Astăzi este sărbătorită Ziua Internațională a Dorinței iar salvatorii sibieni nu au uitat că Iepurașul îndeplinește dorințe tuturorcopiilor.
Astfel, în colaborare cu Asociația „O Viață Demnă Împreună”, salvatorii ISU SIBIU au oferit zâmbete, cadouri și bucurie pentru 7 copii din familii cu posibilități materiale reduse din municipiul Sibiu.
La 2 ani de la Summit-ul Uniunii Europene de la Sibiu, spiritul european al orașului este readus în prim-plan de Summit-ul Muzical European, organizat de Filarmonica Sibiu. Între 6 și 10 mai, la Sibiu și Deva își dau întâlnire – muzical – cei mai apreciați compozitori europeni.
Cei mai importanți oficiali europeni au participat în 2019, la Sibiu, la Summit-ul Uniunii Europene. Un an mai târziu, străzile din Sibiu au fost animate de portretele unor personalități europene, iar Ziua Europei a regăsit o parte din muzicienii Orchestrei Filarmonicii Sibiu pe Esplanada Sălii Thalia, în cadrul unor mici intervenții muzicale reunite sub solganul ”Sibiu wishes Healthy Birthday to Europe”.
Continuând această tradiție, în 2021 Filarmonica Sibiu organizează Summit-ul Muzical European, o manifestare care reunește muzical valorile culturale europene. Muzicieni celebri au prefațat spațiul comunitar cu ajutorul compozițiilor inspirate din afara țărilor natale. Pe o parte dintre aceștia i-am inclus în programul celor patru evenimente muzicale.
”Nașterea Europei este marcată de germenul civilizatiei Greciei Antice. Noi cei care populăm continentul ne aflăm la sânul soției lui Zeus. Ne simțim frații si surorile lui Minos. Ne amintim cu bucurie omogenitatea stilistică a Miselor si Oratoriilor din secolul 15. Suitele de dansuri care răsunau la balurile palatelor, erau un fel de albume muzicale cu muzici academice provenite din culturile naționale ale tuturor regatelor. De aceea ne sunt familiare acum Giga, Menuetul, Vasul, Badineria, Alemanda si multe altele. Ne imaginăm cu ușurință mândria cu care muzicienii de azi vorbesc despre o uniune muzicală europeană seculară. Ne simțim cei care am inițiat acest incredibil de frumos proiect, Uniunea Europeană. Acesta este de fapt conceptul concertului pe care-l vom prezenta în 8 mai la Deva și 9 mai la Sibiu. Vă asteptăm!” a declarant dirijorul Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.
– Eveniment realizat cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu. În parteneriat cu Primăria Municipiului Deva – Sprijiniți muzica Filarmonicii Sibiu! Deveniți mecena prin donații onorifice în contul: RO 86 TREZ 57621 G 370100XXXX (CUI/CF Filarmonica de Stat Sibiu: 4556263) – Urmăriți-ne pe: www.facebook.com/FilarmonicaSibiu www.youtube.com/FilarmonicadeStatSibiu www.instagram.com/filarmonicasibiu https://filarmonicasibiu.app.link/asCULTa www.tiktok.com/@FilarmonicaDeStatSibiu
– Program Summitul Muzical European
Joi, 6 mai 2021, ora 19 – Sala Thalia Sibiu CONCERT SIMFONIC Orchestra Filarmonicii Sibiu Dirijor: Tiberiu Soare Solist: Adam Raduly
asCULTă: Carl Maria von Weber – Andante e Rondo ungarese pentru fagot și orchestră Dan Dediu- Simfonia nr. 3 „Capriccio classico”
Sâmbătă, 8 mai 2021, ora 17 – Parcul Municipal ”Cetate” Deva Duminică, 9 mai 2021, ora 17 – Sala Thalia Sibiu
asCULTă: Tiberiu Olah – Mihai Viteazul – Intrarea în Alba Iulia Wolfgang Amadeus Mozart – Aria șampaniei din Don Giovanni Johannes Brahms – Dans ungar Jean Sibelius – Vals trist Manuel de Falla – Dansul focului Charles Gounod – Aria lui Valentin din Faust Louise Koster – Lore-Lore! Nicolo Isouard – Uvertura la opera Cenușăreasa Giuseppe Verdi – Aria lui Ezio din Attila Antonin Dvoŕak – Mazurca Franz Liszt – Rapsodia română
Luni, 10 mai 2021, ora 19 – Sala Thalia RECITAL CAMERAL ”Familii muzicale sibiene”
asCULTă: Franz Danzi – Cvartet op.40/3 Si bemol Major pentru fagot și trio de coarde Bernhard Henrik Crusell – Cvartet nr.2 în do minor op.4 pentru clarinet și trio de coarde
Cu ocazia sărbătorilor pascale, primarul municipiului Mediaș, Gheorghe Roman a transmis următorul mesaj:
Dragi medieșeni,
fie ca Lumina Sfântă a acestei mari sărbători să ne aducă sănătate, bunătate și speranță. Să avem parte împreună de armonie și de zile binecuvântate! Un Paște fericit!
Mesajul reprezentaților Muzeului ASTRA cu ocazia sărbătorilor pascale:
Sfintele Paști sunt cea mai importantă Sărbătoare creștină, una plină de semnificații și obiceiuri, indiferent de confesiune. Cu această ocazie, noi vă transmitem gândurile noastre de bine, dar și liniște, pace și fericire alături de cei dragi!
Program de vizitare în Muzeul ASTRA în perioada Sărbătorilor Pascale:
Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului 30.04.2021 (Vinerea Mare) orele 10.00 – 18.00
01.05.2021 (sâmbătă) – Închis
02.05.2021 (duminică – Sf Sărbători Pascale) orele 11.00 – 18.00
03.05.2021 (luni) Program între 08.00 – 18.00 – intrarea principală Program între 10.00 – 18.00 – intrarea nr.2 (Hanul din Tulgheș) Program între 10.00 – 18.00 – intrarea dinspre Grădina Zoologică
04.05.2021 (marți) Program între 08.00 – 18.00 – intrarea principală Program între 10.00 – 18.00 – intrarea nr.2 (Hanul din Tulgheș)
Galeriile de Artă Populară – închise în perioada 01.05.2021 – 02.05.2021 Cafeneaua Culturală va fi închisă în perioada 30.04.2021 – 04.05.2021
Biserica din Bezded 29.04.2021(Joia Mare) – ora 9.30 Liturghie; ora 18.00: Denia celor 12 Evanghelii
30.04.2021 (Vinerea Mare) – ora 18.00: Denia Prohodului
01.05.2021 (sâmbătă) ora 23.00 –Slujba Învierii urmată de împărțirea Paștilor
03.05.2021 (luni) – ora 9.30: Utrenie; ora 10.30: Sfânta Liturghie
04.05.2021 (marți) – ora 9.30: Utrenie; ora 10.30: Sfânta Liturghie
09.05.2021 (Duminica lui Toma) ora 9.30: Utrenie, ora 10.30: Sfânta Liturghie
Toate evenimentele din programul Muzeului ASTRA sunt organizate în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
Astăzi, 29 aprilie a avut loc ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Sibiu, în care a fost adoptată Hotărârea nr. 40, privind aprobarea scenariilor în cazul unităților de învățământ din județul Sibiu.
Măsura este valabilă începând cu data de 05.05.2021. În ceea ce privește situația unităților de învățământ acestea sunt repartizate pe cele trei scenarii de funcționare și sunt detaliate în anexele 1, 2 şi 3 ale Hotărârii nr. 40. Prefectura județului Sibiu mai precizează faptul că în scenariul 3 de funcționare sunt: Scoala Gimnazială Ocna Sibiului, Școala Gimnazială Cristian și Școala gimnazială Râu Sadului.
Vezi scenariile pentru fiecare unitate de învățământ din județul Sibiu.
Cursa de Rățuște, cel mai amuzant eveniment caritabil a ajuns la ediția numărul IV. La fel ca anul trecut, evenimentul se va desfășura online.Prețul unei rățuște este de 10 lei, iar achiziționarea vă înscrie automat în cursa pentru premiul cel mare în valoare de 2000 de lei.
Deși contextul actual nu ne permite să organizăm proiectele așa cum ne-am fi dorit, Rotaract Sibiu continuă să se implice în comunitate, „de la distanță”, de această data abordând un format hibrid.
Astfel, cea de a IV-a ediție a celei mai amuzante curse cartitabile a anului, Cursa de Rățuște, va avea loc prin intermediul unei transmisiuni live pe pagina noastră de Facebook, Rotaract Sibiu.
Și în această ediție, ne continuăm misiunea a a echipa Secția de Cardiologie a Spitalului Clinic Județean Sibiu, iar metoda prin care vă puteți aduce aportul este prin achiziționarea unei rățuște online, accesând sibiu.cursaderatuste.ro, sau fizic, de la membrii clubului nostru.
Vă mulțumim că sunteți alături de noi si vă aștepăm pe pagina de Facebook Rotaract Sibiu, sâmbăță, 22 mai, de la ora 13, să urmărim împreună cea mai amuzantă cursă caritabilă a anului și astfel, să echipăm împreună Secția de Cardiologie! – au transmis reprezentanții Rotaract Sibiu pe pagina de Facebook
Astăzi, 29 aprilie, structurile militare din garnizoana Sibiu, în colaborare cu administraţia publică locală, Mitropolia Ardealului și Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război Filiala Sibiu au organizat la „Monumentul Veteranilor” – din Pădurea Dumbrava o ceremonie de depuneri de coroane și jerbe de flori pentru cinstirea memoriei Eroilor Neamului.
