Comunitatea ucrainenilor din Sibiu creată prin venirea refugiaţilor este aşteptată 23 martie, începând cu ora 16:00, la Sala Thalia la un concert caritabil „De la Inimă la Inimă pentru Ucraina”. Alături de ucraineni sunt aşteptaţi şi sibienii doritori să ajute această cauză.
Evenimentul artistic este organizat de Consiliul Județean Sibiu, prin Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Micu” Sibiu și Filarmonica de Stat Sibiu, împreună cu partenerii lor: Crucea Roșie, Agerpres, Asociația „Mâini Unite” și Teatrul de Balet Sibiu.
Accesul copiilor la eveniment este permis. Cei ce doresc să participe trebuie să confirme prezenţa la numărul de telefon 0733 515686.
Piața volantă se redeschide, din nou, la Șelimbăr, vis-a-vis de primărie. Duminică, 20 martie 2022, de la ora 11:00, după Sfânta Liturghie, producătorii sibieni își așteaptă cumpărătorii la Piața Volantă din curtea bisericii „Adormirea Maicii Domnului”- Selimbăr proiect susținut și promovat de Asociația Filantropia „Sfântul Nicolae” Parohia Turnisor Sibiu.
Printre produsele ce se vor regăsi spre comercializare se numără legume-fructe proaspete și procesate, gemuri, dulcețuri, compoturi, produse de panificație, din pește, lactate și apicole.
Studenții de la Facultatea de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului Facultatea de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu , inițiatorul proiectului, sunt și ei parte din acest eveniment
Mai multe echipaje de Poliție și prim-ajutor intervin la această oră pe Șoseaua Alba Iulia din Sibiu, în zona reprezentanței Bavaria.
Conform primelor date, un șofer a intrat cu mașina într-un stâlp. În evenimentul rutier mai sunt implicate alte două autoturisme. În urma impactului, cel puțin două persoane au fost rănite, una dintre ele suferind un traumatism cranio cerebral și traumatism de bazin.
Traficul în zonă este îngreunat.
„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD în municipiul Sibiu, sos Alba Iulia, la un accident rutier produs între trei autoturisme. S-au acordat îngrijiri medicale unui bărbat de aproximativ 42 de ani care a fost transportat la UPU Sibiu, conștient cu traumatism cranio cerebral și traumatism de bazin.” a declarat Alina Voina,purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
În jurul orei 11:30 pompierii militari ai Punctului de lucru Dumbrăveni au fost solicitați să intervină de urgență pentru localizarea și lichidarea unui incendiu ce se manifesta la o casă din localitatea Dumbrăveni.
Simultan au fost alarmați și membrii SVSU Dumbrăveni. La sosirea forțelor, incendiul se manifesta generalizat la acoperișul și casa construită preponderent din lemn. Mai multe ore pompierii militari alături de membrii SVSU au acționat cu două autospeciale de stingere pentru lichidarea incendiului și a focarelor existente.
Din fericire, familia compusă din trei persoane s-a autoevacuat înainte de sosirea forțelor.
Un echipaj SAJ a acordat îngrijiri medicale unei persoane de sex feminin care a refuzat transportul la spital.
A ars acoperișul casei pe o suprafață de aproximativ 40 mp ,mobilierul din 2 camere și electrocasnice precum și materiale textile iar cea de-a treia cameră a fost salvată.
Poliţiştii sibieni caută un bărbat în vârstă de 65 de ani, care a plecat din municipiul Sibiu, fără a mai reveni la domiciliu.
Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acestuia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 19 martie, polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la data de 17 martie, în jurul orei 14:00, fratele său, PRODEA EMIL, în vârstă de 65 de ani, a plecat din municipiul Sibiu, județul Sibiu, într-o direcție necunoscută, fără a mai putea fi contactat. Bărbatul a părăsit domiciliul sorei sale, din municipiul Sibiu, la volanul unui autoturism marca Volkswagen Golf, culoare albastru închis, număr de înmatriculare SB-48-PRO.
Semnalmente: înălțime 160 cm, greutate 60 – 65 kg, păr brunet, calviție în partea superioară a capului, ochi căprui.
În momentul plecării, bărbatul purta o geacă de culoare bleumarin închis, pantaloni de stofă de culoare negru, cizme de piele de culoare negru.
Semne particulare: prezintă un neg la nivelul feței pe obrazul stâng.Cetăţenii care pot oferi informaţii despre acest bărbat sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Polițiștii rutieri intervin în acest moment la un accident rutier pe DN 7, în localitatea Călimănești, soldat cu rănirea a trei persoane.
Din primele informații se pare că ar fi vorba de o coliziune între trei autoturisme, din care a rezultat rănirea a trei persoane, ulterior fiind conduse la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale. Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS) va prezenta spectacole aeriene cu drone, nepoluante pentru mediul înconjurător, la festivitățile de deschidere și de încheiere a celei de-a XXIX-a ediții, care se va desfășura în perioada 24 iunie – 3 iulie 2022.
Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS), organizatorul FITS, își dorește ca pentru ediția de anul acesta să renunțe la focurile de artificii și să opteze pentru o soluție prietenoasă cu mediul, care nu are efecte negative asupra locuitorilor Sibiului și nici asupra animalelor de companie ale acestora.
„Sibiul este un oraș SMART, preocupat de soluțiile alternative și nepoluante, iar noi dorim să ne aliniem acestei tendințe. Din grijă pentru sănătatea oamenilor și a naturii, dorim să oferim publicului nostru o alternativă digitală la tradiționalul foc de artificii. Acest lucru va aduce beneficii pentru mediu, iar spectatorii se vor bucura de momente artistice de excepție, fiind pentru prima dată când în România este prezentat un astfel de concept în cadrul unui festival de teatru”, spune Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
În acest sens, TNRS a lansat procedura de licitație publică pentru servicii de afișaje vizuale de lumini aeriene cu drone în cadrul Festivalului International de Teatru Sibiu 2022, care va cuprinde două momente nocturne vizuale diferite, unul de “deschidere”, si unul de “închidere”, integrate pe un fond muzical, cu vizibilitate din mai multe puncte din jurul evenimentului. Durata fiecărei reprezentații vizuale va fi de 12 minute, în intervalul orar 23.00 – 24.00 al datelor de 24 iunie, respectiv 3 iulie, în funcție de programul Festivalului și corelat cu aprobarea locală a AACR – Turnul de Control Aerian Sibiu. Spectacolele vor fi organizate respectând toate normele de siguranță și vor avea loc deasupra unui perimetru delimitat, în zona de parcare a TNRS.
Cea de-a XXIX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu se va desfășura în perioada 24 iunie – 3 iulie 2022 și va avea tema „Frumusețe/Beauty”.
Urmare a comunicatului transmis în cursul zilei de miercuri, 16 martie 2022, de către Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu (Citește și Camera de Comerţ Sibiu a decis: Aldea este vinovat!), pentru o corectă informare a publicului, vă rugăm să aveți în vedere și poziția domnului Gheorghe Aldea, fost președinte al Camerei și administrator al societăților comerciale de drept privat Alcomsib SA, Retezat SA, Intercapital SRL, Redal SRL și Sibiu Expo & Events SRL.
Respectivul comunicat, neasumat de către nicio persoană din conducerea CCIA Sibiu, include o serie de afirmații eronate, asamblate într-un mod care denaturează amplu realitatea.
Cea mai grosolană reinterpretare a adevărului pornește de la precizarea potrivit căreia Colegiul de conducere a constatat ”că fostul Președinte al Camerei a acționat ilegal pentru preluarea conturilor organizației, plata din conturi a sumei de 725.000 de euro, realizarea de depozite bancare, vânzări de valută, cererea de executare silită, cheltuielile de executare și altele”.
Reprezentanții CCIA Sibiu care lansează astfel de aiuritoare acuzații omit să amintească faptul că Tribunalul Comercial Cluj s-a pronunțat pe fond în această speță, în dosarul cu numărul 26/1285/2021. Hotărârea pronunțată de magistrații clujeni recent, pe 4 februarie 2022, respinge tocmai acuzațiile reluate acum de CCIA. Contractul de cesiune a creanței (în cadrul căruia au fost plătiți cei 725.000 de euro) a fost întocmit cu îndeplinirea tuturor condițiilor de legalitate, după cum se arată în hotărârea care nu este definitivă, e adevărat, dar contrazice frontal supozițiile lansate acum sub acronimul CCIA.
