Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, a încheiat un protocol de colaborare cu reprezentanții companiei Bach Apartments pentru cazarea personalului medical pe perioada dificilă care urmează, cauzată de COVID -19. Astfel, în săptămâna în care nu lucrează și se află în repaus, personalul medical aflat în prima linie de la ATI, UPU și secția de Infecțioase de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, poate solicita cazare pentru a se odihni, dar și pentru a-și proteja familiile și pe cei dragi de o posibilă contaminare cu coronavirus. Decizia de a lucra în schimburi de o săptămână și o săptămână de repaus, a fost luată de președinta Consiliului Județean Sibiu și conducerea spitalului ca o măsură în plus de protecție a personalului medical cel mai expus în fața coronavirusului.
“Siguranța personalului medical este o prioritate pentru noi în această perioadă critică, provocată de corornavirus. Încercăm să găsim soluții, să le oferim tot sprijinul și să îi protejăm prin toate mijloacele de care dispunem. Iar atunci când nu sunt toate în puterea autorităților, iată că avem alături sibieni, dar mai ales oameni care se alătură fără ezitare misiunii pe care noi ne-am asumat-o. Sunt recunoscătoare gestului făcut de reprezentanții Bach Apartments și le mulțumesc pentru că au înțeles cât de important este ca în aceste momente să fim solidari și să ne completăm efortul de a face bine. Asa cum am mai spus, deși COVID 19 ne-a schimbat viața tuturor, aș vrea totuși să remarc faptul că în multe ne-a unit”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Bach Apartments se află în imediata apropriere a Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu și va pune la dispoziție personalului medical peste 40 de locuri de cazare, dotate cu tot ceea ce este nevoie: bucătărie utilată cu plită, cuptor cu microunde, cafetieră, fierbător apă, frigider, dar și TV și rețea wi-fi.
“Trăim vremuri în care fiecare dintre noi trebuie să fim solidari și, în măsura în care putem, să oferim sprijin comunității. Cu siguranță, cel mai important în acest moment este să venim în ajutorul personalului medical, care acum este în prima linie a luptei cu noul coronavirus. Bach Apartments, parte din Redal Group, este un complex de cazare recent inaugurat, dispune de 22 apartamente complet utilate, cu toate dotările și confortul necesar pentru cadrele medicale care vor beneficia astfel de cazare, fără să își mai expună familiile și persoanele dragi unor situații de risc. Toate cheltuielile de funcționare ale complexului vor fi suportate integral de noi“, declară reprezentanții Redal Group.
Bach Apartments pune la dispoziție 40 de locuri de cazare pentru medicii din Sibiu
Noi modificări în programul Centrului de Informații pentru Cetățeni și cel al ghișeelor Direcției Fiscale
Ca urmare a măsurilor anunțate de autorități în ceea ce privește deplasarea cetățenilor în contextul actual, Primăria Sibiu restrânge programul de lucru cu publicul atât la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul central al Primăriei, cât și la ghișeele Direcției Fiscale de pe strada Turismului, de pe bulevardul Victoriei și cele din sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare.
Noul program, valabil până la încheierea stării de urgență este următorul:
luni, marți, miercuri și vineri: 9.00 – 11.00 – joi: 14.00 – 16.00
Reamintim cetățenilor că documentele care expiră în perioada stării de urgență pot fi preschimbate în termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență. Prin urmare, nu este necesar să vă prezentați în această perioadă la Primărie. Rămâneți acasă pentru siguranța dumneavoastră și a celor dragi!
Pentru comunicarea cu Primăria Sibiu, cetățenii sunt rugați să utilizeze mijloacele electronice și anume: adresa de e-mail pms@sibiu.ro, aplicația Sibiu City App – modulul Raportări Incidente sau platforma de e-administrație de pe site-ul www.sibiu.ro.
Pentru plata taxelor și impozitelor locale, vă invităm să utilizați următoarele mijloace electronice:
- Platforma de e-administrație de pe site-ul Primăriei Sibiu: https://extranet.sibiu.ro/default.aspx
- Plata XPRESS, utilizând butonul de pe pagina principală a site-ului www.sibiu.ro https://extranet.sibiu.ro/Plata/Request.aspx. Prin acest instrument nu mai este necesară crearea unui cont, plata fiind posibilă cu codul de bare de pe decizia de impunere.
- Prin portalul ghiseul.ro
- Prin virament bancar, care se poate face de pe aplicațiile mobile de Internet banking , în conturile Direcției Fiscale afișate pe următorul link, diferite pentru fiecare tip de operațiune de plată: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/conturi_iban
Declarațiile de impunere, rapoartele de evaluare a clădirilor și alte documente privind bunurile impozabile, se pot depune în format electronic, până în data de 30 iunie, pe următoarele adrese:
– Impozite și taxe persoane fizice: itpf@sibiu.ro
– Impozite și taxe persoane juridice: itpj@sibiu.ro
– Executare silită persoane fizice: espf@sibiu.ro
– Executare silită persoane juridice: espj@sibiu.ro
Formularele declarațiilor se găsesc pe site-ul instituției: https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/acte_necesare, la secțiunile: “Direcția Fiscală – persoane fizice” și respectiv „Direcția Fiscală – persoane juridice”. Acestea vor fi completate, semnate și scanate și vor fi transmise pe adresele indicate.
Regele Cioabă se implică în lupta anti-COVID
Regele romilor, Dorin Cioabă se implică activ în lupta cu noul virus COVID-19, comunitatea lui fiind sub atenta sa supraveghere.
Acesta a declarat în exclusivitate pentru ziarul Sibiu Independent că sunt mai multe persoane din comunitatea care se află în izolare la domiciuliu sau în carantină instituționalizată.
Mai mult, o persoană de 45 de ani este la spital, confirmată pozitiv cu coronavirus.
“L-a luat ambulanța la spital, apoi i-au dat drumul acasă. După scurt timp l-au rechemat la spital și i-au făcut testul, rezultatul fiind pozitiv” a declarat Regele Cioabă
Acesta este alături de cei aflați în suferință și le oferă tot ajutorul de care au nevoie, fie prin alimente sau sfaturi utile.
Sălile unde aceștia se întâlneau au fost dezinfectate iar toate adunările cu public numeros au fost anulate. Îndemnul său pentru restul cetățenilor este acela de A STA ACASĂ, spre binele fiecăruia.
