17.4 C
Sibiu
vineri, 06 iunie, 2025
Acasă Blog Pagina 45

CSC Șelimbăr a obținut un punct în meciul supraviețuirii

0

Chindia Târgovişte și CSC Șelimbăr au disputat un meci foarte important în play-out-ul ligii secunde. Scorul final a fost 2-2.


Cele două echipe au jucat cu următoarele formule:

Chindia: M. Contra – Martac, Ant. Vlad, Mih. Leca, Ad. Ioniță – Iul. Roșu, R. Simion – Bg. Petre, Danu, R. Mihai – D. Florea (cpt.)

Rezerve: Fls. Croitoru – Iul. Zamfir, Ius. Cristea, Băicoianu, L. Nițu, Răducioiu, A. Cocoș, Romeo, Al. Petre.

CSC Șelimbăr: Măluțan – Buzan, Natea (cpt.), Giafer, Dijinari – Al. Luca, Rob. Boboc – D. Benzar, P. Petrescu, Bucuroiu – Sg. Jurj.

Rezerve: Cadar – Ayine, Gogor, Cotogoi, Bârză, Babic, Veștemean, R. Gherman, P. Simon

Antrenor: Ioan Luca

Daniel Florea a deschis scorul în minutul 25, după o fază controversată, în care sibienii au cerut fault în atac.

Giafer putea egala în minutul 40, dar lovitura sa de cap a lovit bara.

Egalarea a venit în minutul 62 când Babic l-a învins cu un șut în stânga porții pe Contra.

Sibienii au marcat golul de 2-1 în minutul 86 după reușita lui Babic., dar Daniel Florea a egalat după două minute.

CSC Șelimbăr are un avans de 3 puncte față de Chindia Târgovişte și va avea emoții pe final de campionat.

Cupa Campionilor la tenis de masă are loc la Mediaș

0

Un eveniment deosebit se desfășoară pe 12 aprilie în municipiul Mediaș.


Competiția este organizată de Palatul Copiilor Sibiu – structura Clubul Copiilor Mediaș, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, și se va desfășura în sala de tenis de masă a CSM Mediaș, situată pe strada Gravorilor nr. 6.

Concursul este destinat elevilor (fete și băieți) care activează în cadrul palatelor și cluburilor copiilor, dar care nu sunt legitimați la federații sportive. Etapele locale și județene s-au desfășurat în perioada decembrie 2024 – martie 2025, iar cei mai buni sportivi vor reprezenta județele lor în etapa finală de la Mediaș.

La nivel național, fiecare județ poate înscrie maximum 8 elevi, câte un câștigător pentru fiecare categorie de concurs, după cum urmează:

  • Clasele V–VI (fete și băieți)
  • Clasele VII–VIII (fete și băieți)
  • Clasele IX–X (fete și băieți)
  • Clasele XI–XII (fete și băieți)

Turneu de șah QuChess Festival – 20 de ani de șah la Mediaș

0

ACS Tera – Șah Mediaș, în parteneriat cu Primăria Municipiului Mediaș, prin Direcția pentru Cultură organizează în perioada 11 – 13 aprilie 2025 turneul de șah rapid și Blitz „QuChess Festival – 20 de ani de șah la Mediaș”. Competiția se va desfășura în sala de sport a Școlii Gimnaziale nr. 5 din Mediaș.


Vineri, 11 aprilie, începând cu ora 17:00, se vor disputa partidele de șah din cadrul turneului neomologat. Acest turneu se adresează copiilor de grădiniță și elevilor din ciclul primar (clasele I-IV).

Sâmbătă, 12 aprilie, se va desfășura turneul de șah rapid, începând cu ora 10:00 și cel Blitz, începând cu ora 17:00, care va fi urmat de festivitatea de premiere a câștigătorilor.

Duminică, 13 aprilie, se vor disputa ultimele partide din turneul de șah rapid, începând cu ora 9:30 și va avea loc festivitatea de premiere pentru câștigătorii acestui turneu. Turneele de șah rapid și Blitz organizate în cadrul turneului omologat se vor disputa în sistem Open, pentru toate categoriile de vârstă și se adresează numai participanților legitimați.

De la idee la afacere profitabilă în 6 luni

0
Transformarea unei idei într-o afacere profitabilă reprezintă visul multor antreprenori, însă drumul de la concept la profit necesită planificare strategică, dedicare și implementare metodică. În timp ce unele startup-uri au nevoie de ani pentru a atinge profitabilitatea, acest ghid își propune să prezinte o foaie de parcurs accelerată, care poate conduce la o afacere funcțională și profitabilă în doar șase luni.

Statisticile arată că aproximativ 20% dintre startup-uri eșuează în primul an de funcționare, iar peste 60% nu supraviețuiesc primilor cinci ani. Principalele cauze includ lipsa unei cereri reale pe piață pentru produsul sau serviciul oferit, probleme de flux de numerar, echipe nepotrivite și incapacitatea de a concura eficient. Acest ghid abordează aceste provocări comune și oferă soluții pragmatice pentru a maximiza șansele de succes.

Indiferent dacă sunteți la prima afacere sau un antreprenor experimentat, următoarele șase etape vă vor ghida prin procesul complet de transformare a ideii într-o afacere profitabilă într-un interval de timp ambițios dar realizabil de șase luni.

Luna 1: Validarea ideii și cercetarea pieței

Evaluarea ideii de afacere

Primul pas esențial este validarea obiectivă a ideii dvs. de afacere. Nu toate ideile care par geniale la prima vedere sunt și viabile din punct de vedere comercial. Pentru o evaluare eficientă:

  1. Definiți clar problema pe care o rezolvă afacerea dvs. O afacere de succes oferă întotdeauna o soluție la o problemă reală.
  2. Identificați piața țintă specifică. Cine sunt clienții potențiali? Care sunt caracteristicile lor demografice, comportamentele și nevoile?
  3. Evaluați unicitatea propunerii de valoare. Ce oferă soluția dvs. diferit sau mai bine decât concurența existentă?
  4. Analizați scalabilitatea conceptului. Poate ideea să se dezvolte și să genereze creștere susținută?

Cercetarea aprofundată a pieței

O cercetare de piață riguroasă poate face diferența între succes și eșec. Alocați timp pentru:

  1. Analiza competitivă – Identificați competitorii direcți și indirecți, punctele lor forte și vulnerabilitățile. Studiați modelele lor de afaceri, strategiile de marketing și pozițiile pe piață.
  2. Feedback de la potențiali clienți – Organizați interviuri, focus grupuri sau sondaje online pentru a testa receptivitatea pieței față de conceptul dvs.
  3. Dimensiunea pieței – Estimați dimensiunea pieței totale adresabile (TAM), a pieței servicibile (SAM) și a pieței servicibile obtenabile (SOM).
  4. Tendințe și prognoze – Identificați direcțiile de evoluție ale pieței pentru a vă asigura că afacerea este orientată spre viitor.

Prototiparea și testarea conceptului

Crearea unui prototip sau a unui MVP (Minimum Viable Product) vă permite să testați conceptul cu un cost și risc minim:

  1. Dezvoltați un MVP care să includă doar funcțiile esențiale necesare pentru a demonstra valoarea propunerii dvs.
  2. Testați cu utilizatori reali și colectați feedback direct.
  3. Iterați rapid pe baza feedback-ului primit, perfecționând conceptul.
  4. Măsurați indicatori relevanți precum rata de conversie, feedback-ul utilizatorilor, și intenția de recomandare.

La sfârșitul primei luni, ar trebui să aveți o validare clară a ideii de afacere, bazată pe date concrete și feedback real, nu doar pe intuiție sau entuziasm personal.

Luna 2: Planificarea strategică și modelul de afaceri

Dezvoltarea modelului de afaceri

Un model de afaceri solid definește modul în care organizația creează, livrează și capturează valoare. Instrumentul Canvas pentru modelul de afaceri este util pentru structurarea acestor elemente:

  1. Segmente de clienți – Definiți grupurile specifice de persoane sau organizații pe care intenționați să le serviți.
  2. Propunere de valoare – Articulați beneficiile clare pe care le oferă produsul sau serviciul dvs.
  3. Canale de distribuție – Stabiliți modul în care veți livra propunerea de valoare clienților.
  4. Relații cu clienții – Definiți tipul de relații pe care le veți stabili cu fiecare segment de clienți.
  5. Fluxuri de venituri – Identificați sursele de venit și strategia de preț.
  6. Resurse cheie – Determinați activele esențiale necesare pentru ca modelul de afaceri să funcționeze.
  7. Activități cheie – Stabiliți acțiunile cruciale pe care trebuie să le întreprindeți pentru a opera cu succes.
  8. Parteneriate cheie – Identificați rețeaua de furnizori și parteneri care fac modelul de afaceri funcțional.
  9. Structura costurilor – Definiți toate costurile implicate în operarea modelului de afaceri.