Avalanșa de acuzații isterice ocolește să amintească și scopul pentru care această creanță a fost achiziționată: pentru a amenaja atât un nou sediu al Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu, cât și o serie de spații în care să fie organizate cursuri de meserii solicitate de mediul de afaceri sibian (prin cesiunea acestei creanțe pentru suma de 725.000 de euro a fost obținut un spațiu cu o suprafață de peste 5.700 de mp, o tranzacție cât se poate de profitabilă în beneficiul Camerei). Detaliile acestui demers au fost elaborate de către subsemnatul, în calitate de Președinte al CCIA Sibiu, împreună cu reprezentanții conducerii executive a CCIA Sibiu. Conducere care – după cum este consemnat inclusiv în procesul verbal al ședinței Colegiului de conducere din 14 mai 2021 – ”a fost de acord și l-a felicitat pe domnul Aldea pentru idee”. Faptul că, un an mai târziu de la felicitările unanim apreciate în Colegiul de conducere, achiziția acestei creanțe este descrisă ca generând prejudicii de imagine sau, mai grav, ca fiind rezultatul unor demersuri din sfera penală este expresia unei desprinderi totale de realitate din partea celor care formulează astfel de supoziții. Același comunicat neasumat ocolește și spinoasa problemă a vechiului sediu al CCIA, cel din centrul municipiului Sibiu, care a fost vândut în 2018 pentru suma de 2,05 milioane de euro. Neliniștitor este faptul că, scăzând cei 725.000 de euro achitați pentru cesiunea creanței, am descoperit că în conturile Camerei nu a mai rămas mai nimic din banii obținuți din valorificarea sediului. La întrebările formulate de mine referitor la lipsa diferenței de bani din conturile Camerei, am primit drept răspuns excluderea din calitatea de membru.
Halucinant de depărtat de realitate sunt și afirmațiile referitoare la presupuse bunuri care nu mai sunt regăsite în patrimoniul Exposib Internațional Travel SRL, societate a CCIA Sibiu. Bunuri despre care comunicatul Camerei susține că sunt însușite de compania Redal SRL, folosindu-se formulări cât mai dure: furt din patrimoniul companiei, concurență neloială, delapidare și așa mai departe. În realitate, este vorba de elementele din plastic a câtorva standuri expoziționale, pentru care conducerea executivă a CCIA Sibiu avea nevoie de un spațiu de depozitare. Acest spațiu de câțiva metri pătrați a fost oferit cu titlu gratuit de către Retezat SA (și nu de către Redal SRL sau Redal Expo & Events SRL – societate care nici nu există -, societăți amintite în comunicat probabil doar pentru a denigra), elementele de plastic sunt în continuare în acel spațiu, la dispoziția Camerei, singura care le-a folosit de mai multe ori în ultimii ani. Administrarea Exposib Internațional Travel SRL a fost exercitată de către Comitetul Director al Camerei. Prin urmare, membrii acestui Comitet pot răspunde pentru soarta elementelor din plastic sau pentru restul bunurilor pentru care, acum, sunt anunțate plângeri penale (îi asigur pe cei ”neliniștiți” de soarta acestor banale bucăți de plastic că nu au nicio legătură cu sistemul de expoziții utilizat de Retezat SA și achiziționat din decembrie 2017 cu suma de 16.500 de euro). Celelalte speculații lansate pe subiectul acestor bunuri nu fac decât să confirme intențiile calomnioase ale celor care au emis comunicatul în discuție, dar și demersul pueril (sunt invocate ”fotografii postate pe rețele de socializare”) la care a ajuns să se preteze o organizație care se vrea reprezentativă pentru mediul de afaceri sibian.
Malițios spus, nu poate fi apreciată decât lipsită de imaginație readucerea în actualitate a discuțiilor despre plata cotizațiilor de membru al CCIA Sibiu pentru societățile Alcomsib SA și Redal SRL. Această chestiune a fost dezbătută și în urmă cu un an și implică un istoric mai bogat, evident ignorat de comunicatul emis în 16 martie 2022. Istoric în care, timp de șase ani, costurile organizării Topului Firmelor CCIA Sibiu au fost suportate de către Alcomsib SA și Redal SRL (aproximativ 120.000 de lei, în total), fiind astfel compensate cu din nou invocatele cotizații. Comunicatul ignoră să amintească și de ordinele de plată din 10 mai 2021, prin care Alcomsib SA a virat suma de 23.034 de lei, iar Redal SRL – suma de 17.796 de lei, reprezentând cotizațiile aferente calității de membru cu Carte de Aur al CCIA Sibiu.
Recunosc faptul că seria de baliverne înșirate într-un comunicat de presă neasumat îmi produce un profund sentiment de tristețe, după 18 ani în care am reprezentat Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Sibiu din postura de Președinte. Totodată, evident că încerc să îmi și explic motivele care stau în spatele unor astfel de demersuri calomnioase, care au fost lansate fără să îmi fie cerute, în prealabil, detaliile care ar fi dus la demontarea tuturor neadevărurilor. Singura explicație logică la care ajung pentru a-mi explica diseminarea acestor minciuni este deturnarea atenției publice de la dosarul penal deschis de către procurori pe numele Directorului General al CCIA Sibiu, dar și de la dosarul referitor la calitatea de colaborator al Securității a aceleași persoane. Dosar al cărui termen la Înalta Curte de Casație și Justiție a României este în 30 martie 2022.
La final, ar fi perfect justificat și la îndemână să anunț inițierea unor demersuri în instanță pentru calomniile înșirate în comunicatul neasumat. Dar energia consumată cu fantomele trecutului poate fi mult mai bine folosită în direcții constructive, în proiecte umanitare de care este atâta nevoie în aceste zile extrem de tulburi nu doar pentru mediul de afaceri sibian, ci și pentru cel global.
În perioada 10-16 Martie 2022, I.T.M. Sibiu a desfășurat, la inițiativa Inspecției Muncii, Campania de verificare a modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea securității și sănătății lucrătorilor, precum și verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea, modificarea, suspendarea și executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care își desfășoară activitatea în stațiile de distribuție a carburanților auto (CAEN 4730).
Acțiunile de control s-au desfășurat sub coordonarea inspectorului șef Stănilă Alexandru Marius alături de inspectorii șefi adjuncți și de un număr de 14 inspectorii de muncă din domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă și au urmărit identificarea angajatorilor care nu respectă prevederile legale, eliminarea neconformităților constatate atât în domeniul relațiilor de muncă, cât și în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și angajaților în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale.
Inspectorii de muncă au verificat toate stațiile de distribuție a carburanților auto din județul Sibiu.
În cadrul controalelor efectuate în someniul relațiilor de muncă, au fost aplicate 45 de sancțiuni, dintre care 14 amenzi în cuantum de 43.000 lei și 31 de avertismente.Pentru eliminarea neconformităților și intrarea în legalitate, inspectorii de muncă au dispus 68 de măsuri de remediere.
Printre neregulile constatate s-au evidențiat: lipsa informării inspectoratului de muncă cu privire la îndeplinirea măsurilor dispuse în urma controlulului, neacordarea sporului pentru activitatea desfășurată în timpul repausului săptămânal, lipsa evidenței orelor de începere și de sfârșit a programului de lucru, nerespectarea termenelor de transmitere a datelor în REVISAL, lipsa elementelor în cadrul contractului individual de muncă, neutilizarea noului formular al contractului individual de muncă impus prin Ordinul MMPS nr. 585/2021, neinformarea inspectoratului de muncă cu privire la prestarea activității pe timp de noapte.
În domeniul securității și sănătății în muncă, inspectorii de muncă au sancționat neregulile constatate cu 14 amenzi contravenționale în valoare totală de 57.000 lei și cu 64 de avertismente scrise, dispunând 78 de măsuri de intrare în legalitate.
Deficiențele constatate au fost instruirea necorespunzătoare, lipsa buletinului de verificare prize, căi de acces blocate, lipsa accesului lucrătorilor la fișele de securitate, lipsa notificării substanțelor chimice, lipsa controalelor medicale, neasigurarea capacelor gurilor de alimentare carburanți.
Reamintim angajatorilor faptul că primirea la muncă a uneia sau a mai multor persoane fără încheierea unui contract individual de muncă, se sancționează cu amendă de 20.000 lei pentru fiecare persoană identificată.
Poliția Locală a amendat un agent economic din municipiul Sibiu pentru că nu a respectat legislația în vigoare.
Angajații firmei au fost surprinși de către camerele de supraveghere în timp ce aruncau la o ghenă de gunoi de pe strada Fabricii din Sibiu, deșeuri ce trebuiau colectate conform legii. Firma s-a ales cu o amendă uriașă, de 50.000 lei.
O femeie în vârstă de 70 de ani a ajuns la spital după ce a fost surprinsă de ușile unui autobuz Tursib, staționat într-o stație de pe strada Ludoș din Sibiu.
Conform primelor date, în timp ce cobora din autobuzul de le linia 14, a fost prinsă între uși, s-a dezechilibrat și a căzut pe carosabil. Femeia6a fost transportată la spital pentru investigații medicale. Conducătorul autobuzului are 61 de ani și estedin Cisnădie.
FOTO: ARHIVĂ FACEBOOK TURSIB
„Precizăm faptul că autobuzul MAN, din flota mai veche a Tursib, era oprit în stație. Acest tip mai vechi de autobuz nu este dotat cu senzori de protecție la uși, urmând să fie scos din circulație odată cu introducerea pe trasee a noilor autobuze Mercedes recent achiziționate de către Primăria Sibiu. Ne pare deosebit de rău pentru incident. Transmitem călătoarei accidentate scuzele noastre și multă sănătate și o asigurăm despre faptul că șoferul implicat în incident va fi cercetat, urmând a se lua măsurile disciplinare care se impun.” au postat reprezentanții Tursib pe pagina oficială de Facebook
„Un echipaj SMURD cu medic din cadrul ISU Sibiu a intervenit de urgență în municipiul Sibiu, str. Ludoș unde o femeie s-a dezechilibrat și a căzut la coborârea din autobuz. Femeia, de aproximativ 70 de ani a primit îngrijiri medicale și a fost transportată la UPU Sibiu , conștientă și cu escoriații.” a declarat Alina Voina,purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
În cursul zilei de 17 martie, în intervalul orar 10:00 – 13:00, polițiștii Biroului de Poliție Autostrada A1 Râmnicu Vâlcea – Deva – Holdea, în colaborare cu reprezentanții R.A.R. Sibiu și A.N.S.V.S.A. Sibiu, au desfășurat o acțiune fulger pe linia prevenirii și combaterii încălcării normelor rutiere, dar și pe linia prevenirii încălcării normelor legale privind sănătatea publică, pe A1, în zona km. 247, ieșire spre Mediaș .
Astfel, reprezentanții celor trei instituții au verificat 80 de autovehicule, polițiștii rutieri aplicând 19 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 5.500 de lei. De asemenea, polițiștii Biroului A1 au retras 4 certificate de înmatriculare. Printre abaterile constatate amintim neportul centurii de siguranță, defecțiuni tehnice și altele.
În jurul orei 12:20 pe calea 1, Sibiu – Sebeș, polițiștii rutieri au oprit o autoutilitară condusă de către un sibian în vârstă de 39 de ani, reprezentanții A.N.S.V.S.A. constatând cu ocazia controlului faptul că bărbatul transporta în condiții neconforme lapte destinat consumului, provenit din colectare. Reprezentanții A.N.S.V.S.A. Sibiu au aplicat măsuri legale în consecință.
Polițiștii Biroului de Poliție Autostrada A1 Râmnicu Vâlcea – Deva – Holdea vor continua acțiunile în vederea creșterii gradului de siguranță a participanților la trafic.
Young woman recycling her wardrobe she throwing her clothes out into the bin
Ultima etapă din lanțul valoric al industriei textile este cea în care hainele nu mai sunt purtate și se transformă în deșeuri. Principalii actori din industria de profil au început să-și manifeste interesul și în această etapă, în vederea recuperării unor cantități semnificative de deșeuri și a reutilizării sau reciclării acestora, potrivit bineboutique.ro
Sibiu Independent vă prezintă mai jos o listă a curiozităților realizată de hartareciclarii.ro, intitulată „Știați că textilele…”
95% din deșeurile textile pot fi refolosite, repurtate sau reciclate?
Industria de haine și materiale textile se situează pe locul al doilea în topul celor mai mari poluatori din lume? Pe locul 1 se află industria petrolieră.
Materialele textile pot fi reciclate și chiar repurtate, prin intermediul strângerii de donații pentru cei care au nevoie de haine?
O persoană cu venituri medii cumpără cu 60% mai multe articole de îmbrăcăminte față de acum 15 ani? Mai mult, acum 15 ani hainele erau păstrate pentru o perioadă de timp de două ori mai lungă decât în prezent;
Prin tehnici de reciclare specializate, materialele textile pot fi ușor transformate în elemente ideale pentru viitoarele articole vestimentare, în funcție de natura materialului și de gradul de uzare al acestuia?
În fiecare an sunt produse și vândute peste 80 de miliarde de articole de îmbrăcăminte la nivel global?
Textilele nu se degradează ușor în gropile de gunoi din cauza lipsei luminii soarelui și a oxigenului, iar incinerarea lor poluează aerul?
Prin reutilizarea fibrelor și textilelor nu mai sunt consumate materii prime noi, cum ar fi bumbacul, lâna sau fibrele sintetice? În acest fel, se evită consumul de energie și poluarea provocată pe durata proceselor de fabricare, cum af fi vopsirea, spălarea și curățarea;
70% din populația lumii folosește haine la mâna a doua? Reciclarea hainelor oferă altor persoanelor defavorizate social îmbrăcăminte la prețuri accesibile;
Hainele din bumbac, atunci când nu mai pot fi donate pentru a fi reutilizate, ajung să fie mărunțite pentru a fi folosite la izolații, pentru industria de automobile sau de construcții?
Este nevoie de 800 de litri de apă pentru a produce un singur tricou?
Producția unei tone de haine consumă de 10 ori mai multă energie decât producerea unei tone de oțel sau de sticlă?
24% din pesticidele utilizate în lume sunt folosite în producția de bumbac?
Aproximativ 60% din deșeurile textile sunt repurtabile?
În dulapul fiecărei femei există cel puţin 20% haine ce sunt purtate foarte rar sau niciodată?
Durata medie de folosire a unui articol de îmbrăcăminte este de aproximativ 3 ani?
Impactul anual asupra mediului înconjurător al articolelor de îmbrăcăminte dintr-o gospodărie este echivalentul apei necesare pentru a umple 1000 de căzi de baie și a emisiilor de carbon rezultate din condusul unei mașini moderne pentru 10.000 de km?
Un cetățean american cu venituri medii aruncă anual peste 30 kg de haine și alte produse textile?
Hearing of Stella KYRIAKIDES, Commissioner-designate, Health - Q&A
Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe) a transmis următorul comunicat de presă:
Cât de grea este viața ta?
Atunci când crezi că viața ta e grea, atunci să te uiți române spre Mariupol sau Harkiv.
Atunci când crezi că tu ești obosit, să te uiți la acești copii ucraineni care au trecut granița azi noapte la ora 2:37 în punctul Sighetul Marmației.
Atunci când tu ești în pat și dormi, să știi că sunt oameni ca Inge Mihalik, care la acea oră stă trează ca acești copii să aibă ce mânca, să aibă o casă și apoi o școală.
Atunci când tu înjuri de pe canapea oamenii care dau totul pentru ucraineni, cineva degeră de frig într-o vamă sau sub un pod.
Atunci când te plângi că nu ai ulei, să știi că unii nu au lumină, căldură și aer, pentru că se ascund într-un beci de bloc sau sub un teatru bombardat.
Atunci când te uiți la un meci de fotbal și bei a șasea bere, să știi că dincolo de graniță e prohibiție, nu doar la alcool, dar la benzină, la multe alte bunuri devenite acum de lux.
Atunci când tu fugi la benzină că se scumpește cu un leu, știi că sunt blocuri care se încălzesc complet cu generatoare și care nu au lumină nici apă caldă fără ele?
Atunci când o dai relativ că nici ucrainenii nu sunt îngeri și că ‘nu iese foc fără fum’, niște soldați roșii țin copii pe post de scut uman.
Atunci când zici guraliv ‘dar românii noștri, ei de ce nu sunt protejați în Ucraina’, uiți măcar să-i întrebi pe acei români dacă e așa, pentru că tu ești prea sigur de ideile tale fixe.
Atunci când tu zici că iubești pe lume, dar nu ești în stare să îmbrățișezi, să deschizi casa, să dai totul pentru altul, să te sacrifici, atunci cum anume iubești tu exact?
