5.2 C
Sibiu
sâmbătă, 17 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 747

Bărbat din Scoreiu reținut după ce și-a bătut fiica în mod repetat

0
IMG

La data de 28 ianuarie, polițiștii Secției de Poliție Rurală Porumbacu de Jos au reținut un bărbat în vârstă de 54 de ani, din Scoreiu, cercetat penal pentru săvârșirea infracțiunilor de violență în familie, respectiv nerespectarea măsurilor instituite printr-un ordin de protecție provizoriu.

În fapt, la aceeași dată, în jurul orei 10:00, o tânără în vârstă de 16 ani, domiciliată în Scoreiu, a solicitat intervenția polițiștilor, reclamând faptul că tatăl său o lovește.

Ca urmare a verificărilor efectuate, polițiștii au întocmit un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de violență în familie, iar împotriva bărbatului s-a emis un ordin de protecție provizoriu, printre măsurile dispuse fiind și aceea de a păstra o distanță minimă de 50 de metri față de fiica sa.

Întrucât în jurul orei 13,00, bărbatul ar fi pătruns în spațiul din care fusese evacuat, apropiindu-se la o distanță mai mică de 50 de metri față de fiica sa, pe numele persoanei în cauză s-a deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de nerespectarea măsurilor instituite printr-un ordin de protecție provizoriu, fiind luată totodată și măsura reținerii 24 de ore pe bază de ordonanță.

În cursul acestei zile bărbatul va fi prezentat unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Cercetările continuă la nivelul Secției de Poliție Rurală Porumbacu de Jos, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Avrig.

Valentin Ivan, primarul comunei Sadu, a fost reales președinte al filialei Județene Sibiu ACoR

0
IMG

Astăzi la Sadu, a avut loc Sesiunea Extraordinară a Adunării Generale a Filialei Judeţene Sibiu ACoR, având ca drept scop alegerea consiliului director şi a preşedintelui filialei pentru noul mandat. Sesiune a fost organizată în sistem hibrid, respectând prevederile legale de restricţie şi protecţie sanitară la care au participat majoritatea primarilor de comune din judeţul Sibiu. Sesiunea a fost convocată conform prevederilor statutare de către domnul Emil Drăghici preşedintele asociaţiei Comunelor din România, primarul Comunei Vulcana Băi care a şi fost prezent la întâlnire, alături de domnul Achim Daniel Băluţă, preşedintele filialei judeţene Vâlcea, membru în consiliul director ACoR.

Întâlnirea a fost prezidată de preşedintele Emil Drăghici şi a avut pe ordinea de zi înscrise următoarele proiecte:

1. Stabilirea numărului de membrii în consiliul director al filialei

2. Alegerea comisiei de validare

3. Alegerea consiliului director

4. Stabilirea structurii pe funcţii în cadrul consiliului director

5. Alegerea preşedintelui.

Facem precizarea că, conform prevederilor statutare primarii au avut obligaţia să îşi exprime opţiunea de a candida pentru consiliul director timp de 10 zile de la emiterea dispoziţiei de convocare. Aşadar urmarea acestei proceduri, au fost 13 candidaţi. Funcţia de preşedinte a fost încredinţată conform votului secret, unanimităţii primarilor, domnului Valentin Ivan, primarul Comunei Sadu. Noua structură, a consiliului director are următoarea componenţă:

Prim-vicepreşedinte doamna Maria Greavu, primar Comuna Loamneş

Vicepreşedinţi: Dancu Nicolae primarul Comunei Păuca, Grecu Marius primarul Comunei Şelimbăr, Dragomir Mircea primarul Comunei Biertan, Aurel Terbea primarul Comunei Merghindel, Constantin Văcariu primarul Comunei Arpaşu de Jos, Urian Emil primarul Comunei Şeica Mică secretar general, Călin Gheorghe primarul Comunei Gura Râului, iar membrii Lazăr Nicolae primarul Comunei Hoghilag, Budin Vasile primarul Comunei Poplaca, Restea Valentin primarul Comunei Şura Mică, David Ioan primarul Comunei Roşia.

Noua conducere şi-a asumat un mandat în care să fie armonizate deciziile privind politica de guvernanţă a administraţiei publice locale cu nevoile reale de dezvoltare durabilă a satului românesc, de creşterea performanţei şi a digitalizării serviciilor administraţiei publice locale, de conservare a patrimoniului şi a valorilor cultural spirituale din satul Românesc. Pe plan prioritar primarii de comune susţin creşterea performanţelor din sistemul de educaţie atât prin sprijinul logistic şi material cât şi prin susţinerea în condiţiile legii stimulării învăţământului performant. O altă decizie prioritară adoptată a fost înfiinţarea unei direcţii privind accesarea Fondurilor Europene, o sursă reală de dezvoltare viabilă şi sustenabilă a localităţilor. A fost supus spre analiză raportul de activitate al preşedintelui şi al consiliului director aferent anului 2020.

Facem precizarea că domnul Valentin Ivan este şi ofiţerul de presă cu rang de vicepreşedinte al Asociaţiei Comunelor din România.

VIDEO: Incendiu de vegetație între localitățile Țapu și Copșa Mică

0
Screen Shot    at

Un incendiu de vegetație a izbucnit în această seară pe DN14B-km, între localitățile Țapu și Copșa Mică. Pentru că focul era foarte aproape de drumul național, poliția rutieră a ajuns la fața locului pentru a supraveghea traficul rutier.

Pompierii SVSU au intervenit cu mai multe echipaje pentru izolarea și lichidarea incendiului. La ora aceasta, incendiul a fost lichidat iar traficul rutier nu este afectat.

BOND… JAMES BOND! Câinele polițist care a prins hoții unui porc

0
IMG

Câinele polițist Bond, ce operează cu rapiditate și seriozitate pe raza județului Sibiu, a reușit să depisteze patru presupuși autori ai unui furt dintr-o gospodărie din Netuș.

Acesta face echipă perfectă cu Cristi, un polițist sibian cu experiență. Împreună, prind cei mai răi infractori încă din 2019.

La data de 27 ianuarie, în jurul orei 11:00, un bărbat din localitatea Netuș a sesizat polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Agnita cu privire la faptul că, în noaptea de 26/27 ianuarie, persoane necunoscute au sustras dintr-o anexă a gospodăriei un porc de aproximativ 60 de kg.

La fața locului s-au deplasat polițiști din cadrul secției rurale însoțiți de un polițist din cadrul Serviciului Criminalistic și o echipă din cadrul Echipei Operative Canine a I.P.J. Sibiu.

Cu ajutorul conducerii în teren de către câinele de urmă, Bond, polițiștii au reușit în scurt timp identificarea presupușilor autori ai faptei. Este vorba despre patru tineri, în vârsta de 14, 15, 18, respectiv 20 de ani, din aceeași localitate.

La domiciliul unuia dintre cei identificați, s-a găsit și recuperat cantitatea de 27 de kg de carne de porc.

Anul trecut a depistat alți patru hoți

Anul trecut, Bond și Cristi au reușit să identifice patru hoți ce au prădat o societate comercială din Șelimbăr.

„Împreună cu Cristi, predestinați parcă să formeze o echipă, fiind născuți în aceeași zi și lună, cei doi ”adulmecă” infractorii încă din 2019, după ce Bond a absolvit cu brio cursurile de calificare pentru prelucrarea urmelor de miros. Cristi și Bond nu sunt la prima ispravă de acest gen, după ce, anul trecut, in urma prelucrării urmei, s-a reușit stabilirea traseului și identificarea autorilor unui furt dintr-o societate comerciala din Șelimbăr, precum și recuperarea bunurilor sustrase. Iar lista succeselor celor doi poate continua.” au transmis reprezentanții IPJ SIBIU

VIDEO: Începe evaluarea dosarelor din sistemul public de pensii. Procesul va dura maximum 18 luni şi va cuprinde aproximativ 5 milioane de dosare

0
raluca turcan

Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, a anunţat joi că a emis ordinul de ministru prin care se va demara evaluarea dosarelor din sistemul public de pensii din România, proces care va dura maximum 18 luni şi va cuprinde aproximativ 5 milioane de dosare de pensii,potrivit Agerpres.

„Aş dori să anunţăm că astăzi am emis ordinul de ministru prin care vom începe evaluarea dosarelor din sistemul public de pensii din România aşa cum prevede articolul 157, alineatul 2 din Legea 127, publicată în Monitorul Oficial în 9 iulie 2019. Această procedură trebuia demarată din octombrie 2019, când ar fi trebuit emis acest ordin, la 90 de zile, aşa cum prevede legea. În baza Legii 127 acest ordin de evaluare a dosarelor este etapa premergătoare a recalculării pensiilor din sistemul public de pensii. Ultima mare recalculare a pensiilor din sistemul public a fost făcută în perioada 2005 – 2010 şi a cuprins atunci aproximativ un milion de dosare. Am stabilit acum o perioadă de maximum 18 luni pentru evaluarea celor aproximativ 5 milioane de dosare de pensii”, a anunţat Raluca Turcan într-o conferinţă de presă.


Ea a declarat că recalcularea pensiilor înseamnă că vor fi înlăturate situaţii când la pregătire egală, contribuţie egală, muncă egală pensiile sunt considerabil diferite.

De asemenea, ministrul Muncii a afirmat că recalcularea pensiilor este o măsură de reformă profundă în sistemul public care aduce echitate pentru milioane de oameni într-un format sustenabil din punct de vedere economic.

„Concret, evaluarea dosarelor înseamnă crearea unei baze de date constituită pe baza informaţiilor colectate de către casele judeţene de pensii în format electronic din surse care în momentul de faţă sunt în format electronic şi în format letric. Toate aceste date vor fi colectate în sistemul informatic al Casei Naţionale de Pensii pentru realizarea operaţiunilor de recalculare şi punere în plată a pensiilor recalculate. Evident că finalizarea acestui proces presupune resurse suplimentare faţă de cele existente şi pentru lucrul acesta odată cu evaluarea dosarelor vom finaliza evaluarea necesarului de echipamente soft, inclusiv resursă umană şi imediat vom întocmi un dosar de atragere de fonduri europene prin Programul Naţional de Redresare şi Recuperare. Spun lucrul acesta pentru că cheltuielile pentru implementarea recalculării pensiilor reprezintă de fapt cheltuieli într-un amplu sistem de reformă şi sunt cheltuieli deductibile din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă”, a apus Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menţionat că procesul are la bază două concepte cheie: contributivitate şi echitate în sistemul public de pensii.

„În momentul de faţă începem evaluarea acestor dosare. Dosarele vor sta la baza procesului de recalculare a pensiilor. Recalcularea se va face în baza unei noi legi care va înlocui legea 127/2019 şi va conţine o formulă care va folosi indicatorii incluşi în aceste dosare reevaluate şi incluse în sistemul electronic al Casei Naţionale de Pensii. Aşadar, există o componentă tehnică, de evaluare şi recalculare şi există o componentă legislativă prin care noi pregătim o nouă lege care să înlocuiască Legea 127, o lege care să conţină o formulă de calcul a pensiilor sustenabilă şi care să aducă contributivitate şi echitate şi până se finalizează acest proces şi legislativ şi tehnic pensiile se plătesc şi se calculează pentru cei care intră în pensie în baza legii existente”, a mai declarat Raluca Turcan.

Întrebată despre indicatorii pe baza cărora vor fi recalculate pensiile, ea a spus că aceştia se referă la detalieri ale stagiului de cotizare sau de vechime în muncă, detalieri la stagiul de cotizare realizat în grupele de muncă, veniturile de natură salarială, perioadele necontributive.

Discuţiile pe marginea unei noi legi a pensiilor vor începe în maximum o lună.

sursa: Agerpres

Ruxandra Cibu-Deaconu, consilier judeţean USR-Plus: Cer să se publice CV-urile directorilor! Cîmpean le ceruse deja din octombrie

0
ruxandra cibu deaconu

La finalul şedinţei de Consiliu Judeţean Sibiu, Ruxandra Cibu-Deaconu, consilier USR-Plus, a punctat o situaţie bizară. A cerut oficial Consiliului Judeţean CV-ul noului director interimat Florin Neag de la Spitalul Judeţean Sibiu, iar cererea i-a fost refuzată pe motiv că acesta conţine date personale care fac obiectul GDPR. Cibu-Deaconu a cerut preşedintei Daniela Cîmpean detalii pe subiect şi a propus ca CV-urile tuturor directorilor instituţiilor subordonate Consiliului Judeţean Sibiu să fie făcute publice.

Daniela Cîmpean s-a arătat vizibil surprinsă de răspunsul primit de consiliera USR de la subordonaţii săi şi a promis să verifice, precizând că propunerea privitoare la CV-uri i se pare normală.

După revenirea la vot în cadrul şedinţei, Daniela Cîmpean a precizat că din 5 octombrie 2020 a cerut prin adresă scrisă la toate instituţiile subordonate să publice CV-urile tuturor persoanelor din conducere, nu doar a directorilor. În pauza cât consilierii judeţeni au votat, Cîmpean s-a documentat şi despre cererea consilierei USR şi a precizat că dânsa a cerut tot dosarul de angajare a noului director al Spitalului Judeţean Sibiu, lucru imposibil de oferit, pentru că acesta conţinea nu doar CV-ul ci şi copie buletin, studii şi alte documente prevăzute în GDPR.

Casa Artelor, clădirea monument istoric din Piața Mare, reabilitată cu 2,5 milioane de euro

0
WhatsApp Image    at

Muzeul ASTRA şi-a propus să transforme cu o investiţie de 2,5 milioane de euro, Casa Artelor, o clădire monument istoric din centrul istoric al municipiului Sibiu, într-un spaţiu destinat atât evenimentelor culturale, dar unde vor fi readuşi meşteşugarii din judeţ, care vor putea face demonstraţii ale talentului lor în cadrul unor ateliere, dar va exista şi un magazin de unde se vor putea cumpăra produse autentice, a anunţat joi, în timpul unei conferinţe, directorul Complexului Naţional Muzeal ASTRA, Ciprian Ştefan, potrivit Agerpres.

Este o zi istorică pentru Muzeul ASTRA, pot să spun că este o zi istorică pentru România. Din acest moment lansăm Proiectul Restaurarea şi revitalizarea monumentului din spatele meu, Casa Artelor, care va deveni Centrul de activităţi şi resurse regionale. Acest proiect va reşapa cumva misiunea instituţiilor de cultură din România, care activează în zona patrimoniului cultural. Noi, instituţiile de cultură (…) trebuie să ne pliem mult mai mult pe nevoile comunităţii şi să dezvoltăm programe care valorizează turismul cultural din România din perspectiva patrimoniului material şi imaterial. (…) Este un proiect ambiţios ce va viza o formare profesională, va certifica competenţe, vom furniza antreprenorilor din zona construcţiilor, antreprenorilor din zona cultural creativă, o mână de lucru calificată, o mână de lucru certificată de Muzeul ASTRA„, a declarat Ciprian Ştefan.

DSC
IMG
IMG

Potrivit sursei citate, proiectul Restaurarea şi revitalizarea monumentului istoric Casa Artelor – Centru de activităţi şi resurse regionale (C.A.R.R.), finanţat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA, este implementat de către Muzeul ASTRA în parteneriat cu SC Future Capital SRL (România) şi Mussene I Sor Trondelag din Trondheim (Norvegia), în perioada 1 octombrie 2020 – 31 martie 2024. Acesta are o valoare totală de 2.476.991,74 euro, valoare finanţării nerambursabile fiind de 1.939.335,35 euro.

Până în 2024 când este programat să se finalizeze lucrările la Casa Artelor, aceasta poate fi văzută de turişti doar din exterior, dacă aceştia se plimbă prin Piaţa Mică din Sibiu.

Casa Artelor este una din cele mai frumoase case din zona istorică a Sibiului. Pe faţadă se poate vedea în relief o stemă a oraşului datând din 1789, anul in care clădirea a intrat in proprietatea oraşului, potrivit informaţiilor furnizate de către Primărie. La parter se află 11 mici încăperi boltite, iniţial destinate comerţului.

Iniţial această clădire a fost o hală a măcelarilor, documentată din 1370. Pe urmă clădirea a aparţinut postăvarilor, iar prin sec. XVIII a fost folosită şi ca depozit de cereale. În 1765, pentru scurt timp a fost folosită ca sală de teatru, la fel în 1787. Din sec. XIX a fost sediul orăşenesc al măcelarilor (Fleischbänke der Stadtgemeinde). Reuniunea ptr. Ocrotirea copiilor Sibiu care avea în grijă 200 de copii săraci, deschide prăvălia Schatzkästlein (Scrinul cu Comori) la 1 octombrie 1920.

Casa Artelor aşa cum este acum a fost inaugurată în 1969, ca un spaţiu pentru expoziţii temporare. Încăperile de la parter găzduiesc în prezent Galeriile de Artă Muzeului ASTRA. 

Daniela Cîmpean mesaj dur la adresa conducerii DGASPC Sibiu

0
dgaspcsibiu

În şedinţa Consiliului Judeţean Sibiu de astăzi, Adrian Echert, consilier judeţean USR-Plus, a întrebat conducerea instituţiei de ce acum în plină campanie cerută de UE de desfiinţare a centrelor rezidenţale încă nu sunt făcute căsuţele de tip familial. Daniela Cîmpean a punctat că transferul copiilor din centre rezidenţiale şi în căsuţe de tip familial era în atribuţia DGASPC Sibiu. „Judeţul Sibiu, la acest capitol, nu se poate mândri că a făcut paşi în această direcţie. (…) La Sibiu această chestiune a fost preluată de Consiliul Judeţean, văzând modalitatea destul de lentă în care se mişcă în această direcţie DGASPC. Am pregătit pentru linia de finanţare deschisă documentaţii, am identificat terenuri. Am apelat la DGASPC-uri din ţară care s-au mişcat mai rapid. Nu este atributul nostru, dar am preluat aceste atribuţii tocmai pentru a rezolva cât mai eficient problemele cu care se confruntă DGASPC Sibiu”, a declarat Daniela Cîmpean, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu. De altfel, pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi a Consiliului Judeţean Sibiu au existat mai multe proiecte de hotărâri pe tema descentralizării sitemului de protecţia copilului.

Beatrice Ungar, consilier judeţean FDGR a intervenit pe subiect, în calitate de membră a comisiei care a evaluat în mandatul anterior activitatea managerului DGASPC Sibiu, Laura Camelia Vîlsan. Raportul comisiei a fost folosit la evaluarea managementului. Cîmpean a spus că raportul a fost contestat în instanţă de directorul Vîlsan, care a câştigat.

Centrele de plasament din judeţul Sibiu vor fi desfiinţate conform reglementărilor europene şi naţionale. Dar, din cauza lipsei căsuţelor de tip familial din judeţ, consilierul jdueţean USR-Plus Anca Nicoleta Mălaiu a punctat că mulţi copii din centrele din Sibiu vor fi duşi în căsuţe de tip familial din alte judeţe din ţară. Ea a cerut amânarea procesului de desfiinţare a centrelor de plasament până la construirea căsuţelor de tip familial. Daniela Cîmpean a dat asigurări că aceşti copii vor merge în căsuţe de tip familial în alte judeţe. Motivaţia mutării în alte judeţe a copiilor este argumentată de Daniela Cîmpean din cauza întârzierilor mari cu care DGASPC Sibiu a pus în aplicare acest program european de dezinstuţionalizare a copiilor din centre. Vlad Vasiu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Sibiu a dat asigurări că există un calendar de închidere a centrelor şi copiii beneficieri nu vor pleca în alte judeţe, ci vor trece treptat în căsuţele de tip familial din judeţ, pe măsură ce se construiesc. Totuşi el a spus că vor fi afectaţi angajaţi din DGASPC de aceste închideri. Din dezbaterea din cadrul şedinţei nu a reieşit clar dacă aceşti copii nu vor pleca şi în alte judeţe, în caz că aceste căsuţe de tip familial din judeţ nu vor fi finalizate la timp.

Laura Barac, consilier judeţean PSD a întrebat dacă este vorba de un management defectuos al DGASPC Sibiu care a dus la această situaţie. Daniela Cîmpean, susţinută de consiliera judeţeană Beatrice Ungar au afirmat răspicat: DA! Laura Barac a punctat că acest management defectuos cu privire la gestionarea descentralizării centrelor afectează şi foarte mulţi angajaţi din sistem care urmează să fie concediaţi. Daniela Cîmpean şi Vlad Vasiu au prezentat exemple de centru de palsament cu 3 beneficiari şi peste 20 de angajaţi. Sau centre cu 4 bucătari la 30 de copii.

Dana Morăraş, consilier judeţean PSD, a venit cu o serie de precizări punctuale din activitatea centrelor DGASPC şi lege. Ea a remarcat că nu este clar dacă beneficiarii vor pleca sau nu din judeţ. De asemenea ea a spus că ştie că vor fi concediaţi din centre nu doar personal administrativ, ci şi educatori şi personal care lucrează direct cu copii.

Daniela Cîmpean a anunţat un grup de lucru condus de vicepreşeditnele Vlad Vasiu care se va ocupa de acestă temă. Mai mulţi consilieri s-au înscris în grupul de lucru care se va ocupa cu reorganizarea centrelor de plasament.

Proiect USR PLUS Sibiu adoptat: Cheltuielile publice ale Primăriei vor fi publicate pe site (CP)

0
Cheltuieli publice la un click distanta victorie USR PLUS

Partidul USR PLUS Sibiu a transmis următorul comunicat de presă:

Consilierii USR PLUS Sibiu au propus un proiect de Hotărâre de Consiliu Local pentru a fi publicate pe pagina de internet https://www.sibiu.ro/ cheltuielile din bani publici. Acest proiect are ca scop creșterea transparenței activității Primăriei Municipiului Sibiu și a serviciilor publice subordonate Consiliului Local.

Cetățeanul care plătește taxe și impozite are dreptul să știe cum se cheltuie fiecare leu din banii publici. Atunci când banii sunt cheltuiți transparent crește gradul de încredere al cetățeanului în administrația locală. Ca urmare a adoptării proiectului propus de noi, pe site-ul Primăriei se va crea o secțiune „Cheltuieli publice” în care cetățenii vor găsi contractele încheiate cu terți.. Acest proiect este încă un pas pentru transparență în cheltuirea banului public și mulțumesc tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect”, a declarat Laurențiu Theodoru, consilier local USR PLUS Sibiu și inițiatorul proiectului.

USR PLUS propune consultare publică pentru trenul periurban

În ședința de Consiliul Local de astăzi, 28 ianuarie, Raul Apostoiu, consilieri USR PLUS, a propus ca proiectul trenului periurban să fie pus în dezbatere publică și să fie publicat studiul de trafic realizat pentru acest proiect.

Pentru că în raportul care însoțește proiectul trenului electric urban se menționează un `Studiu de trafic privind introducerea trenului periurban în Municipiul Sibiu` am propus organizarea unei consultări publice, ocazie cu care reprezentanții specialiștilor care au participat la elaborarea studiului să prezinte rezultatele sondajului, dar și datele care au stat la baza concluziilor, iar sibienii reprezentați la această dezbatere să-și prezinte la rândul lor opiniile sau propunerile de îmbunătățire. Considerăm că pentru finalizarea cu succes a acestui proiect este necesară susținerea sa de către toate grupurile politice din Consiliul Local Sibiu, dar și a beneficiarilor, locuitorii Sibiului, dar și cei al localităților învecinate, motiv pentru care vă înaintez această propunere”, a declarat Raul Apostoiu, consilier local USR PLUS Sibiu.



USR PLUS propune demersuri pentru înființarea unui Centru de tip Respiro pentru persoane adulte cu dizabilități

Diana Mureșan, consilier USR PLUS Sibiu, a solicitat în ședința de Consiliu Local să se inițieze demersuri pentru înființarea unui Centru de tip Respiro pentru persoane adulte cu dizabilități.

Scopul acestui serviciu social este de a asigura îngrijire personală, medicală și primară, recuperare și reabilitare funcțională, pe o perioadă determinată de timp, persoanelor adulte cu dizabilități. Centrele de tip Respiro ar putea asigura găzduirea persoanelor cu handicap grav mai ales pe perioada concediului de odihnă a asistentului personal. Beneficiarii direcţi ai acestui proiect sunt persoanele adulte cu dizabilităţi, iar beneficiarii indirecţi sunt familiile acestora. Ele sunt foarte utile deoarece vine în întâmpinarea nevoilor acestor categorii extrem de defavorizate. Avem deja în țară, în alte orașe, astfel de centre funcționale. Sibiul trebuie să integreze și să-i ajute pe toți cetățenii”, a declarat Diana Mureșan.

De asemenea, consilierul local USR PLUS Diana Mureșan a solicitat rediscutarea regulamentului taxei de salubritate într-o ședință aplicată a consilierilor locali pe această temă și primirea de către consilieri a raportului comparativ care a fost prezentat de către Serviciul de Salubrizare conducerii Primăriei Sibiu.

FOTO: Șoferiță rănită într-un accident produs pe DN 14 – Copșa Mică

0
IMG

O femeie de 31 de ani a fost rănită după ce o mașină nu a păstrat distanță de siguranță și a lovit din spate un alt autoturism.

Din primele informații, șoferul unui autoturism nu păstrează distanta de siguranta și intră în coliziune cu autoturismul din fața sa, pe care îl proiectează în remorca
tractată de un alt autoturism oprit înaintea unei treceri de pietoni pentru a acorda prioritate celor care traversau.

Pasagera din autoturismul care tracta remorca este rănită, aceasta fiind transportată la spital, fiind conștientă. Șoferița are 31 de ani și este din județul Bistrița Năsăud.
Șoferul care a produs evenimentul este localnic, în vârstă de 43 de ani.

Traficul în zonă este îngreunat.

„ISU Sibiu a intervenit cu un echipaj SMURD în localitatea Copșa Mică la un accident rutier produs între trei autoturisme.
S-au acordat îngrijiri medicale pentru o persoană de sex feminin care acuza dureri de coloană și a fost transportată la CPU Mediaș pentru investigații suplimentare. „ a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

VIDEO-FOTO: Accident pe Calea Poplăcii între o mașină și un autobuz Tursib

0
IMG

O mașină și un autobuz Tursib au intrat în coliziune cu puțin timp în urmă pe Calea Poplăcii din Sibiu.

Din primele informații se pare că șoferul mașinii a virat vrusc stânga și a intrat frontal în autobuz. Acesta este rănit, fiind politraumatizat și primește îngrijiri medicale la fața locului, urmând să fie transportat la spital. Bărbatul are 29 de ani și se deplasa spre centrul orașului.

Conform martorilor, în autobuzul Tursib se aflau călători iar șoferul vinovat a fost observat conducând haotic încă de la Piața Sadu.

„De la p-ta Sadu am observat ca merge ciudat, am zis ca vorbește la telefon pentru că se sprijinea de scaunul din dreapta, după care în fața grădiniței după ce-am trecut trecerea de pietoni am văzut că a tras puțin dreapta de volan și pe urmă brusc stânga și-a intrat direct în autobuz, nu a avut nicio reacție la claxonul meu. „a declarat pentru Sibiu Independent un martor la evenimentul rutier.

Traficul rutier se desfășoară alternativ.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD cu medic în municipiul Sibiu, str. Calea Poplăcii la un accident rutier produs între un autoturism și un autobuz.
La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale unui bărbat (șoferul autoturismului) care a fost transportat la UPU Sibiu, conștient, politraumatizat. „ a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

Foto: Info trafic jud Sibiu / Adelin Borghină

A.F.C.Hermannstadt vs Chindia Târgoviște, etapa a XIX-a, Liga I

0
FCHvs CHINDIA ARHIVA

A.F.C.Hermannstadt vs Chindia Târgoviște, în etapa a XIX-a a Ligii I, va fi un duel între o echipă în drum spre regăsire și una aflată într-o adevărată revelație.  Și asta pentru că sibienii sunt în căutarea primei victorii sub comanda lui Liviu Ciobotariu, iar dâmbovințenii antrenați de Emil Săndoi s-au instalat pe loc de play-off după o serie impresionantă de 7 meciuri fără înfrângere. Din lotul FCH, fundașii Adrian Scarlatache și Claudiu Belu sunt indisponibili pentru această confruntare. De asemenea, căpitanul Ousmane Viera va absenta, fiind suspendat pentru cumul de cartonașe galbene, iar spaniolul David Mayoral este incert.

,,Întâlnim o echipă cu un moral foarte bun. Emil Săndoi este un antrenor foarte bun, cu multă experiență, iar echipa lui este una muncitoare, care joacă fotbal. Aștept de la băieții noștri o tresărire de orgoliu. Suntem motivați și ne dorim foarte mult să câștigăm acest meci. Sunt convins că echipa va arăta un nivel foarte bun, deși ne-am pregătit doar două zile. Trebuie să jucăm cu inima și să luăm puncte. Tradiția meciurilor dintre Chindia și FCH ne aparține nouă. Avem mai multe victorii și vrem să ducem această tradiție mai departe. Din păcate nu putem să utilizăm un prim 11 pe care ni l-am fi dorit fiindcă avem foarte mulți accidentați. Am mare încredere în echipă, în jucătorii noștri și sunt convins că toți cei care vor juca vor da totul în acest meci.” , a declarat Liviu Ciobotariu, antrenorul principal A.F.C.Hermannstadt.

Pentru partida cu Chindia Târgoviște, A.F.C.Hermannstadt a scos la vânzare un număr de 3000 de bilete virtuale, disponibile pe platforma bilete.ro https://www.bilete.ro/afc-hermannstadt-afc-chindia…/  Un bilet virtual cumpărat pentru acest meci este o investiție în viitorul fotbalului sibian. Toate încasările vor fi donate de FCH pentru proiectul Academia A.F.C.Hermannstadt, din care face parte în prezent echipa a doua a clubului, una alcătuită din tinere speranțe din județul Sibiu. A.F.C.Hermannstadt vs Chindia Târgoviște va avea loc joi, 28.01.2020, pe Stadionul Gaz Metan din Mediaș, începând cu ora 17. Meciul va fi disputat în conformitate cu normele sanitare impuse de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Vaccinul Moderna va fi administrat din 1 februarie în centrele de vaccinare

0
IMG


Începând cu data de 1 februarie, la nivelul centrelor de vaccinare din România, va începe administrarea vaccinului Moderna pentru care rapelul se realizează la 28 de zile, potrivit unui anunț postat de Ro Vaccinare, pe pagina de Facebook.

Totodată, începând cu data de 28 ianuarie, se pune în aplicare procesul de reprogramare a persoanelor incluse în Etapa a II-a de vaccinare din categoria domenii esențiale. Astfel, o persoană programată inițial pentru administrarea primei doze la data de 28 ianuarie va fi reprogramată la data de 8 februarie cu rapel la data de 8 martie (28 zile).

Sunt 35.304 persoane care aveau programare inițială în perioada 28 ianuarie – 11 februarie și care vor fi reprogramate la un interval de 10 zile.



În ceea ce privește reprogramarea persoanelor din Etapa a II-a din categoria domenii esențiale, aceasta se face prin intermediul platformei informatice, în ordinea realizării programărilor inițiale, la centrele de vaccinare unde acestea erau programate inițial. CNCAV a formulat deja noile cerințe operaționale către Serviciul de Telecomunicații Speciale, astfel încât procesul de reprogramare să se desfășoare optim.

Toate persoanele ce vor fi reprogramate vor fi înștiințate prin SMS și e-mail unde vor fi specificate noile date și intervale orare pentru administrarea vaccinului. De asemenea, prin e-mail vor primi o nouă recipisă care conține noile date de programare, existând, totodată, posibilitatea de vizualizare a recipisei în secțiunea „Programările mele”, direct în platformă.

Precizăm că pentru persoanele programate în Etapa a II-a, exceptând persoanele din domeniile esențiale, se menține același ritm de vaccinare. Vaccinarea continuă pentru persoanele din centrele rezidențiale, dializați, persoane nedeplasabile și cele fără adăpost.

CNCAV a transmis o informare către toate centrele de vaccinare privind aceste măsuri, precum și Procedura privind vaccinarea cu dozele Moderna, astfel încât ambele vaccinuri să fie utilizate în strictă conformitate cu caracteristicile fiecărui tip de vaccin pentru populația planificată.

Mai multe informații pe: https://bit.ly/2MuaQ3d

Foto: European Commission

PSD va susține, în Parlament, revendicările Federației „Solidaritatea Sanitară” din România, care privesc respectarea drepturilor legale și morale ale lucrătorilor din sănătate

0
foto sindicate


Partidul PSD a transmis către mass media următorul comunicat de presă:


Deputatul Bogdan Trif s-a întâlnit, în 26 ianuarie, cu președintele sindicatului Solidaritatea Sanitară Sibiu, Doru Damian, care i-a înmânat un memoriu ce conține 10 revendicări foarte importante pentru protecția sănătății și securității salariaților din sănătate.


Actualul Guvern și-a început mandatul printr-un furt: la sfârșitul anului 2020 a furat dreptul la creșterea anuală a salariului de bază pentru circa 70.000 de lucrători din sectorul public de sănătate”, acuză sindicaliștii din Solidaritatea Socială, în documentul înaintat președintelui PSD Sibiu.


Voi susține, în Parlament, modificările legislative solicitate de reprezentanții lucrătorilor din Sănătate deoarece ei sunt cei în mâinile cărora ne punem viața, în această perioadă dificilă. Partidul Social-Democrat este cel care a triplat salariile medicilor și a investit în modernizarea și dotarea spitalelor. Actualul guvern încalcă legea, refuză creșterea salariului de bază prevăzut pentru anul 2021 și suspendă o serie de drepturi salariale. Abuzurile și cinismul guvernanților au ajuns până la refuzul de a acorda dreptul legal la pensia de urmaș al copiilor personalului medical căzut la datorie, în lupta cu pandemia COVID-19”, a subliniat deputatul Bogdan Trif.

FOTO: Trafic îngreunat la Tălmaciu din cauza unui autocamion derapat

0
Screen Shot    at

Traficul rutier este îngreunat la intrarea în localitatea Tălmaciu dinspre Boița, din cauza unui autocamion derapat.

Din primele informații se pare că șoferul autocamionului nu a adaptat viteza la condițiile de drum și a ieșit de pe partea carosabilă, blocând cu remorca o bandă de circulație. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Șoferul are 45 de ani și este din județul Teleorman.

Femeie accidentată pe o trecere de pietoni de pe Calea Cisnădiei

0
IMG

O femeie în vârstă de 51 de ani ce traversa regulamentar pe o trecere de pietoni de pe Calea Cisnădiei, din apropierea intersecției cu strada Siretului, a fost acroșată de o mașină.

Mașina era condusă de un sibian în vârstă de 37 de ani și care din cauza neatenției, nu a acordat prioritate de trecere femeii. Polițiștii rutieri continuă cercetările. În urma impactului, femeia a fost rănită și va fi transportată la spital, fiind conștientă.

În zonă se circulă îngreunat.

„SAJ Sibiu a trimis un echipaj tip B la un accident rutier produs pe Calea Cisnădie din Sibiu. O persoană, femeie de 51 ani este surprinsă pe trecerea de pietoni și lovită de un autoturism .
Femeia a prezentat în urma accidentului un traumatism de membru inferior stâng.A fost transportată la UPU pentru investigații și trarament, fiind în stare stabilă. „a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU

Ce au hotărât consilierii locali ai orașului Avrig în ședința ordinară?

0
Screenshot

Consiliul Local Avrig s-a întrunit, astăzi, 27 ianuarie 2021 în şedinţă ordinară. În cadrul ședinței, convocată de primarul Adrian David, sa hotărât constituirea comisiei sociale de analiză și soluționare a cererilor de atribuire a locuințelor pentru tineri construite din fondurile ANL și aflate în administrarea Consiliului Local al orașului Avrig, precum și validarea dispozitiei primarului orașului Avrig, în urma unei rectificări pozitive a Guvernului de la finele anului trecut, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a Primăriei Orașului Avrig.

De asemenea, consilierii locali au hotărât că, excedentul bugetar de anul trecut, va fi folosit exclusiv pentru investițiile în derulare din orașul Avrig. Tot astăzi, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru investiția „Modernizare Str. Prundu Mic, în orașul Avrig” și, în funcție de structura bugetului pe anul acesta, începerea lucrărilor este preconizată pentru luna august, înainte, urmând să fie parcurse celelalte etape procedurale, respectiv licitația și proiectarea.

Pe ordinea de zi s-a mai aflat și un proiect de hotărâre privind stabilirea programului de audiențe ce se vor acorda cetățenilor orașului Avrig de către consilierii locali ai orașului Avrig în anul 2021 și s-a decis schimbarea temporară a destinației Sălii de Sport aflată în incinta Liceului Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, în structură medicală-centru de vaccinare împotriva Covid-19.

Ședința de Consiliu Local poate fi urmărită integral aici:

Școala Gimnazială „I. L. Caragiale” Sibiu împlinește 60 de ani de la înființare

0
IMG

Școala Gimnazială “Ion Luca Caragiale” din Sibiu anunță debutul aniversarii împlinirii a 60 de ani de la înființare.

Joi 28.01.2021, ora 13.20, va avea loc prima întrunire de lucru a “Grupului de acțiune 16/60”, grup constituit din cadre didactice și reprezentanți ai comunității noastre, care vor coordona desfășurarea ulterioară a activităților. Agenda de lucru a întrunirii cuprinde: alcătuirea subgrupurilor de acțiune și repartizarea activităților tematice, stabilirea programului evenimentului și a responsabililor cu fiecare axă de acțiune, alegerea unui motto sugestiv, analize, propuneri (identificarea resurselor umane si materiale).

Activitățile se vor vor derula pe parcursul intregului an 2021. Revenim cu detalii și sperăm să fim sprijiniți de cele 60 de generații care au fost educate în această școală. „, conform sc16caragiale.ro.

Testare gratuită pentru cadrele de la Şcoala „I. L. Caragiale” din Sibiu

0
scoala caragiale

Directorul şcolii „I. L. Caragiale” din Sibiu, Romulus Simion a anunţat public faptul că toate cadrele din şcoală vor beneficia de testare gratuită anti-COVID în prima zi de şcoală. Testarea în masă a întreg personalului este posibilă datorită implicării Policlinicii DIAMED din Sibiu care s-a oferit să facă testele gratuit. „Cu ajutorul generos al Policlinicii Diamed putem asigura gratuit tuturor angajaţilor  efectuarea testului RT-PCR pentru COVID 19. Policlinica se ocupă și de prelucrarea acestora, în laboratorul special amenajat în condiții aprobate de Ministerul Sănătății. Testul se va realiza în prima zi de şcoală şi ne va ajuta să oferim şi o securitate sanitară elevilor cu care vom interacţiona. Mulţumim de sprijin!” a declarat Romulus Simion, directorul şcolii.

RISC DE AVALANȘĂ în Munţii Făgăraș. La Bâlea stratul de zăpadă are peste 2 metri

0
IMG

Meteorologii au transmis un comunicat de presă prin care avertizează o posibilitate mare de formarea unor avalanșe în Munţii Făgăraş, la altitudini de peste 1.800 de metri.

Stratul de zăpadă de la Bâlea Lac este de aproximativ 2,4 metri grosime.

„Stratul proaspăt de zăpadă pulver depus, uşoară şi fără coeziune, va depăşi pe alocuri 80-100 cm. Intensificările vântului au determinat formarea de depozite în locurile adăpostite, ce vor depăşi 2-3 metri. Sub acest strat nou-depus se regăsesc plăci de vânt mai ales pe versanţii nordici şi nord-estici. Se vor forma plăci noi în următoarele 24 de ore, pe versanţii sudici şi estici, de grosimi mai reduse. În profunzime, stratul e constituit predominant din cristale fine şi faţetate, cu câteva cruste de gheaţă intercalate. Stratul însemnat şi instabil de zăpadă pulver, din partea superioară, poate aluneca spontan peste cel vechi, mai ales pe versanţii înclinaţi, declanşându-se astfel avalanşe de dimensiuni medii şi mari”, precizează meteorologii.

Concert în premieră absolută la Filarmonica Sibiu

0
Filarmonica Sibiu

Concertul pentru vioară, violoncel şi orchestră de Laura Ana Mânzat va fi prezentat joi, 28 ianuarie, în primă audiție absolută la Sibiu, sub conducerea dirijorului Cosmin Morariu.

Alături de Orchestra Filarmonicii Sibiu vor evolua soliştii Raluca Stratulat şi Valentin Dimitrie Simion.

Unicitatea evenimentului va fi marcată și prin prezența în sală a compozitoarei Laura Ana Mânzat. „Concertul pentru vioară, violoncel şi orchestră, datează din anul 2020 și este imaginat ca un joc între timbrele sonore ale grupelor de instrumente din orchestră, cărora li se adaugă un duo solistic, vioara şi violoncelul. Aceştia vor domina spaţiul sonor, dialogând în permanenţă, într-o evoluţie constantă, de la melodica simplă până la virtuozitate” a declarat compozitoarea (foto)

Laura Mânzat a studiat compoziția la Academia de Muzică “George Enescu” din Iaşi la clasa profesor Vasile Spătărelu şi la Universitatea Națională de Muzică din Bucureşti, la clasa profesorului Ulpiu Vlad. A obținut mai multe premii de compoziție pe parcursul facultății și în anii următori și a compus numeroase lucrări camerale, vocale, pentru orchestră, două concerte, două opere – “Rămas bun, Albatros!” și “Menestrelul”.

În programul serii mai sunt incluse Concertul RV 544 în Fa major Il Proteo o sia il mondo al rovescio pentru vioară, violoncel și orchestră de coarde de Antonio Vivaldi şi compoziția Metamorfoze  de Richard Strauss.

Biletele pentru acest concert sunt puse în vânzare online, pe platforma iabilet.ro, și la Casa de bilete a Sălii Thalia. Prețul unui bilet este de 40 și 30 de lei. Informații suplimentare se pot obține la telefon: 0735566486.

Evenimentul este realizat cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu.

Kaufland deschide al patrulea magazin la Sibiu

0
Kaufland Sibiu

Kaufland România inaugurează pe 28 ianuarie 2021, un nou magazin în Sibiu, poziționat lângă autostrada A1, prin care creează aproximativ 100 de locuri de muncă noi. Compania ajunge la o rețea națională de 141 de hipermarketuri.

Al patrulea magazin din Sibiu este situat pe Calea Șurii Mari, nr. 37 din Sibiul, ieşirea spre Mediaş, și dispune de o suprafață totală de peste 5500 metri pătrați, dintre care peste 3000 metri pătrați sunt destinați spațiului interior de vânzare.

Cu ocazia deschiderii, clienții vor fi așteptați cu reduceri și promoții speciale.

Magazinul are disponibile 248 de locuri de parcare, din care 12 locuri pentru persoanele cu dizabilități, 7 locuri de parcare destinate părinților, dar și rastele pentru biciclete.

Pe perioada stării de alertă, programul de lucru va fi de la 6:30 și până la 21:00 de luni până sâmbătă, iar duminică de la 8:00 la 21:00.

Noul Kaufland Sibiu va oferi o stație de încărcare electrică cu putere sporită: 50KW. Poziționat lângă autostrada A1, facilitează utilizarea acesteia de către șoferii aflați în tranzit.

Hipermarketul este prevăzut cu 9 case de marcat standard dintre care 2 destinate persoanelor cu dizabilități și alte 4 case express tip self-service.

Noul Kaufland Sibiu are un raion extins de pește proaspăt, cu un sortiment variat, legume, fructe, produse proaspete la vitrină cu servire asistată, brutărie, raion de produse congelate, alimente de bază, dulciuri, băuturi, produse nealimentare și drogherie.

În galeria comercială a magazinului, clienții au acces și la o zonă de Food Court, ce cuprinde o cofetărie, pizzerie, o farmacie, un petshop, un centru pentru copiere chei, dar și un punct Tabac Xpress.

Magazinul este dotat atât în interior, cât și la exterior, cu un Grill. În interior, sunt disponibile mâncăruri gustoase, gata preparate, iar la Grill-ul din exterior clienții pot găsi în premieră națională comercializat noul sortiment de sandwish-uri calde: sandwish cu mici, sandwish cu ceapă și sandwish cabanos.

Primăria Sibiu: Doar 14% din scrisorile primite fac propuneri concrete privind Regulamentul de salubrizare

0
Foto deseuri

Primăria Sibiu a emis astăzi un comunicat de presă cu concluziile procesului de consultare publică privind noul Regulament de Salubrizarea al oraşului. Peste 500 de cetăţeni au trimis email sau scrisori la Primărie referitor la subiect. Primăria declară că doar 14% din acestea au venit cu propuneri în cadrul legal. Primăria recunoaşte că 25% din scrisori cer revenirea la taxarea după numărul de persoane din locuinţă, dar acest lucru nu mai este posibil legal. Totuşi, Primăria Sibiu declară că a luat act de dorinţa sibienilor care stau singuri sau doi să primeascăun abonament mai mic decât cel practic. Care va fi acela, încă nu s-a stabilit.

SIBIU INDEPENDENT a anunţat deja că primarul Astrid Fodor a retras proiectul de pe ordinea de zi de luna aceasta. Când noul format de regulament va fi actualizat, va fi făcut public, înainte de a fi adoptat.

Redăm mai jos comunicatul integral al Primăriei Sibiu:

Pentru informarea cetățenilor cu privire la derularea procedurii de actualizare și adaptare a Regulamentului privind taxa de salubrizare și aducerea acestuia în acord cu legislația națională, transmitem următoarele informații:

Perioada de consultare publică pe tema Regulamentului privind taxa de salubrizare s-a încheiat în 17 ianuarie. În cadrul acesteia s-au primit 522 de e-mailuri în care cetățenii au exprimat opinii, sugestii sau propuneri concrete de modificare a Regulamentului. Dintre acestea:

  • 25% au subliniat inechitatea taxării pe imobil, fără a se ține cont de numărul de persoane – aceste propuneri nu mai pot fi implementate în actualul cadru legislativ.
  • 20% au considerat că valoarea taxei este mare raportată la veniturile populației și celelalte impozite
  • 12,3% au transmis diverse aspecte legate de infrastructura serviciului de salubrizare
  • doar 14% au transmis propuneri și sugestii concrete de modificare a Regulamentului privind taxa de salubrizare

Aceste propuneri, împreună cu cele semnalate în cadrul dezbaterii publice din data de 14 ianuarie 2021 și cele sosite pe alte canale, au fost analizate de Serviciul Salubrizare. Cele viabile, care respectă legislația și sunt posibile din punct de vedere logistic și financiar, au fost centralizate și incluse într-un raport comparativ, care a fost prezentat conducerii Primăriei Sibiu.

Dintre toate variantele propuse și eligibile, am alcătuit o versiune revizuită, care întrunește cele mai multe beneficii pentru populație:

  • Respectă legislația în vigoare în domeniul gestionării deșeurilor
  • Respectă constrângerile impuse de Planul Tarifar, aprobat prin aplicația de finanțare a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor, actualizat de ADI ECO Sibiu pentru anul 2021.
  • Respectă cât mai îndeaproape posibil principiul “plătește pentru cât arunci”
  • Reduce substanțial impactul taxei asupra celor care locuiesc singuri sau în familii de 2 persoane

În urma analizei interne, Regulamentul propus a fost modificat, mai ales în ceea ce privește nivelul taxei în cazul imobilelor în care locuiește o singură persoană sau două persoane, aceasta fiind principala problemă identificată în cadrul consultării publice. Concret, în cazul acestor imobile propunem aplicarea unor reduceri din costul abonamentului Practic, mai mari pentru imobilele locuite de o singură persoană.

Aceste reduceri se vor aplica în contextul în care Serviciul Salubrizare și Direcția Fiscală Locală vor pune un mai mare accent pe verificarea situației în teren și identificarea situațiilor în care declarațiile depuse de sibieni nu corespund cu realitatea, anumiți cetățeni sustrăgându-se de la plata taxei. Se vor avea în vedere cu prioritate:

  • Imobilele declarate nelocuite pentru care, de la data intrării în vigoare a noului Regulament, nu se va mai plăti taxă.
  • Imobilele în care locuiesc 1 persoană sau 2 persoane.

În cazul constatării că declarația de impunere nu corespunde realității, proprietarul va fi sancționat conform noului Regulament.

Verificările vor fi realizate și cu sprijinul Asociațiilor de Proprietari care, conform Regulamentul propus, vor avea obligația să comunice semestrial informații cu privire la numărul de persoane care locuiesc în apartamente.

Având în vedere aceste modificări în modul de calcul al taxei speciale, se lucrează în prezent la adaptarea Regulamentului. Înainte de a prezenta noua propunere de Regulament Consiliului Local, Serviciul Salubrizare a solicitat un aviz consultativ din partea ADI Eco Sibiu care să ateste că noua modalitate de calcul respectă:

  • încadrarea în nivelul maximal din Planul Tarifar actualizat.
  • prevederile privind implementarea instrumentului economic „Plătește pentru cât arunci”.

În momentul finalizării noii variante de Regulament, avizată consultativ de ADI ECO Sibiu, aceasta va fi adusă la cunoștința publică și va fi supusă aprobării Consiliului Local.

Cod PORTOCALIU: Ninsori abundente în județele Sibiu și Brașov

0

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, miercuri, o avertizare nowcasting Cod portocaliu de ninsoare abundentă, valabilă la altitudini înalte din două judeţe situate în Transilvania.

Conform meteorologilor, până la ora 17:30, în zona de munte a judeţelor Braşov şi Sibiu, la peste 1.800 de metri altitudine, va ninge abundent, cu depunere de strat consistent de zăpadă de peste 30 – 40 cm. Totodată, vizibilitatea va fi redusă sub 100 de metri.

În zonele avertizate s-au depus, în ultimele şase ore, 40 – 60 cm de zăpadă.

De asemenea, până la ora 20:00, va fi Cod galben de viscol în judeţele Gorj, Vâlcea şi Mehedinţi, unde la înălţimi de peste 1.800 de metri vântul va sufla la rafală în general cu 70 – 80 km/h, chiar peste 90 km/h viscolind ninsoarea, spulberând zăpada şi determinând scăderea vizibilităţii.

Avertizările de fenomene periculoase imediate (nowcasting) se emit pentru o perioadă de maximum şase ore, precizează ANM.

Sursa: Agerpres

„Micul Prinț” deschide programul lunii februarie la Teatrul Gong!

0
micul print foto razvan dima scaled

Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiu prezintă vineri, 5 februarie, de la ora 18:00, spectacolul „Micul Prinț” după Antoine de Saint-Exupéry, în regia lui Bobi Pricop. Agenda lunii februarie include, de asemenea, alte 16 reprezentații cu public în sală, iar programul poate suferi modificări în funcție de evoluția contextului epidemiologic.



„Micul Prinț” de Antoine de Saint-Exupéry este una dintre cele mai cunoscute povești din întreaga lume, o aventură fascinantă cu asteroizi, personaje extraordinare, stele care știu să râdă și inimi pregătite să fie îmblânzite. În versiunea propusă de regizorul Bobi Pricop la Teatrul Gong, călătoria prin galaxie a micului prinț devine o spectaculoasă experiență senzorială și o întâlnire plină de tandrețe cu bucuria, curiozitatea, nerăbdarea, râsul limpede și „de ce”-urile unei minți scânteietoare pentru care întreg universul e teren de joacă și de mirare nesfârșită.

Ignorând zgomotul lumii, minunându-se de tot ce li se pare important regilor, lampagiilor, geografilor, astronomilor, oamenilor de afaceri și tuturor vanitoșilor din sistemul nostru solar, copilul călăuzit de stele, care-și caută drumul cu inima, se împrietenește cu vulpile și vorbește cu șerpii, visează să revină pe asteroidul B612. Acolo îl așteaptă tot ce contează cu adevărat: o floare fragilă, vulcani care trebuie curățați și niște baobabi care trebuie smulși, înainte să sufoce planeta.

Folosindu-se de mecanisme scenotehnice inventive, proiecții și păpuși ingenioase, montarea navighează printre toate absurditățile care nu-i lasă pe oamenii mari să doarmă noaptea și ne provoacă să regăsim drumul către acea parte luminoasă din noi, care ar recunoaște oricând un elefant mistuit de un șarpe boa.

Alături de micii prinți Matei (11 ani) și Carol (6 ani), și de actorii Teatrului Gong, spectacolul beneficiază de participarea extraordinară a actorilor Victor Rebengiuc, Alexandru Potocean, Emilian Oprea, Conrad Mericoffer, Vlad Ivanov, Mihai Smarandache și a regizorului Alexandru Dabija, aceștia fiind vocile celor pe care micul prinț îi întâlnește în drumul său către stelele înflorite.

O parabolă deșteaptă și emoționantă, pentru copiii de toate vârstele, despre dorul de planeta noastră și despre cum „riști să plângi un pic, dacă te-ai lăsat îmblânzit”. Spectacolul are o durată de aproximativ 1h15min și este recomandat tuturor categoriilor de vârstă.

**

MICUL PRINȚ
după Antoine de Saint-Exupéry
REGIA ȘI DRAMATURGIA: Bobi Pricop;
DECOR ȘI LIGHT DESIGN: Velica Panduru;
COSTUME ȘI PĂPUȘI: Oana Micu;
ASISTENT REGIE: Andrei Ostrowski;
ASISTENT SCENOGRAFIE: Sabina Reus, Adrian Vlad, Diana Ribana, Claudia Benchea;
MUZICA: Alexei Țurcan;
VIDEO: Dilmana Yordanova, Ovidiu Eftimie;
ÎN DISTRIBUȚIE: Matei Jeler, Carol Pușcariu, Paul Bondane, Alexandra Șerban, Eliza Păuna;
VOCE: Victor Rebengiuc, Emilian Oprea, Alexandru Potocean, Conrad Mericoffer, Vlad Ivanov, Alexandru Dabija, Mihai Smarandache;

***

CONDIȚII SPECIALE ÎN CONTEXTUL EPIDEMIOLOGIC

Accesul publicului se face pe baza biletelor puse în vânzare online, pe teatrulgong.ro, în limita a maxim 30% din numărul de locuri disponibile, ca măsură de siguranță sanitară. Prețul unui bilet este de 12 lei, tarif unic cu opțiune flexibilă, pentru a permite anularea locului și relocarea acestuia pentru un alt spectacol al teatrului, o singură dată, în limita locurilor disponibile în momentul cererii, astfel încât spectatorii să se poată bucura fără griji de evenimente culturale. Cererea de anulare a unui bilet flexibil se poate face la sediul teatrului sau prin telefon, dar nu mai târziu cu 15 minute înainte de ora de începere a evenimentului, așa cum apare aceasta tipărită pe bilet, fără a specifica detalii despre motivul anulării. Rezervarea unui alt loc la un eveniment în următoarele 6 luni, de la data înregistrării celui anulat, este valabilă doar prin prezentarea biletului flexibil în format tipărit. Pentru mai multe detalii, puteți folosi numărul de telefon 0269 210 906.

Accesul în teatru este permis numai în condițiile unui triaj observațional, ce presupune măsurarea temperaturii fiecărui vizitator/spectator. La intrarea în teatru, este obligatorie folosirea dezinfectanților pentru mâini. Masca de protecție este obligatorie pe toată durata vizitei. Toate spațiile teatrului sunt dezinfectate în mod sistematic.

Mai mult decât atât, spațiile publice din interiorul teatrului sunt aerisite și dezinfectate complet, înainte de fiecare eveniment. Nebulizarea încăperilor se face cu un produs biocid de grupa I, utilizare profesională, non toxic, bactericid, fungicid, virucid și sporicid, avizat de Ministerul Sănătății.

Focare de Pestă Porcină Africană la Șura Mică și Șeica Mare

0
IMG

Prefectura județului Sibiu informează opinia publică despre faptul că în data de 27.01.2021, pe raza județului Sibiu au fost identificate două focare de Pestă Porcină Africană în localitatea Șura Mică și Șeica Mare.

Ca urma a confirmării celor două focare, astăzi 27.01.2021 a avut loc Ședința Centrului Local de Combatere a Bolilor Sibiu.

În cadrul ședinței au fost adoptate deciziile privind Programul de măsuri pentru combaterea focarelor de Pestă Porcină Africană.

Pentru focarul identificate în localitatea Șura Mică a fost adoptată decizia nr 8/27.01.2021, conform căreia s-au stabilit zonele de protecție și supraveghere după cum urmează:
Localitățile aflate în zona de protecție este : ȘURA MICĂ și RUSCIORI.
Localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Ocna Sibiului, Mag, Cristian,
Topârcea, Săcel, Amnaș, Alămor, Sibiu, Orlat și Șura Mare – din jud. Sibiu; Fondurile de vânătoare aflate în zonele de restricții sunt: F.V.20 Sura Mica, F.V.19 Ocna Sibiului, F.V. 16 Apold si F.V. 21 Șelimbăr.

Animalele ucise, în cazul măsurilor pentru prevenirea/lichidarea rapidă a focarului de boală, au fost evaluate si s-a întocmit dosarul de despăgubire. Cei 28 de porci din exploatație, ramași în viată, au fost uciși la confirmare, sub supraveghere sanitara veterinară oficială, astfel încât să se evite riscul de răspândire a virusului pestei porcine africane.

Pentru focarul identificate în localitatea Șeica Mare, a fost adoptată decizia nr. 7/27.01.2021, conform căreia s-au stabilit zonele de protecție și supraveghere după cum urmează:
Localitatile aflate în zona infectată sunt: SOALA, BOARTA, PETIS, MOARDAS,
BUIA, STENEA, MIGHINDOALA, RAVASEL, MIHAILENI, SALCAU si VESEUD din jud. SIBIU;
Localitatile aflate in zona tampon sunt: SLIMNIC, RUSI, SEICA MARE, SEICA
MICA, GHIJASA DE SUS, AGARBICIU, AXENTE SEVER, COPSA MICA, VALEA VIILOR, MOTIS si METIS – din judetul SIBIU.
Fondurile de vanatoare aflate in zona infectata sunt: F.V.26 SEICA MARE, F.V.25
SLIMNIC F.V.29 VALEA VIILOR, F.V.38 ALTANA si F.V.23 VURPAR – din jud. SIBIU ;
Fondurile de vanatoare aflate in zona tampon sunt F.V.26 SEICA MARE, F.V.25
SLIMNIC, F.V.29 VALEA VIILOR , F.V.30 MOSNA, F.V.38 ALTANA si F.V.23 VURPAR – din jud. SIBIU;


În fondurile de vânătoare din zona de protecție și zona de supraveghere se vor face controale zilnice ale teritoriului în vederea identificării eventualelor cadavre de mistreți precum și observarea modificărilor de comportament la populația de mistreți. Reprezentanții fondurilor de vânătoare vor raporta zilnic la DSVSA SIBIU rezultatele controlului.

Pentru mai multe informații și detalii cu privire la măsurile adoptate, DSVSA Sibiu, prin domnul director Șerban Țichindelean vă stă la dispoziție.

Condiția artelor spectacolului în contextul pandemiei – tema primei întâlniri a Bursei de Spectacole de la Sibiu din 2021

0
Bursa de Spectacole de la Sibiu intalnirea online din  ianuarie


Primul eveniment online al anului 2021 organizat de Bursa de Spectacole de la Sibiu în data de 21 ianuarie a adus împreună 60 de specialiști din domeniul managementului și artelor spectacolului, din peste 15 țări.

Printre cei mai importanți participanți s-au numărat Gilles Doré – Director Dezvoltare Internațională CINARS din Canada; Jean-Baptiste Pasquier – Director de Producție și Dezvoltare Internațională al Teatrului Național din Bretania; Thorsten Andreassen – Director al Stockholm Street Festival și Elle Yan – Coordonator internațional al Asociației de Artele Spectacolului din China.


Cu această ocazie, invitații au inițiat o dezbatere amplă pe marginea statutului artelor performative în contextul pandemic COVID-19, menționând o serie de provocări cu care orice instituție de gen s-a confruntat. Temele principale abordate au fost: artele spectacolului și modurile în care au fost afectate în funcție de specific; limitările cu care se confruntă procesul de producție și organizarea de turnee, precum și soluții pentru viitor; soluțiile digitale și online pentru artele spectacolului, în prezent și viitor.


