One piece of pizza in cardboard pizza box. Top view
Asociaţia De Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) Eco Sibiu informează următoarele:
Dacă facem un sondaj de opinie legat de pizza, vom afla cu siguranță că este una dintre mâncărurile fast food preferate de toți, de la mic la mare.
Așadar, este foarte normal ca aceste cutii să fie prezente peste tot în deșeurile aruncate de populație.
Analizând din punct de vedere tehnic, aceste cutii din carton ondulat sunt reciclabile 100%, dacă sunt menținute goale, curate, uscate și fără urme de alimente.
Dacă ne punem întrebarea aceasta în legătura cu cutiile în care a fost pusă pizza, răspunsul este tot DA, cu CONDIȚIA să rupem cutia în două și să separăm partea murdară de partea curată.
În final,pentru o colectare selectivă cat mai riguroasă punem capacul curat în pubela albastră 🔵, iar partea murdară, îmbibată cu ulei sau sos o punem în pubela neagră ⚫️.
NU pune baza murdară a cutiei de pizza în pubela albastră, pentru că astfel vei contamina toată cantitatea de hârtie și carton colectată corect!
Caz incredibil relatat de membrii unei asociații de protecție a animalelor din București. Direcția Silvică Sibiu a contractat o firmă pentru a amenaja o alee tematică prin Pădurea Dumbrava, ce a constat în toaletarea mai multor copaci. Unul dintre acești copaci, găzduia o colonie de lilieci din specia Nyctalus noctula – Liliacul de amurg, specie protejată de lege.
Nici Direcția Silvică, nici firma contractată nu au anunțat pe nimeni de incident și au lăsat liliecii să înghețe în zăpadă. Aceștia erau în perioada de hibernare. Norocul animalelor a fost că un trecător a sesizat problema și a anunțat asociația Wilderness Research and Conservation. Membrii acesteia din Sibiu au fost primii la fața locului, apoi au ajuns și cei din București.
Cei de la asociație au descris incidentul și au prezentat un video cu urmările acestuia și salvarea a 40 de lilieci. „O colonie de lilieci din specia Nyctalus noctula – Liliacul de amurg, specie protejată de lege, a fost distrusă de autoritățile publice în urma unei toaletări a unui stejar într-o porțiune urbană a Parcului Natural Dumbrava Sibiului. Animalele au fost abandonate în ger, unele rănite și colonia a fost distrusă. Am fost înștiințați de către un trecător cu privire la fapte, după ore bune de la efectuarea tăierilor.”
Liliecii au fost tratați și 40 salvați. Aceștia au fost duși apoi la Centrul de Salvare și Reabilitare a Animalelor Sălbatice – Visul Luanei de lângă București cu scopul final de reintroducere în natură.
Calitatea apei potabile furnizate în rețeaua publică este monitorizată conform programelor de monitorizare operaționale de către S.C. Apa Târnavei Mari S.A. și în paralel, conform programelor de monitorizare de audit de către Direcția de Sănătate Publică Sibiu, respectiv, Institutul Național de Sănătate Publică. Programele de monitorizare sunt întocmite conform legislației în vigoare, Ordonanţa Guvernului nr. 7 (înlocuiește Legea 458(r)/2002), privind calitatea apei destinate consumului uman, din 18.01.2023, a Hotărârii nr. 974 din 15 iunie 2004 pentru aprobarea Normelor de supraveghere, inspecţie sanitară şi monitorizare a calităţii apei potabile şi a Procedurii de autorizare sanitară a producţiei şi distribuţiei apei potabile.
De asemenea, respectarea cerințelor legale este supravegheată de către Inspecția Sanitară de Stat.
Asigurarea calității rezultatelor obținute în urma analizei parametrilor monitorizați și calitatea prelevării probelor este garantată prin faptul că Laboratorul Central al Operatorului are implementat sistemul de management al calităţii după standardul european SR EN ISO/CEI 17025:2018 „Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări” şi este înregistrat la Ministerul Sănătăţii în Registul laboratoarelor pentru monitorizarea calităţii apei potabile din 25.01.2016. Ultima prelungire a înregistrării, în urma auditului, a fost obținută în 03.02.2022 și este valabilă până în februarie 2024. Laboratorul este dotat cu echipamente, instalații și aparatură de laborator performante şi asigură calitatea rezultatelor încercărilor efectuate, prin: control intern– folosirea de materiale de referință certificate (MRC), diagrame de control, probe duplicat şi control extern – participarea la scheme de evaluare a performanţei internaționale. Laboratorul utilizează metode de încercare standardizate ISO. Prelevarea probelor de apă şi determinările de laborator respectă recomandările standardelor naționale și internaționale, fapt ce demonstrează că laboratorul functionează într-un sistem de management şi are competenţa tehnică, cu rezultate valide din punct de vedere tehnic.
În concluzie, prin monitorizările efectuate asupra calității apei potabile asigurăm și garantăm livrarea în rețeaua publică a unei ape sanogene și curate, conform prevederilor legislației în vigoare.
Orice neconformitate a valorilor parametrilor, sau specificaţiilor prevăzute de lege, va fi analizată de către Operatorul Regional, iar dacă reprezintă un risc pentru sănătatea populaţiei se vor lua măsuri de remediere necesare pentru restabilirea calităţii apei în scopul protejării sănătăţii. În asemenea situații, clienții sunt informați cu promptitudine, referitor la neconformități și rezolvarea acestora.
Menționăm că în ultimii 5 ani nu am avut nicio neconformitate la parametrii microbiologici sau la alți parametrii fizico-chimici care pot afecta sănătatea consumatorilor.
Operatorul Regional este răspunzător exclusiv de calitatea apei potabile din rețeaua publică, de la Stația de Tratare până la punctul de branșare.
Conferința de presă organizată la Filarmanica de Stat Sibiu de managerul Cristian Lupeș pentru a face bilanțul instituției a fost deturnată de câțiva sindicaliști ai instituției. Aceștia au intervenit cu întrebări adresate managerului referitoare la banii cheltuiți, la cum se fac angajările și la procesele instituției.
Managerul Cristian Lupeș a încercat să le răspundă, dar a spus că pot discuta direct, administrativ și cu alte ocazii, nu în conferință. El a spus că nu are la el toate datele pentru a da răspunsurile dorite, mai ales în ce privește numărul de procese pe rol. Lupeș a dat asigurări că aceste sunt în proporție de 99% procese privind drepturi salariale, specifice tuturor instituțiilor bugetare.
Angajări fără concurs
Una din problemele ridicate de sindicaliști a fost referitoare la angajările făcute fără concurs. Lupeș a precizat că acestea sunt permise, mai ales în pandemie, fiind indicate datorită condițiilor. El a spus că respectivele angajări s-au făcut pe perioada determinată și nu contravin legislației. „Legislația specială cu care noi funcționăm ne permite să facem mai multe tipuri de angajări, ne spune că putem să facem angajări pe o perioadă de timp determinată, pe proiecte. Angajările se pot face cu concurs sau se pot face cu acordul părților. Acestea sunt reguli de angajare, și fără concurs, este o regulă impusă de lege” a declarat Lupeș.