Întrebat dacă și-a făcut testul pentru coronavirus, Dorin Cioabă a declarat că se simte bine și nu are motiv de îngrijorare. Doar în momentul în care apar primele simtome, o să ceară să îi fie făcut testul.
Referitor la informațiile apărute în presă, conform cărora o persoană a murit din cauza virusului COVID-19, Regele le-a negat, afirmând că imediat după deces, rezultatul testului a fost NEGATIV, cauza fiind o insuficiență renală, boală de care se știa de multă vreme.
“În această dimineață a murit la spital un frate al bisericii noastre. Deși inițial toată lumea a crezut că din cauza noului virus, rezultatul a venit astăzi, fiind negativ. Avea probleme medicale mai vechi și urma să înceapă procedura de dializă. Dumnezeu să-l odihnească! “ a mai declarat Dorin Cioabă, Regele Romilor

FOTO: Medicii de familie din Mediaș au primit materiale medicale de protecție
Gheorghe Roman, primarul Municipiului Mediaș, în conferința de presă desfășurată pe pagina de Facebook a municipiului Mediaș a declarat următoarele:
„Dragi medieșeni,
Situația actuală datorată apariției și răspândirii noului coronavirus, ne preocupă într-un mod din ce în ce mai acut pe fiecare dintre noi. Trebuie să știți că atenția mea și a celor din echipa mea se îndreaptă permanent spre rezolvarea cât mai rapidă și mai eficientă a tuturor problemelor care apar în Mediaș.
Vă informez că urma discuțiilor pe care le-am avut cu conducerea societății Romgaz, cu dl director general Adrian Volintiru și ca urmare a bunei colaborări dintre Romgaz și Primăria Mediaș, Spitalul municipal Mediaș a primit o sponsorizare de 1.500.000 lei. Le mulțumesc în numele tuturor medieșenilor pentru susținerea comunității noastre în aceasta perioadă grea pentru noi toți. Conform contractului acești bani au că destinație – dotarea secției de Terapie Intensivă cu apărătură specifică. Astfel, se vor achiziționa ventilatoare mecanice de respirat, defibrilatoare, paturi multifuncționale pentru Secția de Terapie Intensivă și aparate pentru monitorizarea funcțiilor vitale.
Așa cum am declarat, cunosc situațiile critice cu care se confruntă Mediasul și fac demersuri susținute pentru a găsi rapid cele mai bune soluții. Fac apel și la înțelegerea dvs – orice situație care este critică la nivel national, evident că nu poate fi rezolvată extrem de rapid nici la nivel local, asta nu înseamnă că noi, aici la Mediaș nu facem tot ce ne stă în putere pentru a rezolva problemele apărute.
Criza de măști de protecție, de combinezoane și de mănuși de unică folosință nu îmi este deloc străină. Chiar dinainte să îmi fie semnalată în mediul online, cunoșteam situația cu care se confruntă și medicii de familie. Spre deosebire de alte localități, medicii de familie din Mediaș nu sunt organizați într-o asociație, fapt care face ca dialogul cu aceștia să se desfășoare mai greu. Chiar și în acest context, astăzi cei 32 de medici de familie de pe raza municipiului Mediaș și a satului aparținător Ighisu Nou au fost contactati pentru a se stabili ora la care urmează să li se livreze cele 3200 de măști de protecție și tot atâtea perechi de mănuși de unică.
Cunosc și susțin campania care se desfășoară la nivel local: Un oraș pentru un spital și care își propune să folosească banii primiți din donații pentru achiziția echipamentelor necesare spitalului municipal Mediaș. Orice ajutor primit în aceasta perioadă este evident binevenit. Le mulțumesc pe această cale tuturor medieșenilor care au înțeles gravitatea situației cu care ne confruntăm și care se implică social.
Consider că fiecare medieșean poate susține comunitatea noastră și se poate implica activ în previrea și combaterea răspândirii cu noul coronavirus. Fie că v-ați înscris ca voluntari, fie că donați sume de bani pentru spital, fie că aveți grija ca persoanele în vârstă din familiile dvs să se expună cât mai puțin în aceste zile, fie pur și simplu că ați decis ca dvs și familiile dsv să stați în cașă și să respectați regulile de izolare – oricare dintre aceste acțiuni este binevenită și dovedește gradul de maturitate și de responsabilitate socială de care noi, medieșenii suntem capabili.” se arată într-un comunicat de presă remis de Primăria Mediaș
FOTO: Se lucrează intens la autostrada Sibiu -Pitești
Zeci de utilaje și muncitori sunt prezenți pe secțiunea 1, lotul Sibiu – Boița. Proiectul acestui segment constă în 13,17 kilometri de autostradă și este cofinanțat de Uniunea Europeană.
Ministrul Lucian Bode a declarat : ”Am promis că vom începe lucrările la autostrada Sibiu – Pitești și ne ținem de cuvânt. Chiar dacă traversăm o perioadă dificilă, deschidem noi șantiere pentru obiectivele de infrastructură așteptate de români”
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaților prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță începerea lucrărilor la lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.
Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot, cu o valoare de 612.647.863,28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.
Potrivit prevederilor contractului a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.
”Menținerea șantierelor deschise și accelerarea proiectelor majore de infrastructură sunt primordiale în această perioadă. Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții. Proiectele pe care le așteaptă românii și pe care le-am asumat prin Programul de Guvernare sunt prioritatea zero a mandatului meu”, a spus ministrul Lucian Bode.
Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.
Durata contractului total este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
Ancheta SCJU Sibiu îl scoate vinovat pe asistentul infectat cu coronavirus
După ce un asistent ATI s-a “autodenunțat” într-o postare publică pe Facebook, în care afirma că este infectat cu coronavirus, știrea publicată de ziarul Sibiu Independent a făcut înconjorul județului Sibiu.
În urma mediatizării, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a demarat o anchetă internă pentru a stabili cu exactitate împrejurările în care asistenul ATI s-a îmbolnăvit.
Redăm integral comunicatul de presă trimis de SCJU SIBIU
„În urma anchetei efectuate de Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu cu privire la cazul asistentului ATI infectat cui noul tip de coronavirus – COVID-19, vă comunicăm următoarele.
Asistentul angajat în cadrul secției ATI a spitalului efectuează în timpul liber îngrijiri la domiciliu, iar începând din 16 martie a intrat în contact cu o familie revenită în tara din Germania. Cu această familie, asistentul a avut 3 contacte în decurs de o săptămână iar primele sale simptome au apărut din data de 22 martie, cu mult înainte ca în secția ATI a SCJU Sibiu să existe vreun caz suspect sau confirmat cu noul coronavirus, primul pacient suspect fiind internat în 26 martie.
Astfel, în data de 22.03.2020, într-o discuție telefonică cu asistenta șefă a secției, asistentul a afirmat că are tempertură 37,4 C fără altă simptomatologie, el fiind la serviciu.
Asistenta șefă i-a cerut repetarea măsurării temperaturii corporale precum și să anunțe medicul de gardă, conform protocolului. Cu toate acestea, asistentul nu a respectat indicațiile formulate la acea dată. Protocolul stabilește că personalul medical are obligația sa-si completeze fișa de triaj epidemiologic cu declararea temperaturii corporale și a oricăror modificări ale stării proprii de sănătate și să-și anunțe superiorii ierarhici de eventualele modificări.
În zilele de 26 și 27.03.2020, aflat în tură de după-amiază, asistentul ATI a descoperit că are febră peste 38C dar nu a respectat regula de a anunța superiorul ierarhic (asistentă șefă sau medic șef) și nici medicul de gardă. Într-adevăr, în data de 26.03 a consemnat în fișa de triaj epidemiologic că are temperatura 38C, dar nu a anunțat un superior.
În data de 27.03, asistenta șefă a secției a aflat la ora 17.30, de la o infirmieră, că asistentul în discuție are febră. Ca urmare, a reacționat prompt și l-a îndrumat, prin intermediul medicului de gardă la serviciul de gardă Boli Infecțioase. Conform fișei postului, asistentului medical acesta are obligația ”să comunice imediat angajatorului și/sau angajaților desemnați orice situație de muncă care reprezintă un pericol pentru sănătatea și securitatea lucrătorilor”.
Totodată subliniem faptul că, în toată această perioadă, (22-27 martie) dar și în general, asistentul ATI nu a respectat consemnul de a nu părăsi etajul unde a fost desemnat și nu a purtat mască chirurgicală de protecție (așa cum reiese din declarațiile ulterioare ale colegilor).
Comportamentul său a pus în pericol sănătatea și viața colegilor precum și a pacienților pe care i-a îngrijit.
În urma analizării riguroase a situației, precizăm că, în momentul de față, funcționarea secției ATI a SCJU Sibiu nu este in pericol datorită lipsei de personal.
Ca urmare a anchetei efectuate, în momentul de față se află în izolare la domiciliu ca urmare a contactului direct și apropiat cu Sergiu Danciu, următorii: 1 medic specialist, 2 medici rezidenți, 4 asistente medicale și 2 infirmiere. Totodată, ca urmare a acestui contact, a trebuit modificat întreg programul de lucru a secției ATI I, pe ambele etaje, în condițiile în care asistentul a părăsit postul său de lucru (etajul 2) și s-a plimbat în întreaga secție ATI, inclusiv în blocul operator.
Precizăm din nou că pacientul suspect de Covid 19 îngrijit de asistent în data de 26.03, a ajuns în Terapie Intensivă după ce întreg personalul, inclusiv asistentul, s-a echipat complet, împreună cu medicul rezident, conform protocoalelor de protecție personală. Prin urmare, infectarea din această sursă este imposibilă.
În data de 26.03.2020, dar și actualmente, secția ATI dispune de suficiente materiale de protecție personală pentru a desfășura o activitate normală, chiar și în eventualitatea în care toate paturile vor fi ocupate de pacienți Covid. Singurele materiale de protecție care se distribuie personal de către medicul șef sau medicul de gardă, din motive care țin de o gestiune eficientă sunt măștile de tip FFP2 sau FPP3, fără a exista o limitare ca număr.
Restul materialelor de protecție sunt depozitate în locuri unde are acces tot personalul sanitar. Nu s-a impus nici o perioadă de timp raportat la cât trebuie personalul sanitar să stea îmbrăcat cu echipament de protecție Covid, dar recomandarea a fost să fie folosit de echipe diferite timp de 4 ore, pentru a putea face economie. În caz de disconfort pronunțat, managementul secției a încurajat ca personalul să fie schimbat de alte echipe la intervale mai scurte de timp.
Concluzia anchetei este că asistentul nu a respectat obligațiile sale profesionale și protocoalele de la nivelul secției ATI și, prin acțiunile sale, a expus secția, colegii și pacienții unor riscuri suplimentare grave.
După ce vor fi disponibile și rezultatele anchetei derulate de Direcția de Sănătate Publică și, în funcție de evoluția situației si gravitatea efectelor, vom lua in calcul chiar și formularea unei plângeri penale pentru infracțiunea de nerespectare a măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor contagioase (Art. 352 Codul Penal).
„Acest caz ne arată cât de vitală este respectarea cu strictețe a obligațiilor profesionale și a protocoalelor de lucru din spital. Fac un apel la toți membrii personalului să respecte regulile stabilite fără nicio abatere, pentru că așa se protejează pe ei înșiși, pe colegii lor și pe pacienți” transmite conducerea spitalului.
SCJU Sibiu face tot ceea ce este posibil cu resursele pe care le are la dispoziție pentru a asigura condiții de siguranță atât personalului cât și pacienților și a preveni răspândirea COVID-19 în cadrul instituției medicale.
Pentru a preîntâmpina repetarea unor astfel de situații, SCJU va implementa măsuri suplimentare în baza Ordinului 74533 din 28 martie al Departamentului pentru Situații de Urgență. Printre măsuri se numără monitorizarea respectării regulilor de protecție printr-un responsabil desemnat pentru fiecare tură de serviciu.
Reamintim cetățenilor că, pentru o informare corectă, aceștia au la dispoziție canalele oficiale ale Ministerului Sănătății, Ministerului de Externe, Ministerului Afacerilor Interne și Departamentului pentru Situații de Urgență.” se arată în comunicatul oficial al SCJU SIBIU
192 de noi cazuri de coronavirus în România. Numărul total ajunge la 1952
Până astăzi, 30 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.952 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).
Dintre cele 1.952 de persoane confirmate pozitiv, 180 au fost declarate vindecate și externate (55 la Timișoara, 85 la București, 19 la Iași, 7 la Craiova, 11 la Constanța și 3 la Cluj).
