațiilor sunt formate din 2 reprezentanți ai Consiliului Județean Sibiu și un reprezentat al Președintelui Consiliului Județean, precum și din câte un reprezentant al organizațiilor profesionale și de sindicat, care au rolul de observatori în comisia de concurs.

După finalizarea concursului, directorul medical va încheia cu managerul Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu un contract de administrare pe o perioadă de 3 ani, în cuprinsul căruia sunt prevăzuţi indicatorii de performanţă asumaţi.

Informații despre calendarul concursului, bibliografia, temele proiectului de specialitate, precum și cum trebuie să fie structurat proiectul se găsesc:

-pe site-ul Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr. Gheorghe Preda” Sibiu, la secțiunea Concursuri:
http://www.medicina-psihiatrie.ro/wp-content/uploads/2022/03/anunt-dirmed-feb22.pdf

-pe site-ul Consiliului Județean Sibiu, la rubrica Locuri de muncă, secțiunea 1. Oportunități de angajare la servicii subordonate:
https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2022/03/Anunt-04032022.pdf

-Anunțul privind organizarea concursului a fost publicat Monitorul Oficial al României, partea a III – a, pe portalul http://posturi.gov.ro/ , într-un ziar local, la sediul unității, precum și pe pagina de internet a spitalului și cea a CJ Sibiu, la rubricile indicate mai sus.

-Postul de director medical interimar este ocupat în prezent de șef lucrări dr. Ciprian Ionuț Băcilă, care a fost numit prin dispoziția președintei Consiliului Județean Sibiu, din iulie 2021.

APLICĂ AICI

FOTO: Incendiu la un apartament de pe Aleea Petuniei din Sibiu

0

Un incendiu a izbucnit la etajul IV al unui bloc de pe Aleea Petuniei din Sibiu. La fața locului s-au mobilizat echipe de pompieri și prim-ajutor.

ISU Sibiu a mobilizat prompt la fața locului trei autospeciale de stingere dintre care o autoscară precum și 2 echipaje SMURD.

Din primele informații, o persoană este intoxicată cu fum, dar care este în afara oricărui pericol.

Incendiul ar fi fost provocat de o candelă uitată aprinsă de către femeie de aproximativ 48 de ani.

Primăria Sibiu: Gratuitatea temporară la parcare pentru personalul medico-sanitar încetează

0
IMG

Odată cu încetarea stării de alertă instituită de autoritățile centrale pentru gestionarea pandemiei coronavirus, gratuitatea la parcare acordată personalului medico-sanitar din spitalele sibiene și din Direcția de Sănătate Publică Sibiu încetează și aceasta, nemaiexistând temei legal pentru acordare. 

Gratuitatea a fost instituită în martie 2020, iar în acești doi ani au beneficiat de această facilitate personalul medical din Direcția de Sănătate Publică, Spitalul Clinic Județean de Urgență, Spitalul de Pneumoftiziologie, Spitalul de Psihiatrie “Dr. Gheorghe Preda”, Spitalul Clinic de Pediatrie, Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Augustin”, Spitalul General C.F., Spitalul Polisano și personalul din cabinetele medicale ale grădinițelor, unităților școlare și de învățământ superior care este delegat la Direcția de Sănătate Publică a Județului Sibiu. 

Precizăm că gratuitatea la parcare acordată medicilor de familie rămâne valabilă, aceasta fiind instituită anterior pandemiei, fiind motivată de activitatea de teren pe care aceștia o desfășoară în relația cu pacienții. 

FOTO: Sfârșit tragic pentru o femeie din Boița. Avea doar 34 de ani

1

Sfârșit trafic o pentru o femeie din Boița, de doar 34 de ani. Aceasta conducea în această dimineață pe DN 7, km. 252, între Tălmaciu și Boița.