La Filarmonică tensiunile interne s-au diminuat, dar nu au dispărut
Este cunoscut faptul, că de la venirea lui Cristian Lupeș la conducerea Filarmonicii Sibiu au existat numeroase tensiuni între o parte din angajați și acesta. Reporterul SIBIU INDEPENDENT a întrebat care este situația la ora actuală în ce privește atmosfera între manager și angajați.
„Din punctul meu de vedere, și a unei părți a colegilor mei, este echilibrată. Mult mai echilibrată de cât a fost. S-a mai îmbunătățit dialogul dintre noi. A fost o perioadă tumultoasă, mai agitată, dar întotdeauna se întâmplă lucrurile acestea pentru că intervine o schimbare și atunci când intervine o schimbare oarecum radicală, desigur agitația este ceva mai intensă. Nu se poate să-i mulțumești pe toți, încercarea de a-i mulțumi pe toți eșuează. Este mai bine să găsești un echilibru pentru majoritatea.
Suntem foarte diferiți, unii dintre noi ajungem la performanță fiind certați sau presați, alții reușim să ajungem acolo tocmai fiind încurajați și această încurajare se simte. În cadrul orchestrei muzicienii pasionați, muzicienii care și-au păstrat dibacitatea sunt extrem de încântați de laudele invitaților noștri” a răspuns Lupeș.
Puteți urmări mai jos înregistrarea întregii conferințe de presă:
Un grup de părinți din cartierul Hipodrom a inițiat o petiție online intitulată “Dorim ore de dimineață pentru ciclul gimnazial”, pentru a solicita Inspectoratului Județean Sibiu, Consiliului Județean Sibiu și Primăriei Sibiu să găsească soluții în regim de urgență pentru ca elevii de gimnaziu din școlile de circumscripție ale cartierului Hipodrom să frecventeze cursurile dimineața.
Aceștia au mai reclamat și fenomenul suprapopulării anumitor școli din oraș și nevoia construirii unor școli noi. Părinții spun că, deși au existat mai multe sesizări, autoritățile competente nu au luat măsuri în acest sens. De asemenea, aceștia cer dreptul la o zonă rezidențială fără poluare.
Redăm mai jos punctul de vedere al părinților care au inițiat petiția online:
DORIM ORE DE DIMINEAȚĂ PENTRU CICLUL GIMNAZIAL
În ultimii ani, școlile din cartierul Hipodrom (Școala N. Iorga, Liceul C-tin Noica, Școala nr. 21 și Colegiul Pedagogic) s-au supraaglomerat. Autoritățile au luat măsuri, dar acestea nu au avut rezultatul scontat. A fost un boom de populație în localitățile din jurul Sibiului și va urma o explozie de elevi în următorii ani. Clar este nevoie de școli noi! Știm că Primăriile din Sibiu, Șelimbăr și Cisnădie își pasează unii altora această problemă, iar Inspectoratul Școlar Județean Sibiu spune că așa permite legea.
Până una alta, cei care suferă sunt copiii noștri, fie că sunt din Sibiu sau din noile cartiere rezidențiale din Șelimbăr sau Cisnădie, unde nu s-a construit nici o școală de circumscripție în toți acești ani. Populația de acolo ar trebui să pună mai multă presiune publică. Cum ar fi ca noi, locuitorii cartierului Hipodrom să ne ducem copiii la școli din Terezian sau Vasile Aron? Nu cred ca ne-ar conveni!
Dorim ca Primăria Sibiu să găsească pârghiile legale prin care copiii noștri să învețe în condiții normale. De asemenea, ne cerem dreptul la o zonă rezidențială fără poluare, așa cum și-o doresc toți părinții care locuiesc în cartiere rezidențiale liniștite și își aduc copiii cu mașina personală la școală. Vă invităm să vedeți cum arată în prezent zonele în care locuim, ticsite de mașini care staționează cu motorul pornit prin spatele blocurilor, pe trotuare sau pe carosabil. Când vine vacanța școlară, blocajele dispar ca prin minune de pe străzile din cartierul Hipodrom!
Primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman, a avut în ultima perioadă întâlniri cu elevii care fac parte din echipele de robotică de la Colegiul „Școala Națională de Gaz“, Liceul Teoretic „Axente Sever“, precum și Liceul Teoretic „Roth – Oberth“.
Echipele medieșene au participat recent la competiții demonstrative de profil și se pregătesc, în continuare, pentru etapa regională, care se va desfășura la București, în perioada 16-19 februarie 2023.
„În calitate de primar al municipiului Mediaș, am declarat mereu că voi susține și voi recompensa performanța elevilor din municipiul nostru, atât în ceea ce privește activitățile școlare, dar și cele extrașcolare. I-am asigurat mereu, atât pe elevi, cât și pe profesorii lor coordonatori și pe directorii instituțiilor de învățământ, de sprijinul administrației publice locale în ceea ce privește desfășurarea actului educațional. În cazul de față, sunt bucuros că putem fi din nou alături de echipele de robotică formate la nivelul liceelor din municipiul nostru. Le urez mult succes în activitățile lor și îi asigur pe medieșeni că voi continua să susțin performanța, în toate domeniile“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.
Un sibian în vârstă de 23 de ani este acuzat de polițiști că în perioada decembrie 2022 – ianuarie 2023, ar fi sustras în mod repetat băuturi alcoolice din hypermarketul Kaufland, situat pe Calea Șurii Mici din municipiul Sibiu.
Acum, acesta este cercetat penal pentru săvârșirea infracțiunii de furt calificat în formă continuată. Ca urmare a administrării probatoriului în cauză, s-a luat măsura reținerii tânărului pentru 24 de ore. Acesta va fi prezentat unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Trei medieșeni, cu vârste cuprinse între 17 și 19 ani, sunt cercetați penal cu privire la săvârșirea infracțiunii de furt calificat. Aceștia ar fi sustras cabluri de cupru dintr-o societate comercială.
Prejudiciul cauzat este de pe ste 36.743 de lei, contravaloarea celor peste 130 de metri de cablu de conductori electrici din cupru, depozitați pe strada Mihail Kogălniceanu, din municipiul Mediaș.
Din investigațiile efectuate de către polițiștii medieșeni a reieșit faptul că, în noaptea de 5/6 februarie, cei trei tineri ar fi sustras 130 de metri de cablu de conductori electrici din cupru dintr-un șanț special destinat de pe strada Mihail Kogălniceanu, cauzând un prejudiciu de 36.743 de lei.
Odată cu administrarea probatoriului, polițiștii au luat măsura reținerii celor trei medieșeni pentru 24 de ore, urmând a fi prezentați unității de parchet competente pentru a dispune în consecință.
Filiala Județeană USR Sibiu a transmis către mass media următorul comunicat de presă:
Compania Națională de Drumuri din România, CNAIR, a pierdut toate cele trei contestații împotriva clarificărilor sale în ceea ce privește construcția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Din cauza răspunsurilor inadecvate și dezastruoase oferite de CNAIR la peste 1000 de neclarități ale constructorilor, licitațiile pentru proiectarea și execuția acestei autostrăzi au fost suspendate. Acest lucru înseamnă de fapt minim 4 luni de intarzieri, timp pierdut în trafic de soferi, accidente suplimentare pe drumul național criminal.
“Extrem de traficat, tronsonul Sibiu Făgăraș este una dintre zonele cu extrem de mare pericol de accidente rutiere. Am văzut acest lucru doar în ultimul an…stiri cu accidente care ne-au cutremurat pe toți. Este inadmisibil modul în care cei de la CNAIR aleg sa gestioneze problema Autostrazii Sibiu-Fagaras și aleg sa o țină blocată în întrebări și răspunsuri fără sens”, a declarat Ruxandra Cibu Deaconu, președinta USR Sibiu.
Este important ca această situație să fie rezolvată cât mai curând posibil, astfel încât să se poată semna contractele și să se finalizeze proiectul de construcție a acestui tronson. Dacă această problemă nu este rezolvată până la finalul acestui an, șansele de a circula pe autostradă chiar și în 2028 devin minime. Este necesară acțiune urgentă din partea CNAIR pentru a debloca licitațiile și a începe construcția autostrăzii în timp util.
Pentru a nu cădea victime ale exploatării prin muncă pe teritoriul Norvegiei, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu atenționează cetățenii români care intenționează să lucreze pe teritoriul acestei țări cu privire la potențialele riscuri.
Din informațiile primite de către Inspecția Muncii de la Ambasada României la Oslo, a rezultat că cetățeni români, aflați la muncă pe teritoriul Regatului Norvegiei, au devenit victime ale exploatării prin munca si/sau ai unor înșelătorii financiare.
Muncitori români au fost fraudați de compatrioți, care, la adăpostul firmelor pe care le conduc, le-au furat cartea de identitate bancară angajaților au accesat credite foarte mari, la diferite instituții de credit din Norvegia, în numele și pentru angajatul lor. Mulți dintre aceștia au rămas în continuare cu datorii de sute de mii de euro, sume pe care nu au posibilitatea să le achite. În timp ce plățile au ajuns către angajator, facturile creanțele de colectare a datoriilor ajung la muncitorul imigrant.
Metodele folosite de fraudatori sunt: falsificarea foilor de salariu, falsificarea identității prin atribuirea de funcții de conducere în firme sau, în cazuri mai elaborate, constituirea de firme in numele victimei. „Facilitatorii” solicită 20- 30% din sumă, copie după pașaport, CNP Norvegian si token bancar. Pe lângă suma stabilită de comun acord, fraudatorii „împrumută” alte sume considerabile fără știința, dar cu documentele păgubitului.
Pentru informații suplimentare, persoanele interesate sunt invitate să viziteze site-ul I.T.M. Sibiu, www.itmsibiu.ro și site-ul Inspecției Muncii, www.inspecțiamuncii.ro.
Odată cu venirea gerului peste Sibiu a crescut alrmant gradul de poluare al aerului. Senzorii instalați de Aer Liber, dar și cei de la cabinetul europarlamentarului Nicu Ștefănuță arată toți un grad ridicat de poluare, mai ales seara și dimineața devreme.
Astfel, azi dimineață la ora 6 senzorii indicau depășiri ale indicelor de poluare PM (particule in suspensie), chiar și de 206 µg/m3 față de maximul admis de 50 µg/m3.
Europarlamentarul Nicu Ștefănuță a sesizat Garda de Mediu Sibiu: „Am trimis o solicitare către Garda de Mediu Sibiu și am cerut clarificări cu privire la această situație. România pierde anual 25.000 de oameni din cauza poluării atmosferice. Asta înseamnă că românii care locuiesc în zone urbane puternic poluate, pierd în medie 4 ani din speranța de viață. Mă voi strădui în continuare să lupt pentru un aer mai curat și să ajut concret la pavarea drumului către o viață mai sănătoasă aici la noi, în Europa.”
Ce a general poluarea?
În ultimele trei zile valul de poluare al aerului de deasupra Sibiului a fost înregistrat de toți senzorii. Cauza este folosirea mijloacelor de încălzire pe timp de iarnă, dar mai ales a celor cu alte materiale decât cele legale. Tot mai des oamenii folosesc la încălzire resturi de plastic, cauciuc și alte materiale care generează poluare.
Un alt factor este generat tot de temperaturile scăzute și presiunea atmosferică. Odată cu scăderea temperaturii, natura nu mai absoarbe le fel dioxidul de carbon și acesta se comasează la sol.
Cum ne afectează poluarea cu PM2.5 sănătatea?
Potrivit unui studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății (”Analiza datelor privind aspectele legate de sănătate ale poluării aerului”), expunerea pe termen lung la acest tip de particule poate cauza:
Chat GPT este primul mare proiect deschis publicului larg de a testa inteligența artificială. Am dorit să punem și noi la încercare și am cerut, în limba română să ne redacteze un articol de presă despre orașul Sibiu.
Rezultatul a fost unul suprinzător de bun. Prezentăm mai jos întreg articolul creat în câteva secunde de inteligența artificială prin Chat GPT. De remarcat folosirea corectă a limbii române, a punctuației și diacriticelor. De asemenea textul a compilat elementele esențiale despre orașul Sibiu. A amintit anul cultural 2007, principalele festivaluri și Muzeul Brukenthal.
Articolul scris de inteligența artificială Chat GPT despre Sibiu
Orașul Sibiu, situat în Transilvania, România, este cunoscut pentru arhitectura sa medievală, istoria sa bogată și cultura sa vibranta. Sibiu a fost fondat în secolul al XII-lea și a devenit un important centru comercial și cultural în secolele următoare. În 2007, Sibiu a devenit Capitala Culturală Europeană, recunoscându-i astfel importanta sa culturală și istorică.
Unul dintre punctele de atracție ale orașului Sibiu este centrul istoric, care este încadrat de ziduri medievale și este acoperit de străduțe pavate cu pietre. Aici se află mai multe clădiri vechi și monumente, precum Biserica Evanghelică, Turnul Sfatului și Piața Mare. Toate acestea reflectă istoria și arhitectura orașului și oferă o privire fascinantă asupra vieții din secolele trecute.
De asemenea, orașul Sibiu găzduiește o serie de festivaluri și evenimente culturale anuale, inclusiv Festivalul Internațional de Teatru, Festivalul Internațional de Muzică și Arta Stradală. Acestea atrag artiști și muzicieni din întreaga lume și oferă spectatorilor o experiență culturală unică.
O altă atracție turistică importantă din Sibiu este Muzeul Brukenthal, care găzduiește o colecție impresionantă de artă europeană, inclusiv lucrări de la artisti renumiți precum Rembrandt, Rubens și Tizian. Muzeul este un punct de referință pentru cultura și istoria României și oferă o privire asupra vieții și a artei europene din secolele trecute.
În concluzie, orașul Sibiu este un loc fascinant, plin de istorie și cultură. Atât centrul istoric, cât și festivalurile și muzeele oferă turiștilor o experiență autentică și memorabilă. Este un oraș care merita explorat și apreciat, iar turiștii sunt încurajați să îl viziteze.
Responsabilii cabanei Capra sunt cercetați pentru înșelăciune de procurori. Aceștia sunt acuzați că nu i-au informat pe turiști de pericolul real la care se expun, cazându-se acolo. Mai mult, le-au facilitat accesul, deszăpezindu-le drumul și punându-le la dispoziție parcarea.
„În continuarea verificărilor privind evenimentul care a avut loc în noaptea de 4 spre 5 februarie, pe DN 7C, în zona unei unităţi de cazare turistică, poliţiştii din cadrul Secţiei de Poliţie Rurală Albeştii de Argeş desfăşoară cercetări într-un dosar penal aflat sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Curtea de Argeş, întocmit sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune, conform art. 244 din Codul penal”, a anunţat, marţi, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Argeş.
De asemenea, poliţiştii desfăşoară cercetări în vederea identificării şoferilor autovehiculelor care au fost avariate ca urmare a producerii avalanşei, pentru eliberarea autorizaţiilor de reparaţie auto şi luarea măsurilor legale care se impun.
„Până în prezent, a fost stabilită identitatea persoanelor care s-au aflat la unitatea de cazare turistică şi au fost identificate 14 autovehicule, însă până la emiterea prezentei comunicări nu a fost posibilă extragerea acestora, pentru constatarea avariilor şi întocmirea documentelor legale”, arată sursa citată.
Conform datelor transmise anterior de IPJ Argeş, DN 7C este închis traficului, de la kilometrul 104, încă de la data de 30 octombrie 2022, acest aspect fiind semnalizat prin indicatoare de-a lungul DN 7C, dar şi prin indicator şi barieră la kilometrul 104.
Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu a anunțat, în cadrul bilanțului anual 2022, că toate persoanele puse în arest la domiciliu de instanță au evadat.
„După intrarea în vigoare a Legii nr. 146/2021, în anul 2022, la nivelul judeţului Sibiu, au fost întocmite 12 dosare penale pentru săvârşirea infracţiunii de evadare de către persoanele aflate cu măsura preventivă a arestului la domiciliu, constând în încălcarea de către aceştia a obligaţiei de a nu părăsi imobilul unde execută măsura arestului la domiciliu.” se precizează în raport.
Am cerut informații suplimentare Poliției și ni s-a transmis că cele 8 persoane care au primit pentru 12 fapte penale arest la domiciliu în anul 2022 nu au respectat condițiile și au plecat de acasă. Polițiștii i-au depistat și i-au prezentat instanței, din nou, pentru alte măsuri.
Palatul Brukenthal din Avrig, fosta Reședință de Vară a baronului Samuel von Brukenthal, continuă și în acest an, organizarea și găzduirea unor mari evenimente culturale și artistice, de talie națională și internațională. Calendarul activităților propuse pentru anul 2023 va fi deschis în cinstea venirii primăverii, la finalul lunii martie, cu o manifestare de suflet, dedicată promovării unui important artist local, pictorul Mircea Codrea, vechi și bun prieten al frumosului complex baroc de la poalele Munților Făgăraș, numit odinioară ”Edenul Transilvaniei”.
Vernisajul expoziției ”Arta Universală cu maestru Mircea Codrea” este programat pentru sâmbătă, 25 martie 2023, începând cu ora 18 și va avea loc în Sala Festivă a Oranjeriei Palatului Brukenthal Avrig.
Participanții la vernisaj vor putea admira în cadrul expoziției reproduceri ale unor celebre picturi realizate de mari artiști ai lumii (Leonardo da Vinci, Hyacinthe Rigaud, Sandro Botticelli, Van Gogh, Rembrandt), lucrări pictate cu mare grijă și dragoste pentru artă de avrigeanul Mircea Codrea. Cu prilejul vernisajului expoziției de la Palatul Brukenthal Avrig, participanții vor avea oportunitatea de a afla de la artistul avrigean povestea realizării fiecărei picturi, precum și detalii referitoare la viața artistilor, stiluri și tehnici abordate de aceștia etc.
Evenimentul va fi onorat și de participarea pictorului lituanian Gintaras Meskauskas, stabilit în California – Statele Unite ale Americii, cunoscut și pentru activitatea de PR artistic pe care o desfășoară. Începerea unei colaborări cu artistul din Lituania va constitui, pentru Palatul Brukenthal Avrig, oportunitatea de a fi promovat, prin galeria de artă deținută, în diverse țări de pe mapamond.
În continuarea vernisajului expoziției ”Arta Universală cu maestrul Mircea Codrea”, Palatul Brukenthal Avrig va organiza o degustare de vinuri, ce va completa un meniu culinar – artistic conceput special pentru acest eveniment. În ultimii ani, pictorul avrigean Mircea Codrea a realizat mai multe lucrări, reproduceri după picturi celebre ale unor mari artiști ai lunii, care pot fi admirate pe pereții sălii de festivități a Oranjeriei și în restaurantul Palatului Brukenthal din Avrig. Printre aceste lucrări se află și unul dintre cele mai mari tablouri pictate de un artist român contemporan, o reproducere după „Rondul de noapte”, cea mai importantă operă a pictorului olandez Rembrandt Harmenszoon van Rijn (1606- 1669). Originalul a fost pictat în anul 1642 şi poate fi văzut la Rijksmuseum în Amsterdam (Olanda). Tabloul original are dimensiunile 3,63 metri X 4,37 metri şi a fost comandat şi plătit de personajele din operă, pentru Primăria din Amsterdam. Copia realizată de artistul plastic din Avrig are 2,72 metri X 1,50 metri şi probabil că în România este cea mai mare reproducere. Munca la acest tablou a însumat puţin peste două luni, respectiv 317 ore de lucru efectiv.
Galeria de artă de la Palatul Brukenthal din Avrig poate fi vizitată zilnic, în intervalul orar 10 – 22, cu excepția zilelor în care sunt programate alte evenimente. La cerere, pictorul Mircea Codre poate asigura un ghidaj personalizat în cadrul galeriei, programările putând fi făcute la numărul de telefon 0743-857671 sau prin email, la office@palatulbrukenthalavrig.ro.
Au început înscrierile pentru ediția a patra a competiției școlare Olimpiada de benzi desenate, la care pot participa elevii de clasele I-XII. Înscrierea se face prin intermediul bibliotecilor școlare, județene, orășenești și comunale până la data de 30 aprilie, iar Jocurile Olimpice din Antichitate constituie tema ediției, scrie Agerpres.
Cei interesați, sunt așteptați la Biblioteca ASTRA, sediul central și filiale, pentru a se înscrie, dar și pentru a găsi inspirație. În colecțiile bibliotecii publice sibiene puteți afla care erau valorile olimpismului consultând volumele dedicate competițiilor atletice care aveau loc pe arenele Greciei Antice.
Olimpiada de Benzi Desenate, ediţia a patra, competiţie destinată şcolarilor şi elevilor din clasele I – XII, se va desfăşura în perioada ianuarie – mai şi va fi dedicată Jocurilor Olimpice din Antichitate, potrivit unui comunicat de presă.
Lucrările trebuie să abordeze una dintre valorile olimpismului: excelență, spiritul de echipă, prietenia, fairplay-ul, toleranță, respectul, bucuria aflată în efort, echilibrul dintre corp şi minte. Organizatorii le oferă elevilor care vor să participe câteva informații utile despre Jocurile Olimpice.
“Jocurile Olimpice din antichitate au reprezentat o serie de competiții atletice între reprezentanți ai orașelor-stat și unul dintre Jocurile Panhelene din Grecia Antică. Au fost ținute în onoarea lui Zeus, iar grecii le-au dat o origine mitologică. Grecii credeau că jocurile își aveau rădăcinile în religie, competiția atletică era legată de venerarea zeilor, iar jocurile antice erau menite să aducă pace, armonie și o întoarcere la originile vieții grecești. Ele au continuat să fie celebrate și când Grecia a intrat sub stăpânire romană în secolul al II-lea î.Hr.
În timpul Jocurilor Olimpice antice, era anunțată ekecheiria (un armistițiu olimpic), pentru ca sportivii și pelerinii religioși să poată călători în siguranță din orașele lor către locurile unde se organizau competițiile. Premiile pentru învingători erau coroane de frunze de măslin sau simple coroane.
Jocurile Olimpice antice au avut mai puține evenimente decât Jocurile Olimpice moderne și numai bărbații greci născuți liberi aveau voie să participe, deși au existat femei victorioase deținătoare de care de luptă. Atât timp cât îndeplineau criteriile de înscriere, sportivilor din orice oraș-stat și regat grec li s-a permis să participe. Competițiile s-au desfășurat întotdeauna la Olympia”, conform sursei citate.
Regulament de participare la Olimpiada de Benzi Desenate
Condiții: Concursul este destinat școlarilor și elevilor clasele I-XII.
Specificații tehnice: Metoda de lucru trebuie să respecte etapele realizării unei benzi desenate desene în creion contur culoare (creioane colorate, carioci, tempera acuarele sau alb-negru cu nuanțe de gri). Se va lucra pe verticală.
Dimensiunea lucrării:
format A4 pentru clasele I-IV
format A3 pentru clasele V-XII
Obligatoriu o lucrare trebuie să fie realizată de un singur elev care își asumă originalitatea subiectului a poveștii în benzi desenate. Orice idee copiat va fi eliminată din concurs.
Lucrarea de bandă desenată trebuie realizată pe o singură pagină/planșă. Fiecare concurent poate participa cu o singură pagină/planșă. Participanții care vor trimite mai mult de o planșă vor fi eliminați din concurs.
Înscrierea paginilor planșelor în concurs se face doar prin intermediul bibliotecilor școlare județene orășenești și comunale. Fiecare bibliotecă, bibliotecar saau profesor v-a trimite o listă cu participanții la concurs împreună cu planșele scanate direct la adresa olimpiadabd@gmail.com.
CIVITAS este un program emblematic, co-finanțat de Comisia Europeană, care sprijină îndeplinirea obiectivelor acesteia în domeniul mobilității și transportului.
Continuându-și misiunea, Civitas lansează concursul dedicat tinerilor numit VISUAL STORY, provocându-i să împărtășească viziunea lor asupra mobilității în imagini (foto sau video). Vor fi selectați cinci câștigători care vor primi ca premiu un abonament Interrail valabil pe o lună și care le va permite să călătorească gratuit cu trenul în 33 de țări europene. Înscrierile în concurs se pot face până în 27 februarie 2023.
Ieri și astăzi, părinții copiilor din toată țara au primit pe card alocațiile copiilor. Dar mărirea mult așteptată, conform legii, nu a venit. Guvernul României nu și-a respectat propria decizie și a mărit alocațiile cu rata inflației din anul 2021, și nu cu cea din 2022. Astfel mărirea este de 5,1% și nu de 13,8%.
Sumele plătite de ANPIS/Ministerul Muncii pentru alocația de stat pentru copii, aferentă lunii ianuarie 2023, sunt următoarele:
631 lei pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani sau de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap (de la 600 lei în 2022);
256 lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 2 ani și 18 ani, precum și pentru tinerii peste 18 ani care urmează cursurile liceale sau profesionale (de la 243 lei în 2022);
631 lei pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani și 18 ani, în cazul copilului cu handicap (de la 600 de lei în 2022).
Suma cu care a crescut alocația este de 13 lei pentru copiii peste 2 ani și de 31 de lei pentru cei sub 2 ani.
Guvernul nu își respectă propria decizie
Legislația care se aplică în domeniul alocațiilor de stat pentru copii este Legea 61/1993, modificată prin OUG 126 din 15 decembrie 2021. La articolul 2, alineatul 3, prevede: “începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocației de stat pentru copii se indexează anual, din oficiu, cu rata medie anuală a inflației. Rata medie anuală a inflației este indicatorul definitiv cunoscut în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicat de Institutul Național de Statistică“. INS a calculat pentru anul 2022 o rată a inflației de 13,8%, iar pentru anul 2021 o rată de 5,1%. Guvernul a ales să aplice rata inflației din 2021, deși în OUG 126 se stipulează altceva.
Conform calculelor făcute în baza ratei inflației din 2022, de 13,8% alocațiile pentru copii plătite în februarie pentru ianuarie 2023 ar fi trebuit să fie astfel:
683 de lei – pentru copiii cu vârsta de până la doi ani (sau de până la trei ani, în cazul copiilor cu dizabilități);
277 de lei – pentru copiii cu vârsta între doi și 18 ani (precum și pentru tinerii de peste 18 ani care urmează cursurile liceale sau profesionale);
683 de lei – pentru copiii cu dizabilități cu vârsta între trei și 18 ani.
Vorbim mereu de 𝐜𝐨𝐥𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐠𝐮𝐧𝐨𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 și de 𝐫𝐞𝐜𝐢𝐜𝐥𝐚𝐫𝐞. Și o facem pentru a crește gradul de conștientizare, în mod special. Cum și când crezi că au apărut acțiunile de colectare și reciclare?
▪Surprinzător, poate, primul program minicipal de colectare a gunoiului a avut loc în anul 500 î.Hr., în Atena. Prin acesta, se impunea ca gunoiul să fie aruncat la peste 1.500 kilometri de oraș. ▪Evoluția reciclării a cunoscut un moment semnificativ în 1776, când patrioții au doborât o statuie a regelui George al III-lea, au topit-o și au folosit-o pentru a crea peste 40.000 de gloanțe în timpul Războiului de Independență al SUA. De asemenea, tot în acele vremuri, hârtia a fost reciclată ca marfă vitală, din cauza lipsei de materii prime. De atunci, s-a desfășurat un proces continuu de colectare și reciclare, până în zilele noastre. Acțiunile sunt tot mai ample de la an la an, în toată lumea.
SOMA, principalul furnizor de servicii de colectare și transport deșeuri de pe raza județului Sibiu
Primaria oraşului Copşa Mică a obţinut încă două finanţări prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, pe componenta 3 – Managementul Deşeurilor.
Astfel, se va înfiinţa un Centru de Colectare prin aport voluntar cu o valoare de 4.558.786 lei, aproximativ 930.000 Euro. Prin proiect se va realiza o platformă carosabilă pe care se vor amplasa 17 containere metalice pentru colectarea deşeurilor, drum de acces, canalizarea apelor pluviale în zonă, spaţiu verde, împrejmuire amplasament şi se va monta un cântar carosabil. În centru vor fi colectate separat deşeurile ce nu pot fi colectate în sistemul clasic (din poartă în poartă).
Al doilea proiect este Construirea de insule ecologice digitalizate cu o valoare de aproximativ 215.000 Euro, peste 1.000.000 de lei şi constă în construire a 18 insule supraterane, fiecare cu câte 5 containere de 1,1 mc (biodegradabil, rezidual, sticlă, plastic, metal, hârtie şi carton), amplasate în zona blocurilor din oraş, depozitarea deşeurilor făcându-se pe baza unei cartele electronice de acces.
În perioada 5 – 8 februarie 2023, la București a avut loc cea de-a 26-a sesiune ordinară a Adunării generale a ACoR, precum și ședința ordinară pe semestrul I/2023 a Consiliului director al ACoR.
Cea de-a 26 – sesiune ordinară a Adunării Generale ACoR este evenimentul anul în cadrul căreia se decernează: ordinele, trofeele și diplomele anuale care încununează activitatea comunelor și a primarilor pe diverse domenii.
Domnului primar, al comunei Sadu, Valentin Ivan i-a fost decernat trofeul „ZETEA”. Această distincție a fost instituită începând cu anul 2016 și se acordă comunelor și/sau primarilor acestora în semn de apreciere pentru instalarea de investitori și promovarea de produse tradiționale românești, în mediul rural.
„Trofeul ZETEA pe care, cu bucurie, l-am primit în numele comunității din comuna Sadu este rezultatul unei bune colaborări între administrația locală și oamenii locului. Le mulțumesc tuturor celor din comunitatea sădeană pentru colaborare și implicare, iar juriului pentru încununarea și recunoașterea efortului nostru.”, a declarat Valentin Ivan, primarul comunei Sadu.
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, plecând de la dispozițiile legale în materie de stare civilă, pentru a asigura o informare judicioasă și de actualitate a cetățenilor cu privire la posibilele fapte sau situații în care se pot regăsi, într-un anumit moment, și care pot determina aplicarea de sancțiuni contravenționale la regimul actelor de stare civilă, cu consecințe patrimoniale, pe de-o parte, cât și pentru a veni în sprijinul acestora în ceea ce privește evitarea încălcării legislației speciale, pe de altă parte, aduce la cunoștință, cetăţenilor judeţului Sibiu, următoarele:
➢ este interzisă reţinerea certificatelor de stare civilă de către orice persoană, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege; prin urmare, deţinerea fără drept a certificatului de stare civilă aparţinând altei persoane antrenează răspunderea contravențională a celui care posedă un asemenea înscris, în mod nejustificat;
➢ nedeclararea naşterii sau decesului în condiţiile şi în termenele prevăzute de lege. Așadar, cetățenii trebuie să știe că le revine obligația de declarare a naşterii în termen de 30 de zile pentru copilul născut viu şi în termen de 3 zile pentru copilul născut mort. Termenele se socotesc de la data naşterii. În cazul în care copilul născut viu a decedat înăuntrul termenului de 30 de zile, declararea naşterii se face în termen de 24 de ore de la data decesului. Cât privește declararea decesului, aceasta se face în termen de 3 zile de la data încetării din viaţă a persoanei, peste acest termen fiind obligatorie aprobarea parchetului. Când decesul se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, precum şi în cazul găsirii unui cadavru, pentru întocmirea actului de deces este necesară şi dovada eliberată de poliţie sau de parchet, din care să rezulte că una dintre aceste autorităţi a fost sesizată despre deces și, în consecință, în aceste ultime situații,
termenul de 3 zile de declarare a decesului se calculează de la data eliberării certificatului medical constatator al decesului;
➢ neprezentarea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve pentru transcriere în registrele de stare civilă române, în termenul prevăzut de lege. Așadar, cetăţeanul român este obligat ca, în termen de 6 luni de la înregistrarea actului sau faptului de stare civilă la autorităţile străine, respectiv de la data dobândirii/redobândirii cetăţeniei române, să solicite transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale competent/competentă ori la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României. În ceea ce privește transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă privind cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul prevederilor art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de 6 luni curge de la data depunerii jurământului de credinţă faţă de România;
➢ omiterea declarării, în faţa ofiţerului de stare civilă, a unor date referitoare la starea civilă a persoanelor sau declararea lor în mod inexact, aceasta întrucât înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă şi înscrierea menţiunilor se fac la cerere, pe baza declaraţiei solicitantului, sau din oficiu, în condiţiile prevăzute de lege;
➢ pierderea sau deteriorarea certificatelor de stare civilă. În acest context, precizăm că, legiuitorul a prevăzut în conținutul actului normativ care reglementează activitatea de stare civilă faptul că, este interzisă modificarea sau completarea fără drept ori plastifierea certificatelor de stare civilă, acestea devenind nule;
➢ nerespectarea termenului prevăzut de lege privind sesizarea poliţiei despre găsirea unui copil. Cu privire la situația invocată, statuăm următoarele, și anume: orice persoană care a găsit un copil ale cărui date de identificare nu se cunosc, este obligată să anunţe cea mai apropiată unitate de poliţie în termen de 24 de ore;
➢ nedeclararea modificărilor intervenite în străinătate în statutul civil sau cu privire la nume, în termenul de 6 luni de la înregistrarea acestor modificări. Și aici vom aminti doar câteva dintre situațiile în care cetățenii sunt obligați să solicite înscrierea pe marginea actelor de stare civilă române a modificărilor vizând: stabilirea filiaţiei prin recunoaştere sau hotărâre judecătorească definitivă şi încuviinţarea purtării numelui; contestarea recunoaşterii sau tăgăduirea paternităţii; căsătorie, desfacerea, încetarea sau anularea căsătoriei; adopţie, desfacerea, încetarea sau anularea adopţiei; schimbarea numelui; deces; schimbarea sexului, după rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, etc.
Nu în ultimul rând, suntem nevoiți să menționăm și faptul că, pentru fiecare dintre faptele sau situațiile enumerate anterior, legiuitorul a prevăzut, în cuprinsul Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, sancțiunea amenzii contravenționale în cuantum de 100 lei – 500 lei.
În contextul celor reiterate, adresăm rugămintea tuturor persoanelor care doresc relații suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de stare civilă, și nu numai, să acceseze website-ul instituției noastre www.djepsibiu.ro – în secțiunile specifice de interes.
Din motive obiective și independente de voința organizatorilor, actorii Trupei „Amprente“ a Colegiului de Științe „Grigore Antipa” din Brașov nu vor mai putea susține spectacolul de teatru „Zbor“, programat pentru data de 11 februarie 2023, la Sala Traube.
Medieșenii care au achiziționat deja bilete pentru acest spectacol le pot folosi pentru următoarea reprezentație, programată în data de 18 februarie 2023 sau pot recupera sumele echivalente biletelor achiziționate, de la Centrul de Informare Turistică din Mediaș – str. Nicolae Iorga nr. 2 de luni până vineri, între orele 8:00 – 16:00.
O casa din satul Fântânele din județul Sibiu a fost mistuită de un incendiu, în cursul acestei zile. Mai mulți pompieri se luptă cu flăcările.
La fața locului sunt mobilizate următoarele forțe: patru autospeciale de stingere cu apă și spumă, o autospecială de primă intervenție și comandă, un echipaj SMURD. Incendiul a cuprins întregul acoperiș al casei, iar pompierii lucrează la aceste momente pentru localizare și lichidare.
În urma incendiului acoperișul casei a ars în totalitate pe o suprafață de aproximativ 100 mp, pereții interiori ai casei au fost afectați de incendiu, iar flăcările au cuprins și anexa din spatele casei.
Incendiul a fost cauzat de coșul de fum al sobei din bucătărie, care era amplasat necorespunzator.
Europarlamentarul sibian Nicu Ștefănuță (Renew Europe) a transmis către mass media următorul comunicat de presă:
Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, s-a adresat astăzi plenului Parlamentului European. Liderul de la Kiev a mulțumit Europei pentru sprijinul oferit Ucrainei în lupta sa împotriva invaziei rusești, înainte de a se adresa în fața summit-ul liderilor UE, care se va solda cu și mai mult ajutor pentru țara noastră vecină.
Europarlamentarul sibian Nicu Ștefănuță (Renew Europe) a fost prezent în plenul Parlamentului European, documentând, într-o postare live pe pagina sa de Facebook, vizita lui Zelenski în Europa: “Volodimir Zelenski, Președintele Ucrainei, omul politic al momentului care întruchipează curajul, a venit in Parlamentul European. Aproape un an a trecut de la invazia și războiul irațional pe care îl duce Putin în Ucraina. Zelenski a ținut un discurs despre curaj și despre mize, despre destinul european pe care Ucraina îl urmărește. Ucraina își dorește modul de viață european pe care atâția politicieni români îl subestimează ori îl hulesc.
Am fost acolo prezent, în Parlamentul European, am documentat toată venirea lui. Acesta a fost primit ca un erou, ca cea mai mare celebritate. Atunci când a sosit, s-a lăsat o emoție. De ce? Pentru că știm curajul și determinarea pe care o au ucraininenii în fața acestui război. Astăzi, în 2023, Ucraina se luptă pentru libertate și pentru a putea trăi așa cum o facem noi în Europa, liberi.
Ceea ce noi luăm de-a gata este bunul pentru care unii oameni mor în Ucraina: libertatea și valorile noastre. Este un mesaj și pentru români.”, menționează eurodeputatul sibian.
Un bărbat de aproximativ 50 de ani a fost găsit fără suflare, astăzi, la etajul parcării din Hipodrom, situată în apropierea străzii Rahovei din municipiul Sibiu.
La fața locului salvatorii au găsit o persoană de sex masculin în vârstă de aproximativ 50 de ani, fără semne vitale, astfel medicul a declarat decesul acestuia.
Vicepreședintele USR, Dan Barna a transmis către mass media următorul comunicat de presă:
Președintele Iohannis descoperă un pic mirat că ministrul de Interne are probleme care „trebuie luate foarte în serios”. Dl. Bode are, într-adevăr, multe probleme și sunt luni de zile de când USR spune lucrul ăsta. Tot de luni de zile, USR îi cere șefului statului să spună românilor dacă e sau nu de acord cu menținerea în funcție a lui Lucian Bode.
Nu știu dacă termenul dat de președinte pentru rezolvare – până la rotativa guvernamentală – e vreo dovadă de seriozitate. Știu doar că România a pierdut în fiecare zi în care Iohannis, Ciolacu și Ciucă s-au făcut că nu aud și nu văd.
Tema avizului – „Spațiul european al datelor privind sănătatea”
În cadrul sesiunii plenare a Comitetului European al Regiunilor (CoR), desfășurate la Bruxelles în perioada 08-09 februarie 2023, membrii au dezbătut și au acordat vot pozitiv pentru avizul pe tema Spațiul european al datelor privind sănătatea (EHDS) al cărei raportoare este Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Principalul beneficiar al proiectului Spațiul european al datelor privind sănătatea este pacientul. Acesta va avea acces, indiferent de statul membru în care se află, la datele sale medicale în format electronic și le va putea partaja, la nevoie, cu medicii din oricare stat al UE, într-un format unitar, prin standarde clare, practici și infrastructuri digitale comune. De asemenea, Spațiul european al datelor privind sănătatea sprijină utilizarea datelor în scopul cercetării și dezvoltării și implementării politicilor de sănătate publică.
„Doresc să le mulțumesc experților care au fost alături de mine în pregătirea acestui aviz, domnilor László Lorenzovici și Alexandru Bârsan. Spațiul european al datelor privind sănătatea creează premisa ca utilizarea datelor din sănătate să aducă o îmbunătățire semnificativă a sistemelor de sănătate din UE. Pacientul este în centrul acestei politici, iar dreptul acestuia de a-și controla și de a dispune de propriile date medicale, primează. Crearea spațiului european al datelor privind sănătatea va contribui direct și la cercetarea medicală, dar și la dezvoltarea politicilor publice din sănătate. Beneficiile unui spațiu comun al datelor medicale mi-au fost confirmate și de către locuitorii din județul Sibiu, unde am implementat dosarul medical digital prin Platforma Portal Medical, prin care sibienii își pot consulta tot istoricul medical, la un click distanță. Totodată, ca autoritate care are în subordine cele mai importante spitale din județ, am simțit importanța datelor medicale electronice centralizate, în fundamentarea politicilor de investiții în infrastructura sanitară, dar și în dimensionarea și structurarea celei mai importante investiții în sănătate din județul Sibiu: construirea unui nou spital județean de urgență. Așadar, EHDS este o componență centrală, a unei Uniuni Europene a sănătății puternice”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Context:
În vara anului 2022, Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, a fost desemnată, din partea Comisiei pentru Resurse Naturale (NAT) a Comitetului European al Regiunilor, drept raportoare pentru avizul pe tema Spațiul european al datelor privind sănătatea. În pregătirea acestui aviz, Daniela Cîmpean a întreprins întâlniri și consultări cu părțile interesate din domeniul sănătății din statele membre UE și cu Comisia Europeană, dar și cu membri ai Parlamentului European. Documentul a fost dezbătut și a primit vot pozitiv din partea membrilor Comisiei NAT în ședința din luna noiembrie 2022, iar acum proiectul de aviz a fost dezbătut și votat de către membrii CoR în cadrul sesiunii plenare din 08-09 februarie 2023. Ulterior acestui vot avizul CoR va fi trimis către instituțiile UE implicate în procesul legislativ.
Reamintim faptul că Daniela Cîmpean, președinta Consiliul Județean Sibiu a fost numită membră a Comitetului European al Regiunilor pentru perioada 2020-2025 și reprezintă județul Sibiu în instituția UE care reunește autorități locale și regionale din statele membre. În afara de Comisia NAT, Daniela Cîmpean mai face parte din Comisia pentru Politică Economică (ECON) din cadrul CoR.
“De data aceasta, vă invităm să purtați măști de carnaval. Noi oferim muzica și surprizele, în complicitate cu prietenii de la Hotel Împăratul Romanilor și Eco Zen Boutique” – au transmis reprezentații Filarmonicii de Stat Sibiu.
Cetățenii care doresc să susțină Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu o pot face prin donații și sponsorizări către Asociația Pneumologia. Organizația a fost înființată în anul 2011, de un grup de medici din cadrul spitalului, cu scopul de a ajuta unitatea sanitară să achiziționeze aparatură medicală, medicamente, materiale sanitare și orice tip de echipament necesar pentru creșterea calității serviciilor medicale și hoteliere, în beneficiul pacienților noștri.
„Le mulțumim tuturor celor care au direcționat cei 3,5% din impozitul pe venit Asociației Pneumologia, precum și tuturor sponsorilor și oamenilor de bine, care ne-au făcut donații în bani și echipamente medicale de-a lungul anilor. Acestea au ajutat spitalul să își îmbunătățească activitatea medicală și să aducă beneficii noi pentru pacienții noștri. Îi rugăm pe această cale pe toți cei care doresc să contribuie în continuare la efortul nostru de a le dărui oamenilor condiții cât mai bune în spital și îngrijiri adecvate, să direcționeze din impozitul pe venit pentru anul 2022, cei 3,5%, Asociației Pneumologia. Vă mulțumim mult, în numele pacienților noștri!”, a declarat dr. Violeta Frâncu, Președinte Asociația Pneumologia.
Formularul 230 cu datele Asociației Pneumologia este disponibil la următorul link: http://spital-tbc.ro/asociatia-pneumologia/
După completare, formularul trebuie transmis la spital, fie în format fizic, fie scanat, la adresa de email a spitalului – spitaltbcsibiu@yahoo.com
În anul 2022 Asociația Pneumologia a sprijinit spitalul cu aparatură și echipamente în valoare de peste 100 000 de lei. Printre acestea se numără 13 concentratoare de oxigen (de 30 și 10 l), aproape 700 de filtre concentratoare de oxigen, precum și cărucioare pentru transportul pacienților, aparate detectoare vene, tensiometre, cărucioare profesionale pentru curățenie ori întreținerea periodică a generatorului de oxigen din dotarea spitalului.
„Ne dorim în permanență ca serviciile medicale și condițiile oferite pacienților noștri să respecte cele mai înalte standarde de calitate. De aceea, apreciem sprijinul constant oferit de către Asociația Pneumologia în ultimii ani și ne bucurăm că împreună reușim să modernizăm cât mai mult aparatura și tehnicile de lucru utilizate în cadrul spitalului. Îi asigurăm pe sibieni că echipa de conducere a Spitalului de Pneumoftiziologie va face toate eforturile ca prin implicare și profesionalism să ofere servicii de sănătate cât mai bune pentru bolnavi!”, a declarat Cristian Roman, Manager Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu.
Menționăm că în anul 2022 în ambulatoriul de specialitate al Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu au fost consultați peste 17.500 de pacienți, adulți și copii, dintre care 2726 în regim de urgență, în cadrul camerei de gardă. De asemenea, aproape 2500 de pacienți au fost internați în cadrul Spitalului de Pneumoftiziologie în spitalizare continuă și alți 1403 în regim spitalizare de zi. 427 dintre pacienții internați au fost pacienți COVID pozitivi. Cu privire la examinările paraclinice, numărul radiografiilor efectuate a fost de aproape 14.180, iar numărul analizelor medicale de 98.327.
Hearing of Stella KYRIAKIDES, Commissioner-designate, Health - Q&A
Biroul europarlamentarului sibian – Nicu Ștefănuță ( strada Turnului, Nr. 12, Sibiu) se transformă, de miercuri, 8 Februarie 2023, în centru de colectare de donații pentru populația turcă afectată de cutremurele de zilele trecute.
Astfel, până vineri, 17 februarie, în intervalul orar 11:00– 17:00 (L-V) sibienii care doresc, sunt așteptați să ajute, cu donații, oamenii greu încercați în aceste zile.
Ambasada Turciei specifică tipul de ajutoare de care este nevoie urgent pentru populația din zona afectată de cutremure:
HAINE DE IARNĂ (ADULȚi și COPII): Paltoane, geci Pelerine de ploaie Ghete-cizme Pulovere Pantaloni Mănuși Fulare, eșarfe Căciuli Ciorapi, șosete Lenjerie de corp
ALTE ARTICOLE: Corturı Paturi de campanie Saltele (pentru cort) Pilote, pături Saci de dormit Reşouri, radiatoare, lămpi pe gaz Butelii Termosuri Lanterne Baterii externe Generatoare Cutii cu alimente (produse alimentare neperisabile – conserve) Mâncare pentru bebeluși Scutece Produse de igienă și curățenie Produse de igienă feminine
Produsele colectate vor fi, ulterior, transportate în regiunile afectate din Turcia.
Mega Image, lanțul de supermarketuri si magazine de proximitate din România,a retras de la vânzare produsul TERRA CHIPS STRIPES&BLUES 110G, cu lot: 228 A3 si cu termenul de valabilitate: 29.03.2023.
Retragerea produsului de pe piață și rechemarea acestuia de la consumatori au fost declanșate la solicitarea furnizorului, constatându‐se un conținut ridicat de acrilamidă. Toate produsele retrase urmează a fi distruse.
Considerând că sănătatea consumatorilor este cea mai importantă, Mega Image solicită clienților să NU consume produsele cu loturile sus menționate și roagă cu amabilitate să le distrugă sau sa le returneze la punctul de vânzare din care s‐a achiziționat produsul. Este necesară prezentarea bonului fiscal.
Consumatorii sunt rugați să returneze produsul cu datele menționate mai sus până la data de 17.03.2023.
“Le cerem scuze clienților noștri pentru neplăcerea creată și îi asigurăm că monitorizăm permanent calitatea și siguranța produselor noastre” -au transmis reprezentații Mega Image.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.