-0.8 C
Sibiu
luni, 22 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 778

Primăria Sibiu: A început Recensământul Populației și al Locuințelor

0
economice ulbs studiaza in sibiu

S-au deschis centrele de autorecenzare asistată pentru Recensământul Populației și Locuințelor

De luni, 14 martie s-au deschis centrele de autorecenzare asistată pentru Recensământul Populației și Locuințelor. Cetățenii care nu dețin mijloace electronice pentru autorecenzarea online sau nu utilizează aceste mijloace și astfel nu au exercițiul de a lucra online, pot apela la autorecenzarea asistată. Un recenzor format îi va sprijini să parcurgă toate etapele.

Centrele vor funcționa în următoarele locații până în 15 mai, de lunea până duminica, între orele 08.00 și 20.00:

Nr. crtAdresăLocație
1Sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare – str. Samuel Brukenthal, nr. 2Centrul de Informații pentru Turiști, cu intrare din Piața Mare
2Sediul Primăriei Sibiu de pe b-dul Victoriei nr. 1-3La parterul clădirii, sala P44
3Sediul Direcției Fiscale Sibiu de pe strada Turismului, nr. 15La intrarea principală, în holul de la parter
4Cantina Municipiului Sibiu, Calea Gușteriței , nr. 22La biroul de la parter
5Clădirea de birouri a Serviciului Public de Administrare a Cimitirului Municipal, Calea Dumbrăvii, nr. 155Clădirea administrativă de la intrarea principală în Cimitir, în dreapta
6Sediul SC Apă Canal SA, str. Eschile, nr. 6Intrarea dinspre str. Lungă, corp A – Relații clienți
7Sediul SC Piețe SA de la Piața CibinÎn interiorul halei

Reamintim că în perioada 14 martie – 15 mai se desfășoară prima etapă de colectare online a datelor de la populație, pe https://www.recensamantromania.ro/.

Sibienii care au schimbat în 5 ani povestea copiilor din centrele de plasament se implică acum și în integrarea copiilor refugiați din Ucraina

0

Peste 200 de voluntari au investit 10.500 de ore din timpul lor în cei 5 ani de activitate ai Asociației de Poveste, pentru a se juca, a face teme, a le spune povești, a merge în drumeții și la patinoar, dar mai ales au fost alături de copiii instituționalizați pentru a le oferi constant sprijin emoțional. Săptămânal voluntarii merg în centrele de plasament din județul Sibiu pentru a petrece timp de calitate împreună cu copiii de acolo, schimbând astfel povestea lor.

Sprijin pentru Ucraina

Odată cu începerea războiului în Ucraina și sosirea în Sibiu a refugiaților de acolo, Asociația De Poveste se implică zi de zi în activități de sprijinire și integrare a copiilor ucrainieni. Folosind rețeaua deja existentă de voluntari și experiența în lucrul cu copiii care au suferit diferite traume, asociația intenționează/planifică să organizeze săptămânal activități de petrecere a timpului liber pentru copii refugiați, menite să îi detensioneze și să le permită integrarea mai rapidă în noul lor cămin. Este un efort suplimentar de timp pentru voluntarii asociației, care în continuare își respectă și vizitele în centrele de plasament din județ, însă nimic nu pare în acest moment prea mult când vine vorba de ajutorarea unor suflete fugiți din calea unui război mult prea crud pentru care ei nu au nicio vină. Pentru toți cei care doresc să sprijine această cauză îi rugăm să ne trimită un mesaj pe pagina de Facebook a asociației: www.facebook.com/asociatiadepoveste/

”Te văd. Te aud. Îmi pasă de tine!”

După acest motto se ghidează Asociația de Poveste, înființată în 2017 de un grup de tineri sibieni, care au vrut  să schimbe felul în care sunt văzuți copiii din centrele de plasament. ”Am participat ca voluntar în cadrul unui proiect cu concept generalizat, însă m-am gândit că putem face ceva specific pentru centrele de plasament din județul Sibiu. Și pentru că în timpul liber îmi doream să întreprind activități pe parte socială, am înființat alături de alți colegi voluntari Asociația de Poveste”, spune Carmen Butnarașu, președinta organizației. Asociația și-a propus de la bun început să ajute copiii din centrele de plasament, atât prin timpul petrecut de voluntari în centre, cât și prin proiectele speciale menite să ajute dezvoltarea pe termen lung a tinerilor. ”În cei 5 ani de la înființare am implementat 7 proiecte, prin care le-am facilitat copiilor instituționalizați acces la sesiuni de psihoterapie, ateliere art-terapeutice, ateliere de orientare în carieră, tabere de vară, excursii și ieșiri la teatru, film și patinoar pentru a enumera doar câteva. De asemenea, timp de trei ani, am organizat și un festival în Piața Mică, ”Sibiul De Poveste”, prin care ne-am propus să contribuim la integrarea tinerilor instituționalizați în mijlocul copiilor de aceeași vârstă cu ei.”, continuă Carmen.

De 5 ani Asociația de Poveste schimbă vieți

Voluntarii asociației merg săptămânal la cei peste 250 de tineri instituționalizați, dar nu cu plase încărcate de dulciuri, cadouri sau haine și jucării second hand. ”Noi suntem alături de copii și în lunile dintre Paști și Crăciun. Acești copii au nevoie de afecțiune constant, vor să știe că le suntem alături și după ce trec Sărbătorile. Doar așa putem clădi cu ei relații de încredere și putem schimba ceva concret în viața lor. Noi suntem așteptați, deși nu mergem cu plase încărcate”, ne spune Claudiu Șolea, unul dintre membrii fondatori ai asociației.

Cu ocazia împlinirii celor 5 ani de activitate, Asociația de Poveste și-a propus să demareze o campanie de conștientizare în orașul Sibiu, care să sublinieze nevoia de continuitate în viețile copiilor din centrele de plasament. Prin campanii radio, online și în presa scrisă, asociația își dorește să arate că poveștile se schimbă doar cu efort susținut, timp, implicare și ajutor din partea voluntarilor, partenerilor și sponsorilor.

Pentru următorii ani asociația își propune să continue proiectele deja începute, precum să demareze și altele, având în vedere mereu nevoile tinerilor instituționalizați. Integrarea în comunitate, orientarea profesională și echilibrul emoțional al copiilor reprezintă principalele trei arii de intervenție.

Cum poți deveni voluntar

Dacă îți dorești să petreci timp cu copiii din centrele de plasament, nu trebuie decât să te înscrii pe site-ul Asociației De Poveste. Apoi vor urma câteva training-uri în care ți se va explica ce presupune acest voluntariat, ce trebuie și ce nu trebuie să faci în relația cu copiii. Disponibilitatea ta ca voluntar trebuie să se întindă pe minim șase luni, și asta pentru a asigura copiilor o minimă constanță în relația cu cei care îi vizitează. Următoarea campanie de recrutare va avea loc în luna aprilie așa că grăbește-te să te înscrii!

Cum poți ajuta și tu asociația să își continue povestea

Implică-te și tu prin redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit prin completarea formularului 230.  Îți ia doar câteva minute și poți face totul chiar de pe telefonul mobil. Găsești aici informațiile necesare pentru completarea formularului sau varianta de descărcat, dacă preferi să completezi formularul pe hârtie: https://asociatiadepoveste.ro/get-involved/redirect. Pe lângă redirecționarea impozitului pe profit, mai sunt și alte variante prin care poți să ajuți. Intră pe www.asociatiadepoveste.ro și vezi ce alte modalități ai să te implici!

DGASPC Sibiu: Pentru persoanele cu încadrare în grad de handicap din județul Sibiu

0
DGASPC SIBIU

Pentru persoanele cu încadrare în grad de handicap din județul Sibiu

Având în vedere decretarea încetării stării de alertă de către Președintele României și ridicarea tuturor restricțiilor adoptate pentru prevenirea și combaterea  pandemiei de COVID-19, aducem la cunoștința publicului și a celor interesați următoarele:

  1. Începând cu data de 9 martie 2022, STAREA DE ALERTĂ A ÎNCETAT!
  2. Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de alertă, trebuie reînnoite în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
  3. Pentru evitarea situațiilor neplăcute de încetare a drepturilor bănești cuvenite persoanelor încadrate în grad de handicap, în cazul în care certificatul de handicap nu este reînnoit în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, rugăm părinții copiilor încadrați în grad de handicap, persoanele adulte cu dizabilități sau aparținătorii acestora, precum și autoritățile locale să urgenteze depunerea dosarelor de handicap (prin poștă) în cel mai scurt termen, luând în calcul perioada de analizare a dosarelor și lipsa unor eventuale documente, programarea și evaluarea care va avea loc la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, în cadrul celor două servicii de evaluare complexă, copii și adulți cu dizabilități precum și completarea de către specialiști a documentației în urma evaluării complexe, în vederea înaintării propunerii de reînnoire a certificatelor de handicap în cadrul ședințelor comisiilor de specialitate.

Sediul Serviciul de evaluare complexă a copilului cu dizabilități: Sibiu, Str. Mitropoliei nr.2, Programări la numărul de telefon: 0269.213650, adresa de email: seccopii@dasib.ro

Sediul Serviciului de evaluare complexă și management de caz pentru persoane adulte cu dizabilități: Sibiu, Str. Spartacus nr.2, Programări la numărul de telefon: 0269.218272, adresa de email: secadulti@dasib.ro

Europarlamentarul Nicu Ștefănuță organizează o conferință de presă la Sibiu (CP)

0
stefanuta nicu

Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe) organizează miercuri, 16 martie, ora 12:30, o conferință de presă la Biroul Europarlamentar din Sibiu.


Discuția se va axa pe:

• Implicarea europarlamentarului Nicu Ștefănuță în ajutorul financiar oferit Ucrainei de către Uniunea Europeană, în contextul invaziei rusești;

• Acțiunile de sprijin a refugiaților desfășurate de către birourile locale ale europarlamentarului Nicu Ștefănuță;

• Întrevederea cu Prefectul Județului Sibiu, axată pe crearea de capabilități operaționale de primire a refugiaților ucraineni în județul Sibiu.

La conferința de presă va participa, alături de Nicu Ștefănuță, președinta filalei județene USR Sibiu, Ruxandra Cibu Deaconu. La nivel european, Nicu Ștefănuță se luptă pentru ca Uniunea Europeană să activeze toate ajutoarele financiare, umanitare și militare posibile pentru Ucraina și Republica Moldova, dar și pentru țările UE care se confruntă acum cu valurile de refugiați ucraineni.

Încă din 1 martie, am cerut ajutor financiar pentru Ucraina, prin intermediul Rezoluției adoptate de Parlamentul European cu privire la agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei. UE oferă ajutor, atât financiar, cât și militar și umanitar, însă este nevoie de un răspuns și mai ambițios care să ia în calcul toate implicațiile acestei crize în funcție de evoluția agresiunii militare din Rusia, de la sprijinul refugiaților pe termen scurt, mediu și lung, până la implicațiile sancțiunilor asupra economiei europene și asupra facturilor la energie”, declară Nicu Ștefănuță. La nivel local, eurodeputatul Nicu Ștefănuță și-a pus la dispoziție birourile de la Sibiu, Cluj-Napoca, Craiova și Constanța pentru strângerea și depozitarea ajutoarelor pentru refugiații din Ucraina. O parte dintre acestea au fost, deja, distribuite refugiaților, atât celor care se află în cele patru orașe care găzduiesc aceste birouri, cât și celor aflați în taberele din apropierea punctelor de trecere a frontierei cu Ucraina.


Întrevederea cu Prefectul județului Sibiu, Mircea Crețu, se va axa pe crearea de capabilități operaționale de primire a refugiaților ucraineni în județul Sibiu. “Comunitatea sibiană nu trebuie să rămână pasivă la criza umanitară din țara noastră vecină. Considerăm că autoritățile locale, în strânsă cooperare cu cele de la nivel central, dar și cu organizațiile non-guvernamentale locale și chiar și cu mediul de afaceri, dispun de instrumentele necesare pentru a crea resurse și disponibilități pentru a veni în ajutorul ucrainenilor”, adaugă Nicu Ștefănuță. Conferința de presă va avea loc la Biroul Europarlamentar Nicu Ștefănuță, de pe strada Turnului, nr. 12. Europarlamentarul Nicu Ștefănuță va efectua, în zilele următoare, o vizită de lucru la vama Sighet, precum și la taberele care găzduiesc refugiați ucraineni în nordul țării.


Nicu Ștefănuță este europarlamentar USR. Este vicepreședinte al Delegației pentru relațiile cu Statele Unite și membru al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară, al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European, coordonator al Comisiei Pentru Lupta Împotriva Cancerului și supleant în Comisia pentru Afaceri Externe din Parlamentul European.

Dosare penale pentru o sibiancă și un rășinărean. Au condus băuți

0

Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.

La data de 11 martie, în jurul orei 17:30, pe DJ 106A, în afara localității Rășinari, polițiștii Secției de Poliție Rurală Șelimbăr au oprit un autoturism condus de către un bărbat în vârstă de 65 de ani, din Rășinari. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 1,17 mg/l alcool pur în aerul expirat.

O zi mai târziu, în jurul orei 22,00, în localitatea Rășinari, polițiștii Serviciului Rutier Sibiu au oprit pentru control un autoturism condus de către o sibiancă în vârstă de 47 de ani.

Testarea alcoolscopică a femeii a indicat o valoare de 0,70 mg/l alcool pur în aerul expirat, conducătoarea auto fiind însoțită la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

Refugiată „sub acoperire” – O sibiancă are dosar penal după ce a primit donații

0

O sibiancă în vârstă de 32 de ani s-a ales cu dosar penal după ce a pretins că este refugiat din Ucraina. Organizatorul unei campanii umanitare a depus plângere la Poliție.

Sub pretextul că este refugiată din Kiev-Ucraina, l-ar fi determinat pe organizator să-i doneze mai multe bunuri alimentare și nealimentare. Polițiștii sibieni au reușit identificarea femeii, o sibiancă în vârstă de 32 de ani. Prejudiciul în valoare de aproximativ 1.500 de lei, constând în bunuri de igienă personală, alimente, jucării și rechizite școlare, a fost recuperat în totalitate.

Dr. Penţea Ioan: Acţiuni ale serviciilor sanitare veterinare pentru asigurarea statusului de sănătate la animale

0

Dr. Penţea Ioan Viorel – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu transmite următoarele recomandări:

În comformitate cu Programul de supraveghere, prevenire şi combatere a bolilor la animale, a celor transmisibile la om, protecţia animalelor şi a mediului pentru acest an, medicii veterinari, coordonați de Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor județeană, în colaborare cu Colegiul Medicilor Veterinari, efectuează acţiuni specifice în care sunt implicaţi şi proprietarii de animale şi păsări crescute în exploataţii comerciale şi exploataţii nonprofesionale din gospodăriile populaţiei.

Acţiunile prevăzute pentru acest an au ca ţintă, asigurarea statusului de sănătate şi bunăstare la animale şi păsări, prin programe concrete, stabilite ca indici de performanţă, cu referire la:

⇒ implementarea programul de supraveghere, prevenire şi combatere a bolilor transmisibile la animale și de la animale la oameni prin efectuarea examenelor clinice, prelevări de probe pentru supravegherea bolilor prin analize de laborator, vaccinări și tratamente profilactice şi curative la termenul stabilit, precum şi alte măsuri care se impun;

⇒ implementarea programelor, cofinanţate din fonduri U.E, de prevenire şi combatere a unor boli transmisibile (P.P.C, Bluetongue, E.S.T, Influienţa Aviară, Salmonelozele la păsări, Rabia), precum şi  a altor boli prevăzute în programul strategic aprobat pentru acest an; 

⇒ asigurarea bazei materiale pentru efectuarea acţiunilor sanitare veterinare programate, respectiv, medicamente. produse biologice, kituri, reactivi, dezinfectante, instrumentar şi ustensile;

⇒ întărirea autorităţii şi a responsabilităţilor medicilor veterinari din cadrul unităţilor medicale teritoriale ca verigă importantă de legătură pentru comunicare, informare, supraveghere şi exercitare a activităţii profesionale, între D.S.V.S.A. şi crescătorii de animale;

⇒ monitorizarea implementării legislaţiei privind activitatea de identificare şi inregistrare a animalelor, precum şi efectuarea corecţiilor ce se impun, pentru o mai bună gestionare a bazei de date;

⇒ monitorizarea focarelor de boală declarate, eliminarea operativă a animalelor bolnave, executarea dezinfecţiilor şi a altor acţiuni specifice în vederea stingerii focarelor respective;

⇒ verificarea modului de implementarea a acţiunilor de profilaxie generală, a normelor de biosecuritate, protecţia şi bunăstare a animalelor.

⇒ supravegherea şi controlul respectării legislaţiei privind utilizarea medicamentelor, în special a antibioticelor şi antiparazitarelor, a furajelor medicamentate, precum şi circulaţia acestora.

⇒ implementarea legislaţia privind ecarisarea teritoriului, prin gestionarea şi predarea cadavrelor de la animalele moarte la unitatea de neutralizare, cu spijinul autorităţiilor locale;

⇒ despăgubirea proprietarilor de animale şi păsări în vederea lichidării rapide a unor focare de boli transmisibile la animale şi păsări, inclusiv pentru cazurile de suspiciuni de boală, care implică tăierea sau uciderea acestora, cu respectarea H.G. 1214 / 2009. cu modificările și complectăriile ulterioare,

⇒ menţinerea gradului de transparenţă la nivelul D.S.V.S.A şi a Colegiului Medicilor Veterinari judeţean prin publicarea pe situl acestora a informaţilor specifice activităţii noastre, despre modificările legislative în domeniu sanitar-veterinar şi alte informaţii de interes public;

⇒ comunicare şi colaborare cu instituțiile județene, implicate, cu asociaţii profesionale şi alte organizaţii civice, prin participarea la analize şi dezbateri organizate;

      ​Creşterea responsabilităţii medicilor veterinari, pentru implementarea strategiilor şi programelor prevăzute pentru acest an, impune o disciplină profesională operativă şi eficientă, o colaborare permanentă între personalul de conducere şi personalul din teritoriu, cu autorităţiile judeţene şi locale implicate, cu organizaţiile profesionale, în interesul dezvoltării economice şi nu în ultimul rând a bunăstării populaţiei judeţului nostru.

FOTO: Poșta din Alțâna, la un pas să fie mistuită de flăcări

0

În cursul nopții, pompierii militari ai Stației Agnita au intervenit pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit în localitatea Alțâna la o clădire dezafectată și lipită de clădirea în care funcționează poșta.

S-au mobilizat de urgență două autospeciale de stingere și un echipaj SMURD. Incendiul, generat de un scurtcircuit electric produs la instalația electrică care alimenta poșta, a fost lichidat prompt, fără ca acesta să se propage la clădirea postei. Au ars aproximativ 40 mp de acoperișul clădirii dezafectate.

FOTO: Accident mortal între Slimnic și Șura Mare. Traficul este blocat total

0
FOTO: Accident mortal între Slimnic și Șura Mare. Traficul este blocat total

Un accident grav de circulație s-a produs în urmă cu puțin timp între localitățile Slimnic și Șura Mare. Din primele informații, o autoutilitară, un autocamion și o mașină au intrat în coliziune.

Conform martorilor, patru persoane au fost rănite, la fața locului fiind detașate mai multe echipaje de Poliție și prim-ajutor. Din nefericire, una dintre victime a decedat.

Conform ISU SIBIU, în accident au fost implicate cinci persoane. S-au acordat îngrijiri medicale și echipajele SMURD au transportat la spital doi bărbați, conștienți, unul cu traumatism umăr și altul cu diverse plăgi. Și echipajele SAJ au transpotat tot două victime, una de 29 ani, cu traumatism cranio-cerebral acut închis și alta de 19 ani, cu atac de panică. Toți ocupanții autoturismului fiind din localitatea Hașag.

Din primele cercetări efectuate la fața locului, a rezultat faptul că, în timp ce conducea un autoturism pe DN 14, dinspre Slimnic spre Șura Mare, pe un tronson de drum în curbă periculoasă la dreapta, un șofer în vârstă de 30 de ani a ieșit parțial în afara părții carosabile, pe acostament, iar în încercarea de a redresa autoturismul, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu o autoutilitară și un autocamion conduse dinspre Sibiu spre Slimnic.

Se preconizează ca traficul să se reia în 20 – 30 de minute.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență pe DN14, ieșirea din Șura Mare spre Slimnic cu 2 echipaje SMURD dintre care unul cu medic, un echipaj descarcerare alături de un echipaj SAJ la un accident rutier produs între două vehicule. Din primele informații sunt implicate patru persoane dintre care una decedată.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

FOTO: Accident cu victime pe Valea Oltului. Se circulă îngreunat

0

Polițiștii rutieri intervin în acest moment la un accident rutier soldat cu rănirea a patru persoane.

Din primele verificări se pare că ar fi vorba de o coliziune între două autoturisme produsă pe DN7, în localitatea Călimănești, în urma căreia a rezultat rănirea a patru persoane.

Traficul se desfășoară alternativ pe un singur sens de mers.

EDITORIAL: „Dar pe mine de ce nu mă ajutaţi?” – discursul urii

1
calin blaga
calin blaga

Această întrebare, cu multiplele ei variante, o aud şi citesc tot mai des. Vine de la români care critică intens pe internet şi nu numai acţiunile de ajutor ale refugiaţilor ucraineni. Ce ascunde de fapt această întrebare?

Nu neagă nimeni faptul că România are mulţi oameni săraci. Sunt implicat de peste 20 de ani şi în multe acţiuni sociale în judeţul Sibiu. Am văzut involuţia sărăciei de la noi. Vom avea mereu oameni care necesită ajutor. Numărul lor a scăzut la noi în judeţ, dar a rămas semnificativ. Dar mulţi din aceşti oameni săraci beneficiază deja de mulţi ani de ajutoare permanente sau ocazionale de la autorităţi şi multe asociaţii non-profit. Şi există două tipuri de sărăcie: aceia care trec printr-o perioadă dificilă a vieţii, dar cu ajutor reuşesc să se redreseze şi aceia care se complac în „starea de sărăcie” pentru a profita de pe urma donatorilor de orice fel. Cred că mulţi din aceştia din urmă au prins o „ură” pe refugiaţii ucraineni şi ajutoarele destinate acestora. Cumva simt că li s-a luat „pâinea de la gură”.

Situaţia refugiaţilor este una deosebită, de criză. Oamenii care fug din calea războiului au nevoie de ajutor temporar până se regăsesc. Fie că se relochează sau se întorc la casele lor după război. Sunt oameni din toate categoriile sociale. Normal că apelează la sprijin cei mai săraci sau cei care nu au reuşit să fugă din calea războiului cu prea multe la ei. Iar empatia românilor s-a dovedit exemplară pentru aceştia.

Dar întrebarea din titlu cred că mai ascunde ceva. Ea nu vine doar de acea categorie de români „săraci” abonaţi la ajutoare. Provine şi din războiul cibernetic. Şi este parte dintr-un întreg mesaj răspândit de Rusia. Se încearcă justificarea invaziei, neglijarea efectelor războiului, minimalizarea problemei ucrainene şi stârnirea urii pentru străini, în cazul acesta refugiaţii ucraineni. Mesajele încă nu prind la publicul larg din România. Dar sunt tot mai des răspândite în online. Să ne amintim că şi în anii 40-50 „Mama Rusie” s-a folosit de elemente din păturile de jos, multe chiar din mediul infracţional, pentru a instaura dictatura în România. Se pare că lecţia stalinismului este urmată şi de Putin, doar că foloseşte instrumente online deocamdată în Europa.

Închei printr-un răspuns primit acum 20 de ani despre cum trebuie să ajutăm oamenii din jurul nostru. Cred că este şi acum un bun răspuns la întrebarea din titlu. Unui om la nevoie dă-i imediat un peşte să mănânce. Apoi dă-i o undiţă şi învaţă-l să pescuiască!

Mesajul Rectorului Universității „Lucian Blaga” din Sibiu adresat comunității academice sibiene

0

Mesajul Rectorului Universității „Lucian Blaga” din Sibiu adresat comunității academice sibiene

Stimate colege,

Stimați colegi,

Dragi studente și studenți,
Perioada de pandemie pe care am traversat-o împreună a fost dificilă nu doar din cauza riscurilor și a restricțiilor, ci și pentru că ne-a obligat să ieșim din anumite zone de confort, să învățam rapid lucruri noi, să găsim rezolvări la probleme cu care nu ne mai confruntaserăm. Însă de cele mai multe ori caracterele puternice se călesc în momente grele. Se spune că marinarii buni sunt aceia care au trecut prin furtuni. Chiar dacă nu ne-a plăcut deloc perioada, e bine să nu uităm lecțiile pe care le-am învățat cu toții în timpul ei.

Începând cu data de 9 martie, am ieșit din starea de alertă. Optimismul pe care ni-l produce o asemenea măsură vine în prelungirea bucuriei că am putut relua activitățile didactice față în față, că ne-am putut revedea în sălile de curs. Noi, la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, am făcut acest lucru încă din luna ianuarie. A fost atunci un gest responsabil și curajos al comunității noastre și ne bucurăm că, în pofida oricăror temeri, am reușit să privim cu speranță către viitor. Am fost împreună în această provocare studenți, profesori și personal administrativ. Am arătat că ne pasă, am făcut eforturi și am răzbit împreună.

Desigur că virusul nu a dispărut peste noapte. Am fi naivi să credem acest lucru sau să ne comportăm ca și cum ar fi așa. Libertatea presupune de fiecare dată o responsabilitate sporită. Să ne purtăm în continuare responsabil, protejându-ne pe noi și, mai ales, pe cei dragi nouă. Normele de igienă sanitară nu trebuie să fie impuse printr-o lege pentru a fi respectate. Suntem liberi să ne facem, ca de fiecare dată, propriile alegeri. Însă fiecare alegere presupune anumite consecințe. Igiena mâinilor, atenția la semnalele transmise de propriul corp, distanțarea fizică sau purtarea măștii de protecție în spații aglomerate sunt măsuri pe care fiecare dintre noi are libertatea, dar și datoria morală să le ia pentru a opri transmiterea virusului și a nu ne mai întoarce niciodată la perioada pe care tocmai am traversat-o.

În sfârșit, să nu uităm că în ultima vreme am învățat multe lucruri. Ne-am dezvoltat mult cunoștințele digitale și ar fi păcat să nu le mai folosim și de acum înainte, mai ales că lumea viitorului va avea mare nevoie de asemenea abilități. Sunt numeroase aplicații, platforme sau instrumente de comunicare pe care comunitatea noastră le va folosi și mai departe, ajutând astfel la comunicarea rapidă, la eficiența administrativă sau la creșterea calității procesul didactic.

Nu știu dacă pandemia ne-a făcut mai buni, dar cu siguranță ne-a făcut mai competenți. Să folosim în continuare cunoștințele dobândite, puterea și capacitatea de a ne reinventa pentru a face față provocărilor viitorului. Pentru că, așa cum se spune adeseori, „unele drumuri încep abia atunci când ai ajuns la capătul lor…”.

Multă sănătate și mult succes!

Sorin Radu

Orfanii din Ucraina, ajunşi la Prod, au adus pacea politică

0

Micul sat Prod, ce aparţine de comuna Hoghilag (jud. Sibiu) răsună de câteva zile de glasuri de copii. Aici a sosit un grup de 28 de orfani din Ucraina. Locuiesc acum la Casa Parohială a Bisericii Evanghelice din Prod, unde sunt în grija Asociaţiilor Phoneo, Restore şi NEEMIA. Dar aceşti micuţi orfani, purtaţi de soartă în nordul judeţului Sibiu, au adus cu ei pacea politică. Ieri, senatorul USR, Claudiu Mureşan, alături de primarul PNL al comunei Sadu, Valentin Ivan şi primarul PSD al comunei Hoghilag, Nicu Lazăr au servit masa copiilor ucraineni. Şi nu doar atât. Au adus daruri multe. Senatorul Mureşan s-a oferit să suporte cheltuielile cu prânzul o dată pe săptămână.

Primarul Hoghilagului, cunoscut pentru multiplele realizări din comună, a reuşit să aducă la aceeaşi lucrare socială oameni din tot spectrul politic. Mulţi alţi localnici şi reprezentanţi de firme din zona de nord a judeţului au oferit sprijin acestor copii. Căminul Cultural din localitate este sală de mese şi de joacă pentru micii ucraineni.

„Binefăcătorul” din umbră: Thomas Kraus

Cele trei asociaţii care au adus copiii în zonă şi se ocupă de ei au arătat deschidere pentru colabore cu localnicii, autorităţi şi firme. Thomas Kraus, consilier judeţean PNL s-a ocupat de aducerea copiilor şi coordonează întreaga activitate de la Prod cu ajutorul voluntarilor din cele trei asociaţii. „Toţi copii sunt bine, sănătoşi. Au avut parte de un consult medical” ne-a declarat Thomas Kraus. Copiii vin din Kiev şi sunt însoţiţi de directoarea orfelinatului şi o educatoare.

Iar locuitorii din Prod, puţini câţi sunt, ajută fiecare cum pot. De la preparatul şi servitul mesei, la oferirea de alimente sau petrecerea timpului cu copiii ucraineni. Un om din Dumbrăveni a sacrificat un porc din ogradă pentru a oferi copiilor un plus de hrană.

Deşi războiul din Ucraina a dus aceşti orfani într-o altă ţară, cu altă limbă şi cultură, la Prod ei au găsit un mic paradis, creat de oamenii cu suflet mare din această zonă.

FOTO: Grenadă din al doilea război mondial, găsită pe strada General Nicolae Ioniță Dascălescu din Sibiu

0

În această după amiază, echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a intervenit în municipiul Sibiu, str. General Nicolae Ioniță Dăscălescu.

Intervenția a fost realizată pentru asanarea unei grenade ofensive din cel de-al doilea război mondial, ce a fost descoperită de un cetățean care efectua lucrări de amenajare în curtea gospodăriei.

S-a procedat la cercetarea, identificarea și ridicarea în vederea
transportării, depozitării și distrugerii ulterioare.

VIDEO: Amenzi uriașe pentru doi sibieni. Au aruncat la ghenă materiale de construcții

0

Doi bărbați au fost surprinși acum două zile, de camerele de luat vederi, aruncând materiale de construcții și saci cu moloz, la platforma de colectare selectivă de pe strada Aurel Popa.

Pentru că acel lucru este total interzis, Poliția Locală va aplica amenzi între 10.000 și 20.000 lei, conform prevederilor legale.

VIDEO: Un magazin de optică medicală din Promenada Mall Sibiu, ținta unor hoți. Nu este prima dată!

0

Doi „clienți” au fost surprinși de camerele de supraveghere a unui magazin de optică medicală din interiorul Promenada Mall din Sibiu, în timp ce furau două perechi de ochelari.

Furtul s-a produs în cursul zilei de astăzi, cei doi hoți asigurându-se temeinic că nu sunt văzuți. Cu o rapiditate de profesionist, bărbatul a palmat două perechi de ochelari și a plecat liniștit. Prejudiciul se ridică la aproximativ 2000 de lei, fiind vorba de ochelari Dolce&Gabbana și Ray Ban.

Nu este prima dată când au existat astfel de furturi, ultimii autori returnând ochelarii, asta după ce imaginile furtului au apărut în mass-media. De obicei, hoții intră în magazinele vizate și pun tot felul de întrebări banale, menite să distragă atenția vânzătorului.

Au fost depuse trei oferte pentru ultima secţiune a Autostrăzii Sibiu-Piteşti

0
autostrada

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, joi, că au fost depuse trei oferte pentru ultima secţiune a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, costurile estimate fiind între 5,3 şi 5,8 miliarde de lei, fără TVA.

„Una din cele două secţiuni ale tronsonului care traversează Carpaţii, între Cornetu şi Tigveni, are o lungime de 37,4 km şi un cost estimat cuprins între 5,3 şi 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Constructorii români, austrieci, spanioli, italieni şi turci care concurează pentru secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti vor avea la dispoziţie maxim 14 luni pentru proiectare şi 59 de luni pentru execuţie, după semnarea contractului”, a scris, pe Facebook, ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, câştigătorul va trebui să construiască: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie), două noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) şi un ecoduct, în zona localităţii Călineşti, iar lucrările vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile.

„În momentul finalizării celor 5 secţiuni, Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km şi va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe Coridorului Rin-Dunăre (Coridorul 4 Paneuropean). La ora actuală, secţiunile 1 şi 5 sunt în construcţie, secţiunea 4 este în etapa de elaborare a proiectului tehnic, iar secţiunea 2 (pentru care s-a semnat contractul în luna februarie) urmează să intre în scurt timp în faza de proiectare”, a mai scris Grindeanu pe reţeaua de socializare. 

Clubul Gaz Metan Mediaș, sancționat de Comisia de Disciplină

0

Comisia de Disciplină din cadrul Federaţiei Române de Fotbal a sancţionat clubul Gaz Metan Mediaş cu scăderea a încă 8 puncte din clasamentul Ligii I pentru neplata datoriilor către patru foşti angajaţi, informează, joi, site-ul oficial al FRF.

Cei patru foşti angajaţi pentru care gruparea sibiană a fost sancţionată acum sunt antrenorul principal Mihai Teja, secundul Eusebiu Iulian Tudor, Mircea Diaconescu (analist video) şi preşedintele Ioan Mărgineanu.

Pentru neplata restanţelor salariale către fiecare dintre aceştia, Gaz Metan Mediaş a fost penalizată cu câte 2 puncte.

În urma depunctării, Gaz Metan Mediaş rămâne în clasamentul sezonului regulat cu 2 puncte şi va începe play-out-ul de pe ultimul loc cu 1 punct.

Până acum, CS Gaz Metan Mediaş a fost sancţionată în total cu 22 puncte prin deciziile Comisiei de Disciplină şi Etică din 11.02.2022 (2 puncte), 23.02.2022 (8 puncte), 02.03.2022 (4 puncte) şi 09.03.2022 (8 puncte).

Senatorul USR Ştefan Pălărie a venit la Sibiu să afle despre învăţământul dual

0
Stefan Palarie Ruxandra CIbu Deaconu Mihaela Seusan

Senatorul USR Ștefan Pălărie, membru în Comisia pentru învățământ din Senatul României, a făcut mai multe vizite astăzi la Sibiu la unităţi educaţionale care predau în sistem dual. El a profitat de Ziua Meseriilor şi a vizitat liceele tehnologice Henri Coandă şi Independenţa. Senatorul s-a arătat foarte interesat în a promova în parlament mai mult conceptul de învăţământ dual.

De dimineaţă senatorul USR a vizitat şi grădiniţa de la fabrica sibiană Continental. Aici a discutat despre investiţia în educaţie de la grădiniţă până la facultate pe care investitorii de la Continental o fac la Sibiu.

Pălărie s-a arătat impresionat de reuşita învăţământului dual de la Sibiu spre deosebire de alte judeţe din ţară. „Există la nivelul parlamentarilor USR un grup de lucru care dorește să introducă stimulente pentru învățământul dual” a anunţat senatorul Pălărie. Tot el a precizat că în urma discuţiilor de astăzi de la Sibiu cu diferiţi factori implicaţi în domeniul învăţământului dual a înţeles mai bine de ce este nevoie din partea legislativului. „Stimulentele pot include deductibilități suplimentare pentru firmele implicate în învățământul dual. Este nevoie și de consiliere și îndrumare pentru elevii care pot merge in învățământul dual” a mai precizat senatorul Pălărie. El a declarat că va merge prin ţară să vadă şi alte exemple de învăţământ dual, astfel încât propunerea legislativă să fie făcută cu sprijinul celor direct implicaţi în acest tip de educaţie.

Alături de senatorul USR au fost şi preşedinta organizaţiei judeţene USR, Ruxandra Cibu Deaconu, cât şi consiliera locală de la Cisnădie, Mihaela Seuşan, profesor.

Consiliul Județean invită sibienii la GALA SPORTULUI în Sala Transilvania

0
Gala Sportului Sibiu 2020
  • Evenimentul va avea loc marți, 15 martie 2022, la ora 17, și va fi transmis în direct pe Facebook
  • Vor fi acordate peste 60 de premii, în valoare de 100.000 lei, fonduri din bugetul județului Sibiu
  • Sibienii pot participa gratuit la Gală, în limita locurilor disponibile

Consiliul Județean Sibiu organizează marți, 15 martie 2022, evenimentul de premiere a celor mai buni sportivi și antrenori ai anului 2021 și de acordare a titlurilor de Ambasador al Sportului și Merit pentru întreaga activitate. Este vorba despre Gala Sportului Sibian, ajunsă la cea de-a III-e ediție, un eveniment apreciat și așteptat de sportivii sibieni.

Dacă primele două ediții s-au desfășurat într-un cadru restrâns, la sediul Consiliului Județean Sibiu, anul acesta, Gala Sportului Sibian va fi găzduită la Sala Transilvania, care beneficiază de o capacitate generoasă de 1.777 de locuri. Valorificând această oportunitate oferită de Sala Transilvania, Consiliul Județean Sibiu a transmis invitația de a participa la Gală către oficialitățile locale, către corpul diplomatic din Sibiu, parlamentarii de Sibiu, consilierii județeni, precum și către mediul de afaceri din județul nostru. De asemenea, Consiliul Județean Sibiu invită sibienii care iubesc sportul și care îi susțin pe cei care practică un sport de performanță, să participe la acest eveniment, în limita locurilor disponibile.

Premiile vor fi înmânate de către președinta Daniela Cîmpean, alături de vicepreședinții Marcel Luca și Vlad Vasiu, precum și de administratorul public al județului, Adrian Bibu. Acestea vor consta în trofee și cupe, o diplomă, flori și o sumă de bani cuprinsă între 1.000 lei și 7.500 lei, în funcție de categoriile pentru care sunt decernate. Cuantumul brut al premiilor este de 100.000 lei, sumă asigurată din bugetul local al județului Sibiu.

Reamintim categoriile pentru care vor fi decernate premiile:

  • CEL MAI BUN SPORTIV al județului Sibiu în anul competițional curent, 3 premii și 7 mențiuni: sport OLIMPIC și sport NEOLIMPIC
  • CEL MAI BUN ANTRENOR al județului Sibiu în anul competițional curent, 3 premii și mențiuni: sport OLIMPIC și sport NEOLIMPIC
  • TINERE SPERANŢE, locurile 1 – campioni naționali, în campionatele naționale şi câștigători republicani în concursurile republicane: sport OLIMPIC
  • MERIT PENTRU ÎNTREAGA ACTIVITATE
  • AMBASADOR AL SPORTULUI în Județul Sibiu
  • JOCURI SPORTIVE SENIORI
  • JOCURI SPORTIVE JUNIORI
  • PREMIU SPECIAL PENTRU ASOCIAȚIILE PE RAMURĂ DE SPORT CU CEA MAI SEMNIFICATIVĂ ACTIVITATE

Sibienii care nu pot participa la eveniment sunt invitați să vizioneze Gala Sportului Sibian începând cu ora 17 pe pagina de Facebook Consiliul Judetean Sibiu și Daniela Cimpean – Presedinta Consiliului Judetean Sibiu.

După încheierea evenimentului, tabelul nominal cu toți premianții va fi publicată pe site-ul Consiliului Județean Sibiu, la rubrica Anunțuri de evenimente.

Consiliul Județean Sibiu deschide sesiunea de depunere a proiectelor pentru Agendele județului

0
  • Au fost aprobate ghidurile de finanțare
  • Suma alocată este de 2.750.000 lei pentru finanțarea proiectelor

În urma aprobării ghidurilor de finanțare pentru agendele județului Sibiu, în cadrul ședinței extraordinare din data de 11 martie 2022, Consiliul Județean Sibiu deschide sesiunea de depunere a proiectelor pe agendele culturală și dezvoltare a comunității, sportivă, educațională și cea pentru tineret.

Cei interesați pot depune proiecte la sediul instituției, pe strada General Magheru, nr.14, la Centrul de Informare pentru Cetățeni situat la parter, de luni până vineri, în următoarele perioade:

  • Între 12.03 – 11.04.2022, ora 16, pentru agendele culturală și dezvoltare a comunității, educațională și cea pentru tineret
  • Între 12.03 – 28.03.2022, ora 16, pentru agenda sportivă, atât pentru structuri publice, cât și pentru structurile private

Ghidul și anexele aferente, precum și Regulamentul și anexele aferente se găsesc pe site-ul Consiliului Județean Sibiu www.cjsibiu.ro, la secțiunea Acțiunile noastre.

Suma totală alocată din bugetul local al județului pentru susținerea acestor proiecte se ridică la 2.750.000 lei, cu peste 5% mai mult decât în anul 2021 și cu peste 25 % mai mult față de anul 2020. Astfel, bugetul alocat Agendei Sportive va beneficia de o creștere de 75.000 lei pentru finanțarea proiectelor propuse de către structurile de drept privat și 100.000 pentru proiectele structurilor de drept public.

Agendele vor fi bugetate în anul 2022 cu următoarele sume:

  • 1.300.000 lei – Agenda Culturală și dezvoltare a comunității
  • 1.050.000 lei – Agenda Sportivă, din care 800.000 lei pentru proiectele propuse de structurile de drept privat, și 250.000 lei proiectele structurilor de drept public
  • 150.000 – Agenda Educațională
  • 250.000 – Agenda de și pentru Tineret

Consiliul Județean Sibiu continuă să susțină și să promoveze proiecte care abordează activități în aer liber, ce pun în evidență valorile naturale și patrimoniul cultural al județului Sibiu, în contextul în care, atât anul 2021, cât și anul 2022 au fost declarați Anii Drumeției. Acest program este inițiat și finanțat de CJ Sibiu pentru a promova județul Sibiu ca destinație atractivă pentru ecoturism, de a regenera infrastructura de drumeție din județ și de a valorifica resursele naturale prin intermediul activităților prietenoase cu mediul înconjurător.

Totodată, CJ Sibiu încurajează unitățile de învățământ din mediul rural și din orașele mici să propună proiecte care pot fi finanțate prin Agenda Educațională. Acestea vor viza activități pentru combaterea și reducerea discriminării, a violenței și a abandonului școlar în care elevii vor fi implicați, precum și organizarea de acțiuni extrașcolare care promovează drumeția, viața activă în natura, protejarea mediului, reciclarea, plantarea de copaci și pomi fructiferi și patrimoniul cultural. De asemenea, unitățile de învățământ pot solicita finanțare pentru proiecte prin care sunt derulate acțiuni pentru sănătate, igienă, sesiuni, seminarii și care au în vedere realizarea de parteneriate între rural și urban pentru a spori egalitatea de șanse.

Nu în ultimul rând, toate proiectele depuse trebuie să țină cont de politica implementată la nivelul CJ Sibiu și a instituțiilor din subordine privind eliminarea plasticului de unică folosință în cadrul evenimentelor organizate.

Ada González și Ștefan Meșter, invitați speciali ai Galei de Balet

0

Ada González, solistă a Operei Naționale București și Ștefan Meșter, balerin al aceleiași instituții, sunt invitații speciali ai Galei de balet, prezentată de Teatrul de Balet Sibiu, la Sala Mare a Centrului Cultural „Ion Besoiu” Sibiu, sâmbătă, 19 martie 2022 și duminică, 20 martie 2022, de la ora 19:00. Programul galei va reuni momente atât de balet clasic, cât și de dans contemporan, din spectacole precum: „Baiadera”, „Carmen”, „Raimonda”, „La fille mal gardée”, „Motus”, dar și un scurt moment din spectacolul „Romeo și Julieta”, coregrafia Marcello Algeri, care va avea premiera în acest an la Teatrul de Balet Sibiu.

Ada González s-a format ca balerină la Centre de Dansa de Catalunya, Spania, unde i-a avut ca profesori principali pe Roser Muñoz și Joan Boix. În anul 2011 a câștigat primul loc la Certamen Internacional de Dansa „Ciutat de Barcelona”. La terminarea studiilor s-a alăturat Teatrului de Balet Sibiu, unde în foarte scurt timp a devenit solistă, interpretând roluri precum Clara în „Spărgătorul de nuci”, Gulnara în „Corsarul”, și, din anul 2014, a interpretat rolurile principale în spectacolele „Giselle”, „Lacul Lebedelor”, „Frumoasa din pădurea adormită”, „Don Quixote”, „La fille mal gardée” și „Anna Karenina”, pe lângă alte roluri în producții de balet clasic și neoclasic ale companiei. Din 2016 este angajată a Operei Naționale București ca solistă, adăugând în repertoriul ei roluri precum Julieta în „Romeo și Julieta” (rolul cu care a fost nominalizată la categoria „Cea mai bună balerină” la Gala Premiilor Operelor Naționale în 2017), Swanilda în „Coppelia”, Alba în „Albă ca zăpadă”. A fost invitată la numeroase gale de balet în România, dar și la evenimente internaționale în Spania, Italia sau Japonia. A colaborat cu Opera de Stat Plovdiv, Bulgaria, Les Ballets de France și Opera Comică pentru Copii, București. În 2019, a primit premiul pentru „Cel mai bun parcurs profesional”, în orașul ei natal Barcelona, în cadrul „Premiilor de Dans, ediția a III-a”.

Ștefan Meșter, absolvent al Liceului de Coregrafie si Artă Dramatică „Octavian Stroia”, promoția 2010, și-a început cariera ca balerin profesionist la Opera Națională Română Cluj-Napoca, a continuat apoi timp de cinci ani la Teatrul de Balet Sibiu, interpretând roluri importante, precum Rothbart în „Lacul Lebedelor”, Hans în „Giselle”, Alexei Karenin în „Anna Karenina” etc. Din anul 2016, este balerin al Operei Naționale București. A fost invitat la numeroase gale de balet atât în Spania, cât și în România, din care enumerăm „Catalunya dansa contra el càncer”, gală a concursului „Certamen Internacional de Dansa Ciutat de Barcelona”, „Gala Ballarins Catalans al món”, și nu în ultimul rând rolul prințului Desirée în „Frumoasa din pădurea adormită”, cu școala „Sa Nau”.

Gradul de ocupare a sălii de spectacol crește la 100%. Se anulează toate restricțiile.

Accesul publicului la spectacolele Teatrului de Balet Sibiu va fi permis tuturor spectatorilor și nu va fi condiționat de nicio restricție, odată cu încetarea, începând de miercuri, 9 martie 2022, a aplicabilității Hotărârii Guvernului nr. 171, din 3 februarie 2022, privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României. Teatrul de Balet Sibiu crește gradul de ocupare a sălii de spectacol de la 30% la 100%. Purtarea măștii de protecție, deși nu mai este obligatorie, este recomandată în spațiile aglomerate. Biletele pentru spectacolele Teatrului de Balet Sibiu pot fi cumpărate de la sediul administrativ al instituției (Parcul Tineretului, nr. 1, Sibiu) sau online, fără niciun comision sau cost suplimentar, de pe site-urile kompostor.ro și sibiuballet.ro

Program Teatrul de Balet Sibiu

Gală de Balet 

Dans contemporan, balet clasic și neoclasic

19, 20 martie 2022, ora 19.00

Centrul Cultural „Ion Besoiu” Sibiu

Durată aproximativă: 1 h 30 min

ROTARACT Club Sibiu acoperă cheltuielile pentru operația la ochi a unuia dintre copiii de la Centrul de Plasament ‘Gulliver’ Sibiu

0

La unul dintre controalele regulate care le sunt efectuate copiilor de la Centrul de Plasament ‘Gulliver’, unul dintre copii a fost diagnosticat cu boala Keratokonus.

Având ca și proiect pe acest mandat asigurarea bunăstării copiilor de la ‘Gulliver’, membrii ROTARACT Club Sibiu au reacționat prompt și au decis să suporte în totalitate costurile operației.

Operația a fost efectuată în data de 9 martie la Cluj-Napoca prin tehnica laser și a costat aproximativ 5500 de lei.

‘Când ni s-a adus la cunoștință stadiul avansat în care se află boala și faptul că băiatul riscă să își piardă în decursul a 2 ani definitiv vederea, nu am putut să rămânem indiferenți și am decis că vom achita integral costurile intervenției’ spune Mihai Rusu, purtătorul de cuvânt al Rotaract Club Sibiu.

PROGRES: Unitatea de Achiziții Publice Centralizate Județul Sibiu a publicat în SEAP primul anunț

0
poza CJ Sibiu

Inițiativa înființării și operaționalizării unei Unități de Achiziții Publice Centralizate (UCA) la nivel local în județul Sibiu are printre obiectivele sale specifice asigurarea realizării de achiziții publice în condiții de eficiență economică și socială. Serviciile UCA vizează atât achiziția de bunuri și servicii recurente, necesare în mod constant funcționării autorităților contractante, cât și cele necesare realizării interesului public.

În practică, UCA acționează în numele și pentru autorități contractante beneficiare, pentru achiziția de bunuri și servicii similare și necesare mai multor autorități contractante.

De la înființarea în luna octombrie 2021 sub forma unui compartiment în cadrul structurii CJ Sibiu și până în prezent, UCA Sibiu a derulat un proces riguros de consultare a autorităților contractante subordonate și de centralizare a nevoilor acestora. Astfel, a fost identificată oportunitatea atribuirii unui prim Acord-Cadru pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou, consultarea de piață privind această achiziție desfășurându-se în luna decembrie 2021.

Ca urmare a acestor demersuri, organizația noastră vă aduce în atenție publicarea primul anunț de participare în SEAP, pentru licitația deschisă Acord cadru centralizat pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou – CN1039961/04.03.2022:

  • Valoarea totală estimată a Acordului-Cadru este între 1.721.324 și 3.442.647 RON;
  • Obiectivul Acordului-Cadru este de a asigura, în numele și pentru Utilizatorii acordului-cadru, produsele de papetărie și birotică, precum și livrarea acestora la adresele indicate de către fiecare Utilizator, conform nevoilor acestora și limita bugetului alocat cu această destinație;
  • Valoarea estimată a celui mai mare Contract subsecvent este de 1.147.549 RON, fără TVA și se raportează la o perioadă de 12 luni;
  • Durata Acordului-Cadru este de 36 de luni;
  • Data limită de depunere a ofertelor este 18.04.2022, ora 15:00;

Pentru mai multe informații privind participarea la licitația deschisă Acord cadru centralizat pentru articole de birotică, produse de papetărie și furnituri de birou – CN1039961/04.03.2022, vă rugăm accesați platformaSEAP (e-licitatie.ro) .

Pentru înființarea UCA Sibiu și pregătirea și organizarea primelor două proceduri de achiziție de către UCA Sibiu, Agenția Națională de Achiziții Publice oferă Consiliului Județean Sibiu asistență zilnică prin intermediul unei echipe formate din reprezentanți ai Băncii Europene de Investiții și consultanți ai consorțiului condus de Ernst & Young, în cadrul proiectului SIPOCA 625 ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”.

SIBIU: Program extins pentru obținerea cărților de identitate

0
buletin

După încetarea stării de alertă (9 martie 2022), cărțile de identitate provizorii și vizele de reședință a căror termen de valabilitate a expirat începând cu data de 01.03.2020, mai sunt valabile încă 90 de zile.

Având în vedere solicitarea mare de programări pentru obținerea unei cărți de identitate valabile, Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu din cadrul Primăriei Sibiu extinde calendarul lunar al programărilor online, numărul de intervale orare disponibile crescând de la 1.344 la 1.576 pe lună.

Programul de preluare a actelor se modifică în consecință, astfel că se pot depune acte după cum urmează:

  • Luni 8:30-13:00 14:00-16:00
  • Marți și joi 8:30-13:00 14:00-16:00
  • Miercuri: 8:30-13:00 14:00-18:00
  • Vineri 8:30-13:00

Programul de eliberare a actelor a rămas același, termenul de eliberare a cărților de identitate fiind între 5 și 10 zile de la data depunerii actelor, în funcție de gradul de încărcare.

IMPORTANT: Preluarea documentelor se realizează exclusiv în baza programărilor online pe site-ul Primăriei www.sibiu.ro, secțiunea Programări online/ Evidența Persoanelor. Pentru a evita decalarea programărilor, cetățenii sunt rugați să aibă pregătite toate documentele necesare ce trebuie depuse și să achite în prealabil taxele necesare la casieriile Direcției Fiscale Locale Sibiu, la oficiile poștale sau online, prin intermediul aplicației ghiseul.ro.

Persoanele care nu au posibilitatea să efectueze o programare online, pot apela numărul 0269/208845, iar un funcționar va face această programare online în numele lor.

PRIN EXCEPȚIE, cetățenii care solicită eliberarea unor noi acte de identitate în urma pierderii, furtului sau deteriorării acestora sau în urma schimbării numelui de familie prin căsătorie/divorț, documentele pot fi primite fără programare online dat fiind faptul că aceste persoane sunt în situația de a nu se putea legitima. Aceste persoane sunt rugate să apeleze 0269/208845 sau să scrie pe evidentapersoanelor@sibiu.ro pentru a li se comunica data și ora la care se pot prezenta.

Reamintim faptul că Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu nu eliberează acte de identitate în regim de urgență și nu există taxe speciale de urgență.

Cum să reciclezi și de ce ar trebui să o faci?

0
România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata de reciclare a deșeurilor, de doar 14%, potrivit unui infografic al Monitorului Social. Doar Malta reciclează un procent mai mic din totalul deșeurilor municipale generate (6%).

România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata de reciclare a deșeurilor, de doar 14%, potrivit unui infografic al Monitorului Social. Doar Malta reciclează un procent mai mic din totalul deșeurilor municipale generate (6%).

IMPORTANȚA RECICLĂRII
De ce ar trebui să reciclăm? Este un concept destul de simplu. Când transformi ceva vechi în ceva nou, este benefic pentru mediu în mai multe moduri. Materialele și resursele naturale nu sunt irosite. Se economisește energie în timpul procesului de fabricație. Sunt mai puține deșeuri care ajung la gropile de gunoi. Ca să nu mai vorbim că ajută la menținerea în siguranță a faunei sălbatice.


Cu toții putem face diferența practicând reciclarea adecvată. După cum spune situl de gunoi și reciclare din Arlington Virginia, „Reciclabilele sunt colectate la nivel local, dar sunt afectate la nivel global”.

CUM SE RECICLEAZĂ
Principalul obstacol în calea reciclării este înțelegerea procesului. Asta înseamnă să știi unde și ce să reciclezi. Fiecare oraș are propriile reglementări și procese de reciclare. Asigurați-vă că vă faceți cercetările.
UNDE SE RECICLE
Există o serie de locuri pe care le puteți amenaja pentru o reciclare ușoară. Casa ta se va baza pe reglementările locale ale orașului.

Consultați departamentul de reciclare pentru a afla lucruri precum:
Ce tip de recipient ar trebui să folosiți?
Când și cum sunt colectate materialele?
Ce articole sunt acceptate?
Trebuie să programați o ridicare specială (deșeuri electronice sau metale)?
Există anumite particularități care ar împiedica reciclarea articolelor dvs.

CE SĂ RECICLEZI?
Sunt puține materiale care nu pot fi reciclate. Cele mai comune materiale reciclabile includ hârtia, bateriile, materialele plastice și sticla.

Hârtie
Potrivit unor studii, produsele din hârtie reprezintă cel mai mare procent lume. Aceasta este o tendință ascendentă care poate continua să se îmbunătățească. Asigurați-vă că nu păstrați reviste, cutii de carton și corespondență departe de gunoi.

Plastic
Plasticul pune un factor de stres suplimentar pentru depozitele de gunoi, deoarece poate dura între cinci și 600 de ani pentru a se descompune.

Sticlă
 Este posibil să aveți borcane de gem, recipiente pentru dressing sau sticle de băutură care pot fi toate clătite și reciclate.

Metalele
Puteți recicla acele cutii de supă, cutii de sifon și chiar folie de aluminiu! Asigurați-vă că curățați orice particule de mâncare înainte de a le arunca în coșul de reciclare.

Baterii


Bateriile auto pot fi reciclate. Nu sunt singurul tip de baterie pe care îl puteți recicla. Stabiliți ce tip de baterie aveți și găsiți o locație de reciclare.

Deșeuri Electronice

Laptopuri, telefoane mobile și televizoare. Aceste produse pot conține substanțe toxice, așa că eliminarea lor în mod corespunzător este și mai importantă pentru planetă.

ARTICOL SUSȚINUT DE ADI ECO SIBIU

Depozit de ajutoare pentru ucraineni la Sibiu

0

Voluntarii sibieni au organizat, cu sprijinul companiei Zacaria Industrial Parks, un mega-depozit pentru colecta de ajutoare pentru refugiaţii ucraineni. Situat în laterala fostului magazin Trident de pe Şoseaua Alba Iulia, depozitul primeşte ajutoare de la sibieni, dar tot aici le şi distribuie. Acţiunea este organizată de Grupul civic Sibiul pentru toţi, fanii CSU Sibiu, Fundația Comunitară şi Fundaţia Sus Inima.

Sunt aşteptaţi aici, zilnic, donatorii persoane fizice şi firme. Aceştia se pot înscrie şi pe grupul de Facebook special creat pentru ei. Organizatorii fac apel pentru donaţii mai ales în următoarele produse: sucuri 0,5/2 litri, dulciuri, snacks-uri sărate, paste, fasole, orez, ulei, cereale, ovăz, fulgi de porumb, cacao, şampon, şerveţele umede, detergenţi, batiste nazale, produse igienă bebe, deodarant, mâncare animale.

Spaţiul a fost organizat pe secţiuni: alimente, haine, alte produse. De asemenea s-a organizat şi un spaţiu de proiecţie filme pentru copii în ucraineană. Tot aici se amenajează şi un loc de joacă astăzi. Astfel, orice refugiat care stă în judeţul Sibiu poate veni aici pentru a îşi alege îmbrăcăminte, alimente şi alte lucruri necesare.

„Programul este zilnic de luni până duminică de la 10 la 19. Oferim şi multe servicii de asistenţă medicală, juridică, psihologică, socială. Avem un parteneriat şi cu o şcoală pentru copii ucraineni în grupe speciale. Am făcut în depozit şi o cabină de probă, avem şi cărucioare de cumpărături, astfel ca experienţa să fie similară cu a unui magazin, dar totul este gratuit pentru refugiaţii din Ucraina” a declarat Claudiu Hila, unul dintre organizatori.

Un grup de refugiaţi va fi dus astăzi la meciul de baschet al echipei CSU Sibiu. Organizatorii s-au gândit şi la alte servicii pentru refugiaţi care pot fi oferite aici de firmele sibiene doritoare să ajute.

FOTO: O șoferiță grăbită s-a răsturnat cu mașina lângă Veștem

0

Un autoaccident rutier s-a produs în această dimineață, în jurul orei 6:20, pe DN1 -km. 297+250, în zona PC Veștem.

Din primele informații, o conducătoare auto în vârstă de 53 de ani, din București, în timp ce conducea autoturismul pe sensul de mers Sibiu – Vâlcea, a părăsit partea carosabilă și s-a răsturnat. În urma impactului, șoferița a fost rănită ușor, refuzând inițial transportul la spital. Însă, ca să se asigure că totul este ok, aceasta a revenit asupra deciziei și a fost transportată la spital pentru investigații suplimentare.

Cauza probabilă a evenimentului rutier ar fi neadaptarea vitezei la condițiile de drum.

„În această dimineață în jurul orei 6:20, ISU Sibiu a intervenit de urgență cu 2 echipaje SMURD dintre care unul cu medic, un echipaj descarcerare și o autospecială de stingere pe DN 1, Veștem unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă și s-a răsturnat. La fața locului o persoană de sex feminin de aproximativ 53 de ani a fost extrasă din autoturism conștientă și a primit îngrijiri medicale fiind transportată la spital pentru investigații suplimentare. Doamna a refuzat transportul inițial însă apoi a mers la spital pentru investigații suplimentare. ” a declarat Alina Voina,purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu

Primăria Sibiu anunță deschiderea Sesiunii de depunere a solicitărilor de finanțări nerambursabile din fonduri publice pentru structurile sportive de drept public

0

Primăria Municipiului Sibiu, anunță deschiderea Sesiunii  de depunere a solicitărilor de finanțări nerambursabile din fonduri publice pentru structurile sportive de drept public, din bugetul local al Municipiului Sibiu, pentru anul 2022.

Proiectele pot fi depuse începând cu data de 14.03.2022. până la data de 29.03.2022, ora 13:00 la sediul Primăriei Municipiului Sibiu, din Piața Mică, nr. 25, etajul 2, cam. 201, în timpul programului de lucru (de luni până joi în intervalul orar: 07:30 – 16.00 și vineri între orele 07:30 – 13:30) sau pot fi transmise în format electronic la adresa de mail: agendasportiva@sibiu.ro 

Toate propunerile (atât cele depuse în format fizic la sediul autorității finanțatoare, menționat mai sus, cât și cele depuse pe e-mail) vor respecta termenul final de depunere, respectiv data de 29.03.2022, ora 13:00.

Propunerile de proiecte transmise pe e-mail, vor fi confirmate de primire, prin transmiterea către ofertant a numărului de înregistrare aferent proiectului.

Cererea de finanțare și Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice pentru structurile sportive de drept public, pot fi descărcate de pe site-ul www.sibiu.ro, secțiunea Sport – cluburi de drept public 2022

   Informații suplimentare pot fi obținute prin e-mail la: agendasportiva@sibiu.ro sau telefonic: 0269.208.946.

Un pompier militar ISU, primul care a intervenit în cazul înjunghierii de pe strada Săcel din Sibiu

0

Un pompier militar ISU Sibiu a fost primul care a intervenit în cazul bărbatului înjunghiat pe strada Săcel din Sibiu. Deși se afla în timpul liber, văzând cele întâmplate, a sunat la 112 iar apoi i-a acordat îngrijiri medicale victimei.

Mincu Marian, subofițer, proaspăt încadrat la ISU Sibiu a asistat șocat la crunta agresiune, hotărând să intervină la timp pentru a-i salva viața bărbatului. Evenimentul s-a petrecut în data de 8 martie.

“Totul s-a întâmplat în fața ochilor mei și parcă era o scenă de film, părea ireal. M-a cuprins un sentiment de teamă și cu îngrijorare uitându-mă în jur am văzut că nu mai era nimeni pe stradă. În acel moment, fără să ezit am oprit mașina și am alergat spre victimă, apelând simultan numărul de urgență 112, pentru a solicita sprijinul colegilor. În acele clipe simțeam că pot cu adevărat să ajut un om, că îi pot salva viața! Deși conștient de marele pericol la care m-am expus, sentimentul nobil, că pot face un bine pentru viața unui om, a făcut ca toată teama să dispară!” spune Marian, parcă retrăind teroarea acelor clipe.

Bărbatul rănit a primit asistență medicală și a fost transportat în siguranță la spital.
Promptitudinea, curajul și inițiativa de a interveni, deși era posibil ca viața lui să fie în pericol, i-a impresionat pe șefii și colegii lui Maroan

„Curajul, empatia și sentimentul de responsabilitatea simțite de Marian, fața de omul căzut la pământ, l-au determinat să comunice cu promptitudine toate datele necesare, în dispeceratul ISU Sibiu, contribuind la mobilizarea foarte rapidă a forțelor competente.De asemenea, colegul nostru a furnizat detalii importante despre agresor și despre modul în care s-au petrecut faptele, ajutând astfel și la prinderea acestuia.” transmite ISU SIBIU

Repartizarea preșcolarilor și elevilor ucraineni în școlile din județul Sibiu

1


La nivelul INSPECTORATULUI ȘCOLAR JUDEȚEAN SIBIU s-a constituit o comisie formată din inspectorul școlar general, 2 inspectori școlari, 3 cadre didactice și un psiholog/consilier școlar pentru coordonarea activității de repartizare a preșcolarilor/elevilor la unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere.

Această comisie va avea ca principală atribuție repartizarea elevilor ucraineni ca audienți la cursurile unităților de învățământ din județul Sibiu, la cererea părintelui sau reprezentantului legal, respectiv a persoanei desemnate de către DGASPC pentru copiii cetățeni străini ucraineni neînsoțiți. Aceștia vor fi integrați în grupe/clase indiferent de efectivele de elevi existente în momentul de față.

Elevii ucraineni pot participa la activități educative în cadrul unităților de învățământ precum și în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor. Participarea la activitățile extracurriculare nu este condiționată de calitatea de audient într-o unitate de învățământ.

La intrarea în colectivitate în cadrul unităților de învățământ preuniversitar din județul Sibiu, minorii proveniți din zona conflictului armat din Ucraina vor beneficia de examinarea stării de sănătate în unitățile de învățământ, conform legislației în vigoare, și li se va elibera un document medical pentru înscrierea în colectivitate. În situația în care minorii nu sunt vaccinați, aceștia pot beneficia de schema de vaccinare conform Programului național de vaccinare derulat de Ministerul Sănătății.

De asemena, elevii care sunt nedeplasabili din cauza unei dizabilități, respectiv elevii care suferă de boli cronice sau care au afecțiuni pentru care sunt spitalizați pe o perioadă mai mare de 4 săptămâni, vor beneficia de dreptul de școlarizare la domiciliu sau în unități complexe de asistență medicală, de tip spital, în conformitate cu prevederile legale. Ca elevi audienți vor beneficia și de dreptul la alocarea unor alimente de bază tuturor copiilor din învățământul primar și gimnazial acordate prin programele sociale aflate în derulare (Programul „Lapte-corn”, programul „Masă caldă” etc.).

Menționăm faptul că, în situația în care directorii sau directorii adjuncți ai unităților de învățământ din județul Sibiu sunt contactați de către cetățeni ucrainieni care doresc înscrierea copiilor ca audienți, trebuie să informeze comisia județeană ISJ Sibiu, pentru derularea acțiunilor legale și pentru centralizarea acestor elevi.

Astăzi la sediul ISJ Sibiu a fost depusă prima cerere de acest tip de către o familie de cetățeni ucraineni care are un copil de 2 ani (dirijat spre creșa din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 22 Sibiu) și unul de 12 ani (dirijat către Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu).

Șelimbăr: Campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase, echipamentelor electronice și a deșeurilor periculoase

0

Sâmbătă, 12 martie, în Șelimbăr, SOMA va desfășura o campanie de strângere gratuită a deșeurilor voluminoase, a deșeurilor provenite din echipamente electrice și electronice, precum și a deșeurilor periculoase, potrivit unui anunț făcut reprezentanții Primăriei Comunei Șelimbăr, pe pagina de Facebook.


Locuitorii sunt invitați să lase în fața porților la prima oră a dimineții de sâmbătă toate aceste deșeuri. Acestea vor fi strânse la ora 7, anunță SOMA.
Ce sunt deșeurile voluminoase?
Deșeurile voluminoase sunt deșeurile solide de mari dimensiuni care nu pot fi depozitate în containerele și igluurile normale de deșeuri și nu pot fi transportate de mașinile obișnuite care colectează deșeurile reciclabile și reziduale.


Exemple de deșeuri voluminoase:
mobilier de grădină: scaune, mese, figurine, cuști de animale;
mobilier din locuințe: dulapuri, mese, scaune, canapele, paturi, saltele, fotolii, tablouri, lustre.;
jucării de mari dimensiuni: tobogane, piscine hobby, biciclete, trotinete, tractorașe și mașinuțe de jucărie;
elemente de stolerie (confecționate de tâmplar): tocuri, uși, ferestre;
obiecte de mari dimensiuni pentru recreere/joacă/întreținere corporală, cum ar fi: leagăne, cărucioare copii, balansoare, mese de masaj;
obiecte textile: covoare, preșuri, carpete etc.


Soma – Deșeuri electrice și electronice
Ce sunt deșeurile electrice și electronice (DEEE)?
Deșeurile de echipamente electrice și electronice sunt toate echipamentele din casă pe care le alimentăm la priză și care la un moment dat s-au stricat sau vrem să le înlocuim cu altele noi. Acestea se colectează separat față de restul deșeurilor și se pot preda în cadrul acestei campanii, pentru a fi reciclate, alături de deșeurile voluminoase.


Exemple de deșeuri DEEE:
televizoare, aparate radio;
cuptoare cu microunde, uscătoare de păr, frigidere, aspiratoare;
telefoane, calculatoare etc (orice echipament care se alimentează la priză).


(Sursa foto: Somasibiu.ro)