În ultimii ani, două persoane au murit ucise în casa de pe strada Magherul colț cu Constituției, de lângă fostul Palatul Copiilor din Sibiu. Unii spun că este vreun blestem, în realitate, însă, sunt cu totul alte interese comerciale, păsuite de autorități.
Casa unde au murit doi oameni ai străzi este cunoscută ca un loc folosit des de aceștia. Acum ceva timp a și ars o parte și a luat cu ea un alt om al străzii. Corpul din față al casei, renovat, întreținut, aparține unui om de afaceri italian. Dar restul corpurilor din spate, aflate în ruină și care au facilitat prezența oamenilor străzii, sunt deținute de un potent om de afaceri sibian. De altfel și terenul viran din dreptul casei, care mai demult avea pe el o locuință, acum dispărută, este al aceluiași om de afaceri. Acesta dorea de mulți ani să pună mâna prin orice mijloace pe întreaga construcție. Și, probabil, pe tehnica deja cunoscută la Sibiu, să lase clădirea să se distrugă în timp. Apoi să ridice aici un hotel.
După incendiul care a ucis un om al străzii (și care nu se știe dacă a fost accidental sau provocat), ieri un alt om al străzii a fost găsit mort în aceeași casă. Ucis de un alt om al străzii. După incendiul de acum câtva timp proprietarul casei a demolat o parte din anexele din spate și a adus piatră pentru a nivela. Restul imbolilului afectat de incendiu, de intemperii, cu acoperișul distrus a rămas acolo. Nu putea fi demolat fără autorizație. Și fiind zonă istorică este complicat de obținut așa ceva. În schimb, dacă natura își face treaba și distruge casa….
Nu există gard care să blocheze accesul oamenilor străzii. Nu există panouri pe fostele ferestre distruse. Oricine poate să intre și să stea acolo și să distrugă.
Problema este însă ce au făcut autoritățile în acești ani? Primăria Sibiu se agită să mărească impozitele de 5 ori la proprietarii de terenuri neîngrijite, adică pline de buruieni. Dar nu fac nimic în privința acestor investiții strategice ale unor oameni de afaceri sibieni: case cumpărate și lăsate să se distrugă. Poliția Locală Sibiu de câte ori a amendat proprietarul imobilului pentru că nu a îngrădit și blocat accesul oamenilor străzii? Asistența socială de câte ori a fost la locație să preia oamenii străzii în centre speciale de ajutor? Și lista instituțiile care puteau face ceva poate continua. Dar nu s-a vrut!
Pentru că de ani de zile trenează în Sibiu cutume privitor la oameni de neatins din oraș. Oameni care pot ridica blocuri prin parcuri sau lăsa ruine în centrul orașului ori dezvolta afaceri cu instituțiile statului. Oare câți oameni mai trebuie să moară pentru ca vreo instituție a statului să facă ceva?
Alături de colecționarea obiectelor de artă sau carte veche dar și de cultivarea spiritului, Samuel von Brukenthal a avut o preocupare constantă pentru natură. În anul 1780 a ordonat ca iazurile din jurul orașului Sibiu să fie umplute cu pământ, transformându-se astfel în bogate și înfloritoare grădini de zarzavat și livezi. Aproape fiecare familie burgheză din Sibiu deținea propriul spațiu verde în afara zidurilor orașului. În acea vreme se importau din Viena sau München plante, arbuști sau diferiți copaci. Plantele rare constituiau și atunci, ca și acum, o atracție specială.
Încă din 1757, Brukenthal a început cumpărarea de terenuri. În perioada 1770-1802 acesta și-a extins în special proprietatea de la Avrig, cumpărând constant și fânețe și ogoare. La momentul morții sale, suprafața fermei și a reședinței de la Avrig era de aproximativ șapte hectare. A investit în decursul timpului sume importante de bani, care au făcut ca superba reședință de vară cât și ferma să devină foarte rentabile. Cu o lăptărie, un joagăr și două cârciumi, ferma se putea autofinanța. La Avrig se promovau, prin cercetări ecologice, inovațiile agricole care erau puse într-un context comunitar. O agricultură performantă era necesară pentru a contribui în mod esențial la creșterea bunăstării din regiune.
În consemnările din anul 1788 apar introducerea în regiune a 95 de soiuri de păr, 40 de soiuri de piersic și 17 soiuri de măr. În grădina de zarzavat erau cultivate diferite legume. Tot în grădina de la Avrig erau cultivate diferite fructe exotice, oranjeria baronului fiind renumită în epocă.
Ca fructe tropicale exotice, ananasul a câștigat rapid popularitate în Europa. Dar livrarea lor din coloniile de peste mări către statele europene a fost nu numai costisitoare, ci și extrem de lungă. Prin urmare, deja în 1658, a fost cultivat primul fruct european, iar în 1723 a fost construită o seră imensă în Chelsea, Anglia, destinată exclusiv acestei culturi tropicale.
Ananasul a devenit atât de popular și la modă încât imaginea lui a apărut pe portretele regalității, iar conducătorii doreau ca propriile lor „conuri” bizare să fie cultivate în posesiunile lor. De exemplu, este cunoscut un portret cu un ananas al regelui Henric al II-lea; în 1733, un ananas din propria sa seră din Versailles a apărut pe masa lui Ludovic al XV-lea. Și Ecaterina a II-a, până la moartea ei, a primit fructe de la fermele ei din Petersburg.
Experimentele de aclimatizare de la Avrig, din Transilvania, a copacilor și a altor plante aduse din țări străine făceau în egală măsură parte din conceptul Baronului Brukenthal ca și exotismul renumitei sale sere, în care cultiva ananași. Acest fruct de lux era întruchiparea bunului gust și a plăcerilor culinare rafinate. Chiar dacă se afla la marginea Imperiului, Transilvania devine în timpul Baronului Samuel von Brukenthal parte integrantă a procesului internațional de modernizare.
Alexandru Constantin Chituță
Materialul face parte din proiectul Ce a făcut cu adevărat Samuel von Brukenthal – inițiat de Alexandru Constantin Chituță cu prilejul împlinirii în 2023 a 206 ani de la deschiderea Muzeului Național Brukenthal și a 220 de ani de la moartea sa.
Partidul Forța Dreptei Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Parlamentarii Forța Dreptei (FD) au inițiat un nou proiect de lege pentru anularea majorărilor de taxe și impozite adoptate de Coaliția PSD-PNL, anul trecut.
Printre propuneri se regăsesc reducerea impozitului pe dividende de la 8% la 5%, eliminarea contribuțiilor sociale de sănătate pentru dividende și venituri din chirii, anularea majorărilor de contribuții sociale pentru PFA, activități independente și drepturi de autor și revenirea la plafonul de 12 salarii minime pe an, abrogarea supra-impozitării contractelor part-time, De asemenea, modificările fac referire la revenirea la plafonul de 1 milion de Euro pentru microintreprinderi și de 100.000 Euro pentru PFA-uri, reintroducerea impozitului de 1% pe cifra de afaceri pentru microintreprinderi cu cel puțin 1 angajat, anularea majorărilor de taxe locale pentru proprietate, clădiri rezidențiale și nerezidetiale, aplicarea unei deduceri în cotă de 40%, în stabilirea impozitului pe veniturile din chirii
Parlamentarii FD mai propun revenirea la plafonul de 700.000 lei pentru achiziția unei locuințe cu TVA redus la 5%, anularea impozitului de 80% din diferență pentru tranzacțiile cu terenuri agricole, vândute mai devreme de 8 ani de la achiziție și eliminarea impozitului pe bacșiș
„Măsurile sunt menite a corecta inepțiile sistemului fiscal actual. Aceste modificări au rolul de a restabili sistemul de taxare dinaintea OG 16/2022, prin abrogarea acelor măsuri care au afectat angajații și antreprenorii”, a declarat deputatul de Sibiu, Forța Dreptei, Constantin Șovăială.
Impactul măsurilor susținute de Forța Dreptei este de aproximativ 10 miliarde de lei, fonduri care vor rămâne în economie pentru a fi utilizate de mediul de afaceri, pentru dezvoltare economică și pentru a obține un efect de multiplicare.
Coaliția PSD-PNL își doreste ca acești bani să fie preluați de bugetul de stat și să fie irosiți pe clientela politică, în condițiile în care au obținut deja fonduri suplimentare prin inflația scăpată intenționat de sub control de către Guvernul Ciucă.
„PSD și PNL și-au încălcat promisiunea făcută în fața alegătorilor de a nu majora în niciun fel taxele și impozitele. Iată că au dovedit contrariul, iar coaliția de guvernare a crescut nivelul de taxare atât la nivelul populației, cât și la nivelul companiilor/IMM-urilor prin Ordonanța Guvernului 16/2022 și alte acte normative”, a mai spus deputatul Constantin Șovăială.
O aeronavă WIZZ AIR va efectua astăzi, pe cerul Sibiului, o serie de operațiuni de tip touch & go pentru training-ul piloților.
Astfel, aeronava efectuează mai multe survoluri pe deasupra orașului Sibiu, pe linia aeroportului. Astfel de exerciții sunt extrem de benefice pentru piloți la aterizare și decolare.
Camerele de Comerț si Industrie din județele Bacau, Sibiu si Valcea iau atitudine împotriva neregulilor, nelegalităților și imoralitatilor care au loc în conducerea si activitatea Camerei deComerț și Industrie a României (CCIR). Aceste Camere de Comerț si Industrie au transmis presei următorul comunicat prin care arată că au decis, prin forurile de conducere colectivă:
Înaintarea către autoritatile competente a plângerii penale pentru: grup infracțional organizat, delapidare, folosirea influentei ori autoritatea de conducatori ai unor persoanejuridice fără scop patrimonial în scopul obținerii de bani, bunuri ori alte foloasenecuvenite, falsificarea de înscrisuri sub semnătură privata, fals în declaratii, abuz deîncredere și gestiune frauduloasa împotriva celor vinovați. Devalizarea Camerei de Comerț si Industrie a României este estimată, în prima faza, decătre Camerele de Comerț județene semnatare, la peste 5 milioane de euro.
Acționarea în instanță a Hotărârilor Adunării Generale din 22 Noiembrie 2022 ca fiindnelegale si anularea lor in vederea organizarii de alegeri neviciate si în conformitate cu Legea nr. 335/2007 privind Camerele de comert si industrie din Romania si cuprevederile Statutului CCIR care sunt conforme cu legea si nu pe baza unor dispozitii statutare nelegale.
Camerele de Comerț si Industrie din România sunt entități private, autonome, de utilitatepublica, membrii de drept ai Camerei de Comerț si Industrie a României, care ar trebui sacoordoneze activitatea CCIR. În speță, ținând cont de faptul că la ultima Adunare Generală a CCIR din 22.11.2022 au fost descoperite fapte și împrejurări care lezează grav veniturile și activitatea CCIR, printre care: conducerea Camerei Naționale este preluată si viciata în ultimii ani de un grup deinterese la vârful acesteia printr-un sistem de plata mascata in vederea obtinerii voturilor în organele de conducere; desi membrii de drept prin lege ai CCIR sunt Camerele de Comert si Industrie județene, candidaturile pentru funcțiile alese sunt asumate si preluate de persoane fizicereprezentante ale acestor persoane juridice, iar veniturile sunt încasate „pe persoanafizica” în loc sa fie transmise titularilor de drept care detin aceste functii, respectivcamerele de comert judetene; în lege se prevede ca pot primi indemnizatii legale doar membrii Colegiului de conducerepentru activitatea prestata in ședințele trimestriale ale acestui organism din cadrul CCIR. Inrealitate au fost platite lunar ilegal, cu titlu de indemnizatii, sume de bani prin care s-adevalizat patrimoniul CCIR si au fost inventate ilegal funcții indemnizate lunar, de asemeneanelegal, prin care unii Președinți de Camere de comert județene au încasat în mandatul 2017- 2022 „pe persoana fizica” sume cuprinse intre 4.590.000 lei pentru reprezentantul Camerei de comert judetene care detine presedintia CCIR (CCINA Constanta) si 2.001.190 lei pentrureprezentantii persoane fizice in Biroul de conducere a caror titulari sunt persoanele juridice(membri de drept sau membri asociati), 820.560 lei pentru persoane fizice carora, in modilegal, li s-a stabilit rang de Vicepresedinti ai CCIR și așa mai departe … La data de 22 noiembrie 2022 a fost ales, absolut ilegal si abuziv, in functia de Presedinte al CCIR, o persoana fizica (Daraban Mihai), desi legea obliga ca functia respectiva sa fiedetinuta exclusiv de o persoana juridica. Prin votul grupului organizat, acesta si-a atribuit oindemnizatie nelegala de 153.000 lei/luna brut, in conditiile in care functia de presedinte nuare dreptul de a fi remunerata si in situatia in care CCIR nu abordeaza mai mult de jumatatedin atributiile prevazute de Statut, iar activitatea este deficitara.
Deci, este vorba de doua ilegalitati concomitente: prima, in sensul in care titulara functiei care detine presedintia, respectiv persoana juridica, nu are dreptul la nicio remuneratie; a doua – chiar in conditiile in care ar fi avut dreptul persoana juridica la o remuneratie, aceasta nu ar fi putut fi acordata persoanei fizice, ca reprezentant al persoanei juridice. inițiativele legislative din ultima perioada (terenurile Romexpo SA, taxe pentru firme, încasate de CCIR între 10 si 100 euro/firma, eliminarea numărului de 2 mandate alepreședintelui) consideram a fi promovate doar pentru interese private si de grup si nu îninteresul comunității de afaceri; sistemul „moștenit” de la „Împăratul Vlasov”, dar în care banii nu se mai iau doar de osingura persoana, ci de un grup infractional organizat pentru a se putea asigura votul majoritar viciat bazat pe diverse plăti pe care le încasează persoanele fizice, exact cei care trebuie sa voteze in numele si pentru persoanele juridice, pe diverse cai nelegale si abuzive ca: indemnizații inventate pentru organe de conducere CCIR, indemnizații dinConsiliile de Administrație si funcții în aceste societati comerciale in care acestepersoane fizice activeaza in numele si pentru persoanele juridice pe care le reprezinta si nu in nume propriu; Statutul CCIR contine nenumarate prevederi introduse nelegal, impotriva Legii 335/2007, care conform dispozitiior art.218(3) NCCv, sunt fara efect juridic, fiind considerate delege ca „nescrise”, intrucat sfideaza dispozitii de ordine publica prevazute in Constitutiesi in Lege, fiind astfel lovite de nulitate absoluta, ca spre exemplu: exista condiții restrictive ilegale adăugate în statutul CCIR în ceea ce privește candidatura la Colegiul de Conducere si funcția de Președinte, minim 2 respectiv 4 ani vechime în funcția dePreședinte al Camerei județene, desi membru nu este persoana fizica care detinefunctia de președinte al camerei județene ci persoana juridica, care este membru dedrept prin Lege de la aderarea la CCIR cu aproximativ 33 de ani în urma. CCIR nu mai reprezintă comunitatea de afaceri romaneasca ci este o sursa de venituri pentru diverse persoane fizice, constituite intr-un grup infractional organizat, inflitrat inorganele de conducere, avand scop devalizarea patrimoniului CCIR in folosul acestor persoane fizice, care sunt reprezentanti ai persoanelor juridice titulare ale functiilor deconducere.
Camerele de comerț județene semnatare considera ca aceste ilegalitați și imoralități trebuiesa înceteze iar Camera de Comerț si Industrie a României trebuie sa înceapă, cu adevărat, sa reprezinte interesele Camerelor de comerț si industrie județene și ale comunitatii deafaceri, la nivel național și internațional, sens in care au luat atitudine, in decursul timpului, Camera de Comert Americana in Romania (AMCHAM), Camera de Comert Romano- Germana, Camera de Comert pentru Belgia si Luxemburg in Romania, Camera de Comert Romano-Britanica, Camera de Comert Elvetia-Romania, Camera Franceza de Comert inRomania, Camera de Comert Romano-Olandeza, Camera de Comert Italiana din Romania si importante organizatii de business: AOAR, RBL si Consiliul Investitorilor straini.
Conform procurorilor, autorul crimei are 69 de ani și este din Ludoș. Cei doi bărbați locuiau împreună, iar în seara de luni , 6 Martie, în jurul orei 21:00, aceștia s-au certat.
Atunci, în urma cerții, victima în vârstă de 51 de ani a vrut să-l dea afară pe suspect. Auzind acestea, bărbatul a luat un ciocan și l-a lovit de câteva ori în cap. După faptă, acesta a stat cu cadavrul în casă aproape două zile. Abia ieri l-a scos în fața casei, unde l-a acoperit cu niște pături, fiind găsiți de niște studenți. Încă de la început, suspiciunea crimei era cea mai bună pistă, pe corp fiind găsite urme de violență.
Polițiștii sibieni l-au gasit pe criminal în casa dezafectată și a fost condus pentru audieri.
Deputat Bogdan Trif, președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Voucherele de vacanță, introduse de mine, în calitate de ministru al Turismului, aprobate prin lege. Să nu uite sibienii că PSD a introdus, în 2018, voucherele de vacanță, iar alianța PNL – USR le-a tăiat, fiind reintroduse de PSD o dată cu intrarea la guvernare!
Săptămâna trecută, am votat, împreună cu colegii mei de la PSD, proiectul de lege care aprobă ordonanța de urgență care a făcut posibilă acordarea voucherelor de vacanță.
Am fost primul ministru al Turismului care a acordat vouchere de vacanță, măsura fiind concepută și introdusă exclusiv de către PSD!
Voucherele de vacanță, la nivel de 2018, au fost “cel mai important motor de dezvoltare a industriei turistice din România” (citat din comunicatul federațiilor patronale din turismul românesc).
Valoarea unui voucher de vacanță este de 1.450 de lei/beneficiar, iar impozitul este de numai 10%. Pot fi cheltuite doar în industria turistică de pe teritoriul României.
Imediat ce a fost introdusă, în 2018, această măsură a scos la lumină o mare parte din industria care funcționa „la negru”. În 2018, numărul cererilor pentru clasificarea unităților de cazare turistică a crescut cu 60% față de 2017 și procentul a continuat să crească de la an, la an. Măsura a adus mult mai mulți bani la bugetul de stat, în raport cu cât a investit statul în acordarea voucherelor de vacanță pentru că banii suplimentari cheltuiți într-un concediu (pornind de la combustibilul utilizat pentru mașini și alte cumpărături), dar și comenzile mai mari făcute către diferiți furnizori, de hotelieri și proprietarii de restaurante, au stimulat celelalte ramuri ale economiei din România.
Mai mult decât atât, datorită faptului că au fost mult mai mulți turiști, a crescut și numărul angajaților din unitățile de cazare și din cele de alimentație publică. Pentru a deveni competitive și atrăgătoare pentru turiști, proprietarii au investit în modernizarea unităților de cazare. Datorită afluxului mare de turiști, s-a construit, în perioada 2018 – 2020, un număr impresionant de unități de cazare, în special pensiuni.
Măsura introducerii voucherelor de vacanță a venit într-un moment în care industria hotelieră din România era în pragul colapsului, mulți români alegând să-și petreacă vacanțele în străinătate. Imediat după implementarea acestei măsuri, industria turistică românească a înregistrat o creștere semnificativă.
Să nu uite sibienii și românii că PSD a introdus voucherele de vacanță, iar alianța de dreapta PNL-USR le-a tăiat, acestea fiind reintroduse de PSD, o dată cu intrarea la guvernare. Din păcate, nu am putut să acordăm de la stat vouchere angajaților din mediul privat și pensionarilor pentru că ar fi fost considerat ajutor de stat pentru industria turistică și am fi intrat sub sancțiunea Comisiei Europene. De aceea, voucherele au fost acordate doar angajaților la stat, ca o bonificație la salariu. Am creat, însă, cadrul legal astfel încât societățile private să poată acorda vouchere de vacanță angajaților, pentru care impozitul este de doar 10%. În 2019, din totalul voucherelor eliberate, 20% au fost acordate de mediul privat.
Un bărbat a fost găsit mort, în jurul orei 16:00, la intersecția străzilor Constituției cu General Magheru din Sibiu.
Conform primelor informații, locul în care a fost găsit este frecventat de oamenii fără adăpost, acolo fiind găsit un alt bărbat, ce a sfârșit tragic într-un incendiu. Bărbatul are aproximativ 50 de ani și a fost găsit dezbrăcat.
Conform surselor Sibiu Independent, bărbatul ar fi fost găsit de câțiva studenți iar acesta prezenta urme de violență. La sediul IPJ Sibiu a fost dusă o persoană pentru audieri.
La nivelul I.P.J. Sibiu s-a deschis o anchetă în vederea lămuririi circumstanțelor în care a survenit decesul bărbatului în cauză.
Conform SAJ SIBIU, în această după-amiază, la ora 16 :03 s-a primit un apel la 112, prin care se anunța că un bărbat este căzut, inconștient, pe strada Constituției din Sibiu. SAJ a trimis un echipaj de tip C cu medic și care la sosire a găsit un bărbat decedat din cauze necunoscute. Bărbatul nu a mai fost resuscitat, deoarece decesul a survenit de mai mult timp.
Două mașini au intrat într-o coliziune violentă chiar în fața fabricii Continental din Sibiu. În urma impactului, cel puțin o persoană a fost rănită.
Evenimentul rutier a avut loc la intersecția străzilor Salzburg cu Monaco. Din primele informații, o șoferiță neatentă, în vârstă de 23 de ani, a ignorat semnul stop și a pătruns în intersecție fără să acorde prioritate unei alte mașini, condusă regulamentar de o femeie în vârstă de 40 de ani, din județul Timiș.
În urma impactului, una dintre mașini a ricoșat în șanțul de pe marginea drumului. În zonă se circulă îngreunat.
Conform ISU SIBIU, în accident au fost implicate două femei și doi băieței. Echipajul SMURD a evaluat medical copiii, ambii fiind transportați la CPU Luther. Un copil de 2 ani, prezenta un traumatism facial, iar celălat copil, în vârstă de 4 ani, acuza dureri abdominale.
Echipajul SAJ a asistat medical două femei de 23 de ani care au prezentat traumatisme cranio-faciale. O victimay din cele două consultate de către echiapjul SAJ ,a fost transportată la UPU Sibiu.
Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu, în calitate de beneficiar, anunță că Obiectivul de investiții “Reducerea riscului de infecții nosocomiale în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu” a obținut finanțare prin Planul Naţional de Redresare şi Reziliență, Componenta C12 – Sănătate – Investiția 2. Dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice- I2.4. Echipamente și materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale.
Proiectul a fost depus spre finanțare în data de 30 septembrie 2022 de către Consiliul Județean Sibiu în calitate de ordonator principal de credite (lider de proiect) în data de 30 septembrie 2022.
Valoarea totală a proiectului este de 29.675.366,96 lei fără TVA.
Importanța proiectului
Ca și în alte unități de îngrijire a sănătății, și în cadrul SCJU Sibiu, sursele de infecție, respectiv cele care pot produce contaminarea, sunt foarte variate: de la ființe vii (personal, pacienți, vizitatori), la obiecte sau suprafețe din mediul înconjurător. În contexul dat, obiectivul principal al proiectului este legat de controlul și limitarea riscului legat de Infecțiile Asociate Asistenței Medicale (IAAM) în cadrul spitalului. Obiectivul specific este reprezentat de controlul căilor de transmitere a agenților etiologici ai IAAM, respectiv elementele din mediul de spitalizare (obiecte de mobilier, echipamente, instrumentar reutilizabil, aer, deșeuri. etc.). Pentru atingerea acestor obiective, în cadrul proiectului vor fi achziționate echipamentele necesare, solicitate de secțiile spitalului.
“Dezvoltarea serviciilor medicale și asigurarea celor mai bune condiții pentru pacienți, inclusiv în aceea ce privește reducerea riscurilor asociate asistenței medicale, este obiectivul nostru principal. Supravegherea infecțiilor asociate asistenței medicale face parte din obligația noastră și a fost și este o preocupare permanentă în cadrul SCJU Sibiu, care are structurile necesare îndeplinirii acestui obiectiv. Totuși, cunoașterea permanentă a nivelului de incidență al IAAM, precum și a circulației agenților etiologici ai acestora în diferitele secții din spital, respectiv raportarea lor periodică, nu sunt suficiente pentru prevenirea și mai ales pentru controlul acestora. Infrastructura veche a unor clădirilor și a dotărilor existente în acestea, circuitele necorespunzătoare și echipamentele vechi sau lipsa unor echipamente, sunt motive pentru care prevenția și controlul IAAM au nevoie de noi investiții, acesta fiind motivul principal pentru care a fost gândit acest proiect, care completează eforturile de modernizare a pavilioanelor spitalului din ultimii ani. Tocmai de aceea, ne bucurăm că, împreună cu Consiliul Județean Sibiu, am reușit să primim finanțare pentru acest proiect esențial, pentru că, în condițiile în care numeroase pavilioane au fost sau vor fi modernizate, este vital să avem și echipamentele necesare pentru a preveni infecțiile nosocomiale”, explică mangerul SCJU Sibiu, Dr. Daniel Chelcea.
A XI-a ediţie dedicată Sibiului a Concursului Naţional de Pian „PRIETENII MUZICII – PRO PIANO ROMÂNIA” se va desfăşura în perioada 10-12 martie 2023. Deschiderea oficială va avea loc în data de 10 martie, ora 10:00, iar concursul va fi reluat în 11 martie, ora 10:00. Gala Festivă va avea loc Duminică, 12 martie, ora 11:00.
Concursul va fi găzduit de Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu, în Sala festivă (Corp A, etaj 2). Intrarea pe tot parcursul celor trei zile este liberă.
Iniţiatorii acestui concurs de la Sibiu este profesoara de pian Enikő–Maria ORTH (Medalia ,,Meritul pentru Învăţământ clasa I-a’’) și arhitectul Mircea ȚIBULEAC.
Manifestarea este destinată copiilor cu vârsta cuprinsă între 5 şi 18 ani, fiind divizată în 3 secţiuni: A – tineri care studiază pianul ca instrument principal, în școli și licee de muzică, B – tineri care studiază pianul fie ca instrument opțional, fie la Palatele Copiilor, Case de Cultură sau în sistem particular şi C – ansamblu la 4 mâini (pe un pian).
Evenimentul este organizat de Fundaţia Culturală „PRO PIANO – ROMÂNIA”, Biblioteca Judeţeană ASTRA Sibiu şi Sucursala Judeţeană Sibiu a Uniunii Arhitecţilor din România (UAR), în parteneriat cu Clubul Rotary Sibiu.
Scopurile concursului:
– Încurajarea învăţării unui instrument muzical, considerând că muzica contribuie la dezvoltarea capacităţilor mentale ale copiilor și tinerilor
– Crearea unui cadru organizat de manifestare artistică şi muzicală în care tinerii îşi pot prezenta şi compara calităţile tehnico-interpretative însuşite
– Oferirea unei alternative constructive de petrecere a timpului liber şi o posibilitate de direcţionare optimă a atenţiei şi al potenţialului de manifestări multiple ale copiilor
Premii şi distincţii
În cadrul Concursului Național se vor acorda Diplome pentru Premiile I, II, III și Mențiuni (din partea Fundației Pro Piano România), Premii Speciale (din partea Clubului Rotary Sibiu), Marele premiu („Premiul Președintelui UAR” înmânat de arh. Mircea Țibuleac din partea Sucursalei Judeţene Sibiu a Uniunii Arhitecților din România).
Despre Fundaţia Culturală „PRO PIANO-ROMÂNIA”
Fundaţia Culturală „PRO PIANO-ROMÂNIA” a fost înfiinţată în anul 1996, în Bucureşti. Din anul 2004 are Statutul de Utilitate Publică. Preşedintele ei este Stela Avesalon, profesoară de pian gradul I, cu Gradaţie de Merit și Diplomă de Excelență conferit de Ministerul Invațământului, pentru întreaga activitate.
Potrivit statutului său, fundaţia are ca scop principal depistarea, educarea, selecționarea şi subvenţionarea elitei artistice, culturale, muzicale, prin şcolarizarea în învăţământ autorizat a persoanelor fizice de orice vârstă, precum şi prin sprijinirea şi promovarea tinerilor supradotaţi, a talentelor reprezentative pentru muzica vocală şi instrumentală laică şi religioasă, pe plan naţional şi internaţional.
În perioada 11 martie – 2 aprilie, compania de teatru independent Vanner Collective organizează patru ateliere online de scriere creativă și limbaj vizual cu doi profesioniști din lumea filmului, scenarista Raluca Mănescu și regizorul Nicolae Constantin Tănase. Atelierele sunt destinate adolescenților cu vârste între 14 și 19 ani, sunt gratuite iar înscrierile se pot face până pe 9 martie. Detalii despre programul atelierelor și modalitățile de înscriere se găsesc pe site https://wearevanner.com/ro/online-learning/.
Adolescenții pasionați de a spune povești despre sine și despre lume, în scris sau video, vor fi îndrumați prin intermediul acestor ateliere să își spună povestea prin cuvinte, imagini sau joc, vor învăța tehnici de scriere creativă și vor putea înțelege mai bine limbajul vizual. Astfel, li se va oferi un context de creație în jurul unor teme relevante pentru ei și vor căpăta curajul de a trece de la o poveste personală la una universală. Atelierele se vor desfășura online, pe Zoom, în perioada 11 martie – 2 aprilie, în weekend, și includ 4 sesiuni de lucru de câte 2.5 ore.
Trainerii sunt Raluca Mănescu, câștigătoare a Bursei de creație artistică Energie! Pentru dezvoltarea textului dramatic „Urme” în 2022, a Bursei de participare – laboratorul de scriere scenarii MFI Script 2 Film, în 2019 și 2016 și participantă la Rezidența artistică pentru scrierea scenariului „Lumea e a mea”, Villa Kult, Germania, pentru Scriere creativă și Nicolae Constantin Tănase, câștigător al premiului Gopo „Tânără Speranță”, al Premiului Gopo și al Premiului TIFF pentru „Cel mai bun film de debut” (Lumea e a mea), al Trofeului Anonimul pentru „Cel mai bun film” și a unei Mențiuni Speciale în cadrul Karlovy Vary Film Festival.
Materialele video rezultate în urma atelierelor vor fi incluse într-un colaj video pe tema masculinității toxice, ce va fi vizionat în cadrul comunității în perioada aprilie – mai 2023 iar adolescenții creatori vor fi invitați și la o sesiune de discuții cu spectatorii. O parte dintre textele lucrate în cadrul atelierelor va sta la baza unei piese de teatru care va fi transpusă ulterior într-un spectacol de teatru sonor.
Atelierele sunt destinate unui număr de 12 participanți și, în vederea înscrierii, tinerii interesați e nevoie să trimită un email la adresa ateliere@wearevanner.com, care să includă numele, vârsta și orașul în care locuiesc, alături de o fotografie portret și un link către un scurt video cu ei în care să se prezinte, pornind de la tema „Când nu mă ascund…”. Selecția celor 12 participanți va fi făcută de către echipa de traineri.
În cadrul proiectului, pe 11 mai, la Teatrul Gong din Sibiu vor avea loc și două reprezentații ale spectacolului „KOMOREBI. Lumina care se filtrează printre copaci”, cel mai nou spectacol de teatru creat de compania Vanner Collective, pe textul dramaturgei Raluca Mănescu. Spectacolul își propune să demaște masculinitatea toxică și fuga barbaților din fața propriilor emoții și frici și continuă demersul început în 2020 de Vanner Collective de a aduce în conștiința publicului masculin importanța vulnerabilității și asumării emoțiilor, în rândul bărbaților ca pas esențial către dezvoltarea adultului și viitorului părinte.
„KOMOREBI. Lumina care se filtrează printre copaci” este drumul inițiatic al unui bărbat, în luptă cu Frica. Este o poveste învăluită de dragoste, umor și curaj despre traume deconstruite, despre iubire și acceptare. Ce mai înseamnă azi să fii un „bărbat adevărat”? O disecție actuală a parcursului către sine și a impactului pe care îl are descoperirea adevăratului chip ascuns sub măști fabricate.
Proiectul este inițiat de Vanner Collective alături de partenerii Teatrul GONG Sibiu, DEPREHUB / Happy Minds, Fundația Friends for Friends, Asociația A.L.E.G., Centrul pentru Tineret al Municipiului București.
Parteneri media: Radio România Cultural, București FM, IQads, Spotmedia, B365.ro, Sibiu100%, Suplimentul de Cultură, Observator Cultural, Ziarul Metropolis, Liternet, Bookhub, Revista Golan, Happ.ro, Munteanu.
Proiect co-finanțat de AFCN.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția administrației fondului cultural național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
Senatorul sibian – Nicolae Neagu, transmite cu ocazia zilei de 8 Martie, Ziua Internațională a Femeii, următorul mesaj:
“În aceasta zi specială, Ziua Internațională a Femeii, vă doresc să aveți o primăvară încântătoare, cu împliniri alese și cu multe motive de bucurie. Să fiți mereu înconjurate de dragostea celor din jur. La mulți ani, dragi doamne și domnișoare!”
Cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, muzica, frumusețea și zâmbetul și-au dat întâlnire în cadrul unui spectacol organizat de Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu în colaborare cu Școala Populară de Arte și Meserii „Ilie Mincu” Sibiu, marți, 7 martie, în aula instituției.
Doamnele şi domnişoarele au primit flori din partea membrilor comunităţii Academiei şi s-au bucurat de un recital oferit de Aurora şi Săndel Mihai, lect.univ.dr. Sebastian Stan și elevii Școlii Populare de Arte.
Expresia „să fii părinte este cel mai frumos lucru” este o axiomă. Se transmite din generație în generație și nu are nevoie de demonstrație pentru că se simte. E un sentiment care se naște natural odată cu venirea pe lume a făpturilor care ne umplu inimile de bucurie odată cu primul zâmbet, cu cel dintâi pas sau când rostesc, pentru prima dată cuvintele magice “mama” și “tata”.
Dar a fi părinte înseamnă însă și o mare responsabilitate. Nu este și nu a fost niciodată o misiune ușoară. Și nici nu există o rezolvare miraculoasă a tuturor problemelor și necunoscutelor care vin împreună cu această misiune. Pe lângă energia și timpul pe care trebuie să le acordăm copiilor noștri, este nevoie de foarte multă informație, de gestionarea emoțiilor și direcționarea lor către binele copiilor și de asigurarea celor mai bune codiții pentru dezvoltarea armonioasă și sănătoasă a acestora.
În același timp, părinții trebuie să înțeleagă ceea ce se întâmplă într-o secție neonatală sau în terapia – intensivă neonatală, să beneficieze de informații corecte atât despre îngrijirea copiilor sănătoși cât și a celor cu probleme de sănătate.
Ținând cont de toate aceste aspecte, specialiștii din cadrul Secției Clinice Neonatologie I și Secția Clinică Prematuri din cadrul SCJU Sibiu au elaborat, cu sprijinul partenerilor de la Asociația Baby Care, Mâini Unite, Salvați Copiii, Unui și Unu o serie de ghiduri/broșuri dedicate părinților, cu scopul de a veni în întâmpinarea și sprijinul acestora.
Toate aceste informații sunt acum disponibile pe site-ul SCJU Sibiu și pot fi accesate din meniul Informații Pacienți à Informații pentru părinți.
Ce informații pot afla părinții?
La un singur clic distanță, sunt disponibile informații extrem de utile, elaborate de profesioniști în domeniul medical, care vor ghida părinții în procesul de îngrijire a bebelușilor, cu scopul creării unui mediu protector și favorabil.
Pe pagina menționată sunt disponibile următoarele informații care pot fi accesate facil de către cei interesați:
➢ BROȘURĂ ALĂPTARE;
➢ BROŞURĂ – INFECȚIA CU VIRUSUL RESPIRATOR SINCIȚIAL (VRS);
➢ IMUNIZĂRILE NOU-NĂSCUTULUI ȘI SUGARULUI;
➢ PROCEDURI UZUALE FECTUATE ÎN SECȚIA NEONATOLOGIE;
➢ PREMATURITATEA ȘI COMPLICAȚIILE ACESTEIA;
➢ TERAPIA INTENSIVĂ NEONATALĂ ȘI ECHIPAMENTELE ȘI APARATELE DIN TERAPIA INTENSIVĂ NEONATALĂ;
➢ ICTERUL NEONATAL;
➢ ICTERUL NEONATAL ȘI ALIMENTAȚIA LA SÂN;
“Îi invităm atât pe viitorii părinți cât și pe cei care au deja bucuria de a se afla deja în acest rol să acceseze site-ul spitalului, unde le-am pregătit o serie de informații despre ceea ce facem noi în secțiile de neonatalogie, despre importanța aparaturii, despre specificul îngrijirilor pentru fiecare nou-născut în parte, despre alimentație, despre ce însemnă un copil sănătos dar și despre problemele care pot apărea. Prima parte a vieții este extrem de prețioasă, unică și starea de bine și sănătatea copilului depind de foarte mulți factori pe care atât personalul medical cât și părinții trebuie să-i cunoască. Dar cel mai important factor, cel care ne unește și ne face să acționăm împreună este dragostea. Cu dragoste suntem alături de dumneavoastră și facem tot ceea ce putem pentru cei mai mici dintre noi. Iar o parte din această activitate este transpusă în informațiile de pe site. ”E nevoie de un sat ca să crești un copil”, spune un proverb african. ”Satul” suntem noi toți, împreună.”, a declarat conf. univ. dr. Maria Livia Ognean, medicul șef al Secției Clinice Neonatologie I a SCJU Sibiu.
Muzeul Național Brukenthal a lansat astăzi 8 martie 2023 un concurs pentru realizarea unei noi identități vizuale a instituției. Concursul este destinat artiștilor, graficienilor, firmelor de profil dar și studenților. Conform regulamentului concursului, se dorește un nou logo mai atractiv care se poate să fie modificat în funcție și de muzeele din organigrama instituției. Juriul va decide la începutul lunii aprilie câștigătorul, urmând ca muzeul să încheie un contract în valoare de 4500 lei.
Alexandru Constantin Chituță, managerul interimar al Muzeului Național Brukenthal a declarat: ”Împreună cu echipa managerială ne-am propus ca în anul 2023 să investim într-o nouă identitate vizuală a Muzeului Național Brukenthal. Se simte nevoie de o acțiune de rebranding. Această acțiune face parte dintr-o strategie de marketing mai amplă pe care o dorim să o implementăm instituției noastre. În primă fază vom începe cu realizarea unui nou logo. În acest sens, am dorit realizarea unui concurs de proiecte. Ne dorim un logo atractiv și modern care poate să fie apoi modificat sau completat pe specialitățile noastre, Istorie, naturale, restaurare, artă românească, Brukenthal Kids, artă contemporană etc.”
REGULAMENTUL CONCURSULUI NOUA IDENTITATE VIZUALĂ
A MUZEULUI NAȚIONAL BRUKENTHAL
I. DATE GENERALE
1. Promotorul şi organizatorul concursului
2. Scopul concursului
3. Autoritatea contractantă
4. Tipul concursului
5. Limba concursului
6. Juriul concursului
7. Secretariatul concursului
8. Comisia tehnică a concursului
9. Calendarul concursului
10. Valoarea concursului
II. PARTICIPAREA LA CONCURS
1. Calitatea de concurent
2. Condiţii de participare la jurizare
III. DESFĂŞURAREA CONCURSULUI
1. Lansarea concursului şi înscrierea la concurs
2. Documentaţia pusă la dispoziţia concurenţilor
3. Dreptul concurenţilor de a solicita clarificări
4. Conţinutul propunerilor grafice
5. Predarea propunerilor grafice
6. Primirea şi verificarea propunerilor grafice
7. Lucrările juriului
8. Confidenţialitate
9. Criterii de apreciere
10. Recomandările juriului
11. Comunicarea rezultatelor
12. Contestaţii
IV. VALORIFICAREA PROIECTELOR
1. Proprietatea asupra propunerilor grafice
V. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
VI. LITIGII
VII. MODEL DE REALIZARE ȘI FOLOSIRE
I. DATE GENERALE
1.1. Promotorul şi organizatorul concursului este Muzeul Național Brukenthal, Piața Mare, nr. 4, Sibiu, email secretariat@brukenthalmuseum.ro
1.2. Promotorul desemnează un comisar al concursului, în persoana doamnei Ramona Nica, care va coordona conţinutul documentaţiei de concurs, formularea răspunsurilor la întrebări şi organizarea tuturor compartimentelor care participă la desfăşurarea concursului.
1. 3. Secretariatul concursului este asigurat de către Organizator, la sediul Muzeului Național Brukenthal, Piața Mare, nr. 4, Sibiu.
2.1. Scopul concursului îl constituie definirea identităţii grafice pentru Muzeul Național Brukenthal ținându-se cont de profilul acestei instituții cât și de muzee și secțiile care fac parte din cadrul Muzeului Național Brukenthal:
• Artă Europeană
•Artă românească
•Muzeul de Istorie Casa Altemberger
•Muzeul de Istorie a Farmaciei
• Muzeul de Istorie Naturală
• Muzeul Cinegetic August von Spiess
•Muzeul de Artă Contemporană
•Laboratorul de restaurare
•Brukenthal Kids
3. Autoritatea contractantă este Muzeul Național Brukenthal.
4. Concursul este public, într-o singură fază, deschis pentru designeri și graficieni, profesioniști sau încă studenți, din România.
Participarea este individuală sau în echipă și fără taxă de înscriere.
5. Limba concursului . Documentaţia de concurs, partea scrisă a propunerilor grafice, inclusiv documentele şi raportul juriului vor fi redactate în limba română.
6. Juriul concursului
6.1. – Toţi membrii juriului participă efectiv la lucrările acestuia, pe toată perioada deliberării şi evaluării, până la finalizarea raportului.
6.2. – Juriul este suveran. Juriul îşi stabileşte modul şi programul de desfăşurare a lucrărilor.
6.3. – Juriul concursului are următoarele atribuţii:
a. îşi însuşeşte concluziile procesului-verbal prezentat de Comisia tehnică;
b. îşi stabileşte de comun acord metodologia de lucru;
c. evaluează proiectele grafice depuse în baza criteriilor aplicate pentru stabilirea propunerii grafice câştigătoare indicate în tema de concurs;
d. stabileşte o ierarhie finală şi un singur câştigător al concursului;
6.4.- Juriul este asistat în deliberări şi evaluare de către directorul economic și juristul instituției, fără să aibă drept de vot.
6.5 – Promotorul va numi un secretariat și o comisie tehnică pentru întocmirea unui raport privind respectarea condiţiilor impuse de regulamentul şi tema concursului, fără a face aprecieri de valoare.
7. Secretariatul concursului. Comunicarea dintre concurenţi şi secretariatul concursului se realizează exclusiv în scris, prin intermediul e-mailului: secretariat@brukenthalmuseum.ro
7.1. Secretariatul concursului are următoarele atribuţii:
a. asigură înscrierea concurenţilor;
b. înregistrează întrebările scrise ale concurenţilor şi le transmite consultantului profesional şi tehnic al concursului;
c. transmite online şi pe e-mail răspunsurile la întrebările primite tuturor celor care au formulat întrebări sau celor înscrişi la concurs;
d. asigură comunicarea şi anunţarea rezultatelor jurizării;
e. asigură arhivarea tuturor documentelor aferente jurizării şi predarea lor Promotorului.
7.2. Secretariatul de primire şi înregistrare a proiectelor grafice are atribuţii legate de înregistrarea primirii şi gestiunea acestora.
7.3. Secretariatul de jurizare are următoarele atribuţii:
a. organizează, în vederea jurizării, expunerea propunerilor grafice participante la concurs şi asigură securitatea şi confidenţialitatea spaţiului în care se desfăşoară jurizarea;
b. răspunde de redactarea raportului final al juriului şi a tuturor materialelor solicitate de juriu în procesul de evaluare a proiectelor grafice înscrise în concurs.
8. Comisia tehnică a concursului
8.1. Pentru verificarea propunerilor grafice primite şi înregistrate în concurs înaintea jurizării, Organizatorul desemnează o comisie tehnică formată din 3 persoane.
8.2. Comisia tehnică a concursului are următoarele atribuţii:
a. deschide ambalajele în care au fost predate proiectele şi de pe care au fost eliminate orice date şi înscrisuri privind identitatea autorilor;
b. atribuie numerele de concurs proiectelor verificate
c. verifică înaintea jurizării dacă proiectele înscrise în concurs respectă condiţiile stipulate în prezentul regulament;
d. elimină din jurizare acele proiecte în cazul cărora constată abaterile de la regulamentul Concursului
e. întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează modul de îndeplinire a cerinţelor formale de prezentare a proiectelor şi a condiţiilor de participare la concurs, pe care are obligaţia de a-l înainta juriului la începerea lucrărilor de jurizare
9. Calendarul concursului
8 martie 2023, ora 9:00 – anunțarea și lansarea Concursului
8 martie – 7 aprilie 2023, ora 15:00 – înscrierea la Concurs
10 aprilie 2023 – jurizarea Concursului
10 aprilie 2023 ora 15:00 anunțarea rezultatelor concursului pe site-ul oficial al instituției și pe pagina de facebook
10.Valoarea concursului
10.1. – Premiul, în valoare brută, este următorul:
– încheierea unui contract de prestări servicii în valoare de 4500 lei, acordat câştigătorului
10.2. – Promotorul se angajează să achite premiul după finalizarea materialelor căștigătoare. Proiectul căștigător poate suferi modificări în urma dialogului dintre Inițiator și castigător.
10.3. – Suma cuvenită se va plăti numai în lei.
II. PARTICIPAREA LA CONCURS
1. Calitatea de concurent
1.1. Concurenţii pot fi arhitecți, designeri și graficieni, profesioniști sau studenți, din România, precum şi persoane juridice (societăţi comerciale specializate în domeniu), participând fie individual sau în asociere. În cazul unei asocieri, liderul acesteia va înscrie lucrarea în concurs.
1.2. Persoanele care fac parte din juriu, comisia tehnică a concursului, secretariat, persoanele ce au participat la elaborarea temei şi regulamentului de concurs şi consultanţii de specialitate, precum şi angajaţii sau asociaţii acestora sau rudele până la gradul al patrulea inclusiv nu au dreptul să participe la concurs în calitate de concurent, concurent asociat sau subcontractant, sub sancţiunea excluderii de la încredinţarea contractului de proiectare.
1.3. Concurentul declarat câştigător nu are dreptul de a angaja, în scopul îndeplinirii contractului de aplicare a propunerii grafice, persoane fizice care au fost implicate în procesul de verificare/evaluare a proiectelor depuse în concurs, pe parcursul unei perioade de cel puţin 12 luni de la încheierea contractului, sub sancţiunea nulităţii contractului respectiv pentru cauză imorală.
1.4. Stabilirea situațiilor de incompatibilitate și conflict de interese se completează cu prevederile legale în vigoare.
2. Condiţii de participare la jurizare. Pentru a fi luate în considerare, proiectele trebuie să respecte:
a. tema concursului;
b. respectarea termenului de predare;
c. să propună soluţii pentru logoul Muzeului Național Brukenthal care poate fi modificat și completat în funcție de secțiile și muzeele din organigramă, cu propunerile aferente pe fiecare secție.
III. DESFĂŞURAREA CONCURSULUI
1. Lansarea concursului şi înscrierea la concurs
1.1. Data lansării este 1 martie 2023, respectiv cea a publicării pe site-ul www.brukenthalmuseum.ro a documentaţiei de concurs.
1.2. Înscrierea la concurs este liberă şi gratuită până la data şi ora specificate în calendarul concursului, precizate la art. I.9.
1.3. Înscrierea la concurs se face prin completarea datelor solicitate.
2. Documentaţia pusă la dispoziţia concurenţilor Documentaţia de concurs este pusă la dispoziţia concurenţilor exclusiv în format electronic, putând fi descărcată din site-ul www.brukenthalmuseum.ro şi cuprinde următoarele:
a. regulamentul concursului;
b. formularul de participare;
c. tema concursului;
d. diferite exemple
3. Dreptul concurenţilor de a solicita clarificări
3.1. Concurenţii au dreptul de a pune întrebări privind conţinutul documentaţiei de concurs numai în scris, cf. calendarului concursului.
4. Conţinutul propunerilor grafice
4.1. Un concurent poate depune în concurs una sau mai multe propuneri grafice, fiecare fiind prezentată şi predată separat, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament.
4.2. Obligatoriu, fiecare propunere înscrisă în concurs trebuie să cuprindă soluţii grafice pentru Muzeului Național Brukenthal care poate fi modificat și completat în funcție de secțiile și muzeele din organigramă.
4.3. Fiecare propunere grafică înscrisă în concurs va fi predată într-un unic ambalaj, mapă sau tub, care va cuprinde următoarele:
a. piesele desenate formate din 3 planşe A2, paginate orizontal, rulate, în cazul predării într-un tub, sau dispuse într-o mapă (se exclud planşele pliate), în care vor fi cuprinse, redactate color, soluţiile grafice solicitate prin tema de concurs, respectându-se condiţiile impuse prin aceasta; planşele vor fi numerotate în colţul din dreapta jos: „nr. planşă/total pagini” (1/2, 2/2 ş.a.m.d.);
b. un plic secretizat (lipit) din hârtie albă, opac, format A4 conţinând:
• formularul de participare, completat pe calculator (nu se acceptă formulare completate de mână), tipărit, datat şi semnat;
c. stick de date sau CD cuprinzând:
• imaginile planşelor micşorate – format .jpg
• formularul de participare, în format .doc sau .docx.
• se poate realiza și un material video de prezentare (nu este obligatoriu)
5. Predarea propunerilor grafice
5.1. Fiecare propunere grafică va cuprinde piesele desenate,cu planşele dispuse întro mapă sau rulate într-un tub de carton rigid, precum şi plicul A4 introdus în aceeaşi mapă sau, respectiv, tub.
5.2. Propunerea grafică poate fi predată direct sau expediată prin poştă, la secretariatul concursului, la adresa: Muzeul Național Brukenthal, Piața Mare, nr. 4, Sibiu, până la data de 7 aprilie 2023, ora 15:00.
5.3. Pentru o propunere grafică predată direct se va primi în schimb un număr de ordine, care va fi înscris pe tub.
5.4. Pentru propunerile grafice trimise prin poştă concurenţii au datoria să se asigure că data expedierii este înscrisă pe colet şi va ajunge la sediul secretariatului concursului până la data prevăzută în calendarul concursului. Proiectele trimise prin poştă (cu confirmare de primire) vor fi expediate până la aceeaşi dată şi oră cu data limită de predare, conform calendarului concursului.
6. Primirea şi verificarea proiectelor
6.1. La data şi ora stabilite în calendarul concursului pentru verificarea lucrărilor participante, comisia tehnică va deschide ambalajele conţinând proiectele şi va atribui un număr aleatoriu de două sau trei cifre (număr de concurs), număr ce va fi înscris şi pe ambalaj/tub şi pe piesele proiectului.
6.2. Comisia tehnică va verifica următoarele:
a. îndeplinirea condiţiilor formale de predare potrivit temei şi regulamentului;
b. dacă fiecare propunere cuprinde toate piesele cerute prin regulament şi temă, precum şi modul de prezentare al acestora;
c. respectarea anonimatului.
6.3. Plicurile secretizate ale proiectelor, verificate, vor fi păstrate de preşedintele comisiei tehnice într-un loc inaccesibil publicului, la sediul Organizatorului.
7. Lucrările comisiei tehnice şi ale juriului
7. 1. Deschiderea coletelor conţinând proiectele se va face de către secretariatul concursului la data prevăzută în calendar.
7.2. Proiectele vor primi un număr de concurs aleatoriu (format din două sau trei cifre), ce nu va avea legătură cu numărul de înregistrare de la predarea documentaţiei.
7.3. Secretariatul va verifica dacă fiecare proiect cuprinde toate piesele, precum şi plicul, în condiţiile cerute prin regulament.
7.4. Secretariatul va întocmi un proces-verbal, în care se vor menţiona propunerile care respectă condiţiile formale de predare, precum şi cele care nu le respectă.
7.5. În baza procesului-verbal, doar juriul este în măsură a decide asupra menţinerii sau excluderii din concurs a propunerilor grafice care nu se încadrează în condiţiile de concurs.
8. Confidenţialitate
8.1. Niciun concurent nu are dreptul de a contacta membrii juriului în legătură cu concursul sau cu propria-i lucrare.
8.2. Promotorul, secretariatul, precum şi membrii juriului au obligaţia de a păstra confidenţialitatea asupra conţinutului lucrărilor prezentate în concurs şi asupra deliberărilor.
9. Criterii de apreciere
9.1. Criteriile de evaluare şi ierarhizare ale lucrărilor sunt:
a. definirea cu mare claritate a unei noi identităţi grafice, cu elemente unitare, recognoscibile
b. o puternică personalitate grafică, care să devină proprie Muzeului Național Brukenthal și secțiilor din organigramă;
c. calitatea grafică de ansamblu şi de detaliu.
9.2. Ponderea acestor criterii în aprecierea soluţiilor şi adăugarea altora noi este de competenţa exclusivă a juriului.
10. Recomandările juriului .Întrucât scopul final al concursului îl constituie aplicarea soluţiilor grafice declarate câştigătoare, juriul va transmite în scris Promotorului concluziile deliberărilor şi recomandările sale.
11. Comunicarea rezultatelor. Secretariatul concursului va comunica rezultatele jurizării pe site-ul dedicat, iar publicul va fi informat la o conferință de presă şi prin publicarea rezultatelor în media.
11.1. Promotorul va publica rezultatele pe site-ul oficial cf. calendarului concursului.
11.2. După desemnarea câştigătorului, Promotorul va organiza o expoziţie a proiectelor din concurs (fizic sau online).
11.3. Prin participarea la concurs Autorii sunt de acord ca identitatea lor să fie făcută publică.
12. Contestaţii
12.1. Decizia juriului privind evaluarea proiectelor nu poate fi contestată şi nu poate constitui subiect de drept.
12.2. Concurenţii pot depune contestaţii în termen de 3 zile de la data anunţării rezultatului concursului, dar numai cu privire la probleme procedurale. Contestaţiile vor fi rezolvate în conformitate cu prevederile regulamentului.
IV. VALORIFICAREA PROIECTELOR
1. Proprietatea asupra proiectelor Lucrările premiate în urma desfăşurării concursului devin proprietatea Promotorului. Drepturile patrimoniale şi morale asupra lor se supun prevederilor Legii dreptului de autor.
2. Lucrarea laureată cu premiul I, cu modificările și comletările ulterioare, va fi însuşită de Muzeul Național Brukenthal ca noua identitate vizuală, câștigătorul cedând toate drepturile de autor organizatorului în schimbul sumei menționate în regulament.
3. Lucrările neselectate rămân în proprietatea organizatorului.
4. Promotorul în calitate de Autoritate contractantă va încheia contractul pentru manualul de aplicare a propunerilor grafice declarate câştigătoare cu participantul sau echipa care le-a elaborat.
5. În cazul în care Autoritatea contractantă nu încheie contractul cu echipa câştigătoare din cauza neînţelegerilor privind clauzele contractuale, are dreptul:
a. să invite, în vederea încheierii contractului, concurenţii clasaţi pe următoarele locuri, în ordine descrescătoare;
b. să anuleze concursul.
V. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. Tuturor participanţilor la concurs le sunt garantate drepturile în conformitate cu Legea în vigoare pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestora şi legislaţia română privind comunicările comerciale, iar Promotorul se angajează să îndeplinească toate condiţiile stabilite de lege, aplicabile prezentului concurs, pentru protecţia drepturilor participanţilor.
2. Datele personale ale concurenţilor cărora li se vor plăti premiile vor fi transferate Promotorului şi vor rămâne în contabilitatea acestuia, în conformitate cu prevederile legislaţiei fiscale.
VI. LITIGII
1.În cazul unor potenţiale conflicte apărute între Promotor şi participanţii la concurs, acestea vor fi soluţionate pe cale amiabilă. Dacă nu este posibilă rezolvarea litigiului pe cale amiabilă, părţile implicate vor înainta conflictele spre soluţionare instanţelor competente din România.
2.Regulamentul concursului este parte integrantă a documentaţiei acestuia şi poate fi descărcat de pe site-ul www.brukenthalmuseum.ro
3. Prin participarea la acest concurs, concurenţii sunt de acord să se conformeze prezentului Regulament.
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) lansează, în această primăvară, o acțiune de promovare, la nivel național, a Campaniei Naționale de Împăduriri 2022-2026, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Astfel, în data de 10 martie 2023, ora 12.00, la sediul Instituției Prefectului – Județul Sibiu sala George Barițiu, domnul Secretar de Stat Lóránd Alpár FÜLÖP, împreună cu reprezentanții Gărzii Forestiere – Inspector Șef Sandu Mihalte și Direcția Silvică Sibiu – domnul Director Ilie Troancă, vor organiza o întâlnire de lucru la care au fost invitați parteneri interesați de tema expunerii.
În cadrul reuniunii de lucru va fi prezentată tema campaniei și se vor oferii detalii și clarificări cu privire la modul de obținere a fondurilor din PNRR, a Ghidurilor aferente apelurilor lansate.
ADR Centru a prezentat la Consiliul Județean Sibiu fondurile europene disponibile pentru mediul privat, instituții publice și ONG-uri
1,4 miliarde de Euro din fonduri europene sunt disponibili pentru dezvoltarea afacerilor și noi investiții în cele șase județe care alcătuiesc Regiunea Centru: Sibiu, Alba, Mureș, Harghita, Covasna și Brașov.
Suma va fi gestionată de Agenția de Dezvoltare Regională Centru (ADR Centru), cu sediul în Alba Iulia, fiind alocată de Uniunea Europeană prin Programul Regiunea Centru 2021 – 2027.
Cu suportul Consiliul Județean Sibiu, ADR Centru a organizat două sesiuni ale conferinței „Finanțări europene 2021 – 2027. Împreună dezvoltăm regiunea!”, prin care reprezentanți ai IMM-urilor, autorităților publice și organizaților neguvernamentale din județul Sibiu au fost informați asupra modului în care pot fi accesați cei 1,4 miliarde de Euro cuprinși în viitorul exercițiu financiar.
Întâlnirile au avut loc în 3 și 7 martie ac, în sala de ședințe a Consiliului Județean Sibiu, care a fost ocupată în întregime de invitați, dovadă că fondurile europene stârnesc un viu interes în județul Sibiu.
„Avem o experiență bogată în accesarea finanțărilor europene și sunt convinsă că fără acestea nu am fi realizat nici 10% din ceea ce am reușit să facem în folosul locuitorilor județului nostru. În Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Consiliul Județean Sibiu a atras cei mai mulți bani , devenind lider în regiune, statut pe care dorim să-l păstrăm și pentru proiectele finanțate în perioada 2021-2027”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.
Potrivit reprezentanților ADR Centru, principalele domenii ce vor fi finanțate prin Programul Regiunea Centru 2021 – 2027 sunt:
✓ Cercetare – dezvoltare- inovare
✓ Educație (toate nivelurile)
✓ Infrastructură de afaceri
✓ Competitivitate economică
✓ Finanțarea microîntreprinderilor și start-up
✓ Digitalizare
✓ Eficiență energetică pentru clădiri publice și spații locative (inclusiv blocuri administrate prin Asociații de proprietari)
✓ Infrastructură verde (parcuri, spații verzi și de agrement etc)
✓ Mobilitate urbană (autobuze, piste de biciclete, benzi pentru transport public etc)
✓ Regenerare urbană (reconversii spații)
✓ Turism cultural.
„Rolul instituției noastre va fi de autoritate de management. Este o schimbare în bine întrucât beneficiarii ni se vor putea adresa direct în tot ceea ce ține de consultanță, consiliere, contractare, monitorizare, verificare financiară și plăți. Totodată, noi elaborăm și Ghidurile de finanțare astfel încât oricine este interesat de fonduri europene are în noi un partener de drum lung”, a declarat Simion Crețu, directorul ADR Centru.
Preoții Ciprian Creangă și Mihail Borza de la Parohia Turnișor I din Sibiu au organizat ieri, 7 martie 2023, un moment de cinstire dedicat credincioaselorvăduve și vârstnice din parohie.
Evenimentul nu este ceva nou pentru comunitatea din acest cartier, ci este o activitate cunoscută de credincioși, care se desfășoară cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Laurențiu, fără întrerupere din anul 2013.
Părintele Ciprian Creangă a avut această frumoasă inițiativă de la începutul slujirii sale ca preot în Turnișor, astfel încât întâlnirea văduvelor și a femeilor vârstnice din parohie a devenit deja o tradiție, anul acesta ajungând la a 11-a ediție.
Sărbătoarea a început la biserica cu hramul Sfântul Nicolae, unde în cadrul Slujbei Paraclisului Născătoarei de Dumnezeu, credincioasele împreună cu preoții lor au cerut mijlocirea și ajutorul Maicii Domnului – Mama prin excelență și ocrotitoarea tuturor mamelor.
Bucuria a fost prelungită apoi într-un cadru plăcut, păstrând atmosfera duhovnicească, la Restaurantul Sepp din cartier, unde s-au rostit alocuțiuni, s-au recitat poezii și s-au cântat cântece cu tematică specială.
La eveniment au fost prezenți și invitați speciali: scriitoarea Marinela Porumb din Sibiu, părintele Călin Sămărghițan de la Biserica dintre Brazi, doamna preoteasă Geta Androne – psiholog, domnișoara educatoare Andreea Roșianu – interpretă de muzică, veteranele din cadrul Asociației Crucea Roșie Sibiu și nu în ultimul rând părintele Galter de la Biserica Evanghelică din Turnișor, însoțit de grupul de credincioase din comunitatea săsească.
Pe lângă frumoasele melodii interpretate de pr. Mihail Borza, de domnișoara Andreea Roșianu de pr. Galter cu grupul, veteranele de la Crucea Roșie au organizat o tombolă cu surprize, constând în mici cadouri simbolice menite să amintească peste timp de aceste momente plăcute petrecute împreună.
Slavă lui Dumnezeu pentru toate clipele vieții pe care El ni le umple de bucuria comuniunii, bucurie revărsată din Raiul Său, care este locul de bucurie și comuniune veșnică!
Este primul an când Fundația Little Johns din Cisnădioara participă cu proiect la Maratonul Internațional Sibiu. Proiectul propus: Căsuța senzorială este în beneficiul tinerilor rezidenți ai fundației, ai celor care vin la activități în centrul de zi și a celor care participă la Tabăra de Vară. Toți cu nevoi speciale.
Alergătorii dornici să se înscrie în orice cursă fie adulți, fie copii pentru acest proiect o pot face pe siteul oficial al Maratonului Internațional Sibiu. „Avem deja primul alergător înscris la Cursa Copiilor 4-5 ani! Îi mulțumim și așteptăm pe toți cei interesați să sprijine o lume polisenzorială a persoanelor cu nevoi speciale să ne ajute. Fiecare donație este binevenită!” a declarat Liliana Blaga, coordonator programe Fundația Little Johns.
Trei bărbați, în vârstă de 22, 27, respectiv 35 de ani, domiciliați în orașul Agnita, sunt cercetați penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat.
Cei trei sunt bănuiți că, în seara zilei de 26 februarie, ar fi pătruns într-o locuință de pe raza satului Coveș, de unde ar fi sustras suma de 10.800 de lei și bijuterii din aur în cantitate de 60 de grame.
Față de cele trei persoane s-a luat măsura reținerii pentru 24 de ore.
Amenzi usturătoare și lemne confiscate după ce polițiștii sibieni au depistat cazuri de furt lemnos pe raza localităților Orlat și Veștem.
Ieri, în jurul orei 17:30, pe strada Câmpșor din localitatea Orlat, polițiștii Secției de Poliție Rurală Orlat au oprit pentru control un ansamblu rutier format dintr-un tractor și remorcă încărcată cu material lemnos, ansamblu condus de către un localnic în vârstă de 18 ani. În urma verificărilor efectuate polițiștii au constatat că remorca este neînmatriculată sau neînregistrată, în cauză fiind deschis un dosar de cercetare penală care vizează săvârșirea infracțiunii de tractare a unei remorci neînmatriculate sau neînregistrate. De asemenea, tânărul nu a putut prezenta polițiștilor documentele legale de proveniență și transport ale materialului lemnos, fapt pentru care a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 5.000 de lei. Materialul lemnos, 1,5 mc de lemn de esență moale, a fost confiscat și predat reprezentanților ocolului silvic responsabil în zonă.
Probleme au fost depistate, tot ieri, în jurul orei 13:30, în zona DN1, Hula Bradului – Veștem, polițiștii Compartimentului Sistematizare, Control tehnic, Legalitatea transporturilor și Suport din cadrul Serviciului Rutier Sibiu au oprit o autoutilitară și un ansamblu format din tractor și remorcă, încărcate cu material lemnos. La volanul autoutilitarei a fost identificat un bărbat în vârstă de 36 de ani, domiciliat în Veștem. În urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat că acesta transporta cantitatea de 2 mc de lemn de fag pentru care nu deținea documentele legale de proveniență și transport. Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 5.000 de lei. Ansamblul format din tractor agricol și remorcă era condus de către un bărbat în vârstă de 40 de ani, tot din Veștem, remorca fiind încărcată cu 1,7 mc de anin negru, pentru care nu au putut fi prezentate documentele legale de proveniență și transport. Bărbatul a fost sancționat cu avertisment scris.
În ambele situații, materialul lemnos a fost confiscat și predat reprezentanților ocolului silvic responsabil în zonă.
Europarlamentarul sibian, Nicu Ștefănuță a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Nicu Ștefănuță devine astăzi primul europarlamentar român afiliat Grupului Verzilor/Alianței Libere Europene din Parlamentul European, cu care împărtășește aceeași viziune pentru o Europă mai verde, mai durabilă și mai echitabilă.
„Astăzi, împreună cu Verzii europeni, avem ocazia să contribuim cât de bine putem la o Europă verde. Haideți să profităm din plin de ea! Este de datoria noastră să luăm măsuri îndrăznețe și să construim o lume mai bună pentru viitorul tinerei generații românești. Tinerii noștri au dreptate să fie îngrijorați de cum ar putea arăta viața lor în următorii zece sau douăzeci de ani. Vreau să aduc putere și coerență mișcării verzi din România și să demonstrez tuturor că este vorba despre întregul nostru stil de viață, despre economia noastră, sănătatea noastră, justiția noastră civilă, despre egalitate în fața legii” declară Nicu Ștefănuță.
„Suntem încântați să-i urăm bun venit lui Nicu în Grupul Verzilor. În trecut, am lucrat cu plăcere împreună în dosare progresiste și așteptăm cu nerăbdare să stăm umăr la umăr în lupta pentru un viitor mai verde. De la exploatarea forestieră ilegală la corupție sau drepturile individuale în România și aderarea la Schengen, este nevoie de multă muncă pentru a îmbunătăți viața oamenilor. Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu Nicu pentru a construi o Românie mai verde și mai puternică, în inima Europei” declară Terry Reintke, co-președinte al Grupului Verzilor/Alianței Libere Europene.
În calitate de Raportor General pentru Bugetul UE al anului 2023, Nicu Ștefănuță a luptat pentru o finanțare adecvată pentru proiectele legate de protejarea mediului înconjurător, calitatea aerului, lupta împotriva tăierilor ilegale de păduri și a defrișărilor din România, precum și pentru acces egal la bursele Erasmus+. Ca membru al Comisiei pentru Bugete (BUDG), eurodeputatul Nicu Ștefănuță a înțeles că tinerii, fermierii, întreprinderile mici și mijlocii au nevoie de bani pentru a profita la maximum de Pactul Verde European.
Din rolul său de membru în Comisia pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară (ENVI), Nicu Ștefănuță a făcut parte din echipa care a negociat legislații vitale pentru viitor, cum ar fi Mecanismul de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM) sau Regulamentul UE care va interzice, la nivel global, importul de produse de pe terenuri defrișate.
Europarlamentarul Nicu Ștefănuță va continua să se implice la fel de mult ca înainte în dosare grele din comisiile BUDG și ENVI, inclusiv în ceea ce privește politicile de sănătate.
Filiala Județeană USR Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:
Astăzi, femeile din România sărbătoresc nu doar frumusețea și forța lor interioară, ci și realizările și puterea lor de a influența schimbarea.
Deși am avut de înfruntat multe provocări și obstacole de-a lungul timpului, suntem încă aici, puternice și hotarâte să ne luptăm pentru drepturi și pentru ceea ce credem că este corect. Femeile din România au fost înzestrate cu o forță extraordinară și au luptat împotriva discriminării, a abuzului și a altor probleme generate de epoca comunistă.
Astăzi suntem într-o poziție mai bună decât oricând, dar încă mai avem mult de realizat pentru a ne asigura că toate femeile din România sunt tratate cu respect și se bucură de egalitate de șanse.
Sărbătorim astăzi toate femeile care ne-au inspirat prin pionierat și ne-au dat putere pentru a continua să ne luptăm pentru ceea ce este corect. Fie ca această zi să ne motiveze în unitate si solidaritate, pentru o lume mai echitabilă pentru toți.
Noi sărbătorim această zi cu gândul la voi toate, care de-a lungul vieții sau în situații izolate, ați avut parte de momente nefavorabile, de abuz sau discriminare, și mai ales sărbătorim această zi cu gândul la fiecare clipă în care împreună am dat dovadă de putere infinită și am fost un glas pentru viitor pentru toți ai noștri dragi.
Tursib, operatorul de transport public local din Sibiu, cu ocazia zilei de 8 Martie, urează tuturor: “Gânduri bune alături de un sincer la mulți ani, dragi femei!”
➢ Piața Volantă Transilvania nu se va organiza sâmbătă, 11 martie 2023!
➢ O parte dintre producătorii locali vor participa vineri, 10 martie 2023, la Piața la birou, în curtea CJ Sibiu, între orele 9-13
Consiliul Județean Sibiu anunță comunitatea sibiană că în perioada 10-12 martie 2023, parcarea Sălii Transilvania va fi închisă, pentru buna desfășurare a acțiunii ”Zilele Prevenirii Dezastrelor”. Evenimentul este organizat de către Asociația Energia Inteligentă în parteneriat cu Consiliul Județean Sibiu, Departamentul pentru Situații de Urgență, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Cpt. Dumitru Croitoru” Sibiu și Asociația Câinilor Utilitari.
În consecință, Piața Volantă Transilvania nu se va mai organiza sâmbătă, 11 martie 2023, urmând să fie reluată săptămâna viitoare, în 18 martie 2023.
Totuși, o parte dintre producătorii locali vor avea ocazia să își valorifice produsele în cadrul Pieței la birou, găzduită în curtea Consiliului Județean Sibiu, vineri, 10 martie 2023, între orele 9-13. Cumpărătorii vor fi întâmpinați cu produse de carmangerie de la Racovița, cu produse lactate din Târnava, cu legume și fructe din Veștem și Nou, cu panificație și patiserie din Orlat, Șomartin (cunoscuta Somartin Chocolate) și Sibiu (Grain du Ciel și In Pane Veritas), cu flori cultivate în cartierul sibian Gușterița, cu produse apicole din Galeș și cu băuturi artizanale din Avrig (Berea Augusta).
”Zilele Prevenirii Dezastrelor” este un eveniment care va consta în mai multe acțiuni de informare și responsabilizare a comunității locale cu privire la diverse situații care pot pune viața în pericol, precum: incendii, dezastre naturale, cutremure sau dispariții de persoane.
Programul evenimentului de la Sibiu include: vizite pentru elevi și pentru persoane adulte interesate în centrele mobile de instruire a populației, amplasate în parcare, demonstrație de dresaj canin și sesiuni de conștientizare referitoare la folosirea câinilor în activitățile de căutare și salvare, susținute de Asociația Clubul câinilor Utilitari (vineri, 10 martie, ora 11), o acțiune simulată de căutare și salvare persoane dispărute care se va desfășura la Castelul ”Turnu Roșu” din Boița, cu ajutorul câinilor utilitari (sâmbătă, 11 martie, ora 11).
Acțiunile de informare din parcarea Sălii Transilvania vor avea loc după următorul program:
Miercuri, 8 martie, în Ziua Internațională a Femeii, doamnele și domnișoarele vor avea accesul gratuit în Muzeul ASTRA. De asemenea, pentru domnii mai îndrăzneți, care au curajul să își exprime emoțiile în scris față de persoana iubită, organizăm un concurs special denumit ,,Iubește! Fă 8 martie din cuvinte (alese)!”. Cei interesați, pot descărca ilustrata din attach, care va fi postată și pe pagina oficială de facebook a Muzeului ASTRA, apoi să o tipărească și să o completeze cu un gând frumos și original pentru persoana iubită. Următorul pas este să o așeze chiar pe podul acoperit din expoziția Astra Poetic. De altfel, în interiorul acestui pod sunt două inimi desenate, legate cu fire suficient de rezistente pentru a ține la vedere toate mesajele.
La final, autorii mesajelor trebuie să facă o poză cu ilustrata așezată bine cu un fir roșu-alb (primit la intrarea principală) și apoi să dea tag paginii oficiale de facebook a Muzeului ASTRA – https://www.facebook.com/muzeulastrasibiu . La intrarea principală din Muzeul ASTRA vor fi puse la dispoziția vizitatorilor mai multe ilustrate de completat, creioane, dar și fire alb-roșii pentru a le folosi în acest scop creativ.
Un juriu de specialiști în cuvinte și emoții – Ciprian Ștefan, Manager Muzeul ASTRA, Ovidiu Baron, Dir.Gen.Adj. Muzeul ASTRA și Radu Vancu, scriitor & redactor–șef Revista Transilvania – vor parcurge toate mesajele dintr-un 8 martie unic la Muzeul ASTRA. Autorul mesajului ales de juriu va fi premiat cu un abonament de familie valabil un an la Muzeul ASTRA!
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
Redacția SIBIU INDEPENDENT a fost transformată astăzi în centrală telefonică. Am răspuns tuturor mesajelor și apelurilor de la oameni de bine din județ și din țară dornici să afle cum pot adopta copilul părăsit de mamă.
O altă întrebare a fost despre starea bebelușului. Colegii noștri au actualizat articolul imediat cum DGASPC Sibiu (Protecția Copilului) a comunicat oficial că acesta este internat la Spitalul Municipal Mediaș pentru investigații. Apoi va fi dat în plasament de urgență la un asisten maternal profesionist. Cei care doresc să adopte copilul trebuie să urmeze pașii legali și primul este să contacteze Protecția Copilului Sibiu.
Redăm câteva din mesajele primite astăzi de la cititorii SIBIU INDEPENDENT. „Noi nu putem avea copii. Soția mi-a spus să vin la Sibiu să adoptăm copilul” ne-a sunat un domn. „Doamneee! Ce nenorocita!Alte femei își doresc copii și nu pot avea,iar altele și abandonează!” este mesajul unei femei. „E o criminala. Dacă ii vrea binele copilului îl ducea la spital sau orfelinat. Asa lăsând copilul în șanț erau șanse sa nu fi fost găsit și sa fi înghețat sau sa fi fost muscat de animale. CE SUFELT SA AI SA FACI ASA CEVA?!” ne-a transmis o femeie. Și mesajele vin în continuare. Majoritatea condamnă gestul femeii de 22 de ani care și-a abandonat bebelușul în șanț.
În atenţia pensionarilor sistemului public de pensii:
Casa Judeţeană de Pensii Sibiu are disponibile bilete de tratament balnear cu începere în datele: 09.03.2023, 10.03.2023, 11.03.2023 și 12.03.2023, pentru hotelurile aflate în proprietatea Casei Naţionale de Pensii Publice (TBRCM), în staţiunile: Amara, Bala, Buziaș, Covasna, Geoagiu, Moneasa, Olăneşti și Pucioasa.
Persoanele interesate sunt rugate să se adreseze Casei Judeţeane de Pensii Sibiu începând cu data de 08.03.2023, între orele 07:00 – 13:00, ghişeul 3.
Pentru a obţine un bilet de tratament balnear beneficiarii trebuie să prezinte următoarele documente: actul de identitate și biletul de trimitere de la medic.
Vești bune pentru fanii care vor să susțină echipa la următorul meci pe Stadionul Municipal!
Au fost puse în vânzare biletele pentru meciul contra celor de la FC U Craiova 1948. Vezi mai jos prețurile:
Tribuna 1 A1 – 50 RON Tribuna 1 A3 – 50 RON Tribuna 2 C1 – 40 RON Tribuna 2 C3 – 40 RON Peluza Nord D2 – 20 RON Peluza Nord D3 – 20 RON Peluza Nord D4 – 20 RON
Biletele pot fi achiziționate de pe Bilete.ro – LINK AICI
Partida începe duminică 12 martie de la ora 21:00 și este transmisă și în direct de Digi Sport, Orange Sport și Prima Sport.
Hermannstadt a câștigat în ultimul meci, 1-0 pe Giulești cu Rapid. Înainte de acest meci, gazdele sunt pe locul 13 cu 29 de puncte, iar oaspeții ocupă locul 7 cu 40 de puncte, la 2 distanță de Sepsi, echipa de pe locul 6.
Colegiul Camerei de Comerț, Industrie si Agricultura Sibiu, reunit in 06 martie 2023, a luat in discuție propunerea transmisă de către președintele exclus Aldea Gheorghe Aurel de a răscumpăra creanța de 725.000 Euro pe care acesta a cumparat-o și platit-o cu încălcarea Statutului și a legii. Propunerea a fost respinsă cu unanimitate de voturi.
Considerăm că transmiterea acestei propuneri este o recunoaștere a prejudiciului creat și o încercare de a scăpa de răspundere și de urmările civile și penale ale faptelor sale.
Începând cu data la care CCIA a vândut și încasat imobilul pe care l-a deținut, toate acțiunile fostului președinte Aldea Gheorghe Aurel au fost îndreptate spre folosirea și plata discreționară a banilor încasați, producând prejudicii importante. Adunarea generală a CCIA a refuzat în mod repetat descărcarea de gestiune a președintelui exclus Aldea Gheorghe Aurel, considerând că acțiunile acestuia au fost ilegale și fără bază statutară, și nici una dintre ele nu a reprezentat și nu reprezintă interesele CCIA. Acțiunile sale nestatutare și nelegale, cât mai ales acțiunile de defăimare, mărturie mincinoasă și reclamarea făra suport a unor fapte penale inventate ale managementului CCIA (cu scopul evident de a-și acoperi faptele sale penale reale) au adus pierderi de imagine și financiare semnificative Camerei și mediului de afaceri în general.
În aceste condiții, Colegiul Camerei a delegat în unanimitate Presedintele Camerei ca, direct sau prin avocat, să facă publice această decizie și să o trimită organelor de urmărire penală. În cazul în care președintele exclus Aldea Gheorghe Aurel își va asuma răspunderea civilă pentru operațiunile nestatutare și nelegale făcute în nume propriu, Colegiu a împuternicit Presedintele să încheie o tranzacție de recuperare a prejudiciului material, moral și de imagine pentru suma minimă de 2.000.000 Euro (1.450.000 Euro prejudiciu estimat și 550.000 despăgubiri și daune) împuternicindu-l să înceteze procesul civil de recuperarea a prejudiciului deschis la Tribunalul Sibiu sub nr. 2793/85/2022, la încasarea în contul nostru a acestei sume.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.