Atunci te întreb: cum anume îți e ție greu, de ce te plângi?
Mulțumește lui Dumnezeu pentru ce ai și dă mai departe, române. Ăsta e rolul nostru în viață.
Un număr de 27 de avocați voluntari din cadrul Baroului Sibiu se vor implica in urma încheierii unui protocol de colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu in derularea proiectului național intitulat „Fii avocat în școala ta!” Proiectul este implementat de către Uniunea Națională a Barourilor din România în colaborare cu Ministerul Educației și cu Ministerul Justiției si are ca scop conștientizarea, în rândul elevilor a importanței cunoașterii drepturilor și obligațiilor acestora, dar și a respectării legii, precum și a consecințelor negative pe care nerespectarea legii le poate avea asupra lor.
Avocații vor susține in perioada martie-iunie 2022 modulele-pilot pentru elevii din 22 scoli generale si licee din județ, la aproximativ 130 de clase, în contextul creșterii alarmante a fenomenului cunoscut ca „bullying”. Proiectul urmărește să ofere sprijin și consiliere elevilor, pentru ca aceștia să poată gestiona cu maturitate și într-o modalitate adecvată și corectă problemele actuale, ale generației lor. Proiectul Fii avocat în școala ta! cuprinde 5 module, după cum urmează:
Fii avocat în școala ta! – Mic ghid de orientare profesională (Informații despre profesiile juridice, rolul fiecărui profesionist al Dreptului, organizarea judiciară etc.)
Ce înseamnă să fii liber? – Libertatea mea se termină unde începe libertatea ta Despre bullying și alte agresiuni
Fii COOL, fără să fii Penal- Infracțiunile de violență. Infracțiunile care vizează patrimoniul;
Fii COOL, fără să fii Penal- Infracțiunile privitoare la viața sexuală. Infracțiunile legate de substanțe;
Fii COOL, fără să fii Penal- Infracțiunile informatice. Educația juridică în școli este domeniul predilect al campaniei de responsabilitate socială organizate de UNBR , activitățile de educație juridica urmând a continua si anul școlar 2022-2023, scopul acesteia fiind promovarea culturii legalității și responsabilității în societate încă de pe băncile școlii. BAROUL SIBIU decan av. Alexandru SUCIU
Biroul de presă al PNL Sibiu a transmis următorul comunicat:
Comisia Europeană a aprobat contribuția financiară la proiectul major “Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în județele Sibiu și Brașov”, selectat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Este vorba despre 84.269.322 euro.
“În calitate de vicepremier al României, la sfârșitul anului 2020, am participat alături de ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, la Sibiu, la semnarea acordului prealabil de măsuri care a precedat contractul de finanțare a acestui mare proiect. Au urmat etape deloc simple, dar parcurse, iată, cu succes atât de operatorul de servicii, Apă Canal SA Sibiu , cât și de autoritățile locale și centrale implicate. Am tratat acest proiect cu prioritate și mă bucur că eforturilor noastre de atunci s-au adăugat cele ale colegilor din actualul Guvern, ale ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu și colegilor săi. Suntem în fața celei mai mari investiții în infrastructura de apă și canalizare a Sibiului, o realizare pe care comunitatea o așteaptă și o merită” – afirmă Raluca Turcan, deputat, președintele PNL Sibiu.
Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în județele Sibiu și Brașov prevede drept arie de operare 46 de localități din 24 de unități administrativ-teritoriale din județele Sibiu și Brașov. Comunitățile vor beneficia de lucrări de extindere și modernizare a infrastructurii de mare amploare care vor aduce o creștere a calității vieții pentru aproximativ 290.000 de locuitori și vor crea noi posibilități de dezvoltare economică.
În municipiul Sibiu sunt prevăzute lucrări în valoare aproximativă de 68 milioane de euro (extinderi și reabilitări de rețele de apă potabilă și colectoare de canalizare, reabilitarea aducțiunilor din sursele Gura Râului și Sadu, îmbunătățirea tratabilității Uzinei de apă ”Dumbrava”, modernizarea Laboratorului central de analize apă, îmbunătățiri ale proceselor Stației de epurare Mohu).
La nivelul județului Sibiu, noul program investițional va permite alimentarea cu apă a zece noi localități (Miercurea Sibiului, Dobârca, Apoldu de Sus, Roșia, Daia, Nou, Cașolț, Cisnădioara, Săcădate și Ruși), canalizarea din comuna Poplaca va deveni funcțională prin construirea unui colector de transport apă uzată până în Sibiu, iar în orașul Miercurea Sibiului vor fi construite rețele noi de apă potabilă și de canalizare, precum și o stație de epurare ape uzate. Acestora li se adaugă construirea de noi aducțiuni – cele mai importante fiind Sibiu – Tilișca și Sibiu – Șura Mare – Slimnic – Ruși, reabilitarea de uzine de tratare și stații de epurare, a rezervoarelor de înmagazinare a apei potabile, a rețelelor de apă și canalizare, obiective ce vor asigura buna funcționare a întregii infrastructuri de gestionare a apei în localitățile unde activitatea este asigurată de către operatorul regional Apă Canal Sibiu SA.
Valoarea totală a investițiilor preconizate a se realiza cu sprijin european a fost actualizată la peste 223 milioane euro, suma aprobată în acest moment de Comisia Europeană (84,2 milioane euro) reprezentând prima etapă.
Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiu prezintă luni, 21 martie, de la ora 18:00, atelierul performativ „O scurtă istorie a teatrului de păpuși”. Evenimentul marchează Ziua Mondială a Teatrului de Păpuși (World Puppetry Day). Toate biletele au fost deja epuizate.
Teatrul „Gong” Sibiu a pregătit o incursiune în lumea fabuloasă a teatrului de păpuși, în care participanții, copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani, vor învăța noțiuni de bază despre arta animației, fiind provocați să își exprime ideile și să spună povești prin improvizație. Coordonat de actrița Mihaela Grigoraș, asistată de Alexandra Stoica – pictor, atelierul se va finaliza cu un scurt moment interactiv de teatru de păpuși. Ideea unei zile dedicate special teatrelor de păpuși a fost supusă spre dezbatere la al XVIII-lea Congres al Uniunii Internaționale de Marionete (UNIMA), desfășurat la Magdeburg, în 2000. Doi ani mai târziu, la o reuniune a Consiliului Internațional al UNIMA, din iunie 2002, de la Atlanta, a fost stabilită data de 21 martie pentru celebrarea World Puppetry Day / Zilei Mondiale a Teatrului de Păpuși. Marionetele, ca o formă autonomă de expresie artistică, se află în continuă evoluție. Prin construirea și manipularea acestor jucării, se transmit vise și emoții, se construiesc personalitățile copiilor și tinerilor. Păpușarii prin jocul lor (în narațiunea scenică) inspiră creativitatea, descoperă noi forme ale frumuseții și armoniei, se luptă pentru o lume mai bună și mult mai umană.
„Construim vise și spunem povești care să aducă lumea împreună, celebrând umanitatea în toate formele sale. De peste 70 de ani, Teatrul Gong aduce bucuria spectacolelor de animație la Sibiu, ca o continuare a unei moșteniri locale de acum câteva secole. Suntem norocoși să fim printre puținele orașe din România cu un astfel de teatru. Prin raritatea acestei meserii, artistul păpușar devine, așadar, un patrimoniu al comunității noastre. Să îi prețuim! La mulți ani tuturor păpușarilor din întreaga lume! În aceste vremuri grele, nu uitați: vom învinge doar împreună, asemenea eroilor din poveste!”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului Gong din Sibiu.
Consiliul Județean Sibiu a făcut încă un pas pentru implementarea proiectului privind oferirea eficientă a serviciilor de urbanism, bazate pe date actualizate și integrate, prin intermediul platformei GIS.
Miercuri, 16 martie 2022, a avut loc o nouă întâlnire cu avizatorii din județul Sibiu, care au analizat în decurs de o lună modelul de acord de parteneriat elaborat și transmis de Consiliul Județean Sibiu în baza căruia să se poată derula colaborarea interinstituțională în vederea implementării proiectului „Inovare prin informatizare la nivelul Consiliului Județean Sibiu”, finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). De asemenea, s-a discutat punctual pe marginea rezultatelor centralizate în urma chestionarelor completate de fiecare instituție avizatoare, care vor face obiectul unor anexe tehnice la acordul de parteneriat cadru care va fi semnat. Echipa de proiect va întocmi un calendar de întâlniri cu fiecare avizator în parte pentru a stabili detaliile pentru fiecare anexă tehnică.