[meta_gallery_slider id=”73832″]
Totodată, cu oceastă ocazie, poate fi vizitată, în perioada 29 aprilie – 9 mai, expoziția foto-documentară organizată de Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război Filiala Sibiu, Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, expusă în cadrul Cercului Militar Sibiu.
Să nu îi uităm niciodată pe cei ce au luptat ca noi să fim liberi! Respect eroilor noștri!” -au transmis reprezentanții Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu.
Ca în fiecare an, Primăria Sibiu este alături de veteranii de război care locuiesc în Sibiu. Prin Direcția de Asistență Socială, aceștia au primit un pachet cu alimente și o felicitare, ca gest simbolic prin care le arătăm aprecierea comunității din care fac parte.
„Astăzi este o zi de aducere aminte, de pios omagiu și de recunoștință față de veteranii de război ai României. Aceștia au purtat pe câmpul de război lupta care ne-a consumat pe toți în suflet, pentru libertatea și independența României.
Pentru curajul și sacrificiul lor, pentru faptul că au reprezentat țara și pe fiecare cetățean al său pe câmpurile de luptă, astăzi, de Ziua Veteranilor de Război, ne îndreptăm gândurile către cei care au schimbat soarta României și au dat o altă formă prezentului nostru, permițându-ne să fim cetățeni ai unui stat puternic, de sine stătător, recunoscut în Europa și în lume ca atare. ” (Astrid Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Dr. Gabriela Eminovici, șeful Secției Cardiologie din cadrul spitalului Județean Sibiu este internată la ATI, în stare gravă după ce a fost infectată cu virusul SARS-COV-2. În încercarea de a o transfera la un spital din Germania pentru un tratament salvator, familia medicului face apel la umanitate și cere ajutorul sibienilor.
Dna dr. Eminovici Gabriela, foarte sever afectata de COVID, este acceptata pt transfer intr-un spital din Germania. Costurile transportului asigurat de echipa germana, cu toate echipamentele necesare, costa aproximativ 40 000 euro. Cei care doresc sa doneze in acest scop o pot face in contul de mai jos deschis in cadrul Asociaței Sus Inima. Va multumim pt toate gandurile de bine si sanatate pt dansa.
ASOCIAȚIA SUS INIMA SIBIU, CUI 35617603 IBAN: RO48BTRLRONCRT0329488005 BANCA TRANSILVANIA
În data de 20 aprilie 2021, medicul cardiolog Gabriela Eminovici a fost diagnosticată cu COVID-19, potrivit unui anunț făcut pe pagina sa de Facebook:
„Internată la Clinca Boli Infecțioase – Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu de marți – 20 aprilie 2021. Profesionalism, corectitudine, empatie, ordine, discreție – doar ochișorii li se văd din echipamente, acestor îngeri păzitori. Toți, de la doamna dr. Bârluțiu până la doamnele asistente și infirmiere, domnii brancardieri, zici că plutesc în jurul tău cu seninătate și blândețe, nu ca ar desfășura vreun act medical agresiv și chinuitor. După un an de pandemie toată lumea e calmă, nu lasă nimeni garda jos, nu lasă nimeni să se vadă oboseala sau nerăbdarea. Clinica și Spitalul au reușit, au învins haosul creat de COVID! Cinste lor, tuturor!”, a scris Dr, Gabriela Eminovici
Ruxandra Cibu Deaconu, consilier judetean USR-PLUS transmite tuturor sibienilor următorul mesaj PRO vaccinare:
„Mi- e tare dor de părinți și prieteni….mi-e tare dor de forfota comunității din care fac parte. Mi-e dor de festivalul de teatru, de străzi pline de râsete….mi-e dor de viață. Am văzut copii pe stradă triști și abătuți , mergând în liniște ….și am înțeles că atunci când copiii suferă înseamnă că într-adevăr pandemia ne-a îngenunchiat…a învins! Avem o singură armă în acest război: VACCINUL. Trebuie să înțelegem împreună că doar vaccinându-ne putem să sperăm la zile normale și putem reda veselia copiilor noștri. Da, cred în știință, cred în personalul medical și cred în acest vaccin. Și eu și familia mea ne-am vaccinat și îndemn toți sibienii să dea un exemplu de responsabilitate și solidaritate vaccinandu-se cât mai repede!„
Răzvan Pop, directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor a transmis către Sibiu independent următorul mesaj PRO vaccinare:
Răzvan Pop
„Când ne vaccinăm, o facem pentru cei din jurul nostru. O facem pentru siguranța familiei noastre, o facem pentru siguranța prietenilor noștri, o facem pentru cei din comunitatea noastră.
Nu am ezitat niciun moment a mă vaccina. M-am gândit la mama mea. Job-ul pe care îl am mă face să interacționez cu multă persoane. Nu îmi doresc a îi periclita sănătatea. De aceea vă indemn a vă vaccina. Gândiți-vă la cei din jurul vostru.
Sibiul a avut parte de o evoluție grea a acestei pandemii. Putem trece peste aceste momente numai prin vaccinare. Numai astfel ne putem relua viața normală a orașului nostru. Cine nu își dorește să meargă în piața Mare la Festivalul de Teatru sau la un concert așa cum făceam vară de vară. Haideți să ne vaccinam. Pentru o vară sibiană. Pentru noi toți.„
Ministerul Apărării, Nicolae Ciucă într-un interviu pentru Digi24, a anunțat că va începe un proiect-pilot din 4 mai prin care în spitalele militare se va putea face vaccinare la orice oră, fără programare. Imunizarea se va face fie cu Pfizer, fie cu Moderna. Spitalul Militar din municipiul Sibiu va vaccina fără programare din 4 mai, non-stop.
Pentru asigurarea cuprinderii copiilor cu vârste între 3 și 6 ani în învățământul preșcolar, în anul școlar 2021-2022, se derulează, succesiv, următoarele etape:
a) reînscrierea copiilor care frecventează respectiva unitate de învățământ preșcolar în acest an școlar si care urmează să o frecventeze și în anul școlar 2021- 2022;
b) înscrierea copiilor nou veniți. Reînscrierile vor începe în data 17 mal 2021, iar înscrierile, din 31 mai 2021.
Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor va fi stabilit de conducerea unității de învățământ și va fi afișat la loc vizibil, în fiecare grădiniță, pentru informarea părinților și a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și, eventual, pe site-ul inspectoratului școlar.
Vă rugăm să consultați adresa ME-DGIP -DTI nr 28269/27.04.2021 privind înscrierea și reînscrierea la grădiniță(în învățământul preșcolar) pentru anul școlar 2021-2022 afișată în secțiunea „Înscrierea în învățământul primar și preșcolar 2021”, pagina „Înscrierea în învățământul preșcolar 2021-2022”.(autentificare cu utilizatorul și parola unității).
Referitor la înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ și prin fax, poștă electronică sau telefonic, datele necesare (date privind solicitantul, date privind copilul și date privind opțiunile exprimate), pentru a fi introduse în aplicația informatică specifică. În acest mod, toți solicitanțil vor fi înregistrați în aplicația specifică din Modul SIIIR – înscrierea la grădiniță 2021-2022. Etapa de validare a fișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura la momentul comunicării de către unitatea de învățământ, pe zile și pe intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicație, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție. Comunicarea va fi postată atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier. Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscrierl, se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea prevederilor din legislația în vigoare. În situația jn care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere a copiilor în învățământul preșcolar, primite de la părinți, este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice, după cum urmează: Criteriile generale de departajare sunt următoarele și presupun existența: – unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți); – unui document care dovedește că este orfan de un singur părinte; – unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate, în anul școlar următor, în unitatea de învățământ respectivă; – unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în% grad de handicap a copilului. În cazul în care numărul cererilor de înscriere primite de la părinți este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil, respectiv: se. repartizează la început copiii care îndeplinesc trei dintre criteriile menționate anterior, apoi copiii care îndeplinesc două dintre criterii și, în final, copiii care îndeplinesc doar unul dintre criteriile menționate. Criteriile specifice de departajare sunt elaborate de flecare unitate de învățământ preșcolar sau cu grupe de preșcolari, sunt aprobate de consiliul de administrație al acesteia și avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar județean/al municipiului București până la data de 28 mai 2021. Criteriile specifice de departajare sunt aplicate după epuizarea departajării pe baza criteriilor generale menționate anterior. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va indica documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul completării/validării cererii-tip de înscriere. Aceste criterii nu pot fi discriminatorii și nu pot include existența unor liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului procesului de înscriere în învățământul preșcolar.