Conform primelor date, în timp ce conducea un autoturism dinspre Sibiu, șoferița a pierdut controlul direcției de deplasare și a ieșit în afara părții carosabile. Din păcate conducătoarea auto, ce se deplasa singură în mașină, a decedat. Din cauza impactului violent, femeia a suferit răni grave, pierzând mult sânge.

Traficul pe direcția Sibiu – Vâlcea este îngreunat.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu 2 echipaje SMURD dintre care unul cu medic, un echipaj descarcerare și un echipaj pompieri pe DN 7, Boița unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă și s-a răsturnat. Echipajul de descarcerare a extras din autoturism o persoană de sex feminin care prezenta leziuni incompatibile cu viața.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu

Sibienii, alături de refugiații ucraineni

0

Sibienii și-au golit cămara, dulapul copiilor și lada cu pilote, ducând saci și cutii la punctele de colectare ajutoare pentru refugiați. Alții au luat cu asalt rafturile de conserve și dulciuri din magazine, au pus împreună bani să cumpere cantități însemnate și să le trimită în vămile unde mamele ucrainene împietrite de frig și durere caută salvarea copiilor pe care-i poartă în brațe.

Unii au donat bani direct organizațiilor mobilizate, au îmbrăcat vesta de voluntari și au împărțit cu mâna lor ceaiuri calde sufletelor înghețate. Și-au deschis ușa casei și au primit străini în necaz, i-au pus la masa lor, i-au ajutat să ajungă la gară sau într-un autocar de trasport refugiați. Le-au plătit benzina în stațiile românești și au primit lacrimi de recunoștință în loc. 

Fiecare din noi simte nevoia să contribuie, să ajute și să își facă datoria umană în această tragedie de proporții la care suntem, indirect, parte. Putem face asta și simplu, ajutând pe cei care ajută. Micii antreprenori sibieni, abia dezmeticiți de valurile de restricții asociate pandemiei, au fost primii care au zis DA. Din puținele resurse, dar cu mult suflet, au pregătit sute de pachete cu alimente, le-au dus în gări, în centrele de primire din vămi și unde s-a strigat o nevoie. Când le intră pe ușă femei cu copii cu ochi triști de dorul taților rămași în zona de conflict, le ospătează gratuit și le zâmbesc cu încurajare. Dau de la ei, de la familiile și angajații lor, pentru cei care acum nu mai au case, familii și toată viața lor încape într-o valiză”, a declarat Roxana Fediuc, inițiatorul acestui proiect.

Să ajutăm, așadar, ca o comunitate unită, în care fiecare individ rezonează cu ceilalți. Când intrăm dimineața să ne luăm cafeaua pentru birou, mai plătim una, în avans, să fie dăruită unui refugiat. Mai punem o farfurie de mâncare pe notă, la restaurant, atunci când ne bucurăm de redeschidere cu familia. Acele afaceri locale care s-au implicat în ajutorare vor continua s-o facă, știind că în spatele lor se găsește sprijinul unui oraș de oameni buni, cărora le pasă. 

”Pay it forward” înseamnă să transmiți mai departe, să multiplici, mici gesturi de bunătate, spre cei care sunt în nevoie. ”O cafea în așteptare” a fost motto-ul unei campanii sociale, pe care o îmbrățișăm ca exemplu. Nu doar o cafea, un ceai sau o ciocolată ci un demers de anduranță, bine direcționat, pe care noi, sibienii îl putem susține. 

Pentru mai multe detalii vă invităm să accesați www.help4ua.ro

Ziua Națională a Meseriilor, sărbătorită la Colegiul Agricol „D.P. Barcianu” din Sibiu

0

În ziua de 7 martie 2022 la Colegiul Agricol „D. P. Barcianu” din Sibiu a fost despre meserie şi carieră, care pot fi dobândite cu succes la Sibiu.

Prin Legea nr.66/2019 s-a instituit ziua de 11 martie ca „Ziua Naţională a Meseriilor”, celebrată ca zi de sărbătoare naţională, lucrătoare, constând în derularea de evenimente educaţionale pentru promovarea învăţământului profesional şi tehnic, precum şi a meseriilor.

Cu ocazia acestei zile, elevii clasei a XI-a B, specializarea Tehnician în agroturism, coordonaţi de către doamnele profesoare Dragomir Mariana şi Vasiu Veronica, au realizat o serie de aranjamente florale, menite să bucure ochiul privitorului şi nu numai. Elevii s-au bucurat din plin de ceea ce au realizat, iar la sfârşitul activităţii au fost premiate cele mai frumoase şi reuşite aranjamente, locurile I, II şi III fiind obţinute de către elevele: Tătoiu Romina, Dumitraşcu Cristina şi Mohanu Dariana. Scopul realizării acestor aranjamente este de a le folosi la înfrumuseţarea Pensiunilor Agroturistice şi nu numai, elevii oferindu-le cadou în ziua de 8 Martie.

Ziua Naţională a Meseriilor rămâne, prin urmare, un moment de bucurie şi de reală mândrie pentru toţi oamenii care practică o meserie şi, mai ales, pentru toate liceele tehnologice care pregătesc viitorii tehnicieni în diferite domenii de activitate.

Baby Bones Sibiu și Iron Kids s-a calificat în finala concursului internațional DanceStar 2022

0

În cadrul concursului internațional DanceStar 2022, desfășurat sâmbătă, 12 martie 2022 la București ,o trupe din Sibiu s-a calificat în finală.

Trupa a participatla faza națională a concursului, cu cele două trupe de dansatori – Baby Bones la categoria „copii – divizia formation” și Iron Kids la categoria „junior – divizia formation”, alături de antrenorul Alex Svaricek. Baby Bones Sibiu a obținut locul 2 la concursul Dance Star, fiind la prima lor participare la un concurs de acest gen, iar echipa Iron Kids a obținut locul 3.

Cele două grupe, antrenate de Alexandru Filip Svaricek și Adela Tamasciuc ( antrenorii de street dance care i-au impresionat pe sibieni anul trecut în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu), vor merge în finalele competiției din Porec, Croația, DanceStar 2022, peste aproximativ două luni.


Anul 2022 a început cu primul trofeu primit de Studio K , ce-i plaseaza in Top 100 of Romania 2021, distincție acordata pe baza valorilor ridicate ale Indicelui de popularitate si Indicelui de selectie.
Va scriu in calitate de mama a unuia dintre copiii participanti deoarece cred ca Sibiul merita sa afle despre aceste realizari ,mai ales ca aceste rezultate vin ca urmare a efortului si determinarii atat al antrenorilor cat si al copiilor.
Competitia a fost una stransa cu echipe foarte bine pregatite si ai nostri portivi au concurat cu echipe de street dance la fel de bine pregatite. Am fost acolo…am trait emotia alaturi de ei si de aceea indraznesc sa va las numarul de contact la lui Alexandru precum si filmuletele de la fata locului
.” – a scris Nicoleta Borbely, mama unuia dintre participanți

Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu: „Rugăm cetățenii să fie în continuare prudenți, să nu se expună după ridicarea restricțiilor”

0

Recomandările reprezentanților Spitalului clinic Județean de Urgență Sibiu, după încheierea stării de alertă:

„Prieteni, prevenția este cea mai bună cale de a rămâne sănătoși! De aceea rugăm cetățenii să fie în continuare prudenți, să nu se expună după ridicarea restricțiilor și să aplice, la nivel individual, minimele măsuri de siguranță, pentru a se proteja pe sine și pe cei din jur.În acest sens, SCJU Sibiu recomandă: utilizarea în continuare a măștilor de protecție în spațiile foarte aglomerate; monitorizarea atentă a stării de sănătate și prezentarea la medic în cadrul unor simptome severe de infecție respiratorie; respectarea regulilor de igienă personală! Cu toții trebuie să acționăm cu prudență și este esențială conștiința fiecăruia dintre noi! Mulțumim tuturor cetățenilor!”

