0.2 C
Sibiu
marți, 23 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 1035

59 noi cazuri de coronavirus pe teritoriul României

0
Screenshot

Până astăzi, 21 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 367 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre cele 367 de persoane confirmate pozitiv, 52 au fost declarate vindecate și externate (36 la Timișoara, 11 la București, 3 la Craiova, unul la Constanța și unul la Iași).

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, transmisă ieri, 20 martie, ora 13.00, au fost înregistrate alte 59 de noi cazuri de îmbolnăvire.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între un an și 74 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 14 pacienți, din care 3 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 4.207 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus). Alte 55.198 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 8.915 de teste, din care 40 în unități medicale private.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.501 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 5.704 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Până în prezent, prin structurile abilitate ale MAI au fost întocmite 117 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal. Totodată, Poliția a aplicat 329 de sancțiuni contravenționale  pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Teatrul “Gong” din Sibiu celebrează „Ziua Mondială a Teatrului cu Păpuși”

0
Screen Shot    at

Ideea unei zile dedicate special teatrelor de păpuși a fost supusă spre dezbatere la al XVIII-lea Congres al Uniunii Internaționale de Marionete (UNIMA), desfășurat la Magdeburg, în 2000. Doi ani mai târziu, la o reuniune a Consiliului Internațional al UNIMA, din iunie 2002, de la Atlanta, a fost stabilită data de 21 martie pentru celebrarea World Puppetry Day / Zilei Mondiale a Teatrului de Păpuși. Marionetele, ca o formă autonomă de expresie artistică, se află în continuă evoluție.

Printre repetițiile de la scenă, actorii Teatrului Gong au pregătit un mesaj video pentru această zi specială.

World Puppetry Day 2020 from Teatrul Gong on Vimeo.

Teatrul de animație sau cu păpuși e mai mult decât viață! E miracol. E despre bucuria de a schimba lumea din jurul nostru prin puterea de a imagina o lume dincolo de posibilități. E despre emoția jocului și bucuria descoperirii. Prin tehnica complexă și diversitatea unică a formelor de expresie pe care le creează, spectacolele cu păpuși fascinează deopotrivă pe cei mici, cât și pe cei mai mari. De peste 70 de ani, Teatrul Gong aduce această bucurie orașului, definind generații. Suntem norocoși să fim printre puținele orașe din România cu un astfel de teatru. Prin raritatea acestei meserii, artistul păpușar devine, așadar, un patrimoniu al comunități noastre. Să îi prețuim! La mulți ani tuturor păpușarilor din întreaga lume! În aceste vremuri grele, nu uitați: vom învinge doar împreună, asemenea eroilor din poveste!”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului Gong din Sibiu. 

Prin construirea și manipularea acestor jucării, se transmit vise și emoții, se construiesc personalitățile copiilor și tinerilor. Păpușarii prin jocul lor (în narațiunea scenică) inspiră creativitatea, descoperă noi forme ale frumuseții și armoniei, se luptă pentru o lume mai bună și mult mai umană.

În acest moment toate spectacolele și manifestările cu public ale Teatrului Gong sunt amânate pe perioadă nedeterminată în contextul epidemiologiei cu noul coronavirus. 

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu își mută spectacolele online

0
Dale carnavalului regia Silviu Purcărete foto credit TNRS Zoltan Rab

În contextul epidemiologic COVID-19, în care prima măsură recomandată de autorități, pentru evitarea propagării virusului, este distanțarea socială, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, care și-a suspendat toată activitatea de spectacole în perioada stării de urgență decretată de autoritățile centrale ale statului, face un apel public pentru respectarea cu strictețe a recomandărilor autorităților și mută activitatea de pe scenă, în mediul online.

Actorii naționalului sibian dau întâlnire publicului on-line, pe canalele de comunicare ale teatrului: Facebook, YouTube și site-ul oficial al TNRS. În fiecare seară, de luni până vineri, de la ora 20:30, actorii TNRS vor aduce publicului povești pentru copii, fabule și poezii, iar sâmbăta și duminica, de la ora 19:00, TNRS va difuza online unele dintre cele mai apreciate spectacole din repertoriul teatrului, produse atât la secția română, cât și la secția germană. 

„D’ale carnavalului” și „Felii”, primele spectacole transmise online 

Primele spectacole difuzate online de naționalul sibian sunt „D’ale carnavalului”, regia Silviu Purcărete (sâmbătă, 21 martie 2020, ora 19:00) și „Felii”, regia Lia Bugnar – one-woman show cu Ofelia Popii, (duminică, 22 martie 2020, ora 19:00). Vizionarea spectacolelor difuzate online va fi gratuită, TNRS nu percepe bilet pentru evenimentele difuzate pe internet. 

„Dragii noștri spectatori, dragi sibieni și prieteni de pretutindeni, voi sunteți rațiunea noastră de a fi. Pentru voi încercăm să plăsmuim lumi, pentru voi visăm, pentru voi creăm. Ne bucurăm de râsul vostru puternic și toate emoțiile voastre. Trăim împreună cu voi tăcerile voastre, iar lacrimile voastre pline de fericire și emoție, de la aplauze, ne încarcă și pe noi cu atât de multă fericire, de fiecare dată. Ne e dor de voi, dar ne vom reinventa împreună cu voi, pentru ca împreună să putem să mergem mai departe. Tema FITS din acest an, Puterea de a crede, a fost probabil providențială. Trebuie să găsim în noi puterea de a crede în viață, de a crede în om, în viitorul lui, în importanța magiei, în valoarea marilor speranțe. Credem cu tărie că doar dăruind vom putea izbândi și de aceea, este important ca acum, în aceste momente grele prin care treceți fiecare, atunci când sunteți singuri acasă și nu aveți un sprijin, să vă fim alături. 

Începând din acest sfârșit de săptămână, în fiecare sâmbătă și duminică vă vom dărui, online, spectacole de-ale teatrului, iar în timpul săptămânii, venim la voi, online, cu seri cu povești, fabule și poezie, pentru voi și copiii voștri. Ce poate fi mai frumos decât, dacă nu solidaritatea noastră, a tuturor? Avem nevoie să ne reinventăm, să putem să credem într-un viitor mai bun al nostru, al fiecăruia, al omenirii. Sper, alături de toți colegii mei din echipa TNRS și FITS, să trecem cu bine peste această perioadă. Vă iubim!” Constantin Chiriac, director general TNRS

Vin ninsorile! Vremea se va răci accentuat în toată țara

0
Screenshot

Din seara zilei de sâmbătă (21 martie) va ninge moderat (cantități de precipitații în jur de 15 l/mp) în zona Carpaților Orientali și nordul Moldovei, unde stratul de zăpadă nou depus va fi consistent. Pe parcursul zilei de duminică aria ninsorilor va cuprinde și Carpații Meridionali, iar vântul va avea intensificări temporare, cu viteze de 55….70 km/h, viscolind ninsoarea și determinând scăderea vizibilității.

În intervalul 21 martie, ora 18 – 25 martie, ora 08:00 vremea se va răci accentuat în toată țara, devenind treptat deosebit de rece pentru ultima decadă a lunii martie.

În noaptea de sâmbătă spre duminică (21/22 martie) și în cursul zilei de duminică (22 martie) aria precipitațiilor predominant sub formă de ninsoare va cuprinde cea mai mare parte a zonei montane și local Transilvania, Maramureș și Moldova. Din a doua parte a nopții de duminică spre luni (22/23 martie) precipitațiile se vor transforma în lapoviță și ninsoare în cea mai mare parte a țării și se va depune strat de zăpadă, mai consistent îndeosebi în zonele de munte și în regiunile sudice. Izolat vor fi posibile depuneri de polei. Temporar vântul va prezenta intensificări în majoritatea regiunilor, în general cu viteze de 50960 km/h, iar pe crestele montane va sufla tare, viscolind și spulberând zăpada.

