Șeful
statului are datoria să se asigure că statul ia măsuri pentru
dezvoltarea economică a țării, de aceea obiectivul lui Dan Barna
este să se asigură că legăm toate regiunile istorice cu
autostrăzi.
Până
acum, procesul de construire a infrastructurii a fost blocat politic
– corupția generalizată, instabilitatea politică și vanitatea
unor miniștri care voiau să taie mai multe panglici decât să
construiască kilometri de autostradă. Toate acestea trebuie să se
oprească. Trebuie să dăm afară hoții și incompetenții și să
punem în loc profesioniști. Și trebuie să asigurăm o finanțare
adecvată. Guvernul Dăncilă a alocat 0,05% PIB de la bugetul de
stat pentru investiții în rețeaua națională de autostrăzi și
drumuri naționale. 0,05%!
Obiectivul
de finanțare al rețelelor rutiere și feroviare – întreținere,
reparații capitale și investiții – va fi de 1% PIB în medie pe
următorii 10 ani. Numai așa putem face un salt calitativ
semnificativ al rețelei de transport românești. Prioritatea lui
Dan Barna va fi să unească toate regiunile istorice prin
autostrăzi: Legăm Transilvania de Muntenia prin finalizarea
autostrăzii Sibiu-Pitești,
Transilvania
de Moldova prin Târgu Mureș-Iași, Moldova de Muntenia, prin
Suceava-București. Și conectăm toate zonele țării pe principiul
“nimeni nu e lăsat în urmă” prin rețeaua de drumuri rapide.
„Investițiile
străine care ar putea ridica nivelul de trai din România ne
ocolesc și pierdem oportunități pe măsură ce întârziem
la acest capitol. Avem nevoie de autostrăzi, căi ferate,
conexiuni intermodale și, mai ales, de conectarea regiunilor
istorice pentru a reduce decalajele de dezvoltare între regiuni.
Până acum, procesul de construire a infrastructurii a fost blocat
politic. Corupția generalizată, instabilitatea politică și
vanitatea unor miniștri care voiau să taie mai multe panglici
decât să construiască kilometri de autostradă. Toate acestea
trebuie să se oprească.”, precizează Dan Barna, candidatul
Alianței USR PLUS la Președinția României
Principiile și
prioritățile pe care le va urmări Dan Barna în mandatul de
Președinte, pentru un program transformațional al infrastructurii
din România, vor fi:
Conectarea
provinciilor istorice cu autostrăzi
Prioritatea
absolută a construcției de infrastructură în România este
conectarea provinciilor istorice cu drumuri rapide și sigure.
Trebuie legată Transilvania de Muntenia și finalizat coridorul
european Nădlac-Constanța prin proiectele A1 Sibiu-Pitești și
A0 Autostrada de Centură a Bucureștiului. Moldova este
defavorizată prin lipsa de infrastructură modernă și trebuie
conectată de Transilvania prin autostrada A8 Iași-Tg. Mureș și
de Muntenia prin autostrada A7 Suceava-București. Rețeaua de
drumuri rapide și sigure trebuie să conecteze toate zonele
țării pe principiul “nimeni nu e lăsat în urmă”. În
același timp, politica investițională trebuie să fie
predictibilă și realistă față de resursele disponibile,
prin alegerea acelor soluții tehnice care maximizează beneficiul.
Finanțarea europeană este esențială, precum și
prioritizarea proiectelor din Master Plan și a coridoarelor
trans-europene de transport care străbat România, spre exemplu,
A3 Ploiești-Brașov, A6 Lugoj-Caransebeș-Turnu Severin-Craiova,
A3 Transilvania Cluj-Oradea-Vama Borș, A13 Sibiu-Brașov,
drumurile exprese Pitești-Craiova, Arad-Oradea, Măcin-Constanța-
Vama Veche, legăturile cu Republica Moldova, Serbia, Ucraina și
Bulgaria.
Modernizarea
și reînnoirea căilor ferate
Viteza medie
comercială a trenurilor a ajuns la minime istorice, 44 km/h la
pasageri și 16 km/h la marfă, în timp ce aproape 75% din
rețeaua de căi ferate este scadentă la reparații capitale.
Politica investițională trebuie reorientată de la
reconstrucții-mamut care au costuri uriașe, durate de
implementare de ordinul zecilor de ani și beneficii limitate (calea
ferată rezultată nu este de mare viteză) către proiectele de
reparație capitală care să readucă rețeaua la parametrii
constructivi și să elimine sutele de limitări de viteză.
Construcțiile noi trebuie gândite pentru beneficiu maxim per
capital investit.
Finanțarea
adecvată a infrastructurii de transport: un program pe 10 ani
Alocările
bugetare pentru investiții s-au prăbușit în ultimii ani.
Pentru investiții în rețeaua națională de autostrăzi și
drumuri naționale alocarea anuală este de aprox. 0,05% PIB de la
bugetul de stat. Pentru reparații capitale și întreținerea
căilor ferate, alocarea este de sub 0,01% PIB. Sunt sume infime
raportate la nevoi. Cu alocări mici și inconstante, direcționate
schimbător după culoarea politică, nu putem avea decât
cârpeli și cioturi de rețea.
Obiectivul de
finanțare al rețelelor rutiere și feroviare – întreținere,
reparații capitale și investiții – trebuie să fie de 1% PIB
în medie pe următorii 10 ani. Numai așa putem face un salt
calitativ semnificativ al rețelei de transport românești.
Cele
10 propuneri, proiectele cu care ne punem țara pe roate și reparăm
după dezastrul guvernării PSD se pot găsi pe site
www.danbarnapresedinte.ro.
Promisiunea
lui Dan Barna este simplă: Voi lupta cu toată energia pentru a
scoate România din ghearele corupției, ale nepăsării și ale
incompetenței vechilor politicieni. Opțiunea este Alianța USR
PLUS. Am scris istorie pe 26 mai, continuăm cu 10 și 24 noiembrie!
Votați Dan Barna!
Alianța
USR PLUS Sibiu