7.4 C
Sibiu
sâmbătă, 20 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 863

Primăria Agnita va construi un SKATEPARK, la cererea tinerilor

0
fb img

Primarul orașului Agnita, Schiau Gull Alin Ciprian a anunțat pe pagina sa de Facebook că are în vedere construcția unui skatepark la Agnita. În anul 2018, s-a inițiat o petiție în care se solicita construirea unui parc pentru activități sportive. 120 de tineri au semnat petiția.


Am hotărât să dau curs petiției celor peste 120 de tineri semnatari, adresată Primăriei Orașului Agnita in anul 2018, in care se solicita construirea unui parc pentru activități sportive.


Acesta va fi realizat în zona ștrandului de pe strada Fabricii la începutul anului 2022, obiectivul principal al proiectului vizează diversificarea activităților sportive in orașul nostru.
Valoarea estimată a investiției este de aproximativ 390.000 lei. O parte din suma necesară realizării acestei investiții va fi acoperită din donații. Proiectul „TOȚI PENTRU SKATEPARK ȘTRAND” fiind acceptat în cadrul Maratonului International Sibiu organizat de Fundatia Comunitara Sibiu, la care poți participa fie ca susținător/donator sau alergător.” – a anunțat primarul Schiau Gull Alin Ciprian.


Mai multe detalii despre acest proiect click aici: https://maratonsibiu.ro/toti-pentru-skate-park-strand-18850/
IMPLICĂ-TE, DONEAZĂ/ ALEARGĂ ȘI TU !

Zboruri spre Bologna (Italia), direct de la Sibiu

0
FB IMG

Din 16 iulie 2021, Aeroportul Internațional Sibiu a marcat lansarea rutei Bologna – Sibiu – Bologna

Ieri, 16 iulie 2021, echipajul Ryanair și pasagerii zborului FR7537 au fost întâmpinați cu tradiționalul „botez” al aeronavei, marcând astfel lansarea rutei Bologna – Sibiu – Bologna.


În fiecare zi de luni și vineri puteți călători direct de la Sibiu spre Bologna, una dintre cetățile istorice cel mai bine conservate din nordul Italiei.
Biletele pot fi rezervate pe www.ryanair.com.

Căldura excesivă poate genera fluctuații în furnizarea apei potabile

0
MjQZTkYTMyNWZkMWUxYTcZWRjOTINmNhMGFlNg

Căldura excesivă din ultima perioadă a determinat o creștere puternică a consumului de apă potabilă în majoritatea localităților din aria de operare a Apă Canal Sibiu SA. În aceste condiții este posibil ca în unele localități, în timpul vârfurilor de consum, să se înregistreze scăderi ale presiunii în furnizare sau chiar lipsa totală a apei la robinete.


Un consum rațional de apă potabilă duce la evitarea acestor disconforturi generate de lipsa apei.
Abonații sunt rugați să utilizeze apa strict pentru uzul propriu, evitând umplerea piscinelor, spălatul trotuarelor/aleilor, udatul gazonului sau grădinilor.


Un consum crescut de apă, cu posibile efecte negative în asigurarea continuității furnizării, se înregistrează în localitățile Săliște, Aciliu, Săcel, Șelimbăr, Mohu, Veștem, Cisnădie și Făgăraș.

Primăria Sibiu consultă sibienii pe tema Strategiei de dezvoltare a Sibiului

0
IMG

Primăria Sibiu începe procesul de consultare cu sibienii pentru elaborarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului pentru următorii 9 ani. Acest document are ca scop definirea unei viziuni coerente pentru dezvoltarea orașului, precum și direcții și obiective concrete, va stabili un plan de acțiune și o listă de proiecte de infrastructură și până la amenajarea de noi obiective de agrement.



Împreună cu firma contractată pentru elaborarea Strategiei – SC CIVITTA Strategy & Consulting București – Primăria Sibiu invită sibienii să participe în acest demers completând un chestionar pentru stabilirea principalelor obiective de dezvoltare ale Sibiului din punctul de vedere al comunității.

“Ne dorim un răspuns puternic din partea sibienilor pentru ca orașul să se dezvolte cât mai aproape de ceea ce comunitatea își dorește. Transmițându-ne proiectele pe care și le doresc pentru Sibiu ne va permite nouă, administrației locale, să ne îndreptăm eforturile și investițiile în respectivele direcții. Prin urmare, sibienii au cuvântul.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)


ONLINE, chestionarul destinat cetățenilor se poate completa accesând link-ul:

https://www.surveymonkey.com/r/8TK9P8R

ÎN FORMAT TIPĂRIT, chestionarul este disponibil în următoarele locații:

La Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei din Piața Mare
În sediul Primăriei Sibiu din Piața Mică 22 – ghișeele Serviciului de Administrare a Domeniului Public
La ghișeele Direcției Fiscale de pe str. Turismului, precum și la cele din sediile Primăriei

Pentru a ajunge cât mai aproape de sibieni, Primăria Sibiu va solicita sprijinul Asociațiilor de Proprietari din zonele de blocuri pentru distribuirea acestor chestionare către locuitori și colectarea celor completate.


MEDIUL DE AFACERI, partenerul orașului în dezvoltarea sa, este consultat printr-un chestionar dedicat, care poate fi accesat aici:

https://www.surveymonkey.com/r/8TR6C8N



Chestionarele pot fi completate până în 15 august. Pentru informații suplimentare și suport, echipa proiectului vă stă la dispoziție pe strategie@sibiu.ro.

Alte două clădiri ale Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu vor fi reabilitate termic cu fonduri UE: Pavilionul II și Pavilionul Administrativ

0
Pavilion II



CJ Sibiu a emis ordinul de începere a lucrărilor vineri, 16 iulie 2021
Valoarea investiției: aproximativ 7,3 milioane lei fără TVA
Durata de execuție: 12 luni

Consiliul Județean Sibiu a predat amplasamentele constructorului și a emis ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare a două pavilioane din cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu, respectiv Pavilionul II și Pavilionul Administrativ.


Lucrările vor fi realizate în termen de 12 luni de către firma SC Electrovâlcea SRL, care a fost desemnată câștigătoare în urma finalizării licitației, iar valoarea acestora se ridică la suma de 7.326.611,67 lei fără TVA, față de valoarea estimată care a fost de 7.419.990,17 lei fără TVA.
Pentru reabilitarea celor două pavilioane se vor executa lucrări de finisare și zugrăvire integrală, înlocuire tâmplării interioare, exterioare și pardoseli interioare, lucrări de refacere a instalației de apă – canal și a celei electrice, iar clădirile vor fi izolate termic. De asemenea, în Pavilionul II vor fi realizate grupuri sanitare pentru fiecare salon, iar în Pavilionul Administrativ va fi montată o centrală termică, având în vedere că, în prezent, încălzirea spațiilor este asigurată cu sobe de teracotă, care utilizează gaz metan.


În ultima lună, conducerea spitalului și echipa medicală au lucrat la eliberarea celor două amplasamente, aspect deloc ușor, mai ales că în prezent se află în reabilitare termică și clădirea Dispensarului.


În perioada realizării lucrărilor de reabilitare vor fi asigurate serviciile medicale oferite de spital, astfel încât activitatea desfășurată de unitatea spitalicească să nu fie afectată.
Investiția este realizează cu sprijinul fondurilor europene, atrase de Consiliul Județean Sibiu prin Programul Operațional Regional (POR 2014-2020).

Concurs pentru postul de manager la spitalul CFR Sibiu

0
Sibiu Spitalul CFR scaled

Ministerul Transporturilor a scos la concurs postul de manager al spitalului CFR Sibiu.

Este un concurs „pe bune”, cu mai multe etape de examinare.
Este nevoie de un manager competent și integru care să facă lucrurile să funcționeze cu rigoare, eficiență și profesionalism.

Termenul limită de depunere a candidaturilor este 03.08.2021.
Toate detaliile privind perioada și locul de desfășurare, conținutul dosarului de candidat, bibliografia aferentă examenului, precum și temele-cadru, structura și punctajul pentru proiectul de management al spitalului, sunt disponibile la acest link:
http://www.spitalcfsibiu.ro/images/documente/conmanger.pdf

Circulație închisă pe cinci străzi din Sibiu pentru execuția lucrărilor de modernizare

0
strada lucrari semnalizare







Lucrările pentru modernizarea și reabilitarea străzilor din oraș continuă, pentru unele dintre acestea fiind necesară închiderea circulației. Comisia de Circulație a aprobat, la solicitarea constructorilor, închiderea mai multor străzi din Sibiu în următoarea perioadă.

În cartierul Ștrand continuă lucrările de modernizare, iar în acest context se vor închide total circulației:
strada Doljului, tronsonul cuprins între străzile Maramureșului și Bihorului, în perioada 16 iulie – 15 noiembrie
strada Profesor Ioan Moga, între nr. 1 și nr. 2 și tronsonul dintre nr. 2 și str. Maramureșului, începând cu 19 iulie până în 31 octombrie.

Pe ambele străzi sunt prevăzute lucrări de modernizare a carosabilului, a trotuarelor și parcărilor, a iluminatului public și amenajarea tubulaturii subterane pentru coborârea cablajului metropolitan.


Începe modernizarea a încă două străzi din cartierul Turnișor: Dreptății și Ion Agârbiceanu. Traficul se va închide pe cele două străzi în perioada 19 iulie-19 octombrie. Pe aceste străzi se vor înlocui rețelele de apă, canalizare și iluminat și se vor reabilita drumul și trotuarele.


Pe strada Drumul Ocnei se va lucra în următoare perioadă la podul peste pârâul Hamba în vederea modernizării acestuia. Pentru execuția acestor lucrări, pe tronsonul dintre pod și str. Nucului se va închide total circulația în perioada 19 iulie -15 septembrie. Locatarii pot utiliza ca rute ocolitoare străzile adiacente Drumului Ocnei.


Menționăm că pe străzile care se va închide traficului rutier se va permite accesul mașinilor de intervenție de urgență și a riveranilor, acolo unde este posibil, în regim de șantier.






ZOO SIBIU: Se măresc tarifele, dar rămân cele mai mici din ţară

0
iunie zoomare

Serviciul Public Grădina Zoologică Sibiu a lansat în dezbatere publică pe siteul Primăriei Sibiu un proiect de hotărâre pentru modificarea tarifelor de acces. Astfel se propune ca de la 1 septembrie 2021 noile tarife să fie 5 lei pentru copii, elevi, studenţi, pensionari şi 10 lei pentru adulţi. Copiii sub 3 ani au intrarea gratuită în continuare. Ca noutate, se introduce abonamentul cu 10 intrări la doar 30 de lei.

Ultima majorare de tarife la Zoo Sibiu a avut loc în anul 2013. Preţurile actuale fiind de 2 lei pentru copii şi 3 lei pentru adulţi. Primăria Sibiu a prezentat pe siteul instituţiei şi o comparaţie între noile tarife şi principalele Grădini Zoologice din ţară. După mărirea propusă, accesul la Zoo Sibiu rămâne cel mai ieftin din ţară.

Persoanele fizice sau juridice interesate pot depune în scris, până la data de 27 iulie 2021, propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la Proiectul de hotărâre sus-menţionat. Propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare pot fi depuse la adresa de e-mail pms@sibiu.ro sau letric la sediul Primăriei Municipiului Sibiu din str. Samuel Brukenthal nr. 2, camera 8.
 Proiectul de hotărâre poate fi consultat pe site-ul propriu al Primăriei şi la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu.

Proiect-pilot la Sibiu. Persoanele infectate cu virusul COVID-19 vor fi detectate cu ajutorul echipei canine, anunță CNSU

0
NDAmaGFzaDMjAzNGMMDJmMWIyNTMOTUMzYZjgNTdhZmExOQ

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, joi, printr-o hotărâre, derularea unui proiect-pilot la Aeroportul din Sibiu pentru detectarea persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 cu ajutorul echipe canine ale Poliţiei Române.

Prin Hotărârea CNSU nr.46 s-a decis derularea unui proiect-pilot pe o perioadă de 60 zile, în incinta Aeroportului Internaţional Sibiu la terminalul „Sosiri”, pentru detectarea persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2 cu sprijinul echipelor canine special pregătite în acest sens de către Centrul Chinologic „Dr. Aurel Greblea” Sibiu din cadrul Poliţiei Române.

Persoanele indicate de echipajele canine ca posibil a fi infectate sunt testate gratuit cu test rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 de către personalul Direcţiei de Sănătate Publică Sibiu sau personalul medical existent la nivelul aeroportului. Testele rapide utilizate în cadrul proiectului-pilot sunt asigurate gratuit de către Direcţia de Sănătate Publică Sibiu„, prevede Hotărârea CNSU.

Sursa: Agerpres

Protocol de colaborare între Consiliul Județean Sibiu și Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu

0
IMG

Joi, 15 iulie 2021, Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu a semnat alături de directorul executiv al Direcției Sanitare Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, Cristian Popa un protocol de colaborare în vederea sprijinirii producătorilor locali în procesul de înființare a Punctelor Gastronomice Locale (PGL).


Prin acest protocol Consiliului Județean Sibiu îi revin sarcinile de a identifica producători interesați de înființarea Punctelor Gastronomice Locale, de a colabora cu autoritățile locale și cu IMM-urile, precum și de a organiza diverse întâlniri pentru informarea persoanelor interesate cu privire la conceptul unitar de Punct Gastronomic Local, modul de organizare, documentele necesare și condițiile de autorizare.
Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, parte a protocolului, va verifica atât documentațiile depuse, cât și îndeplinirea condițiilor igienico- sanitare ale locației vizate pentru desfășurarea activității Punctului Gastronomic Local.


Punctele Gastronomice Locale reprezintă cea mai bună variantă prin care putem oferi celor care călătoresc prin județul nostru oportunitatea de a se bucura de bucatele tradiționale sibiene. Ne dorim să venim în sprijinul producătorilor pentru ca, în scurt timp, să integrăm pe harta turistică a județului Sibiu o serie de astfel de puncte, care vor oferi turiștilor experiențe gastronomice unice”, a declarat președinta CJ Sibiu Daniela Cîmpean.


Punctele Gastronomice Locale presupun servirea mesei în gospodăria proprie a unui număr limitat de persoane (max. 12 persoane), iar meniul zilnic va cuprinde o gamă redusă de preparate tradiționale locale care vor fi realizate de proprietar și membrii familiei acesteia. În prezent, în județul Sibiu sunt înființate 13 Puncte Gastronomice Locale.


Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, prin personalul cu atribuții în domeniu din cadrul Biroul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Evidență Informatizată, precum și din cadrul Laboratorului Sanitar – Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor Oficiale asigură facilității pentru depunerea, preluarea și prelucrarea în cel mai scurt timp a documentației depuse de către solicitant și posibilitatea efectuării plăților online (prin ordin de plată). De asemenea, aceștia verifică evaluarea unităților de tip PGL, înregistrarea sanitar veterinară și pentru siguranța alimentelor, în conformitate cu Ordinul ANSVSA nr. 111/2008.” a declarat directorul executiv dr. Popa Cristian Radu.


Detalii despre înființarea Punctelor Gastronomice Locale (PGL) pot fi obținute de la Compartimentul Dezvoltare Durabilă a Consiliului Județean Sibiu, adresă de e-mail: dezvoltare@cjsibiu.ro.

Compartimentul a fost înființat ca rezultat al derulării proiectului european EUREGA Interreg Europe și are ca scop identificarea, promovarea și asistența IMM-urilor locale și a start-up-urilor, precum și realizarea unor acțiuni de comunicare și diseminare pentru promovarea gastronomiei locale și implicit a producătorilor din județul Sibiu.