FOTO: Peste 10 incendii de vegetație uscată stinse de pompierii ISU

0
img  wa

Pompierii sibieni au intervenit, în ultimele 24 de ore, pentru localizarea și lichidarea a peste zece incendii izbucnite la vegetația uscată, resturi vegetale și fond forestier ceea ce reprezintă o creștere alarmantă a numărului de arderi necontrolate!


Cauza probabilă de producere a acestor evenimente a constituit-o utilizarea focului deschis în spații deschise, cetățenii efectuând igienizarea terenurilor prin arderea vegetației uscate, fără a respecta normele de apărare împotriva incendiilor, iar suprafața totală de ardere a fost de peste 20 de hectare vegetație uscată, resturi vegetale și fond forestier.

Reprezentanții Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu îndeamnă primăriile de pe raza județului Sibiu să intensifice în această perioadă mediatizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor la arderile necontrolate de vegetație uscată, precum și riscurile la care se expun, prin afișarea acestora în locuri publice vizibile cetățenilor și accentuarea comunicării membrilor servicilor voluntare pentru situații de urgență cu comunitatea.

Având în vedere că arderile necontrolate pot provoca adevărate dezastre, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu, face apel la cetăţeni să respecte măsurile specifice de prevenire a incendiilor.


‼Arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută cu respectarea următoarelor prevederi generale:

  • condiţii meteorologice fără vânt;
  • colectarea în grămezi a vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cantităţi astfel încât arderea să poată fi controlată;
  • executarea arderii în zone care să nu permită propagarea focului la fondul forestier/construcţii şi să nu afecteze reţelele electrice, de comunicaţii, conductele de transport gaze naturale, produsele petroliere ori alte bunuri materiale combustibile;
  • curăţarea de vegetaţie a suprafeţei din jurul fiecărei grămezi pe o distanţă de 5 m;
  • desfăşurarea arderii numai pe timp de zi;
  • asigurarea mijloacelor şi materialelor pentru stingerea eventualelor incendii;
  • supravegherea permanentă a arderii;
  • stingerea totală a focului înainte de părăsirea locului arderii;
  • interzicerea acoperirii cu pământ a focarelor.

‼Potrivit Hotărârii Guvernului României nr. 537/2007 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele de prevenire și stingere a incendiilor, efectuarea unor lucrări de arderi a resturilor vegetale fără întrunirea condițiilor legale și, respectiv, fără luarea măsurilor de evitare a propagării la construcții, depozite, culturi agricole, păduri, plantații și alte vecinătăți constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 2.500 lei.

[meta_gallery_slider id=”37183″]

CISNĂDIE: Interzis să vă aşezaţi pe bancă

0
n

Într-un efort susţinut de a convinge oamenii să nu mai socializeze afară din case, cu riscul de a fi infectaţi de coronavirus, Primăria Cisnădie a lipit astăzi pe toate băncile din oraş afişe cu anunţul: „Interzis să vă aşezaţi pe bancă! Evitaţi aglomeraţia. Staţi acasă!”

Dan Filip, viceprimarul oraşului Cisnădie a postat în această după masă fotografii pe Facebook de la acţiunea de marcare cu afişe a tuturor băncilor din oraş, fie că erau în centru sau în zona de blocuri.

Galerie foto:

[meta_gallery_slider id=”37156″]

Dosare penale pentru „zădărnicirea combaterii bolilor” la Avrig

0
un dosar penal aflat pe rolul curtii de apel suceava a fost pierdut AAj

Prim procuror Ion Veştemean, în calitate de purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele: 

   La data de 19.03.2020, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Avrig au fost înregistrate două dosare penale:

  • Dos. nr. 150/P/2020 – având ca obiect săvârşirea infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, prev. de art 352 alin. 1 din Codul penal, constând în aceea că  în data de 19.03.2020 o persoană de sex masculin cu domiciliul în oraşul Avrig care era plasată în izolare la domiciliu din data de 17.03.2020,  s-a deplasat în municipiul Sibiu, la R.A.R. pentru a-şi înscrie în circulaţie autoturismul personal, încălcând astfel dispoziţiile art. 8 alin. 1 din Ordonanţa militară publicată în Monitorul oficial nr. 219/18.03.2020;
  • Dosar nr. 151/P/2020 – având ca obiect săvârşirea infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, prev. de art 352 alin. 1 din Codul penal, constând în aceea că  în data de 19.03.2020 două persoane domiciliate în oraşul Avrig s-au deplasat în piaţa agroalimentară a oraşului Avrig pentru a oferi spre vânzare legume şi fructe, deşi acestea erau plasate în izolare la domiciliu din data de 17.03.2020, încălcând astfel dispoziţiile art. 8 alin. 1 din Ordonanţa militară publicată în Monitorul oficial nr. 219/18.03.2020;

Precizăm că punerea în mişcare a acţiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nici o situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.        

Muzeul ASTRA se extinde. Activități culturale într-o nouă clădire plină de istorie

0
mester sitar la muzeul ASTRA scaled

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, vine cu o veste bună: proiectul pentru restaurarea și revitalizarea Casei Artelor a fost declarat admis în urma ultimei etape de evaluare, cea tehnico-financiară, situându-se pe locul 2 din 20 de proiecte, cu 89,2 de puncte.

Este vorba despre Restaurarea și revitalizarea monumnetului istoric Casa Artelor  – Centrul de Activități și Resurse Regonale (CALL03-13), care va fi finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA, APELUL 1 Restaurarea și revitalizarea monumentelor istorice. Muzeul ASTRA își propune să transforme Casa Artelor, după restaurare, într-un hub creativ, un punct nodal în care meșteșugurile (trecute, prezente, viiitoare) devin corolarul tuturor activităților de valorificare a acestui monument istoric cu o însemnătate deosebită. Noile spații ale clădirii vor primi noi funcții astfel încât mai mult de 80% din suprafața utilă va fi dedicată activităților culturale: expoziții de bază și temporare, săli multifuncționale pentru activități de instruire formală și non-formală, spații pentru activități de educație muzeală și pro-patrimoniu, spații fluide pentru proiectele creative ale comunității și noi forme ale antreprenoriatului cultural, spații pentru memorie culturală (zone de acces la baze de date și cataloage digitale ale meșteșugurilor și meșteșugarilor), spații pentru experimentare și interactivitate, pentru punerea în valoare a produselor meșteșugărești și artizanale, spații pentru recreere, pentru întâlnire și socializare pentru comunitate. 

”Este un o mare bucurie și un prilej de mândrie pentru noi toți că am reușit să trecem cu brio de această evaluare. Implementarea acestui proiect un numai că va crește impactul pe care Muzeul ASTRA îl are în comunitatea sibiană prin dezvoltarea unui program cultural nou și consistent în central istoric, așa cum ne doream de foarte multă vreme, ci mai ales pentru impactul considerabil pe care acesta îl va produce în rândul meșterilor tradiționali. Este prima ocazie reală pe care aceștia o au de a-și certifica competențele dobândite și de a primi un sprijin considerabil pentru a face față provocărilor societății contemporane, pentru a se adapta la cerințele și nevoile pieței”  a declarat Ciprian Ștefandirectorul Muzeului ASTRA

Proiectul va fi implementat în parteneriat cu Mussene I Sor Trondelag din Trondheim, Norvegia, pe o perioada de 42 de luni și va avea o valoare totală de peste 2.570.350 euro, beneficiind de un sprijin financiar nerambursabil de 1.999.999,96 euro, derulat prin Ministerul Culturii – Unitatea de Management a Proiectului calitate de Operator al Programului RO-CULTURA, finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021

Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele

[meta_gallery_slider id=”37142″]

Copii de grădiniță au desenat și pictat tablouri cu tema “rolul apei”

0
Desen scaled

Ediția din acest an a Zilei Mondiale a Apei, marcată pe 22 martie, a fost inițial dedicată schimbărilor climatice, dorindu-se a fi un semnal de alarmă cu privire la modul în care resursele de apă sunt afectate de încălzirea globală și de fenomenele meteorologice extreme, tot mai des întâlnite. 

Pandemia declanșată de COVID 19 aduce apa în prim-plan, printre recomandările medicilor și autorităților din întreaga lume fiind spălarea repetată a mâinilor care, alături de limitarea contactelor directe cu alte persoane, pot întrerupe lungul lanț al îmbolnăvirilor în masă.

Pentru a marca importanța apei, directorul Organizației Mondiale a Sănătății, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a realizat, de Ziua Mondială a Apei, un videoclip în care este descris modul corect de spălare a mâinilor prin simpla utilizare a săpunului și apei de la robinet

 Apă Canal Sibiu SA gestionează un complex serviciu public de tratare și distribuție a apei, precum și de colectare și epurare a apei uzate.  280.000 de locuitori beneficiază de apă curentă mulțumită eforturilor continue a peste 750 de angajați care asigură funcționarea neîntreruptă a uzinelor de tratare, a miilor de kilometri de rețele de alimentare cu apă și de canalizare, a stațiilor de epurare ce fac din apa uzată o apă ce poate fi reintrodusă în circuitul natural. 

Calitatea apei este monitorizată atât electronic, în sistem SCADA, cât și printr-o serie de analize și determinări ale parametrilor biologici și chimici. Apă Canal Sibiu SA gestionează cu responsabilitate resursele de apă, distribuie în rețea apă controlată sanitar pentru ca, în final, să o restituie în natură cât mai curată.

Pentru a sărbătorii ”lichidul vieții”, Apă Canal Sibiu SA a implicat și în acest an o serie de grădinițe și școli unde urmau să fie organizate expoziții de desen și pictură, de compuneri și poezii, prin care copiii să-și exprime viziunea față de rolul pe care apa îl are în viața fiecăruia. 

Suspendarea cursurilor nu a însemnat însă și blocarea creativității copiilor, mulți trimițându-ne lucrări ce aduc un veritabil omagiu apei. Prin culoare sau vers, apa este descrisă ca fiind însăși viața sau ”aur al vieții”.

La reluarea activității în grădinițe și școli, Apă Canal Sibiu va premia cu diplome, medalii și jocuri educaționale cele mai reușite lucrări, mulțumindu-le astfel copiilor pentru respectul pe care deja îl poartă celei mai importante resurse naturale – apa !

CORONAVIRUS JUDEȚUL SIBIU: 55 de rezultate negative și încă 107 probe în lucru

0
IMG   scaled

Instituţia Prefectului Judeţului Sibiu informează că astăzi, 20.03.2020, în județul Sibiu:

– sunt izolate la domiciliu un număr de 1335 de persoane

– se află în carantină, în spații identificate în acest sens, 94 de persoane

– sunt internate 12 persoane

– s-au efectuat 162 de recoltări în vederea testării

– toate cele 55 de rezultate sunt negative, iar restul de 107 probe sunt în lucru

– la ora actuală nu există nici un caz confirmat pozitiv.  

Până în prezent, polițiștii sibieni au aplicat 9 sancțiuni contravenționale, în conformitate cu prevederile OUG nr. 1/1999. Dintre acestea, 6 au fost aplicate unor persoane fizice care nu au respectat măsura izolării, iar 3 sancțiuni au fost aplicate unor persoane juridice care au încălcat măsura suspendării activității.

De asemenea, au fost întocmite două dosare penale în conformitate cu prevederile art. 352 din Codul Penal.

În continuare rugăm cetățenii să respecte cu maximă seriozitate toate măsurile de prevenție dispuse și să se informeze din surse oficiale. În acest sens pot accesa platforma online COVID-19 Știri Oficiale (stirioficiale.ro). De asemenea, în cadrul Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției au fost operaționalizate două numere de telefon la care cetățenii județului Sibiu pot obține informații referitoare la modul de comportare în vederea prevenirii răspândirii coronavirusului: 0269-211254 și 0269-216103.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

FOTO: Coliziune între două mașini în zona localității Roșia

0
WhatsApp Image    at

Două autoturisme au intrat în coliziune pe DJ 106, în zona localității Roșia. Din primele informații se pare că un șofer în vârstă de 21 de ani, în timp ce conducea un autoturism spre Sibiu, s-a angajat în depășirea a două autoturisme care circulau în fața sa, moment în care o conducătoare auto de 19 ani s-a angajat în efectuarea virajului la stânga fără să se asigure, cele două mașini intrând în coliziune.


În urma evenimentului a rezultat rănirea conducătoarei auto, care a fost transportată la spital, fiind conștientă.

Ambii șoferi sunt localnici. Nu sunt probleme mari de trafic.

SAJ SIBIU a trimis de urgență un echipaj de tip B la un accident pe DJ 106 în apropiere de localitatea Roșia. Victima de 19 ani, femeie, a prezentat un traumatism de membru inferior stâng .
Pacientă este transportată la UPU în stare stabilă.”
au declarat cei de la SAJ SIBIU

31 de cazuri noi de îmbolnăvire cu coronavirus la nivelul României

0
Screen Shot    at

Până astăzi, 20 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 308 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cele 308 de persoane confirmate pozitiv, 31 au fost declarate vindecate și externate (22 la Timișoara, 8 la București și unul la Iași).

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 31 de noi cazuri de îmbolnăvire.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 17 ani și 89 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 11 pacienți, din care doi în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienților este bună, staționară.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 4.044 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus). Alte 45.432 depersoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 8.284 de teste, din care 40 în unități medicale private. Dintre acestea, 7.976 au fost cu rezultat negativ, adică persoanele de la care au fost prelevate mostrele analizate nu sunt infectate cu COVID-19.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.604 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 4.950 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Județul Sibiu are un nou centru de comandă în lupta cu virusul COVID-19

0
o

În contextul situației epidemiologice la nivel european generată de coronavirusul Covid-19, precum și evoluția infecțiilor pe teritoriul României se impune asigurarea unui răspuns unitar și integrat al tuturor structurilor și unităților implicate în intervenția operativă.

Din dispoziția domnului secretar de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat, începând cu data de 14.03.2020 la nivelul județului Sibiu este operaționalizat Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției.


Centrul este amenajat la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” sub coordonarea domnului prefect al județului Sibiu, Mircea Crețu și a domnului inspector șef al ISU Sibiu, colonel Laurențiu Cosmin Balcu.


Instituțiile cu atribuții în gestionarea epidemiilor, prin specialiști din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului de Poliție, Inspectoratului de Jandarmi, Consiliului Judetean, Serviciului de Ambulanță, Direcției de Sănătate Publică si Inspectoratului Scolar , monitorizează permanent situația la nivel județean.


De asemenea, în cadrul Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției au fost operaționalizate două numere de telefon la care cetățenii județului Sibiu pot obține informații referitoare la modul de comportare în vederea prevenirii răspândirii virusului: 0269-211254 și 0269-216103.

Totodată, de la nivelul centrului, se ține permanent legătura cu persoanele pentru care s-a dispus carantinarea sau izolarea la domiciliu, iar acestora li s-a pus la dispoziție o linie telefonică dedicată în vederea comunicării și soluționării problemelor pe care le întâmpină. Reamintim tuturor faptul că numărul unic 112 este destinat exclusiv apelurilor de urgență.


Facem un apel către cetățeni, doar împreună vom reuși să depășim acestă etapă dificilă din viața nostră. Uniți suntem mai puternici!

ATENȚIE: Izolarea la domiciliu NU este obligatorie pentru toți cetățenii, dar se discută

0
skynews coronavirus mask uk

În cursul acestei dimineți, pe mai pe mai multe canale media a fost publicat un document prin care erau luate mai multe măsuri cu privire la izolarea la domiciliu a cetățenilor din România. Autoritățile române s-au sesizat rapid și au remis un comunicat de presă prin care au explicat că acel document este un DRAFT care a fost trimis spre analiză și aprobare. Astfel nici o măsură din document nu ESTE OFICIALĂ și DECISIVĂ.

Site-ul CAPITAL.RO a publicat integral textul, însă în urma comunicatul oficial au decis să-l șteargă, astfel nu a mai fost disponibil pentru republicare pe site-ul nostru.

Având în vedere faptul că a fost dat publicității un document al Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, intitulat „HOTĂRÂREA NR. 14 din 20.03.2020”
Facem următoarele precizări:

  1. Este un document de lucru (DRAFT), care este analizat la nivelul Grupului de suport tehnico-științific, organism în subordinea CNSSU, format din specialiști în epidemiologie și boli infecțioase.
  2. NU este un document aprobat la nivelul Grupului de suport tehnico-științific și NU a fost înaintat spre aprobare CNSSU (Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență), organism abilitat să ia decizii în astfel de situații.
  3. Hotărârile Grupului de suport tehnico-științific au caracter de propunere către CNSSU, doar după ce sunt aprobate la nivelul Grupului de suport tehnico-științific.
  4. La nivelul Grupului de suport tehnico-științific sunt analizate diferite propuneri, pe baza scenariilor referitoare la evoluția răspândirii noului coronavirus (COVID-19), ținând cont de practica altor state care se confruntă cu aceeași problematică.
  5. Atenționăm asupra faptului că în documentul dat publicității NU este menționată data de la care sunt aplicabile măsurile referitoare la deplasarea persoanelor. Acest demonstrează că măsurile NU au aplicabilitatea imediată, fiind vorba despre propuneri aferente unor scenarii posibile cu privire la răspândirea noului coronavirus (COVID-19).
  6. La nivelul Ministerul Afacerilor Interne s-a luat decizia sesizării organelor de cercetare penală pentru infracțiunea de divulgare fără drept a unor informații care nu sunt destinate publicității.
  7. Inspectoratul General al Poliției Române a sesizat DIICOT cu privire la săvârșirea infracțiunii de distribuite de informații nedestinate publicității, sub aspectul săvârșirii infracțiunii prevăzute de art. 304 Cod Penal, faptă pedepsită cu închisoare de la 3 luni la 3 ani.

Gheorghe Roman a făcut apel la medieșeni să respecte măsurile impuse pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19

0
gheorghe roman material PDL

Miercuri, 18 martie 2020, a avut loc la sediul Primăriei Mediaș o conferință de presă, în cadrul căreia primarul Gheorghe Roman a făcut apel la medieșeni să respecte măsurile impuse în această perioadă, pentru limitarea răspândirii coronavirusului COVID 19. Conferința de presă a avut loc în urma întâlnirii membrilor Comitetului Local pentru Situații de Urgență, care a avut scopul de a stabili măsurile necesare pentru implementarea cu strictețe a noilor ordine făcute publice de către Ministerul Afacerilor Interne.

Constat cu părere de rău că o parte din concetățenii noștri nu respectă măsurile transmise în mod frecvent de către autorități. Fac din nou apel pe această cale, dragi medieșeni, să rămâneți acasă, să respectați normele de igienă și să păstrați distanța socială atunci când vă aflați în spațiile publice. La nivelul municipiului, vom continua cu dezinfecțiile începute săptămâna trecută la nivelul unităților de învățământ, în mijloacele de transport în comun, la SC Piața Prim Com SA. Va fi pregătită și o mașină a Poliției Locale, care va transmite către populație mesaje sonore cu măsurile care trebuie respectate“, a declarat primarul municipiului Mediaș.

De asemenea, cetățenii sunt sfătuiți să acceseze site-ul www.primariamedias.ro, pentru a se informa asupra măsurilor aplicate în ceea ce privește COVID 19, dar și asupra legislației în vigoare în acest domeniu, iar corespondența cu municipalitatea să fie purtată prin mail, la adresa primaria@primarimedias.ro

O minoră de 14 ani din Sibiu a fost terorizată de un pedofil bucureștean

0
mascati descinderi suspect catuse pistol

La data de 18 martie, polițiștii din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu, sub coordonarea unui procuror din cadrul D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu, au efectuat o percheziție domiciliară pe raza municipiului București, acțiune operativă într-un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunilor de pornografie infantilă prin sisteme informatice, respectiv șantaj.

Din cercetările efectuate, a rezultat faptul că, în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020, un bărbat în vârstă de 27 de ani, domiciliat în municipiul București, ar fi determinat o minoră, în varsta de 14 ani, din județul Sibiu, să se fotografieze și filmeze în diferite ipostaze cu conținut sexual explicit, materiale pe care minora i le-ar fi transmis prin intermediul rețelelor de socializare. Când minora a refuzat să-i mai transmită fotografii și înregistrări video, bărbatul ar fi amenintat-o cu publicarea imaginilor pe rețelele de socializare.

Cu ocazia percheziției efectuate la domiciliul bărbatului, polițiștii au identificat și ridicat în vederea confiscării mai multe telefoane mobile și medii de stocare.

La data de 18 martie, procurorul de caz din cadrul D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu a dispus reținerea bărbatului 24 de ore, iar la data de 19 martie, Tribunalul Sibiu a dispus arestarea preventivă a celui în cauză pentru o perioadă de 30 de zile.

Acțiunea polițiștilor sibieni a beneficiat de sprijinul colegilor din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate București și din cadrul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei Române.

Cercetările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de pornografie infantilă prin sisteme informatice, respectiv șantaj.

Zile libere pentru părinții care își supraveghează copiii cu vârsta de până la 12 ani

0
interior articolpx

Guvernul a stabilit modul de acordare și de plată a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ Guvernul a aprobat modul de acordare a zilelor libere pentru părinții care își supraveghează copiii până la 12 ani, în situația suspendării cursurilor sau închiderii temporare a unităților de învățământ.

Hotărârea de Guvern stabilește ca zilele lucrătoare până la încetarea situației de urgență decretată, cu excepția celor din perioada vacanțelor școlare, să fie zile libere acordate, la cerere, unuia din părinți.

Reamintim faptul că zilele libere se acordă doar după epuizarea tuturor opțiunilor prevăzute de reglementările legale în vigoare pentru desfășurarea activității și cu obligația asigurării continuității activității, inclusiv prin decalarea programului de lucru sau implementarea formelor de muncă flexibile.

Cererea pentru acordarea zilelor libere va fi însoţită de o copie a certificatului/certificatelor de naștere al/ale copilului/copiilor și de o declaraţie pe propria răspundere a celuilalt părinte, din care să rezulte că acesta nu a solicitat la locul său de muncă zile libere ce i s-ar cuveni, potrivit Legii nr. 19/2020, și nici nu se află concediu de odihnă sau fără plată.

Menționăm că actul normativ stabilește că nu pot benenficia de zilele libere persoanele aflate în șomaj tehnic, cele aflate în concediu pentru îngrijirea copilului, precum și angajații ai căror soți/soții nu înregistrează venituri.

În ceea ce privește modul de plată a zilelor libere acordate părinților, s-a stabilit că pentru fiecare zi liberă, angajatorul acordă părintelui o indemnizație în cuantum de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Indemnizația este asimilată veniturilor din salarii și supusă impozitării și plății contribuțiilor, conform Codului Fiscal.

Decontarea către angajator a sumelor necesare pentru plata indemnizației pentru zilele libere acordate părinților se va face de către ANOFM, în termen de 60 zile calendaristice de la depunerea unei cereri și a altor documente la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene sau a municipiului București din raza în care își desfășoară activitatea angajatorul sau sucursala/punctul de lucru al acestuia. Documentele necesare decontării se depun prinpoșta electronică sau prin orice alt mijloc de comunicare agreat, în cel mult 30 zile de la data plății contribuțiilor și impozitelor aferente indemnizației.

Sumele pentru plata indemnizației vor fi decontate angajatorului din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, iar utilizarea acestora cu altă destinație decât plata cheltuielilor de personal, atrage răspunderea penală.

Tot în ședința de Guvern s-a adoptat și Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, prin care a fost modificată și completată și Legea nr. 19/2020 prin care s-a reglementat cadrul general privind acordarea de zile libere.

Printre altele, modificările și completările aduse Legii nr.19/2020 clarifică noțiunea de părinte și includ unele categorii care nu au fost avute în vedere, cum este persoana adultă cu handicap grav, care nu poate să-și asigure necesitățile de bază ale vieții și care necesită supraveghere permanentă. De asemenea, pentru personalul care nu poate beneficia de zilele libere acordate în condițiile Legii nr. 19/2020 se prevede acordarea unor stimulente financiare la același nivel cu indemnizația prevăzută pentru perioada zilelor libere. OUG completează și domeniile în care zilele libere pot fi acordate numai cu acordul angajatorului, fiind menționate în plus domenii precum: comerț alimentar, producție medicamente și echipamente sanitare, distribuție carburanți.

Informații de background:

Având în vedere evoluția situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, precum și declararea „Pandemiei” de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11.03.2020, prin Decretul Președintelui României nr. 195 din 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României s-a stabilit suspendarea cursurilor școlare în unitățile de învățământ preuniversitar în perioada stării de urgență decretate.

În acest context, a fost adoptată Legea nr. 19/2020, prin care s-a reglementat cadrul general privind acordarea de zile libere în situația închiderii temporare a unităților de învățământ ca urmare a condițiilor meteorologice nefavorabile și a altor situații extreme, decretate de autoritățile competente.

54 de angajați ai Aeroportului Sibiu au „zburat” în șomaj tehnic

0
alerta aeroportul din sibiu evacuat de urgenta din cauza unei substante necunoscute

Ținând cont de situația actuală a traficului aerian pe Aeroportul Internațional Sibiu, determinată de răspândirea COVID-19, respectiv scăderea numărului de pasageri în ultima săptămână cu 57,17%, precum și de faptul că acest declin se va accentua ca urmare a scăderii traficului de mișcări regulate cu 61,86% pe următoarele 7 zile, conducerea executivă a Aeroportului Internațional Sibiu împreună cu Reprezentanții Sindicatului Liber Independent al Aeroportului Internațional Sibiu și cu Reprezentanții Salariaților Aeroportului Internațional Sibiu au stabilit de comun acord o serie de măsuri privind protecția angajaților și a locurilor de muncă ale acestora cât și reducerea efectelor economice în perioada următoare.

S-a avut în vedere menținerea funcțiunilor necesare asigurării procesării zborurilor comerciale din acest moment precum și scenariul în care operațiunile comerciale regulate vor fi suspendate în totalitate.

Măsurile agreate de către părțile implicate sunt menite să asigure salariaților garanția păstrării locului de muncă în situația actuală și asigurarea unui venit, respectiv șomaj tehnic cu plata unei indemnizații de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.

Astfel, pe perioada în care companiile aeriene operează în continuare curse regulate pe Aeroportul Internațional Sibiu un număr de 54 salariați vor intra în șomaj tehnic cel puțin pe perioada menținerii stării de urgență.

În momentul suspendării tuturor curselor comerciale regulate pe Aeroportul Internațional Sibiu numărul de salariați care vor beneficia de șomaj tehnic va fi de 71.

Menționăm faptul că la acest moment Aeroportul Internațional Sibiu are un număr de 115 salariați, iar măsura anterior menționată va intre în vigoare începând cu data de 23.03.2020.

Salariații aeroportului care vor asigura permanența vor beneficia de drepturile prevăzute în contractele de muncă. Dorim să depășim acest moment cu același număr de angajați pentru că ne considerăm o mare familie și așa sperăm că vom rămâne.

Nu vrem să renunțăm la niciun coleg pentru că împreună am ajuns până aici.

Noi măsuri în cazul teraselor sezoniere pentru atenuarea impactului economic negativ

0
pasaj terasa

Astrid Fodor, Primarul municipiului Sibiu anunță noi măsuri pentru atenuarea impactului economic negativ asupra teraselor sezoniere:

“În urma noilor măsuri adoptate de autoritățile centrale în cazul restaurantelor, hotelurilor, cafenelelor și altor localuri publice, vom lua la rândul nostru noi măsuri prin care să transpunem cele dispuse de Guvern, dar și să atenuăm impactul economic negativ asupra acestor unități. Voi supune această inițiativă aprobării Consiliului Local în ședința din 26 martie.

Pentru perioada 1-15 martie voi propune reducerea cu 50% a taxei de ocupare a domeniului public plătită de proprietarii de terase, o măsură pe care am anunțat-o deja.

Pentru perioada stării de urgență instituită în 16 martie, pe parcursul căreia restaurantele, cafenelele și terasele trebuie să își suspende activitatea de servire și consum a produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, voi propune suspendarea plății taxei de ocupare a domeniului public pentru terase.

Terasele care sunt compuse din scaune și mese, fără alte structuri, vor fi dezafectate de către proprietari și îndepărtate de pe domeniul public. În cazul teraselor amenajate pe diverse structuri, vom permite păstrarea acestora pe domeniul public, proprietarii urmând să beneficieze de această scutire de taxă. Consider că ar fi o cheltuială inutilă pentru demontarea și apoi remontarea structurilor în contextul economic și așa foarte dificil. Vom impune însă și câteva obligații în acest caz. Proprietarii vor trebui să închidă lateralele terasei pentru a împiedica accesul cetățenilor. Acolo unde tipul de structură nu permite acest lucru, se vor îndepărta scaunele și mesele, iar terasa va fi delimitată cu bandă și se vor afișa anunțuri care să specifice clar că terasa este închisă.

După ce starea de urgență încetează și se va permite reluarea activității acestor terase vom reveni la taxa de ocupare redusă la jumătate pentru următoarele trei luni de la acea dată.”

Dotcoş a ajuns la Prefectură! Şef de cancelarie…

1
Sebatian Dotcos

Numele lui Sebastian Dotcoş a fost vehiculat la finele anului trecut ca sigur pentru postul de prefect al judeţului Sibiu. Acesta a demisionat din funcţia de administrator public al judeţului, funcţie deţinută la Consiliului Judeţean şi s-a angajat la Primăria Sălişte. Primarul liberal de acolo, Horaţiu Răcuciu, cu sprijinul Consiliului Local l-a trecut prin diferite posturi în câteva zile pentru a deveni funcţionar public. Apoi a cerut transfer în intereseul serviciului la Instituţia Prefectului, dar fostul prefect Minea (numită de Guvernul PSD) l-a refuzat.

De câteva zile Prefectura Sibiu are echipă completă cu prefect şi doi subprefecţi. Şi una din primele decizii ale noului prefect Mircea Creţu a fost să îl numească director de cancelarie pe… Sebastian Dotcoş. „Acum sunt Directorul Cancelariei Prefectului Județului Sibiu, funcție în care îmi voi pune întreaga energie și știință pentru a fi în continuare de folos comunității sibiene.Despre ce a fost sau ceea ce va fi, vom avea răgazul, sper, să povestim cu altă ocazie. #Acum situația ne obligă la atenție, la grijă, la respectarea legilor țării și a normelor speciale de protecție a populației.Îi mulțumesc dlui Prefect Mircea Crețu pentru încrederea acordată și pentru șansa oferită de a lucra într-o echipă performantă” a scris astăzi pe propria pagină de Facebook Sebastian Dotcoş.

