15.2 C
Sibiu
duminică, 11 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 606

ULBS: 600.000 de euro investiți în infrastructura centrelor de cercetare

0

În vederea încurajării excelenței în domeniul cercetării și inovării, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu a inclus în Strategia de dezvoltare o serie de obiective esențiale, precum crearea de cunoaștere prin obținerea unor rezultate științifice competitive la nivel național și internațional; îmbunătățirea valorificării cercetării prin inovare prin obținerea unor rezultate tehnologice de vârf, și susținerea centrelor de excelență cu recunoaștere internațională.

Având la bază o parte din fondurile donate de Hasso Plattner Institute, universitatea a implementat un plan de finanțare destinat centrelor de cercetare recunoscute la nivelul instituțional și înscrise pe platforma ERRIS (Engage in the Romanian Research Infrastructure System).

Cu un buget de 600.000 de euro, competiția lansată pentru centrele de cercetare a avut ca scop afirmarea prestigiului cercetării științifice din ULBS cuantificat prin rezultate științifice de nivel  internațional (articole, brevete, produse inovatoare, volume tipărite la edituri recunoscute); creșterea fondurilor atrase de centrele de cercetare ale ULBS; dezvoltarea infrastructurii centrelor de cercetare prin dotări și acces la surse documentare de        calitate; dezvoltarea resursei umane și creșterea vizibilității activității științifice a acesteia.

Selecția pentru obținerea finanțării a avut la bază istoricul rezultatelor obținute de centre prin participarea în competiții naționale și internaționale, contractele de transfer tehnologic, recunoașterea cercetărilor prezentate în evenimente științifice și reviste de specialitate.

În cadrul universității funcționează 20 de centre de cercetare, activitatea acestora fiind axată pe domenii de maxim interes pentru comunitate: Centrul de Cercetare pentru Arhitecturi Avansate de Procesare a Informaţiei (CCAAPI), Centrul de studii și cercetări pentru deformări plastice (CSCDP), Centrul de Cercetare pentru Produse și Procese Sustenabile (CCPPS), Centrul de cercetare în inteligență conectată (INCON), Centrul de cercetare în Matematică și Aplicații, Centrul de cercetare în ecologie aplicată, Centrul de cercetare în informatică și tehnologia informației, Centrul de cercetare pentru sisteme fizice complexe (CCSFC), Centrul de Cercetare a Patrimoniului și Istoriei Socio-Culturale (CCPISC), Centrul de Cercetare Psihologică Sibiu. Centrul de Cercetare și Analiză Psihopedagogică, Centrul pentru Cercetare Socială (Centre for Social Research), Centrul de Cercetare în Științe Politice, Relații Internaționale și Studii Europene, Centrului de Cercetare Ecumenică, Centrul de Cercetare Teologică, Centrul de Cercetări Economice, Centrul de Cercetare pentru Științe Agricole și Protecția Mediului, Centrul de Cercetări în Biotehnologii și Tehnologii Alimentare, Centrul de Cercetări Avansate în domeniul Artelor Spectacolului (CAVAS), Centrul de Studii Lingvistice, Literare si Culturale (CSLLC).

Prin investiția în centrele de cercetare au fost achiziționate echipamente și aparatură, tehnologie de înaltă clasă, soft-uri specializate, resurse documentare, baze de date cu instrumente specializate pe domenii. Fondurile alocate au facilitat participarea la evenimente de brokerage organizate de Comisia Europeană sau de autorități de cercetare naționale, publicarea, valorificarea și diseminarea rezultatelor cercetării în mediul economic public și privat, național și internațional, achiziționarea de consumabile de laborator, servicii.

Finanțarea pentru dezvoltarea infrastructurii de cercetare vine în sprijinul tuturor celor care își îndreaptă eforturile în dezvoltarea de idei, care, aplicate în practică, pot contribui la intervenția în eradicarea epidemiei de SARS-COV-2, găsirea de surse de energie alternativă pentru reducerea poluării și încălzirii globale, precum și a altor probleme de ordin economic și social. Prin investițiile în laboratoare, prin eforturile cercetătorilor din comunitatea academică locală se identifică soluții pentru rezolvarea unor probleme esențiale ale comunității în acord cu marile provocări ale mediului științific internațional.

Drumeție în Munții Lotrului

0

„Anii Drumeției” organizează sâmbătă, 26 februarie, o nouă drumeţie, de data aceasta în zona Munților Lotru: în Lotrioara și împrejurimile sale.

Întâlnirea va fi sâmbăta la ora 9, în parcarea KFC Șelimbăr, de unde se va porni în coloană spre Valea Lotrioarei, până la punctul de start al drumeției.

„Prima parte a traseului ne va purta prin pădure, pe un mic drum de acces către primele colibe. Vom traversa o portiune mai abruptă, după care ni se va deschide în zare o priveliște superbă a munților din împrejurimi: Fagaraș, Cozia, Lotrului.

Urcam pe munchia muntelui până pe Vf. Hansa, la 1262 de metri.” – transmit reprezentații proiectului” Anii Drumeției”

𝐈𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚𝐭̗𝐢𝐢 𝐭𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮:
Distanță: 11 km
Diferență de nivel: +/- 800 m
Dificultate traseu: mediu
Durata drumeției: aproximativ 5-6 ore

Acesta este un traseu de dificultate medie, echipamentul de drumeţie adecvat sezonului de iarnă este obligatoriu!

Echipament necesar:
Bocanci de drumeție pentru iarnă;
Parazăpezi (dacă ninge cu câteva zile înainte – vă ținem la curent);
Bețe trekking;
Strat termic;
Haină adaptată sezonului rece, inclusiv un ultim strat impermeabil;
Căciulă, mănuși, ochelari de soare;
Sticlă cu apă;
Gustări.

𝐆𝐡𝐢𝐝: Florin Ionescu
Telefon ghid 0740.205.877

Costuri: 50 lei/persoană (copiii până la vârsta de 14 ani beneficiază de acces gratuit)

Minim 5 participanți

Pentru rezervarea și achitarea locului, vă rugăm să completați formularul:
https://sibiutourguide.com/drumetie-lotrioara.html


Oferim transport gratuit din Sibiu până în Lotrioara și retur, în limita a 8 locuri.

Pentru mai multe detalii și rezervare loc în microbuz: Florin Ionescu, 0740205877, florin@sibiutourguide.com

Programul „Anii Drumeției” este inițiat și finanțat de Consiliul Județean Sibiu, în colaborare cu Asociația Județeană de Turism Sibiu.
Scopul principal este de a îmbunătăți infrastructura de drumeție din județ și de a promova activități specifice ecoturismului.

Dan Barna: De guvernat când guvernați? (CP)

0

Vicepremierul Dan Barna a transmis următorul comunicat de presă:

Marcel Ciolacu amenință cu anticipatele, Florin Cîțu acuză PSD de comunism, iar în această atmosferă de iresponsabilitate, țara așteaptă să fie guvernată.

Însă în loc de decizii clare, justificate de opinii ale experților și experiențe din țări mai așezate, coaliția continuă cu voioșie festivalul de acuzații ca într-un spectacol de televiziune prost în care toți concurenții ar trebui descalificați.

Și când au totuși câte o idee, au grijă să nu discute unii cu alții astfel încât să își exaspereze premierul și să mai câștige o zi în care să se acuze unii pe alții de incompetență. Secretul e că și unii și alții au dreptate, nici unii dintre ei nu sunt capabili să guverneze astăzi România.

Între timp facturile cresc. Crește și inflația. Scade doar speranța că acest guvern își va aduce vreodată aminte să guverneze.

USR este singurul partid responsabil care acționează cu responsabilitate în această criză prin care trece România astăzi și propune soluții realiste. USR a depus astăzi un proiect de lege pentru scăderea TVA-ului de la 19% la 5% pentru benzină, motorină și GPL. Proiectul a fost inițiat de colegii mei Cristina Prună, Claudiu Năsui și Denisa Neagu și am semnat alături de mai mulți colegi pentru că prin acest proiect scade prețul carburanților la pompă.

Mediaș: Clădirea Școlii Gimnaziale Nr. 4 va fi modernizată din fonduri europene

0

CLĂDIREA ȘCOLII GIMNAZIALE NR. 4 VA FI MODERNIZATĂ DIN FONDURI EUROPENE 

Clădirea în care își desfășoară activitatea Școala Gimnazială nr. 4 din municipiul Mediaș, situată pe str. St. L. Roth,  va fi modernizată începând cu acest an, în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene – „Îmbunătățirea calității vieții și a mediului urban în municipiul Mediaș II“. Investiția „Reabilitare/Modernizare Școala Gimnazială nr. 4“ este structurată în două loturi, cu o valoare totală de 14.224.237,53 lei.

Primul lot din cadrul investiției, intitulat „Servicii de proiectare si execuție lucrări de construcție: Reabilitare/ Modernizare Școala Gimnaziala Nr.4”, constă în principal în lucrări  de consolidare, amenajări de circulații exterioare și accese, termoizolare a anvelopei construcțiilor, refacerea finisajelor interioare în sălile de clasă, recompartimentări, refacere instalații sanitare și electrice. 

Cel de-al doilea lot de lucrări, intitulat „Achiziția dotărilor pentru obiectivul de investiție Reabilitare/ Modernizare Școala Gimnaziala Nr.4” va cuprinde furnizarea de produse pentru dotarea școlii conform caietului de sarcini, produse  care constau în principal în mobilier cu specific școlar și aparatură și echipamente electronice pentru uz didactic.

„Am avut astăzi o întâlnire cu domnul director al Școlii Gimnaziale nr. 4, prilej cu care l-am informat că în perioada următoare vom pune în practică un proiect pe care Primărie Municipiului Mediaș l-a câștigat, cu fonduri europene. Aceasta înseamnă că în a doua parte a acestui an se vor investi aproximativ 12 milioane de lei pentru modernizarea acestei instituții de învățământ.“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl Gheorghe Roman.

COVID la gravide și nou-născuți

0

Nu a venit momentul să depunem armele – au transmis medicii specialiști viitoarelor mămici prin intermediul medicilor de familie

Vineri, 18 februarie, Consiliul Județean Sibiu a organizat o întâlnire online pentru medicii de familie cu tema “COVID la gravide și nou-născuți” în cadrul căreia s-au discutat incidența, manifestările și riscurile asociate îmbolnăvirii cu COVID la aceste categorii speciale de pacienți, dar și despre importanța vaccinării. Prezentările au fost susținute de Conf. Univ. Dr. Maria Livia Ognean – medic primar neonatologie, șef secție Neonatologie Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Șef Lucr. Dr. Dragoș Popescu – medic primar obstetrică – ginecologie, șef secție Obstetrică – Ginecologie II, Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, și Dr. Loredana Piloff – medic primar de medicină de familie și președinta Asociației Medicilor de Familie Sibiu. 

Medicii specialiști au semnalat rata scăzută de vaccinare în rândul gravidelor și au transmis motivele pentru care recomandă ca medicii de familie să încurajeze vaccinarea viitoarelor mămici și să sprijine informarea lor corectă pe această temă. Președinta Consiliului Județean Daniela Cîmpean și administratorul public al județului Sibiu Adrian Bibu au mulțumit atât medicilor din spital, cât și medicilor de familie pentru efortul pe care l-au susținut pe parcursul pandemiei. Daniela Cîmpean a subliniat importanța colaborării între medicii din spitalul județean și medicii de familie, exprimându-și speranța ca “atunci când mai vorbim despre gradul de vaccinare la gravide să fim județul cu gradul cel mai mare de vaccinare și copii sănătoși. De asemenea, sper într-o colaborare perfectă între toate categoriile de specialiști”. 

Dr. Maria Livia Ognean a arătat pe baza experienței clinice directe, dar și a numeroase studii din Suedia, SUA, Canada și Scoția că pandemia a creat un mediu ostil pentru gravide și copiii lor. Gravidele cu Covid au risc de cinci ori mai mare de a ajunge în terapia intensivă și de de patru ori mai mare să prezinte deces fetal. Riscul de naștere prematură este cu 60% mai mare. Chiar dacă virusul nu se transmite intrauterin, nou-născuții din mame infectate se pot infecta, de regulă, după naștere. Au fost raportate chiar și cazuri de sindrom inflamator multisistemic la nou-născuți din mame infectate, iar cercetătorii atrag atenția că cele mai mari amenințări la adresa sănătății copiilor pot să nu fie aparente timp de ani de zile.

“Momentul optim pentru vaccinarea gravidelor este în trimestrul II de sarcină, undeva începând de la 24/25 de săptămâni.  Vaccinarea scade riscul de îmbolnăvire de 5 ori, riscul de internare de 10 ori și cel de deces matern de 11 ori” a explicat medicul Maria Livia Ognean. Mesajul său a fost întărit de medicul ginecolog Dragoș Popescu: “Nu a venit momentul să depunem armele și să considerăm că varianta Omicron e mai puțin gravă”, precizând că asupra fătului produce complicații chiar mai multe și mai severe. “Nu există nicio dovadă că vaccinarea ar scădea fertilitatea. Vaccinarea trebuie impulsionată – protejează atât mama, cât și copilul, iar acesta a fost și punctul de vedere transmis oficial  în mai multe rânduri de Societatea Națională de Obstetrică și Ginecologie” a subliniat medicul Popescu. 

La finalul întâlnirii, medicii de familie au adresat întrebări și au primit clarificări. Președinta Consiliului Județean Sibiu Daniela Cîmpean și-a afirmat disponibilitatea de a găzdui astfel de discuții și în viitor, pentru a veni în sprijinul unei informări publice bazate de date științifice de specialitate. 

Investiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu– asistență tehnică în vederea finanțării

0

Consiliul Județean Sibiu a urmărit în mod constant în ultimii ani modernizarea sistemului de management integrat al deșeurilor în Județul Sibiu. Este nevoie de noi tehnologii, fără de care nu avem cum să atingem țintele europene, iar costurile pentru aceste investiții sunt foarte mari. Pentru a accesa fonduri europene din care să se susțină investițiile, a fost nevoie de elaborarea unor documente și studii de specialitate complexe, cum ar fi Planul Județean de Gestionare a Deșeurilor sau studiile de compoziție a deșeurilor, care indică nevoile de dezvoltare a sistemului. Consiliul Județean Sibiu a realizat aceste documentații, iar în prezent implementează un proiect cu finanțare europeană, prin care se va elabora cererea de finanțare pentru realizarea investițiilor. “O primă veste bună pentru bugetul Județului este că prin acest proiect reușim să recuperăm din fonduri europene sumele cheltuite de Consiliul Județean Sibiu cu documentațiile din domeniul gestionării deșeurilor. În plus, pregătim atragerea de noi fonduri” declară Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu. 

În cursul lunii februarie, Consiliul Județean Sibiu, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de Autoritate de Management al Programul Operațional Infrastructura Mare pentru realizarea proiectului ”Investiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor în Județul Sibiu – asistență tehnică în vederea finanțării”, în valoare totală de 2.631.826,51 lei cu TVA, din care valoarea eligibilă nerambursabilă 2.481.451,81 lei. Obiectivul general al proiectului de asistenta tehnică este elaborarea documentațiilor tehnico – economice necesare în vederea fundamentării investițiilor care vor completa actualul sistem de management integrat al deșeurilor, pentru continuarea dezvoltării infrastructurii din fondurile europene destinate perioadei de programare 2014-2020. 

Rezultatele estimate a fi atinse prin proiect sunt: asigurarea cadrului strategic de planificare a dezvoltării Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor (SMID) la nivelul județului, elaborarea aplicației de finanțare prin care se fundamentează necesitatea și oportunitatea acordării finanțării nerambursabile pentru investițiile necesare consolidării SMID, crearea cadrului de implementare a investiților și promovarea acestora în rândul actorilor interesați. Proiectul va fi finalizat la data de 31.12.2022.

Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune  prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Date de Contact : Adriana Stănilă – Consilier, Serviciul Patrimoniu și Investiții                                                                                    tel. 0269/217733, interior 122

Un sibian și-a pierdut libertatea pentru 10 lei. Altul pentru o remorcă

0
IMG

Un sibian în vârstă de 33 de ani a fost reținut după ce i-a tâlhărit, în plin centrul orașului, pe trei tineri. Acesta a reușit să fugă doar cu 10 lei.

Imediat după ispravă, victimele au sunat la Poliție, sibianul fiind acum reținut și cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tâlhărie calificată. Ca urmare a administrării probatoriului în cauză, procurorii au aplicat măsura reținerii pentru 24 de ore, în aceeași zi judecătorul dispunând măsura arestării preventive pentru 30 de zile.

Remorcă furată, autor prins

În continuarea cercetărilor efectuate într-un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de furt calificat, la data de 19 februarie, polițiștii Postului de Poliție Apoldu de Jos din cadrul Poliției Orașului Miercurea Sibiului au reținut un tânăr în vârstă de 20 de ani, din Miercurea Sibiului. În fapt, tânărul este bănuit că, în noaptea de 28/29 noiembrie 2021, ar fi sustras de pe raza comunei Apoldu de Jos o remorcă pe care era montat un echipament de întindere a cablurilor electrice, producând un prejudiciu de aproximativ 30.000 de euro. Ca urmare a administrării probatoriului în cauză, la data de 19 februarie, polițiștii au luat măsura reținerii presupusului autor al faptei pentru 24 de ore.

La data de 20 februarie, procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Săliște a cerut aplicarea față de persoana în cauză a măsurii controlului judiciar pentru 60 de zile.

Polițiștii sibieni sunt vigilenți! Au depistat alți doi șoferi băuți

0
wp image

Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.

Acum două zile, în jurul orei 15:45, în timp ce conducea un autoturism pe DJ 106A, dinspre Păltiniș spre Sibiu, într-o curbă la dreapta, un sibian în vârstă de 32 de ani a pierdut controlul direcției de deplasare și a intrat în coliziune cu parapetul care mărginește partea stângă a sensului de mers. Evenimentul s-a soldat cu pagube materiale.

Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat, bărbatul fiind însoțit la o unitate medicală unde i s-au recoltat probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei în sânge.

Tot la data de 19 februarie, în jurul orei 20:45, pe DN 1, în localitatea Bradu, polițiștii rutieri au oprit un autoturism condus de către un bărbat în vârstă de 53 de ani, din Bradu. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat o valoare de 0,84 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Primăria Sibiu face înscrieri pentru recenzori în cadrul  Recensământului Populației și Locuințelor

0

Primăria Sibiu recrutează recenzori pentru munca în teren în cadrul Recensământului Populației și Locuințelor. 

Pentru etapa de colectare a datelor din teren, în cazul persoanelor care nu s-au autorecenzat online, Primăria Sibiu caută 161 de recenzori și 9 recenzori șefi care să monitorizeze  și să coordoneze colectarea datelor. Activitatea unui recenzor presupune munca pe teren, disponibilitate de a lucra în program prelungit, în medie 8 ore/zi și de a lucra în weekend.

Ce condiții trebuie îndeplinite pentru înscriere de cei interesați:

Condiții eliminatorii:

  • Să aibă minim 18 ani împliniți la data selecției 
  • Să fi absolvit cel puțin studiile medii (diplomă absolvent liceu) 
  • Să nu aibă cazier judiciar 

Alte condiții: 

  • Să știe să utilizeze o tabletă
  • Să aibă abilitatea de a comunica într-o manieră civilizată, să fie cordial, plăcut, metodic și riguros
  • Să dispună de un telefon mobil pe care să-l utilizeze pentru comunicare

Notă: Experiența în domeniul statisticii, al administrației publice, experiența de operator statistic sau ca personal RGA (recensământul general agricol), reprezintă un avantaj

Modul de înscriere: 

Termenul limită de înscriere este 25 martie. Persoanele interesate trebuie să completeze cererea și chestionarul, care pot fi descărcate aici: https://sibiu.ro/primaria/anunt/9915. Apoi fie le vor semna olograf și le vor scana, fie le vor semna digital și le vor transmite pe adresa de email: pms@sibiu.ro. De asemenea, documentele se pot depune fizic, la sediul Primăriei Municipiului Sibiu str. S. Brukenthal nr. 2 – Centrul de Informații pentru Cetățeni.

Reamintim că începând cu data de 14 martie 2022, se va desfășura la nivel național Recensământul Populației și Locuințelor, care va avea loc în două etape: 

  • Autorecenzarea, în perioada 14 martie – 15 mai 2022, în care cetățenii vor putea accesa de acasă adresa https://www.recensamantromania.ro/ pentru a completa formularea sau vor putea apela la autorecenzarea asistată de un recenzor, în locurile care vor fi amenajate în acest scop de către Primăria Municipiului Sibiu.
  • Recenzarea prin efectuarea unui interviu de către recenzor, în teren, în perioada 16 mai – 17 iulie 2022

Premiile UNACOR au fost decernate sâmbătă la Sibiu

0

Uniunea Artei Coregrafice din România (UNACOR) și Teatrul de Balet Sibiu au decernat sâmbătă, 19 februarie 2021, la Sibiu, premiile uniunii pentru excelența în domeniul artei coregrafice, în cadrul unui eveniment de gală, ajuns anul acesta la a patra ediție. Din programul serii nu au lipsit momentele coregrafice interpretate de dansatorii Teatrului de Balet Sibiu Gabriella Delgado, Maynard Fernandez, Alba Fernandez, Miguel Teixeira și de invitați din țară precum Emma Stoian (Școala „Dance Planet” București), Andrea Chiappetta și Carla Dukai (Opera Națională Română Timișoara), Ioana Cristina Terebesy și Alex Dobre (Opera Maghiară Cluj-Napoca), Alina Postolache și Juan Cruz Luque (Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași”). Gazda evenimentului a fost Prof.univ dr. Sergiu Anghel – Președintele UNACOR, regia spectacolului a fost semnată de coregrafa Sandra Mavhima, stage design Radu Drusan, light design Radu Drusan și Horia Suciu.

Laureații celei de-a patra ediții a Galei Premiilor UNACOR sunt:

Unda Popp – Diplomă de excelență pentru „Arta costumului în spectacolul coregrafic”

Cristina Dijmaru – Diplomă de excelență pentru „Performanță interpretativă excepțională” – pentru rolul Julietei din spectacolul „Radio and Juliet”

Liana Tugearu – Diplomă de excelență în „Domeniul criticii de specialitate”

Mara Tudose – Diplomă de excelență „Tânără speranță”

Silvia Gheață Ciurescu – Diplomă de excelență pentru „Dezvoltarea scenei coregrafice românești” – emisiunea LUMEA DANSULUI

Lorette Enache – Diplomă de excelență pentru „Performanță în educație coregrafică” – (universități)

Carmen Croitoru – Diplomă de excelență pentru „Dezvoltarea teoriei managementului

și politicilor culturale din România”

Oana Ioniță – Diplomă de excelență pentru „Performanță în educație coregrafică școală privată”

UNACOR (Uniunea Artei Coregrafice din România)  intră în al cincilea an al existenței sale. Numărul membrilor UNACOR a crescut în ultimii doi ani dar nu atât de mult cât ne-am fi dorit și așteptat. Forța unei uniuni de creație stă în egală măsură în calitatea membrilor săi și a numărului de membri ai acesteia. Nu este un secret pentru nimeni ( lucrul acesta l-am declarat chiar cu ocazia lansării uniunii noastre pe scena Operei Naționale din București) că scopul nostru pe termen mediu este obținerea statutului de «organizație de utilitate publică», moment în care, odată obținut acest statut, vom putea fi mult mai utili breslei noastre, în primul rând prin faptul că în acel moment vom fi finanțați de la buget așa cum sunt toate uniunile de creație care beneficiază de acest statut. Una dintre problemele majore cu care se confruntă comunitatea noastră – mai ales în ce-i privește pe coregrafi – este faptul că aceștia nu beneficiază în prezent de posibilitatea obținerii din partea statului român a suplimentului de pensie de care se bucură toți ceilalți membri ai uniunilor de creație. Acest lucru se va rezolva de la sine odată cu obținerea statutului amintit. Problema cea mai gravă cu care ne confruntăm este însă  ignorarea aproape totală a problemelor majore pe care le întâmpină breasla noastră pe relația cu oficialitățile de resort, ignorare a cărei singură cauză este slaba noastră organizare și, direct legată de aceasta, absența unei voci unitare și puternice, capabilă să impună punctul de vedere al unei comunități, unită și puternică ea însăși. Lumea dansului este divizată, încă nu pe deplin conștientă de importanța ei în spațiul cultural românesc, și, mai ales, lipsită de o solidaritate reală de breaslă. Din dialogul cu potențialii membri ai uniunii noastre de până acum a reieșit că reținerea majoră a acestora de a adera la uniune constă în absența unui răspuns la întrebarea ”Ce face uniunea pentru noi?”. Desigur acestei întrebări i s-a răspuns, în timp, de persoane mult mai autorizate decât noi. De pildă, într-un context similar, J.F. Kennedy îi invita pe americani să se întrebe nu ce poate  face America pentru ei ci ce pot face ei pentru America. Sper că odată intrați în al  șaselea an de existență, coregrafii, balerinii și toți cei ce gravitează în jurul axului acestei minunate profesii să înțeleagă că Uniunea nu este o entitate abstractă, metafizică, un fel de sursă de beneficii pentru care nu trebuie să faci altceva decât să ceri, ci că, Uniunea nu poate fi decât solidaritatea artiștilor ce profesează arta coregrafică, o solidaritate construită în jurul unui ideal care ar trebui să fie cel puțin acela de a fi în rând cu celelalte bresle. Uniunea suntem noi, cei ce ne dorim măcar atât.” Prof.univ dr. Sergiu Anghel, Președintele UNACOR

Dr. Pențea Ioan: Acțiuni și responsabilități ale serviciilor sanitare veterinare privind calitatea produselor alimentare destinate consumului uman        

0

Doctor Penţea Ioan Viorel – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu transmite următoarele recomanadări:

            Politica europeană și națională în materie de siguranţă alimentară are două obiective principale: protejarea sănătăţii umane şi a intereselor consumatorilor şi promovarea bunei funcţionări a pieţei unice europene.

            În acest sens sunt stabilite, de organismele decidente norme de control în domenii precum: igiena produselor alimentare, care include toate categoriile de alimente, a furajelor şi a produselor de uz fitosanitar, sănătatea şi bunăstarea animalelor, precum şi prevenirea contaminării produselor alimentare cu substanţe externe.

            De asemenea se reglementează, etichetarea acestor produse alimentare, precum şi a altor produse destinate consumului uman sau animal.

     Prin aceste acte normative se asigură principiul de bază al politicii privind siguranţa alimentelor care constă în aplicarea unei abordări integrate, de tipul „de la furcă la furculiţă” şi care să includă toate sectoarele lanţului alimentar, inclusiv producţia de furaje, sănătatea plantelor şi animalelor, bunăstarea animalelor, producţia primară, procesarea alimentelor, depozitarea, transportul, distribuția lor pe plan naţional, intracomunitar, precum şi importul şi exportul cu alimente.

     Prin respectarea tuturor regulilor din domeniul securităţii şi siguranţei alimentelor pe întregul lanţ alimentar, operatorii din acest domeniu de activitate, precum şi autorităţile competente, garantează că acestea sunt sigure pentru consumatorul final şi nu prezintă risc pentru sănătatea populaţiei.

    Operatorii care activează în diferite segmente din lanţul alimentar, dar şi consumatorii, trebuie să fie informaţi şi să cunoască  că alimentul (materile prime sau produsele finite) are capacitatea şi riscul cumulării de factori de contaminare,  care se impart în: 

  • contaminare chimică – substanţe poluante din mediu (contaminare intâmplătoare) aportul suplimentar de compuşi chimici proveniţi din tehnologia agricolă sau alimentară (contaminare deliberată) reziduuri de medicamente de uz veterinar, metale grele sau alte reziduuri.
  • contaminare biologică – bacterii, fungii, viruşi sau paraziţi,
  • intenţia ilicită de falsificare a alimentelor prin:
    • substituirea totală sau parţială a uneia sau a mai multor componente ale materiei prime;
      • înlocuirea unor componente valoroase cu unele mai ieftine;
      • adaosul de substanţe naturale sau sintetice în vederea mascării unor defecte;
      • utilizarea de ingrediente şi aditivi alimentari neadmişi sau în doze mai mari decât cele recomandate;
      • punerea pe piaţă a unui produs de imitaţie în locul produsului original.

     Din acest motiv este absolut necesar ca securitatea şi siguranţa produselor alimentare să poată fi realizată şi controlată prin metode care să asigure identificarea şi înlăturarea pericolelor potenţiale de contaminare, înainte de consumul produsului finit.

            Regulile impuse de normele europene implementate în legislația națională, sunt însoţite de responsabilitatea medicilor veterinari, ai altor specialiști cu responsabilitate în domeniu alimentar, prin intensificarea activităţii profesionale şi o implicare atentă în supravegherea evoluţiilor unor evenimente la care sunt conectaţi concret în activitatea de zi cu zi.          

      În acest context, pentru a asigura piaţa de desfacere naţională, intracomunitară şi exportul cu produse alimentare de calitate şi salubre, personalul de specialitate din cadrul  D.S.V.S.A. Judeţeană, coordonat de la central de A.N.S.V.S.A, implementează an de an diverse proceduri şi mecanisme de control, care să asigure că alimentele care ajung pe masa consumatorului sunt comestibile şi că riscul contaminării este redus la minim, prin:

  • Realizarea unei baze de date cât mai complete prin identificarea  şi autorizarea / înregistrarea, a tuturor obiectivelor funcţionale din judeţ care au activitate de producere, procesare, de transport, de depozitare şi comercializare produse alimentare de origine animală şi vegetală.
  • Asigurarea asistenţei de specialitate în funcţie de cerinţele legislative, la nivel judeţean, la unităţiile de specialitate din teritoriu şi în unităţiile  de procesare şi desfacere cu produse alimentare.
  • Ø Implementarea legislaţiei comunitare privind clasificarea obiectivelor identificate, în conformitate cu activităţile lor specifice, prin evaluari anuale, încadrarea în categoria de risc şi monitorizarea progreselor acestora.
  • Efectuarea de controale şi inspecţii oficiale, corelate cu gradul de risc a unităţiilor, stabilit în urma evaluării şi luarea de măsuri corective, urmărindu-se:
    •   respectarea condiţiile generale de funcţionare şi de igienă a unităţilor de profil;
    •  respectarea normelor privind recepţia, procesarea, depozitarea, expunerea şi desfacerea materiilor prime şi a produselor finite;
  • existenţa documentelor care atestă originea (trasabilitatea), cantitatea, calitatea produselor şi efectuarea acţiuniilo D.D.D;
  • etichetarea produselor, cu informarea corectă privind producătorul, denumirea corectă, componentele acestora, modul de păstrare şi data expirării;
    • Supravegherea calităţii şi salubrităţii, prin prelevări de probe la materii prime, semifabricate, produse finite, pentru  examen microbiologic, fizico-chimic, pentru determinarea aditivilor, a contaminanţilor, pesticide şi alte rezidii, pentru organisme modificate genetic, gradul de radioactivitate, calitatea apei şi teste de sanitaţie pentru supravegherea stării de igienă a unităţilor.
    • Notificarea către D.S.V.S.A. din judeţul de provenienţă al probelor  indiferent de natura acestora, la care sunt constatate substituiri, falsificări, depăşiri ale limitelor specificate sau prezenţa unor compuşi interzişi, etichetare necorespunzătoare, pentru efectuarea investigaţiilor şi aplicarea de măsuri asupra lotului în cauză.   
    • Retragerea produselor de la consumul public, atunci când au fost notificate situaţii periculoase pentru sănătatea publică și impunerea de măsuri pentru denaturarea lor prin dirijare  către o unitate de neutralizare a deşeurilor.

            Conform legislației în vigoare, operatorul economic furnizor de produse alimentare este responsabil pentru calitatea acestora şi certifică acest lucru prin document de comformitate emis pentru fiecare sortiment şi lot de produs, precum şi prin etichetă cu date informative privind sortimentul, compoziţia reţetei de fabricaţie, valabilitatea, modul de păstrare, etc.

        Aceste informaţii au la bază buletine de analiză emise de laboratoare de referinţă, în urma analizelor efectuate din probe de materii prime şi produse preparate recoltate în cadrul programului de autocontrol a firmei respective.

          Întregul lanţ alimentar este monitorizat, supravegheat şi verificat de  personal de specialitate care activează la nivel de unitate din domeniul creşterii animalelor sau din domeniul alimentar şi în cadrul compartimentelor de profil din cadrul D.S.V.S.A. judeţeană.     

         În toate cazurile de necomformităţi, în funcţie de gradul de risc, atunci când au fost notificate situaţii periculoase pentru sănătatea publică cu privire la alimente şi furaje, specialiştii din cadrul D.S.V.S.A în colaborare cu operatorii economici retrag produsele de la consumul public, iau măsuri pentru denaturarea lor şi le dirijează către o unitate de neutralizare a deşeurilor

     De asemenea, toate probele, indiferent de natura acestora, la care sunt constatate substituiri, falsificări, depăşiri ale limitelor specificate sau prezenţa unor compuşi interzişi, etichetare necorespunzătoare, sunt notificate Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor din judeţul de provenienţă al probelor pentru efectuarea investigaţiilor şi aplicarea de măsuri asupra lotului de provenienţă.      

     Implementarea acestor strategii şi măsuri conferă populaţiei consumatoare de produse alimentare de origine animală şi vegetală că sănătatea nu le este pusă în pericol atunci când se aprovizionează cu alimente din reţeaua comercială care funcţionează în cadrul legislaţiei din domeniu, zonă aflată permanrent sub controlul de specialitate.

42 elevi și 12 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 în 48 de ore de la ultima raportare

0

Datorită cazurilor de îmbolnăvire COVID, încă 175 de preșcolari și elevi învață în sistem online, luni, 21 februarie 2022. Astfel,în județul Sibiu un număr de 1.014 preșcolari și elevi (1,65%), din cei existenți în unitățile de învățământ, au desfășurat orele în sistem online.

    Astăzi au fost raportați 42 elevi și 12 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 în 48 de ore de la ultima raportare.

    Repartiția celor 42 elevi confirmați pozitiv la virusul SARS-CoV-2, pe cicluri de învățământ, este următoarea:

    – 8 preșcolari: Grădinița cu Program Prelungit Nr. 15 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 16 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 28 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 37 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 43 Sibiu, Școala Primară Hașag;

    – 7 elevi ciclul primar (clasele Pregătitoare – IV): Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Școala Gimnazială nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 21 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 25 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita;

    – 18 elevi din ciclul gimnazial (clasele V – VIII): Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială Româno-Finlandeză Sibiu, Școala Gimnazială nr. 4 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 13 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 25 Sibiu, Școala Gimnazială „Bathory Istvan” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș;

– 6 elevi din ciclul liceal (clasele IX – XII): Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Liceul Tehnologic de Construcții și Arhitectură „Carol I” Sibiu, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, Liceul Teoretic „Axente Sever” Mediaș, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig;

– 3 elevi din ciclul postliceal: Școala Postliceală Sanitară „Virginia Henderson” Sibiu

    Cele 12 cadre didactice confirmate pozitiv la virusul SARS-CoV-2 sunt încadrate la: Colegiul Agricol „Daniil Popovici Barcianu” Sibiu, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 22 Sibiu, Școala Gimnazială „Bathory Istvan” Mediaș, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 4 Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Școala Gimnazială Avrig, Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita, Școala Gimnazială Bazna, Școala Gimnazială Roșia.  

    Menționăm că 477 de preșcolari și elevi (Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” Sibiu, Colegiul Tehnic „Cibinium” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit „Maria Clara Kindergarten” Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 29 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 37 Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 43 Sibiu, Liceul Tehnologic „Independența” Sibiu, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Sibiu, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 8 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 18 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 25 Sibiu, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Mediaș, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, Școala Gimnazială „Cireșarii” Mediaș, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Grădinița cu Program Prelungit Agnita, Școala Gimnazială „Georg Daniel Teusch” Agnita, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Școala Gimnazială Avrig, Grădinița cu Program Normal Nr. 1 Copșa Mică, Liceul Tehnologic „Nicolae Teclu” Copșa Mică, Liceul Tehnologic „Johannes Lebel” Tălmaciu, Școala Gimnazială Axente Sever, Școala Gimnazială Bârghiș, Școala Gimnazială „Ion Albescu” Boița, Școala Gimnazială Cristian, Școala Gimnazială Daia, Școala Gimnazială „Lucian Bologa” Marpod, Școala Gimnazială Racovița, Școala Gimnazială Șeica Mare, Grădinița cu Program Prelungit Șelimbăr, Școala Gimnazială „Mihai Viteazu” Șelimbăr, Școala Gimnazială „Andrei Șagiuna” Șura Mare, Școala Gimnazială Tilișca) și 23 cadre didactice (Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 37 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 1 Sibiu, Școala Gimnazială Nr. 21 Sibiu, Școala Gimnazială nr. 25 Sibiu, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, Școala Gimnazială „Cireșarii” Mediaș, Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Școala Gimnazială Nr. 7 Mediaș, Liceul Teoretic „Gheorghe Lazăr” Avrig, Grădinița cu Program Normal Nr. 1 Copșa Mică, Liceul Tehnologic „Nicolae Teclu” Copșa Mică, Școala Gimnazială „Ion Albescu” Boița, Școala Gimnazială Daia, Grădinița cu Program Prelungit Gura Râului, Școala Gimnazială Șeica Mare, Școala Gimnazială „Mihai Viteazu” Șelimbăr) s-au întors astăzi la cursuri.

    Lista cu clasele ce au cursurile suspendate începând cu 21.02.2022 o puteți vizualiza pe pagina ISJ Sibiu – www.isjsb.ro, secţiunea „Lista unităților școlare şi a claselor cu activitate online”.

    Astfel, de la debutul semestrului II al anului școlar 2021 – 2022 (17.01.2022), un număr de 569 cadre didactice și 1.899 elevi au fost confirmaţi pozitiv la virusul SARS-CoV-2.

Reamintim că în conformitate cu ordinul comun al Ministerului Educației (nr. 3030 din 14.01.2022) și al Ministerului Sănătății (nr. 82 din 13.01.2022), art. 6, alin 1: „La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei se suspendă pentru o perioadă de 10 zile începând cu ziua următoare confirmării celui de al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizia consiliului de administrație al unității de învățământ”

În județul Sibiu sunt suspendate, conform acestor precizări, cursurile la 3 grupe și clase de la: Grădinița cu Program Prelungit Nr. 22 Sibiu, Școala Gimnazială Româno-Finlandeză Sibiu, Școala Postliceală Sanitară „Virginia Henderson” Sibiu.

De asemenea, datorită cazurilor de infectare sau de contact direct a unor cadre didactice și a imposibilității suplinirii acestora la nivel de unitate de învățământ, cursurile de la 2 clase sunt suspendate la: Școala Gimnazială „Hermann Oberth” Mediaș, Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita (clasă nivel primar).

Un motociclist din Mediaș, dar și pasagerul său, implicați într-un eveniment rutier

0

Un motociclist ce circula pe strada 1 Decembrie din municipiul Mediaș, s-a dezechilibrat iar apoi s-a răsturnat pe partea carosabilă.

Din primele cercetări se pare că în accidentul rutier sunt implicate o motocicletă condusă de un bărbat în vârstă de 45 de ani și un autoturism condus de o femeie în vârstă de 33 de ani, ambii localnici. Între cele două vehicule nu ar fi existat impact, însă din cercetările efectuate până în acest moment se pare că motociclistul s-ar fi dezechilibrat în momentul în care era depășit de către conducătoare auto, iar un tânăr de 18 ani, pasager pe motocicletă a suferit vătămări corporale ușoare.

În urma impactului,motociclistul a suferit un traumatism de membru inferior iar pasagerul de pe motocicletă bărbat a suferit excoriațiila nivelul capului.

„Saj Sibiu a trimis de urgență un echipaj de tip B în Medias pe str 1 Decembrie ,unde un motociclist s-a dezechilibrat și a căzut.
Un tânăr de 18 ani a suferit un traumatism de membru inferior iar un bărbat de 45 ani a suferit excoriatii la nivelul capului.
Tânărul a fost transportat la CPU Medias iar bărbatul a refuzat transportul.”
A declarat Vasile Scridon,purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU

La Boiţa revin fluieraşii! Cum poţi şi tu ajuta?

0

Dacă te-ai născut în comuna Boiţa, judeţul Sibiu sau părinţii ori bunicii tăi au locuit cândva acolo, acum este momentul să îţi aduci aminte de origini. Şi să ajuţi. Primarul comunei Boiţa, Nicolae Cocoş, face un apel public către consăteni, dar şi toţi oamenii legaţi cumva de Boiţa pentru a ajuta cu direcţionarea a 3,5% din impozitul pe venit din anul 2021 pentru Asociaţia Părinţi Şcoala Boiţa. Se pot primi şi donaţii şi sponsorizări în bani de la persoane şi firme interesate să sprijine acest proiect.

Tradiţia fluieraşilor, revine la Boiţa!

Primăria Comunei Boiţa printr-un parteneriat cu Școala de Artă din Sibiu intenționează să pună bazele unui Ansamblu popular cu copiii din Boița care va avea două secțiuni: una de joc popular și una de fluierași. Deja înscrierile pentru formaţia de fluieraşi au început de trei luni şi sunt 47 de copii din localitate interesaţi. Tradiţia fluieraşilor din Boiţa se pierde în negura timpului. „Pentru a putea susține pregătirile într-un mod adecvat trebuie finanțare care va fi asigurată în principal de Primărie, dar și cu ajutorul cetățeniilor care iubesc Boiţa și doresc să ajute la promovarea tradițiilor și obiceiurilor din comuna noastră. Eu vă mulțumesc anticipat pentru cei care se hotărăsc să fie solidari în demersul nostru de a reuși ca Boiţa într-un viitor apropiat să aibă un Ansamblu popular care să ne reprezinte!” a declarat primarul Nicolae Cocoş.

Formularul trebuie descărcat, completat şi depus la Administraţia Financiară de care ţineţi. Cei ce doresc să ofera donaţii sau sponosorizări o pot face tot în acelaşi cont sau pot contacta primarul din Boiţa, Nicolae Cocoş.

Barcienii şi ora de lectură la ceasul secret al Sibiului

0
COlegiul Agricol Barcianu Sibiu

Săptămâna trecută, spaţiul bibliotecii Colegiului Agricol „D.P.Barcianu” din Sibiu, precum şi sălile de curs, au fost „invadate” de cărţi, în săptămâna dedicată activităţilor de lectură, ocazionate de Ziua naţională a lecturii, din data de 15 februarie.

În acest context, una dintre activităţile de suflet din biblioteca şcolii a fost desfăşurată luni, 15 februarie, împreună cu elevii clasei a X-a D, sub coordonarea doamnei profesor de limba română, Ioana Vidrighin. Invitaţi la lectura pasajelor preferate din cărţile alese, liceenii au realizat excelente recenzii ale cărţilor citite, transformând prezentările lor într-o adevărată dezbatere pe tema importanţei şi frumuseţii lecturii în lumea contemporană, într-un frumos periplu de la Eminescu până la ultimii premiaţi Nobel pentru literatură.

Reamintindu-le că SUNTEM CEEA CE CITIM, de altfel şi motto-ul activităţilor, doamna profesor Vidrighin a propus elevilor prezenţi, împreună cu doamna bibliotecar, începerea derulării unui concurs intitulat „Vânătoarea de cărţi”, ocazie cu care elevii se pot familiariza cât mai mult cu fondul vechi şi nou de carte al bibliotecii şcolii, precum şi cu tipurile diverse de activităţi propuse în spaţiul bibliotecii, încurajând astfel cititul şi beneficiile lui multiple.

Elevii prezenţi au extras şi câte un citat reprezentativ despre carte şi rolul ei în viaţa omului, la iniţiativa dnei bibliotecar Rodica David, continuând să dezbată legătura dintre „literă şi inimă”, făcând dovada unor receptori avizaţi de literatură română, dar şi străină.

Dna profesor Ioana Vidrighin a apreciat interesul elevilor pentru literatura contemporană română şi străină şi atenţia acordată cărţilor cu conţinut motivaţional şi a încurajat deschiderea elevilor pentru lectura revistelor de specialitate, a cărţilor din fondul de patrimoniu al şcolii, precum şi dorinţa acestora de implicare cât mai activă şi numeroasă în Festivalul Naţional al cărţii pentru copii „Bucuria Lecturii şi a Creaţiei”, ediţia a XVIII-a, care se va derula în perioada februarie-mai 2022.

Dezbaterea începută în bibliotecă a continuat şi în sala de curs, acolo unde elevii au reuşit să facă dovada, prin prezentările personalizate de cărţi citite, că într-adevăr „pofta de cultură” şi „nevoia de literatură” îi poate transforma în nişte adevăraţi OAMENI-CĂRŢI.

Elevii din GOGA învață despre piața muncii de la Patricia Velicu, consilier politic la Bruxelles

0

Elevii Colegiului Naţional “Octavian Goga” implicaţi în proiectul Erasmus+ CAREER au avut din nou ocazia să afle mai multe informații despre cum ar putea să își planifice parcursul profesional și despre situația pieței muncii din Uniunea Europeană și din țara noastră. Întâlnirea a avut loc online, pe platforma Teams, în data de 16 februarie 2022.

De data aceasta, informațiile au fost furnizate de Patricia Velicu, consilier politic la industriAll European Trade Union din Bruxelles. Patricia este o absolventă a Colegiului Național “Octavian Goga” cu care ne mândrim și care a acceptat invitația noastră de a împărtăși cu actualii elevi ai Colegiului informații utile.

Elevii au aflat detalii despre oportunitățile de studiu gratuite în străinătate (la nivel de licență sau masterat) precum și despre stagiile de practică ce sunt un pas important pentru accesul la posibili angajatori.

Prezentarea a atins subiecte de actualitate, despre care elevii nu învață neapărat la cursurile tradiționale:

  • ocuparea forței de muncă, șomajul și inactivitatea în rândul tinerilor,
  • situația comparativă a salariilor în țări ale UE,
  • drepturile angajaților – drepturi colective/sectoriale și individuale de muncă
  • sprijinul sindical pentru negocierile colective
  • telemunca în Uniunea Europeană
  • nivelul de angajare în rândul tinerilor cu un nivel avansat de competențe

Elevii au fost implicați într-o discuție referitoare la schimbările ce vor avea loc în viitorul foarte apropiat pe piața muncii și în viața noastră, schimbări generate de tranziția verde (decarbonizare, electrificare) precum și de tranziția digitală.

Patricia Velicu a explicat elevilor că “piața muncii și societatea se vor transforma profund în următoriul deceniu, datorită tranziției vrede și a celei digitale. Cel mai important este ca tinerii să aibă abilitățile necesare pentru a se adapta la schimbare. Trebuie să ne pregătim deja de astăzi pentru marile provocări ale decarbonizării și ale digitalizării.” 

Mi-au fost utile informațiile prezentate deoarece mi-au deschis perspective spre o nouă posibilitate de job in viitor și mi-au trezit dorinta de a începe să mă informez mai mult despre latura tehnică. Mă bucur că după aceasta întâlnire simt ca sunt mai aproape de a ma hotărâ în ceea ce privește facultatea pe care vreau să o urmez.” (Diana Rusu, 11F)

Cred că aceste informații sunt foarte utile pentru viitor, pentru cum ar trebui să mă pregătesc pentru cariera pe care aș vrea să o urmez, să știu să mă axez pe skill-urile mai complexe care necesită pregătire dar și pe cele digitale deoarece digitalizarea se întâmplă cu pași repezi.” (Diana Cîrțoroșan, 11A)

Nimic mai îmbucurător şi mai de bun augur decât faptul că absolvenţii noştri revin în şcoală ca mentori. Prin acest lucru, CNOG Sibiu rămâne un păstrător al valorilor morale şi sociale ale şcolii, şi, totodată, menţine vie comunicarea între generaţii. Suntem europeni nu doar prin apartenenţa georgrafică, ci şi prin viziune şi mentalitate.” (Andra Tischer, Director CNOG Sibiu)

Proiectul C.A.R.E.E.R. (Adaptability to the labouR markEts with local, national and Eu background) (PROJECT N° 2020-1-UK01-KA229-078953) beneficiază de sprijin financiar din partea Comisiei Europene prin programul Erasmus+ Cooperation for innovation and the exchange of good practices – KA229 – School Exchange Partnerships.

Scopul proiectului este să ajute tinerii să poată lua decizii informate în privinţa alegerii unei cariere potrivite. Se are în vedere dezvoltarea competenţelor antreprenoriale prin colaborarea cu companii şi firme de pe piaţa muncii, la nivel local şi internaţional.

Trei persoane au rămas blocate, cu mașina, între localitatea Râu Sadului și stațiunea Păltiniș

0

Ieri, ora 18:17, jandarmii montani au intervenit pentru a ajuta trei persoane, respectiv un bărbat, o femeie și un minor, care au rămas cu mașina blocată pe un drum forestier între localitatea Râu Sadului și stațiunea Păltiniș.


Din cauza zăpezii, conducătorul autoturismului, un bărbat în vârstă de 71 de ani, a pierdut controlul asupra mașinii și a intrat într-un șanț. Ajunși la fața locului, jandarmii împreună cu pădurarul din Păltiniș au reușit să repună autoturismul pe direcția de deplasare, cu ajutorul unui tractor.
În jurul orei 22:30, jandarmii împreună cu persoanele în cauză au început deplasarea în siguranță către stațiunea Păltiniș și pentru că minorul în vârstă de 15 ani s-a simțit slăbit a fost solicitat sprijinul Salvamont Sibiu.

Pentru a evita producerea unor situații nedorite, jandarmii montani transmit următoarele recomandări:

  • înainte de a pleca în drumeție informați-vă în legătură cu itinerariul propus și prognoza meteo;
  • evitați deplasarea după lăsarea întunericului și nu vă aventurați în zonele pe care nu le cunoașteți sau sunt greu accesibile;
  • echipați-vă adecvat anotimpului;
  • dacă vă aflați într-o situație dificilă solicitați sprijinul jandarmilor montani.

Marius Grecu, primarul Şelimbărului: Alocăm 60 de hectare în noul PUG pentru spaţii educativ-sportive

1

La întâlnirea organizată vineri de Consiliul Judeţean Sibiu, primarul Şelimbărului, Marius Grecu, a făcut un anunţ de interes pentru cetăţenii din Şelimbăr, Cisnădie şi Sibiu. Noul Plan Urbanistic General al comunei Şelimbăr va cuprinde aproximativ 60 de hectare de teren pentru dezvoltarea de facilităţi educativ-sportive. Altfel spus, Şelimbărul vine în întâmpinarea unei mari probleme generată de dezvoltarea privată de blocuri şi case din zona Şelimbăr, dar şi Cartierul Arhitecţilor (Cisnădie) cu alocarea pentru început de terenuri suficiente pentru construcţia de creşe, grădiniţe, şcoli, baze sportive. Mulţi locatari din noile zone imobiliare se plângeau că duc copiii la unităţi de educaţie din Sibiu, ceea ce generează extra trafic la anumite ore şi în municipiul Sibiu. Anunţul făcut de primarul Marius Grecu a fost făcut şi în prezenţa primarului Sibiului Astrid Fodor, cu care acesta colaborează de mult timp pe mai multe proiecte de inter-conectare între localităţi şi nu numai.

Deputata PNL Sibiu, Raluca Turcan, a dorit să vadă la faţa locului investiţiile primăriei Şelimbăr în unităţi educativ-sportive. Aşa că astăzi de dimineaţă devreme, alături de primarul Marius Grecu a luat la pas noua grădiniţă ce se construieşte pe strada Doamna Stanca, dar şi şantierul noului stadion din Şelimbăr.

„Grădinița din cartierul Doamna Stanca va fi gata până la toamnă! Am primit vestea astăzi de la Marius Grecu, primarul Șelimbărului, căruia i-am promis sprijinul meu în relația cu Ministerul Educației în chestiunile legate de personal. Grădinița se realizează exclusiv din fonduri locale și face parte dintr-un plan mai amplu de asigurare a infrastructurii educaționale la nivelul comunei Șelimbăr. Marius Grecu are ambiția de a ridica unități de învățământ (fie ele grădinițe sau creșe) în noile cartiere ale comunei, cea pe care am vizitat-o azi fiind doar unul dintre obiectivele de pe această listă” a precizat Raluca Turcan, în urma vizitei la Şelimbăr.

Noul stadion din Șelimbăr va fi finalizat în doar câteva luni printr-o investiție derulată prin Compania Națională de Investiții.

Standurile din Piaţa Mică în centrul unor acuzaţii grave

0

Primăria Sibiu închiriază standuri stradale în Piaţa Mică periodic sau când se eliberează. Teoretic acestea sunt prevăzute pentru vânzarea de suveniruri hand made realizate de mici artizani. În realitate, închirierea acestora prin licitaţie a devenit o adevărată „vânătoare”, iar firmele participante fac orice pentru a câştiga un stand. Sumele de închiriere anuală ajung la cifre astronomice pentru un stand stradal, chiar şi de peste 11.000 de euro pe perioada contractuală. Banii intră în bugetul Primăriei. La ultima licitaţie organizată de Serviciul Domeniul Public din cadrul Primăriei Sibiu au fost acuzaţii de falsuri în acte, rulaje de bani inexistenţi şi alte infracţiuni economice grave. Primăria Sibiu ne-a explicat că licitaţia a fost organizată corect, actele prezentate au fost corecte, dar „Comisia de evaluare a ofertelor (…) nu are atribuții în verificarea unor operațiuni bancare în conturi private”.

Licitaţie cu scandal şi acuze grave

Reporterul SIBIU INDEPENDENT a fost contactat de mai mulţi participanţi la licitaţia organizată de Primăria Sibiu la începutul lunii februarie pentru standurile din Piaţa Mică. Nu este prima dată când aceste licitaţii sunt cu scandal. Dar de data aceasta, artizanii prezenţi acuză firmele câştigătoare ale standurilor că au făcut „artificii financiare” pentru a câştiga.

Primăria Sibiu declară că licitaţia a fost organizată conform legii şi hotărârilor de Consiliu Local Sibiu şi s-a desfăşurat perfect legal.”Licitația pentru închirierea a 13 standuri de vânzare din Piața Mică a fost organizată în conformitate cu O.U.G. 57/2019, H.C.L.28/31.01.2020 și H.C.L. 30/31.01.2020, în vederea desfășurării activităților de comerț. Condițiile de participare la licitație au fost, de asemenea, stabilite în conformitate cu legislația în vigoare. Precizăm că prin depunerea declarației de participare la licitația publică, fiecare ofertant a declarant că și-a însușit si că este de acord cu prevederile Regulamentului, Caietului de Sarcini și dispozițiile hotărârii de Consiliu Local prin care se aprobă procedura de desfășurare a licitației publice” ne-au precizat reprezentanţii Primăriei Sibiu.

Dar în 9 februarie, când s-a procedat la deschiderea plicurilor cu oferte la Teatrul GONG, scandalul a izbucnit. Perdanţii au acuzat firmele câştigătoare că au făcut artificii financiare astfel încât conturile bancare ale firmelor să prezinte sume mari de bani. Pentru cele 13 standuri disponibile au fost depuse 126 de oferte.

Sume mari în conturi, şanse mari să câştigi un stand

Un criteriu cerut la licitaţie, pe lângă preţul oferit, este cel al capacităţii financiar-economice a firmei. Altfel spus, cu cât demonstrezi că ai mai mulţi bani în conturile firmei la momentul depunerii ofertei, ai puncte mai multe şi şanse să câştigi licitaţia. „Criteriului de atribuire privind capacitatea economico-financiară a ofertanților, în Regulamentul privind pregătirea și organizarea licitației pentru aceste standuri, la secțiunea 10, articolul 22 se precizează că disponibilitățile bănești se vor demonstra prin orice tip de document emis de unități bancare sau o declarație bancară prezentată în original” au declarat pentru SIBIU INDEPENDENT reprezentanţii Primăriei Sibiu.

Dar acest criteriu a dus la ciudăţenii. Astfel au apărut firme, unele chiar nou înfiinţate, cu declaraţii bancare că au în conturii 500.000 de lei sau sume apropiate. Evident că micii artizani nu au în conturi astfel de sume. Iar sumele licitate de ei pentru standuri sunt mult mai mici, decât cele oferite şi câştigate de 9.000 – 11.000 de euro pe perioada contractuală pentru un stand stradal de 2 metri pătraţi. Şi de aici şi acuzele. Perdanţii spun că în realitate există nişte comercianţi care licitează prin 3-4 firme şi câştigă astfel fiecare 3-4 standuri stradale. Ei cer să fie verificate tranzacţiile din conturi ale acestor firme. „Comisia de evaluare a ofertelor nu are atribuții în verificarea unor operațiuni bancare în conturi private” au precizat cei din Primăria Sibiu. Evident că aceste verificări ţin de ANAF, Poliţia Economică şi alte instituţii abilitate.

Micii artizani, înlocuiţi de marii comercianţi de artizanat

Datorită sumelor mari ofertate şi a dovezilor bancare cu sume foarte mari s-a ajuns ca o mână de persoane să închirieze în realitate, prin firme diferite, aproape toate standurile din Piaţa Mică, spun micii artizani locali contactaţi de SIBIU INDEPENDENT. Perdanţii la licitaţie, majoritatea mici artizani locali, acuză că, astfel, tot conceptul standurilor din Piaţa Mică s-a pierdut şi nu mai este un spaţiu al micilor meşteşugari, ci un monopol al marilor firme care cormercializează produse de artizanat.

Consiliul Judeţean Sibiu, mediator în problema armonizării PUG-urilor locale

0

Consiliul Județean Sibiu a convocat o întâlnire vineri la sediul instituției, cu primarii din municipiul Sibiu și din localitățile limitrofe – Cristian, Poplaca, Rășinari, Șura Mare, Șelimbăr, Roșia, alături de arhitecții șefi și responsabilii pe urbanism din primării, precum și cu reprezentanții societăților care elaborează PUG-urile, pentru a discuta punctual despre stadiul fiecărui Plan Urbanistic General (PUG) al localităților menționate.

Scopul reuniunii a fost acela ca toți cei implicați în elaborarea PUG-urilor și autoritățile coordonatoare să aibă cunoștință ce face fiecare UAT, astfel încât dezvoltarea teritoriilor să fie una integrată, știut fiind că aceste documente urbanistice vor marca deciziile care se vor lua în următorii mulți ani.

Din partea Consiliului Județean Sibiu la eveniment au participat: președinta Daniela Cîmpean, vicepreședinții Marcel Luca și Vlad Vasiu, administratorul public al județului, Adrian Bibu, arhitectul-șef Argentina Lapoși, și specialiști din cadrul Direcției Tehnice, iar din partea Municipiului Sibiu: primarul Astrid Fodor și arhitectul-șef Ioana Urdea.

În debutul întâlnirii, celor prezenți le-a fost prezentat proiectul strategic al Consiliului Județean Sibiu privind realizarea Variantei Ocolitoare Sud Sibiu (VOSS) de către arhitectul Octavian Lipovan și de proiectantul Ioan Popescu, ambii de la compania BETA-COPS, contractată de CJ Sibiu pentru realizarea SF-ului, astfel încât fiecare UAT pe raza căruia va traversa centura ocolitoare să o cuprindă în PUG.

Apreciem această întâlnire ca una deosebit de importantă pentru o dezvoltare armonioasă a municipiului Sibiu și a teritoriilor limitrofe. Echipele care lucrează la elaborarea sau actualizarea PUG-urilor știu acum mai multe despre ce face fiecare, despre ce intenționează Consiliul Județean Sibiu în privința variantei ocolitoare și vom programa întâlniri zilele următoare pentru a discuta punctual cu fiecare UAT, cu specialiști din Direcția Tehnică a CJ Sibiu și echipa contractată de primării pentru realizarea PUG. Doresc să ne revedem cu soluții pentru un viitor al zonei pe următorii 100 de ani”, a fost mesajul transmis de președinta Daniela Cîmpean.

ACORD: Stațiunea Păltiniș Sibiu va beneficia de racordarea la rețeaua de gaz

0
Raluca Turcan

Președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, a găzduit la inițiativa doamnei deputat Raluca Turcan, o întâlnire cu privire la „Strategia de dezvoltare a rețelelor de transport gaz metan în scopul înființării/extinderii rețelelor de distribuție cu gaz metan a localităților”. În cadrul dezbaterii s-au abordat proiecte importante cum ar fi racordarea la rețeaua de gaze a stațiunii Păltiniș, o investiție care va consta în introducerea a 14 kilometri de conductă și care va aduce în mod evident dezvoltare economică. Cu privire la acest aspect, oficialii companiei Transgaz au transmis că asigură tot sprijinul, solicitând totodată susținerea tuturor UAT-urilor implicate, pentru configurarea traseului conductei.

La eveniment au participat în calitate de vorbitori Ion Sterian -Director General Transgaz SA Mediaș, Mircea Man – Vicepreședinte Agenția Națională de Reglementare a Energiei, Mihaela Suciu – Director Divizia Dezvoltare Rețea SDEE Cluj Napoca, Petre Stoian – Director General Adjunct DELGAZ Grid Târgu Mureș, Mircea Crețu -Prefectul Județului Sibiu, precum și primari din UAT urile județului Sibiu, fiind prezentă și doamna primar a municipiului Sibiu, Astrid-Cora Fodor.

Scopul principal al întâlnirii a fost inițierea unui dialog constructiv, transparent și constant între principalii furnizori de servicii și autorități. Printre cele mai importante subiecte s-a discutat despre extinderea rețelelor de gaz și crearea unor parteneriate bazate pe încredere în care fiecare parte implicată în acest proces își îndeplinește cu celeritate obligațiile care îi revin, astfel încât să se asigure o dezvoltare sustenabilă comunităților din județul Sibiu.

Dezbaterile publice care aduc alături la aceeași masă toți actorii implicați, s-au dovedit de fiecare dată ca fiind extrem de utile. M-a bucurat deschiderea de care au dat dovadă cei prezenți în a găsi cele mai bune soluții, astfel încât fiecare să aplicăm principiul european prin care nicio comunitate să nu fie lăsată în urmă. Le mulțumesc tuturor celor care au fost prezenți, atât reprezentanților celor mai mari furnizori de servicii, cât și primarilor UAT-urilor din județul Sibiu” a declarat, Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Rezultatele probei scrise a concursului de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu

0
profesor

Proba scrisă pentru concursul de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu s-a desfășurat vineri.

La proba scrisă au participat 64 candidați, iar 8 candidați au absentat, din care un candidat a fost amânat (caz pozitiv la virusul SARS-Cov-2).

Din cei 64 de candidați prezenți au obținut punctajul minim de 70 puncte (considerat ca punctaj ce determină promovarea acestei probe) un număr de 40 de candidați (62,50%), restul de 24 candidați (37,50%) obținând sub 70 puncte.

Rezultatele, înainte de soluționarea contestațiilor, pot fi vizualizate aici: http://www.isjsb.ro/d2020/SB_Rezultate_initiale_proba_scrisa.pdf

Evaluarea testului standardizat s-a făcut în prezența candidatului și a observatorilor. Notele obținute la proba scrisă se pot contesta în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor. Contestațiile se adresează președintelui comisiei de organizare a concursului și se depun la secretariatul I.S.J. Sibiu în perioada 18 – 20 februarie 2022.

Anunț contestații aici: http://www.isjsb.ro/d2020/20220218080224610.pdf

Soluționarea contestațiilor se realizează în perioada 21 – 22 februarie 2022. Nu se admit diferențe de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor la reevaluarea probei scrise. În cazul constatării diferențelor de notare între membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, președintele comisiei de organizare reevaluează testul în prezența candidatului și acordă nota finală.

Rezultatele soluționării contestațiilor de către comisiile de soluționare a contestațiilor se afișează la sediul și pe site-ul ISJ Sibiu și se comunică, în scris, contestatarului, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor (25.02.2022). Rezultatele stabilite de comisiile de soluționare a contestațiilor sunt definitive.

În perioada 4 – 8 martie 2022, candidații admiși la proba scrisă a concursului  de ocupare a funcției de director sau director adjunct în unitățile de învățământ de stat din județul Sibiu își pot înregistra opțiunile pentru unitatea de învățământ la care vor să candideze și pot să-și depună documentele pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare.

Proba interviului se va desfășura în perioada 16 – 25 martie 2022, iar emiterea deciziilor de numire pe aceste funcții va avea loc în 4 aprilie 2022.

Panică într-un bloc de pe strada Ștefan cel Mare din Sibiu. Zeci de locatari au fost evacuați

0

Un incendiu a izbucnit la un apartament situat la etajul II al unui bloc de pe strada Ștefan cel Mare din Sibiu.

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu următoarele forțe : două echipaje SMURD, trei autospeciale de stingere cu apă și spumă dintre care o autoscară.

Din informațiile primite de la fața locului incendiul a fost localizat și lichidat prompt de către pompieri militari.

În mod preventiv s-a dispus evacuarea a aproximativ 45 de persoane din bloc.
În momentul de față se intervine pentru evaluarea situației existente în încăperile apartamentului concomitent cu evacuarea și ventilarea fumului de pe casa scării.

FOTO : arhivă

Primăria Sibiu a contractat realizarea documentației pentru achiziția și amplasarea a încă 14 stații de încărcare a autovehiculelor electrice

0
pompe electrice masini

Primăria Sibiu a contractat realizarea documentației pentru achiziția și amplasarea a încă 14 stații de încărcare a autovehiculelor electrice în municipiul Sibiu. Acest proiect va fi depus pentru obținerea finanțării nerambursabile prinAdministrația Fondului pentru Mediu.

“Crearea infrastructurii moderne pentru stimularea modalităților de transport ecologice este unul dintre obiectivele Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Sibiului. Până în prezent avem amplasate în oraș 5 stații de încărcare: una în parcarea de pe Cazarma 90 și patru în parcarea de mare capacitate din Hipodrom care urmează să fie deschisă publicului. Pentru alte 10 stații de încărcare am obținut deja finanțarea prin Fondul de Mediu și urmează să demarăm procedura de achiziție pentru proiectare și execuția lucrărilor. Acum am demarat un nou proiect în acest domeniu, pregătind achiziția a încă 14 stații.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Un număr de 12 stații vor fi amplasate în oraș, iar 2 vor fi instalate în stațiunea Păltiniș. Locațiile exacte de amplasare vor fi stabilite în următoarea perioadă și vor fi indicate firmei contractate pentru realizarea studiilor. 

Prin caietul de sarcini întocmit, Primăria Sibiu solicită alcătuirea documentațiilor pentru ca aceste stații care să aibă minim 2 puncte de încărcare, dintre care unul să permită încărcarea la curent continuu, la o putere ≥ 50 kW(fast charging), iar cel de-al doilea la curent alternativ la o putere ≥ 22 kW. 

Termenul de realizare a documentațiilor menționate este de 2 luni.

BOND „mușcă” din nou! A mai prins încă un hoț

0
Caine politist

Câinele polițist BOND, s-a făcut din nou remarcat, prin depistarea cu rapiditate a unui hoț. Un adolescent a prădat un magazin alimentar, sutrăgând mai multe sticle de alcool șipachete de țigări.

În dimineața zilei de 17 februarie, în jurul orei 08:30, angajata unei societăți comerciale cu punct de lucru în localitatea Moardăș, comuna Mihăileni, a sesizat Secția de Poliție Rurală Agnita cu privire la faptul că, în noaptea de 16/17 februarie, persoane necunoscute au pătruns prin efracție în magazin și au sustras mai multe bunuri.

Din primele cercetări efectuate la locul faptei a rezultat că, în noaptea de 16/17 februarie, persoane necunoscute ar fi forțat și rupt mai multe lacăte care asigurau ușa de acces în depozitul magazinului, ar fi pătruns în interior și ar fi sustras băuturi alcoolice și țigări în valoare de 500 de lei.

La fața locului a fost solicitată intervenția echipei operative canine din cadrul Serviciului de Ordine Publică Sibiu. Urma prelucrată de Bond i-a condus pe polițiști la un imobil de pe raza aceleiași localități, în imobil fiind depistat un tânăr în vârstă de 16 ani care deținea asupra sa bunurile reclamate ca fiind sustrase din magazin.

În cauză, la nivelul Secției de Poliție Rurală Agnita, s-a deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de furt calificat, urmând a fi propusă soluție legală prin Parchetul de pe lângă Judecătoria Agnita

Cinci motive pentru care este nevoie sa reciclezi

0

Reciclarea este unul din cele mai ușoare și eficiente moduri prin care putem proteja mediul înconjurător.

5 Motive pentru care este nevoie să reciclezi:

  • Reciclarea unei singure cutii de aluminiu este echivalentă cu salvarea unei cantități de energie suficiente pentru a alimenta un televizor timp de 3 ore. Reciclarea cutiilor de aluminiu salvează 95% din energia necesară producerii de aluminiu nou, din bauxită. Rata de biodegradare a acestui metal este de 200-500 de ani.
  • În fiecare an, un copac obișnuit poate curăța aerul de aproximativ 30 de kilograme de poluanți. Așadar, reciclarea hârtiei poate avea efecte pozitive însemnate asupra mediului. Dacă este reciclată o tonă de hârtie, sunt salvați nu mai puțin de 17 copaci maturi, aproximativ 21000 de litri de apă, un spațiu de 3 metri cubi la groapa de gunoi, 2 barili de petrol (un baril este echivalentul la aprox. 160 litri) și 4000 kw/h energie electrică. Dacă aceeași tonă de hârtie ar fi arsă ar rezulta 680 kilograme de dioxid de carbon.
  • Sticla este singurul material care poate fi reciclat la infinit. De asemenea, poate fi reutilizată după spălare de nenumărate ori, așa că nu te mai grăbi să arunci un borcan la coșul de gunoi.
  • Aproximativ 12% din deșeurile menajere sunt ambalaje de plastic. O cutie de plastic este degradată în aproximativ 400 de ani, iar o sticlă de plastic în 1000 de ani. Adică va exista timp de 33 de generații. Ce ai face atâta timp cu ele în casă dacă nu le-ai putea arunca? Cei câștigați de acest subiect pot afla că există diverse coduri inscripționate pe ambalaje, reprezentând diferite tipuri de categorii de plastice, fiecare având caracteristicile și riscurile lui pentru mediul înconjurător.
  • Bateriile și acumulatorii de toate tipurile, împreună cu becurile clasice, economice și neoanele trebuie reciclate din cauza prezenței de metale periculoase în componența lor (exemple: plumb, cupru, arsen, mercur, zinc, crom, cadmiu, taliu etc. ), care odată deversate în ape și pe sol devin extrem de toxice.

ARTICOL SUSȚINUT DE ADI ECO SIBIU!

USR PLUS Sibiu vrea să implementeze proiectul Sibiu CityCard (CP)

0
Sibiu CityCard

USR PLUS Sibiu USR Sibiu invită Primăria, Consiliul Local și Consiliul Județean Sibiu, pe toți reprezentanții principalelor obiective turistice dar și asociațiile de profil, la dezbatere pentru a identifica împreună cea mai potrivită soluție de implementare a proiectului Sibiu CityCard. În acest sens a transmis următorul comunicat de presă:

𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 𝗖𝗶𝘁𝘆𝗖𝗮𝗿𝗱 – 𝗨𝗻 𝘀𝗽𝗿𝗶𝗷𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱𝗮𝘁 𝘁𝘂𝗿𝗶𝘀𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝘀𝗶𝗯𝗶𝗮𝗻

După doi ani de pandemie, economia dar mai ales turismul local au nevoie de o reală susținere și de un imbold viabil pentru a-și porni motoarele la capacitate maximă. Sibiul, un reper al turismului din România, trebuie să găsească rapid resurse și proicte de relansare în domeniu.

USR Sibiu propune reluarea discuțiilor unei idei mai vechi, Sibiu City Card – 𝗰𝗮𝗿𝗱𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰 𝗼𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝗮𝗹 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶. Un card, fizic sau digital, destinat turiștilor care doresc să viziteze Sibiu într-un mod planificat, cu un plus de confort și beneficii atât pentru vizitatori dar și pentru participanții la acest program. Reprezintă modalitatea modernă de a vedea ce are mai bun de oferit orașul și împrejurimile Sibiului.

𝗖𝗲 𝗯𝗲𝗻𝗲𝗳𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗼𝗳𝗲𝗿ă 𝘃𝗶𝘇𝗶𝘁𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿?

𝘽𝙞𝙡𝙚𝙩 𝙪𝙣𝙞𝙘 𝙙𝙚 𝙖𝙘𝙘𝙚𝙨 𝙡𝙖 𝙪𝙣 𝙥𝙧𝙚ț 𝙨𝙥𝙚𝙘𝙞𝙖𝙡 – Cardul vă oferă acces la obiectivele și atracțiile de top, astfel încât veți economisi bani înainte să vă dați seama!
𝘽𝙚𝙣𝙚𝙛𝙞𝙘𝙞𝙞 𝙨𝙪𝙥𝙡𝙞𝙢𝙚𝙣𝙩𝙖𝙧𝙚 – nu numai că veți avea acces la atracțiile mari pentru vizitatori, dar cardul include oferte și reduceri la diferite magazine, cafenele și restaurante.
𝘼𝙘𝙘𝙚𝙨 𝙥𝙧𝙞𝙤𝙧𝙞𝙩𝙖𝙧– în baza card-ului aveți intrare prioritară la atracțiile aglomerate, fără să mai stați la coadă.
𝘾𝙖𝙧𝙙𝙪𝙧𝙞 𝙙𝙞𝙫𝙚𝙧𝙨𝙚– valabile pentru o zi, două sau mai multe. Alegeți cardul potrivit în funcție de durata sejurului dumneavostră și îl activați la primul obiectiv vizitat.
𝙂𝙝𝙞𝙙 ș𝙞 𝙝𝙖𝙧𝙩ă 𝙜𝙧𝙖𝙩𝙪𝙞𝙩𝙚– odată cu cardul primiți un ghid și o hartă a orașului, astfel încât să nu aveți probleme în a găsi atracțiile dorite!
𝙏𝙧𝙖𝙣𝙨𝙥𝙤𝙧𝙩 𝙥𝙪𝙗𝙡𝙞𝙘 𝙜𝙧𝙖𝙩𝙪𝙞𝙩– autobuzele Tursib vă vor duce gratuit la destinațiile dorite, dar nu uitați de bicicletele Sibiu BikeCity sau trotinetele electrice care vă vor oferi o experiență de deplasare și vizitare inedită.

𝘾𝙚 𝙗𝙚𝙣𝙚𝙛𝙞𝙘𝙞𝙞 𝙖𝙙𝙪𝙘𝙚 𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞𝙘𝙞𝙥𝙖𝙣ț𝙞𝙡𝙤𝙧 î𝙣 𝙥𝙧𝙤𝙜𝙧𝙖𝙢𝙪𝙡 𝙎𝙞𝙗𝙞𝙪 𝘾𝙞𝙩𝙮𝘾𝙖𝙧𝙙?

✔ Creșterea numărului de vizitatori prin facilitățile de reducere oferite și promovarea obiectivelor tursitice de către municipalitate dar și de către ceilalți parteneri înscrisi în program;
✔ Integrarea automată a platformei digitale cu sistemul de ticketing al partenerului, analize și statistici privind vânzările și vizitele. Posibilitatea de personalizare a biletelor emise, adăugarea de evenimente;
✔ Accesibilitate mai bună prin utilizarea mijloacelor de transport public Tursib și a mijloacelor de deplasare alternativă la obiective culturale-turistice și a atracțiilor;
✔ Optimizarea cadrului de desfășurare a actului cultural;
✔ Îmbunătățirea ofertei culturale prin produse culturale competitive la nivel național și internațional;
✔ Promovarea tuturor obiectivelor prin crearea unui circuit complex care să atragă atenția turștilor;
✔ Sprijinirea dezvoltării vieții culturale asociative;
✔ Tehnologizarea dezvoltării proiectelor interculturale;
✔ Promovarea produsului cultural în contextul noilor platforme multimedia.

Agnițean beat, depistat în timp ce făcea slalom pe șosea. Alt șofer vitezoman, tras pe dreapta

0
Screen Shot    at

Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.

În cursul zilei de ieri, polițiștii din cadrul Poliției Agnita au fost sesizați despre faptul că un autoturism este condus haotic pe DJ 106, la ieșirea din orașul Agnita. Polițiștii s-au deplasat rapid în zonă și au reușit depistarea și oprirea autoturismului în cauză. La volan a fost identificat un bărbat în vârstă de 58 de ani, din Agnita, a cărui testare alcoolscopică a indicat o valoare de 0,99 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Azi noapte, în jurul orei 02:00, polițiștii Biroului Drumuri Naționale și Europene care acționau pe DN 1, în localitatea Bradu, pe linia prevenirii și combaterii conducerii autovehiculelor cu viteză peste limita legală, au depistat un ansamblu rutier condus dinspre Brașov spre Sibiu cu viteza de 88 km/h pe un tronson de drum cu limită de viteză maxim admisă de 50 km/h. După oprirea ansamblului, format din autoturism și remorcă (rulotă), polițiștii rutieri au constatat că la volan se află un cetățean străin, în vârstă de 27 de ani, al cărui permis de conducere nu corespunde categoriei de vehicule din care ansamblul condus face parte.

În cursul zilei de 17 februarie, polițiștii sibieni au pus în aplicare trei mandate de executare a pedepsei închisorii, emise de diferite instanțe din afara județului Sibiu.

Astfel, în localitatea Poplaca, a fost depistat un maramureșean în vârstă de 32 de ani, pe numele căruia Judecătoria Baia Mare a emis mandat de executare a unei pedepse de 110 zile de închisoare pentru comiterea infracțiunii de lovire sau alte violențe.

La domiciliu, în localitatea Șelimbăr, a fost depistat un bărbat în vârstă de 30 de ani, pe numele căruia Judecătoria Brezoi a emis mandat de executare a pedepsei de 2 ani și 6 luni de închisoare după ce sibianul a fost găsit vinovat de săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare și violare de domiciliu.

Un al treilea bărbat, în vârstă de 33 de ani, din județul Argeș, a fost depistat pe raza municipiului Sibiu. Pe numele său, Judecătoria Câmpulung a emis un mandat de executare a pedepsei de 2 ani închisoare pentru săvârșirea infracțiunilor de furt și furt calificat.

Muzeul ASTRA vă invită la evenimentul  ,,Weekendul Brâncuși”

0

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu,  organizează în acest sfârșit de săptămână, 19-20 februarie (S&D, între orele 11-15),  evenimentul ,,Weekendul Brâncuși”.

La împlinirea a 146 de ani de la nașterea Maestrului Constantin Brâncuși, Muzeul ASTRA reliefează acest moment printr-o călătorie specială în lumea satului traditional din zona Olteniei de Nord, prezent aici cu monumente și obiecte de patrimoniu. În cele două zile dedicate sculptorului Constantin Brâncuși, vor fi organizate ghidaje tematice în gospodăriile din  Bălănești, Târgu-Cărbunești, Musculești-Petrești, Croici-Mătăsari, Stolojani, crama viticolă din Bălănești, crama pomicolă din Polovragi și povarna din Sârbești, monumente expuse în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului. Muzeografii vor oferi vizitatorilor informații despre arta, tradițiile gorjene, dar și despre  viața și opera sculptorului român. De asemenea, meșterul Andrei Buda va pune în scenă un atelier de sculptură la Gospodăria din Târgu-Cărbunești, între orele 11-15 (S&D), în care toți cei interesați vor avea ocazia să realizeze sculpturi din lemn (în miniatură), inspirate din opera Maestrului Brâncuși.

Apă canal Sibiu angajează tehnician metrolog

0

APĂ CANAL SIBIU S.A. angajeaza pentru:

Laborator metrologie:

Tehnician metrolog- 1 post

Condiţii minime:

–              studii medii sau postliceale (profil tehnic, metrologie, mecanica)

–              experienta in metrologie sau domeniu similar, minim 1 an

–              cursuri de specialitate, autorizari in domeniu- constituie avantaj

–              cunostinţe specifice domeniului de activitate in laboratorul de verificari metrologice constituie avantaj

–              cunoştinţe legislative în domeniul metrologiei constituie avantaj

–              abilități de operare pe calculator – MS Office

Cererile-tip de participare la concurs se completează și se depun la sediul societăţii din Sibiu, str. Eschil nr.6, Serviciul Resurse Umane,  împreună cu: CV,  copia diplomei de studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, sau pe email : personal@apacansb.ro, până la data de 28.02.2022, ora 12:00.

Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916, int.117 sau 166.

Primăria Sibiu poate solicita finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sibiu

0
Aleea-Birunintei-5-1-1

Blocul în care locuiți este eficient energetic?

Asociațiile de proprietari pot obține fonduri nerambursabile, cu sprijinul Primăriei Sibiu

Primăria Municipiului Sibiu poate solicita finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru reabilitarea termică a blocurilor din Sibiu în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta 5 – Valul renovării. Pentru a accesa aceste fonduri este necesară încheierea unui parteneriat cu Asociațiile de proprietari interesate.

Termen strâns de depunere – 25 februarie 2022: Ghidul de finanțare pentru această axă a fost publicat de cătreMinisterul Dezvoltării Lucrărilor Publice si Administrației spre consultare doar săptămâna trecută. Conform acestuia, dosarele se depun de către primării în perioada 1 aprilie – 30 mai 2022. Prin urmare, este o perioadă foarte scurtă în care Primăria Sibiu trebuie să contracteze și să realizeze auditul energetic și expertiza tehnică pentru fiecare clădire, documentații ample și obligatorii. Pentru a câștiga timp, Primăria a extras din Ghidul aflat în etapa de consultare condițiile și documentația necesară.

În contextul în care fondurile pe această axă sunt limitate, este esențial ca Sibiul să depună dosarele cât mai repede. Din acest motiv termenul acordat Asociațiilor este atât de scurt. Prin urmare, pentru a crește șansele de a obține finanțare, rugăm Asociațiile de proprietari din Sibiu să depună toate eforturile pentru încadrarea în acest termen. Primăria Sibiu va primi dosare și după această dată, iar în măsura în care mai sunt disponibile fonduri și este posibilă realizarea auditului energetic și a expertizei tehnice în termenul înaintat de Minister, și acestea vor fi transmise pentru solicitarea finanțării. 

Pentru informații suplimentare, Asociațiile de proprietari se pot adresa Biroului pentru proiecte cu finanțare internațională, tel: 0269/506.504 sau pe e-mail: anvelopare@sibiu.ro.

IMPORTANT:

  • NU este prevăzută o contribuție financiară pentru Asociațiile de proprietari sau membrii acestora. Fondurile europene nerambursabile vor acoperi toate cheltuielile pentru lucrările eligibile.
  • În acest program pot intra și clădirile multifamiliale istorice sau situate în zonă istorică, cu condiția ca proprietarii să fie constituiți în Asociații de Proprietari. În plus, în cazul clădirilor clasificate cu risc seismic clasa I sau II se vor putea finanța inclusiv lucrări de consolidare în limita a 500 de Euro/mp. De asemenea, se vor finanța inclusiv lucrări de îmbunătățire a securității la incendiu și lucrări pentru păstrarea calității arhitecturale a acestor imobile, în limita a încă 500 Euro/mp.

Scopul principal al proiectului este acela de a crește eficiența energetică a imobilelor, fiind obligatorie scăderea necesarului de energie pentru încălzire cu minim 50%, precum  și o reducerea consumului total de energie și a emisiilor CO2 cu minim 30%. 

Ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca un bloc să poate fi inclus în program? În principal:

  • Clădirea de blocuri trebuie să fie construită înainte de anul 2000
  • Se poate obține finanțare doar pentru întregul bloc, nu pentru o scară sau o parte din bloc
  • Minim 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente trebuie să fie de acord cu lucrările.
  • Pentru lucrările care presupun intervenții în interiorul apartamentelor (la balcoane sau ferestre) este necesar acordul tuturor proprietarilor apartamentelor respective.
  • Este, de asemenea, necesar acordul tuturor proprietarilor persoane juridice sau instituții publice, precum și al proprietarilor pentru spațiile cu altă destinație decât locuință. Dacă blocul a fost construit cu spații comerciale/ cu altă destinație decât cea de locuință la parter, iar proprietarii acestora nu sunt de acord cu lucrările de intervenție prevăzute prin proiect, proiectul se poate realiza excluzând aceste spații.

Ce lucrări se pot realiza cu fondurile nerambursabile obținute? În principal:

  • Izolarea termică a fațadei. Dacă au fost realizate lucrări de izolare termică parțială a fațadei fără autorizație de construire, acestea vor trebui demolate pe cheltuiala proprietarilor, urmând ca lucrările de refacere să fie incluse în proiect.
  • Termoizolarea planșeului peste ultimul nivel, reabilitarea șarpantei, precum și repararea șarpantei în cazul podurilor neîncălzite și înlocuirea învelitorii cu o soluție alternativă. Dacă blocul are acoperiș realizat fără autorizație de construire, proprietarii trebuie să își asume intrarea în legalitate  sau demolarea acestuia cel târziu la data recepției la terminarea lucrărilor.
  • Închiderea balcoanelor și/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă. Dacă balcoanele au fost închise fără autorizație și sunt neconforme din punct de vedere energetic atunci acestea vor trebui demolate de proprietari.
  • Izolarea termică a planșeului peste subsol
  • Înlocuirea corpurilor de iluminat  și a instalației de iluminat din scara blocului.
  • Repararea/refacerea canalelor de ventilație din apartamente în scopul menținerii/realizării ventilării naturale a spațiilor ocupate;
  • Montarea unor elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele, rulouri etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă.
  • Repararea trotuarelor de lângă bloc, pentru a elimina infiltrațiile.
  • Repararea/construirea acoperișului tip terasă/șarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare și evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip șarpantă.
  • Repararea elementelor de construcție ale fațadei care prezintă potențial pericol de desprindere și/sau afectează funcționalitatea clădirii;
  • Înlocuirea/modernizarea lifturilor
  • Reabilitarea/ modernizarea instalației electrice în părțile comune (scări, subsol)
  • Instalarea de stații de încărcare pentru autoturisme electrice

După depunerea solicitărilor de către Asociații, Primăria Sibiu va contracta realizarea auditului energetic si a expertizei tehnice, documentații tehnice necesare pentru depunerea cererii de finanțare. Dacă se obține finanțarea, Primăria Sibiu va derula achizițiile și va contracta atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor.   

Informațiile detaliate referitoare la condiții, alcătuirea dosarelor și tipurile de lucrări finanțate sunt disponibile și pe site-ul sibiu.ro, pe butonul dedicat Asociațiilor de proprietari: https://sibiu.ro/primaria/asociatii_proprietari2

Icoana Făcătoare de Minuni a Maicii Domnului din Poceaev a sosit astăzi la Sibiu!

0
Icoana-facatoare-de-minuni

Biserica de pe strada Dealului din Sibiu găzduieşte de astăzi Icoana Făcătoarea de Minuni a Maicii Domnului din Poceaev. Icoana va rămâne la biserica sibiană până în 27 februarie, iar programul de închinare este între orele 8 şi 20, zilnic. De asemenea, în fiecare zi la ora 17 are loc Taina Sfântului Maslu.

Preotul Cătălin Dumitrean de la Biserica Dealului din Sibiu a anunţat că de astăzi a fost adusă icoana de la Poceaev, alături de Icoana cu moaştele a 90 de sfinți şi o părticică din moaștele Sf. Constantin cel Mare.

„Icoana Maicii Domnului de la Poceaev este una dintre cele mai cinstite sfinte odoare ale Bisericii Ruse. Lavra Poceaev, un bastion vechi al Ortodoxiei din Ucraina, adăpostește icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului de aproximativ 400 de ani. Minunile săvârșite înaintea sfintei icoane a Maicii Domnului sunt numeroase și sunt mărturisite în registrele pe care mănăstirea le ține, cu explicațiile detaliate făcute de credincioși, care prin rugăciune au dobândit eliberare de duhuri necurate, eliberarea din captivitate, și care au fost aduși la calea cea dreaptă” precizează siteul Doxologia.

Foto credit: Dorin Artemon