spot_img
20.2 C
Sibiu
luni, 29 aprilie, 2024
spot_img

Reflecții asupra celor patru ani petrecuți la Goga: dacă doriţi să experimentaţi cu adevărat “viața de liceu”, alegeţi CNOG Sibiu!”

Știri din Județ

Publicitate

Elevii absolvenți ai Colegiului Național Octavian Goga au fost invitați să reflecteze la cei patru ani petrecuți în cadrul Colegiului Național Octavian Goga și să ofere câte informații referitoare la activitățile instructiv-educative, la oportunitățile de învățare și dezvoltare personală, la îmbunătățirea nivelului de satisfacție a elevilor, dar și să dea câteva sfaturi viitorilor boboci.

Publicitate

Predarea de ştafetă înseamnă, mai mult decât orice, o punte de legătură care leagă generaţiile acestei şcoli, şi care, odată construită, va consolida prestigiul ei.

În topul preferințelor elevilor trebuie să includem, în primul rând, calitatea personalului didactic. Elevii au apreciat că profesorii sunt foarte bine pregătiți și empatici, că au un mod de predare eficient și practic, adaptat la necesitățile clasei, lecțiile având un caracter transdisciplinar. De asemenea, deși orele au implicat multă seriozitate și studiu, elevii le-au perceput ca pe un mediu sigur, în care s-au putut exprima liber și au putut învăța cu drag.

Mi-a plăcut empatia oamenilor și modul în care se raportează unii față de alții, astfel reușind să creeze un mediu plăcut în care să putem învăța.”. (răspuns anonim)

Consider că acest colegiu reprezintă tot ceea ce este necesar pentru a forma nişte elevi model.” (M. A-M.)

Mi-a placut colectivul, cadrele didactice, pe scurt- totul. În Goga toată lumea se implică în ceea ce face.” (B. L.)

Consider că, fiind la Goga, am avut parte de cea mai bună instruire. Perioada aceasta de 4 ani m-a maturizat si mi-a schimbat total modul în care vedeam lumea.” (B.P)

Mi-a plăcut modul de predare al aproape tuturor profesorilor din CNOG, deoarece în timpul predării aceștia îmbinau materia din programă cu povești și lecții de viață legate de lecția pe care aceștia o predau, făcând astfel învățarea mult mai ușoară, ba chiar odata cu terminarea orei, noi, elevii, putând să plecăm acasă cu lecția învățată.” ( D. B.-G.)

Pentru majoritatea elevilor, școala a devenit o a doua familie. Numeroase elemente au creat o comunitate puternică a goghiștilor– de la colectivul clasei, văzut ca un mediu competitiv ce oferă o mare posibilitate de dezvoltare personală, atât academică, cât și socială, la melodiile difuzate de radioul școlii, la salutul prietenos al domnului Mirel înainte de începerea orelor.

„Pentru mine a contat mult faptul că nu m-am simtit niciodată singură, am simtit că toți suntem în aceeași barcă și avem același țel. Goga m-a disciplinat, m-a învățat cum să învăț singură, m-a învățat să fiu responsabilă și să îmi  iau în serios statutul de elev, fie că vine vorba de ora de desen sau de limba română. (V. A.)

În ceea ce privește viața la CNOG înainte de pandemie, conta foarte mult faptul că unele ore deveneau interactive în sala 30. Absolut totul de dinainte te făcea să te simți foarte bine intr-o zi de școala, radioul de pe hol, faptul că domnul Mirel ne ura succes la fiecare test, atmosfera de pe holuri, balurile.” (răspuns anonim)

Un alt punct forte numit de elevi a fost cel al activităților extracuriculare și extrașcolare. Aceștia au apreciat implicarea profesorilor în numeroase proiecte naționale și internaționale, schimburi de experiență, concursuri, competiții, olimpiade. Această varietate largă de proiecte și activități inedite au lăsat un impact puternic asupra elevilor:

Oportunitățile aduse de colegiul nostru au fost foarte diverse, începând cu excursii în Europa, parteneriate cu liceele europene, până la interacționarea cu noi culturi și oameni. Aceste activități ne-au ajutat foarte mult la dezvoltarea noastră pe plan emoțional și psihologic.” (B. A.)

„Am apreciat foarte mult deschiderea europeană pe care o are școala noastră, în special prin prisma schimburilor de experiență Erasmus+, conferințele Ted sau diversele evenimente și conferințe din sala 30 la care am participat de-a lungul liceului. Fără ezitare, pot spune că liceul m-a modelat, m-a maturizat și mi-a deschis uși noi, atât academic cât și social.” (răspuns anonim)

Urmează, apoi, folosirea tehnologiei pentru a preda interactiv, chiar si în context pre-pandemic, biblioteca bine dotată, accesul la tehnologie și laboratoare, dar și învățarea într-un mod plăcut și riguros a limbilor străine.

„Învățarea în profunzime a limbilor străine, deși sunt pe profil real, de asemenea, liceul a avut un impact pozitiv pentru mine, deoarece am învățat atât de la profesori cât și de la elevi, de la colectiv.”(răspuns anonim)

„Câteva dintre punctele forte ale CNOG ar fi: predare interactivă, dezbateri deschise, invitați speciali, activități extrașcolare și extracurriculare, instrumente inedite de predare, datorită tehnologiei, laboratoare și bibliotecă bine dotate, personal amabil.” (răspuns anonim)

În cadrul aceluiași formular de feedback, absolvenții au fost întrebați ce schimbări ar trebui să fie implementate în vederea îmbunătățirii activității și a nivelului de satisfacție. Au dat dovadă de mare pragmatism, spunând că și-ar dori cât mai multe activități extrașcolare si extracurriculare, mai multe ore de consiliere pentru alegerea profesiei, introducerea unor noi opționale care să dezvolte competențe practice.

„Ar trebui implementate ore de educație financiară mai detaliate și ore de educație civică pentru a fi pregatiti elevii mai bine pentru viitor, din punct de vedere al integrării în societate..” (răspuns anonim).

„Să fie organizate mai multe activități extra în care să fie implicați toți elevii și profesorii, iar atmosfera să fie relaxantă, degajată, pe lângă orele de curs.” (răspuns anonim)

CITEȘTE AICI ȘTIREA COMPLETĂ

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Apă Canal Sibiu angajează  inginer