În fiecare an pe 28 aprilie, Organizaţia Internaţională a Muncii sărbătoreşte la nivel mondial „Ziua Internaţională a Securităţii şi Sănătăţii în Muncă”, cu scopul de a onora memoria victimelor accidentelor de muncă și de a promova prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale.
Cu această ocazie Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu a organizat, vineri 13 mai, o întâlnire la care au participat 42 de persoane reprezentanţi ai angajatorilor și angajaților din judeţul Sibiu, lucrători cu atribuții în domeniul S.S.M., inspectori de muncă din cadrul I.T.M. Sibiu și alte persoane interesate. Întâlnirea a debutat cu un moment de reculegere în onoarea memoriei victimelor rezultate în urma producerii accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale.
În cadrul întâlnirii de la Sibiu, s-a prezentat un material având ca temă ”Situația accidentelor de muncă produse în anul 2021”.
S-au evocat, în timpul desfășurării activității, câteva dintre accidentele de muncă soldate cu decesul lucrătorilor comemorați.
Statistica anilor precedenți arată că, la nivelul județului Sibiu, în anul 2020 au fost înregistrate 137 accidente de muncă soldate cu 3 decese iar în anul 2021 au fost înregistrate 146 de accidente de muncă soldate cu 3 decese.
Organizaţia Internaţională a Muncii afirmă că, dacă există un dialog social eficient, guvernele şi partenerii sociali pot fi implicaţi activ în toate etapele proceselor de luare a deciziilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Dialogul social nu numai că contribuie la îmbunătăţirea politicilor şi strategiilor de securitate şi sănătate în muncă, ci este, de asemenea, esenţial pentru a stimula asumarea şi angajamentul, deschizând calea pentru implementarea lor mai rapidă şi mai eficientă.
Miercuri, 18 mai 2022, a fost semnat la sediul Primăriei Mediaș contractul de proiectare și execuție aferent proiectului „Reabilitare/modernizare Școala Gimnazială Ighișu Nou“. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020, Axa Prioritară 9, Prioritatea De Investiții 9.1 – Sprijinirea regenerării economice și sociale a comunităților defavorizate din mediul urban.
Proiectul beneficiază de finanțare integrală din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea totală a contractului de reabilitare/modernizare este de 3.674.715,82 de lei, cu o durată de execuție a lucrărilor de 14 luni.
Obiectivele proiectului constau în creșterea participării populației școlare la procesul educațional datorită îmbunătățirii condițiilor de desfășurare a acestuia în cadrul Școlii Gimnaziale Ighișu Nou, precum și îmbunătățirea calității infrastructurii de educație primară și gimnazială, prin reabilitarea/modernizarea clădirii acestei școli, măsuri de care vor beneficia 137 de elevi din mediul rural.
În mod concret, lucrările propuse în cadrul acestui proiect constau în:
izolarea termică a corpurilor 1 și 2 de clădire și a grupului sanitar
montarea unui lift exterior, pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum și amenajarea unei toalete dedicate acestora, în actualul corp de grup sanitar
înlocuirea tâmplăriilor exterioare din PVC cu tâmplărie de lemn stratificat cu geam termopan, reabilitarea celor existente de lemn și dublarea lor pe interior cu tâmplărie de lemn stratificat cu geam termopan
înlocuirea ușilor, refacerea finisajelor prin dispunerea de pardoseli noi din parchet masiv și zugrăveli noi
realizarea de grupuri sanitare interioare în corpurile 1 și 2
izolarea hidrofugă
înlocuirea instalațiilor electrice, dispunerea de instalații termice și sanitare noi
dotarea clădirii cu instalații de iluminat de evacuare și antipatică, instalații de detecție și avertizare în caz de incendiu
consolidarea șarpantei și a intersecțiilor pereților structurali
„Am semnat astăzi un contract de proiectare și execuție pentru modernizarea Școlii Gimnaziale din Ighișu Nou. Este un proiect pe fonduri europene nerambursabile, care se va extinde pe o perioadă de aproximativ 14 luni. În cadrul proiectului sunt cuprinse o serie de lucrări extrem de importante pentru reabilitarea școlii din Ighișu Nou. Nu pot decât să le urez mult succes celor care au câștigat licitația și să sper că, așa cum prevede contractul, investiția va fi finalizată în cele 14 luni.“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman
Consiliul Județean Sibiu anunță lansarea licitației pentru contractarea de servicii de elaborare a documentației “Actualizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Judetean Sibiu”. Cei interesați pot depune ofertele până în data de 15 iunie 2022.
Valoarea estimată a contractului este de 2.731.092,43 lei fără TVA, finanțarea fiind suportată din bugetul local al județului Sibiu. Ținând cont că documentația este una complexă, durata contractului a fost stabilită la 36 de luni.
Actualizarea periodică a P.A.T.J., la 5-10 ani, în funcție de programele de dezvoltare ale județului, este o prevedere legală (Legea nr.350/2001, art.42, alin.3), iar demersul întreprins de Consiliul Județean Sibiu vine în contextul în care valabilitatea PATJ Sibiu se încheie la sfârșitul anului 2023.
”Elaborarea unui nou document de planificare teritorială la nivelul județului va fundamenta deciziile autorităților publice locale și inițiativele de dezvoltare ale mediului de afaceri și a comunităților locale. Totodată, va asigura elementele definitorii pentru propunerile de dezvoltare spațială a unităților administrativ teritoriale din județul Sibiu, precum și elementele de fundamentare a unor politici de amenajare a teritoriului național”, precizează Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.
Necesitatea actualizării Planului de Amenajare a Teritoriului Județean Sibiu este impusă de obligativitatea corelării prevederilor actuale ale P.A.T.J. Sibiu cu prevederile actelor normative adoptate ulterior aprobării acestuia, noile documente europene în domeniu, prevederile secțiunilor Planului de Amenajare a Teritoriului Național (P.A.T.N.) noi sau actualizate, programele de guvernare sectoriale, Master Planul General de Transport al României, Strategia de dezvoltare economico-socială a județului Sibiu 2021-2030 (în curs de finalizare), alte proiecte implementate sau în curs de implementare (de exemplu: Noul Spital Clinic Județean de Urgență, sistemul de management integrat al deșeurilor din județul Sibiu, domeniile schiabile din Stațiunea Păltiniș, Varianta Ocolitoare Sibiu Sud etc.).
Consiliul Județean Sibiu, prin Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Micu” Sibiu, organizează între 19 și 31 mai festivalul anual „Zilele Porților Deschise”, ediția a XI-a.
Cu ocazia împlinirii a 106 ani de la nașterea ctitorului Școlii Populare de Arte și Meserii din Sibiu, Ilie Micu, va avea loc un simpozion în cadrul spectacolului artistic de la Biblioteca Astra, unde îl vom avea ca și invitat special pe Dan Nanu. Festivalul este organizat în parteneriat cu Muzeul Național Brukenthal, Biblioteca Județeană Astra și Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Sibiu.
Programul festivalului:
Expoziție de pictură și grafică cu tema „Cu privire la natură”, 11-31 mai, Cafeneaua Literară, str. Nicolae Teclu nr. 7.
Ateliere de pictură, 24 și 31 mai, în intervalul orar 11:00 și 17:00, Muzeul Național Brukenthal, Piața Mare nr. 5.
Spectacol artistic în data de 25 mai, între orele 17:00 și 19:00, Biblioteca Județeană Astra, corpul A, Sala Festivă
Consiliul Județean Sibiu a lansat licitația pentru Studiul de Fezabilitate
Consiliul Județean Sibiu a lansat la începutul acestei săptămâni procedura de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea amenajării unei pistei de biciclete în microregiunea Mărginimea Sibiului, între localitățile Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian, zonă circulată intens și cu potențial semnificativ de dezvoltare economică și turistică. Cei interesați pot depune ofertele până în data de 7 iunie 2022, ora 15, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Pista de biciclete va avea o lungime de aproximativ 20 de km, fiind cea mai lungă pistă pe care Consiliul Județean Sibiu își propune să o realizeze în următoarea perioadă. Acesta va fi amenajată în ampriza drumurilor județene :DJ 106 R, DJ 106 D, DJ 106 J și DJ 106 E, care leagă localități mai sus menționate.
Valoarea estimată a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate, precum și a altor documentații și studii necesare în stabilirea traseului, se ridică la suma de 230.000 lei fără TVA, fondurile fiind alocate din bugetul local al județului Sibiu. Proiectanții vor elabora documentațiile în termen de 6 luni de la semnarea contractului și emiterea ordinului de începere.
În cazul în care, în cadrul studiului de fezabilitate se va stabili că pista de biciclete va fi amenajată pe ambele sensuri de mers, benzile vor avea o lățime de circa 1,5 metri/sens, iar dacă soluția propusă va fi ca această să se construiască doar pe un singur sens al drumului județean, banda de rulare va avea o lățime de aproximativ 3 metri.
“Prin această investiție vom crea pentru sibienii pasionați de ciclism, dar și pentru turiștii care ne vor vizita, soluții alternative de mobilitate nemotorizate pentru un sistem de transport durabil, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Ne dorim ca județul Sibiu să devină cu adevărat o destinație turistică atractivă, în care ai oportunitatea de a te bucura de frumusețile naturii, să fie susținute de o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Anul acesta, cu sprijinul fondurilor de la bugetul local al județului Sibiu, Consiliul Județean Sibiu va elabora studii de fezabilitate în vederea amenajării a încă 17 km de pistă de biciclete, între localitățile: Sibiu – Rășinari (2 km), Sibiu- Cisnădioara (5 km) și Sibiu – Ocna Sibiului (10 km). Contractele au fost semnate în lunile martie și aprilie 2022, valoarea acestora ridicându-se la suma totală de peste 270.000 lei fără TVA. De asemenea, în luna aprilie 2022, CJ Sibiu a emis ordinul de începere, iar constructorul a demarat lucrările pentru amenajarea pistei de biciclete de pe DJ 105 G, între localitățile Avrig și Mârșa. Această investiție este realizată cu sprijinul fondurilor europene.
Beniamin Mincu, fondator și CEO Elrond, cel de-al doilea unicorn românesc, previzionează că statele națiune vor fi depășite de ecosistemele digitale, afirmând totodată că este doar o problemă de timp până când capitalizarea de piață a startupului său va depăși PIB-ul României.
„În perioada următoare vom ajunge într-un punct în care statele națiune vor fi depășite de ecosistemele digitale. Implicațiile economice ale acestor „network states” vor fi atât de mari încât vor permite mai multor oameni, din mai multe părți ale lumii, să trăiască mai bine și mai creativ. Aceste forme noi de organizare economică și socială vor întrece în influență structurile statelor națiune și asta pentru că vor permite îndeplinirea unor scopuri care aliniază interesele unui grup mult mai mare de persoane, indiferent de cetățenie, limbă, religie sau rezidență. Spre exemplu, sunt convins că Elrond, din punct de vedere al capitalizării de piață, va depăși PIB-ul României. Este doar o problemă de timp până ce acest lucru se va întâmpla”, a afirmat Beniamin Mincu în cadrul Conferinței „The Stakeborg Talks”, moderată de Vlad Mercori.
Maiar, poarta de intrare în industria crypto pentru primul miliard de oameni
Maiar, portofelul digital dezvoltat de Elrond, are capacitatea de a grăbi procesul de adopție a industriei crypto în rândul primului miliard de oameni, promite Beniamin Mincu.
„Diferența dintre Elrond și alte arhitecturi este că noi înțelegem că acesta nu este un „zero sum game”. În loc să ne luptăm cu Bitcoin și Ethereum și să pierdem toată energia în acest scop, înțelegem de fapt că întreaga piață se poate schimba când există o aplicație precum Maiar, care abstractizează complexitatea blockchainului pentru a putea permite unui prim miliard de oameni să interacționeze cu această tehnologie. Adopția se va întâmpla după tiparul trecerii de la dial-up la broadband. Internetul nu ar fi astăzi aici dacă nu am fi avut această mutație de paradigmă din zona de UX care creează implicit o piață nouă. În blockchain, această mutație nu s-a produs încă,” adaugă Beniamin Mincu.
Pentru a grăbi adopția la scară largă a tehnologiei blockchain, fondatorul Elrond este de părere că primele proiecte care trebuie să penetreze piața sunt cele cu utilitate imediată și ușor de înțeles de către majoritatea actorilor relevanți din piață.
„Noi ne concentrăm pe a identifica cele mai eficiente metode prin care vom vedea tehnologia blockchain pusă în aplicare. În zona financiară de exemplu, această tehnologie încă nu a reușit să construiască o nouă rețea de plăți care să rezolve o problemă reală pentru comercianți și consumatori, însă Elrond lucrează activ în această direcție. Mergând un pas mai departe, către zona de e-money, cred că ideea de a avea o monedă virtuală reglementată, care reușește să păstreze paritatea cu dolarul, va grăbi adopția tehnologiei blockchain. Dacă până de curând lipseau anumite componente din tot acest puzzle, în prezent cred că este o perioadă optimă pentru apariția unui astfel de proiect, iar Elrond lucrează nu la unul, ci la două proiecte de monede virtuale de tip stablecoin,” anunță Beniamin Mincu.
The Stakeborg Talks promovează oportunitățile aduse de tehnologia blockchain
Seria de conferințe „The Stakeborg Talks” promovează oportunitățile economice și culturale pe care tehnologia blockchain le poate genera, invitând la dezbateri personalități marcante și lideri de opinie care activează în această zonă sau în industrii conexe. În cadrul conferințelor sunt abordate teme de interes din zona crypto, dezbătându-se totodată modul în care tehnologia blockchain poate acelera eforturile de digitalizare a mediului public și privat din România.
Astfel, dialogurile moderate de Vlad Mercori, CEO Stakeborg, au loc în prezența publicului, în unele dintre cele mai mari orașe ale României. În cadrul primei ediții, Vlad Mercori i-a avut ca invitați pe Beniamin Mincu și Florin Grozea. Dialogul complet cu fondatorul Elrond poate fi urmărit aici. Totodată, dezbaterea dintre Vlad Mercori și Florin Grozea va putea fi urmărită începând de duminică, 22 mai, ora 20.00, pe canalul de youtube Stakeborg.
Următoarea conferință „The Stakeborg Talks” va avea loc la Iași, în data de 25 mai. Pentru a vă rezerva locul în sală, accesați următorul link.
Despre Stakeborg
Fondat în România la începutul anului 2020, Stakeborg oferă consultanță companiilor multinaționale și startupurilor autohtone, în vederea adoptării tehnologiei blockchain. Totodată, Stakeborg își asumă un rol de educare a opiniei publice prin intermediul canalelor de Youtube Stakeborg, StakeborgDAO, al newsletterului The Crypto Insider și al cursului de alfabetizare cu tehnologia blockchain – Stakeborg Academy. În același timp, Stakeborg a dezvoltat prima organizație autonomă descentralizată din România – StakeborgDAO, cu peste 1000 de membri organizați pe Discord, al căror obiectiv este să sprijine adopția industriei blockchain și să susțină proiecte autohtone inovatoare din industria crypto.
Proiectul Sibiu Bike City a fost lansat în data de 29.04.2022, implementarea făcându-se etapizat pentru a se verifica funcționalitățile și conexiunile sistemului.
Astfel, până în prezent, toate stațiile de închiriere sunt puse în funcțiune și încărcate cu biciclete. Următoarea etapă, la care se lucrează în prezent, este punerea în funcțiune a dispozitivelor de andocare a celor 4 triciclete pentru persoanele cu dizabilități, acestea fiind acționate mecanic, nu electric, fiind însă construite special pentru nevoile acestei categorii.
Tricicletele pentru persoane cu dizabilități vor fi amplasate în 4 stații din oraș, respectiv în Piața Mică, Cazarma 90, Stadion și Grădina Zoologică, pentru ca beneficiarii să știe unde le pot găsi pentru închiriere.
Drumarii de la Districtul Bâlea lucrează intens la curățarea zăpezii acumulate peste iarnă pe versantul nordic al drumului.
La această oră se lucrează într-o zonă în care stratul de zăpadă depășește 5 metri grosime. Cu toate acestea, dacă și vremea va ține cu noi, suntem încrezători că vom putea să circulăm pe superbul traseu înainte de termenul obișnuit de 1 iulie.
Europarlamentarului Nicu Ștefănuță, a transmis un comunicat de presă cu privire la crearea primei agenții europene împotriva spălării banilor (AMLA).
Redăm mai jos textul integral:
Comisia pentru Bugete a Parlamentului European a votatraportul pentru crearea primei agenții europene împotriva spălării banilor.
Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe), în calitate de raportor al grupului Renew Europe din partea Comisiei pentru Bugete, a introdus o serie de propuneri pentru noua agenție europeană împotriva spălării banilor, AMLA, care au trecut la vot cu o largă majoritate.
„Cu noua AMLA, UE se înarmează nu numai pentru a lupta mai bine împotriva mafiei spălării banilor, ci și pentru a seca finanțarea terorismului și pentru a pune mâna pe averile criminale ale oligarhilor” a declarat europarlamentarul sibianNicu Ștefănuță.
Pentru ca această nouă autoritate să fie eficientă, este nevoie de o cooperare strânsă cu autoritățile din statele membre. Spre exemplu, dacă vorbim de România, autoritatea națională competentă este Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONSPCB).
„Pe de-o parte, nu doar că cerem ca AMLA să aibă un buget solid, dar cerem și statelor să se asigure că autoritățile naționale au bugete, că acestea cooperează cu autoritatea europeană și că sunt eficiente. Însă, pentru că nu ne putem baza doar pe cuvinte, am introdus posibilitatea ca agenția europeană să poată să inspecteze pe teren activitatea reală a autorităților naționale. Foarte concret, viitoarea AMLA va putea face vizite pe teren în România, de exemplu, la ONSPCB, pentru a verifica felul în care autoritatea cooperează și respectă obligațiile referitoare la legislația europeană cu privire la spălarea de bani și finanțarea terorismului” a declarat Nicu Ștefănuță.
Iată principalele modificări propuse de europarlamentarul Nicu Ștefănuță:
1. Buget și personal suficient pentru ca AMLA să fie eficientă;
2. Obligația ca statele membre să se asigure că autoritățile naționale au resurse suficiente și echipamente necesare pentru a combate spălarea de bani;
3. Localizarea viitoarei agenții într-una din statele membre UEîn care nu există agenții europene;
4. Mecanisme care să evite conflictul de interese pentru directorii agenției și luarea în considerare a recomandărilor Ombudsmanului;
5. Posibilitatea ca agenția europeană să facă vizite pe teren pentru a verifica respectarea legislației europene de către autoritățile naționale în ceea ce privește lupta împotriva spălării banilor.
Spălarea banilor și finanțarea terorismului reprezintă o amenințare gravă la adresa integrității economiei și a sistemului financiar al UE, precum și la adresa securității cetățenilor europeni.
Europol a estimat că aproximativ 1% din produsul intern brut anual al UE este „detectat ca fiind implicat în activități financiare suspecte”. Aproximativ 140 de miliarde de euro anual sunt bani care provin din infracțiuni foarte grave care circulă nestingherit în economie.
Detectarea acestor mișcări financiare ale spălării banilor și a finanțării terorismului a fost, până acum, lăsată la latitudinea autorităților naționale și a cooperării dintre acestea. Recent, însă, toate cazurile majore de spălare a banilor raportate la nivelul UE au avut o dimensiune transfrontalieră. Motivul principal al creării acestei autorități noi la nivel european, care își va începe mandatul în 2025, este eșecul autorităților naționale din statele membre de a lupta eficient împotriva spălării banilor.
Datorită dezvoltării masive a Zonei Industriale de Vest şi, concomitent, a traficului, Primăria Sibiu a depus spre avizare la Agenţia pentru Protecţia Mediului Sibiu proiectul de construire a unei noi străzi de legătură. Strada Varşovia, a apărut pe hărţi în anul 2018 cu acest nume, dar acum a intrat în faza efectivă de avizare a proiectului.
Strada Varşovia va face legătura între Strada Ogorului şi Strada Turda (pe lângă fabrica ODU România Manufacturing). Astfel va exista o nouă cale de acces spre zona industrială. De asemenea, parcelele deservite de această nouă stradă între ODU şi Ogorului vor creşte în valoare şi atractivitate pentru investitori.
Strada este prevăzută cu două căi de rulare autoturisme, două piste de biciclete şi două trotuare. De asemenea, pe lungimea de peste 600 de metri vor exista iluminat public, hidranţi, cablaje subterane, apă, canalizare.
Valoarea estimată a investiţiei se ridică la aproape un milion de euro fără TVA.
Longevivul director al Muzeului Naţional Brukenthal, Sabin Luca, a decis să NU deschidă secţiile muzeului pe care îl conduce în noaptea Muzeelor. De mai bine de o lună, la o conferinţă de presă cu alt subiect, el a anunţat că nu are chef să deschidă noaptea. Motivaţiile sale de atunci erau legate de mizerie, aglomeraţie, lipsă personal, afectarea operelor expuse de mulţimea de oameni.
Astăzi este Ziua Internaţională a Muzeelor şi acelaşi director ad-vitam a decis să deschidă doar o secţie, cea de istorie, gratuit pentru public. Că nu are personal, de parcă muzeul nu este deschis oricum, pe bani, zilnic. Mai mult, veşnicul director a declarat acum că „noaptea muzeelor” este de fapt despre cluburi şi petreceri, nu despre muzee. Şi a făcut o întreagă teorie, specifică lui în divagaţii fără sens, despre criza interbelică, extrema dreaptă şi noaptea muzeelor. Un non-sens.
Ce uită directorul Muzeului Brukenthal este că iniţiativa asta cu muzeele deschise gratuit odată pe an pentru public, chiar şi noaptea, aparţine Ministerului Culturii din Franţa. Este susţinută de toate forurile internaţionale ale muzeelor, dar şi de Consiliul Europei. Este un act de marketing de promovare a culturii, a muzeelor mai ales. Un loc tot mai puţin vizitat de oameni.
Este clar că doi ani de pandemie au afectat şi Muzeul Naţional Brukenthal, prin încasările foarte mici. La asta se adaugă şi facturile mari la utilităţile tot mai piperate. Plus salarii. Dar rolul directorului unui astfel de edificiu de prestigiu este de a atrage vizitatori şi alte metode de a creşte veniturile instituţiei. Cel puţin aşa fac alte muzee similare din vestul Europei. Este uşor să ne plângem că nu avem, mai greu să facem.
Muzeul Naţional Brukenthal are noroc de oameni de valoare în eşalonul doi. Unul dintre ei, cel puţin, duce cam tot greul în spinare. Asta apropo de remarca actualului director Sabin Luca de astăzi cu localurile din „Bucureştiul vechi”. El ştie, probabil, cel mai bine cum stă treaba asta, chiar şi în „Sibiul vechi”.
Sincer, nu am înţeles niciodată cum ajung unii oameni pe funcţii publice şi cum reuşesc să păstreze aceste funcţii indiferent de rezultate sau de schimbările politice. Chestia asta cu directori ce par a fi „ad-vitam”, prin mandate după mandate, cu sau fără rezultate, pare cel puţin ciudată. Dar poate nu sunt eu capabil să înţeleg. Sigur cei din Ministerul Culturii au motivele lor.
Păcat însă, că Muzeul Naţional Brukenthal, nu este valorizat pe piaţa mondială la adevărata lui valoare. Colecţiile de aici sunt deosebite. Din păcate multe piese din aceste colecţii sunt foarte rar spre deloc accesibile publicului. Au fost, pe vremuri, unele expoziţii tematice. Dar acestea sunt tot mai rare şi mai banale. Din nou, nu sunt expert, poate nu mă pricep eu, dar ca simplu vizitator (plătitor mereu) cred că se poate mai mult. Mult mai mult. Dar ai cu cine?
Sibiul are din luna aprilie un nou Regulament și un ghid privindprotecția, conservarea, dezvoltarea și întreținerea spațiilor verzi, acestea putând fi consultate pe https://sibiu.ro/primaria/spatii_verzi
Una dintre cele mai importante modificări aduse de noile documente se referă la modul de implicare a cetățenilor în îngrijirea spațiilor verzi din jurul clădirilor de blocuri. Astfel, sibienii sunt așteptați să contribuie, dacă doresc, dar cu condiția încheierii unui acord de parteneriat cu Primăria Municipiului Sibiu.
Pentru încheierea acordului de parteneriat, mai întâi trebuie depusă o cerere disponibilă pe link-ul de mai sus. După completare, aceasta se poate depune în format tipărit la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu situat în Piața Mare sau poate fi transmisă electronic, scanată, pe pms@sibiu.ro. Odată depusă cererea completată însoțită de documentele necesare, persoana în cauză va fi contactată pentru încheierea acordului de parteneriat.
Cetățenii care au încheiat acest acord se pot implica în îngrijirea unui spațiu verde, prin:
• salubrizarea spațiului verde prin colectarea deșeurilor;
• tunderea gazonului în perioada martie – noiembrie
• greblarea spațiilor verzi;
• plantarea materialului dendrologic și floricol;
• udare
NU este permis cetățenilor sau altor entități private:
• să taie arbori
• să toaleteze arborii
• să mobileze sau să ocupe spațiile verzi diferite obiecte interzise
• să îngrădească spațiile verzi publice cu garduri sau alte mijloace
În acest context, Primăria Municipiului Sibiu salută inițiativaAsociației pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu care, în parteneriat cu firma Keep Calling, distribuie echipamente și unelte pentru îngrijirea spațiilor verzi. Îi așteptăm pe cetățenii care s-au arătat foarte interesați de acest program să încheie un acord de parteneriat pentru a le putea folosi în acord cu prevederile Regulamentului.
Joi, 19 mai 2022, ora 19:00 la Sala Thalia din Sibiu de pe strada Cetății, nr. 3-5, va avea loc cel mai important concert simfonic din această stagiune, susținut de violonistul Michael Barenboim și dirijorul Alessandro Crudele.
La conferința de presă susținută astăzi de către managerul Filamrmonicii Cristian Lupeș, alături de violonistul Michael Barenboim și dirijorul Alessandro Crudele, s-a discutat despre cel mai important concert al stagiunii, care va avea loc joi, 19 mai, dar și despre următoarele evenimente din stagiune și despre festivalurile care urmează în sezonul estival.
Krisztina Roman, secretarul Muzical al Filarmonicii de Stat Sibiu a prezentat programul evenimentelor și festivalurilor din următoarea perioadă:
Alessandro Crudeleeste unul dintre cei mai versatili dirijori italieni ai momentului. S-a născut la Milano, iar în prezent locuiește la Berlin. A studiat vioara și compoziția la prestigiosul Conservator din orașul natal. A început timpuriu pregătirea în arta dirijorală. Din 1999 până în 2003, a urmat Accademia Musicale Chigiana din Siena, unde a obținut mai multe burse și o diplomă de onoare. Ulterior, a studiat sub îndrumarea lui Christoph von Dohnányi și Sir Simon Rattle. Cunoscut și apreciat pe întreg continentul european, dar invitat regulat și în Asia, Alessandro Crudele va dirija concertul simfonic din această săptămână de la Filarmonica de Stat Sibiu. Repetițiile au început ieri, iar concertul va avea loc joi, 19 mai, de la ora 19.00.
