În contextul evenimentelor din Ucraina și al fluxului mare de persoane care intră din această țară pe teritoriul României, Instituția Prefectului-Județul Sibiu face apel la toți vorbitorii de limba ucraineană și limba rusă pentru a sprijini aceste persoane, prin efectuarea de interpretări și traduceri necesare, în special pentru limbile ucraineană și/sau rusă, atât în cadrul procedurilor legale care implică interpretare și traducere autorizată, cât și în acțiunile umanitare.
Situația actuală face necesară sprijinirea persoanelor intrate din Ucraina pe teritoriul României, ținând contde situația specială în care se află aceste persoane.
Autoritățile locale vă îndeamnă să comunicați disponibilitatea de a vă implica la Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției din cadrul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență „Căpitan Dumitru Croitoru” Sibiu, pe adresa de e_mailcjcci@isusibiu.ro sau la telefon 0269 211 212 sau mobil 0769 057 100.
De asemenea, recomandă tuturor persoanelor care găzduiesc cetățeni refugiați și strămutați proveniți din zona de conflict militar din Ucraina să anunțe acest lucru la contactele de mai sus, pentru ca acești cetățeni să poată beneficia de toate drepturile legale.
Peste 100 de elevi din ciclul gimnazial al Școlii Gimnaziale nr. 23, Școlii Gimnaziale nr. 25 și Colegiului Național Gheorghe Lazăr, Școlii Gimnaziale ” Ion Luca Caragiale ”, din municipiul Sibiu au participat astăzi, la o activitate desfăşurată de polițiștii Compartimentului Analiză și Prevenire a Criminalității.
Acțiunea vine în cadrul campaniei „Stop intimidare, start cooperare”, menită să prevenă bullying-ul și a cyberbullying-ul în mediul școlar. Un partener de nădejde în acest demers, a fost Logiscool Sibiu, cea care s-a ocupat de partea digitală, prin creerea de materiale informative. Demersul campaniei a fost inițiat de Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu, în parteneriat cu Consiliului Județean Sibiu, Inspectoratul Școlar Sibiu, Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, Inspectoratul de Jandarmi Sibiu
Copii au fost întrebați ce părere au ei despre bullying-ul și cyberbullying-ul din mediul școlar, aceștia fiind extrem de receptivi și interactivi.
“Bullying-ul este un fel de violență, care poate fi fizică, verbală, sau în mediul on-line, prin care se intimidează oamenii, aceștia putând fi afectați emoțional. Poți să-l afectezi prin faptul că poate ești gelos pe el sau crezi că el este mai jos în comunitate din cauza altor probleme.” a mărturisit un elev participant
“Scopul campaniei „Stop intimidare, start cooperare” este acela de a conștientiza elevii și adolescenții cu privire la comportamentele de tip bullyng, respectiv cyberbullying. Campania este un demers al Consiliului Județean Sibiu prin Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sibiu în partenerat cu Inspectoratul Școlar Sibiu, Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu, Inspectoratul de Jandarmi Sibiu, iar recent ni s-a alăturat un partener privat, Logiscool Sibiu. Această campanie a debutat acum patru ani de zile, beneficind aproximativ 4000 de elevi, aproximativ 300 de cadre didactice și peste 150 de părinți. Activitățile noastre se desfășoară preponderent în unitățile școlare, iar acolo copiii au parte de sfaturi și recomandări preventive.” a declarat doamna subcomisar de poliție Mihaela Huzoaica
Campania ”Și oamenii cu dizabilități își doresc să schieze” va face cea de-a opta oprire în stațiunea sibiană Păltiniș, pe 5 martie, între orele 11.00 și 16.00.
”Și oamenii cu dizabilități își doresc să schieze” reușește să schimbe destine: Un cuplu de persoane cu dizabilități speciale va avea parte de o nuntă ca-n povești, în urma întâlnirii cu Mirela Retegan pe pârtia din Cheile Grădiștei! Păltiniș, următoarea oprire a campaniei, pe 5 martie.
”Iubirea e singura care poate să învingă războiul! Ea, nevăzătoare, îl cunoaște pe el, Petruș, rămas în scaunul rulant în urma unui accident. El o vede pe Facebook și o place, ea îl aude și se îndrăgostește de el. Ea din Călărași se mută la el, în Buzău, și mama soacră îi ajută. Luiza și Petruș s-au căsătorit doar la starea civilă, pentru că nu-și permit mai mult. Asta până ieri. Am plecat de acolo cu promisiunea că împreună cu toți prietenii mei le fac nunta nunților, iar Luiza o să fie cea mai frumoasă mireasă!”
Aceasta este, pe scurt, povestea unei nunți ca în povești decise la Cheile Grădiștei weekendul trecut, spusă de Mirela Retegan, ambasadorul campaniei ”Și oamenii cu dizabilități își doresc să schieze”, inițiată de Caiac SMile și susținută de CrisTim. De altfel, creatoarea fenomenului Gașca Zurli este și cea care a creat acum o mascota, pe SMile, și a compus imnul special pentru această ocazie, generând un hashtag extrem de popular, #haicapoti.
“În evenimentele de pe pârtie am găsit cele mai emoționante povești. Campania pornită de Ionuț e o șansă pentru oameni să se bucure de iarnă, să iasă din case și să li se întâmple lucruri. La Cheile Grădiștei am cunoscut un cuplu, el, paralizat în scaun rulant, ea, nevăzătoare. O poveste de iubire demnă de Hollywood. Își doresc o nuntă, dar nu-și permit asta. Mi-au intrat direct în suflet și le-am promis că vor avea această nuntă. Au plecat fericiți de toată experiența. Pe pârtie se nasc povesti și minuni. Mulțumesc, Caiac Smile, nu te opri”, a declarat Mirela Retegan.
Campania ”Și oamenii cu dizabilități își doresc să schieze” va face cea de-a opta oprire în stațiunea sibiană Păltiniș, pe 5 martie, între orele 11.00 și 16.00. După un turneu de accesibilizare a pârtiilor care a ajuns, deja, pe unele dintre cele mai apreciate pârtii din România (Vatra Dornei, Feleacu – Cluj, Icoana – Cavnic, Cheile Grădiștei, Predeal și Bușteni) voluntarii și monitorii de schi vor aluneca pe zăpada din Păltiniș alături de persoanele cu dizabilități folosind mai multe monoschiuri (dispozitive special create pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, cu ajutorul cărora acestea se bucură de coborâri line pe pârtia de schi). De la începutul campaniei, peste 300 de persoane, având diferite dizabilități au schiat alături de voluntari și monitori.
Asociațiile persoanelor cu dizabilități din regiune sunt invitate să îi încurajeze pe beneficiarii lor să participe la activitățile special concepute pentru ei pe pârtia D din Arena Platoș Păltiniș. NU este nevoie de înscriere sau programare pentru încercarea monoschiurilor!
”Este un proiect unic în lume”
Singurele persoane cu dizabilități locomotorii acreditate de Euroski – Centrul Național de Formare Monitori drept monitori de schi în România, vor fi și ele la Sibiu în acest sfârșit de săptămână. Vasile Bota, Adrian Cherecheș și Bogdan Cioltea vor ajuta alte persoane cu dizabilități să poată schia singure.
„Am început cu Ionuț să practicăm caiacul adaptat, noi suntem în scaun rulant toți trei, am început vara, apoi a venit sezonul de iarnă în care nu am mai putut practica. El a mers la schi și a zis de ce să nu ne dăm și noi cu schiurile. În prima fază a încercat Ionuț să adapteze un scaun rulant, la care i-a luat roțile și a pus niște schiuri, dar nu s-a putut schia, a fost ceva gen sanie. Eu lucrez la fundația Motivation, ei văzând ce facem noi, știind că în Austria se schiază cu un monoschi, m-au trimis pe mine și pe Ionuț, ne-au donat și primul monoschi, și am mers în Austria cu Ionuț. Acolo am stat o săptămână, după o săptămână am început să schiez singur”, spune Adrian Cherecheș, monitor de schi.
Printre cei care au alunecat pe zăpadă cu ajutorul monoschiurilor, pe cele șapte pârtii unde s-a desfășurat, până acum, acest program, au fost și rugbystul George Baltă, jucătorul de tenis și vicepreședinte al Comitetului Național Paralimpic Ciprian Anton, jucătorul de handbal și baschet Alvin Capon, Ionuț Filișan, antrenor de tenis la clubul Dinamo și Alex Benchea, alpinistul nevăzător care a escaladat vârfurile Kilimanjaro, Mont Blanc și Elbrus.
”Scopul nostru este să accesibilizăm zece pârtii din România, cu scaune special adaptate, astfel ca persoanele cu dizabilități să poată schia. După ce reușim și dotăm cele zece pârtii, vom face tabere pentru ei, astfel încât să învețe să schieze singuri. De fapt, noi ne dorim să aducem normalitatea pe pârtie. Este un proiect unic în lume, zic eu, pentru că, în primul rând, administratorii de pârtii din România au fost de acord ca persoanele cu dizabilități să nu plătească urcarea. Ceea ce în Austria, de exemplu, nu se întâmplă. Iar, în al doilea rând, peste tot în lume, unde cei cu dizabilități pot schia, o pot face pentru că sunt dotate cluburile sportive cu echipamente speciale, nu pârtiile. Iar noi vrem să dotăm pârtiile, iar cei cu nevoi speciale să aibă acces la aceste scaune”, declară Ionuț Stancovici, președintele asociației Caiac SMile.
SCAUNE SPECIALE PE MINIM 10 P RTII DIN ROM NIA
Scopul campaniei este unul ambițios: cât mai multe monoschiuri pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, pe minim 10 pârtii din România. Până în prezent, asociația Caiac SMile a reușit deja să achiziționeze 13 scaune, sponsorizate integral de companii și fundații generoase, după cum urmează: 10 scaune – compania Cris-Tim, prin intermediul campaniei „Ajut eu“ organizată de Fundația Mereu Aproape și Antena 1 1 scaun – Ana Hotels 1 scaun – Decathlon 1 scaun – Aqua Carpatica
Cum poți ajuta? 1. DONEAZĂ prin PayPal: https://caiacsmile.ro/donatii/ 2. DONEAZĂ direct în contul Asociației, prin TRANSFER BANCAR, folosind datele de mai jos: Beneficiar: Asociația Club Sportiv Caiac SMile Cont LEI: RO77BTRLRONCRT0439025703 Cont EURO: RO81BTRLEURCRT0439025701 Banca Transilvania. Detalii campanie: Și oamenii cu dizabilități își doresc să schieze.
PARTENER PRINCIPAL: Cris-Tim PARTENERI: BCR, AQUA Carpatica, Dechatlon România, Ana Hotels Sport Poiana Braşov, Discover Poiana Brașov by Ana Teleferic – Telecabină Poiana Brașov, Somipress Satu Mare, Auchan Satu Mare, AUTO CLASS Satu Mare PARTENER MEDIA: Europa FM
Despre Caiac SMile Caiac SMile este o asociație non-profit înființată în anul 2018 cu scopul de a promova sportul şi un mod de viaţă sănătos și echilibrat, conform principiului „Mens sana in corpore sano”. Asociația oferă posibilitatea de a practica activități sportive precum caiac, gimnastică și schi persoanelor cu nevoi speciale, copiilor proveniți din medii defavorizate, copiilor instituționalizați și persoanelor cu dizabilități.
Despre Ionuț Stancovici Ionuț Stancovici este românul care și-a propus să accesibilizeze sportul pentru persoanele cu nevoi speciale. Iubitor de sport, un antrenor dedicat și dornic de-a atrage pe oameni în această direcție, iarna pe schiuri și snowboard, vara în caiac, adună în jurul său peste 2.000 de copii și adulți. Antrenează 20 de copii din club pentru performanță în concursuri internaționale, unde reprezintă România la sportul olimpic de caiac slalom. Este inițiator al mai multor proiecte, majoritatea de natură socială: “Kayaking with disabilities”, “Skiing with disabilities”, “Aventura în natură”, etc. Ionuț crede că sportul reprezintă terapie atât fizică, cât și psihică, de aceea, orientarea lui, în mod special, este îndreptată spre persoanele cu dizabilități și copii proveniți din medii defavorizate, astfel ajutându-i să se integreze în societate.
Filiala Județeană Sibiu a Asociației Comunelor din România (AcoR) vine în ajutorul refugiaților din Ucraina. Cei care doresc să contribuie cu ajutor (cazare, transport, hrană, traducere, asistență medicală, produse, asistență juridică) pentru persoanele refugiate pot completa formularul/baza de date, accesând linkul următor: Comunele din Sibiu alături de Ucraina | ACOR Sibiu
„Omenia nu se demonstrează prin vorbe ci prin fapte! Locuitorii comunelor din Sibiu alături de Ucraina! Refugiații din Ucraina care în zilele acestea se află pe teritoriul României au nevoie de ajutorul fiecăruia dintre noi. Vă mulțumim!” – este mesajul reprezentanților Comunele din Sibiu
Peste 1,5 milioane lei au fost investiți în infrastructura educațională a Facultății de Medicină din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu. Au fost realizate atât lucrări de reabilitare și modernizare a spațiilor didactice și auxiliare, cât și investiții în aparatură didactică modernă destinată studenților mediciniști.
Au fost astfel realizate lucrări de modernizare a corpului A al clădirii, (refacerea completă a zidăriei; înlocuirea obiectelor sanitare și refacerea branșamentelor de apă la grupurile sanitare; înlocuirea tavanele casetate; reabilitarea instalație electrice a corpului A, precum și montarea de covor PVC în spațiile renovate). Modernizarea amplă a unui amfiteatru cu 80 de locuri vine în sprijinul studenților pentru diversele activități didactice, începând chiar cu acest semestru.
În privința dotărilor cu aparatură necesară studiului, au fost achiziționate simulatoare pediatrice pentru nursing și de resuscitare adulți, precum și cinci manechine didactice, dintre care un manechin complex pentru nursing și un manechin CPR de resuscitare avansată și defibrilare. „Aceste investiții sunt cele mai importante realizate în ultimii ani în Facultatea de Medicină, iar de ele vor beneficia toți studenții, indiferent de specializare sau an de studiu. Toate aceste investiții vin să contribuie la infrastructura deja există în cadrul Facultății de Medicină, care, începând din anul universitar 2022-2023 va avea în oferta educațională încă două noi programe de studiu de licență, ce au fost avizate de către ARACIS. Este vorba de programele de licență: Medicină (în limba engleză) și Balneo-fizio-kinetoterapie și recuperare. Fiecare dintre aceste noi specializări va putea înmatricula un număr de maxim 60 de studenți, pornind din anul universitar 2022-2023”, a declarat conf. univ. dr. Radu Fleacă, decanul Facultății de Medicină.
Maria Neamtiu-lonica, în numele Asociatiei Prichindeii Caragiale, de la Școala Gimnazială ”I.L. Caragiale” din Sibiu, într-o scrisoare adresată profesorilor și părinților, propune ca anul acesta să fie redirecționați, către copiii refugiați din Ucraina, banii care ar fi fost cheltuiți pentru tradiționalele flori de 8 Martie.
Stimați profesori ”I.L. Caragiale”, Inspirați de ideea propusă de dna profesor Diana Cătălina Popa, din Galați, ca anul acesta să fim solidari cu situația grea a oamenilor din Ucraina, și să redirecționam banii pe care i-am da pe florile pentru 8 Martie către cauzele care îi sprijină pe aceștia, vă propunem un exercițiu de solidaritate în comunitatea noastră, a profesorilor și a părinților Școlii IL Caragiale. Rugăm astfel doamnele învățătoare și profesoare din școala noastră, care doresc să se implice în această acțiune, să propună colectivelor claselor, să doneze banii pe carei-ar cheltui pe buchetul de flori, de 8 Martie, pentru a sprijini copiii ucraineni în această situație extrem de dificilă. Fiecare clasa poate dona respectiva suma către asociația scolii, Asociația Prichindeii Caragiale, cu mențiunea „solidaritate Ucraina”, la detalii plată, toate donațiile primite pe aceasta cale urmând să le redirecționam către o instituție care vine în sprijinul copiilor ucraineni (un exemplu :eforturile Salvați Copiii Romania pentru copiiiucraineni). Considerăm acțiunea un gest de solidaritate în comunitate. Transmitem copiilor, părinților, orașului nostru, un exemplu al școlii noastre, de umanitate, implicare, empatie fata de semenii noștri care trec acum prin război. Gestul nostru nu ar avea aceeași însemnătate fără ca noi (părinții si profesorii) să le vorbim copiilor despre acest război, să le ascultam temerile și întrebările, să letransmitem ce a făcut omenirea pentru a evita războiul, cum apar și rezolvăm conflictele între oameni sau țări. Vă rugăm astfel să adresați subiectul si la școală, spre binele copiilor, care oricum discuta între ei acest subiect, de asemenea, noi părinții ne angajăm să realizam o colecție de materiale informative despre cum vorbim copiilor despre război, pe care ovom transmite părinților ulterior. Va mulțumim!
Asociația Prichindeii Caragiale este o asociație non-profit, creată de părinții elevilor școlii Școlii Gimnaziale 16 „Ion Luca Caragiale” Sibiu pentru sprijinirea financiară, materială și organizațională a conducerii și a cadrelor didactice, având ca prim scop interesele copiilor și ale părinților.
ProfesoaraDiana Cătălina Popa de la Colegiul National „Vasile Alecsandri” Galați a lansat anul acesta inițiativa ”Profesoare fără mărțișoare” pentru a veni în sprijinul refugiaților din Ucraina:
„Le invit cu drag pe doamnele educatoare, învățătoare și profesoare, ca de altfel pe toate femeile extraordinare din preajma mea, să se alăture inițiativei noastre: PROFESOARE FĂRĂ MĂRȚIȘOARE. Pentru că în martie 2022 pământul arde, hai să renunțăm la flori și la mărțișoarele tradiționale. Ne vom arăta iubirea față de fetele și de femeile din viața noastră donând cele necesare refugiaților ucrainieni, cu șnur de mărțișor sau fără. Anul acesta îi dăm rost bun primăverii.„
Pe parcursul nopții trecute, tabăra mobilă aparținând ISU Sibiu , deservita de 6 pompieri militari (3 autocamioane) a început deplasarea spre județul Neamț , unde va fi operaționalizată la nevoie.
Completul poate asigura condiții de cazare și hrănire pentru 201 persoane, tabăra fiind prevăzută cu corturi, paturi pliante, sisteme de climatizare și de iluminat, saci de dormit, europubele și plase pentru asigurarea/ dirijarea circuitului persoanelor, precum și o bucătărie rulantă.
Alți doi pompieri ai ISU Sibiu se află de 5 zile în proximitatea Vămii Siret din județul Suceava pentru acordarea de sprijin cetățenilor Ucrainieni ajunși în țara noastră.
Filarmonicile din Sibiu şi Braşov anunţă că oferă cazare şi colaborare muzicienilor ucraineni, printr-un comunicat de presă comun, transmis miercuri.
„Suntem solidari în faţa agresiunii inacceptabile care se petrece dincolo de Nistru şi regretăm profund criza umanitară declanşată de acest conflict. Până când pacea va triumfa, este datoria noastră să venim în ajutorul semenilor afectaţi de război. De aceea, Filarmonicile din Braşov şi Sibiu îşi anunţă sprijinul concret artiştilor din Ucraina. Avem posibilitatea de a oferi cazare şi beneficii materiale pentru muzicienii din orchestrele profesioniste care doresc să colaboreze temporar cu orchestrele simfonice din Braşov şi Sibiu„, se arată în comunicat.
Reprezentanţii celor două filarmonici îi îndeamnă pe cei din Ucraina să-i contacteze.
„Aşadar, îi îndemnăm pe colegii noştri din Ucraina să ne contacteze la următoarele coordonate: Sibiu: e-mail: secretar.muzical@filarmonicasibiu.ro, telefon: (+40)735 566 490, Braşov: e-mail: office@filarmonicabrasov.ro, telefon: (+40)268 473 058. Vă aşteptăm alături de noi, pentru că vorbim aceeaşi limbă universală: muzica„, se arată în comunicat.
Anunţul a fost publicat pe site-ul Filarmonicii Sibiu în română şi ucraineană.
Autorităţile de frontieră din Ungaria au informat Inspectoratele Teritoriale ale Poliţiei de Frontieră Oradea si Sighetu Marmaţiei că, începând cu data de 02.03.2022, ora 15.45 (ora RO), la frontiera româno – ungară, intrarea pe teritoriul Ungariei este permisă numai cetățenilor statelor terțe (inclusiv cetăţenilor ucraineni sau a altor persoane care vin din Ucraina), care îndeplinesc condițiile de intrare în spațiul Schengen.
Informaţia oficială a fost transmisă presei de Poliţia de Frontieră Română. Toţi cetăţenii care vor să intre în Ungaria trebuie să aibă paşaport. Miile de refugiaţi ucraineni care trec prin România şi vor să tranziteze terestru Ungaria spre alte ţări europene nu o mai pot face, dacă nu au paşaport.
Astfel, se anulează o dispoziție anterioară privind permiterea intrării în Ungaria a cetățenilor statelor terțe care vin din Ucraina, în contextul situației din aceasta tară, prin care erau acceptate orice fel de documente prin care se putea stabili identitatea.
În prezent, în punctele de trecere a frontierei de la graniţa cu Ungaria se înregistrează un timp de aşteptare ridicat, ca urmare a faptului că un număr foarte mare de autoturisme, persoane şi automarfare se prezintă pentru efectuarea controlului de frontieră la ieşirea din România.
Precizăm că formalităţile de frontieră la graniţa cu Ungaria se efectuează în comun cu autorităţile din ţara vecină, sens în care suplimentarea arterelor de control se realizează în acord cu şi în funcţie de personalul alocat de Poliţia Ungară. Au fost contactate autorităţile maghiare pentru dispunerea unor măsuri comune de fluidizare a traficului.
Precizăm că Poliţia de Frontieră Română a suplimentat personalul planificat la verificarea documentelor de călătorie şi a dispus toate măsurile aflate în competenţă pentru asigurarea unui control operativ.
,,ABILITĂȚI PENTRU ACȚIUNE”, PROIECT NAŢIONAL DE PREVENIRE A CONSUMULUI DE DROGURI, IMPLEMENTAT ÎN JUDEŢUL SIBIU- ,,Abilități pentru acțiune” este un proiect care are la bază programul Lions Quest – un program de ȋnvățare socio-emoțională (Social and Emotional Learning – SEL), implementat la nivelul județului Sibiu de Agenția Națională Antidrog, prin Centrul de Prevenire Evaluarea și Consiliere Antidrog (CPECA) Sibiu.
În prezent, în județul Sibiu, proiectul este implementat de specialiștii CPECA Sibiu, la 13 clase de elevi de liceu de la Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Colegiul Tehnic Cibinium Sibiu, Liceul Tehnologic „J. Lebel” Tălmaciu, Colegiul Tehnic Mediensis Mediaş, Liceul Tehnologic Iacobeni şi Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita.
,,Abilități pentru acțiune” cuprinde 8 activități, în cadrul cărora,prin descoperire, conectare, exersare și aplicare, prin intermediul activităților nonformale, jocuri, lucrul in echipe, discuții interactive, sunt atinse diferite teme: o comunitate de învățare pozitivă, dezvoltare personală, sănătate și prevenire, poziția de lider și serviciul în folosul comunității.
Proiectul are o abordare complexă pentru prevenirea consumului de droguri, favorizând factorii de protecție ai elevilor, prin dezvoltarea unei conexiuni puternice cu școala, implicarea părinților în viața copiilor și dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare în luarea unor decizii sănătoase când sunt presați să consume droguri.
Obiectivele proiectului sunt:
•Formarea unor abilităţi de viaţă (sociale și emoționale), necesare luării unor decizii informate, corecte şi responsabile în legătură cu consumul de droguri,
•Creşterea nivelului de informare, educare şi conştientizare a părinţilor referitor la importanţa factorilor de risc şi de protecţie familiali legaţi de consumul de droguri
Experți şi organizații de renume din întreaga lume recunosc programul Lions Quest pentru eficiența lui ȋn domeniile învățării socio-emoționale, prevenirii consumului de droguri şi alcool, precum şi învățării prin servicii ȋn folosul comunității.
Proiectul ,,Abilități pentru acțiune” are aceleaşi obiective, utilizează resursele pedagogice ale modulului Lions Quest – Abilități pentru acțiune (Lions Quest – Skills for Action-level II) şi se adresează elevilor din ȋnvățământul liceal.
Deoarece perioada liceului coincide cu depășirea dependenței față de autoritatea adulților, creșterea importanței valorii personale și o mai mare exprimare de sine, programul se axează pe două credințe fundamentale: toți elevii au calități și atunci când sunt sprijiniți de mediul lor, elevii se dezvoltă emoțional, social și școlar, dobândind abilități pentru a gestiona situațiile dificile din viața lor.
Parteneri, la nivel național, în implementarea acestui proiect,alături de Agenția Națională Antidrog, sunt: ASOCIAṬIA CLUBURILOR LIONS DISTRICT 124 ROMÂNIA și MINISTERUL EDUCAŢIEI
Ziarul Sibiu Independent lansează încă un concurs inedit. Oferim patru invitații la concertul celor de la Direcția 5, din 17 martie 2022. Evenimentul are loc la Centrul Cultural „Ion Besoiu” din Sibiu.
Pe 17 martie 2022, începând cu ora 19:30, Direcția 5 concertează la Sibiu. Concertul face parte din Turneul Național Direcția 5 2022 Live Tour.
Ce trebuie să faci!? Lasă un comentariu la acest articol prin care să ne spui care este piesa ta preferată și eticheteză DOI prieteni. Vom extrage câștigătorii în data de 14 martie.
„Ne propunem să aducem cântecele noastre din perioada 1991-2022 și câteva cântece de pe noul nostru album „Minimal”, ce va fi lansat în luna mai a acestui an. Va fi o avanpremieră pentru publicul din Sibiu. Așteptăm cu mare emoție reîntâlnirea cu voi și ne bucurăm că putem fi acolo”. au declarat membrii trupei Direcția 5
Alături de Ucraina și #StandWithUkraine sunt mesajele alături de steagul Ucrainei ce pot fi văzute începând de astăzi pe Muzeul Național Brukenthal din Sibiu. Muzeul Național Brukenthal și alte instituții de cultură din Sibiu și din România își arată suportul față de Ucraina în aceste momente dificile.
Alexandru Constantin Chituță, șeful secției Marketing al Muzeului Național Brukenthal a declarat: ”Dorim să arătăm faptul că și Muzeul Național Brukenthal este alături de poporul ucrainean și instituțiile de cultură din Ucraina și ne exprimăm compasiunea dar îi și felicităm pentru curajul exemplar în aceste momente dificile și greu de înțeles pentru lumea civilizată.
Nu ne așteptam ca în anul 2022 să mai vorbim de un război. De astăzi, de aici din centrul țării, din Piața Mare din Sibiu, simbol al Europei prin întâlnirea liderilor Europei participanți la Summitul UE Sibiu 2019, de aici, de la Muzeul Național Brukenthal, cea mai veche instituție de acest gen din România, transmitem un mesaj de susținere pentru Ucraina și ucrainieni. Totodată transmitem și noi un mesaj și îndemnăm pe sibieni, pe turiștii și vizitatorii nosștri să fie alături de poporul ucrainean și să îi ajutăm cu ce putem. Știm că există un punct de colectare în Sibiu și cred că este oportun, fiind deja existent, ca ajutoarele să fie strânse într-un singur loc, pentru o mai bună colectare și transport. Avem nădejdea că acest război se va termine cât mai curând!”
Procurorii sibieni au transmis primele măsuri luate împotriva fostului agentul șef de poliție din Poiana Sibiului, Șoaită Gabriel-Vasile. Acesta este acuzat în două dosare: luare de mită, complicitate la furt, șantaj și tortură.
Alături de acesta, alți doi complici erau deja plasați în arest la domiciliu. Aceștia sunt acuzați de infracţiuni de trafic de influență, complicitate la trafic de influență, cumpărare de influență, respectiv, complicitate la cumpărare de influență.
Din cauza problemelor făcute din funcția de polițist și pătând astfel imaginea instituției, acesta a fost mutat, cel mai probabil disciplinar, la Serviciul Logistic din cadrul I.P.J. Sibiu. Conform surselor noastre, acesta și-a depus de mai multe ori concedii medicale pentru diverse afecțiuni.
„Prim procuror Ion Veştemean, în calitate de purtător de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice, în continuarea comunicatului din data de 10.01.2022, cu privire la dosarul penal înregistrat la data de 12.10.2021, ca urmare a formulării unui denunț, la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu cu privire la săvârşirea infracţiunilor de trafic de influență, complicitate la trafic de influență, cumpărare de influență, respectiv, complicitate la cumpărare de influență, următoarele:
În urma administrării probatoriului, prin rechizitoriul din data de 28.02.2022 procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu a dispus trimiterea în judecată a celor trei inculpaţi aflaţi în stare de arest la domiciliu, astfel:
– Inculpatul, cu domiciliu în Sibiu – agent de poliţie pentru infracţiunile de trafic de influență, prev. și ped. de art. 291 alin. 1 C.pen., raportat la art. 6 alin. 1 și art.7 alin.1 lit. c din Legea nr.78/2000, republicată, efectuarea de operațiuni financiare, ca acte de comerț, incompatibile cu funcția, atribuția sau însărcinarea pe care o îndeplinește o persoană, dacă sunt săvârșite în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite, în formă continuă, prev. și ped. de art. 12 alin.1 lit. a teza I din Legea nr.78/2000, conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau altor substanțe, prev. și ped. de art.336 alin. 1 C.pen. și purtare abuzivă, prev. și ped. de art. 296 alin. 2 C.pen., raportat la art. 193 alin. 2 C.pen.
– Inculpatul – complice al agentului de poliţie, cu domiciliu în Sibiu, pentru săvârşirea infracţiunilor de complicitate la trafic de influență, prev. și ped. de art.48 alin.1 C.pen., raportat la art. 291 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 și art.7 alin.1 lit. c din Legea nr.78/2000, republicată, și complicitate la cumpărare de influență, prev. și ped. de art. 48 alin.1 C.pen., raportat la art.292 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 din Legea nr.78/2000, republicată, trafic de influență, prev. și ped. art. 291 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin. 1 din Legea nr.78/2000, republicată şi complicitate la șantaj, prev. și ped. art. 48 alin. 1 C.pen., raportat la art. 207 alin.1 și 3 C.pen. și favorizarea făptuitorului, prev. și ped. art. 269 alin. 1 C.pen. (fapte săvârșite în stare de recidivă).
– inculpatul – complice al agentului de poliţie, cu domiciliu în localitatea Jina, pentru comiterea infracţiunilor de complicitate la trafic de influență, prev. și ped. de art.48 alin.1 C.pen., raportat la art. 291 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 și art.7 alin.1 lit. c din Legea nr.78/2000, republicată și complicitate la cumpărare de influență, prev. și ped. de art.48 alin.1 C.pen., raportat la art.292 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 din Legea nr.78/2000, republicată, complicitate la trafic de influență, prev. și ped. de art.48 alin.1 C.pen., raportat la art.291 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 din Legea nr.78/2000, republicatăşi complicitate la cumpărare de influență, prev. și ped. de art.48 alin.1 C.pen., raportat la art.292 alin. 1 C.pen., cu referire la art. 6 alin.1 din Legea nr.78/2000, republicată, şi şantaj, prev. și ped. art. 207 alin.1 și 3 C.pen., și respectiv favorizarea făptuitorului, prev. și ped. art. 269 alin. 1 C.pen.
Pe parcursul cercetărilor, procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Sibiu, au beneficiat de sprijinul lucrătorilor de poliţie judiciară din cadrul Serviciului JudeţeanAnticorupţie Sibiu şi a lucrătorilor de poliţie din cadrul IGPR – Direcţia Operaţiuni Speciale, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Sibiu – Serviciul Acţiuni Speciale.
Precizăm că trimiterea în judecată este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate în nicio situaţie să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.” se arată în comunicatul de presă emis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu.
Colegiul Național ”Octavian Goga” din Sibiu a devenit centru acreditat de testare OXFORD, oferind elevilor, pe lângă certificatul Cambridge, o nouă posibilitate de echivalare a competențelor lingvistice din cadrul examenului de bacalaureat.
Oxford Test of English (Oxford Test of English) este un test de competență generală la mai multe niveluri, care evaluează capacitatea de a întelege și comunica eficient în engleză.
Testul acopera toate cele patru competente de limbă: Speaking, Listening, Reading si Writing si raportează rezultatele pentru nivelurile CEFR: A2, B1 si B2.
