4.1 C
Sibiu
vineri, 19 aprilie, 2024

Cum poate arăta Bulevardul Victoriei din Sibiu?

Știri din Județ

Bulevardul Victoriei, una dintre cele mai importante străzi ale orașului Sibiu și singura care face legătura directă între Centrul Istoric și Parcul Sub Arini, ar putea fi transformat într-un traseu prioritar pentru deplasările nemotorizate, oferind o alocarea echitabilă a spațiilor către toate categoriile de utilizatori. Aceasta este concluzia participanților la Școala de Arhitectură și Urbanism organizată de către Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu în perioada 15-24 septembrie 2022. Școala de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu a fost co-finanțată de către Primăria Municipiului Sibiu și Uniunea Arhitecților din România, având ca parteneri Hotelul Parc și Habermann Markt.

Viitoarea promenadă ce leagă centrul orașului Sibiu de parcul Sub Arini (cel mai mare parc al orașului) ar trebui să ofere confort și siguranță pietonilor în deplasarea pe bulevardul Victoriei și să răspundă nevoii de recreere a sibienilor, deschizând totodată posibilitatea de a avea în viitorul apropiat un culoar verde, prietenos deplasărilor nemotorizate, care să străbată întreg orașul, de la Gara CFR până în Muzeul Astra.

În momentul de față, bulevardul Victoriei avantajează prioritar automobilelor. Din punct de vedere organizațional și dinamic, trama stradală actuală prezintă mai multe segmente diferite, care necesită o tratare personalizată. În urma analizelor echipei de proiect participante la Școala de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu, una dintre cele mai problematice zone este cea aflată între străzile Justiției și av. Ilie Măcelaru, în fața Palatului de Justiție, unde mai mult de 78% din lățimea bulevardului este dedicată mașinilor. 13 metri din lățimea de 16,6 m. utili ai bulevardului sunt în prezent ocupați de parcări și benzile de circulație auto, pietonii deplasându-se aici pe cele două trotuare înguste de maxim 1,5 m. În același timp pista de biciclete, cu o lățime de doar 60 de cm, este înghesuită între traficul auto și mașinile parcate lateral, paralel cu bordura.

O altă zonă extrem de disputată între șoferi și pietoni este cea aflată între străzile Rennes și Justiției, procentul folosit de către pietoni fiind în continuare foarte mic –doar 4%–  deși aici trotuarele nu sunt folosite doar ca legătură pietonală, ci și pentru relaxare, în zonă fiind active mai multe spații comerciale și de servicii – cafenele, magazine, restaurante, spații de birouri.

Primul meu gând atunci când am ajuns la Sibiu a fost –De ce așa de multe mașini?– deoarece am aterizat într-o după-masă, atunci când orașul era aglomerat. Descoperind Sibiul, mi-am dat seama cât de frumos este și câtă valoare îi aduce Parcul Sub Arini, acest parc uriaș conectat cu pădurea. Bulevardul Victoriei are un potențial uriaș de a lega Centrul Istoric al orașului cu Parcul Sub Arini, acesta fiind motivul pentru care am venit în România.” a spus Olena Pitirimova, una dintre coodonatoarele venite din Ucraina special pentru Școala de Vară de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu. Olga este arhitect peisagist și consultant în dezvoltare urbană, fiind absolventă a Universității Naționale de Științe ale Vieții și Mediului din Ucraina, masterandă în arhitectură peisagistică, cu studii avansate în Dezvoltare Urbană Integrată.

Trotuare mai largi, prioritate pentru pietoni

Sub sloganul „Reactivăm Bulevardul Victoriei”, studenții arhitecți și urbaniștii invitați la Școala de Arhitectură și Urbanism s-au concentrat asupra reactivării zonei și alocării echitabile a spațiilor către toate categoriile de utilizatori. Accesibilitate pentru toți, lărgirea trotuarelor, îmbunătățirea siguranței în intersecții și fluidizarea traficului auto au fost unele dintre punctele centrale ale proiectului propus. 

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri