1.3 C
Sibiu
joi, 25 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 1018

CNAS: Se menţin măsurile de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus

0
Screenshot

Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță menținerea măsurilor de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus.

Executivul a aprobat o Ordonanță de Urgență care prevede reglementări privind acordarea și decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale, inclusiv a activităţilor cuprinse în cadrul programelor naţionale de sănătate, începând cu data de 15 mai 2020.

Astfel, până la data de 30 septembrie 2020, consultaţiile medicale acordate în asistenţa medicală primară şi ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv pentru unele servicii conexe necesare actului medical, pot fi acordate şi la distanţă, utilizând orice mijloace de comunicare. Consultaţiile medicale la distanţă se acordă cu încadrarea în numărul maxim de 8 consultaţii pe oră. De asemenea, se păstrează prescripțiile la distanță, iar medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din Lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate.

Începând cu data de 15 mai, se mențin și mare parte din reglementările privind modalitatea de acordare a concediilor medicale care au fost valabile pe perioada stării de urgență, până la data de 30 septembrie 2020.

Persoanele asigurate pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate pentru care a fost instituită măsura de carantină ca urmare a unei suspiciuni de infectare cu COVID-19 beneficiază de concedii și indemnizații pentru carantină, indiferent de locul în care aceasta se instituie.

Certificatele de concediu medical se eliberează de către medicii de familie după ultima zi a perioadei de carantină, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Certificatele de concediu medical eliberate se pot transmite de către medicii curanți către persoanele asigurate, respectiv de către persoana asigurată către angajatori/case de asigurări de sănătate și prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

În bugetul FNUASS vor fi alocate sume suplimentare pentru decontarea cu prioritate a concediilor medicale acordate persoanelor aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta se instituie, respectiv instituţionalizată, la o locaţie declarată de către persoana carantinată sau prin izolare, ca urmare a unei suspiciuni de infectare cu COVID-19, precum şi pacienţilor diagnosticaţi cu infecţia COVID-19.

Pentru toate tipurile de concedii medicale, modul de acordare a certificatelor de concediu medical și durata acestora sunt prevăzute în normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, cu modificările și completările ulterioare.

“Am considerat necesară prelungirea acestor măsuri pentru a limita pe cât posibil deplasarea la furnizori sau la casele de asigurări de sănătate a asiguraților care au nevoie de diverse documente în vederea accesării serviciilor medicale necesare, precum și pentru a asigura distanțarea socială și, implicit, siguranța pacienților. Tot în acest sens, este necesară și menținerea valabilității unor documente pentru anumite perioade, în funcție de evoluția situației epidemiologice. Vom rămâne în stare de alertă, vom ține cont de clasificarea spitalelor pe nivele de risc, vom evalua situatia și vom lua toate măsurile necesare ca pacienții să beneficieze de serviciile medicale necesare în condiții de siguranță”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.



Toate serviciile medicale și farmaceutice vor fi acordate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate până la data de 30 iunie 2020 fără să fie necesară utilizarea cardului național de sănătate. După data respectivă va fi mentinută această reglementare până la 30 septembrie 2020 pentru serviciile acordate în medicina primară și ambulatoriul de specialitate. Pentru serviciile medicale acordate în unitățile sanitare cu paturi și de către furnizorii de investigații paraclinice, furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu, furnizorii de servicii stomatologice, furnizorii de dispozitive medicale și furnizorii de medicamente va fi realizată o evaluare în urma căreia se va stabili dacă va fi oportună introducerea, după data de 30 iunie, a obligativității utilizării cardului național de sănătate.

De asemenea, casele de asigurări de sănătate decontează toate serviciile de dializă efectiv realizate, cu încadrarea în numărul de bolnavi prevăzut la nivel naţional până la data de 30 iunie 2020, urmând a fi evaluată situația pe acest tip de servicii medicale, pentru a stabili dacă această masură necesită să fie implementată în continuare.

Actul normativ aprobat azi mai prevede și că serviciile medicale și medicamentele pentru tratarea cazurilor COVID-19 şi complicaţiile acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României şi se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate, până la data de 30 septembrie 2020.

Ajutoare în valoare de 2 milioane de lei oferite de Arhiepiscopia Sibiului

0
IMG

Astăzi , 14 mai 2020, peste 20 de persoane vulnerabile social, aflate în evidența Departamentului de asistență socială al Arhiepiscopiei Sibiului, au primit pachete cu alimente, legume, pâine, cozonac și alte produse. Pachetele au fost împărțite de inspectorul social din cadrul Arhiepiscopiei Sibiului, Marius Talmațchi, produsele fiind sponsorizate de firmele Sitemani, TransAgape și ASFruct din Sibiu. Potrivit consilierului social al eparhiei, preot Adrian Roman eparhiei ajutoarele oferite până acum sunt în valoare de 2 milioane de lei.

Activitățile de ajutoare continuă și în această perioadă.

Arhiepiscopia Sibiului, prin Departamentul de asistență socială, Asociația Filantropia Ortodoxă Sibiu, cele zece protopopiate și foarte multe parohii, a oferit ajutoare persoanelor vârstnice, vulnerabile social, familiilor cu mulți copii, bolnavilor și persoanelor cu dizabilități din comunitățile eparhiei.

„Arhiepiscopia Sibiului, prin implicarea protopopiatelor și parohiilor, continuă acțiunile umanitare prin care se acordă sprijin material și financiar, plăți de facturi, alimente de strictă necesitate, transport, servicii medicale, ajutor pentru unitățile medicale prin oferirea de medicamente și aparatură medicală, astfel încât Arhiepiscopia Sibiului a cheltuit din fondurile proprii și din ajutorul oferit de mulți sponsori implicați în parteneriatul cu Departamentul de asistență socială, protopopiatele, asociațiile și parohii, peste două milioane de lei. Sute de voluntari sunt în fiecare săptămână, de două ori sau atunci când este nevoie și prin platformele care au fost create și la nivel național, prin Federația Filantropia, sau la nivel de parohii, pentru a sprijini cazurile care sunt urgente și mai ales pentru cei care sunt în vârstă sau izolați. Continuăm aceste acțiuni care ne creează și o bucurie și o întâlnire cu cei care cu adevărat au nevoie de noi” a declarat părintele consilier Adrian Roman.

Sursa: Mitropolia-Ardealului.ro

[meta_gallery_slider id=”42900″]

VESTE BUNĂ: De mâine ne putem plimba prin Muzeul ASTRA

0
dffcbffaff

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, va reveni la programul normal de vizitare, 8:00-20:00, începând de mâine, 15.05.2020. Reamintim faptul că instituția a sistat orice acțiune destinată publicului vizitator în data de 12.03.2020 pentru prevenirea răspândirii virusului COVID-19. În tot acest timp, la muzeu au fost efectuate lucrări de restaurare, conservare, dar și de pregătire logistică pentru acest moment al redeschiderii, la care ne va fi alături dna Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

,,După o lungă perioadă în care atenția noastră a fost îndreptată cu prioritate spre sănătate, iată că venim și cu vești bune, legat de data aceasta de cultură – un domeniu emblematic de dezvoltare pentru județul Sibiu. Redeschiderea Muzeului ASTRA marchează pentru fiecare dintre noi faptul că, treptat vom intra într-o etapă firească a lucrurilor, cu mențiunea că viața noastră trebuie în continuare să se adapteze prezentului. Din fericire, în toată această perioadă, atât cu sprijinul comunității, dar și datorită investițiilor pe care le-am făcut de-a lungul timpului în domeniul sănătății, am avut posibilitatea de a continua toate proiectele culturale, fără a fi nevoiți de conjunctură să diminuăm investițiile. Așadar, vă așteptăm, dragi sibieni, să vă bucurați de timpul frumos, de activitățile în aer liber și mai ales de comorile pe care acest muzeu al tradițiilor ni le oferă”, a declarat Daniela Cîmpean – președinta Consiliului Județean Sibiu



Ne preocupă în continuare sănătatea vizitatorilor din Muzeu, dar și a angajaților noștri. Prin urmare, am pregătit o serie de măsuri pentru combaterea coronavirusului.

1. Au fost montate panouri din plexiglas în zonele de casierii, la cele 3 intrari în Muzeul ASTRA


2. Au fost montate distanțiere autocolante ( 2 metri) în zona de casierii și întrările în Muzeu


3. Au fost amenajate 6 puncte cu dezinfectant în zone distincte din Muzeul în aer liber ( casierii + toalete)


4. Au fost montate panouri informative cu normele sanitare (purtat măști, mănuși, etc) și de distanțare socială recomandate de Institul Național de Sănătate Publică în lupta împotriva coronavirusului


5. Au fost realizate video-promouri informative despre cum se poate efectua în siguranță o vizită la Muzeul ASTRA. Clipurile vor fi postate pe conturile de social media ale Muzeului ASTRA și pe ecranele tv de la intrarea principală în Muzeu

[meta_gallery_slider id=”42880″]

,,În toate aceste măsuri am ținut cont de reglementările în vigoare impuse de Ministerul Sănătății și INSP. De asemenea, am avut și avem în vedere și răspunsurile primite într-un chestionar online lansat de Muzeul ASTRA pentru vizitatori, cu privire la perioada de după starea de urgență. Ținând cont că avem monumente expuse pe o suprafață de 50ha, în Muzeul ASTRA putem primi până la 2500 de vizitatori zilnic. Vine o perioada în care adaptabilitatea trebuie să stea în conștiința fiecărui om. Trebuie respectate 100% toate recomandările venite din partea specialiștilor și să avem multă grijă!” , a declarat Ciprian Anghel Ștefan, managerul general al Muzeului ASTRA.



Este important de știut pentru toți posesorii de abonamente cu accesul în Muzeul ASTRA că valabilitatea acestora se va prelungi automat cu perioada echivalentă celei în care instituția a fost închisă. Acest lucru va fi posibil printr-o hotărâre a Consiliului Județean Sibiu.

Comunicat de presă transmis de Cosmin Călinescu, Purtător de cuvânt Muzeul ASTRA.

VIDEO – Drumul județean Gura Râului – Păltiniș va fi refăcut până în 6 iunie

0
Screen Shot    at

Consiliul Județean Sibiu a postat cu puțin timp în urmă, un clip video în care susține că drumul județean Gura Râului – Păltiniș va fi refăcut până în 6 iunie.

Drumul menționat este binecunoscut iubitorilor de ciclism sau automobilism, pe acesta desfăsurându-se mai multe competiții sportive.

„Drumul județean Gura Râului – Păltiniș – un drum iubit de pasionații de ciclism sau automobilism și pe care de-a lungul timpului s-au susținut etape importante din #TurulCiclistalSibiului#CursaSponsorilor și din #RaliulSibiului, va fi refăcut și consolidat până în 6 iunie.

Dacă sunteți amatori de excursii la munte ⛰ cu bicicleta 🚴‍♂️ sau mașina 🚗 – din iunie, vă recomandăm acest traseu spre Păltiniș.

FOTO: Copac dărâmat de vânt la ieșire din Mediaș spre Dumbrăveni

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu a intervenit pe DN 14 cu un echipaj de pompieri militari , la ieșirea din localitatea Mediaș spre localitatea Dumbrăveni, pentru degajarea unui copac căzut pe carosabil. Intervenția promptă a salvatorilor medieșeni a condus la deblocarea sensului de mers în cel mai scurt timp.

Nu au rezultat victime sau pagume materiale

Rotary Club Sibiu celebrează 25 de ani de activitate

0
Rotari  ani

Rotary Club Sibiu sărbătorește online cei 25 de ani de activitate, cu Ziua Porților Deschise. Evenimentul va avea loc pe platforma ZOOM, astăzi de la ora 19:00.

Astăzi este o zi cu totul specială pentru noi, ziua în care marcăm 25 de ani de la chartarea clubului nostru și cu ocazia aceasta avem toate motivele să sărbătorim alături de voi în cadrul evenimentului Ziua Porților Deschise – Rotary Club Sibiu.


Pe lângă prietenii rotarieni din țară și străinătate, așteptăm pe toți cei interesați de activitatea rotariană a clubului, în cei 25 de ani de activitate, să ni se alăture.

Ne dorim să împărtășim cu voi:


▪️ Ce înseamnă Rotary Club Sibiu pentru comunitatea sibiană?
▪️ Cine sunt Rotarienii din Rotary Club Sibiu?
▪️ Care sunt activitățile Rotary Club Sibiu?
▪️ Care sunt principalele proiecte desfășurate până acum?


Acest eveniment va avea loc online folosind platforma Zoom și vom fi LIVE pe Facebook, de la ora 19:00.

Pentru participare, acceseaza link-ul următor:
https://us04web.zoom.us/j/9791925911

Tânăr rănit într-un accident între Săcel și Săliște

0
politia romana

Un accident rutier s-a produs între două autoturisme care circulau pe DJ 106D, între Săcel și Săliște. Evenimentul rutier s-a produs pe fondul neacordării de prioritate pe un segment de drum îngust.

În urma impactului, un tânăr de 22 de ani din București a fost ușor rănit și trasportat la spital. Șoferul vinovat are 43 de ani și este din Orlat.

Polițiștii rutieri sunt la fața locului si continuă cercetările.

„ISU Sibiu intervine de urgență cu un echipaj de prim-ajutor calificat Smurd, pe DJ 106D, între Săcel și Săliște, la un accident rutier între 2 autoturisme. S-au acordat îngrijiri medicale pentru un bărbat de aproximativ 22 de ani, care acuza dureri la nivelul coloanei cervicale. A fost ulterior transportat la UPU Sibiu, conștient.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

FOTO: Impact între o motocicletă și o mașină în giratoriul de pe Constituției

0
WhatsApp Image    at

Un eveniment rutier s-a produs în sensul giratoriul Coposu – Constituției, acolo unde o mașină și o motocicletă au intrat în coliziune.

Din primele informații, se pare că o mașină cu numere de Hunedoara nu a acordat prioritate unui motociclist și a intrat direct în acesta.

Până la venirea poliției, primul ajutor și dirijarea circulației a fost asigurată de un echipaj de jandarmi.

Motociclistul a fost rănit ușor și a refuzat transportul la spital.

[meta_gallery_slider id=”42842″]

16 angajați R.A.R trimiși în judecată pentru fapte de corupție

0
gethumb

Mai mulți anagajați R.AR Sibiu și R.A.R Vâlcea au fost trimiși în judecată pentru acte de corupție în formă continuă. Procurorii îi acuză că au săvârșit 138 de fapte de luare și dare de mită.

Angajații Registrului Auto Român sunt acuzați că cereau sau primeau prin anumiți terți, sume de bani pentru a verifica superficial, de a omologa sau aproba starea tehnică a anumitor autoturisme.

Pentru ca să nu fie prinși, angajații foloseau metode ingenioase de semnalare a “clientului bănos” prin anumite parole.

Pentru că sistemul era atât de bine pus la punct, oamenii legii au fost nevoiți să infiltreze funcționari sub acoperire, care să le câștige încrederea angajațiilor R.A.R, ca mai apoi, să le ofere mită pentru a “da undă verde” unor mașini care aveau probleme grave și puneau siguranța rutieră în pericol.

Redăm mai jos comunicatil de presă al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu

Prim procuror Ion Veştemean, în calitate de purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele: 

Prin Rechizitoriul din data de 12.05.2020 procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu au dispus trimiterea în judecată a unui număr de 16 inculpaţi pentru săvârşirea unui număr total de 138 de fapte de corupţie şi complicitate la corupţie (luare de mită, prev. şi ped. de art. 289 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000, complicitate la luare de mită, prev. şi ped. de art. 48 alin. 1 C.pen., raportat la art. 289 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000, dare de mită, prev. şi ped. de art. 290 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000 şi respectiv complicitate la dare de mită, prev. şi ped. de art. 48 alin. 1 C.pen., raportat la art.290 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000, trafic de influenţă prev. şi ped. de art. 291 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000 şi respectiv complicitate la trafic de influenţă, prev. şi ped. de art. 48 alin. 1 C.pen., raportat la art.291 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000, cumpărare de influenţă, prev. şi ped. de art. 292 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000 şi respectiv complicitate la cumpărare de influenţă, prev. şi ped. de art. 48 alin. 1 C.pen., raportat la art.292 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 din Legea nr. 78/2000), săvârșite de funcționari publici și persoane civile ce acţionau în calitate de complici ai acestora, în legătură cu activități de identificare, omologare și verificare a stării tehnice a vehiculelor în vederea înmatriculării. 

În rechizitoriul întocmit procurorii au reţinut următoarea stare de fapt: 

În fapt s-a reţinut că, funcţionari publici din cadrul R.A.R. Sibiu şi R.A.R. Vâlcea, prin intermediul unor terţe persoane, pretindeau şi primeau sume de bani în legătură cu activități de identificare, omologare și verificare a stării tehnice a vehiculelor în vederea înmatriculării.

Funcţionarii publici din cadrul Registrului Auto Român, în realizarea în concret a faptelor de corupţie şi-au luat o serie de măsuri pentru a asigura conspirativitatea faptelor comise, apelând la „serviciile de intermediere” prestate de către anumiţi complici, de regulă, fiecare inginer „lucra” cu un anumit complice, aspecte cunoscute atât de ceilalţi funcţionari cât şi de ceilalţi intermediari şi beneficiari ai „serviciilor de intermediere” (mituitori). 

Toate aceste măsuri de identificare şi folosire a intermediarilor, a complicilor la corupţie, sunt apte a elimina o serie de riscuri în privinţa deconspirării faptelor şi anchetarea lor de către organele de urmărire penală, făcând dificilă infiltrarea unor investigatori acoperiţi care să intre în contact direct cu funcţionarii publici şi să le remită acestora mita, fiind totodată aproape eliminată posibilitatea ca vreo persoană să îl denunţe pe funcţionarul public întrucât acesta din urmă nu executa personal acţiunea de pretindere şi primire a mitei, astfel încât potenţialul denunţător l-ar fi putut reclama doar pe complice, care acţiona în numele şi pentru funcţionarul public, iar, de regulă, „problema” mituitorului era rezolvată de inginer, acesta din urmă, în multe cazuri, analizând în prealabil situaţia prezentată de complice.

Au fost elaborate şi folosite de către funcţionarii publici, împreună  cu complicii acestora,  a anumitor coduri, pentru ca la momentul în care un beneficiar, un mituitor, intra în legătură cu complicele funcţionarului, după pretinderea şi primirea mitei, intermediarul îl instruia pe mituitor să îl contacteze pe inginerul pentru care el „lucra” şi să îi spună că „vine din partea lui Silviu” ori „vine din partea lui Mihai”, etc., potrivit înţelegerii, de la un anumit moment, dintre aceştia, aceste prenume schimbându-se periodic, reprezentând un cod.

În momentul în care funcţionarul auzea un anumit nume „Silviu”, „Marius” sau „Mihai”, acea persoană fiind una fictivă, iar acel nume corespundea cu cel stabilit de funcţionar cu complicele său, avea reprezentarea certă că mituitorul a luat legătura cu intermediarul, a discutat modalitatea de comitere a faptelor de corupţie şi a remis mita către el, prin intermediul  complicelui său.

Adoptarea acestui plan de către funcţionarii publici şi complicii lor avea un dublu scop, primul fiind determinat de încercarea infractorilor de a deruta organele de urmărire penală, prin acreditarea ideii că ar fi implicat în fapte de corupţie un terţ cu prenumele folosit drept cod, astfel încât organele de anchetă penală să îşi concentreze eforturile în scopul identificării acelui terţ inexistent, iar al doilea scop este reprezentat de intenţia făptuitorilor (funcţionari corupţi şi complicii acestora) de a evita scurtcircuitarea lanţului infracţional. 

Astfel în privinţa acestui ultim scop, se reţine că un mituitor care a beneficiat în trecut de „serviciile” funcţionarului public şi ale complicelui acestuia ar putea memora parola, codul, ce i s-a comunicat cu acea ocazie, iar în momentul în care ar fi avut nevoie din nou de serviciile acestor inculpaţi s-ar fi putut prezenta direct la funcţionarul public şi i-ar fi spus că „vine din partea lui Silviu”, etc., cum i s-a spus în trecut, iar funcţionarul public i-ar fi prestat „serviciul” având reprezentarea că mituitorul a discutat în prealabil cu complicele său, deşi beneficiarul nu a făcut acest lucru.

Funcţionarii publici şi complicii acestora, la anumite intervale de timp, schimbau codurile, prenumele folosite, astfel încât, în momentul în care beneficiarul nu a discutat cu complicele şi nu i s-a comunicat noul cod, dar se prezenta folosind un vechi prenume, funcţionarul public îşi dădea seama că acesta nu a discutat în prealabil cu intermediarul şi nu a remis mita, situaţie în care nu îl favoriza pe acesta în cadrul procedurilor R.A.R.

Astfel, acordarea calificativului „bun tehnic” cu ocazia inspecţiei tehnice, în mod discreţionar, unui vehicul necorespunzător tehnic, de către un funcţionar public corupt, are drept consecinţă punerea în circulaţie a unui vehicul periculos pentru traficul rutier, existând astfel premisele producerii unor evenimente rutiere grave, de cele mai multe ori soldate cu victime omeneşti.

De asemenea s-a mai reţinut că unii funcţionari publici, în schimbul unor sume de bani pretinse şi primite cu titlu de preţ al influenţei, prin intermediul complicilor lor, îşi exercitau influenţa şi îşi determinau anumiţi colegi să procedeze la efectuarea procedurilor de inspecţie tehnică a vehiculelor şi să acorde calificativul ˝bun tehnic˝acelor vehicule aparţinând cumpărătorilor de influenţă. 

Totodată, în privinţa unor persoane ce acţionau ca intermediari ai angajaţilor R.A.R. s-a mai reţinut că aceştia au pretins şi primit diferite sume de bani, cu titlu de preţ al influenţei, susţinând în mod nereal că ar avea influenţă asupra angajaţilor Instituţiei Prefectului – SPCRPCIV Sibiu şi că în schimbul acelor sume de bani care ar ajunge cu titlu de mită la acei poliţişti le-ar fi facilitată obţinerea certificatelor de înmatriculare a unor vehicule sau a permiselor de conducere. 

Menţionăm că 10 inculpaţi, printre care şeful de reprezentanţă R.A.R. Sibiu, 3 ingineri R.A.R. şi un agent de poliţie, alături de complicii lor, au fost cercetaţi penal în stare de arest preventiv în perioada 12.09.2019 – 09.12.2019, iar apoi în perioada 09.12.2019 – 02.01.2020 în stare de arest la domiciliu, iar în prezent aceşti 10 inculpaţi, alături de alţii 3 dintre cei 16 trimişi în judecată, se află sub control judiciar. 

Prin rechizitoriul din data de 12.05.2020, dosarul a fost înaintat Tribunalului Sibiu spre judecare cu propunerea de menţinere a măsurii preventive a controlului judiciar luată faţă de 13 dintre cei 16 inculpaţi, dar şi de menţinere a măsurii asiguratorie a sechestrului dispus asupra sumelor totale de 34.240 lei şi 7795 Euro. Precizăm că trimiterea în judecată este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nicio situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie. 

Centrul de Plasament de la Orlat se închide. Se construiesc doua căsuțe de tip familial

0
DSC  scaled

DGASPC Sibiu are ca obiectiv închiderea Centrului de Plasament Orlat prin înființarea în municipiul Sibiu a 2 căsuțe de tip familial a câte 12 locuri fiecare și a unui Centru de consiliere pentru părinți și copii, cu finanțare prin programul POR 2014-2020 Axa 8/8.1/8.3/C.

Copiii care cresc în instituții clasice manifestă întârzieri în dezvoltarea fizică, emoțională, socială și cognitive, iar tinerii care părăsesc instituțiile, au probleme în a deveni independenți și sunt vulnerabili la diverse forme de abuz, exploatare, trafic sau comportament antisocial.


Dezvoltarea unui sistem de servicii sociale de calitate alături de înființarea serviciilor alternative pentru a asigura tranziția de la centrele de tip rezidențial clasice/de mari dimensiuni la cele bazate pe model de tip CTF reprezintă cheia de boltă a reconstrucției acestui sistem.
Căsuța de tip familial (CTF) conferă condiţii mai bune şi mai apropiate de mediul familial, le sporește copiilor şansele de integrare în societate şi de reuşită în viaţă. Principalul avantaj îl reprezintă faptul că asigură un climat familial și asigură o îngrijire personalizată fiecărui copil, prin oferirea de stimulare şi atenţie individualizată, lucruri esenţiale fiecărui copil pentru construirea de abilităţi pentru viaţa independentă şi pentru o bună integrare socială ulterioară.

[meta_gallery_slider id=”42819″]


DGASPC Sibiu are ca obiectiv închiderea Centrului de Plasament Orlat prin înființarea în municipiul Sibiu a 2 căsuțe de tip familial a câte 12 locuri fiecare și a unui Centru de consiliere pentru părinți și copii, cu finanțare prin programul POR 2014-2020 Axa 8/8.1/8.3/C.
De asemenea, pentru încă 24 de copii din CP Orlat se vor furniza servicii sociale în alte 2 căsuțe de tip familial construite de fundația HHC România în baza Convenției de parteneriat, aprobată prin HCJS nr. 203/29.08.2018 conform căreia:


Fundația HHC România se obligă să construiască 2 case de tip familial, suportând toate cheltuielile aferente. În acest sens, va întreprinde demersurile necesare în vederea întocmirii proiectului și a documentației tehnice, cu avizele necesare în vederea obținerii Autorizației de Construire pe amplasamentul puse la dispoziție de proprietarii de drept și va preda la cheie cele 2 CTF-uri.


Protopopiatul Ortodox Sibiu se obligă să acorde Fundației HHC România, dreptul de superficie asupra terenului aflat în proprietatea sa, situat administrativ în municipiul Sibiu, str. Măgheranului, nr. 37, în suprafață de 1069 mp, în vederea construirii primei case de tip familial.


Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului se obligă să preia imobilele, în baza unui contract de comodat, să facă demersurile pentru înființarea, licențierea și funcționarea serviciilor nou create, cât și să asigure administrarea și funcționarea serviciilor sociale, nou înființate și licențiate, inclusiv cheltuielile pentru plata utilităților și reparațiilor curente, în limita bugetului aprobat.


Județul Sibiu se obligă să urmărească modul de implementare al prezentei Convenții de Parteneriat și să asigure sustenabilitatea noilor servicii rezidențiale de tip familial, prin aprobarea bugetului Direcției, cu respectarea standardul minim de cost necesar furnizării serviciilor sociale.


În prima etapă, HHC va construi Căsuța care va fi donată proprietarului terenului – Protopopiatul Ortodox Român Sibiu, donaţia fiind grevată de sarcina menținerii destinației clădirilor pentru o perioada de 20 de ani.
CTF-ul va avea o capacitate de 12 locuri, va fi structurat, amenajat și dotat în conformitate cu standardele minime în vigoare și cu atenție deosebită la existența unui spațiu propriu pentru fiecare copil/tânăr și posibilitățile de personalizare a acestuia. Aici, copiii se pot bucura de un mediu apropiat de cel familial – primesc găzduire, îngrijire, educație, sprijin emoțional și consiliere pentru dezvoltarea deprinderilor necesare unui trai independent.


De câteva zile au fost demarate lucrările de construcție la casa de tip familial, care va fi situată în comunitate, astfel încât se asigură accesul facil al copiilor și tinerilor la grădiniță/școală, servicii medicale și de recreere, în zonă regăsindu-se Școala Gimnazială nr.12 și Grădinița cu Program Prelungit nr.19.
Casa va fi construită pe 2 nivele: la etaj, pe o suprafață de 142 mp, vor fi 4 dormitoare, 2 băi și o debara, iar la parter, pe o suprafață de 153 mp, se va amenaja camera de zi, bucătăria, locul de servit masa, baie, vestiar personal, spatiu tehnic și terasa.
Astfel, conform Conventiei de parteneriat, în termen de 18 luni de la data obținerii autorizației de construire se va deschide prima casuta de tip familial, care va gazdui 12 copii proveniti din CP Orlat.


Apreciez că după 30 de ani de tranziție, sistemul de protecție și asistență socială s-a dezvoltat fragmentat, iar progresele înregistrate sunt insuficiente și disparate . Acest fapt ne determină să regândim arhitectura socială din județul nostru fiind necesar ca asistența socială să nu mai reprezinte doar o plasă de siguranță pentru persoanele aflate într-o stare de vulnerabilitate ci o transpunere a conceptului privind „modernizarea și îmbunătățirea modelului social european”, reiterând un principiu fundamental ”oamenii constituie activul cel mai valoros al oricărei societăți iar investițiile în oameni sunt importante pentru bunăstarea și însănătoșirea acesteia.


Asta presupune să fim capabili să înlocuim ”prêt-a-porte-ul” existent cu ”haute-couture-ul” unei asistenței sociale europene!
Or, noi, asta încercăm începând de astăzi, să punem în practică conceptul de ” haute couture” în sistemul rezidențial sibian prin închiderea celui mai mare centru de plasament clasic și înființarea corelativă a primei CTF menită să pună bazele acestui concept.


Expressis verbis, le vom oferi un cămin nou, mai bun, cald și care va clădi fundamentul propice pentru transformarea unui copil nesigur, neadaptat și timorat în adultul sănătos, responsabil, puternic moral și spiritual de mâine.” Director general, Laura Camelia Vîlsan.

Se reiau audiențele la direcțiile și serviciile Primăriei, dar în condiții speciale

0
IMG


De luni, 18 mai, se reiau audiențele cu cetățenii la diversele servicii ale Primăriei Sibiu, dar în condiții speciale, care să asigure distanțarea socială și să protejeze atât cetățenii, cât și angajații.

AUDIENȚE DOAR CU PROGRAMARE ONLINE SAU PRIN TELEFON:
Pentru a asigura distanțarea socială, programarea audiențelor trebuie făcută riguros și, de aceea, programările pentru audiențele la Direcția Arhitect Șef, Serviciul Patrimoniu, Biroul pentru Asociațiile de Proprietari și Direcția Tehnică se pot face doar online, sau telefonic. Nu mai este posibilă primirea în audiență fără programare.

Pentru programarea online, accesați site-ul www.sibiu.ro, secțiunea PROGRAMĂRI ONLINE, subsecțiunea PROGRAMĂRI AUDIENȚE și selectați o dată și o oră disponibilă pentru serviciul pe care îl căutați. Acest buton va fi disponibil pe site începând începând de luni, 18 mai.

Dacă nu dispuneți de mijloace electronice, pentru a efectua programarea, începând de luni, 18 mai, puteți apela telefonic Centrul de Informații pentru Cetățeni al Primăriei la numărul de telefon 0269/208.912, iar un funcționar va realiza programarea online pentru dumneavoastră.


PROGRAMUL ZILNIC PENTRU AUDIENȚE:
În același scop, al asigurării distanțării, audiențele vor fi decalate ca program, după cum urmează:

Programările vor fi posibile din 20 în 20 de minute.

MĂSURI SPECIALE PENTRU PROTECȚIA CETĂȚENILOR CARE VIN ÎN AUDIENȚE:
Accesul cetățenilor se va face doar pe intrarea D a Primăriei, dinspre Piața Mică, aceasta urmând să fie corespunzător semnalizată.
Accesul cetățenilor în sediul Primăriei va fi permis doar dacă aceștia poartă mască; și funcționarii Primăriei vor purta mască
La intrarea în sediu, cetățenii vor găsi dispozitive cu gel dezinfectant și este obligatorie dezinfectarea mâinilor.
Cetățenii vor fi invitați într-o sală de așteptare în care scaunele vor fi distanțe corespunzător
Apoi cetățenii vor fi invitați în curtea interioară a Primăriei, noul spațiu de desfășurare a acestor audiențe, care oferă suficient spațiu de protecție și siguranță
Ieșirea cetățenilor se va face o altă cale, spre strada Samuel Brukenthal, distinctă de cea pe care au intrat în sediu.

Acest circuit va fi marcat corespunzător pentru a ghida cetățeanul. Poliția Locală Sibiu va asigura respectarea circuitelor și măsurilor de protecție.

Acest program va fi modificat în funcție de evoluția situației și de măsurile dispuse de autoritățile centrale.

Se redeschid muzeele din Piața Mare

0
IMG

Reprezentanții Muzeului Național Brukenthal anunță redeschiderea Palatului Brukenthal din Piață Mare, Muzeului de Istorie – Casa Altembergers, și Muzeului de Istorie Naturală. Vizitatorii sunt așteptați mâine, 15 mai 2020 cu condiția ca aceștia să respecte măsurile de siguranţă impuse: purtarea măștilor de protecție și păstrarea distanţei recomandate de 2m.

Din nou împreună!
Maine 15 mai 2020 Palatul Brukenthal din Piață Mare, Muzeul de Istorie – Casa Altemberger, Muzeul de Istorie Naturala se vor REDESCHIDE!
Vă așteptăm!

Vineri, 15 mai, anul curent, Muzeul Național Brukenthal reia programul de vizitare în Palatul Brukenthal – Galeria de Artă Europeană, Muzeul de Istorie Casa Altemberger și Muzeul de IstorieNaturală.

Programul de vizitare este de Miercuri până Duminică, de la 9:00 la 13:30 și de la 14:30 la 17:00. În intervalul orar 13:30 – 14:30 muzeul se va închide pentru dezinfecție. Accesul vizitatorilor se va face după verificarea temperaturii umane prin termo-scanare; purtarea reglementară a măștii (acoperirea gurii și nasului) este obligatorie pe toată durata timpului petrecut de vizitator în muzeu. În acord cu recomandările pentru deschiderea graduală, în această etapă sunt deschise doarcircuitele de vizitare care permit fluxul unidirecțional.

Personalul muzeului are dreptul și obligația de a eșalona accesul publicului și distribuirea vizitatorilor astfel încât să fie posibilă vizionarea expoziției în condiții de siguranță și cu menținerea distanței recomandate de 2m.

Sursa:Facebook

Trei cazuri noi de coronavirus în județul Sibiu

0
CORONAVIRUS

Până astăzi, 14 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 16.247 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 9.053 au fost declarate vindecate și externate.

La nivelul județului Sibiu sunt confirmate 440 de cazuri (dintre care 412 adulți și 28 copii) de infectare cu coronavirus, iar 3 cazuri sunt apărute în ultimele 24 de ore.

În județul Sibiu, de la debutul pandemiei și până în prezent au fost efectuate un număr de 3351 de teste, 105 fiind realizate în ultimele 24 de ore.

Deasemenea, 1667 de persoane au fost confirmate negativ.

Până la data curentă au fost declarate vindecate și externate 229 de persoane

În județul nostru s-au înregistrat 34 de decese din cauza COVID-19.

La data curentă, Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu monitorizează un număr de 336 persoane izolate și 315 persoane în carantină

Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

Totodată, până acum, 1046 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin, Mureș, Giurgiu, Bihor, Argeș, Vaslui, Botoșani, Alba, Sălaj, Brașov, Mehedinți, Teleorman, Gorj, Prahova, Vâlcea, Călărași, Maramureș, Olt și Ilfov, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 245 de noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 225 de pacienți. 

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 14.066 de  persoane. Alte 18.118 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală. 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 286.217 teste.

Folosiți mijloacele de transport în comun doar în situații de maximă necesitate

0
Screenshot

Conducerea TURSIB anunță călătorii să evite, pe cât posibil folosirea mijloacelor de transport în comun în intervalele intens circulate 5:30 – 8:30, 13:30 – 17:30 şi 21:30 – 23:30, pentru a evita aglomerarea autobuzelor.

În perioada următoare, unele dintre societăţile comerciale care şi-au redus sau suspendat activitatea încep să reia lucrul, fapt care se repercutează şi asupra gradului de aglomerare din mijloacele de transport public ale Tursib SA. Cu toate acestea însă, trebuie să ne protejăm în continuare de pericolul infectării cu COVID.


Ca atare, pentru a evita aglomerarea autobuzelor atunci când oamenii intră sau ies din schimburile de lucru – în intervalele orare: 5:30 – 8:30, 13:30 – 17:30 şi 21:30 – 23:30, dorim să facem un apel la toţi călătorii care nu se deplasează la şi de la locul de muncă să îşi decaleze programul, să evite pe cât posibil să circule la orele de vârf şi să îşi amâne ieşirile care nu sunt absolut necesare, pentru intervale la care circulaţia publicului cu autobuzul este mai redusă.


Ştim că ultima perioadă de timp a fost una grea, cu restricţii multe de deplasare, însă pericolul nu a trecut. În acest context facem apel în mod special la persoanele peste 65 de ani, care se află în categoria cea mai mare de risc, să ne sprijinine în demersurile noastre şi să evite utilizarea mijloacelor de transport în comun, atunci când oamenii merg sau vin de la serviciu. Suntem conştienţi de faptul că vă cerem mult, dar ştim şi că dispuneţi de posibilitatea unui orar mai flexibil decât al unei persoane active în câmpul muncii şi că, în cazul în care acceptaţi solicitarea noastră, aţi putea face o mare diferenţă în privinţa gradului de aglomerare al autobuzelor.


Avem convingerea că noi sibienii, ca şi comunitate, putem şi suntem capabili să ne ajutăm între noi şi fiecare în măsura posibilităţilor, putem să ne protejăm în primul rând pe noi înşine şi prin aceasta, pe cei din jurul nostru. În acest sens, vă rugăm ca pe toată perioada călătoriei cu autobuzul, să purtaţi mască de protecţie.


Vă mulţumim tuturor pentru înţelegere şi colaborare şi vă asigurăm de faptul că noi, cei de la Tursib, facem tot ceea ce ţine de noi pentru ca în toată această perioadă, călătoriile cu autobuzele noastre să fie cât mai sigure şi să se desfăşoare în cele mai bune condiţii.

Centrul de Informare pentru Cetățeni și ghișeele Direcției Fiscale revin la programul obișnuit

0
IMG

Primăria Municipiului Sibiu anunță modificări în programul și accesul la Centrul de Informare pentru Cetățeni și la ghișeele Direcției Fiscale din sediul central al Primăriei, începând cu data de 18 mai 2020.

CENTRUL DE INFORMARE PENTRU CETĂȚENI și ghișeele Direcției Fiscale din sediul central al Primăriei din Piața Mare revin la programul obișnuit cu publicul de luni, 18 mai: 

Luni: 8:30 – 18:30

Marți – Vineri: 8:30 – 16:30

Odată cu reluarea programului normal, pentru protecția cetățenilor și a angajaților Primăriei se vor aplica din aceeași dată o serie de măsuri privind accesul cetățenilor și interacțiunea cu aceștia. 

Patru pași simpli pentru siguranța tuturor: 

  • PASUL 1: ACCESUL cetățenilor în sediul Primăriei din Piața Mare va fi posibil doar pe intrarea D dinspre Piața Mică, corespunzător semnalizată. Cetățenii care intră în sediu au obligația să poarte mască și să își dezinfecteze mâinile cu gel dezinfectant pus la dispoziție de instituție, în dozatoare amplasate la intrare. 
  • PASUL 2: Cetățenii vor fi poftiți în SALA DE AȘTEPTARE până când Centrul de Informații pentru Cetățeni sau funcționarul de la ghișeele Direcției Fiscale îi poate primi. Această măsură este necesară pentru asigurarea distanțării, în incinta Centrului de Informare fiind permis accesul unui singur cetățean la fiecare funcționar. În sala de așteptare scaunele vor fi corect distanțate.  
  • PASUL 3: Pentru a ajunge în Centrul de Informații și la ghișeele Direcției Fiscale, cetățenii vor urma marcajele care vor traversa curtea interioară a Primăriei. 
  • PASUL 4: După rezolvarea problemei pentru care au venit la sediul Primăriei, cetățenii vor ieși din clădire pe o altă cale, spre strada Samuel Brukenthal. 

(Consultati harta atașată pentru vizualizarea circuitelor)

PROGRAMUL GHIȘEELOR DIRECȚIEI FISCALE DIN SEDIUL DE PE STRADA TURISMULUI: 

Luni: 8:00 – 18:00

Marți – Joi: 8:00 -15:15

Vineri: 8:00 -12:15

Și în acest caz s-au luat măsuri pentru siguranța cetățenilor prin distanțare. În curtea imobilului de pe strada Turismului au fost amplasate două corturi în care cetățenii își vor aștepta rândul, feriți de soare sau ploaie, corturile fiind dotate cu dozatoare pentru apă. 

Accesul cetățenilor se va face prin intrarea B, iar ieșirea se va face pe altă cale, spre strada Turismului. Accesul în clădire va fi permis doar dacă cetățenii poartă mască și își dezinfectează mâinile cu gel pus la dispoziție de instituție în dozatoare situate la intrare. 

În zona ghișeelor, cetățenii vor păstra distanța minimă între ei, în acest sens fiind marcate pe pardoseală linii orientative. 

PROGRAMUL GHIȘEELOR DIRECȚIEI FISCALE DIN SEDIUL DE PE BULEVARDUL VICTORIEI: 

Luni – Joi: 8:00 -15:00

Vineri: 8:00 -12:00

Și în această locație va fi montat un cort, în curtea clădirii dinspre Hotel Ramada pentru ca cetățenii să poată aștepta rândul, feriți de ploaie și soare. 

Respectarea acestor măsuri este responsabilitatea fiecăruia dintre noi, zonele de acces cu publicul urmând să fie monitorizate de agenți ai Poliției Locale care vor reaminti cetățenilor importanța acestora pentru siguranța tuturor. 

ELECTRONIC, RĂMÂNE MAI SIGUR:

Chiar dacă programul cu publicul revine la normal, reamintim sibienilor și subliniem că, în măsură în care au mijloacele tehnice, este recomandată utilizarea mijloacelor electronice de comunicare și plată a taxelor și impozitelor locale: 

Pentru comunicare cu Primăria Sibiu, utilizați: 

  • adresa de email pms@sibiu.ro; solicitarea dumneavoastră va primi număr de înregistrare 
  • portalul e-administrație de pe sibiu.ro
  • aplicația Sibiu City App, modului Raportări Incidente

Pentru plata taxelor și impozitelor locale, utilizați: 

  • portalul de e-administrație de pe sibiu.ro
  • Plata rapidă XPress de pe sibiu.ro, fără autentificare 
  • dispozitivele SelfPay amplasate în mai multe magazine din oraș
  • platforma națională ghișeul.ro
  • plata prin virament bancar 

Pentru plata parcării, utilizați aplicația gratuită PARCARE SIBIU. 

Direcția de Asistență Socială este alături de sibienii aflați în dificultate

0
fcbdcbdbc

Direcția de Asistență Socială din subordinea Primăriei Sibiu este alături de sibieni în această situație dificilă.

“Contextul actual reprezintă o stare de urgență medicală, dar și o stare de urgență socială. Vârstnicii peste 65 de ani, persoanele izolate, cetățenii care se află în șomaj sau șomaj tehnic cu venituri foarte mici, vârstnicii cazați în Cămin și persoanele fără adăpost au avut nevoie în această perioadă de sprijin suplimentar. Primăria Sibiu a fost alături de cetățeni, prin intermediul Direcției de Asistență Socială din subordinea Primăriei.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)



Direcția de Asistență Socială a contactat telefonic 7023 de persoane cu vârsta peste 65 de ani care locuiesc singure pentru a le acorda sprijin, la care se adaugă persoanele care au apelat numărul de TelVerde pus la dispoziția acestora. Astfel, au fost luate în evidență 438 de persoane care au avut nevoie de ajutor, în diverse forme: efectuarea cumpărăturilor, sprijin cu alimente, aprovizionarea cu medicamente, îngrijirea la domiciliu prin intermediul asistenților medicali comunitari din cadrul Direcției de Asistență Socială, servicii de consiliere și îndrumare.

În plus, Direcția de Asistență Socială a contactat 1416 persoane vârstnice cu dizabilități pentru a le oferi sprijin. Din acestea 40 de persoane au rămas în evidențele Direcției, fiind ajutați în funcție de necesități și problemele cu care se confruntau.

Căminul pentru persoane vârstnice
În această perioadă au fost interzise vizitele din partea aparținătorilor, pentru a-i proteja pe cei 81 de vârstnici care locuiesc aici. În același scop, personalul Centrului a fost izolat la locul de muncă în spații speciale, puse la dispoziție de Primăria Sibiu, asigurând inclusiv transportul acestora de la / la locul de muncă.

Gestionarea persoanelor fără adăpost în perioada stării de urgență
În această perioadă, în care deplasarea în spațiul public a fost restricționată, Primăria Sibiu s-a ocupat și de persoanele fără adăpost. Programul Adăpostului de Noapte a fost prelungit, astfel încât cei fără adăpost să rămână aici și pe timpul zilei. Având în vedere numărul persoanelor aflate în această situație, pentru a asigura distanțarea necesară Primăria a identificat un spațiu suplimentar de cazare a acestora. În prezent, în cele două locații se mai află 31 de persoane.

A crescut nevoia de ajutor social.
În această perioadă, numărul persoanelor care s-au încadrat în criteriile legale pentru a primi ajutor social (venit minim garantat) a crescut. Spre exemplu, în luna februarie, 332 de persoane beneficiau de acest ajutor în bani, iar la finalul lunii aprilie, numărul acestora a crescut la 390.

Și în cazul beneficiarilor Cantinei Municipiului Sibiu s-a înregistrat o creștere. În februarie, 207 persoane serveau masa la Cantină, iar în luna aprilie numărul acestora a ajuns la 384. Precizăm că și la Cantina Municipiului Sibiu s-au luat măsuri speciale pentru protecția asistaților, dar și a personalului: hrana pentru fiecare zi a săptămânii, sub formă de masă rece și masă caldă, a fost distribuită în această perioadă de două ori pe săptămână, beneficiarii fiind programați pe ore, pentru a se asigura distanțarea.

Hrană pentru persoanele izolate.
Prin intermediul Direcției de Asistență Socială au fost sprijinite și persoanele aflate în izolare sau carantină la domiciliu, care nu aveau aparținători să îi ajute cu aprovizionarea. Astfel, 67 de persoane au beneficiat de sprijin, fie prin asigurarea mesei, fie prin furnizarea de medicamente.

Protecție pentru copiii ai căror părinți sunt plecați în străinătate.
Direcția de Asistență Socială a luat legătura cu 184 de persoane care se ocupă de creșterea copiilor ai căror părinți sunt plecați în străinătate la muncă. În majoritate aceste persoane sunt vârstnici care au primit din partea Direcției de Asistență Socială consiliere, iar 27 de familii care întâmpinau probleme financiare serioase au fost sprijinite pentru a obține toate formele legale de ajutor social. Un număr de 21 de familii în situație de risc social au fost ajutate prin procurarea de alimente, articole de îmbrăcăminte, produse de igienă, etc.

Și comunitatea a pus umărul.
Primăria Sibiu împreună cu Direcția de Asistență Socială mulțumește public membrilor comunității, persoane fizice sau juridice, care s-au implicat în această activitate: Crucea Roșie Sibiu, Parohia Evanghelică CA, Arhiepiscopia Sibiului, Asociația Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj,,Asociația Ortodoxă ACORD, Asociația Mâini Unite, firmele sibiene de taximetrie, Asociația Filantropică Olivia, Lions Club Brukenthal Sibiu, I.I.Mărginean întreprindere individuală, Asociația Elijah, Trans Agape, Pan Food, Hotel Ramada, Pensiunea Ela, precum și un grup de voluntari reprezentați prin domnii Marius Ioan Novac și Mircea Barluțiu.

Preotul Cătălin Dumitrean: „Jos masca de pe frumos și credință”

0
FB IMG

Părintele Cătălin Dumitrean, slujitor al Bisericii cu hramul “Sfântul Ioan Iacob Românul”, situatǎ pe strada Dealului nr. 25, este autorul poemului „Jos masca de pe frumos și credință”, o lucrare compusă sub forma unui protest adus regulilor impuse de autorități în această perioadă dificilă în care ne aflăm.

Cătălin Dumitrean, cunoscut ca și inițiator al Cenaclului „Lumină Lină” pe care îl conduce cu devotament încă din anul 2009, slujitor, de altfel și la Biserica din curtea Spitalului TBC din Sibiu, compune poemul cu titlul „Jos masca de pe frumos și credință ” – o opoziție în fața orânduirilor luate de specialiști în ceea ce privește purtarea măștilor de protecție.

Cum apa trece, piatra rămâne,
Și dreptul nostru să protestăm,
Sau luați aceasta ca rugăciune,
JOS MASCA ȚARĂ! CA SĂ CÂNTĂM!

Mască pe față, mască pe suflet,
Mască pe toate cele ce sunt,
Mască pe lume, mască pe cuget,
Mască pe ceruri și pe pământ.

Mască pe lacrimi, mască pe milă,
Măști la icoane, ce blasfemii,
De-atâta mască îmi vine silă,m
Că-mi pleacă gândul în pribegii.

Mască în iubire, ce dedublare,
Are și moartea mască pe ea,
Mască pe stele, mască pe soare,
Purtăm în toate o mască grea.

Vor să pun mască și pe durere,
Bolnavii schimbă măștile reci,
Măști pe speranță și pe tăcere,
măști spre ”salvare”, ce daruri seci…

Pune-i Potirului mască uzată,
Pune-i Hristosului mască de cer,
Să facem lumea și mai curată,
Dați-mi o ”mască” atât vă cer.

Mască la slujbe, la rugăciune,
Să nu ne intre virus prin har,
Masca cea ”nouă” deșertăciune,
Zis-au ”stăpânii” că este ”dar”.

Mască la mamă, mască la tată,
Mască la soră, frate, nepot,
Mască la pâine și la piață,
Și-o țară nouă plină de hoți.

Preot Cătălin Dumitrean

FOTO: Dosar penal pentru tăierea ilegală a 15 arbori din Gura Râului

0
WhatsApp Image    at

În cursul zilei de 13 mai, polițiștii Serviciului de Ordine Publică din I.P.J. Sibiu au desfășurat o acțiune specifică pe linia prevenirii și combaterii ilegalităților din domeniul silvic, în zona localității Gura Râului.

Cu această ocazie, polițiștii au identificat un localnic în vârstă de 43 de ani în timp ce, cu ajutorul unui atelaj hipo, transporta 15 arbori din specia fag și molid.

În urma cercetărilor efectuate, s-a constatat că arborii au fost tăiați ilegal, iar în locul tăierii au fost identificate 76 de cioate de arbori de diferite specii, pe care bărbatul urma să le transporte la domiciliu.

În aceste condiții, pe numele bărbatului s-a deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunilor de tăiere ilegală și furt de arbori, iar materialul lemnos a fost confiscat și predat reprezentanților Ocolului Silvic Gura Râului.

[meta_gallery_slider id=”42748″] 

Tinere reținute după ce au furat de 9 ori din diverse magazine alimentare

0
YUYTdhZDcZTgNmMzODBhMjBkMGYYWNhMYZTE

La data de 13 mai, polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Sibiu au reținut două sibience în vârstă de 18, respectiv 27 de ani, cercetate penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt în formă continuată.

În fapt, cele două tinere sunt bănuite că, în perioada aprilie – mai, au sustras în mod repetat bunuri alimentare și nealimentare din incinta mai multor magazine aparținând aceleiași societăți comerciale din municipiul Sibiu. 

Prin cele 9 acte materiale pentru care tinerele sunt cercetate s-ar fi creat un prejudiciu în valoare de 10.000 de lei.

La data de 13 mai, față de persoanele în cauză s-a luat măsura reținerii 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentate Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de aplicare a unei măsuri preventive.

Accident mortal pe autostrada A1, lângă Sebeș

0
politie

Șoferul unei autoutilitare, care staționa pe banda de urgență de pe autostrada A1 a fost accidentat mortal de un TIR. Evenimentul rutier s-a produs pe A1, lângă Sebeș, la kilometrul 305, pe sensul de mers Deva – Sibiu. 

Din primele informații, banda 1 și cea de urgență sunt complet blocate, traficul desfășurându-se doar pe banda a doua.

Se estimează reluarea circulației în condiții normale în jurul orei 22:30.

„A A1 KM 305+0. Accident rutier în apropierea localității Sebeș, pe Autostrada A1 km305+000, calea 2 ,acolo unde o autoutilitară a rămas defectă pe banda de urgență, șoferul fiind acroșat și rănit grav de un autotren. La fața locului se află Poliția , salvarea și lucrătorii de la Drumuri Naționale.” transmit reprezentanții CNAIR

„O autoutilitară care staționa pe banda de urgență, semnalizată corespunzător a fost implicată într-un eveniment rutier, iar șoferul autoutilitarei care a ieșit din mașină a fost lovit mortal de un autotren.” potrivit DRPD Timișoara

Un polițist din Rășinari are coronavirus. Alți 4 colegi sunt în izolare

0
politia romana

Prefectura Sibiu a confirmat oficial pentru ziarul Sibiu Independent faptul că un polițist din județul Sibiu a fost depistat cu coronavirus.

Este primul caz din județul nostru în care un angajat din poliție este confirmat pozitiv cu virusul COVID-19. Atât secția cât și autospeciala au fost dezinfectate, o anchetă epidemiologică fiind demarată.

Sibiu Independent a aflat pe surse faptul că polițistul activa pe raza comunei Rășinari.

ACTUALIZARE: Alți patru polițiști care au intrat în contact cu colegul lor infectat cu coronavirus au fost izolați la domiciliu. Toți sunt din cadrul Secției nr.1 Poliție Rurală Șelimbăr.

În cursul zilei de astăzi, 13 mai, un polițist a fost confirmat pozitiv în testării SARS CoV-2. Ca urmare a acestui fapt, autospeciala dar și secția de poliție în cadrul căreia acesta lucra au fost dezinfectate. De asemenea Direcția de Sănătate Publică a demarat o anchetă epidemiologică în acest caz. Din primele date raportate două persoane, contacți din cadrul serviciului, au fost puși în izolare preventivă urmând să fie testați. Momentan nu se cunosc alte date, ancheta epidemiologică fiind în desfășurare.” a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

Un tânăr de 27 de ani din județul Sibiu, infectat cu coronavirus a murit

0
CORONAVIRUS

Grupul de Comunicare Strategică a anunțat cu puțin timp în urmă mai multe decese la nivel național. Printre ele, un bărbat de 27 de ani din județul Sibiu, infectat cu coronvirus a murit.

Numărul deceselor la nivelul județului Sibiu a ajuns la 35.

Pacientul a fost confirmat pozitiv în data de 10.05.2020 iar din nefericire, acesta a decedat astăzi.
Comorbidități: retard psihic, hepatopatie, BPOC, anemie

Infrastructură modernă pentru ferma didactică din Rusciori

0
Foto Randare grafica viitor centru ULBS Rusciori

Investițiile din cadrul Programului REGIO 2014-2020 pentru mediul universitar continuă în județul Sibiu. Peste 850 de studenți ai Facultății de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protectia Mediului (SAIAPM), din cadrul Universității ”Lucian Blaga” Sibiu (ULBS), vor putea să studieze în condiții mult mai bune, ca urmare a lucrărilor ce vor fi efectuate la Ferma didactică din localitatea Rusciori, comuna Șura Mică – Sibiu. Acest fapt este posibil ca urmare a semnării – de către Rectorul Universității sibiene, Prof. univ. dr. habil. Sorin Radu și dr. Simion Crețu, director general ADR Centru – a contractului de finanțare în valoare totală de peste 18,7 milioane lei, din care suma alocată ca finanțare nerambursabilă este de aproape 3,7 milioane euro. Instituția de învățământ superior va beneficia de fonduri europene pentru modernizarea și dotarea infrastructurii de educație de la o locație din afara municipiului Sibiu, în vederea îmbunătățirii condițiilor de studiu ale studenților care se pregătesc pentru domenii ca ingineria produselor alimentare sau pentru dezvoltarea durabilă a zonei rurale.

Proiectul ”Lucrări de reabilitare, modernizare, extindere și echipare infrastructura educațională a Fermei didactice din localitatea Rusciori, Comuna Șura Mică, județul Sibiu” este finanțat în cadrul Priorității de investiții 10.1A, Obiectivul specific 10.3 – pentru creșterea calității în învățământul universitar – aferent Axei Prioritare 10 a Programului Operațional Regional REGIO 2014-2020. Valoarea totală a cererii de finanțare este de 18.726.916,83 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile alocate pentru realizarea investițiilor este de 17.129.963,48 lei, respectiv 98,00% din valoarea eligibilă a proiectului, reprezentând peste 3,67 milioane euro. Diferența o constituie contribuția ULBS la cheltuielile eligibile și neeligibile ale proiectului. Echipa de management a universității estimează că data finalizării investițiilor va avea loc chiar la începutul anului universitar 2022, respectiv până în 30 octombrie.

Vorbind despre importanța acestui proiect pentru ULBS, Prof. univ. dr. habil. Sorin Radu, Rectorul Universității a precizat: „Într-o lume unde se pare că mediocritatea câștigă teren în majoritatea domeniilor, noi perseverăm în a crede în excelență. Nu în mod strict discursiv, ci viu, faptic și absolut constructiv. Modernizarea și extinderea infrastructurii didactice și de cercetare constituie direcții majore de acțiune a echipei manageriale a Universității ”Lucian Blaga”. Credem că acestea constituie căile principale prin care putem răspunde provocărilor cu care se confruntă învățământul superior din România. Prin proiectul de față, universitatea noastră și-a propus creșterea gradului de participare la procesul de învățământ și de angajabilitate al studenților Facultății de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului. Investiția vizează realizarea a 12 laboratoare de cercetare în sectorul agroalimentar, a unei săli de seminar, a unei săli de curs, a unui amfiteatru cu capacitate de 120 persoane și a spațiilor conexe necesare pentru organizarea de activități didactice și practice cu caracter de cercetare-inovare, inclusiv echiparea infrastructurii cu materiale didactice, noi tehnologii și suport TIC, echipamente și mobilier de specialitate, software didactic, utilaje de dimensiuni reduse și aparate de măsură și control. Doar astfel vom construi pentru studenții, colegii noștri și pentru generațiile viitoare o universitate a excelenței, a dezvoltării și a inovării.”

Concret, proiectul care va fi realizat în comuna Șura Mică, sat Rusciori, de către ULBS va asigura condițiile necesare pentru o pregătire profesională de calitate și relevantă pentru nevoile pieței muncii în domenii agro-alimentare. Investițiile presupun dublarea suprafeței de amprentă la sol a clădirii ce va fi modernizată, inclusiv prin extindere pe verticală, ceea ce va duce aproape la triplarea suprafeței utile desfășurate. Suprafața totală a terenului pe care se află clădirea este de peste 2400mp, procentul de ocupare al acestuia fiind de aproximativ 40%. De structura nou creată vor beneficia studenții și cadrele didactice ale instituției de învățământ superior, care activează în cadrul specializărilor de la programele de studiu licență-zi sau masterat pe domeniile: Ingineria produselor alimentare, Controlul si expertiza produselor alimentare, Biotehnologii în industria alimentară, Inginerie și management în Alimentație publica și agroturism, Inginerie și Protectia Mediului în agricultura, Montanologie, Asigurarea calității și siguranței alimentelor, Managementul procesării moderne a alimentelor, Managementul dezvoltării durabile a zonei rurale și Managementul protecției mediului agricol. Este vorba de un număr de peste 400 de studenți care vor putea accesa simultan noua facilitate universitară, în vederea pregătirii teoretice și practice. Pe lângă dotarea cu toate echipamente necesare studiului, precum și cu soluții TIC moderne, clădirea nou amenajată se va dota și cu panouri solare și cu sisteme de management a energiei, în vederea reducerii semnăturii termice.



”Am contractat recent încă un proiect pentru mediul universitar, la Alba Iulia, care se adaugă deja celor existente în Regiunea Centru, care vizează modernizarea infrastructurii universitare. Contractele semnate însumează aproape 100 milioane lei și de impactul lor se vor bucura peste 2.000 de studenți, în maximum doi ani. Este foarte importantă această preocupare privind investițiile de dezvoltare a mediului universitar, cu atât mai mult cu cât sunt conexate cu domeniile de specializare inteligentă identificate la nivel regional. Acesta este cel mai bun semn că și mediul universitar este interesat de creșterea competitivității regionale, care se bazează pe creșterea calității învățământului la toate nivelurile. Studenții și masteranzii au nevoie de laboratoare moderne și de centre de pregătire cu funcțiuni multiple. În cadrul acestui proiect de la Sibiu este vizată îmbunătățirea ofertei de formare universitară pentru mai multe domenii de specializare inteligentă, conform Strategiei CDI 2014- 2020: Bioeconomia; Tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; Spațiu și securitate; Energie, mediu și schimbări climatice; Eco-nanotehnologii și materiale avansate, precum și pentru Sănătate. Acest gen de investiții poate duce la crearea de centre unde se pot studia aspecte privind creșterea calității și siguranței alimentare a cetățenilor – cu atât mai mult cu cât, acum, trecem printr-o perioadă de insecuritate medicală. Proiectele de dezvoltare a Universităților vor asigura premisele creșterii calității și performantei științifice iar noi sperăm ca, pentru următoarea perioadă de finanțare, 2021-2027, să asigure transferul rapid și eficient al cunoștințelor teoretice către mediul de afaceri, dar și o mai rapidă absorbție a absolvenților pe piața specializată a forței de muncă”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

[meta_gallery_slider id=”42700″]

Sprijin oferit personalului medical din linia întâi

0
Andreas Huber

LIQUI MOLY Germania împreună cu firmele Limorom SRL și Autohaus Huber vin în sprijinul angajaților Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, al personalului Stației de Ambulanță Județeană Sibiu, SMURD și Inspectoratul pentru Situații de Urgenta „Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu din punctele fierbinți, ca parte din campania internațională „Heroes of the Corona – pandemic”.


În cadrul acestei campanii, personalul spitalului județean care activează în secțiile din linia întâi, precum și personalul și autoutilitarele de intervenție ale Stației de Ambulanță Județeană Sibiu, SMURD și ISU Sibiu, vor fi sprijinite prin acordarea de gratuitate pentru uleiul de motor și manopera aferentă schimbului de ulei al autovehiculului personal și al autoutilitarelor de intervenție. Filtrul de ulei aferent schimbului sau alte piese necesare unei revizii sunt contra cost, dar se aplică o reducere de 10%. Campania se va derula până la data de 31.12.2020. Pentru a beneficia facilitățile oferite, personalul SCJU Sibiu, al Stației de Ambulanță, SMURD și ISU Sibiu, trebuie să se înscrie pe pagina www.covid.autohaushuber.ro.


Sprjinul vine către cei din linia I „în condițiile în care acești oameni nu mai au timp pentru viața personală și pentru rezolvarea problemelor curente. Dorim să le aducem mulțumiri pentru eforturile neîncetate depuse la salvarea de vieți omenești și la eradicarea efectelor noului coronavirus, le transmitem pe această cale multă sănătate, putere de muncă și îi asigurăm de întreaga noastră recunoștință și apreciere”, declară Andreas Huber, Consul Onorific al Republicii Austria la Sibiu și conducătorul Limorom SRL și Autohaus Huber SRL.

„Vreau să mulțumesc antreprenorilor implicați în această campanie, în special domnului consul Andreas Huber. Orice sprijin este binevenit, iar dincolo de incontestabila valoare materială, astfel de campanii gândite pe termen lung ne transmit un valoros mesaj de solidaritate, de care avem în continuare mare nevoie”, declară Daniela Cîmpean președinta Consiliului Județean Sibiu.


Campania s-a desfășurat și la nivel internațional, la inițiativa domnului Ernst Prost, director general al companiei LIQUI MOLY, care a alocat în Germania produse în valoare de peste 3.000.000 Euro pentru a susține personalul medical din linia I , serviciile de ambulanță și serviciile de intervenție medicală rapidă, acest suport fiind acordat sub formă de produse gratuite.

FOTO: Coliziune între un moped și o mașină la Avrig

0
WhatsApp Image    at

Un accident rutier s-a produs în Avrig, la intersecția străzilor Gheorghe Lazăr cu Oltului. Conducătorul unui moped din Avrig, nu s-a asigurat și încadrat corespunzător pentru a efectua un viraj la stânga și a intrat în coliziune cu un autoturism care circula în spatele său.

În urma evenimentului rutier, conducătorul mopedului a fost rănit și a fost transportat la spital.

Polițiștii rutieri sunt la fața locului și contină cercetările pentru a stabili cu exactitate cauza producerii accidentului rutier.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de prim-ajutor calificat Smurd, în localitatea Avrig, la un accident rutier produs între un moped și un autoturism. S-au acordat îngrijiri medicale motociclistului, un bărbat de cca 38 de ani care prezenta un traumatism cranio-cerebral și acuza dureri membre inferioare, ulterior a fost predat echipajului SAJ, conștient.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

VIDEO-FOTO: Adio, distanțare socială! Coadă la ghișeul de emitere a cazierului

0
img

Peste 20 de persoane au așteptat astăzi, în jurul orei 16, la singurul ghișeu din județul Sibiu care pe durata stării de urgență emite cazierul.

Oamenii sunt nemulțumiți că trebuie să vină din orașele,comunele sau satele vecine tocmai până la Sibiu pentru un simplu cazier. Din spusele celor prezenți la coadă, au încercat să solicite cazierul online însă nu au reușit.

„Un singur funcționar! Azi programul este de la 15-17. Coadă, nervi, intră cine se strecoară, cererile tipizate sunt aruncate pe treptele inspectoratului, completate de solicitanți pe mașinile parcate sau pe borduri.” a declarat un cetățean care a așteptat mai bine de o oră la coadă

Cazierul se poate solicita și online, la cazier@sb.politiaromana.ro. În acest caz eliberarea certificatului de cazier judiciar se face în termen de 3 zile de la data trimiterii, iar solicitantul se va prezenta personal pentru ridicarea certificatului de cazier judiciar, având asupra sa cartea de identitate în original și în termenul de valabilitate. 

“În această perioadă, Cazierul judiciar poate fi eliberat doar de la ghișeul aflat la reședința IPJ Sibiu. Astăzi sunt eliberate în intervalul orar 15-17.

După cum se poate observa, astăzi înregistrăm o cerere mai mare, iar persoanelor care s-au prezentat li s-a pus în vedere respectarea distanțării sociale.

De asemenea, au fost asigurate ca personalul de la ghișeu va rămâne și peste program dacă situația o impune pentru a soluționa toate cererile înregistrate.” a declarat Luciana Lazăr, purtătorul de cuvânt al IPJ SIBIU

[meta_gallery_slider id=”42660″]

Arde o anexă gospodărească din Cisnădie

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu intervine de urgență cu două echipaje de pompieri militari și două autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj de prim-ajutor calificat Smurd, în localitatea Cisnădie.

Un incendiu se manifestă la o anexă gospodărească cu suprafața de aproximativ 30 mp. La fața locului se află și serviciul voluntar pentru situații de urgență al localității. Intervenția se află în dinamică.

ACTUALITARE: Incendiu Cisnădie- acesta a fost lichidat, a ars anexa gospodărească în întregime, diverse unelte electrice și o căruță. Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de efectul termic al unor scântei mecanice.

DGASPC Sibiu caută părinți de suflet pentru copiii din sistem

0
IMG

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu desfășoară o nouă campanie de recrutare de persoane care să fie angajate ca asistenți maternali profesioniști. DGASPC Sibiu își propune prin intermediul proiectului „TEAM-UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”până la sfîrșitul anului 2023, extinderea actualei rețele de asistenți maternali profesioniști cu 60 de persoane și formarea profesională continuă a acestora.

La nivel național este implementat proiectul TEAM-UP Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor cu scopul de a atrage cât mai multe persoane spre calificarea în meseria de asistent maternal profesionist.


Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, partener în cadrul proiectului ”TEAM UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, al cărui beneficiar este Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, continuă campania de recrutare și identificare de persoane interesate să devină asistent maternal profesionist.


Dacă aveţi abilităţi în munca cu copiii; doriţi să ajutaţi copii cu vârsta cuprinsă între 0 – 7 ani; doriţi să creşteţi, să îngrijiţi şi să educaţi copii la domiciliul dumneavoastră, doriți o carte de muncă și un salariu, parcurgeți următorii pași:


PASUL 1


Sunați la telefon 0269/232066 de luni – joi: 8.00 – 16.30 și vineri: 8.00 – 14.00 pentru a obține informații suplimentare și dacă în urma informațiilor obținute doriți să intrați în procesul de evaluare în vederea obținerii atestatului de asistent maternal urmați:


PASUL 2


Trimiteți prin poștă la adresa: str. Mitropoliei nr. 2, Sibiu, județul Sibiu, un dosar care să conțină o cerere de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal completata de persoana care dorește obținerea atestatului de asistent maternal- in original, precum și actele de stare civilă (certificate de naștere, de căsătorie, de divorț, CI) ale tuturor membrilor care locuiesc cu solicitantul – în copie, actele de studii ale persoanei care solicită evaluarea în vederea obținerii atestatului de asistent maternal – în copie; certificate de cazier judiciar ale solicitantului și ale persoanelor peste 18 ani cu care acesta locuiește – în original, titlul de proprietate/contractul de închiriere sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate ori, după caz, folosință – în copie.


Actele necesare pot fi descarcate de pe pagina de Internet a instituției http://dasib.ro/index.php/copil-si-familie/asistenta-maternala/acte-necesare-atestare-asistenta-maternala
Până la finalul anului 2023 când se încheie proiectul TEAM-UP , DGASPC Sibiu va angaja 60 de noi asistenți maternali profesioniști.
Asistentul maternal profesionist, ca angajat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu, beneficiază de drepturi bănești, conform legislației în vigoare, consiliere și suport din partea specialistilor D.G.A.S.P.C. Sibiu, precum și de cursuri de formare organizate în domeniul protecției copilului.
Informații suplimentare referitoare la derularea procesului de selecție se pot obține la Serviciul Management de Caz pentru Asistenta Maternala (la numărul de telefon 0269/232066 int 43) sau 0751174404 – expert implementare proiect, ori prin email: office@dasib.ro .

VIDEO: Primul automat de vânzare a echipamentelor de protecție din Sibiu

0
IMG  WA

Primul automat de vânzare a echipamentelor de protecție: măști, mănuși, ochelari, gel dezinfectant, a fost amplasat în Piața Cibin. Aparatul este funcțional și poate fi folosit atât de persoanele care merg la cumpărături, cât și de producătorii locali care își vând marfa prin intermediul Pieței Cibin.

PREȚURILE:


-mască de protecție 3 straturi – 3,5 lei
-mască de protecție FFP2 – 20 lei
-kit: mască + 2 perechi mănuși – 5 lei
-kit: 2 măști + 4 perechi de mănuși – 10 lei
-ochelari protecție – 15 lei
-gel dezinfectant 40 ml – 10 lei
-gel dezinfectant 500 ml – 25 lei

Automatul este amplasat în apropierea intrării în piață dinspre str. Turnului, pe lângă sectorul de flori.

Plata poate fi făcută atât în numerar, cât și cu cardul, inclusiv carduri contactless.

Am decis să amplasăm acest prim automat pentru vânzarea echipamentelor de siguranță în cea mai mare piață agro-alimentară din Sibiu pentru că este una din zonele din oraș cu cel mai mare trafic pietonal. Considerăm că este un demers util atât pentru sibienii care merg la cumpărături, cât și pentru producătorii locali care își vând marfa prin intermediul Pieței Cibin”, arată reprezentanții Visto International.

[meta_gallery_slider id=”42645″]

L-a lăsat să-i conducă mașina deși știa că nu are permis și este băut

0
conducerea fara permis

La data de 12 mai, în jurul orei 0200, un echipaj de poliție din cadrul Biroului Ordine Publică al Poliției Municipiului Sibiu a oprit pentru control în trafic, pe str. Sibiel din municipiul Sibiu, un autoturism.

La volanul mașinii a fost identificat un tânăr de 19 ani, din Bradu, cu privire la care s-a stabilit că nu deține permis de conducere și totodată, că se află în stare de ebrietate, aparatul etilotest a indicat valoarea de 0,34 mg/l alcool pur în aerul expirat.

În autoturism cu acesta se afla un sibian în vârstă de 18 ani, din cercetări rezultând că acesta i-a încredințat mașina spre conducere deși cunoștea că tânărul din Bradu nu deține acest drept.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducerea unui autoturism de către o persoană care nu deține permis de conducere (art. 335 alin. 1 cod penal) și încredințarea unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere pentru conducerea pe drumurile publice unei persoane despre care știa că nu posedă permis de conducere (art. 335 alin 3 din cod penal). 

A murit Don’ Titi – figura emblematică a localului Crama Național

0
FB IMG

Colonelul Don’ Titi, figura emblematică a localului Crama Național din Sibiu s-a stins din viață. În urmă cu mai bine de 6 luni, după peste 20 de ani de activitate, Crama Național din Piața Mică și-a anunțat închiderea. Acum a deschis-o din nou, în Ceruri…- scrie Marius Mitea pe pagina sa de Facebook

Don’ Titi și-a închis Crama National acum câteva luni, în noiembrie. Scriam atunci: „Of…Gustul dulce-amar al nostalgiei mă bântuie… Câte nopți nu am beut, cântat, scris și recitat stihuri, cu pretini vechi si dragi dintre care mulți au emigrat în Diaspora cerească, câte dimineți nu m-a prins răsăritu’ aici întrebându-mă buimac dacă-i prea devreme sau prea târziu..”
Acum a deschis-o din nou, în Ceruri… Rămas bun, colonele, ține-ne și nouă o masă, cu vin și pită cu unsoare, c-om veni și noi, mai încolo, când ne-om izbăvi de astea pământene…

13 cazuri noi de coronavirus în județul Sibiu

0
CORONAVIRUS

Până astăzi, 13 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 16.002 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 7.961 au fost declarate vindecate și externate.

La nivelul județului Sibiu sunt confirmate 437 de cazuri (dintre care 409 adulți și 28 copii) de infectare cu coronavirus, iar 13 cazuri sunt apărute în ultimele 24 de ore.

În județul nostru s-au înregistrat 33 de decese din cauza COVID-19.

În județul Sibiu, de la debutul pandemiei și până în prezent au fost efectuate un număr de 3246 de teste. 1631 de persoane au fost confirmate negativ.  Până la data curentă au fost declarate vindecate și externate 218 de persoane.

La data curentă, Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu monitorizează un număr de 605 persoane izolate și 327 persoane în carantină

Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:

Totodată, până acum, 1016 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin, Mureș, Giurgiu, Bihor, Argeș, Vaslui, Botoșani, Alba, Sălaj, Brașov, Mehedinți, Teleorman, Gorj, Prahova, Vâlcea, Călărași, Maramureș și Olt, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 224 de noi cazuri de îmbolnăvire.

La ATI, în acest moment, sunt internați 228 de pacienți. 

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 14.313 de  persoane. Alte 18.980 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală. 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 277.804 de teste.