Modulele de Reading si Listening sunt adaptate ca dificultate, în funcție de răspunsurile persoanei testate, ceea ce face ca testul să fie mai motivant, să dureze mai puțin și să ofere o evaluare mai precisă decât alte teste de limbă.
De astăzi, Primăria Sibiu pune la dispoziția sibienilor un nou instrument electronic: un ghișeu digital, instalat la intrarea în sediul din Piața Mare. Fără coadă la ghișeul fizic, în câțiva pași simpli, se pot plăti taxele și impozitele locale.
Mai mult, ghișeul este o variantă și pentru cetățenii care nu sunt vaccinați și nu au un test negativ și care altfel nu ar putea intra spre ghișeele fizice din Primăriei.
Proiectul SALT Sibiu: Administrație de calitate, accesibilă locuitorilor prin tehnologie, derulat de Primăria Sibiu cu finanțare din fonduri europene, se concretizează treptat în noi instrumente pe care sibienii le pot utiliza în relația cu Primăria sau pe care instituția le va folosi pentru a crește calitatea serviciilor oferite.
Ghișeu digital al Primăriei Sibiu, în testare. La intrarea pentru cetățeni în sediul principal al Primăriei Sibiu din Piața Mare a fost instalat și pus în funcțiune un aparat care va asigura accesul de serviciile Primăriei fără a fi necesar să stați la coadă pentru a ajunge la ghișeu, în fața unui funcționar. După perioada de testare și încărcarea tuturor funcțiunilor, acest ghișeu va sta la dispoziția sibienilor în program non-stop, până atunci fiind disponibil cetățenilor în orele de program ale instituției.
În această primă etapă este funcțională componenta de plată a taxelor și impozitelor. Aici puteți plăti peste 100 de tipuri de taxe și impozite, dintre care menționăm: impozitele pe teren, casă sau mașină, taxa de salubrizare, taxe pentru eliberarea unor documente, taxe de timbru și amenzi. Puteți consulta lista completă a taxelor și impozitelor care se pot achita la ghișeul electronic pe următorul link: LISTĂ TAXE ȘI IMPOZITE.
Plata se poate face introducând datele dumneavoastră personale sau scanând codul de bare de pe decizia de impunere pe care o primiți acasă de la Direcția Fiscală.
“Acest ghișeu electronic este o alternativă de a comunica cu Primăria în această perioadă când, legislația impune prezentarea unui certificat verde pentru accesul în sediile Primăriei. Fiind instalat chiar la intrarea în sediu, cetățenii care nu pot prezenta dovada vaccinării, a trecerii prin boală sau a testării, pot folosi acest ghișeu” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
6 pași simpli pentru plată:
Selectați de pe ecran tactil ce impozit sau taxă doriți să achitați Introduceți cartea de identitate în fanta marcată, pentru a fi scanată. Completați restul detaliilor marcate cu câmpuri roșii; cu tastatura compactă de pe aparat, completarea este simplă Selectați de pe ecran “Plătește” Introduceți cardul bancar în fanta marcată și urmați aceeași pași ca pentru orice plată pe care o faceți prin POS Ridicați chitanța! Este un pas important pentru că nu se emit duplicate și este dovada plății pe care trebuie să o păstrați.
Etapa următoare este adăugarea pe acest terminal a funcției care să permită depunerea de documente. Orice cerere, de la cea pentru certificatul de urbanism și până la solicitările pentru certificate de nomenclatură stradală sau petiții și sesizări, acestea se vor putea introduce în aparat și veți primi număr de înregistrare În pregătire:
În luna decembrie, Primăria Sibiu a semnat două contracte pentru a continua digitalizarea activității instituției:
Un sistem integrat de management al documentelor din arhiva electronică Servicii de arhivare electronică și retrodigitalizare
Aceste instrumente sunt de uz intern Primăriei însă rezultatul pentru sibieni va fi o mai mare rapiditate în accesarea arhivelor de către funcționari și deci un timp mai scurt de procesare a solicitărilor. Termenul de livrare a celor două instrumente este de 6 luni.
Reamintim că în cadrul acestui proiect s-au realizat până acum următoarele:
Primăria Sibiu a obținut certificare ISO, atestând astfel că în instituție există procese și proceduri manageriale corecte. Concret, pentru sibieni aceasta înseamnă servicii de mai bună calitate Dosarele juridice ale Primăriei sunt gestionate electronic din iunie 2020, ceea ce a eficientizat activitatea în acest domeniu. Spre exemplu: termenele date de instanță sunt atent urmărite, iar funcționarii sunt atenționați când se apropie un termen de prezentare în instanță.
Primăria orașului Agnita ia măsuri în ceea ce privește ajutorarea persoanelor refugiate din Ucraina.
Cu toții asistăm la situația tot mai grea din Ucraina. Vedem cum într-un timp atât de scurt, viețile a mii de oameni au fost puternic afectate. În urma discuțiilor cu reprezentanții comunității noastre din Consiliul Local și cu reprezentanții Centrului Operativ pentru Situații de Urgență, ne-am propus să fim alături de aceste familii greu încercate, anunță reprezentanții primăriei orașului Agnita:
Lista masurilor luate de conducerea orașului:
1. Informarea autorităților Guvernului României cu privire la disponibilitatea autorității publice locale de a primi refugiați dacă situația o impune. Asigurarea de servicii de cazare și masă, în primă fază, pentru un număr de 25 de persoane.
2. Punerea la dispoziție prin Direcția de Asistență Socială, în colaborare cu Casa de Cultură a Orașului Agnita „ ILARION COCISIU”, a unui spațiu în care să fie colectate alimente neperisabile sau produse de igienă pentru a fi trimise familiilor din Ucraina, care au mare nevoie de acestea.
Ce colectam:
Alimente neperisabile
Alimente de primă necesitate (supe , pireuri instant)
Apă
Ceai
Paturi, pături, lenjerii, saci de dormit, saltele . NOI (nefolosite)
Produse de igienă personală, periuțe dinți, pastă dinți, săpunuri, scutece copii, tampoane damă, șervețele umede.
Dezinfectanți, măști.
Donațiile se primesc zilnic, între orele 8.00-18.00, la Casa de Cultura a Orașului Agnita „ ILARION COCISIU”, situată pe strada ȘCOLII Nr.1.
Pentru mai multe informații privind lista alimentelor necesare, persoanele interesate ne pot contacta la numerele de telefon: 0767 606 743 sau 0742 026 042.
3. Colaborarea cu Crucea Roșie Română, astfel încât produsele colectate vor fi organizate de către aceștia în transport umanitar și trimise colegilor acestora de la Crucea Roșie Ucraina, respectând modul de organizare al Federației Internaționale de Cruce Roșie și principiile mișcării.
4. Informarea cetățenilor cu privire la posibilitatea donațiilor în lei, accesând linkul: https://donate.redcrossredcrescent.org/…/~darul-meu…
Grădiniţa de pe doamna Stanca va asigura, în plus, 150 de locuri pentru copii. „Ne dorim să fie funcţională pentru copii de la vârsta de 2 ani, pentru că majoritatea mămicilor îşi termină concediul post-natal la 2 ani. Există o perioadă între 2 şi 3 ani de zile ai copilului, când cu toţii nu am avut alte posibilităţi decât să îi ducem la o grădiniţă sau o creşă privată. Rezolvarea ar fi ca grădiniţele din Şelimbăr să poată primi copii de la vârsta de 2 ani” a declarat pentru SIBIU INDEPENDENT, primarul comunei, Marius Grecu.
Primăria Şelimbăr va demara anul acesta licitaţia pentru construirea unei a doua grădiniţe în Cartierul Tineretului din Şelimbăr.
Alocări bugetare şi pentru şcoli
Şcoala din Şelimbăr are asigurat toţi banii necesari funcţionării prin bugetul local. Mai mult, Primăria doreşte să continue seria dotărilor pentru şcoală. Anul acesta vor fi achiziţionate 42 de table inteligente, inclusiv pentru grupele de la grădiniţă. Toate sălile de clasă şi laboratoarele au fost deja dotate corespunzător cu toate echipamentele şi mobilierul necesar. „Mi se pare normal ca cetăţenii Şelimbărului să îşi aducă copiii la grădiniţele şi şcolile din Şelimbăr” a declarat primarul Marius Grecu.
Noul PUG cuprinde 60 de hectare pentru educaţie şi sport
Ieri, 28 Februarie 2022, la sediul Comandamentului Corpului Multinațional de Sud-Est din Sibiu a avut loc ceremonia militară de schimbare a comenzii, noul comandant al structurii fiind generalul-maior Dragoș Iacob. În același cadru, a avut loc și ceremonia de trecere în rezervă a generalului-locotenent Tomiță-Cătălin Tomescu. Primarul Astrid Fodor a participat la aceste momente solemne:
„Primăria Sibiu va rămâne un partener de încredere al Comandamentului de la Sibiu – acesta este mesajul pe care l-am transmis domnului general – maior Iacob, noul Comandant. Avem întreaga deschidere de a continua colaborarea, în ceea ce ține de competențele Primăriei. Îl felicit pe domnul general- maior Iacob pentru noua funcție și îi urez mult succes la comanda structurii din Sibiu. De asemenea, mulțumesc domnului general-locotenent Tomescu pentru buna colaborare, pentru modul în care a promovat mereu Sibiul, recunoscând potențialul orașului de a atrage, prin dinamism și ca atmosferă, cadre militare care să își desfășoare activitatea în Comandamentul din Sibiu. Îl felicit pentru contribuția importantă în aducerea Comandamentului la capacitatea inițială și îi doresc multă sănătate și proiecte reușite în activitatea sa în continuare.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
La ceremonie au participat șeful Statului Major al Apărării – generalul Daniel Petrescu, locțiitorul comandantului Comandamentului Forțelor Întrunite Aliate de la Napoli – generalul-locotenent Jocelyn Paul, comandantul Comandamentului Forțelor Terestre Aliate (LANDCOM) – generalul-locotenent Roger J. Cloutier, comandați din structura de forțe a NATO și reprezentanți ai instituțiilor locale.
Unul dintre primii sibieni care au cazat deja refugiaţi ucraineni este subprefectul Sebastian Şebu, cel care găzduieşte o familie formată din cinci persoane, din care trei copii, cel mai mic de doar două luni.
Subprefectul Sebastian Şebu a declarat marţi, pentru AGERPRES, că îi îndeamnă şi pe ceilalţi să ajute cum pot aceşti refugiaţi care fug din calea războiului din Ucraina.
„Aici nu mai suntem cu funcţii, aici suntem oameni. Este vorba de o familie din Ucraina, soţ, soţie şi trei copii: băiatul de 13 ani, o fetiţă de 8 ani şi o fetiţă de 2 luni. Reuşim să ne înţelegem în engleză. La mine nu este ceva nou în familie să ajutăm. Părinţii mei au făcut un centru de zi la biserică, unde tatăl meu a fost preot paroh la biserica de pe strada Ştefan cel Mare din Sibiu. Eu am zis de la bun început, că dacă putem ajuta o familie de refugiaţi, o să închiriez un apartament şi îi cazez acolo şi le asigur absolut tot. Întâmplarea face că nu am apucat să închiriez, pentru că aseară am aflat că este vorba de o familie cu trei copii, m-am oferit să îi cazez. Nu am avut încă apartamentul închiriat, dar am pe cineva din familie, care locuieşte la casă cu curte şi acolo este un corp de clădire separat„, a precizat subprefectul Sebastian Şebu.
Subprefectul sibian spune că refugiaţii ucraineni i-au povestit că, practic, în două ore au luat decizia să îşi părăsească casa şi ţara, după ce au auzit bombele.
„Ne-au spus că în două ore au luat decizia să se urce în maşină şi să plece. Este trist, nici măcar nu poţi să îţi închipui ce trăiesc oamenii aceştia. Sfatul pentru sibieni? Să fie toţi oameni pentru oamenii aceştia care sunt mai puţin norocoşi decât noi. Am văzut că deja s-au mobilizat şi ajută”, a mai spus subprefectul Sebastian Şebu.
Şi un ONG din judeţul Sibiu găzduieşte familii de refugiaţi ucraineni. La Sibiu se strâng ajutoare pentru Ucraina atât de către Primăria Municipiului Mediaş, cât şi de către simpli voluntari, Crucea Roşie, dar şi la sediile USR şi PSD.
În județul Sibiu funcționează asociații/ fundații/ ONG-uri care au în domeniul lor de activitate desfășurarea unor activități de tip educativ sau de instruire educațională, care nu sunt autorizate sau acreditate a funcționa ca instituții de învățământ preuniversitar de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), respectiv nu au ordin de ministru al Ministerului Educației.
Facem recomandarea părinților să aleagă cu maximă responsabilitate unde și în ce mod se desfășoară actul educațional atunci când își înscriu copiii în clasa pregătitoare.
Parcurgerea unui an sau mai multor ani de studiu în aceste unități atrage, după sine, imposibilitatea transferării lor, în unități de învățământ preuniversitar de stat sau particular, autorizate provizoriu sau acreditate.
Specificăm că, în cazul în care părinții doresc să-și transfere copiii din aceste instituții neautorizate, trebuie să știe că în conformitate cu Regulamentului de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (R.O.F.U.I.P) , art. 125, alin (10), copiii vor susține examene pentru completarea foii matricole la toate disciplinele din trunchiul comun, pentru toți anii absolviți în unitățile de învățământ neautorizate.
Precizăm de asemenea că activitatea de tip home-schooling nu este legiferată în România.
Drept urmare, singurele instituții de învățământ preuniversitar autorizate și/sau acreditate pentru desfășurarea activităților specifice învățământului din România, la nivelul județului Sibiu, sunt cele aflate pe lista I.S.J. Sibiu, listă ce poate fi consultată pe siteul www.isjsb.ro, secțiunea rețea școlară (http://isjsb.ro/index.php/retea-scolara).
O familie de pensionari i-a impresionat, marţi dimineaţa, pe cei de la Crucea Roşie din Sibiu, pentru că au venit şi şi-au donat pensia ca să ajute refugiaţii din Ucraina, cei doi spunând că sunt prea în vârstă să meargă la graniţă, însă speră ca suma de 3.000 de lei să fie de folos celor care fug din calea războiului.
„În această dimineaţă (marţi n.r.), la noi, la Crucea Roşie a sosit o familie de pensionari din judeţul Sibiu, care ne-a impresionat incredibil. Au venit şi au donat o sumă considerabilă, 3.000 de lei, ceea ce pentru o familie de pensionari este mult şi au donat banii aceştia pentru refugiaţii din Ucraina, pentru cei care vor avea nevoie de ajutor. Mesajul lor a fost atât de simplu şi de clar: ‘facem asta, pentru că trebuie să facem asta acum, fiecare din ce putem şi cât putem’. Ne-au lăsat fără cuvinte. De obicei suntem pregătiţi ca pensionarii care vin către noi să ne ceară ajutorul. Oamenii aceştia au venit şi ne-au donat, din puţinul lor, o sumă considerabilă şi ne-au impresionat profund şi le mulţumim. Nu au vrut să facem poze, nu au vrut să facem publicitate, dar ne-au impresionat foarte mult. Mulţumim mult!„, a declarat, pentru AGERPRES, directorul filialei „Crucea Roşie” din Sibiu, Raluca Morar.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor ucraineni care şi-au părăsit ţara, Crucea Roşie Română lansează apelul umanitar „Umanitatea nu are graniţe”. Donaţiile pot fi făcute prin intermediul paginii de internet a Crucii Roşii Române: www.crucearosie.ro sau direct în conturile campaniei deschise la BRD Agenţia Piaţa Romană:
Reprezentanții Societății de Stomatologie Estetică din România, alături de studenți din cadrul SSER Young, susținuți logistic de Clinica de Stomatologie Trident și MagnaPharm, se vor deplasa vineri, 4 martie, la Vama Siret, cel mai aglomerat punct de trecere a frontierei cu Ucraina, pentru a veni în sprijinul refugiaților ucraineni și a împărți echipamente extrem de necesare, precum saci de dormit și produse de igienă personală.
„Peste 89.000 de ucraineni au trecut granița cu România de la izbucnirea războiului, iar presiunea pe punctele de trecere a frontierei este una însemnată. Ne-am dorit și noi să venim în ajutorul celor care fug din calea războiului. După ce am discutat cu apropiați care se află deja la Vama Siret, pentru a sprijini eforturile de acomodare a vecinilor noștri ucraineni, am primit o listă cu bunurile de care este în continuare mare nevoie acolo.
Printre acestea, se numără sacii de dormit și produsele de igienă personală. În această săptămână lansăm o strângere de fonduri pentru a putea cumpăra cât mai multe pachete necesare, iar vineri ne vom deplasa la Vama Siret și, cu sprijinul studenților din cadrul SSER Young și a filialelor SSER din București, Galați, Iași, Cluj, Timișoara și Brașov, le vom împărți celor care au nevoie,” a declarat Dr. Florin Lăzărescu, fondator al Societății de Stomatologie Estetică din România.
Contul bancar la care se pot face donații în lei, pentru sprijinirea refugiaților ucraineni, este: RO55 BTRL RONC RT00 U881 5005 – titular cont: SSER. Contul este deschis la Banca Transilvania. Toți doritorii care pot dona sunt rugați să treacă „Ucraina” la detaliile transferului.
De asemenea, SSER, prin membrii săi din toată țara, va oferi în mod gratuit intervenții stomatologice de urgență refugiaților care au nevoie. Pentru detalii referitoare la locațiile în care se oferă astfel de tratamente puteți contacta SSER la telefon: 0726.691.132 și email: office@sser.ro.
Strângerea de fonduri va continua pe tot parcursul războiului din Ucraina, periodic voluntari din cadrul tuturor filialelor SSER se vor deplasa pentru a împărți refugiaților ucraineni produsele cumpărate cu sprijinul donatorilor.
Campania este popularizară și în cadrul Clinicilor Trident, pacienții acestora fiind încurajați să doneze pentru achiziționarea de produse necesare refugiaților care au trecut granița cu România.
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Sibiu s-a întrunit azi în ședință și a adoptat Hotărârea nr. 3 privind evidența și aprobarea spațiilor de cazare existente la nivelul județului Sibiu, în conformitate cu Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 15/2022.
În prezent, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu pune la dispoziția cetățenilor refugiați și strămutați proveniți din zona de conflict militar din Ucraina 30 de locuri de cazare în cadrul Căminului Studențesc și 50 de locuri de cazare aflate în incinta vilei din Stațiunea Păltiniș. Acestor persoane li se vor asigura cazare hrana zilnică și consiliere psihologică, toate costurile acestor servicii fiind suportate de Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu.
Menționăm că, lista cu spațiile de cazare va fi actualizată periodic, ele fiind identificate de Comitetele Locale pentru Situații de Urgență.
Facem precizarea că, orice persoană fizică sau juridică care își arată disponibilitatea să sprijine această acțiune umanitară este rugată să trimită un e-mail la adresa: umanitar.dsu@mai.gov.ro și să completeze formularul primit automat ca urmare a transmiterii e-mail-ului.
De asemenea, îndrumăm persoanele care nu pot folosi platforma precizată anterior, să apeleze începând cu miercuri, 2 martie a.c. numerele de telefon 0269 211 212 sau 0767 057 100, iar un reprezentant al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Căpitan Dumitru Croitoru” Sibiu va prelua inițiativele.
Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Sibiu este publicată pe pagina de internet a Instituției Prefectului-Județul Sibiu.
Carmen Iohannis, soţia şefului statului, a transmis marţi, pe pagina sa de Facebook, un mesaj de 1 Martie.
„O primăvară cu pace tuturor!” – a fost mesajul lui Carmen Iohannis.
Sute de români i-au răspuns cu mesaje prin care îşi arătau dorinţa de a fi pace nu doar în Ucraina sau Europa, ci în lume. Unii internauţi au afişat fotografii cu mărţişoare sau porumbei albi, simbol al păcii.
Carmen Iohannis locuieşte la Sibiu, fiind profesoară la Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”.
Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) aduce un omagiu dramaturgului, poetului, regizorului și actorului Radu Stanca cu prilejul împlinirii a 102 ani de la naștere, printr-o seri de recitaluri online.
În 5 martie, la ora 11:00, publicul va putea urmări un recital din opera poetului Radu Stanca, în interpretarea lui Constantin Chiriac, director general TNRS și președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
În 6 martie, la ora 11:00, este programat un spectacol online cuprinzând aproape 40 de recitaluri ale actorilor Naționalului sibian.
Evenimentele vor fi distribuite pa pagina de facebook și pe canalul de YouTube ale Teatrului.
Despre Radu Stanca
Radu Stanca (n. 5 martie 1920- d. 26 decembrie 1962), apreciat dramaturg, poet, eseist, regizor, actor, a urmat cursurile Facultății de Litere și Filosofie a Universității „Regele Ferdinand” din Cluj, licențiat cu o disertație despre Problema cititului. Din 1943, a fost asistent la Catedra de Filosofie a culturii a lui Lucian Blaga; a făcut parte din Cercul literar de la Sibiu, a fost redactor responsabil al revistei Curțile dorului, a fost distins cu premiul Sburătorul pentru piesa de teatru Dona Juana și a colaborat la numeroase publicații ale vremii, între care Tribuna, Contemporanul, Viața românească.
În 13 februarie 1949, la Sibiu a avut loc premiera piesei „Căsuța din câmpie”de Samuil Marșak, prima piesă montată de Radu Stanca.
A fost regizor al Teatrului de Stat din Sibiu până în anul 1961, când a fost numit prim-regizor al Teatrului Național din Cluj.
De-a lungul activității sale la Sibiu, Radu Stanca s-a remarcat drept un regizor de marcă, punând în scenă numeroase producții apreciate de public, reușind să dezvolte și să pună în valoare un colectiv teatral bine închegat, afirmându-se ca un deschizător de drumuri pentru evoluția excepțională în timp a teatrului sibian care astăzi îi poartă numele.
PROGRAM RECITAL RADU STANCA:
5 martie, ora 11:00
Constantin Chiriac: Sunt cel mai frumos din orașul acesta, Ce să-ți aduc iubito de pe mare, Căzuse noaptea în cetate
6 martie, ora 11:00
Veronica Arizancu, Biblică, Prin urmare nu mă mai iubești
Vlad Robaș, Cântec de leagăn, De n-ar fi decât visul
Alexandru Gîlcescu, Argonautică
Alexandru Malaicu, Anacronism romantic
Adrian Matioc, Ciuta
Adrian Neacșu, Scara , Nu pentru orice taină
Arina Ioana Trif, Cea mai frumoasă floare, Trandafirul și călăul
Peste 300 de profesori, elevi și antreprenori s-au reunit (online și offline) sâmbătă, 26 februarie 2022, la Sibiu în cadrul Conferinței SuperTeach Sibiu pentru a discuta despre beneficiile și impactul învățării experiențiale și cum pot face mai bine punerea în practică a informațiilor predate la clasă astfel încât copiii să facă legătura între concepte și practică. Concluzia conferinței: ”Elevii au informația în telefoane. Este important ca școala să le ofere experiențe care să dea sens informației”.
”Elevii au informația în telefoane. Este important ca școala să le ofere experiențe care să dea sens informației”
Elena Lotrean, fondatoarea Școlii Româno-Finlandeze ERI Sibiu: ”Cum vă simțiți când aveți în față un text în chineză pe care nu îl înțelegeți? Neputincioși!? Cam așa se simt mulți din elevii României, analfabeți funcțional”.
Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach: ”Nu putem face abstracție de ce interese, aspirații, greutăți au elevii și cum se simt într-o zi. Mentalitate Deschisă este despre a-i vedea cu adevărat și a ține cont de obiectivele, nevoile, starea lor”.
Asociația SuperTeach le oferă profesorilor acces la Programul Mentalități Deschise în Educație (MDE), destinat celor care doresc să descopere metodele și instrumentele concrete prin care își pot schimba în mod pozitiv modul de a relaționa cu copiii și stilul de predare. Programul este acreditat de Ministerul Educației.
”Și copiii au suferințe, visuri, interese, au stări diferi de la o zi la alta. Nu putem face abstracție de asta. Când se simt văzuți și apreciați se pun mai ușor în starea de învățare”.
”SuperTeach este despre cum vedem, nu neapărat despre cum facem, este despre a percepe altfel lucrurile și despre a înțelege că este nevoie de mai multă personalizare în ceea ce privește educația”, a spus Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach, în fața profesorilor participanți la Conferința SuperTeach Sibiu. Despre importanța conectării cu emoțiile elevilor a vorbit și Cristina Gheorghe, co-fondator al Asociației SuperTeach: ”Și copiii au interese, suferințe, greutăți, aspirații, visuri. Aceiași copii sunt azi într-un fel, mâine în alt fel. Ori de câte ori am o mentalitate deschisă, celălalt contează la fel de mult ca mine și cu cât sunt mai conectată la nevoile celor din fața mea, cu atât mai bine voi ști, ca profesor, că poate astăzi nu este ziua în care pot face toate cele 10 lucruri din planul de lecții, și mai bine fac unul singur”. ”Este important să găsim calea să îi ajutăm pe copii să aplice ceea ce învață în clasă. Să petrecem într-o oră mai mult timp nu pe a preda noțiuni, ci pe a le aplica și a le oferi oportunități de consolidare a informațiilor. Și să nu uităm să îi celebrăm indiferent de rezultatele lor”, a fost mesajul Cristinei Gheorghe către dascălii prezenți la eveniment.
”Mentalitatea Deschisă nu înseamnă să renunț la obiectivele mele, ci să le văd și pe ale elevilor mei.”
Andreea Farca, facilitator Mentalitate Deschisă în Educație, a vorbit despre diferența dintre mentalitate închisă și mentalitate deschisă: ” Când sunt în mentalitate închisă ceilalți nu contează la fel de mult ca mine, eu mă concentrez doar pe obiectivele și nevoile mele și nu îmi dau seama care este impactul acțiunilor mele asupra celorlalți. Când mă aflu în mentalitate deschisă, ceilalți contează la fel de mult ca mine. Îmi întorc privirea, îi văd ca oameni cu nevoile și obiectivele lor. Îi ascult și mă conectez cu ei. De câte ori ați intrat în
clasă și i-ați întrebat pe copii cum se simt? Mentalitatea deschisă nu presupune să renunț la obiectivele mele, îmi aliniez obiectivele mele cu nevoile și obiectivele elevilor mei, cu starea lor”.
”Este absurd să înveți despre natură și lume între patru pereți”
Despre ”outdoor learning” a vorbit Oana Mîndruț, președinte al Asociației Life Education for All: ” Nu este suficient să le dăm copiilor informație fără experiență pentru că ei au informația în telefon. Informația fără experiență rămâne cel mult informație, însă, alături de experiență, această capătă un sens”. Oana Mîndruț a prezentat câteva dintre beneficiile educației outdoor: îmbogățește funcția cognitivă, crește imunitatea, reduce stresul și anxietatea, oferă oportunitate de mișcare, de joc și de explorare, crește starea de bine și stimulează curiozitatea.
Elena Lotrean, fondatoarea Școlii Româno-Finlandeze ERI Sibiu, nu s-a axat pe metode sau exerciții, ci pe importanța sentimentelor din spatele experiențialului. A provocat participanții să se gândească la ce sentiment îi încearcă atunci când se uită la un text în chineză și nu știu ce înseamnă. ”Pe mine mă încearcă un sentiment de neputință. Cam așa este pentru foarte mulți din copiii României. Aici vorbim despre analfabeții funcțional. Aș vrea să ne uităm la această neputință și să vedem cum putem să creștem, prin experiența noastră, prin sentimentul pe care îl putem trezi în acești copii, o viață mai bună”.
Proiect: Părinții, profesori pentru o oră
Conferința SuperTeach de la Sibiu le-a oferit profesorilor din comunitate șansa de a-și prezenta pe scenă proiectele de învățare experiențială. Din 25 de inițiative înscrise după apelul la proiecte lansat de SuperTeach Sibiu, trei au fost alese pentru a fi prezentate pe scena conferinței.
Georgeta Șerban, profesor învățământul primar, a prezentat proiectul său intitulat ”Profesor pentru o oră” prin care părinții sunt implicați activ în viața educațională a copiilor.” Și părinții trebuie să aibă mentalitate deschisă, nu doar profesorii. De aceea, i-am invitat pe părinți să fie profesori pentru o oră. Rezultatele sunt fantastice. Dacă aveam părinți care înainte erau mereu nemulțumiți și nu înțelegeau ce facem la școală, în urma acestor ore s-au schimbat foarte mult și și-au dat seama ce înseamnă să fii profesor, a punctat dascălul. La rândul său, Toader Alemănuța, profesor de geografie, a vorbit despre transformarea orei de geografie: ”Cu ajutorul platformei online Argis, elevii au creat macheta unui oraș al viitorului, oraș sustenabil realizat integral din materiale reciclabile. Datorită implicării în acest proiect, elevii au cercetat, s-au documentat suplimentar, au dezvoltat aptitudini TIC prin cartografierea digitală a localitățiii natale. Au învățat să colaboreze, au dobândit spirit civic și antreprenorial”. De asemenea, Cristina Dudan, profesor de biologie și profesor MERITO 2020, a povestit despre opționalul ”Acordarea primului ajutor premedical”:”Elevii de clasa a VI-a din Făgăraș au un opțional în care învață cum să salveze vieți. Copiii au învățat să facă masaj cardiac, metoda Heimlich și cum să folosească un defibrilator extern automat. Cu ajutorul învățării experiențiale, elevii au învățat să ofere primul ajutor premedical”.
Un exemplu de învățare experiențială a adus pe scena conferinței și Nicoleta Deliu-Pașol, Director de Comunicare BCR şi fondatoarea proiectului Şcoala de Bani. ”Educația financiară nu este neapărat o materie de sine stătătoare. Principii de educație financiară pot fi introduse în orice materie. La matematică, în loc de mere și pere putem vorbi despre bani”. Nicoleta Deliu-Pașol a povestit și despre proiectul ”FLIP- școala de bani pe roți”, un program interactiv de educație financiară, ce are la bază jocul.
Îndemn pentru dascăli: testați, observați și apoi ajustați
Despre constructivism și învățare experiențială a vorbit și Oana Moșoiu, lector universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației. ”Ce câștigați dacă faceți acest tip de educație, prin învățare experiențială? Câștigați în primul rând, ca dascăli, o mai mare conectare cu elevii pentru că vă gândiți la ei când le propuneți o experiență. Se crează relație de încredere mai puternică deoarece copiii văd că vă pasă de ei și de experiența lor la oră”.
Cea mai mare problemă: alfabetizarea școlii românești
Preotul Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu și co-fondator SuperTeach, a avut un mesaj de final pentru profesorii participanți la Conferința SuperTeach Sibiu: ”Vă rog frumos să nu vă mințiți. Educația este despre om la om. Nu-i cu jigniri, nu-i cu fițe, nu-i cu ceartă. Sistematic, trebuie să facem un singur lucru: să nu uităm că în fața ochilor noștri sunt copiii. I-am transformat în niște roboți cu aere de docți. V-ați gândit că, de fapt, alfabetizarea școlii românești este cea mai mare problemă, că actualii elevi de clasa a-III-a scriu mai prost decât scriam noi la grădiniță acum 20 de ani? Câtă școală avem, atâta carte știm. Haideți să învățăm împreună trei elemente fundamentale din experiență: cu sinele, cu aproapele și cu Dumnezeu”.
###
Despre Asociația SuperTeach
SuperTeach este un proiect inițiat de antreprenori în sprijinul profesorilor și al sistemului de educație preuniversitar. Misiunea proiectului SuperTeach este ca profesorii să descopere și să dezvolte măreția din fiecare copil. Acest lucru este realizatprin programul „Mentalitatea Deschisă în Educație”, creat de liderul global în schimbare de mentalitate, Arbinger Institute, USA.
Asociația SuperTeach acționează pe 4 direcții:
Conferințe: În cei patru ani de activitate, au avut loc 26 conferințe în marile orașe ale țării, la care s-au adăugat peste 120 de webinarii și 17 conferințe online începând din primăvară 2020. Zeci de speakeri, elite, specialiști în educație și antreprenoriat au inspirat peste 30.000 de profesori și educatori, promovând principii și instrumente ale unei mentalități deschise în educație aplicate la clasă.
Traininguri: 745 de profesori SuperTeach selectați dintre participanții la conferințele SuperTeach au absolvit programul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație”, realizat în România de Institutul Dezvoltării Personale. Ne propunem să ajungem la peste 20.000 de profesori absolvenți ai programului.
Comunități: În prezent, SuperTeach dezvoltă comunități locale în 26 județe cu ajutorul celor 51 de facilitatori ai programului MDIE și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.
Școli SuperTeach: În octombrie 2021, Școala nr. 28 ”Dan Barbilian” din Constanța a devenit prima instituție de stat din România în care, în următorii 2 ani, va fi implementat un amplu proiect de schimbare de mentalitate. Proiectul pilot va fi replicat și în alte instituții de învățământ din țară.
Celor 4 co-fondatori ai proiectului – Felix Tătaru (inițiator), Dragoș Anastasiu, Cristina Gheorghe și Alexandru Ghiță – li s-au alăturat încă din primul an (2017) și Felix Pătrășcanu, Andy Szekely si Părintele Constantin Necula. Asociația SuperTeach este rezultatul parteneriatului dintre Romanian Business Leaders (RBL), Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Grupul Educativa.
În perioada februarie – decembrie a anului 2022, se desfăşoară, la iniţiativa Inspecţiei Muncii, Campania naţională de verificare a modului de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă la lucrările din domeniul construcţiilor.
Numărul de accidente de muncă înregistrat precum şi gravitatea acestora a fost factorul determinant pentru a continua şi intensifica acţiunile de verificare şi monitorizare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi asupra modului în care angajatorii realizează, în şantierele temporare şi mobile, măsurile de securitate şi sănătate dispuse de inspectorii de muncă.
Obiectivele acestei campanii sunt: creşterea gradului de conştientizare al angajatorilor şi al lucrătorilor din domeniul construcţiilor în ceea ce priveşte obligativitatea respectării prevederilor referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă, cu precădere în prevenirea riscului de cădere de la înălţime; încurajarea unei abordări participative prin implicarea principalilor actori din domeniul construcţiilor implicaţi în diminuarea consecinţelor sociale şi economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale, aplicabile în domeniul construcţiilor; promovarea bunelor practici în acest domeniu de activitate economică .
Campania naţională se va desfăşura în patru etape în anul 2022: prima etapă, în perioada februarie – martie 2022, constă în mediatizarea, informarea şi conştientizarea privind riscurile de cădere de la înălţime; a doua etapă, aprilie – noiembrie 2022 constă în verificarea prin acţiuni de control la angajatori precum și verificarea realizării măsurilor dispuse în procesele verbale încheiate cu ocazia controalelor; a treia și a patra etapă etapă vor cuprinde centralizarea şi valorificarea rezultatelor la nivel local și ulterior la nivelul Inspecției Muncii.
Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiu deschide sezonul de primăvară cu 21 de evenimente dedicate publicului larg.
„Avem nevoie de povești care să ne unească mai mult ca oricând! După un maraton teatral cu 43 de evenimente prezentate doar în luna februarie, ne propunem să reluăm acum o serie de titluri prin care să promovăm prietenia și iubirea, cu gândul la pace în lume. Sperăm, totodată, să putem folosi cât mai curând întreaga capacitate a sălilor de spectacole, pentru a răspunde cererilor tot mai multe din partea publicului nerăbdător. Avem evenimente pentru care biletele se epuizează în doar câteva ore, cu o lună în avans, ceea ce ne dă putere să putem zâmbi în continuare pe scenă, în ciuda contextului îngrijorător. Gândurile noastre se îndreaptă acum, în mod deosebit, spre copiii și familiile din Ucraina! Mai mult decât atât, dacă ne-am obișnuit publicul ca de Ziua Mondială a Teatrului (27 martie) să avem în fiecare an o premieră la Gong, anul acesta am hotărât să reprogramăm o nouă producție pentru o dată ce va fi comunicată ulterior.”, a declarat Adrian Tibu, managerul Teatrului pentru Copii și Tineret din Sibiu.
Agenda lunii februarie deschide o fereastră spre un imaginar fabulos, cu o serie de spectacole muzicale pentru copii, de la povești clasice la scrieri contemporane, dar și ateliere de creație dintre cele mai diverse. Printre titlurile lunii se numără poveștile cu „Albă ca Zăpada” și „Broscuța fermecată” ale Fraților Grimm sau „Cel mai mare Gulliver” de Gellu Naum. Pentru programul complet de evenimente dedicate publicului larg, vă rugăm să vizitați teatrulgong.ro.
Prețul unui bilet la oricare din reprezentații este de 12 lei și, respectiv, 14 lei pentru atelierele de creație. Participarea la eveniment este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV2 și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Copiii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptați de la această regulă.
**
CUM SE FACE DOVADA VACCINĂRII SAU A TRECERII PRIN BOALĂ
Dovada vaccinării sau trecerii prin boală pentru cetățenii UE se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID care va fi scanat de operatorul economic/organizator prin aplicația mobilă de verificare, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală prezentat în limba țării respective și în limba engleză.
Copiii cu vârsta sub 12 ani sunt exceptați de la această regulă. Purtarea măștii de protecție în toate spațiile, precum și pe toată durata evenimentelor rămâne obligatorie, cu excepția copiilor cu vârsta sub 5 ani.
CONDIȚII SPECIALE ÎN CONTEXTUL EPIDEMIOLOGIC
Accesul publicului se face pe baza biletelor puse în vânzare online, pe teatrulgong.ro, în limita a maxim 30% din numărul de locuri disponibile, ca măsură de siguranță sanitară.
Accesul în teatru este permis numai în condițiile unui triaj observațional, ce presupune măsurarea temperaturii fiecărui vizitator/spectator. La intrarea în teatru, este obligatorie folosirea dezinfectanților pentru mâini. Masca de protecție este obligatorie pe toată durata vizitei. Toate spațiile teatrului sunt dezinfectate în mod sistematic.
Mai mult decât atât, spațiile publice din interiorul teatrului sunt aerisite și dezinfectate complet, înainte de fiecare eveniment. Nebulizarea încăperilor se face cu un produs biocid de grupa I, utilizare profesională, non toxic, bactericid, fungicid, virucid și sporicid, avizat de Ministerul Sănătății.
Program spectacole&ateliere | martie 2022
miercuri, 2 martie, ora 18:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelier de Creație „Piticii pricepuți” – Coșulețul cu flori
Coordonator Claudia Benchea
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 5 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelierul de Creat Povești – Cutia cu emoții
Coordonator Diana Ribana
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 5 martie, orele 11:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
ALBĂ CA ZĂPĂDA ȘI CEI ȘAPTE PITICI
după Frații Grimm, in memoriam Kovács Ildikó și Febus Viorel Ștefănescu
un spectacol de și cu Monica Baldea, Mihaela Grigoraș și Dan Hândoreanu
durata: 55 min.
preț bilet flexibil: 12 lei
duminică, 6 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani
Sala Studio
Atelierul de Creat Povești – Cutia cu emoții
Coordonator Diana Ribana
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
duminică, 6 martie, ora 11:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Etaj
ALBĂ CA ZĂPĂDA ȘI CEI ȘAPTE PITICI
după Frații Grimm, in memoriam Kovács Ildikó și Febus Viorel Ștefănescu
un spectacol de și cu Monica Baldea, Mihaela Grigoraș și Dan Hândoreanu
durata: 55 min.
preț bilet flexibil: 12 lei
miercuri, 9 martie, ora 18:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelier de Creație „Piticii pricepuți” – Super șapca lui Mario
Coordonator Claudia Benchea
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 12 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelierul de Creat Povești – Girafa Ribana
Coordonator Diana Ribana
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 12 martie, orele 11:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Parter
CEL MAI MARE GULLIVER
după Gellu Naum
REGIA: Alexandru Dabija; MUZICA: Ada Milea; SCENOGRAFIA: Adrian Damian; DRAMATIZAREA: Leta Popescu; PĂPUȘI: Oana Micu și Tiberiu Toitan; ASISTENT REGIE: Leta Popescu; ASISTENT SCENOGRAFIE: Alexandra Constantin; în DISTRIBUŢIE: Lucia Barbu, Barbara Crișan/Raluca Pavel, Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Angela Páskuy, Claudia Stühler, Hansel Andrei, Paul Bondane, Charlie Fălămaş, Adrian Prohaska;
durata: 50 min.
preț bilet flexibil: 12 lei
duminică, 13 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani
Sala Studio
Atelierul de Creat Povești – Girafa Ribana
Coordonator Diana Ribana
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
duminică, 13 martie, ora 11:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Parter
CEL MAI MARE GULLIVER
după Gellu Naum
REGIA: Alexandru Dabija; MUZICA: Ada Milea; SCENOGRAFIA: Adrian Damian; DRAMATIZAREA: Leta Popescu; PĂPUȘI: Oana Micu și Tiberiu Toitan; ASISTENT REGIE: Leta Popescu; ASISTENT SCENOGRAFIE: Alexandra Constantin; în DISTRIBUŢIE: Lucia Barbu, Barbara Crișan/Raluca Pavel, Daniela Dragomir, Gabriela Mitrea, Angela Páskuy, Claudia Stühler, Hansel Andrei, Paul Bondane, Charlie Fălămaş, Adrian Prohaska;
durata: 50 min.
preț bilet flexibil: 12 lei
miercuri, 16 martie, ora 18:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani
Sala Studio
Atelier de Creație „Piticii pricepuți” – Super șapca lui Mario
Coordonator Claudia Benchea
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 19 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelier pentru miniArtiști – Marioneta unicorn
Coordonator Alexandra Stoica
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 19 martie, orele 11:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 3 ani
Atelier de Creație „Piticii pricepuți” – Costume pentru păpușa ta
Coordonator Claudia Benchea
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 26 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 6 ani
Sala Studio
Atelier pentru miniArtiști – MiniTeatru de Păpuși
Coordonator Alexandra Stoica
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
sâmbătă, 26 martie, orele 11:00 & 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
Sala Parter
DA YANG ŞI PRINŢESA DA YIN
după un basm oriental, de Éva Lábadi-Megyes, traducere de Felicia Mitraşca
REGIA: Éva Lábadi-Megyes; SCENOGRAFIA: Attila Bajko; MUZICA ORIGINALĂ: Cari Tibor; în DISTRIBUŢIE: Andrei Hansel, Jenö Major, Angela Páskuy, Adrian Prohaska, Claudia Stühler, Daniel Neagu, Patrik Voicu;
durata: 50 min.
preț bilet flexibil: 12 lei
duminică, 27 martie, ora 10:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani
Sala Studio
Atelier pentru miniArtiști – MiniTeatru de Păpuși
Coordonator Alexandra Stoica
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
miercuri, 30 martie, ora 18:00
Pentru copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 10 ani
Sala Studio
Atelier de Creație „Piticii pricepuți” – Costume pentru păpușa ta
Coordonator Claudia Benchea
Durata: 60 de minute
Preț bilet: 14 lei
joi, 31 martie, ora 18:00
spectacol recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani
spectacol în limba germană cu supratitrare în limba română
Sala Parter
DA YANG UND DIE PRINZESSIN DA YIN
după un basm oriental, de Éva Lábadi-Megyes
REGIA: Éva Lábadi Megyes; SCENOGRAFIA: Attila Bajko; MUZICA ORIGINALĂ: Cari Tibor; în DISTRIBUŢIE: Andrei Hansel, Jenö Major, Angela Páskuy, Adrian Prohaska, Claudia Stühler, Daniel Neagu, Patrik Voicu;
Joi, în data de 24 februarie în Căminul Cultural Albești, respectiv vineri în data de 25 februarie la sediul Asociației Phoenix Speranța în Mediaș a avut loc lansarea proiectului „Ești prețios!”