Totodată, până acum, 44 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timișoara, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Ialomița și Satu Mare, au decedat.
De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 192 noi cazuri de îmbolnăvire.
Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 1 și 90 de ani.
La ATI, în acest moment, sunt internați 53 de pacienți, dintre care 33 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.
Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 9.464 de persoane. Alte 124.235 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 23.103 de teste, din care peste 1.500 în unități medicale private.
În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.009 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 3.912 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.
De asemenea, în ultimele 24 de ore, prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite 12 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat, în același interval de timp, 1.273 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.
Polițiștii au depistat, în ultimele 24 de ore, 10.092 de persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestora le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 16.048.902 lei.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.
Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Peste 70 de intervenții medicale ale ISU în județul Sibiu
Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu sunt mereu la datorie.
Astfel, în acest sfârșit de săptămână salvatorii sibieni au răspuns prompt la peste 90 de solicitări prin numărul de urgență 112, după cum urmează:
Echipajele SMURD au intervenit pentru acordarea primului-ajutor medical calificat unui număr de 73 cazuri medicale.
Alte 17 persoane au fost asistate medical de către echipajele SMURD din cadrul serviciilor voluntare pentru situații de urgență ale localităţilor Copşa Mică, Dumbrăveni şi Ocna Sibiului.
Salvatorii sibieni au intervenit pentru localizarea și lichidarea a șase incendii, după cum urmează:
– 27.03.2020 Sectia Mediaș – incendiu manifestat la compartimenul motor al unui autoturism. Acesta a fost afectat în proporție de 50% .
– 27.03.2020 Sectia Mediaș – incendiu vegetație uscată și resturi vegetale pe aproximativ 200 mp;
– 27.03.2020 Detașamentul de pompieri Sibiu – Sibiu, Str. Maramureșului, incendiu vegetație uscată și resturi vegetale. Au ars aproximativ 250 mp;
– 28.03.2020 Detașamentul de pompieri Sibiu a intervenit în localitatea Tălmăcel pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească de aproximativ 6 mp. Nu au fost semnalate victime.Pompierii militari au fost sprijiniți de Serviciul voluntar pentru situații de urgență al orașului Tălmaciu.
– 29.03.2020 Sectia Mediaș – municipiul Mediaș, incendiu vegetație uscată și resturi vegetale pe aproximativ 5000 mp;-
29.03.2020 Detașamentul de pompieri Sibiu – Sibiu, str. Ștefan cel Mare , incendiu deșeuri lemnoase. Au ars aproximativ 500 kg de deșeuri.
Salvatorii sibieni sunt pregătiți în permanenţă să intervină cu mijloacele tehnice din dotare pentru acordarea ajutorului medical de urgență, stingerea incendiilor și salvarea persoanelor din medii ostile vieții.
S-au urcat la volan băuți și fără permise de conducere
La data de 27 martie, în jurul orei 23,30, în comuna Blăjel, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus pe DC 17.
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că la volan se află un tânăr în vârstă de 17 ani, din comuna Bazna, sat Boian, care nu deține dreptul de a conduce, autoturismul este neînmatriculat, iar numărul de înregistrare aplicat pe mașină este unul fals.
La data de 28 martie, în jurul orei 19,30, pe strada Semaforului din municipiul Sibiu, polițiștii rutieri au testat alcoolscopic un șofer în vârstă de 31 de ani, din județul Vâlcea.
Deși testarea a rezultat într-o concentrație de 0,42 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul a refuzat recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii nivelului alcoolemiei în sânge, în cauză fiind deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii prevăzute de articolul 337 din Codul Penal.
La data de 29 martie, în jurul orei 23,30, în localitatea Șeica Mare, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus pe DJ 141A de către un bărbat în vârstă de 38 de ani, din Șura Mare.
Din verificările efectuate, a rezultat că șoferul nu deține dreptul de a conduce, în cauză fiind deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunii de conducere fără permis.
La data de 30 martie, în jurul orei 01,30, în municipiul Sibiu, polițiștii rutieri au oprit pentru control un autoturism condus pe strada Viitorului de către un bărbat în vârstă de 21 de ani, din Ocna Sibiului.
Polițiștii au constatat că cel aflat la volan nu deține permis de conducere, iar testarea sa alcoolscopică a rezultat într-o concentrație de 0,54 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Șoferul a refuzat recoltarea de probe biologice, pe numele său fiind deschis un dosar de cercetare penală privind săvârșirea infracțiunilor de conducere fără permis, respectiv refuz de recoltare a probelor biologice în vederea stabilirii nivelului alcoolemiei în sânge.

ISU asigură toți sibienii că au apă potabilă la discreție – “Era vorba despre FAKE NEWS”
Pentru corecta informare a opiniei publice, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu face următoarele precizări:
Informațiile potrivit cărora cetățenii sibieni nu vor avea apă potabilă mâine, sunt FAKE NEWS.
Potrivit anunțului emis de societatea de furnizare a apei din municipiul Sibiu , mâine 30.03.2020 se vor efectua lucrări la sistemul de alimentare cu apă fără ca aceasta să se sisteze.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale!
Pe site-ul oficial APA CANAL SIBIU S.A apare următorul mesaj:
„Apa Canal Sibiu SA anunță că luni, 30 martie, între orele 08:00 – 22:00, vor fi executate lucrări de reparație la conducta de transport DN 600, din zona străzii Aviației din municipiul Sibiu. În intervalul menționat se vor înregistra scăderi ale presiunii apei potabile pentru consumatorii din Zona Industrială Vest, Șoseaua Alba Iulia ( între str. E. A. Bieltz și Aeroport), Cartierul Alma – Ogorului, precum și în localitățile Cristian, Șura Mică și Ocna Sibiului.
Abonatii din zonele si localitatile mentionate sunt rugati sa-si asigure rezervele necesare de apa.
Medicii de familie din județul Sibiu au primit echipamente de protecție
ACTUALIZARE 30.3.2020:
La sesizarea mai multor medici de familie prezenţi la acţiunea de distribuire de materiale SIBIU INDEPENDENT a întrebat autorităţile şi Fundaţia Comunităţii câte materiale s-au oferit. Astfel informaţia primită de la medicii de familie se confirmă: 10 perechi de mănuşi şi o vizieră de plastic per cabinet de medic de familie. Cei mai prompţi şi transparenţi au fost cei de la Fundaţia Comunităţii.