Datorită operativității și conlucrării remarcabile a avizatorilor, modelul de acord a fost agreat în unanimitate și va fi supus aprobării în ședința a Consiliului Județean Sibiu din luna aprilie.
La eveniment au participat din partea Consiliului Județean Sibiu: arhitecta-șefă Argentina Lapoși, șeful Serviciului Urbanism, Paul Mureșan, Maria Vișan și Marius Ianculescu Popovici, din partea societății Intergraph Computers SRL care realizează platforma GIS, echipa de proiect din cadrul CJ Sibiu, precum și numeroși directori sau reprezentanți ai instituțiilor avizatoare.
Reamintim că prin acest proiect, Consiliul Județean Sibiu urmărește să gestioneze eficient datele de la nivel județean, prin implementarea soluției GIS – Sistem Informațional Geografic,pentru a obține o viziune clară și de ansamblu despre resursele existente pe un teritoriu stabilit: tipurile de relief, infrastructura de drumuri și construcții, rețele de utilități existente, precum și obiective turistice și de patrimoniu. Pe baza acestor date, vor putea fi oferite servicii administrative de calitate cetățenilor, firmelor și utilizatorilor din administrația locală.
Din această săptămână, constructorii contractați de Primăria Sibiu și serviciile publice redeschid treptat șantierele din Sibiu. Un număr de 16 șantiere pentru obiective mari de investiții s-au redeschis deja și se lucrează, în funcție de condițiile meteo.
Vă prezentăm o listă a acestor lucrări și, pe scurt, stadiul în care se află:
Modernizarea Stadionului Municipal: Partea de structură a tribunei oficiale și a peluzelor este finalizată. În perioada rece s-a lucrat la noua tribună oficială la amenajări interioare, compartimentări, la instalații și finisaje, aceste lucrări continuând în prezent. La peluze se montează învelitoarea metalică exterioară.
Reparații capitale în cartierului Hipodrom I (str. Iorga – Luptei – Milea – Rahovei ) sunt aproape de finalizare. Proiectul va fi extins și va cuprinde și reabilitarea străzii Luptei, între str. N Iorga și bulevardul V. Milea. De asemenea, constructorul pregătește amenajarea unui loc de joacă și a unui spațiu pentru fitness în aer liber, imediat de vremea permite. Ultima etapă va fi realizarea marcajelor rutiere.
Reparațiile capitale în cartierul Ștrand se apropie și acestea de final. Lucrările sunt executate în proporție de 75%. În următoarea perioadă se va turna ultimul strat de asfalt pe străzile Bihorului, Doljului și Hațegului și se va finaliza amenajarea parcării din zona străzilor Vrancei – Bucovinei și Maramureșului. Urmează execuția lucrărilor pe străzile Gorjului (între Bihorului și Ștrandului), Sălajului (între Gorjului și Oașului), Oașului și Vrancei.
Reparațiile capitale în cartierul Terezian vor continua în zonele în care s-a intrat anul trecut și vor începe intervențiile și pe Aleea Cameliei, în zona străzii Rusciorului, în zona blocurilor de pe str. Gladiolelor, reamenajarea parcului de pe strada Lungă și crearea locului de joacă pentru căței.
Continuarea modernizării străzii Calea Dumbrăvii: Pe tronsonul dintre str. M. Milo și b-dul Mihai Viteazu se lucrează la rețelele de apă și canalizare, iar pe măsură ce temperaturile exterioare permit, se va relua lucrul și la structura drumului.
Amenajarea parcului nou din zona Tilișca: Lucrările de consolidare a versantului dinspre str. Săcel continuă. De asemenea, pe str. Preot Bacca se lucrează la consolidarea drumului și taluzarea acestuia.
La acestea se adaugă investiții în unități de învățământ și centre comunitare:
Construcția noii creșe de pe str. Hațegului: Până în prezent s-a construit clădirea în sine și s-a executat zidăria exterioară. În prezent se lucrează la montarea tâmplăriei din aluminiu și la instalații electrice, sanitare și termice.
Construcția noii creșe din cartierul Țiglari: S-a finalizat structura de rezistență, zidăria exterioară și interioară, precum și canalizarea pluvială. În prezent se lucrează la turnarea aticului clădirii și vor demara lucrările la instalațiile de utilități.
Amenajarea unei noi creșe în cartierul V. Aaron, pe str. Electricienilor: Lucrările sunt executate în proporție de 45%. Până în prezent s-a refăcut structura de rezistență a clădirii, s-a finalizat acoperișul. Acum se lucrează la compartimentările interioare și la instalațiile de utilități.
Extinderea școlii Regele Ferdinand din cartierul V. Aaron și construcția unei săli de sport: Structura clădirii cu parter și 3 etaje a fost ridicată și s-a lucrat la zidării și compartimentări. La sala de sport s-a realizat structura și se pregătește turnarea plăcii peste sol.
Extinderea școlii I.L. Caragiale prin construcția unui nou corp: Noul corp este ridicat, iar în prezent se lucrează la compartimentările interioare ale spațiilor
Modernizarea unui corp al Colegiul Economic G. Barițiu și crearea de noi săli de clasă: S-a lucrat și în sezonul rece la desfacerea amenajărilor interioare vechi și a instalațiilor și realizarea golurilor pentru ferestre și uși, izolarea planșeului inferior. În următoarea perioadă vor continua lucrările de amenajări interioare.
Reabilitarea internatului Independența de pe strada Gladiolelor: Până în prezent s-au dezafectat finisajele, rețelele și instalațiile vechi, s-au demolat pereți și s-a înlocuit țigla de pe întreg acoperișul. Momentan se execută lucrări de compartimentare interioară și turnarea de șape.
Reabilitarea și modernizarea clădirii Adăpostului de Noapte: ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 14 martie și au început lucrările la acoperiș, fără să afecteze în această etapă activitatea Adăpostului
Centrul multifuncțional în zona str. Oțelarilor dedicat comunităților marginalizate: Până în prezent s-a realizat structura clădirii și zidăria exterioară. Urmează lucrări la acoperiș și la instalațiile de utilități.
Spațiu multifuncțional de recreere, sport și educație activă în cartierul Gusțerița, pe str. Podului: Clădirea a fost ridicată și urmează lucrări la instalații interioare.
O tânăra de 17 ani din Orlat, a fost rănită azi-noapte, într-un accident rutier produs pe DN 14, chiar la intrarea în municipiul Sibiu dinspre Mediaș.
Din primele cercetări a rezultat faptul că un șofer care conducea un autoturism dinspre Mediaș, în apropiere de intrarea în municipiul Sibiu, într-o curbă la dreapta, a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a oprit în rigola care marginește sensul opus de mers. În urma evenimentului, o pasageră în vârstă de 17 ani, din Orlat, a suferit vătămări corporale și a fost transportată la spital. Conducătorul auto este sibian și are 19 ani.
Conform primelor date, cel mai probabil din cauza vitezei, mașina s-a izbit de un șanț iar apoi a ricoșat în altul.
„În data de 18.03.2022, în jurul orei 2:50, un echipaj SMURD cu medic din cadrul ISU Sibiu a intervenit de urgență în Viile Sibiului unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă și s-a răsturnat. S-au acordat îngrijiri medicale pentru două persoane implicate (femeie și bărbat) dintre care femeia a fost transportată la spital, conștientă și policontuzionată.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive vor colecta deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) de la populație în Cisnădie în 19 martie 2022. Oamenii pot scoate echipamentele la porți și pot apela telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17!
Această activitate de mediu se desfășoară de ASI ECO Sibiu alături de Primăria Cisnădie, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.
Comenzile de ridicare se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.
Premii atractive
Locuitorii din Cisnădie care predau deșeuri electrice în 19 martie pot câștiga premii prin tragere la sorți oferite de organizatori. Premiile constau în coasă electrică, șurubelniță electrică, fier de călcat, cafetieră, prăjitor de pâine. Tragerea la sorți a premiilor are loc în 21 martie.
Crucea Roşie Română trimite cel de-al treiele convoi umanitar către Crucea Roşie din Ucraina. La acest convoi se alătură şi tirul încărcat de voluntarii noştri la Sibiu cu articolele de primă necesitate, alimentele neperisabile, produsele de igienă şi medicamentele donate de comunitatea sibiană.