Este vorba de un proiect generos, izvorât din grija și profesionalismul oamenilor buni, unui grup de actori păpușari cu sprijinul psihologilor, psihopedagogilor și asistenților sociali din cadrul celor două instituții partenere.
Proiectul a reunit forțele Asociației S’artR – vient de l’âme din Mediaș, a Centrului de Servicii Sociale „Casa Luminii” din cadrul Asociației „Viața are Sens!” Albești și al Asociației Caritas Mitropolitan Greco-Catolic Blaj – Centrul de Recuperare Neuromotorii „Pruncul Isus” Mediaș.
Proiectul de terapie prin artă este dedicat 20 de copii cu nevoi speciale, benefiaciari ai celor două centre partenere, finanțat prin programul „MOL pentru sănătatea copiilor”, ediția a 13-a, 2021, program organizat de Fundația Pentru Comunitate din fondurile puse la dispoziție de MOL România.
Proiectul se va derula în perioada 1 februarie – 30 iunie 2022, obiectivul său principal fiind acordare de sprijin prin puppet play, jocuri dramatice și metoda Singing Hospitals copiilor pentru îmbunătățirea abilităților de comunicare, exprimare și relaționare. Echipa de artiști format din Demeter Ferencz, Gál Orsolya și Wenzel-Gazdag Erzsébet va realiza, printr-un proces creativ de 3 luni, câte un specatacol de teatru de păpuși cu fiecare grup în parte, premierele fiind planificate local în Albești, respectiv Mediaș. Totodată, la final de proiect va avea loc o întâlnire între cele două grupuri de beneficiari, prezentând munca copiilor unui public mai larg, format din aparținăroii beneficiarilor și angajații celor două centre, asigurând platformă pentru schimburi de bune practici şi experienţă între angajații centrelor partenere, respectiv oferind părinților copiilor cu afecțiuni similare, oportunitate de a se cunoaște și de a se încuraja reciproc.
Asociația S’artR – vient de l’âme, condusă de Wenzel-Gazdag Erzsébet, în cele 10 ani de la înființarea ei a implementat o serie de proiecte sociale, culturale și de terapie prin arte având un focus accentuat pe activități integrative din punc de vedere social și cultural. „Este un proiect de suflet, pe care l-am început să-l gândim acum de 5-6 ani, iar acuma începem să-l implementăm. Este foarte emoționant și pentru noi” – a declarat președinta asociației.
Actorul păpușar Demeter Ferencz a prezentat la ambele evenimente spectacolul de teatru „Prințul Fericit” în regia lui Vadas László, atrăgându-ne atenția asupra faptului că „inima Prințului este la noi toți, noi trebuie să avem grijă de ea.”
Doamna arhitect-păpușar Gál Orsolya ne-a făcut cunoscut detalii importante despre procesul creativ care v-a fi realizat în cadrul proiectului „Ești prețios!” Prin prezentarea ei în cadrul evenimentului doamna Gál a evidențiat atât copiilor cât și părinților acestora faptul că fiecare copil inclus în acest proiect va putea contrubuii în felul lui aparte fără de a avea frica de a face ceva greșit.
Doamna Adelina Biriș manager de proiect C.R.N. „Pruncul Isus” Mediaș a urat „bine ați venit noilor colegi artiști cu care vom lucra de acuma împreună pentru binele copiilor și realizarea acestui frumos proiect.”
András Imre, directorul executiv al Fundației Pentru Comunitate, fiind prezent la Mediaș, a încurajând echipa să nu se oprească la acest singur proiect, pentru că este mare nevioe de inițiative similare.
Fundația Pentru Comunitate finanțează, în cadrul acestei runde al programului „MOL pentru sănătatea copiilor” 17 proiecte de terapie emoțională, terapie prin artă și intervenții psihosociale în beneficiul a 678 de copii care trăiesc cu diferite dizabilități, suferă de boli cronice sau se află în curs de recuperare după afecțiuni grave. Suma totală alocată pentru implementarea acestor proiecte este de 400.000 de lei.
Valoarea totală al proiectului „Ești prețios!” este de 33.782Ron, din care suma de 24.935 Ron finanțată de către Fundația Pentru Comunitate și MOL România.
Valoare cofinanțării de 8.847 Ron va fi asigurată de către Asociația S’artR – vient de l’âme din surse proprii.
Datorită cazurilor de îmbolnăvire COVID, încă 34 preșcolari și elevi învață în sistem online, marți, 1 martie 2022. Astfel, în județul Sibiu un număr de 519 preșcolari și elevi (0,84%), din cei existenți în unitățile de învățământ, au desfășurat orele în sistem online.
Astăzi au fost raportați 13 preșcolari și elevi și 3 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2.
Repartiția celor 13 preșcolari și elevi confirmați pozitiv la virusul SARS-CoV-2, pe cicluri de învățământ, este următoarea:
– 2 preșcolari: Grădinița cu Program Prelungit „Learn&Play” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 3 Avrig;
– 5 elevi ciclul primar (clasele Pregătitoare – IV): Liceul de Artă Sibiu, Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Sibiu;
– 4 elevi din ciclul gimnazial (clasele V – VIII): Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș;
Cele 3cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 sunt încadrate la: Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” Sibiu, Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu.
Menționăm că 129 preșcolari și elevi (Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Căsuța Poveștilor” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 15 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 43 Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 2 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 21 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 25 Sibiu, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, Liceul Teoretic „Axente Sever” Mediaș, Școala Gimnazială „Bathory Istvan” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 3 Cisnădie, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Grădinița cu program Prelungit Cristian, Școala Primară Hașag) și 11 cadre didactice (Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 2 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială „Bathory Istvan” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Avrig, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita, Școala Gimnazială Bazna, Școala Gimnazială Roșia, Școala Gimnazială Târnava, Centrul Școlar de educație Incluzivă Turnu Roșu) s-au întors astăzi la cursuri.
Lista cu clasele ce au cursurile suspendate începând cu 01.03.2022 o puteți vizualiza pe pagina ISJ Sibiu – www.isjsb.ro, secţiunea „Lista unităților școlare şi a claselor cu activitate online”.
Astfel, de la debutul semestrului II al anului școlar 2021 – 2022 (17.01.2022), un număr de 591 cadre didactice și 1.995 preșcolari și elevi au fost confirmaţi pozitiv la virusul SARS-CoV-2.
Datorită cazurilor de infectare sau de contact direct a unor cadre didactice și a imposibilității suplinirii acestora la nivel de unitate de învățământ, cursurile de la o clasă sunt suspendate la Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu.
Din dorința de a readuce la lumină tradițiile localităților Șura Mare și Hamba și, totodată, dintr-o datorie morală față de comunitate, anul acesta, Primăria comunei Șura Mare, prin Departamentul de Cultură, Tineret și Sport, in colaborare cu Asociația Șura Mare Culturală și cu susținerea întregii comunități, organizează pe 5 și 6 Martie 2022 Carnavalul de-altădată, ce se dorește a ajunge în scurt timp o festivitate cu tradiție, un spectacol al costumelor de carnaval, al măștilor și al distracției.
În comunitatea din Șura Mare și Hamba, din vechi timpuri, s-a împământenit un obicei deosebit, preluat de la sași, numit Cârnilej, care se desfășura înainte de începerea Postului Mare, in general, la o săptămână după Cârnilejul organizat de sașii din localitate. Oamenii se împărțeau in” vătășii”, iar fiecare vătășie avea un reprezentant care se ocupa de organizarea sărbătorii. Încă din luna ianuarie își confecționau măști și costume deosebite pentru a putea participa la Cârnilej. După o paradă a costumelor pe ulițele satului, oamenii se întâlneau într-o locație stabilită și petreceau până in zori de zi. Cu timpul, acest obicei a fost dat uitării.
Așadar, pe data de 5 Martie 2022, vă invităm să fiți părtași la Cârnilejul de altădată pe străzile din Șura Mare și Hamba, începând cu ora 13.00. În căruțe frumos împodobite, cu fanfară și oameni mascați, alaiul merge pe ulițele satului, strigă, cântă si urează de bine celor ce ii ies in cale. Printre strigături si urale, alaiul ii înștiințează pe localnici că a doua zi, la Căminul Cultural din Hamba, începând cu ora 16.00, se va organiza un carnaval…in regim pandemic…și sunt invitați să participe.
Pe 6 Martie 2022, in intervalul orar 16.00-22.00, la Căminul Cultural din Hamba se continuă Carnavalul de-altădată, cu muzică, mâncare și voie bună. Costumul de carnaval și masca sunt elementele principale de vestimentație ale tuturor participanților. Având in vedere contextul pandemic, pe data de 6 Martie 2022, locuri din Căminul Cultural din Hamba sunt limitate.
Evenimentul se realizează ținând cont de normele de protecție împotriva COVID19 și restricțiile in vigoare, iar eventualele modificări vor fi anunțate in timp util.
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Județean Sibiu, organizează o nouă serie de Ateliere de dezvoltare personală prin actorie. Acestea se adresează gratuit tuturor utilizatorilor înregistrați ai bibliotecii care doresc să experimenteze noi activități de învățare, să își cunoască potențialul de exprimare, relaționare și manifestare personală sau să își depășească emoțiile, cu ajutorul exercițiilor și tehnicilor specifice artei actorului.
Atelierele sunt organizate din inițiativa bibliotecarilor astriști de la Compartimentul Carte pentru Copii și Tineret și se desfășoară săptămânal, fiind structurate în două module, fiecare având 16 întâlniri. Primul modul este structurat în două părți: în prima parte vor fi abordate tehnici de vorbire (dicție, pronunție, respirație, improvizație), de control emoțional și modalități de lucru în echipă, iar a doua parte propune studiul artei actorului prin intermediul textului dramatic al operei lui I.L. Caragiale. Al doilea modul de ateliere se axează pe interpretarea unor texte din opera marelui dramaturg englez William Shakespeare.
Întregul demers beneficiază de sprijinul actorului și muzicianului Lucian Dragotă (Școala New Talent), colaborator voluntar al bibliotecii publice sibiene. Cei interesați sunt invitați să se înscrie în grupele stabilite în funcție de categoria de vârstă: • copii (9 – 13 ani); • adolescenți (14 – 18 ani); • adulți (peste 18 ani). Numărul de locuri într-o grupă este limitat la 12 participanți, iar o sesiune durează 60 de minute.
Înscrierile la Atelierele de dezvoltare personală prin actorie se realizează în perioada 1 – 15 martie 2022, la sediul central al bibliotecii (Str. George Barițiu, nr. 7, et. 1, Sibiu), prin completarea unui Formular de Înscriere. Programarea atelierelor (zile, intervale orare) va fi elaborată după finalizarea înscrierilor, în acord cu participanții înscriși și coordonatorul activităților. Locurile oferite participanților de Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, în cele trei grupe, sunt gratuite.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.