spot_img
11.6 C
Sibiu
duminică, 28 aprilie, 2024
spot_img

EDITORIAL: Șmecher să fii să iei contracte cu statul. Cazul Valea Oltului

Știri din Județ

Publicitate

Toți șoferii care în ultimele 12 luni au trebuit să treacă pe Valea Oltului (DN7) zona Boița au avut doar cuvinte de mamă pentru cei de la Guvern. Mulți au stat în trafic blocați și 4 ore, iar majoritatea măcar 1-2 ore. Totul pentru nici 5 km de drum care se repară. Și se tot repară de 12 luni. Permiteți un studiu de caz, personal, subiectiv despre acest contract. Ca el sunt multe altele în România, țara unde nu statul pierde, ci doar cetățenii. Iar unii sunt șmecheri.


1 aprilie 2022. Ziua Păcălelilor a însemnat data atribuirii prin sistemul de licitații SEAP a contractului de reparații și consolidări a unui segment de drum din DN7, zona Boița, firmei STRABAG. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a semnat pentru peste 6 milioane de euro pentru cei 4 km și 750 de metri. La licitație au fost 5 oferte. 3 respinse, 1 retrasă și 1 câștigătoare. Ați înteles?

Bun. Trecem peste întrebarea de ce este nevoie de o Companie de stat care să facă treaba altor instituții deja existente ale statului. Dar reprezentanții acestei companii au declarat în iunie 2022, când lucrările au început efectiv, că vor dura maxim până la finele anului 2022! Pentru că în contract exista o prevedere că vor dura 12 luni maxim, DAR dacă o firmă promite să termine mai repede primește extra puncte. Nu a fost cazul, pentru că o singură firmă a fost admisă la licitație. Totuși, cei de la Compania de stat mai sus amintită s-au lăudat public că lucrările vor fi gata până în decembrie 2022. Suntem la mijlocul lunii iunie 2023 și lucrările continuă.

A trecut un an de la atribuirea contractului și un an și de la începerea efectivă a lucrărilor. Deci, legal firma a încălcat contractul. Oare va pune penalități pe fiecare zi de întârziere Compania de Stat cum face Primăria Sibiu cu firmele care întârzie lucrări? Legal, așa ar fi corect. Nu am auzit de penalități.

De un an de zile șoferii și pasagerii stau în coloane, zilnic, să intre sau să iese din Valea Oltului. Dopul creat la Boița de aceste lucrări pune nervii tuturor la încercare. Fără toalete ecologice pe marginea drumului. Fără apă de băut. Pur și simplu blocaje tipice anilor 90. Fără niciun pic de compasiune pentru cetățeni.

Și mai avem o problemă. Același tronson a fost reparat în 1997. Actualele lucrări se impuneau datorită eroziunii malurilor, căderilor de pietre etc. Și noile lucrări contractate vor fi garantate fix 36 de luni. Adică 3 ani. Bun așa. Cele din 1997 au ținut mai mult. Și cele făcute în vremea comuniștiilor și mai mult. Pe măsură ce avansează tehnologia se pare că la noi perioada de garanție a lucrărilor scade.

La final, așteptăm cu toții terminarea lucrărilor. Dar, poate, dacă mai există o fărâmă de bun simț pe la Compania de Stat ni se va spune public ce penalități s-au aplicat pentru întârziere? Poate un director de la Compania de Stat cu leafă groasă și mașină de serviciu ne va explica de ce nu s-au montat toalete ecologice în zonă? În rest, sperăm ca după finalizarea lucrărilor (când va fi asta) să nu ne trezim cu vreun mal surpat în zonă sau cu necesitatea de noi reparații de urgență, după modelul autostrăzilor recent inaugurate!

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă