Apă Canal Sibiu SA va executa miercuri, 4 mai 2022, între orele 08,00-16,00, lucrări de spălare și igienizare a rezervoarelor ce deservesc rețeaua de alimentare cu apă potabilă a localităților Păuca și Presaca.
De asemenea, joi, 5 mai ac, în intervalul orar 08,00-16,00, se va interveni pentru spălarea și igienizarea rezervorului de înmagazinare a apei potabile aferent localității Bogatu Român.
Pe durata intervențiilor se va sista furnizarea apei în cele trei localități.
Locuitorii sunt rugați să-și asigure rezervele necesare de apă pentru perioadele în care se fac aceste lucrări programate.
Relații suplimentare pot fi obținute la Dispecerat, tel. 0269/222.777.
Doi copii s-au răsturnat cu ATV-ul într-o zonă greu accesibilă din zona Râpa Roșie, aparținând de municipiul Sebeș, județul Alba.
La fața locului s-a deplasat mai multe echipaje de prim ajutor, dar și echipa de alpiniști de la Detașamentul de Pompieri Alba Iulia, precum și un elicopter SMURD.
Se încearcă trolierea cu elicopterul a doi salvatori pentru evaluarea și recuperarea celor doi copii.
Misiunea este extrem de dificilă din cauza zonei inaccesibile, singura posibilitate de acces fiind cu troliul.
A fost extrasă prima victimă, un băiat în vârstă de aproximativ 14 ani. Se lucrează la extragerea celei de-a doua victime, o fatăde aproximativ 12 ani.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
Ȋncepând cu 1 mai 2022, cele 40 de autobuze Mercedes, achiziţionate de către Primăria Sibiu vor circula pe traseele Tursib.
Introducerea acestor noi autobuze cu dotări moderne, va determina pe lângă creşterea gradului de confort şi siguranţă al călătorilor şi o modificare a frecvenţei pe traseele principale la orele de vârf. Rutele 1,2,10,11 şi 14, vor beneficia de un număr mai mare de autobuze, ȋn aşa fel ȋncât timpii de aşteptare ȋn staţii vor scădea ȋn medie cu trei minute pe treseele principale 1 şi 2 şi ȋn medie cu cinci minute pe traseele secundare 10, 11 şi 14. Programele actualizate le puteţi găsi ȋncepând cu data de 1 mai ȋn toate staţiile de autobuz din oraş, pe site-ul www.tursib.ro şi pe google maps.
Ȋn 20 dintre cele mai importante staţii de autobuz sunt montate afişaje electronice care vor informa pasagerii ȋn timp real cu privire la timpii de sosire a mijloacelor de transport ȋn comun. Urmează ca alte 10 staţii să fie echipate cu astfel de sisteme.
Acest proiect presupune pe lângă o flotă modernizată, şi modificări ȋn ceea ce priveşte achiziţionarea şi utilizarea titlurilor de călătorie pentru transportul public. Pentru a face tranziţia mai uşoară şi din punctul de vedere al utilizatorilor transportului public, ambele sisteme de ticketing (cel vechi şi cel nou) vor funcţiona pentru o perioadă de timp, ȋn paralel.
Plata călătoriei se va putea face pe aparatele contactless din autobuzele CNG, cu card bancar. Achiziţia se va face ȋn acest caz în format complet digital, adică nu veți mai primi o chitanță. Verificarea de către inspectorii de trafic se va face ȋn două moduri: fie utilizănd un echipament asemănător unui telefon mobil care, atunci când este apropiat de cardul bancar cu care s-a achiziționat biletul, va citi că există un bilet valabil emis, fie utilizănd direct aparatul din autobuz, care va identifica pe baza scanării cardului bancar titlul de călătorie cumpărat. Biletele de tip vechi vor putea fi achiziționate în continuare de la automatele stradale, de la magazinele colaboratoare şi de la punctele de vânzare Tursib și vor fi validate în autobuz pe validatoarele vechi, care vor rămâne în funcțiune pentru o perioadă, alături de cele noi. Menționăm că biletele se vor putea achiziționa în continuare și prin aplicația 24Pay. Abonamentele ȋncărcate ȋn luna aprilie pentru luna mai vor rămâne valabile în luna mai. Ȋncepând cu 1.05.2022, suportul tip card al abonamentelor va fi înlocuit cu un nou model. Vom anunţa ȋntr-un comunicat ulterior procedurile de preschimbare a cardurilor pentru fiecare tip de abonat. De asemenea vom face modificări ȋn privinţa punctelor de vânzare a titurilor de călătorie, astfel ȋncât vor rămâne doar 5 locaţii, după cum urmează:
Casieria de pe strada Munchen, nr 1
Agenţia de pe Calea Dumbrăvii nr 135
Chioşcul din cartierul Terezian – strada Lungă
Chioşcul de la CASA ARMATEI – B-dul Victoriei, în faţa Primăriei vechi
Chioşcul din cartierul VASILE AARON – Str. Semaforului, în fața pieței Programul de funcţionare al tuturor punctelor de vânzare Tursib va fi de Luni până Vineri ȋntre orele 6:30 – 21:30. Vor urma treptat şi alte modificări ȋn ceea ce priveşte sistemul de ticketing al Tursib, pe care le vom face treptat, ȋn aşa fel ȋncât acomodarea cu ele să nu devină o provocare pentru călători. Lucrăm la o aplicaţie mobilă dedicată transportului public care va oferi călătorilor, direct pe telefonul mobil, informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va permite configurarea rutelor și posibilitatea de a achiziționa electronic bilete și abonamente. De asemenea este ȋn curs de implementare un portal de vânzare online a titlurilor de călătorie care va fi accesibil de pe site-ul www.tursib.ro Toate schimbările pe care le facem au ȋn vedere modernizarea şi ȋmbunătăţirea serviciilor pe care le oferim clienţilor noştri, oferindu-le o accesibilitate mai mare la serviciile de transport public.
Sibianca Roxana Gherghel a debutat cu un prim volum de poezie alături de un alt autor, Dragoş Mateescu din Piteşti. Volumul „Flori şi zâmbete” este împărţit de cei doi autori, cu două stiluri diferite. Roxana Gherghel locuieşte în Cisnădie şi suferă de tetrapareză şi miopie. Dar scaunul cu rotile nu a oprit-o în a exprima sentimentele profunde simţite prin poezie.
Volumul apărut la Editura Tiparg a fost editat de Cristina Maria Amorsen, iar coperta ilustrată de Dana Hansen. „Roxana aşterne pe hârtie sentimentele şi năzuinţele inimii, dând cititorului ocazia să reflecteze la teme precum iubirea, suferinţa şi speranţa” apreciează Cristina Maria Amorsen.
Roxana Gherghel s-a născut la Sibiu, pe 27 martie 1989. Ea scrie versuri încă din adolescenţă. Această primă apariţie a poeziilor sale într-un volum publicat reprezintă un vis al Roxanei acum împlinit. Poeziile sale erau apreciate deja pe contul său de Facebook de oameni din ţară şi străinătate.
Primăria Sibiu implementează încă un proiect dedicat mobilității alternative: de duminică, 1 mai, intră pe trasee cele 40 de autobuze noi, ecologice. Acestea vor circula pe traseele 1, 2, 10, 11 și 14.
“Acest proiect continuă modernizarea transportului public din Sibiu, pe care Primăria Sibiu și societatea Tursib s-au concentrat în ultimii ani. Proiectele realizate, în valoare de 163,15 milioane de lei, au avut ca rezultat în primul rând modernizarea parcului auto: 110 autobuze noi au fost cumpărate în ultimii 3 ani, iar până la finalul acestui an sunt așteptate alte 9 autobuze electrice pentru care contractul a fost semnat în anul 2021. Astfel, în prezent, 77% din flota Tursib este prietenoasă cu mediul.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Pe scurt, despre noile autobuze:
Acestea sunt optimizate pentru persoanele cu dizabilități, având podea coborâtă pentru accesul facil și punând la dispoziție și locuri speciale pentru acestea. Ca dotări, autobuzele sunt echipate cu sistem de climatizare, de supraveghere video, oferă WiFi gratuit călătorilor și prize de încărcare prin USB pe fiecare rând de scaune. Din punct de vedere al capacității de transport, 29 dintre autobuze oferă 91 de locuri, restul de 11 având câte 158 de locuri pentru pasageri.
IMPORTANT: Odată cu intrarea pe traseu a noilor autobuze, frecvența pe traseele principale la orele de vârf va creşte ȋn medie cu 3 minute, iar pe traseele secundare va creşte ȋn medie cu 5 minute.
Tehnică de vârf utilizată în modernizarea transportului public din Sibiu:
Este în curs de implementare un nou sistem de ticketing pe aceste autobuze, urmând să fie extins și pe celelalte autobuze în următoarea perioadă. Este vorba de un sistem smart, utilizat în premieră în România: pentru achiziția de bilete se vor utiliza carduri de călătoriecontactless. Validatoarele noi vor permite și validarea cu carduri bancare contactless, smart watch-uri și smart phone-uri, precum șivalidarea codurilor QR afișate de aplicația mobilă de ticketing sau tipărite pe bilete de hârtie. În prezent aceasta este combinația de tehnologii de validare cea mai avansată la nivel internațional.
Sibiul va fi astfel unul dintre puținele orașe din România care utilizează sistemul de tip account based ticketing, o tehnologie de ultimă oră, al cărui avantaj esențial este flexibilitatea de a utiliza orice suport pentru validare (carduri de transport contactless, carduri bancare contactless, smart watch, smart phone, coduri QR). Acest lucru este posibil deoarece titlurile de călătorie achiziționate de călători sunt stocate în software-ul central, în conturile călătorilor.
!!! Pentru ca pasagerii să se obișnuiască cu noul sistem, acesta va funcționa în paralel cu cel vechi pentru o perioadă.
Cum va funcționa sistemul de ticketing:
Biletele noi vor putea fi achiziționate de pe aparatele contactless din autobuze, cu card bancar. Biletul se va emite în acest caz în format complet digital, adică nu veți mai primi o chitanță. Verificarea de către inspectorii de trafic se va face cu un device special care, atunci când este apropiat de cardul bancar cu care s-a achiziționat biletul, va citi că există un bilet valabil emis.
Menționăm că biletele se vor putea achiziționa în continuare și prin aplicația 24Pay. De asemenea, vor putea fi achiziționate și în format clasic, tipărit, de la punctele de vânzare Tursib, o măsură pentru cei care nu utilizează mijloacele electronice încă.
Biletele de tip vechi vor putea fi achiziționate în continuare de la automatele stradale, de la magazinele colaboratoare și de la punctele de vânzare Tursib / agenții și vor fi validate în autobuz pe validatoarele vechi, care vor rămâne în funcțiune pentru o perioadă, alături de cele noi.
Abonamentele achiziționate in cursul lunii aprilie pentru luna mai rămân valabile în luna mai 2022. Începând cu luna mai, suportul tip card al abonamentelor va fi înlocuit cu un nou model. Preschimbarea se va face gratuit pentru toți deținătorii, fără a afecta valabilitate abonamentelor încărcate pe carduri. Tursib va anunța procedura pentru înlocuirea acestora.
O altă tehnică de vârf în transport public, implementată la Sibiu, este sistemul de management al flotei și informare a călătorilor. Concret, toate autobuzele sunt echipate cu sisteme GPS, ceea ce permite monitorizarea în timp real a acestora, pe trasee. Aceste date vot fi transmise în aplicația mobilă și către afișajele electronice, oferind astfel călătorilor posibilitatea de a vedea în timp real timpul de sosire în stație a autobuzului. De altfel, faptul că datele din sistemul de management al flotei vor fi integrate în aplicația mobilă și în soft-ul afișajelor din stațiile de autobuz este în sine o tehnologie de ultimă oră.
Și nu ne oprim aici:
➢ Este în curs instalarea de afișaje electronice în 30 de stații care vor anunța în timp real timpul de sosire în stație a autobuzelor. Din 1 mai vor fi funcționale deja 20 dintre acestea. În stațiile de la Gară, de la Casa Armatei și în cea de pe str. A. Șaguna, afișajele sunt deja montate pe stâlpi metalici dedicați. În restul locațiilor, acestea au fost amplasate provizoriu pe stâlpii stradali, urmând să fie mutate în următoarea perioadă pe stâlpi noi, în stații.
➢ Se lucrează la o aplicație mobilă dedicată transportului public care va oferi călătorilor, direct pe telefonul mobil, informații despre timpul de sosire în stație a autobuzului, va permite configurarea rutelor și posibilitatea de a achiziționa electronic bilete și abonamente.
Și implementarea acestei aplicații reprezintă o premieră în România pentru că aceasta poate valida titlurile de călătorie direct de pe aparatul de pe care se cumpără. Odată cumpărat biletul cu cardul bancar, aplicația mobilă va afișa un cod QR corespunzătorcontului respectivului pasager. La citirea acestuia, validatorul va valida în mod automat titlul de călătorie cel mai avantajos pentru pasager. Această funcționalitate este posibilă tocmai datoritătehnologiei account based ticketing, menționată anterior.
O altă noutate tehnologică implementată la Sibiu este planificarea călătoriei prin intermediul aplicației mobile si a site-ului web al sistemului. Astfel, călătorul va fi informat despre posibilitățile de transport pe care le are între două puncte din oraș, precum și durata estimată a călătoriei și timpul de sosire în stație a autobuzului.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
Începând cu data de 28 aprilie 2022, în municipiul Mediaș au fost reluate lucrările de reabilitare la pasajul peste calea ferată care face legătura între străzile Hermann Oberth, Avram Iancu, Mărășești, Unirii și Piața Andrei Șaguna. Lucrarea este cuprinsă în obiectivul de investiții „Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric“, alături de alte trei poduri din Mediaș, situate pe Șoseaua Sibiului, strada Avram Iancu și Aurel Vlaicu, beneficiind de fonduri de la Uniunea Europeană.
Traficul rutier din această zonă se va desfășura semaforizat pe două benzi de circulație, cu anumite restricții, conform marcajelor rutiere. Facem cunoscut faptul că podurile nu au fost modernizate de peste 30 de ani, în acest moment impunându-se aceste lucrări atât la infrastructura, cât și la suprastructura podurilor. Cerem scuze tuturor medieșenilor, dar mai ales conducătorilor auto, pentru disconfortul creat cu ocazia desfășurării acestor lucrări – este mesajul tranmis de reprezentanții primăriei municipiului Mediaș.
Astăzi, 29 aprilie, domnului prof.univ.dr. Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu i-a fost conferit titlul onorific de Doctor Honoris Causa al Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu (AFT), în cadrul unei şedinţe solemne derulată în aula instituției noastre.
Propunerea Consiliului de Administraţie şi a Senatului universitar al AFT de a acorda titlul de Doctor Honoris Causa domnului prof.univ.dr. Constantin Chiriac s-a fundamentat pe fabuloasa carieră a Domniei Sale, acesta fiind omul care a realizat unul din cele mai mari festivaluri de teatru din Europa și a adus la Sibiu cele mai importante nume ale culturii internaționale, în cadrul căruia, în premieră mondială, există o secţiune dedicată militarilor români şi străini aflaţi pe teritoriul ţării noastre.
Veritabil ambasador al culturii române, apreciat la nivel național și internațional pentru remarcabilele sale activități artistice și manageriale, prof.univ.dr. Constantin Chiriac este o personalitate proeminentă, un manager vizionar, un rafinat cunoscător al teatrului, al domeniului cultural, artistic și educativ.
Fiecare universitate are imprimată în identitatea și valoarea sa o parte din sufletul celor care i-au sprijinit şi direcţionat drumul spre excelenţă, iar astăzi, noi, astfel, ne exprimăm profunda şi deplina recunoştinţă pentru contribuţiile şi meritele excepţionale pe care Domnia Sa le are în promovarea artelor, în dezvoltarea ştiinţei, culturii şi a mediului academic, precum şi pentru promovarea imaginii AFT în ţără şi străinătate.
Ziua Internațională a Dansului este celebrată în acest an la Teatrul de Balet Sibiu cu două reprezentații ale baletului comic „La fille mal gardée”, adaptare coregrafică de Aleisha Gardner și Alexandru Fotescu, după Alexander Gorsky, Heinz Spoerli, muzica Ferdinand Herold, Peter Ludwig Hertel, Riccardo Drigo, programate pentru 29 și 30 aprilie 2022, de la ora 19:00, la Sala Mare a Centrului Cultural „Ion Besoiu” Sibiu. Spectacolul îi va avea în distribuție, în rolurile principale pe dansatorii Ayaka Nagai / Gabriella Delgado (Lise), Maynard Fernandez (Colas), Răzvan Iacob / Antonin Faraut (Văduva Simone) și Henrique Ferreira / Kenichi Murata (Alain).
„Suntem bucuroși ca în acest an să putem sărbători Ziua Internațională a Dansului, așa cum se cuvine, alături de public, cu unul dintre spectacolele de referință din repertoriul nostru, baletul comic în două acte «La fille mal gardée». Le doresc pe această cale tuturor celor care activează în lumea dansului multă putere de muncă, inspirație și să nu își piardă niciodată pasiunea pentru ceea ce fac, iar spectatorilor noștri din Sibiu, care ne sunt alături de 14 ani, le mulțumesc pentru toată dragostea și prețuirea pe care le au pentru Teatrul de Balet Sibiu.” Ovidiu Dragoman, Manager Casa de Cultură a Municipiului Sibiu – Teatrul de Balet Sibiu.
