Un șofer a filmat în urmă cu două ore, un alt participant la trafic ce transporta cu ajutorul unei remorci, aproximativ 7-8 adolescenți. Evenimentul s-a petrecut pe Calea Cisnădiei și conform martorilor, așa ceva nu este posibil pe un drum public, intens circulat și în reabilitare.
Transportarea oamenilor în remorci este strict interzisă în Codul Rutier, tocmai prin prisma pericolelor ce pot apărea la o frânare mai bruscă sau chiar la intrarea remorcii în balans sau derapaj. Tocmai de aceea, sunt reglementate norme stricte de transportare a mărfurilor, prin asigurarea sa, dar și respectarea gabaritului maxim admis. Totuși, șoferul mașinii de teren a considerat că putina adrenalină a tinerilor este mai importantă decât propria lor siguranță.
Am solicitat un punct de vedere oficial din partea polițiștilor rutieri și vom reveni cu detalii!
„Cu privire la aceste imagini, politiștii Serviciului Rutier s-au sesizat din oficiu, fiind efectuate verificări în vederea depistării conducătorului auto și luare față de acesta a măsurilor legale.
Menționăm faptul că, în conformitate cu articolul 109, aliniatele 1 și 2 din OUG 195/2002R privind circulația pe drumurile publice, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se realizează direct de către polițistul rutier ori cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate, omologate și verificate metrologic.” a declarat Luciana Lazăr, purtătorul de cuvânt al IPJ SIBIU
Președintele Senatului, Anca Dragu, Șeful cancelariei Primului ministru, Sergiu Hossu și senatorul USRPLUS Claudiu Mureșan, s-au întâlnit cu subprefecții județului Sibiu, Sanda-Ligia Muntean și Laurențiu Theodoru, potrivit unui anunț făcut de reprezentații USR PLUS.
În cadrul întâlnirii au fost abordate subiecte privind digitalizarea instituției și arhivarea electronică, precum și măsurile necesare pentru creșterea gradului de vaccinare împotriva Covid 19. A fost subliniată necesitatea îmbunătățirii cadrului legislativ, astfel încât Prefectura să ducă la îndeplinire cu succes politicile promovate de Guvern.
În același timp, primarul Sibiului Astrid Fodor s-a întâlnit cu europarlamentarul Dacian Cioloș, cu ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Ciprian Teleman, cu deputatul USRPLUS Oana Țoiu, cu președinta USRPLUS, Ruxandra Cibu-Deaconu și cu consilierul local Raul Apostoiu.
Întâlnirea a avut ca subiect principal accesarea fondurilor disponibile prin PNRR, necesare dezvoltării infrastructurii informatice la nivelul municipiului Sibiu. În cadrul dezbaterilor a fost atinsă și problema serviciilor de salubritate, fiind necesare fonduri pentru dezvoltarea capacității de colectare și digitalizarea acestora.
ISU Sibiu intervine de urgență cu trei autospeciale de stingere cu apă și spumă și un echipaj SMURD în zona de câmp situată între municipiul Sibiu și localitatea Cisnădie, respectiv zona Seviș.
De asemenea, membrii SVSU Cisnădie intervin cu o autospecială de stingere. Din primele informații incendiul se manifesta generalizat la două adăposturi de animale. Animalele au fost evacuate în timp optim. O persoană cu atac de panică a primit îngrijiri medicale și a refuzat transportul la spital.
[meta_gallery_slider id=”82471″]
Incendiul a fost lichidat. Au ars două anexe gospodărești pe o suprafață de aproximativ 80 mp și aproximativ 6 tone de fân (cca 380 baloti) depozitat în anexele gospodărești. Aproximativ 30 de păsări și 3 câini ciobănești de rasă au fost salvați din calea focului.
Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de folosirea focului deschis în spații deschise.
Copreşedintele USR PLUS Dacian Cioloş a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că partidul său nu intenţionează să iasă de la guvernare.
„Eu m-am întâlnit cu Vlad Voiculescu (…) am avut discuţii interne, legate de partid, de organizarea internă, de alegerile interne, nu legate de Guvern şi retragerea de la guvernare. Şi eu vă spun foarte clar şi cred că a reieşit şi din ce am spus până acum: nu avem intenţia să ieşim de la guvernare atâta vreme cât suntem acolo ca să putem împinge reforme şi, din punctul meu de vedere, încă nu ne-am folosit toate resursele ca să împingem reformele la care ne-am angajat în programul de guvernare. Deci vom rămâne acolo pe redute şi ne vom bate atâta vreme cât încă avem convingerea că putem lua aceste decizii de reforme”, a anunţat Dacian Cioloş.
Cioloş a reamintit că îşi doreşte o evaluare a Guvernului Cîţu în octombrie, după terminarea alegerilor interne în USR PLUS şi PNL şi, totodată, crede că sunt posibile şi remanieri în cadrul Executivului.
„Va fi inevitabil ca din octombrie încolo, în cel mai scurt timp, să avem o proprie evaluare a felului în care funcţionează Guvernul şi aici nu e vorba de remanieri sau doar de remanieri, ci în general de felul în care funcţionează Guvernul, în care funcţionează Coaliţia din perspectiva rezultatelor şi aici va trebui să vedem ce avem de făcut inclusiv cu miniştri de-ai noştri, din USR PLUS, ca să folosim mai mult pârghiile directe pe care le avem în Guvern, pentru a împinge reforme pe care noi ni le dorim, ca să putem avea pretenţii mai mari de la colegii noştri de Coaliţie”, a arătat Cioloş.
Vicepremierul Dan Barna a anunțat pe pagina sa de Facebook că a susținut astăzi aprobarea de către Guvern a Hotărârii prin care Spitalul Militar Sibiu va avea un pavilion nou – bloc chirurgical politraumă.
„Capacitatea și calitatea serviciilor medicale disponibile în Sibiu va fi îmbunătățită. În ședința de Guvern de astăzi a fost aprobată Hotărârea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Realizare pavilion nou – bloc chirurgical politraumă din cazarma 1044 Sibiuˮ: bit.ly/3z3d6Sn
La nivelul Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu s-au luat măsuri suplimentare pentru ca cea de a 28-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru să se desfășoare în bune condiții, fără incidente.
Pe perioada Festivalului Internațional de Teatru Sibiu, 20 – 29 august 2021, polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu acționează pentru siguranța participanților și a traficului rutier, în toate zonele de desfășurare.
Pentru menținerea ordinii și liniștii publice în zonele de desfășurare ale festivalului, polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu acționează în sistem integrat cu polițiști locali ai Poliției Locale Sibiu și jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Sibiu.
Pe lângă polițiștii din dispozitivul curent, vor fi asigurate rezerve de intervenție, în funcție de evoluția situației operative, în care sunt angrenați și polițiștii Serviciului de Acțiuni Speciale Sibiu.
Printre măsurile aplicate la nivelul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu amintim: – intensificarea acţiunilor de patrulare pe mijloacele de transport în comun din zonele cu afluenţă numeroasă de persoane, pentru combaterea tâlhăriilor, furturilor de/din bagaje şi din buzunare; – depistarea şi luarea măsurilor legale faţă de persoanele care prin comportament sau activităţile pe care le desfăşoară, afectează climatul de siguranţă publică; – restricţionarea şi, după caz, devierea traficului rutier pe traseele şi zonele de desfăşurare a manifestărilor artistice.
Pentru siguranță în trafic, polițiștii recomandă : – Utilizarea mijloacelor de transport în comun în detrimentul autoturismelor personale în contextul în care derularea FITS atrage creșterea valorilor de trafic atât în municipiul Sibiu, cât și în împrejurimi; – Informarea asupra restricțiilor de trafic impuse pe anumite străzi sau bulevarde; – Respectarea semnalelor polițiștilor rutieri aflați în trafic pentru dirijarea circulației; – Respectarea normelor rutiere.
Pentru siguranţa dumneavoastră, poliţiştii recomandă: – Parcaţi vehiculele în spaţiile sau parcările special amenajate! În autoturisme nu trebuie lăsate la vedere bunuri de valoare! – Aveţi grijă de bunurile pe care le aveţi asupra dumneavoastră când vă aflaţi în mulţime, în magazine, în mijloacele de transport în comun; – Este bine să fiţi prudenţi în relaţiile cu persoanele cunoscute întâmplător; Nu afişaţi ostentativ bunurile de valoare atunci când vă aflaţi în locuri publice! Nu răspundeţi la provocări cu violenţă, încercaţi să evitaţi conflictele, iar dacă nu reuşiţi, sunaţi de urgenţă la numărul 112, apel gratuit! Nu consumaţi în exces băuturi alcoolice, comiterea faptelor antisociale poate fi înlesnită de consumul de alcool!
Nu vă lăsaţi copiii nesupravegheaţi! Dacă observaţi lipsa copilului, adresați-vă imediat celui mai apropiat polițist pe care îl întâlniți sau sunaţi la numărul de urgenţă 112! Este bine ca cei mici să cunoască numele complet al părinţilor, numărul de telefon, precum şi adresa de domiciliu, deoarece, la astfel de evenimente, riscul de a se rătăci creşte.
În caz de nevoie, apelați cu încredere la noi! Atunci când sunteţi martorii unor fapte antisociale sau aţi fost victima unei infracțiuni, nu ezitaţi să vă adresaţi celui mai apropiat echipaj de poliţie sau să apelaţi numărul unic de urgenţă 112!
Asociaţia Culturală „Arhetipuri: Datini, Muzică, Rost” în parteneriat cu Muzeul ASTRA şi Mişcarea de Rezistenţă organizează, în perioada 21 – 22 august 2021, Festivalul Tarafuri şi Fanfare, ediţia a XVI-a.
Muzeul ASTRA vă invită şi în acest an să participaţi la un eveniment cultural care va recompune atmosfera târgurilor de odinioară şi a satelor de ieri: cu bucate alese, pregătite de socăciţe iscusite şi, mai ales, cu muzicanţi fără pereche.
„Ce este rânduiala? O putem defini ca pe o deprindere a unei comunități, o uzanţă transmisă de la o generație la alta. Odinioară, nimeni nu îndrăznea să încalce o astfel de ordine, iar cei care cutezau a ieşi doar un pic din rost intrau în gura satului, erau stigmatizaţi. Însă putem observa că, la începutul secolului trecut, folcloristul Artur Gorovei sublinia: „mulți spun că neamul nostru românesc este împărțit în două clase, dacă nu dușmane, dar măcar cu totul străine una de cealaltă, așa de străine ca și cum ar fi două popoare deosebite: lumea de la țară și cea de la orașe”. Satele României de astăzi îşi pierd tot mai mult aceste convenienţe care fac diferenţa dintre rural şi urban. Se adaptează, se modernizează, integrează mutaţii culturale, iar cele două lumi, despre care relata folcloristul Gorovei că erau cu totul diferite, nu mai sunt îndepărtate din foarte multe puncte de vedere. Cine mai trăieşte astăzi în rânduială? Cine mai cunoaşte aceste uzanţe? Avem pe cine să întrebăm în satele noastre despre ce mai este şi ce nu este specific unui loc? Încă da! Bătrânii vorbesc cu bucurie despre tinereţile lor şi despre cum s-a schimbat lumea. Păstrătorii de datini au avut grijă să transmită valorile imateriale, dar şi pe cele materiale caracteristice locului. Lăutarii, la rândul lor, au fost şi vor rămâne purtătorii unui patrimoniu cultural local specific satelor din care provin. Ei deţin un pattern tradiţional, vor să ducă mai departe moştenirea de breaslă, prin urmaşii lor, sunt conservatori, perpetuează obiceiurile locale cu o forţă uluitoare atunci când li se permite. Dacă sunt întrebaţi despre rânduielile specifice botezului, nunţii, înmormântării, vor deschide tolba cu amintiri şi cu muzici de demult, transformându-se, pe dată, în «enciclopedii vii». Deapănă istorii prin cânt, zâmbind duios anilor ce s-au dus. Vă invităm să cunoaşteţi astfel de oameni preţioşi la cea de-a XVI-a ediţie a Festivalului Tarafuri şi Fanfare”, declară dr. Luminiţa Tucă, cercetător etnolog, preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Culturale „Arhetipuri: Datini, Muzică, Rost”.
Cine sunt cei care pot descrie fără să stea pe gânduri o lume în prag de uitare? Taraful Muscurici-Enoiu, județul Gorj, Taraful din Băbiciu, judeţul Olt, Nea Emil Zamfir, lăutarul din Corabia, judeţul Olt, Fanfara Turnişor – Neppendorfer Blaskapelle, judeţul Sibiu, Muzicanți și dănțăuși de pe Valea Idicelului, județul Mureș, Comunitatea din Vinerea, județul Alba, Grupul de Muzică Tradiţională Românească „Junii”, judeţul Sibiu, Muzicanţii din Dobroteşti, judeţul Teleorman, Comunitatea din Gura Râului, judeţul Sibiu.
Vă invităm, aşadar, sâmbătă, 21 august între orele 11:00 şi 15:30 şi duminică, 22 august 2020, între orele 12:00 şi 17:00, la Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului (Târgul de ţară), la Festivalul Tarafuri şi Fanfare. Veniţi să petrecem până seara la sărbătoarea muzicii ţărăneşti! Veniţi să vă convingeţi că muzica tradiţională n-are pereche-n lume!
Evenimentul cultural este organizat în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2. Distanţaţi fizic, uniţi prin cultură!
Acţiunile Muzeului ASTRA sunt posibile cu finanţarea Consiliului Judeţean Sibiu.
Program Festivalul Tarafuri şi Fanfare, ediţia a XVI-a, 21 – 22 august 2021 Sâmbătă, 21 august 2021 Târgul de ţară, orele 11:00–15:30
Deschiderea evenimentului cultural Orele 12:00 –15:00 Povestiri despre preparatele specifice satului de ieri: cu socăcițele de la Vinerea, județul Alba; dialog cultural, muzical şi cu tematică gastronomică deschis tuturor invitaţilor. Ateliere de meşteşuguri tradiţionale: confecţionat instrumente muzicale şi piese de port popular. Orele 11:00 –15:30 Dialog muzical tradițional. Participă: Comunitatea din Vinerea, județul Alba; Lăutarii din Băbiciu, județul Olt; Nea Emil Zamfir, lăutarul din Corabia, judeţul Olt; Muzicanţii din Dobroteşti, județul Teleorman; Comunitatea din Gura Râului, judeţul Sibiu.
Duminică, 22 august 2021 Târgul de ţară, orele 12:00 – 17:00
Orele 12:00 – 15:00. Ateliere de meşteşuguri tradiţionale: confecţionat instrumente muzicale şi piese de port popular. Ateliere gastronomice cu degustare (până la epuizarea porţiilor). Orele 12:00 –14:00 Obiceiuri de ieri şi de azi: rânduieli din sate de la leagăn la mormânt: dialog cultural-muzical deschis tuturor invitaţilor. Orele 13:30 – 17:00 Dialog muzical tradițional. Participă: Comunitatea din Vinerea, județul Alba; Muzicanți și dănțăuși de pe Valea Idicelului, județul Mureș; Taraful Muscurici-Enoiu din Pîrîu de Pripor (Godineşti), judeţul Gorj; Lăutarii din Băbiciu, judeţul Olt; Comunitatea din Gura Râului, judeţul Sibiu, Nea Emil Zamfir, lăutarul din Corabia, judeţul Olt; Grupul de Muzică Tradiţională Românească „Junii”, judeţul Sibiu; Muzicanţii din Dobroteşti, judeţul Teleorman; Fanfara Turnişor-Neppendorfer Blaskapelle, județul Sibiu.
Traficul rutier pe DN 7, la km 247, în zona localității Boița este blocat pe sensul Vâlcea – Sibiu.
Conform primelor date, roata unui camion s-a desprins și a ajuns pe contrasens unde a lovit un autoturism.
În zonă se circulă în regim alternativ pe sensul Sibiu – Vâlcea. Circulați cu prudență în zona de producere a evenimentului rutier și respectați indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului.
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.
La data de 19 august, în jurul orei 01:00, polițiștii rutieri au depistat în trafic un conducător auto aflat sub influența băuturilor alcoolice. Autoturismul, la volanul căruia se afla un sibian în vârstă de 40 de ani, a fost oprit pentru control în trafic pe str. Prelungirea Mihai Viteazu din Șelimbăr. Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest iar valoarea indicată a fost de 1,07 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Un alt conducător auto aflat sub influența băuturilor alcoolice a fost depistat pe DN7C, în Cârțișoara, de către polițiștii Secției nr. 4 Poliție Rurală Porumbacu de Jos. Conducătorul auto, un bărbat din Făgăraș, în vârstă de 31 de ani, a fost testat cu aparatul etilotest iar valoarea indicată a fost de 1,30 mg/l alcool pur în aerul expirat.
La data de 17 august, în jurul orei 17:50, polițiștii din cadrul Secției nr. 1 Poliție Rurală Șelimbăr au oprit pentru control în trafic, în localitatea Șura Mică, un autoturism. În urma verificărilor efectuate, polițiștii au stabilit că autoturismul era condus de bărbat în vârstă de 39 de ani, localnic, care nu deținea permis de conducere. Totodată, cu privire la mașină s-a stabilit că nu este înmatriculată și are aplicat număr fals de înmatriculare. Având în vedere aspectele constatate, polițiștii au întocmit actele premergătoare efectuării de cercetări penale cu privire la săvârșirea infracțiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere și punerea în circulație a unui auto neînmatriculat și cu număr fals de înmatriculare, fiind luată și măsura reținerii pentru 24 de ore a bărbatului în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Sibiu. Acesta a fost prezentat ieri, 18 august, Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu care a dispus măsura arestului la domiciliu pentru 30 de zile.
Val de condoleanțe pe rețelele de socializare, după ce Ciprian, un tânăr stomatolog din Sibiu a murit în cursul zilei de ieri. Acesta a fost implicat într-un accident de motocicletă la începutul lunii iulie.
Tânărul de 35 de ani a fost lovit de o mașină în timp ce se deplasa pe motocicletă pe strada Moldoveanu din Sibiu. În urma impactului, acesta a fost grav rănit și a fost transportat la spital. A stat mai bine de o lună și jumătate internat în stare gravă, timp în care familia, prietenii și internauții pasionați de motociclete au căutat persoane dornice să doneze sânge.
Tatăl tânărului a postat un mesaj sfâșietor, unul pe care nici un părinte nu ar trebui să-l gândească sau să-l trăiască. „De azi, băiatul meu, dr. Adrian Ciprian a plecat la Domnul. Avea 35 de ani și a absolvit două facultăți de medicină.”
Jurnaliștii Sibiu Independent transmit condoleanțe familiei și prietenilor!
„La mai bine de o luna după un accident în care un șofer neatent nu a acordat prioritate, iubitul meu frate a părăsit lumea aceasta. Zâmbea mereu și dorea tot timpul sa fie bun în ceea ce face și reușea asta.O sa ii simt lipsa atât eu cat și toate persoanele dragi și ma voi gândi mereu la cat de minunat era.Regret fiecare clipa care nu am petrecut-o alături de el.Aveți grija de voi, trăiți viata și iubiții pe cei dragi, nu știm niciodată când nu vom mai avea ocazia! Love you Bro, always ! „ a scris fratele lui Adrian pe pagina de Facebook
„Vedeți acest zâmbet frumos si increzator??? Acest zambet perfect pentru mine se datoreaza lui Beldean Adrian Ciprian , un medic chirurg si stomatolog foarte bun care a depus mult timp, efort si grija. In toti acesti ani in care am colaborat impreuna la dantura mea, am devenit prieteni, avem atatea momente memorabile impreuna. Acest zambet frumos il datorez lui, datorita lui, in prezent zambesc cu incredere!Nu i-am mulțumit îndeajuns lui Cipri pentru asta…. de fiecare daca cand o sa zâmbesc in oglinda o sa imi amintesc de el cu mare tristete dar si cu mult drag. Mulțumesc domnului ca ai aparut in viata mea si regret enorm ca mi te-a luat prea devreme We still had so much things to do my friend…why did u had to go? I’ll be missing you „ a postat o fostă clientă a lui Adrian
„Salutare tuturor. Beldean Adrian Ciprian = sibian, stomatolog, tata și motociclist se lupta de mai multe zile sa rămână împreună cu noi în urma unui accident grav. Acum are nevoie de sânge.Este internat la Spitalul Municipal Sibiu, are nevoie de sânge și este înregistrat la CTS Sibiu.” a postat un alt motociclist pe o pagină de profil.
Un autoccident s-a produs în această dimineață pe DN 1 km 301+100, lângă giratoriul Parcului Industrial din apropierea localității Veștem.
În urma impactului, stâlpul electric a căzut pe carasobil, blocând sensul Sibiu – Brașov. În evenimentul rutier au fost implicate un autoturism și o platformă de 7,5 tone.
Din primele cercetări, pe fondul neasigurării de către șoferul platformei la schimbarea benzii de mers, a lovit autoturismul care circula pe banda 1, pe același sens. Mașina a fost proiectată într-un stâlp care a căzut pe carosabil, ocupând banda 2 de deplasare a ambelor sensuri de mers.
Șoferul platformei este un sibian de 58 de ani, iar al autoturismului este un cetățean străin, de 62 de ani.
La această oră, traficul rutier a revenit la normal.
Cisnădianca Daria-Ioana Covrig a fost felicitată, în mod personal, de către Gheorghe Huja, primarul Cisnădiei pentru rezultatele ei impebecabile la examenul de Bacalaureat, de anul acesta, dar și de la Evaluarea Naționlă.
Cisnădia se poate mândri, deseori, cu elevi de 10 la Bacalaureat și Evaluare Națională. Anul acesta, Daria-Ioana Covrig a fost cisnădianca răsplătită cu nota maximă pentru strădaniile ei, la examenul scris al BAC-ului. Pe această cale doresc să o felicit înca o dată și să-i urez mult succes în viitor! Daria va studia la mii de kilometri distanță de plaiurile natale, în Olanda, la Tilburg University – a scris primarul pe pagina sa de facebook
DARIA COVRIG: “dacă ar trebui să aleg câteva cuvinte-cheie referitoare la pregătirea pentru Bacalaureat, acestea ar fi: perseverență, consistență, voință, disciplină și, evident, studiu asiduu“- Vezi AICI știrea completă
Lucrările de modernizare și reabilitare din cartierul Vasia (Mediaș) sunt la un pas de finalizare. În acest context, Gheorghe Roman, primarul municipiului Mediaș s-a consultat cu locatarii din zonă cu privire la amenajarea amenajarea zonelor verzi, montarea băncilor și a coșurilor pentru gunoi, plantarea unui număr de 80 de copaci de diverse dimensiuni.
Deoarece investiția pe care Primăria Mediaș o derulează în cartierul Vasia se apropie de final, am stabilit o întâlnire cu medieșenii care locuiesc în zonă.Scopul principal al acesteia a fost acela de a ne pune de acord asupra ultimelor detalii (amenajarea zonelor verzi, montarea băncilor și a coșurilor pentru gunoi, plantarea unui număr de 80 de copaci de diverse dimensiuni) pe care trebuie să le parcurgem până la recepția finală a lucrării. A fost o lucrare grea care a produs mult disconfort.Le mulțumesc tuturor medieșenilor care locuiesc în cartierul Vasia pentru înțelegerea și pentru susținerea arătate – a declarat Gheorghe Roman, primarul municipiului Mediaș
Astăzi, 18 august, s-a desfășurat proba E.d) – proba la alegere a profilului și specializării. Rata de participare a fost de 77,36%.
Astfel, dintre cei 477de candidaţi înscrişi pentru susţinerea testului scris la una dintre cele 10 discipline (Biologie – 271, Chimie – 10, Fizică – 24, Geografie – 125, Informatică – 3, Logică şi argumentare – 29, Sociologie – 7 şi Psihologie – 8), s-au prezentat 369 candidaţi (Biologie – 213, Chimie – 5, Fizică – 18, Geografie – 94, Informatică – 2, Logică şi argumentare – 24, Sociologie – 6 şi Psihologie – 7), 108 de candidaţi au absentat (Biologie – 58, Chimie – 5, Fizică – 6, Geografie – 31, Informatică – 1, Logică şi argumentare – 5, Sociologie – 1 şi Psihologie – 1). 227 de candidați au proba recunoscută,
Nu au existat candidați care să susțină examenul cu subiectele de rezervă sau care să fie eliminați din examen pentru fraudă sau tentative de fraudă.
Subiectele și baremele de corectare au fost publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.
Următoarea probă vor avea joi, 19 august 2021, la limba și literatura maternă
Primele rezultate vor fi afișate marți, 31 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse în ziua de 31 august 2021 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 3 septembrie 2021.
Peste 100 de sportivi au luat startul sâmbătă 14 august 2021 la Mediaș, în cadrul primei ediții a XCO, o competiție de ciclism pentru copii. Concursul a fost organizat de către Asociația Mediaș 750 de ani, în parteneriat cu A.C.S. Next Sports Blăjel, Primăria Municipiului Mediaș și Asociația de Turism și Ecologie DIANTHUS. Acțiunea a fost cofinanțată de către Consiliul Județean Sibiu.
Competiția s-a adresat copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani, respectiv cadeților și juniorilor. Pe cele două trasee amenajate de către organizatori, cu o lungime de 3.2, respectiv 2.6 km au luat startul sportivi legitimați din mai multe orașe: București, Cernavodă, Cluj Napoca, Pitești, Făgăraș, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Greci, Cisnădie, Baia Sprie, Odorheiu Secuiesc, Mediaș, Gageni, Sighișoara, Deva, Pitești, Blăjel, Brașov, Alba Iulia, Voluntari, Roșu, Târgu Secuiesc, Curtea de Argeș.
Ziua de vineri, 13 august a oferit ocazia copiilor și părinților care au poposit în municipiul Mediaș să cunoască mai multe detalii despre istoria medievală a burgului săsesc de pe Târnavă, printr-un tur ghidat la fortificația medievală și la biserica Sf. Margareta, precum și la turnurile vizitabile ale cetății Mediaș.
La finalul competiției a avut loc premierea, unde au fost desemnați câștigătorii locurilor 1, 2 și 3 din cadrul fiecărei categorii: Fabian Alexandru Cușnir, Eduard Popescu și Timotei Petre (categoria D2 băieți); Amalia Maria Dragomir, Lili Vass și Sofia Katerina Diaconu (categoria D2 fete); Tudor Trif, Filip Son și Octavian Ioan Dragomir ( categoria D1 băieți); Mădălina Voluta și Eva Maria Bugean (categoria D1 fete); Tudor Alexandru Vlad, Davis Festeu și Matei Năstase (categoria C băieți); Diana Maia Faur, Diana Maria Anorocioaiei și Ana Văduva (categoria C fete); Balazs Orba, Roland Szigyarto și Andrei Emil Marinescu (categoria B băieți); Raluca Andreea Aanei, Raluca Maria Rotaru și Smaranda Catina Petrișor (categoria B fete); Theodor Vasile Pridon, Andrei Tudor Kocsis și Luca Bodareu (categoria A băieți); Iana Alesia Balteș, Silvia Maria Posea și Flavia Bunea (categoria A fete); la categoria cadet băieți: Răzvan Corin Micu, Emil Istvan Ercsei și Alexandru Stupar; categoria cadet fete: Wendy Bunea și Miruna Mada. Fondul total de premiere a fost în valoare de 13.600 de lei.
Gheorghe Roman, primarul municipiului Mediaș, prezent la eveniment a declarat: Vreau să le mulțumesc sponsorilor și voluntarilor implicați în desfășurarea evenimentului. Consider că trebuie să încurajăm generațiile tinere, care doresc să se afirme în sportul de performanță. Primăria Mediaș va continua să fie un partener pentru astfel de inițiative.
Evenimentul s-a bucurat și de sprijinul sponsorilor: ATI Bike Med, SN Deco Group, SC Sutech SRL, S.N.G.N. Romgaz SA, SC Ostenweg Sysplan SRL.
Peste 100 de sportivi au participat la prima ediție a XCO Mediaș
Peste 100 de sportivi au luat startul sâmbătă 14 august 2021 la Mediaș, în cadrul primei ediții a XCO, o competiție de ciclism pentru copii. Concursul a fost organizat de către Asociația Mediaș 750 de ani, în parteneriat cu A.C.S. Next Sports Blăjel, Primăria Municipiului Mediaș și Asociația de Turism și Ecologie DIANTHUS. Acțiunea a fost cofinanțată de către Consiliul Județean Sibiu.
Competiția s-a adresat copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 14 ani, respectiv cadeților și juniorilor. Pe cele două trasee amenajate de către organizatori, cu o lungime de 3.2, respectiv 2.6 km au luat startul sportivi legitimați din mai multe orașe: București, Cernavodă, Cluj Napoca, Pitești, Făgăraș, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Greci, Cisnădie, Baia Sprie, Odorheiu Secuiesc, Mediaș, Gageni, Sighișoara, Deva, Pitești, Blăjel, Brașov, Alba Iulia, Voluntari, Roșu, Târgu Secuiesc, Curtea de Argeș.
Ziua de vineri, 13 august a oferit ocazia copiilor și părinților care au poposit în municipiul Mediaș să cunoască mai multe detalii despre istoria medievală a burgului săsesc de pe Târnavă, printr-un tur ghidat la fortificația medievală și la biserica Sf. Margareta, precum și la turnurile vizitabile ale cetății Mediaș.
La finalul competiției a avut loc premierea, unde au fost desemnați câștigătorii locurilor 1, 2 și 3 din cadrul fiecărei categorii: Fabian Alexandru Cușnir, Eduard Popescu și Timotei Petre (categoria D2 băieți); Amalia Maria Dragomir, Lili Vass și Sofia Katerina Diaconu (categoria D2 fete); Tudor Trif, Filip Son și Octavian Ioan Dragomir ( categoria D1 băieți); Mădălina Voluta și Eva Maria Bugean (categoria D1 fete); Tudor Alexandru Vlad, Davis Festeu și Matei Năstase (categoria C băieți); Diana Maia Faur, Diana Maria Anorocioaiei și Ana Văduva (categoria C fete); Balazs Orba, Roland Szigyarto și Andrei Emil Marinescu (categoria B băieți); Raluca Andreea Aanei, Raluca Maria Rotaru și Smaranda Catina Petrișor (categoria B fete); Theodor Vasile Pridon, Andrei Tudor Kocsis și Luca Bodareu (categoria A băieți); Iana Alesia Balteș, Silvia Maria Posea și Flavia Bunea (categoria A fete); la categoria cadet băieți: Răzvan Corin Micu, Emil Istvan Ercsei și Alexandru Stupar; categoria cadet fete: Wendy Bunea și Miruna Mada. Fondul total de premiere a fost în valoare de 13.600 de lei.
Gheorghe Roman, primarul municipiului Mediaș, prezent la eveniment a declarat: Vreau să le mulțumesc sponsorilor și voluntarilor implicați în desfășurarea evenimentului. Consider că trebuie să încurajăm generațiile tinere, care doresc să se afirme în sportul de performanță. Primăria Mediaș va continua să fie un partener pentru astfel de inițiative.
Evenimentul s-a bucurat și de sprijinul sponsorilor: ATI Bike Med, SN Deco Group, SC Sutech SRL, S.N.G.N. Romgaz SA, SC Ostenweg Sysplan SRL.
Asistența maternală- calea nobilă de la ”a nu fi ” la ”a fi iubit”!
Asistența maternală este una dintre cele mai frumoase alternative prin care statul poate să ofere unui copil care are nevoie de apartenența la un cămin iubitor șansa de deveni un membru al unei familii primitoare .Sa fii asistent maternal înseamnă să ai multă noblețe si iubire față de semenii tăi cei mai vulnerabili-copiii.
DGASPC Sibiu promovează constant profesia de asistent maternal și implementează la nivel județean proiectul TEAM-UP ”Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”. În prezent sunt angajați 153 asistenți maternali dintre care pe acest proiect sunt 43 AMP care au în grijă 49 de copii, iată deci că pentru acești 49 de copii viața le-a surâs din nou și i-a îmbrățișat cu iubire părintească.
Pentru a încuraja persoanele cu suflet mare de a deveni asistent maternal, vă oferim câteva mărturii de la colegii noștri asistenți maternali profesioniști:
„Despre activitatea asistentului maternal se pot spune și scrie multe, însă eu nu o pot descrie ca pe o activitate profesională, ci aș numi-o „activitatea sufletului”. Să faci parte din viața unui copil este un lucru deosebit, să ajungi să-i cunoști nevoile, lipsurile, să-i cunoști fricile, să-i oferi afecțiune, să mergi tu în lumea lui de copil, să-l echilibrezi emoțional și să-i oferi încredere în el …atunci veți înțelege de ce am numit-o „activitatea sufletului”.Bucuria și satisfacția personală o ai atunci când un copil te îmbrățișează și-ți spune „Știi, eu te iubesc mult pe tine!”. De când practic această meserie, în viața mea și a familiei mele s-a produs o schimbare în sensul pozitiv al cuvântului. Am învățat să vedem mai departe de noi, de nevoile noastre, să fim mai empatici și să dăruim mai mult. Acești copii sunt o bucurie și suntem recunoscători că putem face parte din viața lor”
Bădilă Ghiorghița (AMP din anul 2004)
„Copiii reprezintă bucurie, energie, vis și inocența, cel mai frumos mod de a exprima dragostea, lucru cel mai de preț în viață. Copiii iubesc necondiționat și construiesc o lume mai bună, de aceea este mare nevoie de noi, de asistenții maternali, pentru a le oferi un mediu propice în care acești copii, îngeri cu aripi frânte, să poată să învețe să zboare în viață. Dincolo de efortul depus, de grija purtată, de responsabilitatea mare care implică creșterea și educarea unui copil, să nu uităm că avem posibilitatea de a forma oameni și de a le oferi alt viitor și alta perspectivă asupra vieții. Ce poate fi mai de preț decât acest lucru? Copiii se cresc cu dragoste și răbdare, sentimente care se regăsesc în noi din plin, așa că fiecare ar putea sa îmbrățișeze o astfel de meserie și să se implice pentru a face o lume mai frumoasă. Pe acest drum nu suntem singuri, ci primim îndrumare și susținere din partea celor de la Serviciul Management de Caz pentru Asistență Maternală care se implică activ pentru ca lucrurile sa fie mai ușoare. Sunt asistent maternal de mulți ani și nu regret deloc alegerea făcută pentru că tot efortul mi-a fost răsplătit și încurajez pe cât mai multe persoane să-mi urmeze exemplul. Vă încurajez să faceți lucruri care contează cu adevărat în viață, iar creșterea și educarea unui copil este cu adevărat cel mai important lucru și puteți avea această posibilitate devenind asistent maternal.”
Frîncu Ana (AMP din anul 1999)
„Sunt asistent maternal profesionist din anul 2003. Nu aș spune că este o meserie ușoară, însă și atunci când ne creștem propriii copii, când întâmpinăm greutăți mari și satisfacțiile sunt pe măsură. Cine poate ajuta un copil să se dezvolte fizic și emoțional face un lucru care poate avea un impact puternic în viitor, în familie și în societate. Am crescut 4 copii și i-am ajutat să își descopere calitățile și talentele, să se pregătească pentru viață. Dacă veți cultiva dragostea și bunătatea într-un copil veți aduna dragoste și bunătate și veți fi și voi bucuroși și mulțumiți de voi înșivă.”
Balla Virgil Mihai (AMP din anul 2003)
„Fac ceva ce contează…mai bine spus, contează mai mult decât alte joburi care mi s-au oferit. Poate nu contează acum, în minutul acesta, dar în timp, zi de zi, eu formez vieți. Dacă un copil va ajunge în viitor un extraordinar adult, este că am fost și eu prezentă puțin. Și este un privilegiu când poți sa faci parte din acest drum lung în care un copil fără viitor ajunge să aibă un viitor cu ajutorul tau.”
”De ce am ales să fiu asistent maternal? Vă răspund cu o întrebare, provocare. La ce v-ați gândit atunci când ați văzut un copil într-o intersecție cerșind? Având deja un copil in plasament, eu m-am gândit că poate fi el în locul celui care cerșea și atunci mi-am dat seama că orice suflet de copil ajuns în casa noastră va avea un viitor mult mai bun. Acesta este un motiv. Celălalt motiv este ca vreau să fac ceva pe lumea asta care să conteze cu adevărat(…)”
Familia Vartolomei Iulian și Lidia Estera (AMP din anul 2020)
Pentru detalii suplimentare privind condițiile de accedere la această minunată profesie, vă încurajăm să ne contactați la sediul DGASPC Sibiu, str.Mitropoliei nr 2, tel 0269 232066.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS) prezintă, începând din 20 august, o serie de reprezentații excepționale ale artiștilor din România, opere ale unor apreciați regizori și puneri în scenă ale teatrelor românești renumite.
Regizorii Silviu Purcărete, Alexandru Dabija, Eugen Jebeleanu, alături de instituții culturale de prestigiu – Opera Națională Română din Timișoara, Teatrul Național „Vasile Alecsandri“ din Iași, Teatru Mic, Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați, Teatrul Național „Radu Stanca” – sunt prezențe notabile în programul celei de-a XXVIII-a ediții a FITS.
Teatrul Național „Vasile Alecsandri“ din Iași cu „Plugarul și moartea”
Prima zi de Festival va aduce în fața publicului un spectacol extraordinar creat de Silviu Purcărete. „Plugarul și moartea”, text după Johannes von Tepl, regia Silviu Purcărete, scenografia Dragoș Buhagiar, muzica originală Vasile Șirli va fi prezentat în 20 august, ora 18:00, la Centrul Cultural „Ion Besoiu” din Sibiu și transmis în direct.
Producția Teatrului Național „Vasile Alecsandri“ din Iași îi are în distribuție pe Călin Chirilă, Diana Chirilă; Petronela Grigorescu, Irina Răduțu Codreanu, Mălina Lazăr, Ioana Aciobăniței, Camelia Bogleș, Smaranda Hăisan, Robert Agape, Marian Alexandru Chiculiță, Flavius Grușcă, Alexandru Maxim, Valentin Mocanu. Cântă: Diana Chirilă, Diana Roman, Livia Iorga, Oana Sandu, Mălina Lazăr, Ioana Aciobăniței, Camelia Bogleș, Smaranda Hăisan.
Teatru Mic și „Legături primejdioase”
Teatru Mic prezintă în 20 august, ora 17:00, la Fabrica de Cultură IACM Construcții SA– UniCredit – Sala Lulu, spectacolul „Legături primejdioase”. Regizat de Cristi Juncu, spectacolul ilustrează, într-un cadru feeric imaginat de scenografa Cristina Milea, o poveste despre un joc de intrigi amoroase.
Distribuția – Florin Piersic Jr., Diana Cavallioti, Alina Rotaru, Cezar Grumăzescu, Silvana Mihai, Ana Bianca Popescu, Rodica Mandache, Beatrice Peter, Ionuț Vișan – este o garanție a unui spectacol de succes.
TNRS și „Faust”, în regia lui Silviu Purcărete
„Faust”, după J. W. Goethe, în regia lui Silviu Purcărete, un veritabil spectacol fenomen, producție a Teatrului Naţional „Radu Stanca” Sibiu, nu putea lipsi din programul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
Cu Ofelia Popii, în rolul lui Mephisto, și cu Miklós Bács, în rolul lui Faust, spectacolul care nu contenește să umple sălile de teatru la fiecare reprezentație, se va juca în 20 august, ora 21:00, și în 21 august ora 22:00, la Fabrica de Cultură IACM Construcții SA– UniCredit – Sala Faust.
Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați cu „Salba Dracului”
„Salba Dracului”, de Vasile Alecsandri, este spectacolul savuros cu care Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galați este prezent la FITS 2021. În regia lui Alexandru Dabija, cu Nicu Mihoc, Florin Toma, Petronela Buda, Ciprian Brașoveanu, Radu Horghidan, Vlad Ajder, Vlad Volf, Ștefan Forir, Oana Mogoș, Flavia Călin, Elena Anghel, Ionuț Moldoveanu, Oana Preda, Răzvan Clopoțel, „Salba Dracului” va fi un bun și oportun prilej de a ne reîntâlni cu umorul sănătos, cu farmecul nedisimulat.
Spectacolul va avea loc în 21 august, ora 17:00, la Fabrica de Cultură IACM Construcții SA– UniCredit – Sala Lulu.
Opera Națională Română din Timișoara cu „La Serva padrona”
Sâmbătă și duminică, Opera Națională Română din Timișoara va fi prezentă la FITS cu spectacolul excepțional de operă „La serva padrona”, în regia artistică a lui Silviu Purcărete, muzica: Giovanni Battista Pergolesi, libretul: Gennaro Federico, conducerea muzicală: Mihnea Ignat, scenografia: Dragoș Buhagiar, concert maeștri: Ovidiu Rusu, Corina Murgu și în distribuție Serpina – Narcisa Brumar; Uberto – George Proca; Vespone – Cristian Rudic.
Spectacolul este prezentat în limba italiană, cu traducere în limbile română și engleză, la Fabrica de Cultură IACM Construcții SA– UniCredit – Sala Eugenio Barba, în 21 august la ora 20:00, și în 22 august la ora 17:00, când va fi transmis și online în direct.
„Itinerarii. Într-o zi lumea se va schimba”
„Itinerarii. Într-o zi lumea se va schimba”, o producție ARCUB – The Centre for Cultural Projects of Bucharest Municipality, Compagnie des Ogres, în regia lui Eugen Jebeleanu, cu Ioana Bugarin, Nicholas Cațianis, Clémence Laboureau, Radouan Leflahi, Ilinca Manolache, Claire Puygrenier, Alex Călin, va fi prezentat în română, franceză, germană și berberă, cu traducere în limbile română și engleză. Spectacolul este laureat al premiilor UNITER.
Reprezentația va avea loc în 22 august, ora 19:00, la Fabrica de Cultură IACM Construcții SA– UniCredit – Sala Lulu, iar în 23 august, ora 16:00 în aceeași sală de spectacole și transmis în direct.
Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală din Sibiu, strada Nicolae Bălcescu, nr. 17, și online, pe www.sibfest.ro
Accesul în sălile de spectacol
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu se va desfășura în perioada 20-29 august 2021 și reunește artiști din 37 de țări, cu peste 600 de evenimente, într-o triplă dimensiune – fizică, hibridă și online – cu tema „Construim speranța împreună”.
Accesul la evenimentele organizate în spații închise se face în baza unui document de identitate, precum și a prezentării unuia dintre următoarele documente:
– dovadă oficială care atestă vaccinarea anti SARS-COV2 (minimum 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare),
dovadă oficială a unui test PCR negativ – efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea evenimentului,
– dovadă a rezultatului negativ certificat de o unitate medicală a unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de începerea evenimentului,
dovadă medicală a faptului că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-COV-2.
Pentru accesul în săli, organizatorii vor pune la dispoziția spectatorilor brățări care să faciliteze triajul epidemiologic rapid. Acestea se vor putea ridica din următoarele puncte: Parcarea Pieței Teatrului, Parcul Astra, Fabrica de Cultură IACM Construcții SA – UniCredit.
Purtarea măștii de protecție în săli este obligatorie, iar accesul se face cu respectarea unei distanțe de minim 1,5 metri și cu dezinfectarea mâinilor în punctele special amenajate.
Un accident rutier s-a produs în jurul orei 14:20, pe autostrada A1 Km: 264 +000, între Săliște și Sibiu.
Conform primelor informații, un autotren a intrat în parapetul lateral, banda 1 și banda de urgență fiind restricționate în zona viaductului Cristian Km 263, sensul de mers Sebeș – Sibiu.
În zonă se circulă îngreunat pe banda de viteză. La această oră, plouă iar carosabilul este umed și alunecos. De asemenea, potrivit informațiilor furnizate de la fața locului nu există risc de incendiu. Autotrenul este încărcat cu cărucioare pentru cumpărături.
Șoferul autotrenului s-a autoevacuat până la sosirea forțelor și e conștient și cooperant.
ACTUALIZARE: A început operațiunea de ridicare a tirului de pe A1. Traficul rutier este deviat pe DN1 prin Săliște.
Muzeul ASTRA organizează, prin secția de Arheologie, etnoarheologie și arheologie experimentală, un amplu eveniment dedicat patrimoniului cultural arheologic: CASTRA BARBARORUM (taberele barbarilor). Evenimentul are loc în perioada 18-22 august 2021 și se desfășoară cu participarea membrilor Asociației Culturale Omnis Barbaria, meșterul fierar Komakiza și meșterul pielar Robert Urs.
CASTRA BARBARORUM își propune ca, printr-un spațiu expozițional organizat în aer liber, la Muzeul ASTRA, animat de persoane costumate după modelul vestimentației din perioada antică, să reconstituie ipostaze din viața cotidiană și militară, practici constructive și meşteşuguri din antichitate.
Astfel, în zona Etno Tehno Parc, în cele cinci zile din program, vor avea loc activități demonstartive și interactive, desfășurate sub forma unor ateliere de arheologie experimentală, prin care vor fi confecționate obiecte casnice, unelte și piese de armament, reproduse fidel după cele descoperite în siturile arheologice. De asemnea, vor fi prezentate echipamente militare și tehnici de folosire a armelor, confecționate după modele celor antice.
Activitate interactivă cu publicul, de reconstituire a structurilor de habitat antice, de tipul adăposturilor din Barbaricum. Atelierul își propune să ilustreze tehnici și practici constructive, prin folosirea materialelor (lemn și textile) și a uneltelor specifice perioadei (topoare, securi, baroase, cuțite, foarfeci).
Activitate interactivă cu publicul, de reconstituire a instalațiilor rudimentare de ardere a ceramicii folosite de barbari în antichitate (amenajare vatră deschisă pentru ardere ceramică).
Atelier de olărit în cadrul căruia se vor confecționa prin modelare cu mâna, vase și obiecte din lut, replici după cele descoperite în siturile arheologice din antichitate.
Atelier de ardere în vatră deschisă a vaselor și obiectelor din lut, confecționate prin modelare cu mâna.
Atelier meșteșugăresc de confecționat cămăși de zale, folosite de războinicii barbari în perioada antică.
Atelier meșteșugăresc de țesut care reconstituie tehnica prelucrării firelor textile la războiul de țesut vertical, folosită în antichitate.
Atelierele se vor desfășura între orele 10:00-18:00.
Toate evenimentele din programul Muzeului ASTRA sunt organizate în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
INFO TEXT: Daniel Tentiș, muzeograf; Dr.George Tomegea, șef secție Arheologie,Etno-Arheologie și Arheologie Experimentală
Acţiunile Muzeului ASTRA sunt posibile cu finanţarea Consiliului Judeţean Sibiu.
Relația dintre arte și cultură și mediul construit este simbiotică. Având experiența evenimentelor Therme Forum de mare succes din 2018, 2019 și 2020, vom discuta cu lideri din domeniul artistic, designeri, artiști și arhitecți de talie mondială despre schimbările din lume, respectiv despre relația dintre tendințele și presiunile care ne modelează mediul construit și interacțiunile și impactul artelor și al culturii asupra vieților noastre și asupra evoluției artelor. Prin aceste dialoguri multilaterale, ne propunem să inspirăm și să provocăm participanții în vederea găsirii unor puncte de vedere alternative, ținând cont de tendințele și oportunitățile nou-apărute în lume în domeniul artelor, spectacolului și bunăstării.
Therme Forum se desfășoară între 27 și 29 august, fiind difuzat pe www.sibfest.ro.
“Suntem în al patrulea an de când organizăm întâlnirile Therme Forum. Reușim de fiecare dată să punem în dialog unii dintre cei mai mari arhitecți din lume, împreună cu mari lideri din domeniul artelor spectacolului, directori de instituții, conducători de structuri în zona producției evenimentului cultural, gânditori și vizionari pe care foarte puține alte festivaluri din lume îi pot aduce sub semnul dialogului așa cum face Therme Forum. Suntem fericiți că sprijinim robust și serios construcția acestui nou Centru care cuprinde noul Teatru și Centrul de Spectacole, Centrul de Congrese și Institutul de Cercetare. Studiul de prefezabilitate este în fază finală și aproape de marea provocare a competiției de arhitectură și a proiectului tehnic. Sunt nume care impresionează orice școală mare de arhitectură. Pe această cale invităm toți studenții din zona studiilor de arhitectură să vizioneze împreună cu profesorii lor, aceste dialoguri unice la nivel mondial”, spune Constantin Chiriac, președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
„În fiecare an, Therme Forum îi provoacă pe participanţi la identificarea celor mai bune soluţii arhitecturale, urbanistice şi de management cultural. Pornim de la exemple din trecut şi ţinem cont de bune practici şi tendinţe din întreaga lume. În calitatea sa de mediator şi promotor în lumea artelor şi a culturii urbane contemporane, Therme Group s-a alăturat de la început acestui proiect cu relevanţă naţională, utilizând legăturile, punţile, structurile şi prieteniile pe care le-a creat în ultimii ani la nivel global prin angajamentul său în domeniul producţiei culturale şi prin parteneriatele strategice cu instituţii de prestigiu precum British Council, Serpentine Gallery, Design Miami, Manchester International Festival sau FITS. Un proiect de o asemenea dimensiune şi cu perspective atât de generoase pentru comunitate precum cel din Sibiu se aliniază perfect cu filozofia brandului Therme Group pentru care cultura este o componentă esenţială a societăţii. Prin platforme precum Therme Forum, Therme Group încurajează transferul de cunoştinţe necesar pentru a contura proiecte durabile, cu beneficii măsurabile pentru viaţa comunităţii”, a declarat Elena Morariu, managerul programului Therme Forum.
Programul Therme Forum Teatru și Arhitectură din acest an
Sesiunea I – Reziliență: Deschiderea Therme Forum 2021 27 august: 11:00 AM – 45 de minute Speakeri: Tisa Ho – Executive Director Hong Kong Arts Festival; Tateo Nakajima – Arup Într-o conversație cu Tateo Nakajima, Tisa Ho va dezvolta discursul pe marginea anului trecut și a felului în care pandemia globală a schimbat contextul și a adus noi provocări domeniului.
Sesiunea II – Orașe-festival 27 august: 12:30 PM – 90 de minute Speakeri: Smriti Rajgarhia – Director Serendipity Arts Foundation & Festival; Christopher Dupe – Associate Director, Cultural Assets at Diriyah Gate Development Authority; Cecilia Alemani – Director & Chief Curator High Line Art și Director Artistic al Bienalei de la Veneția (2022). Moderator: Bree Trevena – Arup Cum definim un oraș-festival? Este mai mult de un oraș care găzduiește un festival? Cum poate contribui acest context la identitatea unui oraș? Ce alte beneficii poate aduce un festival unui oraș? În această sesiune, vom explora impactul unic al unui festival asupra unei comunități și energia pe care o generează.
Sesiunea III – Explorarea viitorului, partea A: Expresia 28 august: 11:00 AM – 90 de minute Speakeri: Dan Potra – designer de teatru; Simon Reveley, CEO Figment Productions; Sarah Ellis – Director Of Digital Development Royal Shakespeare Company; Paola Prestini Composer, Co-Fondator și Director Artistic National Sawdust Moderator: Ed Elbourne – Arup Cum se schimbă expresia culturală odată cu tehnologia și mediile imersive. Ce trenduri și tendințe vor domina sectoarele noastre culturale pe viitor? Cum putem implica mai bine comunitățile inactive acum și ce putem învăța din diferitele perspective dincolo de granițe și bariere?
Sesiunea IV – Impactul asupra mediului și dezvoltarea sustenabilă 28 august: 1 PM – 60 de minute Speakeri: Charlotte Nors – Managing Director Singapore Repertory Theatre; Robert Read – CEO National Concert Hall Dublin Moderator: Chris Mercer -Arup Trăim vremurile crizei climatice globale. Suntem, ca artiști și organizații culturale, conștienți de impactul nostru asupra mediului și cum putem să îl măsurăm?
Sesiunea V – Explorarea viitorului, partea B: Clădirea 28 august: 2:30 PM – 90 de minute Speakeri: Joshua Ramus – Fondator REX; Kai-Uwe Bergmann – Partner BIG; Amanda Levete – Director AL_A Moderator: Tateo Nakajima – Arup Discuția completează sesiunea A și se concentrează pe cum mediul construit este influențat de trendurile din domeniu, aspect care ar putea impacta semnificativ felul în care vedem și interacționăm cu un spectacol, precum și rolul pe care îl vor avea spațiile performative în orașe.
Sesiunea VI – Misiune și guvernanta 29 august: 11:00 AM – 90 de minute Speakeri: Svanhildur Konráðsdóttir – Director Harpa Concert Hall & Conference Centre Islanda; Yvonne Tham – CEO, Esplanade – Theatres on the Bay; John Alschuler – Chair of the Board HR&A Moderator: Tateo Nakajima – Fellow Misiunea, guvernanța și operațiunile au un efect tangibil asupra impactului și modului de interacțiune dintre o instituție culturală și comunitatea sa. Varietatea stilurilor de guvernanță este direct legată de contextul legislativ și istoria culturală. Comunități de-a lungul globului explorează noi modalități de colaborare și modele operaționale și de guvernanță.
Sesiunea VII – Cum reconstruim mai bine după Covid 29 august: 1 PM – 60 de minute Speakeri: Anthony Sargent – International Cultural Advisor; Tateo Nakajima – Arup
Pandemia Covid-19 a adus schimbări puternice la nivel global și a impactat enorm sectorul artelor și culturii. Neconcordanțe fundamentale în structurarea și operațiunile industriei au fost scoase la suprafață. Accesul restricționat la experiențele culturale live a crescut apetitul pentru reîntoarcerea la evenimentele de dinainte. Cum pot crea instituțiile ecosisteme mai durabile în fața schimbărilor viitoare? Pe măsură ce ne întoarcem la viața de dinainte de Covid-19, avem oportunitatea de a dezvolta organizații reziliente.
Partenerii proiectului: Teatrul Național “Radu Stanca” Sibiu, Arup, Therme Group.
Therme Forum: Teatru și Arhitectură este o structură asociată festivalului, dedicată modului în care proiectarea arhitecturală, programarea, tehnologia și evoluția comunităților vor forma teatrele și experiența participativă a viitorului. Evenimentul se traduce prin o serie de conversații cu arhitecți, designeri, artiști și manageri culturali de talie mondială, despre teatru și valoarea investițiilor ample, cu viziune, în cultură. Therme Forum inspiră și provoacă participanții printr-o examinare a exemplelor istorice, a perspectivelor, a celor mai bune practici și a tendințelor din întreaga lume. Prin dialogurile variate, participanții la eveniment examinează legătura dintre artele spectacolului și clădirile acestora și modul în care această relație modelează și influențează comunitatea, din punctul de vedere al durabilității financiare și sociale, precum și al evoluției artei performative.
A.F.C.Hermannstadt se deplasează la București, în etapa cu numărul 4 din Liga 2, unde va juca împotriva celor de la Metaloglobus. În primele 3 etape, bucureștenii au obținut două victorii, în deplasare cu Astra Giurgiu și pe teren propriu cu Petrolul Ploiești, iar în etapa precedentă au pierdut la limită cu Concordia Chiajna în deplasare (2-1).
De celealaltă parte, sibienii vin după trei victorii din primele 3 etape , acasă cu F.C.Buzău, 2-1, în deplasare cu Unirea Constanța, 0-2, și pe teren propriu cu Poli Iași, 2-1. Confruntarea cu Metaloglobus va fi una specială pentru Marius Măldărășanu, antrenorul principal al A.F.C.Hermannstadt, care va înfrunta astfel fosta sa echipă.
,,Jucăm cu o echipă foarte bună. Poate una dintre cele mai omogene echipe. Au un nucleu de jucători care joacă de cel puțin două sezoane împreună. Va fi un meci greu, dar sper să luăm cele trei puncte. Despre terenul sintetic… Și ei se antrenează pe iarbă, fiindcă nu este ușor. Apar problemele de spate, de genunchi, accidentările. Chiar și așa, este clar că pentru ei adaptarea va mai ușoară la această suprafață, dar sperăm că și noi vom face același lucru și vom scoate maxim de la acest meci. Metaloglobus au jucători tehnici, cum avem și noi. În meciurile anterioare au încercat să atace și să aibă posesia. Totul se învârte în jurul fraților Herea, pe care îi cunosc foarte bine. Vom combate plusurile lor și este cert că va fi un meci între două echipe care până acum au încercat să joace fotbal. Avem și numeric și valoric un lot foarte bun. Probabil la acest meci o să apară schimbări la acest meci, ținând cont de suprafață și de unele calități ale fotbaliștilor noștri.”, a declarat Marius Măldărășanu, antrenor principal A.F.C.Hermannstadt
,,Jucăm împotriva unei echipe foarte bune. O echipă cu jucători valoroși. Este fosta mea echipă, am jucat acolo doi ani și jumătate. Am foarte mulți prieteni acolo, m-am înțeles foarte bine cu cei de acolo, dar atunci când vom intra pe teren îmi doresc să ne întoarcem înapoi cu cele trei puncte la Sibiu. Atât la FCH cât și la Metaloglobus sunt jucători de mare calitate, cu experiență. Îmi doresc ca FCH să bifeze a patra victorie la rând și să continuăm progresul în care ne aflăm.”, a declarat Andrei Lungu, mijlocaș defensiv A.F.C.Hermannstadt.
Metaloglobus București vs A.F.C.Hermannstadt va avea loc joi, 19 august 2021, pe Stadionul Metaloglobus din București, începând cu ora 18. Partida va fi transmisă în direct pe DigiSport, LookSport și TelekomSport.
Sondajul publicat de siteul Politico privind intenţia de vot a românilor ne arată imaginea dezastrului politic al PNL generat de lupta internă pentru putere din acest partid. După ce în august anul trecut, PNL avea 33%, la alegerile din decembrie a ajuns la 25% şi din iunie anul acesta pică vertiginos, la un 18% actual. Dar tendinţa de scădere accelerată este mare. Orice partid aflat la guvernare se erodează în sondaje – este un fapt demonstrat în România ultimilor 30 de ani. Dar ceea ce se întâmplă acum cu PNL seamănă mai mult cu ce a păţit Convenţia Democrată în 1999. Colapsul din sondaje, nu are neapărat legătură cu măsurile Guvernului, în cazul de faţă, ci mai mult cu lupta internă din partid.
Mai este timp, ca PNL să scoată un al treilea candidat la şefia partidului, unul salvator. Liberalii au nevoie de un Mesia politic şi acesta nu mai poate fi Iohannis. Ori zilele acestea se discută aprins cine ar putea deveni preşedintele partidului, evident nu Orban şi Cîţu, ambii compromişi politic după acest măcel politic din ultimele două luni.
Să fie soluţia salvatoarea, din nou, de la Sibiu? Prin filialele PNL şi la Bucureşti se vehiculează tot felul de nume. Rareş Bogdan este văzut ca o soluţie de greii partidului, dar enervant pentru mulţi din teritoriu prin discursul său. O altă soluţie este Raluca Turcan. Se ştie înclinaţia preşedintelui Iohannis, de a promova femei în funcţii cheie, de pe vremea când era primar al Sibiului. Preşedintele pune, se pare, mai multă bază pe seriozitatea femeilor, decât pe şmenurile politice ale multor bărbaţi. Indiferent cine va fi al treilea candidat la şefia partidului, acesta trebuie să existe urgent. Dacă se va merge pe disputa Orban – Cîţu, PNL riscă să piardă procente şi mai multe, dar şi guvernarea.
Şi cine profită de tot acest scandal? PSD în primul rând, care a revenit la scorurile sale din vremurile bune, de 34%. Şi va mai creşte. USR-Plus putea profita să crească, dar a stagnat şi chiar a început să scadă. Guvernarea îi afectează şi pe ei. Iar reacţiile aripii Plus, condusă de Dacian Cioloş sunt clare: se pregăteşte debarcarea lui Barna de la şefia USR. Deja rezultatul alegerilor în multe filiale din teritoriu, inclusiv la Sibiu, au scos câştigători pe cei din Plus. Din păcate, USR-Plus nu reuşeşte să găsească o cale unitară nici acum şi rateurile pe care unii oameni propulsaţi de ei la guvernare le-au dat, se reflectă în imaginea partidului.
Cine profită de tot acest haos politic? AUR. Un partid care se vrea naţionalist, dar care este un amalgam de doctrine. AUR profită să crească în sondaje la 14%, peste USR şi aproape de PNL, fără să facă NIMIC. Discursurile siropoase-patetice ale lui George Simion sunt departe chiar şi de cele ale lui Vadim Tudor. Omul atât poate. Şi s-a înconjurat de oameni din tot felul de partide minuscule, strânşi sub umbrela AUR. Am văzut şi aleşii din Parlament ai judeţului Sibiu, care şi înainte de alegeri, şi după, sunt pe nicăieri. Nimeni nu îi vede, aude sau ştie ceva despre activitatea lor. Pentru că toţi aleşii AUR din Parlament sunt adunaţi rapid anul trecut din te miri ce surse de liderul Simion şi nu au nici în clin, nici în mânecă de a face cu politica. Sunt doar o masă de vot a partidului. Faptul că acest partid continuă să crească în sondaje, arată golul creat pe scena politică de haosul din PNL.
Aşa că nu mă voi mira, dacă situaţia continuă, să vedem o cădere a Guvernului şi o alianţă PSD-AUR la guvernare. Cu mult înainte de următoarele alegeri parlamentare…
Azi-noapte, în jurul orei 00:15, pe Șoseaua Sibiului din municipiul Mediaș, în intersecția cu str. T. Vladimirescu, un conducător auto a derapat și a intrat într-un stâlp de susținere a rețelei electrice.
Din păcate, în urma impactului, șoferul în vârstă de 22 de ani, din Mediaș, a decedat.
Conducătorul auto se deplasa pe sensul de mers Sibiu – Sighișoara, în condiții de ploaie și carosabil acoperit cu apă.
[meta_gallery_slider id=”82344″]
„În jurul orei 00:15, pompierii militari ai Detașamentului Mediaș au intervenit de urgență cu un echipaj SMURD și un echipaj de descarcerare în municipiul Mediaș, Șos Sibiului, unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă și s-a lovit de un stâlp. La fața locului s-a procedat la descarcerarea șoferului, un bărbat de cca 22, inconștient, căruia i s-au aplicat manevrele de resuscitare până la predarea la CPU Mediaș. „ a declarat Alina Voinea, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
Un accident rutier s-a produs în această dimineață pe autostrada A1, în zona tunelului de la Cristian, pe sensul Deva- Sibiu.
Din primele informații, unul dintre autocamioane s-a defectat iar șoferul acestuia în loc să apeleze la o firmă specializată de tractări, a hotărât să lege capul tractor de un altul, lucru interzis pe autostradă.
În urma procesului de tractare, ansamblurile au derapat și au intrat în coliziune cu parapetul median, rezultând doar pagube materiale.
Pompierii ISU Sibiu au intervenit pentru curățarea combustibilului scurs pe carasobil iar traficul a fost îngreunat pentru aproximativ două ore.
Având în vedere situaţia actuală din Grecia, greu încercată în aceste momente, Sindicatul Liber TPL Sibiu din cadrul TURSIB împreună cu Federaţia Transportatorilor şi Serviciilor Publice din România au hotărât să trimită o caravană de 10 microbuze cu ajutoare umanitare. „Este un gest de umanitate, pornind din suflet, de la oameni pentru oameni. Nu graniţele şi nici în ce colţ al lumii suntem contează, dar atunci când ne este greu să fim împreună. Suntem un sindicat mic, dar cu suflet mare de aceea vom partipa cu un microbuz cu alimente la această caravană. Sper să găsim sprijin şi această iniţiativă să fie o reuşită” a declarat preşedintele Sindicatului TPL Sibiu, Gogea Mitică. Caravana formată de sindicalişti va pleca în 14 septembrie spre Grecia, unde vor fi întâmpinaţi de Federaţia Transportatorilor Eleni.
Sindicaliştii doresc să strângă până în 14 septembrie alimente neperisabile de la membrii de sindicat, dar şi sibieni dornici să ajute poporul grec. Momentan sunt în căutarea unui spaţiu de depozitare pentru alimente. Cei ce doresc să ajute acest proiect umanitar pot lua legătura cu Gogea Mitică, liderul de sindicat TPL Sibiu la telefon 0741040402.
Primăria Sibiu lucrează în prezent la actualizarea Planului Urbanistic General al Sibiului (PUG), prin intermediul firmei specializate contractate: asocierea SC Daedalus Proiect Sibiu/ Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu – Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiză și Consulting București / SC Intergraph Computer Services SRL.
În această etapă a elaborării PUG-ului se efectuează studii de fundamentare pentru noua documentație care presupun, printre altele, consultarea sibienilor cu privire la problemele cu care se confruntă în acest moment, dar și cu privire la nevoile pe care le au pentru care își doresc să se găsească soluții în noul PUG.
“Pentru ca varianta actualizată a PUG-ului să fie cât mai aproape de ceea ce își doresc sibienii pentru orașul lor, am dispus firmei contractate prin sarcinile contractuale să prevadă consultări cu cetățenii, sub toate formele și în mai multe etape. Viziunea PUG-ului este definită prin motto-ul <<Sibiul meu, Sibiul nostru>> Prin urmare, îi invit pe sibieni să răspundă acestui chestionar în număr cât mai mare pentru a putea contura o imagine cât mai realistă a Sibiului din prezent, ceea ce ne va permite să planificăm corect viitorul orașului.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Chestionarul se completează ușor, în 10 minute și este anonim. Acesta poate fi accesat aici:
Pentru sibienii care nu utilizează instrumentele electronice, chestionarul va fi disponibil în format tipărit, începând de miercuri, 18 august, la Centrul de Informații pentru Cetățeni din sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare, precum și la ghișeele Direcției Fiscale din sediul de pe strada Turismului și din sediile Primăriei din Piața Mare și bulevardul Victoriei.
Vă invităm să completați acest chestionar până în data de 29 august.
Pe parcursul elaborării PUG-ului veți găsi informații actualizate în timp real pe site-ul pug2021.sibiu.ro și pe pagina de Facebook dedicată, PUG Sibiu. Vă invităm să ne urmăriți pentru a fi la curent cu etapele și mai ales cu sesiunile de consultare publică.
REAMINTIM PE SCURT IMPORTANȚA ȘI ROLUL PLANULUI URBANISTIC GENERAL:
Planul Urbanistic General reprezintă baza avizării tuturor investițiilor publice și private din oraș. Acest document strategic este important pentru că definește în linii generale dezvoltarea coerentă a orașului în următorii 10 ani.
Planul urbanistic general cuprinde reglementări pe termen scurt, cu privire la: delimitarea teritoriului municipiului, stabilirea modului de utilizare a terenurilor, modernizarea infrastructurii orașului, stabilirea zonelor protejate și de protecție a monumentelor istorice și a siturilor arheologice, etc.
Pe termen mediu și lung, PUG-ul stabilește: evoluția în perspectivă a localității, direcțiile de dezvoltare funcțională, traseele coridoarelor de circulație, zonele de risc natural delimitate și declarate astfel, conform legii, precum și măsurile specifice privind prevenirea și atenuarea riscurilor, utilizarea terenurilor și realizarea construcțiilor în aceste zone, lista principalelor proiecte de dezvoltare și restructurare, stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară și definitivă de construire, precum și delimitarea zonelor în care se preconizează operațiuni urbanistice de regenerare urbană.
Echipa Ready Steady Go, în colaborare cu Inspectoratul de Poliție Rutieră al Județului Sibiu, Serviciul de Ambulanță al Județului Sibiu şi S.C. Privat Pompieri Company S.R.L. au organizat astăzi evenimentul „Ziua Serviciilor de Urgență 112” la G.P.P. Maria Clara Kindergarten din incinta fabricii Continental Sibiu.
„Ziua Serviciilor de Urgență 112” este primul eveniment de acest tip, desfăşurat în județul Sibiu, care are ca scop informarea copiilor, adolescenților şi tinerilor despre întregul sistem operațional al serviciilor de urgență 112, având ca obiective principale acelea de a prezenta copiilor şi adolescenților, legătura dintre toți oamenii care ne ajută în caz de urgență, importanța efectuării unui apel eficient la 112 (cum, când trebuie şi când nu trebuie să apeleze acest număr de telefon); în plus, prezentarea echipamentelor şi autovehiculelor pe care le folosesc serviciile de urgență atunci când este nevoie, cu scurte şi simple explicații, iar cel mai important, acela de a le oferi, în acelaşi timp, o experiență frumoasă şi informativă, alături de o amintire de neuitat a interacțiunii pozitive pe care au avut-o.
Toate acestea au fost posibile făcând vizite scurte, în medii unde copii şi adolescenții se simt familiarizați şi în siguranță.
De asemenea, această inițiativă este adaptată tuturor grupelor de vârstă, acoperind o gamă largă de subiecte, cum ar fi prevenirea focurilor, siguranța în trafic, prezentarea echipamentului pentru acordarea de prim ajutor şi multe altele.
Copii au fost foarte încântați să întâlnească şi să interacționeze cu serviciile de urgență, în spațiul special amenajat de către grădiniță, participând activ la această campanie de informare, cel mai important fiind faptul că au putut vedea unele echipamente folosite de către serviciile de urgenţă.
La finalul vizitei noastre, copiii au fost recompensați cu o diplomă de participare, autocolante cu fiecare serviciu de urgență prezent, dar şi cu fişe interactive pentru părinți, astfel încât aceştia pot exersa împreună mesajele importante transmise pe toată durata evenimentului, cu misiunea de a îmbunătăți stilul de viață al copiilor, adolescenților şi tinerilor din România.
„Ziua Serviciilor de Urgență” este prima campanie a Proiectului Comunitar „Ready Steady Go”, urmând ca în viitoarele săptămâni să ne extindem viziunea asupra şi celorlalte proiecte pe care le avem pregătite pentru copii şi adolescenți.
Această inițiativă a fost posibilă numai prin ajutorul Inspectoratului de Poliție Rutieră al Județului Sibiu, Serviciului de Ambulanță al Județului Sibiu şi S.C. Privat Pompieri Company S.R.L.”
Declarație de presă Emil Dârloșan, primarul orașului Dumbrăveni, în urma conferinței de presă susținută de Organizația Județeană PSD Sibiu:
În orașul Dumbrăveni avem în derulare, la ora actuală, 12 proiecte cu finanțare de la guvern și cu finanțare europeană (șapte cu finanțare guvernamentală – prin PNDL II, iar restul cu fonduri europene). Proiectele se referă la reabilitarea instituțiilor de învățământ – grădinițe și școli – din orașul Dumbrăveni și din satele aparținătoare, respectiv Șaroșu pe Târnave și Ernea, eficientizarea rețelei publice de iluminat stradal și dotarea căminului cultural din Șaroș pe Târnave (finanțare AFIR).
Unul dintre cele mai mari proiecte este finanțat pe POR, Axa 13.1, și se referă la reabilitarea și modernizarea centrului orașului Dumbrăveni și înființarea Centrului de Zi – reabilitare și modernizare clădire existentă. Valoarea proiectului se ridică la 20.127.886,96 lei.
Un alt proiect major este reabilitarea, extinderea și aducțiunea apei potabile și a rețelelor de canalizare în Dumbrăveni, Șaroș pe Târnave și Ernea. Valoarea acestui proiect finanțat pe POIM este de 15.204.497 euro.
De asemenea, avem în derulare și un proiect care prevede achiziția de echipamente din domeniul tehnologiei IT mobil (949 de tablete, 76 de laptopuri, 51de table interactive, 51 de camere web) pentru dotarea Liceului ”Timotei Cipariu” din Dumbrăveni. Proiectul, în valoare de 2.250.723,79 lei, este finanțat pe POR, Axa prioritară 2.3.3.
Pentru mine, susținerea unităților de cult este importantă, astfel încât am alocat sume importante de bani în acest sens și am construit o capelă în Șaroș pe Târnave. În localitatea Ernea au fost asfaltate toate străzile care, înainte de preluarea mandatului meu, erau de pământ. Tot în Ernea a fost modernizat și reabilitat căminul cultural. De asemenea, am reușit amenajarea unei zone de agrement în imediata vecinătate a orașului Dumbrăveni, unde am reușit să extindem și rețeaua de curent electric.
De mare interes pentru noi este faptul că avem o solicitare de la un investitor polonez major, care dorește să achiziționeze terenul fostelor sere de lângă Dumbrăveni, pentru a amenaja aici sere de leguminoase. Solicitatea primită vizează 30-70 ha, iar clauzele contractuale discutate cu ei sunt pentru o perioadă de 5 ani. În următoarele 2-3 luni încercăm să clarificăm situația juridică a terenului, pentru a putea onora solicitarea investitorului și a încheia astfel contractul de vânzare-cumpărare. Este vorba despre o investiție majoră pentru zona de nord a județului, deoarece vor fi create multe noi locuri de muncă. Pentru început, vor fi angajate 200 – 250 de persoane, urmând ca numărul de locuri de muncă să crească ulterior, pe măsură ce se va extinde investiția, lucru care pentru noi este vital.
Premierul Cîțu are o nouă problemă în România, pentru că a mințit în formularul ORNISS (Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat), privind protecția informațiilor clasificate. Atât în calitate de ministru, cât și în calitate de premier al României, lucrează cu informații secrete de stat și de serviciu, dar are și acces la informații secrete ale NATO sau UE. Pentru aceasta, trebuie să solicite ORNISS certificatul de securitate și autorizația de acces la informații clasificate. Conform Legii 182/2002 cu modificările și completările ulterioare, Art. 7 Alin 4, îi este garantat acest acces, sub condiția validării alegerii sau numirii. Aceeași lege prevede că gestionarea informațiilor NATO este și mai strictă, iar în calitate de premier și membru al CSAT, domnul Cîțu trebuie să aibă acces la astfel de informații, a declarat deputatul Bogdan Trif în cadrul conferinței de presă, organizate astăzi.
Însă, conform aceluiași Art. 7 din Legea 182/2002, obținerea certificării se face în baza unor proceduri interne ale instituțiilor avizate de ORNISS, proceduri care sunt reglementate prin HG 585/2002 pentru aprobarea standardelor naționale de protecție a informațiilor clasificate. Aceste proceduri implică, conform Art. 141, Anexele 15 și 16, completarea de către persoana vizată a unor declarații (formulare) care vizează stabilirea integrității persoanei respective. Toți miniștrii din actualul guvern au completat aceste formulare pentru obținerea certificării ORNISS.
În anexa 15 sunt întrebări la care solicitantul va răspunde cu ”Da” sau ”Nu”. Suntem curioși cum a răspuns domnul Cîțu la întrebările: ”Ați fost vreodată reținut, arestat preventiv, anchetat, pus sub acuzare, judecat sau condamnat?” și ”Ați fost vreodată anchetat administrativ, sancționat administrativ, amendat de către poliție sau autoritățile civile pentru conducerea sub influența alcoolului sau tulburarea ordinii publice?”. Dar la întrebările din anexa 16?: ”Ați avut sau aveți probleme legate de alcool? Dacă răspunsul este afirmativ, detaliați” și ”Ați consumat sau consumați substanțe care creează dependență sau droguri? Dacă răspunsul este afirmativ, detaliați.”
Menționăm că parcurgerea acestor proceduri de verificare sunt prevăzute de legislația în vigoare, respectiv HG 585/2002, pentru obținerea certificatului ORNISS și sunt absolut necesare, deoarece o persoană care nu a fost verificată nu poate avea acces la informații secrete de stat și care țin de siguranța NATO sau a Uniunii Europene, doar prin prisma faptului că a fost ales sau numit într-o funcție, precum cea de prim-ministru, ministru, deputat sau senator. Cu alte cuvinte, dacă ai fost ales într-una din aceste funcții, nu ți se acordă pur și simplu acces la informații secrete NATO, UE sau secrete de stat fără să fii verificat, iar structurile de securitate națională să se asigure că aceste secrete sunt în siguranță.
Mai e o prevedere în Legea 585/2002, Art 160, conform căreia ”constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informații secrete de stat oricare din următoarele situații: (..) lit. b) dacă are antecedente penale”. Dacă domnul Cîțu a completat formularele, dar a mințit, același Art. 60 al legii sus-menționate spune că ”dacă în mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informații cu relevanță în planul siguranței naționale ori A MINȚIT în completarea formularelor tip sau în cursul interviului de securitate”, DEVINE INCOMPATIBIL.
În completare, Legea 172/2002, Art. 6, Alin 3 face referire clară la faptul că, ”în cazul unui conflict între normele interne privind protecția informațiilor clasificate și normele NATO, în această materie vor avea prioritate normele NATO”.
În concluzie, premierul României ori nu a parcurs procedurile pentru obținerea certificării ORNISS, lucru imposibil, ori a mințit în declarații oficiale, lucru pedepsit drastic de Codul Penal din România.
În acest sens, vom solicita și în scris ORNISS și Ministerului Finanțelor Publice să ne transmită dacă domnul Cîțu, atât în calitate de ministru, dar și în calitate de prim-ministru, a completat sau nu aceste formulare.
La centrul de examen Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, un candidat absolvent al Colegiului Agricol ”Daniil Popovici Barcianu” Sibiu a fost eliminat deoarece, în timpul probei susținută la Matematică, profil tehnologic, telefonul pe care-l avea la el a sunat, desi a fost atenționat de către profesorii asistenți și a semnat procesul verbal de instruire prin care a luat la cunoștință că accesul cu mijloace de comunicare, în sala de examen, este interzis și atrage, după sine, eliminarea din examen. În conformitate cu metodologia de desfășurare a examenului de Bacalaureat 2021, abrobată prin OMEC nr 5 453/2020, candidatul nu mai poate participa la examenul national de Bacalaureat timp de două sesiuni consecutive.
Subiectele și baremele de corectare vor fi publicate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 15:00.
Următoarele probe vor avea loc astfel:
miercuri, 18 august – proba la alegere a profilului și a specializării (fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, psihologie, economie, sociologie sau filosofie)
joi, 19 august – limba și literatura maternă
Primele rezultate vor fi afișate marți, 31 august, până în ora 12.00. În conformitate cu prevederile art.5 și ale art.6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Ministerul Educației va publica rezultatele elevilor obținute în urma susținerii examenelor naționale cu anonimizarea numelui și a prenumelui.
Contestațiile pot fi depuse în ziua de 31 august 2021 (în intervalul orar 12:00 – 18:00). Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale vor fi anunțate VINERI, 3 septembrie 2021.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.