7.4 C
Sibiu
luni, 25 august, 2025
Acasă Blog Pagina 654

Violonista Anna Țifu și orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu cântă la Sibiu și Brașov

0

Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu va concerta pentru prima dată alături de Anna Țifu, una dintre cele mai apreciate violoniste la nivel mondial. Cu această ocazie, publicul are ocazia să asculte o vioară Stradivarius construită în 1716.

Joi, 9 iunie, de la orele 19.00, la Sala Thalia, publicul meloman este invitat la concertul simfonic susținut de orchestra sibiană și solista Anna Țifu – vioară. La pupitru se va afla dirijorul Cristian Lupeș, managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.

asCULTă:

• Ludwig van Beethoven – Concertul în re major op. 61 pentru vioară și orchestră

• Jean Sibelius – Simfonia nr. 2 în re major, Op. 43 “Finlanda”

„Iubesc foarte mult această țară minunată, pentru că sunt pe jumătate româncă – tatăl meu este din Timișoara – și îmi face mare plăcere să fiu aici și să cânt concertul de Beethoven pentru prima dată cu Filarmonica de Stat din Sibiu și Cristian Lupeș, aceasta este una dintre lucrările mele preferate. Îmi place foarte mult Sibiul, cred că este un oraș foarte, foarte frumos. Pentru mine, fiecare concert este dificil, pentru că sunt o persoană foarte emotivă, mai ales că mă aflu aici, în țara mea, de care mă leagă amintiri fantastice. Darul pe care-l pot oferi publicului este să fiu eu însămi și sper să-mi pot comunica sentimentele către public, prin muzică. Sper că va fi un concert pe placul tuturor! Trăim vremuri foarte dificile, din păcate. Cred că muzica este singura limbă pe care o pot înțelege toți oamenii și care ne poate aduce pe toți împreună. Fără război, doar muzică!”, a mărturisit Anna Țifu.

Câștigătoare a Concursului Internațional „George Enescu”, în 2007, Anna Țifu este considerată una dintre cele mai importante violoniste ale generației sale. Născută la Cagliari, Anna a început studiul viorii la vârsta de 6 ani, sub îndrumarea tatălui său, iar la 8 ani a început să cânte în public și a obținut primele sale premii. De atunci, a concertat alături de multe dintre cele mai valoroase orchestre și ansambluri camerale din lume, între care amintim: Orchestra Nazionale di Santa Cecilia, Orchestra Nazionale della RAI di Torino, Orchestra della Fondazione Arena di Verona, Orchestra del Teatro Carlo Felice di Genova, Orchestra Filarmonica Arturo Toscanini, Orchestra Haydn di Bolzano e Trento, Orchestra del Teatro La Fenice di Venezia, Orchestra „Simòn Bòlivar” din Venezuela, Stuttgarter Philarmoniker, Dortmunder Philharmoniker, Orchestra Filarmonicii „George Enescu” și Orchestra Radio București, Orchestra de Cameră Lituaniană, Munich Chamber Orchestra, KZN Philarmonic Durban, soliștii Filarmonicii Israeliene, Orchestra de cameră din Praga, Orchestra Filarmonicii din Qatar. A colaborat cu dirijori precum: Yuri Temirkanov, Gustavo Dudamel, Diego Matheuz, David Afkham, Juraj Valcuha, Mikko Franck, John Axelrod, Christoph Poppen, Justus Frantz, Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Sergiu Commissiona, Lü Jia, Giampaolo Bisanti, Julian Kovatchev, Hubert Soudant, Gèrard Korsten, Gabor Ötvös.

Dirijorul Cristian Lupeș, personalitate culturală multidisciplinară, este cunoscut pentru activitatea artistică revoluționară și pentru proiectele culturale create și manageriate de-a lungul timpului. Din august 2019, este managerul Filarmonicii de Stat Sibiu.

Biletele pentru concertul simfonic de joi, 9 iunie, sunt puse în vânzare la casa de bilete a Filarmonicii de Stat Sibiu (de luni până joi, orele 10:00-12:00 și 13:00-16:00), precum și online pe www.iabilet.ro, la prețul de 40 lei – acces general. Pentru elevi, studenți și pensionari, se acordă o reducere de 50 %.

Schimb de orchestre

Vineri, 10 iunie, de la ora 19.00, orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu și solista Anna Țifu vor susține un concert la Filarmonica Brașov. „Nu am mai cântat niciodată la Brașov, am fost doar în vizită, e o mare bucurie pentru mine să cânt pentru prima dată în Brașov și am văzut pe internet Sala Patria – pare o sală minunată, sper că are și o bună acustică”, spune Anna Țifu.

În același timp, pe scena Sălii Thalia se va afla orchestra Filarmonicii Brașov și solista Maja Bogdanović – violoncel. Programul concertului include: George Gershwin – Let ‘Em Eat Cake: Overture (arr. Don Rose), Samuel Barber – Adagio for Strings, Antonín Dvořák – Concerto for Cello and Orchestra in b minor, op. 104. Dirijorul Daniel Spaw a colaborat cu Hofer Symphoniker, Bruckner Orchester Linz, Orchestra Simfonică Göttinger, Bergische Symphoniker, Staatsphilharmonie Koblenz, Orchestra de Cameră Rusă din Sankt Petersburg și Concerto conAnima (Germania). La doar 37 de ani, Daniel Spaw a dirijat deja aproximativ 50 de producții scenice. Din anul 2020, este director muzical general și director artistic al Orchestrei Filarmonice din Bad Reichenhall (Germania). Biletele pentru acest concert sunt puse în vânzare la casa de bilete a Filarmonicii de Stat Sibiu (de luni până joi, orele 10:00-12:00 și 13:00-16:00), precum și online pe www.iabilet.ro, la prețul de 40 lei – acces general. Pentru elevi, studenți și pensionari, se acordă o reducere de 50 %.

***

Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțareaConsiliului Județean Sibiu.

Muzeul ASTRA vă invită la vernisajul #expo Albina. De la planșă la cămașă

0

Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează în perioada 10 iunie – 2 octombrie 2022 expoziția #expo Albina. De la planșă la cămașă. Vor fi expuse aici 124 de cămăși cusute cu mătase pe pânze de in, bumbac sau cânepă. Vor fi prezentate cămăși din colecția  Muzeului ASTRA și din „Colecția Elisa Brătianu” a Muzeului Etnografic al Transilvaniei, Cluj-Napoca. În același cadru vor mai fi prezentate cămășile contemporane cusute la inițiativa Asociației Semne cusute și Șezătoare Ploiești după albumul „Cusături românești” realizat de Elisa Brătianu în anul 1943. 

 

,,Cămășile din colecțiile Muzeului ASTRA din Sibiu ce considerăm că pot fi încadrate într-o „colecție de inspirație Brătianu” au fost inventariate atât în „Colecția ASTRA”, cât și în anul 1951, în urma unui schimb cu Muzeul de artă populară din București. Cămășile din patrimoniul Muzeului Etnografic al Transilvaniei, Cluj Napoca aparțin „Colecției Elisa Brătianu” intrată în inventare în anul 1934, prin donația făcută de Elisa Brătianu.  Elisa Brătianu (1870-1957) a fost una dintre figurile marcante ale istoriei culturale de la sfârșitul secolului al XIX-lea și prima jumătate a secolului al XX-lea. Nepoata domnitorului Țării Românești, Barbu Știrbey, fiica lui Alexandru și Maria Știrbey, soția lui Alexandru Marghiloman și apoi a lui Ion I.C. Brătianu, Elisa Brătianu a organizat în preajma Primului Război Mondial un atelier și un magazin „Albina” pentru susținerea artei cusăturilor românești. Nepoata sa, Elisaveta Varlam, relatează că a desenat „cu mâna ei multe planșe cu diferite modele, pe care le-a și publicat într-un Album”. Semne cusute și Șezătoare Ploiești sunt două „comunități patrimoniale” ce promovează, cu respect și responsabilitate, tehnicile de lucru ale cămășilor tradiționale. Inițiativa Gabrielei Ene de la Șezătoare Ploiești de a realiza o expoziție cu toate cămășile cusute după cele 179 de planșe ale Albumului a mobilizat numeroase doamne din țară și din străinătate. Au urmat ani de documentare în colecțiile muzeale pentru a găsi cele mai potrivite materiale și sute de ore de cusut cu diferite fire și nuanțe de culori pentru a reda cât mai fidel motivele originale – un pic de altiță, un pic de râu, câteva flori… Fiecare și-a ales din Album modelul care o reprezintă în lume – sobru, sofisticat, minimalist sau complicat… Proiectul a crescut și după patru ani de implicare putem organiza acum acum această expoziție. De la planșă la cămașă! Un drum parcurs de la hârtie și pensulă până la pixeli și softuri, cu un rezultat asemănător, atunci și acum: râuri de mătase cusute pe pânze spumoase de in și bumbac, sau mai rigide de cânepă! Multe încercări! Multă pasiune! Un vis ce se împlinește în 124 cămăși magice. O poveste peste veacuri, o mărturie a memoriei cămășii purtate cu rost! Vă așteptăm să admirăm dialogul cămășilor ce au stat la baza Albumului Brătianu cu cele pe care le-au inspirat!”, a declarat Mirela Crețu, director Muzee pavilionare şi Managementul patrimoniului Muzeul ASTRA. 

 

Parteneri în organizarea #expo Albina. De la planșă la cămașă sunt Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Asociația Semne cusute și Șezătoare Ploiești. Muzeul ASTRA transmite mulțumiri speciale Muzeului Național Brătianu, Bibliotecii Academiei Române, Bibliotecii Naționale a României

 

Vernisajul expoziției va avea loc vineri, 10 iunie 2022, ora 14, în sala 1 din Pavilionul Muzeal Multicultural, intrarea principală în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului.

Toate evenimentele din programul Muzeului ASTRA sunt organizate în conformitate cu normele sanitare recomandate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Noi modificări legislative privind documentele de ședere eliberate cetățenilor UE și membrilor de familie ai acestora

0
igi

Inspectoratul General pentru Imigrări informează că în data de 06.06.2022, a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 743/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind documentele de ședere eliberate cetățenilor Uniunii Europene și membrilor de familie ai acestora, precum și în domeniul străinilor. Această hotărâre prevede obligația de preschimbare a documentelor, pentru membrii de familie ai cetățenilor Uniunii care nu sunt cetățeni ai Uniunii Europene, care îşi exercită dreptul de rezidenţă în România, până la data de 3 august 2023, în situația în care valabilitatea documentelor deținute depășește această dată.

În data de 06 iunie a.c. a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 743/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind documentele de ședere eliberate cetățenilor Uniunii Europene și membrilor de familie ai acestora, precum și în domeniul străinilor. Prin acest act normativ sunt reglementate categoriile de persoane cărora urmează să li se elibereze certificate de înregistrare, cărţi de rezidenţă sau cărţi de rezidenţă permanentă în conformitate cu Regulamentul (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului.

Noul act normativ prevede atât stabilirea formei și conținutului certificatului de înregistrare şi ale cărţii de rezidenţă permanentă care se eliberează cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene, precum şi ale cărţii de rezidenţă şi ale cărţii de rezidenţă permanentă care se eliberează membrilor de familie ai acestora, cetăţeni ai unor state terţe, cât şi obligația de preschimbare a documentelor, pentru membrii de familie ai cetățenilor Uniunii care nu sunt cetățeni ai Uniunii Europene, care îşi exercită dreptul de rezidenţă în România, până la data de 3 august 2023, în situația în care valabilitatea documentelor deținute depășește această data.

 

De asemenea, actul normativ prevede şi posibilitatea de expediere a cărților de rezidență, prin servicii de curierat, la cerere, la domiciliul sau reședința din România a titularului, cu suportarea de către acesta a cheltuielilor de expediție, condițiile de prelevare a datelor biometrice în vederea emiterii cărților de rezidență, precum și elemente referitoare la stocarea și distrugerea acestora, situațiile de anulare a documentelor în cazul dispunerii uneia dintre măsurile de restrângere a dreptului la liberă circulaţie pe teritoriul României prevăzute la art. 29 lit. a), c) și d) din OUG nr. 102/2005.

 

Totodată, sunt introduse elemente de securizare privind documentul temporar de identitate pentru solicitanții de azil, documentul temporar de ședere pentru străinii care solicită acces la o nouă procedură de azil și pentru documentul de tolerat, prin adaptarea, în mod corespunzător, a anexelor nr. 3-5 la HG nr. 898/2011, în scopul actualizării acestora la standardele de securitate/specificațiile tehnice conținute de Regulamentul (CE) nr.1030/2002 al Consiliului, cu modificările ulterioare, stabilirea formei și conținutului avizului de angajare și introducerea unor elemente de securizare, prin adaptarea corespunzătoare a anexei nr. 6 la HG nr. 898/2011.

 

Etajul I al Secției Clinice ATI al Spitalului Județean Sibiu a reintrat în circuitul medical, după finalizarea lucrărilor de modernizare

0

Etajul I al Secției Clinice Anestezie Terapie – Intensivă al SCJU Sibiu a reintrat în circuitul medical, după finalizarea lucrărilorde modernizare a acestuia. Valoarea totală a lucrărilor efectuate s-a ridicat la aproape 867.000 lei. Din suma menționată, circa 513.000 lei au provenit dintr-o sponsorizare din partea ROMGAZ, obținută prin intermediul Asociației “Împreună pentru Sănătate”, restul sumei fiind asigurată din fondurile proprii ale spitalului. 

Lucrurile deosebit de ample și complexe au constat în: 

✓ reparații curente instalație electrică, detecție CO2;  montaj accesorii, corpuri  de iluminat și alte materiale pentru refacerea rețelelor electrice; 

✓ montare centrală adresabilă detecție incendiu, înlocuire tablou electric;

✓ înlocuirea rețelei de distribuție a oxigenului și a aerului comprimat; 

✓ montare detectori de oxigen necesari desfășurări activității în condiții de maximă siguranță în cele 12  boxe individuale pentru pacienți, cu senzori la fiecare pat; 

✓ montare unitate centrală pentru detectori oxigen;

✓ montare panou afișaj pentru motorizarea permanentă a cantității de oxigen atmosferic din boxele ATI;

✓ montare detectori optici de fum și temperatură; 

✓ reparații pereți, realizarea de zugrăveli,  montare covor PVC și tarkett. 

Astfel, în momentul de față ambele etaje ale Secției ATI sunt modernizate după ce etajul 2 a fost redeschis la finalul lunii august a anului precedent, după lucrări similare. (detalii aici). Cele douărotonde ATI situate la etajele 1 și 2 ale clădirii urgenței totalizează un număr de 24 de boxe individuale. 

“Secția de Anestezie – Terapie Intensivă este un spațiu vital al spitalului, locul de care depinde activitatea mai multor secții, în speciale cele chirurgicale, Urgența și nu numai. Tocmai de aceea am dorit să găsim resurse pentru modernizarea acestora. Odată cu finalizarea lucrărilor, ambele etaje ale secției ATI sunt complet renovate, moderne și corespund cerințelor actuale cu privire la securitatea pacienților și a personalului medical, activitatea putându-se desfășura în condiții de siguranță. Mulțumim ROMGAZ, care ne-a sprijinit din nou, prin alocarea unor resurse financiare considerabile și a reconfirmat că este unul dintre cei mai importanți parteneri ai spitalului cu privire la dezvoltarea serviciilor de sănătate pentru cetățenii județului”, a declarat managerul SCJU Sibiu, Dr. Daniel Chelcea. 

De subliniat este faptul că finalizarea modernizării rețelei de alimentare cu oxigen și aer comprimat asigură continuitatea activității medicale  pentru zona chirurgicală și zona ATI unde există un flux continuu de pacienți. 

Totodată, etajul I al secției ATI a fost dotat cu mobilier nou, necesar derulării activității personalului, grație unei sponsorizări generoase din partea Mobila ABC, în valoare de aproximativ 15.000 lei. 

„Suplimentar modernizării instalațiilor s-au efectuat și lucrări de renovare și a fost schimbat și mobilierul pentru personal prin bunăvoința Mobila ABC care ne-a sponsorizat cu piesele de mobilier și cărora le mulțumim pentru implicare”, a adăugat managerul SCJU Sibiu. 

În momentul de față, Secția Clinică ATI a SCJU Sibiu are un număr total de 44 de paturi dintre care 38 în zona verde și 6 paturi ATI-Covid în zona roșie (modularul II). 

Date suplimentare:

Investițiile programate în infrastructura actualului spital județean continuă. În prezent, mai multe pavilioane se află într-un proces complex de renovare și modernizare în cadrul proiectului ”Reabilitarea termică a unor clădiri din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu”, gestionat de Consiliul Județean Sibiu. Lucrările se desfășoară etapizat și pe zone, pentru a fi asigurată continuitatea activității medicale. Până în prezent s-a finalizat renovarea Secției Clinice Urologie.

Vacanța de vară cu teatru pentru copii, la Sibiu!

0

Copiii își încep vacanța de vară cu două dintre cele mai apreciate spectacole din ultimul sezon teatralde la Sibiu. Teatrul pentru Copii și Tineret „Gong” Sibiuprezintă spectacolele „Harap Alb” și „Vaca Rosalinda”.

Distins cu premiile pentru regie și reteatralizarea unui text clasic în cadrul Festivalului Internațional „ImPuls” de la București, dar și premiul pentru cea mai bună scenografie în cadrul Festivalului Internațional de Animație „Gulliver” dinGalați, spectacolul „Harap Alb” în regia lui Gavriil Pinte va fi prezentat sâmbătă, 11 iunie, de la orele 11:00 și 18:00, și duminică, 12 iunie, de la ora 11:00. 

video: https://youtu.be/lStZGioF1sw

„Harap Alb” este povestea maturizării unui băiat în timpul unei călătorii iniţiatice în care învaţă să-şi facă prieteni, să găsească soluţii pentru situaţii complicate, să aibă încredere în oameni şi să deosebească binele de rău. La finalul acestui drum, Harap Alb merită răsplata pentru că a fost curajos, şi-a folosit inteligenţa şi şi-a exersat bunătatea. Spectacolul lui Gavriil Pinte vizualizează povestea aşa cum a fost ea scrisă de Ion Creangă: personajele sunt create din hârtie şi lemn, schimbările de decor şi costume se fac la vedere, sub ochii copiilor, iar povestea scrisă iese din carte şi prinde viaţă pe scenă. Decorurile și costumele pentru acest spectacol poartă semnătura scenografului Roxana Ionescu, iar din distribuția spectacolului fac parte actorii și actrițele Lucia Barbu, Mircea Corcoveanu, Eleonora Coșuleț, Daniela Dragomir, JenőMajor, Gabriela Mitrea, Raluca Pavel, Angela Páskuy și Adrian Prohaska. Spectacolul are o durată de aproximativ o oră și nu este recomandat copiilor cu vârsta sub 5 ani.

Următorul weekend din vacanța de vară deschide cortina spre un maraton muzical pentru copii, alături de actorii Eliza Păuna, Claudiu Fălămaș, Raluca Răduca, Paul Bondane și Anton Balint în spectacolul „Vaca Rosalinda”. Cele trei reprezentații vor avea loc sâmbătă, 18 iunie, de la orele 11:00 și 18:00, și duminică, 19 iunie, de la ora 11:00. 

video: https://vimeo.com/629053863

Antrenant și muzical, spectacolul de la Sibiu este o joacă hazlie ce se construiește ca o călătorie în lumea animalelor și o pledoarie pentru respect și acceptare. Rosalinda este o vacă specială și încântătoare, dar foarte enervantă prin atitudinea sa critică și exasperantă. Viața la fermă devine insuportabilă, iar țăranul decide să își trimită vaca departe de casă. Doar că liniștea acestora este din nou tulburată după ce în ogradă apar animale sălbatice ce au fugit să se ascundă de Vaca Rosalindatrimisă cu trenul în Africa. În încercarea de a-și reconstrui locul pașnic, fiecare animal își cântă povestea într-o înlănțuire ce va face deliciul publicului, indiferent de vârstă. Actorii Teatrului „Gong” au creat un adevărat laborator muzical, experimentând narațiuni performative pline de energie. Aceștia cântă la chitară, cajon, clapă, tobe, trompetă, djembe, fluier, tamburină, drâmbă, maracas, clopote tubulare și cabasa, conturând un spectacol inventiv și eclectic. „Vaca Rosalinda –o fabulă muzicală” are o durată de aproximativ 50 de minute și este recomandat copiilor cu vârsta peste 5 ani.

Prețul unui bilet la oricare din reprezentații este de 12 lei, tarif flexibil. Mai multe detalii despre condițiile de modificare a biletelor flexibile, puteți găsi în regulamentul afișat pe teatrulgong.ro.

Primul și singurul târg internațional pentru resorturile de montane din Estul Europei

0

63 de domenii schiabile, printre care și Arena Platoș Păltiniș, sunt reunite sub umbrela Asociației Transportatorilor pe Cablu din România (ATCR), organizatorul primului târg destinat resorturilor montane din Europa de Est, Carpathian Mountain Fair.


Este momentul unui pas înainte pentru activitățile montane în România. Prin urmare, între 9 si 11 iunie, furnizori de servicii și produse își dau întâlnire cu resorturi montane din Europa de Est la Cheile Grădiștei Resort, județul Brașov. Acest târg ce își propune să intermedieze servicii de cea mai înaltă calitate în special pentru domeniile schiabile din țară, dar și pentru resorturile montane din Europa.

Există deja confirmări din partea unor resorturi din Bulgaria, Polonia și Slovacia, pe lângă cele 63 de domenii schiabile ce fac parte din ATCR. „Piața devine tot mai dinamică, resorturile montane au cunoscut în ultima perioadă un aflux mare de turiști și multe companii care oferă produse și servicii pentru clientul montan nu au reprezentanțe în România, astfel ajungând mai greu la clienții lor, prin urmare am zis să le facilităm această întâlnire, dintre producători și cumpărători”, spune Iancu Șerbănescu, președintele Asociației.

Companii de top în serviciile de ski

La târgul ce are loc la Cheile Grădiștei Resort vor participa companii precum Leitner, Doppelmayer sau Bartholet la transportul pe cablu, PistenBully pentru ratrace sau SkiData pentru ticketing. Sunt nenumărate branduri extrem de cunoscute în domeniul serviciilor si produselor de calitate ce vor fi prezente la Carpathian Mountain Fair. Lista completă a expozanților se găsește la finalul articolului.

„Acest târg oferă posibilitatea ca producătorii și cumpărătorii să se întâlnească într-un cadru organizat și să găsească împreună soluțiile optime pentru a crește atractivitatea resorturilor. Pentru resorturile din România acest lucru înseamnă că vor putea alege cele mai bune opțiuni pentru instalațiile de transport pe cablu, producție de zăpadă artificială, utilaje pentru pregătirea pârtiilor și mai nou activități pe timpul verii” mai spune Iancu Șerbănescu.

Având deja de la prima ediție interesul unor resorturi din străinătate, târgul are mari șanse să devină cel mai important din Europa de Est.

E un pas foarte important înainte, atât pentru creșterea calității serviciilor, dar mai ales pentru că planurile de dezvoltare a întregii industrii montane din țară nu se opresc aici.

Ce trebuie făcut pentru dezvoltarea activităților de iarnă?

Argumentele Asociației au cântărit mult în decizia ministrului Educației de a reintroduce vacanța de iarnă în calendarul școlar. Mai mult decât atât, decizia privind alegerea săptămânii din februarie rămâne la Inspectoratele Școlare. Astfel copiii vor benefica de partii mai putin aglomerate.

Urmând tendința din Europa și în România schiul începe să aibă din ce în ce mai mulți practicanți. Prin urmare, următorul demers al Asociației Transportatorilor pe Cablu va fi obținerea unei întâlniri cu ministrul Antreprenoriatului și Turismului pentru a-i prezenta un plan de revigorare a activităților de iarnă din întreaga țară, un plan care presupune anumite modificări legislative.

Investitorii privați sunt discriminați în comparație cu autorităților locale și regionale atât din perspectiva accesului la finanțare cât, și mai ales, din punct de vedere al legislației silvice. Sunt imperios necesare niște schimbări urgente pentru a debloca numeroase proiecte de dezvoltare din țară ce bat pasul pe loc. „Istoria a dovedit faptul că privatul este un mai bun administrator al domeniilor schiabile, fiindcă numărăm pe degete excepțiile unde administrează autorități locale, iar pârtiile sau domeniile schiabile funcționează bine. Lipsește infrastructura, lipsește susținerea Guvernului. Pentru a putea oferi servicii mai bune turiștilor avem nevoie de modificări legislative pentru scoaterea din circuitul silvic, de acces la finanțările pe turism și un regulament al schiorului”, mai spune Iancu Șerbănescu.

Organizatori: Asociația Transportatorilor pe Cablu din România și Cheile Grădiștei Resort

Expozanți:

  • Transport pe cablu: Doppelmayer, Bartholet, Leitner Grup, Snowmax, Teufelberger Redaelli
  • Zăpadă artificială: Technoalpin, Supersnow, , Demaglenko
  • Ratrace: PistenBully, Prinoth, Pistentech, Meb
  • Summer activities: Zarox Pumptrack, El-Car, Mountain Cart
  • Ticketing si parcari: Ski Data (Insight Software) Kadra Tech
  • Covoare rulante: Sunkid
  • Construcții și proiectare instalații pe cablu: Transcabl, Proeuro, Canalpin,
  • Iluminat nocturn: Flash Lighting Systems, Oxi Delta
  • Soluții pentru stocare și vânzare echipamente de ski și snowboard: QBL
  • Echipamente de ski și snowboard: Rossignol, Dynastar, Vist

Cadre didactice şi ghizi de turism învaţă metode creative de explorare responsabilă a naturii

0

Rutina cotidiană şi programul încărcat îi cuprinddeopotrivă în vârtejul lor nu doar pe adulţi ci şi pe copiiişi tineri. Chiar şi atunci când sunt în aer liber activităţile şi conectarea cu natura sunt limitate. Studii recente demonstrează că interacţiunea în şi cu natura susţine starea de bine, dezvoltarea emoţională, sănătatea şi puterea de concentrare. Adulţii care se conectează mai mult la natură sunt mai interesaţi de protejarea mediuluiiar copii vor deveni mai responsabili în viitor.

Destinația turistică Sibiu este atractivă prin calitatea și diversitatea peisajului natural. Patrimoniul natural esteașadar un bun care, prin valorificare responsabilă, poate aduce dezvoltare în comunitate. În acest context, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu a organizat recent un atelier de învățare experiențială în natură dedicat cadrelordidactice, ghizilor de turism și facilitatorilor de activități pentru copii și tineret din organizații și grupuri de inițiativă de pe teritoriul județului Sibiu. 

Rolul atelierului a fost de a sprijini deschiderea şcolilor şi comunităţilor faţă de natură şi cunoaşterea valorilor pe care aceasta le oferă pentru învăţare, recreere şi turism. Atelierul s-a desfășurat în cadrul proiectului Implicare comunitară pentru conectare la natura din proximitate care are scopul principal de a determina cetățenii, în special tinerii, să aibă o viață activă, să petreacă timpul liber în natură, să conștientizeze beneficiile naturii pentru sănătate şi importanţa acesteia pentru dezvoltarea comunităţii din care fac parte.

Atelierul a fost structurat pe trei pachete de activități: Descoperă natura cu toate simțurile, Exploratorii naturii, Natura te ajută să te descoperi. Organizațiile au primit şiun kit educațional cu instrumente utile pentru lecțiile practice: un manual de activităţi în natură, binocluri, determinatoare sau cărți cu jocuri.

Participanţii la atelier, în calitate de membri în reţeaua educatorilor pentru natură, au deprins tehnici de explorare a naturii pe care le pot împărtăşi pe viitor cu tinerii și turiștii creând experienţe vii în natură și contexte de descoperire în moduri cât mai responsabile.

„În tumultul zilei moderne avem nevoie să învăţăm cum să ne (re)conectăm la natură. Azi am învăţat foarte multe lucruri noi şi aştept cu nerăbdare să le pun în aplicare”,Bodea Andreea Alexandra, cadru didactic la Şcoala Gimnazială din Râu Sadului.

„Copilaşii nu au nevoie doar de ore reuşite de română, germană ori matematică ci şi de experienţe în mijlocul naturii. Nu doar cu elevii doresc să repet aceste activităţişi exerciţii practice ci şi cu colegii de cancelarie pentru a putea împărtăși la rândul lor cele învățate”, Liana Ioana Butoi, cadru didactic la Şcoala Gimnazială nr. 18, Sibiu

„Am înțeles prin joacă legăturile nevăzute dintre toate speciile de plante și animale. Am conștientizat rolul nostru și cum noi putem schimba lumea după cum dorim.Ne-am încărcat cu simplitate, bucurie și naturalețe. Dorim să dăruim, la rândul nostru, elevilor și tinerelor familii experiențe autentice în natură.Tot mai mulți copii și tineri părinți doresc să beneficieze de experiențe plăcute în mediul natural și ne-au solicitat să organizam astfel de activități”, Dan Mitruş, Preşedinte Asociaţia ARNI Bradu.

Proiectul beneficiază de cofinanțare de la Romgaz, este implementat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu și contribuie la atingerea obiectivelor programului „Anii Drumeţiei”, iniţiat de Consiliul Județean Sibiu. Misiunea programului este de a încuraja petrecerea timpului în aer liber și practicarea activităților specifice ecoturismului, respectiv descoperirea responsabilă a patrimoniului natural și cultural, și generarea de beneficii pentru comunitatea locală.

BikeSchool 2022 – ateliere de siguranță rutieră, târg de biciclete pentru copii, proiecție de film și invitați speciali

0

În iunie proiectul BikeSchool se reia la Sibiu Cu sprijinul partenerilor Inspectoratul Județean de Poliție Sibiu, Action Sport , Crucea Roșie Română – Filiala Sibiu și Ambasada Regatului Țărilor de Jos în România, o nouă ediție a proiectului se va desfășura, luni 13 iunie, în Piața Mare.

Punctul central al proiectului îl reprezintă circuitul de ateliere dedicate copiilor unde aceștia vor învăța să se deplaseze în siguranță pe bicicletă, să repare și să întrețină bicicleta și să ofere primul ajutor în caz de nevoie. În jurul atelierelor s-au dezvoltat și noi activități pentru ediția din acest an.

Încet, încet proiectul BikeSchool se transformă într-un mini festival al mobilității velo dedicat copiilor și tinerilor. În acest an, pe lângă circuitul de ateliere ce vor avea loc luni începând cu ora 09:00 în Piața Mare, propunem alte două activități pentru ziua de duminică. Prima se referă la un târg de biciclete unde cei mici pot să își vândă sau să își cumpere o ”bicicletă nouă” și care se va desfășura în Parcul Tineretului.

A doua activitate constă într-o proiecție de film intitulat ”Why we cycle?” în regia lui Gertjan Hulster, ce va avea loc la Centrul Cultural Ion Besoiu începând cu ora 19:00. Proiecția va fi urmată de o dezbatere între spectatori și specialiști în mobilitate urbană privind modul în care putem contribui la transformarea durabilă a orașului, declară Andrei Rusu de la asociația Urban Bike Revolution, organizatorul evenimentului.

Invitați speciali și o punte pentru viitoare colaborări între specialiști

O altă noutate a evenimentului din acest an o reprezintă vizita unei delegații a Ambasadei Regatului Țărilor de Jos în România, în frunte cu doamna vice-Ambasador Hinke Nauta, dar și a unei specialiste în mobilitate urbană sustenabilă, Ruxandra Aelenei, lector în cadrul Universității de Științe Aplicate din Amsterdam. Scopul vizitei este de a identifica oportunități de colaborare între specialiști olandezi și administrația publică locală în domenii precum smart mobility (bicicletă) și orașe verzi (peisaj urban).

Doamna vice Ambasador va vizita luni atelierele de educație velo din Piața Mare și va participa la turul de bicicletă prin oraș ce va începe la ora 18:00.  Marți, 14 iunie,  începând cu ora 09:00 Asociația Urban Bike Revolution, în colaborare cu Primăria Municipiului Sibiu organizează o întâlnire între membrii  administrației locale,  reprezentanții Ambasadei și specialiști în mobilitate urbană din Olanda pentru a dezbate teme precum dezvoltarea infrastructurii velo, siguranță și educație.

Programul întregului eveniment este:

Duminică, 12 iunie

10:30 Târg de biciclete pentru copii

Parcul Tineretului

19:00 Proiecție de film – Why we cycle?

Centrul Cultural Ion Besiou

Luni, 13 iuni

09:00 – 17:30 Ateliere BikeSchool

Piața Mare

18;00 Tur de bicicletă

Piața Mare și străzile din Sibiu

Proiectul BikeSchool este cofinanțat de Primăria Mun. Sibiu prin Agenda Educațională și de Consiliul Județean Sibiu prin Agenda Comunității.

Metoda accidentul lovește din nou la Sibiu. Două femei au pierdut sume mari de bani

0

Două femei din județul Sibiu au fost înșelate zilele trecute, fiind lăsate fără sume importante de bani. Totul s-a realizat prin metoda accidentul.

O femeie în vârstă 76 de ani a reclamat că la data de 6 iunie, în jurul orei 09:40, a fost contactată telefonic de către o persoană de sex masculin care s-a recomandat ca fiind medic și care i-a relatat că nepoata sa a suferit un accident și necesită o operaţie pentru care este necesară achiziționarea unei tije. Ulterior, persoana vătămată s-a întâlnit cu un tânăr trimis de către apelant, căruia i-a înmânat suma de 2000 lei.  

 O altă sibiancă, în vârstă de 91 de ani, a sesizat la data de 7 iunie a.c., faptul că în noaptea de 06/07.06.2022 a fost contactată telefonic de către o persoană de sex masculin care s-a recomandat ca fiind medic, care i-a relatat faptul că fiica sa a căzut pe scări și necesită o operaţie, pentru care va trebui să fie achiziţionată o tijă. Ulterior, la domiciliul persoanei vătămate s-a prezentat un tânăr care a intrat în apartament cu acordul acesteia, unde i-a înmânat trei plicuri care conțineau 19.000 lei.

Nicu Ștefănuță: Bugetul UE trebuie să fie suficient de mare încât să răspundă nevoilor actuale ale românilor – creșterea prețurilor la energie, inflație, ajutor pentru refugiați (CP)

0

Europarlamentarul USR Nicu Ștefănuță (Renew Europe) este negociatorul șef al Parlamentului European privind bugetul Uniunii Europene al anului 2023. În această calitate, eurodeputatul sibian a participat marți, 7 iunie, la o întâlnire a Comisiei pentru Bugete, la care a fost prezentată propunerea Comisiei pentru bugetul anului 2023, de către Comisarul European pentru Budget și Rerurse Umane, Johannes Hahn.

În calitatea sa de Raportor General al Parlamentului European pentru bugetul UE al anului 2023, Nicu Ștefănuță a avertizat că propunerea prezentată de către Comisie nu include răspunsuri clare pentru războiul din Ucraina și criza refugiaților. Propunerea, în stadiul său actual, nu aduce soluții financiare pentru reducerea dependenței Europei de gazul și petrolul rusesc, nu identifică soluții pentru combaterea inflației și creșterea prețurilor și nu prevede un mecanism clar de răspuns în cazul unei crize de foamete în regiunea sudică a Uniunii.

Nicu Ștefănuță a scos în evidență faptul că bugetul UE poate contribui la creșterea stabilității democratice și a siguranței în regiune. Dincolo de aceste teme mari, acesta a vorbit despre accelerarea tranziției verzi și digitale, despre creșterea bugetului Parchetului European, despre nevoile tinerilor, dar și despre necesitatea accelerării absorbției fondurilor europene și a PNRR pentru relansarea economiei.

„Ca român, simt o mare responsabilitate să contribui la negocierea poate a celui mai dificil buget al Uniunii Europene. Banii sunt limitați, însă mă voi lupta ca bugetul UE să fie unul ambițios și folosit cât mai bine, astfel încât din acei 170 de miliarde de euro, România să poată beneficia de ajutor la timp pentru marile reforme de care are nevoie. Am atras atenția, de asemenea, că orice întârziere a statelor membre poate fi un risc de a pierde banii de care economiile țărilor au nevoie”, a declarat europarlamentarul sibian Nicu Ștefănuță.

Fondurile europene sunt sursa majoră de venituri pentru mari investiții, atât în sectorul public, cât și în cel privat – spitale, școli, grădinițe, renovări de clădiri, drumuri și autostrăzi, etc. Avem deja exemple de bune practici, locuri din România care au fost complet schimbate datorită proiectelor implementate cu finanțare europeană, afaceri private care au demarat cu ajutorul fondurilor de la UE, fermieri români care au trecut la etapa următoare a unei agriculturi moderne.

“La Bruxelles, facem tot ce ne stă în putere să punem interesele românilor în negocierile dosarelor importante. Apoi dăm ștafeta implementării decidenților naționali, iar aici încep să se complice lucrurile, în special din cauza instabilității politice. Este nevoie, de asemenea, de o implicare pro-activă a autorităților, de promovarea felului în care se pot absorbi eficient fondurile europene. Mă gândesc chiar la un program național destinat tuturor comunelor, care să conțină ghiduri simple, exemple de urmat, pași concreți despre cum trebuie scris un proiect pentru renovări, drumuri, școli, izolare termică etc.” a adăugat europarlamentarul Nicu Ștefănuță.

În etapa următoare, Consiliul își va adopta poziția cu privire la proiectul de buget, iar Parlamentul va răspunde înainte de începerea perioadei de conciliere, care va avea loc în toamnă și care presupune atingerea unui compromis între cele trei instituții ale UE. Negocierile bugetare, începute acum un an, trebuie să se încheie cu un acord până la finalul anului.

PSD Sibiu: Avem grijă de părinții și bunicii noștri (CP)

0

Biroul de Presă al PSD Sibiu transmite următorul comunicat de presă:

Organizația Județeană a OPSD Sibiu a primit, ieri, în vizită, conducerea de la nivel național a pensionarilor social-democrați, formată din domnul președinte Ioan Popa, secretarul executiv Haralambie Voicilaș și secretarul zonal, Vasile Crișan. La întâlnirea de lucru au participat președinții și membri ai organizațiilor locale OPSD din județul Sibiu.

”Cu prilejul acestei întâlniri au fost discutate direcțiile de acțiune și activitățile care vor fi întreprinse în perioada următoare, în vederea pregătirii organizațiilor noastre de seniori pentru anul electoral 2024. Au fost trasate, totodată, prioritățile pe care fiecare organizație a pensionarilor social-democrați trebuie să le aibă în vedere. 

A fost o reală bucurie pentru mine să văd atâția colegi seniori reuniți la un loc, aproape 80 din întregul județ, după o îndelungată pauză impusă de pandemie”, a explicat Pavel Bichicean, președinte interimar al Organizației Județene OPSD Sibiu și consilier județean.

”Din păcate nu am putut să fiu, fizic, alături de colegii mei din cadrul OPSD Sibiu, fiind plecat într-o delegație în interes de serviciu, dar, atât eu cât și colegii din PSD suntem alături de buncii și părinții noștri care au construit România și ne-au lăsat-o moștenire. Trebuie să avem grijă de ei, iar statul român să le ofere pensii cel puțin ”decente”, astfel încât să nu ducă grija traiului zilnic. 

PSD a fost singurul partid care a avut grijă de seniorii României!”, a spus deputatul Bogdan Trif, Președintele Organizației Județene PSD Sibiu.

 

 

Jumătate de an de lucrări pe DN7, lângă Boița. Se face legătura la autostrada Sibiu-Pitești

0

De joi, 09.06.2022 încep lucrările de consolidare a DN 7 în apropierea localității Boița! Acțiunea vizează porțiunea de la km 246+500 și km 251+025.

Lucrările se vor realiza pe câte o jumătate de cale, pe sectoare de 200 – 300 m, circulația desfășurându-se alternativ, pe un singur fir, dirijată pe timp de zi cu piloți de circulație și cu semnalizare provizorie, iar pe timp de noapte cu semafoare.

Importanța acestor lucrări este dată de faptul că acest sector de drum va face legătura DN7 cu secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu – Pitești.

Durata de execuție a lucrărilor este de 6 luni.

FOTO: Un autobuz TURSIB a luat foc, în această dimineață

0

Un autobuz ce aparține companiei de transport public Tursib a luat foc în această dimineață. Acesta se afla în apropiere de Viile Sibiului.

Din primele informații, autobuzul era staționat pe strada Viile Sibiului iar în interiorul acestuia nu se afla nici un călător. Incendiul izbucnit la compartimentul motor a fost rapid lichidat de către pompierii militari ISU SIBIU.

Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de efectul termic al unui scurtcircuit electric produs la compartimentul motor al autobuzului.

„ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de pompieri militari si un echipaj SMURD in municipiul Sibiu, str. Viile Sibiului pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la compartimentul motor al unui autobuz staționat fără persoane în interior.
Pompierii militari au lichidat incendiul în cel mai scurt timp.”
a declarat Alina Voina, purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu

FC Hermannstadt S-a reunit la Sibiu pentru sezonul viitor al Ligii I

0

Echipa de fotbal FC Hermannstadt, nou-promovată în Liga I, s-a reunit, luni, la stadionul Obor din Sibiu, pentru primul antrenament în vederea sezonului 2022-2023.

La prima şedinţă de pregătire au participat 20 de jucători, lipsind Plamen Iliev, Baba Alhassan, Saed Issah, Mino Sota şi Cosmin Bucuroiu, toţi învoiţi din motive personale şi obiective, dar care vor reintra în programul normal de antrenamente după câteva zile, a precizat clubul pe Instagram.

Cei 20 de jucători prezenţi la reunire au fost:
portari: Vlad Muţiu, Ionuţ Pop, Călin Grecu (FC Hermannstadt 2);

fundaşi: Ionuţ Stoica, Florin Bejan, Paul Antoche, Raul Opruţ, Beni Hanzu (FC ermannstadt 2);

mijlocaşi: Petrişor Petrescu, Ciprian Biceanu, Ionuţ Năstăsie, Silviu Balaure, Călin Popescu, Alex Oroian, Gabriel Şerban, Loren Niţă, Andrei Blejdea;

atacanţi: Daniel Paraschiv, Vali Buhăcianu, Ioan Hora.

Sursa foto: Facebook

O şcoală din Sibiu, model naţional pentru relaţia profesori – părinţi – copii – comunitate

0

Şcoala Gimnazială „I.L. Caragiale” din Sibiu revine în centrul atenţiei presei centrale specializate în educaţie pentru modelul dezvoltat aici în relaţia profesori-părinţi – copii – comunitate. Romulus Simion, care de curând a câştigat un nou mandat la conducerea acestei şcoli, a explicat într-un interviu pentru site-ul naţional de ştiri din educaţiei EduPedu despre cum a ajuns şcoala pe care o conduce să devină un model de succes al relaţiei şcoală – comunitate cu sprijinul şi al părinţilor.

“Cu calm, claritate, răbdare și tact putem discuta diferite situații educaționale ce îl privesc pe un elev, ce se referă la un colectiv, un proiect sau la școală. Nu trebuie să ne fie teamă de părinți sau să cerem ajutor părinților!” a declarat Romulus Simion pentru EduPedu.

Citiţi tot interviul acordat de acesta pe site-ul EduPedu.

ADI “Zona Metropolitană Sibiu” anunță selecția și contractarea proiectului “Dezvoltarea locală prin cetățenie participativă: Fii cetatean, nu doar contribuabil!”

1
Sunset over Hermanstadt Sibiu Romania

Reprezentantii UAT-urilor periurbane Municipiului Sibiu (Selimbar – reprezentata prin primar Marius Grecu, Sura Mica – reprezentata prin primar Ristea Valentin, Rosia – reprezentata prin primar DavidIoan, Sura Mare – reprezentata prin primar Maier Ionut, oras Ocna Sibiului – reprezentata prin primar George Petrescu, Poplaca – reprezentata prin primar Budin Vasile, Sadu – reprezentata prin primar Ivan Valentin Dumitru-Ioan fiind constituiti in ADI ZONA METROPOLITANA SIBIU transmit următorul comunicat de presă:

ADI “Zona Metropolitana Sibiu” anunta selectia si contractarea proiectului avand SMIS151315, cu titlul “Dezvoltarea locala prin cetatenie participativa: Fii cetatean, nu doar contribuabil!” finantat prin Programul Operational Capacitate Administrativa, axa prioritara 2, obiectivul specific 2.1, prin autoritatea de management Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor publice si administratiei.

Obiectivul proiectului consta în sustinerea ZONEI METROPOLITANE SIBIU de a-si îmbunatati capacitatea de a se implica activ în promovarea dezvoltarii unitare la nivel local a zonei periurbane Sibiu, prin dezvoltarea unor instrumente digitale care sa faciliteze implicarea si cooperarea cetatenilor, a agentilor economici, a producatorilor locali, a autoritatilor locale în dezvoltarea comunitatii si sa asigure transparenta informatiilor de interes public. Proiectul prevede si o componenta pentru formarea profesionala a functionarilor din UAT-urile membre in vederea pregatirii acestora pentru gestionarea si implementarea proiectelor de investitii la nivel metropolitan.

​Presedinte Consiliul Director,

​Paul Gruian

Viitorul apartine celor ce si-l imagineaza!

Sunset over Hermanstadt Sibiu Romania

EDITORIAL: Ce ascunde scandalul mâncării de la Spitalul Judeţean Sibiu

1
img

Din nou suntem puşi în faţa unui scandal provocat, prin intermediul presei, legat de Spitalul Judeţean Sibiu. Dacă acum un an era referitor la pandemia COVID şi „omorârea” de pacienţi – lucru dovedit, mai apoi, ca fals, de instituţiile de cercetare penală, acum avem problema mâncării oferite pacienţilor. Dacă despre primul scandal, de acum un an, am tot scris şi am arătat de la început că este cu „dedicaţie” şi s-a dovedit, mai apoi, că am avut dreptate, având chiar şi implicaţii politice, acum avem parte de ceva asemănător.

La 1 mai, anul acesta, o nouă firmă de catering a câştigat contractul cu Spitalul Judeţean Sibiu pentru livrarea hranei la pacienţi, pe categorii de meniuri. Credeţi că a convenit celor dinainte? Sau celor care nu au câştigat? Dar nu ei sunt cei nemulţumiţi. Acuzaţiile vin din spectrul politic.

Problema de bază la hrana dată pacienţilor este legată de preţul oferit. Când normativele te obligă să aloci 12 lei pe trei mese pe zi, pentru un pacient, spune tot. Sau 18 lei pe zi pentru 3 mese şi 2 suplimente. Astea sunt regulile Guvernului. Ştim că ele nu se aplică la mesele parlamentarilor de la bufetul lor. Dar se aplică la spitale, centre de plasament şi alte instituţii asemenea. Mai ales când la spital trebuie gătite mâncăruri cu anumiţi nutrienţi sau evitate anumite condimente şi alimente. Ce poţi găti cu 12 lei la trei mese pe zi? Adică mic dejun, dejun cu două feluri şi cină? Ştiu că gătitul la cazan este mai ieftin, dar nici chiar aşa de ieftin. Asta în condiţiile pieţei actuele, când o banală pâine costă din ce în ce mai mult. Nu mai vorbim de carne, legume şi alte produse alimentare. Aşa că orice firmă de catering va face mâncare să se încadreze în acest preţ. Să nu uităm că în preţ intră şi salariile angajaţii, costurile de regie etc. Şi poate şi profit. Pentru că altfel Spitalul Judeţean Sibiu lua o biserică să le gătească.

Dar vine şi întrebarea firească cum alt spital din oraş poate avea meniuri mult mai laborioase şi mai pline de substanţă? Este vorba de Spitalul de Pneumoftiziologie (TBC). Dincolo de faptul că alocaţia de meniu per zi per pacient este un pic mai mare aici, tot insuficientă este. Dar la acest spital se găteşte în interior şi se atrag multe sponsorizări. Ori, la Spitalul Judeţean Sibiu, bucătăria s-a externalizat şi adio sponsorizări pe partea alimentară. De ce s-a externalizat cantina spitalului acum ceva ani? Asta este o întrebare…

Revenind la scandalul de presă, susţinut şi de unii politicieni, hrana pacienţilor este exact cât permite bugetul şi normativele naţionale. Poate aici ar trebui umblat. Da, de voi politicienii! Aş vrea să văd ziua când sunt serviţi la bufetul Parlamentului cu 3 mese în valoare reală de 12 lei pe zi. Nu ca acum, când friptura şi gogoşile sunt ieftine doar la ei. Bănuiesc că acolo se lucrează în pierdere, ca să nu afecteze buzunarul parlamentarului.

Şi acest scandal, atent întreţinut, media şi politic, are de fapt o ţintă în afara Spitalului Judeţean, mai exact la Consiliul Judeţean Sibiu. Dacă anul trecut ţinta era preşedinta Daniela Cîmpean, acum avem o ţintă dublă: ea şi Adrian Bibu. Acelaşi Bibu care a anunţat că vrea să re-candideze la Primăria Sibiu. Probabil că şi acest scandal forţat se va stinge, ca şi celălalt, dar efectele negative vor fi pe termen lung. Şi nu va fi ultimul. Cu cât se apropie campania electorală, cu atât vor apărea mai multe scandaluri de presă, generate politic. Nu spun că unele nu sunt reale. Dar şi în acest caz, ca şi în cel cu spitalul de anul trecut, avem parte de o mare manipulare. Atât.

Pierderea valabilității actelor de identitate expirate în perioada stării de urgență și a stării de alertă

0
Directia de Evidenta Persoanelor e

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, informează cetăţenii judeţului Sibiu cu privire la următoarele:

  • Începând cu data de 7 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe perioada stării de urgență și stării de alertă, au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, își pierd valabilitatea.
  • Așadar, invităm cetățenii județului să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea actului de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea la data menționată anterior.
  • În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
  • Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, recomandăm cetățenilor să acceseze platformele de programare on-line /telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu accesând site-urile oficiale ale primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează.
  • De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
  • Pentru a urmări procedura de eliberare a actului de identitate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu vă adresăm rugămintea de a consulta site-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunea dedicată evidenței persoanelor.   

Se distribuie alimente persoanelor defavorizate din municipiul Sibiu, aflate pe lista suplimentară

1
Alimente UE

La finalul săptămânii trecute Direcția de Asistență Socială din cadrul Primăriei Sibiu a încheiat distribuirea unei noi tranșe de produse alimentare destinate persoanelor dezavantajate din municipiu înscrise în listele inițiale, respectiv beneficiarii de venit minim garantat și familiile care primesc alocație pentru susținerea familiei. 

În urma acestei prime etape au fost repartizate 488 de pachete cu produse alimentare din cele 883 de pachete primite, urmând ca cele 395 rămase în stoc să fie împărțite, de miercuri, 8 iunie,  persoanelor aflate în evidențele DAS pe lista suplimentară:

  • copii cu handicap grav și accentuat cu domiciliul/reședința în municipiul Sibiu
  • persoanele care locuiesc în așezări informale
  • persoanele/familiile care se află în sărăcie severă și nu beneficiază de venit minim garantat și alocație pentru susținerea familiei.

Reprezentanții Direcției de Asistență Socială vor contacta telefonic aceste persoane pentru a li se aduce la cunoștință data la care să se prezinte pentru ridicarea pachetelor, începând cu 8 iunie, la Cantina Municipiului Sibiu, de pe strada Gușteriței nr.22.

Documentele necesare pentru ridicarea pachetelor:

  • carte de identitate/buletin/carte de identitate provizorie
  • certificat de naștere în original pentru copiii sub 14 ani
  • certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap, în original

Pachetele conțin: făină de grâu – 5 kg, mălai – 4 kg, paste făinoase – 2 pungi (400gr), ulei – 4 l., zahăr – 2 kg, orez – 4 kg, conserve carne de vită – 5 cutii, conserve carne de porc – 3 cutii, conserve pateu de ficat de porc – 5 cutii, compot de fructe – 2 borcane, gem de fructe – 1 borcan, gem de fructe dietetic – 1 borcan. Produsele vor fi preambalate într-o cutie de carton cu o greutate de aproximativ 25 kg  fiecare.

Acestea sunt acordate prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 201-2020, cofinanțat din Fondul de Ajutor European destinat celor mai dezavantajate persoane.

Tinerii cu dizabilități invitați să se alăture Fundației Little John’s

1

Tinerii între 18 – 35 de ani cu dizabilități sunt invitați să calce pragul Centrului de Zi al Fundației Little John’s House din Sibiu pentru a se bucura alături de alte 14 suflete, care iau deja parte la activitățile Centrului. Socializare, distracție, drumeții, seri de film la Cinema, activități recreative, ieșiri în oraș, tabără de vară și multe alte surprize pregătite special pentru ca tinerii să se simtă ca într-o familie și să experimenteze bucuria celei mai frumoase perioade a vieții.

Cei care doresc să devină unul dintre beneficiarii Centrului sunt rugați să apeleze numărul de telefon 0734 358 403 (Rebecca Buzdugan)

DESPRE FUNDAȚIA LITTLE JOHN’S

Pe Ionuţ l-a găsit o voluntară engleză într-un orfelinat. Condamnat la moarte lentă, fără tratament pentru că suferea de hidrocefalie. Mags Kimber l-a îndrăgit de la prima întâlnire şi a decis să acţioneze pentru a-l salva pe Ionuţ. A urmat un periplu demn de un film de la Hollywood cu scoaterea din orfelinat, operaţii complicate în Anglia şi apoi întoarcerea în România. Dar nu la orfelinat. Mags a cumpărat o casă săsească în Cisnădioara şi cu sprijinul voluntarilor a transformat-o în Casa lui Ionuţ. Acolo a depăşit toate aşteptările privind speranţa de viaţă şi a trăit restul vieţii sale scurte fericit, iubit şi îngrijit.

Să vină copiii la Ionuţ…

Apoi, treptat, alţi copii cu probleme mentale au venit la Casa lui Ionuţ. Copii consideraţi pierduţi de sistem. La Casa lui Ionuţ au găsit o familie care i-a îngrijit zi şi noapte. Voluntara Mags Kimber a înfiinţat Fundaţia Little John şi a angajat oameni din sat pentru a avea grijă de copii ca într-o familie. Auzim adesea părinţi care se plâng că a făcut copilul lor o “criză”, că este răsfăţat. Copiii veniţi la Casa lui Ionuţ din sistemul de stat erau inadaptaţi. Fără nicio deprindere. Aici au învăţat să meargă, să mănânce singuri, să se spele, să se joace, să socializeze. Şi mai ales să zâmbească. Dezvoltarea lor pare incredibilă, dar este bazată pe multă dăruire, iubire şi perseverenţă. “Crizele” s-au rărit, apoi au scăzut în intensitate şi râsetele le-au luat locul.

Tabăra de vară

Tot mai mulţi voluntari englezi voiau să vină vara la Casa lui Ionuţ să vadă acest proiect de succes. Şi aşa a apărut ideea Taberei de Vară. Nu doar pentru copiii din casă, ci şi pentru mulţi alţi copii din centrele de plasament de stat sau din din familii, care aveau nevoi speciale. An de an, verile au devenit pentru aceşti copii şi tineri o oază de distracţie şi multe râsete. Copiii cântă, dansează, confecţionează jucării, pictează. Şi an de an, abia aşteaptă Tabăra de Vară de la Casa lui Ionuţ. Peste 130 de copii participă anual.

Precizări ale Spitalului Județean Sibiu cu privire la serviciul de catering

0

În contextul în care în ultima perioadă, atât în mass media cât și în social-media au apărut mai multe referiri și interpretări, cu privire la serviciul de catering care asigură  hrana pacienților internați în cadrul SCJU Sibiu, mai exact la modul de preparare, transport și servire precum și la calitatea acesteia,  dorim să facem câteva precizări cu privire la acest proces, din dorința de a informa corect și exact opinia publică.

În primul rând, le transmitem cetățenilor că Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a făcut și face permanent demersuri  pentru a îmbunătăți toate serviciile de care beneficiază pacienții, mai ales cel de hrană. 

Asigurarea hranei pacienților într-o unitate sanitară de dimensiunile și cu specificul SCJU Sibiu este un proces complex pe care spitalul l-a tratat cu seriozitate încercând, cu resursele avute la dispoziție, să găsească cea mai bună soluție. Astfel, în contextul în care contractul firmei care a asigurat în anii anteriori hrana pacienților a expirat iar bucătăria spitalului, situată în partea nerenovată a Blocului Materno-Infantil, va intra în proces de reabilitare, SCJU Sibiu a scos la licitație serviciul de catering, conform reglementărilor legale în vigoare, respectând toți pașii necesari.

Complexitatea acestei situații s-a evidențiat în momentul în care, la prima licitație organizată (Acord cadru prestare servicii de catering CN1037188/27.11.2021) nu s-a înregistrat nicio ofertă, fapt care a determinat anularea acesteia.  Ulterior, a fost necesară reluarea procedurii în data de 10.02.2022 (nr. anunț de participare CN 1039144). La cea de-a doua licitație s-a înscris o singură firmă participantă care, după evaluare, a fost declarată câștigătoare. Ca urmare, a avut loc atribuirea acordului cadru către SC ANSAMBLE CATERING & SERVICES SRL, contractul pe o perioadă de trei ani fiind încheiat în luna aprilie 2022, cu începere efectivă de la 1 mai 2022, cum de altfel SCJU Sibiu a mai anunțat prin comunicat de presă.

În prima lună de la intrarea în vigoare a contratului au fost semnalate unele disfuncționalități, sincope sau neconcordanțe în procesul de asigurare a hranei pe care spitalul, în calitate de autoritate contractată responsabilă atât de achiziție cât și de derularea contractului, le-a tratat cu celeritate transmițând firmei de catering necesitatea identificării și aplicării unor soluții care să optimizeze procesul. Din cauza numeroaselor șantiere deschise concomitent în pavilioanele Spitalului, a fost dificil de identificat o locație proprie de distribuție a alimentelor, fapt ce a generat unele mici întârzieri la livrarea alimentelor pe secții. În acest sens, spitalul a identificat deja un spațiu propriu de recepție a hranei, care se află in moment în fază finală de amenajare, urmând să devină funcțional în câteva zile. De asemenea, vă asigurăm că s-a solicitat constant îmbunătățirea calității hranei, cu toate că prețurile actuale ale produselor alimentare de bază creează dificultăți oricărui operator economic care derulează activități de restaurant și catering. Totodată, un aspect extrem de important asupra căruia dorim să atragem atenția este  că mâncarea, colocvial denumită “de spital” are o specificitate aparte, trebuie adaptată contextului medical în care se află pacientul, trebuie să corespundă cerințelor nutriționiștilor și a celor privind regimurile alimentare, fiind cel mai adesea limitată dau chiar interzisă folosirea condimentelor și chiar a unor alimente, fapt care se reflectă atât în gust cât și în aspect. Astfel, mâncarea de spital nu poate fi asimilată sau comparată cu mâncare de restaurant și nici judecată în relație cu astfel de meniuri.   

Toate aceste dificultăți prezentate au venit pe fondul perioadei de adaptare a firmei de catering la  specificul SCJU Sibiu, care are tratează o gamă complexă de afecțiuni și ai cărei pacienți au regimuri alimentare diferite.  De aceea, procesul de pregătire, porționare, ambalare și transport pentru hrana pacienților este unul laborios, fiind necesară asigurarea mai multor tipuri de meniuri. După ce a fost desemnată câștigătoare a licitației, firma de catering a făcut demersurile necesare pentru a porni activitatea la termenul stabilit. Inițial, firma și-a desfășurat activitatea, timp de o lună,  într-o locație temporară, situată în Șura Mare, avizată și autorizată atât de DSP Sibiu cât și de către DSVSA Sibiu, documente pe care SCJU Sibiu le-a deținut de la începutul colaborării, aceasta fiind o condiție contractuală.  În această perioadă, așa cum am subliniat, reprezentanții SCJU Sibiu s-au aflat în legătură permanentă cu reprezentații firmei de catering, le-au semnalat acestora toate situațiile apărute și au solicitat remedierea acestora. În toată această perioadă, pacienții internați nu au rămas în niciun moment fără hrană iar controalele efectuate de către DSVSA la sediul firmei de catering și la SCJU Sibiu au evidențiat faptul că mâncarea a corespuns din punct de vedere al calității, și nu i-a pus niciun moment în pericol pe cei internați.

Ulterior, începând din datade 3 iunie, firma de catering care asigură hrana pacienților și-a relocat activitatea într-o nouă locație situată în proximitatea unității sanitare, fapt care va îmbunătăți și fluidiza circuitul de livrare a meselor zilnice, astfel încât pacienții să beneficieze de servicii prompte și de calitate.

Ținând cont de cele prezentate, este evident că, pe fondul acestor dificultăți inerente întâmpinate, procesul de asigurare a hranei pacienților nu este unul perfect, dar cu siguranță este unul perfectibil, iar SCJU Sibiu va continua să trateze cu maximă seriozitate și implicare această chestiune pentru a remedia, împreună cu firma ce asigură hrana, orice disfuncționalitate care poate apărea.

Astfel, suntem încrezători că, odată ce am depășit dificultățile inerente începutului colaborării și pe fondul recentelor modificărilor legislative care au crescut nivelul alocației de hrană, procesul de servire și calitatea produselor se vor îmbunătăți considerabil. În acest sens subliniem că acordul cadrul încheia cu firma de catering prevede posibilitatea de ajustare a prețului in funcție de modificările legislative, chestiune care s-a și întâmplat deja în urma Ordinului de ministru 1488/31.05.2022 emis în baza legii 133/2022, care prevede creșterea alocațiilor de hrană de la data de 1 iunie.  În acest sens îi asigurăm pe cetățeni că spitalul, în calitate de autoritate contractantă și responsabil de derularea contractului, va monitoriza cu atenție atât procesul de distribuire cât și calitatea hranei, care trebuie să reflecte aceste modificări.

Le mulțumim tuturor celor interesați de acest subiect care transmit informații corecte, conforme realității și subliniem că SCJU Sibiu își respectă crezul de a avea o relație corectă și onestă cu toți cetățenii, dorind ca informațiile transmise să ajungă la opinia publică într-o formă care să respecte adevărul, să reflecte realitatea și nu situații scoase din context sau voit exagerate sau transmise într-o manieră alarmistă.

Reiterăm faptul că dreptul la o informare corectă este esențial pentru orice comunitate iar cetățenii au dreptul de a cunoaște punctul de vedere al tuturor părților implicate, spitalul furnizând informațiile care fac obiectul interesului public în conformitate cu prevederile legale.

ADI ECO Sibiu: Acțiuni educative alături de copiii medieșeni

0

ADI ECO Sibiu organizează în data de 8 iunie 2022 o serie de acțiuni educative alături de copiii de la Mediaș.

Super-eroii colectării separate merg miercuri la Mediaș

PetRică, Tanti Rezi, BioRel, Mărie-Hârtie și Miticlă, adică super-eroii colectării separate, ajung miercuri în Mediaș pentru o serie de acțiuni educative alături de copii.

Mai întâi, de la ora 09:00, se vor întâlni cu elevii de la Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu”. Peste o sută de copii vor urmări un filme documentare dedicat protejării mediului, vor interacționa cu personajele și vor putea sta de vorbă cu specialiști în ecologie și managementul deșeurilor despre impactul pe care îl au asupra naturii și cum pot proteja mai bine mediul înconjurător.

De la ora 12:00 super-eroii se mută în Piața Corneliu Coposu, unde oricine vrea este invitat să ia parte la o acțiune de ecologizare. Cei mai implicați copii vor primi cadouri și toată

lumea care va dori va putea privi un film 3D special cu ochelari VR despre colectarea separată a deșeurilor în județul Sibiu.

Cele două acțiuni se desfășoară în cadrul proiectelor ”Ne jucăm și curățăm” și ”Lăsați copiii să vă vorbească despre deșeuri”, ambele ajunse la cea de-a treia ediție.

Evenimente organizate de Asociația de Bun Gust cu sprijinul Romgaz și Transgaz și susținute de ADI ECO Sibiu, Agenția pentru Protecția Mediului Sibiu și Eco-Sal Mediaș.

Teatrul „Radu Stanca” Sibiu prezintă avanpremiera spectacolului „Švejk pe front”

0

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu prezintă, în data de 9 iunie 2022, avanpremiera spectacolului „Švejk pe front”, de Jaroslav Hašek, în regia lui Viorel Rață.

„Švejk pe front” este continuarea aventurilor expuse în „Bravul soldat Švejk”. De data aceasta, soldatul se află pe linia frontului, alături de locotenentul-major Lukas, pe care Švejk, cu naivitatea sa caracteristică, reușește să-l aducă în pragul disperării. Umorul specific celebrelor romane semnate de Jaroslav Hašek este readus pe scenă într-un spectacol dinamic care va pune un zâmbet pe fețele spectatorilor.

Producția este realizată cu sprijinul actriței și regizoarei Mariana Mihu – Plier, iar din distribuție fac parte Viorel Rață și Mihai Coman.

Publicul este așteptat la avanpremiera acestei producții în 9 iunie, la ora 19:00, la Sala Studio, din Sibiu, str. Emil Cioran, nr. 1A. Biletele se pot achiziționa online, pe site-ul www.tnrs.ro, și de la Agenția Teatrală din Sibiu, str. Nicolae Bălcescu nr. 17.

Premiera spectacolului va avea loc în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, în 1 iulie, ora 17:00, la Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu.

Drumuri și Poduri Sibiu continuă lucrările de reparații și întreținere a drumurilor județene

1

Drumuri și Poduri SA Sibiu continuă lucrările stabilite în cadrul Programului anual de reparații și întreținere a drumurilor județene finanțat de Consiliul Judetean Sibiu. În această săptămâna, se va interveni astfel:

  • Se vor continua lucrările de așternere covor asfaltic pe DJ 104G Nou (comuna Roșia)
  • Se vor executa lucrări de plombare cu sort și emulsie pe DJ 105F Avrig – Poiana Neamțului și pe DJ 104D Brădeni – Retiș, precum și lucrări de plombare cu beton asfaltic, decapare cu frezare pe DJ 104G Roșia
  • Se va toaleta vegetația ierboasă (mecanizat) pe DJ 105H Arpașu de Jos – Arpașu de Sus, DJ 105P Arpașu de Sus – Cârțișoara, DJ 143B DN Rusciori, DJ 105D Chirpăr – Nou Roman și pe DJ 142E Dârlos – Alma
  • Vor continua lucrările de săpătură șanț de pământ (mecanizat) pe DJ 105F Avrig – Poiana Neamțului
  • Se vor executa acostamente pietruite (mecanizat) pe DJ 105J Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus
  • Pe DJ 106R Sibiu – Polpaca se vor executa marcaje rutiere
  • Se va curăța platforma drumului (mecanizat) pe DJ 106 Bârghiș
  • Vor incepe lucrările de reparație a podului pe DJ 105K Sărături (schimbat piloni și grindă suport)

Săptămâna trecută drumarii au realizat următoarele lucrări:

  • Așternere covor asfaltic pe DJ 105J Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus și pe DJ 104G Nou (comuna Roșia)
  • Plombări cu sort și emulsie pe DJ 105F Avrig – Poiana Neamțului, DJ 105E Chirpăr – Ilimbav, DJ 141B Biertan – int DJ 141
  •  
  • S-a cosit vegetația ierboasă (mecanizat) pe DJ 104G Nucet – Săcădate, DJ 105J Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, DJ 106D Poplaca – Orlat, DJ 106R Sibiu – Poplaca, DJ 106E Cristian – Orlat, DJ 105E Chirpăr –  Ilimbav, DJ 142B Bazna – Boian, DJ 142H Bazna Băi, DJ 105A – int. DJ 106 Ilimbav, DJ 105D Agnita – Chirpăr, DJ 142E Dumbrăveni – Dârlos
  • S-au făcut defrișări pe DJ 106 Sibiu – Cornățel
  • S-au executat marcaje rutiere pe DJ 106A parcare Muzeul Satului și marcaje rutiere transversale pe : DJ 106 Alțâna – Daia, DJ 105 Dealul Frumos – Merghindeal
  • S-au montat indicatoare rutiere pe : DJ 106 Agnita – int. DJ 105A
  • S-au realizat lucrări de săpătură șanț de pământ (mecanizat): DJ 105F Avrig – Poiana Neamțului și pe DJ 105A Marpod
  • S-au realizat lucrări de pietruire executată manual pe DJ 104E Șomartin

Gala aniversară a 30 de ani de învățământ superior economic la Sibiu

0

Joi, 2 iunie 2022, comunitatea academică a economiștilor a sărbătorit, alături de partenerii din mediul de afaceri, 30 de ani de învățământ superior economic la Sibiu. Gala aniversară a avut loc la Symphony by the Lake, într-un cadru festiv.

Fiind un moment de sărbătoare a trei decenii de activitate, s-au adresat mulțumiri celor care au contribuit la acest parcurs. Prof. univ. dr. DHC Dan Popescu, unul dintre cei trei fondatori ai Facultății de Științe Economice, fost prorector al ULBS și fost decan al Facultății de Științe, a rememorat modul în care au fost puse bazele acestei facultăți, realizând un scurt istoric al învățământului superior economic sibian. Alături de prof. univ. dr. DHC Dan Popescu, profesor emerit Ioan Cosmescu și prof. univ. dr. Ștefan Mârza (postmortem) au primit câte o plachetă în semn de recunoștință pentru contribuția la înființarea și dezvoltarea acestei instituții. S-au acordat distincții și mulțumiri și cadrelor didactice pensionate, simțind alături de aceștia emoțiile amintirilor din decursul carierei lor. Evenimentul a continuat cu prezentarea foștilor decani ai Facultății de Științe Economice: prof. univ. dr. Silviu Crișan (2002-2008), prof. univ. dr. Carmen Comaniciu (2008-2012), prof. univ. dr. Liviu Mihăescu (2012-2016), conf. univ. dr. Silvia Mărginean (2016-2020) și prof. univ. dr. habil. Cristina Tănăsescu (2020 – prezent). Din partea managementului universității au vorbit domnul prof. univ. dr. Andrei Terian Dan, prorectorul responsabil de cercetare, inovare și internaționalizare și domnul prof. univ. dr. ing. Ioan Bondrea, președintele Senatului ULBS.

În a doua parte a evenimentului a urmat un moment de recunoaștere și apreciere din partea comunității, prin reprezentanții facultăților de profil economic din toată țara (prof. univ. dr. habil. Marius Dan Gavriletea – Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Business, prof. univ. dr. Cristinel Constantin – Universitatea Transilvania din Brașov, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, prof. univ. dr. Dan Ioan Topor – Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, prof. univ. dr. habil. Alexandra Horobeț – Academia de Studii Economice, Facultatea de Relații Economice Internaționale, prof. univ. dr. Gabriela Dobrotă – Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, conf. univ. dr. Daniel Ștefan – Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș, Facultatea de Economie și Drept, conf. univ. dr. Dumitru Iancu – Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu, Facultatea de Științe Economice și Administrative) și partenerii educaționali din mediul de afaceri (Andrei Luca – Employer Branding și Communication Specialist în cadrul Continental Automotive Systems, Astrid Cristine Ruja – director agenție la sucursala OTP Bank Cioran din Sibiu, Mihai Balaban – CEO al UNIMAT, Simona Budică – HR în cadrul Marquardt Schaltsysteme S.C.S., Katharina Bota – Head of Operations pentru România și Republica Cehă în cadrul BearingPoint și Lenuța Matei – manager agenție UniCredit Bank Sibiu). Gala a fost realizată cu sprijinul sponsorilor Continental Automotive Systems, UniCredit Bank, OTP Bank, UNIMAT și Marquardt.

Facultatea de Științe Economice este o facultate “tânără”, modernă și competitivă, care își propune să ofere studenților, profesorilor și comunității un mediu de învățare, predare și cercetare de înaltă calitate. Începuturile învățământului economic la Sibiu le regăsim în anul 1991, atunci când au fost puse bazele specializării Turism și Servicii. În prezent, Facultatea de Științe Economice, parte integrantă a Universității ”Lucian Blaga” din Sibiu, numără 2400 de studenți, dintre care 1600 la învățământul de zi. Cele 7 programe de licență (Business Administration; Business Informatics – specializarea autorizată cf. H.C. ARACIS 31.03.2022, în așteptarea completării H.G. privind aprobarea nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare 2022-2023; Contabilitate și Informatică de Gestiune; Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor; Finanțe-Bănci; Management; Marketing), 5 programe de masterat (Administrarea afacerilor în turism și servicii; Expertiză contabilă și audit; Finanțe; Master in Business Management; Strategii și politici de management și marketing ale firmei) și cele 4 domenii de doctorat (Cibernetică și statistică, Economie, Finanțe, Management) formează o ofertă educațională diversă și echilibrată, care asigură facultății o poziție competitivă foarte bună în rândul facultăților de profil din România.

“După 30 de ani de învățământ superior economic la Sibiu, Facultatea de Științe Economice – ULBS se poziționează în topul celor mai bune facultăți în domeniul economic din România, conform ranking-urilor internaționale. Această recunoaștere a valorii învățământului superior economic din Sibiu este rezultatul unei activități permanente de dezvoltare și consolidare, la care au participat – în egală măsură – studenți, absolvenți, profesori, parteneri instituționali și companii, dar și un context favorabil de management și administrativ în cadrul universității noastre. Acest fapt ne onorează și ne responsabilizează pentru a construi mai departe istoria de succes a Facultății de Științe Economice. Pentru că suntem ceea ce facem în mod repetat, excelența nu este un act, este un obicei. Vivat, crescat, floreat, Facultatea de Științe Economice, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu!” a declarat decanul facultății, prof. univ. dr. habil. Cristina Tănăsescu.

Veteranii Junii Sibiului, mesagerii culturii tradiționale la „Paralia Fest”

0

Frumusețea și diversitatea tradițiilor din județul Sibiu sunt prezentate de Veteranii Junii Sibiului la Festivalul Internaţional de Muzică şi Folclor „Paralia Fest”, organizat anual în Grecia.

Înperioada 7-14 iunie 2022, Ansamblul Folcloric „Veteranii Junii Sibiului” participăla cea de-a XII-a ediție a Festivalului Internaţional de Muzică şi Folclor din Grecia, intitulat „Paralia Fest”. Demonstrând că pasiunea pentru jocul popular românesc şi prețuirea pentru tradiţii rămân vii indiferent de vârstă, Veteranii Junii Sibiului sunt ambasadori culturali ai Sibiului; astfel dansuri specifice zonelor etnofolclorice ale județului vor fi prezentate în cadrul activităţilor organizate în festival: parada portului popular, spectacole folclorice și seri culinare internaționale.

 Ansamblul Folcloric „Veteranii Junii Sibiului” este constituit din dansatori seniori, care au activat în urmă cu zeci de ani în primele generaţii ale Junilor Sibiului și nu au renunțat la joc, chiar dacă au înaintat în vârstă. De-a lungul anilor, Veteranii Junii Sibiului au purtat mesajul culturii tradiţionale la diferite manifestări din România, Grecia, Bulgaria și Germania.

 „Paralia Fest” este organizat de World Festival Association în colaborare cu municipalitatea din Paralia, Katerini.  La ediția din acest an sunt așteptați aproximativ 400 de artiști din diverse țări ale Uniunii Europene.

Activitatea CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu este posibilă cu finanțarea acordată de Consiliul Județean Sibiu.

VIDEO: Oră de sport la Sibiu, cu cel mai vârstnic profesor de sport din România

5

Sibianul Galață Ioan, considerat cel mai vârstnic profesor de sport din România a avut un moment emoționant la Sibiu. Acesta le-a făcut o surpriză plăcută elevilor clasei a II-a B din cadrul Colegiului Național Octavian Goga din Sibiu, alturându-se unei ore de sport.

După o viață întreagă dedicată sportului, domnul Galață Ioan,în vârstă de 75 de ani, încă se simte un copil zglobiu. Acesta ales să se joace cu copilașii din Sibiu. Celebrul polițist Viorel Teacă l-a surprins plăcut atunci când i-a luat un mic interviu, felicitându-l pentru lunga sa carieră.

„Sunt profesor de educație fizică și am o vechime în învățământ de 52 de ani. Astăzi am prezentat o altfel de oră de educație fizică, în care să ne simțim bine, să ne jucăm, să socializăm, să facem mișcare pentru a fi mai puternici, mai sănătoși” a declarat domnul Galață Ioan

La Metro Sibiu se vând şi produse expirate? „Sunt napolitane pentru copii. Cum să faci aşa ceva?”

0

Se pare că legislaţia privind Protecţia Consumatorului la Sibiu nu se aplică. Altfel nu se explică un incident raportat astăzi de un cetăţean la METRO Sibiu. Acesta a cumpărat mai multe cutii de napolitane şi a descoperit că toate erau expirate de 3 zile. „Am plătit produsele, am primit factura şi când să ies din magazin am zis stai să văd ce termen au de expirare. Erau expirate de 3 zile!” ne-a declarat cumpărătorul.

METRO este un lanţ de magazine destinat vânzării en-gros şi de unde mulţi mici comercianţi şi restaurante se aprovizionează. Clientul care a descoperit problema a cerut restituirea banilor. Reprezentanţii METRO Sibiu i-au dat banii înapoi cu greu, declară cumpărătorul, după multe verificări şi cu o atitudine sfidătoare.

Am verificat documentele şi imaginile puse la dispoziţie şi produsul ETI Wafe Up, napolitane cu alune şi ciocolată, a fost vândut în 6 iunie 2022, deşi era expirat din 3 iunie 2022. Am cerut un punct de vedere al reprezentanţilor METRO SIBIU. Aceştia ne-au spus că nu doresc să comenteze subiectul. Ei au precizat că preţuiesc relaţia cu fiecare client şi rezolvă punctual orice problemă.

Cetăţeanul care a descoperit problema ne-a mai spus: „Sunt napolitane pentru copii. Cum să faci aşa ceva? Să vinzi produse expirate? Oare câte alte produse expirate mai vând cei de la METRO Sibiu? Dacă nu mă uitam pe cutii la dată, plecam cu ele. Şi nu mai poţi să le aduci înapoi, că nu le mai primesc.” Cetăţeanul a spus că se va adresa la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului Sibiu.

Un cadet de la AFT a fost lovit de o mașină, pe o stradă din Sibiu

0
AFT

O tânără cadet de la Academia Forțelor Terestre ” Nicolae Bălcescu” din Sibiu a fost acroșată, azi-noapte, de o mașină. Aceasta se deplasa într-o coloană militară, semnalizată corespunzătoar.

Accidentul rutier s-a produs în jurul orei 04:45, atunci când tânăra în vârstă de 20 de ani se deplasa alături de colegii ei, pe marginea străzii Ștefan cel Mare din Sibiu.

„Din primele cercetări efectuate a rezultat faptul că un sibian în vârstă de 34 de ani, în timp ce conducea un autoturism pe strada Ștefan cel Mare spre strada Podului, într-o zonă iluminată public, în împrejurări care urmează a fi stabilite în urma cercetărilor, a acroșat o tânără în vârstă de 20 de ani, care se deplasa într-o coloană militară semnalizată corespunzător cu antemergător și premergător, cu veste reflectorizante, două steaguri de culoare roșu și galben și o lanternă.” transmit reprezentanții IPJ SIBIU

În urma impactului, tânăra a fost rănită și transportată la spital, fiind conștientă.

USR Sibiu și-a desemnat noua structură de conducere (CP)

0

Filiala Județeană a USR Sibiu și-a desemnat duminică noua structură de conducere, cu un mandat de 3 ani.

Pentru președinție au intrat în competiție Ruxandra Cibu Deaconu și Adrian Echert. Filiala județeană a decis ca Ruxandra Cibu Deaconu să-și continue munca printr-un nou mandat care va cuprinde anul electoral 2024.

”Noul mandat ne responsabilizează și înacelași timp reprezintă o provocare, întrucâteste mandatul în timpul căruia

 vor avea loc patru scrutine, cele din 2024. Până atunciconstruim, împreună cu echipa formată șitoți colegii noștri din filialele locale. 

Noul Birou Județean are în componențăpatru vicepreședinți, aceștia fiind, înordinea voturilor primite Andreea Anghel, președinta filialei Turnu Roșu și consilierlocal, Cristina Morariu, președinta filialeiRășinari, antreprenor, Ioan Plesciuc – consilier local, de profesie inginer șiSebastian Niu Herișanu  – antreprenor.

“Mediul rural este acum mai largreprezentat în cadrul Biroului Județean șicu siguranță vom reuși o apropiere maimare față de cetățenii de aici. Este o parteintegrantă a strategiei noastre pentruJudețul Sibiu“, a precizat Andreea Anghel, unul dintre vicepreședinții nou desemnați.

Delegații au ales colegi care să reprezintecât mai multe localități din județ, precum Mediaș, Șelimbăr și Bârghiș.

“Bazar cu suflet” pentru sibienii care doresc să ajute Fundația “Un copil, o speranță” din Sibiu

0

UCOS – Fundația “Un copil, o speranță” din Sibiu, cu ocazia aniversării de 24 de ani de activitate, organizează vineri, 17 iunie între orele 9:00 – 12:00 pe Aleea Streiu, Nr. 8 din Sibiu, evenimentul “Bazar cu suflet”.

Organizatorii au pregătit ateliere pentru copii cu mult joc și veselie, bazar cu produse confecționate manual, dar și un stand de limonadă și fresh de portocale.

Pentru cei care doresc sa vândă produse, intrarea la eveniment este de 24 de lei, iar pentru cei care doresc să cumpere, intrarea este gratuită.

Cei care doresc să participe pentru vânzare, se pot înscrie la 0766786087 (Mirela Varadi)

Anul acesta, UCOS împlinește 24 de ani!

Vrei să faci o faptă bună? Hai în curtea noastră, unde poți vinde ce nu ți se mai potrivește (haine, jucării, obiecte mici din casă) sau poți cumpăra ceva ce gasești atractiv.
Vrei să vinzi? Ține cont atunci că prețul de intrare este de 24 RON sau, dacă dorești să faci mai mult de atât, poți ajuta activitatea noastră oferind banuții strânși în această zi.
Vrei să cumperi? Intrarea e liberă!
Specialiștii noștri și voluntarii organizează, ca de fiecare dată, ateliere pentru copii cu mult joc și veselie și bazar cu produse confecționate manual!
Dacă vrei să te răcorești, ai la dispoziție standul de limonadă și fresh de portocale.
Nu uita de cutia noastră de donații; cu ajutorul tău achiziționăm materiale folosite în terapia de recuperare a copilașilor!


Vă așteptăm cu porțile și inimile deschise! – au transmis organizatorii

PSD Sibiu: Centrul orașului Dumbrăveni, modernizat din fonduri europene (CP)

0

Biroul de Presă al PSD Sibiu transmite următorul comunicat de presă:

Orașul Dumbrăveni va deveni un punct de reper pe harta turistică a Transilvaniei, în urma unor investiții de peste 18 milioane de lei, din fonduri europene, în lucrări de modernizare a zonei centrale. 

Aflat la doar 20 de kilometri de renumita cetate medievală de la Sighișoara, Dumbrăveniul are un potențial turistic uriaș, insuficient exploatat până acum. Proiectele administrației locale țintesc includerea orașului în diferite circuite turistice, dar și oferirea de noi posibilități de petrecere a timpului liber pentru locuitorii orașului.

Primăria condusă de Emil Dârloșan a obținut peste 8,5 milioane de lei pentru reabilitarea și modernizarea centrului orașului, în cadrul unui proiect finanțat din fonduri europene.

“Zona centrală a orașului nu a mai fost reabilitată de mai bine de 30 ani. Prin acest proiect, vor fi evidențiate punctele turistice din oraș și va crește calitatea spațiilor publice urbane. Dorim o dezvoltare echilibrată a orașului Dumbrăveni, vrem să devină mai atractiv atât pentru turiști, cât și pentru investitori. Modernizarea zonei centrale este un pas important pentru atingerea acestui obiectiv”, explică primarul Emil Dârloșan. 

Proiectul vizează amenajarea mai multor zone care să satisfacă toate categoriile de vârstă. Vor fi realizate mai multe sectoare: de odihnă, zone pentru mișcare și plimbări cu bicicleta, trotineta sau rolele, un sector pentru copii și o zonă cu spații verzi. Aleile, construite din piatră cubică, au fost trasate astfel încât să fluidizeze circulația și să excludă orice pericol pentru pietoni. 

Vegetația ocupă un loc și un spațiu important în noua înfățișare a centrului orașului. Aleile vor fi străjuite de 41 de castani, 16 tei și 17 meri ornamentali, iar gazonul va ocupa o suprafață de 12.810 mp.

Proiectul include și: refacerea rețelei stradale carosabile din piatră, precum și a trotuarelor perimetrale; amplasarea stâlpilor de iluminat în parc; amplasarea a 60 de bănci, a 40 de coșuri de gunoi și a unei cișmele. De asemenea, vor fi create locuri de parcare în zona instituțiilor publice, a centrelor comerciale, turistice și a școlilor. 

Foarte important este faptul că rețeaua de apă va fi refăcută în totalitate, iar cablurile electrice de pe stâlpi vor dispărea din zona centrală. Rețeaua electrică supraterană va fi înlocuită cu o rețea subterană, cu sistem de tragere prin cabluri.

Al doilea proiect mare al administrației conduse de Emil Dârloșan este înființarea unui centru de zi, după ample lucrări de reabilitare și modernizare la clădirea situată între Biserica Armenească și Castelul Apafi. Investiția se ridică la peste 9,5 milioane de lei și este asigurată din fonduri europene.

“Îi felicit pe primarul Emil Dârloșan și pe viceprimarul Cătălin Manciu pentru aceste proiecte extrem de valoroase pentru viitorul turistic și economic al orașului Dumbrăveni! Atragerea de fonduri europene și guvernamentale trebuie să fie principala soluție de dezvoltare a unei localități fără resurse financiare importante. Aceste investiții n-ar fi fost posibile din bugetul Primăriei Dumbrăveni. Mă bucur că domnul primar accesează bani europeni și programe guvernamentale pentru a crește confortul și bunăstarea cetățenilor care au investit în el încredere și speranță. Se dovedește faptul că au făcut cea mai bună alegere!”, apreciază Bogdan Trif, președintele Organizației Județene PSD Sibiu.