Violonistul Michael Barenboim s-a întors la Filarmonica din Israel într-un turneu cu concerte de vioară de bruch și Ceaikovski, dirijate de G. Noseda. Programul său de recital cu lucrări pentru vioara solo de Sciarrino, tartini, berio și Paganini a fost prezentat prin seria de abonamente de la paris Philarmonie, Elbpharmonie, teatro San carlo, cal performances la Berkeley, fundația Gulbenkian și Boulez Sall din Berlin.
Michael se întoarce la Festivalul Enescu cu Concertul pentru vioară nr. 1 a lul J. Widmann și va relua Concertul pentru vioară de Sxhonberg, de această dată la Musikverein cu radio-Symphonieorchester Wien, sub bagheta lui P. Steinberg.
Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu
În contextul existențeei unui însemnat număr de muzicieni și a unui conservator de muzică, ca și a unei îndelungate tradiții în domeniul interpretării simfonice și de oprp, la 1 ianuarie 1949 a luat ființă Filarmonica de Stat Sibiu, instituție profesionistă de spectacole și concerte care de-a lungul celor peste 70 de ani de existență ca instituție de stat a prezentat mii de concerte simfonice și de muzică de operă, asimilând un vast repertoriu simfonic și liric. Nenumărate cronici din ziare și reviste românești și străine eu elogiat nivelul muzical al concertelor orchestrei sibiene, oglindind totodată calitatea înregistrărilor pentru radio și televiziune, pentru disc și CD. De asemenea, un mare număr de turnee au fost efectuate cu deosebit succes atât în țară, cât și în străinătate – în Franța, Germania, Italia, Austria, Spania, Rusia, Turcia etc.
În ultimii 2 ani activitatea Filarmonicii de Stat Sibiu s-a intensificat remarcabil, orchestra susținând aproape 100 de concerte simfonice în Sibiu, București, Deva, Piatra Neamț, Făgăraș, unele dintre ele fiind difuzate în live-streaming sau post-eveniment pe canalele de televiziune locală și naționale sau pe pagina de socializare a Filarmonicii.
În cadrul proiectului de mobilitate în domeniul educației școlare KA 1 2021-1-RO01- KA122-SCH-000013412 ”BUCURIE ȘI DISTRACȚIE ÎN MICUL MEU UNIVERS DIGITAL”, finanțat prin programul Uniunii Europene Erasmus+ și care se desfășoară în perioada 01.12.2021 – 31.05.2023, cinci cadre didactice din instituția Centrului Școlar de Educație Inclusivă Mediaș au fost formate câte șapte zile în cursul lunilor aprilie și mai prin intermediul a două cursuri de formare.
În perioada 03-09 aprilie 2022, două cadre didactice au participat la cursul structurat ”Digital STEAM. Teaching integrated science, arts and mathematics with digital devices” care s- a desfășurat la Universitatea din Tallinn, Estonia.
Pe parcursul celor șapte zile de curs, profesorii au învățat să proiecteze diverse scenarii de învățare în care sunt utilizați diverși roboți (ozoboți, bee-boți), speciali concepuți pentru a fi folosiți de către copiii de vârstă preșcolară și școlară mică, realitatea augumentată, diverse aplicații mobile destinate învățării outdoor și platforme de e-learning.Alte trei cadre didactice au participat în perioada 09-15 mai 2022 la cursul de formare ”Special Educational Need: ICT and Game-Based learning” în Atena, Grecia.
Aici, pe perioada desfășurării cursului, cadrele didactice participante și-au dezvoltat competențe specifice de organizare și desfășurare a activităților de învățare pentru copiii cu nevoi speciale prin utilizarea instrumentelor și aplicațiilor digitale: wordwall, LearningApps, liveworksheets, Scratch, Kahoot etc. Profesorii au descoperit noi instrumente de lucru (robotul Bee-Bot) și au conștientizat importanța și impactul folosirii instrumentelor ICT în educația specială, la toate nivelurile de învățământ și la toate categoriile de deficiență.
Profesorii participanți la cele două cursuri de formare vor multiplica rezultatele învățării prin intermediul unor Workshopuri adresate celorlanți profesori și vor implementa la clasă în activitățile educațional terapeutice strategii de învățare mediate de diverse tehnologii, fructificând astfel competemțele dobândite, cu scopul de a atinge obiectivul strategic al instituției noastre – de a crește numrul activităților de predare/învățare bazate pe strategii moderne și egalizarea șanselor elevilor noștri cu cele ale altor grupuri în termeni de rezultate ale dezvoltării competențelor digitale de bază și incluziunii sociale.
După o perioadă de activitate de 41 de ani și 8 luni în cadrul Spitalului Militar de Urgență “Dr. Alexandru Augustin” din Sibiu, asistent medical principal cu studii superioare Liana-Mariana Fărăian, din Secția Medicină internă, închide astăzi un frumos capitol din viaţă, prin încetarea activității desfășurate în cadrul spitalului.
Cu acest prilej comanda unității i-a transmis mulțumiri pentru dăruirea față de reușita actului medical, responsabilitatea față de pacienți și pentru devotamentul față de instituție.
“Îi urăm ca următoarea etapă din viaţă să îi aducă multă sănătate, bucurii și noi împliniri sufletești!” – au transmis reprezentanții Spitalului Militar de Urgență “Dr. Alexandru Augustin” din Sibiu pe pagina de Facebook.
Polițiștii de imigrări din Arad desfășoară, astăzi, o misiune de îndepărtare sub escortă de pe teritoriul României pentru 7 cetățeni străini aflați în custodie publică. La ieșirea din țară, pe numele lor se va institui măsura de nepermiterea intrării în România pentru o perioadă de 5 ani.
Polițiștii de imigrări din cadrul Centrului de Cazare a Străinilor luați în Custodie Publică Arad desfășoară, astăzi, 18 mai a.c., o misiune de îndepărtare sub escortă de pe teritoriul României pentru 7cetățeni străini, 4 India, 2 Pakistan şi 1 dinBangladesh, toți bărbați, cu vârste cuprinse între 19 și 34 de ani, aflați în custodie publică.
Cetățenii străini au intrat ilegal în țara noastră, în cursul anului curent, 5dintre aceștia solicitând o formă de protecție internațională la depistare. Cererile lor au fost respinse în procedura de azil ca nefondate și, întrucât la finalizarea procedurii nu au părăsit România în termen de 15 zile, pe numele lor a fost instituită măsura de luare în custodie publică până la îndepărtare.
Ceilalți2 migranți se aflau în custodia Inspectoratului General pentru Imigrări din momentul depistării în trecere ilegală a frontierei de stat a României.
Pe durata menținerii custodiei publice, polițiștii de imigrări au desfășurat toate demersurile necesare îndepărtării sub escortă, în cazul de față, activități specifice procedurii de readmisie prevăzută de Acordul de readmisie încheiat între Comunitatea Europeană și Republica Serbia.
Astăzi, la finalizarea procedurilor, cele 7 persoane sunt conduse la punctul de trecere a frontierei de stat pentru a fi transferate autorităților din Serbia. Totodată, la ieşirea din ţară, pe numele acestora se va institui măsura de nepermiterea intrării în România, pentru o perioadă de 5 ani, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată.
Acțiunea polițiștilor de imigrări beneficiază de sprijinul jandarmilor din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Arad.
Dr. Penţea Ioan Viorel – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu transmite următoarele recomandări:
Dezvoltarea raţională a sectorului de creştere a animalelor şi implicit a sectorului alimentar are loc prin implementarea unor acţiuni sanitare veterinare care vizează ridicarea nivelului de sănătate a animalelor crescute în scop economic sau de companie, care să garanteze sănătatea populaţiei umane împotriva maladiilor şi infecţiilor, direct sau indirect transmisibile între animale şi de la animale la om.
În perioada actuală, în lumea globalizată, bolile transmisibile sunt tot mai imprevizibile datorate în special unor tulpini noi de microorganisme, boli care pot afecta animalele crescute în scop comercial, animalele de companie, animalele din zona silvatică, dar și populația umană (cu referire la zoonoze) precum și zona lanțului alimentar cu influență economică semnificativă.
Zoonozele sunt boli produse de numeroşi agenţi patogeni ai animalelor, ce se pot transmite de la animale la om, dar şi invers.
În funcţie de agentul patogen care le produce, zoonozele pot fi clasificate în următoarele categorii:
contactul direct cu animalele bolnave sau purtătoare de germeni,;
manipularea inadecvată a produselor sau subproduselor provenite de la animale bolnave (carcasele, sângele, pieile, cadavrele, lâna, etc);
contactul cu obiecte contaminate de animalele bolnave;
alimentele provenite de la animale bolnave;
consumul alimentelor de origine animală, neexaminate de medicul veterinar, sau incorect preparate termic;
nerespectarea normelor generale de igienă şi profilactice;
În cadrul strategiilor şi a programelor autorităţiilor sanitare veterinare centrale şi judeţene, stabilite pe diferite perioade, pentru asigurarea statusului de sănătate a animalelor domestice şi sălbatice, a corelaţiei dintre bolile animalelor şi transmiterea acestora la om, precum şi pentru asigurarea sănătăţii publice, se urmărește menținerea unui sistem eficient de control al bolilor prin care se are în considerare frecvenţa, aria de răspândire şi evoluţia lor în rândul populaţiilor de animale şi umane, implicarea în calitatea hranei animalelor şi a oamenilor, de consecinţele posibile pe plan social şi economic.
Pentru implementarea acestor strategii şi programe, medicii veterinari care activează în sectorul de stat şi medicii veterinari cu liberă practică, asigură o gamă largă de servicii de specialitate, conforme legislaţiei europene şi naţionale, care să garanteze sănătatea animalelor și a populației umane, prin:
efectuarea operaţiunilor de supraveghere, prevenirea şi combatere a bolilor transmisibile la animale şi de la animale la om, prin monitorizarea clinică a bolilor, vaccinări imunoprofilactice, tratamente de necesitate, tratamente profilactice şi curative antiparazitare, prelevarea de probe pentru supravegherea bolilor prin analize şi examene de laborator;
aplicarea criteriile de calificare a statusului de sănătate a efectivelor de animale în relaţie cu tuberculoza, leucoza enzootică, bruceloza, encefalitele spongiforme la bovine şi scrapia la ovine, prin operaţiuni specifice, prelevări de probe şi examene de laborator;
implementarea normelor sanitare veterinare privind biosecuritatea, protecţia şi bunăstarea animalelor de fermă şi din exploataţiile individuale. prin evaluări şi controale programate;
monitorizarea circulaţiei animalelor, a produselor şi subproduselor de origine animală, notificarea şi certificarea internă şi internaţională, în condiţiile legii;
monitorizarea focarelor de boală declarate, eliminarea operativă a animalelor bolnave, executarea dezinfecţiilor şi a altor acţiuni specifice în vederea stingerii focarelor respective;
monitorizarea şi controlul respectării legislaţiei privind utilizarea medicamentelor, cu prioritate a antibioticelor și a produselor antiparazitare, a furajelor medicamentate, precum şi a circulaţiei acestora;
îmbunătăţirea sistemului de inspecţii şi control în domeniul creşterii animalelor şi a siguranţei lanţului alimentar, prin promovarea unui sistem de informare, educare şi consultanţă de specialitate a operatorilor economici, care să genereze creşterea calităţii activităţiilor şi a serviciilor acestora,
supravegherea prin analize de laborator a calităţii şi salubrităţii, materiilor prime, produse culinare, produse finite, din probe afluite pentru examene fizico-chimice, microbiologice, pentru determinarea aditivilor, contaminanţi şi pesticide, monitorizarea alimentelor care conţin organisme modificate genetic şi teste de sanitaţie pentru supravegherea stării de igienă a unităţilor;
implementarea unei abordări eficiente în privinţa comunicării directe, sau în mass-media locală şi centrală, prin punerea la dispoziţia publicului a informaţiilor de interes general, a actelor normative componente a legislaţiei specifice, a programelor şi strategiilor propuse de autoritatea veterinară;
comunicare şi colaborare cu autoritățiile centrale și locale, implicate, cu asociaţii profesionale şi alte organizaţii civice, având drept scop integrarea activităţii sanitare veterinare în ansamblul protejarea sănătății animalelor și a populației în contextul dezvoltării economice şi sociale;
Un rol important pentru prevenirea și combaterea zoonozelor, revine autorităţiile locale, crescătorii de animale, operatorii din domeniul alimentar şi nu în ultimul rând populaţiei în ansamblu ei, având obligații în implementarea acţiunilor de protejarea a sănătăţii animalelor și a omului, prin măsuri de profilaxie generală, de profilaţie specifică, de proceduri şi mecanisme tehnologice specifice care să asigure că riscul contaminării este redus la minim, responsabilități care se referă la:
modernizarea creşterii animalelor în exploataţii comerciale (ferme) care să asigure cerinţelor optime de biosecuritate, igienă, protecţie şi bunăstare;
să colaboreze și să permită medicului veterinar monitorizarea stării de sănătate a animalelor din proprietate şi să anunţe cazurile de îmbolnăviri sau de mortalităţi la speciile pe care le au în proprietate;
să respecte dispoziţiile autorităţii veterinare privind izolarea şi eliminarea din efectiv a animalelor diagnosticate cu boli transmisibile;
să respecte legislaţia privind gestionarea animalelor de companie (câini, pisici, dihori, etc.) animale care constituie un real pericol prin transmiterea unor boli grave la alte animale şi la oameni, precum şi prin agresarea fizică a populaţiei;
să respecte normele legale pentru autorizarea activitățiilor de producere și procesare a produselor alimentare rezultate, pentru consum public, și valorificarea acestora numai în locuri sau spaţii autorizate sanitar veterinar;
educaţia sanitară a populaţiei, a personalului care lucrează cu animalele şi consumă produsele obţinute de la acestea prin:
achiziţionarea alimentelor, în special a cărnii, a laptelui, a peştelui şi a ouălor, numai din spaţii sau unităţi înregistrate sanitar veterinar, evitând comerţul ”stradal”,
evitarea consumului de produse şi subproduse de origine animală necontrolate sanitar vetrinar sau nepreparate termic,
asigurarea igienei corporale pentru animalele şi a mediului în care habitează acestea,
Medicii veterinari în colaborare cu autorităţiile locale, cu crescătorii de animale, cu operatorii din domeniul alimentar, își propun să acționeze cu competență, profesionalism și fermitate pentru a impune respectarea legii, intervenind prin mijloace profilactice sau de combatere, în toate cazurile de apariție a unor boli transmisibile, pentru apărarea sănătății animalelor, să prevină transmiterea de boli de la animale la om, contribuind astfel la apărarea sănătății publice, la protejarea mediului. precum și în alte priorități economice și sociale.
O delegaţie a Inspectoratului General pentru Imigrări – Direcţia Migraţie a realizat, în perioada 10.05.2022-13.05.2022, o vizită de lucru la Ambasada României la Tunis, Republica Tunisiană, în baza proiectului de monopol cu titlu “Îmbunătăţirea cunoştinţelor personalului consular privind procedurile aplicabile în domeniul imigraţiei”, proiect finanţat prin Fondul pentru Azil, Migraţie şi Integrare.
La nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări se află în curs de implementare proiectul de monopol cu titlul ”Îmbunătățirea cunoștințelor personalului consular privind procedurile aplicabile în domeniul imigrației”, finanțat prin Fondul pentru Azil, Migrație și Integrare, având ca partener Ministerul Afacerilor Externe. Obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea căilor de migrație legală prin intermediul procedurilor consulare de primire și procesare a cererilor de viză, iar grupul țintă este reprezentat de personalul consular din cadrul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României din următoarele state terțe: Israel, Tunisia, Maroc, Pakistan, India și Vietnam.
Una dintre activitățile desfășurate în cadrul acestui proiect a constat într-o vizită de lucru, a unei delegații de specialiști ai Inspectoratului General pentru Imigrări – Direcţia Migraţie, în perioada 10.05.2022 – 13.05.2022, la Ambasada României la Tunis.
Pe parcursul vizitei au fost realizate, împreună cu personalul consular al misiunii diplomatice române, o serie de activități de informare și pregătire cu privire la modalitățile cele mai eficiente de aplicare a legislației în domeniul admisiei şi reglementării șederii pe toate scopurile prevăzute de legislaţia în vigoare, inclusiv privind aspecte ce țin de avantajele migraţiei legale.
Personalul consular din cadrul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare ale României în străinătate reprezintă prima autoritate a statului român cu care cetățenii statelor terțe intră în contact astfel că este absolut necesară o informare corectă şi completă a solicitanților de viză care au perspective de obținere a unui drept de ședere în România și să primească informații relevante privind drepturile și obligațiile lor în România, precum și oportunitățile de integrare în societatea românească.
MAI și MAE acordă o atenție deosebită informării potenţialilor imigranţi, cu privire la regimul străinilor în România, implicit a sancţiunilor pentru nerespectarea legislaţiei în domeniu, precum și cooperării adaptate şi consolidate cu toţi actorii implicaţi, urmărind limitarea migraţiei ilegale şi diminuarea numărului solicitanţilor de azil şi a cazurilor de returnare.
Implementarea proiectul va continua prin realizarea altor vizite de lucru la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României din statele incluse în agenda sesiunilor de informare și pregătire.
77 de elevi din 26 unități școlare, conexe sau ateliere individuale care provin din 16 localități din județul Sibiu, s-au înscris la faza județeană a Olimpiadei „Meşteşuguri artistice tradiţionale”. Evenimentul va începe mâine, 18.05.2022 (miercuri), în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului și se va încheia vineri, 20.05.2022.
Orar: zilnic, între 9.30 – 11.00 concurs; 11.00 – 13.00 deliberare juriu (sala poate fi vizitată); premiere
BACKGROUND INFO:
– participă copii cu vârsta între 6-18 ani care se manifestă, prin instrucţia şi educaţia primite în familie sau la şcoală, ca adevăraţi creatori de artă populară, cunoscători ai secretelor meşteşugului artistic tradiţional, având calităţile de manualitate, dexteritate tehnică şi simţ artistic propriu unui artist autentic, provenind din mediul rural, membri ai cercurilor de profil de artă populară, din şcoli sau cluburile elevilor din mediul rural sau urban;
– concursul constă în prezentarea unor produse brute sau semifinite pe care concurentul le va desăvârşi în timpul concursului;
– prezenţa în concurs este aprobată exclusiv în costum popular, reprezentând portul popular specific satului şi zonei de rezidenţă pentru fiecare concurent;
Organizatori: Complexul Naţional Muzeal ASTRA în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu
Program/ LOCAȚII:
Ziua I/ 18 mai 2022 – secțiuni: pictat icoane pe sticlă, pictat icoane pe lemn, pictură naivă
Locație: Muzeul în aer liber/ Hostel Diana/ Sala de Conferințe
Ziua 2/ 19 mai 2022 – secțiuni: țesut la război orizontal; împletit ciucuri pe lemn; țesut ciucuri pe chelteu; cusut; brodat; confecționat port popular; dantelă cu suveica; croșetat; confecționat opinci; prelucrare piele/ împletit bice; artă decorativă
Locație: Muzeul în aer liber/ Pavilionul Muzeal Multicultural ASTRA/ Sala AUDITORIUM
Ziua 3/ 20 mai 2022 – secțiuni: prelucrare artistică a lemnului, pirogravură, sculptură lemn/ bâte ciobănești, mobilier pictat, olărit, modelat lut, confecționat măști
Locație: Muzeul în aer liber/ Pavilionul Muzeal Multicultural ASTRA/ Sala CHANGES
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
Europarlamentarul Nicu Ştefănuţă, membru al grupului Renew Europe, a anunţat astăzi, de Ziua Internațională Împotriva Homofobiei, Bifobiei și Transfobiei că a depus o plângere pentru discriminare contra deputatului AUR, George Simion.
Redăm mai jos mesajul transmis de europarlamentarul sibian, Nicu Ştefănuţă:
Vreau să ne amintim că această zi e despre drepturi cetățenești, despre respectul față de cei din jurul nostru, despre toleranță, dar mai ales e vorba de legalitate!
Nu e normal să îi hărțuim, să îi agresăm, să îi umilim sau brutalizăm pe cei care au o altă orientare sexuală decât a noastră.
În acest context, am depus o plângere împotriva deputatului George Simion pentru afirmația “Să nu votați cu X că sunt p****ari ăia” și sper să fie sancționat pentru discriminare.
Ține de normalitate și de civilizație să îi tratăm pe cei din jur cu respect, nu cu ură.
Celor care suferă din cauza discriminării de orice fel vreau să le spun că le sunt alături, așa cum le sunt alături tuturor românilor.
La chemarea organizaţiei European Social Impact Institute mai multe asociaţii şi fundaţii din judeţul Sibiu au participat o primă reuniune, după mult timp, a celor care lucrează în acest sector, cunoscut şi ca ONG. Evenimentul a avut loc sâmbătă la Biblioteca ASTRA din Sibiu, unde noul manager Răzvan Pop a anunţat la debutul activităţii că biblioteca va fi mereu deschisă pentru astfel de evenimente, din dorinţa de a fi şi mai bine integrată în viaţa comunităţii.
„ONG MeetUp 2022”, cum s-a intitulat evenimentul, a dorit să răspundă nevoii de creare a unui networking solid la nivelul organizațiilor non-profit din comunitatea sibiană. Proiectul ONG MeetUp 2022 a fost finanțat prin fondurile strânse de alergători și susținători prin intermediul Maratonului Internațional Sibiu 2021, un program al Fundației Comunitare Sibiu.
Andrei Gheorghiu şi Mihai Balaban, ambii de la European Social Impact Institute au fost amfitrionii întâlnirii la care toate organizaţiile prezente s-au putut prezenta pe rând. Astfel, cei prezenţi, în număr foarte mare, au putut afla despre diferite alte organizaţii din judeţ şi proiectele pe care acestea le desfăşoară fie că este vorba de social, sănătate, cultură, sport etc.
În deschiderea evenimentului au fost şi două momente artistice oferite de elevii de la cercul de chitară de la Palatul Copiilor Sibiu şi o solistă la flaut din Ucraina, refugiată la Sibiu.
Trupa Subcarpaţi va concerta sâmbătă seara, pe scena de pe lacul din Muzeul în aer liber din pădurea Dumbrava Sibiului, au anunţat reprezentanţii muzeului printr-un comunicat de presă.
„Muzeul ASTRA, instituţie ale cărei acţiuni sunt posibile prin finanţarea Consiliului Judeţean Sibiu, are calitatea de partener & gazdă într-un eveniment organizat de Centrul Cultural Subcarpaţi împreună cu Asociaţia Ivan Patzaichin-Mila 23. Este vorba despre un concert susţinut de Trupa Subcarpaţi şi o serie de ateliere tradiţionale meşteşugăreşti, care fac parte din programul Descoperă Rowmania – România naturală văzută din barcă – campanie care promovează ecoturismul şi principiile sale, cu accent pe valorificarea patrimoniului local şi a resurselor naturale. Evenimentul va avea loc în data de 21 mai 2022 (sâmbătă), în Muzeul în Aer Liber din Dumbrava Sibiului, începând cu ora 12.00”, se precizează în comunicat.
Vizitatorii Muzeului în aer liber din Sibiu se pot bucura de şapte evenimente organizate sâmbătă, între orele 12.00 şi 18.00: „Atelier Tot Ce Suflă – introducere în lumea instrumentelor de suflat – cu posibilitatea de aprofundare”, „Atelier de Meşterit Instrumente de Suflat – atelier de fabricare a instrumentelor de suflat”, „Piaţă de produse tradiţionale – stand de expoziţie şi vânzare produse artizanale pentru încurajarea micilor producători locali şi artizani”, „Şezătoare – Stand expoziţional, atelier de decoraţiuni tradiţionale şi atelier de cusături şi broderii româneşti”, „Battle Folcloric – concurs / demonstraţie de virtuozitate între folclorişti”, „Competiţie Descoperă Rowmania / România naturală văzută din barcă – competiţie sportivă de canoe” şi „Atelier de construcţie bărci – realizarea unor machete de bărcuţe”.
Concertul trupei Subcarpaţi va avea loc între orele 19.00 şi 22.00, pe scena amenajată pe lacul din cadrul Muzeului în aer liber din Dumbrava Sibiului.
Accesul la concert şi ateliere se face pe baza biletului de intrare în muzeu.
Dan Barna, vicepreședinte USR transmite următorul comunicat de presă:
Atunci când România a decis să treacă la cota unică a făcut-o pe baza unui raționament simplu – multe venituri nu erau declarate și o bună parte din economie era sub radarul fiscului.
A fost un calcul corect. După adoptarea cotei unice, statul a înregistrat o creștere a veniturilor la buget și mulți au decis să își declare veniturile reale.
Calculul ăsta e valabil și azi când, străfulgerat de vedenii fiscale, dl Ciolacu încearcă să pună pe agendă introducerea impozitării progresive.
Știm bine care e capacitatea de colectare a statului român. Dacă acum nu colectează cât ar trebui, cum o să reușească atunci când va avea de-a face cu un sistem complicat, care stimulează evaziunea și întoarcerea la economia gri? Asta nu ne mai spune dl Ciolacu când ne anunță creșterea taxelor.
Schimbarea regimului de impozitare nu ar face decât să ne întoarcă cu 20 de ani în urmă. Ar avea de suferit atât cetățenii, suprataxați pentru un moft al PSD, cât și statul care se va trezi cu vistieria goală.
Trecem printr-o criză gravă pe care actuala coaliție face eforturi majore să o facă și mai gravă. De ce? Asta numai președintele Iohannis știe.
Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 14 ani, care a plecat de acasă într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni. Persoanele care pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 17 mai , polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, în dimineața aceleiași zile, nu și-a găsit acasă fiica minoră, CLOPOTAR PUIA, în vârstă de 14 ani. Familia domiciliază în sat Nocrich, comuna Nocrich, județul Sibiu.
Semnalmente: înălţime 160 cm, greutate 60 kg, constituţie atletică, păr lung, prins în două cozi împletite, față ovală, ten deschis.
În momentul plecării, minora purta pantaloni tip blue-jeans de culoare albastru, bluză cu mânecă lungă de culoare roșu.
Semne particulare: pe degetul inelar al mâinii stângi prezintă o pată vizibilă.
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre această minoră sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Un accident în care au fost implicate trei mașini s-a produs la intersecția dintre Calea Gușteriței cu strada Cezar Bolliac.
Din primele cercetări se pare că o conducătoare auto, în vârstă de 51 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada Cezar Bolliac, a pătruns în intersecția cu Calea Gușteriței și a intrat în coliziune cu un autoturism condus de către un tânăr în vârstă de 28 ani, proiectându-l în alt autoturism condus de către o femeie de aproximativ 40 de ani.Conducătorul auto a fost transportat la spital conștient.