Libretul spectacolului „La fille mal gardée”
Lise și Colas sunt îndrăgostiți și doresc să se căsătorească, împotriva dorinței văduvei Simone, mama Lisei, care vrea să își căsătorească fiica cu Alain, bogat, dar prostuț. Văduva Simone a rânduit deja lucrurile și s-a înțeles cu Thomas, tatăl lui Alain, să-i căsătorească pe cei doi tineri. Singurul obstacol în calea realizării planului mult visat de văduvă este Colas, iar văduva face tot posibilul să îl țină departe pe acesta de Lise, dar fără succes.
Este vremea recoltei. Văduva Simone și Lise sunt conduse de Thomas și Alain, la un picnic, pe câmp. Muncitorii de la fermă se adună și dansează cu bucurie. Văduva Simone este invitată să danseze împreună cu aceștia. Petrecerea este întreruptă de furtună și toți se grăbesc să caute adăpost. Alain este luat de vânt.
Distribuție „La fille mal gardée”, 29 aprilie 2022:
Văduva Simone se întoarce acasă, iar Lise și Colas caută cu disperare un loc să se ascundă. Negăsind un loc potrivit în sufragerie, Lise îl conduce pe Colas în camera ei și se reîntoarce în sufragerie, chiar înainte ca văduva Simone să intre în cameră. Văduva îi cere Lisei să se ducă în camera sa și să îmbrace rochia de mireasă pentru căsătoria cu Alain. Îngrozită, Lise rămâne nemișcată, dar văduva Simone o împinge în camera ei și încuie ușa.
Thomas ajunge la casa văduvei Simone împreună cu fiul său Alain. Sunt însoțiți de un notar, adus ca martor la căsătoria lui Alain cu Lise. Se adună și muncitorii, prieteni ai lui Colas și ai Lisei. Când ușa camerei Lisei se deschide, Lise apare în rochia de mireasă, alături de Colas. Thomas și Alain sunt ofensați și căsătoria este anulată. Thomas, Alain și notarul părăsesc mânioși casa văduvei. Lise și Colas o imploră pe văduva Simone să le dea binecuvântarea să se căsătorească. Dragostea învinge și văduva cedează rugăminților celor doi îndrăgostiți. După ce sărbătoresc fericitul sfârșit pentru Lise și Colas, toți pleacă, iar casa rămâne liniștită și pustie, până ce Alain se întoarce să își recupereze zmeul uitat. Astfel, Alain rămâne fericit cu dragostea vieții sale – zmeul.
Lise: Ayaka Nagai
Văduva Simone și Lise se întorc acasă. Recoltele sunt aduse la fermă de către muncitori, iar văduva părăsește casa, nu înainte de a o încuia pe Lise în casă. Lise se gândește la Colas, închipuindu-și că au împreună mulți copii. Revenindu-și din visare, îl descoperă jenată pe Colas, care își face brusc apariția din recoltele stivuite.
Colas: Maynard Fernandez
Văduva Simone: Răzvan Iacob
Alain: Henrique Ferreira Thomas: Dorin Ioan Coșeriu
Notarul: Mattia Longhitano
Cocoșul: Tereza Dragomir
Puii: Copiii de la Școala de Balet Arabesque
Prietenele Lisei:
Alba Fernandez, Jessica Arechavaleta, Camille Texier, Gabriela Checo
Prietenii lui Colas: Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo, Miguel Texeira, Victor Kaden
Sătenii: Tereza Dragomir, Natalie Barbis, Ginevra DʹAquino, Chihiro Tamai, Eva Chatal, Sara Zanzon, Maria Trabalon, Amandine Biel, Michaela Gobas, Remi Nakano,Jessica Arechavaleta, Chiara Tartaglia, Virginia Vorraro, Victor Kaden, Mattia Longhitano, Miguel Texeira, Marco Palamone, Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo
Distribuție „La fille mal gardée”, 30 aprilie 2022:
Lise: Gabriella Delgado
Colas: Maynard Miranda Fernandez
Văduva Simone: Antonin Faraut
Alain: Kenichi Murata Thomas: Dorin Ioan Coșeriu
Notarul: Mattia Longhitano
Cocoșul: Tereza Dragomir
Puii: Copiii de la Școala de Balet Arabesque
Prietenele Lisei: Jessica Arechavaleta, Remi Nakano, Alba Fernandez, Michaela Gobas
Prietenii lui Colas: Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Marco Palamone
Sătenii: Tereza Dragomir, Natalie Barbis, Ginevra DʹAquino, ChihiroTamai, Eva Chatal, Sara Zanzon, Maria Trabalon, Amandine Biel, Gabriela Checo, Camille Texier, Jessica Arechavaleta, Chiara Tartaglia, Virginia Vorraro, Victor Kaden, Mattia Longhitano, Miguel Texeira, Marco Palamone, Manuel Sanchez, Gavin Nicholson, Guido Sarnataro, Franco Cubero Acosta, Johan Mancebo
Biletele pentru spectacolele Teatrului de Balet Sibiu pot fi cumpărate de la sediul administrativ al instituției (Parcul Tineretului, nr. 1, Sibiu) sau online, fără niciun comision sau cost suplimentar, de pe site-urile kompostor.ro și sibiuballet.ro
Primăria Municipiului Mediaș organizează în data de 1 mai 2022 serbarea câmpenească „Maial“. La fel ca în fiecare an, cântecul și jocul popular vor anima acest eveniment folcloric de excepție, care se va desfășura la Barajul Ighiș.
Începând cu ora 11:00, numeroși interpreți consacrați de muzică populară, alături de ansambluri, grupuri folclorice și artiști locali vor încânta publicul prezent și vor întreține atmosfera de petrecere și bună dispoziție.
Artiștii care vor susține recitaluri pe scena amplasată la Barajul Ighiș sunt: Sava Negrean Brudașcu, Mioara Velicu, Ion Dordoi, Mihaela și Ciprian Istrate, Angela Rusu, Ovidiu Homorodean, Mirela Mănescu, Ovidiu Furnea, Bogdan Toma, Ina Ioana Todoran, Aurica Bacea, Dan Filuț Tabără, Bianca Crețu, Aurelian Suciu, Emilia Muntean, Costel Popa, Diana Crețu, Cosmina Fulea.
Programul artistic cuprinde de asemenea grupul vocal „Cununa Blăjelului“, ansamblul artistic profesionist „Mureșul“, ansamblurile de dansuri populare „Târnavele“ și „Muguri de pe Târnave“ din Mediaș, grupul instrumental „Ceterașii de pe Câmpie“ din Mureș, Clubul Copiilor din Mediaș.
Invităm medieșenii să ia parte la acest eveniment tradițional de 1 Mai și să petreacă timp de calitate, în compania artiștilor populari, la Barajul Ighiș.
Times Higher Education (THE) a dat publicității, la 27 aprilie 2022, clasamentele Times Higher Education Impact Rankings. Aceste clasamente sunt singurele care evaluează universitățile în raport cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Uite (United Nations’ Sustainable Development Goals – SDGs).
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a aplicat în 2022 pentru prima dată la aceste topuri și s-a clasat, la nivel global, pe o poziție onorantă între 601-800. La nivel național, scorul obținut plasează ULBS pe locul 4, punctând semnificativ la următoarele categorii: SDG 4 Educație de calitate (Quality education: poziția 201-300); SDG 5 Egalitate de gen (Gender equality: poziția 201-300)și SDG8 Condiții decente de muncă și creștere economică (Decent work and economic growth: poziția 201-300).
Deșeurile de constructii sunt generate de activitățile de construcție și demolări, fiind compuse din betoane, dale, cărămizi, țigle, gips carton, asfalt, materiale plastice, metale, lemn, pietre etc. Aceste deșeuri de construcție sunt cel mai adesea inerte și nebiodegradabile, grele, voluminoase și suprasolicită gropile de gunoi.
Reciclarea și reutilizarea materialelor recuperate în urma demolării clădirilor vechi aduce beneficii – creează mai puține deșeuri, reduce costurile de construcție și reduce utilizarea resurselor primare (mai mult de 50% din toate materialele extrase din pământ sunt în prezent transformate în materiale de construcții). Schimbând modul în care ne gândim la aceste materiale vom crea un viitor mai durabil.