Tirul pregătit la Sibiu se va alătura mâine dimineaţa la prima ora, în vama Siret, celorlalte 7 tiruri care vor forma convoiul umanitar alături de filialele de Cruce Roşie din Cluj, Călăraşi, Sălaj, Dâmboviţa şi Bucureşti.
Tirul conţine 7.400 kg alimente, 230 kg materiale sanitare si medicamente, 2.378 kg de produse de igienă şi 546 kg cazarmament (pături, saci de dormit, lenjerie şi saltele noi).
Parte din produse au fost aduse zilele trecute la Sibiu de colegii noştri din judeţele Vâlcea şi Olt iar pentru că un singur tir s-a dovedit a fi neîncăpător pentru cantitatea mare de bunuri colectat, vom organiza un nou transport către Crucea Roşie din Ucraina, săptămâna viitoare.
Mulţumim tuturor celor care au donat , mulţumim mult depozitului RARA Logisitc Sibiu care ne-a găzduit şi a pus la dispoziţie toată logisitica necesară. De asemenea mulţumim companiei IGNITE care ne sprijină cu flota lor de transport.
Pe plaforma industrială de Vest am aflat despre existența unui container de fapte bune. Inițiativa aparține angajaților firmei ODU România, susținuți de conducere. Am fost să vedem la fața locului cum poate o firmă să se conecteze cu faptele bune pentru comunitate și am găsit acolo pe Sorin Boica, celebru voluntar sibian, implicat în multe acțiuni umanitare. Acesta prelua donațiile făcute de angajații firmei ODU România la Containerul de Fapte Bune.
„Totul a pornit de la angajații noștri. Avem un sistem intern de îmbunătățire. Într-o zi, un angajat, Răzvan Stanciu a propus să strângem donații pentru câteva familii din județul Sibiu cu mulți copii. Idea a prins rapid în rândul multor colegi de-ai noștri” ne-a povestit Alexandra Moraru, manager resurse umane ODU. Și de la o idee s-a mers mai departe.
Acum se duceau ajutoare pentru refugiații din Ucraina. Angajații de la ODU România ajutau benevol să transporte la mașină donațiile strânse de la colegii lor. „Am văzut că ideea lui Răzvan mobilizează mulți colegi și am oferit un cadru pentru ei să propună și alte proiecte sociale pe care doresc să le sprijine. Noi am comandat și un container special pentru a strânge donațiile: Containerul de Fapte Bune” ne-a explicat Alexandra Moraru.
ODU se numără printre furnizorii lideri la nivel internațional ai sistemelor de conectori. Și acest demers social făcut în parteneriat cu comunitatea sibiană și proprii angajați denotă viziunea companiei de a încuraja angajații să se implice. Nu doar în bunul mers al fabricii, dar și în comunitate.
Poliţiştii sibieni caută un tânăr în vârstă de 22 de ani, care a plecat de la domiciliu, fără a mai reveni. Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acestuia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 17 martie, polițiștii sibieni au fost sesizați de către un bărbat cu privire la faptul că, la data de 16 martie, în jurul orei 22:30, fiul său, BĂRA IONUȚ VIOREL, în vârstă de 22 de ani, a plecat de la domiciliu, din municipiul Sibiu, județul Sibiu, fără a mai reveni acasă. Tânărul a părăsit domiciliul la volanul unui autoturism marca Renault Megane, culoare gri, număr de înmatriculare SB-13-YJG.
Semnalmente: înălțime 170 cm, greutate 60 – 65 kg, păr șaten, tuns scurt, ochi căprui, ten alb.
În momentul plecării, tânărul purta o geacă de fâș de culoare albastru deschis, pantaloni blue-jeans de culoare albastru și încălțăminte sport.
Semne particulare: prezintă un tatuaj la nivelul degetului inelar de la mâna stângă (o coroană).
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre acest tânăr sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Biserica Cetate din Șeica Mică are șansa de a redeveni cartea de vizită a localității, loc potrivit pentru evenimente culturale și, nu în ultimul rând, un căutat obiectiv turistic. Au început lucrările de reabilitare, în cadrul unui proiect cu finanțare europeană.
Parohia Evanghelică C.A Șeica Mică a anunțat, într-o conferință de presă, startul lucrărilor în cadrul Proiectului „LUCRĂRI DE REPARAŢII, CONSERVARE ŞI INTRODUCERE ÎN CIRCUITUL TURISTIC LA ANSAMBLUL BISERICII EVANGHELICE FORTIFICATE ŞEICA MICĂ“, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Proiectul esteimplementat de Parohia Evanghelică C.A Șeica Mică și are o valoare totală de cca. 1,912 milioane lei (suma reprezentând valoarea totală a proiectului conform contractului), din care cca.1,765 milioane lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Lucrările vor fi realizate de Tera Com SRL.
„Un proiect foarte frumos pentru comunitate, pentru parohie. Edificiul a rezistat multă vreme, însă există totuși pericolul ca, fără suficienți enoriași sau vizitatori, să-i lipsească vlaga, sufletul, acea parte vie care să-l țină în picioare în continuare și să-i confere adevărata valoare pe care o are. Implementarea se face prin grija Consistoriului Districtual Mediaș, fără de care nu se putea semna și realiza acest proiect, Consistoriul fiind partener cu Agenția de Dezvoltare Regională al Ministerului Dezvoltării și cu firma de consultanță. Este posibil să descoperim pe parcursul lucrărilor elemente valoroase, fresce acoperite de zugrăveală, chiar și morminte sub pardoseală, cum s-au descoperit și la alte biserici, în urma unor proiecte similare.“, a arătat Valentin Păun, managerul proiectului.
Lucrările vor fi supravegheate de SC Aron Construct SRL, cu o experiență de 30 de ani și cu activitate în peste 20 de județe. „Sper să avem o colaborare bună cu toți cei implicați în proiect și să facem o treabă de calitate“. Îi urez spor la treabă constructorului“, a transmis dirigintele de șantier Gheorghe Muntea.
„Noi, ca și comunitate locală, vă stăm la dispoziție cu tot ce putem, inclusiv cu sprijin pentru cota de cofinanțare a proiectului, prin susținerea cultelor“, a dat asigurări Emil Urian, primarul comunei Șeica Mică.
La rândul său, curatorul districtual Wilhelm Untch a apreciat deschiderea manifestată de administrația locală pentru sprijinirea proiectului, inclusiv prin realizarea unui punct info, pentru ghidarea turiștilor, investiție care nu este prinsă în proiect, dar pentru realizarea căruia și-a manifestat intenția de a pune umărulși Uwe Draser, CEO SN DECO GROUP.
Prin această investiție se urmărește creșterea atractivității turistice a zonei prin punerea în valoare și utilizarea durabilă a obiectivului de patrimoniu Ansamblul Bisericii Fortificate din Șeica Mică și introducerea acestuia în circuitul real și virtual. Obiectivele specifice ale proiectului vizează, pe de o parte, lucrări de reabilitare a ansamblului bisericii iar, pe de altă parte, digitizarea obiectivului de patrimoniu, precum și întocmirea și operaționalizarea unui plan de marketing cu acțiuni socio-culturale care să consacre obiectivul de patrimoniu în calitate de centru de atracție turistică și să conducă la creșterea numărului de vizitatori, de la 330, în prezent, la 465 de vizitatori, anual.
Biserica fortificată din Șeica Mică, județul Sibiu, a fost construită în secolul al XIV-lea. Turnul a fost construit în anul 1463. Tribunele au fost adăugate peste colaterale la sfârșitul secolului al XVIII-lea, astfel încât, atât colateralele cât și nava principală se regăsesc sub același acoperiș. Spre vest, biserica este străjuită de un turn cu mai multe etaje, caturile superioare fiind de factură mai recentă. Odată cu întărirea corului s-au prevăzut deschideri orizontale, folosite la aruncarea de smoală, pietre și apă clocotită asupra dușmanilor ce o atacau. Deasupra acestor deschideri au fost făcute niste orificii circulare prevăzute pentru armamentul de foc, flinte sau tunuri, capabile să atingă ținte mai îndepărtate.
Fortificarea bisericii a fost realizată în secolul XVI. Prima dată a fost înconjurată cu un zid de apărare cu trei turnuri, după care aufost ridicate zidurile transversale și cel de-al doilea zid de apărare, care s-a păstrat în întregime. De la zidul interior s-au păstrat doar arcurile galeriei de apărare pe partea de sud-vest a bisericii.
Proiectul are ca scop, în afara restaurării și a consolidării, punerea în valoare a monumentului. Toate intervențiile prevăzute vor fi în spiritul regulilor restaurării și conservării monumentelor istorice.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.
Un copil în vârstă de 10 ani a fost acroșat de o mașină, cu puțin timp în urmă, pe strada Cloșca din Avrig. Acesta traversa strada printr-un loc nepermis.
Din primele cercetări efectuate se pare că un băiat în vârstă de 10 ani, în timp ce traversa partea carosabilă prin loc nepermis, ar fi fost acroșat de un autoturism condus de către un localnic în vârstă de 31 de ani. Minorul a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale, fiind conștient.
În zonă, traficul se desfășoară fără mari probleme. Cercetările în acest caz continuă.
Profesorul Universitar, Dr. Neculai Stoina s-a stins din viață. Anunțul a fost făcut de către reprezentanții Academiei Forțelor Terestre “Nicolae Bălcescu” Sibiu, în urmă cu o oră, pe pagina lor de Facebook:
Un ultim omagiu adus gl.(rtr.) prof.univ.dr. Neculai Stoina
Cu profund regret în suflet, facem cunoscută înrolarea în Armata Cerurilor a gl.(rtr.) prof.univ.dr. Neculai Stoina, ofițer de excepție, comandant cu o mare forță morală, un model pentru multe generații de elevi și studenți militari.
Gl.(rtr.) prof.univ.dr. Neculai Stoina a absolvit Școala Militară Superioară de Ofițeri Activi „Nicolae Bălcescu” din Sibiu în anul 1967, iar timp de patru decenii și-a intersectat destinul cu instituția noastră. După absolvirea Școlii de Ofițeri a rămas la Sibiu, unde a îndeplinit, în perioada 1967-1972, funcțiile de comandant pluton și comandant de companie elevi. În perioada 1972-1974 a urmat cursurile Academiei Militare din București, Secția arme întrunite, după finalizarea cărora a revenit în instituția noastră pe funcția de comandant de batalion elevi și, din anul 1981, șef al Catedrei de „Tactica Armelor Întrunite și Instrucția Tragerilor”. Din 1984 până în 1991 a fost comandant al Liceului Militar „Dimitrie Cantemir” din Breaza, iar începând cu anul 1991 comandant al Școlii Militare de Ofițeri Activi „Nicolae Bălcescu”, instituție care ulterior s-a transformat în Institutul Militar de Infanterie și Chimie „Nicolae Bălcescu”. Începând cu anul 1995, institutul s-a transformat în Academia Trupelor de Uscat „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, iar domnul general a fost numit rector, funcție pe care a îndeplinit-o până în anul 1997. În perioada 1997-1999 a condus Corpul 6 Armată „Horia, Cloșca și Crișan” din Târgu-Mureș, iar în perioada 1999-2000 Serviciul de Protecție și Pază.
După trecerea în rezervă, gl.(rtr.) prof.univ.dr. Neculai Stoina a continuat să ne fie alături, în perioada 2000-2003, în calitate de cadru didactic asociat și începând cu anul 2004 în calitate de cercetător științific. În anul 2009 devine profesor universitar, iar în anul 2010 a fost primul decan al Facultății de Management Militar.
În semn de respect pentru personalitatea de o imensă valoare morală, spirituală și profesională și a carierei dedicată valorilor de necontestat Patrie, Onoare, Datorie, domnului general i-au fost oferite de către Senatul Universitar al AFT titlurile onorifice de Profesor Emerit și Senator de Onoare. Veți rămâne veșnic în memoria noastră, domnule general, prin modelul de modestie pentru care adevărul, onestitatea și omenia au fost repere existențiale! Adresăm sincere condoleanțe familiei greu încercate! Dumnezeu să vă odihnească în pace, domnule general! Drum lin spre cer!
Hearing of Stella KYRIAKIDES, Commissioner-designate, Health - Q&A
Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe), în calitate de Raportor General pentru bugetul UE pentru anul 2023, a negociat mai mulți bani pentru următorul an, având în vedere schimbările majore survenite în ultimele săptămâni.
Negocierile conduse de Nicu Ștefanuță au condus la un acordvotat ieri (16 martie) cu largă majoritate în cadrul Comisieipentru Bugete a Parlamentului. Luna viitoare, acesta va fi votat de întreg Parlamentul European, în ședința plenară de la Strasbourg.
Acordul reprezintă poziția Parlamentului European și va servi drept fundament pentru felul în care se vor derula cheltuielile și nevoile majore în 2023. Procedura bugetară anuală nu va fi una obișnuită, ci dimpotrivă una cu totul excepțională, cum nu s-a mai întâmplat în istoria Uniunii Europene.
„Invazia Rusiei asupra Ucrainei, un stat independent, vine cu o multitudine de schimbări majore, de consecințe economice, energetice, umanitare și de securitate. Mă voi lupta pentru ca tot ceea ce Putin încearcă să distrugă, Uniunea Europeană să reconstruiască mult mai temeinic și mai solid. În mod cert, UE va trebui să vină cu un pachet financiar ambițios, bine gândit, să ajute statele membre și țările care găzduiesc refugiații să atenueze perturbările produse în energie, agricultură, economie și securitate”, a declarat europarlamentarul Nicu Ștefănuță.
O altă prioritate aflată permanent pe agenda lui Nicu Ștefanuță este creșterea accesului egal al cetățenilor fiecărei țări UE la îngrijiri medicale în Uniune, prin creșterea fondurilor pentru programele europene pentru sănătate.
Accelerarea tranzițiilor verzi și digitale, tocmai pentru a reduce cât mai repede dependența energetică de gazul rusesc este, de asemenea, o urgență.
Raportul ia în considerare provocările demografice și nevoia de a sprijini tinerii prin programe specifice ca, de exemplu,Erasmus+, pentru a crea mai multe oportunități de studii și locuri de muncă pentru tineri.
Bugetul anului 2023 este al doilea buget anual din Cadrul Financiar Multianual 2021- 2027. Din acest motiv, bugetul va juca un rol important în îndeplinirea obiectivelor pe termen lung și ale priorităților politice convenite de Uniune, contribuind la redresarea economiei europene în urma pandemiei de COVID-19, dar și pentru a răspunde șocurilor economice, energetice, umanitare și de securitate în urma invaziei Rusiei asupra Ucrainei.
Nicu Ștefănuță este europarlamentar USR.
Este vicepreședinte al Delegației pentru relațiile cu Statele Unite și membru al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară, al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European, coordonator al Comisiei Pentru Lupta Împotriva Cancerului și supleant în Comisia pentru Afaceri Externe din Parlamentul European.
Participanții primei serii de „Ateliere de dezvoltare personală prin actorie”, organizate de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, au prezentat rodul muncii lor în fața spectatorilor prezenți la reprezentațiile finale. Copiii înscriși la Atelierele de actorie au interpretat rolurile personajelor shakespeariene din cunoscutelepiese de teatru „Hamlet, Prințul Danemarcei”, „Romeo și Julieta”, „Othello”, „Îmblânzirea Scorpiei” și „Visul unei nopți de vară”. Activitățile atelierelor, oferite gratuit de biblioteca publică sibiană, ale cărei acțiuni sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Județean Sibiu, s-au desfășurat pe parcursul a două module, sub îndrumarea actorului și muzicianului Lucian Dragotă, care i-a coordonat pe tinerii participanți.
Toți cei prezenți la spectacolele finale i-au urmărit cu bucurie și interes pe micii actori care au interpretat cu talent și seriozitate partiturile scenice atribuite – Puk, Hamlet și Ofelia, Romeo și Julieta, Othello și Desdemona, Petruchio și Katharina. Susținuți atent de îndrumător, participanții au reușit să ofere publicului prezent momente vibrante, încărcate de emoție, suspans și amuzament. Prestațiile artistice ale participanților pasionați deactorie au fost recompensate nu doar cu diplome de absolvire, ci și prin aplauze generoase și îmbrățișări călduroase.
Pentru cei interesați, o nouă serie a Atelierelor de actorie dedicate membrilor comunității sibiene va începe în curând. Grupele sunt stabilite în funcție de categoria de vârstă: • copii (9 – 13 ani); • adolescenți (14 – 18 ani); • adulți (peste 18 ani). Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu oferă gratuit câte 12 locuri pentru fiecare grupă de participanți.
Informații suplimentare referitoare la „Atelierele de dezvoltare personală prin actorie” se regăsesc online sau se pot obține la sediul central al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu – Compartimentul pentru Copii și Tineret (str. George Barițiu, nr. 7, et. 1, tel. 0269 210 551, int. 108).