Pe lângă presiunile și limitările impuse de măsurile de precauție care au influențat decisiv activitatea și rutina artiștilor de pretutindeni, participanții au încercat să găsească în dimensiunea outdoor o alternativă necesară pentru a asigura continuitatea trupelor și instituțiilor de teatru și artele spectacolului. În același timp, recursul la mediul online s-a dovedit pentru mulți atât o necesitate, cât și un compromis, în condițiile în care teatrul live nu va putea fi înlocuit niciodată de teatrul „digital”.

Prin urmare, digitalizarea spectacolelor ori adoptarea unor versiuni hibride (de tipul teatru-film) a fost percepută, în general, nu ca un scop în sine, ci o soluție temporară, în așteptarea momentului care să permită artelor spectacolului reafirmarea sa deplină live.
Artele spectacolului și mutațiile sale
Aceste forme și formule de „transgresare” dinspre teatru înspre cinema au adus cu sine alte provocări și, implicit, au facilitat dezvoltarea de noi abilități. Artistul contemporan trebuie să se reinventeze – total, de cele mai multe ori. Cu alte cuvinte, lumea scenei nu poate supraviețui într-un context pandemic în absența unor acțiuni care să scoată performerul din zona de confort, fără ca aceste mutații să afecteze relațiile de empatie create între spectator și actul artistic. Suspiciunea multor participanți cu privire la acest „paliativ digital” a vizat, în special, acest ultim aspect, cel al prezervării emoției pe care doar contactul direct cu scena îl poate produce. Cu toate acestea, marele scop al artelor spectacolului în contextul prezentului pe care îl trăim nu este neapărat acela de a privi mereu cu nostalgie sau cu disperare înspre normalitatea care a precedat pandemia actuală, ci de a depune toate eforturile pentru ca teatrul și toate celelalte forme de artă scenică să fie în continuare parte din realitatea cotidiană – fie ea virtuală sau nu – a oamenilor.

FOTO: Trei mașini implicate într-un accident pe Valea Oltului

0
IMG

Trei mașini au intrat în coliziune cu puțin timp în urmă pe DN7. În urma impactului a rezultat rănirea unui pasager.

Evenimentul rutier s-a produs pe raza localității Călimănești, în zona Cârligul Mic.

În momentul de față traficul este blocat total, fiind efectuată cercetarea la fața locului pentru stabilirea cu exactitate a cauzei producerii evenimentului rutier.

ACTUALIZARE: Traficul rutier a fost deblocat pe ambele sensuri.

Preselecții la Sibiu pentru cel de-al șaselea sezon al emisiunii „Vedeta populară”

0
iuliana tudor sezon  vp  e

Sibienii sunt așteptați în data de 6 februarie 2021, orele 10.00-18.00 la Preselecţiile emisiunii „Vedeta populară”, sezonul 6, ce va avea loc la Centrul Judeţean „Cindrelul-Junii” Sibiu.

Din 2 februarie, Iuliana Tudor îi aşteaptă pe românii talentaţi, iubitori de folclor şi pasionaţi de tradiţiile neamului românesc, la castingurile organizate în Craiova, Caransebeş, Sibiu, Bistriţa, Piatra Neamţ şi Bucureşti.

Iuliana Tudor şi echipa emisiunii pornesc din nou în căutarea celor mai buni interpreţi de muzică populară. Craiova, Caransebeş, Sibiu, Bistriţa, Piatra Neamţ şi Bucureşti sunt oraşele în care Iuliana şi echipa sa organizează, începând cu 2 februarie, preselecţii pentru sezonul al şaselea al talent show-ului de folclor de
la TVR 1.

Ne pregătim de un nou sezon Vedeta populară, după ce am difuzat sezonul 5, realizat în pandemie şi care a avut un succes extraordinar şi neaşteptat, având în vedere condiţiile în care am realizat filmările. Ne dorim ca tot mai mulţi pretendenţi la titlul de Vedeta populară să vină la casting fără teamă şi cu încredere că pot reuşi. Ca echipă, ne bucură întâlnirea cu oameni talentaţi şi am dovedit deja că, indiferent de rezultatul lor din concurs, îi vom ţine aproape pe cei mai buni şi le vom susţine carierele, în buna tradiţie a Televiziunii Române, care creează, iată, şi astăzi, generaţii noi de artişti, promotorii de mâine ai culturii tradiţionale româneşti. Succes tuturor şi abia aştept să ne cunoaştem!„, îi încurajează Iuliana Tudor pe toţi cei care doresc să îşi croiască un drum în folclorul românesc.

Şi pentru a participa la sezonul şase, concurenţii trebuie să demonstreze că ştiu folclor, că au voce şi dorinţa de a face publicul să se emoţioneze la muzica lor. Pe lângă titlul de Vedeta populară, câştigătorul concursului va intra şi în posesia marelui premiu de 100.000 lei.

Chiar dacă sunt începători sau au deja experienţa scenei, concurenţii pot veni la preselecţiile pentru sezonul al şaselea Vedeta populară după următorul program:

2 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie CRAIOVA (Sediul TVR)

4 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie CARANSEBEŞ (Casa de Cultură „George Suru”)

6 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie SIBIU (Centrul Judeţean „Cindrelul-Junii” Sibiu)

8 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie BISTRIŢA (Centrul Cultural Dacia)

10 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie PIATRA NEAMŢ (Sala Calistrat Hogaş a Centrului pentru Cultură şi Arte „Carmen Saeculare”)

12 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie BUCUREŞTI (Sediul TVR)

13 februarie 2021, orele 10.00-18.00 – Preselecţie BUCUREŞTI (Sediul TVR)

În fiecare dintre locaţiile amintite se vor respecta cu stricteţe regulile impuse de autorităţi, pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a preselecţiei.

Regulamentul concursului poate fi accesat pe www.tvr.ro , la pagina emisiunii Vedeta populară.

sursa: Agerpres

VIDEO VIRAL: Un om în scaun cu rotile își curăță zăpada din fața casei

0
Screen Shot    at

Un bărbat în scaun cu rotile, ce își curăța zăpada de pe aleea din fața casei, a fost filmat de Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov.

Imaginile video au fost filmate la Brașov și au făcut rapid ocolul internetului. Bărbatul își croiește cale până la mașina soției pentru a o deszăpezi. Acesta are o locuință primită de la stat, este căsătorit și are un copilaș de doar 8 luni.

Omul „devenit vedetă” are 47 de ani iar la 14 ani a avut un accident de tren în urma căruia i-au fost amputate picioarele. Acesta este la a două căsătorie, din prima căsnicie are trei copii. În grija fostei neveste au rămas doi iar al treilea este în grija lui.

Gestul este unul demn de laudă, fiind un exemplu clar de urmat și de sibienii care aleg să nu-și curețe de zăpadă căile de acces și trotuarele. Primăria Sibiu a trimis în nenumărate rânduri adrese către cetățeni pentru a-i informa despre necesitatea și obligativitatea curățării zăpezii din fața locuințelor.

Minor reținut după ce a furat din două case din Bazna

0
IMG

La data de 26 ianuarie, polițiștii Secției de Poliție Rurală Mediaș au reținut un minor în vârstă de 15 ani, domiciliat în comuna Bazna, cercetat penal pentru săvârșirea a două infracțiuni de furt calificat.

În fapt, minorul este bănuit că, în 24, respectiv 25 ianuarie, ar fi pătruns în două locuințe de pe raza localității de domiciliu de unde ar fi sustras mai multe telefoane mobile, valoarea totală a prejudiciului creat fiind de 1.200 de lei.

La data de 26 ianuarie, polițiștii l-au reținut pe minor 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând ca, în cursul acestei zile, să fie prezentat unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Cercetările continuă pentru stabilirea și documentarea întregii activități infracționale a persoanei în cauză.

Doi medieșeni reținuți de polițiști. Unul pentru furt, celălalt pentru incendierea unei mașini

0
IMG

În cursul zilei de 26 ianuarie, polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Mediaș au reținut doi medieșeni, cercetați penal pentru săvârșirea de infracțiuni contra patrimoniului.

Este vorba despre un bărbat în vârstă de 43 de ani, bănuit că, la data de 13 august 2020, în jurul orei 12,00, ar fi sustras portofelul unei femei din bagajul acesteia lăsat nesupravegheat pentru scurt timp, pe Aleea Buziaș. Prin infracțiunea de furt săvârșită astfel, s-a creat un prejudiciu de 1.200 de lei.

Un alt medieșean, în vârstă de 28 de ani, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de distrugere, este bănuit că, în noaptea de 18 decembrie 2020, în jurul orei 00:15, ar fi incendiat un autoturism parcat pe strada Horea din municipiul Mediaș.
Cei doi presupuși autori au fost reținuți 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentați instanței în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Cercetările continuă sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Mediaș.