-2.8 C
Sibiu
duminică, 21 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 560

Dr. Pențea Ioan: Reguli pentru implementarea legislaţiei privind activitatea de ecarisare a teritoriului

0

Dr. Penţea Ioan Viorel –  Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu transmite următoarele:


Supravegherea stării de sănătate a animalelor şi a oamenilor constituie o prioritate dar şi o obligaţie a servicilor sanitare veterinare şi a administraţiei publice centrale şi locale.

O importanţă deosebită pentru prevenirea izbucnirii şi răspândirii unor boli transmisibile la animale şi de la animale la om, ca pericolele biologice care pot apărea, cum ar fi antraxul, E.S.T, botulismul, leptospiroza, tuberculoza, bruceloza, rabia, salmonelozele, diverse boli parazitare, o constitue implementarea normelor de ecarisare a teritoriului, care defineşte activitatea de colectare a deşeurilor de origine animală ce nu sunt destinate consumului uman, în scopul distrugerii, fiind inclusă şi depozitarea, manipularea şi transportul la untatea specializată pentru neutralizare prin  transformarea lor în produse stabile biologic, nepericuloase pentru mediul înconjurător, animale sau om.

Strategia, privind organizarea şi desfăşurarea etapelor de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor de origine animală, constituie o activitate publică, de interes naţional, are la bază un cadru legal, prin care sunt stabilite obligaţiile şi responsabilităţile persoanelor fizice şi juridice în acţiunea de ecarisare a teritoriului, respectiv, norme sanitare privind subprodusele de origine animală şi produsele derivate care nu sunt destinate consumului uman,  privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a deşeurilor de origine animală,precum și modalitatea de raportare lunară la D.S.V.S.A. judeţeană, a cantităţilor de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pe categorii, din localităţi, ferme cu animale, unităţi de abatorizare, unităţi de procesare şi unităţi de comercializare.

Deşeurile de origine animală sunt reprezentate de cadavre intregi, sau porţiuni de cadavre, alte subproduse provenite de la animale, improprii consumului uman, cu menţiunea că în această categorie nu este inclus conţinutul tractusului intestinal, recoltat în abator, bălegarul şi purinul.

Comform legislaţiei în vigoare, la nivelul judeţelor, consiliile judeţene, organizează şi sunt responsabile pentru desfăşurarea activităţii de neutralizare a deşeurilor de origine animală provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale, având obligaţia de a asigura cadrul contractual pentru realizarea acestei activităţi cu o unitate de ecarisare autorizată.

În acest sens,autorităţiile locale competente au obligaţia de a incheia un contract, în condiţiile legii, cu o unitate specializată (PROTAN) asigurând spaţii de depozitare, care sunt folosite exclusiv pentru păstrarea deşeurilor colectate până la efectuarea transportului la unitatea de neutralizare.

Proprietarii individuali de animale sunt obligaţi să anunţe în cel mult 24 de ore, medicul veterinar arondat şi responsabilul stabilit de consiliul local, asupra morţii unor animale din gospodărie.

 Autorităţile administraţiei publice locale sesizate informează de îndată consiliul judeţean care anunţă în cel mai scurt timp posibil prestatorul de servicii contractat, acesta având sarcina de a transporta cadavrele de animale la unităţile de neutralizare a acestora.

  Autorităţile administraţiei publice locale vor întocmi, potrivit legii, registre de evidenţă a transporturilor, categoriilor şi cantităţilor de deşeuri de origine animală trimise către unităţile de neutralizare, iar la nivelul consiliului judeţean se întocmeşte un centralizator al acestor registre de evidenţă.

În cazul localităţilor izolate, greu accesibile, neutralizarea cadavrelor de animale se poate efectua prin ingropare în locuri special amenajate, pe baza autorizării sanitare veterinare şi a autorităţilor competente privind protecţia mediului, şi este organizată de către autorităţile administraţiei publice locale pe a căror rază administrativ-teritorială are loc decesul animalelor.

Fermele de animale, unităţiile de producţie, procesare, depozitare, sau de  comercializare a cărnii sau alte produse de origine animală, pot funcţiona în condiţiile în care au încheiat contract cu unităţi de neutralizare autorizate, sau deţin instalaţii proprii de neutralizare, autorizate în conditiile legii.    

 Neutralizarea deșeurilor de origine animală provenite de la animalele moarte în timpul transportului și care aparțin unitățiilor de creștere a animalelor, unitățiilor de producție, depozitare, sau de procesare, revine în responsabilitatea acestora.

 Mişcarea internă, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu produse şi subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman sunt supuse certificării sanitare veterinare, în condiţiile legii.

  Activitatea de neutralizare a deşeurilor de origine animală, care includ colectare, depozitare, transport, manipulare, este supusă  inspecţiei şi  controlului sanitar veterinar în scopul prevenirii şi răspândirii de boli la animale şi oameni.

 Pentru ca această activitate să se desfăşoare în cadrul legal şi cu eficenţa dorită, persoanele responsabile cu gestionarea S.N.C.U.(subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman) desemnate din fiecare localitate, crescătorii de animale, alte persoane sau autorităţi implicate, trebuie să deţină cunoştinţe și să respecte obligațiile privind:

  • Importanţa colectării S.N.C.U. (cadavrelor de animale) ca măsură de protejare a sănătăţii publice, sănătăţii animale şi a mediului înconjurător şi evitarea apariţiei şi propagării bolilor la animale şi de la animale la om;
  • Cadrul legal cu normele europene şi naţionale prin care sunt stabilite obligaţiile şi responsabilităţile persoanelor fizice şi juridice în acţiunea de ecarisare a teritoriului,
  •  Este interzisă abandonarea, îngroparea sau depozitarea deşeurilor de origine animală în alte condiţii decât cele stabilite de legislaţia în vigoare;
  •  Întocmirea evidenţelor (registre şi documente de mişcare) necesare pentru   demonstrarea trasabilităţii a raportărilor obligatorii la D.S.V.S.A. Judeţeană, respectând modalitatea corectă de completare a acestora;
  •  Să cunoască procedura de comunicare a deficienţelor înregistrate şi a modului de remediere ale acestora;
  • Verificarea listei de unităţi autorizate pentru neutralizarea S.N.C.U. de pe site-ul A.N.S.V.S.A. sau consultarea specialiştilor din domeniu;

  Persoanele împuternicite de autoritățiile centrale și locale verifică modul de respectare a prevederilor legale în domeniile lor de competenţă şi totodată asigură consultanţă de specialitate în această importantă acţiune, de interes economic şi social pentru comunităţiile respective, în contextul în care ecarisarea teritoriului, constituie un factor esenţial de igenizare de asigurare a unui mediu curat şi cu prioritate de prevenirea apariției și răspândirii bolilor transmisibile la animale şi de la animale la om.

RECENZIE – La 11 milioane de euro, ne așteptam la o atenție mai mare la detalii

3

CITEȘTE ȘI Alte probleme pe noua pistă pentru biciclete, semnalate chiar de către sibieni


După inaugurarea cu fast a noii piste pentru biciclete, situată pe malul râului Cibin, jurnaliștii Sibiu Independent au pornit în această dimineață, într-o plimbare de documentare. Nu contestăm faptul că, proiectul este unul binevenit și extrem de benefic pentru imaginea verde a orașului Sibiu.


Am vrut să vedem cum se prezintă pista de biciclete după prima ploicică. Am analizat binențeles și nivelul de execuție al detaliilor de pe traseu: coșuri de gunoi, bănci, aliniamentul construcției, sistemul pluvial, etc. De ce? Pentru ca să ne dăm seama dacă la cei 11 milioane de euro, detaliile sunt la cote maxime. Și surpriză! NU SUNT. Asta în ideea în care la Cluj, pentru aproximativ aceeași lungime de pistă, tot ECO, proiectul este de aproximativ 8 ori mai ieftin, adică undeva la 1.4 milioane de euro.

Ca să fim cât se poate de obiectivi, am închiriat o bicicletă pusă la dispoziție tot de autoritățile sibiene, la prețul de 1 leu pe oră și am pornit la drum. Referitor la bicicletă, în afară de frâne, care funcționau ireproșabil, bicicleta nu ne-a oferit un confort prea ridicat. Fără suspensie dedicată și cu lanțul scârțâind, am început să ne deplasăm spre pista circulară din Gușterița. Viteza medie de deplasare a fost undeva la 10 kilometri pe oră, la urcare totuși, viteza a scăzut la 5-6 kilometri pe oră. Pentru persoanele 50+, unele rampe le vor crea probleme. Cel mai probabil, în vreo 3 locuri, vor fi nevoiți să urce pe lângă biciclete. La coborâre însă, lăsată pe liber, bicicleta a prins undeva la 20-22 de kilometri la oră. După părerea mea, puțin cam periculoasă viteza, în condițiile în care mai sunt pe pistă și plimbăreți pedeștri sau mămici cu cărucioare. Aici trebuie să te încrezi în frâne, dar și în reflexe.

La virajul la stânga, era să-i dăm „mare umăr” indicatorului

Pe traseu însă, din cauza frunzelor, majoritatea canalelor pluviale erau pline, la fel și șanțurile de captare a apei. Ne-am fi reîntors pe pista de biciclete după ploaia torențială de astăzi, dar ziceați că suntem prea cârcotași. Cred că există la ora actuală soluții, site sau paravane mai utile. Pedalăm mai departe și dăm peste 3 bănci: două drepte, una strâmbă. Pentru odihnă, n-are importanță! Vizual însă, unui pretențios și perfecționist nu i-ar conveni ca din cei 11 milioane de euro nu s-a găsit și o nivelă cu laser sau măcar o ață cu două piroane.

Situația este asemănătoare și în punctele de belvedere și a piațetelor de pe traseu. Am găsit balustrade de lemn asimetrice și decalate ca nivel. La fel și coșurile de gunoi, poziționate strâmb sau asimetric față de bordură. Nici gurile de scurgere nu scapă de „gura noastră critică”. Unele ușor sub nivel, altele adâncite la 3 centimetri. Unele drepte, altele strâmbe și dungate, parcă special făcute să se vadă asimetria.

După nici două sute de metri, dăm peste primele bălți. Unele în zonele de traversare a carosabilului, altele chiar în pista circulară. Deși prezentată ca o soluție alternativă de transport, atât recreativ cât și pentru deplasarea spre serviciu, nu cred că ați vrea să stați cu pantalonii stropiți. Nici după cinci ore de la ploaie, apa nu s-a scurs în totalitate de pe pistă. Dacă n-ai apărători la bicicletă, ai cam pus de o mașină de spălat. Sau din cauza acvaplanării, o trântă. Sperăm să nu, dar nu o dureze mult și o sa avem primele fracturi.

Note acordate (între 1 și 10)

* materialul și starea pistei – 8 (în unele locuri cimentul special era deteriorat sau avea multe pete de vopsea. În schimb materialul folosit permite o frânare rapidă a bicicletelor.

* atenția la detalii raportată la prețul final al proiectului – 6

* pantele și rampele pistei – 7 (coborâre cu frâna pusă, urcare cu durere-n picioare)

* starea pistei după ploaie – 8 daca pedalezi îmbrăcat sport, 7 dacă mergi spre serviciu

*prioritate la traversarea carosabilului pe bicicletă, pe pistă – 6 (încă șoferii nu sunt obișnuiți cu noua pistă)

*punctele de belvedere și piațetele – 10 (ai unde să te odihnești sau să schimbi două-trei vorbe cu prietenii

*băncile smart cu wifi și wireless charging – 7 (nu am găsit nici o rețea wireless de internet iar încărcarea wireless este greoaie. Apreciem totuși panourile solare și aspectul futurist.

*pista circulară – 8 (nu știu dacă doar ni s-a părut, dar la o rafală mai mare de vânt, am simțit o oscilație mică pe verticală. După ploaie sunt prezente bălți iar sistemul de scurgere este puțin bizar, cu jgheaburi din cauciuc introduse în tevi de PVC.)

Pentru noi, pista nouă de biciclete a luat nota 7+.

Celebrul izvor public de la Sadu, amenajat benevol de Păstrăvăria Tatu

2

Cei de la Păstrăvăria Tatu, care dețin investiții majore la ieșirea din Sadu spre Rîu Sadului, au amenajat zilele trecute izvorul public de unde mulți sibieni iau apă. „Este cea mai bună apă” auzi adesea de la sibienii care vin aici să umple bidoanele. Acum zona arată total diferit. De la mocirlă și un gard de plasă, la o amenajare modernă cu asfalt și zid de piatră naturală. Totul plătit de cei de la Păstrăvăria Tatu.


„Aducem mulțumiri constructorilor de la firmele Geiger și Vox. Le suntem recunoscători pentru efortul depus, pentru munca lor asiduă sub soarele arzător pentru a crea în timp record acest minunat popas răcoritor. Cât privește pe cei care își vor potoli setea de la acest izvor, sunt rugați doar să-l îngrijească și să-l lase mai frumos și mai curat decât l-au găsit” este mesajul celor de la păstrăvărie.

Izvorul de la Sadu este public și oricine poate merge să ia apă de la acesta. Doar că de acum este amenajat corespunzător.

Spectacolul Cenaclul Flacăra 50 de la Sibiu considerat extraordinar de sibieni

0

Cenaclul Flacăra în formula nouă, cu Andrei Păunescu la conducere, are un mega turneu în România anul acesta. Se marchează 50 de ani de la apariția fenomenului Cenaclul Flacăra condus de tatăl său, Adrian Păunescu. Joi seara, Cenaclul Flacăra a ajuns la Sibiu. După ce SIBIU INDEPENDENT a publicat știrea locurile s-au epuizat imediat. Cei prezenți la concert au apreciat melodiile celebre de la Flacăra, dar și cele mai noi. Majoritatea au spus la plecare că a fost un concert extraordinar.


Din păcate locația unde s-a putut desfășura s-a dovedit neîncăpătoare. Cele 130 de locuri disponibile pe terasa Cabanei Valea Aurie din Sibiu s-au epuizat rapid. Mulți sibieni au vrut să participe. Unii ne-au scris indignați de ce la alte concerte Flacăra din țară primăriile au pus spații mari la dispoziție, ca la Craiova, Onești etc, dar la Sibiu, nu.

Nu știm motivația, dar cert este că Andrei Păunescu are un mesaj muzical dur la adresa conducerii țării și unul de reîntoarcere la valorile tradiționale. De altfel, declarația făcută de el înainte de concert cum că vine la Sibiu, nu la Hermannstadt a atras numeroase critici online de la diferite persoane publice.

Concertul de la Cabana Valea Aurie a fost catalogat de cei prezenți drept extraordinar. Unii dintre ei au participat și la ediții vechi din Cenaclul Flacăra, când Adrian Păunescu strângea pe stadioane mulțimi de tineri.

Acuzații de scheme financiare din banii Primăriei Sibiu pentru a finanța echipa de baschet CSU Sibiu

0

Pe adresa redacției a sosit o scrisoare care prezintă cu o mulțime de argumente tehnice, o inginerie financiară realizată de clubul de baschet CSU Sibiu pentru a beneficia de finanțare din bani publici de la Primăria Sibiu. Se folosește Asociația Baschet Club Sibiu care a primit aproape 2 milioane de lei anul trecut din banii publici ai Primăriei Sibiu. Asta în timp ce CSU Sibiu, clubul înscris în Liga Națională de Baschet Masculin primește bani de la Ministerul Educației.


Problema legală face referire la Asociația Baschet Club Sibiu care declară, conform legii și regulamentului finanțării pe Agenda Sportivă a Sibiului, că folosește banii pentru proprii jucători. Doar că aceștia apar înregistrația la CSU Sibiu, nu la respectiva asociație. Totuși Asociația ia banii publici de la Primăria Sibiu, și îi cheltuie pe cazare și alte elemente logistice legate de activitatea sportivă a CSU Sibiu. Altfel spus, o asociație paravan care cheltuie banul public cu acceptul Primăriei pentru un alt club sportiv.

Redăm mai jos întreaga scrisoare publică care prezintă mecanismul financiar. Am cerut puncte de vedere Primăriei Sibiu și CSU Sibiu privitoare la aceste aspecte.

Cum se folosesc banii publici pentru CSU Sibiu

Aducem in atentia

mass-media,

Curtea de Conturi, 

Primaria Municipiului Sibiu,

Ministerului Educatiei, 

Universitatii Lucian Blaga Sibiu, 

Clubului Sportiv Universitar Sibiu,

Federative Romane de Baschet,

Consiliului Judetean Sibiu,

Primaria Municipiului Sibiu asigura finanţarea programelor sportive ale structurilor sportive de drept public înfiinţate pe raza unităţii administrativ- teritoriale, dar si a programelor sportive ale structurilor sportive de drept privat înfiinţate pe raza unităţii administrativ- teritoriale, constituite ca persoane juridice fără scop lucrativ , deţinătoare ale certificatului de identitate sportivă.

Entitatile de drept public au un buget alocat de 500.000 lei pentru anul 2023, conform HCL 100 / 23.02.2023

Structurile sportive recunoscute în condițiile legii, cu sediul sau filiala pe raza Municipiului Sibiu, constituit ca persoană juridică de drept privat, fără scop lucrativ, au o linie de finantare de 12 milioane lei conform HCL 60 /2023.

Aceasta separare este prevazuta de Legea nr. 69/2000, lege a educatiei fizice si sportului.

Pentru ca nu avea drept de finantare pe domeniul entitatilor constituite ca persoana juridica de drept privat, CSU Sibiu si functionari ai primariei au gandit un mecanism de a ocoli legea:

a fost infiintata ASOCIATIA BASCHET CLUB SIBIU (cod fiscal RO35286534), al carei certificat de identitate sportiva era SB/A2/00007/2016. ABC SIBIU este o entitate constituita ca persoană juridică de drept privat, afiliata la Federatia Romana de Baschet, eligibila pentru finantari pe aceasta axa. Laurentiu Buduleci este vicepresedinte al ABC Sibiu, fiind in acelasi timp si presedinte al sectiei de baschet al CSU Sibiu, deci din punct de vedere al conducatorilor, ABC si CSU sunt cam aceleasi persoane.

Deși are reguli clare, Primăria Sibiu se pare închide ochii

Surpriza vine acum: ASOCIATIA BASCHET CLUB SIBIU a depus si a primit aprobarea pentru proiectul “pregatirea si participarea BC CSU in competitiile nationale” in valoare de 1,997 milioane lei. Surpriza este ca UAT Sibiu acorda o asemenea suma unei entitati cu un CIS pentru a fi realizate programe sportive ale unui alt CIS, respectiv cel al CSU Sibiu – SB/A1/00221/2001, in conditiile in care:

ghidul primariei prevede ca Cluburile sportive pot solicita finanțare numai pentru activitățile / acțiunile sportive pentru care sunt recunoscute prin înregistrare în Registrul sportiv și dețin certificatul de identitate sportivă, cu menționarea ramurilor de sport aferente; 

CSU Sibiu primeste bani anual de la ministerul Educatiei, fiind o entitate de drept public;

In anul 2022, CSU avea datorii la bugetul de stat, deci nu era eligibila; daca Primaria Sibiu a acceptat finantarea unei asocieri, cred ca ar trebui ca membrii ei sa fie eligibili.

In esenta, primaria Sibiu ne arata ca in baza unui posibil protocol privind colaborarea celor doua entitati, se finanteaza performanta ABC Sibiu de a realiza orice activitate conexa baschetului (cazare, transport, masa etc asa cum sunt decontate, dar pentru sportivii altui club, adica altui CIS), afara de baschet, pentru ca toti jucatorii sunt pe alt CIS, cel al CSU Sibiu, iar federatia de specialitate are in propriile evidente echipa CSU Sibiu drept participant in competitia nationala de cel mai inalt nivel din Romania. 

Oare există o federație română de suport pentru activitățile sportive?

Oare exista o federatie romana de suport pentru activitatile sportive? Evident ca nu, iar daca primesti bani ca entitate pe ramura baschet, afiliata la federatia de specialitate, primesti bani pentru ca SPORTIVII TAI sa practice acest joc, asta incluzand cazare, transport, masa si alte cheltuieli asociate sportului.

Dar iata ca in dosarul ABC Sibiu exista documente care justifica cheltuieli realizate cu sportivii altei entitati sportive. 

Dovada se poate obtine prin corelarea cheltuielilor cu documentele oficiale ale meciurilor, documente care se afla la Federatia Romana de Baschet. Prin corelare se poate observa cum pe CIS al Asociatiei Baschet Club Sibiu au fost decontate cheltuieli ale sportivilor altui CIS, respectiv al Clubului Sportiv Universitar Sibiu, atunci cand vorbim despre finantarea aferenta anului 2022. Pentru anul 2023 pregatirile sunt facute, dar campionatul nu a inceput. 

In concluzie, UAT SIBIU finanteaza pe agenda sportiva, sectiunea “Sportul de performanta” o asociatie care nu are sportivi in liga nationala de baschet a Romaniei.

Interesant este ca in Anexa 2 la Contractul de finantare – tipizatul de pe site-ul primariei exista urmatoarea precizare: Cheltuielile pentru realizarea competiţiilor sportive interne sau internaţionale se efectuează astfel: 1) cheltuieli de organizarea a competiției, de către organizatorul competiției, potrivit regulamentului acesteia; 2) cheltuieli de participare, cum ar fi cheltuieli de cazare, masă, transport, taxă de participare şi alte asemenea, de către cluburile sportive sau asociaţiile sportive fără personalitate juridică, după caz, pentru sportivii proprii înscrişi la competiţia respectivă, precum şi ceilalţi membri ai delegaţiei sportive.


Deci, inclusiv autoritatea mentioneaza ca este vorba despre sportivii proprii, iar ceea ce este evident este ca ABC Sibiu nu are sportivi proprii care joaca in Liga Nationala de Baschet Masculin, competitia suprema din Romania. Aceiasi precizare elimina orice dubiu cu privire la posibilitatea de a sustine cheltuieli de cazare, masa, transport, taxa de participare si alte asemenea printr-un proiect aprobat altui CIS.

Nici Federația Română de Baschet nu este străină de acest mecanism

Nici Federatia Romana de Baschet nu este straina de acest mecanism care poate functiona doar cu indulgenta functionarilor publici. In Regulamentul General de Organizare al Competitiilor de Baschet din Romania, capitolul 2, litera D Colaborarea, art. 2.13. prevede ca “Pentru optimizarea performantelor sportive structurile sportive posesoare de CIS, afiliate la FRB, pot incheia contracte de colaborare astfel:

a). Maximum trei structuri sportive posesoare de CIS, afiliate la FRB, pot incheia un contract de colaborare o singura data intr-un an competitional, pe gen (M sau F), la junior si/sau seniori. Un astfel de acord, intre structuri sportive care activeaza in acelasi CN, se poate realiza numai in perioada dintre terminarea unui campionat si inceperea editiei urmatoare;

b). Denumirea echipei care se va inscrie in competitie va contine, numele structurilor sportive afiliate la FRB pe al carei CIS se va face inscrierea in CN”

Aceiasi claritate, CIS-ul este cel care are drepturile, are jucatorii, are palmaresul, inseamna performanta, astfel ca, logic, Primaria Municipiului Sibiu finanteaza o entitate care nu face performanta in baschet, ci este doar un sustinator al Clubului Sportiv Universitar, un artificiu de a directiona banii catre o entitate care nu avea dreptul.

Iar cand vine vorba despre justificarea acestor cheltuieli, imi este teama de niste falsuri si uz de fals, pentru ca acele facturi sunt asociate cazarilor unor sportivi ale altui CIS, dar sunt justificate in proiectul aprobat de Primaria Municipiului Sibiu drept cheltuieli cu sportivii asocierii ABC Sibiu cu CSU Sibiu, dar asa ceva nu exista, nu se finanteaza. Declaratiile pe proprie raspundere pe care raspunsul Primariei Municipiului Sibiu le invoca nu exonereaza functionarii de neindeplinirea actului de verificare si control, mai ales ca titlul proiectului ne arata ca ABC Sibiu primeste bani pentru BC CSU Sibiu.

De altfel, chiar legiutorul a facut diferenta intre cele doua forme de organizare in Legea Educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, prin articolul 18 indice 1, alin (2) care prevede ca ”Prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale se pot aloca sume din bugetul local pentru: 
a) finanţarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept public înfiinţate pe raza unităţii administrativ- teritoriale; 

b) finanţarea programelor sportive ale cluburilor sportive de drept privat înfiinţate pe raza unităţii administrativ- teritoriale, constituite ca persoane juridice fără scop patrimonial, deţinătoare ale certificatului de identitate sportivă;”
Deci acelasi CIS este cel care este hotarator pentru finantarea programelor sportive, CIS care este ignorat de functionari ai Primariei Sibiu de cativa ani, asta pentru ca, in anul 2022, aceiasi schema a fost pusa in aplicare, iar ABC Sibiu i-a fost alocata suma 1,037 milioane lei.

Tot în cazul CSU SIBIU, care atrage bani de la stat, există pentru sportivii juniori o taxă lunară

Tot in cazul CSU SIBIU, care atrage bani de la stat, exista pentru sportivii juniori o taxa lunara per copil de 250 lei sau mai mult. Adica dupa ce in bugetul clubului intra aproximativ un milion lei de la Ministerul Educatiei, aproape 2 milioane lei de la UAT Sibiu (prin acea Asociatie paravan se aloca fonduri pentru seniori si juniori), accesul in salile de sport ale scolilor este la pret modic (cred ca gratis, cu o plata a utilitatilor), acest CSU Sibiu solicita parintilor de sportiv o taxa de 250 lei. Eu nu am auzit ca un be club al statului sa solicite bani sportivilor pentru a se antrena. Aceste cluburi au menirea de a asigura practicarea sportului fara plata unei taxe-abonamente, asa cum fac cluburile private, pentru ca staff-ul are salariul platit de stat, iar multe alte cheltuieli sunt acoperite din fondurile publice.

Judecati dumneavoastra, poate este o greseala de logica.

Un medieșean în vârstă de 72 de ani a produs un accident la Mediaș

0

O coliziune între trei mașini s-a produs pe DN 14, la intrarea în municipiul Mediaș, dinspre Sibiu.


Din primele cercetări efectuate a rezultat faptul că, în timp ce conducea un autoturism spre Mediaș, cel mai probabil pe fondul neatenției la volan, un medieșean în vârstă de 72 de ani a intrat în coliziune cu autoturismul condus în fața sa de către un bărbat în vârstă de 45 de ani, din Axente Sever, îl proiectează și răstoarnă în afara părții carosabile, apoi intră în coliziune cu alt autoturism condus pe aceeași direcție de către un bărbat în vârstă de 53 de ani, din Mediaș.

În urma coliziunii, conducătorul auto în vârstă de 45 de ani și o femeie în vârstă de 48 de ani, din Mediaș, pasageră în ultima mașină lovită au suferit vătămări corporale și au fost transportați la spital.

Polițiștii rutieri iau în calcul ipoteza că șoferul în vârstă de 72 de ani ar fi adormit la volan.

În zonă se circulă îngreunat.

„SAJ SIBIU ,a intervenit cu un echipaj de tip B la ieșire din Medias spre Copsa Mică, la un accident rutier . Echipajele SAJ și ISU au asistat medical 2 persoane ,barbat de 45 de ani și femeie de 48 de ani. Barabatul de 45 de ani a fost transportat la CPU Medias cu traumatism de coloana vertebrală și de umăr. Femeia a fost transportata la CPU Medias de către echipajul ISU .” a declarat Vasile Scridon, purtătorul de cuvânt al SAJ SIBIU

„Un echipaj SMURD și o autospecială de stingere au intervenit de urgență la ieșirea din Mediaș spre Copșa Mică la un accident rutier. La fața locului a intervenit și un echipaj SAJ. Două persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. Echipajul SMURD a preluat o femeie în vârstă de 48 de ani cu un traumatism cranio-cerebral și a fost transportată la CPU Mediaș conștientă. Echipajul SAJ a preluat cea de-a doua victimă, un bărbat.” a declarat purtătorul de cuvânt al ISU SIBIU, Andreea Ștefan

Cântecele Munților: Din cauza condițiilor meteo, spectacolul folcloric programat în Muzeul ASTRA se va derula la Centrul Cultural Ion Besoiu din Sibiu

0

Din cauza condiților meteo, spectacolul programat inițial în Muzeul ASTRA, la ora 12:00, se va derula la Centrul Cultural Ion Besoiu din Sibiu, anunță organizatorii Festivalului „Cântecele Munților” – cel mai mare eveniment folcloric al verii la Sibiu.

Program Cântecele Munților DUMINICĂ

6 AUGUST 2023

Începând de la ora 12, sibienii și nu numai, sunt așteptați la CENTRUL CULTURAL „ION BESOIU” SIBIU.

Vor evolua ansamblurile:
„Strămoșeasca” – Republica Moldova
„Armânamea” – Constanța
„Lublin” – Polonia
Prezintă: Oana Tomoiagă

PIAȚA MARE DIN SIBIU
* ora 19.00 – Spectacol folcloric, susținut de ansamblurile:
„Ardealul” – Sibiu
„Arcanul” – Fundu Moldovei și Călin Brăteanu
„Lublin” – Polonia
„Svetozar Markovic” – Serbia
„University 2” – Georgia

* ora 20.30 – Spectacol extraordinar „Tinerețe” cu Oana Bozga-Pintea și Junii Sibiului
Ilie Medrea, Mirela Mănescu, Bogdan Toma, Virginia Irimuș, Daniel Pop, Ancuța Corlățan, Doriana Talpeș, Tin Vasilescu, Viorel Nicolae Pop, Codruța Rodean, Anda Horoba, Anuța Motofelea, Cătălin Hașa, Narcisa Băleanu, Alexandra Chira, Roberta Selagea, Daria Gâdea, Sînziana Ștefan, Ioana Ștefan, Teodora Martin, Roxana Goia, Maria Beatrice Băndoiu

Invitați speciali: Ionuț Fulea, Paula Seling

Orchestra „Tinerețe”, dirijor Ovidiu Barteș
Ansamblul Folcloric Profesionist „Cindrelul-Junii Sibiului”
Ansamblul Folcloric „Ceata Junilor” – Sibiu

Coregrafia: Silvia Macrea și Theodor Vasilescu, asistent coregraf: Alesea Sas

Prezintă: Iuliana Tudor

Director festival: Silvia Macrea

Desfășurătorul crimei de la Sibiu. Autorul a fost reținut!

4

Autoritățile sibiene aduc primele lămuriri oficiale cu privire la crima din zona Ipas Sibiu, produsă în cursul serii de ieri.


Conform datelor oficiale, tragicul eveniment s-a produs în cursul serii de ieri, în jurul orei 22:00. Un apel la 112 anunța prezența unei persoane de sex masculin, decedată, și care ar prezenta leziuni în zona capului, în fața unui bloc de pe strada Henri Coandă din municipiul Sibiu. La fața locului s-a constatat că este vorba despre un tânăr în vârstă de 23 de ani, din municipiul Sibiu. Ajunse la fața locului, echipajele medicale ISU și SAJ l-au găsit pe tânăr în stop cardio-respirator, manevrele de resuscitare fiind în zadar.

Din informațiile Sibiu Independent, tânărul decedat, pe baza consumului de alcool, ar fi agresat mai mulți locatari din blocurile vecine, făcând un scandal monstru. După ce s-a oprit din împărțit injurii și pumni, tânărul s-a oprit în fața blocului nr.12, situat pe strada Henri Coandă din Sibiu. După scandalul provocat de tânărul de 23 de ani, Imediat după agresiune, suspectul în vârstă de 56 de ani, din municipiul Sibiu, l-ar fi căutat pe tânăr pentru a-i cere socoteală pentru agresiunea asupra unui prieten / frate. Discuția a degenerat iar sibianul de 56 de ani și-a pierdut cumpătul, lovind victima în cap cu o bară. Imediat după teribila faptă, autorul a părăsit zona, fiind depistat după aproximativ două ore.

Față de acest bărbat, procurorul de caz a dispus reținerea pentru 24 de ore.

„Întrucât în urma examinării sumare a cadavrului s-a conturat suspiciunea rezonabilă că decesul ar fi survenit ca urmare a comiterii unei fapte cu violență, cercetările au fost preluate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de omor, iar din primele investigații efectuate de către polițiști, sub coordonarea procurorului de caz, a fost identificat și prins un bărbat în vârstă de 56 de ani, din municipiul Sibiu, bănuit că ar fi comis fapta pe fondul unui conflict spontan cu victima. Față de acest bărbat, procurorul de caz a dispus reținerea pentru 24 de ore.” transmite IPJ SIBIU

Crimă pe strada Henri Coandă din municipiul Sibiu

0

AU APĂRUT PRIMELE INFORMAȚII OFICIALE!!! ( CLICK AICI)

ACTUALIZARE: Autorul faptei ar fi fost identificat și reținut!


O crimă oribilă s-a petrecut în urmă cu puțin timp pe strada Henri Coandă din municipiul Sibiu, la blocul cu numărul 12.


Conform primelor date, pe baza consumului de alcool, un bărbat a făcut scandal și a agresat mai mulți locatari ai blocurilor vecine. Martorii au declarat pentru Sibiu Independent faptul că agresorul ar fi fost lovit cu o rangă în cap iar în urma rănilor grave, bărbatul în vârstă de aproximativ 30-35 de ani a decedat.

Până la această oră, criminalul nu a fost găsit, fiind demarată o acțiune de identificare și căutare. Din primele informații Sibiu Independent, cel vinovat de crimă s-ar fi „răzbunat” pentru agresarea inițială a unui prieten / frate.

La fața locului sunt mai multe echipaje de Poliție, dar și un procuror care urmează să stabilească firul cercetării.

Pista de biciclete inaugurată parțial

0

Cu mult fast, pista de biciclete de pe malul Cibinului a fost inaugurată vineri seara. Primarul Astrid Fodor a ales ca punct de inaugurare podul de pe Șoseaua Alba Iulia, partea dreaptă pe sensul de ieșire din Sibiu. Deși pista continuă pe sub pod și se unește cu cea din cartierul Ștrand, această secțiune este închisă.


La inaugurare secțiunea cu pricina care merge în serpentine fără parapeți de protecție avea semnul de interzis la intrare. Noaptea, după inaugurare, Primăria a montat panouri care blochează accesul pe pistă.

Situația a fost sesizată astăzi de mai mulți bicicliști care au vrut să testeze pista și au pornit pe ea din cartierul Ștrand. La pod, însă, au trebuit să traverseze șoseaua pe la sensul giratoriu sau roată pe la trecerea de pietoni.

Înainte de inaugurare, mai mulți bicicliști care au testat pista au sesizat că această secțiune le pune viața în pericol. Lipsa parapeților de protecție și panta abruptă cu serpentine reprezintă un real pericol.

EDITORIAL: 11,4 milioane de euro

0
Calin Blaga

Atât a costat noua pistă de biciclete de pe malul Cibinului lungă de 3,6 km. Anunțul a fost făcut de primarul Astrid Fodor prezentă, ca niciodată, la o tăiere de panglică și un eveniment de lansare a investiției. De fapt mint, a fost prezentă la multe astfel de evenimente în campania electorală din anul 2020. Dincolo de politicieni, rămâne suma uriașă cheltuită. Oare se justifică?


Din start, primarul Astrid Fodor a dorit să precizeze că doar 230.000 de euro vin din bugetul local. Restul până la 11,4 milioane de euro vin din bani europeni atrași. La fel a fost și în cazul faimoasei modernizări a străzii SMART, Calea Dumbrăvii. Doar că se dovedește a nu fi prea smart (deșteaptă)… strada. Și acolo bugetul a fost super-generos.

Gurile critice spun că de cei 11,4 milioane de euro se putea face 5 corpruri de clădire la școli din Sibiu. Asta pentru că orice clădire făcută de stat costă cam de 3-4 ori mai mult ca la privat. Dar alții vor spune că s-au făcut clădiri la unele școli din oraș.

Dar nu sunt suficiente. În Sibiu locurile la creșe sunt limitate, la fel la grădinițe de stat. Iar la școli se învață în două schimburi la foarte multe.

Dar bine că de ani buni se tot fac piste de biciclete. Încurajăm sportul, relaxare și deplasarea eco. Teoretic. Practic, dacă întrebi bicicliștii puțini care folosesc acest mijloc de transport în orașul Sibiu, situația este un dezastru.

Majoritatea pistelor sunt simple desene pe marginea carosabilului. În multe locuri sunt prea înguste. Gurile de canal sunt sub nivel sau de-a lungul și reprezintă capcane pentru bicicliști. Alte piste sunt desenate între parcări și străzi, ceea ce crează noi pericole.

Chiar și pistele noi, cele verzi, cum este cea de pe Calea Dumbrăvii sunt făcute fără cap. Fiecare trecere a pistei verzi peste intersecțiile cu străzile perpendiculare pe Calea Dumbrăvii (aia smart) sunt un risc. Boorduri înalte și șoferi care nu acordă prioritate. Pentru că nu știu sau nu înțeleg rolul pistei verzi. Dacă pistele verzi se ridicau la nivel în aceste intersecții se oferea bicicliștilor un trafic lin fără sărituri de borduri și șoferilor un bumper natural, care îi forța să încetinească. Așa cum este la ieșirea din cartierul Valea Aurie.

La inaugurarea de ieri, primarul Astrid Fodor spunea că pista de pe Cibin face legătura din cartierul Gușterița până la Rășinari, cu mici întreruperi. Evident că doamna primar nu s-a dat cu bicicleta. Se vede clar că vorbește din auzite de la aghiotanți. Care ascund adevărul. Orice biciclist care a parcurs acest traseu știe că acele mici întreruperi sunt multe și mari. Mai mult, nu există nicio signalistică care să indice direcția. Lasă că avem Google Maps. Iar tranzitul acelor „mici întreruperi” este pe riscul biciclistului.

S-a mai vorbit la inaugurare, printre panglici și eșarfe verzi de siguranța pistei, de plante, pomi și un pod rotund. S-a spus de wifi, de platforme de relaxare. Totul sună frumos. În realitate la siguranță se mai poate lucra pe respectiva pistă.

Din start, accesul de la podul de pe Șoseaua Alba Iulia este ca un roller-coster fără centură. Iar pe traseu situații asemenea de risc sunt multe. Să mai spunem de desele urcări și coborâri cu înclinații abrupte care numai bune de relaxare nu sunt, ci doar pentru profesioniști.

Dar cel mai mare of, al bicicliștilor, a venit imediat după lansarea oficială. Pista, la ceas de seară a devenit zonă de promenadă a familiilor cu copii, cu cărucioare, a pietonilor. Iar bicicliștii au făcut slalom printre ei. Cam ca în Parcul Sub Arini în zona de pistă care a ocupat o alee întreagă. Deși acest proiect inițial a fost prezentat ca zonă pentru biciclete și pietonală, partea pietonală a dispărut. Oamenii însă o vor folosi, fie că vrea ori ba Primăria.

În concluzie, revin la suma din titlu. Această pistă a costat 11,4 milioane de euro. Indiferent de sursa banilor. Este un proiect benefic pentru Sibiul verde. Pune în valoare malul Cibinului, deși niște plimbări cu barca pe Cibin ar fi mai atractive. Dar, cred eu, nu își justifică valoarea. Nu pot să uit, cum în toamnă un cititor ne trimitea poze cu basculante care deversau moloz în week-end ca strat de umplutură pentru această pistă. Am sesizat atunci Primăria Sibiu, dar răspunsul a întârziat. De fapt, mereu de la Primăria Sibiu răspunsurile întârzie când presa pune întrebări incomode. La restul se răspunde. Pe alese, cum se spune.

Așa că, pedalați dragi sibieni pe cei 3,6 km în valoare de 11,4 milioane de lei. Pedalați, pedalați, pedalați!… de toți banii publici cheltuiți.

1191 persoane angajate prin intermediul AJOFM Sibiu

0
somaj

În primele şase luni ale anului 2023, ca urmare a implementării Programului Naţional de Ocupare a Forţei de Muncă, prin intermediul AJOFM Sibiu au fost încadrate în muncă 1191 persoane, dintre care 499 femei.


Din totalul persoanelor ocupate până la data de referință 574 au peste 45 de ani, 128 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 198 au între 25 și 35 de ani, iar 291 sunt tineri sub 25 de ani (243 tineri NEET).

În funcţie de rezidenţă, din totalul persoanelor încadrate în muncă, 674 provin din mediul urban, iar 517 persoane sunt din mediul rural.

Din punct de vedere al nivelului de pregătire al persoanelor pentru care s-a identificat un loc de muncă, cele mai multe persoane au studii liceale si post liceale (394), urmate de cele cu studii profesionale/arte si meserii (290). Numărul celor cu studii gimnaziale este de 257,cu studii universitare 153 persoane, iar cei cu studii primare sunt în număr de 97.

Din numărul total de persoane care au fost angajate prin intermediul AJOFM Sibiu, 299 persoane fac parte din categoria celor greu sau foarte greu ocupabile. Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Pentru integrarea pe piaţa muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă înregistrate în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reşedinţa beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, modificată şi completată.

Astfel, în primele şase luni ale anului 2023, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 3681 persoane.

Locomotivă în flăcări la Dumbrăveni. Intervin pompierii

0

Pompierii Punctului de Lucru Dumbrăveni intervin în gara Dumbrăveni unde a au fost semnalate degajări de fum la locomotiva unui tren de transport marfă, încărcată cu material lemnos.


La fața locului sunt mobilizate două autospeciale de stingere, o autocisternă, un echipaj SMURD și SVSU Dumbrăveni.

Incendiul se manifestă la locomotivă cu flacără și degajări de fum. La acest moment se lucrează pentru localizarea și lichidarea incendiului astfel încât să nu se extindă la restul vagoanelor.

Din fericire nu sunt semnalate victime și nici alți pasageri în gară.

Sibienii reclamă, Poliția acționează!

0

Zeci de sibieni erau sau sunt în continuare deranjați la ore târzii din noapte, de sunetul motoarelor ambalate la maxim, dar și de cursele de mașini ce se organizează ilegal pe străzile din municipiul Sibiu.


Multe astfel de probleme sunt raportate pe Bulevardul Mihai Viteazu, pe drumul spre Troița din Șelimbăr, dar și pe Bulevardul Vasile Milea. Astfel, în cursul zilei de ieri, în intervalul orar 21:30 – 23:30, polițiștii sibieni au desfășurat o acțiune punctuală în municipiul Sibiu, pe Bulevardul General Vasile Milea, în vederea depistării conducătorilor de vehicule care au adus modificări neomologate la sistemul de evacuare, activitate derulată cu ajutorul dispozitivului omologat și verificat metrologic de măsurare a nivelului de decibeli – sonometru.

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate 75 de persoane, fiind verificate și controlate 63 de autovehicule.

Polițiștii sibieni au aplicat 30 de sancțiuni contravenționale, dintre care 7 pentru depășirea valorii omologate a nivelului fonic emis de vehicule, 7 pentru modificări neomologate al sistemului de evacuare, 4 pentru neportul centurii de siguranță, 2 sancțiuni pentru tulburarea ordinii și liniștii publice, 1 sancțiune pentru neacordare de prioritate autovehiculelor, 1 pentru neacordare de prioritate pietonilor, 1 pentru nerespectarea indicațiilor polițiștilor și 7 pentru alte abateri.

Au fost reținute și trei permise de conducere, câte unul pentru neacordare de prioritate autovehiculelor, neacordare de prioritate pietonilor și pentru nerespectarea indicațiilor polițiștilor. Tot în cadrul acțiunii, au fost retrase 14 certificate de înmatriculare pentru modificările neomologate la sistemul de evacuare care au determinat creșterea nivelului fonic de decibeli emis în mers.

Ministrul Culturii Raluca Turcan prezentă la Festivalul Cântecele munților (C.P.)

0

Ieri, Ministrul Culturii, Raluca Turcan, a fost prezentă la Sibiu, unde a omagiat performanța Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul – Junii Sibiului” și pe cea a realizatoarei tv Iuliana Tudor.

Festivalul Internaţional de Folclor „Cântecele Munţilor’’ reunește an de an, la Sibiu, într-o efervescență a spectacolelor folclorice nenumărați artiști, dansatori și interpreți ai creației populare din mai multe țări. Ministrul Culturii a salutat prezența în cadrul celei de-a 48-a ediții a Festivalului artiștii din Mexic, Polonia, Serbia, Ucraina, Grecia, Cipru, Georgia, Republica Moldova și România a căror virtuozitate a fost apreciată de un public numeros și divers prezent la eveniment.  

De acest festival notoriu se leagă indisolubil nu doar Sibiul ca zonă deosebit de bogată şi variată etnofolcloric, ci mai ales existența Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul – Junii Sibiului”, cea mai veche formaţie de dansuri populare a României și una dintre cele mai vechi din Europa.

Raluca Turcan: „Mă regăsesc din nou aici, între buni prieteni, în locul cu al cărui spirit mă identific, între sibienii care îmbogățesc cultura națională și consolidează de aproape 8 decenii legătura noastră cu rădăcinile străbune.

Vă invit pe toți, ca împreună, să recunoaștem și să apreciem la justa valoare autenticitatea, talentul, munca, dedicarea, sacrificiul, românismul, statornicia întruchipate atât de strălucit, pe mai toate scenele lumii, de artiștii Ansamblului Folcloric Profesionist „Cindrelul – Junii Sibiului”. 

Junii Sibiului nu sunt doar un ansamblu folcloric, ci o încarnare vie a patrimoniului cultural imaterial al României, recunoscut ca atare de UNESCO. De-a lungul anilor, prin nobila lor activitate, ei au adus în fața publicului larg frumusețea și complexitatea tradițiilor și obiceiurilor românești, depășind demult granițele Sibiului și ale României.

Junii Sibiului nu sunt doar purtători de tradiție, ci și creatori de viitor, inspirând generațiile mai tinere să prețuiască și să promoveze în lume moștenirea culturală unică a României. Prin munca lor neîntreruptă, ei transmit un mesaj puternic despre importanța păstrării vii a tradițiilor și a valorilor care ne definesc ca națiune.

Pentru toate acestea, vă propun să celebrăm astăzi Junii Sibiului, pe dansatorii, interpreții și folcloriștii a căror artă interpretativă și act creator am deosebita onoare, din dubla postură de ministru al Culturii și de sibiancă, de a le recunoaște prin conferirea Distincției de Excelență din partea Ministerului Culturii. Înalta distincție subliniază în mod special, la nivel guvernamental, contribuția extraordinară a Anasmblului Folcloric la perpetuarea și promovarea identității culturale a României de-a lungul unei activități neîntrerupte de 79 de ani.

Vă felicit și vă mulțumesc pentru devotamentul și pasiunea cu care serviți valorile spirituale românești!

Transmit sincerele mele felicitări și recunoștință artistei și managerului Silvia Macrea care continuă să îmbogățească repertoriul și arta performativă a Ansamblului păstrând totodată valorile care au stat la temelia înființării Junilor Sibiului în 1944 de către excepționalul coregraf, maestrul Ioan Macrea.”

Cu același prilej, Ministrul Culturii a conferit Diploma de Onoare a Ministerului Culturii bine-cunoscutei realizatoare tv Iuliana Tudor care s-a remarcat timp de mai bine de 20 de ani ca promotor inovator și devotat al artei, culturii și identității naționale, declarând:

„Găsesc acest moment foarte potrivit pentru a omagia personalitatea și cariera prolifică a unui iubit om de televiziune, a omului care face cu mare grație și profesionalism, într-o manieră fermecătoare aș putea spune, legătura înre noi spectatorii și telespectatorii și artiștii folcloriști. 

Doamnei Iuliana Tudor îi datorăm excepționalele producții „O data-n viață” și „Vedeta popular” ale Televiziunii Române, dar și coordonarea și prezentarea unor mari evenimente care au angrenat echipe impresionante de colaboratori și care au depășit granițele țării.

Iuliana Tudor s-a pus de la început în slujba promovării artei și culturii, a tradițiilor și a identității noastre naționale inovând permanent formatele de televiziune și ale spectacolelor prezentate, reușind să apropie publicul de toate vârstele și condițiile de creația folclorică. 

Stilul cald și angajant de prezentare, precum și respectul profund pentru subiectele pe care le acoperă, au făcut din omul de televiziune Iuliana Tudor o figură iubită în rândul audiențelor. Devoțiunea domniei sale în promovarea culturii românești i-a adus recunoaștere și respect în comunitatea artistică și culturală din România.

Pentru apărarea și promovarea valorilor culturii tradiționale și pentru dedicarea cu care își îndeplinește această nobilă misiune, confer doamnei Iuliana Tudor Diploma de Onoare a Ministerului Culturii.”

Ministrul Culturii apreciază munca asiduă și succesul binemeritat al tuturor celor implicați în promovarea și păstrarea tradițiilor culturale românești și felicită toți artiștii, dansatorii, interpreții și folcloriștii care au luat parte la acest eveniment cultural de excepție.

Inaugurare de campanie electorală: pista de biciclete de pe malul Cibinului

0

În această seară, primarul Sibiului, Astrid Fodor a tăiat panglica la noua pistă de biciclete de pe malul Cibinului. Un proiect care a costat peste 11 milioane de euro. Totul a fost organizat ca la un eveniment de campanie electorală, ce aduce aminte de multiplele evenimente similare din anul electoral 2020.


„Parcă îl așteaptă pe Ceaușescu!” a glumit un bărbat mai în vârstă aflat în zona podului de la Șoseaua Alba Iulia unde se făceau pregătiri pentru inaugurarea pistei. Cu o oră înainte erau prezenți pe lângă reprezentanții constructorilor, voluntari pregătiți cu eșarfe verzi. De altfel tema evenimentului a fost verde, precum culoare pistei.

FOTO: Cu o oră înainte la locul de inaugurare era agitație mare. Se punea la punct toate detaliile scenariului

Forfota s-a întețit pe măsură ce se apropia ora 18.30, ora anunțată pentru inaugurarea cu presa. Rând pe rând au sosit echipe de bicicliști de la CON-A, constructorul principal al pistei, Poliția Locală Sibiu, Apă Canal și cluburi locale de bicicliști. Paza evenimentului a fost asigurată de Poliția Locală Sibiu.

Primarul Astrid Fodor a fost adusă de șoferul Primăriei la câteva minute înainte de 18.30. Fodor nu a pierdut timpul și imediat a început discursul de inaugurare. Chiar înainte de ora anunțată, cu motivația că era căldură prea mare și să nu afecteze copiii prezenți.

„Vreau să vă asigur că nu am stricat nimic, dimpotrivă, am adus plus-valoare. S-au plantat peste 400 de pomi și sute de arbuști, dar și plante de luncă, unele care înfloresc din primăvară și până în toamnă” a spus Astrid Fodor. Ea a precizat că suma de 11,4 milioane de euro cheltuită a fost în mică parte din bugetul local, restul fiind fonduri externe atrase.

Reprezentanții constructorului au justificat întârzierea mare a proiectului prin dificultățile întâmpinate pe parcurs datorită albiei râului. Dar și ei au insistat pe materialele folosite, multe fiind reciclate.

După tăierea panglicii verzi, Fodor a pornit la pas pe jos pe pista de biciclete, alături de constructori. Și urmați de un alai. Apoi s-a dat startul echipelor de bicicliști pregătite pentru eveniment.

Din cauza unei reguli interne SMURD, salvamontiștii sibieni trebuie să transporte terestru un cadavru

0

Situație neobișnuită pentru salvamontiștii sibieni și argeșeni. Aceștia au fost solicitați să intervină la o persoană aflată în stop cardiorespirator, între Trei Pași de Moarte și Nerlinger.


În urma apelului, s-a făcut planul de intervenție: elicopterul 343 POA Brașov și terestru salvamontiștii de la Sibiu ca prim răspuns, urmând să sosească ca resursă suplimentară și colegii argeșeni.

Din păcate victima, un cetățean polonez a decedat. Situația uimitoare abia acum urmează: elicopterul SMURD nu are voie să ia decedați la bord, chiar dacă acea victima moare în timpul acțiuniide salvare.

Conform Salvamont Argeș, elicopterul pur și simplu a plecat, iar echipele terestre au trebuit suplimentare pentru a transporta corpul turistului de sub Nerlinger până la drumul Transfăgărășan, în vederea preluării de către IML. Acest lucru a prelungit practic intervenția cu aproximativ 4 ore.

„Urmare acestei măiastre proceduri, rugăm turiștii să aibă grijă să nu se accidenteze în această seara, întrucât atât patrula argeșeană cât și cea sibiană sunt în acțiune până la miezul nopții. Mulțumim pentru înțelegere!” transmite Salvamont Argeș

SOMA Sibiu angajează măturător

0

SOMA, principalul furnizor de servicii de colectare și transport deșeuri de pe raza județului Sibiu angajează salubrizor căi publice – măturător.

Beneficii:

Salariu fix

Plata orelor suplimentare

Bonuri de masă

Abonamente de transport

Echipament de lucru

Informații la 0738764594

Institutul Cultural Român de la Budapesta găzduiește expoziția „Artiști români pe mapamond”

0

Institutul Cultural Român de la Budapesta, în parteneriat cu Muzeul Național Brukenthal și prin generozitatea colecționarului de artă George Șerban, deschide vineri, 4 august 2023, ora 18:00, expoziția „Artiști români pe mapamond”, la sediul reprezentanței din capitala Ungariei. Expoziția, curatoriată de dr. Alexandru Constantin Chitută, managerul interimar al Muzeului Național Brukenthal, va fi deschisă publicului larg în perioada 4 – 28 august 2023.


Această expoziție, dedicată artei contemporane românești, are scopul de a contribui la promovarea valorilor culturale și de a oferi o retrospectivă asupra graficii românești. Expoziția „Artiști români pe mapamond” cuprinde lucrări de pictură, desen, acuarelă și litografie – din colecția av. George Șerban – realizate de peste 50 de artiști români care s-au stabilit în țări din întreaga lume. Aceasta propune „o călătorie prin istoria artei contemporane, prin opera grafică a principalilor săi protagoniști și intenționează să ofere o privire alternativă a celor mai emblematice experiențe artistice începând din anii 1970 și până în prezent”- Alexandru Chituță.

În expoziție și în catalogul acesteia vor fi expuse lucrări ale artiștilor: George Apostu, Victor Brauner, Cristian Breazu, Tudor Banuș, Livia Balu, Georgeta Borusz, Ciobanu Victor Vladimir, Doru Covrig, Doina Botez, Oana Cajal, Petru Csehi, Aurel Cojan, Damo Istvan, Horia Damian, Wanda Decca, Camilian Demetrescu, Adrian Dumitrache, Ana Golici, Nicolae Golici, Harry Guttman, Herold Jacques, Hildegard Kleper Paar, Marcel Iancu, Ion Nicodim, Kovacs Johanna, Denissa Șerban Maschek, Wanda Mihuleac, Paul Neagu, Petre Balanica Nicăpetre, Peter Pusztai, Jules Perahim, Raluca Pilat, Georgeta Irina Pusztai, Valentin Popa, Adrian Pora, Magdalena Rădulescu, Dodi Romanaţi, Petru Russu, Hedda Sterne, Saul Steinberg, Delia Perrois Sechel, Petre Velicu, Csaba Zemlenyi, Mihu Vulcănescu, Traian A. Filip, Kira Cristinel Popescu, Alma Mariana Ștefănescu-Scheinder, Alexandre Istrati, Sofia Frankl, Gert Fabritius, Virgilius Moldovan, Natalia Dumitresco, Gruia Florut, Anghelache Vasile, Nicolae Fleissig.

„Institutul Cultural Român, ajuns la o cifră jubiliară – 20 de ani de la înființare –, are onoarea de a prezenta această expoziție ce enumeră vizual operele unor artiști cunoscuți atât în mediile de specialitate, cât și neofiților” a afirmat dl. Liviu Jicman, președintele Institutului Cultural Român.

Colecționarul av. George Șerban a declarat: „În această expoziție vom vedea o serie de artiști care au absolvit studii de artă în România și au emigrat, fie înainte de anii ’90 (majoritatea), fie după. Unii dintre ei nu mai sunt printre noi, dar au rămas lucrările lor, pe care le colecționăm, le admirăm și uneori le expunem în astfel de expoziții. După anii ’90, mulți dintre ei s-au întors în România sau se întorc cu expoziții în București sau în alte părți ale țării. Ne-am gândit întotdeauna la ei ca la niște români, iar acum (nu pentru prima dată!), i-am adus acasă pentru a fi omagiați și văzuți de iubitorii de artă de aici, la București, de acolo i-am expus la Chișinău și Viena și acum la Budapesta”.

Workshop desfășurat prin sistemul de telemedicină, recent instalat în cadrul Secției Neonatologie a Spitalului Județean Sibiu

0

Tehnologia este, la ora actuală, parte integrantă în medicina modernă iar neonatologia este una dintre specialitățile care se bucură de dezvoltarea tehnologică a echipamentelor care susțin îngrijirea nou -născuților! Totodată, tehnologia facilitează și comunicarea și schimbul de experiență între medici.



Acestea au fost ingredientele care au făcut posibilă organizarea primul workshop desfășurat prin sistemul de telemedicină recent instalat în cadrul Secției Neonatologie a SCJU Sibiu!

Tema workshop – ului a fost suportul respirator invaziv și non-invaziv cu frecvență oscilatorie înaltă pentru nou-născuți iar la dezbateri au participat toate centrele de neonatologie de nivel 3 din țară atât fizic (câte 1 reprezentant din fiecare centru de nivel 3) cât și prin sistemul de telemedicină (toate centrele).


Un important sprijin a venit și din partea companiilor producătoare de echipamente care au facilitat experimentarea practică noului mod de ventilație pe simulatorul LUSI, un simulator special conceput pentru studierea și instruirea pentru suportul respirator!

La dezbateri au participat, în calitate de lectori, Con. univ . dr. Maria Livia Ognean, (Sibiu) Conf. univ. dr. Manuela Cucerea (Tg. Mureș) și Prof. Rangasamy Ramanathan (Keck School of Medicine of the University of Southern California, Los Angeles, SUA).

Au fost două zile pline de învățăminte, experiențe, discuții, întrebări și răspunsuri, un prim astfel de workshop pe care sponsorii s-au angajat să îl repete în fiecare an. Mulțumim sponsorilor acestei întâlniri – ABB Neopuls, Chiesi România precum și organizatorilor: Asociația de Neonatologie din România, Organizația Salvati Copiii RomaniaFacultatea de Medicină a Universității Lucian Blaga Sibiu” – a declarat Conf.dr. Livia Ognean.

Compartimentul de terapie intensivă neonatală din cadrul Secției Clinice Neonatologie de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost conectat la rețeaua națională de telemedicină de Fundatia Vodafone Romania și ACV Romania/ Asociatia Cristi Vasiliu.

SOMA Sibiu atenționează: Incendiu pe linia de sortare din cauza unui acumulator. Importanța colectării corespunzătoare a deșeurilor electrice

0

SOMA, principalul furnizor de servicii de colectare și transport deșeuri de pe raza județului Sibiu reamintește sibienilor și nu numai despre importanța colectării corespunzătoare a deșeurilor provenind din echipamente electrice și electronice (DEEE).


Din considerente care țin de siguranță, dar și din motive legale și de susținere a mediului înconjurător, am amintit, în repetate rânduri, despre importanța colectării corespunzătoare a deșeurilor provenind din echipamente electrice și electronice (DEEE).
Revenim asupra acelor postări care privesc DEEE, în ideea-n care dorim să sporim vigilența când vine vorba de acest tip de deșeuri.

Un motiv în plus îl reprezintă o situație cu care ne-am confruntat ieri, la stația de sortare, când a izbucnit un incendiu pe linia de sortare. Cauza: un acumulator pentru scuter, depus în pubela galbenă, dedicată deșeurilor din plastic / metal.


Colegii noștri s-au mobilizat și au acționat de îndată ce s-a declanșat incendiul și au reușit să stingă focul în scurt timp.
E lesne de înțeles, așadar, că este absolut vital să întreprindem acțiuni responsabile în ceea ce privește colectarea DEEE.
Este o cerință legală și niciun deșeu electric nu trebuie să ajungă la groapa de gunoi.


Ce poti face cu DEEE (deșeurile de echipamente electrice și electronice) în afara campaniei de colectare de DEEE?
❗Le poți aduce la sediul nostru din Cisnadie, Str. Șelimbărului, nr. 90.
❗Le preluăm gratuit, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 16:30.
❗Bateriile și acumulatorii le poți preda la orice alte puncte de colectare autorizate, cum ar fi de exemplu magazinele de electronice și electrocasnice.

Îți reamintim că cele mai comune DEȘEURI PERICULOASE sunt: bateriile și acumulatorii uzați, medicamentele expirate, pesticidele, insecticidele, îngrășămintele chimice, stingătoarele de incendiu, lacurile și vopselele uzate, cleiurile și adezivii, dozele de spray, materialele de lustruire etc.

Ne bazăm pe susținerea ta!

Steven Spielberg la a zecea ediție Arini Fest Cinema

0

Cea de-a zecea ediție Arini Fest Cinema revine în acest weekend la Sibiu. În perioada 4-6 august, în parcul Sub Arini din Sibiu – zona pârtiei de săniuș (strada Mihail Sebastian), publicul este invitat la un cinema în aer liber. Publicul este încurajat să organizeze și sesiuni de picnic în spațiile care permit amplasarea de pături, scaune, etc.


Una dintre misiunile Arini Fest Cinema este de a promova, în fiecare an, un nume important al cinematografiei internaționale. Dacă primele ediții Arini Fest Cinema a adus în atenția publicului filme reprezentative semnate de Woody Allen, Wes Anderson, frații Coen, Tim Burton, anul acesta festivalul va face o scurtă incursiune în filmografia regizorului Steven Spielberg. În fiecare seară, începând cu ora 21.45, vom prezenta câte un film reprezentativ pentru acest mare regizor:

  • vineri, 4 august, ora 21:45 –  Inteligență artificială / A.I. – Artificial Intelligence (2001, SF, 145 min., cu Jude Law)
  • sâmbătă, 5 august, ora 21:45 – Povestea unei vieți aparte / The Fabelmans (2023, dramă, 151 min., cu Michelle Williams, Seth Rogen)
  • duminică, 6 august, ora 21:45 –  Indiana Jones și Căutătorii arcei pierdute / Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981, aventuri, 115 min., cu Harrison Ford)

Programul evenimentului este gândit, astfel încât să răspundă nevoilor unei categorii cât mai largi de public. Prima parte a fiecăreia dintre cele trei zile este dedicată familiilor cu copii care frecventează parcul în mod uzual. În timpul zilei, zona de eveniment va funcționa ca spațiu de lectură și relaxare.

“Arini Fest Cinema” propune un concept nou în peisajul cultural al orașului Sibiu, reușind prin identificarea unui loc de desfășurare ideal pentru o proiecție de film – pârtia de săniuș din Parcul Sub Arini, prin intervenții simple în spațiul de eveniment, filme interesante și muzică bună, să atragă un public de calitate și să creeze o atmosferă relaxantă pe tot parcursul proiectului.

Mai multe detalii pe pagina de Facebook a evenimentului: https://www.facebook.com/AriniFestCinema/

Evenimentul este o acțiune cofinanțată de Consiliul Local Sibiu și Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Culturală, organizată de Agenția Grey Projects și Cameleon PR & Events Expert Srl, cu sprijinul Libra Film.

Fostul viceprimar Alexandru Dumbravă aduce lămuriri asupra cazului său

0

Liberalul Alexandru Dumbravă, fostul viceprimar al municipiului Sibiu aduce lămuriri în ceea ce privește acuzațiile de fraudă căruia i-au fost aduse de Parchetul European, cea mai înaltă instituție de cercetare penală din UE. Citește și SIBIU: Viceprimarul Alexandru Dumbravă a demisionat


Redăm mai jos declarația facută de Alexandru Dumbravă pe pagina sa de Facebook:

În ultima perioadă am văzut de cât de multă ură sunt oamenii capabili, cât de mult doresc să murdărească și să lovească în cineva, oricine ar fi, chiar dacă nu cunosc și nu au avut vreodată vreo legătură cu acea persoană. Traversez o perioadă interesantă a vieții, o perioadă în care constați că, oricât de mult bine ai fi făcut în această viață oamenilor, cunoscuți sau necunoscuți, puțini mai sunt cei care cu adevărat îți rămân aproape și mai cred în tine. Dar El, Dumnezeu, ne știe pe fiecare după inima și faptele noastre. E interesant cum, de asemenea, după ce firul vieții arată ca un șir lung de muncă acerbă, fapte bune, dăruire și profesionalism, un singur moment al vieții, pe care nu-l discut aici, te poate face să pari orice altceva decât ceea ce ești. Și nimeni nu se întreabă ce o fi cu acel punct dintr-o lungă linie, ci toți caracterizează linia după cum li se pare punctul.


În urmă cu ceva timp spuneam că nu am furat nimic, nimănui, niciodată. Și nici nu am intenționat vreodată să fraudez fondurile cuiva, fie ele chiar și ale statului sau ale UE. La fel afirm și acum, cu tărie, că nu am furat nimic și nu am fraudat nimic. O să spuneți sigur „Măi omule, ești nebun? Tocmai ce ai recunoscut că ai făcut acest lucru!” După cum spuneam în urmă cu ceva timp, sunt gata să-mi asum responsabilitatea pentru ceea ce am făcut. Nu mă eschivez, nu tergiversez, nu caut tertipuri avocățești care să mă scoată curat. Deși nu lipsește nimic de la CCD Sibiu, deși nu s-a furat nimic, deși nu am cerut rambursări de fonduri în numele meu și pentru mine, ci ÎN NUMELE INSTITUȚIEI, PENTRU INSTITUȚIE ȘI ÎN CONTUL INSTITUȚIEI, UNDE AU ȘI RĂMAS, este normal să-mi asum vina de a nu fi fost suficient de atent la documentele întocmite, la semnăturile date sau nedate și alte elemente. NU a existat nici o achiziție cu prețuri exagerate, din contră, prețurile au fost uneori atât de mici încât nu îi tentau pe furnizori. Proiectele fuseseră scrise pentru prețurile de pe piață, din 2016, anul scrierii proiectelor, iar proiectele au început să se deruleze abia începând cu finalul anului 2018, când nu mai era chiar ușor să faci achiziții la prețurile din 2016.


În sport, dacă echipa merge bine, înseamnă că jucătorii au fost grozavi, iar dacă ceva merge rău, vina este a antrenorului. Jucătorii rămân, antrenorul pleacă. Așa a fost și aici.
Din păcate, în lumea fondurilor nu există varianta că ai putea și să greșești, indiferent de motive. Orice greșeală este tentativă de fraudă sau fraudă. Nu se întreabă nimeni de ce ai fi făcut-o, dacă oricum nu aveai nimic de câștigat. Nici măcar nu întreabă nimeni la CCD Sibiu, să li se spună dacă, fizic sau scriptic, lipsește vreun produs sau vreun leu, sau dacă eu am furat ceva de acolo. Orice! E mai simplu să iei pietroiul și să arunci cu el.
Am fost educat să-mi asum întotdeauna vina și responsabilitatea faptelor mele. La fel o fac și acum, chiar dacă prin această asumare îmi asum mai mult decât ceea ce a fost cu adevărat. O MARE NEGLIJENȚĂ! Am fost neglijent când trebuia să nu fiu și să am grijă ca nimeni să nu fie neglijent, am folosit documente prost întocmite și acum plătesc. Penal, civil și moral.


Am fost o fire non conflictuală, care a căutat mereu să aducă liniște și armonie în mediul în care a lucrat, iar nu o stare de permanent conflict. Am preferat adesea să las de la mine pentru a avea pace și a putea construi. Și, adesea, am construit nu doar clădiri sau proiecte, cât și echipe foarte faine de oameni.


O viață întreagă mi-am dorit să pun mereu umărul, mintea și tot ce am avut la dispoziție pentru elevii și copiii cu care am avut șansa să lucrez. Peste tot pe unde am trecut m-am implicat mai mult decât credeam uneori că se poate, lăsând în urma mea mereu construcții, lucrări, proiecte inovative. Am pus umărul la schimbarea in bine a destinului a sute de copii și nu am pregetat nici măcar o dată să-mi folosesc salariul pentru a le veni în ajutor. Nu m-au interesat niciodată luxul sau banii, ci doar să pot vedea oameni veseli și fericiți în jur. Nu i-am cerut nimănui, vreodată, să-mi plătească miile de ore de voluntariat în folosul statului român și a cetățenilor lui. Proiectele CCD au fost făcute din dragoste pentru copiii și profesorii din satele amărâte, pe care nu le bagă nimeni în seamă, și au avut peste 1800 de copii si peste 600 de cadre didactice beneficiare.


Am crezut mereu că munca adevărată se face cu fapta, nu cu vorba, obținând rezultate, iar nu făcând poze și dând comunicate.
Pedagogia modernă ne învață să le spunem elevilor să nu le fie frică să greșească, este OK, vor învăța din acele greșeli și vor deveni mai buni. La fel, într-o lume normală, ar trebui să fim încurajați să lucrăm, să inovăm, să nu ne fie teamă să facem ceva pentru că am putea greși. În afară de moarte, totul este reparabil. Doar așa putem progresa, doar așa putem deveni mai buni.
Într-o lume ideală!

Ilegalități în traficul sibian – „La plimbare” cu tractoarele radiate din circulație

0

La data de 3 august a.c., în jurul orei 17,00, pe DJ 105A, în afara localității Marpod, polițiștii Secției de Poliție Rurală Agnita au oprit pentru control două tractoare agricole, conduse de către doi bărbați, unul în vârstă de 43 de ani, celălalt în vârstă de 55 de ani, ambii domiciliați în comuna Roșia.

Din verificările efectuate a rezultat că bărbatul în vârstă de 43 de ani nu deține dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, iar tractorul este radiat din circulație.

Pe numele bărbatului s-a deschis un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de conducere fără permis, respectiv conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat sau neînregistrat.

De asemenea, polițiștii au constatat că și tractorul condus de către bărbatul în vârstă de 55 de ani este radiat din circulație, pe numele acestui șofer fiind deschis un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat sau neînregistrat.

Scutul pădurii la Laslea – Autocamioane și lemne confiscate

0

La data de 3 august, în jurul orei 15:30, pe DN 14, pe raza localității Laslea, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Dumbrăveni au oprit pentru control două ansambluri rutiere încărcate cu masă lemnoasă, conduse de către doi bărbați, unul în vârstă de 26 de ani, celălalt în vârstă de 54 de ani, ambii din județul Harghita.


După cubarea materialului lemnos, polițiștii au constatat că masa totală transportată de către cele două ansambluri este de 50 de m3 de material lemnos de foc, specia fag. 

În urma verificărilor efectuate de către polițiști s-au constatat nereguli cu privire atât la locul de încărcare a materialului lemnos, cât și cu privire la cantitatea transportată, cele două ansambluri fiind încărcate cu o cantitate mai mare de material lemnos decât cantitatea înscrisă pe avizele de însoțire.

În cauză, pe numele celor doi conducători auto s-au deschis dosare de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de transport cu orice mijloace al materialelor lemnoase, în volum de peste 10 m3, neînsoţite de documentele specifice de transport din care să rezulte cu certitudine proveniența legală a materialelor lemnoase transportate.

De asemenea, materialul lemnos, precum și cele două ansambluri rutiere au fost confiscate.

Oamenii de afaceri din Sibiu critică dur creșterea taxelor și modificările Codului Fiscal: „Va aduce adâncirea României în recesiune” (C.P)

0

Filiala Județeană USR Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:


Reprezentanții economiei sibiene sunt îngroziți, contrariați și disperați – așa cum este mediul de afaceri la nivelul întregii țări – de noile măsuri fiscale ale coaliției de guvernare PNL – PSD. Mesajele pe care le transmit antreprenorii referitor la haosul fiscal pe care guvernul îl parafează zilele acestea, pentru a-și acoperi neputința politică și guvernamentală, sunt extrem de virulente, critice, argumentate la adresa guvernului instalat de Klaus Iohannis în urmă cu doi ani și condus, pe rând, de Nicolae Ciucă și, acum, de Marcel Ciolacu.

Într-o țară în care colectarea taxelor este cea mai slabă din Europa, într-o țară în care corupția la nivel guvernamental este la cote uriașe, o țară în care cheltuielile bugetare au condus la deficite fără precedent, introducerea de taxe noi, ca niște biruri medievale puse pe umerii economiei care ține, de bine de rău, țara în funcțiune, reprezintă un gest de sfidare, de ură și de gravă neglijență la adresa companiilor, a micilor întreprinderi, a meseriașilor, liber profesioniștilor, dar și la adresa ONG-urilor, singurele care ajută cu adevărat oamenii aflați în dificultate. Aceasta este concluzia care se desprinde din vocile celor care produc profit și alimentează cu taxe și impozite bugetul național și bugetele locale, ale primăriilor și consiliilor.

Mircea Orlățan, om de afaceri, administrator de companie din Sibiu:  „Proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale prevede creșterea semnificativă a poverii fiscale pentru întreprinderile mici și mijlocii. În contextul economic actual marcat de contracție accentuată a cererii de bunuri și servicii care a determinat declin economic, aceste măsuri vor avea ca efect adâncirea economiei românești în recesiune. Prin aceste măsuri de împovărare fiscală a mediului de afaceri în cursul anului fiscal, nu se asigură respectarea principiului predictibilității financiar-fiscale. Guvernul actual dovedește dispreț pentru mediul de afaceri românesc într-o perioadă economică dificilă”.

Mesajele pe care le transmit specialiștii, oamenii de afaceri, consultanții fiscali, micii întreprinzători, se axează pe câteva idei esențiale: în primul rând, statul ar trebui să se preocupe de o mai bună colectare a taxelor și impozitelor actuale, prevăzute de legislație. Evaziunea fiscală, corupția și incompetența celor de la ANAF sunt cauzele principale ale colectării deficitare. Acestea trei nu pot fi înlocuite de taxe noi sau impozite mai mari, pentru că nu vor da rezultate, ci vor genera exact efectul contrar. Cei care nu plăteau, vor face în continuare evaziune, cei care plăteau, vor începe să cedeze și să închidă afacerile, îngroșând numărul șomerilor. În al doilea rând, statul ar trebui să se preocupe de o oprire a risipei guvernamentale. Chiolhanurile politice de până acum, bețiile guvernamentale pe banii României, incapacitatea de a atrage și a utiliza fondurile europene, au ajuns să fie puse pe nota de plată a populației, a micilor și marilor afaceri, în speranța că vor fi achitate în tăcere.

Ciprian Cândea, CEO al unei companii software din Sibiu: „Aceste modificări echivalează cu schimbarea regulilor în timpul jocului. Este o provocare pentru orice companie să-și reajusteze constant strategia și alocarea bugetară. Ceea ce cerem guvernului este predictibilitate. Investim și ne păstrăm afacerile aici, dar suntem profund afectați de aceste fluctuații, avem nevoie de PREDICTIBILITATE. Orice creștere a salariilor pentru compensarea diferențelor afectează competitivitatea companiilor românești pe plan internațional, devenim mai costisitori și mai puțin competitivi pe piața globală. Dacă acesta este drumul pe care țara noastră îl urmează, sper că guvernanții și societatea își vor asuma această realitate”.

Foarte multe dintre criticile întreprinzătorilor se referă la distrugerea unui echilibru fragil pe care unele facilități fiscale introduse până acum l-au creat și au reușit să stimuleze dezvoltarea unor domenii sau a unor activități. Eliminarea lor nu ar face altceva decât să prăbușească cu perspective dramatice aceste activități. Stimularea IT-iștilor sau a angajaților din construcții sunt doar două exemple, dar și sistemul de calcul pentru taxele PFA-urilor sau pragurile microîntreprinderilor sunt la fel de dureroase dacă vor fi date peste cap.

„Astfel de măsuri trebuiau anunțate și pregătite din timp. Modul abrupt în care se face nu e deloc bun. La TVA ar trebui să rămână 2 cote de TVA: 19% și 9%, actualmente datorită diferitelor regimuri de TVA rata medie a TVA este undeva în jurul lui 14%. Nu are nicio logică să ai scutire de TVA pe noile locuințe de sub o anumită valoare – încurajezi tot felul de scheme de a beneficia de acest avantaj. Și sunt multe exemple. Și impozitul pentru mai multe proprietăți care depășesc împreună ca valoare 2.5 mil ron: este o complicație inutilă și care poate crea alte inegalități”, ne-a transmis un alt om de afaceri care a dorit să rămână anonim.

Mai mult decât atât, nicio formă de organizare economică privată nu scapă de haosul fiscal și de măsurile aberante pe care le pregătește guvernul PNL – PSD. Reprezentanții coaliției de guvernare au vorbit cu o mândrie complet lipsită de temei și bun-simț, despre eliminarea optimizării fiscale. Este o altă aberație într-un stat condus de incompetenți, fiind o realitate cunoscută în țările civilizate faptul că optimizarea fiscală, inclusiv cea a persoanelor, nu doar a companiilor, face parte din jocul democratic al economiei de piață și a fiscalității moderne.

Manuela Serol, om de afaceri din Sibiu: „Aceste noi modificări fiscale și noi taxe impuse au un impact major pentru noi, o micro-întreprindere cu activitate de aproape 5 ani. Sentimentul este că, oricât ai munci și oricât ai trage, o faci degeaba pentru că statul te împovărează. Suntem cu atât mai afectați cu cât în familie avem două afaceri, cu două forme de organizare juridică, un PFA și un SRL (micro-întreprindere) și ne este aproape imposibil să ținem pasul cu toate modificările, ne afectează planificarea și previziunile financiare, neavând posibilitatea de a anticipa taxele de la un an la altul. Impactul este în lanț, noi oferim servicii B2B și clienții noștri sunt la rândul lor îngrijorați și mult mai atenți la costuri.

Creșterile continue de taxe sunt un mare semnal de alarmă și, pentru prima data în 5 ani, începem să ne punem întrebări dacă eforturile noastre de a face treabă în această țară sunt oare în van. Este din ce în ce mai evident că, fără o schimbare completă de paradigmă, fără înlocuirea incompetenților din guvern, direcția în care merge țara va continua să fie greșită”.

Primele efecte ale introducerii noilor taxe, ale eliminărilor de facilități, ale împovărării economiei private, cea care susține financiar destrăbălarea guvernamentală, vor fi vizibile rapid prin reducerea și chiar închiderea unor companii, concedierea de angajați, reducerea veniturilor bugetare prin declinul rapid al profiturilor, frânarea consumului care va afecta semnificativ încasările de TVA. Recesiunea despre care vorbesc unii oameni de afaceri este la un pas distanță, odată ce tăvălugul taxelor va fi pus în aplicare.

Ruxandra Cibu Deaconu, manager de proiect într-o companie privata, președinte USR Sibiu: „Asistăm neputincioși la manifestări deșănțate ale incompetenței Guvernului României, privim cu deznădejde la batjocura la care supun în aceste momente politicienii PNL și PSD mediul de afaceri din România, micile companii și pe angajații acestora, cu efecte dramatice asupra unui sector vital al unei țări, economia și fiscalitatea. Am stat de vorbă cu foarte mulți antreprenori zilele acestea și vocile lor sunt tot mai disperate. Companiile din Sibiu sunt profund preocupate de modul în care va evolua activitatea lor odată cu introducerea noilor modificări în Codul fiscal și noi, la USR, suntem îngrijorați de efectele asupra economiei locale, asupra veniturilor la bugetelor locale”.

Sebastian Barbu atacă podiumul și la Raliul Moldovei-Bacău

0

Sebastian Barbu va lua startul în acest weekend la Raliul Moldovei-Bacău, cea de-a cincea etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano, tot cu Jeannette Kvick.  Cu 96 de puncte acumulate până acum, pilotul sibian se află pe locul secund la general.  


Sebastian Barbu a terminat, cu o singură excepție, toate raliurile din acest sezon pe podium și este pregătit să se implice din nou în lupta pentru un loc în top trei și la Raliul Moldovei-Bacău, etapa a cincea din Campionatul Național de Raliuri Betano.

Pilotul sibian va concura și aici cu Jeannette Kvick, copilotul din Danemarca, cea cu care a terminat pe locul 2 la Raliul Sibiului.

“Suntem fericiți că reușim să luam startul în etapa de la Bacău. Este un raliu cu probe noi, ceea ce este un lucru bun pentru noi. Sunt sigur că împreună cu Jeannette o să avem un ritm constant și rapid”, a spus Sebastian Barbu.

Raliul Moldovei-Bacău este programat în zilele de 4 și 5 august pe probele de macadam din jurul orașului Bacău. În total sunt 12 probe speciale cu o lungime de peste 120 de kilometri.

“Îmi place mult această etapă și sunt optimist că putem obține un rezultat bun. Este o luptă strânsă în campionat și fiecare punct câștigat va fi extrem de important la finalul sezonului. Le mulțumesc tuturor celor care ne susțin și sunt alături de noi”, a spus Sebastian Barbu.

Echipajul sibian este susținut în sezonul 2023 de partenerii: Autosole2.0, Gorgandin, Foerch România, Terra Building, Jifa, EGLO Romania, Yiippi Adrenalin Travel Club, Comindustrial, NaceleUp.ro, MRF Motorsport Tyres România, Mindsoft și Indsoft.

Tursib: Devieri de circulație ale autobuzelor în data de 6 august 2023

0

În data de 06.08.2023, între orele 07:30 – 11:30 cu ocazia desfășurării evenimentului “Triathlon Challenge 2023” se va închide circulația pe strada Calea Dumbrăvii pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Ludoș, până la ieșirea din Municipiul Sibiu. În acest interval, mijloacele de transport Tursib de pe traseele 13 și 22 vor circula deviat după cum urmează:


Traseul 13

Autobuzele vor circula până în stația “Calea Dumbrăvii 1” (Cimitir), tur și retur.

Traseul 22

La semicursele de la orele 09:00 din stația Păltiniș și 11:00 din stația Gară” se va circula deviat prin Poplaca astfel:

Din stația Gară”: Gară – … – Calea Dumbrăvii – Str. Ludoș – Valea Aurie – Calea Poplacii – DJ 106 R – Poplaca – DJ 106 D – Rășinari – … – Păltiniș.

*Autocarul se va opri în stația “Valea Aurie 4” (în locul stației „Dumbrava 2”).

Din stația „Păltiniș”: Păltiniș – … – Rășinari – DJ 106 D – Poplaca – DJ 106 R – Calea Poplăcii – Valea Aurie – str. Ludoș – Calea Dumbrăvii – … – Gară.

*Autocarul se va opri în stația “Valea Aurie 2” (în locul stației “Dumbrava 1”).

Municipiul Făgăraş mai bine pregătit să proceseze apă uzată datorită investiţiilor din fonduri europene ale Apă Canal Sibiu

0

Apă Canal Sibiu S.A. a semnat miercuri, 02 august 2023, contractul de lucrări CL 16 – Reabilitare stație de epurare ape uzate menajere în municipiul Făgăraș, parte dinProiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Braşov, în perioada 2014 -2020”.


Cu ajutorul fondurilor europene, va fi construită o nouă stație de epurare ce va deservi municipiul Făgăraș, înlocuind stația actuală nefuncțională. Capacitatea de a procesa apa uzată a noii staţii de epurare va creşte până la peste 36.000 de locuitori echivalenţi.

Stația de epurare ape uzate include întregul proces, de la epurarea mecanică, biologică la tratarea nămolului, proces ce va fi automatizat şi adus la standarde europene. De asemenea, în incinta stației se va amenaja un dispecerat modern pentru monitorizarea activității de apă uzată care va prelua informații atât de la stația de epurare nouă cât și de la celelalte stații de epurare din zona Făgărașului, un laborator bine dotat pentru a realiza analize complexe şi un necesar atelier mecanic. Instalația de iluminat perimetral, aleile și drumurile interioare, precum și împrejmuirea și amenajarea peisagistică vor completa lucrările de reabilitare.

Pentru a prelua, pe timp ploios, volumele de apă ce depășesc capacitatea de tratare a stației de epurare, se vor construi două bazine de retenție.

Lucrările de reabilitare şi extindere vor fi realizate de către STRABAG SRL.

Valoarea contractului este de 48.611.178,48 lei fără TVA. Perioada de execuție a lucrărilor este de 30 de luni, la care se adaugă perioada de notificare a defectelor/perioada de garanție, care este de 36 de luni, de la semnarea procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.

Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Brasov, în perioada 2014 -2020” are o valoare totală de peste 225 de milioare de euro, din care confinanţarea Uniunii Europene este de 79,9%. Proiectul de investiţii contribuie la protejarea şi conservarea mediului şi promovarea utilizării eficiente a resurselor, ceea ce ar duce la o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii a 26 de Unităţi Administrativ Teritoriale, 19 din județul Sibiu și 7 din județul Brașov, parte din proiect.  

Proiect cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Datorită PSD, Sibiul are spital municipal (C.P)

0

Organizația Județeană PSD Sibiu a transmis către mass-media următorul comunicat de presă:


”Cu puțin timp în urmă, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a inițiat actul normativ prin care spitalele CFR au fost transferate, din proprietatea Ministerului Transporturilor, în cea a administrațiilor publice locale. Spitalul CFR Sibiu a trecut în subordinea Primăriei Sibiu, astfel că sibienii vor avea un spital municipal modern”, explică deputatul Bogdan Trif, președintele Organizației Județene PSD Sibiu.

Reprezentanții PSD în Consiliul Local Sibiu au votat, la rândul lor, preluarea Spitalului CFR, care va deveni, astfel, Spital Municipal. ”Actualul manager al Spitalului CFR Sibiu, dr. Ștefania Șerban, și-a asumat un demers îndrăzneț și a reușit să atragă numeroase fonduri pentru modernizare și pentru dotare cu aparatură medicală performantă. Sperăm să se păstreze managementul care a dat rezultate vizibile! Omul sfințește locul!”, declară Laura Barac, președintele Organizației Municipale PSD Sibiu.

Acum, Spitalul are deja două secții complet renovate: Chirurgia și Medicina internă. A fost dotat cu aparatură de ultimă generație achiziționată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) și cu bani de la bugetul de stat. Spitalul CFR Sibiu a beneficiat de fonduri europene, prin PNRR, în valoare totală de 4,6 milioane de euro, acordate pentru două proiecte. Un alt proiect, pe segmentul digitalizare, în valoare de 1 milion de euro, este în curs de implementare.

Un alt aspect important, care atestă un management de calitate, este faptul că spitalul nu are datorii la furnizori, lucru rar în acest sector. De asemenea, valoarea contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate s-a dublat față de anul trecut, prin îmbunătățirea semnificativă a indicatorilor.

”Cel mai important aspect este faptul că pacienții acestui spital sunt mulțumiți de serviciile noastre medicale. După redeschiderea secțiilor modernizate și dotate, numărul pacienților a crescut foarte mult. Am primit zeci de mesaje de la pacienți mulțumiți de serviciile medicale oferite la acest spital”, precizează dr. Ștefania Șerban, managerul Spitalului CFR Sibiu.

Bărbat dispărut din Sărata, județul Sibiu. Îl caută familia și Poliția

0

Poliţiştii sibieni caută un bărbat în vârstă de 50 de ani, care a plecat de la domiciliu, fără a mai reveni.


Persoanele ce pot oferi informaţii care să conducă la depistarea acestuia sunt rugate să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

La data de 3 august, polițiștii sibieni au fost sesizați de către o femeie cu privire la faptul că, la data de 29 iuliea, fiul său, PRALEA GHEORGHE, în vârstă de 50de ani, a plecat într-o direcție necunoscută, fără a mai reveni la domiciliul său din localitatea Sărata, județul Sibiu.

Semnalmente: înălțime 176 cm, greutate 75 de kg, păr blond, tuns scurt, ochi albaștri.

În momentul plecării bărbatul ar fi purtat pantaloni tip blue-jeans de culoare neagră, tricou de culoare gri, adidași de culoare gri și geacă îmblănită tip blue-jeans de culoare neagră.

Nu se cunosc eventuale semne particulare.

Cetăţenii care pot oferi informaţii despre acest bărbatsunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

A fost depistat! Sibianul fugar avea permisul suspendat

0

Șoferul care a lovit ieri cu mașina un biciclist și a fugit de la locul faptei a fost depistat. Evenimentul rutier s-a produs în municipiul Sibiu, în sensul giratoriu de la intersecția străzii Fabricii cu strada Hermann Oberth.


Ca urmare a investigațiilor desfășurate de către polițiștii rutieri, conducătorul auto a fost identificat în persoana unui sibian în vârstă de 42 de ani, al cărui drept de a conduce autovehicule pe drumurile publice este suspendat. Conform surselor Sibiu Independent, șoferul fugar conducea un autoturism marca Mercedes.

În cauză, la nivelul Biroului Rutier Sibiu, cercetările penale continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de vătămare corporală din culpă, părăsirea locului accidentului fără încuviințarea polițiștilor, respectiv conducere având acest drept suspendat.