Elaborarea planului de afaceri

Deși abordările lean startup minimizează importanța planurilor de afaceri extinse, un plan concis rămâne un instrument valoros:

  1. Rezumat executiv – O sinteză clară a întregului plan.
  2. Descrierea afacerii – Prezentarea detaliată a conceptului și a industriei.
  3. Analiza pieței – Rezultatele cercetării de piață realizate în prima lună.
  4. Organizare și management – Structura de conducere și echipa.
  5. Servicii sau produse – Descrierea detaliată a ofertei.
  6. Strategia de marketing și vânzări – Planul pentru atragerea și convertirea clienților.
  7. Proiecții financiare – Bugete, previziuni și analiza pragului de rentabilitate.
  8. Necesarul de finanțare – Dacă este cazul, suma de care aveți nevoie și cum va fi utilizată.

Planificarea resurselor și a finanțării

Identificați toate resursele necesare pentru lansarea și operarea afacerii:

  1. Capital inițial – Determinați suma necesară pentru lansare și pentru primele 6-12 luni de operare.
  2. Surse de finanțare – Evaluați opțiunile: economii personale, împrumuturi, investitori angel, crowdfunding, granturi.
  3. Resurse umane – Stabiliți nevoile de personal și competențele necesare.
  4. Tehnologie și echipamente – Identificați infrastructura tehnică și fizică necesară.

La sfârșitul lunii a doua, ar trebui să aveți un model de afaceri validat și un plan clar care să ghideze implementarea în lunile următoare.

Luna 3: Formalizarea afacerii și cadrul legal

Alegerea formei juridice potrivite

Structura legală a afacerii are implicații semnificative asupra taxelor, răspunderii personale, capacității de a atrage finanțare și complexității administrative:

  1. PFA (Persoană Fizică Autorizată) – Potrivită pentru afaceri individuale cu risc scăzut și formalități administrative reduse.
  2. SRL (Societate cu Răspundere Limitată) – Cea mai populară formă pentru majoritatea afacerilor noi, oferind un echilibru între protecția activelor personale și flexibilitate operațională.
  3. SA (Societate pe Acțiuni) – Pentru afaceri de dimensiuni mai mari, cu necesități complexe de finanțare și structuri de guvernanță.
  4. SRL-D (SRL Debutant) – Oferă avantaje fiscale pentru antreprenorii la prima afacere.
  5. Întreprindere Individuală – O alternativă la PFA, cu posibilități mai mari de angajare.

Procesul de înregistrare a firmei

Procesul de formalizare juridică a unei afaceri poate fi complex și consumator de timp, implicând multiple etape și interacțiuni cu diverse instituții:

  1. Rezervarea denumirii la Registrul Comerțului.
  2. Pregătirea documentației necesare: act constitutiv, declarații, documente de identitate, dovada sediului social.
  3. Deschiderea contului pentru capital social la bancă.
  4. Depunerea dosarului la Registrul Comerțului.
  5. Obținerea certificatului de înregistrare și a codului unic de identificare fiscală.
  6. Înregistrarea la autoritățile fiscale locale și naționale.
  7. Obținerea autorizațiilor specifice domeniului de activitate (sanitare, de mediu, PSI etc.).

Valoarea serviciilor specializate în înființarea firmelor

În această etapă critică, utilizarea unui serviciu profesional de înființare firme poate aduce avantaje semnificative, economisind timp prețios și evitând potențiale erori costisitoare. Aceste servicii specializate oferă:

  1. Consultanță personalizată pentru alegerea formei juridice optime în funcție de specificul afacerii, obiectivele pe termen lung și situația financiară.
  2. Gestionarea completă a procesului birocratic, de la rezervarea numelui până la obținerea tuturor documentelor necesare.
  3. Verificarea și pregătirea corectă a documentației, minimizând riscul de respingere sau întârzieri.
  4. Reprezentare în relația cu instituțiile statului, evitând deplasările repetate și timpii de așteptare.
  5. Optimizare fiscală prin recomandări privind structura de capital, domeniul de activitate și codul CAEN.
  6. Asistență pentru obținerea autorizațiilor specifice necesare în domeniul dvs. de activitate.
  7. Economii de timp considerabile, permițându-vă să vă concentrați pe aspectele esențiale ale dezvoltării afacerii, cum ar fi produsul, marketingul și relațiile cu clienții.
  8. Evitarea erorilor costisitoare care pot apărea din lipsa cunoștințelor juridice și fiscale specializate.

Mulți antreprenori subestimează complexitatea procesului de înființare și impactul deciziilor luate în această etapă asupra viitorului afacerii. Serviciile profesionale pot costa între 200-800 EUR, în funcție de complexitate, dar pot economisi săptămâni întregi și pot preveni erori care ar putea costa mult mai mult pe termen lung.

Aspecte fiscale și contabile esențiale

Implementarea unui sistem contabil solid de la început este crucială:

  1. Alegerea unui sistem de contabilitate adecvat dimensiunii și complexității afacerii.
  2. Selecția unui contabil sau a unei firme de contabilitate cu experiență în domeniul dvs.
  3. Implementarea software-ului de gestiune financiară și facturare.
  4. Înțelegerea obligațiilor fiscale specifice formei juridice alese.
  5. Stabilirea unei politici de prețuri care să reflecte toate costurile și marjele necesare.

La sfârșitul lunii a treia, afacerea dvs. ar trebui să existe ca entitate juridică, cu toate autorizațiile necesare pentru a opera legal și un sistem contabil funcțional.

Luna 4: Dezvoltarea produsului și pregătirea pentru lansare

Finalizarea produsului sau serviciului

Este momentul să treceți de la prototip la un produs sau serviciu complet funcțional:

  1. Dezvoltarea versiunii complete pe baza feedback-ului primit pentru MVP.
  2. Implementarea standardelor de calitate pentru a asigura consistența.
  3. Testarea riguroasă pentru identificarea și remedierea defectelor.
  4. Pregătirea documentației pentru utilizatori: manuale, FAQ, tutoriale.
  5. Stabilirea proceselor de producție sau livrare scalabile.

Crearea identității de brand

Un brand puternic diferențiază afacerea dvs. într-o piață competitivă:

  1. Dezvoltarea numelui și logo-ului memorabil și relevant.
  2. Crearea unei povești a brandului autentice care rezonează cu publicul țintă.
  3. Stabilirea vocii și tonului comunicării în toate materialele.
  4. Designul elementelor vizuale consistente: paletă de culori, fonturi, grafică.
  5. Înregistrarea mărcilor pentru protecția proprietății intelectuale.

Pregătirea infrastructurii de marketing

Înainte de lansare, implementați infrastructura de marketing necesară:

  1. Crearea website-ului care comunică clar propunerea de valoare.
  2. Configurarea canalelor de social media relevante pentru audiența țintă.
  3. Implementarea unui sistem CRM pentru gestionarea relațiilor cu clienții.
  4. Dezvoltarea materialelor de marketing: broșuri, prezentări, videoclipuri.
  5. Configurarea sistemelor de analiză pentru măsurarea performanței.

La sfârșitul lunii a patra, ar trebui să aveți un produs sau serviciu finalizat, o identitate de brand clară și infrastructura de marketing pregătită pentru lansare.

Luna 5: Lansarea și atragerea primilor clienți

Strategia de lansare

O lansare bine orchestrată creează momentum și vizibilitate:

  1. Stabiliți data exactă a lansării și creați un plan detaliat de activități.
  2. Pregătiți campania de pre-lansare pentru a construi anticipare.
  3. Contactați influenceri și publicații relevante din industrie.
  4. Organizați un eveniment de lansare fizic sau virtual.
  5. Implementați o ofertă specială de lansare pentru a stimula adoptarea timpurie.

Implementarea strategiei de marketing digital

Marketingul digital oferă cea mai rapidă cale spre atragerea clienților pentru majoritatea afacerilor:

  1. SEO (Search Engine Optimization) – Optimizați website-ul pentru cuvinte cheie relevante.
  2. Marketing prin conținut – Creați articole, ghiduri și resurse valoroase pentru audiența țintă.
  3. Email marketing – Dezvoltați campanii pentru nurturarea leadurilor.
  4. Publicitate plătită – Implementați campanii Google Ads, Facebook Ads sau pe alte platforme relevante.
  5. Social media marketing – Stabiliți un calendar editorial și interacționați activ cu comunitatea.
  6. Marketing afiliat – Creați un program pentru parteneri care să promoveze produsul dvs.

Strategii de vânzări și conversie

Transformarea vizitatorilor și a leadurilor în clienți plătitori necesită:

  1. Definirea unui proces clar de vânzări cu etape și responsabilități.
  2. Pregătirea materialelor de vânzări convingătoare.
  3. Implementarea unui sistem de follow-up pentru leaduri.
  4. Stabilirea unei politici de prețuri competitive dar profitabile.
  5. Dezvoltarea abilităților de negociere și închidere a vânzărilor.
  6. Configurarea unor procese simple de comandă și plată.

Colectarea și implementarea feedback-ului

Feedback-ul timpuriu este crucial pentru îmbunătățirea rapidă:

  1. Implementați sisteme de colectare a feedback-ului în toate punctele de contact.
  2. Organizați interviuri cu primii clienți pentru insights mai profunde.
  3. Monitorizați recenziile online și mențiunile pe social media.
  4. Analizați comportamentul utilizatorilor pe website și în aplicație.
  5. Creați un proces de prioritizare a îmbunătățirilor bazate pe feedback.

La sfârșitul lunii a cincea, afacerea dvs. ar trebui să fie lansată public, cu primii clienți activi și un flux constant de feedback valoros.

Luna 6: Optimizarea pentru profitabilitate

Analiza performanței și ajustări

Este momentul pentru o evaluare obiectivă și ajustări strategice:

  1. Analizați toți indicatorii cheie de performanță (KPI) relevanți pentru afacerea dvs.
  2. Identificați canalele de marketing cu cel mai bun ROI.
  3. Evaluați profitabilitatea diferitelor produse sau servicii.
  4. Identificați segmentele de clienți cele mai valoroase.
  5. Analizați procesele interne pentru eficiență și scalabilitate.

Optimizarea costurilor și a eficienței operaționale

Maximizarea profitului necesită o gestionare atentă a costurilor:

  1. Auditați toate cheltuielile și identificați zonele de optimizare.
  2. Negociați cu furnizorii pentru termeni mai avantajoși.
  3. Automatizați procesele repetitive pentru a reduce costurile cu forța de muncă.
  4. Implementați sisteme de management al inventarului eficiente.
  5. Evaluați necesitățile de spațiu și echipamente pentru a elimina risipa.

Strategii de creștere a veniturilor

Creșterea veniturilor poate veni din multiple direcții:

  1. Optimizarea ratei de conversie prin teste A/B și îmbunătățiri incrementale.
  2. Cross-selling și upselling către clienții existenți.
  3. Implementarea programelor de fidelizare pentru creșterea valorii pe durata vieții a clientului.
  4. Expandarea în segmente de piață adiacente.
  5. Dezvoltarea de noi produse sau servicii complementare.
  6. Ajustarea prețurilor pe baza valorii percepute și a comportamentului pieței.

Planificarea pentru creștere sustenabilă

Cu primele semne de profitabilitate, puteți planifica viitorul:

  1. Stabiliți obiective clare de creștere pentru următoarele 6-12 luni.
  2. Dezvoltați o strategie de reinvestire a profiturilor.
  3. Evaluați necesitățile de personal și recrutare pentru faza următoare.
  4. Considerați oportunitățile de parteneriat strategic.
  5. Explorați potențiale canale noi de distribuție.
  6. Implementați procese de scalare care păstrează calitatea și cultura.

Dincolo de primele șase luni

Transformarea unei idei într-o afacere profitabilă în șase luni este un obiectiv ambițios dar realizabil, cu planificare riguroasă și execuție disciplinată. La finalul acestor șase luni, ar trebui să aveți:

  1. O afacere formalizată legal, cu toate autorizațiile necesare.
  2. Un produs sau serviciu validat de piață și îmbunătățit pe baza feedback-ului real.
  3. Primii clienți plătitori și un flux constant de leaduri.
  4. Canale de marketing funcționale cu metrici clari de performanță.
  5. Procese operaționale eficiente și scalabile.
  6. Primele semne de profitabilitate și o strategie pentru creștere sustenabilă.

Parcursul de la idee la afacere profitabilă în doar 6 luni poate părea copleșitor, dar cu planificare strategică, validare de piață și execuție disciplinată, este perfect realizabil. Un pas crucial în această călătorie este formalizarea legală a afacerii tale, care îți oferă nu doar legitimitate în fața clienților și partenerilor, dar și protecția necesară pentru a-ți dezvolta viziunea în siguranță.

Pentru a economisi timp prețios și a evita complicațiile birocratice, multe startup-uri de succes aleg să colaboreze cu servicii specializate de înființari SRL sau PFA Sibiu, care pot gestiona întregul proces de înregistrare în timp ce tu te concentrezi pe ceea ce contează cu adevărat: dezvoltarea produsului și atragerea primilor clienți profitabili. Indiferent de drumul ales, amintește-ți că succesul nu vine peste noapte, dar cu perseverență, adaptabilitate și resurse potrivite, cele 6 luni care urmează pot transforma visul tău antreprenorial într-o afacere solidă și profitabilă.

FC Hermannstadt – Petrolul s-a jucat pe Stadionul Municipal. Sibienii obțin un punct după reușita lui Stoica din minutul 91

0

FC Hermannstadt și Petrolul Ploiești s-au întâlnit vineri seara în etapa a patra a play-out-ului Superligii României. Scorul final a fost 1-1.


Cele două echipe au început partida cu următoarele formule:

FC Hermannstadt: Căbuz – Antwi, Căpușă, Ionuț Stoica, Bejan, Goncalves – Kujabi, Ivanov, Murgia – Chițu, Ianis Stoica
Pe banca de rezerve: Pop, Muțiu, Găman, Mihart, Oroian, Iancu, Biceanu, Gândilă, Balaure, R. Popescu, Neguț, Buș.

Petrolul: Bălbărău – Ricardinho, Papp, Huja, D. Radu – Mateiu – V. Gheorghe, Keita, Jyry, Grozav – Irobiso
Rezerve: Eșanu, Linner, Ludewig, Roche, Stănică, Marian, Tolea, Boțăgan, Bratu, Rădulescu, Demirel, Răducan.

Partida a fost arbitrată de Radu Petrescu din capitală, ajutat la cele două linii de Radu Ghinguleac- București și Nicușor Marin -Argeș. În camera VAR au fost Sorin Costreie – Voluntari și Mihăiță Necula- București.

Prima fază notabilă s-a consemnat în minutul 26, când Aurelian Chițu a căzut în careul prahovenilor, dar centralul Petrescu a considerat că acesta a simulat.

Ianis Stoica putea deschide scorul în minutul 32, dar a fost blocat. Patru minute mai târziu a venit golul Petrolului. Gicu Grozav a marcat cu un șut deviat, cu piciorul drept, de la marginea careului. Din minutul 36, Petrolul conduce cu 1-0.

După ce partida FC Hermannstadt -FC Buzău s-a desfășurat pe ninsoare, jocul de vineri seara a avut loc pe o ploaie puternică.

Gheorghe a avut șansa lui 2-0, în minutul 59, dar scăpat singur în partea dreaptă a fost blocat de Căbuz. La faza următoare, sibienii puteau egala prin autogolul lui Huja, dar fundașul prahovenilor a scos din apropierea liniei porții după o reluare nefericită.

Dominarea gazdelor a devenit totală, dar portarul Bălbărău a fost de netrecut, spre disperarea antrenorului Marius Măldărășanu. Două lovituri de cap ale atacanților sibieni au fost respinse de portarul Petrolului.

După ce Neguț a trimis mult peste poartă lovitură liberă de la marginea careului, în primul minut de prelungiri Ianis Stoica a egalat cu o execuție perfectă de la marginea careului. Cu riscul unui cartonaș galben, Stoica și-a aruncat tricoul și a sărbătorit reușita alături de fani.

Buș putea aduce victoria în minutul 93, dar mingea trimisă din careu a lovit bara.

FC Hermannstadt a rămas pe primul loc în play-out cu 26 puncte, urmată chiar de Petrolul și Politehnica Iași.

Victoria la nouă puncte pentru BC CSU Sibiu

0

Vineri seara, în Liga națională de baschet, BC CSU Sibiu a întâlnit pe teren propriu pe CSM Constanța. Scorul final a fost 100-91.


Sibienii au dominat partida din Sala Transilvania și au obținut o victorie meritată. Gazdele s-au distanțat pe tabela de marcaj încă din primul sfert când au avut avantaj de 11 puncte, 28-17. Până la pauza mare meciul s-a echilibrat, iar sibienii au condus cu 51-41.

Constănțenii au câștigat sfertul trei, scor 26-21, dar sibienii și l-au adjudecat pe ultimul, 28-24 și au obținut o victorie normală, scor 100-91.

Principalii marcatori au fost Adamovici 26, Colak 26, Pratt 13, Rand 13, Drăgan 12, Pipkins 10. La oaspeți, East a reuși 40 de puncte.

În clasamentul ligii naționale, sibienii ocupă locul 10 cu 38 de puncte (11 victorii și 16 înfrângeri), iar Constanța se află pe poziția a 14-a cu 31 de puncte ( 4 victorii și 223 de înfrângeri). Ambele echipe nu mai pot prinde primele opt poziții în clasament.

Comuna Sadu găzduiește un turneu de fotbal U9 dedicat copiilor

0
Duminică, 13 aprilie 2025, Bază Sportivă Sadu va deveni din nou locul unde pasiunea pentru sport prinde viață. Copiii din localitate vor avea ocazia să își arate talentele, să învețe ce înseamnă fair-play-ul și să își scrie propriile povești de echipă, curaj și prietenie.

Turneul U9 reunește echipe de fotbal entuziasmate, gata să își arate abilitățile și spiritul de echipă. Meciurile vor începe la ora 11:00 și vor aduna echipe precum Clubul Sportiv Comunal 1599 Șelimbăr, Asociația Club Sportiv Prejba Sadu și ACS Ultimative Eleven Sibiu, care vor lupta pentru fiecare punct cu multă determinare.

Programul competiției:

  • Ora 11:00 – Club Sportiv Comunal 1599 Săliembăr vs. Asociația Club Sportiv Prejba Sadu
  • Ora 11:30 – ACS Ultimative Eleven Sibiu vs. AS FC Interstar 1 Sibiu
  • Ora 12:00 – AS FC Interstar 1 Sibiu vs. CSC 1599 Săliembăr
  • Ora 12:30 – ACS Prejba Sadu vs. ACS Ultimative Eleven Sibiu
  • Ora 13:00 – AS FC Interstar 1 Sibiu vs. ACS Prejba Sadu

Evenimentul promite să fie un adevărat spectacol sportiv, iar aplauzele și încurajările vor fi cele mai importante recompense pentru tinerii sportivi care învață prin fotbal ce înseamnă respectul, efortul și bucuria de a fi parte dintr-o echipă.

Video: Lecții printre avioane – elevii au vizitat Aeroportul Internațional Sibiu

0
Săptămâna aceasta, Aeroportul Internațional Sibiu a fost vizitat de zeci de elevi curioși și entuziaști, care au participat la tururi ghidate organizate în cadrul instituției. Tinerii vizitatori au avut ocazia să pătrundă în culisele activităților desfășurate pe aeroport, să afle informații utile și inedite și să descopere pașii pe care îi urmează un pasager înainte de îmbarcare.

Copiii au fost fascinați de aeronavele care aterizau, dar și de echipamentele speciale folosite în operarea zilnică a aeroportului. Printre atracțiile principale s-au numărat autospeciala de intervenție la incendii, sistemul de balizaj cu lumini pentru ghidarea piloților și alte dotări esențiale pentru siguranța și buna funcționare a traficului aerian.

Reprezentanții aeroportului le-au răspuns elevilor la întrebări și s-au bucurat să le ofere o experiență educativă și memorabilă. Au transmis mulțumiri profesorilor pentru implicare și tuturor colegilor care au contribuit la desfășurarea acestei activități.

„Un zâmbet nu ofilește niciodată” – este una dintre lecțiile frumoase învățate în aceste zile de la micii vizitatori, spun organizatorii.

ACS Mediaș a pierdut meciul cu Gloria Bistrița

0

ACS Mediaș și Gloria Bistrița s-au întânit în etapa a patra a play-off-ului seriei a șaptea din liga a treia.


Partida a avut loc vineri după-amiază pe stadionul 8 Mai – sintetic din Mediaș. Partida a fost dominată de oaspeți care s-au impus cu scorul de 2-0.

La pauză rezultatul a fost favorabil tot bistrițenilor, scor 1-0.

Medieșenii au jucat cu următoarea formulă: Blaga – Maxim, Dohotariu, Stan, Nadolu, Greu, Stancu, Lenghel, Todoran, Noian,Ursu.

Rezerve: Bumbar, Frâncu, Pop, Tala, Vilea, Andrei, Sebastian, Orlandea, Tineiu.

Etapa viitoare, ACS Mediaș va juca în deplasare cu CS Universitar Alba Iulia.

Clasamentul seriei a șaptea:

1.CS Gloria 2018 Bistriţa-Năsăud32104-2250
2.CSM Unirea Alba Iulia32105-0548
3.CS Universitar din Alba Iulia31022-3-142
4.ACS Mediaş 202230033-9-628

Târgul de Paști a revenit în Sibiu cu produse handmade, ateliere și zone de relaxare

0
O nouă ediție a Târgului de Paști aduce bucuria sărbătorilor în centrul orașului și vă invită în perioada 11-22 aprilie la un târg de produse artizanale, ateliere pentru toate vârstele, diverse activități și jocuri pentru cei mici, zone de relaxare, la o plimbare cu trenulețul turistic și multe alte surprize pregătite de organizatori.

Târgul va reuni meșteșugari talentați și artizani locali și va oferi o selecție variată de obiecte handmade, printre care aranjamente naturale de Paști și flori de pânză, lumânări pictate manual, tablouri cu păpuși din macrame, produse din lavandă, ceramică tradițională și obiecte sculptate în lemn, alături de îmbrăcăminte accesorizată. Și latura culinară va fi bine reprezentată, prin preparate autentice, inclusiv înghețată artizanală și ciocolată de casă, plăcinte ardelenești și kurtos cu înghețată, alături de limonade și fresh-uri naturale, dar și de zone verzi de relaxare, amenajate cu biblioteci în aer liber și spații de lectură.

Un punct de atracție va fi „Vitrina stupului”, un stand cu produse apicole, unde veți putea studia interiorul unui stup și observa activitatea din jurul reginei și albinelor lucrătoare, descoperind astfel complexitatea vieții într-un stup. Pe lângă aceasta, Târgul de Paști vă propune și o serie de ateliere pentru toate vârstele. Cei mici se vor putea bucura și de trei țarcuri cu animale simpatice, printre care rățuște și iepurași, dar și de alte activități recreative, se vor putea da în carusel, cu trenulețul, se vor putea întrece pe o mini-pistă de karting sau vor putea sări în castelul gonflabil.

Târgul de Paști din Sibiu este organizat de Asociația Events for Tourism. Mai multe detalii puteți găsi pe: facebook.com/targuldepasti.

Sursa: Facebook – Primăria Municipiului Sibiu

Nicolae Șușa, primarul din Șeica Mare: „Facem proiecte și chiar le ducem la capăt”

0
Nicolae Susa, primarul comunei Seica Mare
Primarul comunei Șeica Mare, Nicolae Șușa, a vorbit, într-un interviu acordat reporterilor Ziarului Sibiu Independent, despre proiectele realizate și planurile de viitor care transformă localitatea într-un loc atractiv pentru familiile tinere.

Educația și sănătatea – priorități pentru comunitate

Unul dintre obiectivele principale ale administrației din Șeica Mare este consolidarea serviciilor esențiale pentru comunitate, în special în educație și sănătate.

Suntem mândri de școală, tare mândri, pentru că investim în educație și în sănătate. Așa reușim să păstrăm familiile tinere în comună. Nu mai pleacă la Sibiu. Mai mult decât atât, vin oameni din alte comune și se mută la noi”, a declarat primarul.

Un exemplu concret este proiectul dedicat unei grădinițe cu program prelungit, gândit pentru a veni în sprijinul părinților care muncesc.

Facem proiecte, încercăm să-i ținem aproape și le oferim speranța că se realizează – și chiar se realizează. Am inițiat un proiect în colaborare cu școala, iar din septembrie va funcționa grădinița cu program prelungit. Sunt familii care nu pot merge la serviciu pentru că nu au cu cine lăsa copiii mici. Ne bucurăm că avem deja doritori. Vom angaja două educatoare, o femeie de serviciu, iar acum ne ocupăm de achiziția pătuțurilor, saltelelor, lenjeriei, mașinilor de spălat – tot ce ține de dotarea grădiniței.

Fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii

Primăria Șeica Mare a reușit să acceseze numeroase proiecte cu finanțare europeană, care au contribuit semnificativ la modernizarea comunei.

Dacă mă gândesc la școală, avem aproape două milioane de euro atrase prin proiecte. La dispensar – sute de mii de euro. Pe canalizare – alte proiecte accesate. La străzi am ajuns la peste 70% asfaltate, tot prin fonduri europene. Am investit și în parcuri, și în baze sportive. Sunt multe lucruri realizate și suntem împăcați, pentru că tot ce am făcut aduce satisfacție și mândrie.

Sprijin pentru fermieri și crescătorii de animale

Administrația locală susține crescătorii de animale prin facilitarea accesului la proiecte de finanțare, oferind sprijin administrativ și logistic.

Avem o suprafață agricolă de peste 1.200 de hectare, pe care o închiriem crescătorilor de animale. Suntem înscriși în GAL Hârtibaciu, unde fermierii noștri au accesat proiecte importante. Îi ajutăm cu documentația și consultanța necesară. Organizăm ședințe la primărie, îi invităm, îi îndrumăm – și deja sunt oameni care au depus proiecte și le-au dus cu succes la capăt.”

Șeica Mare – o posibilă destinație turistică?

Autoritățile locale analizează și potențialul turistic al comunei, în special prin valorificarea patrimoniului istoric și cultural din zona satului Buia.

Lucrăm și la componenta turistică. Depunem documentația pentru a intra în proprietatea castelului Mihai Viteazu din Buia, care se află pe raza comunei noastre. Doar așa vom putea accesa fonduri pentru restaurare. Tot în Buia a locuit și scriitorul Paul Goma, iar aceste lucruri pot contribui la promovarea zonei. Vom vedea în ce măsură reușim, dar ne dorim să profităm de acest potențial.”

Tursib: Întârzieri posibile pe trasee din cauza lucrărilor pe Alba Iulia

0

Tursib anunță că, în perioada 12 aprilie – 14 august 2025, circulația rutieră pe Șoseaua Alba Iulia se va desfășura pe o singură bandă, din cauza lucrărilor la rețeaua de apă. Deși traseele autobuzelor nu vor fi deviate, există posibilitatea apariției unor întârzieri în programul de circulație.

Pentru o planificare mai eficientă a călătoriilor, Tursib recomandă utilizarea aplicației mobile SibiuBus, disponibilă gratuit în Google Play și Apple Store. Aplicația oferă informații în timp real despre poziția autobuzelor și un orar actualizat în funcție de traficul din zonă.

Reprezentanții Tursib își cer scuze pentru eventualele neplăceri și mulțumesc călătorilor pentru înțelegere.

Sursa foto: Facebook – Primăria Municipiului Sibiu

Ateliere creativ-educative pentru copii la Filiala Bâlea a Bibliotecii Județene Sibiu

0
Biblioteca Județeană Sibiu anunță că Filiala Bâlea organizează ateliere creativ-educative destinate copiilor din comunitate. Aceste activități se desfășoară săptămânal, miercuri între 14:00–15:00 și joi între 16:30–17:30, în spațiul prietenos al bibliotecii de pe strada Bâlea, blocul 9.

Copiii vor avea ocazia să participe la sesiuni de lectură, activități de creație plastică (desen, pictură, colaj, confecționare de decorațiuni), jocuri interactive și proiecții de filme. Enikö Tăvală, coordonatoare a activităților, subliniază că aceste ateliere sprijină dezvoltarea armonioasă a copiilor, oferindu-le oportunitatea de a învăța, a se exprima prin artă și lectură, și de a petrece momente de veselie alături de alți copii. Pentru informații și înscriere, persoanele interesate pot contacta biblioteca la numărul 0369 807 053.

Activitățile Bibliotecii ASTRA Sibiu se desfășoară cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Sibiu.

Falși angajați ai SOMA, surprinși în zona Sibiului. Cum să-i recunoașteți

0
Soma Sibiu trage un semnal de alarmă în privința apariției unor persoane care pretind în mod fals că ar fi angajați ai companiei. Într-o postare publică, reprezentanții firmei anunță că au fost informați despre astfel de cazuri apărute în zona Sibiului, inclusiv prin intermediul unor fotografii trimise de cetățeni.

Conform reprezentanților Soma, indivizii poartă veste reflectorizante și, sub pretextul unui document care ar reprezenta un „certificat mai vechi de deces”, solicită bani locuitorilor. După verificări interne, compania confirmă că acești indivizi nu au nicio legătură cu operatorul de salubritate și folosesc numele firmei în mod abuziv pentru a obține bani pe nedrept.

Reprezentanții Soma reamintesc faptul că angajații societății nu solicită bani direct de la cetățeni și nici nu desfășoară activități din ușă în ușă în acest scop. Cetățenii sunt îndemnați să alerteze imediat autoritățile în cazul în care se confruntă cu o astfel de situație sau să contacteze dispeceratul Soma la numărul 0269 988.

Mesajul transmis de Soma Sibiu în postarea oficială:

Atenție la falșii angajați SOMA! Nu le dați bani și alertați autoritățile
În ultimele zile am fost înștiințați că în zona Sibiului au apărut falși angajați ai SOMA. Unii dintre dumneavoastră chiar ne-au trimis câteva fotografii.
Îmbrăcați cu veste reflectorizante, aceștia bat la uși sau pe la porți și, folosind o hârtie despre ei susțin că ar fi un certificat mai vechi de deces, solicită bani oamenilor de bună credință.
În urma verificărilor interne efectuate, vă atenționăm că aceste persoane NU sunt angajați ai SOMA și NU au nicio legătură cu SOMA. Ei doar se folosesc de numele firmei pentru a solicita nejustificat bani.
Vă reamintim că niciun angajat SOMA nu merge din ușă în ușă să solicite bani. Dacă observați un astfel de comportament alertați imediat autoritățile sau sunați la dispeceratul nostru 0269 988.

Vicepreședintele Parlamentului European, Nicu Ștefănuță, a găzduit o întâlnire la nivel înalt între deputați europeni și o delegație a Congresului SUA (C.P)

0

Vicepreședintele Parlamentului European, Nicu Ștefănuță, a găzduit o întâlnire la nivel înalt între deputați europeni și o delegație a Congresului SUA.

Vicepreședintele Parlamentului European Nicu Ștefănuță (Grupul Verzilor/ALE) a prezidat astăzi o masă rotundă organizată între deputați din Parlamentului European și o delegație a Camerei Reprezentanților a SUA, formată atât din democrați, cât și din republicani. Delegația House Democracy Partnership se află la prima vizită în Parlamentul European după schimbarea regimului de la Casa Albă. Delegația va efectua, de asemenea, un tur de vizite în România, Moldova și Grecia.

Discuțiile s-au axat pe puncte comune de interes ale celor două părți:

  • Întărirea democrațiilor și contracararea amenințărilor venite din partea Federației Ruse în special în ceea ce privește interferența în alegeri și dezinformarea;
  • Ajutor pentru Ucraina și Republica Moldova;
  • Sprijin pentru societatea civilă;
  • Menținerea unui dialog transatlantic deschis în ceea ce privește relațiile cu China și provocările care vin de la Beijing.

În calitate de Vicepreședinte al Parlamentului European responsabil de drepturile omului și democrație, sunt bucuros să prezidez această întâlnire cu reprezentanții Congresului SUA. În vremuri ca acestea, trebuie să ne amintim de acele lucruri care ne aduc împreună, nu de cele care ne separă. Ne confruntăm cu provocări comune, împărtășim aceleași valori, iar menținerea unui dialog continuu este acum mai importantă ca oricând”, declară Nicu Ștefănuță.

Mesajul transmis din partea delegației americane a fost foarte clar: „O Americă puternică înseamnă o Europă puternică și invers. Este timpul să lucrăm mai bine împreună, să dărâmăm barierele dintre noi pentru ca democrațiile noastre să înflorească”, a menționat Andy Ogles, Membru republican al Camerei Reprezentanților a SUA.

Delegația House Democracy Partnership a fost formată din:

  • Rep. Vern Buchanan (R-FL)
  • Rep. Dina Titus (D-NV)
  • Rep. Lloyd Doggett (D-TX)
  • Rep. Robin Kelly (D-IL)
  • Rep. Ted Lieu (D-CA)
  • Rep. Neal Dunn (R-FL)
  • Rep. Kevin Hearn (R-OK)
  • Rep. Ilhan Omar (D-MN)
  • Rep. Claudia Tenney (R-NY)
  • Rep. Anna Paulina (R-FL)

Nicu Ștefănuță este europarlamentar independent. Este primul eurodeputat român afiliat grupului politic al Verzilor din Parlamentul European (Greens / EFA) și Vicepreședinte al Parlamentului European. În prezent este membru al comisiei pentru Bugete și al comisiei pentru Industrie, Cercetare și Energie. Totodată, europarlamentarul sibian activează drept membru supleant în Comisia pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală și Comisia pentru Sănătate Publică.

Elevii sibieni au făcut cinste județului la concursul de matematică de la Alba Iulia

0
bac  lista obiectelor interzise in salile de examen ce trebuie sa stie toti elevii

Rezultate obținute de elevii sibieni la Concursul Interjudețean de Matematică „Pitagora”

În data de 5 aprilie 2025, s-a desfășurat Concursul Interjudețean de Matematică „Pitagora”, organizat de Școala Gimnazială „Vasile Goldiș” din Alba Iulia, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Alba și Primăria Municipiului Alba Iulia. Evenimentul a reunit elevi pasionați de matematică din patru județe, oferindu-le oportunitatea de a-și demonstra cunoștințele și abilitățile într-un cadru competitiv.

Județul Sibiu a fost reprezentat, la nivel gimnazial, de trei elevi: doi elevi din clasa a V-a și o elevă din clasa a VI-a. Participanții au dat dovadă de seriozitate, perseverență și o bună pregătire, obținând rezultate meritorii.

La clasa a V-a, ambii participanți au fost elevi ai Școlii Gimnaziale „Regina Maria” din Sibiu, iar Bălan Vladimir, coordonat de prof. Cristian Săuchea, a obținut Premiul I, iar la clasa a VI-a, Florea Sofia Ioana, elevă a Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici” din Sibiu, profesor coordonator Corina Constantin, a obținut Mențiune.

Felicitări elevilor și profesorilor coordonatori pentru rezultatele frumoase obținute, ce demonstrează pasiune, seriozitate și dorința de performanță în studiul matematicii.

Total participanți județul Sibiu – 49 de elevi ( 46 la clasa a IV – a, 2 elevi la clasa a V – a și o elevă la clasa a VI – a).

Jandarmii sibieni, pregătiți pentru un weekend aglomerat: evenimentele sportive și religioase, sub supraveghere

0
În perioada 11-13.04.2025, pentru buna desfășurare a evenimentelor care vor avea loc pe raza județului și pentru a crea o atmosferă de siguranță în cadrul comunității, jandarmii sibieni vor continua acțiunile specifice de menținere și asigurare a ordinii și siguranței publice.

Astfel, astăzi, jandarmii sibieni vor asigura măsurile de ordine și siguranță publică la meciul de baschet disputat între echipele B.C. C.S.U. Sibiu și C.S.M. C.S.U. Constanța, sens în care vor acționa pentru siguranța participanților și pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale. De asemenea, jandarmii din cadrul Secției Mediaș vor asigura măsurile de ordine și siguranță publică la meciul de fotbal disputat între echipele A.C.S. Mediaș 2022 și C.S. Gloria 2018 Bistrița-Năsăud.
 
Mâine, 12 aprilie 2025, jandarmii sibieni vor asigura măsurile de ordine și siguranță publică la meciul de fotbal feminin disputat între echipele A.F.C. Hermannstadt și A.C.S. Vasas Femina F.C., iar în perioada 12-13 aprilie 2025, jandarmii sibieni vor asigura măsurile de ordine și siguranță publică la evenimentul Triada MTB Avrig.
 
Duminică, 13 aprilie 2025, jandarmii sibieni vor avea în atenție siguranța cetățenilor, în zona lăcașurilor de cult, pe timpul slujbelor religioase de Florii.

În contextul evenimentelor care vor avea loc în acest sfârșit de săptămână pe raza județului, pentru siguranța comunității și pentru a preveni situațiile neplăcute, jandarmii sibieni transmit următoarele recomandări:

În conformitate cu Legea nr. 4 / 2008 – privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive, spectatorilor le este interzis:
–       să introducă sau să încerce introducerea de băuturi alcoolice în arena sportivă;
–       să introducă în arena sportivă inscripţii, embleme, pancarte, bannere, afişe, steaguri sau alte suporturi ce conţin simboluri, sloganuri, imagini ori texte cu conţinut obscen;
–       să refuze prezentarea documentelor de acces şi, după caz, a actelor de identitate, la solicitarea justificată a forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă;
–       să arunce asupra celorlalţi spectatori, asupra oficialilor sau a jucătorilor, asupra forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă, asupra bunurilor mobile şi imobile aflate în incinta bazei sportive, precum şi în direcţia suprafeţei de joc cu obiecte de orice fel sau cu substanţe corozive ori care murdăresc;
–        să escaladeze gardurile care delimitează spaţiul de joc sau gardurile interioare de separare a sectoarelor;
–        să se caţere pe gardul care delimitează spaţiul de joc de tribună;
–        să provoace ori să participe efectiv la scandal în incinta bazei sportive ori, după caz, a arenei sportive.
 
Recomandările jandarmilor sibieni pentru participanții la evenimente:
•⁠ ⁠să evite implicarea în acțiuni de natură să tulbure buna desfășurare a acestora;
•⁠ ⁠să respecte prevederile legale, indicațiile organizatorilor și recomandările forțelor de ordine;
•⁠ ⁠dacă vor veni la evenimente însoțiți de copii, să îi supravegheze cu atenție;
•⁠ ⁠să aibă grijă de bunurile personale;
•⁠ ⁠dacă se află într-o situație dificilă sau sunt martorii săvârșirii unor fapte antisociale să solicite ajutorul jandarmilor aflați în dispozitiv sau să apeleze numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112.
 
 
Jandarmii sibieni le transmit tuturor celor care, în Duminica Floriilor își serbează onomastica, urări de sănătate, alături de un sincer La mulți ani!

Muzeul Național Brukenthal găzduiește expoziția „Eidōla” a artistei Claudia Chelaru

0
Sibienii sunt invitați astăzi, 11 aprilie, de la ora 17:30, în eleganta Sală cu Arcade a Palatului Brukenthal din Sibiu, unde va avea loc vernisajul expoziției de grafică „Eidōla”, semnată de artista Claudia Chelaru și curatoriată de Alexandra Runcan.

Inspirată de conceptul grecesc eidōlon – imagine, fantomă, dublură – expoziția propune o reflecție profundă asupra memoriei, introspecției și a modului în care identitatea se fragmentează și se recompune între spațiul public și cel interior. Claudia Chelaru conturează un univers grafic în care intimitatea este mediată prin obiecte, simboluri și fațete ale eului.

Claudia Chelaru este artist vizual și trăiește în Cluj-Napoca. A absolvit secția de Grafică a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca în anul 2009, iar în activitatea sa artistică abordează atât forme analog de exprimare vizuală, cât și design-ul de personaj sau ambient pentru animații digitale.

Expoziția poate fi vizitată până în data de 25 mai. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial al muzeului: https://www.brukenthalmuseum.ro.

ITM Sibiu îi pregătește pe elevi pentru un viitor mai sigur prin concursul „Știu și aplic”

0
ITM Sibiu
ITM Sibiu
Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Județului Sibiu, organizează sâmbătă, 12 aprilie 2025, începând cu ora 9:00, etapa județeană a concursului național „ȘTIU ȘI APLIC – Securitatea și sănătatea în muncă se dobândește de pe băncile școlii”. Evenimentul se va desfășura la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară Terezianum din Sibiu, situat pe strada Postăvarilor nr. 18.

Acest concurs național are ca scop promovarea culturii de securitate și sănătate în muncă în rândul elevilor din învățământul liceal și profesional, contribuind astfel la formarea unei atitudini responsabile față de normele de protecție a muncii încă de pe băncile școlii.

Concursul se adresează elevilor și cadrelor didactice din toate filierele și profilurile de învățământ liceal:

  • Filiera teoretică – profiluri umanist și real;
  • Filiera tehnologică – profiluri tehnic, servicii, resurse naturale și protecția mediului;
  • Filiera vocațională – profiluri teologic, sportiv, artistic și pedagogic;
  • Învățământul profesional.

Etapa județeană este structurată în două probe menite să evalueze atât cunoștințele teoretice, cât și aplicabilitatea practică a noțiunilor în domeniul securității și sănătății în muncă:

  • o probă teoretică
  • o probă practică

Echipele clasate pe locul I la etapa județeană vor reprezenta județul Sibiu la etapa națională a concursului, ce se va desfășura în perioada 23–25 mai 2025, la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” din Iași.

Pentru mai multe informații despre concurs și regulamentul de desfășurare, vă invităm să accesați site-ul oficial: http://stiusiaplic.ro

Prezență activă a jandarmilor montani în stațiunile Bâlea și Păltiniș, în weekend

0
În perioada 11-13.04.2025, jandarmii montani sibieni vor fi alături de turiști în stațiunile Bâlea și Păltiniș, unde vor desfășura activități de informare cu privire la regulile care trebuie respectate în zona montană, fiind pregătiți să acorde sprijin persoanelor aflate în dificultate.

Pentru prevenirea accidentărilor/situațiilor de pericol în zona montană și limitarea efectelor în cazul producerii acestora, jandarmii montani le recomandă turiștilor:
 
– înainte de a pleca în drumeție, să se informeze cu privire la itinerariul propus, gradul de dificultate al acestuia, starea vremii, condiţiile climatice locale, starea de funcţionare a mijloacelor de transport pe cablu;
– să plece pe munte doar cu echipament adecvat, lanternă, rucsac, trusă de prim-ajutor;
– să nu se aventureze pe traseele turistice după lăsarea întunericului și fără echipamentul adecvat;
– să folosească numai traseele marcate și să urmărească marcajele de pe traseu;
– în cazul apariţiei dificultăţilor pe traseu sau a înrăutăţirii vremii, să se retragă la cea mai apropiată cabană;
– să nu consume băuturi alcoolice înainte sau în timpul practicării sporturilor montane sau a drumeţiilor;
– să nu deterioreze amenajările turistice, marcajele sau indicatoarele;
– să respecte prevederile legislației în vigoare în ceea ce privește activitatea de picnic;
– dacă întâlnesc animale sălbatice, să nu se apropie de acestea pentru a le filma, fotografia sau pentru a le hrăni.
 
Dacă vă aflați într-o situație dificilă, solicitați ajutorul jandarmilor montani, în mod direct ori apelați numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112.

152 de seniori din Mediaș și Ighișu Nou, sărbătoriți pentru împlinirea a 80 de ani de viață

0
Vineri, 11 aprilie, a avut loc la sediul Primăriei Municipiului Mediaș un eveniment dedicat persoanelor în vârstă de 80 de ani din orașul nostru. Primarul municipiului Mediaș, domnul Gheorghe Roman, a premiat cele 152 de persoane care au împlinit sau vor împlini 80 de ani de viață în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2025.

Festivitatea a avut loc în Sala Mare a primăriei, octogenarii fiind recompensați cu diplome aniversare și premii în bani.

Acordarea premiilor și a diplomelor pentru persoanele din Mediaș și satul aparținător Ighișu Nou care împlinesc 80 de ani de viață pe parcursul anului 2025 a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Mediaș nr. 16/2025. Aceste premii reprezintă un sprijin acordat persoanelor vârstnice, în vederea creșterii calității vieții.

„Am premiat astăzi persoanele care au împlinit frumoasa vârstă de 80 de ani, am profitat de ocazie pentru a le mulțumi tuturor pentru tot ceea ce au făcut pentru oraș și, de asemenea, am făcut promisiunea ca, atât timp cât voi fi primar, voi susține ca persoanele vârstnice să folosească în mod gratuit mijloacele de transport ale societății Meditur, că voi premia mereu cuplurile care împlinesc 50 de ani de căsătorie și nu în ultimul rând, voi premia așa cum am făcut și până acum toate persoanele care împlinesc 80 de ani de viață”, a declarat primarul Municipiului Mediaș, domnul Gheorghe Roman.

Au parcat neregulamentar la Sibiu, iar Poliția i-a amendat!

0
Polițiștii Biroului Rutier Sibiu au continuat acțiunile de combatere a staționărilor și opririlor neregulamentare în municipiul Sibiu.

Astăzi, atenția polițiștilor rutieri sibieni s-a îndreptat spre siguranța traficului de pe Bulevardul Mihai Viteazu și strada Semaforului, unde au fost identificate 11 autoturisme parcate neregulamentar, fiind aplicate tot atâtea sancțiuni contravenționale, în valoare de 4.455 de lei. Cu ocazia acțiunii desfășurate, au fost testați alcoolscopic 15 conducători auto, toate rezultatele fiind negative.

Aceste activități continuă în vederea asigurării unui climat optim de siguranță în trafic.

Prin acțiunile lor, polițiștii doresc să responsabilizeze conducătorii auto asupra respectării regulilor de circulație pe drumurile publice, inclusiv normele privind oprirea și staționarea autovehiculelor, manevre de o importanță deosebită în termenii siguranței rutiere.

Program special la Muzeul ASTRA în perioada Sărbătorilor Pascale

0
Muzeul ASTRA din Sibiu anunță programul de funcționare în perioada 18–22 aprilie 2025, cu ocazia Sărbătorilor Pascale. Vizitatorii vor avea acces la Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, la Galeriile de Artă Populară și la alte spații muzeale, conform programului detaliat mai jos.
ZiuaDataProgram principalIntrarea nr. 2 & intrarea Zoo
Vineri (Vinerea Mare)18 aprilie08:00 – 18:0010:00 – 18:00
Sâmbătă19 aprilieÎNCHIS (acces de la 23:00 pentru Slujba de Înviere)
Duminică (Paște)20 aprilie10:00 – 18:0010:00 – 18:00
Luni (a doua zi de Paște)21 aprilie08:00 – 20:0010:00 – 18:00

În noaptea de 19 spre 20 aprilie, accesul vizitatorilor este permis începând cu ora 23:00 pentru participarea la Slujba de Înviere oficiată la Biserica din Bezded – monument funcțional din cadrul muzeului.

Transport special Tursib:


Cu sprijinul partenerilor de la S.C. Tursib S.A., vor fi suplimentate cursele liniei 13 spre Muzeul ASTRA.

  • Plecări de la gară: 23:00, 23:30, 24:00
  • Retur de la muzeu: 02:30, 03:00, 03:30, 04:00

Galeriile de Artă Populară (intrarea principală)

ZiuaDataProgram
Vineri18 aprilie10:00 – 17:45
Sâmbătă19 aprilieÎNCHIS
Duminică20 aprilie10:00 – 17:45
Luni21 aprilie10:00 – 17:45

Pavilionul Muzeal Multicultural – Expoziție temporară

ZiuaDataProgram
Vineri18 aprilie10:00 – 18:00
Sâmbătă – Luni19–21 aprilieÎNCHIS
Marți22 aprilie10:00 – 18:00

Casa Artelor

PerioadaProgram
18–22 aprilieÎNCHIS

Pentru actualizări și alte informații legate de evenimentele muzeului, vizitatorii sunt invitați să consulte site-ul oficial al Muzeului ASTRA sau paginile oficiale de social media.

Pieton lovit de o mașină la Sibiu. A ajuns la spital!

0
Un accident rutier s-a produs pe strada Plopilor, în apropiere de intersecția cu strada Ocnei din municipiul Sibiu.

Din primele cercetări efectuate a rezultat că, în timp ce conducea un autoturism, un sibian în vârstă de 52 de ani nu a acordat prioritate și a acroșat un tânăr în vârstă de 17 ani, din Avrig, care traversa strada pe trecerea pentru pietoni.

Tânărul, rănit ușor, a fost transportat la spital chiar de către conducătorul auto.

Meci capital pentru CSC Șelimbăr la Târgoviște

0

Play-out-ul ligii secunde la fotbal programează sâmbătă o nouă etapă.


În grupa B, Chindia Târgovişte și CSC Șelimbăr luptă pentru evitarea locului șase în grupă, cel care duce la barajul de menținere în liga a doua. Înaintea jocului de pe stadionul „Eugen Popescu” din Târgovişte, CSC Șelimbăr are trei puncte avans, dar și un meci în plus disputat.

O eventuală victorie a sibienilor ar simplifica foarte mult situația în grupa din care AFC Câmpulung este deja retrogradată. În schimb, o victorie a dâmbovițenilor ar amână verdictul și ar menține suspansul până la ultimele etape. Și un rezultat de egalitate ar fi favorabil pentru moment echipei pregătită de Ion Luca.

Partida de sâmbătă dimineață va începe la ora 11.00 și va fi condusă la centru de Cătălin Busi-Rm. Vâlcea ajutat de Cosmin Vatamanu-București și Ionuț Bobe, tot din capitală. Rezervă va fi Claudiu Filip din Craiova.

BC CSU Sibiu joacă în fața propriilor fani

0

Vineri seara, în Liga națională de baschet, BC CSU Sibiu va întâlni pe teren propriu pe CSM Constanța.


Partida va avea loc cu începere de la ora 19.00 în Sala Transilvania. Fanii care nu vor veni la meci îl vor putea urmări în direct pe canalul de youtube FRB.TV.

În clasamentul ligii naționale, sibienii ocupă locul 11 cu 36 de puncte (10 victorii și 16 înfrângeri), iar Constanța se află pe poziția a 15-a cu 30 de puncte ( 4 victorii și 22 de înfrângeri). Ambele echipe nu mai pot prinde primele opt poziții în clasament.

Clubul BC CSU Sibiu pune în vânzare biletele de acces pentru acest meci. Acestea pot fi achiziționate de pe site-ul bilete.ro și costă 25 de lei pentru adulți și 12,5 lei pentru copiii de peste 6 ani. Tichetele vor putea fi cumpărate azi și de la casele de bilete ale Sălii Transilvania. Copiii sub 6 ani au accesul gratuit.

Tânăr reținut de polițiști după ce, beat fiind, a furat o mașină și a făcut accident la Alțâna

0
Un tânăr în vârstă de 21 de ani, din localitatea sibiană Alțâna a fost reținut pentru 24 de ore după ce a comis mai multe infracțiuni.

Mai exact, ieri în jurul orei 00:30, tânărul ar fi sustras un autoturism din Alțâna, iar în timp ce îl conducea pe strada Principală din localitatea de domiciliu, a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu un autoturism parcat în afara părții carosabile. Din verificările efectuate de către polițiști a rezultat că tânărul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule, iar rezultatul analizelor efectuate a indicat valori de peste 1,5 g/l alcool pur în sânge.

În baza probatoriului administrat în cauză, polițiștii au luat măsura reținerii tânărului pentru 24 de ore.

Trotinetist lovit de o autoutilitară la Sibiu. A ajuns la spital

0
O coliziune între o autoutilitară și o trotinetă s-a produs în această dimineață pe strada Rahovei din municipiul Sibiu.

Conform polițiștilor rutieri sibieni, în timp ce conducea o autoutilitară pe Aleea Taberei, un bărbat în vârstă de 51 de ani a pătruns în intersecția cu strada Rahovei fără să acorde prioritate și a lovit o trotinetă condusă dinspre Bulevardul Mihai Viteazu de către un bărbat în vârstă de 29 de ani, din Șelimbăr.

În urma impactului, trotinetistul a suferit un traumatism cranian și a fost transportat la spital.

Raluca Turcan, despre expoziția Brâncuși de la Sibiu: „O performanță remarcabilă, realizată din fonduri private”

0
Deputata Raluca Turcan a transmis un mesaj de apreciere pentru expoziția de la Muzeul Național Brukenthal, organizată în jurul sculpturii „Cap de copil” de Brâncuși. Ea a lăudat efortul echipei MNB, care a reușit să aducă piesa la Sibiu și să organizeze întreaga expoziție din fonduri private.
Redăm mai jos declarația integrală:

„Înainte cu un an de celebrarea a 150 de ani de la nașterea lui Constantin Brâncuși, MNB reușește să ofere sibienilor ocazia unei expoziții extraordinare, organizată în jurul unei capodopere: sculptura „Cap de copil”.

Prezența la Sibiu a celebrului «L’Enfant» este o reală performanță, însă organizarea întregii expoziții din fonduri private, atrase, merită felicitări suplimentare!

Echipa MNB a dovedit încă o dată un nivel de profesionalism , de altfel evident publicului, dar încă ceva mai rar intre instituțiile statului: câștigarea încrederii proprietarilor de colecții private și a sponsorilor.

Felicitări, Brukenthal National Museum / Muzeul Național Brukenthal!”

ACS Mediaș se vede în direct pe FRF.TV

0

Vineri are loc o nouă etapă din play-off-ul seriei a șaptea din liga a treia la fotbal.


Partida dintre ACS Mediaș și Gloria Bistrița are loc vineri, de la ora 17.00, pe Stadionul 8 Mai, sintetic, din Mediaș. Meciul va putea fi urmărit pe platforma FRF.TV.

Comisia Centrală a Arbitrilor l-a delegat la centru pe Cosmin Marinoiu-Rm. Vâlcea, ajutat la cele două linii de Andrei Dumitrașcu-Rm. Vâlcea și George Maria tot din Rm.Vâlcea. Rezervă va fi vâlceanul Denis Boldu, ia observatori Marius Chioran -Cluj și Marius Ștefan din Orăștie.

Cele două echipe s-au întâlnit și în prima etapă din play-off, un meci rămas în analiză la Comisia de Disciplină a FRF, după ce Bistrița a folosit un jucător care nu s-a prezentat la acțiunea echipei naționale de juniori, fiind dat ca accidentat.

Radu Petrescu va arbitra FC Hermannstadt-Petrolul

0

Vineri seara, pe Stadionul Municipal din Sibiu are loc partida FC Hermannstadt-Petrolul Ploiești, din etapa a patra din play-out-ul Superligii României.


Comisia Centrală a Arbitrilor l-a delegat la centru pe Radu Petrescu din capitală, unul dintre centralii FIFA din România. Acesta va fi ajutat la cele două linii de Radu Ghinguleac- București și Nicușor Marin -Argeș. În camera VAR se vor afla Sorin Costreie – Voluntari și Mihăiță Necula- București. Rezervă va fi Ana Maria Terteleac- Berceni, iar observator Adrian Vidan – București.

Biletele de acces vor costa 50 de lei la tribuna întâi și 40 de lei la tribuna a doua. Acolo se vor achiziționa și bilete pentru copii, 20 de lei in Family Zone. La peluze, un bilet costă 20 de lei.

Partida va începe la ora 20.30 și va fi transmisă în direct pe Digi Sport și Prima Sport 1.

Concurs de Pentatlon la Academia Forțelor Terestre, câștigat de militarii sibieni

0

Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu a găzduit, în perioada 07–11 aprilie, Campionatul Militar de Pentatlon pentru instituţiile militare de învăţământ, finala pe Ministerul Apărării Naționale.


La evenimentul organizat de Serviciul Educație Fizică Militară din Statul Major al Apărării, sportivi din șapte academii militare și școli de maiștri militari și subofițeri (Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, Academia Navală „Mircea cel Bătrân” din Constanța, Academia Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov, Academia Tehnică Militară „Ferdinand I” din București, Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Terestre „Basarab I” din Pitești, Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia”, Boboc, Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică din Sibiu) au concurat pentru a obţine cel mai bun punctaj la cea mai complexă disciplină aplicativ-militară – Pentatlonul militar.

În urma parcurgerii celor cinci probe: înot 50 metri, pista cu obstacole tip CISM cu o lungime de 500 metri și 20 obstacole, tir la distanța de 100 metri, precizie și viteză, aruncarea grenadelor de exercițiu la distanță și precizie și cros (8 km masculin, 4 km feminin), sportivii academiei, conduși de cpt. Robert Băban și antrenaţi de col.(rz.) prof.univ.dr. Robert Stănciulescu, au dominant întrecerile, clasându-se pe locul I al podiumului, atât la probele individuale, cât și în clasamentele pe echipe (feminin și masculin).
La proba individual masculin, toate cele trei locuri ale podiumului au fost ocupate de studenți din cadrul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu:

  • locul I – sd.cap. Croitor Laurențiu;
  • locul II – sd.cap. Cucu Andrei;
  • locul III – sd.cap. Druță Andrei.

La proba individual feminin, toate cele trei locuri ale podiumului au fost ocupate de studenți din cadrul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu:

  • locul I – sd.plt. Florea Izabela;
  • locul II – sd cap. Țăran Teodora;
  • locul III – sd.cap. Costa Denisa.

Clasamentul pe echipe – masculin:

  • locul I – lotul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu;
  • locul II – lotul Școalii Militare de Maiștri Militari și Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică din Sibiu;
  • locul III – lotul Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov.

Clasamentul pe echipe – feminin:

  • locul I – lotul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu;
  • locul II – lotul Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov;
  • locul III – lotul Școlii Militare de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Aeriene „Traian Vuia”, Boboc.

În clasamentul general pe instituții de învățământ:

  • locul I – Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu;
  • locul II – Academia Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov;
  • locul III – Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri pentru Comunicații, Tehnologia Informației și Apărare Cibernetică din Sibiu.