Neglijarea materialelor care pot fi recuperate in urma demolarilor ar fi o pierdere majoră de materii prime utilizabile. O directiva UE de gestionare a deșeurilor prevede ca până în 2020, cel puțin 70% din deșeurile de construcții să fie reciclate și refolosite. O țintă ambițioasă. Obligația de a pune în practică o reciclare mai consistentă a deșeurilor din construcții în instalații de prelucrare speciale (pentru moloz, deșeuri din construcții neminerale, materiale compozite, etc.) este necesară pentru a asigura o producție de materiale de constructii reciclate în conformitate cu țintele europene.
Deputatul USR-Plus de Sibiu, Dan Barna a transmis un comunicat de presă:
Memoria și eroismul veteranilor de război, cea mai însemnată dovadă de luptă și sacrificiu pentru libertatea și independența României.
Le mulțumesc veteranilor de război pentru sacrificiul și determinarea cu care și-au făcut datoria pentru țară și le sunt recunoscător celor care le-au fost și le sunt sprijin. Ei, puținii veterani care ne mai sunt alături, ne dau în fiecare zi prilejul să înțelegem importanța și prețul luptei pentru libertate și democrație.
Din curajul și patriotismul lor putem conștientiza importanța umanității și riscul radicalizării și extremismului tot mai prezente în ultima vreme. Veteranii de război sunt povești vii, cu suflet, pentru generațiile noastre.
Nu mai am norocul să-mi fie alături cei doi bunici care au luptat la Stalingrad și la Odessa. Dar simbolic, pentru ei și pentru toți cei pe care destinul i-a dus pe câmpuri de luptă, în semn de recunoștință, am depus astăzi cu sprijinul colegilor mei o coroană de flori la Monumentul Veteranilor de Război din Sibiu.
Vreau să le mulțumesc și militarilor din Forțele Terestre Române, a căror zi a fost marcată ieri și la Cercul Militar din Sibiu, pentru contribuția adusă apărării țării și securității regionale în colaborare cu partenerii NATO.
Partidul Forţa Dreptei, înfiinţat de curând de Ludovic Orban, după plecarea sa din PNL, a fost prezentat oficial ca structură activă şi în judeţul Sibiu. La Hotel Ramada, deţinut de o firmă controlată de familia Carabulea, Constantin Şovăială, deputat, a prezentat organizaţia Forţa Dreptei din Sibiu. Alături de el a stat Ludovic Orban şi omul de afaceri sibian Ciprian Faraon.
Evenimentul s-a dorit o prezentare a noii organizaţii în faţa presei, dar şi a politicilor ce le va duce Forţa Dreptei, partid nou apărut pe scena politică. Fraza cheie a evenimentului, repetată de mai mulţi vorbitori, a fost că Forţa Dreptei reprezintă singurul partid real de dreapta de orientare liberală. Iar PNL, partid din care majoritatea actualilor membri ai Forţei Dreptei s-au desprins este „un mic PSD” cum a declarat Violeta Alexandru, fost ministru al Muncii în cabinetul Orban (pe vremea când erau în PNL).
Şovăială este momentan liderul organizaţiei judeţene Forţa Dreptei la Sibiu, secondat ca secretar general de Ciprian Faraon. Au fost prezentaţi şi alţi membrii ai organizaţiei, unii prezenţi în sală. Printre ei am remarcat pe fostul director DSP Sibiu, Gabriel Budescu, dar şi pe fost consilieră a Ralucăi Turcan, Ioana Deaconescu. Alături de ei mai sunt foste cadre militare, psihologi, profesori, studenţi.
Şovăială a promis că va creşte organizaţia la 3.000 de membrii activi, iar Faraon a spus că partidul va scoate la alegerile din 2024 cu 5% mai mult decât media partidului pe ţară.
Ludovic Orban, preşedintele pe ţară şi fondatorul partidului Forţa Dreptei a declarat că va candida la preşedinţia României. El nu s-a sfiit să atace foştii colegi din PNL, inclusiv de la Sibiu, dar şi pe preşedintele Iohannis.
Anul trecut, Constantin Şovăială a candidat la şefia organizaţiei judeţene PNL Sibiu, unde a pierdut la scor în faţa deputatului Raluca Turcan, sprijinită de Daniela Cîmpean. Întrebat acum de jurnalişti dacă foştii colegi din PNL Sibiu care l-au susţinut atunci îl vor urma în noul partid, Şovăială a declarat că cei care au vrut să vină, au venit. Dar şi că alţii vor veni. Orban a intervenit şi a precizat că primarii nu pot trece acum la Forţa Dreptei pentru că îşi pierd mandatul.
Eugen Măgurean este un tanar antreprenor de succes din Sibiu pentru care nimic nu este imposibil. Înainte de pandemie era taximetrist. Apariţia virusului COVID 19, când toată lumea stătea în casă, l-a făcut pe Eugen să caute ceva de făcut. A descoperit o afacere de nişă, la mare căutare: dezinfecţia şi dezinsecţia. A început singur, apoi a investit tot ce a câştigat şi a angajat mai mulţi oameni. Acum are contracte cu numeroase companii din Sibiu, dar şi instituţii.
Firma sa specializată în servicii de dezinfecție, dezinsecţie, deratizare şi mai ales în serivcii de curățenie MedConsult Rapid Clean este la mare căutare datorită serviciilor de calitate oferite mereu. Povestea antreprenorului de succes Eugen Măgurean o puteţi urmări în clipul video realizat de Daniel Ilea pentru Antreprenor în Sibiu.
Anunț începere proiect: Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL
Proiectul “Achizitie echipamente pentru cresterea competitivitatii ELEKTRA WIND ENERGY SRL”, cod MySMIS 132561, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat de către ELEKTRA WIND ENERGY S.R.L. și are o valoare totală de 1.485.005,76 lei, din care 892.593,60 lei reprezintă finanțare nerambursabilă, 758.704,56 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR iar 133.889,04 lei reprezinta valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – Organismul Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 01/07/2019 – 31/03/2023.
Obiectivul principal al proiectului il constituie dezvoltarea microintreprinderii ELEKTRA WIND ENERGY SRL prin infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Infiintarea unei noi unitati de prestari servicii in domeniul executiei de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice prin: dotarea cu echipamente tehnologice specifice activitatii de executie de lucrari de constructii a liniilor pentru transportul energiei electrice.
Cresterea numarului mediu de salariati si mentinerea acestuia ca urmare a realizarii proiectului cu 5 salariati.
Respectarea si promovarea principiilor orizontale privind dezvoltare durabila si egalitate de sanse prin:
retehnologizarea / achizitionarea echipamentelor mai eficiente energetic (inclusiv eficientizarea iluminatului in spatiile de productie) sau optimizarea functionarii instalatiilor si a fluxurilor tehnologice prin achizitionarea de echipamente pentru executia de lucrari de constructii pentru linii de transport energie electrica. Aceste echipamente sunt de ultima generatie ce folosesc tehnologii noi si moderne incadrate in clasa de consum redus.
angajarea de persoane din urmatoarele categorii defavorizate: are varsta de peste 50 de ani.
Date de contact beneficiar (Municipiul Bucuresti, str. Maria Rosetti, nr. 8A, camera 6, etaj 5, apartament 6, cod postal 030247, Telefon: 0730.110.728, e-mail: mariusstanescu@elektrainvest.ro)
DSP Sibiu a raportat în această dimineață, două cazuri de hepatită de cauză necunoscută, la copii.
Primul caz a fost în 19.04.2022, la un băiat de 16 ani, internat inițial la sp. Municipal Mediaș, ulterior transferat la sp. de Pediatrie din Sibiu cu suspiciunea de hepatită acută. Markeri virali pentru hepatită virală A, B, C și E au fost negativi, ca și probele pentru determinarea anticorpilor anti Leptospiră. Copilul este în continuare internat, investigat și supravegheat, cu evoluție staționară, fără elemente de agravare.
Al doilea caz a fost depistat în data de 26.04 – fetiță de 10 ani, cu markeri de asemenea negativi pentru Hepatită virală A, B, C , iar pentru Hepatită virală E – probele fiind încă în lucrul. În prezent, fetița este externată cu stare general ameliorată.”
Autoapărarea și sesiunile de trageri cu armamentul din dotare sunt 2 dintre cele 4 domenii de bază ale programului de instruire implementat de către poliţiştii Serviciului Pregătire Profesională din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu pentru a răspunde nevoilor de pregătire ale colegilor lor.
Așa cum am precizat anterior, program este structurat pe module de câte 5 zile, în care se desfăşoară şedinţe de instruire corespunzătoare celor 4 domenii de bază: autoapărare, pregătire auto, tragere cu armamentul din dotare și pregătire de specialitate. Într-un astfel de modul sunt între 14 și 16 polițiști, iar până la acest moment, au fost organizate un număr de 9 stagii de instruire la care au participat 131 polițiști.
Pregătirea în domeniul tragerilor cu armamentul din dotare se desfășoară în Poligonul de tragere deținut de către I.P.J. Sibiu în Gușterița și este realizată pe două paliere, prin pregătire practică (exerciții manipulare armament, prezentare și explicare a regulilor de siguranță, a condițiilor legale în care se poate efectua uzul de armă) și prin şedinţe de tragere cu armamentul în poligon.
Tematică abordată în cadrul pregătirii practice este organizată pe module și urmărește, gradual, dobândirea de noi competențe și sedimentarea celor deja deținute.
Astfel, modulul I vizează cunoașterea, înțelegerea și respectarea regulilor de siguranță, cunoașterea armamentului și a elementelor tehnice ale tragerii; modulul II vizează dezvoltarea depriderilor privind manipularea armamentului, în condiții de siguranță, exerciții de tragere din diferite poziții și rezolvarea incidentelor de tragere; modulul III se axează pe organizarea și desfășurarea de ședințe de tragere dinamice, in conditii de efort și stres psihic, de luminozitate scăzută etc.
Şedinţele de tragere în poligonsunt organizate cu o frecvență lunară și au ca scop exersarea de către personalul unității a tragerilor cu muniţie reală, efectuarea corecţiei tragerii şi executarea focului din diferite poziţii de tragere asupra unor ţinte variate. Polițiștii execută ședințele de pregătire cu armament din dotare de diferite calibre, pistoale semiautomate calibru 7,65 mm, 9×18 mm sau 9×19 mm precum și cu pistolul mitraliera calibru 7,62 mm.
Pregătirea fizică reprezintă o altă componentă importantă a procesului de instruire permanentă a polițiștilor, o condiție fizică optimă fiind unul dintre elementele necesare a fi asigurate pentru îndeplinirea atribuţiilor şi misiunilor care revin personalului operativ al inspectoratului.
Un element de mare însemnătate în cadrul procesului de pregătire fizică îl constituie tematica de autoapărare, ale cărei sesiuni de instruire sunt asigurate de către polițiștii specializați în acest domeniu din cadrul Serviciului de Pregătire Profesională Acestea sunt desfășurate, în baza unui protocol de cooperare, la Centrul Chinologic „Dr. Aurel Greblea” Sibiu și urmăresc dezvoltarea tehnicilor de autoapărare atât cu mâinile libere, cât și a celor cu bastonul tactic extensibil.
Utilizarea tehnicilor cu mâinile libere cuprinde o serie de procedee tactice, tehnici de lovire cu membrele superioare, tehnici de lovire cu picioarele, tehnici de deplasare, tehnici de apărare împotriva atacurilor și tehnici de imobilizare.
Pentru utilizarea tehnicilor cu bastonul tactic extensibil sunt exersate variantele de poziții de gardă, precum și cele de prindere a bastonului. Sunt puse în aplicare tehnici de lovire cu bastonul extins, respectiv ascendente, descendente, orizontale și prin împungere în combinație cu tehnicile de lovire cu ambele capete ale bastonului. De asemenea, în cadrul acestor sesiuni de pregătire sunt exersate tehnici de imobilizare a brațelor, respectiv abordarea frontală și abordarea laterală.
Conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu susține și sprijină activităţile desfăşurate de specialiştii Serviciului de Pregătire Profesională pentru obţinerea unui corp poliţienesc bine pregătit profesional în faţa provocărilor mediului operativ.
Doar print-un proces de instruire teoretică şi practică de calitate se poate dezvolta şi menţine un nivel corespunzător de pregătire al poliţiştilor, aceste activităţi fiind derulate pe tot parcursul anului.
Veste incomodă pentru șoferii ce vor circula în intervalul 02.05.2022 – 20.05.2022, pe autostrada A1, Sibiu – Sebeș. Circulația pe A1, Calea 1 (Sibiu – Sebeș), între nodul rutier Săliște și nodul rutier Cunța (km. 270 + 240 – km. 292 + 455) se va închide pentru 3 SĂPTĂMÂNI.
Decizia a fost luată pentru a permite începerea lucrărilor de înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe Calea 1 a Viaductului Aciliu.
Traficul, în această etapă a lucrărilor, va fi deviat pe următoarea variantă de ocolire:
Nod rutier Săliște – intersecție DC 67 cu DN 1, km. 330+490 – DN 1 (Săliște – Apoldu de Sus – Miercurea Sibiului) – intersecție DN 1, km. 351+250 cu DJ 1061 – Nod rutier Cunța – Al;
În cadrul etapei a doua se va închide circulația rutieră pe Calea II (Sebeș – Sibiu) pe sectorul de autostradă cuprins între km. 292+455 – km. 270+240, , traficul fiind deviat pe următoarea variantă de ocolire:
Nod rutier Cunța – DJ 1061 intersecție cu DN 1, km. 351+250 – DN 1 (Miercurea Sibiului – Apoldu de Sus – Săliște) – DN 1 km. 330+490 intersecție cu DC 67 – Nod rutier Săliște –Al;
Biroul de Presă al PSD Sibiu transmite următorul comunicat de presă:
Ieri, 28 aprilie, la Monumentul ”Ostașului român din toate timpurile”, din în fața Cercului Militar, delegația PSD Sibiu, compusă din deputatul Bogdan Trif, Florian Lixandru – secretar de stat în Ministerul Educației, Cristian Vasilcoiu – secretar de stat în Ministerul Muncii, inspectorul școlar general Marius Novac și subprefecții Sebastian Șebu și Daniel Moșin, a depus o coroană de flori pentru toți eroii căzuți pe câmpul de luptă, dar și pentru veteranii de război care au plecat dintre noi.
Ceremonia a fost organizată de structurile militare din Garnizoana Sibiu, cu ocazia Zilei Forțelor Terestre.
Un moment emoționant a avut loc imediat după ceremonie, la vernisajul expoziției foto „Veniți de luați lumină de la sfinții care au ales să umble încă pe Pământ!”, realizată de artistul Ionuț Văidean, cu sprijinul Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități, Sucursala Sibiu și al Cercului Militar Sibiu.
Vineri, 29 aprilie, cu ocazia Zilei Veteranilor, delegația PSD compusă din consilierul județean Pavel Bichicean și fostul consilier județean Steliana Marcu, a depus o coroană de flori la Monumentul ”Veteranilor de Război” din Cimitirul Veteranilor din Pădurea Dumbrava.
Le urăm și noi “La mulți ani!” tuturor celor care servesc Patria în forțele terestre române!
A.F.C.Hermannstadt joacă în deplasare împotriva celor de la Concordia Chiajna, în etapa cu nr.7 din Play-Off-ul Ligii 2. Sibienii ocupă locul 3 în clasament, 53 de puncte, după ce în etapa precedenă au remizat cu Unirea Slobozia, scor alb, 0-0, pierzând astfel locul 2 ocupat acum de cei de la U Cluj, 54 puncte, învingători în derby-ul cu Petrolul Ploiești (3-1). De cealaltă parte, gazdele din Ilfov sunt pe locul 5 în clasament, cu 40 de puncte și o linie de 4 înfrângeri, un rezultat de egalitate și o victorie. În meciul tur, FCH s-a impus pe teren propriu cu 2-1, golurile fiind marcate de Daniel Paraschiv și Baba Alhassan. Pentru această confruntare, căpitanul Petrișor Petrescu este incert, iar mijlocașul ofensiv Călin Popescu este indisponibil, datorită unei accidentări suferite etapa trecută.
,, Nici un antrenor nu își dorește să aibă fotbaliști accidentați. Din păcate acest final de campionat adduce astfel de situații nefericite, așa cum s-a întâmplat și la alte echipe. Popescu a făcut un retur foarte bun. I-a venit rândul să joace și a făcut-o foarte bine, și-a adus aportul. Asta este situația… Ne dorim ca el să se refacă foarte repede, dar îi avem pe același post pe Oroian și Bucuroiu, iar ei trebuie să-l suplinească. Băieții noștri au o motivație intrinsecă. Au mai rămas 4 finale. În fotbal cel mai important meci este următorul. Jucăm pe stadionul Concordia, unul cu suprafață sintetică, adică un teren dificil pentru echipe care pasează. Trebuie să ne adaptăm repede. Mergem doar la victorie, fiindcă obiectivul nostru este promovarea, dar vrem promovarea directă.”, a declarat Marius Măldărășanu, antrenor principal A.F.C.Hermannstadt.
Concordia Chiajna vs A.F.C.Hermannstadt va avea loc joi, 28 aprilie, ora 20, pe Stadionul Concordia din Chiajna.
De câţiva ani există o serie de declaraţii periodice dure la adresa proiectelor Primăriei Sibiu făcute de arhitectul Alexandru Găvozdea. Acesta a fost preşedintele filialei locale a Ordinului Arhitecţilor, iar din 2018 a organizaţiei naţionale profesionale. Găvozdea a criticat recent amplul proiect început de Primăria Sibiu de amenajare a malurilor râului Cibin. Acesta a declarat că asistăm la „eșecul în protejarea ecosistemului râului pe care a fost construit orașul”. El a adus mai mult contra-argumente acestui proiect tehnic la Conferința Ape pentru comunități durabile, desfăşurată la Bucureşti la mijlocul lunii aprilie.
Nu este clar dacă opiniile exprimate de arhitectul Găvozdea sunt ale OAR sau personale. Mai ales că în anii 2006-2008, Ordinul Arhitecţilor din România alături de Universitatea de arhitectură Ion Mincu făcea mai multe propuneri de amenajare a malurilor râului Cibin, similare cu cel implementat la ora actuală.
În comunicatul trimis de Primăria Sibiu, după ce afirmaţiile arhitectului Găvozdea au fost publicate de ziarul Turnul Sfatului, pe lângă o serie lungă de argumente tehnice, apare, la final, şi o aluzie la motivele reale ale războiului între arhitect şi Primăria Sibiu. Cei din administraţie amintest de interesul direct al arhitectului în proiectul construcţiei unei clădiri de birouri în mijlocul centrului istoric pe strada Xenopol, deşi majoritatea cetăţenilor şi specialiştilor se opun acestuia: „Înțelegem faptul că orice proiect, indiferent dacă este demarat de o administrație locală sau de mediul privat, este perfectibil, un exemplu în acest sens fiind și documentația urbanistică elaborată pentru ridicarea unei noi clădiri pe strada A.D. Xenopol, din centrul istoric al Sibiului, care a generat numeroase discuții în spațiul public, deși anvergura acestui proiect este mult mai mică decât amenajarea malurilor Cibin, și pe care dl arhitect Găvozdea îl susține în mod categoric, contrar opiniilor multor cetățeni și specialiști” se arată în comunicatul Primăriei Sibiu.
Primăria Sibiu reacţionează ferm la declaraţiile arhitectului
Redăm mai jos comunicatul Primăriei Sibiu referitor la afirmaţiile făcute de preşedintele OAR, arhitectul sibian Alexandru Găvozdea:
Proiectul demarat de municipalitate care vizează crearea unui traseu pentru bicicliști de-a lungul râului Cibin este un proiect important de transformare a râului Cibin dintr-o barieră naturală, care traversează și fragmentează orașul, într-un culoar sigur de mobilitate alternativă, cu păstrarea caracterului și cadrului natural al acestuia.
Referitor la afirmațiile domnului arh. Alexandru Găvozdea, privind modul de elaborare a proiectului tehnic aferent acestui obiectiv, precum și „eșecul în protejarea ecosistemului râului pe care a fost construit orașul” pentru o corectă informare a cetățenilor Sibiului, venim cu o serie de lămuriri:
În cadrul procedurii de achiziție pentru elaborarea proiectului tehnic, nu s-a aplicat criteriul „prețul cel mai scăzut” ci s-a avut în vedere contractarea „celei mai avantajoase oferte din punct de vedere tehnico-economic”.
În cazul factorilor de evaluare, a fost punctată experiența următorilor specialiști: manager proiect, specialist amenajări hidrotehnice, arhitect atestat OAR, urbanist peisagist, urbanist RUR monumente istorice, inginer proiectant drumuri, inginer proiectant instalații electrice. Pe cale de consecință, afirmațiile dlui Găvozdea potrivit cărora „proiectul a fost făcut de ingineri de drumuri, care, bineînțeles că nu se pricep la lucrul acesta” și „dacă nu sunt implicați specialiștii, calitatea – din păcate – lipsește cu desăvârșire” sunt complet eronate și tendențioase, echipa elaboratoare fiind formată din specialiști care au asigurat funcționalitatea completă a proiectului (urbaniști, peisagiști, arhitecți, etc).
Soluția selectată pentru amenajarea pistei pentru biciclete a urmărit asigurarea unei invaziuni minime în albia râului și păstrarea pe cât posibil a caracterului natural al acesteia. Din acest motiv au fost utilizate palplanșele pentru asigurarea stabilității terenului, încastrate la suprafață în grindă de coronament din beton cu dimensiunile de 50X70 cm., pentru a nu fi necesare fundații masive din beton. Palplanșele reprezintă soluția cea mai versatilă și mai puțin invazivă folosită pentru proiecte majore și reprezentative de-a lungul cursurilor de ape.
Următoarele afirmații din articolul publicat (în publicaţia Turnul Sfatului, n. redacţiei) dezinformează opinia publică cu privire la realizarea de ziduri masive de beton de peste 2 – 3 metri: „cu costul unor pereți de sprijin din beton de doi-trei metri înălțime, care fac ca toată această intervenție într-un râu care, de bine de rău, nu era prea agresat cu betoane să fie puțin anacronică”, în condițiile în care, porțiunile unde este necesară asigurarea stabilității malului cu zid de sprijin din beton reprezintă sub 10% din lungimea totală a traseului, respectiv în porțiuni limitate, unde terenul prezintă riscuri de alunecare.
Soluția propusă a urmărit să abordeze râul ca pe un coridor verde, prin crearea relației dintre natural și antropic, prezentă în apropierea râului. Astfel, pentru protejarea biodiversității a fost realizat și un proiect de specialitate de amenajare peisagistică, fiind prevăzută plantarea a peste 300 de sălcii pe cursul râului pentru a păstra identitatea actuală de „coridor al sălciilor”, dar și vegetație joasă specifică.
ÎN CONCLUZIE, proiectul tehnic aferent acestei investiții a fost elaborat de o echipă de specialiști atestați, selectați prin procedură de achiziție deschisă tuturor firmelor de profil interesate (naționale și internaționale) și avizat ulterior de toate instituțiile abilitate (Agenția pentru Protecția Mediului, Administrația Bazinală de Apă, Direcția Județeană de Cultură, etc.).
Nu în ultimul rând, afirmațiile recente ale domnlui arhitect Găvozdea arată și lipsa de implicare reală a specialiștilor externi în cadrul acestui proiect de importanță strategică pentru municipiu, în condițiile în care, în cadrul procedurii de evaluare de mediu, proiectul tehnic a fost public și disponibil tuturor pentru transmiterea de observații și/sau propuneri. Cu toate acestea, nici domnul arhitect, nici alți specialiști nu au transmis propuneri sau recomandări, preferând să rămână actori pasivi în acea etapă, dar să devină vocali mai recent în mediul public.
Înțelegem faptul că orice proiect, indiferent dacă este demarat de o administrație locală sau de mediul privat, este perfectibil, un exemplu în acest sens fiind și documentația urbanistică elaborată pentru ridicarea unei noi clădiri pe strada A.D. Xenopol, din centrul istoric al Sibiului, care a generat numeroase discuții în spațiul public, deși anvergura acestui proiect este mult mai mică decât amenajarea malurilor Cibin, și pe care dl arhitect Găvozdea îl susține în mod categoric, contrar opiniilor multor cetățeni și specialiști.
Odată cu dispariţia restricţiilor pandemiei, activităţile culturale se reiau. Astfel duminică, 1 mai de la ora 13 la Boiţa se deschide a XIV-a ediţie a Festivalului concurs „Mândre plaiuri boicene”. Organizat de Şcoala Gimnazială Ion Albescu din localitate alături de Primărie, festivalul va debuta cu parada portului popular în centrul comunei.
Concursul propriu-zis dedicat elevilor păstrători ai tradiţiilor populare are loc în Căminul Cultural. Vor participa cu spectacole de dansuri și muzică populară elevi din județele Sibiu, Vâlcea, Hunedoara şi Satu Mare. Boicenii şi cei interesaţi sunt aşteptaţi să participe la eveniment.
Pompierii militari din cadrul Detașamentului Mediaș au intervenit de urgență în localitatea Dârlos, pe strada Principală, cu două autospeciale de stingere cu apa și spumă și un echipaj SMURD, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu.
La fața locului, salvatorii au constatat că incendiul se manifesta la o filigorie, confecționată în totalitate din lemn. În urma incendiului aceasta a ars în totalitate (o suprafață totală de aproximativ 15 mp) și aproximativ 25 mp din suprafața acoperișului acesteia.
Din cercetările efectuate la fața locului de către pompierii militari, incendiul a izbucnit din cauza unui scurt circuit electric produs la un cablu electric neizolat corespunzător.
În 30 aprilie 1992 lua fiinţă instituţia Consiliul Judeţean Sibiu. După 7 preşedinţi şi sute de consilieri judeţeni aleşi de-a lungul anilor, astăzi instituţia a aniversat cei 30 de ani într-un cadru restrâns şi cu puţin fast.
Preşedinta actuală a Consiliului Judeţean Sibiu, Daniela Cîmpean (PNL) a transmis video un mesaj consilierilor prezenţi la ceas aniversar. Ea a insistat pe importanţa democraţiei şi a ceea ce considerăm astăzi „normal”, mai ales în contextul războiului din Ucraina.
Daniela Bichiceanu (PSD), decanul de vârstă al consilierilor judeţeni din actualul mandat a împărţit trandafiri roşii doamnelor prezente în sală. El a urat tuturor consilierilor şi angajaţilor instituţiei „La mulţi ani”.
Paul-Jürgen Porr, liderul grupului FDGR a punctat despre realizările „nu doar pe hârtie” făcute de Consiliul Judeţean Sibiu pe vremea când la conducere era preşedinte Martin Bottesch. El a amintit de Aeroportul Internaţional Sibiu, corpul nou al Bibliotecii ASTRA, clădirea Junii Sibiului, drumul Regelui şi altele.
Adrian Echert, liderul grupului USR-Plus a punctat că deşi partidul său este la prima prezenţă în Consiliul Judeţean Sibiu membrii săi se implică activ în toate proiectele de hotărâri ce sunt adoptate, încă de la faza de studiu şi comisii.
După discursurile iniţiale a urmat şedinţa ordinară lunară de consiliu. La final, cei prezenţi au fost invitaţi la un pahar de şampanie şi eclere personalizate.
Reamintim preşedinţii Consiliului Judeţean Sibiu de la înfiinţare până în prezent: Romeo Trifu (1992-1996), Nicolae Nan (1996-2000), Eftimie Costeiu (2000-2001), Constantin Morar (2001-2004), Martin Bottesch (2004-2012), Ioan Cindrea (2012 – 2016), Daniela Cîmpean (2016 – prezent)
Consiliul de Administrație al Aeroportului Internațional Sibiu R.A. a validat astăzi, 28.04.2022, rezultatele procedurii de selecție pentru posturile de Director General și Director Economic în cadrul Aeroportul Internațional Sibiu, rezultate publicate pe website-ul regiei la următorul link: https://www.sibiuairport.ro/ro/info/interes-public-anunturi-de-interes-public/.
Astfel, începând cu data de 1 mai 2022, conducerea executivă a Aeroportului Internațional Sibiu în ceea ce privește posturile de Director General și Director Economic va fi asigurată pe perioada mandatului 2022 – 2025 de către domnul Marius Ioan Gîrdea, în calitate de Director general, respectiv Tania – Nicoleta Herban, în calitate de Director Economic.
În cadrul interviului de selecție domnul Marius Ioan Gîrdea a obținut un punctaj de 93,93 puncte dintr-un total maxim de 100 puncte, respectiv doamna Tania – Nicoleta Herban, un punctaj de 89,97 puncte dintr-un total maxim de 100 puncte. R.A. AEROPORTUL INTERNAŢIONAL SIBIU Șos. Alba-Iulia Nr. 73, 550052 Sibiu, ROMÂNIA Telefon: 0269 253 135, 0269 253 984 Fax: 0269 253 131 Website: www.sibiuairport.ro Facebook: www.facebook.com/sbzairport Twitter: www.twitter.com/sbzairport Instagram: www.instagram.com/sbzairport LinkedIn: www.linkedin.com/company/sibiu-international-airport
În data de 30 aprilie Asociația UBR (în cooperare cu parteneri locali printre care Primăria și Consiliul Județean Sibiu) își propune organizarea unui eveniment de tip tur de bicicletă pe străzile principalelor cartiere ale orașului cu scopul celebrării deschiderii sezonului ciclist. În perioada mai – octombrie bicicleta poate deveni principalul mijloc de mobiltiate urbană pentru comunitatea sibiană.
Turul va începe în Piața Mare urmând un traseu pe străzile principalelor cartiere: Piața Mare – Str. Gheorghe Lazăr – Str. Cetății – Str. Andrei Șaguna – Str. Banatului – Str. Vasile Milea – Str. Rahovei – Bd-ul Mihai Viteazu – Calea Cisnădiei – Str. Grigore Ionescu – Aerodrom Măgura. Dezvoltarea infrastructurii velo periurbane, prin realizarea noii legături între Cartierul Arhitecților din Cisnădie și mun. Sibiu, oferă noi perspective de mobilitate verde, perspective pe care dorim să le face cât mai vizibile și atractive pentru viitorii utilizatori.
Mersul pe bicicletă reprezintă o opțiune de mobilitate acceibilă tuturor categoriilor sociale și grupelor de vârstă, fiind totodată sănătos, activ și integrativ. Acestă formă de deplasare devine din ce în ce mai atractivă pentru cetățeni, iar autoritățile investesc pentru îmbunătățirea infrastructurii dedicate și sporirea nivelului de siguranță. Pentru a deveni o alternativă viabilă la mobilitatea individuală motorizată, adoptarea bicicletei ca principal mijloc de deplasare în rutina zilnică necesită pe lângă investiții în infastructură și evenimente care să încurajeze crearea unei culturi a mersului cu bicicleta.
Misiunea asociației Urban Bike Revolution (UBR) este de acrea și dezvolta o cultură a mersului pe bicicletă în spațiul urban din România. În acest sens proiectează și implementează evenimente, campanii și proiecte menite să faciliteze experiențe cicliste urbane cu scopul de a inspira cât mai mulți cetățeni să integreze mersul pe bicicletă în rutina zilnică.
Participanți: minim 200 – 500 participanți
Parteneri: Primăria Mun. Sibiu (prin Agenda Comunității), Consiliul Județean Sibiu, Inspectoratul Județean de Poliție Sibiu și alte asociații partenere locale.
Locul de desfășurare: Piața Mare, străzile orașului Sibiu, Aerodrom Cisnădie.
Costurile proiectului: 15.000 lei (tipuri de cheltuieli: dezvoltare produse vizuale și promovare, închiriere scenotehnică, onorarii muzică, filmare și fotografiere, închiriere generator și alte materiale pentru adunări publice, jocuri pentru copii, echipa de proiect etc.)
Vizibilitate și impact:
Dezvoltarea unui sentiment de apartenență comunitară reprezintă fundamentul evenimentului. În acest sens vom dezvolta o serie de produse media: filmulețe, postări pe rețelele sociale, documentare fotografică și video, pentru a inspira cât mai mulți sibieni să vadă în bicicletă principalul mijloc de deplasare.
Pentru promovare evenimentului vom folosi rețelele de socializare ale asociației și ale partenerilor, Sibiu CityApp, presa locală scriă și online. Promovarea se va face pe o perioadă de minim 3 săptămâni (2 zile înainte evenimentului și una după).
Partenerii din proiect vor fi promovați pe toate materialele create – postări pe rețelele sociale, foto și video, vor putea să afișeze bannere sau steaguri cu însemnele companiei, vor putea distribui materiale promoționale cu insemnele companiei în cadrul evenimentului.
Actuala președintă a Consiliului Județean Sibiu a transmis un mesaj video în debutul ședinței de astăzi a Consiliului cu prilejul împlinirii a 30 de ani de activitate a instituției.
Redăm mai jos mesajul transmis de Cîmpean de la Bruxelles, unde se află la reuniunea Comitetului European al Regiunilor, cu prilejul acestei aniversari:
Stimați colegi, dragi sibieni,
Revoluția din 1989 a fost momentul în care România s-a resetat. Voința care a răzbit atunci cel mai puternic a fost de a ne reașeza pe făgașul democrației. A fost și încă este greu. Pentru că o schimbare de sistem depinde în mare măsură de schimbarea la nivel de individ. Noi toți am avut de învățat ce este democrația. Care sunt valorile acesteia, care sunt fundațiile ei, cum rămâi atașat de ele când este incomod? Să iei decizii într-o dictatură pare simplu și rapid, dar e doar privilegiul dictatorului și amicilor săi. Costurile se numără în vieți omenești. Să participi la decizie într-un sistem democratic, de pluripartidism e mult mai anevoios. Necesită efort, informare, ciocniri de interese contradictorii. Să ai însă libertatea de opinie, de exprimare și de mișcare face toată diferența și cu toții ne dorim libertate pentru copiii noștri.
Astăzi vorbim de valori europene și ne mândrim că suntem europeni. În contextul geopolitic de azi merită să ne uităm în urmă la drumul pe care l-am parcurs pentru a ajunge aici și să ne felicităm. Cu toate neajunsurile ei, democrația din România ne plasează azi de partea bună a istoriei. Aceste zile ne arată cât de important este să fim în familia europeană. Conflictul din Ucraina ne dovedește că în 1989 am ales drumul bun. Este o lecție reală pe care generațiile noastre au trăit-o.
Ca să păstrăm acest câștig, e important să transmitem și generațiilor viitoare, copiilor noștri, aceste valori. Valorile democrației, libertății, respectului pentru semeni, valorile Europei Unite. Ca mamă spun că acestea sunt valorile cele mai de preț pe care le pot transmite fetelor mele.
La nivel local, drumul acesta a dat naștere și unei noi instituții: Consiliul Județean Sibiu. Vechiul Comitet de partid și formele comuniste de organizare a județelor, implicit și a Sibiului, au fost anulate, iar în loc s-au creat Consiliile Județene. Această instituție a rezultat în urma Revoluției, a reformei democratice și a drumul ales. Drumul spre Europa a pornit și prin crearea Consiliilor Județene. Consiliul Județean este unicul organism democratic care a înlocuit de facto o structură ce funcționa în perioada comunistă. Un caz de reinventare.
Născut din zilele lui Decembrie `89, Consiliul Județean, ca instituție, a pornit anevoios. Întâi s-a conturat o structură bazată pe numiri, pentru ca din 1992 sibienii să își aleagă structura legislativă județeană prin vot liber. Între timp, au fost alese opt echipe de consilieri, care, deși provin din partide diferite, contribuie împreună la deciziile pentru comunitățile din județ. Au dreptul de a nu fi de acord. Împreună am construit această instituție.
Aniversăm 30 de ani de la înființarea Consiliului Județean Sibiu. Oameni importanți ai comunității au fost membri ai acestui organism și au pus bazele drumului european. La 30 de ani, trăgând o linie imaginară, vedem că am construit un aeroport modern, o bibliotecă implicată în comunitate, o filarmonică inovatoare și un muzeu unic în Europa, o strategie turistică și culturală pentru tot județul, o sală polivalentă, structuri medicale moderne, școli pentru cei mai vulnerabili copii și o infrastructură de drumuri necesară dezvoltării comunității noastre.
Aniversăm 30 de ani. Această instituție este astăzi imaginea drumului european ales de sibieni. De aceea, consider, că noi cu toții trebuie să avem un moment de reflexie. Să înțelegem ce pași pot fi îmbunătățiți, ce pași trebuie dezvoltați și, mai ales, unde vrem să mergem mai departe.
Daniela Cîmpean – Președinta Consiliului Județean Sibiu
Polițiștii din cadrul Serviciului Pregătire Profesională au desfășurat și în această săptămână activități de pregătire cu colegii lor.
Poliţiştii Serviciul Pregătire Profesională din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu au implementat un program care să răspundă nevoilor de pregătire ale colegilor lor.Acest program este structurat pe module de câte 5 zile, în care se desfăşoară şedinţe de instruire corespunzătoare celor 4 domenii de bază: autoapărare, pregătire auto, tragere cu armamentul din dotare și pregătire de specialitate. Într-un astfel de modul sunt între 14 și 16 polițiști.
Instruirea polițiștilor cu privire la conducerea autovehiculelor în regim defensiv și în regim prioritar se desfășoară în poligonul auto amenajat în incinta Pieței Obor din municipiul Sibiu, administrată de S.C. Piețe Sibiu S.A. și utilizată de I.P.J. Sibiu în baza unui protocol de cooperare.
Programul de instruire este menit să asigure dobândirea competențelor practice necesare pentru conducerea și manevrarea autovehiculului în condiții de siguranță pe drumurile publice, atât în regim de circulație normal, cât și în regim de circulație prioritar, impus de situații deosebite.
Pregătirea specifică se realizează prin programe de pregătire în mod diferențiat, pe două niveluri, după cum urmează: nivelul I – parcurgerea unor programe de pregătire pentru personalul care conduce ocazional, iar nivelul II – parcurgerea unor programe de pregătire pentru personalul care conduce frecvent autospeciale cu regim de circulație prioritară, în vederea îndeplinirii unor activități sau misiuni specifice.
Acesta cuprinde un modul teoretic și unul practic, cel din urmă fiind posibil numai după finalizarea celui teoretic.
Nivelul I al programului de pregătire specifică se centrează pe conducerea defensivă şi cuprinde cel puţin următoarele teme: atitudinea la volan, pregătirea deplasării, deplasarea, aderenţa, accelerarea şi frânarea, inerţia, sisteme de siguranţă, controlul derapajului, tehnici de conducere defensivă, practici periculoase la volan, proceduri în caz de accident
Nivelul II al programului de pregătire specifică este axat pe conducere sportivă şi elemente de pilotaj, în raport cu misiunile specifice ale MAI şi cuprinde cel puţin următoarele teme: tehnica negocierii corecte a virajelor, menţinerea autovehiculului pe traiectoria corectă la viteză crescută, frânarea de urgenţă la limită, exerciţii de îndemânare specifice.
Până în acest moment, au fost organizate 9 stagii de instruire la care au participat 131 polițiști.
Conducerea Inspectoratului de Poliţei Judeţean Sibiu susține și sprijină activităţile desfăşurate de specialiştii Serviciului de Pregătire Profesională pentru obţinerea unui corp poliţienesc bine pregătit profesional în faţa provocărilor mediului operativ. Doar printr-un proces de instruire teoretică şi practică de calitate se poate dezvolta şi menţine un nivel corespunzător de pregătire al poliţiştilor, aceste activităţi fiind derulate pe tot parcursul anului.
Primăria Sibiu și Arhiepiscopia Ortodoxă Română Sibiu au ajuns la un acord cu privire la administrarea corpului B din imobilul în care își desfășoară activitatea Colegiul Național Octavian Goga. Este vorba despre fosta Școală cu clasele I – VIII Nr. 15.
Acest imobil a fost retrocedat Arhiepiscopiei în anul 2007, iar după votul de astăzi din Consiliul Local se va semna un contract de administrare cu titlu gratuit pe o perioadă de 10 ani. Anterior a existat un contract de închiriere în valoare de 11.280,50 lei pe lună pentru cei 3.804 mp de suprafață desfășurată ai imobilului și cei 1.469 mp de teren aferent.
Una din persoanele cel mai mult implicate în acest proces de negociere ce se finalizează acum este fosta directoare a Colegiului, Andra Tischer care declară: „Cu mulțumiri Primăriei Sibiu, D-nei primar, Astrid Fodor, D-lui viceprimar, Alexandru Dumbrava, Ionuț Ghișe, membru activ în C.A. al CNOG Sibiu, consilierilor locali și colegilor care au crezut în noi! Spiritul de echipă, scopul comun dedicat interesului școlii, solidaritatea – ingredientele perfecte!”
Prin noul acord se vor putea asigura investițiile necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de învățământ din această unitate, cum ar fi: tâmplăria, instalația electrică, fațada, etc. Pentru că nu era proprietar sau administrator al clădirii, Primăria nu putea realiza investiții, reparații, amenajări, iar Arhiepiscopia nu avea fondurile necesare pentru asemenea lucrări sau acestea nu constituiau o prioritate.
„Mă bucur mult că s-a găsit o soluție care este în interesul comunității și pentru sprijinirea actului de învățământ. Cred că cei 10 ani sunt o perioadă prea scurtă pentru un asemenea contract, dar sperăm ca după această perioadă și mai ales în urma investițiilor care vor urma, Arhiepiscopia să fie de acord cu prelungirea administrării și menținerea destinației imobilului” a declarat Ionuţ Ghişe, consilier local USR şi membru în Consiliul de Administraţie al Colegiului.
Joi, 28 aprilie, structurile militare din garnizoana Sibiu, în colaborare cu administraţia publică locală şi Mitropolia Ardealului, au organizat la „Monumentul ostaşului din toate timpurile”, amplasat în faţa Cercului Militar, Ceremonia de depuneri de coroane și jerbe de flori cu prilejul aniversării Zilei Forţelor Terestre.
Totodată, cu această ocazie, în Sala Mare a Cercului Militar, a avut loc vernisajul expoziției foto „Veniți de luați lumină de la sfinții care au ales să umble încă pe Pământ!”, realizată de artistul Ionuț Văidean cu sprijinul Asociației Militarilor Veterani și Veteranilor cu Dizabilități, Sucursala Sibiu și Cercului Militar Sibiu.
De asemenea, aula Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu a fost gazda simpozionului dedicat Zilei Forțelor Terestre.
La mulţi ani, multă sănătate și împliniri tuturor colegilor noștri din Forţele Terestre Române!
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.