0.2 C
Sibiu
marți, 23 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 1033

Cazierul judiciar se emite doar pentru motive temeinic fundamentate

0
cazier

În contextul intrării în vigoare a Ordonanţei Militare nr. 3 din 24.03.2020, vă informăm că „se interzice circulaţia tuturor persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei”, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 1. Încălcarea prevederilor Ordonanţei Militare nr. 3 poate fi pedepsită prin aplicarea de sancţiuni contravenţionale.

Doar pentru motive temeinic fundamentate ce urmează a fi menționate pe cerere, urmează a fi soluționate cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar/adeverințelor de integritate comportamentală primite prin email sau ghişeu, conform programului stabilit, afişat pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu.

Pentru punerea în aplicare a art. 1 din Ordonanţa Militară nr. 3 din 24.03.2020, vă informăm că prezentarea cetățenilor la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar se va realiza numai după ridicarea interdicţiilor instituite, în cazul cererilor depuse pentru care nu se justifică urgenţa ridicării documentului.

Facem apel la cetățeni de a da dovadă de înțelegere, responsabilitate și de a respecta cu strictețe măsurile impuse de autorităţi. Abaterea de la măsurile impuse poate antrena riscuri majore, periclitând siguranța şi sănătatea cetățenilor.

Vă mulţumim pentru înţelegere!

263 de noi cazuri de îmbolnăvire cu coronavirus. Din 1292, 24 sunt în stare gravă

0
WhatsApp Image    at

Până astăzi, 27 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.292 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cele 1.292 de persoane confirmate pozitiv, 115 au fost declarate vindecate și externate (53 la Timișoara, 41 la București, 7 la Iași, 6 la Craiova, 6 la Constanța și 2 la Cluj). 

Până astăzi, 24 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 și cu boli cronice preexistente, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Cluj, Timișoara și Neamț, au decedat.

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 263 de noi cazuri de îmbolnăvire.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 0 și 94 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 32 de pacienți, din care 24 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până în prezent, au fost plasate în carantină instituționalizată 645 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 21 persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea  fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile. 

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 7.219 persoane. Alte 124.320 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală. 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 17.453 de teste, din care 1.006 în unități medicale private. 

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.127 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 6.553 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Până în prezent, prin structurile abilitate ale MAI au fost întocmite 199 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal. Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat 2.866 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină. 

De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 3, polițiștii au depistat 13.611 persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestora le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 17.256.424 de lei.

De asemenea, cu ocazia formalităților de intrare în țară, Poliția de Frontieră a întocmit 4 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 59 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 44 în Italia, 4 în Spania, 2 în Namibia, 2 în Indonezia, 3 în Franța și câte unul în Tunisia, Irlanda, Marea Britanie și Luxemburg. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 11 cetățeni români aflați în străinătate, 8 în Italia, 2 în Franța și unul în Marea Britanie, au decedat.

 Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp. 

FOTO: Autoturism în flăcări pe Șoseaua Sibiului din Mediaș

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu – Secția de pompieri Mediaș a intervenit de urgență cu un echipaj de pompieri militari și un echipaj SMURD în municipiul Mediaș, Șoseaua Sibiului pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un autoturism.


Incendiul, care a afectat aproximativ 50% din autoturism, a fost lichidat prompt de către pompierii militari.

Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de un scurtcircuit electric.

S-au acordat îngrijiri medicale unei persoane de sex feminin care a suferit un atac de panică. Acesta a refuzat transportul la spital.

Pacient în stare gravă internat în secția ATI din Sibiu. Va fi testat pentru coronavirus

0
smurd e

La Spitalul Județean Sibiu a fost transferat un pacient în stare foarte gravă, cu insuficiență respiratorie severă, al cărui test de gripă a rezultat negativ. 

Pacientului i-au fost recoltate probe pentru noul tip de Coronavirus care au fost trimise spre prelucrare la Cluj. 

În momentul de față acesta se află la Spitalul Județean Sibiu internat pe secția clinică ATI, intubat, sub supraveghere și tratament specific. 

Conform declarațiilor pacientului, acesta nu a intrat în contact cu persoană declarată pozitiv la testarea Coronavirus și nici nu a călătorit în ultima perioadă.   

SAJ Sibiu apelează la cetățeni pentru achiziționarea de echipamente medicale

9
WhatsApp Image    at

Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu demarează campania: SALVAREA începe cu LINIA ÎNTÂI, o campanie menită să informeze și să promoveze recomandări pentru cetățeni, în această perioadă dificlă, marcată de pandemia de Coronavirus.

De asemenea, personalul medical aflat în Linia Întâi face apel la sibienii care pot să îi sprijine financiar, dar și la mediul privat, să sprijine financiar o campanie de achiziționare a materialelor sanitare. 

În doar câteva zile, viața noastră s-a schimbat cu 180 de grade, din pricina unei pandemii nimicitoare care amenință întreg mapamondul. Autoritățile s-au mobilizat, au instituit starea de urgență, au introdus interdicții, în încercarea de a limita pe cât posibil, efectele devastatoare care se pot abate asupra românilor.

Ne aflăm într-un război cumplit, în care cei din LINIA ÎNTÂI sunt cadrele medicale.

Cei mai expuși, ar trebui însă să fie și cei mai protejați pentru că singura variantă în care noi toți putem avea o șansă în plus. In aceste momente este necesara cresterea nivelului de dotare in ceea ce priveste asigurarea echipamentelor de protectie adaptate riscurilor foarte mari cu care ne confruntam – materiale de protecție fără de care, cei din linia întâi sunt cei mai expuși, alături de categoriile vulnerabile de cetățeni.

”Zilele acestea sunt cumplite și cred că numai solidaritatea, adevărul și empatia ne mai pot salva. Pe lângă pandemia existenta, sistemul medical se confruntă cu multe lipsuri și suntem nevoiți să lansăm un strigăt tuturor celor din jurul nostru: cetățenilor le spunem să se protejeze, să stea în casă și să nu ne ascundă adevărul în cazul în care solicită un echipaj de urgență, companiilor și cetățenilor cu posibilități le adresăm rugămintea de a ne fi alături sprijinindu-ne cu donații pentru a ne putea achiziționa materiale de protecție pentru cadrele medicale, iar tuturor colegilor din Linia Întâi- sănătate, multă vigilență, tărie și energie. Fiți alături de noi!”, a declarat managerul Serviciului de Ambulanță Județean Sibiu, Constantin Popescu. 

Serviciul de Ambulanță Județean Sibiu numără, în prezent, 14 medici, 70 de asistenți medicali și 71 de ambulanțieri, organizați în patru substații (Mediaș, Agnita, Cisnădie și Tălmaciu) care asigură, în ture, nevoia în județul Sibiu.

Stocurile de materiale de protecție, atât de necesare în această perioadă, sunt limitate, așadar, pe parcursul următoarelor zile ne propunem să facem apel la toți cei care pot sprijini cadrele medicale ale Serviciului de Ambulanță Județean Sibiu. Aceste cadre medicale sunt primele expuse, în scenariul în care ne aflăm. Pe langă materiale de protecție e nevoie și de aparatură mai performantă care să ne permită efectuarea cu minim de expunere a unor manevre invazive. 

E mare nevoie de ochelari, măști chirugicale, măști FFP3 sau standard N95, termometre non contact și videolaringoscoape.

Toți cei care pot sprijini cadrele medicale ale Serviciului de Ambulanță Județean Sibiu pot face donații în contul Asociație De la Noi pentru Noi Ambulanța Sibiu, cu sediul in loc. SIBIU, strada Mărăști, nr.5, CUI: 30184649, IBAN: RO28BUCU1492232638017RON, deschis la Alpha Bank Sibiu. 

Abonații cu activități economice afectate de pandemie pot solicita facturarea consumului de apă la cantități lunare estimate

0
Abonații cu activități economice afectate de pandemie pot solicita facturarea consumului de apă la cantități lunare estimate

Firmele și persoanele fizice autorizate a căror activitate a încetat pe perioada pandemiei sunt invitate să transmită o declarație pe propria răspundere prin care să-și estimeze consumul de apă pe perioada declarată a stării de urgență. Măsura este necesară pentru a nu încărca artificial valoarea facturii lunare la serviciile de apă și de canalizare.

Conform Contractului de furnizare, facturarea serviciului se face în baza indicațiilor apometrului, care este citit periodic de personalul Apă Canal Sibiu SA. Între două citiri, facturarea se face în baza mediei consumurilor sau a autocitirilor comunicate de către abonați, urmând ca ulterior să se facă o regularizare.

Declarațiile pot fi transmise, până pe 31 martie ac, prin e-mail citcont@apacansb.ro, sau prin fax 0269.223.468, menționându-se denumirea firmei / numele abonatului, codul de abonat ( se regăsește pe factură), adresa locului de consum și cantitatea de apă estimată a fi utilizată. Clienților le vor fi facturate doar cantitățile comunicate urmând ca după prima citire a apometrelor de către personalul societății să fie regularizate eventualele diferențe.

Apă Canal Sibiu SA precizează că activitatea de citire directă a contoarelor a fost suspendată pe durata stării de urgență, efectuându-se doar citirile apometrelor prevăzute cu teletransmisie.

Ziua Mondială a Teatrului celebrată online, la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu

0
TNRS online stațiacasă

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu difuzează în premieră absolută
online, în această seară, de la ora 19:00
, primul spectacol pus în scenă
la Sibiu de regizorul Silviu Purcărete: „Pilafuri și parfum de măgar”,
spectacol ce are la bază texte alese de Silviu Purcărete și Alain Garlan
din „O mie și una de nopți”. Spectacolul este o producție din anul 2001
a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS) și a naționalului
sibian, pe muzica lui Vasile Șirli. Scenografia este realizată de Helmut
Sturmer. Programul transmisiilor online va fi urmat sâmbătă, 28 martie
2020, de un alt spectacol semnat de Silviu Purcărete, „Cumnata lui
Pantagruel”, iar duminică, 29 martie 2020, TNRS va difuza unul dintre
cele mai noi spectacole din repertoriu, „Femei”, concept spectacol
Raluca Iani.


Nume sonore ale scenei românești de teatru au făcut parte în anul 2001 din
distribuția spectacolului „Pilafuri și parfum de măgar”: Diana Văcaru-Lazăr, Valer
Dellakeza, Virgil Flonda (†), Ilie Gheorghe (†), Angel Rababoc, Ovidiu Moț (†), Cristian
Stanca – actor cunoscut al TNRS, care a fost totodată și asistent de regie, Diana
Fufezan, Delia Ghiță, Antonia Ilie, Michaela Mihai, Ofelia Popii, Mirona Iona Tatu,
Florentina Țilea, Codruța Vasiu, Haricleea Bădescu, Liviu Cheloiu, Adrian Neacșu. Din
distribuție au făcut parte și studenții de atunci ai școlii de teatru de la Sibiu, astăzi actori
cunoscuți ai scenei românești: Denise Ababei, Oana Ceaușu, Nicoleta Fruman, Silvana
Naghi, Veronica Popescu, Eleonora Poșircă, Cătălina Sima, Cristina Stoleriu, Miruna
Vaju, Florin Coșuleț, Alin Olteanu, Eduard Pătrașcu, Cătălin Pătru
„Pilafuri și parfum de măgar a fost primul spectacol pus în scenă la Sibiu, de Silviu
Purcarete! Marele regizor a fost prezent la FITS de la prima ediție cu „Decameronul”, de
la Teatrul din Râmnicu Vâlcea, apoi cu marile spectacole ale Teatrului Național din
Craiova, inclusiv „Danaidele”, jucat în sala de sport a Academiei Forțelor Terestre. Avem,
din fericire, și un documentar al repetițiilor realizării acestui spectacol, pe care îl vom
difuza în viitor! Dacă vă uitați pe distribuția spectacolului veti vedea tineri actori, prima
promoție a școlii de teatru de la Sibiu precum și studenții de atunci, deveniți azi vedete
ale scenelor de teatru si film. Îi veți descoperi deasemenea, pe inegalabilii Virgil Flonda, Ilie Gheorghe si Valer Dellakeza! Vom rosti împreuna cu Domnul Eminescu: «Vede-n
capăt începutul. Cine știe să le învețe!» Vizionare plăcută!” Constantin Chiriac, director general TNRS.

Programul complet al evenimentelor TNRS, online, de Ziua Mondială a Teatrului, 27 martie 2020:

Ora 17:00

Conferință specială FITS și TNRS

Constantin Chiriac în dialog cu Silviu Purcărete

Despre bucuria și înțelepciunea de a vorbi puțin

Ora 19:00

Pilafuri și parfum de măgar, regia Silviu Purcărete

Ora 20:30

Fotoliul cu povești și poezie – povești pentru copii și părinți în lectura actorilor Ofelia Popii, Ciprian Scurtea și a fetiței lor Sofia Luna

Ora 21:00

Seară de lectură cu actorii secției germane a Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu

Evenimentele vor fi difuzate pe canalele oficiale de comunicare online ale TNRS: site, YouTube, Facebook. Transmisiile secției germane vor fi difuzate pe pagina oficială de Facebook a secției germane a TNRS. Vizionarea spectacolelor difuzate online este gratuită, TNRS nu percepe bilet pentru evenimentele difuzate pe internet.

Dovada înlocuitoare cu drept de circulație a permisului de conducere SE PRELUNGEȘTE

1
permis

La nivelul parchetelor, în cauzele în care anterior instituirii stării de urgență prin ordonanță a procurorului a fost disjunsă prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, emise în temeiul art. 111 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele interesate nu este necesar să depună cereri de prelungire.

Din oficiu, procurorii vor emite ordonanțe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanță.

Ordonanțele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unitățile de poliție competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situație excepțională.

Precizăm că măsura a fost stabilită prin coordonare interinstituțională între Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerul de Interne și Inspectoratul General al Poliției Române.

Ai șansa să devii militar și să-ți slujești țara

0
IMG

Birourile informare-recrutare din cadrul centrelor militare care funcționează în fiecare județ și sector al Bucureștiului continuă înscrierile de la distanță, online, pentru cei care doresc să participe la concursurile de admitere în învățământul universitar sau postliceal militar – anul universitar/școlar 2020-2021, sau vor să urmeze un program de formare a soldaților/gradaților profesioniști.

Descărcați adresele de e_mail aici: https://bit.ly/33DgbJV

Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu: 3 facultăți, 240 de locuri, 4 domenii de studii, 6 specializări universitare, durata: 3/ 4 ani ( 4 ani-domeniul de studii inginerie și management).

Ordinea etapelor pe care le veți parcurge este următoarea:

1. Înscriere – prin e_mail sau telefonic

2. Selecție – este suspendată pe perioada stării de urgență

3. Vizita medicală – este suspendată pe perioada stării de urgență

4. Selecție specială (medicală și/sau psihologică suplimentară), dacă este cazul (numai pentru marină și aviație- naviganți) – este suspendată pe perioada stării de urgență

5. Întocmirea dosarului de candidat – numai după parcurgerea tuturor etapelor anterioare

6. Concursul de admitere – datele deja stabilite pot suferi modificări (amânări) în funcție de situația existentă.

Puteți obține mai multe informații și consiliere de specialitate stând de vorbă cu personalul recrutor, telefonic.Numerele de telefon sunt disponibile aici: https://bit.ly/33DgbJV

Anunț transmis de reprezentanții Academiei Forţelor Terestre Nicolae Bălcescu Sibiu pe pagina de Facebook.

Crucea Roșie este alături de persoanele vulnerabile din județul Sibiu în contextul pandemiei cu noul COVID-19

0
ed  a bd caadb

Crucea Roșie Sibiu este alături de persoanele vulnerabile din județul Sibiu în această perioadă grea prin diverse acțiuni.

Datorită generozității și implicării doamnei Președinte a Consiliul Județean Sibiu, Daniela Câmpean și a eforturilor susținute de întreaga sa echipă, Crucea Roșie Sibiu beneficiază de un amplu spațiu de depozitare în cadrul Sălii Transilvania unde cu ajutorul voluntarilor neobosiți din cadrul inițiativei civice ”Vă Ajutăm din Sibiu” colectează alimente neperisabile, obiecte de igienă sanitară, apă și sucuri Cu toate aceste produse vom realiza apoi pachete umanitare pe care le vom distribui persoanelor vulnerabile din județ, vârstnicilor fără aparținători și persoanelor izolate la domiciliu, atât din baza noastră de date cât și în colaborare cu Primăria Municipiului Sibiu prin Serviciul Public de Asistență Socială.

Astăzi am primit de la Fundația Elijah din Hosman 10.000 de conserve, 360 de cutii tetrapack Bravo, 576 sucuri ice tea de 0.5 l. Transportul acestor produse s-a realizat prin bunăvoința companie ART Reisen și a domnului Adrian Teușan cărora le mulțumim pe această cale. Mulțumim și domnului comandant Cosmin Balcu din cadrul ISU pentru ajutor.

[meta_gallery_slider id=”37696″]

Pentru a susține proiectele noastre umanitare din perioada aceasta, ne puteți ajuta cu donați în contul nostru RO 85 RNCB 0227 0360 6293 0013.

Consilierii județeni au adoptat on-line alocarea a 2 milioane lei pentru Spitalul Județean Sibiu

0
FB IMG

Ședința ordinară de consiliu județean din luna martie 2020 a fost organizată în premieră în mediul on line. Consilierii județeni s-au ”reunit” joi, 26 martie, într-o ședință video și au votat în unanimitate toate proiectele de hotărâre. Printre ele s-a numărat proiectul privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli, care a vizat și alocarea sumei de 2 milioane lei către Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu pentru a putea răspunde la criza generată de noul coronavirus. Destinația acestei sume se împarte în mai multe priorități.

O prioritate către care este direcționată suma de 357.680 lei este creșterea capacității secției de Anestezie și Terapie Intensivă (ATI). Achiziția de noi paturi și echipamente se impune în regim de urgență în contextul actual, pentru a pregăti secția ATI să poată trata în viitorul apropiat un număr cât mai mare de persoane care vor avea nevoie de terapie asistată. Menționăm că această sumă completează suma de 3,6 milioane de lei deja investită de spital în acest sens.

De asemenea, o altă destinație prioritară a sprijinului financiar acordat de CJS Spitalului va fi achiziția de materiale absolut necesare cadrelor medicale în contextul epidemiei de CORONAVIRUS. Pentru aceste materiale se alocă suma de 1.642.320 lei. Este vorba de materiale de protecție, care constau în consumabile sanitare, măști, halate, protecție încălțăminte, ochelari, viziere și alte echipamente de protecție, toate de unică folosință. Pe lângă materialele de protecție, din această sumă se vor achiziționa și teste rapide RT-PCR pentru diagnosticare, reactivi, termometre, echipament medical pentru secțiile de linia I Anestezie și Terapie Intensivă, Contagioase adulți, Serviciul de Urgență. O altă categorie de materiale este reprezentată de materialele și echipamentele de dezinfecție: filtre antivirale, recipiente de dezinfecție, , mașini de spălat și uscătoare și nu numai, materiale de curățenie și dezinfecție.

Merită menționat faptul că pentru a elibera aceste fonduri pentru Spitalul Județean, Arhiepiscopia Ortodoxă Română Sibiu a renunțat parțial la finanțarea care le-a fost aprobată conform legii pe anul 2020 și a comunicat Consiliului Județean Sibiu că este de acord cu realocarea sumei de 500.000 lei pentru sprijinirea nevoilor urgente existente în spitale pentru combaterea infecțiilor cu noul coronavirus. Conform legii nr.82/2001, art.3, care prevede stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitățile de cult aparținând cultelor religioase recunoscute în România, CJ Sibiu a alocat în bugetul pe anul 2020 suma de 1.000.000 lei destinată pentru întreținerea și funcționarea, construirea ori repararea lăcașelor de cult și pentru conservarea și întreținerea bunurilor aparținând unităților de cult. Din această sumă, Arhiepiscopiei Ortodoxe Române Sibiu i-a revenit 785.000 lei. Diferența rămasă, de 285.000 lei va fi investită de Arhiepiscopie exclusiv în lucrările de construcție și amenajare ale Grădiniței ”Sf. Nicolae” din Cartierul Arhitecților (Cisnădie).

ANAF contribuie semnificativ la efortul național de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus

0
ANAF Directia Generala Regionala a Finantelor Publice

În această perioadă dificilă pentru țara noastră și nu numai, Agenția Națională de Administrare Fiscală a angrenat toate forțele sale în combaterea răspândirii infectiei cu noul virus, dar mai ales pentru asigurarea funcționării Statului Român și pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute prin Ordonanțele Militare nr. 1/2020 și 2/2020.

ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru ca Bugetul Statului să fie permanent alimentat în vederea asigurării resurselor necesare funcționării sistemului medical, armatei, poliției, serviciilor de asistență socială și multor altor activități esențiale ale Statului Român.

În nicio țară din lume, sistemulnu poate funcționa fără îndeplinirea obligațiilor fiscale ale contribuabililor și fără spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condițiile declarării stării de urgență.

ANAF este implicat în efortul național de limitare a răspândirii virusului și prin Direcția generală antifraudă fiscală, dar mai ales prin Direcția generală a vămilor și structurile vamale teritoriale. Personalul vamal este în prima linie la frontieră si tratează cu prioritate operațiunile desfășurate de organizațiile și operatorii economici, acordând o atenție specială operațiunilor de import de materiale și echipamente medicale.

Birourile vamale de frontieră au program non-stop, iar birourile vamale de interior au primit instrucțiuni de a asigura îndeplinirea formalităților vamale pentru operațiunile urgente și în afara programului normal de lucru, ori de câte ori vor fi solicitate.

Totodată, organele fiscale tratează cu maximă operativitate solicitările contribuabililor din această perioadă, în special în cazul agenților economici pentru care a fost accelerat procesul de rambursare al TVA, în vederea asigurării fluxului de capital necesar continuării activității.

Precizăm că, la nivelul instituției, au fost dispuse măsuri în vederea asigurării securității și sănătății personalului, dar și pentru protecția contribuabililor, încă de la primele informații cu privire la riscul de răspândire a infecției cu COVID – 19.

Eforturile tuturor vor contribui la depășirea cu bine a acestei situații excepționale!

Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT..

Sibienii sunt rugați să respecte modalitatea de colectare separată a deșeurilor municipale

0
unnamed

Având în vedere măsurile urgente, cu caracter exceptional, luate de România, în vederea combaterii răspândirii virusului COVID19, instituite prin hotărârile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență și prin Decretul nr. 195/2020 al Președintelui României, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României,

Rugăm toți cetățenii să dea dovadă de înțelegere și să respecte întocmai măsurile dispuse de către autorități în principal în ceea ce privește distanțarea socială.

În vederea limitării pe cât posibil atât a contaminării membrilor familiei, cât și a personalului de salubrizare care are obligativitatea de a asigura colectarea separată și sortarea deșeurilor chiar și în situația instituirii stării de urgență, facem apel la populație să respecte modalitatea de colectare separată a deșeurilor municipale și să asigure un grad cât mai mare de selectare a deșeurilor. Totodată, se recomandă ca toate deșeurile precolectate separat pe categoriirespectiv: plastic/metal, hârtie/carton, sticlă, rezidual și biodegradabil, anterior depunerii lor în recipienții special destinați fiecărei fracții, să fie depuși în saci care să fie legați la gură cât mai bine. Pentru depunerea deșeurilor reciclabile în igluuri și containere închise, care au o fantă de umplere destul de mică, se recomandă plierea deșeurilor și închiderea acestora în saci mai mici care pot fi introduși prin fanta de alimentare.

 Revenim cu precizarea, pentru persoanele care utilizează în scop preventiv măști de protecție pentru față și mănuși,  să NU procedeze la aruncarea acestora în recipienții destinați colectării separate a deșeurilor reciclabile de platic/metal, hârtie/carton sau sticlă. Deșeurile reciclabile ajung în stațiile de sortare, unde sunt separate pe categorii de către lucrători, manual, astfel că riscul la care sunt expuși este foarte mare. Dacă o singură mască sau o mănușe sunt contaminate, se poate declanșa un întreg lanț de îmbolnăviri.

Măștile de protecție pentru față și mănușile se vor arunca în recipienții special destinați pentru colectarea deșeurilor reziduale, adică în pubela neagră!

Suplimentar, cetățenii care locuiesc în gospodării individuale și care manevrează pubelele de gunoi din curte în fața casei și înapoi în curte sunt rugați să utilizeze mănuși de protecție și să dezinfecteze mânerele pubelelor. Mănușile folosite de operatorii de salubrizare nu protejează și cetățenii! Operatorii de salubrizare manipulează un număr mare de pubele zilnic, astfel că riscul de contaminare este unul ridicat.

Dacă avem grijă de noi, trebuie să avem grijă și de cei din jurul nostru! 

Programul casieriei „Apa Târnavei Mari” din Agnita se suspendă până pe 27.04.2020

0
casierei

Având în vedere măsurile speciale adoptate la nivelul întregii țări, precum și restrângerea activităților cu publicul la nivelul Operatorului regional, vă comunicăm următoarele:

Programul casieriei de la sediul Apa Târnavei Mari – Sucursala Agnita va fi suspendat în perioada 30.03.2020 – 27.04.2020.

În această perioadă vă rugăm să folosiți serviciile terminalelor de plată de tip Paypoint sau plata prin virament bancar în conturile indicate pe factură.

Vă mulțumim pentru înțelegere!

Primăria Sibiu le mulțumește firmelor de taxi

0
taxi sibiu

Este îmbucurătoare solidaritatea și implicarea de care dă încă o dată dovadă întreaga comunitate, de la voluntarii care îi ajută pe cei cu posibilități reduse și până la marile companii din oraș care oferă sprijin financiar spitalelor sibiene.

Este un motiv de încredere pentru noi toți că vom trece împreună cu bine peste această încercare. 

Cele mai mari firme sibiene de taximetrie s-au alăturat acestor demersuri civice: dispeceratele 953 și 924, Pronto, Iuly 77 SRL și Denitax SRL.

Acestea oferă 80 de pungi cu alimente de bază neperisabile persoanelor fără nici un sprijin social, care nu se pot aproviziona cu mâncare. Alimentele vor ajunge la persoanele vârstnice care nu au aparținători și nici posibilități financiare să își cumpere cele necesare, luați în evidență de Direcția de Asistență Socială. 

Mai mult, aceste firme au pus la dispoziția Primăriei Sibiu, în mod gratuit, taxi-urile de care dispun pentru susținerea acțiunilor de sprijin social în această perioadă dificilă.

Voluntarii și asistenții sociali ai Primăriei Sibiu pot utiliza aceste taxi-uri pentru a ajunge la cei care au nevoie de alimente și medicamente. 

Le mulțumesc public tuturor pentru implicare și pentru sprijinul oferit comunității, chiar dacă și aceste firme, la rândul lor, trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar cauzată de reducerea activității. Îi felicit și le transmit aprecierea mea pentru acest gest.

EDITORIAL: Ce are Sulla cu Prefectura şi COVID-19

0
calin blaga

Mi-am adus aminte zilele acestea atât de agitate de expresia „Ce are Sulla cu Prefectura”. Să mă explic.

Prefectura Sibiu a preluat ca toate prefecturile din ţară puteri aproape absolute pentru coordonarea acţiunilor instituţiilor în timpul epidemiei de coronavirus. Aşa cum la nivel central s-a creat un Grup de Comunicare Strategică, destul de obscur ca şi componenţă, care comunică cam toate deciziile, multe luate de alte structuri în locul Guvernului (asta încă nu am înteles-o cum vine legal).

Noroc că a fost numit un prefect şi doi subprefecţi chiar înainte de a se declanşa starea de urgenţă, că ne făceam de râsul curcilor la Sibiu. Acum că avem prefect s-a angajat şi şef de cancelarie şi purtător de cuvânt. Doar că avem o problemă de comunicare. Adică Prefectura comunică des, mult şi degeaba. Altfel spus de sâmbătă, 21 martie, un secretar de stat din M.A.I. a dat o circulară prefecturilor să nu mai comunice câţi bolnavi au fost depistaţi în fiecare judeţ şi câte teste au fost aplicate. Degeaba a protestat presa locală. Un coleg de breaslă din judeţ a şi ieşit din grupul de Whatsapp pentru presă al Prefecturii şi pe bună dreptate. La ora actuală doar se trimit comunicate şi informaţii de la nivel central, cam redundant mai ales că le găsim deja pe siteul oficial de ştiri al Grupului mai sus amintit.

Informaţia locală trimisă de la Prefectură este minimă şi neimportantă. Iar când colegii de breaslă mai întreabă sau cer lămuriri pe diverse situaţii sunt trimişi la ISU, Poliţie, DSP etc. Şi după ce sună acolo se întorc la Prefectură cu buza umflată că li s-a dat flit cu textul: Prefectura este responsabilă cu coordonarea şi comunicarea. De la Ana la Caiafa…

Zilnic primesc mesaje şi sunt sunat de oameni din judeţ care mă întreabă cum este posibil ca în judeţul Sibiu să nu fie niciun bolnav de COVID-19. Le explic ceea ce am scris mai devreme, apoi le spun: matematic vă daţi seama că este imposibil să nu avem cazuri pozitive? Doar că nu se comunică. Este unul din atributele unei stări de urgenţă: cenzura informaţiei şi cenzura presei. Ciudat că restul statelor europene nu au această politică, din contră sunt foarte transparente. Dar ei nu s-au trezit în 15 martie să comande teste de depistare coronavirus sau măşti.

Prefectul de Sibiu şi colegii săi din ţară sunt precum Sulla (cel din epoca romană). Mici dictatori ajunşi conjunctural pe o perioadă (sperăm) limitată. Au puteri maxime şi ar trebui eficienţa să fie maximă pe lege. Numai că legea este interpretabilă la noi. Spre exemplu premierul Orban a stat efectiv 9 zile în carantină, deşi Ordinul Ministerului Sănătăţii din 11 martie prevede clar că se stă 14 zile în carantină. Mi s-a explicat oficial însă că este în funcţie de ancheta epidemiologică de la caz la caz sau că… dar sincer mai contează? Că doar nu văd un poliţist să meargă azi la Orban să îl amendeze că a ieşit din izolare la domiciliu după 9 zile în loc de 14? Să fim serioşi trăim în România…

Aşa că tuturor care mă întreabă de ce nu sunt raportate cazuri de COVID-19 la Sibiu le spun aşa: Vivat Prefectus! (acum urmează aplauze ca la o plenară dinainte de 1989). Suntem judeţul cu zero cazuri!… pe hârtie. Să fim sănătoşi şi să stăm acasă! Am zis!

45 de tone de echipamente medicale au sosit în România. 1029 de cazuri de coronavirus

0
WhatsApp Image    at

În cursul acestei dimineți, în România au ajuns 45 de tone de echipamente medicale din Coreea de Sud, cu o aeronavă a NATO.

Cele 100.000 de combinezoane de protecție, achiziționate de România, prin Oficiul Național de Achiziții Centralizate și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, vor fi alocate în funcție de nevoi, personalului medical din Ministerul Sănătății și echipajelor operative ale Ministerului Afacerilor Interne. 

Până astăzi, 26 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.029 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cele 1.029 de persoane confirmate pozitiv, 94 au fost declarate vindecate și externate (53 la Timișoara, 28 la București, 6 la Craiova, 5 la Constanța, unul la Cluj și unul la Iași). 

De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 123 de noi cazuri de îmbolnăvire.

De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până în prezent, au fost plasate în carantină instituționalizată 548 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 14 persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea  fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile. 

Până astăzi, 17 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 și cu boli cronice preexistente, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău și Timișoara, au decedat.

Una dintre persoanele diagnosticate cu COVID-19 este jandarm la Direcția Generală de Jandarmi  a Municipiului București, care a contactat virusul în cadru familial. La nivelul unității au fost luate de urgență toate măsurile necesare referitoare la izolarea, atât a jandarmului în cauză, cât și a celor cu care a intrat în contact, conform procedurii anchetei epidemiologice, încă din faza în care era doar suspect.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 7 ani și 87 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 29 de pacienți, din care 23 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 6.151 de persoane. Alte 110.042 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală. 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate  15.998 de teste, din care 823 în unități medicale private. 

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.482 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 10.024 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Până în prezent, prin structurile abilitate ale MAI au fost întocmite 183 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal. Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat 1.883 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină. 

De asemenea, cu ocazia formalităților de intrare în țară, Poliția de Frontieră a întocmit 4 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 59 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 44 în Italia, 4 în Spania, 2 în Namibia, 2 în Indonezia, 3 în Franța și câte unul în Tunisia, Irlanda, Marea Britanie și Luxemburg. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 11 cetățeni români aflați în străinătate, 8 în Italia, 2 în Franța și unul în Marea Britanie, au decedat.

 Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

Valabilitatea actelor de identitate în starea de urgență

0
buletin

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică de interes judeţean organizată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, în considerarea dispozițiilor art. 14 ale Capitolului II din ANEXA nr. 1 a Decretului nr. 195/16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României potrivit cărora: “Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă”, pentru evitarea prezentării la sediul instituției noastre și la sediul celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu a unui număr mare de persoane, aducem la cunoștința tuturor cetățenilor județului nostru faptul că, pe perioada stării de urgență, se pot solicita, cu preponderență, noi acte de identitate ca urmare a pierderii, furtului ori distrugerii documentului de identitate deținut, după consultarea prealabilă a procedurii și programului de lucru stabilite la nivelul fiecărui serviciu de evidență a persoanelor din județul Sibiu.

Așadar, precizăm că se menține valabilitatea actelor de identitate eliberate de structurile noastre – cărți de identitate, cărți de identitate provizorii, vize de reședință, care expiră pe perioada stării de urgență. Mai mult, informăm toți cetățenii că documentele care expiră în această perioadă pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență, aspect reglementat în art. 12 al Ordonanţei militare nr. 3 din 24 martie 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19.

În contextul celor reiterate, adresăm rugămintea tuturor persoanelor care se află în situațiile expuse și care doresc relații suplimentare privind activitatea de specialitate în materie de evidență a persoanelor, dar și stare civilă, să acceseze website-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunile dedicate acestor activități.

Rugăciuni pentru bolnavii aflați pe patul de suferință

0
FB IMG

Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, a liturghisit miercuri, 25 martie, la praznicul Bunei Vestiri în Paraclisul Mitropolitan „Sfântul Nichita Romanul”. În cadrul Sfintei Liturghii unită cu Vecernia, IPS Mitropolit Laurenţiu a citit rugăciuni pentru cei bolnavi, aflaţi în patul de suferinţă în aceste momente grele pentru întreaga omenire. La finalul Sfintei Liturghii, Părintele Mitropolit a citit rugăciunea specială pentru încetarea molimei care a cuprins ţara noastră şi lumea întreagă.


În cuvântul de învăţătură, IPS Mitropolit Laurenţiu a subliniat nevoia ca acum, în aceste încercări grele prin care trecem, trebuie să cerem ajutorul Sfintei Treimi şi al Preasfintei Fecioare Maria pentru a ne dărui sănătate şi ocrotire.


Vestea pe care a primit-o Maica Preacurată, Fecioara nevinovată, pârga creaturilor, cea pe care Dumnezeu a rânduit-o să fie cea din care se va întrupa Fiul lui Dumnezeu, este vestea mântuirii. Ea este o veste care răzbate şi astăzi, în aceste momente de grea încercare pentru poporul nostru, dar şi pentru întreaga lume. Ceea ce ne întăreşte în credinţă este tocmai modul în care Maica Preacurată a primit această veste dumnezeiască, care ni se transmite şi nouă prin descoperirea Preasfintei Treimi, pentru că în momentul în care fireasca îndoială a Maicii Preacurate a fost exprimată prin cuvintele: «de unde mie lucrul acesta, doarece nu cunoscut bărbat», a urmat apoi o descoperire a Sfintei Treimi: «Duhul Sfânt se va pogorî peste tine şi puterea Celui Preaînalt te va umbri, de aceea şi Sfântul Care se va naşte din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema». Preasfânta Treime Care ni se decoperă şi nouă astăzi este Cea care ne va ocroti pe noi, este Cea care nu voieşte moartea păcătosului, ci să se întoarcă şi să fie viu. Însă, mai presus de toate, modul în care Maica Preacurată a primit această binecuvântare, această laudă cuvenită pe care Biserica o exprimă de atunci şi până în veacuri, fiind «mai cinstită decât heruvimii şi mai slăvită decât serafimii», modul în care ea a primit această lucrare, cu totală dăruire, exprimată prin cuvintele: «iată roaba Domnului sunt» este binecuvântare pe care o primim din partea Maicii Preacurate. Noi să ne considerăm robi ai lui Dumnezeu şi să primim această încercare, fiind ascultători întru toate, ascultători lui Dumnezeu intensificând rugăciunea şi postul şi faptele bune, dar în acelaşi timp îndeplinind toate cele impuse legal, pentru că orice manifestare a noastră prin aşa-zisa libertate de care ar trebui să ne bucurăm altfel, sau să ne împărtăşim de ea şi în ascultare, indiferent cât am încerca să ne exprimăm ale noastre drepturi, trebuie să ţină cont de faptul că cel mai mare şi sfânt drept al nostru este cel al ascultării. Maica Preascurtă să fie ocotitoarea noastră, a tuturor, Maica Preacurată să-i ocrotească pe cei care sunt acum în suferinţă şi mai ales în această frică a morţii, pe cei care sunt pe patele spitalelor, pe cei care sunt în izolare, pe cei care sunt autoizolaţi, dar care nu sunt singuri, pentru că suntem astăzi toţi într-un duh de rugăciune. De aceea, apelăm la ocrotirea Maicii Preacurate. Să-i ocrotească şi să-i întărească şi pe cei care s-au dăruit celor bolnavi, medicilor şi celor celor care stau şi slujesc în spitale, cei care sunt expuşi mai mult decât oricare dintre noi. Dumnezeu să-i ocrotească şi să-i ocrotească şi cei care sunt îndrituiţi să o facă prin toate mijloacele de protecţie necesare. Dar mai presus de toate, ceea ce ne va apăra pe noi este credinţa că Dumnezeu ne încearcă, dar ne miluieşte. Dumnezeu ne va întări credinţa şi va crea în sufletul nostru atât de puternică dorinţa de a reveni în bisericile deschise, pline de credincioşi şi a săvârşi Sfânta Liturgie. Am săvârşit-o astăzi în taină, cu credincioşii în sufletele noastre şi în rugăciunile noastre, pentru ca această încercare să o trecem cu bine şi să ajungem să dăm slavă Bunului Dumnezeu pentru toate, încercând să călătorim cu Histos spre Pătimirile Sale şi spre măreaţa Sa Înviere”, a spus ierarhul.

sursa: facebook

[meta_gallery_slider id=”37655″]

FOTO: O mașină a derapat și a sărit într-un șant de pe Maramureșului

0
WhatsApp Image    at

O mașină a derapat cu puțin timp în urmă pe strada Maramureșului din Sibiu. Din primele informații se pare că șoferul avea viteză excesivă iar la intrarea în curbă a pierdut controlul volanului derapând într-un șanț.

Din fotografiile de la fața locului putem observa urmele lăsate de anvelope pe carosabil dar și locul unde mașina a lovit trotuarul. Din fericire nici un pieton nu se afla prin zona, altfel totul se putea termina tragic.

[meta_gallery_slider id=”37642″]

FOTO: Prefectul Județului Sibiu în control la filtrele de poliție

0
WhatsApp Image    at

În cursul zilei de astăzi, Prefectul Județului Sibiu, domnul Mircea Crețu, împreună cu Directorul Cancelariei Prefectului, domnul Sebastian Dotcoș, au mers în teren pentru a se asigura că în județul Sibiu se respectă în totalitate prevederile Ordonanței Militare nr. 3/24.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19. 

În urma vizitei efectuate, s-a constat că forțele de ordine din județul Sibiu au efective suficiente și bine pregătite pentru a gestiona respectarea prevederilor în vigoare. Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul de Jandarmi Județean,  Poliția Militară și Poliția Locală Sibiu, acționează în sistem integrat pentru a asigura ordinea și siguranța publică, dar și prevenirea și combaterea criminalității. 

Dat fiind contextul în care ne aflăm, aș putea spune că este vital ca toți cetățenii să înțeleagă cât de important este să respecte toate prevederile în vigoare, să se protejeze și să stea cât de mult este posibil în casă! În ultimele zile se poate constata că la nivelul județului nostru cetățenii au înțeles situația, și le mulțumesc celor care fac acest efort, de a sta în casă! În calitate de Prefect al județului Sibiu, am vrut să mă asigur că efectivele sunt pregătite să facă față situației și să le transmit toată admirația și respectul meu pentru ceea ce fac în această perioadă dificilă pentru noi toți. Am efectuat această vizită și în calitate de cetățean și pot spune cu sinceritate că forțele de ordine mi-au transmis sentimentul de încredere și siguranță!” transmite Mircea Crețu, Prefectul Județului Sibiu. 

Totodată astăzi, 25 martie, este și Ziua Poliției Române. Pe această cale, Prefectul Județului Sibiu, transmite un mesaj polițiștilor. 

Dacă în alți ani această zi era una de mare sărbătoare, mai ales în comunitatea sibiană, datorită activităților pe care dumneavoastră, polițiștii, le făceați; astăzi este o zi în care sperăm împreună să avem cât de curând șansa să vă sărbătorim așa cum meritați! Până atunci însă, trebuie să fiți exemplu pentru sibieni, să rămâneți în continuare curajoși și responsabili. Vă transmit tuturor polițiștilor, mulțumiri pentru efort, dăruire, curaj și multă sănătate alături de familii!” 

[meta_gallery_slider id=”37632″]

Conturi false cu numele Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu

0
Screen Shot    at

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu a postat pe pagina oficială de Facebook un mesaj prin care atrăgea atenția asupra unor conturi false care trimit cereri de prietenie diverselor persoane.

Momentan nu se cunoaște cine este în spatele contului “AdmCoordonator Scjus” însă în această perioadă grea a coronavirusului, cel mai probabil persoane rău intenționate doresc să publice mesaje în numele SCJU Sibiu.

Pagina oficială a spitalului este următoarea https://www.facebook.com/Spitalul-Clinic-Judeţean-de-Urgenţă-Sibiu-345063382348019/

S.M.U.R.D – Un cuvânt cu o rezonanță deosebită în constiința fiecarui sibian, a fiecărui român!

0
WhatsApp Image    at

Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare sau într-un singur cuvânt S.M.U.R.D. Un cuvânt cu o rezonanță deosebită în constiința fiecarui sibian, a fiecărui român!


Echipajele din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu sunt mereu mobilizate pentru acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate, mai ales în aceste momente de încercare pentru fiecare dintre noi .

Cu fiecare misiune, paramedicii sibieni, acești oameni curajoși și pasionați de munca lor, apară zi de zi viața cetățenilor. La finalul fiecărei misiuni, satisfacția lucrului bine făcut li se citește pe fețe, iar după un scurt răgaz se urcă iarăși în autospecială pentru că….cineva acolo…are NEVOIE de ei.

Seriozitatea și profesionalismul lor, pe care-l dovedesc ori de cîte ori intervin, sunt cea mai bună carte de vizită. Vă mulțumim pentru încrederea pe care o aveți în noi și vă asigurăm că suntem pregătiți să venim în sprijinul fiecăruia dintre voi.


În final vă adresăm rugămintea de a SUNA LA 112 DOAR DACĂ AVEŢI O URGENŢĂ!

Concluziile controlului DSP la Spitalul Militar

0
spitalul militar sibiu

În urma informațiilor apărute ieri, 24.03.2020, în mediul online, referitoare la faptul că în cadrul Spitalului Militar de Urgență „ Dr. Alexandru Augustin” Sibiu este internat un pacient care are simptome de coronavirus COVID-19 și că lipsesc echipamentele de protecție, domul Prefect Mircea Crețu, a dispus către Direcția de Sănătate Publică a Județului Sibiu, să efectueze verificări.

Direcția de Sănătate Publică a Județului Sibiu a efectuat verificări, în urma cărora a înaintat Instituției Prefectului Județului Sibiu un raport din care reies următoarele:

  • Întreaga investigație epidemiologică s-a efectuat cu acordul comandantului spitalului, Dr Florian Cornel Moga și în prezența medicului epidemiolog Dr. Adrian Prună.
  • Pacientul în vârstă de 72 de ani, s-a prezentat la CPU – Spitalul Militar de Urgență Sibiu, în data de 21.03.2020 cu Dg Pneumonie cronică acutizată, ceea ce nu corespunde criteriilor din definiția de caz COVID-19 în vigoare, așadar nu reprezintă o suspiciune de COVID-19.
  • În consecință, testarea personalului care a îngrijit acest pacient nu este imperativ necesară.
  • Conform responsabilului din partea Compartimentului de Supraveghere a Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale, personalul CPU a fost instruit cu privire la utilizarea echipamentului de protecție a personalului (EPP), însă la ultima instruire s-a refuzat semnarea tabelului, pe motiv că nu aveau toate echipamentele necesare.
  • Cu toate acestea, s-a constat în urma discuțiilor cu personalul CPU, că la data de 21.03.2020 aveau în dotare măști chirurgicale, mănuși de unica folosință, ochelari și halate (suprabluză), toate fiind eficiente în prevenirea COVID-19.
  • Deși la momentul respectiv lipseau din dotare, astăzi, 25.03.2020 au fost primite viziere și măști cu filtru tip FFP2.
  • De asemenea, încă din data de 16.03.2020 sunt în dotare combinezoane impermeabile.

Precizăm faptul că medicul din CPU, care a făcut reclamație privind lipsa echipamentelor de protecție și faptul că personalul nu a fost testat, este în concediu medical din 16.03.2020, afirmativ pentru acutizarea unei afecțiuni cronice.

Instituția Prefectului Județului Sibiu, împreună cu toate celelalte instituții abilitate, fac toate eforturile necesare pentru a asigura siguranța cetățenilor și împiedicarea răspândirii și combaterea COVID-19.

VIDEO-FOTO: Filarmonica de Stat Sibiu continuă cu noi producții prezentate publicului, în mediul virtual

0
Medve Sandor

Programul ”Stage@home” a mobilizat artiștii sibieni care au creat clipuri educative sau amuzante, clipuri care au fost publicate pe pagina de facebook a instituției. Continuăm de asemenea și seria de transmitere online a unor concerte simfonice. Totodată suntem nerăbdători să aflăm deznodământul nominalizării noastre la secțiunea ”muzică” a Premiilor Radio România Cultural

Muzicienii Filarmonicii de Stat Sibiu dau o culoare sonoră atmosferei sumbre așternute peste Sibiu. În multitudinea de Breaking News-uri dacă veți auzi o trompetă sau trombon trebuie să știți că suntem noi, încercând să vă distragem atenția de la Starea de Urgență și să ne menținem formă pentru viitoarele concerte online și offline. Știm orele de liniște și promitem că le vom respecta!

Totodată, în mediul virtual găzduit de Filarmonica de Stat Sibiu transmitem zilnic mesaje pozitive, organizăm concursuri cu premii și expoziții foto.

Vă reamintim și faptul că Filarmonica de Stat Sibiu a fost nominalizată la categoria ”Muzică” a ediției aniversare a Premiilor Radio România Cultural, programată a se desfășura în 30 martie. În cursă, alături de Filarmonica de Stat Sibiu, au mai rămas Elena Mîndru – una dintre cele mai valoroase reprezentante ale jazzului românesc și european și trupa de pop melodramatic ”Robin and The Backstabbers”.

Toate evenimentele organizate de Filarmonica de Stat Sibiu sunt realizate cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Sibiu.

[meta_gallery_slider id=”37584″]

Proiect pentru restaurarea și refuncționalizarea bisericii evangelice din Alma Vii

0
unnamed

 „REVEAL Alma Vii” este un proiect complex integrat de restaurare și reconversie funcțională a bisericii fortificate din satul Alma Vii, comuna Moșna, județul Sibiu.

Finanțarea în valoare de 500.000 de dolari a fost câştigată de Fundația Mihai Eminescu Trust în urma unui concurs de proiecte desfășurat anual la nivel mondial prin Fondul Ambasadorial pentru Conservarea Obiectivelor Culturale (AFCP) al Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii. 

Restaurarea şi refuncționalizarea bisericii evangelice din Alma Vii, care face parte din categoria monumentelor istorice de categorie A, este crucială pentru păstrarea integrității ansamblului de fortificații.

Sunt imperios necesare intervenții imediate având în vedere că biserica nu a fost folosită sau îngrijită corespunzător de mai bine de 20 de ani. 

Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 27 de luni, între octombrie 2019 – decembrie 2021. „REVEAL Alma Vii” include editarea unei broșuri în 1.500 de exemplare pentru promovarea proiectului în limbile română și engleză și 1000 de ghiduri de restaurare. Cele mai importante etape ale proiectului sunt: 

Etapa 1 – Managementul proiectului (lunile 1-27)

Etapa 2 – Obținerea permiselor și autorizațiilor pentru desfășurarea restaurării (lunile 1-5)

Etapa 3 – Semnarea contractului cu firma constructoare (lunile 5-6)

Etapa 4 – Pregătirea șantierului și curățarea vegetației (lunile 8-10)

Etapa 5 – Lucrări de excavare pentru scoaterea la suprafață a sistemului de drenaj și a fundației (lunile 10-12)

Etapa 6 – Consolidarea fundației bisericii (lunile 12-13)

Etapa 7 – Executarea noului sistem de drenaj (lunile 13-15)

Etapa 8 – Intervenții structurale la zidurile bisericii (lunile 14-17)

Etapa 9 – Restaurarea sacristiei bisercii (lunile 14-17)

Etapa 10 – Realizarea sistemului electric al bisericii (lunile 14-17)

Etapa 11 – Realizarea sistemului electric pentru sacristia bisericii (lunile 17-18)

Etapa 12 – Intervenții la structura acoperișului bisericii (lunile 15-16, 22-25)

Etapa 13 – Lucrări de reparații la tencuiala exterioară a zidurilor bisericii și a sacristiei, noi lucrări de tencuire și zugrăvire

Etapa 14 – Pregătirea și recepția lucrărilor (26-27)

Etapa 15 – Acțiuni de implicare a comunității (lunile 1, 5, 8, 11, 15, 18, 21, 24, 27)

Etapa 16 – Promovare și vizibilitate (lunile 1-27). 

Proiectul „REVEAL Alma Vii – Redescoperiți Alma Vii” include, pe lângă restaurarea bisericii evanghelice, acţiuni ce au ca scop redarea ei comunităţii şi folosirea bisericii în scopuri culturale, educative şi turistice. Acest proiect face parte din conceptul „Satul de Sine Stătător” dezvoltat de Mihai Eminescu Trust; scopul acestuia este de a revitaliza comunităţile locale prin implicarea oamenilor şi de a îmbunătăţi calitatea vieţii localnicilor prin valorizarea responsabilă a patrimoniului cultural şi natural. 

Responsabil proiect: Bunescu Liza lbunescu@mihaieminescutrust.org 

Promiteau că fac dezinfecție dar foloseau substanțe periculoase

0
dezinfectie

La data de 24 martie, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul I.P.J. Sibiu au desfășurat o acțiune specifică pe linia prevenirii și combaterii activităților ilegale din domeniul deținerii și utilizării substanțelor periculoase.

Cu această ocazie, pe raza municipiului Sibiu, a fost identificată o societate comercială care, prin diferite afișe postate la intrarea în imobile, oferea servicii de dezinfecție, dezinsecție și deratizare.

În urma primelor verificări efectuate de către polițiști, s-a stabilit că, pentru desfășurarea activităților de DDD, produsul pe bază de alcool etilic, etandiol şi alte substanţe, utilizat de societate, nu ar fi avizat de către Ministerul Sănătății. 

Polițiștii au indisponibilizat 48 de litri de produs și au ridicat probe din substanța în cauză care urmează a fi înaintate Direcției de Sănătate Publică Sibiu pentru stabilirea conținutului acesteia.

Astfel, pe numele administratorului firmei, un sibian în vârstă de 31 de ani, s-a deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de trafic de produse sau substanțe toxice, în conformitate cu prevederile articolului 359 din Codul Penal.

Cercetările în acest caz continuă. 

Poliția Română împlinește 198 de ani. LA MULȚI ANI în siguranță!

0
DSC

Poliția Română împlinește astăzi 198 de ani de funcționare iar pe această cale mai mulți oameni și instituții au adus mesaje de mulțumire pe rețelele de socializare.

Misiunea grea a forțelor de ordine în lupta cu criminalitatea dar și toate acțiunile de aplicare a legii le-au adus de-a lungul timpului respectul cuvenit în rândul cetățenilor.



Astăzi este ZIUA POLIȚIEI ROMÂNE, un moment care-i găsește pe cei aflați în slujba publică pe străzi, în primele linii ale unei noi provocări.

Polițiștii sunt cei care și-au asumat cu devotament sarcini deloc ușoare, în numele binelui comun, pentru siguranța fiecărui sibian- fie că trăiește în mijlocul orașelor sau la capătul celui mai îndepărtat sat.

Pentru tot ceea ce fac, pentru felul în care cinstesc uniforma pe care o poartă și pentru fiecare sacrificiu de care dau dovadă , le transmitem respectul nostru și al locuitorilor acestui județ.

La mulți ani Poliției Române! La mulți ani polițiștilor sibieni! -au transmis reprezentanții Consiliului Județean pe pagina lor de facebook.



Chiar și de ziua lor, polițiștii sunt prezenți pe străzi, la datorie.

LA MULȚI ANI !!!

VIDEO-FOTO: Adeverințele la control! FILTRE pe drumurile din Sibiu

0
DSC

La scurt timp după intrarea în vigoare a ordonanței militare nr.3 din 24.03.2020 , polițiștii rutieri au realizat în jurul orei 13:30, filtre complexe pe drumurile din Sibiu tocmai pentru a verifica actelele necesare.

Conform ordonanței militare nr.3, se interzice circulația mașinilor și a pietonilor pe timpul zilei. Excepție fac deplasările la locul de muncă, la magazinele apropiate domiciliului declarat, la unitățile medicale sau în scop umanitar.

Șoferii care au fost depistați fără toate actele în legalitate au scăpat doar cu un avertisment verbal însă această măsură este una temporală.

Amenzile pentru nerespectarea regulilor sunt cuprinse între 100 și 5000 de lei.

Autoritățiile române le recomandă oamenilor să respecte prevederile ordonanței militare nr. 3 și să rămână pe cât posibil ACASĂ.

Mai multe detalii despre ordonanța militară nr.3 găsiți aici

[meta_gallery_slider id=”37504″]

144 de noi cazuri de îmbolnăvire cu coronavirus. Numărul total ajunge la 906

0
IMG  WA

Până astăzi, 25 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 906 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cele 906 persoane confirmate pozitiv, 86 au fost declarate vindecate și externate (53 la Timișoara, 23 la București, 6 la Craiova, 2 la Constanța, unul la Cluj și unul la Iași).
Până astăzi, 25 martie, 13 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 și cu boli cronice preexistente, internate în spitale din București, Iași, Suceava, Arad, Craiova, Timișoara și Bacău, au decedat.


De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 144 de noi cazuri de îmbolnăvire.

Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 3 ani și 79 de ani.

La ATI, în acest moment, sunt internați 18 pacienți, din care 8 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 6.016 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus). Alte 96.055 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală. Menționăm că aceste cifre referitoare la persoanele carantinate și izolate nu cuprind cifrele cu privire la situația din municipiul București, pentru care vom comunica în cel mai scurt timp posibil.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 14.466 de teste, din care 646 în unități medicale private.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.391 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 9.359 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Până în prezent, prin structurile abilitate ale MAI au fost întocmite 167 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal. Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat 1.336 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.


De asemenea, cu ocazia formalităților de intrare în țară, Poliția de Frontieră a întocmit 4 dosare penale, în care sunt cercetate 18 persoane, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 51 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 38 în Italia, 4 în Spania, 2 în Namibia, 2 în Indonezia, 2 în Franța și câte unul în Tunisia, Irlanda și Luxemburg. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 8 cetățeni români aflați în străinătate, 7 în Italia și unul în Franța, au decedat.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

VIDEO-FOTO: Incendiu la restaurantul italian „La Dolce Vita” din Sibiu

0
IMG

Un incendiu violent s-a produs în această noapte la restaurantul italian „La Dolce Vita”, situat pe strada Spartacus din Sibiu.

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu patru echipaje de pompieri militari cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și o autospecială de salvare de la înălțime și un echipaj de prim-ajutor calificat Smurd.

Conform vecinilor, operațiunea de stingere a focului a fost îngreunată de fumul gros și înecăcios. Aceștia au declarat pentru Sibiu Independent că în curtea restaurantului erau depozitate mai multe materiale inflamabile, lucru semnalat de ei în trecut la ISU SIBIU, mai multe măsuri fiind luate.

Din cauza fumului care le-a intrat în case, oamenii sunt nevoiți să le aerisească ca să mai poată să locuiască acolo.

Nu sunt semnalate victime.

Incendiul, care se manifesta generalizat pe o suprafață de aproximativ 500 mp, a fost localizat prompt de către salvatorii sibieni, înlăturându-se pericolul de propagare la vecinătăți. În momentul de față se lucrează pentru lichidarea acestuia. Intervenția se află în dinamică.

ACTUALIZARE: Pentru corecta informare a opiniei publice, ca urmare a incendiului din acestă dimineață de la o unitatea de alimentație publică situată în municipiul Sibiu, strada Spartacus, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu face următoarele precizări: unitatea respectiva deține autorizație de securitatea la incendiu eliberată de specialiștii din cadrul inspecției de prevenire a I.S.U. Sibiu în anul 2017.

[meta_gallery_slider id=”37495″]

Un medic de la Spitalul Militar reclamă condiţiile de muncă. Conducerea dă replica: Fals!

0
o

Medicul de urgenţă Cristiana Adi Oprita de la Spitalul Militar Sibiu a postat acum o oră pe un grup de Facebook al susţinătorilor preşedintelui Iohannis un apel disperat. Ea reclamă că nu există echipamente de protecţie, că există deja un caz pozitiv de COVID-19 în spital de 4 zile şi că nu se iau măsurile necesare. Spitalul Militar ne-a confirmat că medicul Oprita este angajata spitalului şi ne-a oferit punctul lor de vedere despre cele relatate.

Dr. Opriţa: „Nu avem echipament de protecţie”

” Sunt medic de urgenta CPU Sp Militar Sibiu ! Nu avem echipament de protectie avem deja un caz de Covid-19 plaman pozitiv la CT ; managerul Sp a decis sa fie testat pacientul dupa trei zile de la internare; a refuzat sa testeze personalul contact, spunand ca testarea este ptr pacienti , nu ptr personalul medical! Sp Militar Sibiu este spital de suport ptr Sp Judetean Sibiu ; cum credeti domnule Presedinte ca vom fi apti de munca daca un amator de manager numit politic ( colonel medic Moga ) ne expune pe noi medicii si personalul cu care lucram .Cum va puteti imagina ca vom ajuta pacientii in conditiile in care ne vom infecta ? Aceasta atitudine de amatorism managerial va atrage consecintele inchiderii unui spital care ar trebui sa fie unul strategic. Nu avem echipament de protectie nu avem personal , spitalul nu are un plan in ceea ce priveste circuitul pacientilor infectati ! Doriti inchiderea spitalului ? Va fi in maxim doua sapt DACA nu aduceti medici militari cu experienta manageriala ! Moga ne ameninta cu desfacerea contractului de munca ! Pe noi medicii ???? Profund impresionata! Asta este tot ce poate face acest manager. ” a postat doctor Oprita pe Facebook.

Ea a adăugat că refuză să mai meargă la muncă în aceste condiţii. ” Eu va spun ca in conditiile de amenintare fara sa mi se asigure echipament de protectie nu ma intereseaza! Incepand de azi pana in momentul in care mi se asigura conditii de lucru in safe refuz sa ma prezint la spital ! Dreptul la viata si sanatate este un drept care se aplica si medicilor! „

Conducerea Spitalului Militar dă replica: Nu există pacienţi infectaţi

Comandantul SPITALULUI MILITAR DE URGENȚĂDR. ALEXANDRU AUGUSTIN” SIBIU Colonel medic dr. Doru-Florian-Cornel MOGA a dezminţit toate acuzele:

Facem precizarea că informațiile transmise în mediul online de un angajat al Spitalului Militar de Urgență ”Dr. Alexandru Augustin” Sibiu, privind existența unui caz de pacient infectat cu COVID-19 în spitalul nostru, nu corespund realității.

Pacientul la care se face referire în postare a fost internat în data de 21 martie, în secția medicină internă, după ce, prin efectuarea triajului epidemiologic s-a exclus suspiciunea de infecție cu COVID-19. În data de 23 martie, pacientul a continuat investigațiile radiologice (CT toracic), în urma cărora s-au constat leziuni, care puteau fi considerate asemănătoare celor provocate de COVID-19.

Cu toate că pacientul nu se încadra în definița de caz pentru infectarea cu noul coronavirus, pentru a preîntâmpina îngrijorarea personalului spitalului, s-au prelevat probe de la pacient, care au fost trimise pentru testare la Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino”.

Rezultatul primit în data de 24 martie, în jurul orei 12.30, a fost NEGATIV pentru COVID-19.

Cu privire la acuzațiile aduse în privința lipsei dotărilor cu echipamente de protecție, precizăm că, în cadrul spitalului se folosește echipament de protecție în conformitate cu recomandările de folosire a echipamentulu individual de protecție care trebuie utilizat în contextul COVID-19, în funcție de secție, personal și tipul de activitate, document elaborat de Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile, împreună cu Asociația pentru Prevenirea și Controlul Infecțiilor Nosocomiale.

Conducerea spitalului are în plan un circuit pentru potențialii pacienți infectați cu COVID-19 și spațiile necesare izolării acestora.

Privitor la informația conform căreia managerul spitalului a refuzat să testeze personalul contact, menționăm că în cadrul spitalului testările pacienților suspecți COVID-19 se fac în conformitate cu prevederile din ”Metodologia de supraveghere a sindromului respirator acut cu noul coronavirus”, respectiv sunt testați doar contacții eventualelor cazuri confirmate.

Prefectul Creţu a dispus anchetă

„În urma postării apărute în mediul online, domnul prefect a dispus către Direcția de Sănătate Publică verificarea situației de la Spitalul Militar” a comunicat Andreea Ştefan, purtător de cuvânt la Prefectura Sibiu.