30.2 C
Sibiu
marți, 08 iulie, 2025
Acasă Blog Pagina 552

Bogdan Trif, PSD SIBIU: Așa arată cea mai modernă școală din județul Sibiu

0

Deputatul PSD Sibiu Bogdan Trif a transmis următorul comunicat de presă:

Așa arată cea mai modernă școală din țară, construită de primarul PSD Nicolae Lazăr, în satul Valchid, din comuna Hoghilag!

Îl felicit pe Nicu Lazăr pentru atenția pe care o acordă Educației și pentru proiectele extraordinare pe care, împreună cu echipa sa, le-a realizat în comuna Hoghilag!

Bogdan Trif,

Președintele Organizației Județene PSD Sibiu

Urmărire ca în filme la Axente Sever

0

La data de 8 noiembrie a.c., polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Axente Sever au reținut un bărbat în vârstă de 48 de ani, din localitatea Târnava, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere fără permis și conducere sub influența alcoolului.
În fapt, la data de 8 noiembrie a.c., în jurul orei 20,30, în timp ce conducea un autoturism pe strada Mihai Eminescu din localitatea de domiciliu, la vederea echipajului de poliție, bărbatul a virat brusc pe strada Libertății. Urmărit de polițiști, bărbatul a refuzat în repetate rânduri să oprească la semnalele polițiștilor. În apropierea intersecției cu strada Viitorului, capota motorului mașinii conduse de către bărbat s-a ridicat, acesta fiind forțat să oprească pe marginea părții carosabile. Identificat de către polițiști, s-a constatat că bărbatul nu deține dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice, iar testarea sa alcoolscopică a indicat o valoare de 1,45 mg/l alcool pur în aerul expirat. Totodată, autoturismul nu deține RCA și ITP valabile.
Față de persoana în cauză s-a luat măsura reținerii pentru 24 de ore, urmând a fi prezentată unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive.
Cercetările continuă la nivelul Secției de Poliție Rurală Axente Sever, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Mediaș.

Nou accident cu autobuz pe Calea Dumbrăvii

1

Noul sens unic pentru autobuze creat pe Calea Dumbrăvii generează din nou un eveniment rutier. O mașină Porsche care ieșea de pe Strada Mihail Sebastian s-a lovit de un autobuz al companiei Tursib în această dimineață.

Conform reprezentanților poliției aceștia nu au fost înștiințați ceea ce înseamnă că incidentul se va rezolva pe cale amiabilă și nu există victime raportate oficial.

„Din păcate, neatenţia şoferilor cu privire la circulaţia pe banda nouă dedicată exclusiv autobuzelor de pe Calea Dumbrâvii, a făcut noi victime. Astăzi ȋn jurul orei 9:20, un şofer care ieşea de pe strada Mihail Sebastian, nu a acordat prioritate unui autobuz Tursib aflat ȋn trafic pe sensul de mers către Dumbravă şi a intrat ȋn coliziune cu autobuzul marca Isuzu. Ambele mijloace de transport au suferit avarii considerabile. Din fericire ȋnsă nici o persoană nu a fost rănită, incidentul soluţionându-se pe cale amiabilă. 

Rugăm din nou pe această cale toţi conducătorii auto care circulă pe Calea Dumbrăvii şi nu numai să se asigure şi să circule cu prodenţă ȋn preajma mijloacelor de transport ȋn comun, evitând astfel incidentele de genul celui petrecut astăzi, care pun ȋn pericol siguranţa unui număr mare de călători.” au declarat pentru ziarul Sibiu Independent reprezentanții Tursib.

În această dimineață un alt autobuz Tursib a fost lovit de o mașină de taxi în zona stației Bosch din Turnișor.

FOTO: Autocamion înmatriculat în județul Sibiu, răsturnat la Cunța

0

Un autocamion înmatriculat în județul Sibiu s-a răsturnat pe DN 1, pe raza localității Cunța. Aceasta transporta cereale.

Mai multe echipaje de pompieri și prim-ajutor au ajuns deja la locul accidentului. Din fericire au rezultat doar pagube materiale.


VIDEO: Copil de 8 ani lovit puternic de mașină pe trecerea de pietoni

3

Un copil de 8 ani, care trecea strada pe trecerea de pietoni spre școală, a fost lovit puternic de o mașină. Copilul se pare că a scăpat cu leziuni ușoare. Accidentul a avut loc ieri dimineață și a fost surprins de camerele de supraveghere din zonă.

Părinții copilului acuză șoferul microbuzului care transportă școlarii că în loc să îi lase în fața școlii, pentru a evita trecerea drumului național, unde mulți circulă cu viteză mare, i-a lăsat peste drum.

„Incompetență fără margini! La Arpașu de Jos se lasă școlarii să traverseze șoseaua, care este una veșnic aglomerată, neînsoțiți, astfel încât băiatul meu de 8 ani a fost lovit de o mașină, din vina inconștienței celor responsabili de siguranța lor. Șoferul microbuzului, care ar fi trebuit să îi lase în fața școlii primare, unde ajung cu ușurință in instituție fără să le fie viața pusă în pericol, nu a calculat toate riscurile la care pot fi expuși traversând strada nesupravegheati, i-a lăsat in fața școlii gimnaziale care este plasata fix la șosea. Multumesc lui Dumnezeu, copilul este bine!! Ca peste tot in România, după astfel de cazuri, încep sa se ia măsuri. Trist!!” a declarat tatăl copilului.

„Polițiștii Serviciului Rutier Sibiu au intervenit la un accident în localitatea Arpașu de Jos. Din primele verificări efectuate rezultă că un brașovean în vârstă de 58 de ani, în timp ce conducea autoturismul în localitatea Arpașu de Jos, în zona unei treceri pentru pietoni a accidentat un băiat, în vârstă de 8 ani, localnic. Impactul a dus la vătămarea corporală a minorului, care a fost transportat la spital conștient. Cercetările continuă în vederea stabilirii tuturor circumstanțelor producerii evenimentului.” au declarat pentru SIBIU INDEPENDENT reprezentanții Poliției Sibiu.

Sursa video: Facebook public

Cum poți să te odihnești eficient? Iată 9 moduri de relaxare

0

Odihna este ușoară și nu trebuie să o înveți. Te-ai dus la cinema sau la o cafenea și practic ești odihnit. Totuși, pentru cei care muncesc din greu sau sunt ocupați cu studiile, odihna de calitate devine o adevărată problemă.

Așadar, dacă te simți obosit, nu ai fost în vacanță de mult timp și nu ești sigur că în viitorul apropiat vei putea evada, atunci e timpul să înveți cum poți să te odihnești eficient în doar 1 zi.

Principalul lucru este să o faci corect, iar noi îți venim în ajutor cu cele mai bune modalități de relaxare:

1. Nu face nimic

În momentele când te simți prea epuizat chiar și pentru o plimbare în parc, poți să nu faci nimic. Deloc. Poți să stai în pat toată ziua, să vezi un film și să mănânci pizza – nu trebuie să o gătești, desigur, ci să o comanzi.

Se aplică în continuare regula „zile fără social media”, dar poți urmări un serial, de ce nu? Singura condiție: dacă simți că nu mai poți face nimic, pentru că este teribil de plictisitor, în niciun caz nu te apuca de curățenie generală! Îți poți permite cu ușurință orice altceva în sărbătoarea ta de o zi.

2. Petrece timp cu cei dragi

Mergi la bunica ta și ajut-o să gătească dulceață de mere și apoi du-o la un restaurant – când a fost ultima dată acolo? Sau du-ți mama la film. În general, alege o persoană dragă cu care nu ai comunicat de mult timp așa cum ar trebui.

Dacă aceasta se află departe, îi poți trimite un mesaj amuzant sau citate motivaționale.

3. Du-te la culcare devreme

Aici totul este evident: dacă nu dormi suficient, nu te vei odihni, indiferent ce faci. Așa că încearcă să fii în pat cu cel puțin o oră mai devreme decât de obicei.

Dacă nu poți adormi imediat, citește o carte sau articole interesante, cum ar fi cele din revista electronică AtâtDeFain.com. Doar să nu te uiți la emisiuni TV și să nu mergi pe rețelele de socializare.

4. Conectează-te cu natura

Poți restabili puterea cu ajutorul resursei lumii înconjurătoare chiar și în zăpadă, în căldură sau într-o furtună. Un alt lucru este că formatul obișnuit de recreere în aer liber nu este potrivit oricui.

Dacă ai o casă la țară, vei fi tentat în continuare să lucrezi acolo, iar dacă inviți prietenii la un picnic, totul se va transforma din nou într-un „grătar” clasic, și tu, de fapt, nu vei vedea natura însăși. Prin urmare, invită o singură persoană cu tine – cel mai bun prieten sau persoana iubită – și mergeți la o plimbare în parc.

5. Organizează o ședință de terapie cu animale

Există trei tipuri de animale foarte evoluate care transformă angajații de birou chinuiți în oameni veseli: caii, câinii și delfinii. O sesiune de înot cu delfini este o plăcere costisitoare și nu la îndemâna oricui din motive geografice, dar câinii și caii sunt peste tot. Dacă ai ales hipoterapia, amintește-ți că doar călare pe un cal nu îți va oferi toată gama de senzații, mai ales dacă ți-e frică de cai.

Mai bine să cauți călăreți printre prieteni: ți se va permite să intri în tarabă, să vorbești cu calul, să-l tratezi și chiar să-l cureți. Dacă nu ești pregătit pentru acest lucru (pentru că este înfricoșător), există o altă opțiune – grădinile zoologice. De fapt, au fost inventate pentru copii, dar cine a spus că adulții nu pot folosi acest lucru?

6. Shopping

În mare parte, mergem la cumpărături atunci când literalmente nu avem nimic de îmbrăcat. Așa că organizează-ți un shopping din plăcere!

7. Cunoaște-ți orașul

Chiar dacă ai reușit să te plimbi de-a lungul și să traversezi toate obiectivele turistice ale orașului în timp ce erai încă la școală, probabil că există ceva interesant pe o rază de 100 de kilometri de el. Și nu trebuie să planifici turul în avans: ia-ți un prieten, urcați în mașină și mergeți să explorați împrejurimile. Pe cont propriu.

8. Desparte-te de activitățile obișnuite

Dacă pentru tine  o zi liberă obișnuită presupune să mergi la un club de noapte, atunci mergi la un muzeu. Iar în cazul în care obișnuiești să te relaxezi acasă, să privești seriale și să bei cacao, planifică-ți ziua astfel încât să te întorci după miezul nopții.

9. SPA

Cel mai bun mod de a-ți relaxa corpul este să mergi la SPA. Atunci când ești limitat/ă în bani, alege doar un masaj. Masajul bun îți va permite, în sfârșit, să te relaxezi și să nu te mai gândești la muncă. În plus, este cu adevărat util. Iar când nu reușești să te înscrii la SPA, du-te la saună! La sauna cea mai obișnuită, clasică.

Cele mai uimitoare SPA termale din Europa: Therme Bucharest, Romania:

Alte sfaturi

  1. Fă liste de sarcini, atribuie persoane responsabile și termene limită. Ca la serviciu. Acest lucru îți va economisi câteva ore;
  2. Nu aduna pentru weekend. De exemplu, poți porni mașina de spălat marți seara;
  3. Învață să delegi. Alți membri ai familiei, inclusiv copiii. Sau profesioniști, dar pe bani (de exemplu, spălarea geamurilor);
  4. Cumpără produse alimentare în zilele lucrătoare;
  5. Folosește servicii de livrare (mâncare, produse chimice de uz casnic, produse pentru animale de companie);
  6. Alcătuiește ritualuri. Ritualurile sunt necesare nu numai pentru muncă, ci și pentru relaxare. Acțiunea obișnuită se distinge de ritual prin detalii. Compară: prăjești un „frigărui gata făcut” sau alegi singur carnea bună, o marinezi cu mirodenii interesante, o prăjești pe grătarul potrivit și o servești pe farfurii frumoase.

Elevi și profesori din Colegiul Goga Sibiu la mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up!

0

Mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up!

Colegiul Național ”Octavian Goga” Sibiu a fost reprezentat în Budapesta, Ungaria, la cea de-a cincea mobilitate transnațională a proiectului ErasmusPlus Measure Me Up! de elevele Sasha Ilie (7C), Alexandra Sarkisian (7C), Daria Dancu (7F) și Negoiță Cristiana (8B), însoțite de prof. Adina Oancea și prof. Monica Cercel.

Mobilitatea s-a desfășurat în perioada 24-29 octombrie 2022, școala gazdă fiind Nikola Tesla Szerb Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium.

În prima zi echipele țărilor participante s-au cunoscut în cadru festiv, au prezentat școala pe care o reprezintă și s-au acomodat vizitând sigiliile culturale din Buda.

Cea de-a doua zi a mobilității a debutat cu un workshop Microbit (profesor David Maric).

Elevii participanți au vizitat, apoi, Muzeul Skanzen (cel mai mare muzeu în aer liber din Ungaria), aflat la patru kilometri depărtare de orașul Szentendre. Muzeul conține peste 190 de exponate din diferite părți ale Ungariei și din diferite perioade de timp. Elevii au avut șansa de a experimenta ei înșiși construirea unei case din lemn și fabricarea unor cărămizi din lut, apă și paie.  Vizitarea orașului Szentendre cu muzeul său de marțipan, plimbarea pe malul Dunării de unde s-a putut urmări prin telescop eclipsa parțială de Soare și prânzul într-un restaurant cu specific sârbesc au făcut această zi memorabilă pentru fiecare participant.

Cea de-a treia zi a mobilității elevii au vizitat Tekelijanum, unde au avut sarcina de a măsura atât cu metrul, cât și cu laserul dimensiunile sălii festive pentru a-i determina aria și volumul. După finalizarea sarcinii s-a vizitat biserica ortodoxă sârbească și renumita stradă Vacsi. Ziua a continuat cu introducerea softului ArchiCad, elevii având sarcina de a reda, la scară, sala festivă Tekelijanum, iar după finalizarea acestui workshop s-a vizitat Palatul Parlamentului din Budapesta unde s-a putut vedea Sfânta Coroană a Ungariei. Ziua de lucru a continuat cu partea a doua a workshop-ului ArchiCad. După cină elevii au vizitat Opera.

În cea de-a patra zi s-a continuat partea de programare cu MicroBit, apoi s-a vizitat Palatul Minunilor din Budapesta unde elevii au făcut experimente chimice și au putut să înțeleagă mai bine fizica, prin experimente de optică, magnetism, mecanică sau astronomie. După prânz echipele au confecționat câte un caleidoscop, iar mai târziu au participat la o vânîtoare de comori în parcul Varosliget. S-a continuat după vizitarea Parcului Eroilor cu vizitarea Casei Muzicii și a Muzeului Etnografic.

În ultima zi elevii au utilizat GeoGebra și au reușit să reproducă vitraliile de la Tekelijanum. În cel de-al doilea workshop au fabricat săpun în laboratorul de chimie și au continuat cu un atelier de decupaje ale patrulaterelor cunoscute. S-au acordat diplome participanților, iar seara s-a luat cina, în cadru festiv, pe Dunăre.

Testimonials

Elevii

Sasha: ”Proiectul Erasmus+ ,,Measure me up” mi-a oferit șansa de a învăța lucruri interesante despre Ungaria, trecutul acesteia și mâncarea tradițională, iar cel mai important am reușit sa colaborez cu elevi din diferite țări, cum ar fi: Croația, Spania, Serbia, Turcia și Ungaria. Mi-am dezvoltat creativitatea în activitățile manual, dar și mintea cu ajutorul programelor: Microbit, Geogebra, ArchiCAD. Am vizitat multe obiective turistice și pot spune ca este un oraș foarte frumos. 

Sunt recunoscătoare si fericita ca am avut aceasta oportunitate de a participa la acest proiect!”

Alexandra: ”Acest proiect mi-a oferit șansa de a cunoaste oameni noi cu pasiuni similare cu ale mele și am învățat lucruri noi.”

Daria: ”A fost prima mea participare în programul Erasmus+ și sunt foarte fericită că am avut această oportunitate. Am avut multe emoții deoarece au fost multe lucruri noi pentru mine. Sunt recunoscătoare că am văzut cum arată un alt sistem de învățământ, am învățat lucruri noi despre minoritatea sârbă din Ungaria și alături de acestea am vizitat multe obiective turistice într-un oraș european foarte frumos. Mulțumesc Erasmus+ !”

Cristiana: ”Proiectul ,,Measure me up!” a însemnat pentru mine oportunitatea de a învăța despre alte culturi și perspective diferite, cât și de a cunoaște oameni deosebiți, de asemenea dobândind și cunoștințe despre programe precum Microbit, Geogebra, ArchiCAD pe care doresc să le aprofundez în continuare. 

Cel mai important lucru pentru mine a fost însa prieteniile pe care le-am format, de care sunt sigură că vor avea un viitor îndelungat. 

Sunt foarte recunoscătoare pentru posibilitatea de a participa la acest proiect.”

Părinții

Participarea Sashei la Erasmus+ a contribuit la dezvoltarea ei personală, la perfecționarea abilităților ei de a se integra într-un mediu internațional. Interacționând cu elevi aparținând altor culturi și medii educaționale diferite a ajutat-o să vadă și să integreze alte perspective. Sunt mai mult decât utile, aș spune imperios necesare, astfel de experiențe, pentru a pregăti elevul (viitorul adult) pentru succes.”

”Pentru Alexandra a fost o oportunitate de a-și face noi prieteni și de a învăța lucruri noi. Ea ar fi bucuroasă să mai participe și la  la alte proiecte Erasmus.”

”Pentru Daria participarea la Erasmus+ a însemnat o oportunitate de a vedea un nou sistem de învățământ și de a cunoaște o altă societate cu o altă cultură decât cea românească. De asemenea a însemnat o responsabilitate de a se descurca într-un mediu nou și de a ieși din rutina personală. Sperăm să mai aibă ocazia să participe și la alte proiecte educaționale deoarece aceste reprezintă o ocazie deosebită pentru dezvoltarea ei personală. Mulțumim Erasmus+”

”Bineînțeles că aș fi de acord ca fiica mea, Cristiana, să participe la astfel de proiecte, având în vedere entuziasmul arătat la revenirea din aceasta experiență, datorat interacțiunii cu persoane de aceeași vârstă,  aparținând unor culturi diferite, care în schimb au aceleași preocupări, aspirații și vise, proiectul „Measure me up!” nefăcând altceva decât să întărească încrederea copiilor în forțele proprii.”

Un articol semnat de prof. Adina Oancea, coordonator proiect

Moaștele Sfântului Dimitrie au ajuns la Sibiu

0

O copie a icoanei Maicii Domnului Portărița și moaștele Sfântului Dimitrie au ajuns ieri la Biserica „Sfântul Ioan Iacob” din Sibiu. Părintele Cătălin Dumitrean a anunțat că vor fi slujbe de maslu zilnic la Biserica de pe strada Dealului din Sibiu.

Moaștele vor sta la biserica din Sibiu 9 zile.

Veşmânt de har la sărbătoarea Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil pentru biserica din cartierul Ștrand din Sibiu

0

La sărbătoarea Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil, Înalt­preasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, a sfinţit pictura bisericii „Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil“ din cartierul Ștrand din Sibiu.

La hramul bisericii întreaga comunitate, venită în număr mare, s-a bucurat de binecuvântarea arhierească. Sfânta Liturghie a fost săvârșită de Înalt­preasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, alături de vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Sibiului, arhimandrit Ioachim Tomoiagă, protopopul de Sibiu, preotul Ioan Coșa, diaconi și alți slujitori ai sfintelor altare.

După slujba de binecuvântare cu apă sfinţită a lăcaşului şi de sfinţire a picturii interioare cu Sfântul şi Marele Mir, Înaltprea­sfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu a săvârşit Sfânta Liturghie.

În cuvântul de învăţătură, Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu a vorbit celor prezenți despre importanța icoanelor în biserică și însemnătatea duhovnicească a praznicului  Sfinților Mihail și Gavriil și a tuturor Puterilor ceresti celor fără de trupuri. Pe 8 noiembrie nu îi prăznuim doar pe Sfinții Arhangheli Mihail si Gavriil, ci pe toate cetele îngerești care nu s-au despărțit de Dumnezeu.

Parohia Ştrand cu hramul „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil” s-a desprins în anul 1990 din Parohia „Buna Vestire” de la biserica „din Groapă”, când s-a format o nouă parohie. Primul preot al parohiei a fost vrednicul de pomenire părintele Gheorghe Şpan. În 1991 slujbele au fost oficiate în aer liber. În 1992 s-a ridicat o bisericuţă de lemn în care s-a slujit până în 1999. Din 1997 s-a început ridicarea actualei biserici. În 28 august 1999 s-a sfinţit demisolul bisericii în care s-a slujit până în prezent. Între anii 2002-2005 s-a început zidirea bisericii de la cota 0 şi până la cupolă. Între anii 2005-2007 lucrările au continuat la turnul clopotniţă. În 8 noiembrie 2006 cu ocazia hramului bisericii noastre au fost sfinţite de către Înalt­preasfinţitul Părinte Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului cele trei clopote şi cele trei cruci ale bisericii. În data de 8 Noiembrie 2013 cu ocazia Sărbătorii Sfinților Arhangheli Mihail şi Gavriil a avut loc şi Sfințirea cea mare de către Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu.

La finalul Sfintei Liturghii, Înaltprea­sfinţitul Părinte Mitropolit Laurenţiu a hirotesit întru iconom stavrofor pe părintele paroh dr. Gârbacea Gheorghe-Radu, iar preoții slujitori Nicolae Creţu și Gheorghe Mirel Şpan au primit crucea ctitoricească Ordinul Mitropolit Ion Mețianul precum și epitropii Ștefănescu Petre, Corlean Șofron, Mărginean Petru, Hârlău Simion și i-a felicitat pe toţi cei implicaţi în lucrarea de înfrumusețare a bisericii şi oferindu-le acte de cinstire.

sursa info: Mitropolia Ardealului

VIDEO: Un microbuz al unei firme sibiene a spulberat o mașină la intrarea în Făgăraș

0

Un microbuz de transport persoane a intrat cu viteză într-o mașină ce se pregătea să vireze stânga la intrarea în Făgăraș dinspre Sibiu, duminică, 6 noiembrie. Accidentul a fost suprins de camerele de supraveghere. Mașina lovită de microbuz a fost aruncată într-o alta de pe contrasens. Printre victime se numără și un bebeluș de un an și trei luni, care a intrat în stop cardio-respirator.

„La data de 06.11.2022, în jurul orei, 16.38, pe DN 1, la intrare în municipiul Făgăraș, pe sensul de mers dinspre municipiul Sibiu, a avut loc un accident rutier, în care au fost implicate două autoturisme și un autovehicul de transport persoane. În urma coliziunii dintre vehiculul de transport persoane și autoturismul aflat în fața sa, autoturismul a ajuns pe sensul opus de mers, unde a fost colizionat de un al treilea vehicul. În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a patru persoane, între acestea fiind și un copil. Victimele au fost preluate de ambulanță și transportate la unitatea spitalicească pentru îngrijiri medicale de specialitate”, au declarat reprezentanții IPJ Brașov.

„O singura persoană de sex masculin în vârstă de 23 de ani a fost încarcerată. Bărbatul a fost descarcerat și transportat la spitalul din municipiul Făgăraș. Era conștient și prezenta un traumatism la coloană și un traumatism toracic. A doua victimă, un bărbat în vârstă de 53 de ani, prezenta un traumatism la coloana și un traumatism toracic și a fost transportat la spital de către echipajele medicale. Cea de a treia victimă, un copil în vârstă de 1 an și 3 luni a fost transportat la spital de către tatăl său înainte ca echipajele medicale să ajungă la locul intervenției. Copilul se afla în stop cardio respirator. Alte 3 persoane de sex masculin în vârstă de 77 ani, 43 ani, respectiv 40 ani, au fost monitorizate de echipajele SMURD și au refuzat transportul la spital”, au declarat reprezentanții ISU Brașov.

Cercetările poliștiștilor continuă în acest caz.

Sursa foto principală: brasov.net

Sursa foto secundară: captură video novatvfagaras

Surssa video: Mihai Jianu/Youtube

15 tone de deșeuri au ars azi-noapte la Mediaș

0

Azi-noapte, în jurul orei 24, pompierii militari ai Detașamentului Mediaș au fost solicitați să intervină de urgență în municipiul Mediaș la Stația de Transfer Deșeuri pentru localizarea și lichidarea unui incendiu.

Pompierii s-au mobilizat cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă, o autoscară, o autospecială de primă intervenție și un echipaj SMURD.


Sosite la fața locului, forțele operative au constatat că incendiul se manifesta cu flacără deschisă la o stivă de deșeuri menajere și vegetale pe o suprafață de aproximativ 100 mp, cu risc de propagare la hala de sortare. Intervenția promptă a pompierilor a dus la limitarea și lichidarea incendiului, astfel acesta nu s-a propagat la hală, însă au ars aproximativ 15 tone de deșeuri.


În urma cercetărilor făcute la fața locului, cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost autoaprinderea. Din fericire nu au fost înregistrate victime.

ADI ECO SIBIU continuă programul civic în școli: Gura Râului

0

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ECO Sibiu a continuat astăzi programul de educație eco-civică în școlile județului cu elevii de la Gura Râului.

Elevii din Școala Gimnazială „Aurel Decei” Gura Râului au discutat despre importața celor 3 R: Reducerea, Refolosirea și Reciclarea deșeurilor. Cei mici au promis că, vor duce acasă la părinți, caietele din hârtie reciclată pe care le-au primit de la ADI ECO Sibiu în cadrul proiectului „Schimbarea începe cu tine!” si îi vor ruga pe aceștia să citească împreună informațile, dar și să le pună în aplicare.

„Tot ceea ce ne-am dorit noi a fost ca la finalul întâlnirii noastre cei mici să rețină numele Super eroilor colectării selective și să poată spune ce punem în fiecare recipient de colectare, astfel încât, în viitorul apropiat, colectarea selectivă a deșeurilor să devină un obicei sănătos și sustenabil.” au declarat reprezentanții ADI ECO SIBIU.

PetRică le-a arătat celor mici cum trebuie să pliem deșeurile pentru a putea introduce cât mai multe deșeuri la un loc, le-a spus cum metalul poate fi reciclat la infinit și cum o doză de aluminiu ajunge în 6 săptămâni înapoi pe raft dacă ajunge la locul potrivit.

Mărie- Hârtie le-a spus picilor cât de importanți sunt ei în colectarea corectă a hârtiei și în DIMINUAREA consumului de hârtie printată: le-a spus de asemenea că, fiecare tonă de hârtie reciclată salvează de la tăiere 17 copaci maturi.

Miticlă le-a explicat cum trebuie să colectăm separat/corect un borcan cu capac: borcanul îl punem la verde, iar capacul fiind de metal, îl punem la galben.

Fiecare dintre elevii școlii din Gura Râului a realizat azi cât de important este în salvarea planetei și în economisirea resurselor acesteia.

Noi dotări pentru Salvamont Sibiu

0

Salvamont Sibiu a cumpărat 20 de dispozitive de salvare din avalanşă, în condiţiile în care în judeţ, la peste 2.000 de metri altitudine în Munţii Făgăraş, în zona turistică Bâlea Lac, se înregistrează frecvent avalanşe în sezonul de iarnă.

„Serviciul Public Judeţean Salvamont Sibiu a achiziţionat, cu sprijinul Consiliului Judeţean Sibiu, 20 de dispozitive de salvare din avalanşă. Aceste dispozitive fac parte din baremul obligatoriu de echipare individuală a salvatorilor montani atunci când se află în zona montană cu risc de avalanşă”, au anunţat salvatorii montani marţi, pe pagina oficială de socializare.

Salvamont Sibiu recomandă „tuturor turiştilor, nu doar practicanţilor sporturilor de iarnă, să folosească echipamente dedicate salvării din avalanşă atunci când se află în astfel de zone”.

Sursa info: AGERPRES

Sursa foto: Serviciul Public Județean Salvamont Sibiu / Facebook

Noul sediu STS Sibiu a fost inaugurat

0

Serviciul de Telecomunicații Speciale a inaugurat astăzi, la Sibiu, Centrul de servicii esențiale de comunicații și tehnologia informației în prezența comisiilor reunite pentru apărare, ordine publică și siguranță națională din Parlamentul României și a autorităților județene și locale. Noul centru dispune de echipamente performante, interconectează rețele de mare capacitate care asigură serviciile de comunicații securizate pentru beneficiari și va crește disponibilitatea serviciilor IT&C utilizate de instituțiile publice și cele din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională. Centrul de servicii esențiale de comunicații și tehnologia informației al STS va fi, de asemenea, nod al infrastructurii Cloudului Guvernamental din România.

În contextul proceselor de digitalizare derulate la nivelul instituțiilor publice, centrul dispune de un Data Center construit conform specificațiilor internaționale de nivel TIER III și este dotat cu echipamente IT&C și tehnologii de ultimă generație, echipamente UPS și de climatizare, săli de comunicații, fiind unul dintre cele mai moderne din țară. Infrastructura acestuia va permite implementarea unor soluții integrate de Cloud Computing, pentru a eficientiza utilizarea echipamentelor IT&C la nivelul administrației publice și pentru a facilita interoperabilitatea între bazele de date ale statului.

De asemenea, în noul sediu de la Sibiu va funcționa un centru regional de instruire 112 în care operatorii STS și dispecerii din structurile de Ambulanță, Poliție, Pompieri, SMURD, Jandarmerie și Salvamont vor urma cursuri de pregătire pentru a se familiariza cu noile funcționalități ale aplicației informatice care va fi implementată în cadrul proiectului de modernizare, prin fonduri externe, a Serviciului de urgență 112.

În centrul de la Sibiuîși va desfășura activitatea personalul Direcției Județene de Telecomunicații Speciale Sibiu – ingineri și specialiști în telecomunicații, rețele, radiocomunicații, sisteme informatice, centre de date, precum și operatori ai Serviciului de urgență 112. Clădirea este proiectată și adaptată la noile cerințe tehnologice și este dotată cu sisteme eficiente și redundante de alimentare cu energie electrică pentru a asigura continuitatea funcționării serviciilor și în situații de urgență.

La evenimentul de inaugurare a Centrului de servicii esențiale de comunicații și tehnologia informației al STS au participat:

  • Nicoleta Pauliuc, președintele Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională,
  • Laurențiu-Dan Leoreanu, președintele Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională,
  • Astrid-Cora Fodor, primarul municipiului Sibiu,
  • Vlad-Alexandru Vasiu, vicepreședintele Consiliului Județean Sibiu,
  • Mircea-Dorin Crețu, prefectul județului Sibiu,
  • Gl.bg.prof.univ.dr.ing. Ghiță Bârsan, comandantul Garnizoanei Sibiu și rectorul Academiei Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu,
  • reprezentanți ai administrației publice locale și din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională, precum și conducerea Serviciului de Telecomunicații Speciale.

STS este furnizorul de servicii din domeniul comunicațiilor guvernamentale și tehnologiei informației pentru instituțiile și autoritățile publice din România. Instituția noastră se preocupă permanent pentru dezvoltarea infrastructurii de telecomunicații speciale și adaptarea la noile progrese tehnologice, în vederea furnizării către beneficiari a unor soluții tehnice moderne, sigure și eficiente.

Lansare de carte: Cum să începi o afacere de la zero

0

Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile cu finanțare din partea Consiliului Județean Sibiu, invită publicul larg la evenimentul de lansare a cărții „Cum să începi o afacere de la zero” de Alexandrina Maria Păuceanu, în data 11 noiembrie a.c.

Structurat în 13 capitole, volumul prezintă modalități de obținere a succesului în afaceri, de la etapele planificării și demarării unei afaceri, până la utilizarea instrumentelor manageriale și implementarea adecvată a acesteia. Pe lângă sfaturi generale privind afacerile, cititorii sau viitorii antreprenori se vor familiariza cu noțiuni și concepte fundamentale din lumea afacerilor. Vor afla ce înseamnă diferiți termeni financiari sau contabili: „analiză SWOT”, „plan de afaceri”, „sustenabilitate”, „prag de rentabilitate” sau „gândire creativă”.

De la precizările generale, până la nuanțările particulare, cartea „Cum să începi o afacere de la zero” se dovedește a fi mai mult decât o incursiune teoretică, devenind un ghid care înlesnește înțelegerea mecanismului de funcționare al lucrurilor din domeniul afacerilor. Conține, de asemenea, grafice, scheme, tabele ilustrate, dar și exemple punctuale sau sarcini de lucru.

Publicul este așteptat la eveniment, vineri, 11 noiembrie 2022, la ora 14:30, în Foaierul bibliotecii publice sibiene (Str. George Barițiu, Nr. 7, Corp B).

Informații referitoare la cartea „Cum să începi o afacere de la zero” și autoarea Alexandrina Maria Păuceanu sunt disponibile online: https://tinyurl.com/antreprenor.

Dan Barna: PSD și PNL clonează consulatele pentru noi sinecuri. USR a votat împotrivă (C.P.)

0

Noi sinecuri marca PSD-PNL, de data aceasta în străinătate. Asta au votat astăzi, în Parlament, PSD, PNL, UDMR și AUR, după ce au scos din sertarele Camerei Deputaților un proiect de lege blocat de aproape 5 ani, pe care l-au modificat astfel încât să servească intereselor coaliției.

Prin votul de astăzi, coaliția PSD-PNL-UDMR a dat dreptul comunităților de români din Diaspora să ceară Guvernului: «Trimiteți-ne de la București un șef cu salariu de ministru». Sper să le fie de folos. Într-o inițiativă lăudabilă după titlu, creează o clonă de consulate pentru angajarea unor oameni din țară. Am depus un amendament ca directorul și oamenii de acolo să fie din rândul comunităților de români. Nu au vrut, vor ca ei să fie numiți de aici, de Ministerul Afacerilor Externe și Departamentul Românilor de Pretutindeni. Este incredibilă capacitatea acestei guvernări și a acestei coaliții de a inventa noi sinecuri și posturi bine plătite la stat. Cumnați, nepoți, rude trimise pe joburi bune în străinătate, asta face legea votată astăzi, nu-i ajută pe românii din Diaspora. Dacă voiau cu adevărat să-i ajute, PSD și PNL puteau începe cu facilitarea votului și cu adoptarea unor legi bune, care să-i facă să se întoarcă în țară”, declară Dan Barna, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

Pretextul folosit de PSD și PNL pentru crearea de noi sinecuri este înființarea centrelor comunitare românești din străinătate. Concret, Coaliția a scos din sertare un proiect de pe vremea Cabinetului Grindeanu (http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=16406) pe care l-a modificat astfel încât să se asigure că aceste centre vor avea conducere stabilită de la centru.

USR a depus amendament ca directorul centrelor să fie ales de românii din străinătate din rândul membrilor comunității respective, iar Departamentul pentru Românii de Pretutindeni (DRP) să se ocupe doar de organizarea procesului.

PSD, PNL, UDMR și AUR au preferat însă ca directorul să fie numit și eliberat din funcție de conducerea DRP, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe.

Daniela Cîmpean: Drumul județean 106 Agnita -Sighișoara a fost modernizat ca la carte!

0
  • 37 de km modernizați pe DJ 106 Agnita – Sighișoara
  • Constructorul, Geiger Transilvania SRL, a finalizat lucrările de execuție înainte de termen cu o lună și jumătate
  • Valoarea proiectului: 118.625.483,97 lei cu TVA

Consiliul Județean Sibiu a finalizat încă o investiție realizată cu fonduri europene. Este vorba despre modernizarea drumului județean DJ 106 Agnita – Sighișoara, pe o lungime de aproximativ 37 km, dintre care 21,6 km sunt pe raza județului Sibiu. Lucrările au fost executate de firma Geiger Transilvania SRL, care le-a finalizat cu o lună și jumătate înainte de termenul contractual.

Pentru prezentarea și detalierea acestei investiții, a beneficiilor pe care le aduce pentru comunitate, Consiliul Județean Sibiu și Consiliul Județean Mureș, partener în acest proiect, au organizat o conferință de presă, marți, 8 noiembrie 2022. La eveniment au participat președinții celor două administrații județene: Daniela Cîmpean și Péter Ferenc, administratorul public al județului Sibiu, Adrian Bibu, directorul executiv al Direcției Strategii, Proiecte din cadrul CJ Sibiu, Oana Popa, primarii localităților tranzitate de drumul județean reabilitat, reprezentați ai antreprenorului, Geiger Transilvania SRL, și echipa de proiect din cadrul CJ Mureș, alături de jurnaliști din ambele județe.

Beneficiile principale aduse de această investiție pentru confortul și siguranța cetățenilor sunt:

  • Creșterea vitezei de deplasare cu 30%, în limita legală, prin reabilitarea suprafeței de rulare, ceea ce conduce implicit la scădere consumului de carburant, la reducerea costurilor pentru repararea autoturismelor și la câștigarea de timp pentru ajungerea la destinație
  • Asigurarea condițiilor de siguranță, în acest sens fiind montate parapete metalice, însumând 5,3 km; sistemul de semnalizare rutieră a fost înnoit și completat conform normativelor actuale
  • Amenajarea a 14 stații de autobuz, sub formă de alveole (refugii laterale ce permit desfășurarea traficului în timp ce autobuzul este oprit)
  • Rampe de acces în stațiile de autobuz, pentru persoanele în scaun rulant
  • Amenajarea de treceri de pietoni, cu presemnalizare (sunt montate „covoare tactile rutiere” înaintea trecerii de pietoni)
  • Treceri de pietoni prevăzute cu sisteme de avertizare luminoasă, dotate cu panouri solare, cât și cu dungi transversale rezonatoare pentru atenționarea suplimentară a șoferilor. În plus, trecerile de pietoni au la capete covoare tactile pentru nevăzători, care, funcție de dispunerea bulinelor ieșite în relief, indică nevăzătorului direcția de urmat
  • Montarea de parapete pietonale în zonele aglomerate (școli, biserici, cămine culturale), care împiedică astfel accesul pietonilor direct pe drumul județean
  • Toate podurile sunt prevăzute cu trotuar, la marginea cărora au fost montate balustrade

Totodată, modernizarea infrastructurii rutiere a DJ 106 Agnita – Sighișoara vine cu câteva beneficii și pentru comunitățile tranzitate de drumul județean, precum și pentru mediu:

  • Creșterea gradului de conectare între localitățile limitrofe orașului Agnita, cât și municipiului Sighișoara (cei care fac naveta ajung mai ușor, mai repede și mai sigur)
  • În interiorul localităților au fost realizate 8,6 km de șanțuri betonate, care preiau apa pluvială, evitând astfel inundarea drumului județean cât și a proprietăților apropriate
  • Executarea/reabilitarea a 5 poduri (două în județul Sibiu și trei în județul Mureș)
  • Realizarea a 80 de podețe, 175 de accese către proprietăți și 9 către drumurile laterale, precum și 20 de accese suplimentare pentru terenurile agricole aflate de-a lungul drumului
  • Au fost stabilizate porțiuni de teren, prin lucrări de consolidare, pentru a preveni alunecările sau tasarea drumului; cea mai spectaculoasă porțiune a fost în județul Sibiu, aproape de limita cu județul Mureș, unde, pe o lungime de 370 metri s-au făcut foraje pentru amplasarea de piloni de beton, cu o adâncime de 12 metri, piloni uniți printr-o grindă transversală
  • Au fost plantați 1.500 de arbori
  • Scăderea poluării, datorită fluidizării traficului

Inaugurăm un drum făcut ca la carte, pentru că este bine realizat tehnic și ajută oamenii să se deplaseze în siguranță, spre școli, spre locurile de muncă sau spre destinații turistice. Fiecare participant la trafic poate să constate că lucrurile s-au îmbunătățit radical în privința modului în care se circulă. Acest drum a devenit deja o rută preferată de cei care se deplasează din Sibiu spre Sighișoara, întrucât asigură un trafic fluent și confortabil. Tuturor acestor oameni le dedicăm lucrarea de față, executată de un constructor serios, care, nu doar a realizat toate lucrările solicitate, dar le-a executat înainte de termen.

Putem afirma în acest moment că una dintre prioritățile Consiliului Județean Sibiu și anume conectarea Văii Hârtibaciului a fost materializată, mai întâi prin modernizarea DJ 141 Mediaș – Bârghiș, inaugurat în această primăvară, și apoi, prin reabilitarea DJ 106 Agnita – Sighișoara, o continuare firească a investiției CJ Sibiu finalizată în exercițiul financiar anterior: modernizarea DJ 106 Sibiu – Agnita”, a precizat Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu.

Proiectul ”Reabilitarea DJ 106 Agnita – Sighișoara” a fost realizat cu fonduri europene, atrase prin Programul Operațional Regional 2014-2020, completate fonduri din bugetul CJ

Sibiu și al CJ Mureș.

Ordinul de începere a lucrărilor de execuție a fost dat în 15.06.2020, durata de execuție a lucrărilor fiind de 30 de luni, însă constructorul, Geiger Transilvania SRL, a finalizat lucrările cu un avans aproximativ două luni, fără ca traficul rutier să fie întrerupt pe toată durata lucrărilor. Recepția la terminarea lucrărilor a avut loc vineri, 4 noiembrie 2022.

Valoarea actualizată a contractului de lucrări încheiat în 01.04.2020 cu Geiger Transilvania SRL este de 122.257.336,27 cu TVA.

Valoarea totală a proiectului este de 118.625.483,97 lei, inclusiv TVA, din care:

  • Cheltuieli eligibile – 117.971.497,9 lei
  • Cheltuieli neeligibile – 653.986,07 lei, împărțită între cele două județe, proporțional cu cheltuielile ce revin fiecărui județ, astfel:
  • UAT județul Sibiu: 367.016,98 lei
  • UAT județul Mureș: 286.969,09 lei

Pe lângă cheltuielile neeligibile, UAT județul Sibiu și UAT Județul Mureș au asigurat o contribuție proprie totală de 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului, împărțită astfel:

  • 1,1224 %, în valoare de 1.324.112,09 lei aferent județului Sibiu
  • 0,8776 %, în valoare 1.035.317,87 lei aferent județului Mureș

Cheltuielile de mai sus, reprezintă ajustări de prețuri aplicate conform formulei incluse în modelul de contract HG 1/2018.

Licitație publică pentru valorificarea mașinilor abandonate pe domeniul public Sibiu

0

Primăria Sibiu, prin Serviciul Domeniul Public, anunță demararea procedurii de licitație în vederea valorificării ca fier vechi a 31 de mașini abandonate și fără stăpân, ridicate de pe domeniul public și trecute în proprietatea municipalității, așa cum indică legislația în domeniu.

Procedura va fi deschisă persoanelor fizice și juridice care dețin autorizație de mediu pentru dezmembrarea autovehiculelor. Cei interesați pot cumpăra caietul de sarcini începând din 9 noiembrie, ora 09.00, iar ofertele se vor putea depune în perioada 10 – 25 noiembrie (ora 12.00) la Serviciul Public de Administrare a Domeniului Public și Privat al municipiului Sibiu, cu sediul în Sibiu, Piața Mică, nr. 22. Deschiderea ofertelor va avea loc în data de 28 noiembrie, ora 11.00.

Mai multe detalii despre această licitație găsiți pe site-ul serviciului public amintit: https://spadpp.sibiu.ro/site/detail/821

Precizăm că în acest an s-a mai organizat o astfel de procedură pentru valorificarea ca deșeuri de fier vechi a altor 45 autovehicule, suma obținută fiind de 62.440 lei.

Primăria continuă astfel demersurile pentru eliberarea spațiilor de parcare sau a altor terenuri publice de mașinile abandonate de domeniul public. În paralel cu aceste licitații de valorificare, Serviciul de Administrare a Domeniului Public continuă să identifice, să someze proprietarii și să ridice din teren astfel de vehicule care ocupă domeniul public.

Încă 3 proiecte pregătite pentru atragerea de fonduri în Sibiu, din PNRR. Află pentru ce cartiere

0

În cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local care va avea loc miercuri, 9 noiembrie, primarul Astrid Fodor supune aprobării acestuia trei noi proiecte, pentru a fi depuse în cadrul PNRR, Componenta C1 – Managementul apei și respectiv în Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa Prioritară 11.

“Continuăm lucrările de viabilizare a cartierului Veterani. Până acum am realizat documentațiile, iar în parteneriat cu societatea deținătoare a rețelelor de gaz am extins această rețea în zona în care sunt construite imobile. Prin acest proiect pe care dorim să îl depunem în cadrul PNRR vom introduce și rețelele de apă și canalizare în această zonă. Aceleași lucrări le vom realiza pe strada Salcâmilor din cartierul Gușterița. Al treilea proiect are ca scop creșterea eficienței energetice a clădirilor publice, foarte importantă în contextul situației curente. Intenționăm să instalăm panouri fotovoltaice pe 11 clădiri publice, asigurând-le astfel energie din surse regenerabile. Valoarea acestor proiecte însumează 13 milioane de lei.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Cele trei proiecte incluse pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local se referă la:

Extinderea rețelelor de apă și canalizare în cartierul Veteranilor. Este propusă introducerea a 2,6 km de rețea de apă și 1,2 km de canalizare, în contextul dezvoltării construcțiilor în acest cartier și necesitatea conectării a aproximativ 130 de gospodării de pe următoarele străzi: G-ral Gheorghe Mărdărescu, Cap. Grigore Ignat, Av. Gheorghe Bănciulescu, G-ral. Grigore Baștan, G-ral Nicolae Ioniță Dăscălescu, G-ral Carol Davila, Cpt. Vasile Mărăcineanu, Dimitrie Cunțan, Nicolae Branga și legătura dintre străzile Dimitrie Cunțan și Nicolae Branga.

Extinderea rețelelor de apă și canalizare pe strada Salcâmilor din cartierul Gușterița, aflată în curs de dezvoltare imobiliară presupune amenajarea rețelelor de apă și canalizare pe o lungime de aproximativ 2,2 km.

Amplasarea de panouri fotovoltaice pe 11 clădiri publice pentru a le asigura necesarul de energie și din surse regenerabile:
Sediul Primăriei Sibiu de pe bulevardul Victoriei nr. 1-3 și cel de pe str. Turismului
Clădirea Cantinei Municipiului Sibiu de pe Calea Gușteriței
Clădiri ale Serviciului de Administrare a Cimitirului Municipal, a Complexului pentru sport și agrement Lacul Binder și a Grădinii Zoologice
Clădirile Colegiului Energetic și Colegiului Economic
Clădirile școlilor nr. 8, nr. 18 și Ioan Slavici

În total, prin aceste investiții se vor produce din surse regenerabile peste 800.000 Kwh/an.

Menționăm că până în prezent Primăria Sibiu a depus proiecte pentru creșterea eficienței energetice a altor 13 clădiri publice: secția Spitalului de Pediatrie de pe str. Transilvaniei, două clădiri administrative ale Cimitirului Municipal, cele ale Colegiilor O. Goga, Onisifor Ghibu și Andrei Șaguna, imobilele școlilor N. Iorga, Regele Ferdinand, I.L. Caragiale, nr. 4, nr. 13 și nr. 25 și cele ale grădinițelor nr. 15 și Elefănțelul Curios.

Femeie căutată de Poliția Sibiu pentru furt din bancomat

0

Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu solicită sprijinul cetăţenilor în vederea identificării unei persoane bănuite de săvârșirea infracțiunii de furt.

La nivelul Poliției Municipiului Sibiu se află în lucru o cauză penală privind infracțiunea de furt.

O persoană este bănuită că, la data de 20 iulie a.c., în jurul orei 17,19, ar fi sustras suma de 350 de euro dintr-un ATM aflat în zona de self-service a unei unități bancare de pe Bulevardul Mihai Viteazu, din municipiul Sibiu.



La momentul săvârșirii faptei, camerele de înregistrare video au surprins o persoană de sex feminin a cărei identificare este de un real folos polițiștilor în vederea soluționării cauzei penale.
Este vorba despre o femeie în vârstă de aproximativ 30 de ani, cu păr blond, prins în coadă la spate, cu tatuaje pe ambele brațe, îmbrăcată cu maiou de culoare negru și pantaloni scurți tip jeans, de culoare albastru, pantofi sport de culoare albă și care poartă o poșetă de culoare roz și ochelari de soare.

În acest context, rugăm cetățenii care pot oferi informaţii cu privire la această persoană să contacteze telefonic Secția Nr. 1 Poliție Urbană Sibiu, la numărul 0269/212260.

Atenție la buletinele expirate

0

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, informează persoanele interesate cu privire la următoarele:

  • Potrivit datelor rezultate din componenta informatizată a Registrului Național privind Evidența Persoanelor, în trimestrul III al anului curent, un număr total de 1567 de persoane din județul Sibiu nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenele prevăzute de lege, dintre acestea 405 sunt persoane care au împlinit vârsta de 14 ani, iar diferența de 1162 sunt persoane majore. Aceeași sursă indică faptul că, în prima categorie, respectiv cea a minorilor de peste 14 ani, 236 sunt din mediul urban și 169 din mediul rural. Cea de-a doua categorie, a persoanelor majore se prezintă astfel: în mediul urban 741 și în mediul rural 421.   
  • Așadar, invităm cetățenii județului să-și verifice valabilitatea actelor de identitate și să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru eliberarea primei cărți de identitate sau pentru preschimbarea actului de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea în perioada menționată anterior.
  • Atragem atenția că, nesolicitarea primului act de identitate în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, respectiv nesolicitarea eliberării unui nou act de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate a celui deținut, constituie contravenție.
  • Potrivit normelor legale în vigoare, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de până la 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
  • Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul serviciilor publice locale de specialitate, recomandăm cetățenilor să acceseze platformele de programare on-line/telefonic ori să verifice, în prealabil, programul de activitate al celor 19 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor operaționale la nivelul județului Sibiu accesând site-urile oficiale ale primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează, și anume: Sibiu, Mediaș, Agnita, Avrig, Axente Sever, Cisnădie, Copșa Mică, Dârlos, Dumbrăveni, Laslea, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Orlat, Săliște, Slimnic, Șelimbăr, Șura Mică, Tălmaciu, Turnu Roșu.
  • De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
  • Pentru a urmări procedura de eliberare a actului de identitate la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu, vă adresăm rugămintea de a consulta site-ul instituției noastre la www.djepsibiu.ro – secțiunea dedicată evidenței persoanelor.   

Violența domestică în atenția polițiștilor sibieni

0

În ultimele 24 de ore, polițiștii sibieni au emis 3 ordine de protecție provizorii ca urmare a intervențiilor realizate în cazuri de violență domestică.
Ieri, în jurul orei 15,00, un tânăr din orașul Tălmaciu a sesizat polițiștii cu privire la faptul că tatăl său, în vârstă de 49 de ani, a revenit la domiciliu într-o stare avansată de ebrietate și amenință cu acte de violență. Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Tălmaciu au intervenit în regim de urgență și, constatând existența unui risc iminent la adresa siguranței tânărului, au emis un ordin de protecție provizoriu prin care bărbatului i s-a interzis, printre altele, să se apropie de locuință la o distanță mai mică de 100 de metri. În jurul orei 21,30, bărbatul însă a revenit la domiciliu, încălcând astfel prevederile ordinului emis cu câteva ore în urmă, iar din cauza faptului că se manifesta recalcitrant și agitat, polițiștii au luat măsura internării sale nevoluntare în Spitalul de Psihiatrie Sibiu.
În jurul orei 17,30, polițiștii Secției de Poliție Rurală Agnita au emis un ordin de protecție provizoriu împotriva unui bărbat în vârstă de 29 de ani, din Ghijasa de Sus, după ce s-a constatat că manifestă un comportament periculos față de concubina sa, agresând-o fizic.
În jurul orei 18,30, polițiștii Secției de Poliție Urbană Sibiu au emis un ordin de protecție provizoriu împotriva unei tinere în vârstă de 19 ani, din municipiul Sibiu, după ce, în urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că tânăra și-ar fi agresat fizic fratele și tatăl, în locuința din municipiul Sibiu.
În toate cauzele enunțate mai sus, au fost deschise dosare de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență domestică. Cercetările sunt continuate sub supravegherea unităților de parchet competente.

Sesizați prin apel 112 actele de violență domestică, cereți sprijin și ajutor!

Violenţa domestică reprezintă un tipar de comportamente folosit pentru a obţine sau a menţine puterea şi controlul asupra unui partener apropiat, intim. Se poate manifesta prin acțiuni fizice, sexuale, emoționale, economice sau psihologice sau amenințări de acțiuni care influențează o altă persoană. Acestea includ orice comportamente care sperie, intimidează, terorizează, manipulează, rănesc, umilesc pe cineva.
Violența domestică afectează persoanele din toate mediile socio-economice și din toate nivelurile de educație, indiferent de rasă, etnie, vârstă, orientare sexuală, religie sau sex.

Dacă te afli în oricare dintre situațiile abuzive descrise mai sus, trebuie să știi că:
– Nu ești tu de vină pentru că ai fost bătut/ă sau maltratat/ă
– Nu ești tu de vină pentru comportamentul abuziv al partenerului/partenerei tău/tale, al fratelui sau sorei tale, al părinților sau copiilor tăi;
– Meriți să fii tratat/ă cu respect;
– Meriți să trăiești în siguranță și să ai o viață fericită;
– Nu ești singur/ă! Există oameni care doresc să te ajute!

Dacă te afli în oricare dintre situațiile abuzive descrise mai sus, poți să:
• Îţi faci un plan de siguranţă care să conţină persoanele cu care poţi discuta despre abuz, care îţi pot oferi un refugiu în caz de nevoie, care te pot consilia şi sprijini, care pot să depună mărturie în cazul în care se ajunge la proces şi cărora le poţi da spre păstrare documentele tale importante, bani etc. numerele de telefon la care poţi apela la nevoie, lista cu obiectele de care ai nevoie în cazul în care trebuie să pleci;
• Să te prezinţi la medicul legist pentru constatarea leziunilor produse prin agresare şi obţinerea certificatului medico-legal;
• Să te prezinţi imediat la Poliţie pentru a depune plângere;
• Să te adresezi Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului în cazul în care copiii au asistat la violenţe sau au fost victimele violenţelor;
• Să nu îţi retragi plângerea;
• Să soliciţi instanţei de judecată emiterea unui ordin de protecţie care te va apăra de agresor.
Mai multe informații despre violența domestică găsiți aici:
https://sb.politiaromana.ro/ro/prevenirea-criminalitatii/programe-prioritare/violenta-domestica
https://sieureusesc.ro/

Tinerii întâlnesc muzica nouă

0

În avanpremiera festivalului Minunata Muzică Nouă (Brave New Music), ediția a III-a, Filarmonica de Stat Sibiu găzduiește un dublu eveniment în cadrul turneului național ,,Aniversări”.

Miercuri, 9 noiembrie 2022, începând cu ora 14.00, tinerii sunt invitați la Sala Thalia pentru o întâlnire cu muzicienii ansamblului Couleurs. Întâlnirea de tip preview va fi structurată asemeni unei prezentări de circa 50 minute, în care dirijorul Alexandru Ștefan Murariu va vorbi despre muzica modernă, va intra în dialog cu elevii și împreună cu ansamblul se vor exemplifica o serie de momente reper din creația modernă și contemporană. De asemenea, se vor interpreta câteva eșantioane atractive din lucrările incluse în programul concertului.

La ora 19.00, în Sala „Henry Selbing”, ansamblul Couleurs (Ramona Murariu, Carina Coste – flaut, Sergiu Cebotari – clarinet, Alexandra Cotoros – harpă, Alexandru Lazăr – pian, Anton Vîntur – percuție, Sonia Vulturar – vioară, Francesco Ionașcu – vioară, Ana-Teodora Buia – vioară, Fodor Lilla Dorottya – violă, Diana Stir – violoncel, dirijor Alexandru Murariu – director artistic) va susține un concert de muzică contemporană, cu lucrări din creația compozitorilor Dan Dediu, Cornel Țăranu, Iannis Xenakis, Aron Torok-Gyurko și Alexandru Murariu.

Asociația Culturală Sound Borders organizează turneul național ,,Aniversări”. Compozitorii aniversați (menționați în ordine cronologică) sunt: Áron Török-Gyurkó, Dan Dediu, Cornel Țăranu, Iannis Xenakis. Alegerea acestor compozitori este strâns legată de numărul „rotund” al vârstelor pe care cei trei compozitori în viață au atins-o (33, 55, 88), respectiv împlinirea a 100 de ani de la nașterea compozitorului Iannis Xenakis.  Pe lângă piesele semnate de compozitorii aniversați, programul va mai cuprinde și lucrarea Frontieres (p. a. a.) a compozitorului Alexandru Ștefan Murariu, opus conturat în cadrul studiilor postdoctorale efectuate în cadrul Academiei Naționale de Muzică “Gheorghe Dima”.

    Turneul are și o misiune educativă, unul dintre scopurile declarate fiind și acela de a forma publicul tânăr. Astfel, compozitorul Alexandru Ștefan Murariu, directorul artistic al evenimentului și dirijorul formației Ensemble Couleurs, se va întâlni cu tineri din școli, colegii, universități de specialitate, pentru a-i iniția și ghida în universul muzicii contemporane. În cadrul acestor întâlniri, Alexandru Ștefan Murariu va realiza o prezentare a muzicii noi, a procesului de  compunere a unei lucrări, a colaborării dintre compozitor, dirijor și interpret, toate acestea  însoțite de exemple muzicale live interpretate de ansamblul amintit. 

    Pornit de la ideea de a promova muzica modernă și contemporană, Ensemble Couleurs s-a conturat într-un cadru vibrant al muzicii contemporane, și anume Festivalul A Tribute to György Ligeti in his Native Transylvania, coordonat de către conf. univ. dr. Bianca Țiplea Temeș. Cu o bogată activitate componistică, Alexandru Ștefan Murariu, absolvent al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, s-a remarcat în peisajul muzicii contemporane românești prin numeroase distincții și apariții în festivaluri de profil din România și Franța. Creația sa cuprinde lucrări camerale, vocale și simfonice, alături de incursiuni în muzica spațializată și cea de film. Îndeletnicirea sa creativă este completată de cea didactică în cadrul departamentului de Compoziție muzicală și dirijat al ANMGD din Cluj-Napoca.

Acţiuni privind asigurarea statusului de sănătate, a normelor de protecție și bunăstare la animale pentru perioada de iarnă

0

Dr. Penţea Ioan Viorel  – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu a transmis următoarele informații:


Apropierea anotimpului de iarnă şi totodată trecerea treptată a unor specii de animale (bovine, ovine, caprine şi cabaline) la sistemul de creştere şi exploatare în stabulaţie permanentă, impune crescătorilor de animale şi păsări, să intreprindă şi să realizeze din timp o serie de acţiuni și lucrări prin care să se protejeze starea fiziologică şi de sănătate a efectivelor care sunt crescute în exploataţiile comerciale sau în exploataţiile nonprofesionale din gospodăriile populaţiei.
În acest context trebuie cunoscut că. sănătatea animalelor presupune protecția și bunăstarea acestora, elemente care reprezintă starea animalului la un moment dat în raport cu factorii tehnologici de exploatare, respectiv de asigurarea unui confort biologic, adecvat schimbărilor ce intervin în mediul de viaţă în decursul anului, factori oferiţi de către proprietarii de animale, prin :
asigurarea spaţiului vital indispensabil,
supravegherea zilnică a animalelor,
respectarea normelor tehnologice de exploatare, a parametrilor de microclimat, a ventilaţiei și a normelor de zooigienă,
asigurarea consumului necesar de furaje şi de apă,
aplicarea programelor de profilaxie a bolilor transmisibile, sau a tehnopatiilor,
asigurarea conceptului de securitate alimentară şi trasabilitate.
Pentru a asigura o stare de sănătate normală animalelor şi implicit produse animaliere corespunzatoare, se recomandă ca pentru perioada de iarnă proprietarii de animale şi păsări să asigure :
Adăpostirea animalelor şi păsărilor în spaţii corespunzătoare speciei şi categoriei de vârstă, care să respecte densitatea, volumul de aer, umiditatea, luminozitatea şi zooigiena la parametrii normali, realizată prin :
remedierea, dupa caz, la adăposturi a elementelor de construcţie exterioare şi interioare deteriorate (alei de acces, padocuri, ziduri, geamuri, tâmplării, tavane, jgheaburi, burlane, tencuieli, pardoseli);
tanşeitatea uşilor şi a ferestrelor pentru a se asigura o temperatură optimă şi constantă în adăposturi;
asigurarea microclimatului optim, respectiv o temperatură de 18 – 20 grade C, a coeficientului de luminozitate, umiditatea să fie cuprinsă între 65-70% şi împrospătarea continuă a aerului prin ventilaţie naturală.
suprafaţa totală de adăpostire şi dimensiunea grupului pentru animale se determină în funcţie de specie, vârstă, şi alte caracteristici biologice
la specia bovină, la viţei – 1,5 m, la tineret 1,8 la vacă în sistem legat patul cu L – 1,8 m, l- 0,8 m şi front de furajare 50 cm.
la ovine, densitatea în saivan trebuie să asigure 1,5 m² pe cap de oaie adultă şi 0,35 m² pe miel. Padocul în aer liber trebuie să asigure o suprafaţa minimă de 2,5 m² pe cap de adult şi de 0,5 m² pe miel. În perioada fătărilor adăpostul se compartimentează în funcţie de starea fiziologică a efectivului (oi gestante, oi în fătare, oi cu miei)
igienizarrea adăposturilor prin curăţire mecanică, dezinfecţii deratizare, dezinsecţii şi zugrăvit, efectuate cu unități specializate;
Asigurarea apei la nivelul necesarului, verificarea şi protejarea surselor de apă, remedia anumite defecţiuni pentru a nu fi supuse îngheţului.
Inventarul stocului de furaje pe sortimente şi indici de calitate, stabilirea şi respectarea raţiilor zilnice de furaje în funcţie de specie şi categoria de animale.
Asigurarea condiţiilor optime de depozitare, păstrare şi administrare a stocurilor de furaje prin:

evitarea pășunatului pe suprafețele acoperite de brumă sau administrarea de furaje (silozuri sau rădăcinoase) îngheţate, în perioada cu temperaturi scăzute, sau furaje depreciate calitativ, care pot provoca avorturi sau alte afecţiuni digestive grave,
menţinerea in stare de funcționare și igienă a instalaţiilor, echipamentelor, containerelor şi a vehiculelor utilizate pentru producerea, prepararea şi transportul furajelor şi să evite orice sursă de contaminare a acestora,
verificarea calităţii furajelor, prin afuirea de probe la laboratorul de referinţă, respectarea recomandările menţionate în buletinele emise de către specialişti în cazul unor necomformităţi;

Respectarea normelor de biosecuritate în ferme prin:

funcționarea filtrului sanitar pentru personal și rutier la intrarea în fermă,
asigurarea condiţiilor de evacuarea şi depozitare a dejecţiilor, a gunoiului, în platforme sau staţii de epurare, astfel încât să nu constituie surse de difuzare a bolilor,
amenajarea unor spaţii pentru depozitarea cadavrelor şi a altor deşeuri de origine animală destinate distrugerii la unitatea specializată.

Să colaboreze cu medicii veterinari, arondaţi, pentru identificarea şi înregistrarea la timp a animalelor (bovine, ovine, caprine şi porcine), existente în exploataţie,
Să comunice medicului veterinar intenţia de introducere sau scoaterea de animale în / din exploataţie şi a altor mişcări interne de animale.
Să anunţe urgent, medicul veterinar arondat despre apariţia unor modificări în starea de sănătate a animalelor şi păsărilor din exploataţie.
Să colaboreze cu servicile veterinare pentru efectuarea acţiunilor de prevenire a îmbolnăvirii animalelor, prin supravegherea clinică a stării de sănătate a acestora, supravegherea unor boli transmisibile prin examinarea în laborator a probelor recoltate de la animale şi păsări în acest scop,tratamente antiparazitare, operaţiuni de vaccinare profilactică, etc.
Precizăm că în această perioadă a anului sunt programate acţiuni de supraveghere prin măsuri specifice a unor boli transmisibile, respectiv T.B.C. Blutonguie, E.S.B. Scrapia la ovine, Pesta porcină africană, Gripa aviară, Salmonelele la păsări, vaccinarea antirabică a carnasierelor domestice, tratamente antiparazitare de necesitate, etc.
Medicii veterinari pe lângă verificările şi evaluările privind respectarea normelor de biosecuritate, protecţie şi bunăstare în exploataţiile cu animale şi păsări, caută permanent să menţină o bună colaborare cu crescătorii de animale, cu asociaţiile crescătorilor de animale constituite, cu micii producători de bunuri alimentare, prin informări reciproce cu problematica existentă, pentru a soluţiona operativ doleanţele şi solicitările acestora şi pentru aplicarea unor măsuri corective în cazul identificării unor necomformităţi.

USR SIBIU: Computerul tomograf nu funcționează la UPU în Spitalul Județean (C.P.)

0

Computerul Tomograf aflat în secția nou amenajată și reabilitată de primiri urgențe din cadrul Spitalului Județean Sibiu nu funcționează și se pare că nu va funcționa curând.

Președinta Consilului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, anunța recent că vinovată pentru întârzierea funcționării aparatului este birocrația CNCAN. Conform doamnei președinte, reprezentanții CNCAN ar trebui să fie disponibili pentru a constata existența aparatului instalat la UPU.

O simplă documentare pe site-ul CNCAN ne demonstrează însă că situația este puțin mai complexă iar documentația mai stufoasă și pleacă tocmai de la recepția aparatului de către reprezentanții Consiliului Județean.

Astfel, din câte se pare, vina nu aparține celor de la Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, ci se află în grădina Consiliului Județean Sibiu.

Solicităm public pe această cale doamnei președinte Daniela Cîmpean clarificarea acestei probleme, care are ca principal obiectiv sănătatea sibienilor și accesul acestora la servicii medicale decente.

De ce până la această oră nu s-a întocmit recepția pentru noul aparat și de ce se intarzie atât de mult cu depunerea documentației pentru CNCAN, sunt întrebări pertinente ale căror răspunsuri ar trebui sa fie cunoscute de sibieni.

“Ne-am învățat deja de ceva vreme ca vina întotdeauna să aparțină altcuiva și nu administrației locale, însă când de ani de zile ne chinuim să păstrăm decente condițiile din Spitalul Județean, considerăm că problemele birocratice ar trebui rezolvate cu celeritate. Nu e posibil ca un aparat atât de necesar pentru medicii din UPU să zacă nefolosit, pentru că nu se demarează urgent procedurile”, a declarat Ruxandra Cibu Deaconu, președinta USR Sibiu.

Considerăm că noua investiție în extinderea UPU era absolut necesară și obligatorie însă ea trebuie să devină funcțională și operativă în cel mai scurt timp posibil, mai ales că deocamdată planurile pentru noul spital județean rămân doar la stadiul de promisiuni pe hârtie.

Au demarat lucrările de reabilitare ale conductei de aducțiune apă Sadu – Sibiu

0

La începutul acestei luni au demarat lucrările de reabilitare ale conductei de aducțiune apă brută Sadu-Sibiu. Primele operațiuni, respectiv cele de demolare a conductelor vechi, montate aerian și inlocuirea lor cu conducte noi, montate subteran s-a făcut în cartierul Valea Aurie, pe strada Agârbiciu. În paralel au fost dezafectate tronsoanele supraterane din zona Calea Dumbrăvii, Centrul Chinologic „Dr. Aurel Greblea” Sibiu.


Contractul de lucrări “CL 9 – Reabilitare conductă de aducțiune apă brută Sadu la STAP Dumbrava” din cadrul “Proiectului Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de apă și apă uzată în județele Sibiu și Brașov în perioada 2014 – 2020” derulat în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare POIM 2014-2020 a fost semnat pe data de 17 iunie 2022. Acesta este încheiat între Apă Canal Sibiu S.A. în calitate de beneficiar și Asocierea S.C. EUSKADI S.R.L. – Hydrostroy A.D., prin lider S.C. EUSKADI S.R.L., în calitate de antreprenor, are o valoare de 24.095.583,14 lei (fără TVA) si o durată de execuție de 30 luni (din care 6 luni pentru proiectare) de la emiterea Ordinului Administrativ de începere.


Lucrările de construcție includ reabilitarea tronsoanelor montate suprateran ale conductei de aducțiune apă brută sursa Sadu atât pe zona dintre punctul de încărcare a conductei și localitatea Sadu, precum și între Stația de Tratare Apă Potabilă (STAP) Sibiu Sud și STAP Dumbrava. Modernizarea se va realiza pe o lungime de aproximativ 5818m cu conducte din PAFSIN DN 700 mm. De asemenea, traseul actual din localitatea Sadu va fi modificat cu un nou traseu care va ocoli în totalitate această așezare urbană. Suplimentar, se vor reabilita și se vor realiza noi cămine de vane și fitinguri conform documentației de atribuire și proiectului tehnic.


Investițiile prevăzute prin acest proiect asigură securitatea sistemului de alimentare cu apă potabilă a zonei, reducerea pierderilor, calitatea apei potabile, minimalizarea riscurilor de inundații, precum și îmbunătățirea capacității de monitorizare și intervenție pentru întreaga structură.

Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii implică finanțarea cu 225 de milioane de euro bani europeni a unor lucrări ale infrastructurii de apă și apă uzată menite să crească calitatea vieții a aproape 300.000 de locuitori ai județelor Sibiu și Brașov.


Municipiile Sibiu și Făgăraș, alte cinci orașe, precum și douăsprezece comune din Sibiu și alte cinci din Brașov vor beneficia de ample lucrări de construcție, modernizare și extindere a rețelelor de apă și canalizare. În final se vor bucura de servicii moderne, la standarde europene, prețuri competitive precum și un raport excelent calitate, preț.

Masă rotundă despre viitorul Bulevardului Victoriei,
marți, de Ziua Mondială a Urbanismului

0

Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu (AIOS) continuă dezbaterile cu privire la viitorul bulevardului Victoriei, în contextul în care în urmă cu o lună a prezentat, în cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, un proiect de transformare a bulevardului într-unul prioritar pentru deplasările nemotorizate, oferind o alocarea echitabilă a spațiilor către toate categoriile de utilizatori.

Marți, de Ziua Mondială a Urbanismului, coordonatorii proiectului prezintă analizele și propunerile la Centrului de Cultură Arhitecturală din cadrul sucursalei Sibiu a Uniunii Arhitecților din România, aflat în Pța. Mică nr. 24 (intrare dinspre Scările Aurarilor).

“Viitoarea promenadă ce leagă centrul orașului Sibiu de parcul Sub Arini (cel mai mare parc al orașului) ar trebui să ofere confort și siguranță pietonilor în deplasarea pe bulevardul Victoriei și să răspundă nevoii de recreere a sibienilor, deschizând totodată posibilitatea de a avea în viitorul apropiat un culoar verde, prietenos deplasărilor nemotorizate, care să străbată întreg orașul, de la Gara CFR până în Muzeul Astra. AIOS a militat încă din 2018 pentru regândirea acestui bulevard și ne bucurăm că Primăria Sibiu a înțeles avantajele reamenajării bulevardului, incluzând transformarea lui în Planul de Mobilitate Urbană” spune Tudor St. Popa, președintele Asociației pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu. 

AIOS a organizat în acest sens o Școală de Vară de Arhitectură și Urbanism, cofinanțată de către Primăria Municipiului Sibiu și Uniunea Arhitecților din România, prin care studenți și specialiști în domeniu au analizat bulevardul și au înaintat Primăriei câteva propuneri de îmbunătățire a mobilității pe Bdul. Victoriei. 

AIOS cere eliberarea trotuarului din fața Palatului Justiției

În urma analizelor echipei de proiect participante la Școala de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu, una dintre cele mai problematice zone este cea aflată între străzile Justiției și av. Ilie Măcelaru, în fața Palatului de Justiție, unde mai mult de 78% din lățimea bulevardului este dedicată mașinilor. 13 metri din lățimea de 16,6 m. utili ai bulevardului sunt în prezent ocupați de parcări și benzile de circulație auto, pietonii deplasându-se aici pe cele două trotuare înguste de maxim 1,5 m. În același timp pista de biciclete, cu o lățime de doar 60 de cm, este înghesuită între traficul auto și mașinile parcate lateral, paralel cu bordura.

Tocmai de asta, la începutul lunii octombrie, AIOS a transmis Primăriei Sibiu o cerere oficială de eliberare a trotuarului din fața Palatului Justiției, solicitând să se depună toate diligențele pentru a elibera spațiul public cât mai repede posibil, redându-se astfel trotuarul cetățenilor, pentru o deplasare pietonală în siguranță pe Bdul. Victoriei.

“Nu există justificare pentru care trotuarul să fie în continuare blocat și ocupat de un gard metalic inestetic și nesigur, precum nu există nici motive pentru care spațiul de trecere pietonal să fie în continuare redus la minimul posibil. Acest trotuar nu doar că este un pericol dar este nepracticabil de părinți cu bebeluși în cărucioare sau persoane cu dizabilități locomotorii aflate în scaun rulant. Nu înțelegem de ce acest trotuar este în continuare blocat, la 10 ani de la stoparea lucrărilor la Palatul de Justiție și fără ca nimeni să impună administratorului clădirii plata închirierii domeniului public. 

Pentru a oferi siguranță în zona clădirii, viitorul gard montat înspre clădire poate fi prevăzut cu elemente de protecție în partea superioară, pentru a proteja pietonii de eventulele desprinderi de tencuială de pe clădire. AIOS se oferă să participe la găsirea unor soluții estetice de a realiza noul gard dinspre Bdul. Victoriei” subliniază reprezentanții Asociației pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu în cererea ce poate fi consultată pe site-ul AIOS – www.aios.ro/trotuarvictoriei 

Într-un răspuns transmis săptămâna trecută de către Primăria Municipiului Sibiu, administrația locală anunță că a luat legătura cu Tribunalul Sibiu și Ministerul Justiției în calitate de administrator de drept al clădirii, menționând faptul că mutarea gardului va fi posibilă doar în urma realizării unei expertize tehnice care să determine riscul de desprindere a tencuielii sau a altor materiale componente a anvelopării clădirii.

Studenții arhitecți se implică

Studenții de la Colegiul de Arhitectură de la Sibiu, din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” analizează, în acest semestru universitar, evoluția istorică a zonei. Aceștia urmăresc trama stradală, parcelarul și fondul construit de pe bulevardul Victoriei, dorind să realizeze un studiu de fundamentare care să ajute la înțelegerea mai bună a bulevardului astfel încât transformarea propusă de către AIOS să fie susținută documentar. În baza acestor analize, se dorește identificarea valorilor culturale, pe baza cărora să se întocmească reglementări pentru protejarea acestor valori. Studenții sunt coordonați de către arh. Liliana Cazacu, din cadrul Departamentului de Istorie și Teorie a Arhitecturii și Conservarea Patrimoniului al Facultății de Arhitectură.

Masă rotundă organizată de către Uniunea Arhitecților din România

Marți, 8 noiembrie 2022, începând cu ora 11:00, la Centrului de Cultură Arhitecturală din cadrul sucursalei Sibiu a Uniunii Arhitecților din România se va organiza o masă rotundă la care cei interesați sunt invitați să participe pentru a discuta despre viitorul Bdului. Victoriei. Întâlnirea face parte din cadrul evenimentelor culturale ale U.A.R. sucursala Sibiu, aici fiind expuse planșele rezultate în urma Școlii de Vară de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu ce au ca temă tocmai reactivarea Bdului. Victoriei prin transformarea lui și alocarea echitabilă a spațiilor către toate categoriile de utilizatori. 

În urma Școlii de Vară de Arhitectură și Urbanism, echipa de proiect a identificat câteva puncte centrale de care administrația trebuie să țină seamă: accesibilitate pentru toți, lărgirea trotuarelor, îmbunătățirea siguranței în intersecții și fluidizarea traficului auto. Propunerile pot fi consultate pe site-ul AIOS – www.aios.ro/victoriei 

Școala de Vară de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu a fost co-finanțată de către Primăria Municipiului Sibiu și Uniunea Arhitecților din România, având ca parteneri Hotelul Parc și Habermann Markt. 

ACCIDENT SIBIU: A luat un Glovo din plin

1

Un biciclist care livra comenzi Glovo a fost lovit în plin de o șoferiță de 27 de ani din Roșia. Accidentul s-a produs pe strada Semaforului în zona intersecției cu str. Șureanu.

Cei doi participanți la trafic circulau din sensuri opuse iar accidentul s-a produs în momentul în care conducătoarea auto a virat pentru a intra pe str. Șureanu. Biciclistul circula regulamentar pe pista de biciclete.

Impactul a dus la vătămarea corporală a biciclistului, care a fost transportat la spital conștient.

Cercetările continuă în vederea stabilirii tuturor circumstanțelor producerii evenimentului rutier.

EDITORIAL: Avem cea mai mare criză a medicamentelor. Și Guvernul tace

0
Calin Blaga

Înainte de a scrie acest editorial, am vorbit cu medici specialiști, farmaciști, reprezentanți ai unor companii farma. Concluzia pe care pacienții o știau deja de la farmacii este tragică: de câteva luni lipsesc tot mai multe medicamente. Multe sunt pentru copii din gama antibioticelor, sau pentru bolnavi psihici ori pentru cei cu cancer sau recuperare post-transplanturi sau stent-uri. Lista de medicamente lipsă din piață devine tot mai lungă de la o lună la alta. Este cea mai mare criză a medicamentelor din România post-decembristă și autoritățile tac mâlc.

Am încercat să aflu ce se ascunde în spatele acestei crize. Producătorii de medicamente declară oficial că nu mai pot produce acele medicamente pentru că se vând prea ieftin. Majoritatea sunt medicamente compensate cu prețuri maximale stabilite de Ministerul Sănătății. Producătorii spun că au crescut prețurile la energie și altele și de aceea nu mai produc. Nu pentru că nu au materie primă, ci pentru că nu vor să iasă în pierdere.

Guvernul nu are nicio reacție. Este, ca de obicei, letargic. Criza se adâncește și oamenii sunt forțați să caute alte medicamente, asemănătoare, dar neconmpensate. Și acestea sunt la prețuri mult mai mari.

Surse din domeniul farma mi-au relatat însă o situație care te duce cu gândul la un sistem mafiot. Se pare că producătorii mai fac respectivele medicamente, dar nu pentru piața românească. Altfel spus preferă să le vândă la prețuri de 4-5 ori mai mari în vestul Europei, decât la bolnavii României. Din nou autoritățile închid ochii.

O farmacistă mi-a spus că suntem prea mici. Și orice am scrie, companiile mari de farma din România dețin controlul pieței și…. poate și al Ministerului Sănătății. Oare domnul deputat PSD de Sibiu, Bogdan Trif, a discutat această problemă cu ministrul PSD al Sănătății? Și ce a făcut concret?

Criza se adâncește de la o zi la alta și oamenii sunt tot mai disperați. Nu toți își permit să dea sume exorbitante pe medicamentele atât de necesare. Iar, autoritățile, în ultimii ani, au avut grijă se reducă lista medicamentelor compensate. Acum și cele puține rămase în listă se găsesc tot mai greu, iar unele deloc.

Ministerul Sănătății are o pagină de internet unde se pot sesiza lipsurile de medicamente. Și acolo apar mereu că sunt în stocuri la depozitele engros medicamentele care nu sunt în farmacii. Realitatea din teren este alta. Se țin stocuri mici pentru spitale, pentru urgențe și …. pentru veșnicul sistem românesc PCR (pile, cunoștiințe și relații). Pentru restul nu mai există. Dar le puteți cumpăra din Germania… cum mi-a sugerat un producător. Adică făcute în România și le cumpărăm din Germania, când ele sunt pe lista de compensate la noi, dar nu există efectiv. Halal capitalism!

Aștept să văd deputații și senatorii de Sibiu cum îl interpelează pe ministrul Sănătății despre această problemă și cum găsesc ei soluții.

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea Polisano Pharma de către Marcos Provit

0

Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Marcos Provit S.A. preia compania Polisano Pharma S.R.L.

Marcos Provit S.A., parte a grupului Evofarm, este prezentă pe piaţa comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice în magazine specializate, cât şi pe piaţa comerţului cu ridicata.

Polisano Pharma S.R.L. desfăşoară, în principal, activităţi în domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice în magazine specializate şi deţine 12 unităţi farmaceutice în judeţul Sibiu.

Autoritatea de concurenţă a evaluat această operaţiune din punctul de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, respectiv al posibilelor efecte anticoncurenţiale, şi a constatat că nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei şi că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea cu un mediu concurenţial normal.

Decizia va fi publicată pe site-ul Consiliului Concurenţei după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

Hai la curs de prim ajutor!

0
img   scaled

Sâmbătă, 12 noiembrie, orele 9.00 – 17.00, la Piaţa Habermann, Căsuţa – Centrul Educaţional al Crucii Roşii organizează curs de prim ajutor.

Pentru rezervarea locului, puteți ontacta telefonic la 0741 118 975, zilnic, între orele 9 – 15. Costul unui curs este de 200 ron/persoană. Locuri limitate.

Crucea Roşie este cel mai mare furnizor de cursuri şi intervenţii în domeniul primului ajutor din ţară. Oferim o gamă largă de cursuri de prim ajutor pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani care doresc să înveţe primul ajutor pentru viaţa lor de zi cu zi. Nu aveţi nevoie de nicio experienţă anterioară ci doar de dorinţa de a învăţa şi de a lua parte la exerciţii.

Crucea Roşie Romana organizează cursuri de prim ajutor pentru:
Angajaţi din întreprinderi şi instituţii ca măsură de prevenire pe linie de protecţie a muncii;
Cursanţi de la şcolile de şoferi;
Cadre didactice din şcoli şi licee, ca educaţie în domeniul acordării primului ajutor;
Cetăţeni dornici să acţioneze în situaţii reale, în caz de accidentări.
Cursurile sunt furnizate de instructori atestaţi ca formatori de prim ajutor de bază. Cursul de prim ajutor se finalizează cu un examen, în urma căruia se primeşte certificat de absolvire şi legitimaţie care confirmă că persoana este instruită să acorde primul.

După absolvirea cursurilor de prim ajutor, persoana respectivă ştie să acorde prim ajutor în caz de:
Pierderea stării de conştientă;
Stop cardio-respirator;
Hemoragii;
Luxaţii, entorse;
Arsuri (în caz de electrocutare sau insolaţie),
Înec.

A şti sau a nu fi !
Crucea Roşie Romana are certificare europeană a cursurilor de prim ajutor eliberată de Centrul Mondial de Referinţă pentru acordarea primului ajutor al Federaţiei Internaţionale de Cruce Roşie şi Semiluna Roşie;

Crucea Roşie Romană este furnizor de prim ajutor acreditat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Programa de curs este standardizata la nivel naţional şi armonizată în conformitate cu recomandările Consiliului European de Resuscitare şi ale Federaţiei Internaţionale a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semiluna Roşie.

Elev sibian premiat la Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Ştiinţele Spaţiului

0

România a fost gazda primei ediţii a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Ştiinţele Spaţiului pentru Juniori (OIASSJ 2022), desfăşurată la Câmpulung Moldovenesc (judeţul Suceava), în perioada 31 octombrie – 7 noiembrie 2022.

În cadrul competiţiei, concurenţii au susţinut două probe: o probă teoretică (de 4 ore) şi o probă observaţională, structurată, la rândul său, în alte trei subprobe: proba de Planetariu, proba hărţii mute şi proba de noapte (cu instrumente observaţionale).

Sibianul  Ioan-Tudor Băcilă (Şcoala Gimnazială nr. 8 din Sibiu) a luat medialia de bronz. Premiul său se alătură premiilor obținute de lotul României. Cei 10 elevi olimpici din lotul ţării noastre au obţinut rezultate remarcabile (10 medalii, dintre care 5 de aur).

Olimpiada Internaţională de Astronomie şi Ştiinţele Spaţiului pentru Juniori a fost organizată (în colaborare) de Ministerul Educaţiei (prin Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava), Primăria Câmpulung Moldovenesc, Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, Colegiul Silvic „Bucovina” din Câmpulung Moldovenesc şi Societatea Ştiinţifică „Cygnus”.

Competiţia a reunit echipe cu prezenţă fizică din 8 ţări (Thailanda, Columbia, Cehia, Grecia, Nepal, Republica Moldova, Ucraina şi România), respectiv o echipă din Canada, în sistem online.