De asemenea, ghidul ”Ghid de bune practici de igienă și producție culinară – PUNCT GASTRONOMIC LOCAL” poate fi consultat pe site-ul Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, accesând link-ul:

http://www.ansvsa.ro/download/ghiduri_-_toate/ghid_sig.alim_.si_sanat.publica/Punct-Gastronomic-Local-Ghid-de-bune-practici-de-igiena-si-productie-culinara.pdf

Primăria Sibiu face angajări

0
FB IMG

Primăria municipiului Sibiu
cu sediul în Sibiu, Piața Mică, nr.25
anunță concurs pentru ocuparea următoarei funcții publice de execuţie vacante, pe perioadă nedeterminată la Compartiment audit din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu:

1 post – auditor intern, grad profesional superior

Cerinţe:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G nr.57/2019 privind Codul administrativ, precum și următoarele condiții specifice:
Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științe juridice sau ştiinţe economice,
Vechime în specialitatea studiilor- minimum 7 ani,
Cunoştinţe operare pe calculator- nivel mediu,

Propunem ca proba eliminatorie de calculator şi proba scrisă să fie organizate în data de 16 august 2021, după cum urmează: proba eliminatorie de calculator – ora 9,00, iar proba scrisă – ora 12,00. Atât proba eliminatorie ,cât și proba scrisă vor avea loc la sediul Primăriei Municipiului Sibiu, Piata Mică, nr.25, cam.109.

Dosarele de înscriere la concurs se depun în perioada 16.07.2021-04.08.2021 la sediul Primăriei Municipiului Sibiu din Piata Mică, nr.25, cam.109.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Managementul și Integritatea resurselor umane, telefon nr. 0269/208800 interior 835, sau pe www.sibiu.ro, secțiunea Angajări.

Eurodeputatul Nicu Ștefănuță, despre consolidarea Europei în lupta împotriva cancerului: „Suntem datori… să facem mai mult pentru cei afectați” (CP)

0
IMG  WA

Eurodeputatul USR PLUS Nicu Ștefănuță, coordonator al grupului Renew Europe în cadrul Comisiei speciale pentru lupta împotriva cancerului – BECA (Special Committee on Beating Cancer), anunță publicarea Proiectului de raport al Parlamentului European referitor la consolidarea Europei în lupta împotriva cancerului – către o strategie cuprinzătoare și coordonată.

Nicu Ștefănuță

Foto: Alexis HAULOT
Copyright © European Union 2021 – Sursa: PE







Comisia specială pentru lupta împotriva cancerului, lansată la inițiativa eurodeputaților Renew Europe, din care fac parte și eurodeputații USR PLUS, a pornit toamna trecută cu o serie de obiective precum garantarea accesului egal la tratament pentru toți pacienții europeni, indiferent de naționalitate, reducerea costurilor pentru medicație și combaterea penuriei medicamentoase, programe europene de prevenție, promovarea unui stil de viață sănătos, până la asigurarea finanțării pentru programe de screening la nivelul Uniunii.


Cancerul este maladia acestui secol și suntem datori memoriei celor 1,4 milioane de persoane care mor anual din cauza cancerului în Europa, între care 6000 de copii, precum și familiilor acestora, să facem mai mult pentru cei afectați. Trebuie să asigurăm acces egal la tratament cetățenilor europeni din Est sau din Vest, trebuie să investim în screening și prevenție, trebuie să sprijinim statele membre cu soluții suplimentare față de cele oferite de sistemele de sănătate naționale.
Îi mulțumesc colegei mele, eurodeputata franceză Véronique Trillet-Lenoir, medic oncolog de profesie, pentru munca extraordinară la acest raport, bazat pe audierea timp de aproape un an a factorilor interesați din întreaga Uniune Europeană, de la pacienți supravieșuitori, la medici și specialiști în politici publice. Am fost alături de ea în tot acest timp, în calitate de coordonator Renew Europe, și voi face în continuare tot ce îmi stă în putință pentru a transpune concluziile acestui raport în realitate”, a declarat Nicu Ștefănuță.


Cele mai importante puncte ale raportului:
prevenirea a peste 3 milioane de decese premature suplimentare cauzate de cancer în perioada 2021-2030, prin accelerarea progreselor în ceea ce privește programele de prevenire și control al cancerului și prin crearea unui acces mai echitabil la aceste programe;
consumul de tutun, în special fumatul, este de departe cea mai mare cauză de cancer care poate fi prevenită în UE, prin urmare trebuie urmărită reducerea consumului de tutun la un nivel mai mic de 5% din populația Europei până în 2040, față de situația actuală de aproximativ 25% ;
aproximativ 2 % din cazurile de cancer la nivel european pot fi atribuite radiațiilor ionizante și la expunerea în interior la radon și la produsele sale de descompunere, fiind a doua cauză principală a cancerului pulmonar în Europa. Eurodeputații propun Comisiei să introducă masuri de protecție pentru lucrătorii cu risc de expunere la radiații și să finalizeze studiile de cercetare EURATOM cu privire la radon;
prevenirea cancerelor cauzate de boli infecțioase precum HPV prin susținerea programelor de vaccinarea la nivel european si combaterea diferențelor dintre statele membre în materie de acoperire vaccinală (variază de la mai puțin de 30% la peste 70%);
crearea unui Institut European Virtual de Oncologie, pentru conceperea și coordonarea unor campanii de prevenire la scară largă și a unor campanii de comunicare eficiente privind promovarea sănătății în cadrul programelor educaționale, cu un accent deosebit pe tineri și pe grupurile defavorizate;
lansarea unui nou program de screening pentru cancer mamar sprijinit de UE, pentru a ajuta statele membre să se asigure că până în 2025, 90 % din populația UE eligibilă va beneficia de programe de screening periodice în cazul cancerului de sân;
instituirea unei rețele a UE care să conecteze centrele oncologice integrate naționale recunoscute (centre de referință) din fiecare stat membru pentru a facilita adoptarea diagnosticării și a tratamentelor cu nivel garantat de calitate, incluzând formarea, cercetarea și promovarea studiilor clinice în întreaga UE;
sprijinirea dezvoltării unui coș comun de medicamente împotriva cancerului, care ar putea fi deficitare, astfel încât să se asigure că pacienții au în permanență acces la un tratament adecvat;
negocierea colectivă a prețurilor medicamentelor cu industria farmaceutică, după exemplul Inițiativei Benelux privind politica farmaceutică și al Declarației de la Valetta, pentru a asigura accesul egal la medicamente la prețuri rezonabile, în interiorul UE;
extinderea procedurilor comune de achiziții pentru medicamentele împotriva cancerului, cu scopul de a îmbunătăți prețurile și accesul la tratamentele împotriva cancerului la nivelul UE;
consolidarea dreptului copiilor, adolescenților și tinerilor bolnavi de cancer la îngrijire transfrontalieră, atunci când cel mai bun tratament nu este disponibil în țara lor de reședință:


Raportul integral se găsește aici:
https://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/plmrep/COMMITTEES/BECA/PR/2021/07-15/1233400RO.pdf


Context:
Cancerul este o problemă critică de sănătate publică, una dintre primele cauze de deces în majoritatea țărilor europene, care duce la moartea a 1,4 milioane de persoane în fiecare an în Europa, inclusiv 6000 de copii. Pe continent, aproape 4 milioane de persoane suferă de cancer în fiecare an și peste 12 milioane de supraviețuitori ai cancerului se confruntă cu dificultăți în revenirea la o viață normală.

Despre Nicu Ștefănuță
Nicu Ștefănuță este vicepreşedinte al Uniunii Salvaţi România şi a fost ales europarlamentar pe lista Alianţei USR PLUS pe 26 mai 2019. Este vicepreşedinte al Delegaţiei pentru relaţiile cu Statele Unite, coordonator al grupului Renew Europe în cadrul Comisiei speciale pentru lupta împotriva cancerului – BECA, membru al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară, al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European și supleant în Comisia pentru Afaceri Externe din Parlamentul European.