„Saj Sibiu a trimis de urgență un echipaj de tip C, in Sibiu pe str Cl Gusteritei la un accident rutier. Trei autoturisme au fost implicate și a rezultat o victima ,barbat .Tânărul de 28 ani a suferit un trauatism de mana dreapta cu suspiciune de fractura. A fost transportat la UPU Sibiu în stare stabilă.”a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU
Miercuri, 18 mai 2022, la ora 18:30, Biblioteca JudețeanăASTRA Sibiu, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Județean Sibiu, va găzdui lansarea noii ediții a lucrării „Al doilea sex” de Simone de Beauvoir, carte emblematică a mișcării feministe și a gândirii filosofice moderne. Cu acest prilej, se vor afla în dialog Mihaela Miroiu, teoreticiană feministă și militantă pentru drepturile omului și Radu Vancu, poet, prozator și universitar sibian.
„O anatomie a femeii care e un studiu de statură și proporții clasice, istoric, psihologic, fiziologic, social și sexual, precum și un comentariu cât se poate de pătrunzător asupra dualității rolului ei. Căci pe fundalul proiecției idealiste a femeii independente există realitatea conflictului «între revendicarea fundamentală a oricărui subiect care se afirmă întotdeauna ca element esențial și exigențele unei situații care o fac să fie un element neesențial».” — Kirkus Reviews(https://facebook.com/events/s/mihaela-miroiu-in-dialog-cu-ra/394439235888942/)
Publicul este invitat la eveniment miercuri, 18 mai 2022, la ora 18:30, în Foaierul bibliotecii publice sibiene (str. George Barițiu, nr. 7, sediul nou, parter).
Luni, 16 mai, Primăria Sibiu a semnat contractul pentru reproiectareatehnică și execuția lucrărilor de extindere a școlii N. Iorga, precum și construcția sălii de sport. Astfel, lucrările suspendate în prima jumătate a anului 2021 din cauza unei proiectări defectuoase realizate de proiectantul contractat inițial, se vor relua, în vederea finalizării.
“Am întârziat mai bine de 1 an cu această construcție din cauza unui proiect tehnic cu erori importante din partea proiectantului, selectat prin procedură de achiziție publică. După rezilierea și respectivîncetarea contractelor inițiale, a fost necesară organizarea unei noi proceduri de achiziție. Prin contractul semnat astăzi vom putea relua lucrările și, în termen de aproximativ 1 an, cei peste 1500 de elevi și profesori din această școală vor avea mai multe săli de clasă, iar orele se vor putea desfășura toate dimineața. Sala de sport va fi și aceasta un mare câștig, mai ales în caz de vreme nefavorabilă.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Noul contract a fost semnat cu asocierea SC Geiger Proiecte Construcții SRL & SC Geiger Transilvania SRL, având o valoare de 16,7 milioane lei.
În termen de 2 luni constructorul va reface proiectarea tehnică, iar în următoarele 10 luni va realiza următoarele lucrări: ➢ Construcția unui nou corp de clădire, cu parter și 2 etaje, care va include: o 22 de săli de clasă, 1 laborator de chimieo sală profesorală o 8 grupuri sanitare, inclusiv pentru persoane cu dizabilitățio iluminat nou, cu LEDo rețele de apă, canalizare, termice și de gazo acoperiș tip terasă înierbată, pe care se vor monta panouri solare care, în sezonul cald, vor asigura producția apei calde o sisteme antiefracție, de alarmare la incendiu și de supraveghere video➢ Construcția unei săli de sport în suprafață de peste 700 mp care,pe lângă suprafața destinată practicării sportului, va include: o Vestiare pentru elevi o Un depozit pentru materiale sportive o Cabinet pentru profesorii de sporto Grupuri sanitare
După construcția efectivă a clădirilor, Primăria Sibiu va asigura în cadrul proiectului și dotarea cu mobilier și echipamente IT a sălilor.
Acest proiect este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritara 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale.
Mediașul sărbătorește, anul acesta, în perioada 3-5 iunie, Zilele Mediașului. Un eveniment la care, medieșenii și nu numai, vor avea parte de trei zile pline de evenimente culturale și artistice, spectacole și concerte de muzică ușoară și populară
În prima zi a manifestării pe scena din Piața Corneliu Coposu vor urca ,printre alții, grupurile Motto şi Balada, Virgil Suciu, Feri Teglaş, Cătălin Crişan, Mircea Baniciu şi Vlăduţa Lupău alături de Rapsozii Maramureşului.
Sâmbătă, 4 iunie, vor susține recitaluri Ansamblul de dansuri de copii și adulți – Vasile Stoia, Ansamblurile Folclorice ,,Târnavele” şi ,,Muguri de pe Târnave”, Grupul Instrumental ,,Ceteraşii de pe câmpie”, Ciprian şi Mihaela Istrate, Bianca şi Diana Creţu, Dan Filuţ Tabără, Emilia Muntean, Aurica Bacea, Costel Popa şi Cosmina Fulea. Capetele de afiș ale zilei vor fi Tudor Turcu şi Irina Rimes.
În cea de-a treia zi, iubitorii muzicii populare îi vor putea vedea și asculta pe Nicolae Furdui Iancu şi formaţia Crai Nou,Taraful ,,Ghiță Hendrea ” și invitații, Simi Belea, Aurelian Suciu, Lavinia Furtună, Bogdan Toma, formaţia Dinamic, Codruţa Filip, iar seara se va încheia cu recitalul susținut de Connect-R.
“Astăzi s-au deschis apelurile pe Componenta 10 a Planului Național pentru Redresare și Reziliență, dedicată autorităților publice locale și deja am depus 4 proiecte pentru obținerea finanțării europene nerambursabile. Avem însă pregătit un întreg portofoliu de proiecte și așteptăm doar deschiderea apelurilor și pe alte componente pentru a putea solicita finanțarea. În total, până în prezent, am depus 13 proiecte în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență, atât pe Componenta 5, cât și pe Componenta 10, în valoare totală de 50,57 de milioane euro” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Au fost depuse două proiecte dedicate transportului public:
Achiziția a 36 de autobuze electrice care vor asigura transportul în municipiul Sibiu și celelalte 9 localități învecinate care fac parte din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu. Pe lângă autobuze, se prevede achiziția a 48 de stații de încărcare a acestora.
Este inclusă și cumpărarea a 71 de stații de încărcare a autovehiculelor electrice care vor putea fi utilizate de publicului larg, dintre care 45 vor fi amplasate în municipiul Sibiu, iar restul în celelalte 9 localități partenere.
Valoarea totală a acestor investiții care vor fi realizate în parteneriat, de către ADI Transport Metropolitan Sibiu, depășește 25,2 milioane de euro.
Achiziția și instalarea unui sistem de prioritizare în trafic a transportului public (ITS – intelligent transportation service) în 15 intersecții semaforizate din Sibiu, situate pe cele mai aglomerate artere. Concret, cu ajutorul unor echipamente digitale și a unui software specializat, autobuzele care ajung în intersecția semaforizată vor primi mai repede culoarea verde la semafor, scurtându-se astfel timpii de așteptare în trafic. Se va asigura astfel respectarea mai riguroasă a programelor de circulație a autobuzelor și creșterea mobilității cu transportul public. În cadrul aceleiași investiții se vor achiziționa și instala sisteme de afișaj digital în încă 20 de stații de transport public, pentru informarea călătorilor. Valoarea acestui proiect se ridică la 1,28 milioane de euro.
Alte două proiecte depuse astăzi vizează realizarea unor documente urbanistice importante:
Actualizarea Planului Urbanistic General al Sibiului, o acțiune deja în curs, contractul fiind semnat de Primăria Sibiu în decembrie 2020, cu termen de finalizare 3 ani. Valoarea totală a proiectului depus pentru obținerea finanțării nerambursabile este de aproximativ 770.000 de euro, suma maximă alocată municipiilor reședință de județ.
Realizarea unui Plan Urbanistic Zonal pentru o zonă construită protejată din centrul istoric al Sibiului și anume Piața Mare și Piața Mică, în format digital GIS. Având în vedere fondurile limitate disponibile, s-a ales realizarea PUZ CP-ului pentru această zonă mai restrânsă, dar importantă a centrului istoric. Planul Urbanistic Zonal CP – centrul istoric 2 va include, printre altele: ridicări topo, studii istorice, studii de fundamentare, etc. Suma pe care Primăria Sibiu a solicitat-o ca finanțare nerambursabilă pentru realizarea documentului este de 93.000 Euro, acesta fiind suma maximă alocată pentru acest tip de investiții pentru fiecare unitate administrativ-teritorială.
Cosmin Simtion, profesor de istorie-geografie, Ruși, Slimnic, Sibiu este laureat al premiului Mentor pentru excelență în educație, ediția a 12-a, 2021
MOL România și Fundația pentru Comunitate anunță câștigătorii celei de-a 12-a ediții a Premiilor Mentor. Cei 10 laureați au fost premiați în cadrul Galei Premiilor Mentor, găzduite ieri seară, la Teatrul Național București. Astfel, rezultatele deosebite obținute de profesorii și antrenorii nominalizați de propriii elevi au fost recunoscute public și recompensate cu câte un premiu în valoare de 8.000 de lei și câte un trofeu realizat de artistul plastic Ioan Nemțoi.
Primul premiu Mentor pentru excelență în educație a fost acordat în anul 2010, iar de atunci acest demers a fost organizat anual, cu scopul de a le arăta profesorilor și antrenorilor că munca lor este apreciată de elevi, părinți, colegi și de întreaga comunitate din care fac parte. Aceste distincții le sunt oferite celor care au descoperit, susținut și lansat tinere talente și care, prin abordarea lor didactică, au influențat pozitiv viața și dezvoltarea elevilor, reușind să pună în valoare talentul și abilitățile pe care le au.
„Parafrazând un proverb japonez, profesorii mediocri spun, profesorii buni explică, profesorii de înalt nivel demonstrează, iar profesorii de excepție inspiră, realizează cu adevărat menirea de mentor. Avem nevoie de mulți antrenori, profesori, mentori care să inspire,” a declarat invitatul de onoare, Mihai Covaliu, președintele Comitetului Olimpic și Sportiv Român, campion olimpic la sabie.
„MOL România acordă Premiile Mentor cu aceeași onoare, bucurie și considerație, celebrând excelența în educație, munca susținută, efortul neîntrerupt și pasiunea unor oameni, care nu întâmplător au devenit mentori, formând caractere și cariere de succes. Premiile Mentor continuă să recompenseze o muncă enormă, pe care doar oamenii cu adevărat înzestrați o pot face”, a declarat Camelia Ene, CEO și Country Chairman MOL România.
Amfitrionii Galei au fost actorii Andreea Borțun și Alexandru Ion, fondatorii festivalului național de teatru tânăr Ideo Ideis, laureați ai Premiului Mentor în anul 2019.
Dintre cele 135 de nominalizări depuse de elevi, părinți sau profesori în perioada iunie-decembrie 2021, Consiliul Director al Fundației Pentru Comunitate a selectat cei zece profesori și antrenori care au fost premiați. Asemeni edițiilor precedente, numărul mare al nominalizărilor depuse ne arată un fapt îmbucurător, respectiv faptul că în fiecare comunitate există extrem de mulți mentori, care au inspirat noua generație și au contribuit la formarea liderilor de mâine. Aplicațiile care nu au fost câștigătoare pot fi revizuite și depuse cu ocazia următoarelor ediții.
Totodată, în cadrul Galei a fost anunțat oficial startul perioadei de depunere a nominalizărilor pentru următoarea ediție a Premiilor Mentor, ediția a 13-a. Astfel, până pe data de 31 decembrie 2022, orice persoană poate nominaliza un profesor sau un antrenor care a avut un rol important în susținerea și modelarea parcursului educațional.
„Orice persoană poate nominaliza pe site-ul Fundației Pentru Comunitate, atât în nume propriu, cât și în numele unui grup. Nominalizările trebuie să contureze calitățile profesionale și umane ale persoanei propuse și să evidențieze rolul mentorului în viața și cariera discipolilor. Evaluarea nominalizărilor depuse se bazează în primul rând pe informațiile, relatările și detaliile transmise prin aceste nominalizări,” a declarat András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate.
Laureații Premiului Mentor pentru excelență în educație, ediția a 12-a, 2021 sunt:
Alina Ciuculescu Moțea, antrenor scrimă, București
Ionel Cordovan, profesor de limbă rromani, Oradea
Liana Poema Dondoe, profesor de educație muzicală, Craiova
MOL România este o subsidiară a MOL Group și una dintre cele mai importante companii petroliere din România, cu o prezență de peste 25 ani pe piața autohtonă. MOL România are un portofoliu extins de produse și servicii în domeniul comerțului de carburanți, lubrifianți, produse petrochimice și bitum. În prezent, compania deține un număr de 245 de stații de servicii la nivel național, două depozite de carburanți la Giurgiu și Tileagd și un terminal GPL la Tileagd. MOL România are sediul social la Cluj-Napoca, sediul de business la București, un sediu administrativ la Arad și un număr de peste 260 de angajați proprii.
MOL România a fost prima companie petrolieră care a implementat un program de loialitate, MOL MultiBonus, care în prezent oferă și o variantă digitală prin aplicația MOL Go. Începând cu anul 2018, MOL România este parte a proiectului NEXT-E, care vizează instalarea de stații de încărcare pentru autovehicule electrice. MOL România este un membru activ al comunităților din care face parte și nu numai, printr-o platformă extinsă de programe de responsabilitate socială adresate educației, sportului, sănătății și mediului.
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central la Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume şi peste 100 de ani de experiență în industrie. Activitățile de explorare şi producție ale Grupului MOL sunt susținute de o experiență de peste 85 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activitățile de producție se desfășoară în nouă țări, iar cele de explorare în 14 țări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2000 de stații de servicii în nouă țări din Europa Centrală şi de Sud-Est.
Despre Fundația Pentru Comunitate
Fundația Pentru Comunitate este o organizație non profit înființată la Cluj în 2008 cu scopul de a sprijini talentul, cunoașterea, solidaritatea, valorile comunitare, astfel încât lumea noastră să devină mai prietenoasă. Pentru realizarea scopurilor anunțate, Fundația sprijină activități în domeniul cultural, educativ, social, comunitar, sportiv și de recreație. Sprijină de asemenea copii și tineri în suferință, precum și acele organizații care se ocupă de însănătoșirea și reabilitarea lor.
În perioada 17-18 mai a.c. Muzeul Național Brukenthal va fi gazda ediției I a Simpozionului Național Museums change lives.
Simpozionul, ce se va desfășura în Sala Multimedia din Casa Albastră, aduce la Sibiu 7 manageri ai instituțiilor muzeale din țară și alți invitați.
Inițiatorul proiectului, dr. Alexandru Constantin Chituță, șeful secției Marketing din cadrul Muzeului Național Brukenthal a declarat: ,,Pe lângă Simpozioanele anuale realizate de secțiile științifice ale Muzeului Național Brukenthal, am dorit ca din acest an să începem realizarea la Sibiu a unui simpozion care să dezbată problemele legate de managementul și marketingul muzeal. Consider că este necesar astăzi să ne întâlnim și să facilităm o platformă de discuții. Titlul simpozionului este sugestiv Muzeele schimbă vieți. Subliniem și afirmăm cu tărie că muzeele pot crește sentimentul de bunăstare, ne pot inspira, provoca și stimula și ne pot face să ne simțim mai sănătoși. Întrucât societatea se confruntă cu probleme precum sărăcia, inegalitatea, intoleranța, discriminarea, muzeele ne pot ajuta să înțelegem, să dezbatem și să contestăm aceste preocupări.”
Simpozionul este organizat de Muzeul Național Brukenthal cu sprijinul Boromir și Hotel Ramada Sibiu.
Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu oferă publicului un spectacol cadou, „Operele lui William Shakespeare (pe scurt)”, în regia lui Daniel Plier. În 18 mai, începând cu ora 15:00, iubitorii de teatru sunt așteptați la Fabrica de Cultura IACM Construcții UniCredit – Sala „Lulu”, din str. Triajului, nr. 1 – 3 , Sibiu. Accesul este permis în baza rezervărilor pe www.tnrs.ro sau la Agenția Teatrală din Sibiu.
Inițiativa de a oferi publicului un spectacol al Secției Germane vine după ce producția „Macbeth” s-a bucurat de un mare succes, cu prilejul reprezentației oferite cadou de Ziua Europei.
„Operele lui William Shakespeare (pe scurt)”, după Adam Long, Jess Winfield, Daniel Singer, traducerea Dorothea Renckhoff, îi are în distribuție pe Ali Deac, Yannick Becker și Daniel Plier.
Un gag de scenă cu ritm rapid, bizar, comico-spiritual, din opera celui mai mare dramaturg al lumii: de la „Romeo și Julieta” la „Titus Andronicus”, „Othello” și dramele regale până la comedii, piesele istorice încununate de o interpretare în profunzime a lui „Hamlet” și a tot ceea ce a mai scris Shakespeare. Opera completă a lui William Shakespeare este ușor prescurtată – însă nu s-a omis nimic! În câteva secunde, actorii se transformă din Romeo, Julieta și părintele Lorenzo, în Macbeth și Macduff, sau în Hamlet și Ofelia. Toate cele 18 comedii sunt combinate într-o singură bucată și toți monarhii dramelor regale se confruntă unul cu celălalt pentru derby-ul Revier de pe terenul de fotbal. Fără decor și doar cu schimbări rapide de costum, actorii sunt reduși la esențial: ei înșiși – bucuria de a juca și talentul lor.
De la premiera la Londra în 1987, spectacolul distractiv, oarecum nebunesc și obraznic, s-a bucurat de un mare succes în întreaga lume; în țările de limbă germană, comedia are deja de mult statutul de comedie-cult. Un festin artistic asigurat de trei actori, o experiență teatrală cu totul specială!
Spectacolul este prezentat în limba germană, cu traducere în limba română.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.