-0.8 C
Sibiu
luni, 22 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 1049

Încă un șofer lăsat fără permis de conducere din cauza alcoolului

0
de soferi testati cu aparatul etilotest

La data de 5 februarie, în jurul orei 18,30, pe strada Horea din orașul Dumbrăveni, polițiștii au depistat un șofer aflat sub influența alcoolului.

Este vorba despre un localnic în vârstă de 59 de ani, al cărui rezultat al testării cu aparatul etilotest a fost de 0,66 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Conducătorul auto a fost însoțit la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii nivelului alcoolemiei în sânge, în cauză fiind deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Avertizare „COD PORTOCALIU” pentru mai multe localități din județul Sibiu

0
Screen Shot    at

Administrația Națională de Meteorologie a emis o avertizare COD PORTOCALIU, cu valabilitate din data de 05.02.2020, ora 17:00, până în data de 06.02.2020, ora 12:00, pentru următoarele localități din județul Sibiu : Gura Râului, Rășinari, Poplaca, Sadu, Râu Sadului, Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu, Racovița, Cârța, Cârțișoara,Arpașu de Jos, Porumbacu de Jos, Avrig, Jina, Poiana Sibiului, Tilișca, Săliște și Orlat.

Fenomenele prognozate constau în intensificări susținute ale vântului, cu viteze la rafală de peste 80-100 km/h,temporar va ninge viscolit,determinând scăderea vizibilității sub 50 m.

Pentru celelalte localități din județul Sibiu este în vigoare o avertizare de COD GALBEN, cu valabilitatea din data de 05.02.2020, ora 11:30, pâna în data de 06.02.2020, ora 08:00.În intervalul menționat, fenomenele prognozate vor consta în intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h, vor fi ninsori viscolite și se va depune strat de zăpadă. 

În acest context, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu recomandă cetăţenilor să aibă în vedere câteva măsuri de prevenire a situaţiilor de urgenţă, ţinând cont de atenţionările menționate, astfel:

ATENȚIE !

Informaţi-vă permanent asupra condiţiilor meteorologice şi evoluţia acestora, transmise de autorităţile centrale şi locale, respectiv de mass-media;

Evitaţi orice călătorie dacă nu este absolut necesară şi informaţi-vă dacă pe traseul ales nu sunt drumuri blocate;

Dacă plecaţi cu maşina, verificaţi funcţionarea sistemului de încălzire şi aveţi în vedere dotarea cu lanţuri antiderapante, pături, apă, lopată şi combustibil de rezervă;

În cazul în care autovehiculul este înzăpezit în afara localităţilor, trebuie să vă păstraţi calmul şi să luaţi următoarele măsuri:

Staționați pe partea dreapta a carosabilului şi porniţi luminile de avarie, nu părăsiţi autovehiculul dacă nu vedeţi în apropiere o clădire în care aţi putea să vă adăpostiţi;

Anunţaţi evenimentul la 112, indicând locul în care aţi rămas blocat prin comunicarea coordonatelor GPS ; 

Porniţi motorul şi sistemul de încălzire periodic pentru a menţine cald în interior, îndepărtând zăpada ce poate înfunda ţeava de eşapament;

Porniţi lumina din interior pe timp de noapte, pentru ca echipele de salvare să vă localizeze.

Totodată, vă recomandăm instalarea aplicației oficiale a Departamentului pentru Situații de Urgență, DSU, pentru dispozitivele mobile, disponibilă în Google Play și App Store, prin intermediul căreia puteți primi notificări în timp real și a aplicaţiei APEL 112 care permite transmiterea către dispecerat a coordonatelor celui care suna la 112 în momentul iniţierii apelului.

La biblioteca ASTRA copiii ascultă cele mai frumoase povești și basme

0
storytime image

Începând cu data de 8 februarie 2020, Compartimentul pentru Copii și Tineret al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu vă invită la „Ora de povești”, în fiecare zi de sâmbătă, în intervalul orar 10:00 – 11:00. Este o activitate destinată copiilor, în cadrul căreia aceștia vor avea prilejul să asculte povești și povestiri din literatura română clasică și contemporană.

Bibliotecarii îi vor aștepta pe copii cu cele mai frumoase povești și basme, alese din colecțiile bibliotecii, potrivite pentru vârsta lor. Petre Ispirescu, Ion Creangă, Mircea Sântimbreanu, I.L Caragiale, Alexandru Mitru, Ana Blandiana, Nina Cassian, Călin Gruia, Cezar Petrescu, Otilia Cazimir și Gellu Naum sunt autorii care vor face parte din orele de lectură.

„Ne așteptăm să avem întâlniri frumoase cu cei mici, în care să aflăm sau să ne reamintim povești ale eroilor din literatura română pentru copii. Sperăm să fie experiențe pline de aventură, umor și imaginație, care să stimuleze capacitățile de atenție, concentrare și memorie ale micuților. În funcție de complexitatea textului lecturat și timpul alocat, pentru o mai bună înțelegere a lecturii și a peripețiilor personajelor, vom exersa mici jocuri de rol.”, menționează Ana Coca, bibliotecar în cadrul Compartimentului pentru Copii și Tineret.

La „Ora de povești” sunt așteptați în special copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 10 ani, dar pot lua parte și părinți sau bunici care doresc să se alăture sesiunii de citit. Participarea la ora de lectură este gratuită, utilizând permisul de acces la bibliotecă, care poate fi realizat pe loc, la biroul de înscrieri. Programul pentru fiecare sesiune de lectură va fi anunțat pe pagina de Facebook a bibliotecii înainte de întâlnire – facebook.com/bibliotecasibiuastra.

„Ora de povești” va avea loc în zilele de sâmbătă, între orele 10:00 și 11:00, la Compartimentul pentru Copii și Tineret al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, situat la etajul I al Copului B.

Informații suplimentare se pot obține apelând numărul de telefon 0269 210 551, interior 108 (Compartimentul pentru Copii și Tineret).

***

Toate evenimentele și proiectele Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu se desfășoară cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu.

Sibiul, destinație turistică europeană de top

0
polonia guide alle destinazioni

Din 15 ianuarie și până în 5 februarie Sibiul a participat în competiția pentru cele mai bune destinații turistice europene ale anului 2020, o oportunitate pentru orașul nostru de a fi promovat și de a deveni mai vizibil prin întreaga campanie de comunicare organizată de Asociația European Best Destinations, dar și de Primăria Municipiului Sibiu.

Miercuri, 5 februarie a fost publicat clasamentul competiției, ținându-se cont de numărul de voturi înregistrat de fiecare destinație pe platforma europeanbestdestinations.com. Sibiul a obținut locul 6 cu 30.178 de voturi exprimate. Pe locurile 1-5 s-au situat orașele Colmar (Franța), Atena (Grecia), Tbilisi (Georgia), Viena (Austria) și Cascais (Portugalia). Sibiul a devansat în clasament destinații turistice precum Paris, Roma sau Cork (Irlanda).

“Sibiul a obținut un rezultat frumos și confirmăm astfel statutul de destinație turistică de talie europeană. Mai presus de clasament, Sibiul are o importantă oportunitate de promovare turistică la nivel european prin acest program și o vom utiliza la maxim pentru a continua dezvoltarea în acest domeniu. Mulțumesc tuturor celor care au votat și au susținut Sibiul! ” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Organizatorii au transmis o scrisoare de felicitare primarului Sibiului, subliniind că: “Destinația Sibiu oferă o varietate extraordinară de experiențe, obiective istorice de vizitat și evenimente importante. Sibiu se clasează între destinațiile din Europa recomandate a fi vizitate și reprezintă un motor economic și turistic al Transilvaniei. Sibiul este un oraș plăcut pentru locuit, dar și o locație bună pentru investiții, destinația bifând toate atuurile unui oraș pe care turiștii l-au așezat între orașele care merită vizitate. Proiectele pe care le dezvoltați (….) au pus Sibiul în lumina reflectoarelor (…) Alegând să extindeți zonele verzi, să creați infrastructura pentru un transport prietenos cu mediul, pentru sport și pentru petrecerea timpului liber, locuitorii Sibiului au fost așezați în centrul atenției administrației orașului. Aceste alegeri, aceste proiecte, contribuie în mare măsură la atractivitatea Sibiului.” (Maximilen Lejeune, directorul Asociației European Best Destinations)

Conform statisticilor organizatorilor, cele mai multe voturi pentru Sibiu au venit din România, Germania și Austria, dar și din Spania și Italia. De asemenea, Sibiul se situează în top 10 al preferințelor turiștilor asiatici care vizitează Europa.

Datorită rezultatelor obținute, Sibiul va fi promovat pe parcursul anului 2020 la nivel european ca una dintre cele mai bune destinații europene pentru un city break cultural, pentru experiențe gastronomice și călătorii romantice.

Firmă cu doi angajaţi favorită la contracte publice mari în Şelimbăr

1
p

După scandalul dosarului arhitectului şef de la Şelimbăr am început să primim pe adresa redacţiei tot mai multe informaţii din diferite surse despre contracte încheiate de Primăria Şelimbăr pe bani publici, mai ales în domeniul lucrărilor de infrastructură. Le vom prezenta în serial. Astăzi despre firma Cavadi Perfect Building Srl.

Firma mai sus menţionată a apărut în Şelimbăr în anul 2014, dar nu a avut activitate importantă până în anul 2016 (an electoral) când a ajuns la 380.000 lei cifră de afaceri. Apoi a crescut. Ajungând în 2019 să obţină DOAR de la Primăria Şelimbăr contracte în sumă totată de 2,2 milioane lei!!

Firma Cavadi Perfect Building Srl este deţinută la ora actuală de Rasa Valerian Nicolae (Vali), 90% şi soţia sa Rasa Valerica, 10%. Conform postărilor publice de Facebook ale consilierului local PNL Filip Botezatu, Rasa Vali este mereu alături de primarul Şelimbărului Marius Grecu şi consilierii locali Filip Botezatu şi Preuteasa Niculae la meciurile de fotbal ale echipei locale.

Firma Cavadi Perfect Building Srl are doar doi angajaţi conform datelor de la Ministerul de Finanţe, dar i s-au atribuit contracte gen branşare reţea apă şi canalizare, reţele hidroedilitare strada Socului, reabilitare strada Tudor Valdimirescu şi altele asemenea. Toate doar în anul 2019. Dar firma a beneficiat de contracte de la Primăria Şelimbăr şi în anul 2018 şi 2017, sumele crescând de la an la an.

Foto sus: site Primăria Şelimbăr – reabilitare strada Tudor Vladimirescu executată de Cavadi Perfect Building Srl.

VIDEO: site Primăria Şelimbăr – reabilitare strada Tudor Vladimirescu executată de Cavadi Perfect Building Srl unde se văd mai mulţi angajaţi ai firmei.

Spectacole anulate! Modificare în programul de spectacole al Teatrului Național „Radu Stanca”

0
zeul carna

Spectacolele „Mesaje spre univers”, regia Josef Maria Krasanovsky (6 februarie 2020) și „Zeul carnagiului”, regia Bogdan Sărătean (8 februarie 2020) programate de naționalul sibian la secția germană vor fi anulate din cauza condițiilor medicale ale unui actor din distribuție. Biletele cumpărate pot fi reprogramate pentru alte reprezentații ale Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu ale acelorași spectacole, în limita locurilor disponibile. Spectatorii care doresc returnarea contravalorii biletelor pot face acest lucru în agenția teatrală (pentru biletele cumpărate din agenție) sau onlilne, pentru biletele achiziționate online.

Artiștii, cei care aduc bucurie publicului prin prezența lor pe scenă în fiecare seară, cei care își dedică de multe ori întreaga viață scenei și publicului, vin cu bucurie în fața spectatorilor indiferent de problemele pe care le au fiecare în viața de zi cu zi. Sunt însă și momente când le este imposibil să urce pe scenă, din considerente medicale, așa cum este cazul unui coleg al nostru de la secția germană, momente în care trebuie să îi întâmpinăm cu înțelegere și mai ales cu aceeași dragoste ca în toate serile în care ne-au fost alături. Spectacolele anulate vor fi reprogramate imediat ce condiția medicală a colegului nostru îi va permite să revină pe scenă. Ne pare rău pentru eventualele neplăceri cauzate celor care au deja bilete cumpărate, dar avem speranța că publicul nostru va înțelege această situație” Constantin Chiriac, director general TNRS

Program actualizat TNRS pentru lunile februarie – martie 2020

În lunile februarie și martie, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu va prezenta publicului 49 de spectacole dintre care 43 de spectacole la Sibiu și 6 spectacole în cadrul Turneului Național „Manifest pentru dialog” susținut de de BRD – Groupe Société Générale, după cum urmează:

Femei

concept spectacol Raluca Iani

5 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Doi pe un balansoar

Regia: Dan Glasu

6 februarie 2020, ora 19:00 AVANPREMIERĂ

7 februarie 2020, ora 19:00 PREMIERĂ

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr.1A

Sunt o babă comunistă

Regia: Mariana Mihu-Plier

7 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Vara în care mama a avut ochii verzi

Regia: Mariana Mihu-Plier

8 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Vedere de pe pod

Regia: Eugen Jebeleanu

9 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Emigranții

Regia: Dan Glasu

12 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Încurcă-i drace!

Regia: Șerban Puiu

13 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Panik / Panică, bărbați în pragul disperării

Regia: Daniel Plier

13 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr.1A

Spectacol în limba germană cu traducere în limba română

Steaua fără nume

Regia: Florin Coșuleț

14 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Ierusalim

Regia: Bogdan Sărătean

15 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Oscar și buni roz

un spectacol de Diana Fufezan

16 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la Târgu Jiu

Regia: Andrei și Andreea Grosu

16 februarie 2020, ora 19:00

Teatrul „Elvira Godeanu” Târgu Jiu

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la București

Regia: Andrei și Andreea Grosu

18 februarie 2020, ora 19:00

Teatrul Bulandra, Sala „Liviu Ciulei”

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

MAL/PRAXIS

un spectacol de Bogdan Georgescu

19 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Ein bett voller erzeln / D’ale lolelor

Regia: Șerban Puiu

20 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Spectacol în limba germană cu traducere în limba română

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la Brăila

Regia: Andrei și Andreea Grosu

20 februarie 2020, ora 19:30

Teatrul „Maria Filotti” Brăila

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Bărbate, treci la fapte!

Regia: Șerban Puiu

21 februarie 2019, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la Galați

Regia: Andrei și Andreea Grosu

21 februarie 2020, ora 19:00

Teatrul „Fani Tardini” Galați

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Shakespeares Sämtliche Werke (Leicht Gekürzt) / Operele complete ale lui Shakespeare pe scurt

Regia: Daniel Plier

22 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr.1A

Spectacol în limba germană cu traducere în limba română

Iubire cu năbădăi

Regia: Șerban Puiu

22 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Familii

Regia: Eugen Jebeleanu

23 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Vulpoiul

Regia: Florin Zamfirescu

23 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr.1A

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la Târgu Mureș

Regia: Andrei și Andreea Grosu

25 februarie 2020, ora 19:00

Teatrul Național Târgu Mureș

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Femei

concept spectacol Raluca Iani

26 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr. 1A

Tattoo

Regia: Radu Afrim

27 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Spectacol în limba germană cu traducere în limba română

Cui i-e frică de Virginia Woolf? în turneu la Cluj-Napoca

Regia: Andrei și Andreea Grosu

27 februarie 2020, ora 20:00

Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca

Spectacol în cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Necunoscuta cunoscută

Regia: Victor Olăhuț

28 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Îmi place cum miroși

Regia: Șerban Puiu

29 februarie 2020, ora 19:00

1 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Doi pe un balansoar

Regia: Dan Glasu

29 februarie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr.1A

American Buffalo

Regia: Eugen Gyemant

4 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Einige Nachrichten an das All / Mesaje spre univers

Regia: Josef Maria Krasabovky

5 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Spectacol în limba germană cu traducere în limba română

Camino Real

Regia: Cosmin Chivu

6, 7 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Cui i-e frică de Virginia Woolf? – închiderea turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale

Regia: Andrei și Andreea Grosu

8 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Vulpoiul

Regia: Florin Zamfirescu

11 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Quartet

Regia: Hunor Horvath

12, 13 martie 2020, ora 19:00 – AVANPREMIERĂ

14 martie 2020, ora 19:00 – PREMIERĂ

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr. 1A

Bărbate, treci la fapte!

Regia: Șerban Puiu

12, 13 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Doamna de turtă dulce

Regia: Șerban Puiu

14 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Orb de mină

Regia: Bogdan Sărătean

15 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Vara în care mama a avut ochii verzi

Regia: Mariana Mihu-Plier

15 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr. 1A

Femei

concept spectacol Raluca Iani

20, 21 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr. 1A

Bravul soldat Švejk

One man show cu Viorel Rață, consultant regie: Cristina Ragos

22 martie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Studio, Str. Emil Cioran, nr. 1A

Moroi

Regia: Alexandru Dabija

31 martie 2020, ora 19:00

1 aprilie 2020, ora 19:00

TNRS – Sala Mare, Bdul Corneliu Coposu, nr. 2

Compoziție în primă audiție la Filarmonica de Stat Sibiu

0
unnamed

Prezentată pentru prima dată publicului sibian, lucrarea ”Flori de câmp”, a compozitorului brașovean Ulpiu Vlad, întregește programul simfonic pregătit de Filarmonica de Stat Sibiu pentru această săptămână. Muzicienii orchestrei sibiene vor fi conduși de la pupitrul dirijoral de Valentin Doni iar solist va fi violoncelistul Cristian Florea. Evenimentul este organizat cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Sibiu.

Muzician gânditor, cu o puternică personalitate umanistă și de o profundă spiritualitate, compozitorul Ulpiu Vlad cultivă ideea renunțării la realitatea înconjurătoare, optând în Ciclul Viselor pentru o lume sonoră perenă, ce vizează eternitatea. Ciclul Viselor va conduce la realizarea unei alte serii de creații grupate în Ciclul Rezonanțelor. Acesta reprezintă transpunerea în energii sonore a propriilor trăiri și emoții. ”Lucrarea Flori de câmp face parte din seria opusurilor mele mai puțin novatoare, dar cu accent pe latura expresivității. Cred într-o muzică asemănătoare cu natura, în sens de creație divină, în care legi general valabile acționează într-o infinită nuanțare, atât la nivelul operei, cât și la nivelul celor mai fine componente, conturând sufletul operei, energia modelatoare capabilă să ne poarte în alte dimensiuni” declara compozitorul despre lucrarea sa.

Orchestra simfonică a Filarmonicii de Stat Sibiu va fi condusă de dirijorul basarabean Valentin Doni. Muzician multilateral, remarcându-se în calitate de dirijor, compozitor și interpret, Valentin Doni a fost Director artistic şi prim-dirijor al Orchestrei simfonice a Filarmonicii Naționale din Republica Moldova între anii 1997-2004. Actualmente este dirijor permanent al Filarmonicii ,,Mihail Jora” din Bacău. Cele mai reprezentative creații muzicale ale sale au fost interpretate în sălile de concerte din Moldova, România, Franța. Printre acestea pot fi menționate: Concerto brevis pentru vioară și orchestră, Muzică pentru orchestră de cameră, pian și timpane, Trio pentru vioară, pian și contrabas, Sonată pentru pian, Variaţiuni pentru pian etc.

asCULTă:

Robert Schumann – Concert pentru violoncel în la minor, op. 129

Béla Bartók – Concert pentru orchestră, sz. 116

Ulpiu Vlad – Flori de câmp

Biletele pentru evenimentele din cadrul carnavalului pot fi achiziţionate de la Casa de bilete a Filarmonicii de Stat Sibiu (Sala Thalia, Str. Cetăţii nr.3-5), de luni până vineri între orele 10:00-12:00 și 13:00-16:00 și online pe www.iabilet.ro. Prețul unui bilet este de 20, 30 sau 40 de lei. Elevii, studenții și pensionarii beneficiază de o reducere de 50%.

Comunicat de presă transmis de Laurențiu Străuț, Comunicare şi Relaţii Publice

Astrid Fodor: “…vom reuși ca în următorii ani iluminatul public în Sibiu să fie mai eficient.”

0
Stalpi iluminat centrul istoric  scaled

Primarul Astrid Fodor a semnat contractul pentru delegarea gestiunii iluminatului public din municipiul Sibiu pentru următorii patru ani. În urma unei proceduri de achiziție la care au participat patru ofertanți, contractul a fost semnat cu asocierea SC Flash Lighting Services SA București & SC Electro-Con Impex SRL Sibiu, având o valoare maximă de 42 de milioane de lei.

Iluminatul străzilor și spațiilor publice este un serviciu de utilitate publică de maximă importanță. De aceea este necesară gestionarea profesionistă a acestuia, prin întreținere, reparații, investiții și implementarea unor sisteme de gestionare moderne care să asigure operativitatea în intervenții. Prin delegarea gestiunii acestui serviciu public vom reuși ca în următorii ani iluminatul public în Sibiu să fie mai eficient.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Acest nou contract aduce următoarele îmbunătățiri principale în beneficiul cetățenilor:

  • Întreținerea iluminatului stradal se va face mai operativ. Firmele contractate pun la dispoziția cetățenilor un dispecerat non-stop, apelabil la numărul de telefon – 0751.586.462 adică 0751LUMINA – ușor de reținut urmărind literele de pe tastatura telefonul – sau pe adresa de email – iluminat@sibiu.ro-la care cetățenii pot sesiza defecțiuni ale sistemului de iluminat stradal. Dispeceratul este funcțional din data de 5 februarie. În fiecare zi, operatorul va livra Direcției Tehnice un raport privind sesizările primite, indicând pe cele soluționate și pe cele aflate în lucru, iar Direcția Tehnică va verifica în teren realizarea lucrărilor și va aviza plata lucrărilor de întreținere și reparații.
  • Aprinderea, stingerea și sesizarea defecțiunilor iluminatului public se va face de la distanță, în timp real. Operatorul contractat va realiza un sistem de telegestiune a iluminatului public. Practic, de la distanță, se va putea aprinde sau stinge iluminatul și se pot identifica în timp real becurile arse sau defecțiunile mai însemnate.
  • Iluminatul public se va moderniza prin instalarea de corpuri de iluminat cu LED. Acolo unde nu s-a realizat deja, operatorul va înlocui rețelele de alimentare a iluminatului public și corpurile de iluminat cu unele mai eficiente, cu LED. Noile rețele de alimentare vor fi introduse în subteran, în canalizația metropolitană. Astfel, iluminatul public se va extinde în zonele noi ale orașului și va deveni mai eficient ca și consum și ca luminozitate. În cazul proiectelor de extindere și modernizare a sistemului de iluminat public, firma contractată va alcătui proiecte tehnice în funcție programele de investiții aprobate de Primăria Municipiului Sibiu, iar plata pentru lucrările propriu-zise se va face tot în baza situațiilor de lucrări efectiv realizate, verificate de Direcția Tehnică.
  • Îmbunătățirea iluminatului arhitectural al clădirilor din centrul istoric, al monumentelor și obiectivelor de interes turistic.
  • Gestionarea iluminatului festiv, incluzând montarea și demontarea acestuia, reparații și întreținerea corpurilor care alcătuiesc iluminatul festiv.

Precizăm că firmele contractate vor raporta în permanență Primăriei Sibiu defecțiunile și intervențiile realizate, precum și stadiul proiectelor de modernizare.

Guvernul Orban a fost demis. Planuri pentru anticipate

0
ludovic orban

Guvernul Orban a fost demis astăzi prin votul Parlamentului. Cu 261 de voturi pentru moţiunea de cenzură iniţiată de PSD şi UDMR, Guvernul Orban a pierdut mandatul. Urmează, conform legii, consultări la Cotroceni între partide şi preşedintele Iohannis.

Reprezentanţi PNL au anunţat anterior că mizau pe această cădere pentru a forţa alegerile anticipate deodată cu cele locale în vară. Procedura pentru a se ajunge la aceste alegeri presupune demiterea Parlamentului ca urmare a incapacităţii de a vota un Guvern. Iar propunerile de premier se fac de preşedinte Parlamentului. Astfel dacă Iohannis propune tot pe Orban ca premier de încă două ori şi este respins, Curtea Constituţională trebuie să demită Parlamentul şi să convoace alegeri anticipate parlamentare.

Reacţie ALDE Sibiu

Ovidiu Gheorghe Tocaciu, preşedintele ALDE Sibiu a trimis un comunicat de presă după demiterea Guvernului:

„Guvernul Orban a fost demis astăzi prin votul parlamentarilor PSD, UDMR şi ProRomânia. Dar această asumare a răspunderii de Guvernul Orban pe proiectul alegerilor primarilor în două tururi de scrutin a fost de fapt un joc politic de imagine. Poate chiar la înţelegere cu PSD, cu scopul de a nu exista două tururi la alegerile locale şi de a avea alegeri anticipate.

Astăzi s-a văzut un parlamentar PNL cum a votat pentru moţiune, în rând cu PSD. A fost semnul că discuţiile interne din PNL favorizau căderea Guvernului pentru ca preşedintele Iohannis să demareze procesul de dizolvare a Parlamentului.

ALDE a spus-o zilele acestea că nu va fi părtaş ca partid la jocul PNL şi PSD prin care s-a sacrificat alegerea primarilor din două tururi. Ei ştiu că primarii în funcţie au şanse mari să fie aleşi doar într-un tur, pentru că în două ar putea pierde. Şi baza politică a PSD şi PNL stă în primari, consilieri locali şi judeţeni. Din păcate democraţia şi politica pentru oameni nu mai contează în acest joc meschin politic la nivel înalt al PSD şi PNL. Deşi se acuză reciproc, mai mulţi ziarişti au arătat că şefii PSD şi PNL au negociat zilele acestea organizarea de alegeri anticipate. Poate pentru ei este doar un joc politic de a păstra puterea cu orice preţ, dar pentru cetăţeni şi economia ţării aceste vremuri tulburi, din punct de vedere politic, nu aduc nimic bun.”

Reacţie PSD Sibiu

După demiterea Guvernului Orban, Bogdan Trif, preşedintele PSD Sibiu, a trimis un comunicat de presă în care acuză Guvernul, din care redăm o parte:

” “Noaptea ca hoții” au aprobat miniștrii Guvernului Orban 25 de Ordonanțe de Urgență și 31 de Hotărâri de Guvern. În mare grabă și fără toate avizele!

Un autointitulat, pe nedrept, Guvern transparent și liberal a reușit în 9 ore să demonstreze cât de grav poate încălca Constituția!

“Liberalii” au aruncat la coșul democrației articolului 115 din Legea Fundamentală a Statului Român!

În mod nepermis, subversiv și IMORAL, Guvernul s-a substituit în acest mod Parlamentului României.

Și asta, în ciuda faptului că unele acte normative erau deja discutate în Parlament, urmând să fie votate de „unica autoritate legiuitoare a țării”, așa cum este definit Legislativul în Constituție și în orice democrație funcțională!

Astăzi avem o primă reacție la această grozăvie, la acest atac la democrație, de la Avocatul Poporului. Anunțul a fost ferm: Avocatul va ataca la Curtea Constituțională abuzul PNL!

Dar de departe, unul dintre cele mai mari derapaje de noaptea trecută este ATACUL LA SĂNĂTATEA ROMÂNILOR!

Una dintre Ordonanțele de Urgență ,aprobate de clica nedemocratică a domnului Ludovic, prevede ca o bună parte din banii din sistemul public de sănătate să fie transferată către mediul privat din sănătate.”

Consiliul Judeţean Sibiu: Drept la replică

0
conducerea CJ Sibiu

Astăzi am primit un drept la replică pe adresa redacţiei de la Consiliul Judeţean Sibiu pe care îl redăm mai jos. SIBIU INDEPENDENT îşi arată deschiderea spre publicarea tuturor punctelor de vedere. Susţinem în continuare că ziarul nostru, deşi nu are contract cu Consiliul Judeţean, ca restul principalelor instituţii de presă din Sibiu, publică mereu toate comunicatele instituţiei şi nu numai. Dar de păstrăm dreptul la a deschide subiecte de dezbatere publică. În continuare susţinem ideea primului articol că la proiectul de buget prezentat publicului a fost extrem de sumar, iar proiectul de Hotărâre de Consiliu Judeţean a apărut tardiv. Pentru că nu am definitiv mai bine aceşti doi termeni ne cerem scuze. Transparenţa de care vorbeam în articol se referea tocmai la consultarea publicului pe proiectul de buget în DETALIU, ceea ce a lipsit, el apărând doar în proiectul de hotărâre din 3 februarie pe site.

DREPT LA REPLICĂ CONSILIUL JUDEŢEAN SIBIU:

Către publicația on line Sibiu Independent

În atenția redactorului șef Călin Blaga

Ca urmare a publicării pe site-ul www.sibiuindependent.ro precum și pe pagina de Facebook Sibiu Independent în data de 4 februarie 2020 a articolului ”La Consiliul Județean respectarea legii e opțională”, vă transmitem dreptul la replică:

Consiliul Județean Sibiu a respectat în integralitate procedura elaborării și fundamentării construcției bugetare pe anul 2020, interpretarea din articolul dumneavoastră fiind rezultatul necunoașterii legislației în vigoare și a confuziei cu privire la termenii reglementați de aceasta, respectiv: proiectul de buget local, în sensul Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare, și proiectul de act administrativ cu caracter normativ, în sensul OUG nr.57/2019, Codul Administrativ.

După publicarea Legii bugetului de stat nr.5/2020 în Monitorul Oficial al României nr.2/2020 din data de 6.01.2020, Consiliul Județean Sibiu, în baza prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare, articolul 39, alineatul 3, a elaborat și a publicat în data de 17 ianuarie 2020 Proiectul bugetului local al Județului Sibiu pe anul 2020, pe cele două secțiuni: Secțiunea de funcționare și Secțiunea de dezvoltare, pe site-ul instituției la rubricile: Consultare publică, Transparență decizională, Actualități, Date buget și Anunțuri evenimente, precum și la avizierul instituției, cu 4 zile mai devreme decât termenul legal limită potrivit legii, respectiv 21.01.2020.

”Conform proiectului de buget al CJ Sibiu, aflat in consultare publică pe site-ul CJ, bugetul estimat al județului Sibiu este de 461.987.210 lei la partea de venituri, și de 520. 807.210 lei la partea de cheltuieli.Diferența va fi suportată din excedentul bugetar, în valoare de 58.820.000 lei”.

Conform Legii nr.273/2006, art.39, proiectul de buget s-a aflat 15 zile în consultare publică, până în data de 3.02.2020, perioadă în care nu au fost înregistrate contestații. Prin urmare, Consiliul Județean Sibiu a publicat pe site în data de 3 februarie 2020 Proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului local al Județului Sibiu, a bugetului fondurilor externe nerambursabile și bugetele instituțiilor și serviciilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local pe anul 2020 și a fost convocată o ședință extraordinară de consiliu județean în vederea supunerii spre aprobare a bugetului local al Județului Sibiu pe anul 2020.

Menționăm că trebuie să se facă DISTINCȚIE între:

– Proiectul bugetului local al Județului Sibiu pe anul 2020 și

– Proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului local pe anul 2020, ultimul document fiind evident detaliat pentru că se bazează pe datele și informațiile financiare repartizate de Consiliul Județean Sibiu în baza cărora au fost construite bugetele instituțiilor și serviciilor publice din subordine, conform destinațiilor prevăzute de lege.

Considerăm tendențioasă și nefondată afirmația dumneavoastră că ”este de notorietate politica netransparentă a CJ Sibiu privind bugetul. Ne surprinde această remarcă în contextul în care colega dumneavoastră de redacție, Rebecca Buzdugan, a publicat tot în data de 4 februarie 2020 articolul ”Ședință extraordinară de Consiliu Județean convocată pentru aprobarea bugetului județului Sibiu pe anul 2020”, în care a redat integral Proiectul de hotărâre, aspect care reflectă transparența instituției noastre.

Referitor la exemplul pe care îl invocați privind capitolul Cultură, recreere și religie, ”alte cheltuieli” în valoare de 11 milioane lei, vă comunicăm faptul că:

– suma de 10.086.000 lei este destinată plății sprijinului sub formă de contribuții pentru salarizarea personalului neclerical angajat în unitățile de cult, conform Legii bugetului de stat nr.5/2020, art.5, lit. i

– suma de 1.000.000 lei este destinată pentru întreținerea și funcționarea, construirea ori repararea lăcașurilor de cult și pentru conservarea și întreținerea bunurilor aparținând unităților de cult pe anul 2020, conform art.3 din Legea nr.82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute în România. Găsiți detalii pe site-ul CJ Sibiu, în anexa nr.6a proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului local http://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2020/02/Anexa-nr.-6.pdf

În speranța unei bune colaborări,

Cu stimă,

Președintă

Daniela Cîmpean

Continuă demisiile la Spitalul Județean. Care este motivul?

14
UPU Sibiu

După demisiile directorului economic și asistentei șefe, a urmat și șeful Unității de Primire Urgențe din cadrul Spitalului Județean Sibiu, dr. Roșca Constantin. Ca și primii doi acesta a motivat demisia din motive personale.

Conform surselor SIBIU INDEPENDENT valul de demisii de la conducerea Spitalului Județean este datorat unei stări conflictuale profesionale de durată între directorul medical al Spitalului, dr. Florin Grosu şi mai multe cadre din conducerea spitalului şi a secţiilor.

Demisiile de la conducerea Spitalului sunt doar vârful icebergului, situaţia conflictelor de muncă sau profesionale (chiar dacă multe aflate în cercetări preliminare) s-au amplificat din martie 2019 de când doctorul radiolog Florin Grosu a ajuns, prin concurs, la care a fost unic candidat, director medical.

Un medic care sfidează legile fizicii

Se ştie că mulţi doctori profesează la Spitalul Judeţean 7 ore pe zi, au şi orar la cabinete sau clinici private şi predau şi la Universitatea Lucian Blaga. Legea le permite, atâta timp cât au orar clar stabilit pentru fiecare colaborare. Situaţia în realitate este alta. Programul de lucru al directorului medical dr. Florin Grosu la Spitalul Judeţean este de 8 ore prin contractul de muncă pentru funcţie în managamentul instituţiei, conform legii. Dar acesta predă din 2016 la ULBS cursuri de histologie şi citologie. El mai are şi colaborări la cel puţin 3 clinici private din Sibiu pe domeniul său de specialitate radiologie. Şi efectuează şi gărzi în Spitalul Judeţean.

Conform legii dr. Grosu poate cumula toate aceste funcţii, dar cu respectarea pontajului. Ori dl. conferenţiar doctor apare la cursuri dimineaţa de la 8 la 10 la ULBS, apoi la programări la o clinică privată de la 13, iar la Spitalul Judeţean apare cu pontaj de 8 ore de la 8 la 16. O astfel de reuşită de a fi în două locuri simultan sfidează legile fizicii. Dar de fapt sfidează legea din România.

Un meditator aparte

În urma unor discuţii cu foşti elevi de clasa a XII-a de la licee sibiene, am aflat că anul trecut domnul director dr. Grosu oferea meditaţii acestora pentru a intra la Facultatea de Medicină din Sibiu, unde este în comisia de redactare a subiectelor. Nimic rău în asta, doar că adesea aceste meditaţii aveau loc într-un cabinet din cadrul secţiei de radiologie a Spitalului Judeţean Sibiu, conform elevilor care au participat la aceste meditaţii. Şi se pare că situaţia continuă şi astăzi.

Susţinut de cine?

Conform mai multor cadre medicale din Spitalul Judeţean Sibiu odată cu venirea dr. Florin Grosu ca director medical au început tensiunile în instituţie. Întrebarea de pe buzele tuturor este cine susţine politic un director care generează conflicte interne în instituţie prin atitudine. De asemenea cine ţine un director care se ştie că încalcă legea prin prezenţa la clinici private în timp ce este pontat ca fiind prezent la Spitalul Judeţean?

Mai mult, scandalul din toamnă cu actualul Ministru al Sănătăţii Victor Costache care s-a înscris la concurs contra doamnei dr. Cozmanciuc pentru un post de medic la Spitalul Judeţean are legături tot cu partea medicală a conducerii spitalului. Doamna dr. Cozmanciuc a venit la Sibiu ca medic colaborator şi acest statut îl are şi astăzi. Doar că în realitate i s-au dat prerogative direct de directorul medical, dr. Florin Grosu peste medicii specialişti angajaţi cu carte de muncă ai Spitalului. Aducerea doamnei dr. Cozmanciuc a fost anunţată şi Consiliului Judeţean ca un succes, deşi se ştia la nivelul conducerii medicale a Spitalului Judeţean că această este implicată într-o serie de procese de 4 ani pentru un caz de malpraxis la Bucureşti, unde a pierdut deja în mai multe instanţe judecătoreşti şi ale DSP Bucureşti.

Străzile Tipografilor și Viitorului se închid pentru intervenții apă – canal

0
tronson afectat Viitorului

La solicitarea SC Apă Canal SA, Comisia de Circulație a aprobat închideri ale traficului pentru mai multe intervenții la rețelele de apă și canalizare de pe străzile Tipografilor și Viitorului:

Joi, 6 februarie, în intervalul orar 9.00-14.00, traficul va fi închis pe strada Tipografilor pentru o lucrare de intervenție la rețeaua care alimentează un imobil.

Sâmbătă, 8 februarie, între orele 8.00-13.00, circulația pe strada Viitorului va fi închisă pe tronsonul cuprins între străzile Târgu Fânului și Moara de Scoarță pentru realizarea unor sondaje care să determine locația exactă a rețelelor existente de apă și canalizare din dreptul podului căii ferate.

Rugăm șoferii să dea dovadă de înțelegere și să aleagă rute ocolitoare pentru deplasare.

Se primesc cereri pentru comercializarea pe domeniul public a produselor specifice sărbătorilor de primăvară

0
martisor

Începând de astăzi, 5 februarie, Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat primește cereri pentru comercializarea pe domeniul public a produselor specifice sărbătorilor de primăvară, după cum urmează:

  • Pentru sărbătoarea de Sfântul Valentin, cererile se primesc în perioada 5 – 10 februarie, iar comercializarea de flori, cadouri, jucării și alte produse specifice va fi aprobată în perioada 10 – 16 februarie.
  • Pentrusărbătorile de 1 și 8 Martie, cererile se pot depune astfel:
  • între 17 și 19 februarie de către comercianții din județul Sibiu
  • între 20 și 21 februarie de către comercianții din alte județe

Avizul se va elibera doar pentru comercializarea de mărțișoare și flori, în perioada 28 februarie – 8 martie.

Menționăm că se va elibera un singur aviz pentru fiecare societate comercială, întreprindere familială sau întreprindere individuală, iar ordinea locurilor în teren va fi în funcție de ordinea numerelor de înregistrare a cererilor. În total vor fi disponibile comercianților un număr de 139 de locuri.

Zona stabilită pentru pentru comercializarea produselor este strada Nicolae Bălcescu, pe tronsonul cuprins între Farmacia 24 și intersecția cu strada Al. Xenopol.

Pentru o activitate comercială ordonată, comercializarea produselor va fi permisă numai în pavilioane de culoare albă, gri sau crem, de dimensiuni 3x3m, respectiv maxim 9 mp/stand/locație.

Documentele necesare pentru eliberarea avizului sunt:

  • cerere tip persoană fizică/juridică care poate fi procurată de la casieria Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat
  • copie după actul de identitate
  • copie după autorizația de funcționare și după certificatul de înregistrare la Registrul Comerțului

Documentația se depune la sediul serviciului amintit din Piața Mică, nr. 22, în următorul program de lucru: de luni până joi între orele 9.00-15.00, iar vineri în interval orar 9.00 -12.30.

Guvernul României a deblocat decontarea transportului elevilor

0
autocar

Guvernul României a adoptat în ședința de ieri, 4 februarie 2020, Ordonanța de Urgență pentru modificarea art. 84, alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, prin care este reglementată și, în același timp deblocată, decontarea navetei pentru elevi.

Ordonanța inițiată de Ministerul Educației și Cercetării reglementează decontarea navetei elevilor de nivel liceal care nu sunt şcolarizaţi în localitatea de domiciliu. Acestora li se vor deconta cheltuielile de transport de tip navetă zilnică, pe distanțe în limita a 50 km sau li se va deconta contravaloarea a opt călătorii dus-întors pe semestru dacă locuiesc la internat sau în gazdă. Decontarea se va realiza din bugetul Ministerului Educaţiei și Cercetării, prin unităţile de învăţământ în cadrul cărora elevii sunt şcolarizaţi, pe baza documentelor justificative, emise de operatorii de transport.

Modificarea era imperativă pentru armonizarea legislației existente cu decizia Curții Constituționale a României, care a statuat că decontarea pe „bază de abonament” este neconstituțională, deoarece crea o diferență de tratament juridic între elevii ce pot prezenta abonament și elevii care, din diferite motive obiective, de exemplu, lipsa transportului în comun, nu pot prezenta abonament, dar pot prezenta alte acte doveditoare.

Ulterior aprobării acestei Ordonanțe de Urgență, Ministerul Educației și Cercetării va elabora o Hotărâre de Guvern pentru stabilirea normelor metodologice de aplicare a acestei ordonanțe.

VIDEO – Fulguiește în orașul Sibiu / Carosabil acoperit cu zăpadă pe Transfăgărășan

0
WhatsApp Image    at

A început să fulguiască în orașul Sibiu și în împrejurimi. Șoferii sunt sfătuiți să adopte măsuri suplimentare pentru evitarea incidentelor rutiere.

Mai multe utilaje de deszăpezire sunt pregătite să intervină la nivelul județului Sibiu cu material antiderapant.

S-a actionat cu 11 autoutilaje și s-au răspândit 37 tone sare pe: DN 1, DN 7, DN 7C, DN 14, DN 14A si DN 14B.

Secția Autostrăzi Sibiu a acționat cu 7 autoutilaje și s-au răspândit 30 tone sare pe: A1 si A3.

Câteva sfaturi transmise de autorități:

☑ Evitați pornirea la drum pe timp de viscol şi ninsoare puternică, iar, dacă deplasarea este absolut necesară, să va informați, în prealabil, dacă pe traseul stabilit nu sunt drumuri blocate.

☑ Înainte de plecare, asigurați-vă că sistemul de încălzire funcţionează eficient, rezervorul de combustibil este plin, iar autovehiculele sunt echipate corespunzător pentru circulaţia în condiţii de iarnă (anvelope specifice sezonului rece, lanţuri antiderapante, lopată, săculeţ cu nisip etc.).

☑ Urmăriți la posturile radio/tv buletinele meteorologice şi recomandările autorităţilor centrale şi locale.

Carosabilul de pe DN7C km 130+000 – 143+000 Bâlea Cascadă (Sibiu) – Cârțișoara este acoperit cu zăpadă frământată, de aproximativ 1-3 cm.

Și aici se intervine cu utilaje de deszăpezire și cu material antiderapant.

Bărbați din Botoșani, Tălmăcel și Turnu Roșu reținuți după ce au furat și tâlhărit

0
retinut

La data de 4 februarie, în urma activităților investigativ-operative, polițiștii Biroului Investigații Criminale Mediaș au identificat patru persoane de sex masculin care la data 17 ianuarie ar fi săvârșit mai multe infracțiuni, inclusiv cu violență.

În fapt, la data de 17 ianuarie, în jurul orei 0300cei patru bărbați ar fi sustras prin forțarea sistemelor de închidere sumele de bani din aparatele de cafea ce se aflau lângă supermarketul Kaufland Mediaș situat pe str. Șoseaua Sibiului. După săvârșirea acestei fapte, cei patru ar fi plecat spre zona centrală a municipiului unde, în mediul stradal, ar fi agresat fizic doi bărbați (în vârstă de 34 și 45 de ani, ambii din Mediaș), unuia fiindu-i sustrase și telefoanele mobile.

Cei patru bărbați, în vârstă de 16, 19 și 20 de ani, domiciliați în Botoșani, Tălmăcel și Turnu Roșu au fost reținuți pentru 24 de ore în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Sibiu, urmând a fi prezentați în cursul acestei zile Parchetului de pe lângă Judecătoria Mediaș cu propunere de arestare preventivă.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de furt calificat și tâlhărie calificată.

Bărbat din Mureș prins băut la volan de polițiștii rutieri

0
politia romana

La data de 4 februarie, în jurul orei 2320,  polițiștii rutieri au oprit pentru control în trafic, pe DJ 143A , direcția de deplasare DN14 spre Laslea, un autoturism. 

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că șoferul mașinii, un bărbat în vârstă de 42 de ani, domiciliat în județul Mureș, se afla sub influența băuturilor alcoolice, rezultatul testului alcooltest indicând valoarea de 0,50 mg/l alcool pur în aerul expirat. 

Cercetările sunt continuate de către polițiștii din Dumbrăveni sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul sub influența băuturilor alcoolice. 

VIDEO-FOTO: Oamenii sunt disperați din cauza drumurilor din satul Veseud

0
WhatsApp Image    at

Oamenii din satul Veseud sunt diperați din cauza drumurilor de pământ care devin inpracticabile după fiecare ploaie și arată cu degetul spre primarul din Slimnic care tot amână să rezolve situația. Primarul s-a apucat parțial de modernizarea drumului în 2019 dar sătenii spun că acest lucru doar a înrăutățit situația.

“În 2019, martie din Ruși și până în Veseud au decopertat tot drumul și au băgat mai mult pământ. Au lucrat doar 1 sau 2 utilaie toată vara până în noiembrie și apoi au plecat însă mai rău l-au făcut” a declarat un locuitor nemulțumit

Locuitorii sunt nemulțumiți de mocirla de pe străzi și au declarat pentru Sibiu Independent că le este foarte dificilă deplasarea prin sat, atât pe jos, cât și cu mașinile personale. De multe ori, mașinile rămân împotmolite iar fațadele caselor sunt murdărite constant cu mizeria de pe drumurile de pământ.

Problema drumurilor din Veseud ar fi agravată și de mașinile de mare tonaj care transportă lemn din pădurea învecinată.

[meta_gallery_slider id=”33615″]

La Consiliul Judeţean respectarea legii e opţională

0
Consiliul Judetean Sibiu

Consiliul Judeţean Sibiu a postat astăzi pe siteul propriu 6 pagini cu bugetul judeţului şi al instituţiilor subordonate pe anul 2020. În 6 februarie consilierii judeţeni au fost chemaţi la ora 14.30 să analizeze bugetul pe comisii şi la ora 15 să îl voteze în plen. Doar că art. 39 din Legea finanţelor publice locale 273/2006 prevede că termenul până la care bugetul trebuia definitivat anul acesta este 21 ianuarie ( la 15 zile după publicarea din 6 ianuarie a legii bugetului naţional în Monitorul Oficial). Tot aceeaşi lege plus Legea 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică prevăd că timp de 15 zile de la publicarea pe siteul instituţiei proiectul trebuie mediatizat pentru cetăţeni să vină cu sugestii.

Dacă în 2017 acest lucru se întâmpla la Consiliul Judeţean Sibiu, anul acesta procedura s-a schimbat. De altfel este de notorietate politica netransparentă a CJ Sibiu privind bugetul. Dacă în alte judeţe se publică în detaliu toate venituri şi cheltuielile, inclusiv pentru instituţiile subordonate, la Sibiu se practică o coală A4 faţă – verso cu un sumar. Spre exemplu la capitolul Cultură, recreere şi religie avem „alte cheltuieli” de peste 11 milioane de lei. Şi lista acestor exemple care nu denotă transparenţă este foarte lungă.

Vedeţi aici bugetul sumar al Consiliului Judeţean Sibiu.

ULBS: Rezultatul alegerilor primul tur pentru Rectorul Universităţii

0
Rectorat ULBS

Astăzi între orele 8-20 a avut loc primul tur de alegeri pentru funcţia de Rector al Unviersităţii Lucian Blaga din Sibiu. Rezultatele votului profesorilor şi studenţilor cu acest drept a fost următorul conform surselor SIBIU INDEPENDENT.

Din totalul de 663 de votanţi pe liste au votat 577. Din aceste voturi 565 au fost valide. Primii doi clasaţi, care intră în turul II al alegerilor în 6 februarie sunt: Radu Sorin 234 de voturi şi Livia Ilie 148 de voturi. Următorii clasaţi sunt Daniela Preda 73 de voturi, Liviu Mihăescu 67 de voturi şi Ioan Ţiplic 43 de voturi.

Revenim cu detalii

DEZBATERE PUBLICĂ: Apă Canal SA vrea să extindă reţeaua până în 2024. Vezi unde

0
WhatsApp Image    at

APĂ CANAL SA a anunţat pentru astăzi o primă dezbatere dintr-o serie de cinci zonale pentru Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Braşov. La întâlnirea de la sediul Apă Canal SA alături de reprezentanţii instituţilor interesate au fost 11 cetăţeni din care 10 din Cisnădioara şi unul din Cisnădie.

Reprezentanta firmei Romair Consulting Srl căreia în 2016 Apă Canal SA i-a încredinţat eleaborarea proiectului a prezentat pe scurt elementele principale ale acestuia în date generale, cât şi impactul asupra mediului. Aparent cetăţenii nu au fost informaţi corespunzător despre dezbatere, deoarece doar cei din Cisnădioara s-au mobilizat să fie prezenţi, deşi ora 10 dimineaţa a fost defavorabilă multora.

După prezentare cetăţenii prezenţi au întrebat când va fi finalizat proiectul: 2024 a venit răspunsul oficial. Dar situaţia este se pare mai complexă, deoarece această dezbatere este cerută de Agenţia de Mediu asupra raportului privind impactul asupra mediului. Cererea de finanţare din fonduri europene de 226 milioane Euro a fost depusă la Jaspers, for UE care aprobă Studiu de fezabilitate şi cererea. Dacă Jaspers va aproba, urmează ca paşi mari semnarea contractului cu Autoritatea de Imlementare a proiectelor din România, asigurarea co-finanţărilor minime de la guvern şi autorităţi locale. Apoi iplementarea efectivă a proiectului.

În linii mari proiectul prevede două componente mari: apa şi apa uzată. Pentru reţeaua de apă se prevede extinderea acesteia, modernizarea unor sectoare existente şi construirea a 16 staţii de pompare, dar nici o staţie nouă de tratare a apei. Se vor folosit cele existente de la Dumbrava şi Sibiu Sud. La capitolul apă uzată se vor extinde şi moderniza reţelele de canalizare, vor apărea două noi staţii de epurare, una mică la Miercurea Sibiului şi una mare la Făgăraş. Se va mări capacitatea la treapta de epurare mecanică de la staţia Mohu şi tot acolo se va construi instalaţie de tratare nămol. Prin această ultimă instalaţie se doreşte ca din cele 21.000 de tone de nămol ud produs să fie uscat la 5.000 de tone, care apoi poate fi livrat unei fabrici de ciment.