Eliberarea actelor de identitate cetățenilor români cu domiciliul în România, precum și a celor aflați temporar în străinătate

0
buletin

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, informează cetăţenii judeţului Sibiu cu privire la următoarele:

  • Potrivit dispozițiilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea pandemiei de Covid-19, valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și 90 de zile de la încetarea acestei stări. Menționăm faptul că, în componenta informatizată privind evidența persoanelor este înregistrat un număr de 7.684 de cărți de identitate expirate de la momentul instituirii stării de urgență, dar a căror valabilitate se va păstra până la data de 8 iunie 2022, potrivit normelor legale amintite. De asemenea, tot la nivelul județului, un număr de 4.201 de cărți de identitate au expirat anterior datei de 1 martie 2020, rezultând, așadar, un număr total de 11.885 de cărți de identitate având termenul de valabilitate expirat.  

Prin urmare, invităm locuitorii județului nostru, care se regăsesc în situațiile expuse, să consulte, în prealabil, informațiile din conținutul paginilor de internet ale serviciilor publice de profil, și să se adreseze acestora, în scopul eliberării de noi acte de identitate, cu respectarea termenelor legale, pentru a se evita producerea de aglomerări la ghișeele instituțiilor de profil, generate de încetarea restricțiilor specifice stării de alertă.

  • În acest context, precizăm că, atât la nivelul Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, cât şi la nivelul celor 19 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea instituţiei noastre, cetățenii români aflați temporar în străinătate, pot depune cereri pentru eliberarea actului de identitate, potrivit prevederilor legale în vigoare, prin intermediul persoanei împuternicite; depunerea cererii sau, după caz, înmânarea actului de identitate putându-se face şi pe bază de procură specială obţinută de la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

Astfel, reprezentantul legal – persoana mandatată prin această procură – al solicitantului actului de identitate va efectua demersurile necesare pentru eliberarea documentului în cauză, prezentând serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor competent teritorial următoarele documente:

a) cererea-tip pentru eliberarea actului de identitate, însoţită de procura specială şi 2 fotografii ale solicitantului actului de identitate de mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, certificate cu prilejul autentificării procurii speciale;

b) actul de identitate, după caz;

c) certificatul de naştere, original;

d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original;

e) certificatul/hotărârea de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz, original. Dacă nu se poate prezenta certificatul/hotărârea de divorț, dovada statutului civil și, după caz, a numelui, se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni;

f) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu solicitantul, original;

g) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original;

h) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.

Precizăm faptul că, depunerea cererii şi a documentelor necesare pentru eliberarea primului act de identitate nu se poate realiza în baza unei procuri speciale.

  • În schimb, eliberarea actului de identitate pentru prima dată,pentru minori precum şi pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, cetăţeni români cu domiciliul în România, aflaţi în străinătate şi care, din motive obiective (se află la studii, urmează un tratament care nu permite întreruperea acestuia, prestează o activitate care nu permite deplasarea în ţară, ş.a.) nu se pot prezenta în ţară pentru a solicita eliberarea primului act de identitate la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, se realizează prin depunerea cererii şi a documentelor necesare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră ale României din străinătate, urmând a fi soluţionate, în ţară, de serviciile de profil.

Reiterăm faptul că, în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, minorul, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, are obligaţia să solicite eliberarea cărţii de identitate, prezentând la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, sau după caz, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare de carieră ale României din străinătate, următoarele documente:

a) cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoţită de 2 fotografii ale solicitantului actului de identitate de mărimea ¾ cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, certificate cu prilejul autentificării procurii speciale;

b) certificatul de naştere, cu care se face dovada identității și a cetăţeniei române, original;

c) actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal;

e) certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, definitivă/irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, original;

f) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate.