14.1 C
Sibiu
marți, 13 mai, 2025
Acasă Blog Pagina 595

ITM Sibiu: Controale la angajatorii și lucrătorii din sectorul public și privat

0
IMG

Având în vedere faptul că afecțiunile musculo-scheletice (AMS) reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate legate de muncă, pe parcursul trimestrelor I – III ale anului 2022, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sibiu va desfășura acțiuni de verificare, conștientizare și informare la angajatorii din județul Sibiu.

Acțiunile vor viza în special angajatorii și lucrătorii din sectorul public și privat care desfășoară activități de asistență medicală și asistență socială, activități de transport și curierat, coafură și frizerie, activități în sectorul construcțiilor precum și în domeniul industriei alimentare și a băuturilor.

Obiectivele principale ale acțiunii sunt conștientizarea angajatorilor și a lucrătorilor cu privire la necesitatea implementării măsurilor de securitate și sănătate în muncă, în special a celor care vizează prevenirea afecțiunilor musculo-scheletice, conștientizarea lucrătorilor asupra riscurilor la care se expun ca urmare a apariției afecțiunilor musculo-scheletice, diseminarea informațiilor legate de prevenirea expunerii lucrătorilor la acest tip de afecțiuni și nu în ultimul rând controlul locurilor de muncă unde există riscul apariției afecțiunilor musculo-scheletice.

Afecțiunile musculo-scheleticeafectează de regulă spatele, gâtul, umerii, membrele superioare, membrele inferioare. În această categorie se încadrează orice leziune sau afecțiune a articulațiilor sau a altor țesuturi.

Manipularea maselor prin mișcări de aplecare și răsucire, mișcări repetitive sau energice, poziții incomode, statice, munca accelerată, șederea sau statul în picioare pe perioadă îndelungată în aceeași poziție se numără printre cauzele mai des întâlnite de apariție a afecțiunilor musculo-scheletice.

Acțiunea se înscrie în demersul comun al statelor membre ale Uniunii Europene de implementare a bunelor practici privind verificarea evaluării riscurilor din perspectiva prevenirii afecțiunilor musculo-scheletice. În acest sens, I.T.M. Sibiu va utiliza în cadrul verificărilor un instrument european de control (chestionar SLIC) în vederea identificării unor riscuri în mediul de muncă, în special al celor legate de expunerea lucrătorilor la afecțiuni musculo-scheletice.

„De la inima la inima pentru Ucraina” – primul spectacol din Sibiu dedicat copiilor din Ucraina

0

Şcoala Populară de Arte şi Meserii „Ilie Micu”, alături de Filarmonica de Stat, cu sprijinul Consiliului Judeţean, organizează miercuri, 23 martie, începând cu ora 16.00, la Sala Thalia, primul spectacol dedicat copiilor şi tuturor ucrainenilor refugiaţi din calea războiului şi ajunşi aici, la Sibiu.


Ne dorim ca prin intermediul acestui eveniment artistic, să aducem o rază de bucurie şi de speranţă pentru acești oameni care au strâns atâta tristețe în sufletele lor în ultima perioadă. Mulţumim partenerilor noştri, Crucea Roşie Sibiu, Asociaţia „Mâini Unite”, Agerpres. Mulţumim de asemenea, Teatrului de Balet Sibiu. Pe scena Sălii Thalia vor urca cei mai talentaţi cursanţi ai Şcolii Populare de Arte şi Meserii din Sibiu, alături de
invitaţii speciali, cărora le mulţumim: Radu Nechifor, Mariana Anghel, Aurora
şi Săndel Mihai şi Ekaterina şi Victor Tomashek de la Teatrul Naţional
Academic de Operă şi Balet din Odesa. Vă aşteptăm cu drag!
Accesul în Sala Thalia va fi gratuit.

Manager,
Alina Pinca-Vintilă

Consiliul Județean Sibiu face apel către operatorii de transport pentru a sprijini cetățenii ucraineni

0

Consiliul Județean Sibiu continuă centralizarea operatorilor de transport care doresc să efectueze curse pentru cetățenii ucraineni. Cheltuielile pentru aceste curse sunt decontate în baza Hotărârii de Guvern nr. 337/2022 privind acordarea de gratuități și facilități pentru transportul cetățenilor străini sauapatrizilor aflați în situații deosebite, proveniți din zona conflictului armat din Ucraina.

Cei care au disponibilitatea de o oferi acest serviciu trebuie să trimită pe adresa de e-mail: ucraina@cjsibiu.ro următoarele informații: datele de contact, programul de transport disponibil, numărul de locuri pe scaune.

Consiliul Județean Sibiu transmite aceste date către ComitetulJudețean pentru Situații de Urgență Sibiu care va emite o hotărâre unde vor fi menționate informații referitoare la: numărul de persoane care necesită transport, localitatea de îmbarcare și traseul. 

Conform legislației, alegerea operatorului se realizează în mod transparent, în funcție de ordinea de înregistrare, disponibilitate și capacitatea de transport a  autovehiculelor pentru a asigura nevoile de deplasare.

Cheltuielile pentru cursele efectuate vor fi decontate de către Ministerul Transporturilor, în valoarea maximă de: 0,2 lei/persoană/km – pentru transportul rutier național și 0,4 lei /persoană/km – pentru transportul rutier internațional. Solicitarea de decontare va fi asumată de către operatorul de transport pe proprie răspundere.

Informații despre procedura de decontare a cheltuielilor, acte necesare, precum și detalii despre cum pot beneficia cetățenii ucraineni de transport gratuit, pot fi consultate accesând link-ul:https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2022/03/HG-337-2022-privind-acordarea-de-facilități-pentru-transportul-cetățenilor-proveniți-din-zona-conflictului-din-Ucraina.pdf.

Muzeul ASTRA Sibiu vă invită la Bucate și meșteșuguri din Țara Secașelor

0

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează sâmbătă, 26 martie, evenimentul Bucate și meșteșuguri din Țara Secașelor. Inițiativa va avea loc la Muzeul Țării Secașelor, unitate a Muzeului ASTRA în localitatea Miercurea Sibiului. La Bucate și meșteșuguri din Țara Secașelor vor participa 7 producători tradiționali locali, care vor pune la dispoziția vizitatorilor produse ca: pâinea de casă, dulcețuri, murături, miere de albine, brânzeturi și preparate din carne.  De asemenea, va fi organziat un atelier de heraldică, susținut de specialiști din Muzeul ASTRA – secția Educație Muzeală și Conservare Restaurare. Atelierul este dedicat în special copiilor, iar aici vor fi confecționate steme și motive tradiționale pe piele de vită.  

,,Ideea de a organiza evenimente care să reunească cei mai buni producători și meșteri din Țara Secașelor s-a născut imediat după inaugurarea Muzeului din localitatea Miercurea Sibiului, unitate componentă a Muzeului ASTRA din Sibiu. Organizarea acestor evenimente a fost întârziată din cauza restricțiilor impuse împotriva răspândirii pandemiei de Covid-19, aflate în vigoare pe parcursul ultimilor doi ani. Pe lângă partea gastronomică și educativă a acestei acțiuni, vizitatorii vor putea lua parte la vizite ghidate ale Muzeului Țării Secașelor, unul dintre cele mai noi muzee din România, inaugurat la data de 19 mai 2019, reprezentativ pentru istoria și cultura acestei zonei. Să nu uităm faptul că Miercurea Sibiului a constituit principalul furnizor de produse meșteșugărești pentru comunitățile din Țara Secașelor și nu numai. De asemenea, datorită poziției sale geografice, localitatea a reprezentat punctul ideal de întâlnire și schimburi comerciale al păstorilor și agricultorilor.”, a declarat Dr. Ioan-Cosmin Ignat, Șef secție Muzeul ASTRA Sibiu

Bucate și meșteșuguri din Țara Secașelor este un eveniment care va fi organizat de încă 6 ori în acest an, în aceeași locație – Muzeul Țării Secașelor. Datele alese sunt: 28 mai, 25 iunie, 30 iulie, 27 august, 24 septembrie și 29 octombrie.

Delegație a Consiliului Concurenței la Sibiu

0

O delegație a Consiliului Concurenței condusă de președintele Bogdan Chiriţoiu se va afla la Sibiu în perioada 21-23 martie 2022, pentru a se întâlni atât cu autoritățile locale, cât şi cu reprezentanţii mediului de afaceri, pentru a dezbate problemele cu care se confruntă aceştia pe plan local. Din delegație vor face parte: Dan Pascu, vicepreședinte, Daniela Badilă, Director General, și alți membri ai conducerii Autorității române de concurență.

Astfel, în data de 21.03.2022 va fi organizat un eveniment alături de comunitățile de afaceri  în care vor abordate atât subiecte generale ale cazuisticii recente, cât și sectoriale din aria practicilor anticoncurențiale.

În data de 22.03.2022 vor avea loc principalele întâlniri și discuții cu conducerile autorităților locale, urmate de o conferința de presă împreună cu aceștia. Ulterior, va avea loc și un eveniment cu specialiștii autorităților locale în care experții Consiliului Concurenței le vor prezenta abordări recente din  domeniile Licitațiilor Trucate și Ajutorului de stat.

Prezența delegației Consiliului Concurenței se va încheia în data de 23.03.2022 cu o serie de întâlniri cu conducerea ”Universitatea Lucian Blaga” din Sibiu. Acest ultim moment va fi marcat și de un eveniment academic interactiv pentru studenți și cadrele didactice, vizând elementele politicii europene de concurență.

„Peaceful Sky Over Ukraine”, expoziție de lucrări realizate de copii din Ucraina, la Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu

0

Joi, 24 martie 2022, la ora 18:00, va avea loc vernisajul expoziției „Peaceful Sky Over Ukraine”, proiect inițiat de Organizația pentru Tineret „Здоровая Украина”/ „Healthy Ukraine” din Kiev. Evenimentul se va desfășura în Foaierul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, instituție ale cărei activități sunt posibile cu sprijin financiar din partea Consiliului Județean Sibiu. În deschiderea evenimentului sunt invitați să vorbească artistul Dan Perjovschi și scriitorul Radu Vancu, alături de Stanislav Lypovskyi, președinte al Organizației pentru Tineret „Здоровая Украина”/ „Healthy Ukraine”, în prezent, refugiat la Sibiu.

Expoziția „Peaceful Sky Over Ukraine” cuprinde o serie de lucrări de pictură și grafică realizate de copiii ucraineni incluși într-un program de terapie prin artă, pornit la începutul conflictului armat din Crimeea, în 2014, cu scopul de a-i sprijini pe cei afectați de acesta. Tema expoziției este războiul văzut prin ochii copiilor. „Odată cu trecerea timpului, ca urmare a terapiei, se poate observa o schimbare în lucrările copiilor, în paleta de culori și în tematica abordată. De la nuanțele reci, care conturau bombe, arme, dragoni și alte simboluri ale traumei colective și individuale, se remarcă trecerea la o cromatică aprinsă, ce evidențiază speranța unei lumi mai bune, exprimă bucuria și inocența copilăriei”, spune Stanislav Lypovskyi.

Expoziția este deschisă publicului în perioada 24 martie – 7 aprilie 2022, în Foaierul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu (str. George Barițiu, nr. 7, sediul nou, parter), de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 20:00.

Masterclass Superscrieri la Sibiu: Cristian Delcea de la Recorder, într-un dialog despre importanța presei locale

0

Continuând misiunea asumată în urmă cu 11 ani în urmă, Fundația Friends For Friends premiază și anul acesta cele mai bune material jurnalistice ale anului în cadrul galei #Superscrieri11 care va avea loc în mai 2022. Tema Superscrieri din acest an este presa locală și se concretizează prin introducerea unei secțiuni dedicate jurnaliștilor din presa locală și regională și o caravană Superscrieri în cele mai importante orașe din România. 

Superscrieri ajunge la Sibiu miercuri, 30 martie, împreună cu jurnalistul Cristian Delcea de la Recorder, să cunoască jurnaliștii locali, studenții și profesorii de la Jurnalism. Masterclassul Superscrieri cu Cristian Delcea va fi moderat de Ciprian Ciocan (Director Executiv al Fundației Comunitare Sibiu), va avea ca temă meseria de jurnalist și importanța presei locale și va avea loc la Facultatea de Litere din cadrul Universității ”Lucian Blaga”, Aula Avram Iancu- Litere. Locurile sunt foarte limitate și dedicate jurnaliștilor locali, studenților și profesorilor de la Jurnalism.

Discuția va fi precedată de proiecția filmului ”Spotlight”, premiat cu 2 Premii Oscar (și alte 4 nominalizări) în 2016, care are la bază investigația condusă de Walter Robinson, care va fi invitatul special la evenimentele de la București: Ziua Superscrieri (15 mai) & Gala Premiilor Superscrieri (16 mai). Ne dorim să pornim discuția de la acest film, care este un exemplu pentru forța pe care o poate avea o publicație locală.

Considerăm că este un moment bun să ne îndreptăm mai activ către presa locală, care reprezintă un adevărat motor în menținerea democrației și a unei societăți bine educate și informate. Astfel, am creat o nouă categorie principală de concurs pe care o dedicăm presei locale și ne propunem să mergem pentru prima dată în țară, să-i cunoaștem pe cei care fac muncă relevantă și să-i încurajăm în demersurile lor, creând o legătură între central și local.”, a declarat Alexandra Cantor, directoarea Fundației Friends For Friends.

Te invităm să afli aici mai multe despre ediția curentă Superscrieri.

Le mulțumim partenerilor noștri:

FAN Courier și Kaufland România, partenerii de creștere ai acestei ediții Superscrieri

Universitatea ”Lucian Blaga”, care ne susțin cu locația & logistica evenimentului.

Superscrieri este, într-un fel, tributul pe care din 2011 încoace îl aducem autorilor unor astfel de scrieri – cei care, prin forța scriiturii lor, prin originalitate, onestitate și curaj încă ne mai spun poveștile care contează. Autorilor care cred în forța cuvântului bine ales, ne arată cum stau de fapt lucrurile, ne scapă de prejudecăți și stereotipii, ne emoționează, ne îmbogățesc, ne feresc de fake news. Lor le dedicăm, cu recunoștință, premiile, bursele și seminariile Superscrieri.

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a Județului Sibiu, în proces de reorganizare, reconstrucție și modernizare

0

Ieri, 21 Martie începand cu orele 18 a avut loc la Hotelul Ramada, sala Hera, conferința “CARAVANA CULTURII CONCURENTEI”, coorganizatori Consiliul Concurenței din România și Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a Județului Sibiu.

Au participat la conferință reprezentanți ai Consiliului la cel mai înalt nivel, delegația Consiliului Concurenței prezentând situații concrete și raspunzând intrebarilor venite de la parteneri, invitați, reprezentanți și membrii ai Clubului Economic German, Clubului Francofon de afaceri, Patronatului Județean al Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Cluburile Rotary și Lions, Parcuri industriale, companii locale de transport și apă, companiile Romgaz, Transgaz, Scandia, Unimat, Moara Cibin, și mulți alții prezenți in sala.

Considerăm importantă comunicarea și indrumarea realizată de entităti cu atribuții de control, această conferință fiind o dovadă a unei normalități în care trebuie să intre societatea românească. Astfel, Consiliul Concurenței demonstrează că se poate face îndrumare înainte de a-și exercita puterile de investigație, dupa caz. Accentul cade astfel pe dialog și solicitare de consultanță inainte de a săvârși o practică cu eventuale consecințe anticoncurențiale.

Președintele interimar a transmis comunității faptul că CCIA Sibiu este într-o perioadă de reorganizare, reconstrucție și modernizare, de revenire în slujba comunității de bussines, respectiv a companiilor județului Sibiu, ținând cont și de faptul că de-abia s-a terminat o perioadă dificilă și brusc a început alta, care sperăm să se termine cât mai curând.

 În acest context vă putem comunica faptul că CCIA Sibiu, a refăcut legaturile cu Camera Națională, este în curs de implementare a unui nou sistem online de gestiune a membrilor și evenimentelor, are în acest moment comunicare cu instituțiile statului conform legii 335/2007 si a altor legi unde Camera de Comert este mentionata, cu consilierii ambasadelor Romaniei in străinătate, și primește în mod curent invitațiile conferințelor, întâlnirilor, ofertelor și cererilor sistemului cameral. În următoarea perioadă vom actualiza baza de date a membrilor pentru o bună comunicare și rugăm companiile să vină către noi cu oferte sau solicitări, în special companiile de producție cu capital românesc! Dat fiind contextul geopolitic și economic, credem că trebuie să strângem rândurile, să ne ajutăm unii pe alții și să ne ridicăm unii pe altii!

Evenimentele la care pot participa companiile din județ în perioada următoare și pentru care putem fi contactați de cei interesați la mc@cciasb.ro sunt:

  • 29 Martie 2022 – Seminar de oportunități comerciale Mexic-România (online organizat de Ambasada României în Mexic)
  • 31 Martie 2022 – Forum de afaceri România-Turcia la Istambul (organizat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului cu sprijinul CCIR)
  • 05 Aprilie – Forum de afaceri B2B Romania-Estonia – CCIR Bussines Center București
  • 14 Aprilie – Eveniment B2B dedicat comerțului electronic Bulgaria – România (online organizat de Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română)
  • Camera a primit cereri de ofertă de la consilierii economici din Polonia, SUA, Spania, care au fost redirecționate potențialilor parteneri din zonă și reiterăm rugămintea către companii să transmită ofertele sau solicitările lor Camerei pentru a putea fi redirecționate la nivel național și internațional pe platformele de specialitate.

Cu stima,

Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Sibiu.

VIDEO: O nouă investiție în infrastructura medicală: Pavilionul IV de la Spitalul de Psihiatrie din Sibiu a fost modernizat și eficientizat termic

0
  • Clădirea, care datează din anul 1898, a fost încadrată în clasa energetică A, de la clasa E
  • Lucrările au fost executate de SC NV CONST SRL, fiind încheiate în termenul asumat în contract
  • Valoarea finală a lucrărilor: 3.780.622,71 lei cu TVA, din care contribuția Consiliului Județean Sibiu este de 1.366.551,99 lei
  • În clădirea nou reabilitată va funcționa Secția Gerontopsihiatrie, cu o capacitate de 50 de paturi, unde vor fi tratați pacienții cu patologie psihiatrică de vârsta a III-a

“Cu șantiere deschise în toate cele trei spitale aflate în subordine, Consiliul Județean Sibiu a mai finalizat o investiție pentru modernizarea și eficientizarea energetică a infrastructurii medicale.

La scurt timp după terminarea lucrărilor de reabilitare termică a Dispensarului de la Spitalul de Pneumoftiziologie, Consiliul Județean Sibiu a încheiat în luna februarie 2022 lucrările necesare pentru eficientizarea energetică a Pavilionului IV al Spitalului Clinic de Psihiatrie ”Dr.Gheorghe Preda” din Sibiu, clădire ce datează din anul 1898. În prezent se mai realizează lucrări similare, de reabilitare termică, la Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu: la clădirea Dermato-venerice, la cea unde funcționează secțiile de Chirurgie, precum și la clădirea Maternității, și la Spitalul de Pneumoftiziologie: la Pavilionul II și la Pavilionul administrativ”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Conducerea Consiliului Județean Sibiu a organizat marți, 22 martie 2022, o conferință de presă la Spitalul Clinic de Psihiatrie, cu ocazia încheierii proiectului de eficientizare energetică a Pavilionului IV, finanțat din fonduri europene (63,86%), prin Programul Operațional Regional 2014-2020, completate cu fonduri din bugetul local al județului Sibiu (36,14 %).

La eveniment au participat președinta Daniela Cîmpean, vicepreședintele Marcel-Constantin Luca, administratorul public al județului, Adrian Bibu, directorul Direcției Strategii Proiecte, Oana Popa, echipa de proiect din cadrul CJ Sibiu, managerul spitalului, Florin Neag și directorul medical interimar, Ciprian Băcilă.

După prezentarea detaliilor tehnice și financiare ale investiției, precum și a beneficiilor pe care această reabilitare le aduce asupra reducerii cheltuielilor cu energia și asupra mediului, participanții au făcut un tur al clădirii, pentru a vedea lucrările care s-au realizat. Acestea au constat în:

  • Consolidarea clădirii
  • Finisaje interioare (pardoseli, pereți și tavane, tâmplărie interioară)
  • Finisaje exterioare (izolare fațadă, refacere sistem scurgere ape)
  • Termoizolarea plafoanelor
  • Instalațiile electrice (curenți tari, slabi)
  • Instalații termice interioare
  • Instalații sanitare (alimentarea cu apă și canalizarea)
  • Instalații detectare semnalizare incendii
  • Instalații fixe stingere incendii cu hidranți interiori
  • Instalații ventilare
  • Racordarea la rețeaua de gaz și centrală proprie
  • Montarea panouri solare
  • Acces clădire persoane cu handicap
  • Grupuri sanitare
  • Tâmplărie exterioară

Clădirea recent reabilitată va găzdui Secția Gerontopsihiatrie, cu o capacitate de 50 de paturi, unde vor fi tratați pacienții de vârsta a III-a cu patologie psihiatrică. Aceștia vor beneficia de condiții de cazare deosebite, la standarde europene, iar personalul medical se va bucura de un spațiu prietenos pentru a-și desfășura activitatea.

Lucrările au fost executate de firma de construcții sibiană SC NV CONST SRL, iar valoarea finală a contractului de lucrări, încheiat în 12.11.2020, este de 3.780.622,71 lei (TVA inclus) din care 1.366.551,99 lei (TVA inclus) reprezintă contribuția Consiliului Județean Sibiu, asigurată din bugetul local al județului Sibiu și defalcată astfel: cofinanțarea de 2 %, respectiv 42.266,78 lei (TVA inclus), iar diferența, de 1.324.285,31 lei (TVA inclus), a fost alocată pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile, conform ghidului solicitantului (consolidare clădire, finisaje interioare, tâmplărie interioară, acces secundar, etc).

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în data de 06.04.2021, iar lucrările au fost finalizate în 15.02.2022, constructorul încadrându-se în termenul de execuție.

Beneficiile aduse ca urmare a acestei investiții  vizează creșterea eficienței energetice a Pavilionul IV, prin:

  • Prepararea apei calde din surse regenerabile în proporție de 100% vara (creșterea de la 0 la 32.500 KWh/m2/an);
  • Aport la încălzirea clădirii pe timp de iarnă din surse regenerabile;
  • Reducerea consumului anual de energie primară cu peste 75 % (peste 400 kWh/m2/an)  
  • Reducerea gazelor cu efect de seră cu 64 % (peste 60 echivalent tone de CO2)
  • Clădirea a fost încadrată în clasa energetică A de la clasa E

Primăria Sibiu: Modificăm termenul pentru depunerea declarațiilor de scutire de la plata taxei de salubrizare pentru imobilele nelocuite

0
sibiu recicleaza salubrizare gunoi

Cetățenii care dețin imobile nelocuite nu trebuie să plătească taxă de salubrizare pentru acestea, conform Regulamentului aprobat în 2021. Pentru a beneficia de scutire, proprietarii trebuie însă să depună ANUAL, o declarație în acest sens, împreună cu documente care să ateste că imobilul este nelocuit (confirmarea din partea asociației de proprietari/locatari – în cazul imobilelor ce fac parte din asociații și/sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional – în cazul celorlalte imobile)

Termenul prevăzut în Regulament pentru depunerea acestei declarații este 31 martie a fiecărui an. Până la această dată doar 40% dintre proprietarii care figurau în evidențele Direcției Fiscale ca deținând imobile nelocuite au depus declarația respectivă. Pentru a nu impune automat penalizarea în cazul celor aproximativ 6.000 de imobile pentru care încă nu s-a depus declarație, Primăria Sibiu propune Consiliului Local Sibiu în ședința din această lună modificarea permanentă atermenului de depunere a acestei declarații pentru 30 septembrie. 

Propunerea este motivată pe de o parte de faptul că mulți dintre proprietarii acestor imobile au domiciliul în altă localitate sau chiar în străinătate și este posibil ca informațiile privind această obligație să nu fi ajuns la ei în timp util. Pe de altă parte, termenul de 31 martie se suprapune cu termenul de plată al impozitelor și taxelor locale, cu termenul de depunere a rapoartelor de evaluare pentru clădirile nerezidențiale,precum și cu termenul de depunere a documentelor justificative emise până la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior pentru scutirile sau reducerile noi de la plata impozitului pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport prevăzute de CodulFiscal. Prin urmare, până la respectiva dată proprietarii de imobile au deja termene pentru multe demersuri care țin de taxe și impozite.

Prin același proiect se propune și amânarea primei regularizări a taxei de salubrizare, prin calcularea diferenței între numărul de ridicări incluse în abonamentul standard și numărul de ridicări suplimentare. Prima regularizare era prevăzută pentru anul 2021, cu termen de transmitere către cetățeni a sumelor de plată până în 31 martie 2022. Însă, având în vedere că crearea infrastructurii pentru contorizarea exactă la platformele de blocuri este încă în curs, Direcția Fiscală propune ca prima regularizare să se facă doar pentru 2022, cu termenul de transmitere a deciziilor de impunere să se transmită până în 31.03.2023.

APOLDU DE JOS: Scapă de deșeurile electrice și poți câștiga premii

0

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive vor colecta deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) de la populație în Apoldu de Jos în 24 martie 2022. Oamenii pot scoate echipamentele la porți și pot apela telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17!

Această activitate de mediu se desfășoară de ASI ECO Sibiu alături de Primăria Apoldu de Jos, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.

Comenzile de ridicare se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.

Premii atractive

Locuitorii din Apoldu de Jos care predau deșeuri electrice în 24 martie pot câștiga premii prin tragere la sorți oferite de organizatori. Premiile constau în coasă electrică, șurubelniță electrică, fier de călcat, cafetieră, prăjitor de pâine. Tragerea la sorți a premiilor are loc în 28 martie.

Încep reparațiile pe străzile din Sibiu

0

Odată cu creșterea temperaturilor, șantierele la obiectivele de investiții din oraș s-au redeschis. De luni, 21 martie au început și reparațiile pe străzi.

Pe parcursul sezonului rece, Direcția Tehnică a alcătuit o listă cu defectele apărute în carosabil care necesită intervenții. Peste iarnă s-a intervenit cu reparații temporare, cu mixtură asfaltică “la rece” însă începând din această săptămână vor începe reparațiile definitive, cu asfalt.


Primele comenzi au fost emise deja către constructorul SC Terra Building, firma cu care Primăria Sibiu a încheiat un contract pentru execuția acestui tip de lucrări. Astfel, în următoarele săptămâni, ETAPIZAT, intră în lucru străzile: 

  • Str. Europa Unită – pe această stradă lucrările au început de luni, 21 martie; se va înlocui stratul de uzură pe carosabil și trotuare și se vor amenaja parcări cu grilă înierbată. 
  • Ulterior vor intra în lucru străzile Maramureșului și Cristian, inclusiv sensul giratoriu de la intersecția cu strada Avrig și Calea Poplăcii. Pe acestea va fi înlocuit complet stratul de uzură de pe carosabil. 
  • De asemenea, vor începe și lucrările pe str. M. Kogălniceanu, inclusiv sensurile giratorii de pe traseu. Și în acest caz va fi înlocuit complet stratul de uzură.

Atunci când încep lucrările pe străzile Maramureșului, Cristian și M. Kogălniceanu, Primăria Sibiu va anunța public data. 

Lucrările se vor executa sub trafic, cu închideri pe tronsoane restrânse și vor fi astfel planificate încât să afecteze într-o cât mai mică măsură traficul. În acest sens, așternerea noului strat asfaltic se va face noaptea, când volumul de trafic este mai scăzut. Cu toate acestea, șoferii vor fi rugați să ocolească aceste străzi în perioada desfășurării lucrărilor pentru a evita blocajele în trafic.Pe lângă aceste lucrări de reparații ample, va începe în paralel și repararea defectelor punctuale apărute pe străzi. Pe prima comandă emisă figurează intervenții pe aproximativ 40 de străzi din Sibiu. 

Prin lege, companiile românești vor fi avantajate la licitațiile publice ale statului (CP)

0

Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu transmite următorul comunicat de presă:

„Săptămâna trecută am votat, împreună cu colegii mei, proiectul de lege inițiat de PSD, de susținere a capitalului românesc prin instituirea obligativității „criteriului verde” la licitații, după model european. Proiectul a trecut, astfel, de Camera Deputaților – cameră decizională.

Concret, această lege va da o șansă în plus firmelor românești de a participa cu succes la licitațiile publice ale statului. În evaluarea ofertelor la licitații, vor fi punctate suplimentar companiile capabile să asigure o poluare cât mai mică, folosind un traseu de transport cât mai scurt. Cu alte cuvinte: cu cât ești mai aproape de destinația mărfii pe care o livrezi, cu atât ești mai avantajat!

Acest proiect de lege a fost elaborat în urma întâlnirilor cu reprezentanții mediului de afaceri, care au dat exemplul Germaniei, unde un producător autohton este în mod clar mai avantajat la licitație decât unul român pentru că primește punctajul maxim pentru ”criteriul verde” (poluare redusă).

Așa se va întâmpla și în România! Companiile românești au nevoie de o susținere corectă din partea statului, mai ales în actualul context economic!

Virus extrem de periculos depistat la Cârța și Arpașu de Sus

2

Autoritățile sibiene sunt în alertă după ce au depistat un virus extrem de periculos pe raza localităților Cârța și Arpașu de Sus. Este vorba despre septicemie hemoragică virală (S.H.V.) la păstrăvi.

Septicemia hemoragică la pești este o boală infecțioasă cauzată de agentul patogen viral Piscine novirhabdovirus-în absența unei traduceri în spaniolă-, un microorganism aparținând familieiRhabdoviridaecare poate fi letală pentru gazdele pe care le infectează.

Peștii bolnavi prezintă semne nespecifice de boală care, în special la larve, pot duce la moarte în 100% din cazuri.

Buletinul de analiză emis, ca urmare a recoltării și analizării unor probe salmonide de către Institutul de Diagnostic și Sănătate Animală – Laborator Național de Referință (IDSA-LNR), a avut rezultat pozitiv.

Planul de măsuri aprobat prevede uciderea tuturor salmonidelor existente la nivelul păstrăvăriei în cauză,curățarea și dezinfecția tuturor bazinelor, materialelor, ustensilelor, echipamente de hrănire, îmbrăcăminte de protecție, ambarcațiuni plutitoare, existente la nivelul păstrăvăriilor afectate, dar și tuturor persoanelor și mijloacelor de transport, inclusiv a rezervoarelor și altor echipamente utilizate de operatorul economic și vizitatori.

Se instituie vidul sanitar de minim 6 săptămâni de la finalizarea operațiunilor de dezinfecție, perioadă în care bazinele vor fi golite de apă fiind lăsate pe uscat.

Zonă de protecție în jurul focarului este stabilită pe o raza de 5 km, cuprinzând localitățile Cârța, Nou Român, Arpașu de Jos, Scoreiu și o zonă de supraveghere, cu o raza de 10 km, care include localitățile Colun, Glâmboaca, Fofeldea, Ilimbav, Săsăuș, Arpașu de Sus, Cârțișoara, Sărata, Porumbacu de Josdin județul Sibiu precum și localitățile Ucea și Victoria, din județul Brașov.

Toate exploatațiile piscicole, aparținând persoanelor fizice sau juridice, aflate în interiorul zonelor de restrictive și/sau cu legături epidemiologice cu focarul de boală, vor fi supuse catagrafierii și  testelor de laborator, în direcția depistării S.H.V. (cu predilecție la păstrăvăriile amplasate în  amontele și avalul bazinelor afectate de boala).

Repopularea bazinelor cu salmonide se va efectua după închidere focarului de boală cu păstrăv provenit din zone libere de SHV, iar înainte de introducerea acestora în bazine se vor recolta în cadrul programului propriu de autocontrol oprobă (30 păstrăvi), care va fi expediată la IDSA-LNR, pentru testări  în direcția SHV.

Toate măsurile dispuse prin Planul de măsuri aprobat azi, precum și măsurile dispuse la suspiciune se mențin până la închiderea focarului de boală, conform legislației sanitare veterinare in vigoare.

APĂ CANAL SA Sibiu: Anunţ angajare

0

APĂ CANAL SIBIU  S.A.  angajează pentru :

                 CENTRU EXPLOATARE PĂUCA

   SEF CENTRU – 1 post

–          studii medii/postliceale de specialitate în domeniul tehnic /electrotehnic/electromecanic/electric

–          experiență profesională intr-un post similar constituie avantaj

–          cunostinte de operare PC

                –     abilitati de a lucra/coordona echipa 

                –     permis conducere categ.B

Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.ro sau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6,  Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie  diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 24.03.2022. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916(int.117 sau 166).

MEDIAŞ: Obligativitatea declarării persoanelor străine

0

Având în vedere actualul context internațional privitor la persoanele refugiate din Ucraina, reamintim faptul că legislația română în vigoare conține anumite prevederi, a căror obligativitate trebuie respectată – se arată într-un comunicat de presă al Primăriei Mediaş.

Astfel, potrivit articolului 12 al OUG 194/2002, privind regimul străinilor în România, străinul intrat legal pe teritoriul României, precum și persoana care îl găzduiește, au obligativitatea să anunțe organul de poliție competent teritorial, în termen de 3 zile de la data intrării, respectiv a găzduirii. În situația în care străinul este cazat într-o unitate hotelieră, administrația acesteia are obligația de a comunica datele organului de poliție competent. Prin urmare, îi îndemnăm pe toți medieșenii care se află în această situație să se adreseze Poliției Municipale Mediaș.

Pentru operativitatea acestei activități, persoanele fizice și juridice pot anunța prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 sau prin adresa de mail cop@sb.politiaromana.ro, despre cazarea acestor persoane, numărul persoanelor din fiecare locație, perioada de cazare/găzduire, locul de proveniență, precum și intenția de a pleca spre altă locație.

TEATRU: People Power Partnership, prezent la două importante evenimente europene

0

Proiectul People Power Partnership (PPP), derulat de Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu în calitate de partener, participă în luna martie la două manifestări importante legate de evoluția tinerilor și de implicarea lor în viața artistică și socială. Pe lângă aceste evenimente, echipa artistică prezintă și ultimul spectacol de mici dimensiuni creat în cadrul proiectului cu partenerii din Marea Britanie, Magna Vitae din Grimsby.

„Impactul restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19 asupra activităților educaționale, culturale, de tineret și sportive ale copiilor și tinerilor din UE. Impresii și propuneri de acțiune bazate pe sondaje și experiențe ale proiectului People Power Partnership cu tineri din 11 țări europene” a fost tema unei prezentări susținute de Matthias Rettner, reprezentantul Aktionstheater Pan.OPTIKUM din Freiburg, lider de proiect în cadrul PPP.

Echipa PPP a realizat inclusiv cercetări și sondaje proprii în rândul participanților la proiect, care au indicat faptul că mulți tineri s-au confruntat cu sentimente de frustrare, descurajare și apatie, au experimentat depresie, anxietate, au avut senzația unor oportunități ratate în viață și educație, dar și neîncredere în factorii de decizie politică.

Pentru a contracara aceste efecte negative provocate de pandemie, People Power Partnership susține nevoia promovării unor întâlniri directe între tineri, dezvoltarea unor oportunități de schimburi de experiență între aceștia, promovarea burselor pentru tinerii din țări cu un PIB scăzut, facilitarea accesului la aplicațiile pentru schimburile internaționale și pentru lucrătorii independenți individuali, îmbunătățirea și extinderea programului Erasmus+, îmbunătățirea promovării programelor UE pentru a ajunge la grupul țintă – tinerii.

Chiar și în timpul pandemiei, în proiectul PPP, toate audițiile, atelierele și spectacolele susținute mai ales în aer liber, inclusiv în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, ediția din 2021, au avut loc fizic, fapt care a fost apreciat de tineri.

Tinerii și viitorul Europei

Evenimentul cu tema „Participație prin creativitate: cum modelează tinerii viitorul Europei prin participarea culturală”, va avea loc joi, 31 martie 2022, de la ora 18:00, la Reprezentanța landului federal Baden-Württemberg la Uniunea Europeană, în Bruxelles.

Prin intermediul PPP, Freiburg Aktionstheater PAN.OPTIKUM, alături de partenerii din proiect, reunește tineri din 11 țări europene într-un proiect cultural participativ. Tinerii reușesc, astfel, să creeze și să determine evoluția propriului viitor, inclusiv pe cel al Europei. Organizatorii evenimentului declară că „Artele spectacolului oferă un spațiu în care tinerii cu viziuni diferite se întâlnesc și intră în dialog pe tema provocărilor personale și sociale. Ei sunt încurajați să participe activ și creativ la modelarea felului în care trăim împreună. În căutarea răspunsurilor la aceste provocări, arta poate juca un rol important, deoarece dă naștere unui nou spațiu și unor noi viziuni cu mai multe perspective. Accentul se va pune pe întrebări fundamentale precum: Ce valori avem? Cum poate fi facilitată înțelegerea reciprocă într-o societate diversă? Cât de rezistentă este democrația noastră, la ce provocări poate rezista, cine o subminează? Care este baza toleranței în Europa?”.

Toate aceste teme vor fi discutate cu reprezentanți ai instituțiilor europene, politicieni de stat din Baden-Württemberg și reprezentanți ai scenei culturale.

Ultima producție de mici dimensiuni din proiectul PPP a avut premiera în Marea Britanie, în 19 martie 2022, în cadrul Grimsby Creates Noise Festival, după ce calendarul evenimentului fusese amânat din cauza restricțiilor impuse de pandemie. Spectacolul a putut fi urmărit live pe Facebook, pe pagina People Power Partnership – Magna Vitae, iar link-ul este încă activ. În cadrul acestui spectacol a fost implicat și un tânăr dansator din Sibiu, Florian Gavarici, care este parte din grupul de opt dansatori reprezentanți ai TNRS în cadrul proiectului. El a fost implicat și în spectacolul Mirror Images în cadrul FITS 2021, dar și în producția de mici dimensiuni din Lisabona, prezentată în cadrul Festivalului Felizmente Ha Lugar. Participarea lui la rezidența din perioada 7-18 martie a fost posibilă cu ajutorul partenerilor care au găzduit spectacolul, dar și prin susținerea liderilor de proiect.

Partenerii proiectului din Marea Britanie, Fundația Magna Vitae, au făcut toate demersurile pentru a continua participarea în PPP chiar și după Brexit, demonstrând alături de liderii de proiect, Aktionstheater PanOptikum, că arta și cultura nu au granițe.

Despre People Power Partnership

„People Power Partnership” este un proiect de teatru participativ, destinat spațiului public, care facilitează întâlniri reale și durabile între tineri, într-un context artistic. Pe parcursul proiectului, 104 tineri (cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani), provenind din orașele partenere, dezvoltă 13 producții independente, dar și un spectacol final, de mari dimensiuni, ce va fi prezentat în turneu prin cele 13 orașe partenere, în cadrul unor festivaluri internaționale de prestigiu. „People Power Partnership” se va derula până pe 14 octombrie 2024. În prima fază a proiectului, în fiecare dintre cele 13 orașe-gazdă stabilite de comun acord între parteneri, s-au reunit și au lucrat împreună timp de două săptămâni câte două grupuri alcătuite din opt participanți fiecare, provenind din orașe diferite și care au fost selectați, în prealabil, în urma participării la un atelier. Producțiile rezultate au fost prezentate într-un spațiu public, constituind parte integrantă a unui festival de artele spectacolului. Textele ce au stat la baza acestor spectacole au abordat teme sociale relevante și de actualitate. Prin intermediul acestui proces, tinerii participanți devin ei înșiși autori, contribuind la conceperea spectacolului prin propunerea unor subiecte inspirate din viața lor de zi cu zi: provocările societății în care trăiesc, globalizarea, amenințările pentru mediul înconjurător etc. O formă de exprimare apreciată de tânăra generație, hip-hop-ul, ca tip de cultură urbană, servește atât ca generator de mișcare fizică, cât și ca suport muzical. Întregul demers este susținut de către o echipă de creație.


În a doua etapă a proiectului, participanții contribuie la realizarea producției principale, în grupuri de opt persoane din câte patru orașe partenere, care se bazează pe primele 13 producții realizate în prima etapă. După premiera mondială din Freiburg, producția finală va fi prezentată în cadrul festivalurilor asociate, în diferite componențe ale grupurilor. Pe toată durata desfășurării proiectului, partenerii susțin schimburile culturale dintre participanți prin perioade de activitate intensă și evaluare sistematică a strategiilor concrete de dezvoltare a publicului, demers gestionat de către Universitatea de Științele Educației din Freiburg, prin evaluare de specialitate și publicare a rezultatelor obținute.

Partenerii proiectului sunt: Aktionstheatre PAN.OPTIKUM, Freiburg (DEU); Teaterforeningen for Helsingør Kommune // PASSAGE Festival (DNK); “Radu Stanca” National Theatre in Sibiu // FITS (ROU); Varazdin Tourist Board (HRV); Menu Fabrikas in Vilnius & Alytaus miesto teatras in Alytus (LTU); Foundation INITIUM, Riga (LVA); Bitò Produccions in Girona // Temporada Alta (ESP); Município de Loulé (PRT); Camara Municipal de Lisboa, (PRT); Magna Vitae, Lincolnshire (UK); SE.S.TA – Centre for Choreographic Development, Prague (CZE); Fondazione Via Maestra in Venaria (ITA); University of Education Freiburg (DEU).

Medicii veterinari: Recomandări pentru perioada Postului premargător Sărbătorilor de Paşte

0
dsc scaled

În perioada Postului premergător Sărbătorilor de Paşte, populaţia care respectă această tradiţie creştină, solicită pentru consum produse alimentare specifice, respectiv, produse de morărit şi panificaţie, soia, fasole, mazăre, alte sortimente de legume, fructe, verdețuri proaspete, produse de patiserie şi zaharoase, alimente conservate, ciuperci, produse naturiste, solicitare care determină operatorii din domeniul alimentar să pună pe piaţă cantităţi mai mari de astfel de alimente decât în mod obişnuit.

Având în vedere volumul mare de produse alimentare din aceste sortimente. care se regăsesc la procesare sau în distribuţie pe piaţa de consum, există riscul ca pe parcursul lanţului alimentar să fie supuse contaminării cu microorganisme sau prin substanţe chimice (contaminanţi naturali care sunt introduşi accidental sau prin tratarea inadecvată a alimentelor) respectiv prin :

  • contaminare biologică – bacterii, fungii, viruşi sau paraziţi,
  • contaminanţi chimici – care includ substanţe chimice provenite din mediu,conaminanţi, metale grele sau alte reziduuri.

Din acest motiv este absolut necesar ca siguranţa produselor alimentare să poată fi obţinută şi controlată prin metode care să asigure identificarea şi înlăturarea pericolelor potenţiale de contaminare, înainte de consumul produsului finit.

Legislaţia şi regulile din domeniul siguranţei alimentelor pe întregul lanţul alimentar, obligă operatorii din acest domeniu de activitate, să garanteze că alimentele sunt sigure pentru consumatorul final şi nu prezintă risc pentru sănătatea populaţiei.

În aceiaşi măsură pentru prevenirea apariţiei unui discomfort alimentar, sau toxiinfecţii alimentare sunt responsabilizaţi, în contextul normelor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor şi consumatorii de alimente specifice aceastei perioade, cu respectarea unor recomandări care se referă la:

  • achiziţionarea alimentelor de origine non-animală specifice postului numai din spaţii sau unităţi înregistrate sanitar veterinar, care garantează, prin examen de specialitate, calitatea şi salubritatea acestora, evitând comerţul ”stradal”
  • citirea cu atenţie a instrucţiunilor de pe etichetele produselor alimentare, ambalate, care în mod obligatoriu trebuie să conţină informaţii privind elementele componente, modul de păstrare, preparare corectă şi termenul de valabilitate;
  • păstrarea corectă a alimentelor pentru a evita deprecierea calitativă,în frigider, în spaţii uscate la temperaturi optime, după caz;
  • evitarea manipulării alimentelor de către persoane care prezintă leziuni la nivelul degetelor de la mâini;
  • păstrarea în condiţii de maximă igienă a tuturor suprafeţelor destinate preparării alimentelor (mese, blaturi,veselă, etc);
  • folosirea la prepararea alimentelor numai a apei potabile;
  • spălarea atentă a fructelor, a zarzavaturilor şi verdeţurilor folosite în reţetele culinare sau când acestea se consumă crude;
  • asigurarea condiţiilor de protecţie necesare evitării oricărui contact între alimentele destinate consumului şi insecte, rozătoare, sau alte animale;
  • gestionarea corectă a resturilor menajere;

Cu referire la aprovizionarea cu peşte sau produse din peşte, alimente care se pot consuma în anumite zile din perioada Postului premesgător Sărbătorilor Paște, atenţionăm ca populaţia să cunoască următoarele:

Peştele se comercializează în stare vie, refrigerată, congelată, sărată, uscată, afumată, marinată, conservată etc.

Comercializarea acestuia este admisă numai în unităţi specializate, sau secţii ale magazinelor alimentare înregistrate sanitar veterinar.

Nu cumpăraţi peşte, dacă are ochii tulburi sau urechile dezlipite de branhii, dacă are un miros specific neplăcut, iar la apăsare degetul intră cu uşurinţă în carne lăsînd urme care nu mai revin la normal.

Nu cumpăraţi peşte refrigerat cu leziuni mecanice, cu consistenţă slab compactă, cu miros de fermentare în branhii, cu prezenţa stratului exterior mucilaginos (cleios).

  Nu cumpăraţi peşte congelat cu prospeţime îndoielnică, cu miros de rînced, cu nuanţă gălbuie a pielii şi a stratului de grăsime, precum şi cu gust amar.

Nu cumpăraţi conserve fără etichete, în cutii ruginite, cutii deformate, bombate şi cu ermeticitatea deteriorată.  

Sortimentele de peşte sunt însoţite obligatoriu de certificat de confirmitate privind calitatea, originea acestuia şi valabilitatea, eliberat sub responsabilitatea operatorului economic furnizor.

În situaţia în care consumatorii constantă necomformităţi privind calitatea produselor alimentare achiziţionate se recomandă solicitarea medicilor veterinari arondaţi, sau specialiştii în domeniu din cadrul D.S.V.S.A. judeţeană, pentru a se intervenii operativ şi eficient.

Dr. Ioan Viorel Pențea – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu

Biserica cetate din Saroş pe Târnave va fi reabilitată

0

Bisericile fortificate din județul Sibiu sunt salvate rând pe rând de la degradare și vor deveni în maxim doi ani puncte importante de atracție pentru turiști. După startul lucrărilor de reabilitare de la Șeica Mică, Biserica Evanghelică din Șaroș pe Târnave intră și ea într-o nouă etapă a existenței sale. Încep lucrările de reparații și conservare a monumentului, în cadrul unui proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 în valoare totală de 1,339 milioane lei.

Parohia Evanghelică C.A Șaroș pe Târnave a anunțat, într-o conferință de presă, startul lucrărilor în cadrul Proiectului „Lucrări de reparații, connservare și introducere în circuitul turistic la Ansamblul Bisericii Evanghelice Fortificate Șaroș pe Târnave“, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de cca 1,339 milioane lei (suma reprezentând valoarea totală a proiectului conform contractului), din care cca 1,218 milioane lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

„Proiectul prevede digitizarea obiectivului de patrimoniu, ceea ce înseamnă scanarea cu aparatură de mare rezoluție, atât la exterior, cât și la interior, după finalizarea lucrărilor. România și-a luat angajamentul față de UE că o să digitizeze o pondere însemnată din patrimoniul nostru. Ca urmare, după ce o să fie digitizat, o să fie urcat pe o pagină, fie a Consistoriului, fie a Parohiei, în așa fel încât să fie vizitată clădirea, virtual, de la distanță de oricine are acces la internet. A fost întocmit și un plan de marketing, cu o serie de acțiuni culturale, care să atragă lumea aici. Proiectul o să contribuie la creșterea atractivității turistice în Șaroș pe Târnave și implicit a orașului Dumbrăveni“, a declarat Valentin Păun, managerul de proiect.

„Ne bucură faptul că s-a obținut finanțare, îi felicit pe cei care au muncit. După cum știți, și noi încercăm să sprijinim. Am amenajat parcul din fața cetății, dar avem și o serie întreagă de lucrări în Șaroș, între care lucrări la grădiniță, vechea școală săsească am transformat-o într-un cabinet medical pentru cei cca 2000 de locuitori, vom reabilita școala, anul acesta începem lucrări pentru rețeaua de apă și canalizare. În clădirea vechii școli vrem să facem și un minimuzeu, care să cuprindă o zonă a sașilor și una a noastră, a românilor. Ne gândim să facem și o parcare lângă biserică așa că, ceea ce prevede proiectul cu ceea ce putem face noi, ca Primărie, se completează în mod fericit.“, a transmis Emil Dârloșan, primarul orașului Dumbrăveni.

„Mă bucur foarte mult că avansăm și cu acest proiect. Șaroșul este un pic privilegiat, datorită locației în care se află, în ceea ce privește turismul. Mă bucur de deschiderea Primăriei pentru colaborare în mai multe direcții, nu doar pentru monument, ci și pentru viața care este aici. Este o șansă, cred, mai ales că aceste cetăți au fost construite de locuitori și cum aceștia nu mai sunt acum, noi putem să le păstrăm prin proiecte. Vreau să mulțumesc tuturor celor implicați, pentru că proiectele sunt complexe. Nu e o muncă ușoară, ea implică multă responsabilitate“, a arătat preotul Ulf Ziegler, din cadrul Consistoriului Districtual Evanghelic C.A. Mediaş.

Prin această investiție se urmărește creșterea atractivității turistice a zonei prin punerea în valoare și utilizarea durabilă a obiectivului de patrimoniu Ansamblul Bisericii Fortificate Șaroș pe Târnave și introducerea acestuia în circuitul real și virtual. Obiectivele specifice ale proiectului vizează, pe de o parte, lucrări de reabilitare a ansamblului bisericii iar, pe de altă parte, digitizarea obiectivului de patrimoniu, precum și întocmirea și operaționalizarea unui plan de marketing cu acțiuni socio-culturale care să consacre obiectivul de patrimoniu în calitate de centru de atracție turistică și să conducă la creșterea numărului de vizitatori, de la 395, în prezent, la 595 de vizitatori, anual.

Construcția s-a finalizat în anul 1422, primind hramul Sf. Elena și Sf. Nicolae. În 1483 au început lucrările la zidul împrejmuitor al bisericii, care este întărit cu cinci turnuri de apărare. La începutul sec. XVI se construiește turnul bisericii, iar în secolul următor se montează ceasul. În anul 1605, satul este atacat, jefuit și ars până la temelii în luptele împotriva rebelului Ștefan Bocskai. Până la 1690 satul suferă cumplit de pe urma războaielor care decimează populația redusă la doar 5 familii. În 1772 încep lucrări de renovare ale lăcașului de cult ruinat: se reconstruiește plafonul, iar maestrul Johan Folbart din Sighișoara montează altarul baroc în corul bisericii în 1774. Un incendiu devastator cuprinde satul în 1776 și mistuie 60 de case, avariind și acoperișurile turnurilor de apărare. Acestea vor fi refăcute în anii următori. În 1808 turnul bisericii este înălțat cu încă un etaj și primește forma actuală. Apoi maeștrii Friedrich și Wilhelm Maetz din Biertan construiesc orga. În 1966 un fulger distruge complet acoperișul, iar ceasurile și instalația electrică sunt aruncate din pereți. În cursul aceluiași an se efectuează toate reparațiile necesare.

Proiectul are ca scop, în afara restaurării și a consolidării, punerea în valoare a monumentului. Toate intervențiile prevăzute vor fi în spiritul regulilor restaurării și conservării monumentelor istorice.

Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.

Poliţia serbează 200 de ani cu 3 zile de evenimente la Sibiu

0
Politia

După 2 ani încărcați de restricții și provocări, personale și profesionale, 2 ani în care Ziua Poliției a fost sărbătorită cu porțile închise, anul acesta poliţiştii se revanșează și declară perioada 24 – 26 martie drept Ziua (Zilele) Poliției Române.

Toţi sibienii, cu mic cu mare, sunt invitaţi în zilele de 24 și 25 martie, în intervalul orar 11:00 – 14:00, în Piața Habermann din municipiul Sibiu. Aici polițiștii sibieni îi vor aștepta cu standuri expoziţionale cu tehnică folosită în activitatea de poliţie, un atelier al polițiștilor Serviciului Acțiuni Speciale cu poligon de tragere cu arme speciale pentru airsoft, demonstrații de dresaj canin și ateliere de educație rutieră, inclusiv laboratorul mobil de educație rutieră, precum și un laborator criminalistic mobil de ultimă generaţie folosit pentru realizarea unei cercetări eficiente la locul comiterii unei infracţiuni.

Copiii vor putea recapitula și pune în practică principalele reguli referitoare la circulația pietonilor cu ajutorul unei intersecții amenajate pentru aceștia la scara redusă, iar cei mai mari își vor putea verifica abilitățile necesare pentru utilizarea bicicletei și trotinetei electrice și vor aprofunda punând în practică în cadrul unui poligon regulile referitoare la circulația acestor vehicule.

Mult îndrăgiții câini polițiști vor fi și ei prezenți. Astfel că, echipe canine formate din polițist conductor și câine de serviciu din cadru Centrului Chinologic „Dr. Aurel Greblea” Sibiu vor realiza diferite exerciții de disciplină, precum și demonstrații de prindere și imobilizare a infractorilor sau de apărare împotriva unui atac.

Sâmbătă, 26 martie a.c., începând cu ora 10:00, poliţiştii vă invită la un tur cu bicicleta, cu plecare din fața sediului Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu, pe traseul Sibiu – Poplaca – Cisnădioara – Cisnădie – Sadu – Tălmaciu, al cărui scop este reprezentat de conștientizarea participanților la trafic asupra prezenței bicicliștilor, cât și de promovare a sportului în aer liber.

Tot sâmbătă, în intervalul orar 11:00 – 13:00, pe str. Fânului din orașul Tălmaciu (Piața Tălmaciu), polițiștii sibieni vor desfășura activități similare celor din Piața Habermann.

Invitația la aceste evenimente este deschisă tuturor, adulți și copii, polițiștii fiind pregătiți cu activități, sfaturi si recomandări preventive adaptate în funcție de categoria de vârstă sau domeniul de interes.

PĂUCA: Scapă de deșeurile electrice și poți câștiga premii

0

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Eco Sibiu și Eco Positive vor colecta deșeuri de echipamente electrice și electronice (DEEE) de la populație în Păuca în 24 martie 2022. Oamenii pot scoate echipamentele la porți și pot apela telefon 0800.444.800 (număr gratuit) sau la 0755 406 406 între orele 9-17!

Această activitate de mediu se desfășoară de ASI ECO Sibiu alături de Primăria Păuca, Eco Positive și RoEcollect, operator partener de colectare și promotor al reciclării deșeurilor electrice în județul nostru.

Comenzile de ridicare se pot face și on-line prin formularele disponibile pe www.colecteaza.ro. Persoanelor juridice li se oferă documentele necesare de casare.

Premii atractive

Locuitorii din Păuca care predau deșeuri electrice în 24 martie pot câștiga premii prin tragere la sorți oferite de organizatori. Premiile constau în coasă electrică, șurubelniță electrică, fier de călcat, cafetieră, prăjitor de pâine. Tragerea la sorți a premiilor are loc în 28 martie.

FOTO: Curățenia de primăvară în spațiile publice din Sibiu

0

Odată cu încălzirea vremii, Primăria Sibiu prin Serviciul Management Salubrizare și Protecția Mediului și prin Serviciul Parcuri și Zone Verzi, începe de luni, 21 martie, curățenia de primăvară în spațiile publice din oraș.

Astfel, în perioada 21 martie – 15 aprilie, pe străzile din Sibiu se vor efectua următoarele tipuri de activități:

• Curățarea rigolelor pentru îndepărtarea depunerilor acumulate în sezonul rece ca urmare a acțiunilor de deszăpezire. 

• Măturarea și spălarea mecanizată a străzilor. Precizăm că în perioada rece, în contextul temperaturilor scăzute, spălarea străzilor nu s-a putut realiza din punct de vedere tehnic.

• Măturarea manuală a zonelor în care nu este posibil accesul cu utilaje (ex: parcări, alei de acces, ec.)

Acțiunile vor fi realizate prin intermediul operatorului de salubrizare care va utiliza nouă utilaje pentru măturat și spălatși trei echipe cu un total de 45 de lucrători pentru operațiunile manuale. Acestea se vor realiza etapizat, pe zone, iar în ariileaglomerate, în care locurile de parcare sunt ocupate de regulă, se vor distribui fluturași pentru informarea cetățenilor, iar Poliția Locală va acorda sprijin și va proceda la închiderea temporară a unor locuri de parcare și chiar la mutarea mașinilor parcate. Primăria Sibiu va anunța în timp util atât prin intermediul mass media, cât și prin canalele proprii (sibiu.ro și pagina de Facebook Primăria Municipiului Sibiu)parcările și străzile care necesită închidere pentru salubrizare. 

Curățenie generală se face și în parcuri și zonele verzi. Echipele Serviciului public de specialitate au început deja lucrările care vor continua și în perioada următoare: 

➢ Arborii sunt curățați de crengile uscate și sunt toaletați

➢ Gardul viu va fi tuns și curățat de părțile uscate, urmând să se facă și completări acolo unde este degradat.

➢ Pământul din jurul tufelor de trandafiri care a protejat tulpina inferioară a acestora în sezonul rece a fost îndepărtat. Tufele au fost toaletate, iar în jurul lor a fost așternută scoarță pentru a împiedica dezvoltarea buruienilor 

➢ S-a început și completarea sensurilor giratorii cu plante, iar în vazele decorative amplasate în unele dintre zone verzi urmează să fie plantate flori.

Camera de Comerţ Sibiu merge mai departe

1
Octavian Isaila e

Dincolo de scandalul din justiţie cu implicaţii mediatice din ultimele luni, Camera de Comerţ Sibiu continuă activitatea. Chiar mai mult, a intrat într-un amplu proces de „curăţenie” şi reorganizare pentru o mai mare eficienţă. Octavian Isăilă (foto), preşedintele interimar al Camerei, are de două luni şi atribuţiile directorului general. Acesta ne-a dezvăluit în exclusivitate procesul demarat de el de eficientizare a activităţii Camerei de Comerţ Sibiu.

Persoanele implicate în scandal, nu sunt Camera de Comerţ

Isăilă a ţinut să pecizeze din start că tot scandalul mediatic din jurul fostului preşedinte al Camerei şi directorului general afectează imaginea Camerei. Dar, până la urmă, este vorba de suspiciuni şi până la pronunţarea instanţelor nu este cazul să se mai atace imaginea Camerei ca instituţie privată, creată pe o lege specială. Interesul său, la conducerea Camerei de Comerţ Sibiu este ca activitatea să continue, mai eficient. Iar deciziile pe care le ia Consiliul Director al Camerei, el le implemenetează.

Principalul scop al Camerei, în acest moment, este de a recupera banii datoraţi de terţi. Dacă acest lucru se poate realiza pe cale amiabilă, cu atât mai bine, ne-a spus Isăilă. Iar dacă nu, instanţele de judecată vor decide.

Curg ofertele comerciale internaţionale la Cameră

Isăilă a subliniat că de la venirea sa a reluat legătura cu structura naţională a Camerei de Comerţ. Şi deja sunt foarte multe cereri primite de la consilieri economici ai ambasadelor şi nu numai pentru oportunităţi de afaceri în judeţul Sibiu. Camera din Sibiu participă la multe evenimente locale, naţionale şi europene. Scopul principal fiind acum de dezvoltare de noi oportunităţi de afaceri pentru membrii Camerei.

Referitor la subiectul membri, Isăilă a precizat că sunt 220 de membri activi. Iar recentele excluderi a unor membri pentru neplata cotizaţiei de mult timp nu afectează activitatea Camerei. Din contră. Camera de Comerţ Sibiu arată deschidere spre firmele interesate să devină membri şi să fie sprijinite de activitatea Camerei. „Există un interes tot mai mare pe partea economică pentru Sibiu. Tot mai multe oportunităţi de afaceri pentru membrii Camerei apar” a declarat Isăilă.

„Curăţenie” pentru eficienţă

Isăilă a insistat pe capitolul curăţenie. De la clarificarea situaţiei cotizaţiilor la dotarea cu sistem IT integrat. De asemenea, Camera a trebuit să se relocheze în etajul 2 al clădirii. „Clădirile Camerei, de aici din centru, au fost vândute în anul 2019. Am avut o perioadă de graţie de la proprietar şi acum avem contract de închiriere pe acest etaj (doi, n. red.)” a spus Isăilă. El se gândeşte însă şi la oportunitatea unui nou sediu pentru Camera de Comerţ.

Procesul de mutare a arhivei şi a birourilor se apropie de final. Acum se lucrează la un sistem integrat IT şi la eficientizarea costurilor locaţiei cu furnizorii.

Firmele româneşti de producţie devin o prioritate

„Ținta noastră este să sprijinim companiile românești de producție din judeţul Sibiu” a anunţat Octavian Isăilă, preşedintele interimar al Camerei de Comerţ Sibiu. Conducerea Camerei pregăteşte un pachet special de acţiuni pentru a sprijini aceste firme din judeţul Sibiu în relaţiile comerciale cu firme din alte ţări.

Sibianul dat dispărut zilele trecute, găsit decedat pe Dealul Gușteriței

0

Sibianul PRODEA EMIL, în vârstă de 65 de ani, ce a fost dat acum câteva zile dispărut de către familie, a fost găsit în autoturism, în extravilanul municipiului Sibiu, în zona Dealul Gușteriței.

Acesta era decedat iar la examinarea externă a persoanei, efectuată de către medicul legist din cadrul Serviciului de Medicină Legală Sibiu, nu s-au constatat urme de violență. Trupul bărbatului a fost transportat la S.M.L. Sibiu în vederea efectuării necropsiei și stabilirii cauzei decesului.

Să plantăm, la Școala Gimnazială Nocrich, Hosman, județul Sibiu și în întreaga lume!

0

Școala Gimnazială Nocrich, județul Sibiu, Director prof. Stoica Ionela – Luiza, Director adj. Prof. Gligan Remus – Aurel, alături de I.S.J. Sibiu, Asociația Creștin Umanitară Touching Lives for Jesus Ministry, Asociația Elijah, Patrula de Reciclare, Adi Eco ESTI Tu, Sibiu, Primăria comunei Nocrich, Sociatatea de Geografie „Gheorghe Năstase” din Republica Moldova, Esri România, Poliția Nocrich, C.J.R.A.E Sibiu și mai multe școli țară, vor desfățura activități ecologice, de informare, acțiuni de plantare de pomi în diverse zone din arealul lor, în curtea școlii, pentru a fi alături de acest proiect de mediu, a declarat prof. coordonator Toader Alemănuța

Sub sloganul „Să plantăm în întreaga lume!”, proiectul va avea patru mari etape, dintre care prima va avea loc, în 21 martie 2022.

Motto: Un om, un pom!

Participanții vor desfășura diferite activități pe teme ecologice: expoziții cu lucrări de de protecția mediului, flash mob-uri, conferințe și comunicate de presă.

„Universitatea Internațională de Internship oferă educație de calitate, accesibilă și bazată pe competențe, împreună cu oportunități de stagiu pentru studenții din întreaga lume prin Platforma MOOC, pentru a dezvolta o educație modernă, flexibilă. Credem în puterea mobilizării civice! Credem în puterea exemplului!

Ne bucurăm de diversitatea, impactul și complexitatea inițiativelor pe care le luăm împreună! De aceea nu puteam lipsi nici din acest proiect ecologic, de mobilizare în masă pentru natura noastră și mediul în care trăim.

Vom planta în curtea școlii, în pădure sau chiar în curtea casei, pentru că fiecare pom contează, iar la finalul proiectului vom face o hartă virtuală pentru a putea vedea ce am reușit să facem împreună, în cele peste 200 de țări participante”, a declarat prof. Ermina Oprican, country director IIU România. 

Universitatea Internațională de Internship lansează Proiectul SDG „Să plantăm în întreaga lume”.

International Internship University, prima universitate virtuală din lume, a lansat la începutul lunii martie un proiect care reunește oameni, organizații, instituții și școli din întreaga lume. Prima etapă a proiectului va avea loc în 21 martie, ziua în care participanți din peste 200 de țări vor avea acțiuni de plantare, fiind o singură voce. Școli din mai multe orașe din România, printre care și Sibiu, s-au alăturat acțiunii internaționale de responsabilizare.

„Exploatarea irațională a pădurilor, exploatarea forestieră necontrolată, ilegală, dezvoltarea economică haotică, afectează din ce în ce mai mult suprafața forestieră, ariile protejate, chiar și zonele verzi ale așezărilor umane. Au început să se vadă rezultatele: crește numărul inundațiilor, alunecările de teren, seceta se intensifică, mai ales în anumite zone, aerul orașelor devine mai greu de respirat. Prin extinderea pe suprafețe mari, inclusiv în zonele urbane, plantarea ar putea atenua în mod semnificativ efectele defrișărilor iraționale și ale distrugerii zonelor verzi”, a explicat Peeyush Panndit, Co-Founder IIU.

Potrivit acestuia, obiectivele proiectului sunt: creșterea gradului de conștientizare a rolului major pe care ar trebui să-l joace societatea în protejarea și recrearea mediului AICI, ACUM, AZI, prin plantarea de copaci; promovarea către publicul larg a activităților de voluntariat pentru protecția mediului și implicarea noastră ca oameni responsabili, companii, asociații, instituții ale statului în această mișcare; educarea tinerei generații în spiritul protecției mediului, prin implicarea sa activă în acest program.

Astfel vom reduce absenteizmul la ore, abandonul școlar, bulliying-ul! 

Haide-ți și voi! 

Păstrăm Planeta VIE!

Doi ucraineni din Harkov au devenit voluntari pentru semenii lor, care ajung la Sibiu

0

Anton şi Dima, doi bărbaţi ucraineni din Harkov, au ajuns cu familiile lor la Sibiu, unde au ales să devină voluntari, alături de mulţi alţi sibieni, pentru cei care fug din calea războiului.

Cei doi bărbaţi din Harkov au reuşit să treacă graniţa datorită copiilor lor. Fiecare are câte trei copii şi vameşii i-au lăsat să plece din Ucraina alături de familiile lor. Anton are două fete şi un băiat, iar Dima are trei fete.

I-am întâlnit pe cei doi refugiaţi la Zacaria, un depozit din municipiul Sibiu, unde oricine poate face donaţii şi produsele sunt puse la dispoziţia ucrainenilor. Anton şi Dima au aflat de acest loc şi au venit cu familiile lor să ia alimente şi haine. Impresionaţi de câţi sibieni au ales să ajute ca voluntari, Anton şi Dima s-au întors aici şi s-au oferit să dea şi ei o mână de ajutor semenilor lor.

https://www.youtube.com/embed/P3XUVr-yCiM

Chiar în dimineaţa în care Anton a venit să ajute ca voluntar, a aflat că i-a fost distrusă casa din Harkov. Cineva a filmat în cartierul său şi i-a trimis pe telefon imaginile care i-au confirmat temerea. Casa lui era lângă un cinematograf din oraş. Tot ce mai speră Anton este ca bombardamentele să nu distrugă şi clădirea în care este tipografia sa.

Dima avea în Harkov o firmă care se ocupa de comercializarea pieselor de schimb pentru maşini.

„Vrem să ne întoarcem acasă, să ne reluăm activităţile normale. Noi cunoşteam România şi românii, dar nu ne aşteptam la primirea aceasta şi ne place că oamenii s-au unit, că s-a întâmplat această minune, în care lumea ajută. Oamenii încearcă orice numai să ne ajute, să ne fie bine nouă”, a declarat pentru AGERPRES Anton.

Anton şi Dima nu au făcut voluntariat niciodată. Mama lui Dima a fost voluntar în Donbas.

Cea mai mare bucurie a lui Dima este că una dintre fetiţele sale şi-a serbat ziua de naştere zilele acestea, la Sibiu, în linişte, fără să mai audă sunetul sirenelor şi bombardamentele. A avut şi tort de ziua ei.

Cei doi ucraineni din Harkov le transmit celor de acasă, din Ucraina, să aibă putere să reziste. Tot ce speră este să fie pace. Până atunci, au ales să facă voluntariat alături de români, pentru a-i ajuta pe semenii lor refugiați, care ajung la Sibiu.

Sursa INFO: Agerpres.ro

EDITORIAL: Camera de Comerţ a nimănui

3
calin blaga
calin blaga

De câteva luni de zile, „buba” de la Camera de Comerţ Sibiu a explodat în public. Asta după ce anul trecut, fostul preşedinte Gheorghe Aldea s-a supărat pe directorul de atunci, Eugen Iordănescu. Cei doi păreau, ani de zile, fraţi de cruce la Camera de Comerţ Sibiu. Apoi s-a rupt „lanţul de iubire”. Şi Aldea a început războiul, inclusiv prin justiţie. Iar Iordănescu nu se lasă mai prejos.

Departe de mine vreo simpatie pentru cei doi. Ştiu fiecare ce hram poartă şi cum au făcut avere în Sibiu. Dar cum scandalul a ajuns în instanţă şi subiectul nu se „linişteşte”, devine tot mai interesant de urmărit. Totuşi, să nu uităm, că această Cameră de Comerţ Sibiu este o entitate privată, făcută de unele firme. Aceste firme aderă la Cameră, plătesc cotizaţii şi prin intermediul ei au unele beneficii. La Sibiu pot exista un număr nelimiat de Camere de Comerţ. Există şi altele, mai ales bi-laterale făcute cu firme din alte ţări.

Numărul mic de membri al Camerei de Comerţ Sibiu ar trebui să nu genereze prea mult interes public pentru această instituţie privată. Totuşi sumele vehiculate în interiorul instituţiei sau din alte surse, inclusiv publice, prin intermediul instituţiei, trebuie să ne dea de gândit. Pentru că nu se certau doi „grei” din economicul sibian pentru ceva nesemnificativ. Cearta lor este pe bani, foarte mulţi bani. Cum ar zice o bunică „nu la mai ajunge maică”. Aşa este. Unora nu le mai ajunge.

Dar scandalul de la Camera de Comerţ Sibiu reflectă o stare de fapt a mediului de afaceri din judeţul Sibiu.

În primul rând sunt dezgustat de atitudinea unor oameni de afaceri sibieni, nu neapărat membrii ai acestei Camere de Comerţ, care s-au îmbogăţit în ultimii 30 de ani din afaceri cu statul, mai mult sau mai puţin oneste. Vorba noastră „Hoţul neprins este negustor cinstit”. Dar cine să îl prindă? Procurorii şi judecătorii care jucau poker joi seara cu ei? Sau cei care stăteau la băute şi primeau cadou maşini şi bijuterii? Şi uite cum în anul de graţie 2022, la Sibiu, avem potenţi oameni de afaceri „cinstiţi”.

Te-ai aştepta, dacă au reuşit să îşi „cureţe” trecutul deloc onest, să tacă acum şi să îşi vadă de afacerile curente, curate. Dar nu se pot abţine. Pentru că dacă o viaţă ai furat, abuzat de relaţii şi ai profitat de semeni şi angajaţi, nu te poţi abţine să nu o faci şi la bătrâneţe sau să îţi înveţi copiii să facă la fel ca tine în afaceri.

Îmi amintesc şi acum suferinţa şi anii de procese purtate de o profesoară din Sibiu, moştenitoarea de drept a faimosului om de afaceri interbelic Floaşiu. S-a judecat femeia ani buni şi cu multe presiuni asupra ei a reuşit să intre în posesia de drept a proprietăţii sale. Ce nervi pierduţi, ce bani irosiţi, câte umilinţe îndurate. Mai ştiţi domnule Aldea cine i le provoca?

Nu este unicul caz. Ştiu mulţi moştenitori care au abandonat procesele pentru că nu au mai suportat. În faţa nesimţirii şi a sistemului clientelar este greu să ţii piept. Şi să văd acum, alde ăştia care vin şi se dau rotunzi cu onestitatea lor, îmi vine să îi scuip. Dar nu mă cobor la nivelul lor grobian. Şi nu dau nume pentru că sunt mulţi în Sibiu de aceeaşi teapă. Oameni care şi acum plătesc jurnalişti locali să le facă jocurile de culise. Oameni care ameninţă, care au relaţii puternice în justiţie, poliţie şi politică şi care par de neclintit. Oameni care au clădit imperii de afaceri, au pus mâna pe fabrici, clădiri, resurse în moduri extrem de dubioase. Oameni care au făcut ce au vrut din Sibiu mulţi ani la rând.

Oameni care încă nu se potolesc. Şi de ce s-ar potoli? Dacă le-a mers 30 de ani, cine îi poate opri acum? Justiţia? O glumă la Sibiu. ANAF? O altă glumă naţională. Acesta este adevăratul motiv pentru care mulţi alţi oameni de afaceri oneşti nu pot progresa la Sibiu. Sau pleacă în afară. Acesta este motivul pentru care scandaluri ca cel de la Camera de Comerţ Sibiu există. Şi nu va fi ultimul. Doar că „greii” Sibiului vor încerca să bage totul sub preş… din nou. Şi uite aşa avem Camera de Comerţ a nimănui în judeţul afacerilor nimănui….

Piața volantă, din nou la Șelimbăr, vis-a-vis de primărie

0

Duminică, 20 martie 2022, de la ora 11:00, după Sfânta Liturghie, producătorii sibieni își așteaptă cumpărătorii la Piața Volantă din curtea bisericii „Adormirea Maicii Domnului”- Selimbăr proiect susținut și promovat de Asociația Filantropia „Sfântul Nicolae” Parohia Turnisor Sibiu.

Printre produsele ce se vor regăsi spre comercializare se numără legume-fructe proaspete și procesate, gemuri, dulcețuri, compoturi, produse de panificație, din pește, lactate și apicole.

Studenții de la Facultatea de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului Facultatea de Ştiinţe Agricole, Industrie Alimentară şi Protecţia Mediului din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu , inițiatorul proiectului, sunt și ei parte din acest eveniment.

Sibiu: S-a dat startul lucrărilor la Parcul Tilișca

0

Îmbunătățirea condițiilor meteo înseamnă și startul lucrărilor la Parcul Tilișca, al doilea cel mai mare parc din Sibiu, anunță reprezentanții Primăriei Municipiului Sibiu.

La sfârșitul anului 2022, locul șantierului va fi luat de 6,2 hectare de zonă verde, spații de belvedere, teren de mini-golf, fântână arteziană, un inel de apă, mobilier urban, un labirint verde, o zonă de fitness, un teren de sport precum și un pump track.

VIDEO: A început amenajarea malurilor Cibinului

0

Amenajarea malurilor Cibinului, unul dintre cele mai ample proiecte de transformare din viața Sibiului a demarat, cu montarea unui perete de palplanșe, în zona podului centurii ocolitoare din Gușterița, potrivit reprezentanților Primăriei Municipiului Sibiu.

Lucrările de punere în siguranţă a pistei de biciclete de pe tronsonul 6 sunt primele în planul constructorilor. Finalul lor va însemna amenajarea a 3,6 km de pistă pentru biciclete, care vor completa rețeaua de mobilitate alternativă ce va traversa Sibiul, din Ștrand până în Gușterița.Însă proiectul de transformare a malurilor Cibinului nu înseamnă doar pista velo, ci și construcția a doua pasarele ciclo-pietonale, amenajarea a 8 puncte de relaxare, instalarea a 166 de stâlpi de iluminat, însămânțarea cu iarbă a 7000 mp și plantarea a 330 de arbori, pe întreg traseul. Râul Cibin reprezintă unul dintre elementele care definesc spaţiul urban și periurban al Sibiului, iar amenajarea malurilor sale va reda caracterul integrator al cursului de apă, conectând, printr-un coridor natural unic, cartiere și comunități. ”Traseu pietonal și pentru biciclete de-a lungul râului Cibin” este un proiect al municipalității, finanțat prin fonduri europene

FOTO: Spațiul multifuncțional de recreere, sport și educație activă din cartierul Gușterița, prinde contur

0

Un centru menit să revigoreze Gușterița și să ofere locuitorilor șansa socializării, acesta este obiectivul pe care îl are de îndeplinit centrul multifuncțional de lângă Biserica Sf. Andrei, între străzile Flacăra și Smârdan, potrivit unui anunț făcut de reprezentanții Primăriei Municipiului Sibiu pe pagina de Facebook.

Momentan, e șantier. Dar construcția de 150 mp destinată activităților recreative și terenul de sport de 924 mp, prind, pe zi ce trece, contur.

Spațiul multifuncțional de recreere, sport și educație activă din cartierul Gușterița este un proiect finanțat din fonduri europene.

SIBIU: Fabiana Martinescu-Bădălan, premiată ca ambasador al sportului sibian

0

Conf.univ.dr. Fabiana Martinescu-Bădălana fost premiată ca ambasador al sportului sibian, potrivit unui anunț făcut de către reprezentanții Academiei forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, pe pagina de Facebook.

Performanțele obținute ca arbitru de baschet în competiții naționale și internaționale ale conf.univ.dr. Fabiana Martinescu-Bădălan, au fost răsplătite în cadrul Galei Sportului Sibian 2022, organizată de Consiliul Județean Sibiu și Direcția Județeană pentru Sport și Tineret, fiind premiată ca Ambasador al Sportului Sibian.

Cu o carieră impresionantă, de peste 20 de ani în baschet ca arbitru și observator video, susținută la cel mai înalt nivel, Fabiana și-a început activitatea în anul 2000, ca arbitru local, apoi la nivel divizionar. Aceasta a activat în campionatul intern, în Liga Națională de Baschet Masculin, pe parcursul anilor 2007-2017, arbitrând finale de campionat și de Cupa României. Totodată, în anul 2007, la Vodice, în Croația a susținut și promovat examenele pentru arbitru în cadrul Federaţiei Internaţionale de Baschet (FIBA). Până în anul 2017, a participat ca arbitru FIBA la numeroase competiții internaționale din cadrul Campionatului FIBA Asia U16 feminin desfăşurat în India (2009), în cadrul Campionatului FIBA Asia U16 feminin, din Thailanda (2010) şi în cadrul Campionatului FIBA America U18 feminin din Puerto Rico (2012).

Fabiana Martinescu-Bădălan a fost membră a comisiei de arbitraj din cadrul Campionatelor Europene de senioare desfăşurate în Polonia (2011), Franța (2013), Ungaria (2015) şi Cehia (2017), cu prezenţă în meciurile jucate pentru locurile III-IV, semifinală şi finală. De asemenea, a arbitrat finala Campionatului Mondial U17 feminin din Franța (2010) şi turneele finale ale Euroligii feminine desfăşurate în Rusia (2011, 2013, 2014 şi 2017), Turcia (2012) şi Cehia (2015). De-a lungul carierei internaționale a participat la numeroase stagii de pregătire în Slovenia și Spania, iar după încheierea activității de arbitru a devenit observator video pentru îmbunătățirea calității arbitrajelor în baschetul din campionatul intern. Din anul 2021 colaborează din nou cu FIBA, participând la cursurile pentru instructor național și devenind observator video și la meciurile internaționale disputate sub egida federaţiei. Din anul 2015, Fabiana Martinescu-Bădălan este cadru didactic în cadrul Facultății de Științe Militare a Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, predând studenților instituției, disciplina Educație fizică militară.â

Felicitări colegei noastre pentru premiul obținut! Semper Una!” – au transmis reprezentanții Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu.