La data de 16 aprilie, în jurul orei 00:15, un bărbat a sesizat I.P.J. Sibiu cu privire la faptul că două persoane lovesc un cal pe strada Principală din localitatea Cârțișoara.
La fața locului s-au deplasat polițiștii Secției de Poliție Rurală Porumbacu de Jos și polițiștii Biroului Protecția Animalelor. În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că, în seara zilei de 15 aprilie, în jurul orei 23:45, proprietarului calului a înhămat animalul la căruță și l-a încredințat unor consăteni, doi tineri în vârstă de 16, 19, ca să se deplaseze în localitate pentru a cumpăra băuturi alcoolice. Întrucât calul s-a oprit, cei doi i-ar fi aplicat mai multe lovituri cu corpuri dure pentru a-l determina să meargă.
Calul a fost încredințat în continuare proprietarului, iar polițiștii Biroului Protecția Animalelor au deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de rănirea sau schingiuirea animalelor, urmând ca, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Avrig, să se stabilească toate circumstanțele săvârșirii faptei în vederea aplicării măsurilor legale care se impun.
Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu informează că Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, București a furnizat materiile prime necesare pentru tipărirea cărților de identitate pentru care s-au depus cereri până în 31.03.2021. În aceste condiții, în municipiul Sibiu s-au tipărit un număr de 2.000 de cărți de identitate, soluționându-se cererile cetățenilor preluate de către Serviciul de Evidență a Persoanelor Sibiu în perioada 09.02.2021-31.03.2021.
Prin urmare, cetățenii care au depus cereri privind eliberarea cărții de identitate în perioada menționată sunt invitați să se prezinte la ghișeele Serviciului de Evidență a Persoanelor Sibiu, de pe b-dul Victoriei nr. 1-3, ghișeul P 44 pentru a-și ridica noua carte de identitate. Pentru a evita aglomerația la ghișee și pentru asigurarea distanțării fizice, cetățenii sunt rugați să respecte următoarea programare:
De asemenea, ca măsură suplimentară în sensul evitării aglomerației, Serviciul de Evidență de Persoanelor își extinde programul la ghișeul de eliberare a cărților de identitate și în zilele de sâmbăta, respectiv în 17 și 24 aprilie, în intervalul orar 9.00-13.00. IMPORTANT! Cetățenii care se prezintă pentru eliberarea cărților de identitate trebuie să aibă asupra lor vechile acte de identitate, care le-au fost lăsate în posesie, acestea urmând să fie predate la ridicarea noilor cărți de identitate.
Prefectura județului Sibiu informează că în data de 16.04.2021, pe raza județului Sibiu au fost identificate două focare de Pestă Porcine Africană.
Un focare se află într-o exploatație din localitatea Velț (în urma morții unui porc), iar al doilea focar a fost identificat în fondul cinegetic F.C. nr. 6 Avrig (în urma găsirii unui porc mistreț mort). Ca urmare a confirmării acestor focare a avut loc Ședința Centrului Local de Combatere a Bolilor Sibiu.
În cadrul ședinței s-a prezentat planul de măsuri pentru fiecare focar în parte și au fost adoptate două decizii: Decizia nr 14/2021 și decizia comună cu județul Mureș și Alba.
Pentru focarul identificat în localitatea Velț s-au stabilit următoarele: – Localitățile aflate în zona de protecție sunt : localitatea Velț – jud. Sibiu. – Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de protecție sunt: F.V.32 Dârlos – jud. Sibiu și F.V.63 Târnăveni – jud. Mureș. – Localitățile aflate în zona de supraveghere sunt: Blăjel, Păucea, Bazna, Mediaș, Românești, Boian, Curciu și Valea Lungă – toate în județul Sibiu ; localitățile Tătârlaua, Cetatea de Baltă și Sântămărie – în jud. Alba și localitățile Delenii, Cornești, Botorca, Crăiești, Seuca, Adămuș, Dâmbău, Târnăveni și Băgaciu – în jud. Mureș. – Fondurile de vânătoare aflate în raza zonei de supraveghere sunt: F.V.32 Dârlos și F.V.28 Bazna – din jud. Sibiu; F.V. 28 Jidvei și F.V.27 Veseuș – din jud. Alba și F.V. 62 Gănești din jud. Mureș.
În urma confirmării focarului, în exploatație mai trăiau 3 porci, aceștia fiind uciși. nu au fost evaluate si nu s-a întocmit dosarul de despăgubire datorită neconcordanței existente între codurile de identificare ale animalelor existente în exploatația proprietarului și codurile animalelor din Baza Națională de Date ( BND ).
Pentru focarul identificat în Fondul cinegetic din localitatea Avrig s-au stabilit următoarele: – Localitățile aflate in zona infectata sunt: Avrig, Săcădate, Bradu, Porumbacu de Jos, Porumbacu de Sus, Racovița, Sebeșu de Jos și Sebeșu de Sus din jud. Sibiu ; – Localitățile aflate în zona tampon sunt: Roșia, Cornățel, Nucet, Cașolț, Daia, Veștem, Mohu, Tălmaciu, Tălmăcel, Colonia Tălmaciu, Boița, Turnu Roșu, Glâmboaca, Colun, Scoreiu – din județul Sibiu; – Fondurile de vânătoare aflate în zona infectată sunt: F.C.6 Avrig, F.V. 5 Porumbacu și F.V. 7 Bradu – din jud. Sibiu ; – Fondurile de vânătoare aflate în zona tampon sunt: F.V.10 Sadu, F.V. 12 Rășinari, F.V. 8 Cașolț, F.V. 24 Țichindeal, F.V. 39 Marpod, F.V. 2 Nou Român, F.V. 4 Balea, F.V. 46 Caprareț si F.V. 22 Hamba – din jud. Sibiu; Măsurile de control ale bolii sunt puse în aplicare imediat și se mențin pentru 12 luni de la constatarea ultimului caz de PPA la porcii mistreți în zona infectată determinată; aceste măsuri de control rămân în vigoare pentru cel puțin încă 12 luni și include cel puțin dispozițiile deja puse în aplicare în conformitate cu literele e, g, h ale art. 16 din directiva 60/2002 CE privind:
– Examinarea porcilor sălbatici împușcați de vânători sau găsiți morți prin testări de laborator, inclusiv cu ajutorul unor anchete epidemiologice pe categorii de vârstă – Eliminarea porcilor sălbatici găsiți morți sau împușcați, prin neutralizare sub control oficial – Ancheta epidemiologică efectuata asupra fiecărui porc sălbatic găsit mort sau împușcat.
Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA a finalizat lucrările de construire a poligonului de antrenament şi testare LST (Lucru sub Tensiune), la Sibiu, primul de acest tip din România, potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES.
Poligonul echipat pentru tehnologiile LST este pregătit pentru instruiri practice. Acesta face parte dintr-o investiţie amplă a Companiei, demarată în 2017, cu o valoare totală de 5,7 milioane de lei, care presupune operaţionalizarea Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Tehnologii de Lucru sub Tensiune şi Intervenţie Rapidă în SEN. Toate facilităţile Centrului de la Sibiu vor fi date în folosinţă în partea a doua a anului 2022.
Cu acest prilej, pentru prezentarea oportunităţilor oferite de poligonul de antrenament şi testare, în prezenţa membrilor Directoratului Companiei, a membrilor Consiliului de Supraveghere, precum şi a reprezentanţilor altor operatori din Sistemul Electroenergetic Naţional, a fost organizată o sesiune demonstrativă de lucru sub tensiune în cadrul poligonului, susţinută de către echipele specializate ale SC SMART SA Sucursala Sibiu.
În cadrul demonstraţiei, lucrătorii SMART SA – Sibiu au realizat o înlocuire a unui izolator de susţinere 220 kV cu două metode de ajungere la potenţial, precum şi o intervenţie la o clemă de racord în staţia 400 kV. De asemenea, s-a realizat o survolare cu drona a unei porţiuni a Liniei Electrice Aeriene 400 kV Sibiu Sud – Mintia, într-o zonă cu vegetaţie şi un transport de materiale cu elicopterul.
„Asigurarea mentenanţei reţelei electrice de transport este una dintre principalele noastre priorităţi, iar în acest sens, utilizarea tehnologiilor de lucru sub tensiune prezintă un avantaj major, deoarece permite reducerea congestiilor şi a perioadelor de întreruperi necesare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanţă în mod clasic. Cu alte cuvinte, în contextul realizării mentenanţei reţelelor electrice, lucrul sub tensiune face posibilă eliminarea întârzierilor în realizarea mentenanţei, întârzieri cauzate de aprobarea retragerilor din sistem a instalaţiilor. Acesta este scopul principal pe care ne propunem să-l atingem prin realizarea acestui centru, şi subliniez faptul că operaţionalizarea completă a acestei facilităţi este o prioritate strategică a Companiei noastre”, a declarat Cătălin Niţu, preşedintele Directoratului CNTEE Transelectrica SA.
Potrivit acestuia, în final, impactul pozitiv se traduce prin îndeplinirea misiunii noastre fundamentare şi anume asigurarea siguranţei în funcţionare a SEN şi a continuităţii în alimentare a consumatorilor.
„Ne propunem ca în viitorul apropiat, centrul de la Sibiu să devină un nucleu al excelenţei în energetică, care să asigure cea mai bună instruire în acest domeniu pentru profesionişti din întreg sistemul electroenergetic românesc şi, de ce nu, chiar şi din zona sud-est europeană”, a continuat Niţu.
Exigenţele actuale privind calitatea şi continuitatea livrării de energie electrică, implicaţiile economice şi obligaţiile europene impun utilizarea unor tehnologii noi cu eficienţă sporită pentru activităţile de transport şi distribuţie din domeniul energetic. În acest sens, LST este o tehnologie dezvoltată, perfecţionată şi utilizată în prezent pe plan internaţional şi care prezintă avantajul creşterii disponibilităţii reţelelor electrice şi optimizarea costurilor operaţionale.
Ca orice activitate complexă, LST necesită tehnologii avansate, infrastructură specifică şi personal cu un nivel de competenţe ridicat şi o instruire adecvată.
„Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Tehnologii de Lucru Sub Tensiune şi Intervenţie Rapidă în SEN”, realizat la Sibiu de către Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA, are ca scop promovarea şi implementarea tehnologiilor noi în reţelele electrice, inclusiv pregătirea profesională periodică a personalului tehnic de specialitate.
Poligonul oferă facilităţi LST atât pentru staţii electrice de transformare, cât şi pentru linii electrice aeriene. Poligonul pentru staţii are în componenţă câte o celulă 110 kV, 220 kV şi 400 kV, un post de transformare 20/0,4 kV în anvelopă de beton, magazii de echipamente, instalaţii de iluminat şi un teren de antrenament. Poligonul pentru linii electrice aeriene cuprinde linii de joasă tensiune, 20 kV, 110 kV, 220 kV şi 400 kV.
Clădirea Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Tehnologii de Lucru Sub Tensiune şi Intervenţie Rapidă în SEN de la Sibiu, ce va fi construită în etapa a doua a proiectului de investiţie, va cuprinde două săli de curs şi patru laboratoare de inspecţii multispectrale, proiecte-pilot, OMEPA şi instruire personal. De asemenea, în clădirea Staţiei Electrice de Transformare Sibiu Sud funcţionează deja un laborator pentru sisteme de protecţii şi automatizări.
“Am premiat până acum elevii cu rezultate bune la olimpiade și am acordat burse de performanță, de merit și de studiu miilor de elevi care au obținut rezultate bune la învățătură. Acest proiect pe care îl supun aprobării Consiliului Local în această lună, ne va permite să premiem elevii excepționali, care obțin nota 10 la examenul de bacalaureat și evaluare națională, cei care dovedesc că se poate atinge acest nivel, prin multe ore de muncă și ambiție. Sperăm ca acest premiu și recunoașterea publică a eforturilor să îi motiveze în plus să mențină acest nivel de cunoștințe, în propriul lor folos, dar și pentru comunitatea în care se vor integra ca profesioniști la terminarea studiilor.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Proiectul de hotărâre stabilește cadrul legal pentru acordarea premiilor și procedura care va fi urmată de managementul unităților de învățământ în aceste cazuri.
Pentru prima oară după 20 de ani, Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului i se deschide drumul și în direcția Cornățel – Cașolț.
Acest lucru a fost posibil datorită Consiliului Județean Sibiu prin societatea Drumuri și Poduri SA Sibiu, care a venit în sprijinul Asociației Prietenii Mocăniței prin efectuarea lucrărilor de reabilitare a trecerii la nivel cu calea ferată de pe DJ 106 – intersecție DJ 104G Cornățel în vederea racordării acesteia la drumul județean.
“Redeschiderea acestei treceri la nivel reprezintă îndepărtarea primului obstacol din calea reparației liniei Mocăniței către Sibiu, deschizându-ne calea pentru trenurile de lucru necesare lucrărilor la linie pe sectorul Cornățel-Cașolț, pentru prima dată după închiderea liniei de către CFR, în anul 2001. Dacă restul provocărilor până la Cașolț le putem rezolva cu forțe proprii, această trecere la nivel ne-ar fi fost imposibil să o restaurăm, motiv pentru care suntem recunoscători Consiliului Județean Sibiu și societății Drumuri și Poduri SA Sibiu pentru promptitudine.”, a declarat Mihai Blotor, președintele asociației Prietenii Mocăniței.
Noul tronson va fi inaugurat de Asociația Prietenii Mocăniței sâmbătă, 17 aprilie, în prezența președintei Consiliului Județean Sibiu Daniela Cîmpean. “Mocănița este unul dintre elementele de patrimoniu cultural ale Județului Sibiu pentru salvarea căruia mobilizarea a fost un exercițiu exemplar de reziliență, de-a lungul multor ani. Fiecare pas contează. Ne bucurăm că am putut contribui la deschiderea unui nou traseu. Pentru turismul județului Sibiu înseamnă un potențial nou de dezvoltare și știm cu toții că avem mare nevoie de asta”, declară Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
„Pentru prima oară după 20 de ani, Mocăniței de pe Valea Hârtibaciului i se deschide drumul și în direcția Cornățel – Cașolț. Astfel, avem plăcerea să vă invităm să ne fiți alături sâmbătă, 17 aprilie 2021, la ora 10:20, în stația Cornățel. Evenimentul se va bucura de participarea Președintei Consiliului Județean Sibiu – doamna Daniela Câmpean, care va conduce locomotiva peste trecerea la nivel de cale ferată.
Aceasta nu a mai fost folosită de la închiderea liniei mocăniței de către CFR în anul 2001, ulterior fiind îngropată sub asfalt. În ultima lună, prin eforturile Consiliului Județean Sibiu, aceasta a fost reamenajată pentru a permite din nou traversarea trenurilor, deschizându-ne astfel calea pentru reparația liniei de la Cornățel spre Sibiu. Amintim că, din luna aprilie a acestui an, mocănița și-a reluat cursele regulate între stațiile Cornățel și Hosman, în scop turistic, ea circulând în fiecare zi de weekend cu câte două curse pe zi. În cele două weekenduri de până acum, peste 300 de persoane s-au bucurat de o plimbare cu mocănița. Mai multe detalii vor fi oferite în cadrul evenimentului, la care vă așteptăm cu drag! A transmis Mihai Blotor Președinte – Asociația Prietenii Mocăniței tel. 0726 304 325
Apă Canal Sibiu SA anunță că vineri, 16 aprilie ac, între orele 09,00 – 14,00, vor fi executate lucrări de deviere a unui tronson al rețelei de distribuție a apei potabile de pe strada Drumul Ocnei din municipiul Sibiu.
În intervalul orar menționat, se va sista furnizarea apei pentru locuitorii străzii Drumul Ocnei, pe sectorul cuprins între podul de peste pârâul Hambei și carmangeria ”Muvi” SRL, precum și pentru cei din Cartierul Veterani.
Lucrările sunt executate de firma ”Romark Trafic” SRL Sibiu, cu asistență tehnică din partea Apă Canal Sibiu SA, și fac parte din proiectul de modernizare a podului de pe strada Drumul Ocnei, finanțat de Primăria Municipiului Sibiu.
Abonații sunt rugați să-și asigure rezervele necesare de apă.
Apă Canal Sibiu SA va pune la dispoziția consumatorilor afectați apă de utilizare menajeră, prin intermediul unei autospeciale ce va staționa în zona intersecției străzilor Drumul Ocnei și General Mărdărescu.
Relaţii suplimentare pot fi obţinute la Dispecerat, tel. 0269.222.777.
Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu implementează un serviciu de comunicare telefonică dedicat aparținătorilor pacienților Covid pozitiv internați
SCJU Sibiu continuă să acorde o atenție deosebită comunicării și asigurării unor codiții optime pentru transmiterea informațiilor către beneficiarii serviciilor de sănătate și familiile acestora. În contextul pandemic actual, când relaționarea este îngreunată de restricțiile privind accesul în unitățile sanitare, SCJU Sibiu creează noi facilități de comunicare. Astfel, începând din data de 16 aprilie, comunicarea aparținătorilor cu angajații spitalului pentru detalii privind starea de sănătate a pacienților Covid pozitiv internați se va realiza prin intermediul unor linii telefonice dedicate: 0269243961 și 0269220538. În acest sens, a fost elaborată o nouă procedură privind modalitatea de comunicare.
Ce trebuie să știe aparținătorii:
în ziua internării pacientului, aparținătorul desemnat în „Acordul de transmitere a datelor medicale”, va fi anunțat cu privire la starea pacientului la internare si va primi numărul Foii de Observație Clinică Generală a pacientului (FOCG), care reprezintă din acel moment un număr de identificare pe care acesta îl va comunica ori de cate ori va solicita informații despre starea de sănătate a pacientului;
pentru a asigura protecția datelor medicale precum și respectarea secretului medical, informațiile vor fi oferite doar acelei persoane care este desemnată de către pacient prin acordul de transmitere a datelor medicale;
pe întreaga durată a spitalizării, aparținătorii desemnați pot suna la numerele dedicate, pentru a-și înregistra solicitarea în intervalul orar alocat;
pentru preluarea solicitărilor de informații de către registratorii medicali liniile telefonice dedicate vor funcționa de luni până sâmbătă inclusiv după următorul program: 08.00-12.00;
registratorul medical realizează identificarea apelantului, înregistrează solicitarea și o transmite către secția Covid unde este internat pacientul;
Informațiile solicitate de către aparținători nu vor fi primite în momentul solicitării ci vor fi comunicate ulterior, în cursul aceleiași zile, printr-un apel telefonic generat de registratorii medicali desemnați să gestioneze liniile dedicate, după obținerea informațiilor de la medicul curant/de gardă;
medicul curant/medicul de gardă al pacientului completează pe fișa de solicitare datele medicale într-un format standard, care include următoarele informații: starea de conștiență, riscul de gravitate, evoluția pacientului, saturația de oxigen, afectarea pulmonară, necesitatea de oxigenoterapie, transferuri, posibilitatea externării în următoarele 24 ore; datele sunt retransmise registratorilor în cursul aceleiași zile pentru a fi comunicate solicitantului;
aparținătorii desemnați pot solicita informații o singură dată pe zi; răspunsurile formulate se vor arhiva odată cu FOCG.
„Știm că, în contextul pandemic actual, comunicarea cu aparținătorii este îngreunată de programul foarte aglomerat al medicilor, a căror principală datorie este consultarea și tratarea pacienților. Dar, în același timp, suntem conștienți de importanța comunicării, care este punctul central a tot ceea ce întreprindem în societate, deci inclusiv în domeniul sănătății. Ca urmare, am înțeles că partea de comunicare în mediul medical necesită o atenție deosebită, pentru că este vorba despre pacienți și familiile acestora. Pe de-o parte avem oameni aflați în suferință iar pe de alta oameni aflați într-o perioadă de incertitudine cu privire la situația celor dragi. Tocmai de aceea, pentru a putea asigura bunele practici în comunicarea cu aparținătorii și din dorința de a facilita accesul membrilor desemnați ai familiilor la informațiile privind starea de sănătate a pacienților, am implementat acest serviciu de comunicare telefonică dedicat pentru zonele „roșii”. Sigur, sistemul este unul perfectibil și vom implementa din mers eventuale corecții, dacă acestea se impun, dar este un important pas înainte”, explică managerul SCJU Sibiu, Florin Neag.
Expoziția Great Artists of the World, grafică europeană din colecţia av. George Șerban, curator Alexandru Constantin Chituță, organizată la Muzeul Naţional Brukenthal în anul 2020, va fi deschisă vineri, 16 aprilie 2021 la Castelul Cantacuzino din Bușteni.
Organizatori: Castelul Cantacuzino, Colecţia av. George Șerban, Muzeul Național Brukenthal, Asociaţia culturală Octavian Smigelschi
Partener: Muzeul de Artă Brașov
Curatori: Alexandru Constantin Chituţă, Raluca Polea
Peste 60 de litografii și gravuri ale unora dintre cei mai mari artiști ai lumii, printre care Pablo Picasso, Pierre-Auguste Renoir, Henri Matisse, Salvador Dali, vor fi expuse, începând cu 16 aprilie, în Castelul Cantacuzino, în expoziția “Great artists of the world – colecţia av. George Șerban”.
Vernisajul expoziției va avea loc vineri, 16 aprilie, la ora 14.00, în Galeria de Artă a Castelului Cantacuzino și vor fi prezenți avocatul și colecționarul George Șerban, curatorii expoziției, Alexandru Chituță și Raluca Polea, și Kurt Neuschitzer, CEO al Castelului Cantacuzino. Cele peste 60 de lucrări sunt semnate de Pablo Picasso, Gustav Klimt, Pierre-Auguste Renoir, Henri Matisse, Salvador Dali, Toulouse Lautrec, Edvard Munch, Marc Chagall, Amedeo Modigliani, Marino Marini, Max Ernst, Paul Klee, Joan Miro, Victor Vasarely, Rene Magritte și mulți alții.
“Vreau să-i mulțumesc colecționarului George Șerban pentru frumoasa colaborare și pentru faptul că ne-a ales să fim parte a proiectului său extraordinar. Știți că iubim litografiile, că iubim pictura și sculptura, iar această pandemie nu ne-a oprit din a vă arăta frumusețea acestei lumi a creației. Sperăm ca aceste lucrări să vă bucure și să vă inspire”, a declarat Kurt Neuschitzer. Printre lucrările ce vor prezentate publicului se află și celebrele “Scream/ Strigătul”, de Edvard Munch, “Domnișoarele din Avignon”, de Pablo Picasso, “Jazz”, de Henri Matisse, “Decalcomanie/ Decalcomania”, de Rene Magritte, și “The Seated Clowness”, de Toulouse – Lautrec.
“Sunt prezenţi aici (la Castelul Cantacuzino – n.red) 30 de artiști celebri ce au marcat istoria artei, sunt fondatori și creatori de școală, de stiluri, sunt stâlpi și coloane frumoase și unice, din marele templu al artei universale. Iar pentru iubitorii de artă, dar și pentru artiștii contemporani mai entuziaști, sunt pildă, inspiraţie și resursă. În demersul nostru de selecţie, am căutat să explicăm limba comună a picturii europene a sfârșitului de secol XIX și începutul celui de al XX-lea”, a declarat dr. Alexandru Chituță, unul dintre curatorii expoziției.
Castelul Cantacuzino a fost construit în 1911, la cererea prințului Gheorghe Grigore Cantacuzino, monumentul devenit istoric fiind la inaugurarea sa una dintre cele mai moderne construcții din Europa
Consiliul Județean Sibiu a emis marți, 13 aprilie 2021 ordinele de începere pentru efectuarea lucrărilor de refacere și consolidare pe două drumuri județene afectate de precipitații abundente. Este vorba despre DJ 142J Șeica Mare – Șeica Mică, pe tronsonul de drum cuprins între km 0+800 – km 0+900 și de DJ 106 E, între localitățile Tilișca și Rod, km 24+900 – km 25 +100.
”Am încredere că echipa de specialiști din cadrul Direcției Tehnice a CJ Sibiu vor monitoriza lucrările de execuție, iar constructorii vor respecta termenele de finalizare. Infrastructura rutieră din acele zone creează conectivitate care contribuie la dezvoltarea turistică și economică a județul Sibiu”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.
În ultimii ani CJ Sibiu a realizat lucrări de consolidare și refacere pe mai multe tronsoane ale celor două drumuri județene, având în vedere că riscul de producere de alunecări de teren este foarte ridicat, favorizate de precipitațiile abundente. Lucrările de execuție de pe DJ 142 J se vor desfășura pe o perioadă de 6 luni. Acestea sunt efectuate de către asocierea Prodial SRL și GG TEHNIC PROIECT SRL, valoarea acestora, ridicându-se la suma de 2.058.426,71 cu TVA.
Pe tronsonul de drum afectat se va executa o nouă fundație indirectă pe 30 de coloane forate, se vor executa terasamente și rigole, se va reface platforma drumului și zidul de sprijin. Pe partea superioară a zidului se va amplasa un parapet metalic de tip greu.
În ceea ce privește DJ 106 E, între localitățile Tilișca și Rod, lucrările vor fi executate de către asocierea PROMPT VSP SRL – ZENIT PROIECT & CONSULT SRL, pe o perioadă de 3 luni. Valoarea lucrărilor se ridică la suma de 597.451,99 cu TVA.
Se vor realiza rigole și terasamente, se va reface platforma drumului și se va construi un zid de sprijin. În partea superioară a zidului se va reface parapetul din zidărie de piatră brută. Cele două obiective de investiții ale Consiliului Județean Sibiu sunt realizate din Fondul de intervenție aflat la dispoziția Guvernului pentru refacerea infrastructurii locale afectate în urma calamităților naturale produse în anul 2020, alocate prin HG nr.531/9.07.2020.
Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu va derula în perioada 15 aprilie – 15 decembrie 2021, proiectul „ASTRA Cititor Campion”, un concurs de lectură adresat tuturor iubitorilor de literatură care dețin un permis valid de acces la bibliotecă. Înscrierea și participarea la acest concurs sunt gratuite.
Competiția include trei categorii de participanți: Copii (9 – 13 ani), Adolescenți (14 – 18 ani), Adulți (peste 18 ani) și se va desfășura în două etape, în mediul online sau la sediul bibliotecii, în funcție de recomandările autorităților privind contextul epidemiologic.
În prima etapă (15 aprilie – 30 noiembrie 2021), cei interesați sunt așteptați să se înscrie și sunt invitați să citească cele zece volume propuse pentru categoria de vârstă la care se încadrează. Titlurile fac parte din literatura română și cea universală modernă și contemporană, iar pentru a spori atractivitatea competiției, la categoriile Adolescenți și Adulți, listele de lectură includ cărți electronice și audio.
Concurenții vor redacta câte o recenzie sau prezentare scrisă pentru șapte din cele zece titluri parcurse. Vor realiza, de asemenea, o prezentare audio-vizuală a cărții preferate, în care vor argumenta alegerea făcută, susținând convingător ideile expuse.
Toți cei înscriși la concursul de lectură „ASTRA Cititor Campion” vor avea posibilitatea să participe la dezbateri ale căror teme sunt volumele citite. Întâlnirile vor avea loc în mediul online sau la sediul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu.
În a doua etapă (1 – 15 decembrie 2021) va avea loc evaluarea tuturor prezentărilor și premierea celor mai reușite dintre acestea. Membrii juriului vor evalua recenziile scrise și prezentările audio-vizuale, potrivit criteriilor menționate în Regulamentul de organizare și desfășurare a competiției „ASTRA Cititor Campion”. Comunicarea rezultatelor se va face în data de 13 decembrie 2021, pe website-ul instituției organizatoare. Vor fi acordate câte două premii pentru fiecare categorie de participanți, atât pentru prezentarea scrisă (recenzie), cât și pentru prezentarea audio-vizuală. În data de 15 decembrie 2021, va avea loc Gala câștigătorilor competiției „ASTRA Cititor Campion”. Evenimentul se va desfășura online sau la sediul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, în conformitate cu măsurile epidemiologice aflate în vigoare la momentul respectiv. Participanții care se vor califica în etapa finală își exprimă acordul privind utilizarea imaginii proprii în scopul promovării proiectului, având în vedere că cele mai reușite prezentări video vor fi publicate pe canalele de promovare și socializare ale Bibliotecii ASTRA Sibiu. Pentru informații suplimentare referitoare la titlurile propuse pentru fiecare categorie de vârstă, Fișa de Înscriere, Regulamentul de organizare și desfășurare a competiției de lectură „ASTRA Cititor Campion”, Acordul pentru utilizarea imaginii în scopul promovării concursului de lectură, cei interesați sunt invitați să acceseze link-ul: https://bjastrasibiu.ro/despre-noi/proiecte-activitati-si-evenimente/proiecte. În egală măsură, echipa Bibliotecii ASTRA Sibiu oferă aceste detalii la sediul central (Str. George Barițiu, nr.7) și în filialele bibliotecii. Pentru a limita timpul petrecut la biroul de operațiuni cu publicul, cei interesați au posibilitatea de a trimite întrebări la adresa de e-mail bibliosuport[@]bjastrasibiu[.]ro și/sau nr. de tel. 0269 210 551. Toate activitățile derulate în spațiile Bibliotecii ASTRA Sibiu se desfășoară în conformitate cu măsurile sanitare și de protecție recomandate de autorități.
La data de 14 aprilie, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Agnita au reținut un localnic în vârstă de 49 de ani, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de șantaj.
În fapt, bărbatul este bănuit că, în perioada martie – aprilie, ar fi amenințat o femeie din aceeași localitate că îi va dezvălui soțului acesteia faptul că au întreținut relații sexuale dacă femeia nu-i va returna o sumă de bani pe care, împreună cu soțul, o împrumutaseră de la presupusul autor.
În vederea probării activității infracționale a persoanei în cauză, sub coordonarea prim-procurorului Parchetului de pe lângă Judecătoria Agnita, cu sprijinul polițiștilor Serviciului de Acțiuni Speciale din cadrul I.P.J. Sibiu, la data de 14 aprilie polițiștii au desfășurat o percheziție la domiciliul bărbatului, în orașul Agnita, ocazie cu care au fost ridicate mai multe medii de stocare.
De asemenea, față de bărbat s-a luat măsura reținerii 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentat instanței în vederea aplicării unei măsuri preventive. Acțiunile polițiștilor derulate în această cauză penală au beneficiat de sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. Cercetările continuă la nivelul Poliției Orașului Agnita, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Agnita.
În perioada 16-18.04.2021, la Muzeul ASTRA a pregătit pentru vizitatori următoarele activități:
1. Beneficiile Naturii în Muzeul ASTRA
Muzeul ASTRA organizează în acest sfârșit de săptămână evenimentul Beneficiile Naturii în Muzeul ASTRA. Scopul inițiativei este de a transmite viziatorilor și tuturor celor interesați metode eficiente de protejare a naturii dar și de întrebuințare a plantelor. Copii se vor putea bucura de activități creative precum: presarea plantelor, prelucrarea materialului colorat natural, desene botanice, identificarea motivelor florale pe mobilierul pictat.
În același cadru, va fi amenajată o expoziție de plante uscate, iar alături vor fi degustate ceaiuri și dulceață de măceșe. Activitatea va avea loc în gospodăria arhaică din Ferești, județul Maramureș, vineri, sâmbătă și duminică, 16, 17 și 18 aprilie 2021, între orele 10:00 -16:00.
[meta_gallery_slider id=”72767″]
2. De la clișeul pe sticlă la fotografia digitală
Muzeul ASTRA vă propune să descoperiți cum o simplă cutie de carton se poate transforma într-un aparat fotografic. La propriu! Asta se va întâmpla într-o expoziție inedită, care va porni de la clișeele pe sticlă, ce rar părăsesc depozitele, și va trece apoi la aparatele de fotografiat, mai puțin cunoscute tinerilor, cele cu peliculă de film, pentru a ajunge la telefonul mobil sau smartphoneul din prezent.
Vizitatorii pasionați de fotografie pot să aducă propriile fotografii, pe orice suport ar fi ele. Acestea vor face obiectul unui mini-expoziții la Muzeul ASTRA.
De la clișeul pe sticlă la fotografia digitală va avea loc în Muzeul ASTRA, în perioada 16-18 aprilie 2021, între orele 10.00 – 12.30 și 14.00 – 16.30, în Pavilionul Muzeal Multicultural, la intrarea principală
Toate evenimentele din programul Muzeului ASTRA sunt organizate în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
Slujba înmormântării părintelui profesor Ioan Ică Senior (1932-2021) a fost oficiată miercuri, 14 aprilie, în Catedrala mitropolitană din Sibiu. Un sobor de arhierei, preoţi şi diaconi s-au rugat pentru odihna veşnică a părintele Ioan Ică senior, care a fost înmormântat în cimitirul municipal vechi din Sibiu, cu onoruri militare, scrie mitropolia-ardealului.ro.
[meta_gallery_slider id=”72757″]
Conducerea Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Sfântul Andrei Şaguna” din Sibiu, cadre didactice universitare de la mai multe universităţi, consilieri eparhiali, protopopi, preoţi şi teologi, precum şi apropiaţi ai familiei au venit să-şi ia rămas-bun de la marele profesor de Teologie Dogmatică şi Simbolică de la şcolile teologice universitare din Sibiu, Cluj-Napoca şi Alba Iulia. Slujba înmormântării a fost oficiată de un sobor de arhierei din care au făcut parte Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, Înaltpreasfinţitul Andrei, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului, Înaltpreasfinţitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului şi Preasfinţitul Damaschin Dorneanul, Episcopul-vicar al Arhiepiscopiei Sucevei şi Rădăuţilor.
Sicriul cu trupul neînsufleţit a fost scos din Catedrală cu onoruri militare şi dus la cimitirul municipal din Sibiu, unde s-a oficiat slujba înhumării, iar garda militară prezentă a tras trei salve de puşcă.
O primă acțiune de plantare, la care au participat și angajați ai Primăriei Porumbacu de Jos, a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute când, într-o singură zi, au fost plantați 15.500 de puieți.
Acțiunea face parte dintr-un program mai complex prin care Ocolul Silvic Avrig își propune plantarea, în mai multe etape, a unui total de 17.475 de puieți forestieri din speciile molid, brad și fag, pe fondul forestier al comunei Porumbacu de Jos.
„Este vorba despre refacerea unei suprafețe de pădure. Ne-am propus să împădurim zona cu puieți forestieri de mai multe feluri, proveniți din pepiniera Ocolului Silvic Avrig. Mi-aș dori ca tot mai mulți oameni să participe la astfel de acțiuni, demonstrând astfel dragostea lor pentru natură, cu gândul la prezent și la ceea ce vom lăsa generațiilor viitoare„, spune primarul Georgeta Poșa.
Acțiunea a fost organizată de Ocolul Silvic Avrig, prin Districtul 2 Porumbacu. Acțiunile de împădurire vor continua și în perioada următoare.
În urma desfășurării concursului pentru ocuparea funcției de director medical al Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu, doamna doctor Lavinia Danciu a fost declarată admisă, cu nota finală 10. Aceasta a ocupat funcția de director medical interimar începând cu data de 2 decembrie 2020 și a fost singurul candidat care s-a înscris la acest concurs.
Lavinia Danciu este medic primar pneumolog și este angajată a Spitalului de Pneumoftiziologie Sibiu de 26 de ani. Totodată, ea coordonează Programul național de prevenire, supraveghere și control al tuberculozei din județul Sibiu.
Astăzi, 14.04.2021 a avut loc o ședință extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Sibiu, în care au fost adoptate două proiecte de hotărâri. Una vizează prelungirea carantinei pentru orașul Cisnădie iar în cealaltă sunt adoptate măsuri pentru orașul Copșa Mică.
Prin Hotărârea nr. 38/2021 se aprobă prelungirea măsurii de carantină zonală pentru orașul Cisnădie pentru o perioadă de 7 zile, începând cu data de 16.04.2021, ora 00:00. În ultimele 14 zile, în orașul Cisnădie rata de incidență cumulată per mia de locuitori a fost raportată astăzi de 5.49 / 1000 de locuitori.
Membrii comunității trebuie să țină cont de faptul că: – este strict interzisă intrarea/ieşirea din zona carantinată prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile naţionale, judeţene, comunale şi forestiere; – se permite circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei, în perioada 3 aprilie – 4 aprilie 2021, în intervalul orar 20,00-2,00 pentru deplasarea şi participarea la slujbele religioase; – în intervalul orar 05,00 – 20,00, în interiorul zonei carantinate, se poate circula doar în anumite situații prevăzute de actul normativ, printre care amintim deplasarea în interes profesional, deplasarea pentru asigurarea de bunuri de strictă necesitate, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau nu se poate realiza de la distanță, deplasarea în scopul donării de sânge, în scop umanitar sau de voluntariat, pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietății sau pentru alte motive justificate cum ar fi îngrijirea copiilor, a vârstnicilor, a persoanelor bolnave ori în caz de deces al unui membru de familie, pentru administrarea de vaccin împotriva SARS-CoV-2; – o precizare importantă este cea legată de circulația persoanelor cu vârsta de peste 65 de ani, care se pot deplasa în afara locuinței, motivat, doar în intervalul orar 10,00 – 13,00, în vreme ce persoanele cu vârsta de sub 65 de ani pot circula în intervalele orare 06,00 – 10,00, respectiv 13,00 – 20,00; – în intervalul orar 20,00 – 05,00 este permisă circulația persoanelor numai în interes profesional, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau realizată de la distanță, îngrijirea copiilor, a vârstnicilor, a persoanelor bolnave ori în caz de deces al unui membru de familie, pentru administrarea de vaccin împotriva SARS-CoV-2.
Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator, cu precizarea programului de lucru, sau o declaraţie pe propria răspundere cu precizarea intervalului orar necesar desfășurării activității.
Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis un comunicat de presă către mass media cu privire la revocarea ministrului Vlad Voiculescu:
Vine mult prea târziu pentru cei care și-au pierdut viața la “Victor Babeș” și la “Matei Balș”, mult prea târziu pentru morții înhumați dezbrăcați, în saci de plastic, mult prea târziu pentru pacienții evacuați în miez de noapte de la Spitalul Foișor, mult prea târziu pentru zeci de mii de bolnavi cronici care și-au zdruncinat sănătatea și mult prea târziu pentru elevii al căror an școlar a fost compromis din cauza Sinistrului Sănătății, Vlad Voiculescu! România a suferit prea mult în această pandemie din cauza incompetenților și scandalagiilor pe care PNL și apoi USR+ i-au numit în fruntea Sănătății.
Au fost 4 luni în care președintele României a tăcut complice, iar Cîțu și întreaga Coaliție a Austerității au protejat acest ministru catastrofă! Trebuie pus ministru un profesionist care știe ce trebuie făcut în această criză sanitară și care poate să repare dezastrul produs de Voiculescu.
Specialiști din cadrul Echipei Civil Affairs americane dislocate în România, condusă de cpt. Greg Caruso, și din cadrul Batalionului 1 CIMIC din București au desfășurat, în zilele de 12 și 13 aprilie, activități didactice în cadrul modului „Military Leadership”, organizat de Facultatea de Științe Militare din cadrul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu.
[meta_gallery_slider id=”72727″]
Pe parcursul celor două zile aceștia au susținut, în fața studenților din anul II de la specializarea Leardership militar, prelegeri pe teme de actualitate cum ar fi: caracteristicile procesului decizional în armata SUA, rolul Civil Affairs în cadrul procesului decizional, contribuția CIMIC la procesul decizional și rolul abordării cuprinzătoare în leadership.
Sursa: Academia Forțelor Terestre Nicolae Bălcescu Sibiu (Facebook)
Europarlamentarului Nicu ŞTEFĂNUŢĂ a transmis un comunicat de presă cu privire la competențele sporite ale Centrului European de Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC):
Luni, 12 aprilie, Comisia pentru bugete din Parlamentul European a votat asupra opiniei care sporește competențele Centrului European de Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC).
Europarlamentarul USR PLUS Nicu Ștefănuță, ca raportor al dosarului din partea grupului Renew Europe în Comisia pentru Bugete a PE, a formulat amendamente care au fost votate cu o majoritate largă, de 31 de voturi pentru din 37. Votul din Comisia pentru bugete este o etapă importantă din acest proces, care va continua cu negocieri în Comisia pentru Sănătate publică (ENVI), comisia care va trebui să țină cont de această opinie. Europarlamentarul va susține aceste modificări și în calitate de raportor în Comisia de ENVI din partea grupului Renew.
Este o reușită importantă deoarece au fost introduse amendamente care vor crește semnificativ puterile Centrului. Nicu Ștefănuță a reușit să introducă o noutate în misiunea ECDC, anume obligația pentru ECDC să inspecteze în fiecare stat membru felul în care legislația europeana privind prevenția și controlul bolilor contagioase este făcut.
Dat fiind faptul că ECDC va avea responsabilități mai mari în coordonarea autorităților naționale pentru prevenirea și controlul bolilor, europarlamentarul Nicu Ștefănuță a propus amendamentele care prevăd un buget mai mare pentru un personal mai numeros, necesar pentru a permite pe viitor ECDC să ajute Statele membre în gestionarea crizelor sanitare.
Mai mult, un alt amendament prevede ca ECDC să ajute statele membre cu secvențierea variantelor de virusuri, ceea ce se dovedește vital în contextul pandemic actual și ar fi benefic ca acest lucru să se petreacă în mod normal, chiar și după încheierea pandemiei.
„Din păcate, au existat momente la începutul pandemiei când unele state au întârziat cu trimiterea informațiilor sau nu au trimis deloc. De aceea, inspecția pe teren este o armă puternică pentru a analiza la locul faptei care sunt constrângerile statelor membre și care sunt cauzele care împiedică autoritățile naționale să nu respecte legislația europeană. De asemenea, multiplicarea diferitelor variante ale virusului este o provocare majoră în combaterea pandemiei, de aceea consider că este important ca ECDC să ajute Statele la secvențierea diferitelor variante ale virusului astfel încât să cunoaștem inamicul cu care trebuie să luptăm”, a declarat Nicu Ștefănuță.
Context
ECDC a fost un actor cheie în gestionarea pandemiei la nivel european. ECDC a sprijinit statele membre ale UE și Comisia Europeană pe tot parcursul pandemiei COVID-19, oferind contextul științific necesar pentru a ajuta statele membre să ia decizii complexe în aceste vremuri fără precedent.
Pe măsură ce pandemia evoluează, ECDC continuă să rezume cele mai bune dovezi disponibile și își actualizează periodic evaluările riscurilor și documentele de orientare tehnică pe baza dovezilor emergente, făcând astfel noi informații științifice accesibile Comisiei Europene, statelor membre ale UE și publicului. Europarlamentarii au cerut în nenumărate rânduri modificarea mandatului ECDC și creșterea bugetului pentru a ajuta statele membre în gestionarea pandemiei.
Nicolae Ștefănuță este vicepreședinte al Uniunii Salvați România și a fost ales europarlamentar pe lista Alianței USR PLUS pe 26 mai 2019.
Este vicepreședinte al Delegației pentru relațiile cu Statele Unite și membru al Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară, al Comisiei pentru Bugete a Parlamentului European și supleant în Comisia pentru Afaceri Externe din Parlamentul European.
“Digitalizarea serviciilor administrației locale a început în 2011 și de atunci, în fiecare an, am adăugat noi instrumente electronice. Doar în ultimii 3 ani am pus la dispoziția sibienilor o aplicație complexă pentru parcare, un modul de raportare a problemelor din oraș în cadrul Sibiu City App și mai multe aplicații web pentru programarea online la ghișeele Primăriei. Prin proiectul SALT continuăm aceste demersuri și eficientizăm instrumentele existente. Concret, la finalul implementării proiectului, fiecare sibian își poate crea un spațiu virtual în relația cu Primăria unde va vizualiza informații cu privire la solicitările sale, va putea consulta situația fiscală, va putea face plăți pentru anumite servicii și are posibilitatea să salveze documentele pe care le utilizează în relația cu autoritatea locală și pe care le va putea atașa la diferitele cereri de servicii pe care le inițiază. Cei care nu dețin mijloace electronice, vor avea posibilitatea să utilizeze un terminal interactiv la sediul Primăriei prin care vor putea depune sau ridica documente și se vor putea efectua plăți.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Contractul pentru achiziția unui sistem informatic integrat de furnizare a serviciilor electronice s-a semnat cu firma SC Industrial Software SRL în urma unei proceduri de licitație deschisă online. Valoarea investiției se ridică la 930.000 de lei, suma fiind asigurată din fonduri europene obținute de Primăria Sibiu. În baza acestui contract se vor livra atât componentele de hardware (servere, terminal interactiv, etc), cât și cele de software (programele informatice necesare rulării acestor instrumente).
Prin acest proiect vom pune la dispoziția sibienilor:
GHIȘEUL UNIC PENTRU CETĂȚENI prin actualizarea platformei de e-administrație, disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână Pe lângă funcționalitățile existente, vom adăuga servicii electronice noi. Se vor unifica în acest Ghișeu Unic serviciile de același tip disponibile în acest moment în diferite module ale site-ului sibiu.ro. Cu alte cuvinte, pe noua platformă de e-administrație va fi înglobată atât secțiunea de plăți, cât și cea de informare și modulele de programări online care în prezent sunt disponibile separat. Simplificăm modul de accesare a platformei: fiecare sibian își poate crea pe platformă un spațiu virtual privat pentru relația cu Primăria Sibiu, în care va putea vizualiza informații cu privire la solicitările sale, va putea consulta situația fiscală, va putea face plăți pentru anumite servicii și va putea salva documente pe care le utilizează în relația cu administrația și pe care le va putea atașa la diferitele cereri de servicii pe care le inițiază de pe platformă. Atunci când formulează o cerere, datele sale de identificare vor fi preluate automat din cont, completarea fiind astfel mai simplă și mai rapidă
Aplicație nouă pentru plata electronică a taxelor și impozitelor locale, de la impozitele pentru proprietate și taxa de salubrizare până la taxa de parcare sau taxa de ocupare și închiriere a domeniului public. Aceasta va fi disponibilă pe sibiu.ro pentru cei care accesează de la computer sau laptop, dar și sub forma unei aplicații mobile pentru cei care utilizează telefonul smart sau tableta.
TERMINAL INTERACTIV pentru servicii electronice
Acesta va permite sibienilor să depună sau să ridice documente eliberate de Primăria Sibiu. În cadrul terminalului se va implementa un modul de plăți electronice cu funcționalități similare celui care va fi disponibil pe site-ul sibiu.ro și care va permite plata acelorași tipuri de taxe. De asemenea, va avea și o secțiune de informare, funcționalități de scanare și tipărire, precum și una pentru plăți electronice.
Acestea sunt cerințele formulate de municipalitate prin caietul de sarcini. În prima etapă de derulare a contractului, firma contractată va analiza și va propune detaliile și coordonatele tehnice ale acestor noi instrumente electronice, furnizând mai multe informații despre tipurile de servicii/documente care pot fi incluse în noul format. În cadrul proiectului SALT mai urmează să se contracteze serviciile pentru arhivarea electronică a documentele și digitalizarea arhivelor de documente mai vechi, precum și un sistem informatic care să gestioneze documentele din aceste arhive. Beneficiul pentru cetățeni va fi acela că vor putea obține mai repede copii și informații din aceste documente.
Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 16 ani, care a plecat de la domiciliu într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni.
Persoanele care pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acesteia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 13 aprilie, polițiștii Serviciului Investigații Criminale Sibiu au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la aceeași dată, în jurul orei 16:00, fiica sa minoră, MAXIM MARIA IONELA, în vârstă de 16 ani, a plecat de la domiciliu, din localitatea Șelimbăr, jud. Sibiu, într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni.
Semnalmente: înălțime 155 cm, greutate 45 de kg, ochi căprui, păr șaten lung.
În momentul plecării minora purta o geacă bărbătească din piele ecologică de culoare negru, bluză de culoare gri, pantaloni tip colanți de culoare negru cu imprimeuri florale pe exterior și încălțăminte tip sport de culoare alb.
Nu se cunosc eventuale semne particulare.
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre această minoră sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Într-un parteneriat de nădejde, polițiștii Secției Nr. 1 Poliție Rurală Șelimbăr s-au întâlnit ieri cu prichindeii Grădiniței ,,Kinder Klub Maranata Selimbăr”.
Polițiștii sibieni au organizat această întâlnire pentru a sta de vorbă cu cei mici despre regulile circulației pe drumurile publice, de ce este important să dăm dovadă de respect pentru cei de lângă noi, când să apelăm 112, dar și despre spălarea cât mai des a mânuțelor pentru a ține virușii departe.
Copiii, pe de o parte, au avut și ei curiozitățile lor, pe cine transportăm pe locurile din spate ale autospecialelor, cum arată și pentru ce se folosesc stațiile emisie – recepție, cum pornesc sirenele, pe de altă parte, le-au spus polițiștilor că, pentru siguranța lor, stau întotdeauna în scaunele speciale atunci când sunt transportați în mașină de către părinți, iar când vor fi mari, vor să devină polițiști.
În acest sfârșit de săptămână, în zilele de 17 și 18 aprilie, în intervalul orar 8-18 se închide circulației un tronson al străzii Bahluiului, cuprins între străzile Calea Dumbrăvii și Cloșca.
Firma contractată pentru modernizarea străzii Calea Dumbrăvii – SC Terra Building SRL – a solicitat Comisiei de Circulație închiderea acestei porțiuni a străzii pentru a efectua lucrările de traversare a rețelei de canalizare menajeră, prevăzute în proiectul de modernizare a acestei artere. Pentru ieșirea în strada Calea Dumbrăvii, șoferii pot utiliza ca rute ocolitoare celelalte străzi din zonă: Cloșca – Dinicu Golescu, Ioan Cătină- Ioan Slavici.
Pe fondul precipitațiilor puternice înregistrate în amonte de Uzina de apă Tilișca, a fost afectată calitatea apei din pârâul Tilișcuța, nivelul crescut al turbidității nepermițând tratarea apei.
Astfel, Apă Canal Sibiu SA se vede nevoită să întrerupă procesele tehnologice de potabilizare a apei, măsură ce va afecta furnizarea pentru localitățile Tilișca și Galeș, precum și în orașul Săliște, pe străzile: Foltești, A. Șaguna, Pieții Vechi, Grui, Vâlcel, D. Marcu, Șteaza, Tarniței, Tăbăcarilor, Taberei, Gării, Zăvoi, V. Iliu, Podului și Iazului.
Apă Canal Sibiu SA va pune la dispoziția consumatorilor afectați apă de utilizare menajeră, prin intermediul unei autospeciale ce poate fi solicitată prin Dispecerat.
Reluarea furnizării va fi posibilă după scăderea nivelului de turbiditate a apelor pârâului Tilișcuța.
Relaţii suplimentare pot fi obţinute la Dispecerat, tel. 0269.222.777.
La data de 13 aprilie, polițiștii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Sibiu au reținut un bărbat în vârstă de 29 de ani, din Săliște, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
Bărbatul este bănuit că, la data de 3 aprilie, ar fi pătruns în anexa unei locuințe de pe strada Călan, din municipiul Sibiu, de unde ar fi sustras o drujbă, valoarea prejudiciului ridicându-se la suma de 450 de lei.
Față de persoana în cauză s-a luat măsura reținerii 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Cercetările continuă la nivelul Poliției Municipiului Sibiu în vederea identificării și documentării întregii activități infracționale a persoanei în cauză.
Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu au răspuns prompt, în ultimele 48 de ore, unui număr de peste 90 de solicitări venite pe numărul de urgență 112.
De asemenea, în această perioadă peste 80 de persoane au primit asistență medicală de urgență din partea echipajelor de prim-ajutor medical calificat SMURD. Totodată, pompieri militari sibieni au intervenit în această perioadă pentru localizarea și lichidarea a 6 incendii dintre care trei incendii manifestate la vegetația uscată, litieră și resturi vegetale ( în localitățile Dumbrăveni, Hoghilag, Mălâncrav și Agnita ), unde au ars peste aproximativ 5 ha de vegetație uscată, litieră și resturi vegetale.
Alte trei incendii s-au produs după cum urmează: • Incendiu anexă gospodărească în localitatea Sebeșul de Sus ( in data de 12.04.2021 ). Pompierii militari din cadrul punctului de lucru Avrig și membrii SVSU Racovița au intervenit prompt pentru lichidarea acestuia. Au ars 2 anexe gospodărești, învecinate (magazii) pe o suprafață de cca 40 mp precum și elemente de construcții și furaje care se aflau depozitate. Cauza probabilă de izbucnire a fost determinată de utilizarea focului deschis în spații deschise. • Incendiu cameră de locuit în localitatea Șaroș pe Tîrnave. (în data de 13.04.2021) A intervenit pompierii punctului de lucru Dumbrăveni și un echipaj SMURD precum și membrii SVSU Dumbrăveni. Nu au fost semnalate victime. A ars cca 9 mp dintr-o incăpere. • Incendiu autoturism, municipiul Mediaș, str. Grădinarilor (în cursul nopții trecute 14.04.2021). A intervenit de urgență un echipaj de pompieri militari din cadrul Detașamentului Mediaș. A ars autoturismul în totalitate din cauza unui curtcircuit electric.
De asemenea, echipaje de pompieri militari din cadrul subunităților au continuat desfășurarea pe raza județului Sibiu a 4 acțiuni de informare a cetățenilor cu privire la măsurile Covid -19 impuse și transmiterea acestora prin intermediul sistemului audio. Reamintim cetățenilor că cea mai importantă armă pe care o avem în combaterea pandemiei cu virusul SARS-CoV-2 este adoptarea unui comportament responsabil la nivel individual prin respectarea următoarelor măsuri de prevenție:
purtarea măștii astfel încât atât nasul cât și gura să fie acoperite; igienizarea frecventă a mâinilor după contactul cu mediul extern și evitarea ducerii mâinilor la nas, gură și ochi fără spălare/dezinfectare în prealabil; evitarea locurilor aglomerate și păstrarea distanței de minim 2 metri față de persoanele din jurul nostru.
În curând vor începe lucrările pentru bazinul de înot didactic din municipiul Mediaș.
Potrivit ordinului transmis de Compania Națională de Investiții, s-a dispus începerea lucrărilor de construcție la bazinul de înot didactic, cu data de 22 aprilie 2021. Durata de execuție a lucrărilor este de 10,5 luni.
“O veste bună de la Compania Națională de Investiții. A fost transmis ordinul de începere a lucrărilor de execuție pentru obiectivul “Bazin de înot didactic“. Este un obiectiv pentru care Primăria Mediaș a transmis o solicitare în urmă cu aproximativ 10 ani. Mă bucur că am reușit să conving factorii de decizie că acest obiectiv este important pentru copiii din Mediaș”, a declarat primarul municipiului Mediașului, Gheorghe Roman, pe pagina sa Facebook.
Compania Națională de Investiții, anunța în anul anterior că va finanța construcția bazinului de înot.
Viitorul bazin de înot va fi amenajat pe strada Blajului numărul 4A, din cartierul Vitrometan.
Cu ocazia dublei aniversari a Colegiului, Prof. univ. dr. Radu Gologan, Universitatea Politehnică Bucureşti și Preşedinte SSMR – Societatea de Stiinţe Matematice din România a vorbit despre viața sa de sibian, despre experiențele sale memorabile și despre oamenii care oamenii care marcat:
Am devenit sibian la vârsta de două luni. Părinții mei, proveniți din familii intelectuale brașovene, agasate de securitatea vremii, au hotărât să se mute la Sibiu pentru a mai reduce, pentru ei și pentru copiii lor, din această teroare a începutului anilor 50.
Sibiul a devenit astfel universul copilăriei mele, una minunată, cred, în primul rând datorită suflului de liniște prezent peste tot. Amintirile mele sunt ale orașului cu străzile sale pe care mi le închipuiam adesea desprinse din Frații Grimm, tramvaiul cu clopoțel și taxatoare ce trecea de la călător la călător să vândă biletul, parcul Sub Arini, mai târziu prima bere la Dumbravă, prietenii minunați și bine crescuți, români sau sași, primele acorduri de chitară, primele bucurii la rezolvarea unei probleme de matematică mai dificilă, și multe altele.
Am urmat clasa întâi la Liceul 3 (actualul Goga) fiind astfel între puținii foști elevi ai liceului, care mă pot lăuda că am devenit școlar aici. Apoi Școala Generala 16, în cartierul de lângă Dumbravă numit atunci Steaua Roșie, un model de conviețuire interetnică în acei ani în care jumătate din familii erau sași, mândri de acea cinste exemplară și bucurie a ordinii.
Cartierul era poarta de intrare în Dumbravă, poate cel mai impresionant parc din țară. Se continuă până în vârfurile Păltinișului, locul primelor mele competiții de ski. Îmi aduc aminte de turele cu bicicleta prin parc cu prietenii în anii în care muzeul etnografic se năștea.
La sfârșitul clasei a opta nu am avut, ca majoritatea colegilor, decât unica posibilitate: examenul de admitere la Liceul 3. Era o chestiune de orgoliu local să reușești acolo, iar un loc printre primii te făcea un fel de erou. Am intrat al doilea cu o medie ce acum abia dacă ți-ar asigura un loc la un liceu bunicel, 9,07.
Acel an de liceu 1967-68 a fost prima mea lecție despre faptul ca a fi merituos și excelent pregătit te face necesar oricărui regim politic. Concurența acerbă cu colegii pentru a obține statutul de elev foarte bun, prieteniile frumoase și neuitate, primele simpatii între fete și băieți ce nu se uită, micile obrăznicii colective față de profesori, muzica acelor ani ce ne apropia de stilul de viață al tinerilor din societatea occidentală sunt vii in amintirile mele.
Însă amintirile pe care le-am descoperit și înțeles, în anii ce-au urmat, ca fiind cele mai profunde, sunt despre minunații dascăli care ne-au îndrumat primii pași spre devenirea intelectuală. Nu îmi mai amintesc numele tuturor, dar imaginea de iubitori ai profesiunii lor și a noastră implicit îmi stăruie în minte. Pe atunci pasiunea mea devenise matematica, dar numai acum pot sa realizez că influența cea mai puternică a fost regretata profesoară de matematică – Laura Constantinescu. O influență ce s-a dovedit benefică mai târziu, dar începută cu prima notă, un 4, după un extemporal ratat… Asta m-a ambiționat enorm, ca efect al stilului concurențial impus de Doamna Laura, în timpul orelor: „Cine rezolvă primul problema următoare are un 10 în catalog!” Și am reușit să am media 10. Tot de la această minunată profesoară, care a refuzat un post universitar la București, am aflat prima dată de Societatea de Științe Matematice și de rolul ei în matematica românească. Dacă atunci cineva mi-ar fi spus că o să ajung să o conduc mai bine de zece ani, aș fi crezut că era o poveste pentru copii…
Am în minte și zâmbetul fermecător, și competența impecabilă ale Doamnei Lia Onețiu, profesoara de fizică, trecută și dânsa de curând la cele veșnice. Ce frumoși oameni erau doamnele și domnii profesori de română, engleză, franceză, latină, muzică, adesea severi dar dedicați pasiunii pentru meseria lor! Profesorul de sport, care ne chinuia cu exerciții obositoare, adesea înaintea orelor de matematică, a făcut din niște băieții plăpânzi tineri vânjoși și pasionați de multe sporturi.
Pentru mine, 1968 a fost anul primei olimpiade naționale de matematică. Am cunoscut mulți copii excepționali ai liceului nostru, dar și ai Sibiului, cu care m-am întâlnit adesea în viață. Mulți au devenit intelectuali marcanți ai României sau ai altor țări.
Copilăria mea sibiană s-a sfârșit odată cu ultimul clopoțel al clasei a noua, când a trebuit să înțeleg că ai mei își doreau să revină în orașul de baștină, Brașov. Am plâns zile întregi, fără să înțeleg că plânsul nu era doar de despărțire de prieteni, școală și oraș, ci era pentru despărțirea de copilărie.
Nu îmi închipuiam atunci, că peste zeci de ani voi fi din nou în acel liceu în două rânduri, ca președinte al Olimpiadei Naționale de Matematică. De fiecare dată am simțit urmele lacrimilor din momentul în care nu am mai fost sibian.
Închei prin a vă mărturisi două coincidențe din viața mea care mă leagă de Colegiul Goga. Mama mea a fost profesoară de matematică timp de 15 ani la acest liceu, iar soția mea se numește Goga și este o urmașă a familiei marelui poet rășinărean.
-Scăderea costurilor pentru consumabile -Acces facil la documente: căutare și stocare electronică -Rapiditate în parcurgerea circuitului unui document
90% dintre documentele din cadrul Consiliului Județean Sibiu sunt semnate electronic. Excepție fac documentele care trebuie semnate olograf cum ar fi hotărârile, dispozițiile și anumite contracte. Această soluție a fost implementată treptat, procesul fiind început încă din prima parte a anului 2020. Acest proces a necesitat o analiză complexă a tuturor activităților și adaptarea soft-urilor interne.
Prin introducerea semnăturii electronice, Consiliul Județean Sibiu face încă un pas în digitalizarea sistemului administrativ, reducând timpii de operare a unui document, înlesnind o comunicare mai eficientă și mai rapidă atât cu angajații, cât și cu partenerii externi. Semnătura electronică a fost implementată și în instituțiile aflate în subordinea Consiliului Județean Sibiu, corespondența cu acestea fiind, acum, mai rapidă.
Introducerea semnăturii electronice are un impact major în activitatea instituției din mai multe puncte de vedere: Reducerea costurilor pentru consumabile: hârtie, tonere, imprimante – cantitatea de hârtie comandată în primele luni ale anului 2021 fiind cu aproximativ 35% mai scăzută față de anii precedenți (comparativ cu aceeași perioadă din 2019 și 2020); Reducerea posibilității de infectare cu noul coronavirus; Protejarea mediului înconjurător prin reducerea consumului de hârtie;
”O administrație mai prietenoasă care valorifică beneficiile digitalizării este unul dintre obiectivele prioritare pe care le-am urmărit de când am venit la conducerea Consiliului Județean Sibiu și mă bucur că am reușit împreună cu echipa să facem acest important pas înainte. Le mulțumesc tuturor colegilor care s-au străduit să facă această tranziție – știu că nu a fost ușor, dar numai prin adaptare și învățare putem să ținem pasul cu vremurile. Apreciez deschiderea și promptitudinea de care au dat dovadă instituțiile aflate sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu, precum și partenerii noștri contractuali de a utiliza semnătura electronică. Adresez un îndemn către toate societățile private care colaborează sau intenționează să colaboreze cu noi să apeleze la acest mijloc modern și avantajos oferit de semnătura electronică”, a detaliat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Telemunca în perioada stării de urgență și a stării de alertă – favorizată de semnătura electronică
Merită menționat că acest sistem și-a dovedit utilitatea și eficiența în cazul angajaților care au făcut sau fac telemuncă, întrucât aceștia au putut să transmită și să primească în variantă electronică documentele semnate.
“În ultimele zile au fost semnate două contracte importante pentru execuția unor lucrări de mare amploare la unități de învățământ din Sibiu: extinderea școlii Regele Ferdinand împreună cu construcția unei săli de sport și continuarea lucrărilor de construcție a Liceului de Arte. Ambele proiecte vor fi gestionate de firme de construcții cu o experiență dovedită în domeniu, așa că lucrările sunt pe mâini bune și există toate premisele ca acestea să fie finalizate la timp și cu respectarea standardelor de calitate.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)
Școala Regele Ferdinand se extinde și va avea o sală de sport
Contractul pentru extinderea școlii Regele Ferdinand și construcția sălii de sport a fost semnat cu asocierea SC Geiger Proiecte Construcții SRL & SC Geiger Transilvania SRL, în urma unei proceduri de achiziție în cadrul căreia au fost depuse 2 oferte. Valoarea investiției se ridică la 9,86 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
Lucrările se vor finaliza în termen de 15 luni. Primele 3 luni sunt rezervate realizării proiectului tehnic, iar în următoarele 12 luni constructorul va realiza lucrările efective de construcție.
Clădirea existentă a școlii se va extinde cu un corp nou, cu parter și 3 etaje. În acesta se vor crea încă 5 săli de clasă, un laborator de chimie și unul de fizică, o bibliotecă cu sală de lectură și grupuri sanitare. Școala va câștiga astfel o suprafață suplimentară de peste 1.100 mp. Noua clădire va avea și componente smart: pe acoperișul acesteia se vor instala panouri fotovoltaice care vor acoperi peste 70% din necesarul de energie termică pentru producerea apei calde. De asemenea, iluminatul în clădire va fi de tip LED, eficient energetic.
Sala de sport va avea o suprafață de peste 1.300 mp și va fi dotată cu vestiare, săli cu dușuri, grupuri sanitare, un cabinet medical și un depozit pentru materialele necesare desfășurării orelor de sport. Acoperișul zonei de acces în sală va fi amenajat ca terasă înierbată.
Curtea școlii va fi și aceasta modernizată, urmând să se amenajeze aici un teren de handbal și unul de baschet.
Primăria Sibiu a contractat un nou constructor pentru Liceul de Arte
Urmare procedurii de achiziție în cadrul căreia au fost depuse 4 oferte, contractul pentru continuarea construcției noului Liceu de Arte a fost semnat cu ofertantul câștigător – Asocierea SC CON-A SRL & SC CON-A Operations SRL, investiția însumând 22,5 milioane lei. Reamintim că Primăria a contractat în septembrie 2018 un constructor pentru acest proiect însă, din cauză că acesta nu și-a onorat obligațiile contractuale și a reușit să execute doar 7% din lucrări până la epuizarea termenului, contractul a fost reziliat și s-a organizat o nouă procedură de achiziție.
Lucrările contractate constau în:
Construcția unui nou corp de clădire, parte de clădire cu un etaj și o parte cu 2 etaje, în care se vor crea 21 săli de clasă, o sală de audiții, 3 laboratoare, cancelaria, birouri administrative și 7 ateliere de grafică, pictură, sculptură și desen. La fiecare etaj se vor crea alveole pentru recreație, spații unde elevii se pot întâlni pe timpul pauzelor. Terasele clădirii vor fi de asemenea amenajate pentru recreație, suplimentând suprafața disponibilă în curtea Liceului.
Reabilitarea clădirii fostului cămin al Liceului Economic, o clădire cu parter și 3 etaje, în care vor fi amenajate un centru de documentare, o sală de sport cu vestiare, spații tehnice, cabinete medicale, săli de studiu individual pentru arte plastice și diverse instrumente muzicale, săli de mese, etc. Reabilitarea va presupune:
Lucrări de compartimentare a spațiilor Înlocuirea tâmplăriei Refacerea aticului clădirii Termoizolarea pereților exteriori și hidroizolarea bazei clădirii Reabilitarea instalațiilor sanitare, termice și electrice, a rețelei de apă și racordul la canalizarea menajeră, precum și modificarea instalației de gaz
Construcția unui corp de legătură între corpul nou și cel existent, sub forma unei pasarele.
Amenajările exterioare construcțiilor includ realizarea aleilor pietonale, a unui teren de baschet, amenajarea de spații verzi și a unor zone de recreere.
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 12 luni.
Sicriul cu trupul neînsufleţit al părintelui profesor Ioan Ică Senior a fost depus astăzi, 13 aprilie, în Catedrala mitropolitană din Sibiu.
Într-un articol precedent, Sibiu independent relata faptul că, deși Mitropolia Ardealului a pregătit programul liturgic, morga Sibiu a refuzat să elibereze trupul preotului, acesta fiind bolnav de COVID 19. VEZI ȘTIREA AICI
[meta_gallery_slider id=”72633″]
Un sobor de preoţi condus de vicarul-administrativ al Arhiepiscopiei Sibiului, arhimandritul Ioachim Tomoiagă şi format din cadre didactice de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Sfântul Andrei Şaguna” din Sibiu a oficiat o slujbă de pomenire. În sobor s-au aflat decanul facultăţii sibiene, pr. conf. univ. dr. Daniel Buda, prodecanul instituţiei, pr. conf. univ. dr. Constantin Necula, consilieri eparhiali, protopopul de Sibiu, Ioan Coşa, precum şi alţi slujitori ai sfintelor altare.
Cadre didactice, preoţi şi credincioşi au venit la Catedrala mitropolitană din Sibiu pentru a se ruga şi a transmite condoleanţe familiei îndoliate. Preoţii vor citi necontenit din Psaltire la sicriul cu trupul neînsufleţit al părintelui profesor Ioan Ică Senior.
„A fost un profesor de Teologie Sistematică de o erudiţie remarcabilă care a marcat în mod cu totul aparte dezvoltarea teologiei ortodoxe româneşti atât dinainte de Revoluţia din 1989, cât şi în anii care au urmat, ani de refacere şi de sistematizare a învăţământului teologic românesc de la Sibiu şi din alte centre universitare. S-a remarcat prin acrivia sa deosebită, talentul şi maniera unice de a preda studenţilor Teologia Sistematică, precum şi prin deschiderea sa ecumenică, fiind implicat în dialogul dintre Biserica noastră şi tradiţia luterană. De altfel, a şi studiat pentru o vreme la Institutul Teologic Evanghelic de la Sibiu. Suntem alături de colegul şi părintele nostru Ioan Ică Junior şi de întreaga familie îndoliată”, ne-a spus pr. conf. univ. dr. Daniel Buda.
La ora 16.00, va fi oficiată slujba de priveghi, iar miercuri, 14 aprilie, de la ora 10.30, va fi oficiată slujba înmomântării, soborul fiind condus de Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.