Directorul fundaţiei, Ciprian Ciocan ne-a pus la dispoziţie factura de achiziţie. Fundaţia a plătit pentru 5.000 de mănuşi, adică 2.500 de perechi firmei de stat UNIFARM SA. Firma este deţinută de Ministerul Sănătăţii. Banii Fundaţiei provin din donaţii de la persoane fizice şi juridice din judeţ. Preţul oferit de UNIFARM este 1,428 lei cu tot cu TVA pentru O PERECHE. Un preţ de cinci ori mai mare decât preţul de vânzare din farmacii de acum o lună. Chiar şi la acest preţ au fost disponibile 5.000 de mănuşi, adică 2.500 de perechi.
ISU Sibiu a răspuns interpelării noastre rapid şi a anunţat că într-adevăr atâtea mănuşi a primit şi le-a şi oferit mai departe medicilor. Rolul lor fiind doar de distribuitori. Prefectura nu a răspuns până acum solicitărilor noastre.
Ciprian Ciocan ne-a pus la dispoziţie şi factura de achiziţie, care este în valoare de peste 61.000 de lei, unde aproape 56.500 lei reprezintă dezinfectant. ” Trebuia să se distribuie şi dezinfectantul, însă din câte am înţeles cei de la Unifarm nu l-au avut în stoc, deşi achitasem în avans. ” ne-a explicat Ciprian Ciocan, care speră ca situaţia stocurilor să se rezolve curând. Conform facturii Fundaţia Comunităţii a plătit pentru 1.250 de kg de dezinfectant. „S-au distribuit şi 300 de viziere de plexiglas făcute de voluntarii din Sibiu” a precizat Ciprian Ciocan.
ŞTIREA INIŢIALĂ:
Fundația Comunitară Sibiu a achiziționat și distribuit materiale de protecție pentru medicii de familie de pe raza județului Sibiu.
În cursul zilei de vineri, 27.03.2020, a avut loc acțiunea propriu-zisă de distribuire de materiale de protecție pentru peste 250 de medici de familie din județul Sibiu. Această acțiune a fost organizată și coordonată de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al Județului Sibiu, la baza sportivă „Pompierul”. Aceasta a fost prima rundă de distribuiri, în cadrul căreia medicii de familie au primit mănuși și viziere, urmând cât de curând distribuirea și altor materiale de protecție.

Fundația Comunitară Sibiu a achiziționat echipamentele de protecție în limita posibilităților stocurilor disponibile găsite. „Medicii de familie sunt cei care zilele acestea duc greul în mijlocul comunităților, acolo unde viața merge mai departe și restul afecțiunilor și problemelor de sănătate nu s-au pus pe pauză. Vom continua alături de donatori și instituțiile partenere să contribuim la eforturile salvatorilor din primele linii, chiar dacă și noi ne luptăm cu lipsa echipamentelor de pe piață.” precizează Ciprian Ciocan, Directorul executiv al Fundației Comunitare Sibiu.

VIDEO: Daniela Câmpean, Președintele CJ Sibiu îndeamnă sibienii la responsabilitate și solidaritate
Dragi sibieni,
Depășirea situației în care ne aflăm depinde acum mai ales de cât de RESPONSABILI suntem!
Responsabili înseamnă să respectăm distanța sociala și regulile de autoprotecție, dar mai ales înseamnă ca cei care vin la spitale să nu mai ascundă deplasările în străinătate și să completeze CORECT declarația epidemiologică.
Orice neadevăr spus la triajul de la spital pune în pericol medicii și asistentele, fără de care lupta cu virusul e pierdută.
Nu e o vină să fi fost în străinătate, nu e o vină nici să fi purtător al virusului.
Dar e o vină serioasă să ascunzi asta și să-i îmbolnăvești pe cei dragi sau pe cei care luptă cu boala în linia întâi din spitale.
Doar ÎMPREUNĂ și doar RESPONSABILI vom trece cu bine prin aceste vremuri grele!
Sănătate multă tuturor!
FOTO: ISU SIBIU a primit mii de combinezoane, dezinfectanți și echipamente medicale
În ultimele două zile Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a intrat în posesia a 2835 de combinezoane complete de unică folosință, dotate inclusiv cu glugă și protecție pentru încălțăminte precum și dezinfectanți TP 2 de nivel înalt pentru suprafețe critice, echipamente medicale critice și instrumentar medical.
Materialele sunt de proveniență sud-coreeană și fac parte dintr-un lot achiziționat de România, prin Oficiul Național de Achiziții Centralizate și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.
Acestea au fost distribuite de către pompierii militari sibieni instituțiilor din județul Sibiu care sunt angrenate în eforturile de reducere a răspândirii noului tip de coronavirus după cum urmează : Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu (Secția Boli Infecțioase și Unitatea de Primiri Urgențe), Spitalul de Pediatrie Sibiu, Spitalul Municipal Mediaș, Serviciului județean de Ambulanță și Direcția de Sănătate Publică Sibiu.
Echipamentele primite de Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu vor fi utilizate de către personalul care asigură misiunile de transport specializat a persoanelor suspecte sau infectate cu noul tip de coronavirus.
[meta_gallery_slider id=”37898″]1.760 de cazuri de persoane infectate cu virusul. 31 în stare gravă
Până astăzi, 29 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.760 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).
Dintre cele 1.760 de persoane confirmate pozitiv, 169 au fost declarate vindecate și externate (55 la Timișoara, 79 la București, 17 la Iași, 7 la Craiova, 9 la Constanța și 2 la Cluj).
Totodată, până acum 38 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timișoara, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța și Ialomița, au decedat.
De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 308 noi cazuri de îmbolnăvire.
Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 0 și 89 de ani.
La ATI, în acest moment, sunt internați 38 de pacienți, dintre care 31 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.
Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 8.666 de persoane. Alte 132.641 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 21.460 de teste, din care 1.400 în unități medicale private.
În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.018 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 4.118 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.
Până în prezent, prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite 229 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat 5.393 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.
De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 3, polițiștii au depistat 33.484 de persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestora le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 46.089.939 de lei.
De asemenea, cu ocazia formalităților de intrare în țară, Poliția de Frontieră a întocmit 4 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal.
În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 73 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 52 în Italia, 6 în Germania, 4 în Spania, 2 în Namibia, 2 în Indonezia, 3 în Franța și câte unul în Tunisia, Irlanda, Marea Britanie și Luxemburg. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 12 cetățeni români aflați în străinătate, 8 în Italia, 2 în Franța, unul în Germania și unul în Marea Britanie, au decedat.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.
Președintele României, Klaus Iohannis a oferit o medalie Bibliotecii Astra din Sibiu
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu a primit cu onoare și bucurie înalta distincție acordată de Instituția Prezidențială prin Decretul de decorare semnat de Președintele României, domnul Klaus Iohannis. Medalia Aniversară „Centenarul Marii Uniri” a fost decernată Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, „în semn de apreciere pentru efortul depus în vederea păstrării identităţii naţionale şi a răspândirii valorilor culturale româneşti, pentru dăruirea cu care s-a implicat în organizarea de evenimente dedicate Centenarului Marii Uniri” (https://www.presidency.ro/ro/media/decrete-si-acte-oficiale).
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu este o instituție publică având un istoric vast în promovarea educației, cunoașterii, cercetării și a culturii. Astfel, în perioada 2014 – 2019, Biblioteca ASTRA, alături de alte instituții sibiene de prestigiu, a organizat o serie de expoziții prilejuite de împlinirea a 100 de ani de la desfășurarea Primului Război Mondial și realizarea Marii Uniri de la Alba Iulia, din 1 Decembrie 1918:
- 100 de ani de la Primul Război Mondial 1914-2014 (expoziție găzduită de Muzeul Național Brukenthal, iunie-iulie 2014);
- Relații româno-franceze în Primul Război Mondial 1916-1918 (expoziție găzduită de Muzeul Național Brukenthal, septembrie 2015);
- Caricatură și propagandă militară în Primul Război Mondial 1914-1918 (expoziție găzduită de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, iulie-august 2016, itinerată la Muzeul de Istorie A. Sacerdoţeanu Vâlcea – septembrie 2016);
- Campaniile Armatei Române în anul 1917: Mărăști, Mărășești, Oituz (expoziție găzduită de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, octombrie – noiembrie 2017);
- Primul Război Mondial. Marea Unire de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918 (expoziție găzduită de Muzeul Național Brukenthal, noiembrie-decembrie 2018);
- Participanți din localități sibiene la Marea Adunare Națională de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918(expoziție găzduită de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, decembrie 2018)
- Anul 1919 în colecții sibiene (expoziție găzduită de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, decembrie 2019).
De asemenea, Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu a valorificat din punct de vedere editorial multe dintre colecțiile de documente cu valoare de patrimoniu. Volumele ample au cuprins importante materiale iconografice (fotografii și cărți poștale), carte românească veche, manuscrise, foi volante, precum și numeroase piese valoroase aparținând unor colecții particulare. Toate albumele au fost realizate în cadrul Centrului de Cercetare „Andrei Oțetea” al Bibliotecii ASTRA și editate cu sprijinul Editurilor Armanis și Mega.
”În numele întregii echipe a Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, primesc cu emoție și recunoștință această distincție care reprezintă încununarea eforturilor depuse de noi în slujba comunității. Importanţa muncii pe care o desfășurăm rezultă din responsabilitatea și dedicarea prin care bibliotecarii astriști aduc la îndeplinire permanent misiunea acestei instituții de cultură. Dorim să fim, și în continuare, cel puțin la nivelul performanțelor realizate până în prezent și mulțumim pentru înalta apreciere oferită de Președintele României, domnul Klaus Iohannis. Îi felicităm, totodată, pe reprezentanții tuturor celorlalte instituții și organizații din țară și străinătate care s-au implicat în derularea evenimentelor dedicate Centenarului Primului Război Mondial.”, afirmă Silviu BORȘ, managerul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu.

Primăria alocă fonduri Spitalului de Pediatrie pentru a face față crizei actuale
Primăria Sibiu mulțumește Asociației Pro Pediatria pentru sprijinul constant și pentru implicarea în proiectele Spitalului de Pediatrie, un suport binevenit care completează resursele financiare alocate acestui Spital. În ceea ce privește însă apelul public făcut de Asociația Pro Pediatria prin care se solicită sprijinul comunității prin donații pentru a putea porni linia de testare COVID amenajată în cadrul Spitalului, Primăria Sibiu face următoarele precizări:
Primăria Sibiu dispune de fondurile necesare pentru a asigura resursele financiare de care are nevoie Spitalul de Pediatrie, mai ales în contextul actual al epidemiei de coronavirus.
Precizăm, de asemenea, că Primăria Sibiu a alocat în data de 26 martie o sumă suplimentară Spitalului de Pediatrie, cu ocazia rectificării bugetare. Până la acea dată și nici până în prezent Spitalul nu a comunicat Primăriei că are nevoie de fonduri pentru achiziția unui echipament suplimentar pentru a porni linia de testare.
Luând la cunoștință prin intermediul mass media că la Spitalul de Pediatrie au apărut necesități suplimentare, Primăria Sibiu a solicitat managerului Spitalului de Pediatrie să comunice instituției sumele necesare pentru achiziția echipamentelor în cauză. Fondurile necesare vor fi alocate imediat, într-o ședința extraordinară a Consiliului Local care va fi convocată luni, 30 martie.
Asigurăm și pe această cale comunitatea că Primăria Sibiu a alocat și va aloca toate fondurile necesare Spitalului de Pediatrie pentru ca acesta să fie pregătit să facă față crizei actuale, cu condiția ca sumele necesare pentru gestionarea acestei situații să fie comunicate Primăriei, să se încadreze în prevederile legale și să poată fi justificate.
„Dormim mai puțin” – România trece la ora de vară în această noapte
România va trece la ora de vară în noaptea de 28 spre 29 martie 2020, când ceasurile se dau înainte cu o oră, ora 3:00 devenind ora 4:00.
Această schimbare are ca scop creșterea numărului de ore în care oamenii beneficiază practic de lumina soarelui, în trecut fiind foarte avantajoasă pentru cei care lucrau în agricultură.
Comisia Europeană a propus abolirea schimbării sezoniere a orei însă fiecare stat în parte are dreptul de a-și păstra “tradiția ceasului”.
Siguranța pe primul loc: acțiuni de dezinfecție în cartierele de blocuri și igienizarea spațiilor publice
Începând de astăzi, 28 martie, operatorul contractat de Primăria Sibiu începe igienizarea și în cartierele de blocuri. Se va interveni pe rând în aceste zone, urmând să se igienizeze toate spațiile comune dintre blocurile de locuințe, accesurile în blocuri, trotuare, alei, etc.
Igienizarea se va face prin pulverizarea unei soluții de hipoclorit de sodiu, substanța cu eficiență dovedită de specialiști COVID-19, în concentrația indicată de Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor.Sâmbătă, 28 martie se va interveni în cartierele Dioda și Hipodrom.
Luni, 30 martie echipele vor acționa în cartierul Ștrand și Valea Aurie, iar marți, 31 martie se va efectua operațiunea în cartierul Vasile Aaron. Celelalte cartiere de blocuri vor fi igienizate în cursul zilei de miercuri și joi.. În paralel se continuă cu igienizarea spațiilor publice pietonale. Zilnic, următoarele tipuri de zone sunt dezinfectate cu o substanță pe bază de hipoclorit de sodiu, conform recomandărilor, testat și confirmat ca eficient împotriva virusului: trotuare și alei,zone pietonale pasaje și scăristații de autobuz.
Acțiunile de dezinfecție se vor desfășura între orele 10 și 18, iar realizarea efectivă a operațiunilor va fi verificată în teren de inspectorii Serviciului Salubrizare.
Comunicat de presă transmis de Mirela Gligore- Sef Serviciu Comunicare, Relații Externe și Marketing
1452 de cazuri de îmbolnăvire cu coronavirus la nivel național
Până astăzi, 28 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.452 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).
Dintre cele 1.452 de persoane confirmate pozitiv, 139 au fost declarate vindecate și externate (54 la Timișoara, 55 la București, 16 la Iași, 6 la Craiova, 6 la Constanța și 2 la Cluj).
De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 160 de noi cazuri de îmbolnăvire.
Totodată, până acum 29 de persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 și cu boli cronice preexistente, internate în spitale din Craiova, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timișoara, Cluj-Napoca și Neamț, au decedat.
Pacienții nou confirmați au vârsta cuprinsă între 13 și 83 de ani.
La ATI, în acest moment, sunt internați 34 de pacienți, dintre care 25 în stare gravă. Starea de sănătate a celorlalți pacienți este bună, staționară.
Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 7.801 persoane. Alte 131.367 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 19.663 de teste, din care 1.277 în unități medicale private.
În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.122 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 6.039 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.
De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până în prezent, au fost plasate în carantină instituționalizată 755 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 24 persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile.
Până în prezent, prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite 209 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
Totodată, Poliția și Jandarmeria au aplicat 4.235 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.
De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 3, polițiștii au depistat 23.973 persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestora le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 31.410.624 de lei.
De asemenea, cu ocazia formalităților de intrare în țară, Poliția de Frontieră a întocmit 4 dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de fals în declarații, faptă prevăzută și pedepsită de art. 326 Cod Penal.
În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 67 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 52 în Italia, 4 în Spania, 2 în Namibia, 2 în Indonezia, 3 în Franța și câte unul în Tunisia, Irlanda, Marea Britanie și Luxemburg. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 11 cetățeni români aflați în străinătate, 8 în Italia, 2 în Franța și 1 în Marea Britanie, au decedat.
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Auchan deschide o casă rapidă special pentru persoanele peste 65 de ani
Începând din 27 martie, voluntarii și reprezentanții ONG-urilor care achiziționează produse pentru persoanele care nu se pot deplasa de la domiciliu beneficiază de casă dedicată în hipermarketurile și supermarketurile Auchan și de case cu acces prioritar în magazinele de proximitate MyAuchan clasice.
Acestea vor fi disponibile pe toată durata programului de funcționare a magazinelor, iar accesul se va face pe baza declarației pe propria răspundere privind motivul deplasării.
Această măsură vine ca un pas firesc în continuarea acțiunilor de responsabilizare și solidaritate demarate de către Auchan și are ca scop eficientizarea timpului petrecut la cumpărături și sprijinirea inițiativelor voluntare active în această perioadă. De asemenea, prin această acțiune, compania recomandă persoanelor vârstnice să apeleze la aceste ONG-uri pentru livrarea cumpărăturilor, limitându-și astfel ieșirile.
„Salutăm toate inițiativele mobilizate în această periodă și suntem alături de ONG-uri în demersurile lor de a proteja persoanele care nu se pot deplasa. Mai mult, e rândul nostru să avem grijă de seniori, așa că vom sprijini cu drag și vom acorda suport pentru implementarea proiectelor ce au ca scop ocrotirea acestora”, declară Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan România.
Totodată, pentru a răspunde noilor prevederi în vigoare privind deplasarea de la domiciliu, Auchan anunță faptul că persoanele de peste 65 de ani beneficiază de casă dedicată în hipermarketurile și supermarketurile Auchan și de case cu acces prioritar în magazinele de proximitate MyAuchan clasice, în intervalul orar 11.00-13.00.

Miracolul continuă: Crucea Roșie alături de persoanele vulnerabile în timpul pandemiei
Cruea Roșie Sibiu, cu ajutorul voluntarilor din cadrul platformei ”Vă ajutăm din Sibiu” și cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu, în special al domnei Președinte Daniela Câmpean, a realizat o nouă distribuție de alimente perisabile de la depozitul din cadrul Sălii Transilvania.
Astfel, am reușit să distribuim o cantiate de 5.700 de ouă, 3.000 de conserve, aproape 300 de kg de carne (produse afumate, semiafumate și mezeluri) și 80 de kg de sana.
Toate acestea au ajuns la sute de peroane vulnerabile din județul Sibiu, prin intermediul programelor sociale derulate de Primăria Municipiului Sibiu, Arhiepiscopia Ortodoxă, Asociația Filantropia ”Sf. Nicolae ”, Asociația Acord, Primăria Comunei Turnu Roșu, Căminul de Vârstnici din Marpod și Căminul de Vârstnici din Ighiș.
O parte dintre alimentele perisabile au fost donate și Spitalului Clinic Județean.
[meta_gallery_slider id=”37799″]Mulțumim tuturor acestor instituții pentru buna colaborare și volutnarilor noștri implicați, în special lui Sorin Neamțu care ne-a ajutat cu transportul acestor alimente.
Pentru a susține proiectele noastre umanitare din perioada aceasta, ne puteți ajuta cu donați în contul nostru RO 85 RNCB 0227 0360 6293 0013.
FOTO: Încă 100.000 de combinezoane de protecție vor ajunge cu un avion militar în România
Al doilea transport aerian cu echipamente medicale din Coreea de Sud, cu o aeronavă C-17 Globemaster III
Ministerul Apărării Naționale a solicitat Unității Multinaționale de Transport Strategic care operează de pe Baza Aeriană Papa din Ungaria, desfășurarea unei noi misiuni aeriene de urgență, pentru transportul a încă aproximativ 45 de tone de echipament medical de la Seul la București.
Echipamentele, constând în alte 100.000 de combinezoane de protecție, au fost achiziționate de statul român prin Oficiul Național de Achiziții Centralizate și Inspectoratul General pentru Sitiluații de Urgență, în cadrul eforturilor de combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 în țara noastră.
Cele două zboruri solicitate de Ministerul Apărării Naționale cu aeronave C-17 Globemaster III reprezintă prima utilizare a orelor de zbor, alocate ca stat membru al Unității Multinaționale de Transport Strategic, pentru pentru misiuni de urgență în contextul gestionării pandemiei de coronavirus.
Distribuirea echipamentelor de protecție va fi realizată cu mijloace de transport din dotarea IGSU, și, cu sprijinul inspectoratelor județene pentru situații de urgență, acestea vor fi distribuite și alocate, în funcție de nevoi, personalului medical din Ministerul Sănătății și echipajelor operative ale Ministerului Afacerilor Interne.
Coordonarea celor două zboruri s-a realizat, din partea României, de Centrul Național Militar de Comandă al MApN.
Aeronava va ateriza pe Aeroportul Otopeni sâmbătă, 28 martie.
MApN va transmite în direct, pe pagina de Facebook, sosirea aeronavei și va pune la dispoziția jurnaliștilor imagini de la momentul sosirii aeronavei și transferului echipamentelor în mijloacele de transport rutiere.
România a semnat în anul 2008, ca membru fondator, Memorandumul de Înțelegere pentru constituirea Unității Multinaționale de Transport Strategic, alături alte nouă țări NATO – Bulgaria, Estonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Polonia, Slovenia, SUA și Ungaria, și două state membre ale Parteneriatului pentru Pace: Finlanda și Suedia.

FOTO: Respectarea Ordonanței Militare nr.3 supravegheată de Prefectul Județului Sibiu
În cursul zilei de astăzi, Prefectul Județului Sibiu, domnul Mircea Crețu, împreună cu Directorul Cancelariei Prefectului, domnul Sebastian Dotcoș, au mers prin județ pentru a se asigura că se respectă în totalitate prevederile Ordonanței Militare nr. 3/24.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19.
Localitățile care au fost verificate astăzi sunt: Agnita, Arpaș, Bârghiș, Cârța, Nocrich și Roșia. S-a luat legătura cu fiecare primar pentru a verifica situația din localitatea pe care o administrează. S-a pus accent în special pe, colaborarea dintre primării și autoritățile abilitate care acționează în sistem integrat pentru a asigura ordinea și siguranța publică, dar și prevenirea și combaterea criminalității, și totodată toate prevederile impuse de starea de urgență.
S-a constat că în fiecare localitate efectivele sunt pregătite și suficiente, reușind să gestioneze cu maximă responsabilitate situația.
De asemenea, s-a constat și faptul că la nivelul fiecărei primării se lucrează la monitorizarea persoanelor vârstnice de peste 65 de ani, pentru a le putea oferi sprijinul de care au nevoie în această perioadă.
În comuna Cârța, primăria a adus la cunoștință domnului Prefect, faptul că asigură masa celor 16 persoane din comună care se află în izolare.
„În urma vizitelor efectuate, constat că situația la nivelul județului nostru, este gestionată responsabil și eficient. Mă bucură foarte mult să văd că există o colaborare atât de bună între autoritățile locale și cele județene, pentru atingerea scopului comun: siguranța cetățenilor și respectarea tuturor prevederilor în vigoare. De asemenea, este de apreciat faptul că oamenii au înțeles că este important să trateze cu seriozitate situația în care ne aflăm și că fiecare efort contează, iar pentru asta le mulțumesc!” este mesajul pe care îl transmite Prefectul Județului Sibiu, Mircea Crețu.
[meta_gallery_slider id=”37780″]VIDEO-FOTO- Persoanele care nu au respectat auto-izolarea au fost duse în carantină
Persoanele care nu au respectat procedura de auto-izolare au fost duse forțat în carantină instituționalizată.
Mai multe echipaje de poliție și jandarmi au fost prezente la acțiune și au asigurat ordinea și buna desfășurare a transportului.
S-a verificat modul de respectare a măsurii de izolare în cazul a 197 de persoane și 10 societăți comerciale și au fost realizate controale pentru a se asigura suspendarea activității. În ceea ce privește sancțiunile contravenționale, au fost aplicate 264 sancțiuni în valoare de 350.000 lei.
ATENȚIE ȘOFERI! Se prelungește valabilitatea unor acte importante
În contextul social actual privind prioritatea prevenirii și limitării răspândirii coronavirusului – Direcția Regim Permise de Conducere și Inmatriculare a Vehiculelor aduce la cunoștința cetățenilor – solicitanți ai serviciilor de permise/examinări și înmatriculări, următoarele informații de interes general:
In conformitate cu prevederile art.14 din Decretul Președintelui României nr. 195 din data de 16 martie 2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expira pe perioada stării de urgență.
În acest context, documentele eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor teritoriale, respectiv: permisele de conducere, autorizațiile de circulație provizorie precum și dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere care vor expira pe perioada stării de urgență vor fi considerate valabile pe întreg teritoriul României, până la încetarea stării de urgență.
Cererile de preschimbare pot fi depuse într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență – conform dispozițiilor art.12 alin.(1) din Ordonanța Militară nr.3 din 24.03.2020.
Aceleași reglementări se vor aplica și documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/ examinare/ preschimbare permis de conducere (ex.certificat de autenticitate, documentul emis de unitatea medicală autorizată – fisa medicală, dosar școlarizare etc.,) care vor expira pe perioada stării de urgență.


