Miercurea Sibiului şi Cisnădioara vor avea apă şi canal… în 2024

Locuitorii din Cisnădioara prezenţi la dezbatere au sperat că vor primi o veste bună. Dezamăgirea unei noi amânări a termenului limită până la care vor avea apă se vedea pe feţele lor. Iniţial Apă Canal SA anunţa în 2013 că se lansează acest proiect. Dar abia în 2016 s-a semnat contractul între Apă Canal SA şi consultantul care a scris cererea de finanţare. Cererea a fost depusă cu Studiul de fezabilitate abia în 15 ianuarie 2020 pentru accesarea fondurilor europene. Dacă se va aproba termenul de finalizare a proiectului este 2024. La ora actuală Cisnădioara şi Miercurea Sibiului nu au apă curentă şi canalizare. Cu acest prilej s-a anunţat că prin proiect se va introduce apă şi în zona Tocile (Sadu), dar nu şi canalizare. De altfel cetăţenii prezenţi s-au arătat nemulţumiţi că la Cisnădioara se vor monta prin proiect doar 4 pompe pentru apa uzată, deşi nevoia este mai mare datorită reliefului. De altfel, un reprezentant Apă Canal SA prezent la dezbaterea de azi a subliniat de două ori că Cisnădioara nu se încadra în acest proiect datorită costurilor mari de implementare în zonă şi populaţia mică. Totuşi satul declarat anul trecut staţiune de interes local de Ministerul Turismului este inclus în proiect.

Şelimbăr… să facă Primăria

Cât priveşte situaţia viitorului canalizării de la Mohu şi Bungard, care acum se devarsă în râul Cibin direct, reprezentanţii Apă Canal SA au fost foarte fermi în afirmaţii: Primăria Şelimbăr a promis că face două pompe anul acesta ca această apă uzată să fie trimisă spre staţia de epurare Mohu. În proiect UAT Şelimbăr este prins cu o staţie de clorinare, una de pompare, un rezervor şi o conductă de 10 km de aducţiune, alături de extiderea reţelei de apă şi canal cu 2 km.

Întregul proiect poate fi descărcat de la Agenţia Naţională de Mediu (link)

Expoziție de fotografie polaroid a unei artiste clujene la Brukenthal

0
IMG  scaled

Expoziția „Blur”, cu lucrările artistei vizuale clujene Irina Măgurean, va fi vernisată vineri, 7 februarie, la ora 16, la Muzeul Național Brukenthal din Sibiu. „Blur” include fotografii care explorează estetica imaginii difuze. Irina Dumitrașcu Măgurean este una dintre puținele artiste din România ce practică fotografia instantanee.

„Cunoscută și apreciată mai ales pentru seriile ei de polaroide abstracte, Irina Dumitrașcu Măgurean este una dintre puținele artiste din România ce practică fotografia instantanee și tehnicile experimentale realizate fără aparatul clasic de fotografiat, detaliază Maria Rus Bojan, curatorul expoziției.

[meta_gallery_slider id=”33581″]

„Blur, expoziția de la Muzeul Național Brukenthal, propune o incursiune în universul vizual poetic al artistei, printr-o selecție de lucrări care au ca punct de plecare dezbaterea despre imagine și condițiile ei de emergență. Blur se referă la o anumită calitate estetică a imaginii difuze, unde zonele și planurile explicite sunt atenuate cu scopul de a evidenția detalii esențiale ori de a oculta asperitățile reprezentării.

“Abstractizez imaginile atât prin intermediul mijloacelor tehnice, cât și prin concept, astfel încât punctul de pornire al fotografiei să nu mai poată fi recunoscut, iar imaginea astfel decupată din contextul ei real să nu poată fi identificată. Îmi curăț imaginile de excesul informațiilor, de figurativ și detalii, până ajung într-o zonă semi-picturală”, explică Irina Dumitrașcu Măgurean utilizarea tehnicii blurului ca procedeu de gradare poetică.

Lucrările artistei sunt acţiuni care expun gesturi, sentimente si intenţii. În multe dintre lucrările prezentate în această expoziție este vorba de o dublă expunere: printr-o permanentă refotografiere a procesului de facere al lucrării, imaginea își pierde identitatea devenind o situație, o stare sau chiar poezie în stare pură. Tratarea și dispunerea egală a lucrărilor în cadrul expozitiei creează impresia de continuum spațial, subliniind o dată în plus conceptul general al expoziției. Totul participă la simfonia generală, nu există fond, nici fundal, nu există nicio „diferenţă ontologică” între elementele fotografiate. Detaliile devin centre de interes, puncte de fugă sau chei de descifrare a imaginii. Sentimentele trec prin imaginile Irinei Dumitrașcu Măgurean provocând un blur de semnificaţie.

Expoziția va putea fi vizitată în perioada 07.02-08.03, între orele 09 și17.

Ședință extraordinară de consiliu județean convocată pentru aprobarea bugetului județului Sibiu pe anul 2020

0
ȘedințăextraordinarădeconsiliujudețeanconvocatăpentruaprobareabugetuluijudețuluiSibiupeanul

 Joi, 6 februarie 2020, ora 15:00, va avea loc o ședința extraordinară de consiliu județean convocată pentru aprobarea bugetului județului Sibiu pe anul 2020.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului local al Județului Sibiu, a bugetului fondurilor externe nerambursabile și bugetele instituțiilor și serviciilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local pe anul 2020 este afișat pe site-ul instituției:

PROIECT BUGET LOCAL JUDET SIBIU 2020- SEDINTA EXTRAORDINARA A CJ SIBIU din 06.02.2020- MATERIALE DE SEDINTA

PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului local al Județului Sibiu, a bugetului fondurilor externe nerambursabile și bugetele instituțiilor și serviciilor publice finanțate integral sau parțial din bugetul local pe anul 2020  vezi aici> Raport de specialitate
Initiator: Presedinte Daniela Cîmpean

Anexa 1 – BUGETUL LOCAL AL JUDEȚULUI SIBIU PE ANUL 2020 

Anexa 1.a  – BUGETUL LOCAL AL JUDEȚULUI SIBIU PE ANUL 2020 – sectiunea de functionare

Anexa 1.b – BUGETUL LOCAL AL JUDETULUI SIBIU PE ANUL 2020 – sectiunea de dezvoltare

Anexa 2 – BUGETUL pentru anul 2020 -instituţii şi servicii publice finanţate integral sau parțial din bugetul local

Anexa 2.1. – BUGETUL ALTE SERVICII PUBLICE GENERALE Denumire instituţii sau servicii publice SĂNĂTATE Buget 2020 pentru anul 2020 -instituţii şi servicii publice finanţate integral sau parțial din bugetul local – sectiunea de functionarel

Anexa 2.2. – BUGETUL pentru anul 2020 -instituţii şi servicii publice finanţate integral sau parțial din bugetul local – secţiunea de dezvoltare 

BUGETUL LOCAL DETALIAT PE CAPITOLE, SUBCAPITOLE, PARAGRAFE, TITLURI DE CHELTUIELI, ARTICOLE ȘI ALINEATE:

 Anexa 2- – JUDETUL SIBIU

 Anexa 2b – SERVICIUL PUBLIC SALVAMONT SIBIU

 Anexa 2c- DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE EVIDENȚA A PERSOANELOR SIBIU

 Anexa 2d – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ NR. 1 SIBIU

 Anexa 2e – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ NR. 2 SIBIU

 Anexa 2f – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ MEDIAȘ

 Anexa 2g – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ DUMBRĂVENI 

Anexa 2h – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ TURNU ROȘU

Anexa 2i – CENTRUL JUDEȚEAN DE REUSRSE ȘI ASISTENȚĂ EDUCAȚIONALĂ SIBIU

Anexa 2j – SPITALUL CLINIC JUDEȚEAN DE URGENȚĂ SIBIU

Anexa 2k – SPITALUL DE PNEUMOFTIZIOLOGIE SIBIU

Anexa 2l SPITALUL DE PSIHIATRIE ”DR. GHEORGHE PREDA” SIBIU

Anexa 2m – COMPLEXUL NAȚIONAL MUZEAL ASTRA

Anexa 2n – FILARMONICA DE STAT SIBIU

Anexa 2o – CENTRUL JUDEȚEAN PENTRU CONSERVAREA ȘI PROMOVAREA CULTURII TRADIÂIONALE ”CINDRELUL – JUNII” SIBIU

Anexa 2p – ȘCOALA POPULARĂ DE ARTE ȘI MESERII ”ILIE MICU” SIBIU

Anexa 2q- BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ ASTRA SIBIU

Anexa 2r – SERVICIUL PUBLIC SALA TRANSILVANIA SIBIU

Anexa 2s – DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI SIBIU

Anexa 2t – UNITATEA DE ASISTENȚĂ MEDICO-SOCIALĂ SĂLIȘTE

Anexa 2u- UNITATEA DE ASISTENȚĂ MEDICO-SOCIALĂ SIBIU

BUGETUL LOCAL DETALIAT PE CAPITOLE, SUBCAPITOLE, PARAGRAFE, TITLURI DE CHELTUIELI, ARTICOLE ȘI ALINEATE – fonduri externe nerambursabile>

Anexa 2v – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ NR. 2 SIBIU

Anexa 2w – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ MEDIAŞ

Anexa 2x – CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUZIVĂ TURNU ROŞU

Anexa 2y – CENTRUL JUDEȚEAN DE REUSRSE ȘI ASISTENȚĂ EDUCAȚIONALĂ SIBIU

Anexa 2z – SPITALUL CLINIC JUDEȚEAN DE URGENȚĂ SIBIU


Anexa 3 – PROGRAMUL DE INVESTIŢII PUBLICE PE GRUPE DE INVESTIŢII ŞI SURSE DE FINANŢARE

Anexa 3.1 – SINTEZA FINANŢĂRII PROGRAMELOR 

Anexa 4 – PROGRAMUL obiectivelor de investiţii proprii buget local pe anii 2020 – 2023  

Anexa 4.1. – PROGRAMUL obiectivelor de investiţii pe anii 2020 – 2023 pentru instituţii finanţate din venituri proprii si subventii

Anexa 4.2 – LISTA – ALTE CHELTUIELI DE CAPITAL – STUDII ȘI PROIECTE

Anexa 5 – PROGRAMUL LUCRĂRILOR DE ÎNTREȚINERE ȘI REPARAȚII DRUMURI JUDEȚENE FINANȚATE DIN BUGETUL LOCAL AL JUDEȚULUI SIBIU PE ANUL 2020 

Anexa 6 – situatia privind numărul de posturi finanțate și repartizarea contribuțiilor pentru salarizarea personalului neclerical angajat în unitățile de cult pe anul 2020

Anexa 7. – SITUAȚIA privind finanțarea obligaților financiare pe anul 2020, rezultate din statutul de membru al Consiliului Județean Sibiu în asociațiile de dezvoltare comunitare și din aderarea la asociații interne organizate la nivel județean, național, precum și la organizații internaționalea

Anexa 8 – Situatia nr. maxim de posturi aprobate in statele de functii….

Ziua mondială de luptă împotriva cancerului

0
cancer

Data de 4 februarie marchează, anual, ziua mondială de luptă împotriva cancerului.

Poate fi cancerul prevenit? Uneori da, alteori nu. Numim ”cancer” o colecție variată de boli, care diferă mult în ce privește cauzele, prognosticul și tratamentul. Multe din mutațiile genetice care duc la apariția cancerului (până la două treimi din ele, după unii autori1) apar întâmplător, așadar nu pot fi prevenite. Totuși, rămâne un procent mare de ”cancere evitabile” (cam 40%2). E vorba de acele cancere asociate cu factori de risc cunoscuți.

Cel mai frecvent factor de risc este fumatul. Oprirea fumatului (activ și pasiv) este de departe cea mai importantă măsură de prevenție a cancerului pe care o puteți lua. 90% din cancerele pulmonare sunt cauzate de fumat, multe alte cancere sunt asociate cu fumatul. Renunțarea la fumat duce la scăderea treptată a riscului de a face cancer și are numeroase alte efecte pozitive asupra stării de sănătate (www.stopfumat.eu).

Alte măsuri pentru scăderea riscului de apariție a cancerului sunt, în ordinea importanței: menținerea unei greutăți corporale normale, evitarea expunerii la radiații ultraviolete (soare, saloane de bronzare), reducerea consumului de alcool, vaccinare anti HPV.

Foarte importante sunt și măsurile de depistare precoce a cancerului (eng: screening). Participarea la screening nu previne apariția bolii, dar oferă șansa depistării ei într-un stadiu mai puțin avansat, deci mai ușor de tratat și cu șanse mai mari de vindecare. Măsurile de depistare precoce recomandate în prezent sunt: pentru femei – examen ginecologic cu testare Babeș – Papanicolau (începând de la 24 de ani) și mamografie (începând de la 50 de ani); iar pentru persoane ambele sexe – colonoscopie (de la 50 de ani).

La Spitalul Județean Sibiu se pot realiza proceduri de screening pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin, prin programare la nr. de tel.0269215050, interior 334 sau online. Consultațiile sunt gratuite în baza trimiterii de la medicul de familie sau medicul de specialitate

50.902 români mor în fiecare an de cancer, ceea ce înseamnă o medie de 140 de români zilnic, din cauza diagnosticării în stadii avansate a bolii. Decesele prin cancer s-au dublat în România din 2009 până anul trecut. (sursa hotnews.ro)

A șasea ediție a Festivalului Tânăr de la Sibiu va avea loc la Teatrul Gong

0
In pasi de flamenco cu Las Turroneras Tudor Troanca

Cea de-a șasea ediție a Festivalului Tânăr de la Sibiu va avea loc la Teatrul Gong în perioada 30 octombrie – 8 noiembrie 2020.

„Festivalul Tânăr de la Sibiu provoacă un dialog între generații și pune sub lupă realitățile vremurilor noastre. Ediția de anul trecut a fost una dintre cele mai bune de până acum, atât din punct de vedere al diversității programelor prezentate, cât și al numărului de spectatori. A fost pentru prima dată când am avut rezervări de grupuri cu turiști din afara țării. E important să existe și la noi în țară un fenomen de mobilitate culturală pentru întreaga familie. Am încredere că, în viitor, festivalul va deveni un punct de atracție pentru vacanțele tot mai multor familii în căutare de un city-break”, declară Adrian Tibu, directorul Teatrului Gong.

Ediția din 2019 s-a bucurat de participarea a 18 companii din Argentina, Germania, Japonia, Marea Britanie, România și Spania. În plus, au avut loc 12 ateliere, 3 expoziții, 2 spectacole-lectură și un concert The Motans. Pentru reprezentațiile „Furor”, „Jurassic”, Circul Sardam, „Amalia respiră adânc!” și concertul The Motans, biletele au fost epuizate înainte de debutul festivalului.

Festivalul și-a păstrat și anul trecut cele două mari categorii care îi definesc programul – Kids şi Teens. În cadrul Teens, în 2019 au fost invitate Reactor de Creație și Experiment, Asociația Culturală BIS, Giuvlipen Theatre Company, Companie de Teatru Independent, Asociația Culturală Control N, Teatrul Odeon și Centrul Replika din România, spectacolul „Furor” (Argentina), Theatre An Der Parkaue (Germania) și Las Turroneras (Spania). Pentru Kids, au fost dedicate proiecția filmului „Veronica” (România), reprezentații ale Teatrului de Păpuși Puck din Cluj Napoca (România), Teatrului de Păpuși Prichindel Alba-Iulia (România), Companiei de dans Miyazaki C-Dance Namstrops (Japonia), Teatrului Tineretului Piatra-Neamț (România), Kindertheater Im Fraunhofer (Germania), Quartet Gorgon Grigorescu (România), Mini Zucchini/ Iulia Cojocaru (București) și Greenarium (Sibiu).

Între ateliere s-au numărat cel de mini-grădinărit organizat de Greenarium, ce pune accent pe un mediu de viață sănătos și educația copiilor, care învață să construiască un terrarium cu plante suculente în globuri de sticlă; atelierul de gătit – un proiect educațional susținut de Mini Zucchini, în care copiii gătesc și își dezvoltă abilitățile de comunicare; atelierul susținut de Flute Theatre pentru copiii diagnosticați cu tulburări de spectru autist și pentru familiile lor.

Festivalul Tânăr de la Sibiu 2019 a fost finanțat de Primăria Municipiului Sibiu și susținut de UNITER prin Fondul Timbrului Teatral.

Barococo Party la Teatrul de Balet Sibiu

0
Foto Azazel și Doamna Starly Barococo Party scaled

Teatrul de Balet Sibiu vă invită vineri, 7 februarie, ora 19:00, la Centrul Cultural „Ion Besoiu”, la o „petrecere Barococo” în care teatrul și dansul sunt doi vectori convergenți având același creator, pe coregraful, dramaturgul, regizorul și scenaristul Sergiu Anghel. 

Barococo Party este primul spectacol autentic de teatru-dans, prezentat în premieră absolută în anul 1995 în deschiderea Festivalului George Enescu, bucurându-se, la acel moment, de cronici excepționale. Personaje aparținând celor mai variate tipologii, precum Doamna Starly, Menajera, Nebunul, sau diavolul Azazel sunt protagoniștii unei petreceri grandioase care are loc într-un decor impresionant. Rolurile principale aparțin actorilor Iuliana Moise de la Teatrul Național București, Natalie Ester de la Teatrul Evreiesc de Stat, Eduard Adam de la Teatrul Național București și balerinilor Teatrului de Balet din Sibiu – João Gomes, Jessica Arechavaleta, Adonis Corveas, iar din corpul de balet fac parte Camille Texier, Natalie Barbis, Ayaka Nagai, Gabriella Checo, Alba Fernandez, Ella Puurtinen, Ellie Hennequin, Hideki Yasamura, Marco Palamone și Antonin Faraut, de asemenea balerini ai Teatrului de Balet Sibiu. 

Costume și decoruri impresionante, expresie corporală și dialoguri captivante într-un spectacol inedit.

„Prin acest spectacol pentru mine s-a închis un cerc, am devenit completă. Mi-a dat viață și toți oamenii frumoși cu care am lucrat m-au făcut să simt iubirea. Balerinii Teatrului de Balet Sibiu, cu care împart scena în Barococo Party, sunt niște oameni extraordinari și niște profesioniști desăvârșiți. Ne punem sufletele în  mâinile publicului și vreau ca oamenii să vină să ne vadă și să își ia fiecare ce are nevoie.” Iuliana Moise, Teatrul Național București – Doamna Starly.

În rolul diavolului Azazel, publicul îl va putea urmări pe João Gomes, balerin al Teatrului de Balet din Sibiu din anul 2018. Absolvent al Conservatorului Internațional de Dans „Annarella Sanchez” din Portugalia, João este unul dintre cei mai valoroși dansatori ai companiei sibiene la momentul actual. De o versatilitate extraordinară, el se transpune impecabil în rolul diavolului devenind figura centrală a seratei. 

„În Barococo Party am avut ocazia să îmi dezvolt nu doar abilitățile tehnice, ci și latura dramaturgică. Este un spectacol care necesită maturitate artistică pentru a reuși să transmiți corect mesajul către public. Rolul pe care îl joc în piesă m-a ajutat să mă dezvolt atât ca persoană, cât și ca artist” – João Gomes, Teatrul de Balet Sibiu – Azazel

Bărbat din Slimnic reținut după ce a condus băut și fără permis o mașină cu numere false

0
politia romana

Reținut în Centrul de Reținere si Arestare Preventivă pentru săvârșirea mai multor infracțiuni la regimul rutier  

La data de 03.02.2020, polițiști din cadrul Serviciului Rutier Sibiu – Biroul Drumuri Naționale și Europene au dispus măsura preventivă de reținere pentru 24 de ore a unui bărbat în vârstă de 38 ani din localitatea Slimnic. 

În fapt, la data de 31.01.2020, în jurul orei 2200, bărbatul a fost depistat în trafic de către lucrătorii de poliție rutieră din cadrul Serviciului Rutier – Biroul Drumuri Naționale și Europene în timp ce conducea pe Drumul Național 14, în localitatea Slimnic, un autovehicul neînmatriculat care avea montat pe din partea din față o plăcuță cu un număr fals de înmatriculare. Întrucât acesta emana vaporii asemănători celor de alcool, polițiștii au procedat la testarea acestuia cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind unul pozitiv, aparatul indicând valoarea de 0,53 mg/l alcool pur în aerul expirat. 

În urma verificărilor efectuate, polițiștii rutieri au constat că acesta nu poseda permis de conducere valabil pentru nicio categorie, și nici nu a posedat vreodată.

Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore sub aspectul săvârșirii de infracțiuni la regimul rutier, urmând ca în cursul acestei zile să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale și luare a unei măsuri legale. 

Cercetările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducerea unui vehicul neînmatriculat (art. 334 alin. (1) și (2) din Codul Penal), conducerea unui vehicul fără permis de conducere (art. 335 alin (1) din Codul Penal) și conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influenta alcoolului (art. 336 alin. (1) din Codul Penal).

Cât l-a costat pe un tânăr libertatea: două laptopuri, un pachet de țigări și 25 de lei

0
retinut

Identificat la scurt timp după ce a comis un furt / a fost reținut 24 de ore de către polițiștii sibieni după ce în cadrul anchetei polițiștii au constatat că ar mai fi săvârșit un alt furt 

Un tânăr de 19 ani a fost reținut ieri de către polițiștii Biroului Investigații Criminale Sibiu sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat. 

Polițiștii de la investigații criminale au stabilit, în urma cercetărilor și investigațiilor efectuate ca urmare a sesizării la data de 1 februarie a unei infracțiuni de furt, că această faptă ar fi fost săvârșită de un tânăr în vârstă de 19 ani, domiciliat în municipiul Sibiu. 

În fapt, la data de 1 februarie, în jurul orei 2000, tânărul ar fi pătruns prin efracție în sediul unei societăți comerciale de pe str. N. Bălcescu de unde ar fi sustras două laptopuri. 

Totodată, în cadrul anchetei, polițiștii au constatat că aceeași persoană, la data de 23.01.2020, ar fi pătruns în vestiarul unui restaurant de tip fastfood din municipiul Sibiu, iar din haina unui angajat ar fi sustras 25 de lei și un pachet de țigări. 

Întregul prejudiciu a fost recuperat. 

Tânărul a fost reținut pentru 24 de ore sub aspectul săvârșirii a două infracțiuni de furt calificat, urmând ca în cursul acestei zile să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale și arestare preventivă.

Polițiștii Biroului Investigații Criminale Sibiu continuă cercetările. 

Rezultatele obținute de elevii sibieni la Concursul Național de Geografie și Istorie ”La Școala cu ceas” de la Râmnicu Vâlcea

0
n

Sâmbătă, 1 februarie 2020, s-a desfășurat a XXIII-a ediție a Concursului Național de Geografie și Istorie ”La Școala cu ceas”, organizată de Școala Gimnazială ”Take Ionescu” Râmnicu Vâlcea.

Au participat 689 de elevi la disciplina geografie și 836 de elevi la disciplina istorie, din 25 de județe. Din județul Sibiu au participat 31 elevi din 6 unități de învățământ (Școala Gimnazială Cristian, Liceul Tehnologic ”Ilie Măcelariu” Miercurea Sibiului, Școala Gimnazială ”Ioan Slavici” Sibiu, Liceul Tehnologic ”Johannes Lebel” Tălmaciu, Liceul de Artă Sibiu și Liceul Teoretic ”Gheorghe Lazăr” Avrig).

Au fost obținute 9 premii și 14 mențiuni, după cum urmează:

Concursul este cuprins în cadrul activităților nefinanțate de către Ministerul Educației și Cercetării, de aceea directorii unităților de învățământ implicate și părinții elevilor merită toate aprecierile noastre pentru eforturile depuse în interesul participării elevilor la acest concurs, un fel de pregătire înaintea Concursului Național de Geografie ”Terra” și Olimpiadei de Geografie.

Felicitări elevilor și profesorilor pentru rezultate și dăruire!

Mai puţine cazuri de gripă oficiale, mai multă panică

0
gripa copil

Pe fondul crizei mondiale de sănătate provocată de noul coronavirus din China, sibienii au devenit mai panicaţi în plin sezon al gripei. Iar autorităţile în loc să detensioneze situaţia prin comunicări dese şi exacte, lasă loc la mai multe speculaţii şi panică.

Acum 5 zile, Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu a început un program zilnic de anunţare publică a numărului de elevi absenţi din sistemul şcolar susceptibili de gripă. De asemenea informează despre numărul de elevi care la o testare rapidă par să aibă gripă. Totul pentru ca părinţii şi elevii să fie informaţi. În final multe din aceste posibile cazuistici de gripă se dovedesc a fi viroze respiratorii.

Pentru a preveni răspândirea viruşilor săptămâna trecută IŞJ a decis închiderea pentru câteva zile a grădiniţei din Bungard şi a celei din Şelimbăr, unde ereu şi cazuri de scarlatină. Astăzi la clasa a IV-a A de la Colegiul Național Pedagogic ”Andrei Șaguna” Sibiu au fost suspendate cursurile pe o perioadă de cel puțin 3 zile, datorită îmbolnăvirilor.

Conform IŞJ astăzi „în județul Sibiu se înregistrează 143 de cazuri de suspiciune de gripă, cu nivel pozitiv la testarea rapidă” – comunicat semnat de inspector Constantin Dincă.

Pe de altă parte, la Direcţia de Sănătate Publică Sibiu este linişte. Comunicatele de presă vin rar, cam două pe săptămână pe tema gripei şi mai mult ca reacţie la presiunea jurnaliştilor. Conform DSP Sibiu până astăzi în judeţ au fost diagnosticate în laborator 6 cazuri de gripă, din care 3 au murit: două femei de 90 şi 38 de ani şi un bărbat de 43 de ani. Dar tot DSP Sbiu în penultimul comunicat, din 29 ianuarie scria ” în unitățile sanitare din județ sunt internate 38 cazuri de gripă, dintre care 26 la copii”. Informaţii sunt ori contradictorii ori insuficient dezvoltate şi crează confuzii. În fapt specialiştii fac distincţie între cazurile potenţiale de gripă şi cele efectiv confirmate în laborator. Din păcate testarea în laborator se face doar la Bucureşti. Printre cei îmbolnăviţi se află şi doi copii de 13 ani de la Liceul de Artă.

Statistici bune

Faţă de anul trecut statisticile arată că în judeţul Sibiu sunt cu aproape 25% mai puţine îmbolnăviri cu infecţii respiratorii, decât aceeaşi perioadă a anului trecut. Iar numărul cazurilor identificate în laborator cu gripă este mai mic ca anul trecut. Totuşi este îngrijorător de mare rata de deces de 50% din cazurile depistate. În contextul îngrijorării globale provocată de noul coronavirus din China, DSP Sibiu are datoria unei informări în timp real, zilnic, al îmolnăvirilor de gripă şi a cazurilor de suspiciuni de focare de gripă. La Liceul de Artă a fost săptămâna trecută un astfel de focar, dar s-a aflat târziu.

Tânără lovită de o mașină în timp ce traversa neregulamentar

0
politia romana

O conducătoare auto de 27 care conducea pe Bulevardul Coposu a accidentat o tânăra de 23 ani în apropierea unei trecerii pentru pietoni.Polițiștii rutieri sunt la fața locului și efectuează cercetări pentru a stabili cu exactitate cauza și condițiile în care s-a produs accidentul rutier.

„SAJ SIBIU trimire de urgență un echipaj de tip C pe B-dul Coposu in Sibiu la un accident rutier .Victima o tânără de 23 ani in urma accidentului a prezentat traumatism de gleznă.
A fost transportată la UPU Sibiu în stare stabila.” au declarat cei de la SAJ SIBIU

Găsește jobul ideal! Târgul de Cariere revine la Sibiu

0
tc

Târgul de Cariere revine la Sibiu în perioada 9 – 10 martie 2020; recrutare și employer branding, la conferințe, workshop-uri și chiar campionate de esports, toate vor avea loc la Târgul de Cariere, în sezonul de primăvara 2020.

În perioada martie-mai 2020, Târgul de Cariere, cel mai mare organizator de evenimente de recrutare din Romania, anunță desfășurarea a 6 evenimente dedicate tuturor celor preocupați de domeniul profesional. Peste 300 de companii din domenii diverse vin să recruteze la evenimentele ce vor avea loc în următoarele date:

Calendar Evenimente:

  • Brașov – 6-7 martie
  • Sibiu – 9 – 10 martie
  • Cluj – 17-18 martie
  • Iași – 20-21 martie
  • Mureș – 26 martie
  • Oradea – 9 mai

Indiferent de nivelul de pregătire sau domeniul de activitate al participanților, evenimentele marca Târgul de Cariere oferă o experiență completă. În funcție de orașul de desfășurare, pe lângă partea dedicata celor ce își caută un loc de munca, Târgul de Cariere organizează conferințe, workshop-uri și alte activități menite să faciliteze interacțiunea dintre companii, potențiali candidați și alți participanți la evenimente.

La fiecare eveniment organizat de Târgul de Cariere participă între 1200 și 6000 de persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în special tineri cu vârstă cuprinsă între 20 și 35 ani, sezonul de toamnă 2019 oferind mii de locuri de munca celor peste 20.000 participanți în 6 orașe din Romania.

De la ingineri, contabili, designeri sau project manageri și până la lucrători comerciali, mecanici sau stewardese, companiile au recrutat atât oameni cu experiență și studii de specialitate, cât și personal necalificat sau tineri fără experiență.  În plus, în cinci dintre locațiile unde au avut loc evenimente de recrutare, Târgul de Cariere a implementat și conceptul Digital Crusade, cea mai vastă rețea de evenimente de esports din Romania. Acest concept va fi extins și în sezonul de primăvara 2020.

În plus, la Cluj Napoca vă avea loc o noua ediție a conferințelor I ❤ Job, desfășurată în paralel cu partea de recrutare din acest oraș. Astfel, pe parcursul a doua zile de eveniment, vor avea loc sesiuni de training și discursuri ale unor speakeri motivaționali, cu scopul de perfecționare a abilitaților candidaților, precum și pentru motivarea acestora. Printre speakerii care vor urca pe scena conferinței I ❤ Job Academy se numără și Irina Rimes, cântăreață și cel mai tânăr jurat la Vocea României.

Accesul la evenimentele organizate de Târgul de Cariere se face pe baza aplicației eJobs, procesul de recrutare fiind astfel unul mult mai rapid și mai eficient. Cei interesați de găsirea locului de munca potrivit pot aplica cu CV-ul digitalizat, prin intermediul aplicației gratuite, iar companiile prezente pot scana CV-urile electronice, printate sub forma unui QR code, cu ajutorul unei alte aplicații numite CV2GO.

Târgul de Cariere reprezintă cea mai mare și complexă rețea de evenimente de recrutare din Romania. Activitatea companiei a început în 2006, în Cluj Napoca, ajungând să ofere, după un deceniu de activitate, cea mai răspândită și eficienta soluție de recrutare din tara. Evenimentele desfășurate în cele șase orașe: Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Târgu Mureș, Sibiu și Brașov, de doua ori pe an (primăvara și toamna) au rolul de a aduce împreună companii și participanți, astfel încât interacțiunea directa dintre aceștia să crească substanțial șansele pentru ambele părți de a se împlini profesional. În cele doua sezoane de evenimente de recrutare participa peste 300 companii și peste 20.000 candidați cu potențial.

sursa foto: cariera.ejobs.ro