17.9 C
Sibiu
vineri, 23 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 618

La Boiţa revin fluieraşii! Cum poţi şi tu ajuta?

0

Dacă te-ai născut în comuna Boiţa, judeţul Sibiu sau părinţii ori bunicii tăi au locuit cândva acolo, acum este momentul să îţi aduci aminte de origini. Şi să ajuţi. Primarul comunei Boiţa, Nicolae Cocoş, face un apel public către consăteni, dar şi toţi oamenii legaţi cumva de Boiţa pentru a ajuta cu direcţionarea a 3,5% din impozitul pe venit din anul 2021 pentru Asociaţia Părinţi Şcoala Boiţa. Se pot primi şi donaţii şi sponsorizări în bani de la persoane şi firme interesate să sprijine acest proiect.

Tradiţia fluieraşilor, revine la Boiţa!

Primăria Comunei Boiţa printr-un parteneriat cu Școala de Artă din Sibiu intenționează să pună bazele unui Ansamblu popular cu copiii din Boița care va avea două secțiuni: una de joc popular și una de fluierași. Deja înscrierile pentru formaţia de fluieraşi au început de trei luni şi sunt 47 de copii din localitate interesaţi. Tradiţia fluieraşilor din Boiţa se pierde în negura timpului. „Pentru a putea susține pregătirile într-un mod adecvat trebuie finanțare care va fi asigurată în principal de Primărie, dar și cu ajutorul cetățeniilor care iubesc Boiţa și doresc să ajute la promovarea tradițiilor și obiceiurilor din comuna noastră. Eu vă mulțumesc anticipat pentru cei care se hotărăsc să fie solidari în demersul nostru de a reuși ca Boiţa într-un viitor apropiat să aibă un Ansamblu popular care să ne reprezinte!” a declarat primarul Nicolae Cocoş.

Formularul trebuie descărcat, completat şi depus la Administraţia Financiară de care ţineţi. Cei ce doresc să ofera donaţii sau sponosorizări o pot face tot în acelaşi cont sau pot contacta primarul din Boiţa, Nicolae Cocoş.

Barcienii şi ora de lectură la ceasul secret al Sibiului

0
COlegiul Agricol Barcianu Sibiu

Săptămâna trecută, spaţiul bibliotecii Colegiului Agricol „D.P.Barcianu” din Sibiu, precum şi sălile de curs, au fost „invadate” de cărţi, în săptămâna dedicată activităţilor de lectură, ocazionate de Ziua naţională a lecturii, din data de 15 februarie.

În acest context, una dintre activităţile de suflet din biblioteca şcolii a fost desfăşurată luni, 15 februarie, împreună cu elevii clasei a X-a D, sub coordonarea doamnei profesor de limba română, Ioana Vidrighin. Invitaţi la lectura pasajelor preferate din cărţile alese, liceenii au realizat excelente recenzii ale cărţilor citite, transformând prezentările lor într-o adevărată dezbatere pe tema importanţei şi frumuseţii lecturii în lumea contemporană, într-un frumos periplu de la Eminescu până la ultimii premiaţi Nobel pentru literatură.

Reamintindu-le că SUNTEM CEEA CE CITIM, de altfel şi motto-ul activităţilor, doamna profesor Vidrighin a propus elevilor prezenţi, împreună cu doamna bibliotecar, începerea derulării unui concurs intitulat „Vânătoarea de cărţi”, ocazie cu care elevii se pot familiariza cât mai mult cu fondul vechi şi nou de carte al bibliotecii şcolii, precum şi cu tipurile diverse de activităţi propuse în spaţiul bibliotecii, încurajând astfel cititul şi beneficiile lui multiple.

Elevii prezenţi au extras şi câte un citat reprezentativ despre carte şi rolul ei în viaţa omului, la iniţiativa dnei bibliotecar Rodica David, continuând să dezbată legătura dintre „literă şi inimă”, făcând dovada unor receptori avizaţi de literatură română, dar şi străină.

Dna profesor Ioana Vidrighin a apreciat interesul elevilor pentru literatura contemporană română şi străină şi atenţia acordată cărţilor cu conţinut motivaţional şi a încurajat deschiderea elevilor pentru lectura revistelor de specialitate, a cărţilor din fondul de patrimoniu al şcolii, precum şi dorinţa acestora de implicare cât mai activă şi numeroasă în Festivalul Naţional al cărţii pentru copii „Bucuria Lecturii şi a Creaţiei”, ediţia a XVIII-a, care se va derula în perioada februarie-mai 2022.

Dezbaterea începută în bibliotecă a continuat şi în sala de curs, acolo unde elevii au reuşit să facă dovada, prin prezentările personalizate de cărţi citite, că într-adevăr „pofta de cultură” şi „nevoia de literatură” îi poate transforma în nişte adevăraţi OAMENI-CĂRŢI.

Elevii din GOGA învață despre piața muncii de la Patricia Velicu, consilier politic la Bruxelles

0

Elevii Colegiului Naţional “Octavian Goga” implicaţi în proiectul Erasmus+ CAREER au avut din nou ocazia să afle mai multe informații despre cum ar putea să își planifice parcursul profesional și despre situația pieței muncii din Uniunea Europeană și din țara noastră. Întâlnirea a avut loc online, pe platforma Teams, în data de 16 februarie 2022.

De data aceasta, informațiile au fost furnizate de Patricia Velicu, consilier politic la industriAll European Trade Union din Bruxelles. Patricia este o absolventă a Colegiului Național “Octavian Goga” cu care ne mândrim și care a acceptat invitația noastră de a împărtăși cu actualii elevi ai Colegiului informații utile.

Elevii au aflat detalii despre oportunitățile de studiu gratuite în străinătate (la nivel de licență sau masterat) precum și despre stagiile de practică ce sunt un pas important pentru accesul la posibili angajatori.

Prezentarea a atins subiecte de actualitate, despre care elevii nu învață neapărat la cursurile tradiționale:

  • ocuparea forței de muncă, șomajul și inactivitatea în rândul tinerilor,
  • situația comparativă a salariilor în țări ale UE,
  • drepturile angajaților – drepturi colective/sectoriale și individuale de muncă
  • sprijinul sindical pentru negocierile colective
  • telemunca în Uniunea Europeană
  • nivelul de angajare în rândul tinerilor cu un nivel avansat de competențe

Elevii au fost implicați într-o discuție referitoare la schimbările ce vor avea loc în viitorul foarte apropiat pe piața muncii și în viața noastră, schimbări generate de tranziția verde (decarbonizare, electrificare) precum și de tranziția digitală.

Patricia Velicu a explicat elevilor că “piața muncii și societatea se vor transforma profund în următoriul deceniu, datorită tranziției vrede și a celei digitale. Cel mai important este ca tinerii să aibă abilitățile necesare pentru a se adapta la schimbare. Trebuie să ne pregătim deja de astăzi pentru marile provocări ale decarbonizării și ale digitalizării.” 

Mi-au fost utile informațiile prezentate deoarece mi-au deschis perspective spre o nouă posibilitate de job in viitor și mi-au trezit dorinta de a începe să mă informez mai mult despre latura tehnică. Mă bucur că după aceasta întâlnire simt ca sunt mai aproape de a ma hotărâ în ceea ce privește facultatea pe care vreau să o urmez.” (Diana Rusu, 11F)

Cred că aceste informații sunt foarte utile pentru viitor, pentru cum ar trebui să mă pregătesc pentru cariera pe care aș vrea să o urmez, să știu să mă axez pe skill-urile mai complexe care necesită pregătire dar și pe cele digitale deoarece digitalizarea se întâmplă cu pași repezi.” (Diana Cîrțoroșan, 11A)

Nimic mai îmbucurător şi mai de bun augur decât faptul că absolvenţii noştri revin în şcoală ca mentori. Prin acest lucru, CNOG Sibiu rămâne un păstrător al valorilor morale şi sociale ale şcolii, şi, totodată, menţine vie comunicarea între generaţii. Suntem europeni nu doar prin apartenenţa georgrafică, ci şi prin viziune şi mentalitate.” (Andra Tischer, Director CNOG Sibiu)

Proiectul C.A.R.E.E.R. (Adaptability to the labouR markEts with local, national and Eu background) (PROJECT N° 2020-1-UK01-KA229-078953) beneficiază de sprijin financiar din partea Comisiei Europene prin programul Erasmus+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices – KA229 – School Exchange Partnerships.

Scopul proiectului este să ajute tinerii să poată lua decizii informate în privinţa alegerii unei cariere potrivite. Se are în vedere dezvoltarea competenţelor antreprenoriale prin colaborarea cu companii şi firme de pe piaţa muncii, la nivel local şi internaţional.

Trei persoane au rămas blocate, cu mașina, între localitatea Râu Sadului și stațiunea Păltiniș

0

Ieri, ora 18:17, jandarmii montani au intervenit pentru a ajuta trei persoane, respectiv un bărbat, o femeie și un minor, care au rămas cu mașina blocată pe un drum forestier între localitatea Râu Sadului și stațiunea Păltiniș.


Din cauza zăpezii, conducătorul autoturismului, un bărbat în vârstă de 71 de ani, a pierdut controlul asupra mașinii și a intrat într-un șanț. Ajunși la fața locului, jandarmii împreună cu pădurarul din Păltiniș au reușit să repună autoturismul pe direcția de deplasare, cu ajutorul unui tractor.
În jurul orei 22:30, jandarmii împreună cu persoanele în cauză au început deplasarea în siguranță către stațiunea Păltiniș și pentru că minorul în vârstă de 15 ani s-a simțit slăbit a fost solicitat sprijinul Salvamont Sibiu.

Pentru a evita producerea unor situații nedorite, jandarmii montani transmit următoarele recomandări:

  • înainte de a pleca în drumeție informați-vă în legătură cu itinerariul propus și prognoza meteo;
  • evitați deplasarea după lăsarea întunericului și nu vă aventurați în zonele pe care nu le cunoașteți sau sunt greu accesibile;
  • echipați-vă adecvat anotimpului;
  • dacă vă aflați într-o situație dificilă solicitați sprijinul jandarmilor montani.

Marius Grecu, primarul Şelimbărului: Alocăm 60 de hectare în noul PUG pentru spaţii educativ-sportive

1

La întâlnirea organizată vineri de Consiliul Judeţean Sibiu, primarul Şelimbărului, Marius Grecu, a făcut un anunţ de interes pentru cetăţenii din Şelimbăr, Cisnădie şi Sibiu. Noul Plan Urbanistic General al comunei Şelimbăr va cuprinde aproximativ 60 de hectare de teren pentru dezvoltarea de facilităţi educativ-sportive. Altfel spus, Şelimbărul vine în întâmpinarea unei mari probleme generată de dezvoltarea privată de blocuri şi case din zona Şelimbăr, dar şi Cartierul Arhitecţilor (Cisnădie) cu alocarea pentru început de terenuri suficiente pentru construcţia de creşe, grădiniţe, şcoli, baze sportive. Mulţi locatari din noile zone imobiliare se plângeau că duc copiii la unităţi de educaţie din Sibiu, ceea ce generează extra trafic la anumite ore şi în municipiul Sibiu. Anunţul făcut de primarul Marius Grecu a fost făcut şi în prezenţa primarului Sibiului Astrid Fodor, cu care acesta colaborează de mult timp pe mai multe proiecte de inter-conectare între localităţi şi nu numai.