Reamintim că Sebatian Dotcoş a fost primar al comunei Marpod, iar din 2017 după ce a demisionat din funcția de primar a fost numit administrator public la Consiliul Judeţean Sibiu.

Spitalul de Pediatrie a luat măsurile necesare pentru primirea potențialilor pacienți copii infectați

0
spitalul clinic de pediatrie panoramic site  e

Până în data de 19 martie 2020, Spitalul de Pediatrie Sibiu nu are confirmat niciun pacient infectat cu coronavirus (SARS – CoV – 2). În această perioadă au fost internați doar doi copii suspecți, însă testele efectuate au fost negative.

În contextul epidemiei de coronavirus, Spitalul de Pediatrie a luat măsurile necesare pentru a se pregăti pentru primirea potențialilor pacienți copii infectați cu acest virus, în concordanță cu Planul de măsuri elaborat de Ministerul Sănătății. În acest sens, Spitalul de Pediatrie este sprijinit de Primăria Sibiu:

Sunt în legătură constantă cu conducerea Spitalului de Pediatrie și le-am transmis că Primăria Sibiu va acoperi cheltuielile suplimentare generate de această criză, în măsura în care nu sunt acoperite de Ministerul Sănătății. Avem deschiderea pentru a asigura Spitalului resursa financiară necesară, astfel încât acesta să își desfășoare activitatea în condiții bune în contextul dificil actual. Din acest motiv, la rectificarea bugetară pe care o voi supune aprobării Consiliului Local în ședința din luna martie, am prevăzut alocarea unui sume suplimentare de 1 milion de lei Spitalului de Pediatrie, în plus față de bugetul aprobat la începutul anului.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Activitatea Compartimentului de Primire Urgențe se desfășoară normal, pacienții care ajung aici fiind triați în funcție de patologie. Pentru a separa pacienții suspecți a fi infectați cu coronavirus de cei cu alte afecțiuni, Spitalul a eliberat întreg spațiul de la parterul clădirii de pe strada Gh. Barițiu, mutând în alte locații unele Ambulatorii.

Activitatea de consultații din Ambulatoriul de specialitate al tuturor secțiilor Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu se desfășoară normal, doar pe baza programărilor telefonice și online, conform programului.

  • Cabinetele din Ambulatoriul de specialitate al Compartimentelor ORL și Oftalmologie au fost mutate în sediul de pe Str. Pompeiu Onofreiu nr.2-4.
  • Cabinetul din Ambulatoriul de specialitate al Secției de Ortopedie Pediatrică își desfășoară activitatea în același sediu, pe strada Gh. Barițiu nr.1-3, dar a fost mutat la mansardă.
  • Ambulatoriul Secției de Boli Infecțioase își desfășoară activitatea în aceleași spații, pe str. Transilvaniei nr.2-4.
  • Ambulatoriul Secției de Pediatrie își desfășoară activitatea în același sediu, pe str. Pompeiu Onofreiu 2-4. Triajul paciențile va efectua într-un container amenajat în curtea spitalului, adecvat desfășurării activității medicale. Pacienții pot beneficia de consultații telefonice de triaj din partea medicilor pediatri începând cu data de 23 martie, între orele 9-14, sunând la numărul de telefon: 0269/217.927.
  • Pentru a crește capacitatea de testare în Sibiu, Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu a demarat, începând din 25 februarie, organizarea unui laborator de biologie moleculară care să efectueze teste RT-PCR pentru pacienții suspecți de coronavirus. În acest sens a fost identificat un spațiu în cadrul Secției de Cercetare de pe strada Pompeiu Onofreiu, unde au fost alocate trei camere, creându-se circuitele necesare pentru a se lucra în condiții de biosecuritate, spațiile fiind delimitate prin montarea unor paravane. Totodată, au fost angajați, în regim de urgență, un medic de laborator și un medic biolog. Un medic va pleca în perioada 23-28 martie, la Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Matei Balș din București pentru instruire. Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu va anunța momentul în care pot fi făcute testări în acest nou laborator.
  • Personal suficient. În acest moment, Spitalul de Pediatrie are întregul personal disponibil pentru acordarea serviciilor medicale de specialitate.
  • Aprovizionarea cu materiale sanitare, echipamente de protecție, dezinfectanți se desfășoară cu greutate din cauza cererii mari, dar în acest moment Spitalul are stocuri pentru o perioadă de aproximativ 2 luni, dacă fluxul de pacienți se menține scăzut. Spitalul a emis comenzi pentru echipamente de protecție și așteaptă livrarea acestora.
  • Pentru a se igieniza echipamentul de protecție folosit la pacienții internați în Secția de Boli de Infecțioase Copii, Spitalul a achiziționat în regim de urgență o mașină de spălat rufe industrială, urmând să achiziționeze alte două astfel de mașini de spălat, cu fonduri alocate de Primăria Sibiu.
  • Mulțumim Primăriei Sibiu pentru sprijinul constant acordat Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu, Asociației Propediatria care achiziționează o parte din materialul necesar punerii în funcțiune a laboratorului de biologie moleculară, firmei Algeco SRL care pune la dispoziție gratuit containerul pentru triaj și tuturor partenerilor economici care ne sunt alături în aceste momente de criză.” (Camelia Grigore, managerul Spitalului de Pediatrie)
  • Spitalul de Pediatrie colaborează foarte bine în acest context atât cu Spitalul Județean, cât și cu celelalte spitale din Sibiu. Spitalul de Pediatrie a sprijinit Spitalul Județean cu două aparate de ventilație mecanică pentru terapie intensivă, iar la rândul său, Spitalul Județean și-a arătat disponibilitatea de a sprijini Pediatria cu ce este nevoie.

Biblioteca Județeană ASTRA pune la dispoziție BiblioSuport – serviciul online de asistență bibliografică

0
scaled

În perioada suspendării programului cu publicul, generată de situația epidemiologică actuală, Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu propune serviciul online de asistență bibliografică BiblioSuport. Acesta se adresează elevilor, studenților, cadrelor didactice, cercetătorilor și tuturor celor interesați să studieze în aceste zile.

Astfel, venim în întâmpinarea celor care doresc să își continue activitatea de studiu individual, cu sprijinul bibliotecarilor de la Biblioteca ASTRA. Prin intermediul serviciului BiblioSuport sunt puse la dispoziția utilizatorilor materiale în format electronic necesare studiului sau cercetării.

Pentru a beneficia de serviciul BiblioSuport vă invităm să:

  • accesați catalogul online: http://www.bjastrasibiu.ro:8080/liberty/libraryHome.do
  • identificați materialele de care aveți nevoie (capitole, subcapitole, articole, pagini, fragmente, cuprinsul cărții)
  • transmiteți prin email o solicitare scrisă, numele, prenumele și numărul permisului de acces la adresa: bibliosuport[at]bjastrasibiu.ro

Pentru informațiile care nu se regăsesc în catalogul online, Serviciul de Documentare și Informare Bibliografică al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu oferă asistență de specialitate.

Operațiunile de scanare se vor face în conformitate cu legislația în vigoare.

Bibliotecarii se vor implica activ în preluarea și procesarea în cel mai scurt timp posibil a solicitărilor, astfel încât, în funcție de numărul și volumul acestora, utilizatorii să beneficieze de materiale disponibile scanate.

BiblioSuport este un serviciu electronic gratuit și personalizat, documentele generate prin scanare fiind transmise electronic, pe email.

[meta_gallery_slider id=”37054″]

Primăria Sibiu acordă elevilor GRATUITATE pentru transportul public local

0
Tursib

Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu a trimis un comunicat de presă către Sibiu Independent în care anunță luarea unei măsuri care să scutească sibienii cu copii la grădiniță și școală de o cheltuială în plus prin punerea la dispoziție de gratuitate pentru transportul în comun pentru toți elevii domiciliați în municipiul Sibiu.

Ne aflăm într-o situație de criză generată de pandemia de coronavirus. Această criză va avea un impact puternic asupra multor sectoare ale vieții noastre de zi cu zi și, cu siguranță, se va reflecta negativ și în buzunarul nostru, al tuturor.

De aceea voi iniția un proiect de hotărâre pentru aprobarea unei măsuri care îi va scuti pe sibienii cu copii la grădiniță, la școală sau la liceu de o cheltuială lunară: vom acorda gratuitate pentru transportul public local al preșcolarilor, elevilor de școală generală, liceu sau școală profesională, domiciliați în municipiul Sibiu. Această cheltuială va fi acoperită de Primăria Sibiu, din bugetul local.

Gratuitatea se va aplica de la reluarea cursurilor. Ea nu va fi temporară, ci va rămâne în vigoare și după ce trecem de această criză, ca măsură pentru îmbunătățirea mobilității în oraș, prin utilizarea prioritară a transportului în comun. 

Dragi părinți, vă rog să NU vă deplasați la TURSIB sau la Primărie. Procedura de obținere a legitimațiilor pentru transport va fi cât mai simplă și vă va fi comunicată în timp util. 

Închei, dorindu-mi și dorindu-vă să trecem cu bine de această perioadă în care vă rog și vă recomand să rămâneți acasă cât mai mult posibil, spre binele dumneavoastră, al familiei dumneavoastră, al comunității noastre.”

Județul Sibiu rezistă – Nici un caz confirmat de coronavirus

1
ghid exudat faringian

Pentru corecta informare a opiniei publice, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu face următoarele precizări:

  1. La momentul actual la nivelul județului Sibiu situația existentă este urmatoarea :
  • 769 persoane aflate în izolare la domiciliu;
  • 94 persoane aflate în carantină ;
  • 148 recoltări efectuate;
  • 26 rezultate primite toate NEGATIVE;
  • 122 teste în lucru;
  • 12 persoane se află sub monitorizare internate la Spitalul Clinic Județean Sibiu – Secția Boli Infecțioase;
  • 2 copii monitorizați la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu Secția Boli Infecțioase;
  • 0 persoane diagnosticate pozitiv.

2.Reamintim cetățenilor că , Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a operaționalizat două numere de telefon disponibile permanent, în vederea asigurării unei comunicări directe cu persoanele aflate la izolare sau carantină, de pe raza județului, ca măsură preventivă în vederea răspândirii infecției cu coronavirusul Covid-19.

Cetățenii aflați în această situație pot apela următoarele numere de telefon : 0269-211254, 0269-216103.

La nivel național, în ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.482 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 5.427 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358.

Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

Totodată, asigurăm cetățenii că reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, cu responsabilități în gestionarea acestui tip de eveniment, monitorizează permanent situația la nivel județean.

O serie de acte își prelungesc automat valabilitatea în perioada stării de urgență

1
contracte

Mai multe tipuri de documente emise de Primăria Municipiului Sibiu sau de către serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu a căror valabilitate expiră în perioada de urgență declarată, își prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgență. Această măsură a fost adoptată conform prevederilor Decretului nr. 195/2020 emis de Președintele României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.

Astfel, cetățenii nu mai sunt nevoiți să vină la Primărie să înnoiască următoarele documente în perioada stării de urgență, ci pot face acest lucru după ce încetează această stare:

Emise de Serviciul Juridic Contencios și Registru Agricol

  • Atestat de producător
  • Carnet de comerciant

Emise de Direcția tehnică

  • Aviz tehnic
  • Aviz de săpătură
  • Aviz de închidere a străzii

Emise de Serviciul de autorizare și control

  • Acord de funcționare
  • Autorizație privind desfășurarea activității de alimentație publică
  • Autorizație pentru taxi și vizarea acesteia
  • Copie conformă pentru executarea serviciului de închiriere
  • Autorizație dispecerat taxi și vizarea acesteia
  • Autorizație pentru transportul public local și copii conforme ale acesteia
  • Licență de traseu

Emise de Direcția amenajarea teritoriului și urbanism

  • Autorizații de construire / desființare
  • Certificatul de urbanism;
  • Avizul de oportunitate care este valabil în perioada certificatului de urbanism;
  • Avizul Arhitectului Șef (Aviz CTATU)  care este valabil în perioada certificatului de urbanism;

Emise de Direcția Fiscală Locală Sibiu

  • Certificatul fiscal

Emise de Serviciul public pentru administrarea Cimitirului Municipal

  • Adeverință – copie drept mormânt

277 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 la nivel național

0
Screen Shot    at

Până astăzi, 19 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 277 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cele 277 de persoane confirmate pozitiv, 25 au fost declarate vindecate și externate ( 16 la Timișoara, 8 la București și unul la Iași).

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 17 noi cazuri de îmbolnăvire, astfel: 4 la Suceava, 3 la București, 2 la Cluj, 2 la Bistrița Năsăud, 2 la Covasna și câte unul la Iași, Dolj, Ilfov și Constanța.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 19 ani și 67 de ani.

Starea generală de sănătate a pacienților este bună. La ATI, în acest moment sunt internați 6 pacienți, din care unul în stare gravă la Craiova (pacient cu boli pre-existente).

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 3.822 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus). Alte 33.709persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 4.973 de teste. Dintre acestea, 4.696 au fost cu rezultat negativ, adică persoanele de la care au fost prelevate mostrele analizate nu sunt infectate cu COVID-19.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.482 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 5.427 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.
Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

A lovit cu pumnii și picioarele doi bărbați iar acum este arestat

0
retinut

La data de 18 martie, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Miercurea Sibiului au reținut un bărbat în vârstă de 43 de ani, din localitatea Apoldu de Sus, cercetat penal sub aspectul săvârșirii a două infracțiuni de lovire sau alte violențe.

Bărbatul este bănuit că, la data de 01 martie, în jurul orei 17,30, în localitatea de dimiciliu, pe stradă, pe fondul unor neînțelegeri mai vechi, ar fi agresat doi localnici, lovindu-i cu pumnii și picioarele. În urma vătămărilor suferite, cei doi bărbați au avut nevoie de 12 – 50 de zile de îngrijiri medicale.

Față de persoana în cauză s-a luat măsura reținerii 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentată unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive.

Cercetările continuă la nivelul Poliției Orașului Miercurea Sibiului.

A fost găsit șoferul care a lovit mortal un pieton între Agârbiciu și Ruși

0
politisti

La data de 18 martie, în jurul orei 22,00, un bărbat a sesizat faptul că pe DN 14, între localitățile Agârbiciu și Ruși, pe  sensul de mers  Mediaș – Sibiu, se află o persoană căzută pe carosabil.

Echipajele medicale sosite la fața locului au declarat decesul persoanei în cauză.

Din primele cercetări efectuate de către polițiștii rutieri s-a constatat că este vorba despre un bărbat în vârstă de 53 de ani, din localitatea Șeica Mare, al cărui deces ar fi survenit în urma producerii unui accident rutier cu părăsirea locului faptei de către conducătorul sau conducătoarea auto. 

Investigațiile efectuate de către polițiștii rutieri au dus la identificarea în scurt timp, pe DN 14, la intrarea în municipiul Sibiu, a șoferului implicat în producerea accidentului rutier. Este vorba despre un bistrițean în vârstă de 33 de ani, care, la data de 18 martie, în jurul orei 21,55, în timp ce conducea o autoutilitară pe DN 14, dinspre Mediaș spre Sibiu, la ieșirea din localitatea Agârbiciu, a surprins și accidentat mortal un pieton care se deplasa pe partea carosabilă și care nu purta elemente reflectorizante. 