Bătrânică acroșată și rănită de o mașină, pe strada Țiglari din Sibiu

0
IMG

O sibiancă în vârstă de 70 de ani a fost acroșată în jurul orei 17:00 de o mașină, în timp ce traversa neregulamentar strada Țiglari din Sibiu.

Mașina era condusă de către un bărbat în vârstă de 57 de ani, din județul Vâlcea. În urma impactului, femeia a suferit un traumatism cranio cerebral și o fractură de umăr.

Polițiștii rutieri desfășoară cercetări în vederea stabilirii tuturor cauzelor care au dus la producerea accidentului.

Nu sunt raportate probleme de trafic.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD cu medic în municipiul Sibiu, str. Țiglari unde o persoană de sex feminin a fost acroșată de un autoturism.
La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale femeii de cca 70 de ani care a fost transportată la UPU Sibiu, conștientă cu traumatism cranio cerebral și fractură umăr.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

Adrian Echert, președintele USR PLUS, despre situațiile semnalate în cadrul Bibliotecii Astra Sibiu (CP)

0
IMG

Adrian Echert, președintele filialei USR Sibiu, în urma participării la ultima întâlnire a grupului de lucru al Consiliului Județean desemnat pentru găsirea de soluții la situațiile semnalate în cadrul Bibliotecii Astra Sibiu, a transmis următorul comunicat de presă:

„Au avut loc 3 întâlniri în care am încercat să identificăm și să sugerăm cele mai bune soluții pentru ca Bibliotecă să poată funcționa cu bugetul de salarii redus cu 20%. În cadrul acestor ședințe am aflat că toate instituțiile subordonate Consiliului judetean au în acest an bugetul diminuat cu 20%.
Un plan de reducere și optimizare a cheltuielilor a fost sugerat și agreat încă de la cea de-a doua întâlnire de lucru a grupului format din reprezentanți ai formațiunilor politice din cadrul Consiliului Județean alături de Directorul Bibliotecii Astra – Silviu Borș, vicepreședintele CJ Vlad Vasiu și Ștefan Opriș director executiv al direcției economice din cadrul CJ.

Mai precis s-a convenit să încercăm și cu ajutorul consiliului de administrație a Bibliotecii Astra să convingem și pe ultimii 7 angajați care nu au fost de acord cu diminuarea zilelor de lucru că este o masura necesara care va ajuta la evitarea reorganizării întregului stat de funcții. De asemenea s-a propus eficientizarea costurilor provenite din sericiile de curățenie și paza prin externalizarea lor.
Aceste minime măsuri ar fi dus la extinderea perioadei în care se poate asigura plata tuturor salariilor din luna septembrie până în luna noiembrie și ar fi fost mai mult timp pentru a primi eventuale rectificări bugetare.

În ziua în care trebuia să ne întâlnim cu consiliul de administrație și cei 7 angajați care încă nu semnaseră acordul de reducere a orelor de muncă, reprezentanții Bibliotecii au transmis printr-o informare scrisă că solicită alocarea de fonduri suplimentare pentru asigurarea salariilor pentru schema actuală de personal fără să mai existe alte acțiuni de reducere a cheltuielilor de personal.
Având în vedere că managementul Bibliotecii are toate atributiile și legitimitatea să decidă cum se gestionează resursele de timp, bani și personal, grupul de lucru pentru această speță și-a încheiat activitatea.

O să încerc să vă țin la curent cu alte informații relevante din acest subiect”, a anunțat Adrian Echert.

Premieră la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu. Abonament cu prețul de 500 lei pentru toate reprezentațiile online FITS 2021

0
Visul lui Don Quijote Quixote Grupo Puja foto credit Dag Jenssen



Prețurile biletelor pentru reprezentațiile care vor avea loc în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), din perioada 20-29 august 2021, sunt afișate începând de joi, 15 iulie, pe pagina web a evenimentului, www.sibfest.ro, și includ, în premieră, varianta unui abonament pentru accesul online la toate reprezentațiile manifestării.


Biletele pentru primul mare festival din Europa Centrală și de Est și cel mai mare eveniment dedicat artelor spectacolului din România vor fi puse în vânzare joi, 22 iulie.


Cea de-a 28-a ediție a FITS, cu tema „Construim speranța împreună / Building hope together” și o triplă dimensiune, fizică, hibridă și online, oferă publicului variante de bilete individuale pentru reprezentații fizice și online, dar și abonamente pentru mediul online.


Facem acest festival pentru voi, publicul nostru, iar dorința noastră este de a vă oferi, tuturor celor care iubiți teatrul, posibilitatea să vă bucurați de reprezentațiile pe care ediția din acest an a FITS le va aduce la Sibiu. Știm că în această perioadă puteți fi plecați în diferite colțuri ale lumii și din acest motiv lansăm pentru voi un abonament special, de aproximativ 100 de euro, prin intermediul căruia puteți să vedeți peste 100 de spectacole online, pornind de la Kibbutz Contemporary Dance Company, la Batsheva, de la Akram Khan, la María Pagés. Vă invităm să vă bucurați de această formulă de a vedea Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu!”, a declarat Constantin Chiriac, președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și directorul Teatrului Național „Radu Stanca” din Sibiu.


Biletele pentru spectacolele care au loc în spații închise costă între 20 de lei și 150 de lei, iar cele pentru reprezentațiile online, în direct sau înregistrate, între 20 de lei și 75 de lei.

Cei care nu pot fi prezenți la Sibiu pot urmări integral Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu în mediul online, contra unui abonament de 500 lei, care oferă acces la toate spectacolele transmise în direct din sălile de spectacole și din restul spațiilor indoor unde au loc reprezentații cu public, precum și la spectacolele online înregistrate. Abonamentul va fi disponibil pentru achiziționare din data de 22 iulie, odată cu punerea în vânzare a biletelor pentru FITS.


Toate manifestările programate în spații deschise sunt oferite gratuit publicului. De asemenea, o serie de spectacole din mediul online vor fi gratuite pentru iubitorii de teatru.

Despre FITS 2021

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu este organizat – sub Înaltul Patronaj al Președinției României – de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu și Consiliul Local Sibiu
Eveniment realizat cu sprijinul: Primului Ministru al României, al Guvernului României, al Ministerului Culturii, al Ministerul Educației, al Universității „Lucian Blaga” Sibiu
Co-organizatori: Institutul Cultural Român
Acţiune cofinanţată de Consiliul Judeţean Sibiu
Co-producători: Societatea Română de Televiziune, Societatea Română de Radiodifuziune
Parteneri strategici: Ambasada Franței, Institutul Francez, Ambasada Japoniei, EU–Japan Fest Japan Committee, Ambasada SUA, Ambasada Marii Britanii, British Council, Ambasada Israelului, Ambasada Elveției, Swiss Sponsors’ Fund, Ambasada Republicii Federale Germania, Institutul Goethe, Consulatul Germaniei la Sibiu, Ambasada Republicii Populare Chineze, Ministerul Culturii China, Ambasada Belgiei, Wallonie – Bruxelles International, Ambasada Spaniei, Institutul Cervantes, Action Cultural Espanola, Ambasada Republicii Polone, Institutul Polonez, Ambasada Austriei București, Forumul Cultural Austriac, Complexul Național Muzeal ASTRA, UNITER.
Parteneri oficiali: UniCredit Bank, Dedeman, BRD – Groupe Société Générale
Partener special: JTI
Partener principal: Lidl
Partener de tradiție: Raiffeisen Bank
Partener al Therme Forum: Therme București
Partener al sezonului de stradă: Banca Transilvania
Partener de mobilitate: Autoklass
Parteneri pentru sănătate: Medlife, Dent Estet, Clinica Polisano
Parteneri: Allianz Țiriac, Google Arts & Culture, Lenovo, GLS
Partener al Bursei de Spectacole și al Programului de Voluntariat: Alpha Bank
Vinul oficial al Festivalului: Crama Oprișor
Sponsori: Aqua Carpatica, Keep Calling, CEC Bank, Heidi Chocolate, Tulipa Flower Shop, Romfilatelia, Rondocarton
Parteneri media: TV5 Monde, RFI, Euronews, Deutsche Welle, Propagarta, Ziarul Metropolis, B365.ro, Radio Guerrilla, Urban.ro, Agerpres, DCNews, România Pozitivă, Zile și Nopți, Capital Cultural, Turnul Sfatului, Tribuna, Sibiu 100%, Știri de Sibiu, Sibiu City App, Mediatrust – partener de monitorizare FITS 2021

Echipa Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu



Pentru informații suplimentare:
Sorana Maier // tel. +40 747045403 // sorana.maier@sibfest.ro
Roxana Marin // tel. +40 745 020 957 / roxana.marin@sibfest.ro



FOTO: „Zi de foc” pentru pompierii militari sibieni. Mașină în flăcări pe A1 – Aciliu, tractor făcut scrum la Săcădate

0
IMG

Două incendii produse la două vehicule stinse de pompierii militari sibieni în ultimele ore.

În jurul orei 12:50, pompierii militari din cadrul Punctului de lucru Avrig au fost solicitați să intervină de urgență în localitatea Săcădate pentru lichidarea unui incendiu izbucnit la compartimentul motor a un tractor în timp ce efectua lucrări agricole.
Incendiul a fost stins prompt de către echipajul sosit la fața locului.
A ars tractorul în proporție de aprox. 80% iar cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de un scurtcircuit electric.
A fost salvată cositoare tractorului.

În jurul orei 13:35, pompierii militari din cadrul Punctului de lucru Miercurea Sibiului au intervenit de urgență pe autostrada A1, km 275 ( zona localității Aciliu) pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un autoturism.
La fața locului s-au mobilizat 2 echipaje de pompieri militari și un echipaj SMURD.
La sosirea forțelor, incendiul se manifesta generalizat la întreg autoturismul.
Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată efectul unei defecțiuni la sistemul de alimentare a autovehiculului.
Nu s-au înregistrat victime la niciunul dintre incendii.

,,Despicăm chihlimbarul în 4”, la Muzeul ASTRA

0
IMG

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează în perioada 17-18 iulie evenimentul ,,Despicăm chihlimbarul în 4”. Este vorba despre o acțiune de tip ,,spus poveste”( storytelling), în care muzeograful Adrian Scheianu va prezenta vizitatorilor o colecție de 25 de pietre chihlimbar. Colecția conține și mostre de chihlimbar verde și albastru, două exponate rare. 

,,Exploatarea bogățiilor subsolului a reprezentat o practică ocupațională constantă a comunităților umane încă din zorii istoriei. Resursele naturale găsite în măruntaiele pământului, precum sarea și cărbunele, au contribuit la evoluția civilizației și, ca în cazul metalelor prețioase, ca aurul și argintul, au asigurat bunăstarea celor care dețineau aceste bogății. Cei care își riscau viața coborând în mine sau aventurându-se în peșteri vor descoperi și alte zăcăminte de minereuri, cristale și pietre prețioase a căror frumusețe va stârni imaginația multora. Exploatarea acestora a dus la dezvoltarea meșteșugurilor artistice dar și a comerțului. O astfel de piatră (semi)prețioasă este și chihlimbarul (în fapt o rășină) care de-a lungul vremurilor a fost considerat chiar mai prețios ca aurul. Găsit în stare naturală în foarte puține locuri din lume, cea ce îl face rar, chihlimbarul a jucat și un rol comercial de primă mână încă din Antichitate punând în contact grupuri umane aflate la mari distanțe, dar acestuia i s-au atribuit și valențe magice. Dintre variantele de chihlimbar de pe mapamond printre cele mai valoroase este chihlimbarul românesc sau rumanitul exploatat în zona Carpaților de Curbură. Cunoscut de localnici încă din vechime acesta va fi exploatat pe scară largă începând cu secolulul al XIX-lea.”, a declarat Adrian Scheianu, muzeograf Muzeul ASTRA. 

Locul de întâlnire pentru ,,Despicăm chihlimbarul în 4” va fi în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, gospodăria-atelier de prelucrarea chihlimbarului din Colți (jud. Buzău), sâmbăta (17 iulie) și duminică (18 iulie), între orele 12,00 și 18,00. 

Toate evenimentele din programul Muzeului ASTRA sunt organizate în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2. 

Acţiunile Muzeului ASTRA sunt posibile cu finanţarea Consiliului Judeţean Sibiu.

Muzeul ASTRA: ”Diversitate și complementaritate în restaurarea și valorizarea patrimoniului cultural”, ediția I

0
WORKSHOP MUZEUL ASTRA

În perioada 19-30 iulie 2021, Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează prin Centrul ASTRA pentru Patrimoniu prima ediție a workshop-ului de restaurare „Diversitate și complementaritate în restaurarea și valorizarea patrimoniului cultural”. Parteneri în acest eveniment sunt Asociația Culturală „Patrimoniu pentru viitor” și European Heritage Volunteers.


Deschiderea oficială a evenimentului va avea loc în data de 19 iulie 2021, de la ora 09:30, în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, în cadrul ansamblului arhitectural Călinești Berbești – Călinești Ferești.


Acțiunea dă curs educației în domeniul patrimoniului material și imaterial, promovând patrimoniul românesc la nivel mondial. Munca în acest domeniu creează punți inter- și transculturale, încurajează colaborarea, lucrul în echipă și educația muzeală în rândul tinerilor și viitorilor experți. De asemenea, educația non-formală și experiențială se înscriu în abordările educaționale contemporane, accelerând procesele de învățare într-un mediu profesional, interactiv și participativ.
În cadrul evenimentului vor participa 8 voluntari cu pregătire în domeniul patrimoniului din Spania, Brazilia, Croația, Lituania, Statele Unite ale Americii, Franța, Belgia și România. Se vor restaura 22 de piese pe suport piele-blană și pe suport textil din patrimoniul mobil aflat în colecția Muzeului ASTRA.


În funcție de tipurile de degradări specifice fiecărui suport, se vor efectua operații specifice de conservare-restaurare a obiectelor de patrimoniu. Intervențiile se vor desfăşura sub coordonarea specialiştilor în conservare – restaurare din cadrul Muzeului ASTRA.


Experiența practică va fi susținută de activităţi educative care să le permită participanţilor să interacționeze cu tradiţiile şi obiceiurile locale prin demostrațiile practice ale meșterilor populari.


În cadrul acestui eveniment va avea loc vizita documentară la Muzeul Țării Secașelor din Miercurea Sibiului.
Cele 22 de piese ce vor benefica de intervenții de specialitate pe perioada workshop-ului, vor face obiectul expoziției ce se va vernisa în data de 30 iulie 2021, ora 15:00 în cadrul ansamblului arhitectural Călinești Berbești – Călinești Ferești.

Intervenție de urgență la rețeaua de apă din cartierul Ștrand

0
IMG





Pe fondul unei avarii la rețeaua de distribuție a apei, produsă azi, 15 iulie ac, operatorul regional Apă Canal Sibiu SA anunță sistarea furnizării pentru locuitorii blocurilor de pe strada Olteniei, precum și pe strada Doljului, segmentul cuprins între străzile Maramureșului și Bihorului.

Lucrările de remediere vor avea loc în intervalul 11,00 – 15,00, la dispoziția consumatorilor afectați fiind pusă apă de utilizare menajeră, prin intermediul unei autospeciale ce va staționa în apropierea intersecției străzilor Doljului și Olteniei.

Relații suplimentare pot fi obținute la Dispecerat, tel. 0269/222.777.



Un tânăr de 20 de ani a fost rănit la Sibiel, după ce a intrat cu mașina într-un copac

0
Screen Shot    at

Un autoaccident s-a produs în această dimineață pe DJ 106E, în zona Haltei Sibiel. Un autoturism a intrat într-un copac de pe marginea drumului.

Din primele informații, un șofer în vârstă de 20 de ani, din Sibiel, din cauza vitezei neadaptate la condițiile de drum, a derapat și a intrat într-un copac de pe marginea drumului. În urma impactului violent a rezultat vătămarea corporală a conducătorului auto. Acesta era singur în mașină și a suferit un traumatism cranio facial și traumatism cranio cerebral
.
Polițiștii rutieri desfășoară cercetări în vederea stabilirii cauzelor producerii acestui autoaccident.

FOTO ARHIVĂ

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD și un echipaj de descarcerare pe DJ 106 E, unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă și a intrat în coliziune cu un pom. S-a intervenit pentru descarcerarea unei persoane de sex masculin de cca 20 de ani, conștientă, transportată la UPU Sibiu cu traumatism cranio facial și traumatism cranio cerebral.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

FOTO: Un pieton ce traversa neregulamentar pe strada Rahovei a căzut și s-a lovit la cap

0
IMG   scaled

Un pieton ce traversa neregulamentar în această seară pe strada Rahovei din Sibiu s-a dezechilibrat și a căzut pe spate, lovindu-se puternic la cap.

Imediat după ce bărbatul a căzut, văzând că acesta sângerează abundent din zona capului, trecătorii au sunat de urgență la 112, un echipaj SMURD intervenind în cel mai scurt timp pentru a-i acorda asistență medicală. Până la sosirea echipajului de prim-ajutor, un pompieri militar ISU aflat în timpul liber s-a asigurat că bărbatul nu a suferit răni grave.

Polițiștii sosiți la fața locului, dar și câțiva trecători l-au mutat pe bărbat de pe partea carosabilă pe spațiul verde dintre sensuri.

În ultimele luni, în județul Sibiu s-au produs mai multe incidente rutiere din cauza pietonilor ce au ales să traverseze prin locuri nepermise l.

„În aceasta seară un echipaj SMURD din cadrul ISU Sibiu a intervenit de urgență în municipiul Sibiu, str. Rahovei pentru acordarea de îngrijiri medicale unui bărbat de cca 75 de ani, conștient, căzut în loc public.
Acesta a fost transportat la UPU Sibiu cu traumatism cranio cerebral. „ a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

Accident grav pe Valea Oltului. O persoană a fost rănită grav, traficul fiind blocat total

0
IMG

O persoană a fost grav rănită într-un accident rutier petrecut în urmă cu puțin timp pe Valea Oltului.

Din primele informații, accidentul rutier a avut loc pe DN 7 la km 208+700, pe raza localității Brezoi, implicate fiind o mașină și un autocamion. Medicii sunt la fața locului și acordă îngrijiri medicale victimei.

Polițiștii efectuează cercetări pentru stabilirea situație în cauză.

Traficul rutier este blocat total.

Desfășurarea examenului de Definitivat din 14 iulie. SUBIECTE ȘI BAREME

0
Screenshot

284 de candidați din județul Sibiu au fost prezenți la examenul de Definitivat din 14 iulie 2021

Vezi AICI care au fost subiectele și baremele de la examenul de Definitivat

Regulile pe care profesorii trebuie să le respecte la examenul de Definitivat 2021 sunt stipulate în Ordinul nr. 5343/31.08.2020, Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a examenului national pentru definitivare în învățământul preuniversitar.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă s-a realizat în intervalul 7:30 – 8:00, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Au fost prezenți 267 candidați (94,01%), 17 candidați (5,99%) au absentat. Din numărul total de candidați prezenți 18 candidați (6,74%) s-au retras din proprie iniţiativă și au solicitat anularea lucrării scrise.

Situația candidaților absenți și retrași, pe discipline de concurs:

Disciplina de examen
Număr candidați absenți
Număr candidați retrași
ALIMENTAȚIE PUBLICĂ (SPECIALITATE ȘI METODICA PREDĂRII ACESTEIA)
0 1
ALIMENTAȚIE PUBLICĂ – MAIȘTRI INSTRUCTORI (SPECIALITATE ȘI METODICA PREDĂRII ACESTEIA)
0 1
BIOLOGIE (SPECIALITATE ȘI METODICA PREDĂRII ACESTEIA)
01
CHIMIE (SPECIALITATE ȘI METODICA PREDĂRII ACESTEIA)
02

Sursa foto: edupedu.ro

VIDEO: Lucrări de reparații la Școala Gimnazială „Herman Oberth” Mediaș

0
Screenshot

Conducerea Școlii Gimnaziale Hermann Oberth Mediaș a solicitat în luna aprilie 2021, sprijin pentru reparații la sistemul de canalizare exterioară și pavarea curții interioare dintre Clădirile A și B. În acest sens, Municipiului Mediaș a încheiat un contract de lucrări cu SC CIP CONSTRUCT SRL.

Consiliul Județean Sibiu a semnat contractul de servicii pentru achiziționarea și implementarea sistemului integrat GIS

0
gis

La începutul săptămânii, Consiliul Județean Sibiu a semnat contractul de servicii pentru achiziționarea și implementarea sistemului integrat Geographical Information System (GIS), cu firma SC Intergraph Computer Services SRL, în vederea digitalizării procesului de emitere a documentelor de urbanism, autorizații de construire, eliberare acorduri, precum și pentru gestionarea patrimoniului și a investițiilor.


Valoarea contractului se ridică la suma de 1.731.301,25 lei cu TVA.

Operatorul economic are la dispoziție 12 luni pentru a implementa sistemul, după care o perioadă de încă 12 luni acesta va oferi mentenanță și asistență tehnică gratuită.


GIS este un sistem de cartografiere și analiză a datelor spațiale care va ajuta mult la optimizarea modului de lucru, prin standardizarea modalității de realizare a documentelor de planificare teritorială și urbanism, respectiv pentru integrarea documentațiilor în platforma Observator Teritorial. Utilizatorii vor avea acces la diferite hărți privind rețelele de utilități deținute de furnizori, care vor fi utilizate în procesul de emitere a documentelor urbanistice.


Sistemul va oferi informații clare referitoare la tipurile de relief, infrastructura de drumuri și construcții, rețele de utilități existente, precum și obiective turistice și de patrimoniu, informații accesibile și utile în dinamica de dezvoltare a județului Sibiu, care vor crea o viziune clară asupra tuturor datelor, oferind astfel servicii administrative de calitate cetățenilor, firmelor și utilizatorilor din administrația locală.


De asemenea, cetățenii vor avea posibilitatea să depună documentele online, direct prin aplicație și să obțină informații despre teritoriu și documentațiile de amenajare a teritoriului și urbanism aprobate într-o anumită zonă.


După ce la începutul anului Consiliul Județean Sibiu a implementat semnătura electronică printr-o sistem de circulație a documentelor digital, fără a mai fi nevoie ca acestea să fie tipărite pe suport de hârtie, acum facem un nou pas în procesul de digitalizare, prin implementarea aplicației GIS. Această platformă vine atât în sprijinul autorităților locale și județene pentru activitatea de planificare strategică, cât și în beneficiul direct al cetățenilor”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu


Consiliul Județean Sibiu a achiziționat acest sistem cu sprijinul fondurilor europene, în cadrul proiectului ”Inovare prin informatizare la nivelul Consiliului Județean Sibiu”.

RALUCA TURCAN: Servicii medicale mai bune pentru sibieni (CP)

0
IMG

Ministrul Muncii, Raluca Turcan a transmis următorul comunicat de presă:

Spitalul Județean din Sibiu va putea participa, prin medicii și asistenții de la UPU-SMURD, la activitatea noilor elicoptere operate de Inspectoratul General de Aviație, în mod deosebit în zonele montane, ca urmare a deciziei pe care am adoptat-o astăzi în Guvern.

Practic, astăzi s-a aprobat lista operatorilor medicali și cea a unităților colaboratoare pentru elicoptere, iar Spitalul Județean din Sibiu a fost inclus, alături de Spitalul Județean de Urgență Brașov, în vederea operării unui nou elicopter care va fi amplasat în localitatea Victoria.

Mulțumesc, în numele comunității sibiene, premierului Florin Cîţu pentru receptivitate și ministrului Afacerilor Interne (în subordinea căruia se află Inspectoratul General de Aviație) pentru susținerea inițiativei. Am încredere că, asociat eforturilor Consiliului Județean Sibiu, gestul nostru de azi, din Guvern, va însemna servicii mai bune pentru sibieni”, a declarat Raluca Turcan.

O nouă destinație de vacanță: Sibiu – Rhodos (Grecia)

0
FB IMG

SIBIU International Airport aduce o nouă destinație de vacanță: Sibiu – Rhodos Grecia – operată de AirBucharest

Zborurile Sibiu – Rhodos vor fi disponibile începând cu 4 august 2021, în fiecare zi de miercuri (perioada 04.08.2021-29.09.2021).


Achiziționarea biletelor este asigurată în parteneriat cu agenția de turism Kusadasi. Rezervări pe www.kusadasi.ro.

FOTO: Accident cu victime pe DN1, lângă Mohu. O mașină, un microbuz și un autocamion au intrat în coliziune

1
Screen Shot    at

Un accident rutier cu victime s-a produs cu puțin timp în urmă pe DN 1, în zona localității Mohu. Conform IPJ SIBIU, în evenimentul rutier sunt implicate 3 autovehicule: o mașină, un microbuz transport persoane și un autocamion.

Din primele informații, un autoturism condus spre Vâlcea a lovit parapetul median și a fost proiectat pe sensul opus unde a intrat în coliziune cu un microbuz ce transporta 8 pasageri. Acesta era condus regulamentar pe banda 1. În urma impactului, mașina a fost din nou proiectată într-un ansamblu TIR, condus pe banda 2.

Șoferul și pasagera din autoturism, precum și o pasageră din microbuz primesc îngrijiri medicale și vor fi transportați la spital. Polițiștii rutieri desfășoară cercetări în vederea stabilirii tuturor cauzelor producerii accidentului.

Starea victimelor: un bărbat de 18 ani a suferit un traumatism de membrul superior cu plagă deschisă, o femeie de 48 ani a suferit un traumatism de claviculă și traumatism abdominal și încă două victime cu diferite traumatisme.

Pe Sensul Vâlcea – Sibiu trafic rutier este îngreunat, formându-se coloane mari de mașini.

[meta_gallery_slider id=”79461″]

„SAJ Sibiu a trimis doua echipaje tip B la un accident rutier produs pe DN 1 în apropiere de Mohu.
Sunt implicate un microbuz si un autoturism. Sunt prezente si forte ISU.
Echipajele SAJ transportă la UPU Sibiu doua victime :
– un barbat de 18 ani cu traumatism membrul superior cu plagă deschisa.
-femeie de 48 ani cu traumatism de clavicula si traumatism abdominal. „ a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU

„Două echipaje SMURD din cadrul ISU Sibiu au intervenit de urgență pe DN 1, în zona localității Mohu ca urmare a producerii unui accident rutier între un microbuz și un autoturism.
La fața locului au intervenit în sprijin și 2 echipaje SAJ.
S-au acordat îngrijiri medicale pentru patru persoane implicate iar trei (2 femei și 1 bărbat) dintre acestea au fost transportate la UPU Sibiu, conștiente cu diverse traumatisme.
Echipajul SMURD a transportat la UPU Sibiu, o persoană de sex feminin, de cca 18 ani, policontuzionată. „ a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

Ovidiu Dragoman, directorul Teatrului de Balet, revine pe scenă după o pauză de 30 de ani

0
IMG

Sibiu, revine pe scenă, după o pauză de treizeci de ani, în calitate de dansator. Întâlnirea cu publicul va avea loc joi, 22 iulie și vineri 23 iulie 2021, când, alături de prim-solista Adela Floricioiu, Ovidiu Dragoman va dansa în spectacolul de dans-teatru „Sînt o babă comunistă!”, după romanul omonim scris de Dan Lungu, coregrafia Aleisha Gardner, pe muzica lui Cári Tibor.

Anul acesta al pandemiei ne-a învățat, pe toți cred, să apreciem și să ne bucurăm mai mult de oamenii de lângă noi și de tot ceea ce iubim cu adevărat. Ne-a învățat cât de efemeri suntem și cât de important este să trăim la intensitate maximă fiecare moment și mai ales să trăim pentru ceea ce iubim. De aproape un an, funcționăm, la Teatrul de Balet Sibiu, cu mai puțin de jumătate din numărul de dansatori de care am avea nevoie. În lumina acestei realități, într-una dintre ședințele săptămânale a venit propunerea colegilor mei, de a interpreta rolul tatălui în spectacolul «Sînt o babă comunistă!». Repet deja de trei săptămâni alături de Adela Floricioiu, iar gândul revederii publicului mă încarcă și cu multe emoții, dar și cu foarte multă bucurie. E bucurie și fericire, într-un fel pe care nu îl pot întru totul explica, să pot fi alături, pe scenă, de foarte tinerii și talentații noștri dansatori, de la care ne încărcăm cu toții cu foarte multă energie. Nu vă ascund faptul că retrăiesc în aceste zile, în repetiții, emoțiile pe care le-am trăit de-a lungul carierei de dansator și că aștept cu nerăbdare întâlnirea cu spectatorii din Sibiu. Vă invit pe toți să fiți alături de noi, la ultima întâlnire din această stagiune, vă invit să ne rămâneți alături și din toamnă, când vom reveni pe scenă cu un program bogat de spectacole, atât de dans contemporan, cât și de balet clasic și neoclasic.” Ovidiu Dragoman, director Teatrul de Balet Sibiu



Despre Ovidiu Dragoman
Absolvent al Liceului de Artă „George Enescu” București, al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică București, specializarea regie-coregrafie, și al unui program de masterat în Politici Administrative Europene la Universitatea ”Vasile Goldiș” Arad, Ovidiu Dragoman este din anul 1997 director al Casei de Cultură a Municipiului Sibiu, poziție din care a coordonat numeroase proiecte și programe culturale de anvergură. A introdus în Sibiu conceptul de agendă culturală, încă din anul 1998 și, ulterior, de agendă sportivă, activități de a căror coordonare s-a ocupat timp de aproape două decenii. A activat în domeniul coregrafic la Teatrul Național Sârb din Novi Sad, dar și la Teatrul Național Sloven din Ljubljana. A înființat în anul 2016 Uniunea Artei Coregrafice în România (UNACOR). În anul 2008 înființează Teatrul de Balet Sibiu, prima companie de dans profesionist din România, cu o componență internațională – model preluat, ulterior, de majoritatea instituțiilor de gen din țară.

„Sînt o babă comunistă!” singurul spectacol de dans-teatru din România inspirat de romanul lui Dan Lungu
Ne aflăm la aproape zece ani de la căderea dictaturii ceaușiste, cu puțin timp înaintea alegerilor electorale. Emilia Apostoae, pensionară, care și-a trăit cea mai mare parte a vieții sub regimul „puterii populare”, primește un telefon de la Alice, fiica sa, emigrantă în Canada, fiind îndemnată „să nu voteze cu foștii comuniști”. Acest telefon, urmat de alte discuții în contradictoriu, o aruncă pe Emilia într-o adevărată criză identitară, din care încearcă să se salveze rememorând trecutul și căutându-și justificări, în ochii ei și ai fiicei, pentru propriile nostalgii. Însoțiți mereu de umor și autoironie, ne întoarcem spre copilăria și adolescența Emiliei, intrăm în miezul nostalgiei paradoxale după dictatură, pulsăm în ritmurile vieții cotidiene și înțelegem din interior problemele epocii. Montarea de la Sibiu a spectacolului de dans-teatru „Sînt o babă comunistă!” urmărește firul epic al romanului omonim scris de Dan Lungu și punctează cu mult umor momentele importante surprinse în roman, din istoria noastră recentă, punând accentul pe conflictul dintre vechea generație, captivă a amintirilor din epoca de aur și noua generație care își dorește schimbarea, două generații între care, aparent, s-a produs o ruptură ireconciliabilă.

Biletele pentru reprezentațiile din 22 și 23 iulie 2021, ale spectacolului „Sînt o babă comunistă!” pot fi cumpărate de pe site-ul oficial al Teatrului de Balet Sibiu, de pe platforma Kompostor.ro (fără niciun comision sau cost suplimentar) sau de la sediul administrativ al instituției – Parcul Tineretului, nr. 1.

„Sînt o babă comunistă!” – spectacol de dans – teatru
Cu Adela Floricioiu, în rolul Emiliei și Ovidiu Dragoman, în rolul tatălui
Coregrafia originală – Aleisha Gardner
Muzica originală – Cári Tibor – Premiul UNITER pentru muzică de teatru în 2013
Colaj muzical – Aleisha Gardner
Libret – Dan Lungu
Scenografia – Ionuț Cristian Marin
Premiera națională la Teatrul de Balet Sibiu – 27 mai 2015, durata aproximativă: 1h 15 min

Dan Barna anunță un centru nou de intervenție aeromedical la Sibiu (CP)

0
FB IMG

Într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook, Vicepremierul Dan Barna anunță un centru nou de intervenție aeromedical la Sibiu:

De astăzi, asistență medicală aeriană de urgență mai rapidă pentru sibieni.

Guvernul tocmai a adoptat o hotărâre pentru desemnarea operatorilor medicali și a unităților colaboratoare pentru elicopterele aflate în administrarea Inspectoratului General de Aviație, din subordinea MAI.



Am solicitat în sedința de Guvern și s-a aprobat ca în rândul acelor unități spitalicești care sunt colaboratoare pentru echipajul noului punct de operare al elicopter SMURD pentru intervenții rapide în urgențe medicale să fie adăugat și Spitalul Clinic de Urgență Sibiu.

Concret, asta înseamnă că pentru oamenii din Sibiu și Brașov, care vor fi deserviți de acest nou punct de intervenție, crește în mod semnificativ capacitatea de intervenție în situații de urgență și se reduce semnificativ timpul în care poate sosi ajutorul necesar.

Detalii despre proiect AICI

Începe a XI-a ediție a festivalului Classics for Pleasure

0
Classics

În perioada 16 – 18 Iulie 2021 Elite Art Club UNESCO vă invită la Classics for Pleasure – At the End There’s Light. Un simbol cultural al Ardealului, festivalul îi așteaptă pe melomani cu 3 concerte de muzică clasică și o expoziție inedită. Anul acesta tema festivalului este una plină de optimism și speranță, o odă adusă frumuseții vieții.



Festivalul se va deschide pe data de 16 Iulie cu un concert inedit în Piața Mare care va avea în program reorchestrații ale celor mai cunoscute piese pop și clasice din istoria muzicii. Pe data de 17 iulie, melomanii vor fi răsfățați cu un concert deosebit, dedicat curajului extraordinar al medicilor care ne oferă oportunitatea de a reveni la o viață normală. Închiderea va avea loc pe data de 18 iulie, cu tradiționalul concert Proms of Delight care anul acesta va fi dedicat frumuseții naturii și importanței protejării mediului înconjurător.

Vedetele acestei ediții vor fi Ion Bogdan Ștefănescu, Andreea Novac, Hector Lopez, Constantin Grigore, Iosif Ion Prunner, Aida Pascu, Ansamblul Violoncellissimo condus de Marin Cazacu, Orchestra Medicilor dr Ermil Nichifor și Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu.

Accesul la toate evenimentele este gratuit.

Programul festivalului va fi următorul:

16 Iulie, ora 20.00, Piața Mare
Ode to Beauty
Ansamblul Violoncellissimo condus de Marin Cazacu

17 Iulie, ora 20.00, Piața Mare
Ode to Heroes
Orchestra Medicilor „dr. Ermil Nichifor”
Dirijor: Iosif Ion Prunner
Soliști: Aida Pascu, Ionuț Pascu

18 Iulie, ora 20.00, Piața Mare
Ode to Nature – Proms of Delight
Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu
Dirijor: Constantin Grigore
Invitat special – Ion Bogdan Ștefănescu
Soliști: Andreea Novac, Hector Lopez

16-18 Iulie 12.00 – 19.00, Piața Mare
Sibiu Art/Nature on Wheels
Expoziție de artă vizuală

În cadrul festivalului vor fi respectate toate măsurile pentru prevenirea răspândirii cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul culturii. În Piața Mare din Sibiu se vor implementa următoarele măsuri:
perimetrul de desfășurare a festivalului va fi delimitat cu garduri de protecție, iar scaunele pentru spectatori vor fi amplasate la o distanță de 2 metri. Locurile disponibile sunt limitate iar accesul publicului se va face în ordinea venirii, între orele 18.00 – 20.00. Purtarea măștii este obligatorie. Distanțarea socială este obligatorie.

Festivalul Classics for Pleasure este organizat de Elite Art Club UNESCO. Acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu. Obiectivul său este promovarea la nivel național și internațional a excelenței Sibiene și promovarea muzicii clasice în rândul publicului.

Festivalul este realizat cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu.

Le mulțumim în mod deosebit sponsorilor fără de care această ediție nu ar fi fost posibilă: Boromir, La Fântâna, MAN MHS Trucks & Bus Group.

Mulțumim partenerilor media: Magic FM, Capital cultural, Turnul Sfatului, Zile și Nopți, Radio România Muzical, Radio România Cultural, Observator Cultural, Societatea Muzicală și Ceașca de Cultură.

Comisia Națională a României pentru UNESCO a inclus a XI-a ediție a Festivalului Classics for Pleasure între manifestările prilejuite de Programul aniversar “România și UNESCO, arc peste timp – 65 de ani de la aderare.

Sursa foto: Arhiva MovieNews.ro

Termenul limită pentru transmiterea datelor referitoare la utilizatorii serviciului de salubrizare

0
IMG   scaled


30 iulie este termenul limită pentru transmiterea de către președinții de Asociații de proprietari, de către administratorii acestora sau de membrii comitetului executiv a numărului lunar al utilizatorilor serviciului de salubrizare din fiecare apartament, în baza listelor de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociațiilor de proprietari.



Obligația Asociațiilor de Proprietari de a comunica aceste date rezultă din noul Regulament privind taxa de salubrizare, aprobat în februarie anul acesta. Scopul este acela al confirmării corectitudinii calculului taxei de salubrizare în zonele de blocuri. Centralizările se vor transmite de 2 ori pe an, până în 30 ianuarie și respectiv până în 30 iulie.



Informațiile se pot comunica electronic, pe adresa asociatiideproprietari@sibiu.ro sau pot fi depuse în format tipărit la Registratura Primăriei Sibiu din Piața Mare. Un model de tabel pentru înscrierea datelor se poate găsi AICI.

Ne dorim o colaborare bună cu Asociațiile de Proprietari, în beneficiul comunității. Din acest motiv reamintim Asociațiilor cu privire la această obligație pe care o au. Precizăm însă că Regulamentul prevede amenzi în valoare de 1.000 până la 1.500 lei în cazul necomunicării informațiilor la termen.

Pentru detalii și sprijin, Compartimentul Asociații pentru proprietari stă la dispoziția Asociațiilor de proprietari pe adresa de e-mail menționată sau la nr. de telefon 0269/208.832. De asemenea, pe site-ul sibiu.ro, secțiunea “Asociații de proprietari” este afișată legislația aplicabilă și alte informații utile.