Miercuri, 13 iulie 2022, de la ora 15:30 la Muzeul de Artă Contemporană, str. Tribunei, nr. 6, în sala nr. 2 va avea loc deschiderea expoziţiei Oţel incandescent şi coşuri fumegânde. 300 de ani de istorie industrială în Banatul de Munte.
Într-un moment în care vechile centre de pe teritoriul României de astăzi, ale industriei de extracţie sau de prelucrare a metalelor, au devenit mai degrabă un subiect de cercetare al arheologiei industriale, decât nişte spaţii care să-şi păstreze menirea, expoziţia de faţă ne prezintă o suită de imagini istorice, care recreează un capitol întreg de istorie economică. De la cucerirea austriacă a Banatului Montan, până în zilele noastre, ni se restituie, prin intermediul documentelor de arhivă, desenelor, hărţilor, cărţilor poştale sau a fotografiilor, nu numai varietatea utilajelor de prelucrare a metalelor sau evoluţia arhitecturii industriale, dar şi nenumărate scene de viaţă cotidiană sau de muncă. Dincolo de inospitalitatea lor aparentă, gurile de mină, turnătoriile, uzinele sau halele de prelucrare a metalelor de pe teritoriul Banatului Montan au căpătat, cu ocazia acestei expoziţii, statutul unor veritabile „locuri ale memoriei” încărcate cu o profundă dimensiune umană, deoarece în aceste locuri s-a lucrat, s-a trăit, s-a investit pasiune şi s-a iubit.
studii medii/postliceale de specialitate în domeniul tehnic /electrotehnic/electromecanic/electric
experiență profesională intr-un post similar,constituie avantaj
cunostinte de operare PC
abilitati de a lucra/coordona echipa
permis conducere categ.B
Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.rosau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 25.07.2022. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916(int.117 sau 166).
Prezenta ţine loc de comandă fermă, iar plata se va face din contul nostru :
Cea de-a XXVI-a ediţie a Concursului Internaţional de Pian şi Compoziţie „Carl Filtsch” va avea loc la Sibiu în perioada 14-20 iulie 2022, în memoria ilustrului muzician transilvǎnean, care s-a născut în 1830 la Sebeş-Alba şi a murit în anul 1845 la Veneţia.
Deschiderea concursului va avea loc în data de 14 iulie 2022, la ora 18.00, odată cu tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii de intrare în concurs. Tot joi, 14 iulie, de la ora 19.00, publicul este invitat la concertul simfonic susținut de orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu sub conducerea dirijorului Tiberiu Soare. Solistul Matei Varga va interpreta Concertul nr. 3 pentru pian de Béla Bartók.
Primul salon muzical-literar, în cadrul celei de-a 26-a ediţii a concursului Carl Filtsch, are ca temă „Carl Filtsch în contextul timpului său“ și dorește să familiarizeze publicul cu acest copil minune transilvănean, pianist și compozitor cu o fulminantă carieră europeană. Salonul va avea loc vineri, 15 iulie 2022, de la orele 18.00, la Sala Oglinzilor (Forumul Democrat al Germanilor, str. Gen. Magheru 1 – 3). Evenimentul se va bucura de participarea actriței Lerida Buchholtzer în calitate de narator, a pianiștilor Oana și Csíky Boldizsár, respectiv Izabela Voropciuc (laureată a concursului Carl Filtsch 2021), precum și a scriitoarei Dagmar Dusil, autoarea textului şi coordonatoarea programului. Accesul publicului este liber, în limita locurilor disponibile.
Toate probele de concurs sunt publice şi se vor desfǎşura la sediul Filarmonicii de Stat Sibiu. Premiile vor fi acordate în cadrul concertului de gală din 20 iulie 2022 unde finaliștii vor cânta împreună cu orchestra Filarmonicii. La această ediție s-au înscris 26 de concurenți, din care 7 la Categoria A, 6 la Categoria B și 13 la Categoria C.
„Concursul internațional «Carl Filtsch» s-a impus treptat pe parcursul celor 25 de ediții, devenind astfel cea mai importantă și longevivă competiție pianistică din Transilvania. Un număr impresionant de pianiști ce au în palmares câștigarea acestui concurs au deja o carieră internațională remarcabilă. De anul trecut, datorită implicării din partea conducerii Filarmonicii de Stat Sibiu, avem în cadrul concertului de gală, miercuri, 20 iulie, o finală cu orchestră, unde așteptăm cu drag publicul din Sibiu”, a declarat prof.univ.dr Csíky Boldizsár jr., președintele juriului.
Concursul se adresează tinerilor muzicieni din toatǎlumea şi se va desfǎşura pe trei categorii de vârstǎ:
• Categoria A: nǎscuţi dupǎ 27 mai 2010
• Categoria B: nǎscuţi între 27 mai 2006 şi 26 mai 2010
• Categoria C: nǎscuţi între 27 mai 1991 şi 26 mai 2006
În afarǎ de concursul de interpretare pianistică, juriul va aprecia şi premia cele mai valoroase compoziţii pentru pian ale tinerilor candidați. Pentru Categoria A, se vor acorda premii în valoare de 1.200 euro, pentru Categoria B, premiile sunt în cuantum de 2.200 euro, iar la Categoria C, Premiul I ajunge la 3.000 euro, în timp ce Premiul II se cifrează la 2.000 euro, iar Premiul III – 1.000 euro.
Câştigătorul Premiului I la Categoria C va fi programat în stagiunile de concerte ale Filarmonicii de Stat Sibiu, Filarmonicii Târgu Mureș şi ale Filarmonicii „Ion Dumitrescu” din Râmnicu Vâlcea.
Juriul poate acorda, dacă este cazul, premii speciale:
– Premiul special pentru cea mai bună interpretare a unei lucrări de Carl Filtsch
– Premiul special pentru compoziţie proprie
– Premiul „Peter Szaunig”
– Premiul „Walter Krafft”
Juriul este alcǎtuit din personalitǎţi ale lumii muzicale recunoscute pe plan internaţional: Eckhardt Gabor – Ungaria, Nadja Preissler – Germania, Matei Varga – America, Elisabeta Jambor – România, Tiberiu Soare – România, Csíky Boldizsár jr. – România, Cristian Lupeș – România.
Luni, 18 iulie, de la ora 18.00, Sala Thalia va găzdui un recital extraordinar oferit de Matei Varga. Considerat cel mai valoros tânăr pianist român al momentului, Matei Varga locuiește în prezent la New York. El continuă o tradiție pianistică impresionantă, pe linia creionată de Dinu Lipatti și Clara Haskil. Câștigător al Concursurilor Internaționale de Pian „George Enescu”, „Maria Canals” și „Lory Wallfisch”, Matei Varga a fost apreciat de criticii de specialitate cu atribute precum „impresionant” (Gramophone), „magic” (Süddeutsche Zeitung), „colorat, vivace și antrenant” (Le Diapason).
Biletele pentru evenimentele din cadrul festivalului sunt disponibile la casieria Filarmonicii de Stat Sibiu și online, pe www.iabilet.ro.
Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial http://www.filtschpianocompetition.com/.
***
Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțareaConsiliului Județean Sibiu.
“Actualizarea Strategiei de dezvoltare este una dintre cele mai importante etape în demersurile noastre pentru ceea ce ne propunem pentru următorii 10 ani, cu privire la dezvoltarea județului. De aceea ne dorim ca rezultatul obținut să fie unul la care să contribuie toată comunitatea județului, într-un proces transparent. Așadar, invităm toți sibienii să ne fie alături și de această dată pentru că doar împreună construim și așezăm lucrurile așa cum ne dorim în tot județul Sibiu”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliul Județean Sibiu.
Cei interesați să contribuie cu recomandări la Strategia de dezvoltare economico-socială a Județului Sibiu – 2030 le pot trimite în scris, până la data de 18 august 2022, ora 16, fie la sediul instituției, Consiliul Județean Sibiu – Centrul de Informare Cetățeni, str. G-ral Gheorghe Magheru nr. 14, fie pe e-mail: programe@cjsibiu.ro, gestionat de Serviciul Strategii, Dezvoltare Economică și Socială. Menționăm că persoanele sau organizațiileinteresate să transmită sugestii cu privire la proiectul de act normativ menționat trebuie să specifice pagina și paragraful din documentația la care fac referire, motivarea/fundamentarea modificării și noua formă propusă. Informații suplimentare se pot obține și telefonic, la numărul 0269/217733, int. 128.
De asemenea, Consiliul Județean Sibiu va organiza o întâlnire directă cu cetățenii, sub forma unei dezbateri publice, programată pentru data de 27 iulie 2022, între orele 12-14, la sediul instituției, cu scopul de a primi feedback și propuneri pe marginea Strategiei de dezvoltare a Județului Sibiu – 2030.
Strategia județului Sibiu 2030 a fost elaborată de către societatea ACZ Consulting S.R.L și s-a bazat pe un proces amplu de documentare și culegere date, precum și pe implicarea directă a structurilor administrației locale și județene cu competențe în domeniile de interes incluse în strategie, fiind organizate o serie de întâlniri consultative la nivel de micro-regiuni și întâlniri de tip focus grupuri pe domenii tematice. În Strategie sunt detaliate domeniile prioritare în care se vor concentra investițiile la nivelul Județului Sibiu, în următoarea perioadă: Asistență Socială, Sănătate, Infrastructură, Urbanism, Mediu, Cultură (inclusiv patrimoniu), Turism, Sport, Tineret, Educație Specială, Cercetare-Inovare (inclusiv specializare inteligentă), Competitivitate Economică, Dezvoltarea Resurselor Umane, Cooperare și Dezvoltare Comunitară, respectiv Agricultură și Dezvoltare Rurală. Portofoliul de proiecte prioritare ale Consiliului Județean Sibiu și ale instituțiilor aflate în subordine, ale primăriilor din județul Sibiu, ale unor instituții deconcentrate și ale altor entități (asociații, organizații, fundații, etc) poate fi parcurs la următorul link: https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2022/07/Centralizator-portofoliu-proiecte1.pdf
Printre atribuțiile agenților Poliției Locale în patrulare se numără identificarea și sancționarea celor care apelează la mila cetățenilor.
În total, în primele șase luni ale acestui an, polițiștii locali au aplicat 321 de sancțiuni pentru cerșetorie și 8 pentru îndemn la cerșetorie, aplicate părinților care își îndeamnă copiii să cerșească. Numărul este comparabil cu cel al amenzilor aplicate în aceeași perioadă a anului trecut. Amenda pentru cerșetorie este cuprinsă între 100 și 500 lei.
Aceste acțiuni se desfășoară în toate zonele orașului, însă unele sunt preferate de cei care cerșesc. Astfel, în prima jumătate a acestui an, cele mai multe amenzi- 48- s-au aplicat în Piața Unirii. Pe B-dul Nicolae Bălcescu s-au aplicat 42 de sancțiuni, pe B-dul Mihai Viteazu 29, pe str. General Magheru 27 de sancțiuni, pe str. Mitropoliei 23, pe str. Semaforului un număr de 21 de sancțiuni, pe str. Nicolae Iorga 10, în Piața Mare 9, pe str. Lungă 8, în Piața Mică 8, pe Șoseaua Alba Iulia 8, iar pe Calea Dumbrăvii 7 sancțiuni.
Conform statisticilor Poliției Locale, aproximativ 90% din cei care cerșesc în municipiul Sibiu provin din alte localități. Procesele verbale ale amenzilor sunt trimise pentru executare silită către primăriile din localitățile de domiciliu ale contravenienților. Chiar și așa, majoritatea amenzilor nu sunt achitate. Cei care nu le plătesc și nu pot fi executați silit pentru că nu dețin bunuri trebuie să presteze însă muncă în folosul comunității.
Consiliul Județean Sibiu anunță finalizarea investiției ”Accesibilizare Persoane cu Dizabilități la Centrul de Îngrijire și Asistență pentru persoane adulte cu dizabilități Episcop Nicolae Popoviciu Biertan”, care a constat în montarea unui elevator. Această investiție, extrem de necesară, a fost posibilă datorită unei finanțări din partea Societății Naționalede Gaze Naturale Romgaz S.A. – Mediaș – România, în baza unui contract de sponsorizare încheiat cu CJ Sibiu. Valoarea sponsorizării pentru acest obiectiv de investiție se ridică la suma de 73.542 lei cu TVA, achiziția fiind realizată de Direcția Tehnică, Investiții și Patrimoniu din cadrul Consiliului Județean Sibiu.
”Transmitem public aprecierea și recunoștința noastră față de Societatea ROMGAZ pentru contribuția financiară generoasă la realizarea unei investiții în domeniul social, respectiv la achiziționarea unui elevatorpentru beneficiarii Centrului de Îngrijire și Asistență pentru persoane adulte cu dizabilități Episcop Nicolae Popoviciu Biertan. Sponsorizarea ROMGAZ aduce bucurie și încredere unor semeni de ai noștri aflați într-o stare fizică și mentală delicată, care presupune o îngrijire suplimentară, cu mai mult efort. Totodată, și angajații Centrului sunt avantajați în urma montăriielevatorului, munca lor fiind astfel ușurată”, a precizat președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.
În prezent, la Centrul ”Episcop Nicolae Popoviciu” Biertan, aflat în subordinea DGASPC Sibiu, sunt internate 30 de persoane cu dizabilități, care se vor deplasa mult mai ușor grație facilității aduse de elevator. O parte dintre beneficiarii centrului au testat deja cum e să urci și să cobori scările în cărucior cu rotile, folosind elevatorul, sub atenta supraveghere a personalului de îngrijire.
Un accident rutier s-a produs, în urmă cu puțin timp, pe DN7, Comuna Racovița, sat Balota.
Din primele informații, un autoturism și un autotren au intrat în coliziune frontală. În urma impactului, trei persoane au fost rănite,la fața locului fiind detașate mai multe ambulanțe. Autocamionul transporta apă minerală.
Autoturismul este înmatriculat în județul Sibiu iar autocamionul în județul Călărași.
După mai bine de o oră, traficul rutier a fost deblocat pe ambele sensuri.
Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei și președintele PSD Mediaș transmite următorul comunicat de presă:
Ministerul Economiei a publicat în transparență proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de Tranziție către Economia Circulară pentru industria prelucrătoare.
Concret, proiectul urmărește dezvoltarea de sectoare industriale noi, cât și revitalizarea celor tradiționale, prin procesarea și utilizarea resurselor deja existente.
“Dovedim, astfel, încă o dată, că proiectele despre care am vorbim încă de la preluarea mandatului la Ministerul Economiei devin realitate. De îndată ce măsura va fi publicată în Monitorul Oficial, companiile din țara noastră pot aplica pentru acest sprijin financiar. Toți cei care vor include componenta de economie circulară pot beneficia de sume acordate de stat cuprinse între 15.000 și 200.000 de euro.”, a subliniat Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei și președintele PSD Mediaș.
Actul normativ publicat în transparență stabilește categoriile de activități care pot beneficia de finanțare, precum și criteriile de eligibilitate care trebuie respectate. Astfel, transferul tehnologic pentru consolidarea economiei circulare; dezvoltarea activităților de cercetare-inovare, proiectarea ecologică a produselor și serviciilor care să promoveze principiile economiei circulare; înființarea și/sau dotarea și operarea de centre de reparații și recondiționare a bunurilor și dezvoltarea activităților de reciclare a deșeurilor sunt activități vizate de acest proiect.
Suma maximă acordată unui beneficiar de la bugetul de stat pentru un interval de până la 16 luni este egală cu echivalentul în lei a 200.000 euro, cu plata eşalonată, pe bază de documente justificative, iar suma minimă alocată de la bugetul de stat pentru un proiect este egală cu echivalentul în lei a 15.000 euro. Cheltuielile vor fi suportate în procent de 85% de la bugetul de stat, restul de 15% din surse proprii ale beneficiarilor.
Persoanele și asociațiile interesate pot consulta proiectul pe site-ul instituției și pot transmite propuneri, sugestii şi opinii în termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail.
Dacă aţi călătorit ca mine prin mai multe aeroporturi internaţionale veţi înţelege din start că denumirea Aeroportul Internaţional Sibiu este uşor improprie. Adică este internaţional prin prisma curselor care pleacă şi vin aici din diferite ţări. Încă puţine, foarte puţine. Dar la nivelul standardelor aeroportul stă foarte prost. Recent Consiliului Judeţean Sibiu, sub aripa căruia se află aeroportul din Sibiu a anunţat demararea unui proiect de modernizare şi extindere a terminalului. Dar multe lucruri mărunte se puteau realiza de ani buni. Se pare că nu a fost interes sau poate lipsă de ştiinţă în ceea ce priveşte confortul pasagerilor.
Pentru mine aeroportul din Sibiu este o şură mai mare, puţin modernă, din care zbori cu avionul. Sincer, la capitolul servicii este varză. Adică nu le prea are cu ceea ce vezi în alte aeroporturi similare din Europa. Iar condiţiile oferite pasagerilor sunt minimale. De fapt, îmi aminteşte de aeroporturile ruseşti: practice, neconfortabile, simple culoare de tranzit dinspre oraş spre avion.
Şi pentru cei care nu au fost prin Aeroportul Internaţional Sibiu am să dau, doar, câteva exemple. Deşi cu siguranţă acestea sunt mult mai multe. Panouri de informare privind zborurile din holul central nu conţin informaţii despre toate zborurile. Şi aşa sunt puţine, totuşi unele nu apar. Iar dacă au întârzieri acestea nu apar nici pe site-ul aeroportului, altă interfaţă ce pare că merge la manivelă.
Dacă vrei să îţi înfoliezi bagajul, acest serviciu este după un program de „birou” şi majoritatea pasagerilor la zborurile de după masă nu au acces la el. Lipsa porţilor de acces electronic cu paşapoartele. Tot vaşnicul vameş român trebuie să se uite cu ochii lui în paşaportul tău. La capitolul securitate măcar lucrurile stau „draconic”. Adică este aeroportul unde eşti cel mai atent verificat, din câte am văzut. Repet, am văzut foarte multe. Dar o informaţie circulă că şi aici lucrurile stau prost. Nu la oameni, ci la echipamente care nu sunt de ultime generaţii şi cam greu vezi prin ele ceva. Asta dacă nu se defectează. Spaţiul este total insuficient pentru tranzit de securitate şi la orele de vârf se creează o aglomeraţie….
Şi dacă tot vorbim de aglomeraţie sectorul check-in este prăpăd. Când sunt mai multe avioane la aceleaşi ore sau pentru că sunt întârziate, că aşa este la modă acum, zona de check-in este o coadă uriaşă, care blochează efectiv tranzitul prin aeroport între sosiri şi plecări, în holul principal. Nu am înţeles niciodată de ce oamenii mai merg la check-in şi nu îl fac online. Asta dacă nu au bagaje la cală, evident. Doamne fereşte să uiţi vreun document din cele multe necesare să ieşi din ţară…. că nu prea ai şanse în Aeroport să îl rezolvi, fie că este vorba şi de o simplă declaraţie. Serviciile de ajutor pasageri sunt un ghişeu de informaţii, unde adesea stai şi 40 de minute şi nu este nimeni care să te servească. În timpul programului.
Şi dacă treci de check-in, securitate şi vamă, ajungi la zona porţilor. O glumă. Cele câteva porţi aşezate una lângă alta cu o sală de aşteptare infimă sunt o imagine grotescă. Mai ales acum când toate avioanele au întârzieri. Scaunele sunt puţine şi inconfortabile. Nu există locuri unde să îţi întinzi picioarele. Prizele nu se văd nicăieri. Să nu mai vorbim de „recharging points”, adică zone unde să conectezi telefonul sau laptopul. De două luni a apărut un business lounge făcut de o firmă privată. Firmă care pare să aibă monopol pe aeroporturile din România la magazinele din aeroport. La Sibiu, dacă vrei o apă sau ceva de mâncare ai un singur loc de unde poţi lua. Concurenţa, ioc. Cred că dacă întreb cine sunt firmele care deţin cele două magazine şi cel alimentar aflu că este una şi aceeaşi, chit că prin intermediari. Şi monopolul naşte preţuri pe măsură. Nici vorbă la Sibiu de mâncare gătită.
La capitolul băi este jale. În prima parte a zilei este respirabil şi utilizabil, în a doua este dezastru. Probabil că şi curăţenia se face tot la program de birou. De fapt, acesta pare un laitmotiv la aeroportul din Sibiu, după programul de birou nu mai este nimic. Iar băile normal că nu mai fac faţă la pasagerii cu timpi tot mai mari de aşteptare. Şi dacă sala de porţi nu era destul de mică, au făcut-o şi mai mică prin nişte ţarcuri la fiecare poartă unde bagă vitele, pardon, pasagerii, când fac „boarding”. Asta sigur e ideea companiilor aeriene de a mai scuti timp. Şi aşa le întârzie avioanele, aşa bagă vitele, pardon pasagerii în ţarc după verificarea „boarding pass-urilor” şi să aştepte acolo până pregătesc ei avionul. Doar s-au obişnuit să aştepte după avion…
Noroc că este zona de acces la avioane este mică. Aşa că pasagerii merg pe jos. Dacă ar fi mult mai multe curse, aşa cum cer oamenii din zona de sud a Transilvaniei şi nordul Olteniei spre destinaţii mai diversificate, nu ştiu zău cum vor face deplasarea la avion.
Nu mai amintesc că nu există zonă de fumat în holul porţilor de îmbarcare sau informaţii pe ecrane în timp real despre zboruri. Dar cel mai greu este vara, că şura asta mare numită aeroport se încălzeşte. Şi nu au auzit de aer condiţionat în ea. Şi se încălzeşte tare…
Teoretic, vor spune unii, toate acestea vor fi istorie din 31 decembrie 2023, când s-a promis că va fi finalizată extinderea şi modernizarea terminalului. Sincer, nu cred. Pentru că multe din problemele enunţate se puteau rezolva de ani buni de un manager bun, nu unul ad-vitam. Sunt multe probleme simple care puteau avea soluţii simple, fără costuri mari. Iar extinderea pe ambele capete a terminalului va oferi mai mult spaţiu. Introducerea de unităţi de acces vamal electronic şi alte dispozitive va fi de bun augur. Dar din start, am remarcat şi în extindere o lipsă de viziune centrată pe pasager. Din nou ne axăm pe birouri şi mentalitatea de funcţionar de aeroport.
Cât de greu poate să fie să pui o copertină de plastic de 2 metri în dreptul la automatele de tichete de parcare pentru zilele dese cu ploaie de la Sibiu? Sau un automat în interior? Cât de greu este să pui scaune cu loc pentru relaxat picioare? Cât de greu să fie să licitezi spaţiile comerciale pentru a crea concurenţă şi nu pe principiul „un singur” comerciant dintr-un domeniu? Cât de greu este să pui aer condiţionat funcţional la porţi? Şi lista poate să continue. Eu încă mai aştept ca Aeroportul Internaţional Sibiu să devină aeroport. Şi dacă Consiliul Judeţean Sibiu şi Ministerul Transporturilor nu pot singuri să facă un parteneriat public-privat sau măcar să dea acţiuni Primăriei Sibiu. Pentru că fără o privatizare a aeroportului nu prea văd cum se vor mişca lucrurile în direcţia cea bună rapid. Sau mai aşteptăm 15 ani până la o nouă etapă de dezvoltare?
Recensământul Populației și Locuințelor se încheie în data de 17 iulie 2022. Prin urmare, sibienii care nu au parcurs încă acest proces mai au la dispoziție doar 6 zile. Pe această cale, reamintim că în cazul cetățenilor care refuză să se recenzeze, legislația prevede amenzi între 1.000 și 3.000 de lei.
Pe lângă cele 5 centre fixe de recenzare deschise vineri, 8 iulie, Primăria a organizat încă 9 astfel de centre care vor sta la dispoziția sibienilor de marți, 12 iulie. Acestea vor funcționa în fiecare zi între ora 09.00 și 19.00.
Lista completă a centrelor fixe de recenzare deschise în mai multe zone din oraș:
Sibienii vor găsi aici un recenzor instruit care va consemna răspunsurile necesare completării formularelor. Astfel, nu mai trebuie să aștepte acasă recenzorul, ci pot veni în aceste centre și să se înscrie în termenul limită.
Consultarea publică pe tema Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Sibiului în etapa procedurii de evaluare de mediu se prelungește până în data de 18 iulie 2022. Decizia a fost luată pentru a da posibilitatea cât mai multor cetățeni să își exprime opiniile și sugestiile, având în vedere că este vorba despre un document strategic care va ghida dezvoltarea Sibiului până în anul 2030.
Reamintim că textul draft al Strategiei poate fi consultat atât lasediul Agenției de Protecție a Mediului, de pe str. Hipodromului, nr. 2A, cât și pe pagina principală de pe sibiu.ro: https://www.sibiu.ro/primaria/sidu
https://www.sibiu.ro/primaria/sidu
Comentariile și sugestiile sibienilor se primesc la sediul agenției pentru Protecția Mediului din Sibiu sau electronic, pe strategie@sibiu.ro.
Ce conține documentul:
Acest prim draft a rezultat în urma consultărilor cu instituții și alte entități locale, precum și din ceea ce sibienii au propus în sesiunile de chestionare și consultare organizate, toate acestea fiind cristalizate și ordonate de către o firmă specializată în consultanța în acest domeniu. Documentul descrie mai întâi contextul actual, atât cel local, cât și cel mai larg – național și european, conturând profilul actual al Sibiului din punct de vedere socio-demografic, economic, al serviciilor și dotărilor publice, al mobilității urbane, stadiul utilităților publice, calitatea factorilor de mediu, capacitatea administrativă a orașului, stadiul dezvoltării soluțiilor smart în oraș, etc.
Sunt definite 6 obiective strategice pentru următorii ani, o serie de obiective specifice, direcții de acțiune și un portofoliu de proiecte care să asigure dezvoltarea urbană integrată a Sibiului. Obiectivele strategice propun ca Sibiul să se dezvolte în sensul unui:
1. Centru regional creativ și inovator care sprijină cooperarea intersectorială și dezvoltarea unui ecosistem economic bazat pe competențe și domenii de viitor
2. Oraș atractiv, care dispune de servicii și dotări publice performante și cu o calitate sporită a vieții
3. Oraș cultural și turistic, lider la nivel național, care susține dezvoltarea economică a zonei de sud a Transilvaniei printr-o ofertă variată de posibilități de petrecere a timpului liber și de vizitare, care potențează identitatea locală
4. Centru regional bine conectat la teritoriu și deservit de un sistem de transport sigur, incluziv, eficient și prietenos cu mediul
5. Centru urban rezilient, susținut de o infrastructură eficientă și modernă în domeniul mediului și utilităților
6. Centru regional cu o bună guvernare, bazată pe servicii publice performante, proceduri deschise și transparente și decizii fundamentate pe date și implicarea cetățenilor.
Strategia nu se oprește la nivelul general, teoretic, ci propune realizarea a peste 300 de proiecte concrete pentru îndeplinirea acestor 6 obiective strategice, lista fiind inclusă în documentul care poate fi consultat de publicul larg. Această primă variantă de Strategie poate suferi modificări în urma consultărilor publice, prin înglobarea opiniilor și sugestiilor pertinente transmise de cetățeni sau alte entități publice sau private.
Primarul comunei Păuca, Niculae Dancu, a primit din partea Asociației Comunelor din România distincția de excelență „Primar de 8 stele” pentru activitatea desfășurată în cele 8 mandate de edil.
Niculae Dancu este unul dintre cei mai longevivi primari din țară, fiind la al optulea mandat în fruntea administrației locale din Păuca. Edilul a fost ales prima dată în anul 1992, iar ulterior 4 dintre cele 8 alegeri locale, la care a participat, le-a câștigat cu 100% din voturi.
„Cu deosebită onoare și cu emoție am primit distincția „Primar de 8 stele” din partea Asociației Comunelor din România. Este un premiu care încununează rezultatele din cei peste 30 de ani în fruntea comunei Păuca și pe care cred că îl merită, în primul rând, oamenii din această comunitate minunată. Alături de ei, cu multă muncă și cu pricepere, am reușit să dezvoltăm comuna noastră și să ne păstrăm identitatea rurală. La Păuca, chiar dacă avem venituri limitate, am reușit să atragem peste 25 de milioane de euro și alte milioane de euro urmează să ajungă în comunitate pentru bunăstarea locuitorilor din Păuca, Presaca, Bogatu Român și Broșteni. Însă toate aceste proiecte nu ar fi fost posibile fără echipa primăriei și fără susținerea locuitorilor comunei, iar, pe această cale, le mulțumesc tuturor”, a spus primarul comunei Păuca, Niculae Dancu.
Păuca este o comună din județul Sibiu formată din satele Bogatu Român, Broșteni, Păuca și Presaca. Comuna are o populație de circa 1900 de locuitori, între care și o comunitate mică de sași. Chiar dacă are venituri reduse, comuna Păuca a reușit să atragă, în ultimii 20 de ani, fonduri europene și guvernamentale în valoare de peste 25 de milioane de euro, ceea ce reprezintă peste 13.000 de euro/ cap de locuitor. Printre investițiile recente de la Păuca amintim o școală smart, care folosește tehnologii moderne pentru reducerea consumului de energie, iar cadrele didactice predau cu table inteligente, softuri și alte soluții smart. De asemenea, Păuca este și promotor al soluțiilor de protejare a mediului și a electromobilității. Astfel, în parcarea primăriei există un complex de panouri fotovoltaice, care produce energie electrică pentru alimentarea sediului administrativ și a două stații de încărcare pentru mașini electrice. De asemenea, primăria folosește un autoturism nepoluant, respectiv un autoturism hibrid. Păuca a găzduit în acest an, alături de Ciugud și Alba Iulia, două întâlniri ale pasionaților de autoturisme electrice.
În perioada 8-10 iulie 2022, Muzeul ASTRA a înregistrat 6987 vizitatori. În acest interval, la Muzeul ASTRA a avut loc Vinfest, ediția a V-a, singurul eveniment din Sibiu care pune în valoare vinul tradițional din România și nu numai. Au participat nouă crame și producători de vinuri de top – Histria, Domeniile Franco Romane, Domeniul Ciumbrud, Crama Hamangia, Villa Vinea, Jidvei, Lechburg, Astoria, WineNot (vinuri internaționale), cinci food truck-uri în care s-a pregătit mâncare tradițională românească, italiană, spaniolă și sârbească (burger cu sosuri de vin, paste cu parmezan, jambon cu vin roșu, cannoli – desert italian). De asemenea, în același cadru au fost organizate ateliere interactive pentru copii (origami, sesiuni de teatru cu păpuși tradiționale, treasure hunt) și concerte & DJ Session pentru vizitatorii muzeului.
Programul artistic al Vinfest 2022 a fost deschis vineri seara de către cei de la ZDOB ȘI ZDUB, în prezența unui public de peste 3000 de persoane. Pe tot parcursul evenimentului au mai susținut prestații live KOSTA DJ SET, FUNKYDROP & MC CHARLIE, IORGA DJ SET, K-LU, VIA DACĂ, LOWELT DJ SET.
Le mulțumim tuturor celor care au gustat din plin acest eveniment alături de noi!
O zi constructivă & pace!
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
O persoană a fost rănită, după ce două mașini au intrat în coliziune pe DN 1, Hula Bradului. Din primele informații, o mașină a intrat pe contrasens.
Șoferul unui autoturism condus spre Brasov, în vârstă de 78 de ani, din Caraș Severin, a pierdut controlul direcției de deplasare, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un autoturism condus spre Sibiu, de către un bărbat în vârstă de 35 de ani, din județul Giurgiu.
În urma coliziunii, șoferul autoturismului condus spre Sibiu a suferit vătămări corporale, urmând a fi transportat la spital pentru îngrijiri medicale.
Miercuri, 13 iulie, va avea loc proba scrisă din cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2022, proba scrisă. Proba scrisă va începe la ora 9:00, în 4 de centre de concurs, cu respectarea tuturor măsurilor aplicabile în cazul examenelor naționale.
Pentru susținerea acestei probe s-au înscris candidați, Pentru susținerea probei scrise, candidații trebuie să fie prezenți în sala de concurs cel mai târziu la ora 8.30. După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, cu posibilitatea prelungirii cu una-două ore în anumite situații speciale (pentru candidații nevăzători, ambliopi sau cu anumite deficiențe de vedere). În aceste situații, comisiile județene de organizare și desfășurare a concursului asigură condiții de egalizare a șanselor pentru candidații cu deficiențe, prin adaptarea procedurilor de redactare a lucrărilor la subiectele de concurs, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței respective.
Subiectele, traducerea acestora în limbile minorităților naționale și baremele de evaluare pentru cele 122 de discipline de concurs sunt asigurate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație și vor fi publicate, după susținerea probei scrise, pe site-ul subiecte2022.edu.ro.
Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 19 iulie, la sediile inspectoratelor școlare, dar și pe site-ul http://titularizare.edu.ro. Contestațiile se depun la sediul ISJ Sibiu sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 19 iulie, după afișarea rezultatelor, și 20 iulie. Rezultatele finale se afișează la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul menționat anterior, în data de 27 iulie 2022.
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).
Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în 29 iulie 2022 și 1 august 2022.
Cadrul normativ care reglementează organizarea și desfășurarea concursului național de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din învățământul preuniversitar 2022, precum și programele specifice pentru concurs sunt disponibile pe site-ul http://titularizare.edu.ro.
În județul Sibiu, în patru centre de examen amplasate în municipiul Sibiu, 836 de candidați susțin examenul de titularizare.
Examenul debutează la ora 9.00, accesul în sală al candidaților fiind făcut în intervalul orar 7.30 – 8.30 în următoarele centre: Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu” Sibiu (208 candidați), Colegiul Economic ”George Barițiu” Sibiu (193 candidați), Colegiul Tehnic ”Cibinium” Sibiu (221 candidați) și Liceul Teoretic „Constantin Noica” Sibiu (214 candidați).
Distribuția, pe centre de examen, este următoarea:
ESTETICA ȘI ÎNGRIJIREA CORPULUI OMENESC (MAIȘTRII INSTRUCTORI)
1
INSTALAȚII PENTRU CONSTRUCȚII
1
LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, MATEMATICĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ȘI LITERATURII GERMANE MATERNE/COMUNICĂRII ÎN LIMBA GERMANĂ MATERNĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ROMÂNE (ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR LIMBA GERMANĂ)
11
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI MATEMATICĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE/COMUNICĂRII ÎN LIMBA ROMÂNĂ ȘI METODICA PREDĂRII MATEMATICII/ MATEMATICII ȘI EXPLORĂRII MEDIULUI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR (ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR ÎN LIMA ROMÂNĂ)
150
MECANICĂ
3
MECANICĂ (MAIȘTRI INSTRUCTORI)
2
TURISM (MAIȘTRI INSTRUCTORI)
1
TURISM ȘI SERVICII
3
LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, PEDAGOGIE PREȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA GERMANĂ MATERNĂ ȘI METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR
LIMBA ȘI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, PEDAGOGIE PREȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA MAGHIARĂ MATERNĂ ȘI METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR
2
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, PEDAGOGIA PREȘCOLARĂ ȘI METODICA DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚA DE COPII
201
TOTAL
836
Numărul total de posturi și fracțiuni de posturi pentru care se desfășoară acest concurs este de 1.553, din care 128 posturi sunt titularizabile (post întreg cu viabilitate de cel puțin 4 ani – 19 posturi educator limba germană, 18 posturi învățător limba română, 15 posturi educator limba română, 12 posturi educație fizică și sport pregătire sportivă de specialitate la cluburile sportive școlare, 8 posturi muzică instrumentală, 6 posturi educație fizică, 4 posturi pregătire instrruire practică industrie alimentară, 4 posturi fizică etc.).
Pentru vizionare centre de concurs titularizare vezi aici:
Deputat Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu a transmis presei următorul comunicat de presă:
Întotdeauna cumpăr de la producătorii agricoli români. Nicăieri în lume, pepenii nu sunt mai buni decât cei din Dăbuleni și nu există roșii, ardei gras și ceapă mai gustoase ca cele cultivate în România!
Împreună putem sprijini producătorii români în primul rând cumpărând legume și fructe românești, nu de import.
Am copilărit la țară și, împreună cu bunicii și părinții mei, am muncit pământul. Știu câtă muncă e și câte sacrificii faci până ajungi să culegi recolta. Știu și cât de mare este satisfacția. Țin minte că, în fiecare dimineață, dar mai ales seara, mergeam în grădină, scoteam ceapă, culegeam roșii, castraveți, câteodată și ardei gras, pe care bunica le curăța și le punea pe masă, alături de celelalte bucate. Simt și acum savoarea acelor mese bogate și sănătoase, la care ne strângeam toată familia.
Agricultorii noștri depun multă muncă, iar noi le datorăm respect și sprijin. PSD a susținut întotdeauna, prin proiecte, programe speciale și alocări de fonduri, agricultorii României și o va face întotdeauna.
Garantul de acum este nou-numitul în funcția de ministru al Agriculturii, Petre Daea, un profesionist până în măduva oaselor și, mai mult decât atât, un om care își iubește meseria și respectă țăranul român.
Imediat după ședința Consiliului Politic PSD, în care l-am votat pe domnul Daea pentru a fi propus noul ministru al Agriculturii, am fost cu colegii la o discuție, unde am stat de vorbă cu nea Petre Daea (cum ne place nouă, prietenilor săi mai tineri, să îl alintăm). Mi-a explicat că este treabă multă în Sibiu și că o să fie aproape de toți producătorii agricoli și zootehnici din județul nostru. De asemenea, mi-a promis că Sibiul este prioritar pentru el.
Astăzi, 11 iulie 2022, Inspecția Muncii aniversează 23 de ani de la înființarea în structura și organizarea sa actuală, astfel cum a fost reglementată prin Legea nr. 108/1999, care definește entitatea ca un organ de specialitate al administrației centrale, cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, care asigură controlul respectării prevederilor legale din sfera relațiilor de muncă precum și din cea a securității și sănătății în muncă.
Prin inspectoratele teritoriale de muncă, Inspecția Muncii se impune ca un organ administrativ de control imperios necesar atât în domeniul relațiilor de muncă, cât și în domeniul securității și sănătății în muncă.
În îndeplinirea atribuțiilor ce le revin, inspectoratele teritoriale de muncă colaborează cu autoritățile administrației publice centrale și locale, cu alte inspecții de specialitate ale statului, cu organizații neguvernamentale, cu partenerii sociali și cu mass media. Astfel, prin acțiunile întreprinse, se remarcă o vizibilitate constantă și convingătoare a instituției la nivelul comunității deservite.
Inspectoratul teritorial de muncă Sibiu, prin inspectorii de muncă, exercită controlul aplicării unitare a prevederilor legale în domeniile sale de competență și oferă servicii tuturor persoanelor fizice și juridice, angajatori din sectorul public, mixt, privat și la alte categorii de angajatori din județul Sibiu.
Statutul inspectorului de muncă, statuat prin Legea nr.337/2018, stabilește că de ziua Inspecției Muncii, inspectorii de muncă nu vor desfășura activități specifice de control, ci activități de informare. Cu toate acestea, pentru toate inspectoratele teritoriale de muncă permanenta preocupare rămâne aceea de a informa, consilia și a conștientiza, dar și de a atenționa atât angajatorii cât și angajații cu privire la importanța cunoașterii și respectării legislației din domeniul relațiilor de muncă și cel al securității și sănătății în muncă.
„ Prin seriozitate și rigurozitate, ne îndeplinim atribuțiile și dorim să creștem încrederea tuturor operatorilor economici, cât și pe cea a angajaților, și suntem constat preocupați de soluționarea problemelor în domeniile relațiilor de muncă și a securității și sănătății în muncă. Un sincer și călduros La mulți ani! Inspecției Muncii și tuturor angajaților din sistem .” Alexandru Marius Stănilă – inspector șef
Poliţiştii de imigrări, în ultima săptămână, au emis cetăţenilor străini şi europeni 1.663 de documente privind şederea sau rezidenţa pe teritoriul României și au gestionat 5.582 de cereri de avize de angajare şi 1.467 solicitări de viză. S-au înregistrat 212 cereri de acordare a unei forme de protecţie internaţională, s-au emis 297 de documente temporare de identitate, iar pentru 43 de persoane au fost întocmite hotărâri de respingere a cererilor. La bugetul de stat au fost încasate taxe în valoare de 790.183 lei. De asemenea, au fost aplicate 234 de sancțiuni contravenţionale, cu amendă în valoare totală de 184.700 lei, cetăţenilor străini şi angajatorilor pentru nerespectarea prevederilor legale privind regimul juridic al străinilor şi angajarea în muncă a acestora.
Prioritățile operative ale polițiștilor din cadrul Inspectoratului General pentru Imigrări, în perioada 04 – 10 iulie a.c., au vizat controlul permanent asupra respectării legalității șederii în România a cetățenilor străini, combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate, precum și asigurarea accesului neîngrădit la procedura de azil.
Astfel, în perioada de referință, în ceea ce priveşte admisia în România, au fost înregistrate 1.467 solicitări de viză, au fost soluționate 1.166 dintre care 1.120 au fost avizate favorabil și 46 au fost avizate negativ.
Totodată, au fost înregistrate 1.402 cereri de prelungire a dreptului de ședere pentru cetăţenii statelor terţe, iar pentru cetăţenii europeni au fost înregistrate 257 de cereri in vederea emiteriicertificatelor și cărților de înregistrare a rezidenței. Cetățenilor străini le-au fost emise 1.584 permise de ședere temporară și pe termen lung.
Principalele scopuri pentru care străinii şi-au stabilit reşedinţa pe teritoriul României sunt angajare în muncă și reîntregirea familiei.
Polițiștii de imigrări au efectuat 74 de acţiuni de control, la nivel naţional, cu efective proprii şi în colaborare cu structuri având atribuţii în domeniul ordinii şi siguranţei publice, pe linia prevenirii şi combaterii şederii ilegale și a muncii nedeclarate a cetăţenilor străini, în cadrul cărora au fost depistaţi 149 de cetăţeni străini cu şedere ilegală.
De asemenea, pentru 137de persoane au fost emise decizii de returnare, cu termen de plecare voluntară de pe teritoriul României, 8 persoane au fost îndepărtate sub escortă, iar pentru 23 persoane a fost dispusă măsura de luare în custodie publică, până la returnarea lor de pe teritoriul țării noastre.
Au fost înregistrate 2.755 de solicitări privind emiterea avizelor de angajare/detașare, au fost soluţionate 2.827 de cereri, dintre acestea 2.332 au fost aprobate şi 495 au fost respinse.
În aceeași perioadă, polițiștii de imigrări au aplicat 234 de sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de184.700 lei cetăţenilor străini şi angajatorilor, pentru nerespectarea prevederilor legale privind regimul juridic al străinilor şi angajarea în muncă a acestora.
Totodată, la bugetul de stat au fost încasate taxe în valoare de 790.183 lei
În perioada de referinţă, au fost înregistrate 212cereri de azil, solicitanții aflându-se în diferite stadii de procedură. De asemenea, 3 solicitanți au primit protecția statului român, pentru 43 decetățeni străini au fost emise hotărâri de respingere a cererilor de acordare a unei forme de protecție internațională, iar pentru 1.679 de cetățeni ucraineni și terți sosiți din Ucraina ca urmare a conflictului armat, au fost emise permise de ședere ca beneficiar al protecției temporare. Pentru 297de solicitanți de azil și 79 debeneficiari de protecție în România, polițiștii au emis documente temporare de identitate sau permise de ședere care le atestă reședința în țara noastră.
Activitatea de prevenire și combatere a șederii ilegale şi a muncii nedeclarate a cetățenilor străini reprezintă o prioritate a Inspectoratului General pentru Imigrări în vederea creșterii gradului de siguranță a cetățeanului, printr-un control permanent asupra respectării legislației în domeniul migrației.
În data de 08.07.2022, la sediul Operatorului Regional Apa Târnavei Mari a fost semnat de către primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman, directorul ATM, dl. Ioan Munteanu și reprezentantul firmei câștigătoare contractul „ATM-CS 4 Analiza structural funcțională a rețelelor și soluțiile tehnice optime pentru integrarea obiectivelor în contractul de lucrări ATM-CL– 06”, din cadrul proiectului major „Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în regiunile Mediaș, Agnita și Dumbrăveni, județul Sibiu”.
Contractul are o valoare de 8.594.750,00 lei, la care se adaugă TVA 1.633.002,50 lei RON. Durata prezentului contract este de 6 luni, de la data emiterii ordinului de începere a contractului și reprezintă durata de execuție a acestuia.
Obiectul contractului constă în realizarea investigațiilor specifice necesare identificării deficiențelor infrastructurii existente și propunerea de soluții pentru remedierea acestora precum și integrarea elementelor lipsă pentru funcționalitatea întregului sistem, în vederea realizării documentației tehnice a contractul de lucrări „ATM – CL 6 Extindere și reabilitare rețele de apă și de canalizare, conducte de aducțiune și gospodării de apă în orașul Copșa Mică și comunele Târnava, Valea Viilor, Axente Sever și Șeica Mare, județul Sibiu” rezultat din planul de achiziții care trebuie sa fie parte a studiului de fezabilitate „Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în regiunile Medias, Agnita si Dumbrăveni, județul Sibiu” a obiectivelor începute și rămase nefinalizate în urma derulării proiectului „Sistemul zonal de alimentare cu apă potabilă și canalizare ape uzate menajere în orașul Copșa Mică și localitățile limitrofe – Axente Sever, Agârbiciu, Valea Viilor, Motiș, Târnava – județul Sibiu”, finanțat parțial prin Programul Guvernamental pilot „Reabilitarea ecologică a zonelor fierbinți Zlatna și Copșa Mică” de către Ministerul Mediului și Pădurilor.
Contractul face parte din „Proiect Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată în Regiunile Mediaș, Agnita și Dumbrăveni, Județul Sibiu” (cod SMIS 137169), finanțat din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 (POIM), cu o valoare totală de 700.258.507,21 RON (inclusiv TVA).
Finanțarea investiției se face astfel: 94% din fonduri publice nerambursabile, din care 85% Fondul de Coeziune al Uniunii Europene, 13 % bugetul de stat și 2% bugetele locale. Contribuția Operatorului Regional la finanțarea investiției este de 6%.
La solicitarea societății deținătoare a rețelelor de gaz, Comisia de Circulație a avizat desfășurarea unor lucrări pe mai multe străzi în următoarele luni. Scopul este acela de a înlocui conducta de gaze naturale de presiune redusă și branșamentele acesteia.
Intervențiile se vor desfășura fără închiderea traficului, pe următoarele străzi, în perioadele avizate:
• Str. Andrei Șaguna: 11 iulie – 5 septembrie
• Str. Revoluției: 11 iulie – 10 noiembrie
• Pe aleile din zona de blocuri dintre str. C. Noica și Revoluției: 11 iulie – 10 noiembrie
• Piața Sadu: 11 iulie – 10 noiembrie
• Str. Diaconu Coresi: 11 iulie – 10 noiembrie
La acestea se adaugă lucrările deja în desfășurare pe bulevardul Vasile Milea, avizate să se desfășoare până în 10 noiembrie.
Constructorul angajat de societatea de gaz are obligația, conform reglementărilor, ca la finalizarea lucrărilor să efectueze reparațiile în carosabil și/sau trotuare în zonele afectate.
Șoferii sunt rugați să circule cu atenție sporită în aceste zone.
La solicitarea societății deținătoare a rețelelor de gaz, Comisia de Circulație a avizat desfășurarea unor lucrări pe mai multe străzi în următoarele luni. Scopul este acela de a înlocui conducta de gaze naturale de presiune redusă și branșamentele acesteia.
Intervențiile se vor desfășura fără închiderea traficului, pe următoarele străzi, în perioadele avizate:
• Str. Andrei Șaguna: 11 iulie – 5 septembrie
• Str. Revoluției: 11 iulie – 10 noiembrie
• Pe aleile din zona de blocuri dintre str. C. Noica și Revoluției: 11 iulie – 10 noiembrie
• Piața Sadu: 11 iulie – 10 noiembrie
• Str. Diaconu Coresi: 11 iulie – 10 noiembrie
La acestea se adaugă lucrările deja în desfășurare pe bulevardul Vasile Milea, avizate să se desfășoare până în 10 noiembrie.
Constructorul angajat de societatea de gaz are obligația, conform reglementărilor, ca la finalizarea lucrărilor să efectueze reparațiile în carosabil și/sau trotuare în zonele afectate.
Șoferii sunt rugați să circule cu atenție sporită în aceste zone.
Poliţiştii sibieni caută un bărbat în vârstă de 52 de ani, domiciliat în orașul Cisnădie, care a plecat în mod voluntar din cadrul Spitalului Clinic Județean Sibiu într-o direcție necunoscută, fără a reveni.
Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acestuia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
La data de 11 iulie, în jurul orei 10:00, polițiștii sibieni au fost sesizați în scris de către o femeie cu privire la faptul că, la data de 7 iulie a.c., fratele său, SOLOMON NICOLAE FIRICEL, în vârstă de 52 de ani, din Cisnădie, a plecat în mod voluntar din Spitalul Clinic Judeţean Sibiu, unde era internat, fără a mai reveni la domiciliu sau la spital.
Semnalmente: înălțime 160 cm, greutate 60 de kg, ochi albaștri, păr grizonat, fir drept, tuns scurt.
Nu se cunosc obiectele de îmbrăcăminte pe care bărbatul le purta în momentul plecării și nici eventuale semne particulare.
Cetăţenii care pot oferi informaţii despre această bărbat sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.
Polițiștii rutieri sibieni sunt zilnic la datorie și opresc în trafic sute de șoferi pentru a le verifica actele sau dacă au consumat băuturi alcoolice și substanțe interzise.
La data de 8 iulie, în jurul orei 18:00, pe DN 7H, polițiștii rutieri au oprit un autoturism condus spre Șura Mică de către un bărbat în vârstă de 45 de ani, domiciliat în orașul Ocna Sibiului. Testarea alcoolscopică a conducătorului auto a indicat o valoare de 0,92 mg/l alcool pur în aerul expirat.
La aceeași dată, în jurul orei 20:00, pe raza localității Șeica Mare, polițiștii au depistt un tânăr în vârstă de 21 de ani, din Slimnic, în timp ce conducea un autoturism deși nu deține acest drept. De asemenea, s-a constatat că autoturismul este neînmatriculat, iar numărul de înmatriculare aplicat pe mașină este unul fals.
O zi mai târziu, în jurul orei 09:00, în municipiul Sibiu, polițiștii rutieri au depistat un alt șofer a cărui testare alcoolscopică a indicat că ar fi consumat alcool înainte de a se urca la volan, valoarea afișată de aparatul etilotest fiind de 0,46 mg/l alcool pur în aerul expirat. Este vorba despre un sibian în vârstă de 40 de ani.
La data de 10 iulie, în jurul orei 02:30, în municipiul Mediaș, polițiștii rutieri au oprit pentru control un autoturism condus pe strada Aurel Vlaicu de către un localnic în vârstă de 32 de ani. Testarea alcoolscopică a celui aflat la volan a indicat un rezultat de 0,81 mg/l alcool pur în aerul expirat.
La data de 10 iulie, în jurul orei 04:00, în timp ce conducea un autoturism în zona Balastierei Cristian, un conducător auto în vârstă de 43 de ani, din Gura Râului, a pierdut controlul direcției de deplasare oprindu-se în șanțul care mărginește partea carosabilă. Evenimentul s-a soldat doar cu pagube materiale. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat o valoare de 0,76 mg/l alcool pur în aerul expirat.
La aceeași dată, în jurul orei 07:30, pe strada Șelimbărului din orașul Cisnădie, un localnic în vârstă de 48 de ani a fost depistat conducând un autoturism și având o concentrație de 0,96 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Tot la data de 10 iulie, în jurul orei 21:00 pe DJ 106, în zona comunei Roșia, polițiștii au oprit pentru control un autoturism condus de către un bărbat în vârstă de 66 de ani, domiciliat în localitatea Marpod. Testarea alcoolscopică a șoferului a indicat valoarea de 1,01 mg/l alcool pur în aerul expirat, însă bărbatul a refuzat recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.
O conducătoare auto și copilul acesteia au fost răniți pe DN 1, la ieșirea din Cristian spre Sibiu. Din cauza vitezei, mașina s-a răsturnat în afara părții carosabile.
Femeia, în vârstă de 48 de ani, din Cisnădie, în timp ce conducea un autoturism dinspre Sebeș spre Sibiu, a pierdut controlul direcției de deplasare și s-a răsturnat în afara părții carosabile. Ambele victime primesc îngrijiri medicale la fața locului.
„Două echipaje SMURD din cadrul ISU Sibiu au intervenit de urgență pe DN 1, Cristian pentru acordarea asistenței medicale pentru două persoane (o femeie și un minor) ca urmare a producerii unui eveniment rutier. Cei doi au primit îngrijiri medicale și au fost transportați la spital conștienți și policontuzionați.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
O patrulă formată din doi polițiști locali se afla sâmbătă noaptea în patrulare, când, în jurul orei 2:00, s-a anunțat prin Dispecerat furtul unei mașini marca Dacia de pe strada Dorobanților. Proprietarul mașinii i-a observat și i-a urmărit cu o altă mașină. Cei doi tineri au ajuns pe o străduță înfundată, au abandonat mașina furată și au fugit.
Dispeceratul 112 a transmis semnalmentele celor doi tineri care au comis fapta. În jurul orei 2:30, pe strada Henri Coandă, polițiștii locali au observat un tânăr care corespundea descrierii primite. După legitimare, acesta a recunoscut că este unul dintre cei doi care au furat mașina, profitând de faptul ca avea ușile descuiate și cheia la vedere.
Tânărul în cauză are antecedente penale și în urmă cu 2 luni a fost eliberat din penitenciar. Polițiștii l-au predat către IPJ Sibiu și continuă să îl caute pe al doilea tânăr care a participat la furt.
Un câine a fost în pericol să cadă, în această dimineață, de la etajul unui imobil situat pe strada Maramureșului din Sibiu.
Sibienii ce au trecut prin zonă l-au zărit pe marginea balconului situat la primul etaj și au sunat la 112. Inițial, conform martorilor, autoritățile au ezitat să trimită ajutoare, însă după ce apelurile la 112 s-au înmulțit, aceștia au anunțat pompierii.
Din primele date, proprietarul și-a închis și legat patrupedul în interiorul balconului însă acesta a sărit pe geamul lăsat deschis.
Într-un final, pompierii militari ai ISU Sibiu au intervenit cu o autoscară și au eliberat câinele în siguranță. Acesta era speriat însă jucăuș, și nu le-a cauzat probleme salvatorilor.
În data de 8 iulie 2022 a fost semnat la sediul Primăriei Mediaș contractul de lucrări aferent obiectivului de investiții„Reabilitare/modernizare strada Ighișului“, în cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții și a mediului urban în municipiul Mediaș – I“. Proiectul este parte a ProgramuluiOperațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 13 – Sprijinirea Regenerării Orașelor Mici și Mijlocii, Prioritatea de Investiții 9B – Promovarea Incluziunii Sociale, Combaterea Sărăciei și a Oricărei forme de Discriminare, Obiectiv specific 13.1 – Îmbunătățirea calității vieții populației în orașele mici și mijlocii din României.
Proiectul beneficiază de finanțare din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea totală a contractului de proiectare și execuție semnat în data de 8 iulie este de 19.760.946,76 lei cu TVA.
Proiectul presupune modernizarea/reabilitarea străzii Ighișului cu structură din asfalt, realizarea de trotuare și pistă de bicicliști, extinderea sistemului de iluminat public și infrastructură pentru cabluri (canalizație pentru cabluri electrice și de telecomunicații), zid de sprijin din beton armat, rețea canalizare pluvială.
În mod concret, lucrările propuse în cadrul proiectului constau în:
– Intervenții pentru asigurarea scurgerii apelor
– Lucrări de șanțuri, rigole și canalizare pluvială
– Modernizare/reabilitare stradă cu îmbrăcăminte asfaltică
– Realizarea de trotuare și pistă de bicicliști
– Intervenții pentru asigurarea capacității portante
– Lucrări de refacere a infrastructurii și suprastructurii rutiere
– Intervenții pentru asigurarea siguranței circulației
– Lucrări pentru semnalizare verticală, orizontală și parapete de protecție
– Intervenții pentru consolidarea taluzurilor – zid de sprijin
– Lucrări de amenajare canalizație subterană pentru cabluri electrice și de telecomunicații
Suprafața totală a străzii este de 52.157 de metri pătrați, din care carosabil 30.767 metri pătrați, acostamente 2.360 de metri pătrați, 2.801 metri pătrați trotuare, pistă bicicliști 10.064 metri pătrați și 2.747 metri pătrați rigole. De asemenea, în zonă există podețe, borduri și ziduri în suprafață de 863 metri pătrați, precum și 2.555 metri pătrați de zone verzi.
„Am semnat astăzi un contract extrem de important atât pentru medieșeni, cât și pentru locuitorii satului aparținător Ighișu Nou, un contract care prevede modernizarea drumului care face legătura între Mediaș și Ighiș. Pe lângă faptul că se va moderniza drumul, acesta va fi prevăzut la final și cu o pistă de bicicliști. Nu pot decât să urez mult succes firmei Strabag, în ducerea la bun sfârșit a acestui proiect și în același timp să îmi exprim speranța că lucrările vor fi de calitate, iar termenele vor fi respectate, așa cum sunt prevăzute în contract“, a declarat primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman.
Odată cu finalizarea ediției 2022 a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) a început pregătirile pentru cele cinci premiere pe care le va prezenta în perioada următoare. Regia spectacolelor este semnată de Silviu Purcărete, AndriyZholdak, Andrei și Andreea Grosu, Hunor Horvath și Bogdan Sărătean.
Silviu Purcărete lucrează la o nouă creație pentru Naționalul sibian, producție în care revine pe scenă și Constantin Chiriac, directorul TNRS și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), alături de 20 de actori ai Teatrului din Sibiu. Producția are ca temă Poezia ca Spectacol, spectacolul poeziei.
Cea de-a doua premieră din perioada următoare este „MASS”, de Fran Kranz, în regia lui Andrei și Andreea Grosu, o coproducție TNRS și Unteatru, care va avea premiera atât la Sibiu, cât și la București.
„Oleanna”, de David Mamet, în regia lui Bogdan Sărăteanși „Cameristele“, de Jean Genet, regia Hunor Horvath, spectacol al Secției Germane a TNRS, sunt deja în lucru.
Regizorul ucrainean Andriy Zholdak se află la Sibiu, unde pregătește spectacolul „Romeo și Julieta”, după William Shakespeare, cu o distribuție formată din actori ai TNRS.
„Am finalizat cea de-a 29-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu și am reușit o performanță fără precedent față de edițiile anterioare, iar marea bucurie pentru noi a fost reacția publicului. În același timp, continuăm cu reprezentațiile „Faust”, care se joacă cu sala plină în acest sfârșit de săptămână. Tot astăzi, prezentăm spectacolul de Gală al Aleii Celebrităților, pe care vă invităm să îl urmăriți începând cu ora 21:00, la TVR. Mă voi afla în această seară la „Faust”, la Fabrica de Cultură, pentru a vedea începutul spectacolului și felul în care spectatorii se bucură de acest miracol care se desfășoară la Fabrica de Cultură, pe care așteptăm să o aducem în patrimoniul Primăriei Municipiului Sibiu, în așa fel încât să putem dezvolta un program european pentru reabilitarea tuturor spațiilor. Este o mare bucurie că se lucrează pe toate fronturile, atât la Secția română, cât și la Secția germană, dar și tinerii de la Universitate. Indiferent de micile greutăți trecătoare, frumusețea, miracolul și creația sunt rațiunea noastră de a fi. Rostul nostru este în A DĂRUI! Dragii noștri spectatori, chiar vă iubim!” – a declarat Constantin Chiriac, directorul general al TNRS și președintele FITS.
FITS – ediție fără precedent
Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu este organizatorul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, eveniment al cărui principal finanțator este Primăria Municipiului Sibiu.
Ediția din acest a FITS a adus la Sibiu peste 800 de evenimente, în 80 de spații de joc, cu 3500 de artiști din 75 de țări ale lumii. S-a înregistrat o medie de 85000 de spectatori pe zi, au fost distribuite 1000 de abonamente pentru programul online al Festivalului, către militarii NATO din România și din întreaga lumea, iar în cadrul Platformei Doctorale, au fost prezente 42 de universități.
Și la nivel logistic, organizarea FITS 2022 a reprezentat o performanță. A fost amenajat un spațiu pentru echipamentele tehnice de 750 mp la Fabrica de Cultură, au fost utilizate cinci tir-uri de echipament și peste 20 de autovehicule de 3,5 t, peste 5000 ml de cabluri, peste 800 de proiectoare de teatru, au fost angrenați în organizare peste 70 de tehnicieni sunet, lumini, video si alpiniști utilitari, au fost folosite peste 60 000 kg de contragreutăți în spectacolele outdoor.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu s-a desfășurat în perioada 24 iunie – 3 iulie 2022 și a avut tema Frumusețe.
Trei persoane primesc îngrijiri medicale, la această oră, după ce au fost implicate într-un accident rutier produs lângă Piața Cibin din Sibiu.
Din primele informații, o mașină și un microbuz transport marfă au intrat într-o coliziune violentă. În urma impactului, trei persoane au fost rănite, mai multe echipaje de Poliție și prim-ajutor sunt deja la fața locului.
Mașina este înmatriculată în județul Sibiu iar microbuzul în județul Dolj. Conform martorilor, șoferul unui microbuzului era condus pe strada Râului, și ar fi pătruns în intersecția cu strada Reconstrucției fără să respecte culoarea roșu a semaforului.
Șoferul și pasagerul din microbuz, în vârstă de 46, respectiv 55 de ani, ambii din județul Dolj, au fost transportați la spital. La volanul autoturismului se afla un sibian în vârstă de 31 de ani.
„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu două echipaje SMURD dintre care unul cu medic și un echipaj descarcerare în municipiul Sibiu, zona Piața Cibin pentru acordarea asistenței medicale a trei persoane implicate într-un accident rutier. La fața locului echipajele SMURD alături de un echipaj SAJ Sibiu au evaluat și acordat îngrijiri medicale persoanelor iar echipajul SMURD a transportat la spital o persoană de sex masculin de cca 46 de ani, conștient și policontizionat în urma accidentului. O altă persoană a fost transportată de SAJ la spital iar cea de-a treia a primit îngrijiri medicale și a refuzat transportul la UPU Sibiu.” a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu
Un tânăr de doar 20 de ani se luptă între viață și moarte dupace s-a electrocutat la o baltă de pescuit din județul Vâlcea.
Acesta se relaxa împreună cu prietenii, pe marginea bălții Proieni, când acesta a aruncat accidental firul undiței peste liniile de curent ce tranzitau zona. Din cauza unui arc electric, tânărul a fost grav rănit. Mai multe echipaje de prim-ajutor au ajuns la fața locului însă, din cauza stării degradante, a fost solicitat elicopterul SMURD.
Victima domiciliată în localitatea Budești, este transferată la Spitalul Județean de Urgență Sibiu.
O coliziune între două mașini s-a produs, în urmă cu puțin timp, pe DN7, în apropierea localității Călinești.
Din primele verificări efectuate se pare că ar fi vorba de o coliziune între două autoturisme, pe DN 7, în localitatea Racovița, din care a rezultat rănirea unei persoane.
În accidentul rutier au rezultat două victime, o victimă a fost evaluată de către echipajul SAJ, preluată și transportată la spital și o altă victimă este evaluată de către echipajul SMURD, având un atac de panică.
Traficul se desfășoară alternativ pe un singur sens de mers.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.