Deputata PNL Sibiu, Raluca Turcan, a dorit să vadă la faţa locului investiţiile primăriei Şelimbăr în unităţi educativ-sportive. Aşa că astăzi de dimineaţă devreme, alături de primarul Marius Grecu a luat la pas noua grădiniţă ce se construieşte pe strada Doamna Stanca, dar şi şantierul noului stadion din Şelimbăr.

„Grădinița din cartierul Doamna Stanca va fi gata până la toamnă! Am primit vestea astăzi de la Marius Grecu, primarul Șelimbărului, căruia i-am promis sprijinul meu în relația cu Ministerul Educației în chestiunile legate de personal. Grădinița se realizează exclusiv din fonduri locale și face parte dintr-un plan mai amplu de asigurare a infrastructurii educaționale la nivelul comunei Șelimbăr. Marius Grecu are ambiția de a ridica unități de învățământ (fie ele grădinițe sau creșe) în noile cartiere ale comunei, cea pe care am vizitat-o azi fiind doar unul dintre obiectivele de pe această listă” a precizat Raluca Turcan, în urma vizitei la Şelimbăr.

Noul stadion din Șelimbăr va fi finalizat în doar câteva luni printr-o investiție derulată prin Compania Națională de Investiții.

Standurile din Piaţa Mică în centrul unor acuzaţii grave

0

Primăria Sibiu închiriază standuri stradale în Piaţa Mică periodic sau când se eliberează. Teoretic acestea sunt prevăzute pentru vânzarea de suveniruri hand made realizate de mici artizani. În realitate, închirierea acestora prin licitaţie a devenit o adevărată „vânătoare”, iar firmele participante fac orice pentru a câştiga un stand. Sumele de închiriere anuală ajung la cifre astronomice pentru un stand stradal, chiar şi de peste 11.000 de euro pe perioada contractuală. Banii intră în bugetul Primăriei. La ultima licitaţie organizată de Serviciul Domeniul Public din cadrul Primăriei Sibiu au fost acuzaţii de falsuri în acte, rulaje de bani inexistenţi şi alte infracţiuni economice grave. Primăria Sibiu ne-a explicat că licitaţia a fost organizată corect, actele prezentate au fost corecte, dar „Comisia de evaluare a ofertelor (…) nu are atribuții în verificarea unor operațiuni bancare în conturi private”.

Licitaţie cu scandal şi acuze grave

Reporterul SIBIU INDEPENDENT a fost contactat de mai mulţi participanţi la licitaţia organizată de Primăria Sibiu la începutul lunii februarie pentru standurile din Piaţa Mică. Nu este prima dată când aceste licitaţii sunt cu scandal. Dar de data aceasta, artizanii prezenţi acuză firmele câştigătoare ale standurilor că au făcut „artificii financiare” pentru a câştiga.

Primăria Sibiu declară că licitaţia a fost organizată conform legii şi hotărârilor de Consiliu Local Sibiu şi s-a desfăşurat perfect legal.”Licitația pentru închirierea a 13 standuri de vânzare din Piața Mică a fost organizată în conformitate cu O.U.G. 57/2019, H.C.L.28/31.01.2020 și H.C.L. 30/31.01.2020, în vederea desfășurării activităților de comerț. Condițiile de participare la licitație au fost, de asemenea, stabilite în conformitate cu legislația în vigoare. Precizăm că prin depunerea declarației de participare la licitația publică, fiecare ofertant a declarant că și-a însușit si că este de acord cu prevederile Regulamentului, Caietului de Sarcini și dispozițiile hotărârii de Consiliu Local prin care se aprobă procedura de desfășurare a licitației publice” ne-au precizat reprezentanţii Primăriei Sibiu.

Dar în 9 februarie, când s-a procedat la deschiderea plicurilor cu oferte la Teatrul GONG, scandalul a izbucnit. Perdanţii au acuzat firmele câştigătoare că au făcut artificii financiare astfel încât conturile bancare ale firmelor să prezinte sume mari de bani. Pentru cele 13 standuri disponibile au fost depuse 126 de oferte.

Sume mari în conturi, şanse mari să câştigi un stand

Un criteriu cerut la licitaţie, pe lângă preţul oferit, este cel al capacităţii financiar-economice a firmei. Altfel spus, cu cât demonstrezi că ai mai mulţi bani în conturile firmei la momentul depunerii ofertei, ai puncte mai multe şi şanse să câştigi licitaţia. „Criteriului de atribuire privind capacitatea economico-financiară a ofertanților, în Regulamentul privind pregătirea și organizarea licitației pentru aceste standuri, la secțiunea 10, articolul 22 se precizează că disponibilitățile bănești se vor demonstra prin orice tip de document emis de unități bancare sau o declarație bancară prezentată în original” au declarat pentru SIBIU INDEPENDENT reprezentanţii Primăriei Sibiu.

Dar acest criteriu a dus la ciudăţenii. Astfel au apărut firme, unele chiar nou înfiinţate, cu declaraţii bancare că au în conturii 500.000 de lei sau sume apropiate. Evident că micii artizani nu au în conturi astfel de sume. Iar sumele licitate de ei pentru standuri sunt mult mai mici, decât cele oferite şi câştigate de 9.000 – 11.000 de euro pe perioada contractuală pentru un stand stradal de 2 metri pătraţi. Şi de aici şi acuzele. Perdanţii spun că în realitate există nişte comercianţi care licitează prin 3-4 firme şi câştigă astfel fiecare 3-4 standuri stradale. Ei cer să fie verificate tranzacţiile din conturi ale acestor firme. „Comisia de evaluare a ofertelor nu are atribuții în verificarea unor operațiuni bancare în conturi private” au precizat cei din Primăria Sibiu. Evident că aceste verificări ţin de ANAF, Poliţia Economică şi alte instituţii abilitate.

Micii artizani, înlocuiţi de marii comercianţi de artizanat

Datorită sumelor mari ofertate şi a dovezilor bancare cu sume foarte mari s-a ajuns ca o mână de persoane să închirieze în realitate, prin firme diferite, aproape toate standurile din Piaţa Mică, spun micii artizani locali contactaţi de SIBIU INDEPENDENT. Perdanţii la licitaţie, majoritatea mici artizani locali, acuză că, astfel, tot conceptul standurilor din Piaţa Mică s-a pierdut şi nu mai este un spaţiu al micilor meşteşugari, ci un monopol al marilor firme care cormercializează produse de artizanat.

Consiliul Judeţean Sibiu, mediator în problema armonizării PUG-urilor locale

0

Consiliul Județean Sibiu a convocat o întâlnire vineri la sediul instituției, cu primarii din municipiul Sibiu și din localitățile limitrofe – Cristian, Poplaca, Rășinari, Șura Mare, Șelimbăr, Roșia, alături de arhitecții șefi și responsabilii pe urbanism din primării, precum și cu reprezentanții societăților care elaborează PUG-urile, pentru a discuta punctual despre stadiul fiecărui Plan Urbanistic General (PUG) al localităților menționate.

Scopul reuniunii a fost acela ca toți cei implicați în elaborarea PUG-urilor și autoritățile coordonatoare să aibă cunoștință ce face fiecare UAT, astfel încât dezvoltarea teritoriilor să fie una integrată, știut fiind că aceste documente urbanistice vor marca deciziile care se vor lua în următorii mulți ani.

Din partea Consiliului Județean Sibiu la eveniment au participat: președinta Daniela Cîmpean, vicepreședinții Marcel Luca și Vlad Vasiu, administratorul public al județului, Adrian Bibu, arhitectul-șef Argentina Lapoși, și specialiști din cadrul Direcției Tehnice, iar din partea Municipiului Sibiu: primarul Astrid Fodor și arhitectul-șef Ioana Urdea.

În debutul întâlnirii, celor prezenți le-a fost prezentat proiectul strategic al Consiliului Județean Sibiu privind realizarea Variantei Ocolitoare Sud Sibiu (VOSS) de către arhitectul Octavian Lipovan și de proiectantul Ioan Popescu, ambii de la compania BETA-COPS, contractată de CJ Sibiu pentru realizarea SF-ului, astfel încât fiecare UAT pe raza căruia va traversa centura ocolitoare să o cuprindă în PUG.

Apreciem această întâlnire ca una deosebit de importantă pentru o dezvoltare armonioasă a municipiului Sibiu și a teritoriilor limitrofe. Echipele care lucrează la elaborarea sau actualizarea PUG-urilor știu acum mai multe despre ce face fiecare, despre ce intenționează Consiliul Județean Sibiu în privința variantei ocolitoare și vom programa întâlniri zilele următoare pentru a discuta punctual cu fiecare UAT, cu specialiști din Direcția Tehnică a CJ Sibiu și echipa contractată de primării pentru realizarea PUG. Doresc să ne revedem cu soluții pentru un viitor al zonei pe următorii 100 de ani”, a fost mesajul transmis de președinta Daniela Cîmpean.

ACORD: Stațiunea Păltiniș Sibiu va beneficia de racordarea la rețeaua de gaz

0
Raluca Turcan

Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, a găzduit la inițiativa doamnei deputat Raluca Turcan, o întâlnire cu privire la „Strategia de dezvoltare a rețelelor de transport gaz metan în scopul înființării/extinderii rețelelor de distribuție cu gaz metan a localităților”. În cadrul dezbaterii s-au abordat proiecte importante cum ar fi racordarea la rețeaua de gaze a stațiunii Păltiniș, o investiție care va consta în introducerea a 14 kilometri de conductă și care va aduce în mod evident dezvoltare economică. Cu privire la acest aspect, oficialii companiei Transgaz au transmis că asigură tot sprijinul, solicitând totodată susținerea tuturor UAT-urilor implicate, pentru configurarea traseului conductei.

La eveniment au participat în calitate de vorbitori Ion Sterian -Director General Transgaz SA Mediaș, Mircea Man – Vicepreședinte Agenția Națională de Reglementare a Energiei, Mihaela Suciu – Director Divizia Dezvoltare Rețea SDEE Cluj Napoca, Petre Stoian – Director General Adjunct DELGAZ Grid Târgu Mureș, Mircea Crețu -Prefectul Județului Sibiu, precum și primari din UAT urile județului Sibiu, fiind prezentă și doamna primar a municipiului Sibiu, Astrid-Cora Fodor.

Scopul principal al întâlnirii a fost inițierea unui dialog constructiv, transparent și constant între principalii furnizori de servicii și autorități. Printre cele mai importante subiecte s-a discutat despre extinderea rețelelor de gaz și crearea unor parteneriate bazate pe încredere în care fiecare parte implicată în acest proces își îndeplinește cu celeritate obligațiile care îi revin, astfel încât să se asigure o dezvoltare sustenabilă comunităților din județul Sibiu.

Dezbaterile publice care aduc alături la aceeași masă toți actorii implicați, s-au dovedit de fiecare dată ca fiind extrem de utile. M-a bucurat deschiderea de care au dat dovadă cei prezenți în a găsi cele mai bune soluții, astfel încât fiecare să aplicăm principiul european prin care nicio comunitate să nu fie lăsată în urmă. Le mulțumesc tuturor celor care au fost prezenți, atât reprezentanților celor mai mari furnizori de servicii, cât și primarilor UAT-urilor din județul Sibiu” a declarat, Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Rezultatele probei scrise a concursului de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu

0
profesor

Proba scrisă pentru concursul de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu s-a desfășurat vineri.

La proba scrisă au participat 64 candidați, iar 8 candidați au absentat, din care un candidat a fost amânat (caz pozitiv la virusul SARS-Cov-2).

Din cei 64 de candidați prezenți au obținut punctajul minim de 70 puncte (considerat ca punctaj ce determină promovarea acestei probe) un număr de 40 de candidați (62,50%), restul de 24 candidați (37,50%) obținând sub 70 puncte.

Rezultatele, înainte de soluționarea contestațiilor, pot fi vizualizate aici: http://www.isjsb.ro/d2020/SB_Rezultate_initiale_proba_scrisa.pdf

Evaluarea testului standardizat s-a făcut în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Contestațiile se adresează președintelui comisiei de organizare a concursului și se depun la secretariatul I.S.J. Sibiu în perioada 18 – 20 februarie 2022.

Anunț contestații aici: http://www.isjsb.ro/d2020/20220218080224610.pdf

Soluționarea contestațiilor se realizează în perioada 21 – 22 februarie 2022. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor la reevaluarea probei scrise. În cazul constatării diferențelor de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, președintele comisiei de organizare reevaluează testul în prezența candidatului și acordă nota finală.

Rezultatele soluționării contestațiilor de către comisiile de soluționare a contestațiilor se afișează la sediul și pe site-ul ISJ Sibiu și se comunică, în scris, contestatarului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor (25.02.2022). Rezultatele stabilite de comisiile de soluționare a contestațiilor sunt definitive.

În perioada 4 – 8 martie 2022, candidații admiși la proba scrisă a concursului  de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu își pot înregistra opțiunile pentru unitatea de învățământ la care vor să candideze și pot să-și depună documentele pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare.

Proba interviului se va desfășura în perioada 16 – 25 martie 2022, iar emiterea deciziilor de numire pe aceste funcții va avea loc în 4 aprilie 2022.

Panică într-un bloc de pe strada Ștefan cel Mare din Sibiu. Zeci de locatari au fost evacuați

0

Un incendiu a izbucnit la un apartament situat la etajul II al unui bloc de pe strada Ștefan cel Mare din Sibiu.

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu următoarele forțe : două echipaje SMURD, trei autospeciale de stingere cu apă și spumă dintre care o autoscară.

Din informațiile primite de la fața locului incendiul a fost localizat și lichidat prompt de către pompieri militari.

În mod preventiv s-a dispus evacuarea a aproximativ 45 de persoane din bloc.
În momentul de față se intervine pentru evaluarea situației existente în încăperile apartamentului concomitent cu evacuarea și ventilarea fumului de pe casa scării.

FOTO : arhivă

Primăria Sibiu a contractat realizarea documentației pentru achiziția și amplasarea a încă 14 stații de încărcare a autovehiculelor electrice

0
pompe electrice masini

Primăria Sibiu a contractat realizarea documentației pentru achiziția și amplasarea a încă 14 stații de încărcare a autovehiculelor electrice în municipiul Sibiu. Acest proiect va fi depus pentru obținerea finanțării nerambursabile prinAdministrația Fondului pentru Mediu.

“Crearea infrastructurii moderne pentru stimularea modalităților de transport ecologice este unul dintre obiectivele Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Sibiului. Până în prezent avem amplasate în oraș 5 stații de încărcare: una în parcarea de pe Cazarma 90 și patru în parcarea de mare capacitate din Hipodrom care urmează să fie deschisă publicului. Pentru alte 10 stații de încărcare am obținut deja finanțarea prin Fondul de Mediu și urmează să demarăm procedura de achiziție pentru proiectare și execuția lucrărilor. Acum am demarat un nou proiect în acest domeniu, pregătind achiziția a încă 14 stații.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Un număr de 12 stații vor fi amplasate în oraș, iar 2 vor fi instalate în stațiunea Păltiniș. Locațiile exacte de amplasare vor fi stabilite în următoarea perioadă și vor fi indicate firmei contractate pentru realizarea studiilor. 

Prin caietul de sarcini întocmit, Primăria Sibiu solicită alcătuirea documentațiilor pentru ca aceste stații care să aibă minim 2 puncte de încărcare, dintre care unul să permită încărcarea la curent continuu, la o putere ≥ 50 kW(fast charging), iar cel de-al doilea la curent alternativ la o putere ≥ 22 kW. 

Termenul de realizare a documentațiilor menționate este de 2 luni.

BOND „mușcă” din nou! A mai prins încă un hoț

0
Caine politist

Câinele polițist BOND, s-a făcut din nou remarcat, prin depistarea cu rapiditate a unui hoț. Un adolescent a prădat un magazin alimentar, sutrăgând mai multe sticle de alcool șipachete de țigări.

În dimineața zilei de 17 februarie, în jurul orei 08:30, angajata unei societăți comerciale cu punct de lucru în localitatea Moardăș, comuna Mihăileni, a sesizat Secția de Poliție Rurală Agnita cu privire la faptul că, în noaptea de 16/17 februarie, persoane necunoscute au pătruns prin efracție în magazin și au sustras mai multe bunuri.

Din primele cercetări efectuate la locul faptei a rezultat că, în noaptea de 16/17 februarie, persoane necunoscute ar fi forțat și rupt mai multe lacăte care asigurau ușa de acces în depozitul magazinului, ar fi pătruns în interior și ar fi sustras băuturi alcoolice și țigări în valoare de 500 de lei.

La fața locului a fost solicitată intervenția echipei operative canine din cadrul Serviciului de Ordine Publică Sibiu. Urma prelucrată de Bond i-a condus pe polițiști la un imobil de pe raza aceleiași localități, în imobil fiind depistat un tânăr în vârstă de 16 ani care deținea asupra sa bunurile reclamate ca fiind sustrase din magazin.

În cauză, la nivelul Secției de Poliție Rurală Agnita, s-a deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de furt calificat, urmând a fi propusă soluție legală prin Parchetul de pe lângă Judecătoria Agnita

Cinci motive pentru care este nevoie sa reciclezi

0

Reciclarea este unul din cele mai ușoare și eficiente moduri prin care putem proteja mediul înconjurător.

5 Motive pentru care este nevoie să reciclezi:

  • Reciclarea unei singure cutii de aluminiu este echivalentă cu salvarea unei cantități de energie suficiente pentru a alimenta un televizor timp de 3 ore. Reciclarea cutiilor de aluminiu salvează 95% din energia necesară producerii de aluminiu nou, din bauxită. Rata de biodegradare a acestui metal este de 200-500 de ani.
  • În fiecare an, un copac obișnuit poate curăța aerul de aproximativ 30 de kilograme de poluanți. Așadar, reciclarea hârtiei poate avea efecte pozitive însemnate asupra mediului. Dacă este reciclată o tonă de hârtie, sunt salvați nu mai puțin de 17 copaci maturi, aproximativ 21000 de litri de apă, un spațiu de 3 metri cubi la groapa de gunoi, 2 barili de petrol (un baril este echivalentul la aprox. 160 litri) și 4000 kw/h energie electrică. Dacă aceeași tonă de hârtie ar fi arsă ar rezulta 680 kilograme de dioxid de carbon.
  • Sticla este singurul material care poate fi reciclat la infinit. De asemenea, poate fi reutilizată după spălare de nenumărate ori, așa că nu te mai grăbi să arunci un borcan la coșul de gunoi.
  • Aproximativ 12% din deșeurile menajere sunt ambalaje de plastic. O cutie de plastic este degradată în aproximativ 400 de ani, iar o sticlă de plastic în 1000 de ani. Adică va exista timp de 33 de generații. Ce ai face atâta timp cu ele în casă dacă nu le-ai putea arunca? Cei câștigați de acest subiect pot afla că există diverse coduri inscripționate pe ambalaje, reprezentând diferite tipuri de categorii de plastice, fiecare având caracteristicile și riscurile lui pentru mediul înconjurător.
  • Bateriile și acumulatorii de toate tipurile, împreună cu becurile clasice, economice și neoanele trebuie reciclate din cauza prezenței de metale periculoase în componența lor (exemple: plumb, cupru, arsen, mercur, zinc, crom, cadmiu, taliu etc. ), care odată deversate în ape și pe sol devin extrem de toxice.

ARTICOL SUSȚINUT DE ADI ECO SIBIU!

USR PLUS Sibiu vrea să implementeze proiectul Sibiu CityCard (CP)

0
Sibiu CityCard

USR PLUS Sibiu USR Sibiu invită Primăria, Consiliul Local și Consiliul Județean Sibiu, pe toți reprezentanții principalelor obiective turistice dar și asociațiile de profil, la dezbatere pentru a identifica împreună cea mai potrivită soluție de implementare a proiectului Sibiu CityCard. În acest sens a transmis următorul comunicat de presă:

𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 𝗖𝗶𝘁𝘆𝗖𝗮𝗿𝗱 – 𝗨𝗻 𝘀𝗽𝗿𝗶𝗷𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱𝗮𝘁 𝘁𝘂𝗿𝗶𝘀𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝗶𝗯𝗶𝗮𝗻

După doi ani de pandemie, economia dar mai ales turismul local au nevoie de o reală susținere și de un imbold viabil pentru a-și porni motoarele la capacitate maximă. Sibiul, un reper al turismului din România, trebuie să găsească rapid resurse și proicte de relansare în domeniu.

USR Sibiu propune reluarea discuțiilor unei idei mai vechi, Sibiu City Card – 𝗰𝗮𝗿𝗱𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰 𝗼𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝗮𝗹 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶. Un card, fizic sau digital, destinat turiștilor care doresc să viziteze Sibiu într-un mod planificat, cu un plus de confort și beneficii atât pentru vizitatori dar și pentru participanții la acest program. Reprezintă modalitatea modernă de a vedea ce are mai bun de oferit orașul și împrejurimile Sibiului.

𝗖𝗲 𝗯𝗲𝗻𝗲𝗳𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗼𝗳𝗲𝗿ă 𝘃𝗶𝘇𝗶𝘁𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿?

𝘽𝙞𝙡𝙚𝙩 𝙪𝙣𝙞𝙘 𝙙𝙚 𝙖𝙘𝙘𝙚𝙨 𝙡𝙖 𝙪𝙣 𝙥𝙧𝙚ț 𝙨𝙥𝙚𝙘𝙞𝙖𝙡 – Cardul vă oferă acces la obiectivele și atracțiile de top, astfel încât veți economisi bani înainte să vă dați seama!
𝘽𝙚𝙣𝙚𝙛𝙞𝙘𝙞𝙞 𝙨𝙪𝙥𝙡𝙞𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙧𝙚 – nu numai că veți avea acces la atracțiile mari pentru vizitatori, dar cardul include oferte și reduceri la diferite magazine, cafenele și restaurante.
𝘼𝙘𝙘𝙚𝙨 𝙥𝙧𝙞𝙤𝙧𝙞𝙩𝙖𝙧– în baza card-ului aveți intrare prioritară la atracțiile aglomerate, fără să mai stați la coadă.
𝘾𝙖𝙧𝙙𝙪𝙧𝙞 𝙙𝙞𝙫𝙚𝙧𝙨𝙚– valabile pentru o zi, două sau mai multe. Alegeți cardul potrivit în funcție de durata sejurului dumneavostră și îl activați la primul obiectiv vizitat.
𝙂𝙝𝙞𝙙 ș𝙞 𝙝𝙖𝙧𝙩ă 𝙜𝙧𝙖𝙩𝙪𝙞𝙩𝙚– odată cu cardul primiți un ghid și o hartă a orașului, astfel încât să nu aveți probleme în a găsi atracțiile dorite!
𝙏𝙧𝙖𝙣𝙨𝙥𝙤𝙧𝙩 𝙥𝙪𝙗𝙡𝙞𝙘 𝙜𝙧𝙖𝙩𝙪𝙞𝙩– autobuzele Tursib vă vor duce gratuit la destinațiile dorite, dar nu uitați de bicicletele Sibiu BikeCity sau trotinetele electrice care vă vor oferi o experiență de deplasare și vizitare inedită.

𝘾𝙚 𝙗𝙚𝙣𝙚𝙛𝙞𝙘𝙞𝙞 𝙖𝙙𝙪𝙘𝙚 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞𝙘𝙞𝙥𝙖𝙣ț𝙞𝙡𝙤𝙧 î𝙣 𝙥𝙧𝙤𝙜𝙧𝙖𝙢𝙪𝙡 𝙎𝙞𝙗𝙞𝙪 𝘾𝙞𝙩𝙮𝘾𝙖𝙧𝙙?

✔ Creșterea numărului de vizitatori prin facilitățile de reducere oferite și promovarea obiectivelor tursitice de către municipalitate dar și de către ceilalți parteneri înscrisi în program;
✔ Integrarea automată a platformei digitale cu sistemul de ticketing al partenerului, analize și statistici privind vânzările și vizitele. Posibilitatea de personalizare a biletelor emise, adăugarea de evenimente;
✔ Accesibilitate mai bună prin utilizarea mijloacelor de transport public Tursib și a mijloacelor de deplasare alternativă la obiective culturale-turistice și a atracțiilor;
✔ Optimizarea cadrului de desfășurare a actului cultural;
✔ Îmbunătățirea ofertei culturale prin produse culturale competitive la nivel național și internațional;
✔ Promovarea tuturor obiectivelor prin crearea unui circuit complex care să atragă atenția turștilor;
✔ Sprijinirea dezvoltării vieții culturale asociative;
✔ Tehnologizarea dezvoltării proiectelor interculturale;
✔ Promovarea produsului cultural în contextul noilor platforme multimedia.

Agnițean beat, depistat în timp ce făcea slalom pe șosea. Alt șofer vitezoman, tras pe dreapta

0
Screen Shot    at

Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.

În cursul zilei de ieri, polițiștii din cadrul Poliției Agnita au fost sesizați despre faptul că un autoturism este condus haotic pe DJ 106, la ieșirea din orașul Agnita. Polițiștii s-au deplasat rapid în zonă și au reușit depistarea și oprirea autoturismului în cauză. La volan a fost identificat un bărbat în vârstă de 58 de ani, din Agnita, a cărui testare alcoolscopică a indicat o valoare de 0,99 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Azi noapte, în jurul orei 02:00, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene care acționau pe DN 1, în localitatea Bradu, pe linia prevenirii și combaterii conducerii autovehiculelor cu viteză peste limita legală, au depistat un ansamblu rutier condus dinspre Brașov spre Sibiu cu viteza de 88 km/h pe un tronson de drum cu limită de viteză maxim admisă de 50 km/h. După oprirea ansamblului, format din autoturism și remorcă (rulotă), polițiștii rutieri au constatat că la volan se află un cetățean străin, în vârstă de 27 de ani, al cărui permis de conducere nu corespunde categoriei de vehicule din care ansamblul condus face parte.

În cursul zilei de 17 februarie, polițiștii sibieni au pus în aplicare trei mandate de executare a pedepsei închisorii, emise de diferite instanțe din afara județului Sibiu.

Astfel, în localitatea Poplaca, a fost depistat un maramureșean în vârstă de 32 de ani, pe numele căruia Judecătoria Baia Mare a emis mandat de executare a unei pedepse de 110 zile de închisoare pentru comiterea infracțiunii de lovire sau alte violențe.

La domiciliu, în localitatea Șelimbăr, a fost depistat un bărbat în vârstă de 30 de ani, pe numele căruia Judecătoria Brezoi a emis mandat de executare a pedepsei de 2 ani și 6 luni de închisoare după ce sibianul a fost găsit vinovat de săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare și violare de domiciliu.

Un al treilea bărbat, în vârstă de 33 de ani, din județul Argeș, a fost depistat pe raza municipiului Sibiu. Pe numele său, Judecătoria Câmpulung a emis un mandat de executare a pedepsei de 2 ani închisoare pentru săvârșirea infracțiunilor de furt și furt calificat.

Muzeul ASTRA vă invită la evenimentul  ,,Weekendul Brâncuși”

0

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu,  organizează în acest sfârșit de săptămână, 19-20 februarie (S&D, între orele 11-15),  evenimentul ,,Weekendul Brâncuși”.

La împlinirea a 146 de ani de la nașterea Maestrului Constantin Brâncuși, Muzeul ASTRA reliefează acest moment printr-o călătorie specială în lumea satului traditional din zona Olteniei de Nord, prezent aici cu monumente și obiecte de patrimoniu. În cele două zile dedicate sculptorului Constantin Brâncuși, vor fi organizate ghidaje tematice în gospodăriile din  Bălănești, Târgu-Cărbunești, Musculești-Petrești, Croici-Mătăsari, Stolojani, crama viticolă din Bălănești, crama pomicolă din Polovragi și povarna din Sârbești, monumente expuse în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului. Muzeografii vor oferi vizitatorilor informații despre arta, tradițiile gorjene, dar și despre  viața și opera sculptorului român. De asemenea, meșterul Andrei Buda va pune în scenă un atelier de sculptură la Gospodăria din Târgu-Cărbunești, între orele 11-15 (S&D), în care toți cei interesați vor avea ocazia să realizeze sculpturi din lemn (în miniatură), inspirate din opera Maestrului Brâncuși.

Apă canal Sibiu angajează tehnician metrolog

0

APĂ CANAL SIBIU S.A. angajeaza pentru:

Laborator metrologie:

Tehnician metrolog- 1 post

Condiţii minime:

–              studii medii sau postliceale (profil tehnic, metrologie, mecanica)

–              experienta in metrologie sau domeniu similar, minim 1 an

–              cursuri de specialitate, autorizari in domeniu- constituie avantaj

–              cunostinţe specifice domeniului de activitate in laboratorul de verificari metrologice constituie avantaj

–              cunoştinţe legislative în domeniul metrologiei constituie avantaj

–              abilități de operare pe calculator – MS Office

Cererile-tip de participare la concurs se completează și se depun la sediul societăţii din Sibiu, str. Eschil nr.6, Serviciul Resurse Umane,  împreună cu: CV,  copia diplomei de studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, sau pe email : personal@apacansb.ro, până la data de 28.02.2022, ora 12:00.

Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916, int.117 sau 166.

Primăria Sibiu poate solicita finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sibiu

0
Aleea-Birunintei-5-1-1

Blocul în care locuiți este eficient energetic?

Asociațiile de proprietari pot obține fonduri nerambursabile, cu sprijinul Primăriei Sibiu

Primăria Municipiului Sibiu poate solicita finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sibiu în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 5 – Valul renovării. Pentru a accesa aceste fonduri este necesară încheierea unui parteneriat cu Asociațiile de proprietari interesate.

Termen strâns de depunere – 25 februarie 2022: Ghidul de finanțare pentru această axă a fost publicat de cătreMinisterul Dezvoltării Lucrărilor Publice si Administrației spre consultare doar săptămâna trecută. Conform acestuia, dosarele se depun de către primării în perioada 1 aprilie – 30 mai 2022. Prin urmare, este o perioadă foarte scurtă în care Primăria Sibiu trebuie să contracteze și să realizeze auditul energetic și expertiza tehnică pentru fiecare clădire, documentații ample și obligatorii. Pentru a câștiga timp, Primăria a extras din Ghidul aflat în etapa de consultare condițiile și documentația necesară.

În contextul în care fondurile pe această axă sunt limitate, este esențial ca Sibiul să depună dosarele cât mai repede. Din acest motiv termenul acordat Asociațiilor este atât de scurt. Prin urmare, pentru a crește șansele de a obține finanțare, rugăm Asociațiile de proprietari din Sibiu să depună toate eforturile pentru încadrarea în acest termen. Primăria Sibiu va primi dosare și după această dată, iar în măsura în care mai sunt disponibile fonduri și este posibilă realizarea auditului energetic și a expertizei tehnice în termenul înaintat de Minister, și acestea vor fi transmise pentru solicitarea finanțării. 

Pentru informații suplimentare, Asociațiile de proprietari se pot adresa Biroului pentru proiecte cu finanțare internațională, tel: 0269/506.504 sau pe e-mail: anvelopare@sibiu.ro.

IMPORTANT:

  • NU este prevăzută o contribuție financiară pentru Asociațiile de proprietari sau membrii acestora. Fondurile europene nerambursabile vor acoperi toate cheltuielile pentru lucrările eligibile.
  • În acest program pot intra și clădirile multifamiliale istorice sau situate în zonă istorică, cu condiția ca proprietarii să fie constituiți în Asociații de Proprietari. În plus, în cazul clădirilor clasificate cu risc seismic clasa I sau II se vor putea finanța inclusiv lucrări de consolidare în limita a 500 de Euro/mp. De asemenea, se vor finanța inclusiv lucrări de îmbunătățire a securității la incendiu și lucrări pentru păstrarea calității arhitecturale a acestor imobile, în limita a încă 500 Euro/mp.

Scopul principal al proiectului este acela de a crește eficiența energetică a imobilelor, fiind obligatorie scăderea necesarului de energie pentru încălzire cu minim 50%, precum  și o reducerea consumului total de energie și a emisiilor CO2 cu minim 30%. 

Ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca un bloc să poate fi inclus în program? În principal:

  • Clădirea de blocuri trebuie să fie construită înainte de anul 2000
  • Se poate obține finanțare doar pentru întregul bloc, nu pentru o scară sau o parte din bloc
  • Minim 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente trebuie să fie de acord cu lucrările.
  • Pentru lucrările care presupun intervenții în interiorul apartamentelor (la balcoane sau ferestre) este necesar acordul tuturor proprietarilor apartamentelor respective.
  • Este, de asemenea, necesar acordul tuturor proprietarilor persoane juridice sau instituții publice, precum și al proprietarilor pentru spațiile cu altă destinație decât locuință. Dacă blocul a fost construit cu spații comerciale/ cu altă destinație decât cea de locuință la parter, iar proprietarii acestora nu sunt de acord cu lucrările de intervenție prevăzute prin proiect, proiectul se poate realiza excluzând aceste spații.

Ce lucrări se pot realiza cu fondurile nerambursabile obținute? În principal:

  • Izolarea termică a fațadei. Dacă au fost realizate lucrări de izolare termică parțială a fațadei fără autorizație de construire, acestea vor trebui demolate pe cheltuiala proprietarilor, urmând ca lucrările de refacere să fie incluse în proiect.
  • Termoizolarea planșeului peste ultimul nivel, reabilitarea șarpantei, precum și repararea șarpantei în cazul podurilor neîncălzite și înlocuirea învelitorii cu o soluție alternativă. Dacă blocul are acoperiș realizat fără autorizație de construire, proprietarii trebuie să își asume intrarea în legalitate  sau demolarea acestuia cel târziu la data recepției la terminarea lucrărilor.
  • Închiderea balcoanelor și/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă. Dacă balcoanele au fost închise fără autorizație și sunt neconforme din punct de vedere energetic atunci acestea vor trebui demolate de proprietari.
  • Izolarea termică a planșeului peste subsol
  • Înlocuirea corpurilor de iluminat  și a instalației de iluminat din scara blocului.
  • Repararea/refacerea canalelor de ventilație din apartamente în scopul menținerii/realizării ventilării naturale a spațiilor ocupate;
  • Montarea unor elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele, rulouri etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă.
  • Repararea trotuarelor de lângă bloc, pentru a elimina infiltrațiile.
  • Repararea/construirea acoperișului tip terasă/șarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare și evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip șarpantă.
  • Repararea elementelor de construcție ale fațadei care prezintă potențial pericol de desprindere și/sau afectează funcționalitatea clădirii;
  • Înlocuirea/modernizarea lifturilor
  • Reabilitarea/ modernizarea instalației electrice în părțile comune (scări, subsol)
  • Instalarea de stații de încărcare pentru autoturisme electrice

După depunerea solicitărilor de către Asociații, Primăria Sibiu va contracta realizarea auditului energetic si a expertizei tehnice, documentații tehnice necesare pentru depunerea cererii de finanțare. Dacă se obține finanțarea, Primăria Sibiu va derula achizițiile și va contracta atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.   

Informațiile detaliate referitoare la condiții, alcătuirea dosarelor și tipurile de lucrări finanțate sunt disponibile și pe site-ul sibiu.ro, pe butonul dedicat Asociațiilor de proprietari: https://sibiu.ro/primaria/asociatii_proprietari2

Icoana Făcătoare de Minuni a Maicii Domnului din Poceaev a sosit astăzi la Sibiu!

0
Icoana-facatoare-de-minuni

Biserica de pe strada Dealului din Sibiu găzduieşte de astăzi Icoana Făcătoarea de Minuni a Maicii Domnului din Poceaev. Icoana va rămâne la biserica sibiană până în 27 februarie, iar programul de închinare este între orele 8 şi 20, zilnic. De asemenea, în fiecare zi la ora 17 are loc Taina Sfântului Maslu.

Preotul Cătălin Dumitrean de la Biserica Dealului din Sibiu a anunţat că de astăzi a fost adusă icoana de la Poceaev, alături de Icoana cu moaştele a 90 de sfinți şi o părticică din moaștele Sf. Constantin cel Mare.

„Icoana Maicii Domnului de la Poceaev este una dintre cele mai cinstite sfinte odoare ale Bisericii Ruse. Lavra Poceaev, un bastion vechi al Ortodoxiei din Ucraina, adăpostește icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului de aproximativ 400 de ani. Minunile săvârșite înaintea sfintei icoane a Maicii Domnului sunt numeroase și sunt mărturisite în registrele pe care mănăstirea le ține, cu explicațiile detaliate făcute de credincioși, care prin rugăciune au dobândit eliberare de duhuri necurate, eliberarea din captivitate, și care au fost aduși la calea cea dreaptă” precizează siteul Doxologia.

Foto credit: Dorin Artemon

Aeroportul Internaţional Sibiu are acum şi Business Lounge marca Lagardere

0
Sibiu Business Lounge Airport

Reprezentanţi ai marilor companii din Sibiu, alături de oficialităţi locale au fost invitaţi astăzi să vadă în avanpremieră noul Business Lounge (salon clasa Business) din Aeroportul Internaţional Sibiu. Acesta a fost realizat de compania franceză Lagardere Travel Retail în zona terminalului Plecări. Daniela Câmpean, preşedinta Consiliului Judeţean Sibiu, alături de Vlad Vasiu, vicepreşedinte au fost oficialii prezenţi la eveniment. Câmpean a lăudat investiţia, care se înscrie într-o serie de modernizări ale aeroportului.

Ambasadoarea Franţei în România a trimis un mesaj video în care a lăudat lungul parteneriat pe care îl are zona Sibiului cu regiuni din Franţa, concretizat şi în mediul de afaceri.

Printre invitaţi au fost reprezentanţi de la multe companii mari din Zona Industrială de Vest şi nu numai. Este cunoscut faptul că aeroportul din Sibiu este folosit foarte mult de oamenii de afaceri germani şi nu numai. Directorul Aeroportului a anunţat că anul trecut s-a încheiat licitaţia pentru acest Business Lounge şi firma Lagardere a fost desemnată câştigătoare. Compania franceză este lider pe piaţa mondială în industria retail din aeroporturi, fiind prezentă şi la Sibiu deja de mulţi ani cu câteva magazine şi servicii.

Salonul Business (80 mp) are o capacitate maximă de 25 de locuri, băi private, bar şi zonă de mâncare, fotolii, dar şi acces la internet şi presă. Accesul în salon se face pe baza tichetului de îmbarcare clasa Business sau cu un card VISA/Mastercard care oferă o astfel de facilitate. De asemenea se va putea intra şi contra cost. Compania Lagardere va deschide oficial pentru public salonul Business din Aeroportul Internaţional Sibiu la începutul lunii martie.

Despre Lagardere Travel Retail

Lagardère Travel Retail își extinde în acest fel gama de servicii oferite pasagerilor în Aeroportul Internațional Sibiu, unde este prezentă încă din anul 2007, operând în prezent 4 unități, inclusiv noua cafenea So!Coffee inaugurată în luna februarie. În Sibiu, compania are deschise și 7 magazine Inmedio, dintre care 2 în sistem de franciză, magazine situate în mall-uri și galerii comerciale.

VIDEO:

Daniela Câmpean, preşedinta Consiliului Judeţean Sibiu

FOTO:

Parcarea de mare capacitate în Hipodrom, finalizată și aproape de deschidere

1
parcare supraetajata Hipodrom Sibiu

S-a finalizat construcția parcării de mare capacitate din cartierul Hipodrom, lucrările fiind recepționate. După emiterea autorizației de securitate la incendiu de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sibiu o vom deschide sibienilor, în primă etapă fără taxă. Finalizarea acestei parcări înseamnă în primul rând mai multe locuri de parcare, dar și eliberarea de mașini a aleilor, trotuarelor și a spațiilor verzi. Prin urmare, prin acest proiect finalizat aducem și un plus calității locuirii pentru sibienii care stau în zonă” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Data deschiderii parcării va fi anunțată public de Primăria Sibiu, pe canalele proprii și prin intermediul mass media.

Reamintim principalele cifre privind noua parcare: 

  • 320 de locuri de parcare
  • 4 stații de încărcare pentru 8 mașini electrice
  • 18 locuri de parcare pentru motociclete

În zona adiacentă parcării:

  • 3.300 mp de zonă verde, suplimentar față de zonele verzi existente, și plantarea a 24 de arbori
  • Loc de joacă în suprafață de aproximativ 160 mp și o cișmea cu apă potabilă
  • Spațiu pentru odihnă, cu bănci și o fântână arteziană care va fi pusă în funcțiune în primăvară
  • Un nou sistem de iluminat public, eco-eficient
  • Reabilitarea trotuarelor și aleilor
  • Resistematizarea locurilor de parcare pentru a nu mai împiedica circulația pietonală, rezultând astfel aproape 100 de locuri de parcare

Situația cazurilor de îmbolnăvire Covid în unitățile de învățământ din județul Sibiu

0

Datorită cazurilor de îmbolnăvire COVID, încă 85 de preșcolari și elevi învață în sistem online joi, 17 februarie 2022. Astfel, în județul Sibiu un număr de 1.510 preșcolari și elevi (2,46%), din cei existenți în unitățile de învățământ, au desfășurat orele în sistem online.

 Astăzi au fost raportați 34 de preșcolari și elevi și 12 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2.

Repartiția celor 34 preșcolari și elevi confirmați pozitiv la virusul SARS-CoV-2, pe cicluri de învățământ, este următoarea:

            – 3 preșcolari: Grădinița cu Program Prelungit „Kidz Academy” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Sibiu;

            – 10 elevi ciclul primar (clasele Pregătitoare – IV): Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 21 Sibiu, Școala Gimnazială „Bathory Istvan” Mediaș, Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Șura Mare;

            – 11 elevi din ciclul gimnazial (clasele V – VIII): Școala Gimnazială „Regina Maria” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Mediaș, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Școala Gimnazială Apoldu de Jos, Școala Gimnazială Șeica Mică, Școala Gimnazială „Marțian Negrea” Valea Viilor;

10 elevi din ciclul liceal (clasele IX – XII): Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu, Colegiul Tehnic „Cibinium” Sibiu, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu;

  Cele 12 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 sunt încadrate la: Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Maria Clara Kindergarten” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 19 Sibiu, Liceul de Artă Sibiu, Liceul Tehnologic „Avram Iancu” Sibiu, Clubul Copiilor Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 4 Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Bârghiș, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Turnu Roșu.  

 În urma testării de astăzi cu ajutorul testelor noninvazive pe bază de salivă au fost raportate 4 cazuri pozitive la: Școala Gimnazială Șeica Mică (fată, 12 ani și băiat, 12 ani – ambele confirmate prin test RT-PCR), Colegiul Tehnic Energetic Sibiu (băiat, 17 ani – confirmat prin test RT-PCR) și la Școala Gimnazială „Marțian Negrea” Valea Viilor (fată, 11 ani).

    Menționăm că 161 de preșcolari și elevi (Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Colegiul Național „Samuel von Brukenthal” Sibiu, Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Colegiul Tehnic „Cibinium” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Curcubeul Poveștilor” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 14 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 15 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 42 Sibiu, Liceul de Artă Sibiu, Liceul Tehnologic „Avram Iancu” Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectura „Carol I” Sibiu, Liceul Tehnologic „Independența” Sibiu, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială „Ioan Slavici” Sibiu, Școala Gimnazială „Ion Luca Caragiale” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială „Regele Ferdinand” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 25 Sibiu, Liceul Teoretic „Axente Sever” Mediaș, Școala Gimnazială „Mihai Eminecu” Mediaș, Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita, Liceul „Timotei Cipariu” Dumbrăveni, Liceul Tehnologic „Johannes Lebel” Tălmaciu, Școala Gimnazială Jina, Școala Gimnazială „Lucian Bologa” Marpod, Școala Gimnazială Racovița, Școala Gimnazială Șeica Mare, Școala Gimnazială Șura Mică) și 24 cadre didactice (Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Curcubeul Poveștilor” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Sibiu, Liceul de Artă Sibiu, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială „Regele Ferdinand” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 25 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată” Mediaș, Școala Gimnazial Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Avrig, Liceul tehnologic „Ilie Măcelariu” Miercurea Sibiului, Școala Gimnazială Jina, Școala Gimnazială Șeica Mare) s-au întors astăzi la cursuri.