Ioan Maca, a devenit în septembrie 2020 primar al comunei Iacobeni din partea PSD. După trei mandate ca viceprimar, secund celebrului primar Ioan Cori, a venit în septembrie anul trecut rândul său să preia frâiele comunei Iacobeni. Doar că după mandatele exemplare ale lui Cori, Maca a debutat ca primar cu un contract cel puţin controversat. În aprilie 2021 primarul şi viceprimarul comunei Iacobeni au pus semnătura pe un contract de achiziţie directă prin sistemul e-licitaţie în valoare de 85.000 de lei plus TVA. Suma nu bate la ochi, fiind perfect legală, doar că produsele cumpărate au o valoare de piaţă în realitate mult sub suma oferită. Iar firma de la care au fost achiziţionate exte controlată de un clan din orăşelul Potcoava, judeţul Olt, deja aflat sub urmărire penală.
Primăria Iacobeni, comună aflată aproape de limita judeţului Sibiu, pe Valea Hârtibaciului, a încheiat în 12 aprilie 2021 o cumpărare directă prin sistemul e-licitaţie. În baza unui raport de necesitate sumar, semnat de viceprimar şi primar, dar făcut de o firmă de consultanţă, abonată la Primăria Iacobeni, s-a decis cumpărarea şi montarea a două staţii de autobuz din fier, 4 limitatoare de viteză de 5 metri lungime şi 16 indicatoare rutiere. Suma totală ce va fi plătită: 85.000 de lei plus TVA. Firma care a obţinut direct acest contract este Enter Prim Solutions Srl din Potcoava, Olt.
Foto Google: Traficul din Iacobeni, jud. Sibiu este nesimnificativ
O simplă verificare pe site-urile firmelor de profil, cu reputaţie în România şi considerate scumpe, ne arată că preţurile de achiziţie de la Iacobeni sunt mult peste cel mai mare preţ din piaţă. Astfel comuna Iacobeni plăteşte pentru un limitator de viteză stradal de 5 metri lungime (cu tot cu montaj) suma de 9750 de lei plus TVA. Dar firmele de profil vând aceste limitatoare cu 1300 – 1700 lei. E drept fără montaj. În acest caz montajul constă în găurirea asfaltului cu nişte şuruburi care fixează limitatorul.
Tot în cadrul contractului, Primăria Iacobeni cumpără 16 semne de circulaţie, cu tot cu montaj, la preţul de 625 de lei bucata plus TVA. La firmele de profil naţionale recunoscute aceste semne cu tot cu stâlp costă între 170 şi 220 lei cu tot cu TVA.
Iar în ce priveşte cele două staţii de autobuz, nu reiese clar nici din achiziţia Primăriei, nici din raportul de necesitate, cum vor arăta. Cert este că vor fi din metal vopsit şi vor costa 18.000 de lei bucata fătă TVA, deci cam 4.200 de euro bucata preţ final. Aici este greu să facem o comparaţie cu preţul staţiilor de autobuze profesionale, pentru că din sursele noastre cele din Iacobeni vor fi extrem de simple.
Firma din Potcoava, necunoscută. Oamenii din spate deja celebri
Primăria Iacobeni a atribuit contractul direct firmei Enter Prim Solutions Srl din Potcoava, Olt. Pentru necunoscători Potcoava este un orăşel de 5.000 de oameni din judeţul Olt. Dar a devenit celebru datorită faptului că 4 familii controlează acolo peste 600 de firme. Multe din aceste firme, inclusiv cea din contractul cu Iacobeni, sunt înfiinţate, fac contracte cu primării, apoi dispar. Conform ziarului Olt Alert, în ianuarie 2020 doi patroni din Potcoava au fost reţinuţi de procurorii din Giurgiu sub acuzaţia de „comiterii infracțiunilor de amenințare, falsificarea de instrumente de plată, abuz în serviciu, fals intelectual, delapidare și instigare la abuz în serviciu„.
„Concret, procurorii au luat în vizor 14 firme, toate cu sediul în micul orăşel Potcoava, judeţul Olt. Cu aproximativ 5.000 de locuitori, Potcoava se poate lăuda că are câţiva milionari, toţi «specialişti» în afaceri cu primăriile. Familiile Bădoi, Miuţescu, Pompei sau Mihai sunt specializate în înfiinţarea unor firme, fără angajaţi. Acestea figurează pe numele diferiţilor membrii de familie sau a unor apropiaţi. Toate vând aceleaşi lucruri: mobilier stradal (bănci şi coşuri de gunoi), staţii de autobuz, panouri intrare/ieşire din localitate, produse de curăţenie, produse PSI şi furtunuri. În urma percheziţiilor, doi dintre aceşti „oameni de afaceri” au primit mandat de arestare preventivă pentru 30 de zile. Este vorba despre Viorel Bădoi (considerat unul dintre capii unei familii) şi de Ion Bădoi, nepotul acestuia” scriu jurnaliştii de la Adevărul de Giurgiu.
Firma Enter Prim Solutions Srl din Potcoava nu apare în respectivul dosar. Dar ea este controlată de Ionuţ Cîrpaciu, un tânăr om de afaceri din Potcoava. Pe contul acestuia de Facebook apar multe fotografii cu el şi Ionuţ Bădoi şi familia Miuţescu, persoane citate în articolul din Adevărul de Giurgiu. Coincidenţă sau nu, firma Enter Prim Solutions Srl are acelaşi obiect de activitate ca cele incriminate în dosarul de la Giurgiu. A fost înfiinţată în anul 2019, nu are angajaţi, conform raportărilor oficiale de la Ministerul de Finanţe şi a încheiat anul fiscal 2019 cu o cifră de afaceri de 125.440 de lei şi un profit de 103.179 lei. O afacere cu adevărat profitabilă!
Am întrebat pe primarul comunei Iacobeni, Ioan Maca, dacă a verificat cineva în prealabil firma cu care s-a făcut contractul şi răspunsul a fost clar: NU!
FOTO: Captură contractul de 85.000 de lei plus TVA oferit de Primăria Iacobeni firmei din Potcoava
Contract legal, dar suspect
Primarul comunei Iacobeni a insistat în răspunsul oferit ziarului SIBIU INDEPENDENT că acest contract este perfect legal şi respectă licitaţia în domeniul achiziţiilor directe. Lucru ce nu îl contestăm. Doar că achiziţia de produse şi servicii la supra-preţ este o încălcare a legii, mai ales dacă achiziţia a fost „facilitată” prin metode ilegale. Cităm din ziarul Adevărul de Giurgiu, care a anchetat clanurile din Potcoava şi modul lor de operare: „„Îi pun pe unii din Potcoava să le facă bănci şi coşuri, le cumpără materiale, fără acte, şi ei lucrează cu 50 de lei pe zi. Apoi le bagă la suprapreţ la unii primari. Îi agaţă pe primari cu câteo masă, le bagă un plic cu bani direct şi după aceea sunt la mâna lor, nu mai mişcă. Nu au nici un Dumnezeu. Acţionează aşa de 10-15 ani”, a declarat, pentru Adevărul de Giurgiu, un apropiat al acestor familii.”
Preotul Doru Gheaja, supranumit „Părintele cântecelor patriotice din România”, a primit sâmbătă, 24 aprilie 2021, cea mai înaltă distincție a Patriarhiei Române,potrivit Basilica.ro
Părintele Gheaja Doru s-a născut în 19 iulie 1941, localitatea Buzd, judeţul Sibiu. Fiu de preot, Doru Gheaja a urmat misiunea tatălui său, îndeplinindu-i acestuia o mare dorinţă.
„Crucea Patriarhală” i-a fost acordată la finalul Concertului extraordinar de pricesne „Credință și cultură” în Aula Magna „Teoctist Patriarhul” a Palatului Patriarhiei.
Episcopul vicar patriarhal Varlaam Ploieșteanul a fost cel care i-a înmânat distincția și i-a transmis felicitările Patriarhului României.
Concertul, organizat de Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba s-a ținut fără public în sală fiind transmis live prin intermediul Trinitas TV și Radio Trinitas.
Mircea Dorin Crețu, Prefectul județului Sibiu, cu ocazia Săptămânii Europene a Vaccinării, transmite următorul mesaj Pro vaccinare:
„În semn de responsabilitate față de încercările grele prin care am trecut și încă trecem, am ales să mă vaccinez împotriva COVID-19, deoarece sunt convins că așa cum a fost oprită răspândirea altor boli transmisibile, și răspândirea COVID-19 se poate diminua și într-o bună zi să rămână istorie. Sunt unul dintre oamenii care au trecut prin boală, și deși nu am avut o formă gravă, totuși simptomele avute nu au putut fi ignorate și nici uitate. Consider că vaccinarea trebuie privită ca o șansă, o speranță reală de stopare a COVID-19. Dacă acum un an eram în carantină totală, anul acesta măsurile restrictive s-au mai relaxat, iar acest lucru se datorează efectelor pozitive ale vaccinării.
Mircea Crețu, prefectul județului Sibiu
Aș putea spune că vaccinarea este un act de solidaritate fată de toți cei care au depus și depun eforturi pentru a asigura sănătate publică, de la medici, specialiști și până la oameni de rând. Acest virus s-a dovedit a fi necruțător cu mulți semeni, haideți să fim și noi necruțători cu el și să ne vaccinăm! Haideți să fim cu toții solidari și să facem asta prin vaccinare!”
Dan Barna, vicepremierul României a transmis către Sibiu independent următorul mesaj PRO vaccinare :
„Mesajul meu pentru sibieni și pentru fiecare cetățean este să se vaccineze și să-i convingă pe cei din jur să o facă. Eu m-am vaccinat și cred că fiecare dintre noi poate pune umărul la succesul campaniei de vaccinare, e singura soluție pentru a ne bucura de normalitate și de momente petrecute alături de cei dragi în siguranță.
Știu că unii dintre voi v-ați vaccinat sau urmează să o faceți și vă mulțumesc. E însă nevoie de mai mult decât atât. Vă rog pe fiecare dintre voi să îi convingeți pe cei din jur să o facă. Doar dacă ajungem să avem o pondere mare din populație vaccinată putem ridica restricțiile și începe drumul de întoarcere la normalitate.
Fac și un apel către toți primarii din județul Sibiu, și din toată țară, indiferent de culoarea lor politică: vreți binele comunităților voastre, faceți ce faceți și în campanii, mergeți la fiecare om și vorbiți cu el. La nivelul administrațiilor locale, consilii județene și primării, e acum responsabilitatea cea mai mare. Liderii locali își cunosc cel mai bine comunitățile și trebuie să își asume datoria de a comunica și de a convinge oamenii să caute cel mai apropiat centru de vaccinare.
Împreună vom reuși mai repede.” a declarat Dan Barna
În vederea prevenirii și combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, Prefectura județului Sibiu vă transmite o serie de recomandări ale specialiștilor în sănătate publică, cu ocazia SărbătorilorPascale.
Chiar dacă incidența cazurilor de COVID-19 în județul Sibiu este în scădere în ultima săptămână, înregistrăm în continuare un număr semnificativ de cazuri noi de îmbolnăvire (în medie 60 cazuri/zi), cu transmitere comunitară. Acest lucru ne obligă să acordăm în continuare o atenție sporită tuturor măsurilor necesare pentru a preveni răspândirea infecției.
O dată cu venirea Sărbătorilor Pascale, ne așteptăm la intensificarea deplasărilor populației către unitățile care comercializează produse alimentare și nealimentare, cu formarea de aglomerări în perimetrul acestora și risc crescut de transmitere a infecției cu virusul SARS-CoV-2.
Autoritățile recomandă populației, inclusiv persoanelor vaccinate, să evite zonele aglomerate, contactul cu persoanele bolnave și să respecte cu strictețe măsurile preventive cunoscute (portul corect al măștii, distanțarea fizică, igiena mâinilor) pe toată perioada în care se află în afara locuinței. Pentru deplasarea și participarea la slujbele religioase tradiționale din noaptea de Paști (01-02.05.2021), este permisă circulația persoanelor în afara locuinței, în intervalul orar 20.00-05.00, fără a se forma grupuri mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii.
În timpul participării la slujbele care se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, se solicită tuturor participanților aplicarea regulilor de protecție sanitară, conform legii. De asemenea, vor fi respectate normele de prevenire a incendiilor de către toate persoanele care doresc să ducă acasă tradiționala Lumină de Paști.
În acest an, fiind stare de alertă, vom petrece sărbătorile care se apropie în cerc restrâns, cu familia, întrucât reuniunile în spații publice sau private nu sunt permise.
Respectând aceste restricții, inclusiv pe perioada Sărbătorilor Pascale, și acceptând vaccinarea, vom contribui substanțial la efortul comunității, pentru a putea să petrecem sărbătorile viitoare, alături de toți cei dragi, așa ca în “vremurile bune”.
„Mici crime conjugale” (regia Mariana Cămărășan și Amalia Florina Iorgoiu), „Hin und Her / Încoace și încolo” (regia Alexander Riemenschneider) și „ROavant:garDE” (o piesă radiofonică de Florian von Hoermann, Julia Schulz și Hunor von Horváth) sunt premierele lunii mai pe Scena Digitală. Acestora se adaugă spectacolul experimental „Evanghelie”, de Pippo Delbono, oferit gratuit abonaților platformei.
[meta_gallery_slider id=”73757″]
„Mici crime conjugale” (regia Mariana Cămărășan și Amalia Florina Iorgoiu), „Hin und Her / Încoace și încolo” (regia Alexander Riemenschneider) și „ROavant:garDE” (o piesă radiofonică de Florian von Hoermann, Julia Schulz și Hunor von Horváth) sunt premierele lunii mai pe Scena Digitală. Acestora se adaugă spectacolul experimental „Evanghelie”, de Pippo Delbono, oferit gratuit abonaților platformei.
Una dintre cele mai noi producții ale Naționalului sibian, „Mici crime conjugale”, are la bază textul omonim semnat de apreciatul scriitor Eric-Emmanuel Schmitt și îi aduce pe ecrane pe Diana Fufezan și Adrian Matioc într-un spectacol sensibil și sfâșietor despre adevărurile dureroase ale vieții de cuplu.
„Hin und Her / Încoace și încolo” este invitația pe Scena Digitală din luna mai a Secției Germane TNRS. Adaptare pentru scenă a piesei semnate de Ödön von Horváth, spectacolul regizat de Alexander Riemenschneider propune o critică socială la granița dintre comedie și drama absurdă despre „demonii” birocrației contemporane.
„ROavant:garDE” este un experiment poetic-radiofonic-imagistic inedit, în concepția vizuală a lui Dan Basu și cea muzicală a compozitorilor Marin Grigore și Vlad Robaș. Producția propune un itinerariu poetic prin opera câtorva dintre cei mai reprezentativi scriitori europeni ai secolului trecut ai avangardei literare, precum Charles Baudelaire, Rainer Maria Rilke, Tristan Tzara, Paul Celan, Urmuz, Eugène Ionesco, Gellu Naum, Geo Bogza ori Herta Müller.
*Producția „ROavant:garDE” poate fi vizionată pe Scena Digitală exclusiv pe bază de bilet individual, nefăcând parte din nicio ofertă de abonamente disponibilă.
Pippo Delbono revine în luna mai pe Scena Digitală cu un nou cadou – „Evanghelie / Vangelo”.
Spectacolul „Evanghelie” este ghidat de atmosfera creată de muzica lui Enzo Avitabile. Este plin de nuanțe poetice, dar este și marcant prin dezvăluirea amintirilor artiștilor croați, martori la evenimentele traumatice ale unui război rece care le-a remodelat istoria, locurile și granițele țării lor natale. Aceste granițe au fost zguduite chiar și pe parcursul realizării spectacolului, de sosirea a zece mii de bărbați, femei și copii, în căutarea disperată a unui Pământ al Făgăduinței.
Scena Digitală este platforma online a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu care oferă spectacole și filme oricând, oriunde și de pe orice device, în condiții de calitate HD a sunetului și a imaginii. Biletele și abonamentele pot fi achiziționate de pe site-urile Entertix, mySTAGE, iaBilet și Eventbook. Spectacolele cadou oferite de TNRS nu pot fi vizionate pe bază de bilet individual, acestea fiind destinate doar deținătorilor de abonamente!
EVANGHELIE Un spectacol de: Pippo Delbono
Filmare și imagini: Pippo Delbono Cu participarea – în filmări – Adăpostului pentru Refugiați PIAM, din Asti (Italia) Soundtrack digital original adaptat pentru orchestră și cor polifonic: Enzo Avitabile Scenografie: Claude Santerre Costume: Antonella Cannarozzi Light Design: Fabio Sajiz Regie tehnică: Fabio Sajiz Lumini și video: Orlando Bolognesi Sunet: Pietro Tirella Tehnician principal: Gianluca Bolla Tehnician scenă: Enrico Zucchelli Costume istorice: Elena Giampaoli Administrație: Silvia Cassanelli, Alessandra Vinanti Birou de presă: Silvia Pacciarini Traducere în engleză: Stefano Guizzi Ateliere de scenografie și costume: Hrvatsko Narodno Kazaliste – Zagreb (Croația) Mulţumiri speciale: Fabrice Aragno, Antoine Bataille, Francesca Catricalà, Teatro Nuovo di Mirandola Cu: Gianluca Ballarè, Bobò, Margherita Clemente, Pippo Delbono, Ilaria Distante, Simone Goggiano, Mario Intruglio, Nelson Lariccia, Gianni Parenti, Alma Prica, Pepe Robledo, Grazia Spinella, Nina Violić, Safi Zakria, Mirta Zečević Pippo Delbono face experimente teatrale de mult timp, explorând solul fertil dintre sfera publică și cea privată, dintre autobiografie și istorie, modelând opere care sunt recunoscute pe scena internațională prin originalitatea lor. „Evanghelie” reprezintă un pas înainte pe această cale. De-a lungul ultimilor ani, experimentele sale au luat o formă neobișnuită de spectacol muzical: o cercetare a vocii și a cuvintelor, în cadrul căreia Delbono a întâlnit muzicieni precum Enzo Avitabile, Alexander Bălănescu, Petra Magoni, Antoine Bataille. „Evanghelie” este o compoziție corală, concepută inițial ca operă contemporană: a prins contur în Zagreb, interpretată de orchestră, cor, dansatori și actori ai Croatian National Theatre, alături de compania teatrală care lucrează cu Pippo Delbono de mulți ani. Spectacolul „Evanghelie” este ghidat de atmosfera creată de muzica lui Enzo Avitabile. Este plin de nuanțe poetice, dar este și marcant prin dezvăluirea amintirilor artiștilor croați, martori la evenimentele traumatice ale unui război rece care le-a remodelat istoria, locurile și granițele țării lor natale. Aceste granițe au fost zguduite chiar și pe parcursul realizării spectacolului, de sosirea a zece mii de bărbați, femei și copii, în căutarea disperată a unui Pământ al Făgăduinței. Spectacol prezentat în limba italiană, cu traducere în limbile română şi engleză. Producători: Emilia Romagna Teatro Fondazione & Hrvatsko Narodno Kazalište- Zagabria Coproducători: Théâtre Vidy Lausanne, Maison de la Culture d’Amiens – Centre de Création et de Production, Théâtre de Liège.
Bărbatul dat dispărut acum două zile și căutat de polițiștii sibieni a fost găsit decedat într-un pârâu de lângă Dumbrăveni.
Conform primelor date oficiale, bărbatul ar fi fost omorât chiar de bovinele pe care le avea în grijă.
La data de 27 aprilie, în jurul orei 11:00, un localnic din Biertan a sesizat polițiștii din cadrul Poliției Orașului Dumbrăveni cu privire la faptul că, în extravilanul localității Dumbrăveni, într-un pârâu din zona denumită popular Blehi, se află cadavrul unui bărbat.
La fața locului, polițiștii au găsit un bărbat decedat, cu partea inferioară a corpului în apă, iar în urma verificărilor efectuate persoana în cauză a fost identificată ca fiind DARAGIU DOREL, a cărui dispariție fusese sesizată la data de 26 aprilie.
La examinarea sumară a cadavrului, efectuată de către medicul legist din cadrul S.M.L. Sibiu și polițiști, pe corpul bărbatului au fost observate diverse escoriații. Luând în considerare și faptul că vegetația din imediata apropiere a cadavrului era aplecată la pământ, iar în jurul bărbatului au fost identificate mai multe urme de copite, s-a conturat ipoteza că bărbatul ar fi fost atacat de către una sau mai multe dintre bovinele pe care le supraveghea.
Trupul bărbatului a fost transportat la S.M.L. Sibiu în vederea efectuării necropsiei.
La nivelul Poliției Orașului Dumbrăveni s-a deschis o anchetă penală care vizează săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă, urmând ca, sub supravegherea unității de parchet competente, să fie stabilite toate circumstanțele care au condus la decesul persoanei în cauză.
La solicitarea unor lăcașuri de cult din oraș, Comisia de Circulație a aprobat mai multe restricții în trafic în zonele bisericilor, pentru siguranța și respectarea distanțării între participanții la slujbele organizate cu prilejul sărbătorilor pascale.
Pentru organizarea slujbelor de la Biserica Ursulinelor, se vor închide străzile Avram Iancu și Gral. Gheorghe Magheru (tronsonul cuprins între străzile Filarmonicii și str. Felinarului), astfel:
Vineri, 30 aprilie, între orele 17.00 -19.00
Sâmbătă, 1 mai spre duminică, 2 mai, în intervalul orar 23.30 – 01.30
Menționăm că locurile de parcare din zona piațetei de la Biserica Ursulinelor vor fi eliberate între orele 13 și 20 în ziua de vineri și între orele 18.00 și 02.00 în noaptea de Înviere.
Pentru organizarea slujbei de Înviere la Catedrala Mitropolitană Ortodoxă, circulația auto se va închide pe strada Mitropoliei în noaptea de 1 spre 2 mai, în intervalul orar 23.30 – 00.40.
De asemenea, pentru a permite desfășurarea serviciului religios la Biserica „Buna Vestire” (Biserica din groapă), este necesară închiderea temporară a traficului auto pe str. Justiției în noaptea de Înviere, în intervalul orar 23.30 – 00.40.
Locurile de parcare din zona acestor două biserici vor fi restricționate în intervalul orar 18.00 – 01.00 în seara și noaptea de Înviere.
Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis următorul comunicat de presă:
Alături de colegii din PSD, am votat, ieri, pentru repatrierea aurului românesc. Coaliția PNL-USR-UDMR a decis ca rezerva de aur a României să rămână în străinătate. Proiectul de lege privind repatrierea rezervei de aur a României, inițiat de PSD și adoptat de Parlament în 2019 (PL-x 212/2019), a fost respins, ieri, de deputații PNL-USR, după ce președintele Klaus Iohannis a refuzat promulgarea legii și a retrimis-o în Parlament, spre reexaminare. Cea mai mare parte din rezerva de aur a României, aflată în administrarea Băncii Naționale a României, rămâne, astfel, în străinătate.
Proiectul de lege prevedea ca BNR să nu depoziteze în străinătate mai mult de 5% din rezerva de aur. De ce oare țările civilizate, gen Marea Britanie, Germania, Polonia etc., își pot ține rezervele de aur acasă? Motivele invocate pentru respingerea proiectului de lege – că nu am avea cu ce să transportăm aurul, că ne-ar costa prea mult aducerea lui în țară – sunt de-a dreptul puerile. Se puteau găsi diverse soluții de transport, în condiții de securitate absolută, inclusiv cele oferite de Armata României, pe calea aerului.
De ce președintele Iohannis și actuala coaliție PNL-USR-UDMR nu vor ca rezerva de aur să se afle în România, în tezaurul BNR, rămâne o întrebare pentru PSD și, cu siguranță, pentru toți românii.
Corala „Timotei Popovici” a Catedralei mitropolitane din Sibiu, dirijată de pr. lect. univ. dr. Dan Alexandru Streza, a susţinut luni, 26 aprilie un concert de cântări religioase specifice perioadei pregătitoare pentru marele praznic al Învierii Domnului. Corul a dat răspunsurile liturgice la slujba Deniei din această seară a Săptămânii Sfintelor Pătimiri, slujbă religioasă oficiată de un sobor de preoţi şi diaconi, slujitori ai Catedralei mitropolitane.
[meta_gallery_slider id=”73721″]
Credincioşii prezenţi la Denie au avut posibilitatea să asculte mai multe cântări religioase interpretate de corala sibiană: „Alilua, Iată Mirele” (fragmente din Oratoriul Bizantin de Paşti de Paul Constantinescu), „Cămara Ta” (I.D. Chirescu), „Miluieşte-mă, Dumnezeule” (Gh. Cucu), „Şi era la ora a şasea” (Gh. Mandicevscki), „Ziua Învierii” (I. D. Chirescu).
ACTUALIZARE: Conform surselor Sibiu Independent, Alina, tânăra de doar 23 de ani a suferit un traumatism cranian sever și fractură de bazin. Starea sa este foarte gravă, fiind intubată în secția ATI. Prognosticul medicilor este rezervat.
Tânăra a învățat la liceul Industrial Nicolae Teclu din Copșa Mică iar anul trecut a absolvit Facultatea de Științe Socio-Umane din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, secția resurse umane. Anul acesta, tânăra urma să împlinească, în septembrie, 24 de ani.
Știre inițială:
O tânără de 23 de ani, din Copșa Mică, a fost lovită și rănită grav în această seară de o mașină ce circula regulamentar pe Calea Cisnădiei din Sibiu.
Impactul a fost atât de puternic încât tânăra fost aruncată aproximativ 10 metri, într-un șanț de pe marginea drumului. Din primele informații, acesta a suferit traumatisme multiple la cap și la membrele inferioare, fiind preluată în stare de inconștiență de către o ambulanță Smurd. La volanul mașinii implicate se afla o sibiancă în vârstă de 25 de ani, aceasta circulând regulamentar dinspre Cisnădie spre Sibiu.
Conform martorilor, tânăra a traversat neregulamentar strada. Principalele cauze ale accidentului au fost: traversarea neregulamentară, iluminatului public deficitar din zonă, dar și condițiile meteo nefavorabile care au îngreunat vizibilitatea șoferului auto.
[meta_gallery_slider id=”73682″]
„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD cu medic în municipiul Sibiu, Calea Cisnădiei unde o persoană de sex feminin a fost lovită de un autoturism. La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale femeii de cca 27 de ani care a fost transportată la UPU Sibiu în stare de inconștiență.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU
Festivalul Filmului Francez (FFF) din România celebrează în acest an ediţia cu numărul 25. Între 1 şi 11 iulie, în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, dar și în Brașov, Brăila, Constanța, Sfântu Gheorghe, Sibiu și Suceava, cinefilii sunt invitaţi la întâlnirea anuală cu cele mai noi şi remarcabile filme franceze, într-o ediţie aniversară, de vară. Proiecţiile vor avea loc în săli de cinema şi în aer liber, cu respectarea normelor sanitare care să garanteze siguranţa spectatorilor, dar şi online, pentru prima dată în istoria festivalului.
5 x 5 = 25. Aceasta este ecuaţia propusă spectatorilor: 5 secţiuni cu câte 5 filme fiecare, pentru a marca 25 de ediţii ale celui mai longeviv festival din România dedicat unei cinematografii naţionale. Fidel lungii sale istorii şi secţiunilor devenite clasice, Festivalul aduce totodată o mulţime de noutăţi în această ediţie. Competiţia Tinerilor Talente – Lungmetraj pune în lumină, ca în fiecare an, vocile noi ale cinematografiei franceze, prin cinci titluri de debut remarcabile care vor concura pentru Premiul Publicului, constând în acest an într-o bursă de 1000 euro oferită de Institutul Francez regizoarei sau regizorului filmului câştigător, dar şi un pachet de sprijin financiar acordat de TV5 Monde distribuitorului român care va alege să aducă filmul pe ecranele din cinematografele autohtone. Pentru prima dată, filmele din competiţie vor fi disponibile şi online, pe platforma Elvire Chez Vous, între 5 şi 9 iulie, astfel încât să poată fi vizionate şi votate de un public cât mai numeros. Printre titlurile în premieră naţională confirmate deja în această secţiune se regăsesc Slalom de Charlène Favier şi Seize Printemps de Suzanne Lindon, ambele incluse în selecţia oficială Cannes 2020 şi alte peste 20 de selecţii în festivaluri majore de film din lume, dar şi Au nom de la terre, lungmetrajul de debut al lui Edouard Bergeon, inspirat din povestea familiei sale şi care a atras peste 2 milioane de spectatori în cinematografele franceze în toamna lui 2019.
Competiţiei de lungmetraj i se adaugă în acest an o secţiune nouă, Competiţia Tinerelor Talente – Scurtmetraj, care propune cinci titluri cu un parcurs festivalier deosebit. Un juriu de trei tineri critici de film – Flavia Dima, Georgiana Muşat şi Victor Morozov – va desemna câştigătorul acestei secţiuni, premiul constând într-o rezidență de creație în cadrul programului Résidence de Poche al Institutului Francez din România, care oferă cadrul ideal pentru dezvoltarea unui proiect de lungmetraj.
În Panorama filmelor anului, secţiunea clasică ce regrupează succesele recente ale cinematografiei franceze, recompensate în festivaluri sau plebiscitate de public, vor predomina comediile. Avem nevoie să ne bucurăm, să ne emoţionăm şi să râdem, împreună! Printre titlurile prezentate în premieră naţională se numără Adieu les cons de Albert Dupontel, marele câştigător la Premiile César ale industriei franceze de film în 2021, cu 7 trofee printre care „Cel mai bun film”, distribuit de Independenţa Film şi Un Triomphe de Emmanuel Courcol, desemnat „Comedia Anului” la European Film Awards 2020 şi distribuit în România de Bad Unicorn.
O altă secţiune nouă este Carte Blanche pentru 5 cineaşti români, în cadrul căreia Adina Pintilie, Radu Jude, Cristian Mungiu, Corneliu Porumboiu şi Cristi Puiu ne fac onoarea de a ne propune fiecare câte un film francez, de patrimoniu sau mai recent, care i-a impresionat sau i-a inspirat în mod deosebit.
De la primele sale ediţii şi până în prezent, Festivalul Filmului Francez a acordat o atenţie deosebită noilor generații de cineaști francezi, aducând filmele acestora în faţa publicului din România. A cincea şi ultima secţiune, Le Meilleur du FFF, vă propune să (re)vedeţi 5 filme din ediţiile anterioare ale Festivalului, care au marcat debutul unor regizoare şi regizori ce s-au impus între timp ca nume inconturnabile.
Aceste filme vor fi disponibile înainte de Festivalul propriu-zis, online, pe platforma Elvire Chez Vous, timp de 24 de ore fiecare, vizibile de pe întreg teritoriul României. Primul este Grand Central de Rebecca Zlotowski, prezentat în premieră în România în 2014, în ediţia cu numărul 18, când a câştigat şi Premiul Publicului.
Vizionarea online va începe pe 30 aprilie, la ora 18.00, iar biletele sunt deja disponibile pe Eventbook: https://eventbook.ro/film/bilete-elvire-chez-vous-grand-central
Detalii suplimentare despre locaţii, date şi alte surprize din program vor fi anunțate în curând.
Până atunci vă invităm să descoperiţi clipul aniversar al celei de-a 25-a ediţii a Festivalului: http://bit.ly/FFFaniversar
A.F.C.Hermannstadt vs Gaz Metan Mediaș, derby-ul județului Sibiu, a fost meciul care a deschis etapa cu numărul 4 din play-out-ul Ligii 1. În sezonul regulat, ambele confruntări s-au încheiat la egalitate, cu același scor, 1-1. Cele două echipe din județul Sibiu s-au întâlnit pentru a noua oară în Liga. Din lotul A.F.C.Hermannstadt a lipsit spaniolul David Mayoral și olandezul Stanley Elbers, ambii accidentați.
,,Este clar că este vorba despre un orgoliu al fiecărui oraș. Sunt orașe apropiate, iar rivalitatea asta pleacă de la copii și juniori. Eu mă număr printre foștii juniori ai Sibiului și mereu aveau loc și în trecut partide disputate, de ținut minute. Orice partidă din cele rămase trebuie abordată la maximum, dar contează foarte mult și motivația, mai ales pentru suporterii care urmăresc această întâlnire interesantă. Am avut multe întâlniri cu Gaz Metan Mediaș, iar până acum rezultatele au fost împărțite. Este o perioadă foarte grea, cu care nu ne-am mai întâlnit până acum. Trebuie să fii pregătit fizic, în primul rând, apoi mental. Toți cei 25 de jucători din lot trebuie să fie pragătiți la fel de bine. Acum se întâlnesc două echipe care vin după victorii în ultimele etape, iar aceste rezultate au fost obținute după mari sacrificii. Este clar că un mic avantaj îl au cei de la Gaz Metan fiindcă într-un fel joacă acasă, iar noi alternăm evoluțiile bune cu altele mai puțin bune, nu am avut o constanță. Mediașul pleacă din postura de favorită din acest punct de vedere. Căutăm soluții, iar la meciul cu UTA le-am găsit pe cele potrivite. Acum întâlnim o echipă cu alt modul de joc, cu un antrenor pe care îl apreciez, fiindcă este unul creativ. Ca dovadă, joacă cu 3 fundași centrali, dar echipa are veleități ofensive. Mihai Teja impune un model interesant de joc, pe care l-am studiat și sper să fim pregătiți să-l contracarăm.” ,declara Eugen Beza, antrenorul principal al A.F.C.Hermannstadt înainte de meci.
A.F.C.Hermannstadt vs Gaz Metan Mediaș a avut loc astăzi, 27 aprilie 2021, ora 16:30, pe Stadionul Gaz Metan Mediaș. Meciul s-a disputat fără spectatori în tribună, în conformitate cu normele sanitare impuse de autorități pentru combaterea virusului SARS-CoV-2.
Muzeul ASTRA organizează în această săptămână o activitate inedită, destinată vizitatorilor de toate vârstele și denumită sugestiv Oul uriaș. Așa se face că participanții vor avea ocazia să picteze planșe din carton, sub forma unor ouă uriașe, care măsoară aproximativ 1:30m.
Sub îndrumarea muzeografilor și pedagogilor din Muzeul ASTRA, ouăle ,,gigant” vor fi pictate cu motive tradiționale regăsite pe ouă încondeiate. În tot acest timp, muzeografii le vor oferi pictorilor de ocazie informații despre tehnica încondeierii ouălor, dar și despre folosirea culorilor naturale în acest proces și ce simbolizau desenele respective.
Ca să încurajăm vizitatorii să se implice în acest eveniment, am expus prin mai multe gospodării din Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului nu mai puțin de 16 ouă oriașe, pictate recent de copii care au participat la activitățile educaționale din muzeu.
Activitatea Oul uriaș are loc în Muzeul în aer liber până joi, 29 aprilie, între orele 10.00-16.00, în Pavilionul nou – zona Etno Tehno Parc.
Oul uriaș – În așteptarea iepurașului de Paști se va desfășura cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV 2. Accesul este permis în baza biletului de intrare în muzeu, iar participanții vor primi hărți la intrarea în Muzeul ASTRA, pentru a identifica cu ușurință Pavilionul Nou din zona Etno Tehno Parc.
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
Un incident rutier s-a produs pe DN 1, km. 283 – 284, pe centura Avrigului, pe sensul Sibiu – Porumbacu.
În zonă se circulă îngreunat după ce rezervorul unui ansamblu tir, condus spre Sibiu, s-a desprins și a căzut pe carosabil. În urma impactului cu solul, din rezervor s-au scurs aproximativ 300 de litri de combustibil, suprafața carosabilă devenind alunecoasă.
Polițiștii rutieri recomandă șoferilor să circule cu viteză redusă și să respecte indicațiile polițiștilor aflați la locul incidentului.
La această ora se acționează pentru curățarea drumului.
În perioada 29.03.2021– 14.04.2021, s-a desfăşurat, la iniţiativa Inspecţiei Muncii, Campania naţională privind respectarea prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, de către agenţii de muncă temporară şi de către utilizatorii salariaţilor temporari.
Obiectivul acestei campanii a fost, în principal, creşterea gradului de conştientizare a agenţilor de muncă temporară dar şi a utilizatorilor şi a salariaţilor temporari în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale aplicabile, precum şi verificarea respectării de către agenţii de muncă temporară, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă, referitoare la contractele de punere la dispoziţie, contractele de muncă temporară, registrul general de evidenţă a salariaţilor.
De asemenea, prin intermediul acestor verificări s-a urmărit garantarea unui nivel adecvat de protecţie în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă a salariaţilor detaşaţi în cadrul prestării de servicii transnaţionale, pentru lucrătorul detaşat pe teritoriul României şi pentru lucrătorul detaşat de pe teritoriul României.
Au fost verificaţi 9 agenţi de muncă temporară având un număr total de 32 de contracte de punere la dispoziţie aflate în derulare pentru diverşi utilizatori din Judeţul Sibiu precum şi din alte judeţe. La data finalizării campaniei, agenţii de muncă temporară aveau în executare un total de 728 de contracte de muncă temporară, încheiate cu salariaţii temporari, din care 727 de contracte care se execută în România.
În cadrul verificărilor, în sfera relaţiilor de muncă a fost constatată 1 deficienţă constând în transmiterea cu întârziere în baza de date Revisal a unui contract individual de muncă. Pentru neconformităţile constatate a fost aplicată 1 sancţiune contravenţională de tip avertisment. În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost constatate 19 neconformităţi, fiind dispuse 19 avertismente şi 19 măsuri de remediere. Cele mai frecvente deficienţe au constat în evaluarea incompletă a riscurilor, instruire incompletă, lipsa regulilor obligatorii de conduită pentru prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2, tematică de instruire incompletă. În ceea ce priveşte respectarea prevederilor legislaţiei muncii de către utilizatorii salariaţilor temporari, au fost verificaţi 6 utilizatori ai salariaţilor temporari dintre cei cu care agenţii de muncă temporară au încheiate contracte de punere la dispoziţie.
În domeniul relaţiilor de muncă 2 utilizatori au fost sancţionaţi cu amenzi contravenţionale în valoare totală de 6.500 lei şi cu 1 avertisment. Deficienţele constatate au fost transmiterea cu întârziere a contractului de muncă în Revisal şi neacordarea repausului săptămânal. În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost constatate 11 abateri de la prevederile legale, 6 utilizatori fiind sancţionaţi cu 11 avertismente scrise şi fiind dispuse 11 măsuri de remediere. Controalele efectuate au evidenţiat, în principal, deficienţe privind lipsa tuturor măsurilor de prevenire, lipsa sistemului de exhaustare pentru noxe chimice, lipsa afişelor privind modul corect de spălare a mâinilor pentru prevenirea infectării cu virusul SARS-CoV-2.
Luni, 26 aprilie 2021, au demarat lucrările pentru construirea bazinului de înot didactic din cartierul Vitrometan, urmare a ordinului de începere a execuției emis de către Compania Națională de Investiții (CNI), pentru realizarea obiectivului de investiții „Bazin de înot didactic – proiect pilot, cartier Vitrometan, strada Blajului nr. 4A, Municipiul Mediaș, județul Sibiu“.
[meta_gallery_slider id=”73639″]
Potrivit datelor oferite de către CNI, durata de execuție a lucrărilor este de 10 luni și jumătate. Predarea amplasamentului către Compania Națională de Investiții s-a făcut în luna martie 2020, în urma hotărârii Consiliului Local Mediaș nr 13/2020, iar terenul pe care urmează a fi construit bazinul de înot este în suprafață totală de 3180 de metri pătrați. Construcția este proiectată conform normelor europene și naționale în vigoare, pentru bazine utilizate în scop educațional .
„După mulți ani de așteptare, în sfârșit putem să spunem că această lucrare prinde contur. Consider că este o investiție extrem de utilă pentru copiii noștri, acesta fiind un bazin de înot școlar, unde îmi doresc să vină cât mai mulți copii. Bineînțeles că după amiază pot să vină aici și medieșenii care vor să practice acest sport, acest tip de mișcare. Îmi doresc ca lucrările să decurgă normal și, așa cum prevede contractul, acestea să fie finalizate la timp.“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl Gheorghe Roman.
Concluziile controlului intern la Spitalul Județean Sibiu
Ca urmare a declarațiilor în presă ale unei foste angajate a SCJU Sibiu, cu privire la acordarea serviciilor medicale pacienților COVID la secția ATI a Spitalului Județean Sibiu, publicate în data de 07.03.2021 și preluate de multe instituții media locale și naționale, conducerea SCJU Sibiu s-a autosesizat și a dispus analizarea celor relatate.
Activitatea secției ATI Covid a SCJU Sibiu a fost analizată de o echipă de audit clinic intern precum și de către Consiliul Etic și Consiliul medical al spitalului, care au examinat cu atenție toate elementele constitutive ale activității în vederea stabilirii, formulării și redactării unor concluzii documentate și a unor recomandări pertinente. Este de menționat că declarațiile publicate fără o verificare în prealabil au adus importante prejudicii de imagine, atât spitalului cât și personalului medical și au afectat acordarea serviciilor medicale, provocând un deficit de încredere a populației cu privire la calitatea serviciilor medicale.
În urma auditului clinic, echipa de audit din care au făcut parte Șeful Biroului Managementul Calității Serviciilor Medicale (MCSM) – medic primar, un medic primar ATI și un reprezentat al compartimentului Audit Public Intern a constatat următoarele:
la nivelul Secției ATI (COVID si NONCOVID) se aplică contenționarea pacienților, procedură pentru care au fost achiziționate materiale sanitare conforme; această procedură nu se aplică asupra tuturor pacienților ATI și nu are caracter permanent; au fost identificate erori cu caracter procedural cum ar fi lipsa unui raport de analiză a eficacității procedurii de sistem privind contenția pacienților și nerespectarea prevederilor privind completarea Registrului de contenție precum și lipsa Formularului de consimțământ informat. în secția de ATI pacienții sunt monitorizați continuu.
Pentru a evita repetarea erorilor procedurale, echipa de audit a formulat următoarele recomandări:
înregistrarea contenției în Foaia de Observație Clinică Generală (FOCG), motivarea necesității contenționării precum și evidențierea monitorizării pacientului contenționat; analiza modului de implementare a procedurii de contenție și discutarea ei în Consiliul medical al Spitalului, precum și înființarea și completarea Registrului de contenție și menționarea în cadrul acestuia a măsurilor întreprinse pentru anunțarea aparținătorilor în cel mai scurt timp de la stabilirea necesității de contenționare a pacientului; Instruirea și testarea periodică a întregului personal al secției implicat în activitatea de contenționare a pacienților.
În ceea ce privește analiza Consiliului Medical, din care au făcut parte Directorul medical al SCJU Sibiu, medicii șefi ai secțiilor: infecțioase, obstetrică-ginecologie I, SPIAAM (Serviciul de Prevenire a Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale), șeful Biroului Managementul Calității Serviciilor Medicale – medic primar și un expert cooptat din cadrul unei alte instituții medicale, menționăm ca au fost examinate fotocopii ale Foilor de observație clinică generală si a Fișelor de Terapie Intensivă. S-a constatat că nu toate Foile de observație au fost parafate de șeful secției ATI, dar că acestea, în mare parte, au fost parafate si contra-parafate de medic specialist/primar ATI. În toate foile analizate sunt completate rubricile privind statusul clinic și funcțional al pacienților, sunt înregistrați parametrii funcțiilor vitale, constantele biologice, evoluția pacientului. Sedarea cu combinația Propofol + Fentanyl +/- relaxant muscular a fost utilizată doar la intubați si ventilați mecanic. Modul de administrare și dozele medicamentelor utilizate pentru sedare respectă recomandările din literatura de specialitate, din Ghidurile Societăților Internaționale de profil si din Ghidul SRATI aprobat prin OMS nr. 1529/23.12.2010. Concluzia generală a Consiliului Medical este că pacienții au beneficiat de o monitorizare atentă, aceasta fiind si înregistrată constant in Fișa de Terapie Intensivă. Tot în cadrul Consiliului Medical a fost prezentat și discutat raportul de analiză a infecțiilor nosocomiale întocmit Serviciul de Prevenire a Infecțiilor Asociate Asistentei Medicale, Potrivit acestuia în secția ATI I incidența IAAM a fost de 3,92%, în creștere ușoară comparativ cu anul 2019 (3,08%), situație înregistrată în context pandemic. Analiza statistică comparativă a incidențelor lunare în anii 2019 și 2020 NU a indicat diferențe semnificative statistic. S-au formulat următoarele recomandări:
reinstruirea și respectarea Planului de măsuri pentru gestionarea riscului infecțios în ATI I și în ATI modular; modificarea sistemului de supraveghere a IAAM in secția ATI I, cu supravegherea defalcată a ATI Covid de ATI non Covid. pentru diminuarea riscului infecțios în ATI modular se vor achiziționa aparate de dezinfecție continuă a aerului cu UV, în toate zonele frecventate de pacienți și de personal în care nu se poate efectua dezinfecția chimică a aerului, cu ritmul precizat în procedurile SCJUS.
În urma analizei efectuată de către Consiliul etic din care fac parte medicul șef al Unității de Primiri Urgențe (președinte) un medic primar specialitatea neurochirurgie, doi medici primari obstetrică-ginecologie și doi asistenți medicali, cu privire la cele relatate în mass-media și pe baza notelor explicative ale medicului șef ATI, medicului coordonator ATI-Covid și asistentului șef ATI, precum și luând în considerare protocoalele şi ghidurile de funcţionare specifice secţiei de terapie intensivă, dar şi protocoalele aplicabile tuturor secţiilor spitalului, au fost formulate următoarele concluzii:
Din punct de vedere al organizării şi funcţionalităţii modulului ATI Covid, nu s-a constatat nici o abatere de la etica şi deontologia profesională medicală care să poată fi imputabilă personalului secţiei. Afirmațiile făcute în articolul de presă, sub protecția anonimatului, de o fostă angajată a SCJU Sibiu care a lucrat în secția ATI Covid constituie încălcări grave ale codului de etică şi deontologie profesională prin: jignirea și calomnierea profesională a medicilor ATI și implicit a întregului personal din secția ATI a SCJU Sibiu; blamarea și defăimarea profesională a medicilor ATI ai SCJU Sibiu prin formularea unor acuzații ce nu pot fi probate; inducerea în eroare a opiniei publice prin aprecieri neconforme cu realitatea și prin răspândirea de informații de natură să prejudicieze imaginea personalului medical precum și imaginea SCJU Sibiu, cu efecte negative asupra percepției publice a populației raportat la serviciile medicale acordate în cadrul SCJU Sibiu; realizarea și distribuirea fără acord a unor imagini/fotografii care au adus atingere demnității umane; încălcarea confidenţialităţii actului medical și a confidenţialității privind secretul profesional; Ținând cont de toate aspectele menționate, considerăm că afirmațiile părtinitoare, bazate exclusiv pe percepţia şi concluziile personale ale fostei angajate a spitalului și difuzate prin mass-media fără o verificare temeinică, au condus la denigrarea mai multor persoane precum și la denigrarea instituției. Având în vedre protocoalele existente, cele specifice şi aplicabile secţiei ATI, precum şi protocoalele specifice şi aplicabile tuturor secţiilor SCJUS, considerăm că nu există o corelaţie între modul de lucru real din ATI şi cele relatate în articolul de presă; Consiliul etic al spitalului consideră că ar fi utilă cunoașterea identității reclamantului pentru ca acesta să răspundă personal pentru multiplele şi gravele acuzaţii pe care le aduce corpului medical.
Consiliul etic al SCJU Sibiu, a formulat următoarele propuneri:
Măsuri cu caracter preventiv:
Reinstruirea personalului ATI cu privire la: protocoalele şi ghidurile specifice secţiei de terapie intensivă; propunerile de instituire şi modificare a terapiei, care vor fi raportate şi aprobate întotdeauna de către medicul specialist sau primar ierarhic superior; confidenţialitatea informaţiilor privind starea pacientului, rezultatul investigaţiilor, diagnosticul, tratamentul etc. faptul că pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepţia cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului şi evitării suspectării unei culpe medicale. modalitățile de sesizare internă a eventualelor nereguli, atât de către personal, cât și de către pacienți și aparținători
Măsuri cu caracter corectiv:
Necesitatea instalării camerelor de luat vederi în cadrul secţiei ATI, cu respectarea legislației în vigoare; În situaţia în care se va dezvălui identitatea reclamantului, se va solicita OAMGMAMR retragerea/anularea avizului de liberă practică a acestuia, întrucât faptele constituie încălcări grave ale codului de etică şi deontologie profesională.
Subliniem din nou că relatările agresive și exagerările de orice fel cu privire la activitatea secției ATI- Covid a spitalului cauzează importante prejudicii de încredere raportat la serviciile medicale și transmitem populației că SCJU Sibiu face toate eforturile pentru ca toți pacienții să fie tratați corespunzător. Am pus și vom pune permanent pacientul în centru preocupărilor noastre și, în pofida tuturor provocărilor, vom continua să respectăm misiunea noastră: menținerea și îmbunătățirea stării de sănătate a populației. Am respectat și vom respecta mereu dreptul la informare, libertatea presei și libertatea de exprimare dar subliniem că acestea nu sunt un contract în alb pentru defăimare și calomniere iar ele înseamnă, totodată, datoria de a-i asculta și pe ceilalți. Suntem încrezători că, în urma anchetelor desfășurate de către organele abilitate, adevărul va ieși la iveală. Reiterăm, de asemenea, mesajul nostru către populație cu privire la necesitatea de a acționa responsabil în lupta cu pandemia. Prin responsabilitate și respectarea regulilor la care se adaugă prezentarea la timp la medic vom putea depăși această perioadă dificilă. Nu în ultimul rând, subliniem că vaccinarea reprezintă, alături de conduita corectă, cea mai bună soluție pentru a ieși din pandemie și a ne reîntoarce la normalitate, inclusiv din perspectiva suprasolicitării sistemului spitalicesc.
În urma unui proces de selecție care a durat mai bine de șase luni, prof. univ. dr. habil. Andrei Terian, prorector cercetare, inovare și internaționalizare al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, a fost ales pentru a face parte din Comitetul Director al Consiliului pentru Educație Doctorală din cadrul Asociației Universităților Europene (EUA-CDE).
Asociația Universităților Europene (EUA) reprezintă peste 800 de instituții de învățământ superior din 48 de țări europene, constituind astfel cea mai importantă organizație profesională de acest tip. Standardele de calitate ale EUA sunt recunoscute la nivel mondial, iar organizația evaluează în baza solicitărilor primite gradul de atingere a acestora de către o anumită universitate și oferă sugestii în vederea îmbunătățirii nivelului calitativ al instituției în cauză. În anul 2013, și ULBS a făcut obiectul unei vizite de evaluare din partea EUA. Consiliul pentru Educație Doctorală (CDE) este componenta care reprezintă viziunea și politicile EUA cu privire la educația doctorală în Europa. Ghidul fundamental în această privință îl constituie Principiile și Recomandările Salzburg, adoptate în 2005, care stipulează conexiunea strânsă între educație doctorală și cercetare, autonomia doctoranzilor și flexibilitatea parcursului lor individual. EUA-CDE este condus de către un Comitet Director (CD) alcătuit din 10 membri, în care, datorită ULBS, România are pentru prima oară un reprezentant. Mandatul membrilor Consiliului Director este de 3 ani, cu posibilitate de reînnoire. Cu ocazia validării ca membru al CD, prof. univ. dr. habil. Andrei Terian a precizat că prioritățile mandatului său le vor constitui reducerea disparităților dintre diversele țări europene la nivelul educației doctorale, garantarea autonomiei doctoranzilor ca tineri cercetători, instituționalizarea mai clară a postdoctoratului și promovarea valorilor și a imaginii ULBS pe plan internațional.
Pe 26 aprilie 2021, Comisia Europeană, Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord în ceea ce privește textul legislativ referitor la Facilitatea de Împrumut pentru Sectorul Public, program dotat cu 1.5 miliarde de euro pentru granturi si 10 de miliarde de euro împrumuturi, prin Banca Europeană pentru Investiţii.
Europarlamentarul Nicu Ștefănuță, în calitate de raportor din partea Grupului Renew în Comisia de Bugete, a luat parte la negocierile cu privire la acest important instrument, care oferă autorităţilor locale din regiunile dependente de combustibili fosili posibilitatea să finanțeze proiecte de tranziţie verde, precum rețele de încălzire centralizată, gestionarea inteligentă a deșeurilor, gestionarea apelor, decontaminarea terenurilor.
„În aceste negocieri, m-am luptat pentru ca regiunile mai puțin dezvoltate să poată beneficia de bani mai mulți pentru asistența tehnică. 35 de milioane de euro vor fi alocați prin asistenței tehnice, prin Facilitatea de Împrumut pentru Sectorul Public, pentru ajuta autoritățile publice la scrierea de proiecte bune, lucru atât de necesar autorităţilor din România. Un alt punct foarte important pentru mine a fost ca regiunile mai puţin dezvoltate, care doresc să împrumute bani, să primească 25% din împrumut ca grant, adică o sumă nerambursabilă asigurată din bugetul Uniunii Europene. Pentru regiunile dependente de combustibili fosili, tranziţia la economia verde pune probleme sociale şi economice importante. Uniunea Europeană pune aceste posibilităţi de finanțare la dispoziția autorităţilor locale pentru a le sprijini să treacă la un model economic durabil” a declarat europarlamentarul USRPLUS Nicu Ștefănuță.
Hunedoara, Gorj, Dolj, Mureș, Prahova si Galați sunt judeţele din România vizate de Facilitatea de Împrumut pentru Sectorul Public, conform planului teritorial de tranziţie justă.
Context
În cadrul Pactului Verde European, Facilitatea de Împrumut pentru Sectorul Public este parte a „Mecanismului de Tranziție Justă”, care îşi propune să ofere regiunilor care depind în mare măsură de combustibilii fosili un ajutor financiar suplimentar pentru a îndeplini obiectivele climatice ale UE. Primul pilon al „Mecanismului de Tranziție Justă” este „Fondul de Tranziție Justă”, care va ajuta oamenii să-și găsească locul într-o economie mai verde, iar regiunile să-și diversifice economiile. Al doilea pilon se va concentra pe atragerea investițiilor private, pentru a sprijini obiectivele stabilite în Fondul de Tranziție Justă. Al treilea pilon este Facilitatea de Împrumut pentru Sectorul Public, care se concentrează pe investițiile publice.
Nicu Ștefănuță este vicepreședinte al Uniunii Salvați România și a fost ales europarlamentar pe lista Alianței USR PLUS pe 26 mai 2019.
Este vicepreședinte al Delegației pentru relațiile cu Statele Unite și membru al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară, al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European, coordonator al Comisiei Pentru Lupta Împotriva Cancerului și supleant în Comisia pentru Afaceri Externe din Parlamentul European.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.