Susțineți colecțiile Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu prin donații în contul Asociației „Prietenii Bibliotecii ASTRA”!
În contextul noilor modificări legislative, cetăţenii ucraineni intraţi legal pe teritoriul României şi care nu solicită o formă de protecţie pot fi încadraţi în muncă fără aviz de angajare şi pot solicita prelungirea dreptului de şedere în scop de muncă fără obligativitatea obţinerii unei vize de lungă şedere.
Conform prevederilor din O.U.G nr. 20/2022 privind modificarea şi completarea unor acte normative precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin şi asistenţă umanitară, în contextul situaţiei actuale generate de conflictul militar de pe teritoriul Ucrainei, cetăţenii ucraineni intraţi legal pe teritoriul României şi care nu solicită o formă de protecţie pot fi încadraţi în muncă fără aviz de angajare, prevăzut de O.G. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României.
De asemenea, cetăţenii ucraineni pot solicita prelungirea dreptului de şedere în scop de muncă şi eliberarea unui permis unic potrivit O.U.G 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fără obligativitatea obţinerii unei vize de lungă şedere pentru angajare în muncă.
Prelungirea dreptului de şedere se materializează prin emiterea unui permis unic (permis de şedere care atestă dreptul de şedere şi de muncă) cu valabilitate de până la 1 an.
Dreptul de şedere se poate prelungi pentru perioade succesive de 1 an, în situaţia în care sunt menţinute condiţile care au stat la baza acordării dreptului de muncă iniţial.
Nu în ultimul rând, dorim să precizăm că Inspectoratul General pentru Imigrări este în permanentă legătură cu partenerii instituționali și organizațiile internaționale și neguvernamentale care activează în domeniul de referință în scopul identificării celor mai bune soluții pentru cetățenii ucraineni/cetățenii terți non-ucraineni veniți din Ucraina.
Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu sărbătorește Ziua Mondială a Teatrului – 27 martie, oferind publicului evenimente de calitate de-a lungul a trei zile: spectacole de teatru, o conferință Constantin Chiriac în dialog cu Mihai Mălaimare, lansare de carte și un one-man show Mihai Mălaimare.
În 26 și 27 martie, începând cu ora 19:00, la Sala Mare a TNRS, iubitorii teatrului sunt invitați la noua producție a Naționalului sibian – „Echilibru fragil”, de Edward Albee, un spectacol de Mariana Cămărășan. La finalul reprezentațiilor vor avea loc discuții cu publicul, în urma cărora va rezulta forma finală a spectacolului. Din distribuție fac parte: Diana Fufezan, Serenela Mureşan, Florin Coşuleţ, Ioana Cosma, Mariana Mihu – Plier, Mihai Coman, Veronica Arizancu, Arina Ioana Trif, Vlad Robaș. Biletele pentru reprezentațiile din 26 și 27 martie sunt disponibile pe www.tnrs.ro și la Agenția de bilete din str. Nicolae Bălcescu, nr. 17.
În 28 martie, începând cu ora 18:00, la Sala Mare a TNRS, este programat un eveniment special gratuit care include trei momente: o Conferință Constantin Chiriac în dialog cu Mihai Mălaimare, lansare de carte și one man show-ul „Actorul”, semnat de același Mihai Mălaimare. Accesul la evenimentul din 28 martie se face în baza rezervărilor la Agenția de bilete sau pe www.tnrs.ro.
„Teatrul Național Radu Stanca dorește să sărbătorească Ziua Mondială a Teatrului cu un spectacol care va fi în dialog cu spectatorii, la finalul fiecărei reprezentații, în așa fel încât creația pe care o dăruim publicului nostru drag să poată să fie finalizată ca urmare a dialogului pe care îl avem cu publicul. Este un obicei pe care îl vom permanentiza și care suntem convinși că va responsabiliza, așa cum s-a întâmplat de-a lungul anilor în privința publicul nostru, care este un model la nivel nu numai național, ci și mondial. În 28 martie ne bucurăm să îl avem alături de noi pe Mihai Mălaimare, cel care a dezvoltat singurul teatru din România care are o componentă a spectacolului de stradă. În același timp, este un actor care s-a implicat la modul serios în ceea ce înseamnă dimensiunea socială a teatrului. Ne bucurăm că dăruim aceste lucruri gratuit. Să fim sănătoși și să putem să continuăm, sub semnul dialogului, această minunată misiune de a aduce emoție, frumusețe și miracol în fața publicului. La mulți ani spectatorilor, la mulți ani tuturor artiștilor, la mulți ani tuturor celor care sprijină ceea ce înseamnă emoția trecătoare a teatrului!” – Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
„Moștenirea”, un proiect personal
Evenimentul din data de 28 martie face parte din proiectul personal al lui Mihai Mălaimare – „Moștenirea”, susținut integral de JTI și Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications JTI Romania, Moldova și Bulgaria.
„Când vorbim despre moștenire ne gândim la un transfer material și spiritual către cineva mai tânăr care ar putea folosi ceea ce primește în drumul său prin viață.
Proiectul acesta este însă altceva. Eu am descoperit un drum, am mers pe el de unul singur și am constatat că este foarte posibil să mai fie foarte mult până la capăt. Vreau să împărtășesc și altora ceea ce știu, îndemnându-i să urce la rândul lor pe acest drum și, fără a mai pierde vremea cu greutățile pe care eu a trebuit să le înfrâng, să poată merge mult mai departe decât mine. Dăruiesc ceea ce știu și cu speranța că tinerețea și entuziasmul lor mă vor ajuta și pe mine să nu mă opresc. În această meserie mergem umăr la umăr și doar greutatea moștenirii trebuie să o poarte, de la un anumit moment, cei mai tineri și mai puternici!” – Mihai Mălaimare.
Proiectul se desfășoară în mai multe orașe din țară și include și un workshop dedicat statuii vivante, în zilele de 28 și 29 martie. La Sibiu vor participa studențiiDepartamentului de Artă Teatrală din cadrul Universității „Lucian Blaga” Sibiu.
Workshop-ul dedicat statuii vivante se desfășoară într-o sesiune de opt ore și are drept scop familiarizarea tinerilor studenți cu tehnicile acestui tip de discurs teatral. Cu același prilej, expertul în machiaj Mirela Vescan va susține și un workshop de make-up de statuie vivantă.
În ultima etapă a proiectului, care se va desfășura în luna decembrie, va avea loc o masă rotundă dedicată statuii vivante și lansarea volumului Moștenirea, dedicat acestui proiect. Tot atunci toți participanții vor primi un film de 30 de minute despre acest periplu teatral sentimental.
Pe fondul razboiului de la granițele României, 28 de copii ucraineni de la un centru de plasament din Kiev împreună cu reprezentantul centrului și doi educatori au reușit să fugă din Ucraina și au ajuns în județul nostru. Ei sunt găzduiți în siguranță într-un centru din satul Prod, comuna Hoghilag unde au primit toată atenția și sprijinul necesar din partea autorităților locale și a voluntarilor.
Într-o lume normală, copilăria ar trebui să fie cu iubire și jucării. Iată că nu și în vreme de război. O știu acești copii ucraineni cu vârste cuprinse între 5 și 16 ani care au fugit din calea bombardamentelor și au ajuns cu bine în satul Prod unde întreaga comunitate este preocupată să le ofere sprijin pentru a putea depăși această traumă. Voluntarii și ONG-urile au strâns donații, un manager de caz al DGASPC Sibiu vorbitor de limba rusă îi ajută să comunice cu cei din jur, iar specialiștii din cadrul DGASPC Sibiu vor institui măsura de protecție specială.
„În prezent copiii sunt monitorizați de către angajații DGASPC Sibiu. Am fost împreună cu directorul general adjunct și colegi din cadrul DGASPC în vizită la copii în centru unde am stat de vorbă cu aceștia, i-am încurajat și le-am promis că vom face tot ce este necesar și posibil pentru că drepturile copiilor sunt esențiale pentru a garanta sănătatea, dezvoltarea şi starea de bine a acestora. Oriunde s-ar afla copiii, aceștia au drepturi legale privind protecţia, dezvoltarea şi participarea lor într-un cadru cât mai aproape de cel familial, iar noi ca instituție vom face tot ce este legal și posibil pentru a nu fi încălcate”, a declarat directorul general, Claudiu Stupar.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.