-0.8 C
Sibiu
marți, 23 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 1037

Președintele a decretat STARE DE URGENȚĂ începând de LUNI

0
iohannis

Președintele României, Klaus Iohannis a decretat STARE DE URGENȚĂ pe tot teritoriul României, decizie ce intră în vigoare de LUNI.

Decizia vine în urma atingerii pragului de 100 de pacienți infectați cu coronavirus și demararea PLANULUI III.

„E foarte important ca masurile sa fie luate la timp si sa prinda si pentru a face posibila aceasta lupta cu toate instrumentele prevazute de lege am decis sa decretez stare de urgenta la inceputul saptamanii viitoare” a declarat Președintele

Conforma Wikipedia starea de urgență reprezintă ansamblul de măsuri excepționale de natură politică, economică și de ordine publică, aplicabile pe întreg teritoriul țării sau în unele unități administrativ-teritoriale, care se instituie în următoarele situații:

a) existența unor pericole grave actuale sau iminente privind securitatea națională ori funcționarea democrației constituționale;

b) iminența producerii ori producerea unor calamități care fac necesară prevenirea, limitarea sau înlăturarea, după caz, a urmărilor unor dezastre.

În conformitate cu art. 93 (1) din Constituția României, președintele României instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgență, în întreaga țară ori în unele localități, și solicită Parlamentului încuviințarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.

Pe durata stării de urgență sunt interzise:

a) limitarea dreptului la viață, cu excepția cazurilor când decesul este rezultatul unor acte licite de război;

b) tortura și pedepsele ori tratamentele inumane sau degradante;

c) condamnarea pentru infracțiuni neprevăzute ca atare, potrivit dreptului național sau internațional;

d) restrângerea accesului liber la justiție.

Atrium Cafe își suspendă activitatea de frica coronavirusului

1
Screen Shot    at

Atrium Cafe din Sibiu a postat cu puțin timp în urmă pe pagina oficială de Facebook un mesaj prin care își anunță clienții că activitatea localului se suspendă începând de astăzi, 14 martie 2020.

Este o măsură dificilă însă reprezentanții localului explică faptul că sănătatea angajaților, a familiilor lor dar și a clienților este mult mai importantă decât profitul.

Comentariile de felicitare nu au întârziat să apară.

PLANUL III – Adunările peste 50 de persoane INTERZISE

0
DSC

Astăzi, 14 martie, Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență a adoptat o hotărâre pentru instituirea unor măsuri pentru evitarea răspândirii COVID-19 (coronavirus).
Prin hotărârea CNSSU au fost aprobate, recomandările ”Grupului de analiză”, care vizează:


 relațiile personalului Companiei Naționale Poșta Română cu persoanele aflate în autoizolare;


 relațiile echipelor de intervenție (apa, canal, gaze, electricitate, internet/cablu, telefonie fixă) în interacțiunea cu persoanele aflate în autoizolare;


 relațiile reprezentanților autorităților publice (IPJ, IJJ, ITPF, ISUJ, DSP, MS) cu șoferii de camioane, cu masa totală mai mare de 3,5 tone, care intră în țară venind din zonele roșii și galbene;


 definirea termenului de “contact apropiat” al unui caz confirmat;


 aspecte privind planul de continuitate în instituțiile esențiale și infrastructurile critice.


 restricționarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive și de divertisment, care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spații închise, inclusiv cele realizate în săli de tratament balnear, săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetica, săli de jocuri de noroc și cazinouri.
De asemenea, au fost aprobate următoarele:

⮚ abilitarea Administrația Națională a Penitenciarelor, pentru inițierea unui proiect de act normativ de modificare a prevederilor Legii 254/2013 privind executarea pedepselor și a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, care să fie pus în regim de urgență în dezbatere parlamentară.

⮚ instituirea măsurii de izolare preventivă a personalului esențial pentru asigurarea funcționării Centralei Nuclear-Electrice CNE Cernavodă, în concordanță cu prevederile Planului de continuitate a activităților de bază în cazul unei epidemii/pandemii.

⮚ membrii Guvernului și oficiali de rang înalt din instituțiile aparținând sistemului național de securitate și apărare, pot ieși din izolare, cu păstrarea distanței de minimum 5 m față de alte persoane care nu se află în izolare și cu obligativitatea portului măștii de protecție, exclusiv pentru exercitarea obligațiilor expres prevăzute de Constituție și strict pe durata exercitării acestor obligații.

Până astăzi, 14 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 102 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus).

Dintre cei 102 cetățeni care au contactat virusul, șase sunt declarați vindecați și au fost externați.

Persoanele infectate cu COVID-19 (coronavirus) sunt internate în spitale din București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova și Constanța și se află sub supraveghere medicală permanentă. Starea de sănătate generală a pacienților este bună, cu excepția bărbatului internat la spitalul Victor Babeș, care a prezentat complicații, dar a cărui stare este ameliorată.

Situația pe județe/municipiul București a cetățenilor infectați cu virusul COVID-19 (coronavirus) se prezintă astfel: București (31), Timiș (11), Hunedoara (14), Constanța (7), Iași (5), Caraș-Severin (4), Covasna (4), Dolj (3), Brașov (2), Mehedinți (2), Mureș (2), Gorj (2), Cluj (2), Neamț (2), Olt (2), Bacău (1), Bihor (1), Buzău (1), Galați (1), Maramureș (1), Prahova (1), Suceava (1), Vrancea (1) și Ilfov (1).

Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 2.652 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID – 19 (coronavirus). Alte 14.573 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.

Până la acestă dată, la nivel național, au fost prelucrate 2.929 de teste. Dintre acestea, 2.827 au fost cu rezultat negativ, adică persoanele de la care au fost prelevate mostrele analizate nu sunt infectate cu COVID-19.

Până în prezent, au fost înregistrate 33 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
În Republica Italiană a fost înregistrat decesul unui cetățean român diagnosticat cu infecție cu COVID-19, pe fondul unor afecțiuni medicale pre-existente.
Intrarea în scenariul al 3-lea, pe teritoriul României presupunea, în estimarea inițială, „transmiterea susținută pe scară largă, cu creșterea presiunii asupra sistemului de îngrijiri de sănătate (101-2000 cazuri)”.


Facem precizarea că o parte din măsurile prevăzute pentru Scenariul 3 au fost deja adoptate de autorități, iar la acest moment nu avem confirmarea faptului că există o „transmitere susținută pe scară largă” a noului coronavirus (COVID-19).


Tipologia cazurilor de până în prezent arată o trasabilitate a contactelor persoanelor care sunt confirmate pozitiv cu noul coronavirus. În acest sens, echipele direcțiilor de sănătate publică desfășoară anchete epidemiologice pentru identificarea tuturor contacților persoanelor confirmate pozitiv.


Totodată, menționăm faptul că, față de previzionarea realizată, până la acest moment nu au survenit decese în urma infectării cu noul coronavirus.


Măsuri adoptate care fac parte din Scenariul 3:


• Măsuri de distanțare socială, limitarea contactului dintre persoane;
• Limitarea activităților colective;
• Punerea în aplicare a planului de pregătire pentru pandemie;
• Raportarea călătoriilor (ex: istoricul călătoriilor simplificat) ;
• Implementare de puncte medicale avansate în cadrul unităților sanitare.
La nivelul CNSSU urmează să fie reanalizat planul de măsuri, în sensul înăspririi unor măsuri deja luate și/sau completarea acestora cu alte tipuri de măsuri necesare combaterii răspândirii noului coronavirus (COVID-19).
Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

Alte decizii, precum și alte date de interes, vor fi aduse la cunoștința publicului în cel mai scurt timp.

60 de testări de coronavirus realizate în județul Sibiu – 18 sunt deja NEGATIVE

0
DSC

ISU Sibiu face următoarele precizări:


În contextul actual privind prevenirea răspândirii Coronavirusului COVID-19
la nivelul județului Sibiu la această oră, avem următoarea situație existentă:
167 persoane aflate în izolare la domiciliu;
28 persoane aflate în carantină ;
– 8 persoane internate (6 adulți și 2 copii) „;
1 persoană externată ;
60 testări efectuate;
18 rezultate primite toate NEGATIVE.


Precizăm că, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu vine în sprijinul cetățenilor cu două numere de telefon disponibile permanent, deschise special pentru informarea acestora, 0269-211254, 0269-216103.
Reamintim deasemenea cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și linia TELVERDE 0800800358.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Auto-izolare la domiciliu de DOAR O ZI pentru pasagerii care au sosit cu avioanele din Germania

0
scan ZBORURI

Pe site-ul Direcției de Sănătate Publică Sibiu http://dspsibiu.ro a apărut acum două zile o notă informativă pentru pasagerii curselor aeriene: STTUTGART – SIBIU (miercuri, 11.03.2020) și MEMMINGEN – SIBIU (11.03.2020)

DSP SIBIU informează pasagerii că perioada lor de auto-izolare încetează începând cu data de 12.03.2020. Deci, practic pasagerii au stat doar o zi în izolare domiciliară, fără a fi testați pentru coronavirus.

Testarea pentru coronavirus ar putea fi realizată doar dacă pasagerii sesizează în termen de 14 zile anumite simptome de: febră, tuse și dificultăți de respirație

Acest document nu a fost transmis către mass-media sibiană de către DSP SIBIU

ACTUALITARE ORA 13: La doar o oră după publicarea articolului pe ziarul Sibiu Independent, DSP SIBIU a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:

Direcția de Sănătate Publică a județului Sibiu a informat vineri, 13 martie 2020, toți pasagerii curselor aeriene din data de 11 martie 2020, de pe ruta Sttutgart – Sibiu (orele 12:00) și ruta Memmingen – Sibiu (orele 13:20), că în urma reevaluării situației, conform instrucțiunilor primite de la Ministerul Sănătății, începând cu data de 12.03.2020, starea acestora de auto-izolare la domiciliu încetează.


De asemenea, pasagerilor zborurilor menționate le-a fost adus la cunoștință faptul că efectuarea testării pentru Covid-19 nu este necesară, însă recolarea poate fi recomandată numai în cazul în care, pe parcursul următoarelor 14 zile de la ieșirea din izolare la domiciliu, apar simptome caracteristice (febră, tuse, dificultăți de respirație etc.).


Precizăm că fiecare pasager implicat în această stituație a fost informat telefonic de către un reprezentant al DSP Sibiu despre decizia luată, fiindu-le comunicată existență unei adeverințe scrise, postată pe prima pagină a site-ului insitituției, care atestă oficial încetarea stării de auto-izolare la domiciliu.”

Ministerul Finanţelor: Se amână plata impozitelor

0
bani

Ministerul Finanţelor a publicat ieri după masă pe siteul propriu următorul anunţ: „Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în contextul riscului de răspândire a epidemiei cu COVID-19, se prorogă primul termen de plată a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren, respectiv a impozitului pe mijloacele de transport, aferente acestui an de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020.
De asemenea, pentru anul 2020, contribuabilii care achită integral, până la 30 iunie 2020, impozitul pe clădiri, impozitul pe teren, respectiv impozitul pe mijloacele de transport beneficiază de bonificația stabilită de Consiliul Local.
Aceste modificări urmează să fie reglementate prin ordonanță de urgență în prima ședință de guvern. „

EDITORIAL: Cui ajută băgatul adevărului sub preş?

0
calin blaga

Ieri am aflat de un comportament anormal pentru această perioadă. O doctoriţă de la Spitalul Judeţean a fost în Germania. A venit în ţară în 6 martie. În 9 martie a mers la muncă. Seara a făcut febră şi a tuşit. A anunţat şeful ei de secţie şi medicul de familie. Apoi, nu ştim când exact, au fost anunţaţi medicul epidemiolog şi cel infecţionist de la Spital. Aceştia au anunţat DSP Sibiu. Până aici totul pare ok.

Dar problemele apar abia acum. DSP a decis că pacienta să stea acasă două săptămâni, dar fără să i se facă test de coronavirus pe motiv că Germania nu este zonă de risc. Da! Aţi citit bine. Nu acuz, aşa cum o face un angajat al Spitalului Judeţean în reclamaţia publicată de noi, conducerea Spitalului, ci pe cea a DSP Sibiu. Conform răspunsului primit de la Spital, dacă e adevărat, DSP a decis astfel. Recapitulez: o posibilă pacientă doctor venită din Germania vinerea trecută, nu este considerat factor de risc epidemiologic de DSP Sibiu.

Angajaţii din secţia ei se agită. Pe fondul deselor anunţuri oficiale cu recomandări să ne autoizolăm, reacţia lor este normală. Oamenii anunţă instituţiile printr-o scrisoare anonimă. Normal că instituţiile nu o iau în seamă, pentru că este anonimă. Aşa este legea la noi (chit că un apel anonim cu bombă la 112 pune mereu pe jar autorităţile). Dar noi ca presă nu putem ascunde adevărul sub preş. Am contactat rapid pe reprezentanţii Spitalului şi DSP şi le-am trimis reclamaţia angajatului referitor la acest caz. Prima reacţie la cald a fost de şoc. Pentru că ştiau de caz, dar nu credeau că se va afla. Apoi am sunat câteva surse din Spital. Au confirmat ceea ce se scria: o doctoriţă întoarsă din Germania, venită la muncă, tuse, febră, autoizolare. Până la urma asta este esenţa cazului.

Ţin să precizez că doctoriţa devenită pacientă nu este vinovată de nimic. Ea a urmat procedurile anunţate. Şi a făcut ce i s-a spus. Doar că autorităţile au decis că nu este un caz de risc, chit că tot săptămâna aceasta reprezentanţii DSP Sibiu triau pasagerii din avioane de Germania şi îi băgau în izolare la domiciliu. Mai adăugăm şi mesajul public la TV al unui secretar de stat din Ministerul Sănătăţii care declara zone roşii şi galbene prin Europa, ca a doua zi să fie contrazis de şefi. Ştiţi de ce? Pentru că este haos în instituţii.

De ce este haos? Efectul a 30 de ani de numiri politice şi pe pile, cunoştiinţe şi relaţii! Zilele acestea am văzut un DSP Sibiu încet, haotic, habarnist la capitolul legislaţie etc. Cazul de la Spitalul Judeţean poate nici nu este unic. Poate sunt şi alte persoane pe care DSP Sibiu le tratează cu recomandarea să stea la domiciliu izolaţi. Fără testare. Poate şi pentru că testele se fac prin Parlament en-gross şi la politicieni locali, membrii PNL, zilele acestea.

Şi pentru cei care caută o soluţie mă pot gândi doar la una: deschiderea unor anchete pe acest caz. Şi un corp de control al ministerului Sănătăţii care să fie trimis la Sibiu pentru verificarea situaţiei. Sau este unchiul din minister al unui director prea tare?

O șoferiță a lovit un pieton băut pe șoseaua Alba Iulia din Sibiu

0
WhatsApp Image    at

O conducătoare auto a lovit un pieton ce traversa regulamentar pe trecerea pentru pietoni din dreptul magazinului Lidl de pe șoseaua Alba Iulia din Sibiu. Victima este din Cristian și are 28 de ani. În urma cercetărilor s-a constatat faptul că pietonul a consumat băuturi alcoolice, testarea cu etilotestul indicând 0,97 mg/l alcool pur in aerul expirat.

Nu sunt probleme de trafic

“ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj SMURD în municipiul Sibiu, Șos Alba Iulia unde un autoturism a acroșat o femeie de aproximativ 28 de ani.
S-au acordat îngrijiri medicale femeii care a fost transportată la UPU Sibiu cu traumatism cranio celebral”
a declarat Alina Voinea, purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU

FOTO: Pompierii sibieni au intervenit la trei incendii de vegetație uscată

0
IMG  WA

În această după amiază, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a intervenit pentru localizarea și lichidarea a trei incendii de vegetație uscată, după cum urmează :


pompierii militari din cadrul Stației Agnita au intervenit în localitatea Vărd, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată și resturi vegetale care a afectat o suprafață de aproximativ 6 ha;
pompierii din cadrul Stației Agnita au intervenit în localitatea Vecerd DJ 106, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată. Au ars aproximativ 1000 mp de vegetație uscată și resturi vegetal;


pompierii militari din cadrul Punctului de lucru Săliște au intervenit în localitatea Aciliu pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată pe o suprafață de aproximativ 2 ha.
Având în vedere că, arderile necontrolate pot provoca adevărate dezastre, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Dumitru Croitoru” al judeţului Sibiu, face apel la cetăţeni să respecte măsurile specifice de prevenire a incendiilor.

‼️Arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută cu respectarea următoarelor prevederi generale:
– condiţii meteorologice fără vânt;
– colectarea în grămezi a vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cantităţi astfel încât arderea să poată fi controlată;
– executarea arderii în zone care să nu permită propagarea focului la fondul forestier/construcţii şi să nu afecteze reţelele electrice, de comunicaţii, conductele de transport gaze naturale, produsele petroliere ori alte bunuri materiale combustibile;
– curăţarea de vegetaţie a suprafeţei din jurul fiecărei grămezi pe o distanţă de 5 m;
– desfăşurarea arderii numai pe timp de zi;
– asigurarea mijloacelor şi materialelor pentru stingerea eventualelor incendii;
– supravegherea permanentă a arderii;
– stingerea totală a focului înainte de părăsirea locului arderii;
– interzicerea acoperirii cu pământ a focarelor.

‼️Potrivit Hotărârii Guvernului României nr. 537/2007 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele de prevenire și stingere a incendiilor, efectuarea unor lucrări de arderi a resturilor vegetale fără întrunirea condițiilor legale și, respectiv, fără luarea măsurilor de evitare a propagării la construcții, depozite, culturi agricole, păduri, plantații și alte vecinătăți constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 1.000 la 2.500 lei.

[meta_gallery_slider id=”36734″]

Vineri 13. FDGR lansează bomba pentru alegerile locale

1
FDGR

Astăzi Adunarea generală a Organizației județene Sibiu a FDGR a hotărât să îl propună pe Gabriel Tischer, candidat la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Sibiu. De asemenea la Cisnădie, FDGR va avea candidat la funcţia de primar pe Robert Krafft.

O altă decizie priveşte susţinerea pentru încă un mandat la Primăria Sibiu a doamnei Astrid Fodor. La Avrig, FDGR îl propune pe Vasile GAVRILĂ, actualul viceprimar, pentru funcţia de primar al oraşului.

S-a mai decis ca organizaţia FDGR să aibă liste complete la alegerile pentru Consiliul județean Sibiu, Consiliul municipal Sibiu și Consiliul local al orașului Avrig. Iar la consiliile orășenești sau comunale în Cisnădie, Agnita și Laslea să aibă liste de candidaţi (incomplete).

Primăria Sibiu ia primele măsuri pentru a reduce impactul economic al crizei cauzate de epidemia de COVID-19

0
Primaria Sibiu

Sibiul este un oraș turistic, a cărui economie locală depinde în bună măsură de sectorul industriei HoReCa. Am decis câteva măsuri care să reducă de pe acum impactul economic negativ pe care îl cauzează în acest sector criza generată de epidemia COVID-19 și voi solicita aprobarea Consiliului Local pentru implementarea acestora. Nu sunt măsuri cu mare impact financiar, dar cred că, în situația dată, orice ajutor este binevenit. În funcție de evoluția situației, vom analiza și alte măsuri pe care le putem lua pe plan local pentru a atenua o parte din pierderile generate de lipsa de turiști, respectiv clienți.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Măsurile care vor fi supuse aprobării Consiliului Local în această lună prevăd următoarele:

  • Suspendarea plății taxei hoteliere pe o perioadă de 6 luni, începând cu luna martie 2020
  • Reducerea cu 50%, pe o perioadă de 6 luni, a taxei de parcare pentru locurile închiriate de unitățile de cazare turistică de la Primăria Municipiului  Sibiu.

Precizăm că hotelierii au posibilitatea să renunțe la dreptul de folosință exclusivă a locurilor de parcare închiriate, acestea urmând să fie utilizate de către toți posesorii de autovehicule, în același regim ca și celelalte parcări cu plată din zonă. În acest sens aceștia vor depune o solicitare la Serviciul de Administrare a Domeniului Public din Piața Mică nr. 22.

În paralel se analizează posibilitățile legale pentru adoptarea altor măsuri menite să reducă impactul negativ asupra economiei locale, mai ales a turismului. Toate aceste facilități vor fi acordate coroborat cu aplicarea unor măsuri de prevenție, impuse de situația curentă a pandemiei COVID-19.

Scandal monstru la Spitalul Judeţean Sibiu din cauza coronavirusului. ACTUALIZARE

10
Spitale SB

Citeşte mai jos actualizarea cu punctul de vedere al Spitalului Judeţean.

Am primit astăzi pe adresa redacţiei o reclamaţie de la un angajat din cadrul Spitalului Judeţean Sibiu care susţine că nu mai poate să tacă. Reclamaţia este adresată Primului ministru, ministrului Sănătăţii, Prefectului, Preşedintelui Consiliului Judeţean şi directorului DSP. În reclamaţie se aduc acuze grave conducerii Spitalului Judeţean, în special directorului medical dr. Grosu pentru tăinuirea faptului că un medic radiolog, doamna dr. Plop a venit de la un congres dintr-o zonă de mare risc de contaminare cu coronavirus şi a lucrat la Spital timp de 5 zile, deşi prezenta tuse, strănut şi temperatură. Se mai reclamă faptul că DSP-ul nu a fost anunţat şi nu s-a făcut anchetă epidemiologică la insistenţele conducerii Spitalului de a tăinui cazul.

Am contactat purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean şi ei nu primiseră reclamaţia. SIBIU INDEPENDENT a înaintat reclamaţia conducerii Spitalului Judeţean în aşteptarea unui punct de vedere pe care îl vom reda dacă va sosi.

ACTUALIZARE ora 22: Abia acum pe adresa redacţiei a venit punctul de vedere al Spitalului Judeţean Sibiu. Ţinem să reamintim că am contactat reprezentanţii Spitalului ÎNAINTE de a publica materialul. De asemenea am dat publicităţii o reclamaţie trimisă nouă şi altor redacţii, dar trimisă şi la mai multe instituţii. De asemenea am trimis reclamaţia noi la Spitalului Judeţean şi la DSP Sibiu. Dar fiind în era internetului şi în plină criză NU am dorit ca la Sibiu să existe un nou caz ca la Bucureşti cu un fost şef al politiţiei. Redăm integral răspunsul Spitalului Judeţean, deşi este rău intenţionat la adresa redacţiei noastre, fără motive. O analiză a răspunsului nu aduce ARGUMENTE contra a ceea ce se scrie în Reclamaţia primită, din contră.

RĂSPUNS SPITAL JUDEŢEAN SIBIU

„În urma apariției articolului Scandal monstru la Spitalul Județean Sibiu din cauza coronavirusului în cadrul publicației online Sibiu Independent, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu face următoarele precizări din dorința de informa corect opinia publică.

Medicul la care faceți referire nu a participat la un congres medical, deplasarea sa în străinătate fiind una strict de natură personală. Pe parcursul acesteia, nu au avut loc contacte cu persoane infectate sau suspecte a fi infectate cu COVID-19. Reîntoarcerea în tară, în data de 6 martie, printr-un punct vamal din județul Timiș a decurs fără probleme și restricții, întrucât călătoria nu a avut loc în zone de risc major cu privire la infecția cu coronavirus. În data de 9 martie, fără a avea simptome asociate infecțiilor respiratorii, medicul s-a prezentat la serviciu, unde a lucrat conform programului. Subliniem că a fost vorba despre o singură zi și nu 5 cum eronat se prezintă în articol. În seara zilei de 9 martie, prezentând febră și durere în gât, mediul SCJU Sibiu a anunțat medicul de familie și medicul șef al secției unde activează, intrând în concediu medical. Cazul a fost adus ulterior în atenția medicului epidemiolog al spitalului județean, precum și în atenția medicului infecționist. Mai mult, a fost contactată și Direcția de Sănătate Publică a județului Sibiu, pentru a se prezenta cazul și pentru a fi cerută consiliere de specialitate. În urma discuțiilor dintre spital și DSP, s-a concluzionat că situația medicală prezentată nu intră în definiția de caz privind infecția cu coronavirus și nu se impune recoltarea de probe în vederea testării. S-a recomandat ca măsură profilactică izolarea la domiciliu pentru maxim două săptămâni și urmarea unui tratament pentru laringită acută, o afecțiune minoră și comună în sezonul rece. În momentul de față cadrul medical al spitalului se află în continuare la domiciliu, într-o stare de sănătate bună, afebrilă și fără alte simptome.

În ceea ce privește acuzațiile cu privire la conducerea spitalului, acestea frizează ridicolul și nu sunt altceva decât fanteziile unei persoane rău-intenționate. De altfel, managerul instituție, dl Cornel Benchea, precizează în mod clar și fără echivoc: “Nu am făcut și nici nu voi face niciodată așa-ceva (n.a. -amenințarea angajaților). Este sub demnitatea mea morală și profesională iar cine face astfel de acuzații, ar trebui să le facă asumat, și nu sub protecția anonimatului. Este doar o încercare de a destabiliza instituția în aceste context epidemiologic complex, când ne confruntăm cu amenințarea noului coronavirus”.

Întreg articolul se bazează pe informații false, neconforme cu realitatea, fiind construit pe o relatare anonimă, neargumentată, al cărei unic scop este de a provoca cu orice preț scandalul și a dezinforma cetățenii. Mai mult, decizia redacției de a publica un text anonim și folosirea numelui unui medic fără verificarea temeinică a subiectului, aduce mari prejudicii de ordin moral și profesional, atât cadrului medical în discuție cât și spitalului județean și conducerii instituției. Ne manifestăm uimirea și mai ales îngrijorarea cu privire la prezentarea în spațiul public a unor astfel de relatări, care pot fi catalogate fără probleme drept “știri false”.”

Mai jos aveţi textul integral al reclamaţiei:

” RECLAMATIE
Domnule Prim-Ministru,
Domnule Ministru al Sanatatii,
Domnule Prefect,
Doamna Presedinte al Consiliului Judetean,Domnule Director DSP

Sunt nevoita sa va scriu deoarece la Spitalul Judetean Sibiu se intampla lucruri halucinante, este vorba de o suspiciune serioasa de infectie cu coronavirus, a unui medic, care este ascunsa de conducerea spitalului si nu se face absolut nimic, nici testare si nici acheta epidemiologica, musamalizandu-se tot. Aceasta situatie este din dispozitia domnului manager Benchea si a directorului medical Grosu.
Este vorba de doamna dr Plop, din sectia de Radiologie, care pana acuma 5 zile, a fost plecata la un congres medical, intr-o zona cu coronavirus. Din pacate aceasta a revenit la Spital si a lucrat normal timp de cateva zile desi prezenta simtome de gripa. Avea temperatura, stranut, tuse etc. Timp in care a intrat in contact cu foarte multi colegi medici, asistenti, infirmieri, brancardieri, dar si cu multi pacienti din spital. Deabea dupa aceste zile aceasta a fost trimisa acasa, dar se tine totul ascuns, fiind un doctor ce este din sectia domnului director medical Grosu, radiolog si el. Se spune ca doar a fost certata ca a ascuns simtomele si trimisa acasa. Nu pot sa inteleg cum poti sa faci asa ceva ca medic, ca om, sa ascunzi o asemenea situatie, care ne pune noua, personalului medical si pacientilor nostri, viata in pericol.
Spitalul vuieste despre aceasta situatie si orice incercare de a afla ce se intampla, daca doamna doctor, care a ascuns aceste lucruri, are infectie de vreun fel sau nu, se lovesc de un zid. Nimeni nu ne spune nimic, toti ne spun sa ne vedem de treaba, iar directorul medical si managerul ne transmit ca ne vom pierde serviciu daca spunem ceva sau cerem sa fim macar informati ca doamna doctor are sau nu are ceva. Nimeni din cei intrati in contact cu doamna doctor nu au fost testati, nu s-a facut nici un fel de ancheta epidemiologica, nimic ! Vrem sa stim daca este vreun risc sau nu ! Atat cerem ! Si acesti oameni, care incalca grav orice protocol medical, musamalizand un asemenea caz sa inceteze sa ne supuna la riscuri de imbolnavire pe toti.
Am asteptat 2 zile inainte sa va scriu, crezand ca se face ceva. Ca macar se fac ceva testari, macar doamnei doctor, dar nimic. Si inca nu ni se spune nimic, se ascunde tot de catre manager si directorul medical si suntem amenintati ca ne da afara daca spunem ceva. Multi din colegi aproape ca nu mai vor sa vina la servici din aceasta cauza.
Ne este frica pentru sanatatea noastra. Va rog sa ma intelegeti de ce nu pot sa va dau numele ca ne spun ca ne dau afara si sincer si mie si colegelor ne este frica ca avem familii si copii de crescut.
Va rog din inima verificati aceste lucruri de la Bucuresti, ca de la spital nu se face nimic si mai ales faceti cumva sa se faca o ancheta epidemiologica serioasa, sa vedem si noi daca este vreun risc sau nu. Sa dea dumnezeu sa nu fie nimic, dar nu se justifica faptul ca nici macar nu se verifica nimic si se ascunde tot, desi toata conducerea stie !
Va rog mult faceti ceva si pentru noi cei mai mici din spitalul asta ! Sa stim si noi sigur daca este un risc sau nu !
Nu vrem scandal, dar porcaria asta facuta de managerul Benchea si directorul Grosu la adresa noastra trebuie sa inceteze ! Nu mai vrem sa ne ameninte sa nu spunem nimic ci sa ne ajute sa ne facem treaba cum trebe.”

Măsuri obligatorii pentru terasele din Sibiu

0
terase

Comitetul Local pentru Situații de Urgență Sibiu s-a întrunit într-o ședință convocată vineri, 13 martie, de primarul Astrid Fodor, președintele Comitetului. În această ședință s-au decis o serie de măsuri de protecție a clienților teraselor sezoniere din Sibiu, în contextul pandemiei COVID-19.

Astfel, începând de sâmbătă, 14 martie, terasele avizate să funcționeze pe domeniul public vor fi obligate să instituie următoarele măsuri:

  • Amenajarea terasei astfel încât distanța dintre mese să fie de 2 m.
  • Dezinfectarea suprafețelor și mobilierului terasei după plecarea fiecărui client
  • Îndepărtarea protecțiilor laterale ale teraselor, pentru o mai bună ventilare a spațiului

Poliția Locală și Serviciul de Administrare a Domeniului Public vor efectua controale pentru a verifica respectarea acestor măsuri. În cazul în care nu se respectă, avizul de ocupare a domeniului public va fi anulat, iar terasa în cauză va fi ridicată.

În funcție de evoluția situației, Primăria Sibiu va adopta și alte măsuri, mai radicale, pentru protecția populației. Pe această cale Primăria Municipiului Sibiu face un apel către sibieni să limiteze la maxim deplasările care nu sunt absolut necesare și să evite cât mai mult posibil locurile publice.

Reduceri cu 50% a taxei de ocupare a domeniului public pentru cei care respectă măsurile de protecție:

Pentru a compensa aplicarea acestor măsuri, precum și pentru a reduce impactul economic negativ cauzat de lipsa turiștilor voi propune Consiliului Local reducerea cu 50% taxa de închiriere a domeniului public pentru terase până în data de 30 iunie.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

sursa foto: zilesinopti.ro

JUDEȚUL SIBIU: 175 de persoane izolate la domiciuliu, 22 în carantină și 7 internate

0
IMG

Astăzi, 13 Martie, la nivelul județului Sibiu sunt :

  • 175 persoane izolate la domiciliu,
  • 22 persoane se află în carantină
  • 5 persoane se află sub monitorizare internate la Spitalul Clinic Județean Sibiu – Secția Boli Infecțioase.
  • 2 copii monitorizați la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu Secția Boli Infecțioase.
    De asemenea, până în momentul de față, s-au recoltat un număr de 33 de probe și s-a primit 18 rezultate, toate Negative

Totodată, în ultimele 24 de ore, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu a primit cinci apeluri pe numărul unic pentru apeluri de urgență 112 cu privire la aspecte referitoare la Coronavirus.

De asemenea, menționăm că reprezentanții Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, cu responsabilități în gestionarea acestui tip de eveniment, monitorizează permanent situația la nivel județean.

Din 20 martie Guvernul României a interzis publicarea de date pe județe, doar date centralizate național.

Fundația CON-A donează Spitalului Județean Sibiu o linie de testare pentru coronavirus

0
IMG  WA

CON-A prin Fundația pe care o deține a decis să se implice și să dea o mână de ajutor autorităților în această criză medicală fără precedent prin care trece întreaga lume. Din acest motiv Fundația a decis să finanteze achizitionarea de urgență a unei linii de biologie moleculară necesară determinării virusului SARS-COV-2 și să o doneze Spitalului Județean Sibiu.

Știm că în momentul de față capacitatea de testare a spitalelor este suprasolicitată, iar singurul centru de testare din zonă este la Cluj. Este esențial să acționăm rapid în această perioadă critică și să sprijinim autoritățile. Cred ca este momentul să fim solidari, uniți și să respectăm instrucțiunile date de autorități”

Comunicat de presă transmis de Mircea Bulboacă, Președintele Grup CON-A.

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu solicită sprijinul populaţiei în vederea DONĂRII DE SÂNGE

0
DONEAZA SANGE

În cadrul tuturor centrelor de transfuzii și spitalelor, nevoia de sânge este permanentă, indiferent de contextul epidemiologic. Astfel, chiar și în aceste momente când în centrul atenției se află  evoluția noului coronavirus COVID- 19, nevoia de donatori rămâne neschimbată. Sunt pacienți care trebuie operați de urgență iar sângele le poate salva viața. Fără donatori, nu ar exista viaţă pentru multe persoane! Gestul de a dona sânge contează și oricare dintre noi poate veni în sprijinul semenilor aflaţi în suferinţă, chiar și în aceste momente când virusul COVID-19 poate aduce cu sine teama de a face astfel de gesturi.

Dar cu toate aceste, activitatea de donare de sânge este sigură și poate continua! Ceea ce cu toții putem face pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie, este să donăm sânge!

Haideți să fim alături de cei în suferință și să DONĂM SĂNGE!

Toți cei care vor și pot să doneze sunt așteptați de luni până vineri, între orele 8.00 – 13.00, la Centrul de Transfuzie Sanguină Sibiu situat în curtea Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu.

În condițiile instituirii unor măsuri speciale privind circulația persoanelor în cadrul spitalului, necesare pentru prevenirea și combaterea infecțiilor cu noul Coronavirus, accesul donatorilor se va face controlat, în grupuri mici, pe poarta de pe strada Herman Oberth, situată între Policlinica spitalului și Centrul stomatologic. Donatorii vor prezenta un act de identitate și/sau carnet de donator. Această cale de acces este cea mai scurtă, fiind aleasă pentru a asigura cele mai bune codiții inclusiv din punctul de vedere al siguranței.

Finanțare nerambursabilă REGIO pentru regenerarea comunităților defavorizate sibiene

0
Foto locatie actuala centru multifunctional

Două importante investiții pentru comunitățile mai sărace din Sibiu se vor derula cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional REGIO, derulate la nivel regional de Agenția pentru Dezvoltare Regionala Centru. Este vorba de proiectele prin care edilii vor obține finanțare în vedere realizării unui centru multifuncțional în zona străzii Oțelarilor și a unui spațiu multifuncțional de recreere și sport în cartierul Gușteriță, a căror valoare totala cumulata este de peste 1,7 milioane euro. Fondurile atrase prin contractele semnate de doamna primar Astrid Cora Fodor și domnul Simion Crețu, director general ADR Centru sunt alocate prin Axa Prioritara 4 a POR 2014-2020, pe Prioritatea de investiții 4.3, care asigura sprijin pentru regenerarea fizica, economica și sociala a comunităților defavorizate din regiunile urbane și rurale. Cele doua proiecte se vor finaliza cel târziu în luna noiembrie 2021.   

  “Ne continuam investițiile începute în modernizarea infrastructurii edilitare din cartierele municipiului Sibiu. Am semnat contracte pentru modernizări de străzi, alei, zone verzi și iluminat public. Dar comunitatea are nevoie și de suport, de servicii sociale și educative pentru a se regenera și pentru a se uni. Centrul multifuncțional din zona Henri Coandă – Oțelarilor vă fi primul astfel de obiectiv public care vă servi că spatiu de întălnire, socializare și educare a membrilor comunității aflați în situații dificile, destinat în egala măsură copiilor, părinților acestora și persoanelor vârstnice, iar terenul de de recreere și sport din Cartierul Gușteriță este destinat copiilor și tinerilor din aceasta zona a orașului, că să le oferim cele mai bune condiții pentru practicarea sportului în aer liber. Pe de alta parte, în clădirea ce se vă construi lângă acest teren vor fi organizate activități recreative, educaționale și de socializare pentru copii și tineri, dar și activități de informare și consiliere pentru familiile din comunitățile marginalizate”, a declarat doamna Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

[meta_gallery_slider id=”36695″]

Ambele proiecte ce obțin finanțare REGIO sunt realizate în parteneriat intre UAT Municipiul Sibiu și Direcția de Asistenta Sociala Sibiu, având că lider de parteneriat Primăria Municipiului Sibiu.

Obiectivele specifice ale proiectului ”Creare centru multifuncțional în zona străzii Oțelarilor, destinat comunităților marginalizate” sunt de a construi aceasta clădire în suprafață desfășurată de peste 1350mp a Centrului, dedicat prioritar comunității marginalizate din cartierul Compa – Oțelarilor al Municipiului Sibiu, adică pentru aproape 900 de persoane. Noua construcție vă fi dotata corespunzător, în vederea desfășurării de activități educative, sociale, sportive și recreaționale, indoor.

Obiectivele specifice ale proiectului ”Spatiu multifuncțional de recreere, sport și educație activa în cartierul Gușteriță” presupun amenajarea unui teren de sport multifuncțional destinat copiilor și tinerilor din zona marginalizata a cartierului Gușteriță și construcția unei clădiri, în suprafață de peste 140mp și dotarea acesteia pentru desfășurarea activităților de grup pentru educație active. De aceasta investiție vor beneficia direct peste 3500 persoane din cartierul sibian, din care peste 300 copii.   

Municipiul Sibiu este orașul în care se investește susținut pentru creșterea calității vieții. Potențialul urban de dezvoltare este valorificat de numeroasele proiecte europene derulate de către Primărie, dar și de la nivel județean, pentru îmbunătățirea calității vieții cetățenilor. Prin cele 27 de contracte deja semnate se vor realiza proiecte care vor atrage peste 120 milioane euro, fonduri europene. Acestea vor fi valorizate și prin inițiativele locale dedicate îmbunătățirii condițiilor de viață pentru comunitățile marginalizate, pentru că și în cartierele aflate în zone cu risc social oamenii să simță că aparțin comunității sibiene și se dezvolta odată cu aceasta. Iar susținerea implicării în viață civica sau sportiva a tinerilor și vârstnicilor din aceste zone, vă demonstra tuturor locuitorilor rolul benefic al fondurilor europene pentru creșterea coeziunii sociale”, a declarat domnul Simion Crețu director general ADR Centru.

Proiectul centrului multifuncțional Oțelarilor, propune realizarea unei investiții moderne – cu parter, etaj și mansarda – care vă avea 120 de locuri pentru copii, tineri, adulți și vârstnici. Centrul de zi pentru copiii defavorizați de vârstă școlară are în vedere realizarea activităților precum: pregătirea temelor școlare, activități educative, recreative și de socializare, orientare școlară și profesionala, precum și consiliere psihologica. De asemenea, în cadrul centrului vor avea loc activități de consiliere, pregătire profesionala și sprijin pentru părinți. În cadrul Centrului de zi, pentru persoanele vârstnice se vor asigura activități sociale comunitare și activități recreative de grup. Clădirea vă cuprinde următoarele categorii de spatii: 2 sali dedicate activităților pentru vârstnici, 1 sala de sport, 2 sali de activități pentru copii și tineri, 3 sali multimedia, 1 ludoteca, 4 birouri pentru asistenți sociali sau consiliere, 3 chicinete, spatii de depozitare, administrative și grupurile sociale aferente. Valoarea totala a proiectului este de 5.456.623,28 lei, din care suma nerambursabila solicitata, reprezentând 98% din cheltuielile eligibile este de 5.347.490,81 lei, respectiv aproape 1,17 milioane euro.

Proiectul de realizare a terenului de sport din Gușteriță înseamnă reamenajarea unui spatiu în suprafață de peste 2.000mp de pe strada Podului și construirea unei clădiri pentru activități educative, culturale și recreative, cu facilitați de acces pentru persoane cu dizabilități și cu dotări adaptate nevoilor beneficiarilor de servicii oferite. Clădirea cea noua și întregul teren vor beneficia de supraveghere video, alarma și paza, inclusive toate utilitățile pentru infrastructura aferenta.

Terenul de sport multifuncțional este destinat copiilor și tinerilor din zonele marginalizate și vă asigura condițiile pentru practicarea fotbalului (pe o suprafață de joc mica), a handbalului, baschetului, tenisului și voleiului. Celelalte spatii exterioare vor fi reamenajate cu zone verzi, copaci și arbuști ornamentali, suprafață totala a terenului deschis fiind de aproape 1900mp.

Progresul lucrărilor de reabilitare la Biserica Evanghelică din Piaţa Huet

0
img

Intrată într-un proces de consolidare, restaurare şi reabilitare în anul 2018 cu fonduri europene în valoare de 21.910.483 lei, Biserica Evanghelică din Piaţa Huet, este la aproximativ jumătatea drumului spre finalizarea proiectului.

Pe parcursul anului 2019, au fost realizate importante lucrări de consolidare şi restaurare elemente piatră, tencuieli şi zugrăveli, restaurare vitralii precum şi reţele electrice noi, împreună cu un sistem de încălzire.

Printre etapele cele mai importante se numără:

  • În nava centrală a bisericii s-au încheiat lucrările la tencuieli şi s-a montat instalaţia de încălzire, în prezent se lucrează la turnarea şapei, urmând a fi montată şi pardoseala de piatră.
  • În exteriorul bisericii s-au executat lucrări de reparaţii la faţadă şi se lucrează în prezent la reparaţii tencuieli exterioare, tinci şi zugrăvirea exteriorului.
  • În spaţiul vestic, numit “Ferulă” s-au încheiat lucrările de curăţire a pietrei de zugrăvelile anterioare, momentan lucrându-se la reparaţii piatră .
  • Se montează vitraliile restaurate în nava centrală.
  • S-a adus materialul necesar pentru realizarea eşafodajului pe care se va sprijini schela de la exteriorul turnului. Vor fi realizate foraje orizontale, măsuri necesare pentru consolidarea turnului.

Datorită faptului că şi turnul bisericii a intrat în proces de reabilitare, acesta nu mai este deschis turiştilor, în prezent desfăşurându-se lucrări de sablare a scheletului metalic. După această operaţiune se va trece la verificarea şi înlocuirea niturilor de la scara metalică pentru a ne asigura că toţi vizitatorii turnului vor fi în siguranţă.

Un alt aspect important al proiectului a fost şantierul arheologic care a început la jumătatea lunii mai a anului 2019 şi s-a finalizat relevând descoperi importante care vor fi puse în evidenţă.

Locul în care a fost înmormântat baronul Samuel von Brukenthal era semnalizat din anul 1984 printr-o placă metalică amplasată pe una dintre coloanele interioare ale bisericii. Cercetarea arheologică a confirmat existența acestui lăcaș de înmormântare, care se va evidenția în noua pardoseală cu piatră de o nuanţă diferită, pentru a se marca locul în care a avut loc această ultimă înhumare în biserică, în anul 1803.

În cadrul săpăturilor arheologice, în urma înlăturării unor lespezi a fost descoperită piatra funerară dispărută a celui care a fost primar al Sibiului în perioada marilor reforme 1513-1542 şi comite al sașilor între anii 1536 si 1538, Mathias Armbruster , acesta fiind considerat unul dintre cei mai importanţi conducători ai Sibiului. Piatra funerară va fi amplasată în transpetul de nord, aproape de locul în care a fost găsită.

Cercetările arheologice au stabilit cu exactitate amplasamentul primei biserici în stil romanic din Sibiu. Fundaţia bazilicii romanice, o importantă descoperire arheologică din Transilvania, datând din secolul al XII-lea, va fi evidenţiată prin crearea unei zone cu sticlă securizată. Anul acesta se preconizează finalizarea lucrărilor, iar fundaţia bazilicii anterioare va putea fi vizualizată de sibieni şi turişti.

În urma descoperirilor arheologice, nivelul de călcare din biserică a fost coborât la un nivel anterior, cu 26 de centimentri faţă de cel care era înaintea lucrărilor de restaurare.

În prezent, biserica se poate vizita parţial, dacă situația epidemiologică permite acest lucru, şi anume: sacristia şi zona altarului de unde se pot vedea lucările care încă se desfăşoară în interiorul bisericii, inclusiv lucrările din zona fundaţiei bazilicii anterioare.

Succesul lucrărilor se datorează unei bune colaborări a Parohiei Evanghelice C.A. Sibiu cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională CENTRU şi Biroul Regional Sibiu, precum şi cu toţi colaboratorii proiectului.

Implicarea membrilor echipei de implementare din partea beneficiarului şi a consultantului, SC European Investment Solutions SRL, împreună cu profesionalismul executantului SC Euras SRL şi a proiectantului SC Arhimus SRL, au condus la buna desfăşurare a tuturor lucrărilor până în prezent şi preconizăm că lucrările de restaurare vor fi finalizate conform proiectului până în primăvara anului 2021.

Promenada Sibiu și Shopping City Sibiu anunță ajustarea programului de funcționare la 8 ore

0
Promenada Sibiu

În contextul actual, reprezentanții Promenada Sibiu și Shopping City Sibiu se alătură demersului autorităților de a identifica și implementa soluții care pot preveni răspândirea noului virus Covid-19. Astfel, începând de luni, 16 martie, cele două centre comerciale își vor ajusta programul de funcționare. Acestea vor fi deschise în intervalul 12:00-20:00. Hipermarketurile și farmaciile vor funcționa după programul normal. De asemenea, în cazul Cineplexx și Cinegold programul este același cu al centrelor comerciale (ultimele proiecții încep la 20:00).

Căutăm, alături de chiriașii noștri, cele mai bune soluții pentru a gestiona această provocare. Promenada Sibiu și Shopping City Sibiu pun pe primul loc siguranța clienților și angajaților săi, iar această măsură a fost luată cu scopul de a preveni răspândirea noului virus. În acest context, au fost anulate toate evenimentele de amploare ce urmau să fie găzduite de centrele comerciale în următoarea perioadă.

Clienții sunt încurajați să acorde o atenție sporită igienei personale și să își dezinfecteze frecvent mâinile, folosind dispenserele amplasate în incinta mall-urilor.

Pentru a asigura un mediu cât mai sigur, a fost crescută frecvența operațiunilor de dezinfectare și igenizare a suprafețelor si au fost instalate dispensere cu dezinfectant în mai multe zone ale centrelor comerciale. Mai mult, toate filtrele sistemului de climatizare trec printr-un proces de înlocuire, iar centrele comerciale sunt aerisite în mod natural periodic.

15 martie – ultima zi de ski pe Arena Platoș Păltiniș

0
unnamed

Sezonul de iarnă a luat sfârșit, 15 martie este ultima zi de funcționare a complexului de ski și snowboard Arena Platoș Păltiniș.

„Ca urmare a situației actuale și a recomandărilor oficiale, prioritatea noastră 0 este siguranța și protejarea echipei și a clienților noștri. Din respect pentru aceștia, ne asumăm o conduită socială responsabilă și nu vom mai deschide pârtiile în weekendurile viitoare (cum se întâmpla în alți ani, în funcție de vreme)”, transmite managementul complexului de ski.


Complexul va fi deschis în weekend între orele 10 și 17. Slide and Freeze, ultimul eveniment al sezonului, a fost anulat.

Traseele 10 și 118 deviate din cauza închiderii străzii Podului

0
UA scaled

Începând de LUNI 16.03.2020 ora 8:00, se închide circulaţia pe str. Podului, în zona intersecţiei cu str. Pinului, pentru lucrări la reţeaua de canalizare.

Până la finalizarea lucrărilor, autobuzele 10 şi 118 vor circula astfel:

 Str. Podului – str. Vasile Pârvan – str. Maior Octavian Niţă – str. Smârdan (capăt linie în staţia “Smârdan 1” pe str. Podului).

 Autobuzele nu vor mai putea ajunge în staţiile ,,Smârdan 2”, ,,Viilor 2”, ,,CEMA”, ,,Tăbăcărie”, ,,Scandia”, ,,Viilor 1”. 

JUDEŢUL SIBIU: Încă niciun bolnav de coronavirus, dar doar 10 teste făcute

1
WhatsApp Image    at

Judeţul Sibiu nu a raportat oficial încă niciun bolnav de coronavirus. SIBIU INDEPENDENT a încercat să afle câte teste s-au făcut la noi în judeţ pentru a depista virusul la pacienţi. Din păcate am aşteptat 3 zile şi DSP Sibiu nu a răspuns solicitării noastre pe Legea 544 privind transparenţa decizională. Totuşi într-un comunicat ISU Sibiu de miercuri 11 martie a scăpat informaţia că au fost primite 10 rezultate la teste negative.

Informaţia este o premieră pentru judeţul Sibiu, pentru că la noi autorităţile nu au raportat deloca numărul de teste aplicate. De altfel cele 10 teste negative nu înseamnă că atâtea au fost şi aplicate, dar cu siguranţă numărul total nu este mult mai mare. Conform specialiştilor de la Institutul Matei Balş din Bucureşti un test se procesează în 4 ore, dar durata creşte datorită numărului insuficiente de personal. Teste se procesează şi în Cluj şi Timişoara. La nivel naţional Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă anunţă zilnic numărul de teste negative. Astfel ştim că până joi 12 martie erau realizate 1873 de teste negative şi 48 pozitive.

Spre comparaţie numărul testărilor în Coreea de Sud este de aproximativ 10.000 pe zi, iar în Italia până în 8 martie erau aplicate deja 49.937 de teste.

ACTUALIZARE 13.03.2020 ora 15: ISU Sibiu precizează că până la această oră în judeţ „s-au recoltat un număr de 33 de probe și s-a primit 18 rezultate, toate Negative”

Avem prefect şi subprefect nou!

0
WhatsApp Image    at

Astăzi la sediul Instituției Prefectului – Județul Sibiu, cu participarea reprezentanților instituțiilor deconcentrate, a instituțiilor județene și a aparatului propriu, a avut loc ceremonia oficială de investire a prefectului, Mircea Dorin Crețu (vezi CV), și a unui nou subprefect: Sanda-Ligia Muntean.

Solemnitatea depunerii jurământului celor doi înalți funcționari publici s-a desfășurat în format video-conferință, în prezența ministrului afacerilor interne, Ion Marcel Vela. În același cadru au fost investiți și subprefecții județului Sălaj și Dolj, precum și prefectul județului Dolj.

În mesajul său, ministrul afacerilor interne a reliefat că, prin depunerea jurământului, înalții funcționari publici s-au angajat public, oficial, administrativ și creștin să fie în slujba cetățenilor din județ într-o perioadă cu multe semne de întrebare și necunoscute. Ei dovedesc că sunt oameni și colegi cu responsabilitate și mult curaj, calități importante ale unui om matur. Drumul pe care au pornit implică evaluarea minuțioasă a tot ceea ce ține de carantinare, de situația cetățenilor izolați la domiciliu, de o bună comunicare pe verticală cu Ministerul Afacerilor Interne și Departamentul pentru Situații de Urgență, iar pe orizontală cu colegii din instituțiile deconcentrate. În toate aceste acțiuni nu e vorba de politică, ci de responsabilitate.

Ministrul Vela a încheiat exprimându-și optimismul că misiunea fiecăruia va fi îndeplinită, o evaluare la nivelul ministerului și una comparativă cu celelalte țări europene a evidențiat că, românii sunt responsabili în abordarea acestei noi situații speciale ivite.

În alocuțiunea sa, prefectul Crețu a asigurat de colaborarea sa totală în tot ceea ce privește obiectivele județului, cerând reciprocitate. El și-a arătat deschiderea față de discuții, care reprezintă singura cale în a rezolva orice situație ivită.

[meta_gallery_slider id=”36661″]

EDITORIAL: Trădătorii

0
calin blaga

În această seară, după un haos politic provocat, trebuia să avem un Guvern stabil. Acesta era necesar în această plină situaţie de criză. Dar jocul politic pentru PNL şi al preşedintelui Iohannis s-a dovedit mai important decât interesul naţional. Codul Penal prevede „Înalta Trădare”. Nu sunt jurist ca să mă exprim, dar cu siguranţă gestul PNL făcut cu acordul lui Iohannis este unul din sfera trădării naţionale. Ceea ce îi face pe cei implicaţi trădători.

Este inacceptabil să pui interesul de partid înaintea interesului naţional. Se ştie că România se află în faţa celei mai mari crize datorită coronavirusului. Şi se ştie că instituţiile noatre nu sunt pregătite să facă faţă la o epidemie de asemenea anvergură ca aceasta. Ţări mult mai avansate ca noi, cu oameni angajaţi la stat pe criterii tehnice, nu politice, abia fac faţă situaţiei. Şi atunci cum este posibil ca în această seară să nu avem un guvern stabil. Este dorinţa lui Ludovic Orban atât de mare de a ţine scaunul de premier? Sau îl are la mână cu ceva pe preşedintele Iohannis?

PNL a gafat monumental astăzi. O gafă impardonabilă care va lovi partidul dur în intenţia de vot a cetăţenilor. Au reuşit să îşi erodeze propria imagine politică în 2 luni cât PSD în 4 ani de guvernare. Orice om cu puţin discernământ nu va accepta să mai voteze un partid pentru care interesul lor de grup trece peste cel naţional, mai ales în situaţie de criză. Dacă eram în Japonia trebuiau să îşi depună toţi demisia. Acolo îşi puneau şi capăt zilelor de ruşine. La noi însă joaca politică merge înainte, pe spinarea românilor. Mă întreb când mai explodează iar mămăliga?

Două femei rănite după ce au fost acroșate de o mașină

0
SMURD

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu două echipaje SMURD în municipiul Sibiu, str. Dealului unde două persoane de sex feminin în vârstă de aproximativ 47 și 57 de ani au fost acroșate de un autoturism.

Femeiele traversau regulamentar pe trecerea de pietoni.


S-au acordat îngrijiri medicale celor două femei și au fost transportate la UPU Sibiu cu traumatisme membre inferioare și superioare.

Primăria Sibiu investește 131 de milioane de lei în învățământ

0
Scoala Regina Maria  scaled

În 2020, Primăria Sibiu investește 131 de milioane de lei în învățământ, adică 16 % din bugetul local total pentru investiții, lucrări de reparații curente, dotări, burse și premii acordate elevilor și alte cheltuieli materiale.

Investim continuu în învățământ pentru a îmbunătăți condițiile de studiu și pentru a extinde spațiile. Abordăm investițiile unitar prin lucrări ample de modernizare, dar etapizat, prioritizându-le în funcție de necesitățile reale ale unităților de învățământ.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Vă prezentăm o detaliere a lucrărilor începute în 2019 care vor continua în 2020 și a lucrărilor noi, care încep în acest an:

LUCRĂRI ÎN CONTINUARE:

  • Reabilitarea Liceului Constantin Noica pentru îmbunătățirea eficienței energetice – începute în 2019, lucrările finanțate din fonduri europene sunt executate în proporție de 75% și au constat în izolarea termică a fațadelor clădirii, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice (panouri fotovoltaice) și termice (pompe de căldură aer-apă), repararea acoperișului clădirii, înlocuirea completă a iluminatului din clădire, montarea unui sistem de management și control – Building Management System – care urmărește nivelul de consum al energiei în clădire. Termenul de finalizare a lucrărilor este luna iulie 2020
  • Reabilitarea școlii gimnaziale nr.21 pentru îmbunătățirea eficienței energetice – în 2019 s-au realizat lucrările de reabilitare termică a podului, iar în prezent se montează panourile fotovoltaice și se lucrează la instalațiile electrice și la finisaje la etajul 2. Termenul de finalizare a acestor lucrări finanțate din fonduri UE este noiembrie 2020
  • Reabilitarea școlii gimnaziale nr.1 pentru îmbunătățirea eficienței energetice – în 2019 s-au finalizat instalațiile și finisajele interioare la sala de sport, urmând ca anul acesta să se execute lucrările și în clădirea școlii. Termenul de finalizare a lucrărilor este luna septembrie 2020
  • Construcția noului Liceu de Artă pe strada Oituz: în 2019 s-au efectuat lucrări de demolare și consolidare în corpul existent și lucrări la fundațiile corpului nou; se estimează că lucrările se vor finaliza în vara acestui an.
  • Lucrări necesare pentru obținerea autorizației ISU la grădinița Frații Grimm și la grădinița nr. 42: lucrările se află în desfășurare având termen de finalizare jumătatea lunii martie; aceste lucrări includ: placarea cu materiale ignifuge, instalarea sistemului de detecție la incendiu, montarea de uși și ferestre rezistente la foc, montarea unor scări metalice exterioare pentru evacuarea la incendiu, crearea unor trape pentru evacuarea fumului
  • Reabilitarea fațadei Colegiului Agricol Barcianu, termenul de finalizare fiind luna aprilie 2020
  • Reabilitarea fațadei grădiniței nr. 16, termenul de finalizare fiind luna aprilie 2020

LUCRĂRI NOI:

Proiecte finanțate din fonduri europene:

  • Reabilitarea școlii gimnaziale Radu Selejan pentru îmbunătățirea eficienței energetice – lucrările vor începe în luna martie, termenul de finalizare fiind decembrie 2020
  • Extinderea școlii gimnaziale Nicolae Iorga printr-un nou corp de clădire în care vor fi amenajate 22 de săli de clasă și un laborator de chimie, precum  și construcția unei săli de sport – procedura de achiziție a lucrărilor de execuție este în curs, lucrările urmând să înceapă în acest an.
  • Extinderea școlii gimnaziale I.L. Caragiale, rezultând 12 săli noi de clasă – proiectul tehnic este în prezent depus la ADR Centru pentru avizare; următorul pas este inițierea procedurii de achiziție pentru execuția lucrărilor
  • Construcția unei noi creșe în cartierul Țiglari, lângă grădinița nr. 36, care va oferi 100 de locuri – proiectul tehnic a fost realizat, iar procedura de achiziție a lucrărilor va fi inițiată în luna martie
  • Construcția unei noi creșe în cartierul Ștrand, lângă școala gimnazială nr.1 care va oferi peste 100 de locuri –  proiectul tehnic a fost realizat, iar procedura de achiziție urmează să fie inițiată în luna martie.
  • Extinderea școlii gimnaziale Regele Ferdinand – în corpul nou urmând să fie amenajate cinci noi săli de clasă, două laboratoare, o bibliotecă de resurse didactice – și construcția unei săli de sport – proiectul este depus la ADR Centru în vederea evaluării și acordării finanțării din fonduri europene nerambursabile; în prima jumătate a anului se va contracta realizarea proiectului tehnic

Proiecte cu finanțare din fondurile bugetului local:

  • Reabilitarea sălii de sport a Colegiului Agricol D.P. Barcianu – după actualizarea documentației tehnice, se va iniția procedura de achiziție pentru execuția lucrărilor
  • Schimbarea tâmplăriei existente la corpul de clădire str. Ocnei nr. 33 la Liceul Tehnologic Independența – în acest an se va realiza proiectarea și vor începe lucrările
  • Construcția unui nou acoperiș pe clădirea grădiniței nr.16 – anul acesta se va realiza proiectarea precum și execuția lucrărilor
  • Lucrări pentru reglementarea ISU a sălii de sport de la Colegiul Național Octavian Goga – proiectarea și execuția lucrărilor vor fi realizate anul acesta
  • Schimbarea tâmplăriei la parterul și demisolul Colegiului Național Gh. Lazăr – proiectare și execuție lucrări
  • Amenajarea curților, aleilor și terenurilor de sport la școlile nr. 23, nr. 25 și Ioan Slavici, la grădinițele Elefănțelul Curios și nr. 14, precum și la Liceul Teoretic C. Noica – în prezent se așteaptă avizarea lucrărilor, iar ulterior vor începe lucrările planificate a se finaliza în termen de 4 luni.
  • Înlocuirea instalației termice la grădinița nr. 18, școala Ioan Slavici
  • Înlocuirea instalației electrice la școlile nr. 2, nr. 12 și la atelierul școală al Colegiului Tehnic Cibinium
  • Înlocuirea instalației de canalizare la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară Terezianum
  • Amenajarea unor rampe pentru persoane cu dizabilități la școala gimnaziale nr.12 și la un corp al Liceului Tehnologic Avram Iancu
  • Diverse lucrări de reparații: reparații în grupurile sanitare, la ușile interioare, repararea acoperișurilor, gardurilor și scărilor, refacerea zugrăvelilor, reparații la pardoseli și finisaje ale pereților, înlocuirea scocurilor și burlanelor, etc
  • Achiziția de dotări:
    • dotări pentru noul Liceu de Artă (mobilier și alte echipamente)
    • sisteme de supraveghere video și alarmă pentru șase unități de învățământ,
    • dotări pentru amenajarea curților unor grădinițe, școli și licee, inclusiv pentru continuarea proiectului de amplasare de jocuri educative Playform.
    • dotări pentru școli, grădinițe și creșe, precum: mobilier, roboți, cuptoare, mașini de spălat rufe și vase pentru grădinițe și creșe, etc
    • calculatoare, periferice și licențe software

STUDII ȘI PROIECTARE PENTRU URMĂTOARELE INVESTIȚII:

  • Proiectarea pentru extinderea Colegiului Octavian Goga se află în curs, urmând ca anul acesta să se inițieze și achiziția lucrărilor.

“Investițiile pentru anul 2020 sunt programate și finanțate, astfel că începem lucrul pentru investițiile anilor viitori. Vom întocmi documentațiile necesare pentru construcția de noi creșe și grădinițe, cât și pentru extinderea unităților de învățământ în scopul suplimentării spațiilor existente” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Extinderea clădirilor unor unități de învățământ pentru eliminarea învățământului în două schimburi:

  • Extinderea Liceului O. Ghibu
  • Extinderea școlii nr. 4 de pe strada Spartacus și construcția unei săli de sport

Construcția de creșe și grădinițe noi:

  • Construcția unei creșe și a unei grădinițe noi în Piața Cluj
  • Construcția unei creșe noi și extinderea spațiilor grădiniței de pe strada Aleea Geniștilor (cartier Hipodrom)
  • Construcția unei creșe și a unei grădinițe într-o clădire situată în curtea Liceului Energetic, neutilizată în prezent, cu posibilitatea creării accesului separat dinspre strada Semaforului (cartier Vasile Aaron)
  • Construcția unei creșe și a unei grădinițe pe strada Viitorului, în zona cartierului Reșița
  • Construcția unei grădinițe pe Calea Șurii Mici.

Consiliul Județean Sibiu a publicat rezultatele evaluării proiectelor sportive de drept public și privat

0
FB IMG

Structurile sportive ce au depus proiecte pentru a obține finanțare de la Consiliul Județean Sibiu prin Agenda Sportivă pot consulta punctajele obținute în urma evaluării acestora de către o comisie de specialiști pe site – ul instituției la rubricile. Anunțuri de evenimente și la Acțiunile noastre/Sportive /Educaționale.

Suma alocată de Consiliul Județean Sibiu pentru Agenda Sportivă pe anul 2020 este de 650.000 lei din care 500.000 lei pentru proiectele derulate de structurile de drept privat și 150.000 lei pentru structurile de drept public.

Proiectele vor fi supuse aprobării Consiliului Județean în ședința ordinară din data de 26.03.2020.

Lista proiectelor depuse de structurile de drept public:

http://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2020/03/PROIECTE-DE-SI-PENTRU-TINERET-PUNCTAJ-MARTIE-2020.pdf

Lista proiectelor depuse de structurile de drept privat categoria – Sportul pentru toţi

http://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2020/03/centralizator1-11032020.pdf

Lista proiectelor depuse de structurile de drept privat categoria – Sportul de performanţă

http://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2020/03/centralizator-proiecte-performan.pdf

Proiectele finanțate de CJ Sibiu prin Agenda de Tineret 2020!

Consiliul Județean Sibiu a finalizat evaluare proiectelor depuse pentru a primi finanțare în cadrul Agendei de și pentru Tineret. Astfel, din cele 23 de proiecte depuse au fost declarate eligibile 19.

Centralizatorul cu punctajele obținute poate fi consultat pe site -ul instituției la rubrica Anunțuri de evenimente: http://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2020/03/tabel-punctaj-tineret-martie-2020.pdf

Proiectul de hotărâre privind aprobarea Agendei de și pentru tineret se va afla pe ordinea de zi a ședinței ordinare de Consiliul Județean din data de 26.03.2020. Suma alocată de CJ Sibiu pentru Agenda de și pentru tineret se ridică la 250.000 lei.

A condus băut și a acroșat o mașină parcată la doi pași de sediul poliției Sibiu

0
de soferi testati cu aparatul etilotest

La data de 11 martie, în jurul orei 16:00, în municipiul Sibiu, un cetățean străin în vârstă de 53 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe o alee din zona Bulevardulului General Vasile Milea, în apropierea sediului I.P.J. Sibiu, a efectuat un viraj la stânga fără să se asigure și a acroșat un autoturism parcat. Evenimentul a dus la avarierea ușoară a celor două autoturisme.

Testarea alcoolscopică a șoferului, însă, a dus la întocmirea unui dosar penal, în condițiile în care rezultatul afișat de aparatul etilotest a fost de 1,26 mg/l alcool pur în aerul expirat. 

La data de 11 martie, în jurul orei 17:30, în localitatea Rășinari, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus pe strada Șaguna de către un tânăr în vârstă de 24 de ani, din Slimnic.

Din verificările efectuate, s-a constatat că numărul de înmatriculare aplicat pe autoturismul în cauză este unul fals.

La data de 11 martie, în jurul orei 18:30, pe DJ 105G, în afara localității Sadu, polițiștii rutieri au identificat un bărbat în vârstă de 25 de ani, domiciliat în localitatea Tălmaciu II, în timp ce conducea un autoturism deși nu deține acest drept.

La data de 12 martie, în  jurul orei 04:00, un tânăr în vârstă de 23 de ani, din județul Galați, a condus un autoturism pe DJ 106G dinspre Dobârca spre DN1, iar în momentul virajului la stânga pentru a pătrunde în drumul național a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat în afara părții carosabile.  Evenimentul s-a soldat doar cu pagube materiale.

Testarea alcoolscopică a șoferului a rezultat într-o concentrație de 1,08 mg/l alcool pur în aerul expirat, gălățeanul fiind însoțit la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice în vederea stabilirii nivelului alcoolemiei în sânge.

FOTO: Tavanul unei case din Ruja a fost afectat de incendiul unui horn

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu două echipaje de pompieri militari și un echipaj de prim-ajutor calificat Smurd în localitatea Ruja la un incendiu izbucnit la un coș de fum. Acesta a fost localizat și lichidat prompt.Nu au fost semnalate victime.

Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de coșul de fum necurățat corespunzător. A fost afectat tavanul unei camere cu suprafața de aproximativ 15 mp.

[meta_gallery_slider id=”36630″]

FOTO: Un tânăr de 23 de ani a murit după ce s-a răsturnat cu mașina

0
IMG

Un șofer de 23 de ani, care se deplasa pe DN 14, km. 65+650, în apropiere de intersecția cu DJ 142F, între Brateiu și Saroş pe Târnave, a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat în afara părții carosabile, pe câmp.


Din păcate , în urma evenimentului rutier , conducătorul auto a decedat. Acesta era singur în autoturism.


Momentan se fac cercetări în vederea stabilirii cauzelor care au dus la producerea accidentului.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu două echipaje SMURD și un echipaj de descarcerare pe DN14, km 65+650, unde un autoturism a ieșit de pe partea carosabilă.
La fața locului s-a intervenit pentru descarcercerarea un bărbat de aproximativ 23 de ani care nu a răspuns manevrelor de resuscitare efectuate de echipajele SMURD, fiind declarat decedat.”
a declarat Alina Voinea, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu

EDITORIAL: Apel la folosirea creierului

0
calin blaga

Odată cu apariţia cazurilor de coronavirus şi la noi în ţară parcă toată lumea a luat-o razna. Fie că este vorba de oficiali de rang înalt din ministere, şefi locali de instituţii sau oameni de rând. Dezordinea ce o vedem zilele astea la nivel instituţional central, o regăsim şi la nivel judeţean. Pur şi simplu mulţi oameni care lucrează în instituţii habar nu au ce să facă sau sunt depăşiţi de situaţie. O situaţie de criză ca aceasta ne arată cât de rău este să angajezi la stat oameni pe criterii politice şi prietenii.

Şi toată degringolada de la vârf se reflectă prin intermediul presei în acţiunile oamenilor de rând. Vânzările la mâncare şi obiecte de igienă au crescut în toate supermarketurile. Şi degeaba se face apel la calm, atâta timp cât oameni află de la prieteni sau rude din alte ţări că nici acolo nu se mai găsesc anumite produse de zile bune. Pur şi simplu fabricile sunt depăşite de cerere. La care se mai adaugă şi îngreunarea exporturilor.

Şi în tot acest sevraj naţional vinovaţi sunt ziariştii. Aceia care publică nu doar comunicate de presă oficiale, ci şi anchete de presă. Pe noi nu ne plătesc instituţiile (poate pe alţii), nici omul care ne citeşte nu ne plăteşte. Aşa că reuşim să ne păstrăm independenţa şi să scriem ce dorim. Şi ceea ce credem noi că este de interes pentru un public larg. Nu noi am golit rafturile prin magazine, cum tot nu noi am ales taberele şcolare fără apă ca loc de carantină pentru potenţiali suspecţi de infectare cu coronavirus. Noi doar am relatat aceste lucruri. Am fost acuzaţi că manipulăm, că nu spunem adevărul (de parcă pozele mint). Dar cel mai curios lucru ce l-am observat zilele acestea este că au fost activaţi pe Facebook un număr de comentatori care vor cu orice preţ să discrediteze informaţiile presei de investigaţii.

Concluzia pentru mine este simplă. Epidemia de coronavirus este abia la început în România şi creşterea numărului de persoane infectate va fi exponenţială. Cu siguranţă sunt mai multe persoane infectate decât cele depistate până acum. Este o chestiune de logică şi matematică elementară. Şi probabil în România nu vom şti niciodată exact câţi au fost infectaţi şi câţi au murit din această cauză. Pentru că vor fi şi decese. Amăgirile nu îşi au sensul acum. Populaţia are nevoie să fie informată nu doar de instituţii, oficial, ci şi prin anchete de presă. Altfel riscăm un mega-derapaj al democraţiei şi libertăţilor fundamentale. Eu, unul, nu sunt adeptul îngrădirii libertăţilor constituţionale în niciun moment cetăţenilor unei ţări. Şi presa în aceste zile trebuie să fie extrem de vigilentă. Iar cetăţenii au datoria de a se informa din mai multe surse, de a cerne informaţiile şi de a trage propriile concluzii. Adică să îşi folosească un organ numit creier.

Măsuri de prevenție la Tribunalul și Judecătoria Sibiu

0
tribunal

Având în vedere situația la nivel mondial și național legată de răspândirea infecțiilor respiratorii cauzate de COVID-19 și necesitatea prevenirii răspândirii acestuia, raportat la specificul activităților instanțelor judecătorești și fluxul foarte mare de persoane care accesează sistemul de justiție, vă informăm că la Tribunalul și Judecătoria Sibiu a fost instituit un set de măsuri în vederea reducerii riscului infectării cu COVID-19, astfel că ședințele de judecată ce au termen stabilit pentru mâine, 12.03.2020, se vor desfășura după cum urmează:

Accesul în sala de judecată nu va fi permis înaintea începerii ședinței, atât judecătorul cât și grefierul vor intra în sala de judecată la ora 09.00. Strigarea cauzelor și implicit a justițiabililor prezenți pentru ședința de judecată se va face în etape, pe loturi de trei – cinci cauze, pentru a se evita aglomerarea în sălile de judecată;

Nu va fi permis contactul fizic direct cu documentele aflate la dosarul cauzei. Studiul documentelor depuse la dosar se va realiza potrivit regulilor stabilite de președintele de complet, iar dacă acest lucru nu este posibil se va cere amânarea cauzei;

Se recomandă justițiabililor și avocaților să solicite judecarea cauzelor în lipsă, în scris, pentru a limita deplasarea fizică la sediul instanței, și totodată, să utilizeze aplicația electronică a dosarului pe bază de parolă și utilizator (prin accesarea www.tribunalulsibiu.ro);

Toate pronunțările din data de 12.03.2020 se vor amâna, cu excepția cauzelor urgente, unde se vor amâna raportat la dispozițiile legale;

Depunerea de acte în sala de judecată se va face într-un loc special amenajat, într-o cutie, după care urmează să fie dezinfectate și depuse la dosarul cauzei. Se recomandă transmiterea actelor de procedură, cu precădere, în format electronic la adresa: tribunalul.sibiu@just.ro sau jud.sibiu@just.ro;

Compartimentul ARHIVĂ nu desfășoară program cu publicul mâine, 12.03.2020;

La compartimentul REGISTRATURĂ toate actele vor fi depuse într-un loc special amenajat în cadrul biroului, respectiv fără a intra în contact direct cu personalul instanței.

Începând cu data de 13.03.2020, vor fi luate măsuri suplimentare ce vor fi anunțate în decursul zilei de mâine.