            Lista cu clasele ce au cursurile suspendate începând cu 17.02.2022 o puteți vizualiza pe pagina ISJ Sibiu – www.isjsb.ro, secţiunea „Lista unităților școlare şi a claselor cu activitate online”.

            Astfel, de la debutul semestrului II al anului școlar 2021 – 2022 (17.01.2022), un număr de 541 cadre didactice și 1.847 elevi au fost confirmaţi pozitiv la virusul SARS-CoV-2.

Reamintim că în conformitate cu ordinul comun al Ministerului Educației (nr. 3030 din 14.01.2022) și al Ministerului Sănătății (nr. 82 din 13.01.2022), art. 6, alin 1: „La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei se suspendă pentru o perioadă de 10 zile începând cu ziua următoare confirmării celui de al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizia consiliului de administrație al unității de învățământ”

În județul Sibiu sunt suspendate, conform acestor precizări, cursurile la o clasă de la Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu (nivel gimnazial).

De asemenea, datorită cazurilor de infectare sau de contact direct a unor cadre didactice și a imposibilității suplinirii acestora la nivel de unitate de învățământ, cursurile de la o clasă sunt suspendate la Școala Gimnazială Bârghiș.

Astăzi au sosit încă 175.200 de teste noninvazive pe bază de salivă ce vor fi distribuite către unitățile de învățământ din județul Sibiu până la sfârșitul săptămânii.

Întâlnire de lucru cu reprezentanții instituțiilor avizatoare din județul Sibiu pentru derularea proiectului Sistem Informațional Geografic

0
Consiliul Judetean SIbiu

Consiliul Județean Sibiu a organizat, miercuri, 16 februarie 2022, o întâlnire cu toți avizatorii din județ în cadrul căreia a fost prezentată viziunea Consiliului Județean Sibiu în ceea ce privește colaborarea interinstituțională în domeniul digitalizării în cadrul proiectului „Inovare prin informatizare la nivelul Consiliului Județean Sibiu”, finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Prin acest proiect, Consiliul Județean Sibiu urmărește să gestioneze eficient datele de la nivel județean, prin implementarea soluției GIS – Sistem Informațional Geografic,pentru a obține o viziune clară și de ansamblu despre resursele existente pe un teritoriu stabilit: tipurile de relief, infrastructura de drumuri și construcții, rețele de utilități existente, precum și obiective turistice și de patrimoniu. Pe baza acestor date, vor putea fi oferite servicii administrative de calitate cetățenilor, firmelor și utilizatorilor din administrația locală.

Întâlnirea s-a desfășurat în sistem hibrid, atât la sediul instituției, cât și în mediul online, prin intermediul platformei Teams. Alături de președinta Daniela Cîmpean, la eveniment au participat administratorul public al județului, Adrian Bibu, arhitecta-șefă a județului, Argentina Lapoși, Maria Vișan și Marius Ianculescu Popovici, din partea societății Intergraph Computers SRL care realizează platforma GIS, echipa de proiect din cadrul CJ Sibiu, precum și numeroși directori sau reprezentanți ai instituțiilor avizatoare: Transgaz, Romgaz, DELGAZ GRID, Transelectrica, Electrica Distribuție, Hidroelectrica, SC Apă-Canal, Apa Târnavei Mari Mediaș, Sistemul de Gospodărire a Apelor Sibiu și cel din Mureș, CNAIR, Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu, Direcția de Sănătate Publică, Direcția Silvică, Direcția pentru Agricultură Județeană Sibiu, ANIF filiala Sibiu, Direcția Județeană pentru Cultură, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul de Poliție al județului Sibiu, STS, RCS-RDS, Orange, SOMA.

Președinta Daniela Cîmpean și-a exprimat încrederea că va găsi în toți reprezentanții instituțiilor avizatoare niște parteneri deschiși pentru acest proiect la care echipa din Consiliul Județean Sibiu ține foarte mult.

”Vrem să vă chemăm parteneri cu noi pentru a face din județul Sibiu cel mai smart județ din România. Dacă avem susținere din partea dumneavoastră, putem aduce serviciile pentru cetățeni la un nivel occidental, pe care sibienii chiar merită să le aibă din partea noastră. Prin această finanțare europeană pe care am obținut-o pentru proiectul menționat, ne propunem ca toate datele necesare pentru prestarea serviciilor de urbanism să fie strânse pe o hartă digitală, astfel încât serviciile în domeniu să fie eficiente, cu date corecte, oferite cu rapiditate. Împreună putem să facem lucruri care pot părea greu de realizat, din cauza unor mentalități și a unor obișnuințe. Sunt convinsă că în Sibiu se poate ca autoritățile să își dea mâna, să fie deschizătoare de drumuri pe niște proiecte solicitante și provocatoare care ne aduc în realitatea vremurilor noastre, în ceea ce înseamnă normalitatea relației cu cetățenii”, a fost mesajul adresat de președinta Daniela Cîmpean celor prezenți sau conectați la întâlnire.

Totodată, președinta Daniela Cîmpean le-a propus invitaților semnarea într-un viitor apropiat a unui acord de parteneriat în vederea implementării acestui proiect. În plus, conducerea CJ Sibiu le-a lansat avizatorilor propunerea de a  transmite fundamentări pentru modificarea legislației în domeniu, cu referire expresă la Comisia de Acord Unic, astfel încât această comisie să funcționeze așa cum ar trebui, digitalizarea fiind o prioritate, în sensul în care toate solicitările pe urbanism să fie înregistrate online, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să meargă la fiecare avizator în parte, iar comisia de acord unic să fie una virtuală. Platforma GIS va fi un instrument de lucru extrem de util pentru Comisia de Acord Unic. De asemenea, la această platformă vor putea să aibă acces și UAT-urile din județul Sibiu care desfășoară servicii de urbanism.

În decurs de maximum 30 de zile, perioadă în care instituțiile avizatoare vor putea analiza ce anume implică pentru fiecare sprijinul pe care îl vor acorda în acest proiect, va urma o nouă întâlnire la Consiliul Județean Sibiu pentru a avansa în atingerea obiectivului propus, prin semnarea acordului de parteneriat.

Ziua Împăratului Japoniei sărbătorită printr-o expoziție la Muzeul Brukenthal din Sibiu

0
afis muzeu imparat Japonia

Muzeul Național Brukenthal, în colaborare cu Festivalul Național de Teatru de la Sibiu, Ambasada Japoniei în România și Colecția Ukiyo-E George Șerban, invită publicul, în data de 21 februarie 2022, orele 14.00, în Palatul Brukenthal din Piața Mare la vernisajul expoziției Călătorie în lumea stampelor Meiji. Istorie. Împăratul Meiji, eveniment organizat cu prilejul Zilei Majestății Sale Împăratul Japoniei cu participarea Excelenței Sale Dl. Hiroshi Ueda, Ambasadorul Japoniei în România.

Astfel Muzeul Național Brukenthal va găzdui un duplex expozițional cu stampe din perioada Meiji. Proiectul este cuprins în Axele culturale Brukenthal – colecții private.

Evenimentul este organizat cu sprijinul Șerban și Asociații, Societate civilă de avocați, JTI, Dinamica, Hotel Ramada și Boromir.

„În 1868, conducătorii militari Tokugawa au fost răsturnați de susținătorii împăratului Meiji (al cărui nume înseamnă guvernare luminată), marcând sfârșitul perioadei Edo și deschizând o nouă eră de guvernare japoneză. Începând din jurul anului 1600, Japonia fusese condusă de un sistem complex cunoscut sub numele de shogunatul Tokugawa, sau pur și simplu shogunatul. Acesta a avut nominal împărați, dar aceștia erau în general onorifici fără putere reală. În schimb, Japonia era controlată de shogun, un guvernator militar care conducea din orașul Edo (numit în prezent Tokyo). Epoca shogunatului a fost adesea cunoscută sub numele de perioada Edo.

Perioada Meiji a readus împăratului puterea practică de guvernare, dar a dus, de asemenea, la instituirea unei noi forme de guvernare reprezentativă. Reformele din perioada Meiji au introdus un sistem constituțional fiind adoptate o serie de alte măsuri îndreptate spre modernizarea țării. Restaurarea Meiji a marcat, de asemenea, începutul unui nou nivel de angajament cu alte națiuni. Timp de secole, Japonia a funcționat în cadrul unei politici strict izolaționiste, care a luat sfârșit chiar înainte de perioada Meiji. Impactul interacțiunii globale avea să devină o poveste crucială de-a lungul noii ere.

Cunoscută și sub numele de Restaurația Meiji, perioada Meiji a fost epoca de la sfârșitul secolului al XIX-lea, în care Japonia a revenit la conducerea unui împărat, cunoscut sub numele de împăratul Meiji.

Pe scurt, Japonia sub împăratul Meiji a trecut, de la statutul de societate feudală la cel de societate modernă, capitalistă. Modernizându-și guvernul pentru a concura de la egal la egal cu marile puteri internaționale, Japonia a adoptat o constituție imperială care garanta libertăți inimaginabile până atunci. Această libertate, împreună cu importul de idei și tehnologii străine, a inversat secole de excludere și a încurajat noi forme de artă pentru această epocă‟ a afirmat Alexandru Chituță, curatorul expoziției.

Cu prilejul realizării acestei expoziții, cunoscutul profesor George Banu, de la Universitatea Sorbona din Paris a declarat: „ Stampele sunt totodată cronica plastică a cotidianului nipon, a scenelor casnice, a iubirilor celeste sau a performanțelor erotice. Pătrundem în interioare, identifcăm comportamente și practici dispărute, descoperind astfel, prin înrudirea cu actorii și jocul lor, adagiul celebru al « lumii ca teatru ». Între amanții înlănțuiți și interpreții dezlăntuiți, nicio distincție flagrantă nu intervine. Privind stampele revizităm Japonia cu viața și teatrul ei dintr-o altă epocă, din vremurile insularității absolute. Acelea ale frontierelor care izolează dar și fortifică o identitate.

Când frontierele s-au deschis sub presiunea flotei americane la sfârșit de secol XIX a debutat voiajul stampelor și s-a produs revelația lor europeană. Pictorii au descoperit în aceste mărturii venite de departe splendoarea liniei și a conturelor dansante, a preciziei grafice și a incontestabilei sale purități. Arta modernă de la Monet la Van Gogh, de la Vuillard la Ensor poartă însemnele stampelor care au pătruns în interioare și ateliere de artist, au exaltat și impus o necunoscută dinamică a corpurilor. Stampele japoneze au produs un șoc similar al celui mai târziu datorat maștilor africane. Europa nu le-a copiat ci le-a integrat și astfel ea însăși s-a transformat. Să te plimbi printre stampe procură plăcerea unui voiaj printre semnele trecutului animate pe scena teatrului. Astfel memoria și efemerul se conjugă. Dar totodată revelă universul unei culturi de altundeva. Distanța în timp și în spațiu ce seduce privirea europeanului atras de alte orizonturi și alte vremi. Stampele sunt opere de artă ce informează și seduc dar captivează și prin imaginarul pe care îl produc.

Din toate aceste considerente demersul amplu expozițional realizat de colecționarul George Șerban împreună cu Alexandru Constantin Chituță, curator al acestor expoziții, îl privesc ca un unicat în spațiu cultural românesc care aduce valoare, emoție și spectacol.‟

Marius Grecu, primarul Șelimbărului, despre problema taxelor de salubrizare

0

Primarul comunei Șelimbăr, Marius Grecu, le transmite cetățenilor nemulțumiți de creșterea taxei de salubrizare că nu administrația locală stabilește aceste costuri, ci ADI-ECO asociația care administrează salubrizarea în mai multe localități din județ.


Rolul Primăriei Șelimbăr, la fel ca al celorlalte localități din asociație, este doar acela de a colecta banii de la populație și de a-i transmite operatorului, SC SOMA.


”Primăria încasează o taxă. Acei bani intră într-un cont. La sfârșitul lunii, operatorul, SOMA în speță, ne face factură pe cantitatea de deșeuri colectată. Banii din contul prin care i-am încasat se virează prestatorului de servicii. Asta este singura implicare pe care Primăria o are. Cea de încasator de la cetățean. Un lucru cu care nu sunt de acord, pentru că este un serviciu pe care îl dezvoltă o societate comercială, iar primăria este instituția hulită, pentru că noi încasăm banii. Banii ăia nu sunt ai noștri. Toți plătim acea taxă de gunoi. Un lucru care este anormal, nu ar trebui să încasăm noi această taxă, ar trebui să se desfășoare activitatea cetățean-prestator. Dar nu o să crească nici taxa de gunoi. Noi avem o taxă pe care am crescut-o acum 3 ani și toată lumea ne întreba de ce am crescut-o. Uite că, acea taxă trebuia crescută la valoarea de 12,5 lei pe persoană. Restul UAT-urilor am văzut că au crescut-o mai mult și îi înțeleg și pe ei. Ideea este să îți faci o analiză și un calcul pe termen mediu și lung, nu o chestiune de conjunctură ca să depășească momentul. Noi ne-am asumat-o înainte de alegeri. S-a dovedit că acea sumă este cât de cât acoperitoare. Motiv pentru care, în momentul de față, nu iau în calcul să mărim taxa de salubrizare
”, a precizat primarul Marius Grecu, într-un interviu acordat într-un ziar local.

Ministrul PSD al Muncii va renegocia, la Bruxelles creșterea pensiilor românilor (CP)

1
Bogdan trif

Declarație politică susținută de la tribuna Parlamentului de Deputatul Bogdan Trif:

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) stabilit de fosta guvernare de dreapta pare că a fost făcut, în mare parte, împotriva României și a românilor.

Una dintre măsurile aberante gândite de fosta guvernare USR-PNL a fost asumarea voluntară, în fața Comisiei Europene, a unei plafonări a totalului pensiilor la 9,4% din Produsul Intern Brut al României, până în anul 2070. Este o măsură care nu a fost cerută de Comisia Europeană, dar foștii guvernanți au ținut neapărat s-o introducă, în mod răuvoitor, drept obligație a României.

Ne-am pus mereu întrebarea: De ce fostul ministrul al Muncii (PNL), a acceptat și a avizat plafonarea pensiilor asumată prin PNRR, în condițiile în care știa foarte bine (sau ar fi trebuit să știe) că marea majoritate a pensiilor din România sunt foarte mici. Răspunsul este simplu: Foștilor guvernanți nu le-a păsat că actualii și viitorii pensionari români sunt și vor fi condamnați la sărăcie.

PSD nu poate accepta bătaia de joc la adresa pensionarilor. Am intrat la guvernare pentru a elimina aceste măsuri aberante, care pun în pericol chiar viața românilor. Am spus de la bun început că vom renegocia PNRR-ul pe sectorul pensiilor, în interesul cetățenilor români.

Deși mulți lideri PNL au afirmat public că nu sunt de acord cu acest demers, premierul Nicolae Ciucă a hotărât să facă echipă, la Bruxelles, cu ministrul Muncii, Marius Budăi, pentru renegocierea procentului prevăzut în PNRR pentru pensii. Salutăm decizia prim-ministrului Guvernului României!

Stimați colegi ”de dreapta”, vă invit să faceți un exercițiu (și ar fi bine să nu fie doar un exercițiu de imaginație): să trăiți o lună de zile cu pensia medie din România, de 1.771 de lei. Din acești bani să vă achitați facturile la utilități, taxele și impozitele, să cumpărați medicamentele de care are nevoie un pensionar și să vă asigurați o alimentație echilibrată. Nu cred că veți reuși să vă drămuiți banii astfel încât să vă ajungă de la o lună la alta!

Poate așa înțelegeți să încetați să-i desconsiderați pe seniorii României, care sunt părinții și bunicii noștri! Nu-i mai considerați ”asistați social” pentru că nu sunt! Sunt oamenii activi de ieri, cei care au construit România, și merită tot respectul nostru!

EDITORIAL: Incompetenţii din Ministerul Educaţiei

0
calin blaga

În ultimele luni am avut ocazia să scriu de multe ori despre angajaţii din Ministerul Educaţiei în frunte cu ministrul ţinut acolo cu orice preţ. Am sancţionat desele derapaje şi greşeli săvârşite de aceştia. Ultima este legată de plata salariilor personalului din creşe.

Incompetenţii din Ministerul Educaţiei au luat în subordine şi personalul din creşe în luna septembrie. Prin ordin. Că aşa se poartă. Iar în februarie, personalul s-a trezit fără salariile pe ianuarie. Scuza incompetenţilor din Ministerul Educaţiei a venit rapid: nu au avut timp să facă norme şi să aplice propriul ordin. Dar nici nu s-au sinchisit să anunţe oficial de la începutul lunii ianuarie toate primăriile din ţară unde sunt creşe că nu sunt capabili să plătească salariile pe luna ianuarie. Astfel primăriile ar fi bugetat în continuare salariile şi pe această lună.

În februarie, când oamenii s-au văzut fără salarii, unii şmecheri din Ministerul Educaţiei şi acoliţii lor din sistem (a se citi sindicalişti de carton) s-au grăbit să arate cu degetul spre primăriile care nu avea bugetate salarii pe ianuarie pentru personalul din creşe. Legal, nici nu ar fi trebuit să aibă, pentru că legea a fost schimbată.

Din nou, incompetenţii din Ministerul Educaţiei au aruncat problema în curtea primăriilor. Deşi vina le aparţine în exclusivitate. În cazul Primăriei Sibiu s-a reuşit plata salariilor pe ianuarie. Dar vin cu întrebarea: va returna Ministerul Educaţiei aceşti bani tuturor primăriilor din ţară cu creşe? Pentru că legal aşa ar trebui.

Cu siguranţă că nu, pentru că m-am obişnuit ca ministrul ţinut în scaun cu străşnicie să schimbe regulile jocului din mers, ca în cazul burselor şi să interpreteze legea după bunul său plac. Lucru posibil doar în România, apropo de predictibilitatea legislativă egală cu zero de la noi.

Măcar dacă îşi cereau scuze incompetenţii din Ministerul Educaţiei.

Încă 68 de preșcolari și elevi din județul Sibiu învață în sistem online

0
elevi scoala online

Miercuri, 16.02.2022, datorită cazurilor de îmbolnăvire COVID, încă 68 de preșcolari și elevi învață în sistem online. Astfel, în județul Sibiu un număr de 1.587 preșcolari și elevi (2,58%), din cei existenți în unitățile de învățământ, au desfășurat orele în sistem online.

            Astăzi au fost raportați 32 de preșcolari și elevi și 8 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2.

            Repartiția celor 32 preșcolari și elevi confirmați pozitiv la virusul SARS-CoV-2, pe cicluri de învățământ, este următoarea:

            – 2 preșcolari: Grădinița cu Program Prelungit „Pinocchio” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 29 Sibiu;

            – 7 elevi ciclul primar (clasele Pregătitoare – IV): Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 25 Sibiu, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Mediaș, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita;

            – 13 elevi din ciclul gimnazial (clasele V – VIII): Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 18 Sibiu, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Școala Gimnazială Avrig, Liceul Tehnologic „Johannes Lebel” Tălmaciu, Școala Gimnazială Apoldu de Jos, Școala Gimnazială „Lucian Bologa” Marpod, Școala Gimnazială Poplaca;

10 elevi din ciclul liceal (clasele IX – XII): Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Liceul Teoretic „Stephan Ludwig Roth” Mediaș, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig,.

            Cele 8 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 sunt încadrate la: Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Pinocchio” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Șeica Mare.  

            Menționăm că 137 de preșcolari și elevi (Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Learn&Play” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Maria Clara Kindergarten” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 14 Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Liceul Tehnologic „Independența” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, Liceul Teoretic „Stephan Ludwig Roth” Mediaș, Liceul Teoretic „Axente Sever” Mediaș, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Școala Gimnazială Avrig, Școala Gimnazială „Ion Albescu” Boița, Grădinița cu Program Normal Broșteni, Școala Gimnazială Poplaca, Școala Gimnazială Șeica Mare, Școala Gimnazială Șura Mică) și 20 cadre didactice (Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 2 Sibiu, Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Căsuța Poveștilor” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Maria Clara Kindergarten” Sibiu, Liceul Tehnologic „Avram Iancu” Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială nr. 13 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 23 Sibiu, Liceul Teoretic „Stephan Ludwig Roth” Mediaș, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Mediaș, Grădinița cu Program Prelungit Agnita, Grădinița cu Program Normal Nr. 1 Avrig, Liceul „Timotei Cipariu” Dumbrăveni, Școala Gimnazială Poplaca, Școala Gimnazială Roșia, Școala Gimnazială Șeica Mare, Școala Gimnazială Șura Mică) s-au întors astăzi la cursuri.

            Lista cu clasele ce au cursurile suspendate începând cu 16.02.2022 o puteți vizualiza pe pagina ISJ Sibiu – www.isjsb.ro, secţiunea „Lista unităților școlare şi a claselor cu activitate online”.

            Astfel, de la debutul semestrului II al anului școlar 2021 – 2022 (17.01.2022), un număr de 529 cadre didactice și 1.813 elevi au fost confirmaţi pozitiv la virusul SARS-CoV-2.

Reamintim că în conformitate cu ordinul comun al Ministerului Educației (nr. 3030 din 14.01.2022) și al Ministerului Sănătății (nr. 82 din 13.01.2022), art. 6, alin 1: „La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei se suspendă pentru o perioadă de 10 zile începând cu ziua următoare confirmării celui de al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizia consiliului de administrație al unității de învățământ”

În județul Sibiu sunt suspendate, conform acestor precizări, cursurile la 1 clasă de la Școala Gimnazială nr. 8 Sibiu (nivel gimnazial).

De asemenea, datorită cazurilor de infectare sau de contact direct a unor cadre didactice și a imposibilității suplinirii acestora la nivel de unitate de învățământ, cursurile de la 1 grupă sunt suspendate la Grădinița cu Program Prelungit „Pinocchio” Sibiu.

Inspector Școlar General,

prof. Monica-Adriana MUNTEANU

„Acces spre succes” – proiect pentru incluziunea romilor implementat de Inspectoratul Școlar Județean Sibiu

0
elevi scoala

În perioada 2021-2023, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, implementează ca partener, proiectul european cu titlul „Acces spre succes” finanțat prin programul „Dezvoltare locală, reducerea sărăciei și incluziunea romilor” – Granturi SEE și Norvegiene 2014-2021.

Beneficiarul proiectului este Fundația Europeană pentru Consultanță, Implementare și Dezvoltare (FECID). Parteneri ai proiectului sunt: University South-Eastern Norvegia, Innovius AS Norvegia, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu,  Inspectoratul Școlar Județean Mureș.

Scopul proiectului  este implementarea  unui program de măsuri integrate pentru creșterea gradului de incluziune socială prin activități educaționale și consiliere pentru 980 de elevi în situații de risc din județele Sibiu și Mureș, respectiv 650 elevi din județul Sibiu (8 școli),  330 elevi din județul Mureș (4 școli).

Proiectul își propune să ofere servicii educaționale de sprijin formale, non-formale, complementare și extracurriculare pentru elevi cu vârste între 10-14 ani, în situații de risc de abandon școlar, elevi cu cerințe educaționale speciale, cu risc de integrare sau eșec școlar. Școlile partenere din județul Sibiu care beneficiază de activitățile din proiect sunt: Școala Gimnazială Alma, Școala Gimnazială Axente Sever, Școala Gimnazială Cristian, Școala Gimnazială Marpod, Școala Gimnazială „Octavian Goga” Rășinari, Școala Gimnazială „Badea Cîrțan” Cârțișoara, Școala Gimnazială „G.D. Teutsch” Agnita, Colegiul Tehnic „A.T. Laurian” Agnita.

În cadrul proiectului se vor realiza de asemenea, activități de consiliere pentru 400 părinți ai elevilor din grupul țintă, în scopul conștientizării și responsabilizării acestora cu privire la  importanța educației în dezvoltarea și formarea copiilor pentru o evoluție ascendentă în viață și integrarea mai târziu, pe piața muncii.

Proiectul cuprinde și activități de formare și transfer de cunoștințe Norvegia-România pe teme de servicii educaționale incluzive pentru 60 cadre didactice din județele  Sibiu  și Mureș.

Primăria va plăti salariile angajaților din creșele sibiene, în locul Ministerului Educației

0

Primăria Sibiu a găsit o soluție pentru necorelările legislative și sprijină personalul din creșele sibiene, plătind salariile care trebuiau acoperite de Ministerul Educației

Pentru a corecta afirmațiile incorecte apărute într-o publicație locală, vă transmitem următoarele date pentru ca sibienii să fie corect informați: 

În urma unei modificări a Legii educației naționale survenite în septembrie 2021, începând cu anul școlar 2021-2022 creșele de stat au fost arondate grădinițelor. Pentru a aplica prevederile legale, Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a emis decizia nr. 654/24.09.2021, prin care creșele din municipiul Sibiu sunt arondate începând cu data de 01.10.2021, unităților de învățământ preuniversitar de stat.


Conform prevederilor Legii educației naționale, modificată prin OUG. nr.100/15.09.2021, „(3) Asigurarea personalului necesar desfășurării educației antepreșcolare se face de către Ministerul Educației”, finanțarea de bază pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizațiile și alte drepturi salariale fiind asigurată din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației, conform aceleiași legi.  


Prin urmare, legislația este clară în sensul că finanțarea salariilor aferente personalului din creșe trebuia să fie asigurată de la Ministerul Educației Naționale, prin Inspectoratele Școlare către unitățile de învățământ care au arondate ca structuri cele 8 creșe din Sibiu.


În data de 14. 02.2022, Primăria Sibiu a primit o solicitare de la Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, fiindu-i cerut sprijinul pentru plata salariilor personalului din creșe aferente lunii ianuarie 2022, având în vedere că sumele necesare plății salariilor personalului din creșe nu au fost alocate Inspectoratului Școlar Județean Sibiu de către Ministerul Educației. De asemenea, se precizează în această adresă că preluarea personalului din creșe pe statele de plată a fost făcută de Ministerul Educației doar la începutul lunii februarie.


Pentru a acoperi această necorelare legislativă, pentru a sprijini sistemul local de educație și pentru ca salariații acestuia să își primească drepturile pentru munca prestată, Primăria Municipiului Sibiu a început demersurile pentru plata salariilor angajaților din creșe aferente lunii ianuarie 2022, chiar dacă sarcina legală a plății acestor salarii cădea în sarcina Ministerului Educației și Inspectoratului Școlar Județean Sibiu. Până la finele acestei săptămâni, angajații își vor primi salariile. Menționăm că și în luna ianuarie 2022 a fost aceeași situație, iar Primăria Sibiu a oferit și atunci acest sprijin, plătind salariile aferente lunii decembrie 2021.

În urma discuțiilor purtate de către doamna Inspector Școlar General, prof. Monica-Adriana Munteanu, cu doamna Primar al Municipiul Sibiu, Astrid Fodor, fondurile necesare plății salariilor aferente lunii ianuarie 2022 pentru personalul din creșe vor fi asigurate din bugetul local al Primăriei Municipiului Sibiu, urmând ca din luna februarie 2022 acestea să fie plătite din bugetul Ministerului Educației, potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.

Ordonanța de urgență nr. 100 din 15.09.2021 a modificat prevederile art. 27, alin. (1^1) din Legea Educației Național nr. 1/2011, menționând faptul că: ”creșele fac parte din sistemul național de învățământ preuniversitar și oferă copiilor antepreșcolari cu vârste cuprinse între 11 luni și 3 ani servicii integrate de educație, îngrijire și supraveghere”, fapt ce a determinat, la solicitarea Primăriei Municipiului Sibiu și prin decizia ISJ Sibiu, arondarea acestora la grădinițele cu program prelungit în interiorul cărora funcționau.

În municipiul Sibiu, creșele au fost arondate ca structuri ale grădinițelor cu program prelungit dar posturile au fost aprobate și gestionate de către Direcția de Asistență Socială a Primăriei Sibiu iar plata salariilor personalului care și-a desfășurat activitatea în aceste creșe a  fost asigurată tot prin Direcția de Asistență Socială- Primăria Sibiu.  

Ca urmare a acestui fapt și raportat la prevederile legislative în vigoare, finanțarea posturilor din creșe care vor fi preluate conform metodologiei de preluare a personalului din aceste unități și implicit alocarea surselor de finanțare aferente, începând cu luna februarie 2022, va fi asigurată din  bugetul de stat prin bugetul Ministerul Educației. În acest moment, unitățile de învățământ cărora li s-au arondat  creșe ca structuri, parcurg pașii legali conform legislației în vigoare pentru finalizarea procesului de preluare a creșelor din administrarea autorităților publice locale în sistemul de național de învățământ. 

În urma tuturor discuțiilor purtate la nivelul Inspectoratul Școlar Județean -Sibiu și Primăria Sibiu s-au întreprins demersurile necesare pentru plata salariilor  personalului din creșe pentru luna ianuarie 2022.

Mulțumim doamnei primar pentru înțelegerea acestei situații nedorite și ne cerem scuze  întregului personal din creșele din municipiul Sibiu pentru disconfortul creat prin întârzierea plăților salariilor aferente lunii ianuarie 2022.

Bogdan Trif: Victorie pentru persoanele diagnosticate cu autism! (CP)

0
Bogdan Trif

Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiul transmite următorul comunicat de presă:

 

Puțini credeau, dar ieri, în Parlament, am reușit: finanțare pentru persoanele suferinde de autism! Sunt unul dintre cei trei inițiatori ai proiectului de lege izvorât în urma unei vizite la Centrul Sfântul Casian din Mediaș

 

Ieri am reușit în Parlamentul României ceea ce nu s-a reușit în ultimii 30 de ani: copiii cu nevoi speciale, mai exact persoanele cu tulburări din spectrul autist și cu tulburări de sănătate mintală asociate vor beneficia de sprijin financiar consistent din partea statului, pentru tratarea acestor afecțiuni.

Proiectul de lege inițiat de mine, colega mea deputat PSD Laura Vicol și senatorul PSD Constantin-Bogdan Matei a fost votat în unanimitate.

Această lege era absolut necesară pentru familiile greu încercate de eforturile necesare susținerii terapiilor de recuperare. Mulți copii se pot recupera dacă au la dispoziție tratamentul adecvat și dacă acesta este acordat la timp. Sunt foarte mulți copii care nu au putut fi recuperați din cauza faptului că părinții nu au putut susține acest efort financiar. Sunt și familii care, chiar dacă au dispus de resurse financiare, nu au avut la dispoziție centre de recuperare cu personal medical specializat pentru astfel de afecțiuni.

Anul trecut, am fost, împreună cu deputatul Laura Vicol, în Mediaș, la Centrul de zi pentru copiii cu tulburări din spectrul autist Sfântul Casian, pentru a participa la o acțiune de strângere de fonduri pentru susținerea terapiei acestor copii. Acolo ni s-au explicat problemele cu care se confruntă, cea mai acută fiind lipsa finanțării acestui tip de centre. 

Puțini au crezut atunci că vom reuși, într-un timp atât de scurt, să facem un proiect de lege, să-l trecem prin comisiile de specialitate din Senat și Camera Deputaților și să obținem unanimitate de voturi atât în plenul Senatului, cât și în plenul, de ieri, al Camerei Deputaților.

Le mulțumesc colegei mele Dana Morăraș, consilier județean PSD, pentru implicare și tuturor celor care ne-au sprijinit în obținerea multor informații tehnice din acest proiect de lege!

Le mulțumesc tuturor colegilor de Parlament, indiferent de coloratura politică, pentru că au votat în unanimitate acest proiect de lege!

FOTO: Trafic blocat lângă Târnava. Două mașini s-au lovit frontal

0
accident sibiu

Traficul rutier este blocat total după ce două mașini au intrat în coliziune frontală pe DN 14, km. 48, în afară localității Tarnava.

Din primele cercetari a rezultat faptul că șoferul unui autoturism condus spre Mediaș, într-o curbă la stânga, ar fi pătruns pe contrasens, intrând în coliziune cu un alt autoturism, condus dinspre Mediaș.

În urma impactului, două persoane au fost rănite și transportate la spital.

ACTUALIZARE: Traficul rutier a fost reluat pe ambele sensuri.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD pe DN 14, Târnava la un accident rutier produs între două autoturisme.
La fața locului s-au acordat îngrijiri medicale pentru o persoană de sex feminin, de aproximativ 33 de ani, conștientă care a fost transportată la CPU Mediaș policontuzionată.”
a declarat Alina Voina,purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu