1.3 C
Sibiu
luni, 29 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 974

PORUMBACU: Primarul PSD acuzat că face campanie electorală în biserică

0
Screenshot   Facebook

Candidatul USR la Primăria Porumbacu, județul Sibiu a postat în această dimineață un video în care îl acuză pe primarul comunei Ioan Strava (PSD) că și-a făcut campanie electorală duminică în biserică.

Acțiunea primarului a fost confirmată și de alți săteni prezenți la slujbă duminică în Porumbacu de Sus, sat ce aparține de comuna Porumbacu. Aceștia au confirmat spusele lui Magliano, candidatul italian devenit porumbăcean prin căsătorie. Spre sfârșitul slujbei de duminică, de la biserica din Porumbacu de Sus, primarul PSD Ioan Strava a intrat în biserică și a ținut un discurs electoral.

„Un om care face așa ceva cred că nu îi pasă nici de religie, nici de oameni, nici de Dumnezeu” a spus Lino Magliano despre acțiunea primarului PSD Ioan Strava.

Restricții de circulație în zona Stadionului Municipal pentru realizarea lucrărilor de modernizare

0
Screenshot

Firma contractată de Primăria Sibiu pentru execuția lucrărilor la stadionul Municipal va demara lucrările efective la noua tribuna oficială, începând de vineri, 18 septembrie. 

Având în vedere că această tribună este amplasată înspre strada Octavian Goga, șantierul se va concentra în această zonă și va necesita ocuparea unei benzi de circulație, pentru amplasarea și manipularea utilajelor. 

Pentru desfășurarea în bune condiții a lucrărilor și pentru siguranța în trafic, la solicitarea constructorului, Comisia de Circulație a aprobat următoarele restricții de circulație:

  • pe tronsonul cuprins între strada Nicolaus Olahus și strada Dimitrie Anghel, circulația pe str. O. Goga se va desfășura doar pe o bandă de circulație și pe un singur sens – dinspre strada Școala de Înot, asigurându-se spațiu suficient pentru circulația autobuzelor; de asemenea, pe acest tronson, locurile de parcare vor fi desființate 
  • pe cât posibil în sensul giratoriu de la intersecția străzilor Nicolae Olahus  și Octavian Goga se vor păstra 2 benzi astfel încât banda 1 să fie destinată accesului dinspre strada Școala de Înot spre strada Octavian Goga, iar banda 2 să fie destinată accesului spre strada Nicolae Olahus;

Pentru evitarea aglomerației, șoferii sunt rugați să aleagă rutele ocolitoare pentru deplasare.

Concursuri cu premii în Săptămâna Europeană a Mobilității la Sibiu. Restricții de trafic!

0
FB IMG

Primăria municipiului Sibiu reamintește că în cadrul programului Săptămâna Europeană a Mobilității (16-22 septembrie), o inițiativă a Comisiei Europene care încurajează soluțiile pentru mobilitatea urbană durabilă, Primăria Sibiu organizează două concursuri cu premii, unul pentru copii și unul pentru cei mari.

Concursul pentru copii este intitulat „Mergi pe jos, e sănătos” și se adresează celor cu vârsta de până la 14 ani, inclusiv. Acesta se va desfășura în perioada 19-20 septembrie și constă în parcurgerea pe jos, cu trotineta sau bicicleta a două trasee tematice organizate în Grădina Zoologică: drumul Ursului – traseul verde și drumul Zebrei – traseul galben. Participanții trebuie să bifeze prin fotografii punctele notate cu numere de pe ambele trasee, publicând apoi fotografiile pe pagina proprie de Facebook cu hashtag-urile #MobilityWeek și #zoosibiu. Postarea trebuie să fie publică pentru a putea fi contabilizată de organizatori.
Postările vor include obligatoriu fotografii cu pașii parcurși atât pe traseul galben, cât și cel verde, acestea urmând să fie realizate în dreptul fiecărui desen (respectiv număr) al traseului. În fiecare fotografie trebuie să apară atât participantul, cât și numerele de pe fiecare traseu.

Concursul pentru cei mari, cu vârsta peste 15 ani este intitulat ”Mobilitate cu Zero Emisii pentru Toți”. Participanții trebuie să parcurgă pe bicicletă sau trotinetă, un traseu care să includă obligatoriu, vizitarea a cel puțin 5 obiective, din următoarele 7: bustul lui Friedrich Schiller (Piața Schiller); atlanții de la intrarea în Biblioteca Astra din Parcul Astra; Turnul Dulgherilor sau Turnul Olarilor de pe str. Cetății (exterior); cea mai mare pictură murală din țară – Piața Aurel Vlaicu, nr. 10; fațada Stadionului Municipal Sibiu din Parcul Sub Arini; Grădina Zoologică Sibiu (intrare) și Muzeul ASTRA Sibiu (intrare).

Fotografiile realizate vor fi postate pe pagina proprie de Facebook în perioada 19-20 septembrie, postările trebuind să fie publice pentru a putea fi contabilizate de organizatori și vor purta hashtag-urile #MobilityWeek și #sibiumobilityweek. În fiecare fotografie trebuie să apară atât participantul, cât și bicicleta sau trotineta, în fața fiecărui obiectiv.

Fiecare participant se poate înscrie în concurs o singură dată, cu un singur cont de Facebook. Câștigătorii concursului vor fi selectați printr-un mecanism aleatoriu (miniwebtool.com). Extragerile premiilor vor fi transmise pe pagina noastră de Facebook – Primăria Municipiului Sibiu – la o dată ce va fi anunțată ulterior. Premiile constau în biciclete pentru cei mari și trotinete pentru cei mici. Consultați regulamentul complet al concursurilor: https://extranet.sibiu.ro/Registratura/Hotarari/Detaliu.aspx?registru=HOT-HCL-SIBIU&nr=333&an=2020


NU UITAȚI!!! ÎNCHIDERI DE TRAFIC PENTRU DESFĂȘURAREA EVENIMENTELOR DIN CADRUL SĂPTĂM NII EUROPENE A MOBILITĂȚII!

ELIBERĂM TEMPORAR DE MAȘINI ZONE DIN CENTRU:

În zilele de 18, 19 și 20 septembrie, următoarele zone s-au transformat în pietonale:

Piața Mică – parcarea nu va fi posibilă în intervalul menționat
Zona Pieței Schiller și str. Arhivelor – circulația pe străzile Tipografilor și Timotei Popovici va rămâne însă deschisă pentru a nu bloca complet traficul în zonă
Str. Centumvirilor

Spațiile menționate s-au închis de astăzi, vineri, 18 septembrie, ora 8.00 și se vor redeschide duminică, 20 septembrie, ora 20. Șoferii sunt rugați să ocolească aceste zone și poate chiar să lase mașina acasă și să se alăture acțiunilor din Săptămâna europeană a mobilității.

Horaţiu Marin, viitorul primar al Sibiului: Cartierele Terezian şi Ţiglari sunt tot ale Sibiului! (PE)

0
ALDE

Echipa ALDE pentru Consiliul Local Sibiu alături de Marin Horaţiu, candidat la Primăria Sibiu şi Balcu Laurenţiu Cosmin, candidat la preşedinţia Consiliului Judeţean, au stat astăzi de vorbă cu cetăţenii din cartierele Terezian şi Ţiglari.


Oamenii din aceste două cartiere sibiene au aşteptat ani buni ca asfaltarea străzilor să fie finalizată, dar încă mai există străzi de pământ.

De asemenea, locurile de parcare din zonele de blocuri sunt insuficiente, ceea ce crează tensiuni între locatari.


Un alt subiect important pentru cetăţeni sunt parcurile insufiente şi nemodernizate din cartiere.

Oamenii ne-au arătat cum merg elevii la Şcoala 18… printre maşini! Nici până astăzi nu s-a găsit o soluţie a accesului elevilor şi profesorilor în siguranţă în şcoală!

Cetăţenii din Ţiglari au spus candidaţilor ALDE că se simt în continuare „uitaţi” de Primăria Sibiu.

Oamenii au sperat că acest cartier va reveni în atenţia autorităţilor odată finalizat proiectul de modernizare a Lacului Binder.
Din păcate acesta s-a poticnit, iar restul cartierului nu a beneficiat de nicio investiţie în infrastructură.

Am găsit un Ţiglari abandonat de Primărie. Pus mereu pe ultimul loc la lista de priorităţi.

Am vorbit cu oamenii despre soluţiile pe care le aduce echipa ALDE pentru acest cartier.

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit și emis de partidul ALDE Sibiu prin mandatar financiar cod AEP 21200063 și publicat de Sibiu Independent (editat de Blaga Liliana PFA) sub formă de publicitate electorală conform contractului.

VIDEO-FOTO: Motociclist bulgar mort pe Transalpina

0
IMG

Un cetățean bulgar, în vârsta de 37 de ani, în timp ce circula astăzi, în jurul prânzului cu o motocicletă pe DN 67 C, în zona Tărtărău, nu a adaptat viteza la condițiile de drum, a pierdut controlul asupra motocicletei și a intrat în coliziune cu un cap de pod.

În urma impactului, acesta s-a răsturnat în afara părții carosabile. La fața locului au intervenit mai multe echipaje de prim-ajutor dar și un elicopter Smurd. Din nefericire, motociclistul a decedat.

Locul unde s-a produs tragedia, DN 67C este un drumul montan dintre județul Sibiu și Alba.

FOTO-VIDEO ISU ALBA – IULIA

Bază ISU la Aeroportul Internațional Sibiu pentru intervenții mai rapide în zona de VEST

0
ffd ed fe b cca

Azi, 17 septembrie 2020, a avut loc procesul de predare – primire a locației în care se va desfășura o nouă bază a Inspectoratului pentru Situații de Urgență. Protocolul este încheiat între Aeroportul Internațional Sibiu și Inspectoratul pentru Situații de Urgență “CPT. DUMITRU CROITORU” Sibiu, iar obiectivul principal al acestui protocol de colaborare îl reprezintă asigurarea unui cadru propice în caz de intervenție rapidă și are ca scop siguranța zonei de VEST. Impactul direct al noii baze ISU va fi asupra comunităților din această zonă, dar și asupra companiilor aflate pe platforma de VEST – care sunt un important factor ce contribuie la dezvoltarea economică a județului Sibiu.



Prezentul protocol este încheiat pe perioadă nedeterminată, imobilul și terenul aferent fiind puse la dispoziție în mod gratuit Inspectoratului pentru Situații de Urgență “CPT. DUMITRU CROITORU” Sibiu de către Aeroportul Internațional Sibiu în baza HCJ 245/ 21.11.2019.
Imobilul predat spre folosință angajaților Inspectoratului pentru Situații de Urgență este complet dotat și amenajat. În anul 2019, atât Pavilionul Administrativ, cât și garajul au făcut obiectul unei ample lucrări de reparație în valoare de 336.010 lei.



Începând de azi, angajații ISU vor ajunge mai repede la intervențiile care vor avea loc în zona de VEST. Este unul dintre proiectele importante care au impact direct asupra comunității din această zonă și pe care l-am susținut pentru a fi realizat. Știm cu toții cât este de important ca intervențiile să fie rapide, de multe ori timpul de răspuns făcând diferența dintre viață și moarte”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

CHIRPĂR: Primarul PSD acuzat de mită electorală – VIDEO / FOTO

0
img

Primarul PSD Eugen Feldeoiu din Chirpăr este acuzat că a împarțit ajutoare de la Uniunea Europeană în scop electoral, după modelul colegului de la Tălmaciu.

Primarul și viceprimarul sunt acuzați că au împărțit ajutoare UE mai multor persoane din satul Săsăuș, chiar dacă aceștia aveau o situație financiară bună și nu se încadrau în condițiile programului.

Localnica din Chirpăr îi mai acuza de faptul că imediat după ce împărțeau ajutoarele, aceștia le sugerau oamenilor să-i voteze la alegerile locale. Din informațiile femeii, ajutoarele împărțite trebuiau să ajungă în satul Vărd, județul Sibiu.

Contactată de ziarul Sibiu Independent, doamna Dominica Stănuleț ne-a declarat faptul că imediat după ce aceștia au sesizat că sunt urmăriți și filmați, au decis să descarce din mașini ajutoarele UE în incinta Căminului Cultural.

„Eu veneam spre casă de la Arpașu iar vicele și primarul împărțeau ajutoare unei persoane în vârstă în satul Săsăuș. Am asistat la o conversație între cei doi, pentru că vorbeau destul de tare și ziceau că: “oamenii sunt mulțumiți și că ne vor vota”. Nu mi se pare normal să-și facă campanie așa. Eu mâine o să depun o plângere la Parchet.” a declarat pentru Sibiu Independent doamna Dominica Stănuleț

Femeia spune că a întrebat pe o doamnă din cadrul Primăriei Chirpăr de ce soțul ei nu primește ajutoare UE, deoarece acesta se află în șomaj iar răspunsul a venit vag: “Nu știu, încă nu am primit listele.”

[meta_gallery_slider id=”55107″]

„Ieri ,15 09 2020 ,Domnul primar si domnul viceprimar din com.Chirpar,imparteau pachete cu alimente ,alimente de la Uniunea Europeana ,dreuptul unor cetatenii care ,cu siguranta au fost privati de asi primii alimentele.Aceste alimente s au impartit ieri in satul Sasauj,indemnand oamenii sa l voteze!! Astazi,aceste pachete ,urmau sa fie distribuite in satul Vard,si pentru ca ,eu am mers personal la primarie sa cer explicatii ,de ce se face campanie electorala cu alimente,au pus doi angajati ai primariei sa le descarce la caminul cultural din comuna,asa cum se si vede pe filmare !! Asa vrea Domnul primar Eugen Feldeoiu, sa fie ales primar..cu alimente..specific partidului din care face parte !! Rusine ,Rusine “ a scris într-o postare Facebook Dominika Stanulet

Astrid Fodor: „am planificat dezvoltarea digitalizării pe trei direcții importante” (PE)

0
Foto  AF



Începând din 2015, administrația publică locală a municipiului Sibiu a intrat într-un amplu proces de retehnologizare și digitalizare a serviciilor publice, dezvoltată pe trei direcții importante: aplicații mobile, comunicare online și digitalizarea interacțiunii cu sibienii. În curând, cetățenii vor avea la dispoziție un sistem integrat de hărți electronice de utilitate publică, pentru turiști va fi lansat în câteva zile pe Sibiu City App un ghid audio în trei limbi, pentru vizitarea Sibiului, iar programul SALT Sibiu va duce la digitalizarea mai multor servicii, prin depunerea documentelor și eliberarea online a certificatelor, avizelor, acordurilor și autorizațiilor.

Într-un interviu acordat pentru Sibiu Independent, Astrid Fodor a răspuns astfel:

R: Digitalizarea instituțiilor publice este un subiect foarte discutat, mai ales în contextul restricțiilor impuse de pandemie. Orașele se întrec în instrumente digitale creative. Care este strategia Primăriei Sibiu în acest domeniu?

Astrid Fodor: Oferta pentru digitalizarea serviciilor publice este cu siguranță bogată și pare o cursă a digitalizării, mai ales între municipiile dezvoltate. Viziunea mea pentru Sibiu, și a domnului Iohannis înainte, când era primar, a fost să începem această digitalizare, absolut importantă și esențială pentru relația cu cetățenii și îmbunătățirea serviciilor oferite cetățenilor, dar să o dezvoltăm inteligent, eficient. Nu ne-am grăbit să contractăm servicii doar de dragul îmbogățirii unei liste de proiecte bifate. Ar fi fost simplu așa. Am ales să gândim aceste instrumente digitale în pas cu dezvoltarea serviciilor, în pas cu nevoile esențiale ale sibienilor, dar și în pas cu legislația care este necesar să fie adaptată soluțiilor digitale în sectorul public.



Nu toți utilizează instrumente digitale și de aceea cele două sisteme, fizic și digital, trebuie să funcționeze în paralel cel puțin deocamdată. Această strategie ne-a fost confirmată. Vă dau doar un exemplu. Primăria Sibiu a început digitalizarea încă din 2011 prin platforma de e-administrație pe care se putea face plăți online și se putea comunica cu cetățenii în format electronic. La început erau doar câteva sute de plăți online, în 2015 s-au efectuat deja câteva mii de plăți electronice. În 2019 am ajuns la 30.000 de plăți online iar anul acesta, în doar 8 luni, am depășit pragul lui 2019. Cu toate acestea avem în continuare aglomerație și la ghișee, la termenele limită de plată, semn că nu toți cetățenii utilizează mijloacele electronice. Prin urmare, dezvoltăm în paralel serviciile. Între timp, pentru online, am simplificat plățile pe această platformă și am introdus instrumentul Plata XPRESS. Sibienii nu mai trebuie să își facă cont, cum este cazul pe platforma de e-administrație. Pot intra direct și să efectueze plata impozitelor cu codul de bare de pe deciziile de impunere pe care le primesc acasă la început de an. Pe de altă parte, din contul de pe e-administrație pot consulta istoricul de plăți şi situaţia debitelor. Deci o modalitate de plată nu o exclude pe cealaltă

Digitalizarea am inceput-o şi o continuăm după un concept clar conturat şi echilibrat. Începând din 2015 am planificat dezvoltarea digitalizării pe trei direcții importante. Prima a vizat aplicațiile mobile. Din 2015 am dezvoltat Sibiu City App, care exista deja la acea dată, dar funcționa ca un instrument turistic. Am adăugat instrumente noi pe secțiunea de turism, iar în 2018 am înființat o secțiune dedicată sibienilor – Raportări incidente – prin care aceștia ne pot transmite în timp real problemele pe care le întâlnesc în oraș, cu localizare prin GPS și posibilitatea de a atașa fotografii. Aplicația a fost descărcată până acum de 48.000 de cetățeni, peste 31.000 fiind conturi active. Aplicația PARCARE SIBIU este și aceasta tot mai utilizată, fiind descărcată de 30.000 de sibieni, oferind informații despre spațiile publice de parcare, numărul de locuri libere in parcările cu barieră si posibilitatea de a face plăți si chiar de a cumpăra un abonament care se eliberează tot online. Aplicația pentru Zoo este un ghid pentru vizitatori, iar aplicațiile Teatrului Național Radu Stanca și a Teatrului Gong sunt foarte utile pentru programare și achiziție de bilete.

A doua direcție a fost comunicarea cu cetățenii. Pe de o parte, am comunicat în mass media, atât în cea scrisă, dar mai ales în mediul online. În plus, am dezvoltat canalele proprii de comunicare: site-ul sibiu.ro care are 234.000 de vizitatori unici pe lună, newsletter-ul Primăriei pe care îl trimitem către peste 20.000 de abonați pe platforma de e-administrație și pagina de Facebook, care are aproape 30.000 de urmăritori. Petițiile și sesizările se transmit și electronic de mai mulți ani, pe pms@sibiu.ro, dar în această perioadă a pandemiei am trecut în proporție de peste 55% pe acest sistem, sibienii înțelegând că este cel mai sigur și mai simplu să comunice electronic cu noi. Pentru cei care încă doresc să se prezinte la ghișee, am creat circuite separate, și mai sigure în clădirile Primăriei, cu bon de ordine pentru distanțare.



A treia s-a axat tocmai digitalizarea interacțiunii între cetățeni și ghișeele sau serviciile administrației locale. Despre comunicarea electronică am vorbit deja, iar în plus, am introdus programarea electronică la ghișee pentru înregistrarea nașterilor și cununiilor, emiterea cărților de identitate, transcrierea actelor de stare civilă, înmatricularea vehiculelor, contractarea abonamentelor și probleme legate de spațiile de parcare sau ocuparea domeniului public. De asemenea, programarea în audiențe la diversele servicii se poate face tot electronic, de pe sibiu.ro. Trebuie să subliniez aici că depunerea documentelor pentru certificatul fiscal și certificatul de urbanism, plata taxei pentru emiterea acestora și emiterea efectivă, le facem online de ceva timp. Și pe mijloacele de transport public am introdus instrumente digitale: pentru comunicarea cu cetățenii, autobuzele noi sunt dotate cu ecrane pe care sunt afișate informații utile călătorilor, iar pentru plăți, Sibiul a fost primul oraș care a introdus plata cu cardul contactless, iar mai nou și cu codul QR.

Și consultările publice le-am trecut și pe online. Astfel, dezbaterile publice se pot face utilizând adresa de e-mail, chestionarea sibienilor pe diverse proiecte o facem electronic, prin Google Forms, iar programul de bugetare participativă se desfășoară complet online.



Pandemia de coronavirus a accelerat ritmul digitalizării în instituție, dar, și mai important, i-a determinat pe mai mulți cetățeni să și utilizeze instrumentele electronice disponibile, pentru siguranța lor.

Prin urmare investim în digitalizare, dar suntem atenți la semnalele primite din partea sibienilor și ne adaptăm. Fără doar și poate vom continua digitalizarea, pentru că e modul normal de evoluție. Vom introduce pas cu pas noi instrumente, corelat cu dezvoltarea serviciilor pe care le prestăm și coroborat cu gradul de utilizare a acestora de către sibieni.


R: Pe ce lucrează Primăria Sibiu în prezent, spre exemplu?

Astrid Fodor: Cel mai important proiect la care lucrăm este un sistem integrat de hărți electronice de utilitate publică. Primăria Sibiu utilizează de mai mulți ani componenta de hărți geospațiale în activitatea internă, iar folosind această componentă am dorit să le oferim sibienilor informații prin intermediul unor hărți interactive pe care le vom posta pe site-ul sibiu.ro. Spre exemplu, vom avea o hartă cu traseele de transport public, una care arată PUZ-urile, PUD-urile și proiectele urbanistice în curs în Sibiu pentru ca cei care cumpără un imobil sau doresc să construiască sau să deschidă o afacere să se poată informa asupra zonelor aflate în dezvoltare și asupra reglementările urbanistice deja stabilite. Creăm și o hartă în care arătăm zonele fiscale, o informație importantă pentru stabilirea impozitului pe proprietăți. Harta turistică va avea toate obiectivele marcate. Utile vor fi și hărțile în care marcăm zonele verzi din Sibiu și suprafețele care aparțin domeniului public. Hărțile le vom urca pe site treptat, pe măsură ce le finalizăm. Trei dintre acestea le vom lansa chiar în zilele următoare.

Și la Sibiu City App lucrăm în continuare. Vom lansa în câteva zile un ghid audio pentru vizitarea Sibiului, realizat în trei limbi. În paralel actualizăm și aspectul site-ului patrimoniu.sibiu.ro, o resursă importantă și verificată pentru cei care doresc să afle informații despre istoria orașului. În aproximativ 2 luni vom lansa noul format. Acesta este și ultimul site din cadrul portalului sibiu.ro care necesita o actualizare. Restul le-am împrospătat treptat în acești ultimi ani.

Continuăm dotarea spațiilor publice cu hotspot-uri pentru internet gratuit, în prezent instalându-se unul în parcul din Piața Cluj, unde suntem aproape gata cu lucrările de modernizare. Următoarele hotspot-uri sunt programate în parcul Tilișca. Reamintesc ca avem deja astfel de dispozitive funcționale în piețele centrale, în parcul Sub Arini, în Zoo, dar și în mijloacele de transport public, ultimele în colaborare cu o companie importantă din zona vest.

Intern, trecem pe online modul de gestionare a documentelor, pentru o mai mare eficiență. Spre exemplu, la Serviciul Juridic se lucrează la un program care va ordona și gestiona dosarele instrumentate în instanță.

R: Care este linia de dezvoltare pentru următorii ani?

Astrid Fodor: Direcția de dezvoltare în următorii ani este deja definită prin intermediului unui proiect important – SALT Sibiu – prin care vom reuși să digitalizăm și mai multe servicii, mai ales depunerea documentelor și eliberarea online a certificatelor, avizelor, acordurilor și autorizațiilor. Pentru plata taxelor și impozitelor vom crea un cont unic din care sibianul să aleagă una sau mai multe dintre taxele care trebuie plătite Primăriei și va putea realiza plata electronică. În prezent există aplicații de plată pentru mai multe servicii, dar este mai simplu pentru cetățean să aibă un singur cont de pe care să facă toate plățile legate de Primărie. În cadrul aceluiași proiect vom implementa un terminal self service pentru cei care doresc să depună fizic documentele la sediul Primăriei. Acest terminal va permite depunerea documentelor oricând, fără a depinde de programul de funcționare al Primăriei. Aparatul va elibera inclusiv număr de înregistrare pentru ca persoana care depune să poată urmări parcursul documentului.

Și în zona aplicațiilor mobile vom avansa. Avem în lucru crearea unei aplicații pentru transportul public. Odată cu modernizarea întregii flote de autobuze este necesar un update al sistemului de comunicare cu călătorii. Aplicația va configura rute, va oferi informații în timp real despre sosirea în stație a autobuzului și va indica chiar gradul de încărcare al autobuzelor. Conex modernizării flotei, Tursib va dispune în timp relativ scurt de un software care va monitoriza prin GPS autobuzele pe trasee și astfel va fi un instrument pentru a crește gradul de respectare a timpilor de sosire în stație. De asemenea, și informarea călătorilor în stații se va face digital și în timp real pentru că în cadrul proiectului de modernizare avem inclusă modernizarea unui număr destul de mare de stații prin instalarea unor afișaje electronice.

O altă aplicație se va crea pentru Sibiu Bike City, acele 44 de centre de închirieri de biciclete. De pe aplicație se va putea plăti închirierea și se poate consulta harta interactivă cu locațiile, astfel încât să fie ușor să aflăm care este cel mai apropiat centru și unde putem lăsa bicicleta.

Digitalizarea va eficientiza și funcționarea iluminatului public din întreg orașul. Gestiunea se va face de la distanță,, ceea ce ne va permite să aprindem și să stingem iluminatul din dispecerat, dar și să vedem în timp real defectele care apar. Acesta este un proiect în curs și îl vom realiza în baza contractului pe patru ani deja încheiat cu o firmă specializată, prin care vom și continua modernizarea iluminatului din oraș, trecând pe corpuri de iluminat cu LED, acolo unde acest lucru nu a fost deja realizat.

R: Dumneavoastră ca primar și ca cetățean utilizați aceste instrumente digitale?



Astrid Fodor: La birou sunt conectată la consola Sibiu City App, modulul Raportări Incidente. Plata impozitelor o fac online pe platforma de e-administrație. Am lucrat și lucrez online tot mai mult pentru că îmi place și e simplu. De la ședințele online și până la lucrul pe documente, folosesc platforme electronice.

Acasă folosesc demult aplicații pentru cumpărături, plăți sau să mă uit la un film bun pentru că simplifică mult lucrurile și scutesc timpul de deplasare. Nu am nici o îndoială cu privire la eficiența și utilitatea digitalizării și de aceea o includ atât în planurile pentru Primăria Sibiu, cât și personal, acasă.

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit și emis de Partidul FDGR Sibiu prin mandatar financiar cod AEP și publicat de Sibiu Independent (editat de Blaga Liliana PFA) sub formă de publicitate electorală conform contractului.

Târgul comunităților rurale, ediția a XXIII-a. Valea Târnavelor, comuna Hoghilag

0
tuberoze Hoghilag

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează duminică, 20.09.2020, între orele 10 și 16, cea de a treia ediție din anul 2020 a Târgului comunităților rurale. Aceasta este dedicată comunității din Hoghilag, localitate din zona etnografică Valea Târnavelor. Pe lângă sătenii din Hoghilag, gazde în cadrul evenimentului vor mai fi și reprezentanții comunității din Valchid și Prod. Târgul de țară din Muzeul ASTRA va deveni astfel un loc special amenajat cu tuberoze, o plantă specifică Hoghilagului.



,,Comuna Hoghilag este localitatea unde tuberozele au fost cultivate pentru prima dată în România, de către sași, fiind și astăzi una dintre activitățile de marcă ale acestora. Tuberozele pot atinge chiar și 1 metru înălțime și au florile parfumate de culoare alb-rozalie, fiind așezate în spic. Vizitatorii vor avea ocazia să cunoască aceste flori minunate, dar și povestea oamenilor care le îngrijesc din generație în generație. Totodată, se vor desfășura trei atelierele practice: de împletit coșuri din răchită, de brodat cu motive săsești și un atelier prin care fierarul din Hoghilag își va arăta măiestria în îmblânzirea fierului. Vor fi disponibile materiale pe care le veți putea folosi astfel încât, cu ajutorul meșterilor și răbdare multă, să începeți să faceți voi înșivă lucruri frumoase. Tot la Târgul de țară vor fi prezenți producători din județul Sibiu care pregătesc produse naturale: pâine, produse apicole, siropuri și gemuri, produse din lapte de vacă și de oaie.”, a declarat Mihaela Gherghel, muzeograf Muzeul ASTRA.

Atmosfera va fi completată de bucătăresele din Valchid, care vor pregăti mâncăruri tradiționale cum sunt supa de rață și sarmalele. De asemenea, înainte și după prânz, formația de dansuri din Hoghilag va susține un spectacol de dansuri românești și dansuri specifice etniei rrome.

Prefectura județului Sibiu: „Nu am impus cenzură vreunei instituții”

0
n

De la începutul anului școlar, Inspectoratul Școlar județean Sibiu a transmis către mass-media date cu privire la situația COVID a cadrelor didactice, nedidactice, dar și a elevilor din județul Sibiu.