Imediat după producerea evenimentului, șoferul a părăsit locul faptei fără încuviințarea polițiștilor.

În cauză, se fac cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă, respectiv părăsirea locului producerii accidentului fără încuviințarea polițiștilor.

Transparența la Spitalul Județean privind achizițiile

0
IMG  site

În contextul epidemiologic actual legat de apariția și răspândirea noului coronavirus COVID-19, vă informăm că Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu se află în legătură permanentă cu distribuitorii de echipamente de protecție astfel încât stocurile să fie suplimentate constant.

În acest sens, SCJU Sibiu a lansat recent către S.C. Coramed S.R.L. o comandă de materiale sanitare de protecție care constă în:

– 1000 de măști chirurgicale în două straturi, la un preț de 2,1 lei/bucată;

– 2000 botoșei înalți tip cizmă, la un preț de 4,5 lei/perechea

– 2000 halate standard SMS, la un preț de 12,5 lei/bucată.

* prețurile nu conțin TVA

Pentru o informare corectă, precizăm că S.C. Coramed S.R.L. a avut sediul și unitatea de producție în Cisnădie dar, în momentul de față, sediul firmei se află în Sibiu iar secția de producție în Călan, jud. Hunedoara.

Totodată, SCJU Sibiu a mai lansat o comandă către Metropolis Com SRL o comandă care constă în:

– 5000 de cagule de protecție la un preț 4,85 lei/bucată;

– 5000 de halate de protecție la un preț de 13,75 lei/bucată;

* prețurile nu conțin TVA

Aceste demersuri vin atât în sprijinul personalului medical cât și al pacienților, în vederea limitării expunerii acestora la riscuri suplimentare și evitarea creșterii îmbolnăvirilor.

Bărbat găsit decedat pe marginea drumului dintre Agârbiciu și Ruși

0
politia

În această seară, în jurul orei 22,00, un bărbat a sesizat faptul că pe DN 14, între localitățile Agârbiciu și Ruși, pe sensul de mers Mediaș – Sibiu, se află o persoană căzută pe carosabil.
Echipajele medicale sosite la fața locului au declarat decesul persoanei în cauză.

Din primele cercetări efectuate de către polițiștii rutieri s-a constatat că este vorba despre un bărbat în vârstă de 53 de ani, din localitatea Șeica Mare, al cărui deces ar fi survenit în urma producerii unui accident rutier cu părăsirea locului faptei de către conducătorul sau conducătoarea auto.

Cercetările continuă în vederea identificării autovehicului implicat în producerea accidentului și stabilirii circumstanțelor exacte în care a survenit decesul bărbatului.

În zonă se circulă îngreunat.

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de terapie intensivă mobilă Smurd pe DN 14 între localitățile Agârbiciu și Ruși , la un accident rutier un pieton acroșat de un autoturism. Din păcate, pietonul, un bărbat de aproximativ 53 de ani nu a răspuns manevrelor de resuscitarea si a fost declarat decedat de către medic la locul intervenție.” a declarat Alina Voinea, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

Situația județului Sibiu în lupta cu virusul COVID-19

0
n

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu face următoarele precizări:

  1. La momentul actual la nivelul județului Sibiu situația existentă este următoarea :
  • 524 persoane aflate în izolare la domiciliu;
  • 85 persoane aflate în carantină ;
  • 13 persoane internate (11 adulți și 2 copii);
  • 131 recoltări efectuate;
  • 24 rezultate primite toate NEGATIVE;
  • 107 teste în lucru;
  • 0 persoane diagnosticate pozitiv.

2.Reamintim cetățenilor că , Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a operaționalizat două numere de telefon disponibile permanent, în vederea asigurării unei comunicări directe cu persoanele aflate la izolare sau carantină, de pe raza județului, ca măsură preventivă în vederea răspândirii infecției cu coronavirusul Covid-19.

Cetățenii aflați în această situație pot apela următoarele numere de telefon : 0269-211254, 0269-216103.


Totodată, informăm cetățenii că Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, și organizația neguvernamentală Code for Romania au lansat, luni, 16.03.2020, platforma online COVID-19 Știri Oficiale (stirioficiale.ro).


Platforma online COVID-19 Știri Oficiale centralizează doar informații din surse sigure, precum comunicatele oficiale ale Grupului de Comunicare Strategică constituit de Guvernul României, hotărârile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și înregistrările conferințelor de presă susținute de oficialii cu responsabilități în domeniul managementului situațiilor de urgență.


Totodată, asigurăm cetățenii că reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, cu responsabilități în gestionarea acestui tip de eveniment, monitorizează permanent situația la nivel județean.

Primăria Sibiu ia NOI MĂSURI de protecție împotriva răspândirii virusului COVID-19

0
primaria sibiu  e

Măsuri suplimentare de dezinfecție a spațiilor publice.

Serviciul Salubrizare realizează zilnic dezinfecția mobilierului urban, a locurilor de joacă și a echipamentelor de workout cu detergent biocid pe bază de clor, așa cum este recomandat de Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor. De astăzi, 17 martie, s-a început această activitate și în stațiile de autobuz.

Pentru o mai mare eficiență, suplimentar față de dezinfecția zilnică, în perioada 19-20 martie Primăria Sibiu va efectua prin intermediul operatorului autorizat, o dezinfecție a mobilierului stradal, a locurilor de joacă, a stațiilor de autobuz cu substanța dezinfectantă Bionet A15.

În ceea ce privește utilizarea locurilor de joacă, chiar dacă Primăria Sibiu efectuează aceste acțiuni de dezinfecție, se recomandă evitarea acestor spații publice în contextul actual.

În completarea tuturor acestor acțiuni, în funcție de evoluția situației, Primăria Sibiu este pregătită să înceapă dezinfecția spațiilor publice pietonale, a trotuarelor, aleilor, piețelor, parcurilor, etc. În acest sens, operatorul are în stoc detergenți și dezinfectanți suficienți și continuă aprovizionarea. Atunci când situația o va impune, aceste măsuri suplimentare vor fi discutate și supuse aprobării Comitetului Local pentru Situații de Urgență.

Se reduce programul la ghișeele Direcției Fiscale.

De miercuri, 18 martie, programul la ghișeele Direcției Fiscale de pe strada Turismului, din clădirea de pe bulevardul Victoriei și cea din sediul central al Primăriei Sibiu din Piața Mare se va reduce pentru cel puțin următoarele 30 de zile. Noul program este de luni până vineri între orele 9.00 și 14.00.

O excepție vor face ghișeele din Piața Mare. În zilele de luni, programul va fi de la ora 9.00 până la ora 18.00 pentru a veni în sprijinul cetățenilor care nu pot ajunge la Primărie dimineața, aflându-se în timpul programului de lucru.

Măsuri speciale și la Cimitirul Municipal.

De miercuri, 18 martie, administrația Cimitirului va desfășura doar activități legate de înhumarea persoanelor decedate. De la această dată se va sista emiterea tuturor celorlalte documente care nu comportă urgență, precum adeverințe, preluarea actelor de succesiune, primirea cererilor de concesionare a locurilor de veci, eliberarea avizelor pentru construcțiile funerare noi, etc. Furnizarea de informații și depunerea reclamațiilor va fi posibilă doar în format electronic, pe adresa cimitir@sibiu.ro.

De asemenea, pentru a respecta măsurile dispuse de autoritățile centrale în sensul aglomerărilor de persoane, administrația Cimitirului va restricționa accesul în capele, ordonând intrarea participanților astfel încât să nu se aglomereze capela și pentru a permite păstrarea distanței minime între cei prezenți.