Inspectorul școlar, profesorul Constantin Dincă a revenit astăzi cu un comunicat de presă prin care menționează faptul că rapoartele COVID nu vor mai fi transmise de către Inspectoratul Școlar județean Sibiu ci de vocea unică a Prefecturii Sibiu, Andreea Ștefan.

Acesta face referire la Hotărârea nr. 16 din 4.04.2020 a CJSU.

„Ieri am primit Hotărârea nr. 16 din 4.04.2020 a CJSU prin care s-a stabilit că VOCEA UNICĂ pt comunicatele de presă la nivelul județului Sibiu privind evoluția COVID – 19 este purtătorul de cuvânt la Instituției Prefectului, domnișoara Andreea Ștefan.

Începând de azi vă rog să vă adresați VOCII UNICE pt situația privind COVID-19 din unitățile de învățământ din județul Sibiu.” a declarat acesta

Prefectura județului Sibiu aduce precizări

După apariția informațiilor în presa locală, Prefectura județului Sibiu a transmis faptul că instituția nu a impus nici o cenzură, toate informațiile fiind coordonate și avizate de Grupul de Comunicare Strategică.

„În urma informațiilor apărute în presă, conform cărora Inspectoratul Școlar Județean Sibiu susține că nu au fost informați cu privire la Hotărârea 16/04.04.2020 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Sibiu, precizăm următoarele:
– Inspectoratul Școlar Județean Sibiu face parte din CJSU Sibiu, având ca membru pe inspectorul școlar general.
– Instituția Prefectului județul Sibiu nu a impus cenzură vreunei instituții, doar a solicitat respectarea legislației în vigoare.
– De asemenea, comunicările privind evoluția COVID-19 se realizează cu avizul Grupului de Comunicare Strategică. „ a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

Mesajul Prefectului Mircea Crețu

„De mai bine de 6 luni ne confruntăm cu această pandemie și cu toate greutățile pe care le-a adus. Comunicarea privind evoluția COVID-19 la nivel național se face de către Grupul de Comunicare Strategică, iar la nivel județean prin Vocea Unică, stabilită prin hotărâre de comitet județean pentru situații de urgență la nivelul instituției prefectului. Într-o situație generală dificil de gestionat, comunicarea fiind un element cheie, este important să se desfășoare unitar și dacă tot sunt stabilite niște modalități de comunicare este util să le respectăm.” transmite Mircea Crețu, Prefectul județului Sibiu.

Comuna Marpod, Sibiu: Teatru la sat – ,,Din năzdrăvăniile lui Nastratin Hogea”

0
IMG   scaled

Vineri, 18 septembrie 2020, de la ora 11, în comuna Marpod din judeţul Sibiu se va desfăşura proiectul cultural Teatru la sat, ediția a V-a, organizat de Asociaţia ACT Sibiu. Evenimentul este finanţat de Consiliul Judeţean Sibiu prin Biblioteca Județeană ,,Astra” Sibiu cu sprijinul Primăriei Marpod.

Teatru la sat se adresează, atât copiilor, cât și părinților din satele Marpod și Ilimbav care aparţin de comuna Marpod. Proiectul continuă în acest an cu spectacolul ,,Din năzdrăvăniile lui Nastratin Hogea” cu actorii Andrei Drăgan, Andrada Oltean, asigurat de un fundal muzical susţinut de Sebastian Canciu.



Ediţia din acest an, în contextul pandemiei Covid-19 va avea loc în aer liber, în curtea Şcolii Generale din comuna Marpod, unde vor participa elevii din satele Marpod şi Ilimbav. La spectacolul de teatru poate participa, de asemenea, întreaga comunitate locală. Se vor purta măşti de protecţie, păstrându-se, de asemenea, distaţa socială şi toate regulile impuse de autorităţi.


Teatru la sat este un eveniment anual despre arta spectacolului pentru copii, al cărui scop este susţinerea şi promovarea educaţiei culturale în mediul rural.


Asociația ACT Sibiu și-a propus iniţierea şi derularea de proiecte culturale, sociale, educaţionale, jurnalistice, literare, de învăţare pe tot parcursul vieţii, gastronomice, sportive, meșteșugărești sau artistice. Echipa este una tânără, dinamică, cu experiență în managementul proiectelor culturale. Ideea înființării acesteia s-a născut din dorința membrilor echipei de a veni în ajutorul comunității locale și nu numai, din nevoia de schimbare, de adaptare, de responsabilizare a societății în care trăim.

Pentru mai multe informații:
Claudia Buidan
Tel: 0736.470.555
Email: actsibiu@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/AsociatiaActSibiu/

Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu va începe noul an universitar într-un sistem hibrid

0
FB IMG

Universitatea ”Lucian Blaga” din Sibiu va începe noul an universitar într-un sistem hibrid, în care cursurile și seminariile se vor desfășura online, iar lucrările de laborator și cele practice vor avea loc față în față, cu respectarea măsurilor de securitate sanitară.



În Consiliul de Administrație am adoptat planul de măsuri cu privire la deschiderea anului universitar, plan de măsuri care a fost realizat în conformitate cu reglementările în vigoare, stabilite printr-un ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației și Cerctării, și adaptat la specificul universității noastre. Scenariul pe care va merge ULBS este cel hibrid. Acest scenariu presupune derularea cursurilor și seminariilor în versiune online, respectiv a lucrărilor de laborator a lucrărilor practice, față în față, cu respectarea tuturor standardelor de prevenție. În baza autonomiei universitare, fiecare facultate își va adopta un scenariu propriu, în funcție de specificul fiecărui departament și domeniu de studiu”, a declarat prof. univ. dr. habil. Sorin Radu, într-o conferință de presă.

De asemenea, acest scenariu propune deschiderea Biblioteca Universității care are spații generoase ce permit desfășurarea activităților în condiții de securitate cât se poate de mari, dar și a căminelor studențești și a cantinei. ”Căminele vor fi deschise, însă numărul locurilor va mai mic, având în vedere faptul că am pierdut aproximati 30% din spațiile de cazare, pentru că reglementările ne obligă să fie maxim 3 studenți într-o cameră. Masca va fi obligatorie în incinta căminelor, mai puțin în camere, studenții vor fi termoscanați și vor exista dezinfectanți.

Vom deschide și cantina. Aici se va lucra în trei serii restrânse de studenți, cu mici intervale de timp pentru igienizare și dezinfectare. Avem și varianta alternativă, ca studenții să ia masa la pachet. Măsurile vor fi implementate după ce personalul va trece printr-un proces de instruire cu personal avizat. Toate aceste lucruri imjplică responsabilitate, iar mesajul nostru este unul de încredere. Această pandemie există, dar nu ne temem și, responsabil, vom deschide universitatea, iar studenții am încrederea că vor avea un comprtament foarte responsabil și vor respecta toate măsurile pe care le-am gândit”, a mai precizat recrorul Sorin Radu.

Sursa: https://www.ulbsibiu.ro/news/ulbs-sistem-hibrid-de-incepere-a-anului-universitar/

Situația COVID a elevilor și a profesorilor din școlile județului Sibiu

0
n

Conform ultimului raport emis de Prefectura județului Sibiu, situația școlară din județul Sibiu este următoarea:

Dintr-un total de 60432 de elevi, doar 5664 sunt nevoiți să urmeze cursurile online, restul fiind repartizați la diferite școli, după anumite programe de organizare. Referitor la situația COVID a elevilor și a cadrelor didactice, în județul nostru sunt confirmați pozitiv cu coronavirus un număr de 8 elevi, 6 cadre didactice și 3 nedidactice.

În izolare la domiciliu se află 241 de persoane ((116 elevi, 9 personal didactic, 4 personal didactic auxiliar, 112 personal nedidactic).

Astăzi, 17 septembrie a.c., la nivelul județului Sibiu un număr de 5664 de elevi desfășoară cursuri online, iar un număr de 60432 de elevi desfășoară cursuri fizic în cadrul unităților de învățământ. 

În urma centralizării datelor raportate astăzi, 17.09.2020, la nivelul județului Sibiu situația cazurilor de îmbolnăvire confirmate cu SARS-CoV-2 și a persoanelor izolate/carantinate din sistemul de educație este următoarea:

  • Număr persoane confirmate pozitiv cu SARS-CoV-2: 17 (8 elevi, 6 cadre didactice, 3 personal nedidactic)
  • Număr persoane aflate în izolare/carantină: 241 (116 elevi, 9 personal didactic, 4 personal didactic auxiliar, 112 personal nedidactic);
  • Număr total cadre didactice care au avizul medicului de medicina muncii pentru desfășurarea activităților online: 9. a declarat Andreea Ștefan , purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

VIDEO: Daniela Cîmpean, Președinta Consiliului Județean Sibiu a aplaudat cadrele medicale

0
Screen Shot    at

Astăzi, este sărbătorită Ziua Mondială a Pacientului, ocazie cu care mai multe instituții sibiene și-au arătat recunoștinta pentru cadrele medicale care se luptă zilnic cu boala.

Daniela Cîmpean, Președinta Consiliului Județean Sibiu a ales să participe la un flashmob, unde mai multe persoane i-au aplaudat pe medici.

Evenimentul, organizat de către Organizația Mondială a Sănătății se desfășpară sub sloganul: „Personal medical în siguranță, Pacienți în siguranță!” 

Spitalele sunt vitale pentru a avea comunități sănătoase. Respectarea regulilor este vitală pentru a avea comunități sănătoase. Sănătatea are nevoie de fiecare dintre noi. Crește sau se prăbușește în funcție de cât de mult respect avem pentru ea.” a declarat Daniela Cîmpean, Președinta Consiliului Județean Sibiu

Colectarea deșeurilor de la sibieni devine mai simplă: printr-o aplicație pe telefonul mobil

0
Screenshot

În eforturile sale de a transforma județul Sibiu într-o regiune eco-friendly și de a asigura un mediu înconjurător mai sănătos, autoritățile locale în parteneriat cu o companie privată din România lansează o aplicație mobilă pentru colectarea și reciclarea deșeurilor menajere – „Ara”. Aplicația vine în sprijinul consumatorilor și le simplifică gestionarea deșeurilor cu un calendar de notificări, informații utile despre reciclare, dar și posibilitatea de a semnala anumite nereguli în procesul de colectare, direct de pe telefon. Iar pentru ca sortarea corectă să devină parte din rutina întregii familii, aplicația conține și un ghid despre tipurile de deșeuri care trebuie să ajungă în fiecare container sau pubelă.



Reprezentant Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, Banciu Laura:Adoptarea unor instrumente inovatoare în procesul de gestionare municipală a deșeurilor este o practică utilizată pe larg în occident și ne dorim să devină la fel de populară și în România. Este prima aplicație cu caracter social de acest fel din țara noastră, iar implementarea proiectului răspunde așteptărilor și necesităților consumatorilor. Suntem convinși că un proces simplificat îi va încuraja pe oameni să devină mai responsabili privind colectarea selectivă. În același timp, vom avea un canal eficient de informare și comunicare cu cetățenii, prin care vom monitoriza și vom asigura buna funcționare a acestui serviciu public. Acesta reprezintă un pas înainte pentru demersul nostru de a optimiza gestiunea integrată a deșeurilor și de a îmbunătăți calitatea serviciilor.”



Aplicația clarifică orice confuzii pe care le-ar putea avea consumatorii privind sortarea deșeurilor și permite o mai bună organizare în ceea ce privește pregătirea pentru evacuarea gunoiului, prin cunoașterea calendarului de colectare și a eventualelor schimbări care pot surveni. Prin intermediul aplicației, utilizatorii vor putea să comande pubele suplimentare sau să le înlocuiască în caz de defecțiune. De asemenea, ei vor putea semnala eventualele nereguli în procesul de colectare, având posibilitatea să urmărească statusul sesizărilor printr-un sistem de tichete.

Obiective ambițioase: mai multă reciclare și mai puține deșeuri

Proiectul „Ara” și implementarea sa în județul Sibiu pune pe primul loc grija pentru sănătatea populației și a mediului prin îmbunătățirea sistemului de colectare și depozitare a deșeurilor, dar și prin alinierea cu legislația națională și a UE privind depozitarea deșeurilor biodegradabile. Mai mult, autoritățile își propun ca în următoarea perioadă să reducă cantitatea deșeurilor depozitate, să optimizeze gestiunea integrată a deșeurilor, să îmbunătățească calitatea serviciilor, să implementeze un plan eficient de taxare, facturare, încasare și să crească nivelului de conștientizare al locuitorilor cu privire la beneficiile rezultate din reciclarea deșeurilor.



Reprezentant Ara, Ciorba AlinaAra are la bază sisteme integrate atât cu mașinile de ridicare, cât și cu pubelele simple, astfel că procesul de ridicare a deșeurilor și transportul este gestionat în timp real. Utilizatorii vor ști cu exactitate când să scoată pubelele pentru golire, cum să sorteze corect deșeurile și cum să recicleze inteligent, plătind mai puțin. Nu mai au nevoie de notițe sau însemne în calendare, au informațiile necesare, modificări, anunțuri, reclamații – toate într-o singură aplicație pe telefon. În același timp, ei vor avea posibilitatea și să comande servicii suplimentare, cum ar fi colectarea deșeurilor voluminoase sau a deșeurilor din construcții și desfințări etc. Totodată, vor învăța tehnici de reciclare și reutilizare. Iar pe viitor vom completa aplicația cu alte funcționalități care să facă viața sibienilor mai simplă și mai confortabilă.”

Colectarea selectivă a deșeurilor are numeroase beneficii pentru familii și comunitate: conservarea resurselor naturale și economisirea energiei, acces la resurse nepoluate, menținerea unui mediu mai curat, creșterea calității vieții, dar și dezvoltarea durabilă a orașului.

„Ara” poate fi descărcată gratuit ca orice aplicație obișnuită de pe Google Play (Android) și Apple store (iOS).

Începând cu anul trecut, în municipiul Sibiu au fost introduse noi modificări privind sistemul de colectare selectivă, ca urmare a modificărilor legislative impuse la nivel național (OG 74/2018 – „Plătește pentru cât arunci” ), în conformitate cu standardele UE.


Acest sistem de calcul a solicitat implementarea unor instrumente economice care să ajute Sibiul să atingă țintele de reciclare și de reducere a cantităților de deșeuri depozitate în deponiile ecologice, ținte stabilite de legislația Uniunii Europene și aprobate ca obiective ale României pentru anul 2020. În municipiul Sibiu, aproximativ 70% din deșeuri sunt generate de persoanele fizice, iar restul de 30% – de către agenții economici. Datele autorităților arată că fiecare persoană generează zilnic, în medie, aproximativ 0,65 kg de gunoi, ceea ce, raportat la numărul de locuitori, înseamnă aproape 40 de mii de tone de deșeuri anual.

Mai multe detalii despre funcționalitățile aplicației Ara le găsiţi pe myara.ro .

Primăria Sibiu: „Ne asigurăm că votați în siguranță!”

0
Primaria Sibiu

Primăria Sibiu a luat măsurile prevăzute de legislație pentru desfășurarea în siguranță a procesului de vot la alegerile locale din 27 septembrie 2020, realizând achizițiile și planificând amenajările necesare pentru ca alegătorii să fie protejați.


Pentru amenajarea secțiilor de votare:


Primăria Sibiu, prin Serviciul Salubrizare, se va ocupa de dezinfecția încăperilor și a spațiilor conexe în care se organizează secțiile de vot, această operațiune efectuându-se atât înaintea scrutinului, cât și după acesta, pentru ca elevii să se întoarcă în săli în siguranță


Cabinele de vot și urnele vor fi montate de Primărie în zilele dinaintea scrutinului pentru a nu afecta cursurile


Se vor realiza linii de marcaj pentru respectarea distanțării între cetățenii care așteaptă să intre în secția de vot, atât pe holuri, cât și în curțile unităților de învățământ


Se vor monta afișe la fiecare intrare cu instrucțiuni clare pentru desfășurarea procesului de vot în siguranță


Primăria va pune la dispoziția membrilor secțiilor de vot mașinile disponibile în parcul auto al instituției și al serviciilor publice pentru: transportul materialelor la secțiile de votare, pentru transportul sacilor cu buletinele de vot, după terminarea scrutinului, precum și pentru transportul urnei mobile.


Pentru protecția cetățenilor în contextul pandemiei:


S-au achiziționat termometre digitale pentru triajul epidemiologic la intrarea în secțiile de votare


Se amplasează recipiente cu dezinfectant la intrarea în clădirile secțiilor de vot, acestea fiind deja disponibile și în grupurile sanitare de lângă secții


S-a achiziționat dezinfectant pentru amplasarea în incinta secțiilor de votare, atât pentru cetățeni, cât și pentru personalul secției de votare


S-au achiziționat mănuși care vor fi distribuite personalului secțiilor de votare


Se vor asigura măști de protecție, prin grija Ministerului Sănătății (conform reglementărilor legale), care vor fi alocate atât membrilor secțiilor de votare, cât și cetățenilor care vin la urne și nu dispun de mască


Concret, procesul de vot se va desfășura în aceste condiții speciale, în următorul mod:


1. Respectați marcajul de distanțare la intrarea în curtea unității de învățământ sau pe holul secției de votare


2. Intrați în clădirea secției de votare DOAR cu mască; dacă nu aveți o mască, vi se va oferi una la intrarea în clădire, unde vi se va lua și temperatura


3. Dezinfectați-vă mâinile la intrarea în secție, utilizând dezinfectantul din recipientul pus la dispoziție
Dacă în secție sunt mai mult de 5 persoane, așteptați, respectând marcajele pentru distanțare


4. La intrarea în secție, îndreptați-vă spre persoana care va verifica identitatea dumneavoastră.
Introduceți cartea de identitate în suportul tabletei. Îndepărtați masca de pe față pentru câteva secunde pentru a se face dovada identității – atenție! respectați distanța de 1,5 metri față de persoana respectivă.


5. Mergeți la masa membrului secției de votare care se ocupă de strada pe care locuiți, semnați lista electorală și lăsați pe masă cartea de identitate. Preluați ștampila și buletinele de vot și îndreptați-vă spre cabină.


6. După exprimarea votului, introduceți buletinele în urnele corespunzătoare, predați ștampila și aplicați-vă autocolantul VOTAT pe cartea de identitate.


7. La ieșirea din secția de votare dezinfectați-vă din nou mâinile, fie cu dezinfectant, fie utilizând grupul sanitar din clădire.

A murit un mare actor al Teatrului “Gong” Sibiu

0
IMG

Nicolae Suciu, actor de mai bine de 20 de ani în cadrul Teatrului “Gong” Sibiu s-a stins din viață astăzi, la vârsta de 62 de ani.

Actorul s-a născut pe 18.10.1957 și peste o lună și-ar fi sărbătorit ziua onomastică. Acesta a urmat studiile Universității de Arte de la Târgu Mureș și a jucat pe scena Teatrului “Gong” Sibiu din 2001.

Nicolae Suciu era sibian și era pensionar.

“Întotdeauna o să-mi aduc aminte de râsul tău molipsitor… Drum lin Nicule!” a postat un cunoscut al actorului

Mesajul postat de Teatrul “Gong” Sibiu pe pagina oficială de Facebook

„Astăzi ne despărțim, cu regrete și cu duioase amintiri, de actorul Nicolae Suciu! Acesta s-a alăturat echipei Teatrului Gong în anul 2001, regăsindu-se în distribuția multor spectacole puse în scenă de-a lungul timpului: „Aventurile lui Pinocchio”, „Crăiasa Zăpezii”, „Frumoasa și Bestia”, „Furtuna”, „Prințul fericit”, „Scamatorii”, „Visul unei nopți de vară”, „Vrăjitorul din Oz”, „Zauber Zauber Zauberei”, „Der glückliche prinz”.

Conducerea Teatrului Gong și întreg colectivul își exprimă regretul și transmit sincere condoleanțe familiei îndoliate! Dumnezeu să-l odihnească în pace! ” au postat reprezentanții Teatrului Gong Sibiu

Tânără și neliniștită – O avrigeană de 19 ani a condus deși nu avea permis

0
politia romana

La data de 16 septembrie, în jurul orei 20:00, pe strada Unirii din orașul Avrig, polițiștii au depistat o localnică în vârstă de 19 ani în timp ce conducea un autoturism fără a deține acest drept.


Tânăra era însoțită de către proprietarul autoturismului, tot un localnic, în vârstă de 20 de ani.
Pe numele tinerei, polițiștii au deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis, iar proprietarul este cercetat penal pentru infracțiunea de încredințarea unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere pentru conducerea pe drumurile publice unei persoane despre care știe că nu posedă acest drept.

Medieșean prins la volan deși avea permisul suspendat

0
politia rutiera politist

La data de 16 septembrie, în jurul orei 11:30, pe strada Mihai Eminescu din municipiul Mediaș, polițiștii Biroului Rutier Mediaș au oprit pentru control un autoturism condus de către un localnic în vârstă de 69 de ani.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că dreptul bărbatului de a conduce autovehicule pe drumurile publice este suspendat.
Astfel, în cauză s-a întocmit un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii prevăzute de articolul 335 alinatul 2 din Codul Penal.

EDITORIAL: Fodor şi Cîmpean sau de ce preferăm femeile la conducere

0
calin blaga

Sibienii, şi nu mă refer doar la oraş, ci la tot judeţul, au o înclinaţie în ultimii ani spre lideri femei. La Primăria Sibiu o avem pe Astrid Fodor, la Consiliul Judeţean, pe Daniela Câmpean. Am avut şi femei prefect şi avem femeie deputat şi vicepremier. Nu ducem lipsă de bărbaţi în politică, dar parcă, spre deosebire de multe judeţe, stăm mult mai bine la egalitatea de şanse în politică. Deşi, realitatea cotidiană a acestor femei în politica locală sibiană este mult mai dură decât a unui bărbat politician.

Totuşi, avem un electorat care s-a maturizat politic şi acceptă că un om valoros la conducerea unei instituţii, poate fi ales indiferent de gen sau religie. Totuşi la acest capitol încă mai suntem tributari unor percepţii învechite. Spre exemplu, dacă un candidat stă la dreapta Mitropolitului este mai bine văzut, decât unul susţinut de lideri ai comunităţilor de neo-protestanţi (pocăiţi) şi cu mult mai bine decât unul ateu.

Revenind la femeia în politică, al doilea sondaj stradal realizat în această campanie de SIBIU INDEPENDENT în municipiul Sibiu a arătat că sibienii preferă în continuare femeile la conducere şi stabilitatea. Se ştie că oamenii din zona Sibiului nu îşi schimbă uşor preferinţele. Au făcut în anul 2000 o schimbare şi încă mulţi dintre ei sunt mulţumiţi de ea.

La nivelul conducerii judeţului situaţia este dictată de oraşul Sibiu doar în proporţie de o treime, restul voturilor fiind din alte localităţi. Totuşi, Daniela Cîmpean, deşi la primul ei vot direct, stă pe o poziţie fruntaşă conform sondajelor. Susţinerea partidului din tot judeţul, în cazul ei, este vizibilă. Dar, ca şi Astrid Fodor la Primăria Sibiu, Daniela Cîmpean pare să tragă partidul în sus. Sunt aşa numiţii „politicieni-locomotivă”. Au ambele o imagine bună în comunitate şi au argumentul proiectelor realizate. Iar aceste aspecte fac viaţa dificilă celorlalţi contra-candidaţi.

Mai sunt 10 zile până la alegeri. Normal că orice candidat are şanse până la închiderea secţiilor de vot. Apoi aflăm conducătorii pe următorii patru ani. Anul acesta în judeţ au apărut tot mai mulţi candidaţi femei de la diferite partide. Pe exemplul tandemului Astrid Fodor – Daniela Cîmpean au apărut candidate la primării de oraşe şi comune din judeţ.

Dar nu trebuie să uităm că nu ne alegem conducătorii pentru că sunt femei sau ortodocşi sau… ci pentru cum pot ei conduce localitatea sau judeţul nostru. Până la urmă, ne dorim de la conducători să ne facă tuturor viaţa mai bună! Eu, recunosc, văd în multe femei lideri mai buni decât majoritatea actuală a bărbaţilor din politică. Şi, poate, peste câţiva ani, România va alege primul preşedinte femeie, de ce nu, tot din Sibiu?!

Apelul Asociației ALEG pentru drepturile femeilor și fetelor către toți candidații județului Sibiu

0
FB IMG

Într-o postare publică pe rețelele de socializare, Asociația ALEG a făcut apel către toți candidații la alegerile locale de anul acesta să ia în considerare să și să reflecteze la cinci priorități care să facă din Sibiu un județ al drepturilor egale, unde violența de gen și inegalitatea socială sunt abordate direct și comprehensiv.

Sibiul, atât municipiul cât și celelalte comunități din județ, este în continuă dezvoltare. În acest proces, inegalitatea, inclusiv inegalitatea de gen, și problemele sociale trebuie abordate în mod prioritar. Înainte de a fi o destinație turistică, Sibiul trebuie să fie un loc de trai sigur și demn, unde drepturile omului sunt respectate, pentru toți cei care îl numesc „acasă”.

Asociația pentru Libertate și Egalitate de Gen (ALEG) este o Organizație neguvernamentală, non-profit, activă din 2004 în combaterea violenței împotriva femeilor și promovarea egalității de gen.

Alegerile locale sunt foarte aproape.

Programele candidaților din #Sibiu sunt diverse, însă numeroase teme sociale, care afectează în mod disproporționat femeile și fetele, precum și alte grupuri vulnerabile, sunt marginalizate.
Invităm toți candidații să reflecteze la cinci priorități care să facă din Sibiu un județ al drepturilor egale, unde violența de gen și inegalitatea socială sunt abordate direct și comprehensiv.

Citește apelul nostru către candidații la alegerile locale din Sibiu pe: https://aleg-romania.eu/wp-content/uploads/2020/09/Apel-pentru-candita%C8%9Bii-la-alegerile-locale_sibiu.pdf

Mașinile se vor putea înmatricula și la Mediaș

0
img

Veste bună pentru șoferii din Mediaș după ce Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunțat miercuri că în mai multe orașe ce nu sunt reședințe de județ, se vor deschide 26 de sedii secundare ale Serviciului de Înmatriculări Auto.

Astfel, la Mediaș va fi deschis un sediu secundar pentru înmatricularea mașinilor iar șoferii nu vor mai fi nevoiți să parcurgă drumul până în orașul Sibiu pentru a depune actele pentru înmatricularea unei mașini sau pentru a ridica numerele.

Începând cu data de 22.09.2020, în zilele de marți și joi, sediul secundar din Municipiul Mediaș, Aleea Comandor Dimitrie Moraru nr. 17 va fi deschis publicului. Programul de lucru va fi 11:00-14:00.

FOTO: Accident fără victime pe DN 14 Copșa Mică

0
img

O autoutilitară și două mașini au fost avariate într-un accident produs cu puțin timp în urmă pe DN 14, la ieșire din Copșa Mică spre Mediaș.

În urma impactului, autoutilitara s-a răsturnat pe partea carosabilă iar celelalte mașini au suferit daune materiale importante.

Din primele informații, o persoană a fost rănită ușor și a refuzat transportul la spital. La fața locului au intervenit mai multe echipaje de poliție și de prim-ajutor, secția SMURD Copșa Mică.

Momentan traficul rutier este blocat pe sensul Sibiu – Mediaș.

[meta_gallery_slider id=”54946″]

Hectare întregi de vegetație uscată în flăcări pe Dealul Gușteriței

0
IMG

Un incendiu de vegetație uscată a izbucnit în municipiul Sibiu, într-o zona de câmp din Dealul Gușteriței.

La fața locului s-au deplasat de urgență în mod gradual, 2 autospeciale de stingere cu apă și spumă, 14 pompieri militari precum și 1 autospecială de serviciu.


Intervenția pompierilor militari sibieni este îngreunată de condițiile de vânt existente. Aceștia intervin pentru localizarea și stingerea incendiului care se manifestă sub formă de focare pe o suprafață de aproximativ 75 ha.
Intervenția se află în dinamică.

S-a stins din viață dr. Ghițuleasa Marin, fostul Șef al Secției Chirurgie de la Spitalul Militar

0
Screen Shot    at

Dr. Ghițuleasa Marin, fostul Șef al Secției Chirurgie de la Spitalul Militar s-a stins din viață în cursul zilei de ieri, la vârsta de 95 de ani.

Reprezentanții Spitalului Militar de Urgență „Dr. Alexandru Augustin” Sibiu au postat pe pagina lor de Facebook un mesaj de condoleanțe pentru cel ce și-a dedicat aproape întreaga viața medicinei.

Cunoscuții îl caracterizează pe Dr. Ghițuleasa Marin ca fiind un chirurg de mare anvergură, specialist și un organizator desăvârșit.

Acesta a participat activ la dotarea și modernizarea secției de Chirurgie din cadrul Spitalului Militar Sibiu dar și la formarea profesională a personalului medical.

Ieri s-a stins din viață, la venerabila vârstă de 95 ani, col.(r) dr. Ghițuleasa Marin.
Între anii 1965-1990 acesta a ocupat funcția de Șef Secție Chirurgie la Spitalul Militar de Urgență ”Dr. Alexandru Augustin” Sibiu, căruia i-a dedicat cea mai frumoasă parte a vieții sale profesionale.
A fost un chirurg de mare anvergură, specialist și organizator desăvârșit, sub conducerea căruia chirurgia a înregistrat o etapă fastă de exprimare.
În acea perioadă pe secția condusă erau internate diverse cazuri care depășeau profilul unei Secții de Chirurgie Generală dintr-un spital județean: cazuri de traumatologie-ortopedie, urologie, ginecologie, chirurgie plastică și reparatorie, traume toracice, afecțiuni vasculare. Pentru a le aborda secția trebuia organizată și dotată pe măsură. Dr. Ghițuleasa, cu mult profesionalism a reușit să realizeze un sector de reanimare și anestezie, printre primele din țară, bine dotat și realizat prin eforturi proprii. Sectorul de reanimare, aflat la baza Secției ATI de astăzi, a fost dotat cu tot ce era mai modern în vremurile acelea, fapt care a permis executarea cu succes a unor operații de anvergură și complexitate mare. Un exemplu de aparatură medicală cu care a fost echipată Secția ATI îl constituie Sistemul de monitorizare video, printre primele din țară la acea vreme.
Odată cu creșterea complexității actului operator, col.(r) dr. Ghițuleasa a dotat Secția Chirurgie cu aparatură de diagnostic performantă și cu instrumentar specific diverselor specialități abordate: truse de ortopedie, chirurgie ginecologică, electrochirurgie, rectoscopie, arteriografie, aparat de radioscopie de sală mobil, etc., făcând ca aceasta să devină, ca dotare, printre primele pe țară. 
Un alt domeniu de care domnul dr. Ghițuleasa s-a preocupat permanent a fost pregătirea personalului din secția pe care o conducea, prin participarea la congrese, cursuri, schimburi de experiență, ședințe de pregătire desfășurate sâmbăta pentru medici.
Șantierele hidrotehnice de pe Lotru, Râul Mare, procedurile de extracție a cărbunelui din Valea Jiului, construirea Transfăgărășanului în care au fost implicați mii de militari și unde s-au înregistrat și numeroase accidente de muncă, au constituit principala sursă de pacienți. Se trata concomitent la Spitalul Militar de Urgență ”Dr. Alexandru Augustin” Sibiu, personalul militar, cu familiile lor, din cele 3 județe arondate, Secția Chirurgie fiind ocupată permanent la capacitate maximă.
Din echipa care a participat la activitățile secției și la ridicarea prestigiului său în intervalul de timp 1965-1990 au mai făcut parte: Col.dr Cegăneanu Corneliu, om de mare talent și chirurg excepțional, dr. Doru Dumitrescu (ulterior Șef Secție la Spitalul Județean), regretatul dr Dorin Vintilă, renumit ginecolog, Col.dr. Mihai Ghișoiu, dr. Dumitru Popa, dr. Daniel Sora, dr. Horea Magdu, dr. Valeriu Meșteru, dr. Rodica Stănescu și Gl. bg. dr. Victor Palada, anestezist și reanimator de marcă.
Sub îndrumarea sa secția a beneficiat și de un personal sanitar mediu deosebit, din rândul cărora menționăm pe: Maria Turbucz, Ivona Cristea, Sofia Zărnescu, Adriana Constantin, Monica Munteanu, Rodica Baltaga, Maria Barna, Stela Vlad, Brigitte Albrecht, Adina Roman, Ioan Nan, Mioara Bădilă, Paraschiva Precup, ș.a.
Cu această echipă au fost abordate operații complexe, din domenii cum ar fi: chirurgia esofagului, chirurgie gastrică, chirurgia complexă a căilor biliare, chirurgia colonului și a rectului, chirurgie plastică și reparatorie, chirurgie toracică și ginecologică, cu rezultate admirabile pentru perioada respectivă.
De asemenea, col.(r) dr. Ghițuleasa a avut o importantă contribuție la activitatea științifică a Secției Chirurgie, elaborând împreună cu colectivul numeroase lucrări de specialitate, publicate în reviste din domeniul medical și prezentate la congrese medicale. A fost printre primii care au folosit filmarea pe 16 mm, în cursul operațiilor și prezentarea filmelor în cadrul unor manifestări științifice.

A făcut…a fost… Din nefericire, cu toată viața lungă pe care a avut-o, a venit și sfârșitul…Drum bun!


Text: Dr. med. Sora Daniel” se arată într-o postare a Spitalul Militar de Urgență „Dr. Alexandru Augustin” Sibiu

FOTO: Coliziune între două autoturisme pe Dealul Dăii

0
IMG

Două mașini au intrat astăzi, în jurul orei 15:00, în coliziune frontală pe Dealul Văii.

Din primele informații, nimeni nu a fost rănit iar în urma impactului au rezultat doar pagube materiale.

Incidentul rutier se va soluționa ca tamponare.

Traficul se desfășoară în condiții normale.

Incendiu de vegetație uscată pe un câmp de lângă strada Viticultorilor din Sibiu

0
IMG

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de pompieri militari și o autospecială de stingere cu apă și spumă în municipiul Sibiu, str. Viticultorilor, zona de câmp, pentru localizarea și stingerea unui incendiu ce se manifesta la vegetația uscată.


Au ars aproximativ două hectare de vegetație uscată și resturi vegetale.
Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de folosirea focului deschis în spații deschise.

Partidul Verde: Christian Hermann Hirsch propune Smart Moto Parking (CP)

0
IMG  WA

SMART MOTO PARKING în mai multe zone de interes din oraș, este unul dintre proiectele candidatului Christian Hermann Hirsch pentru Sibiu.

Atât Sibiul cât și marile orașe din întreaga lume sunt supraaglomerate și găsirea unui loc de parcare este uneori o adevărată aventură. Majoritatea primarilor din orașele europene sprijină și parcarea pentru motociclete, vehicule motorizate pe doua roti, rezultând astfel decongestionarea traficului rutier și reducerea normelor de poluare (un moped, fie el și pe benzină, nu va avea niciodată emisiile unui autoturism). Din păcate, vehiculele pe două roți pot fi furate sau avariate intenționat destul de ușor. Moto Parking este un concept nou și inteligent care poate fi instalat în aproape orice loc din oraș și oferă un dispozitiv de blocare sigur și un spațiu de depozitare sigur pentru căști, cizme, jachete și chiar geantă. Casetele pot primi, de asemenea, grafică personalizată, se pot afișa reclame și pot genera bani pentru întreținerea lor.

Nu este un secret pasiunea mea de peste 20 de ani, pentru motociclete. Probabil că unii se vor întreba de ce promovez acest proiect când Partidul Verde ar trebui să se axeze doar pe biciclete. Pasiunea mea pentru biciclete este una și mai veche, începând cu vârsta de pe la 3 ani când am învățat prima dată să merg pe două roți. Este clar că fără îmbunătățirea infrastructurii (aproape inexistentă astăzi) pentru biciclete nu se poate, iar verzii au în primul rând un astfel de proiect. Dar noi nu suntem absurzi și înțelegem că nevoile oamenilor sunt diferite. Trebuie să avem grijă de oameni dar respectând în același timp natura. Proiectul meu SMART MOTO PARKING, va încuraja mobilitatea motorizată, ideal și electrică pe două roți, astfel REDUCÂND poluarea și aglomerația din oraș așa cum se întâmplă de mult în multe orașe europene, iar Sibiul nostru este un oraș European.

Vreau să realizez acest proiect în beneficiul comunității moto din Sibiu dar și pentru încurajarea circulației pe două roți fiind un pas important în reducerea aglomerării de autoturisme mai ales în zonele intens frecventate.

Alegeți Partidul VERDE!
„BE THE CHANGE”

Comunicat de presă transmis de Partidul Verde Sibiu

Au fost depistate focare de Pestă Porcină Africană la Noiștat, Mohu și Blăjel

0
IMG

Autoritățile județului Sibiu au identificat trei noi focare de Pestă Porcină Africană.

Localitățile afectate sunt: Noiștat – comuna Iacobeni, localitatea Mohu – comuna Șelimbăr, localitatea Blăjel – comuna Blăjel.

Din cauza focarele de Pestă Porcină Africană, autoritățile au introdus în supraveghere localitățile vecine.

În localitatea Mohu, 14 suine din exploatație au fost ucise sub supraveghere veterinară oficială.

În localitatea Blăjel, 4 suine din exploatație au fost ucise.

În localitatea Noiștat, 4 suine din exploatație au fost ucise.


„Vă informăm că în data de 14.09.2020, pe raza județului Sibiu au fost identificate 3 focare de Pestă Porcină Africană, mai exact în localitatea Noiștat – comuna Iacobeni, localitatea Mohu – comuna Șelimbăr, localitatea Blăjel – comuna Blăjel. Ca urma a confirmării focarelor, astăzi 16.09.2020 a avut loc Ședința Centrului Local de Combatere a Bolilor Sibiu.

În cadrul ședinței s-a prezentat planul de măsuri aferent fiecărui focar și de asemenea au fost adoptate deciziile privind Programele de măsuri pentru combaterea focarelor de Pestă Porcină Africană.

Pentru focarul identificat în localitatea Mohu, comuna Șelimbăr a fost adoptată decizia nr 4/16.09.2020, conform căreia s-au stabilit zonele de protecție și supraveghere după cum urmează:
– Localitățile aflate în zona de protecție sunt : Mohu, Șelimbăr și Veștem – jud. Sibiu . Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de protecție sunt: F.V.12 Rășinari, F.V.8 Cașolț și F.V.21 Șelimbăr.
– Localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Sibiu, Bungard, Daia, Cașolț, Bradu, Colonia Tălmaciu, Tălmaciu, Sadu, Cisnădie și Cisnădioara. Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de supraveghere sunt: F.V.8 Cașolț, F.V.12 Rășinari, F.V.21 Șelimbăr și parte din fondurile F.V.10 Sadu, F.V.7 Bradu, F.V.22 Hamba și F.V. 20 Șura Mică.
De asemenea un număr de 14 suine din exploatație au fost ucise sub supraveghere veterinară oficială, astfel încât să se evite riscul de răspândire a virusului pestei porcine africane. Acestea au fost evaluate și s-a întocmit dosarul de despăgubire.

Pentru focarul identificat în localitatea Noiștat, comuna Iacobeni, a fost adoptată decizia comună cu Centrele Locale de Combatere a Bolilor Mureș și Brașov, întrucât în zona de supraveghere sunt incluse și localități de pe raza județelor Mureș și Brașov.
– Localitățile aflate în zona de protecție sunt : Noiștat și Netuș – jud. Sibiu . Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de protecție sunt: F.V.36 Iacobeni, F.V. 41 Retiș si F.V. 42 Merghindeal.
– Localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Brădeni, Teline, Retiș, Iacobeni, Movile și Stejărișu – din jud. SIBIU ; localitatea Seliștat – din jud. Brașov și localitatea Apold din jud. Mureș. Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de supraveghere sunt: F.V.36 Iacobeni și F.V. 42 Merghindeal – jud. Sibiu; F.V. 37 Șoarș Bărcut și F.V.39 Cincu – jud. Brașov și F.V.56 Apold și F.V.57 Cris – jud. Mureș – parte din fondurile cinegetice.

În cadrul acestui focar un număr de 4 suine din exploatație au fost ucise sub supraveghere veterinară oficială, astfel încât să se evite riscul de răspândire a virusului pestei porcine africane. Acestea au fost evaluate și s-a întocmit dosarul de despăgubire.

Pentru focarul identificat în localitatea Blăjel, comuna Blăjel, a fost adoptată decizia comună cu Centrul Locale de Combatere a Bolilor Mureș, întrucât în zona de supraveghere sunt incluse și localități de pe raza județelor Mureș
– Localitățile aflate în zona de protecție sunt : Blăjel si Paucea – jud. Sibiu . Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de protecție sunt: F.V.28 Bazna și F.V. 32 Dârlos.
– Localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Curciu, Șmig, Dârlos, Brateiu, Valea Lungă, Buzd, Mediaș, Târnava, Colonia Târnava, Bazna, Boian, Velț, Romanești – din jud. Sibiu si localitățile Botorca, Delenii și Băgaciu din jud. Mureș. Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de supraveghere sunt: F.V.31Atel,F.V.30 Moșna – jud. Sibiu și F.V. 63 Târnăveni si F.V.62 Gănești – parte din fonduri – jud. Mureș.
Au fost ucise sub supraveghere veterinară oficială, astfel încât să se evite riscul de răspândire a virusului pestei porcine africane, un număr de 4 suine din exploatație. Acestea au fost evaluate și s-a întocmit dosarul de despăgubire. ” a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

A crescut numărul cadrelor didactice infectate cu coronavirus din județul Sibiu

0
scoala

În ultimele 24 de ore, cazurile de infectare cu coronavirus în rândul cadrelor didactice și nedidactice au crescut.

Astfel, încă două cadre didactice și tot două nedidactice au fost depistate pozitiv cu coronavirus în ultimele 24 de ore.

La nivelul județului Sibiu sunt 5 cadre didactice, 3 nedidactice și un elev depistate pozitiv cu coronavirus.

Elevul internat cu COVID este de la Colegiul Național ”Octavian Goga” Sibiu.

Cadrele didactice spitalizate, confirmate cu COVID sunt de la Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 37 Sibiu, Colegiul Tehnic ”Cibinium” Sibiu, Liceul Teoretic ”Stephan Ludwig Roth” Mediaș, Colegiul Tehnic ”Mediensis” Mediaș și Școala Gimnazială Ațel.

A crescut și numărul persoanelor introduse în izolare, de la 70 la 113 (14 cadre didactice, 3 personal didactic auxiliar, 1 personal nedidactic și 95 elevi)

„27 cadre didactice, 96 elevi, 3 persoane din cadrul personalului didactic auxiliar și 3 persoane din cadrul personalului nedidactic din unitățile de învățământ din județul Sibiu lipsesc de la activitățile didactice datorită SARS-CoV-2

În urma centralizării datelor pentru astăzi, 16.09.2020, la nivelul județului Sibiu situația cazurilor de îmbolnăvire confirmate cu SARS-CoV-2 și a persoanelor izolate datorită contactului direct cu persoane îmbolnăvite cu SARS-CoV-2 este următoarea:
– Număr persoane confirmate cu SARS-CoV-2: 8 (din care: 5 cadre didactice, 2 personal nedidactic și 1 elev);
– Număr persoane aflate în izolare: 113 (din care: 14 cadre didactice, 3 personal didactic auxiliar, 1 personal nedidactic și 95 elevi);
– Număr total cadre didactice care au avizul medicului de medicina muncii pentru desfăşurarea activităţilor online: 8.” se arată într-un comunicat al Inspectoratului Școlar județean Sibiu

Marius Vecerdea va susține o conferința de presă premergătoare Sibiu Open

0
unnamed scaled

ACTUALIZARE

Conferința de presă premergatoare turneului de tenis Sibiu Open, programată să aibă loc astăzi, la ora 12, la Tenis Club Pamira, va fi amânată pentru data de vineri, 18 septembrie, de la ora 13. Având în vedere numarul mare de cazuri de infectari cu coronavirus înregistrat ieri la nivelul intregii țări și a posibilității ca jucatorii veniți din alte țări pentru acest turneu să fie carantinați la revenirea în țările de proveniență în urmatoarele 24 de ore vor avea loc mai multe înlocuiri pe tablourile de simplu și de dublu ale competiției, în funcție de deciziile de retragere din turneu ale unor jucatori afectați de aceste date epidemiologice.

Sunt în negocieri foarte avansate cu agenții unui jucător de marcă din Top 60 ATP care va juca pe tabloul principal la Roland Garros imediat după Sibiu Open singurul impediment fiind aceasta incertitudine cu referie la reglementarile autorităților din țările in care urmează să călătorească.

Ar fi cel mai bine clasat jucător care a jucat vreodată la Sibiu Open, cea mai mare performanța obținută chiar anul acesta fiind victoria in doua seturi împotriva proaspătului Finalist de la US Open, Alexander Zverev! Mâine la conferința de presă vom anunța toți jucătorii confirmați” – Marius Vecerdea

Știre inițială

Marius Vecerdea, directorul celui mai important turneu de tenis masculin din România, Sibiu Open, va susține mâine, 17 septembrie, de la ora 12 la Tenis Club Pamira, o conferință de presă în care va prezenta ultimele detalii referitoare la organizarea turneului Sibiu Open, numele unor jucători surpriză, clasați în partea de sus a topului ATP și va adresa problemele create turneului de relația cu Federația Română de Tenis.


„Sportivii români au în continuare de suferit după deciziile anti-românești ale Federației Române de Tenis, conduse într-un mod primitiv de Ioan Țiriac, autodenumitul președinte al FRT. Joi, după meciurile din sferturile de finală ale turneului dedicat jucătorilor români, voi prezenta și alte detalii cu referire la boicotul incredibil și acțiunile îndreptate împotriva jucătorilor români ale Federației Române de Tenis, dar, mai ales, detalii despre acțiunile din instanțe ale lui Ioan Țiriac. Nu în ultimul rând, vom anunța jucătorul surpriză care va participa la Sibiu Open și prin care vom arăta că turneul de la Sibiu își păstrează tradiția de cel mai important turneu de tenis din România”, spune Marius Vecerdea.

Șoferi din Cristian, Sibiu, Tălmaciu și Jina prinși fără permis sau băuți la volan

0
IMG   scaled

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au constatat 9 infracțiuni la regimul rutier.

Astfel:
la data de 16 septembrie, în jurul orei 01:40, polițiștii Biroului Rutier Sibiu au depistat, pe str. Doamna Stanca din localitatea Șelimbăr, un autoturism neînmatriculat. În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că autoturismul, condus de un bărbat în vârstă de 34 de ani, domiciliat în Șelimbăr, nu figurează ca fiind înmatriculat, întrucât autorizația provizorie de circulație emisă pe o perioadă de 30 de zile e expirat.
– la data de 16 septembrie, în jurul orei 01:40, polițiștii din Avrig au oprit pentru control în trafic, pe str. Samuel Brukenthal din oraș, un autoturism, constatând în urma verificărilor efectuate că bărbatul aflat la volanul acestuia (un bărbat în vârstă de 37 de ani, domiciliat în Tălmaciu), nu posedă permis de conducere pentru nicio categorie de vehicul. Totodată, s-a procedat la testarea acestuia cu aparatul etilotest, rezultatul fiind de 0,31mg/l alcool pur în aerul expirat.
la data de 16 septembrie, în jurul orei 00:05, polițiștii din Miercurea Sibiului au observat în trafic, pe DN 1, un autoturism care prezenta defecțiuni la sistemul de iluminare. În urma verificărilor efectuate, polițiștii rutieri au constatat că bărbatul care conducea autoturismul (în vârstă de 27 de ani, domiciliat în Jina), nu deține permis de conducere iar mașina este neînmatriculată, având aplicat număr fals de înmatriculare.
la data de 15 septembrie, în jurul orei 20:00, polițiștii rutieri au oprit pentru control, în localitatea Cristian, un autoturism la volanul căruia au constatat că se află un șofer băut. Șoferul, un localnic în vârstă de 55 de ani, a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. Acesta a refuzat prelevarea de probe biologice de sânge.
– un alt bărbat care conducea mașina deși nu deținea permis de conducere a fost depistat de polițiștii din Orlat. Bărbatul, în vârstă de 24 de ani, domiciliat în Jina, conducea pe raza localității Poiana Sibiului un autoturism neînmatriculat și fără a deține permis de conducere.