17.4 C
Sibiu
vineri, 06 iunie, 2025
Acasă Blog Pagina 924

Campanie de sprijin pentru copiii care au nevoie de o familie

0
kids

Mitropolia Ardealului şi DGASPC Sibiu sprijină copiii care au nevoie de o familie

Mitropolia Ardealului şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) încep de vineri, o campanie de sprijin pentru copiii care au nevoie de o familie. Mitropolitul Ardealului, ÎPS Laurenţiu Streza, dar şi ceilalţi preoţi din judeţul Sibiu se alătură eforturilor DGASPC şi încurajează familiile care au posibilitatea să ofere un cămin şi dragoste copiilor abandonaţi, să o facă.

“Ne bucurăm să reînnoim protocolul de colaborare între Arhiepiscopia noastră și DGASPC Sibiu, în vederea inițierii și derulării de noi programe și proiecte sociale care să vină în sprijinul familiei, a copiilor orfani, a tinerilor sau a altor persoane aflate în nevoi. Lucrarea social-filantropică constituie o parte esențială în viața și misiunea Bisericii. Ea este răspunsul nostru la iubirea mântuitoare nemărginită a lui Dumnezeu, precum și la toate darurile revărsate asupra noastră. Trăim într-o societate tulbure din punct de vedere spiritual, care-și pierde reperele și valorile morale autentice înrădăcinate în Cuvântul Evangheliei Mântuitorului Hristos. Pe fondul prosperității materiale unora și a libertății egoiste iresponsabile s-au înmulțit nevoile sociale, sărăcia, violența, abandonurile copiilor și a vârstnicilor. Zilnic avem la porțile noastre oameni care solicită ajutor. Din nefericire, nu reușim să-i ajutăm pe toți, însă alături de partenerii noștri avem încredințarea că vom reuși să facem mai mult bine între oameni, să aducem ajutor și mângâiere celor în nevoi”, a declarat Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Laurențiu.

Mitropolitul Ardealului, ÎPS Laurenţiu Streza, a anunţat cu acest prilej, că prin parohiile Bisericii Ortodoxe Române din judeţul Sibiu, vor fi promovate măsurile de plasament de tip familial, în vederea reducerii numărului de copii instituționalizați.

“Pe temeiul protocolului încheiat cu DGASPC Sibiu ne angajăm să promovăm, prin toate parohiile noastre, măsurile de plasament de tip familial, în vederea reducerii numărului de copii instituționalizați și prevenirea instituționalizării acestora; să promovăm măsuri de prevenire a separării copiilor de propria familie prin sprijinirea acestora, să prevenim, pe cât posibil, riscul de excluziune socială etc. Dumnezeu să binecuvinteze activitatea noastră socială și așteptăm, de ce nu, și alți parteneri în slujirea Binelui”, a arătat Mitropolitul Ardealului, ÎPS Laurenţiu Streza.

DGASPC Sibiu a iniţiat această campanie împreună cu Mitropolia Ardealului, pentru a contribui semnificativ la închiderea centrelor de plasament din judeţul Sibiu.

„Am iniţiat acest demers susţinut de Mitropolia Ardealului, pentru că îmi doresc să contribuim semnificativ la închiderea centrelor de plasament şi să încurajez într-un mod susţinut şi concret, promovarea profesiei de asistent maternal, plasamentul familial şi adopţia copiilor instituţionalizaţi, dar şi a celor abuzaţi sau părăsiţi de către cei care au îndatorirea să-i ocrotească. Mulţumesc Mitropolitului Ardealului, ÎPS Laurenţiu Streza, pentru susţinerea activă a acestei campanii de promovare a alternativelor familiale, care începe chiar de astăzi. Această campanie de promovare a alternativelor familiale are un singur scop: să oferim dragoste tuturor copiilor care au această nevoie de afectivitate, care sunt lipsiţi de un cămin, de un mediu familial. De fapt, noi facem asta pentru copiii noştri”, a subliniat directorul DGASPC Sibiu, Laura Camelia Vîlsan.

De la începutul anului şi până în prezent, în judeţul Sibiu au fost adoptaţi 12 copii şi 245 sunt în asistenţă maternală. Alături de aceştia, 321 de copii au fost daţi în plasament familial şi alţi 73 de copii sunt cu tutelă.

Ataşat vă punem la dispoziţie condiţiile pentru plasament, pentru asistent maternat profesionist şi pentru adopţie, cu rugămintea de a face publice aceste informaţii pentru toţi cei interesaţi. Aceste detalii se regăsesc şi pe site-ul DGASPC Sibiu, la adresa http://www.dasib.ro/ şi pe pagina de Facebook a instituţiei, la adresa https://www.facebook.com/DGASPC-Sibiu-1508516812705176/. De asemenea, aveţi şi declaraţia video a directorului DGASPC Sibiu, Laura Camelia Vîlsan care este postată pe pagina de facebook a instituţiei şi se poate descarca de la adresa: https://we.tl/t-iRzSlq6Vxq

VIDEO-FOTO: Sibiu – Cisnădie pe bicicletă

2
IMG
dav

Gheorghe Huja, primarul Cisnădiei, alături de Daniela Cîmpean, președintele CJ Sibiu și-au dat întâlnire astăzi la podul de pe Seviș. Alături de constructori au inaugurat pista de biciclete Sibiu – Cisnădie. Proiectul de peste 6 km a costat 700.000 de euro și a fost finanțat de Primăria Cisnadie și Consiliul Județean Sibiu, în proporție egală. De fapt CJ a rămas dator 150.000 de euro, bani promiși, dar neachitați deoarece Guvernul României a uitat să mai aloce sumele promise la rectificarea bugetară. Dar Cîmpean a dat asigurări că se va găsi o soluție la nivelul CJ.

Pista a fost inaugurată fără panglici, dar cu copiii din zona Seviș pe trotinete și biciclete, alături de alți bicicliști veniți să testeze noua pistă. În zona Seviș s-a construit un pod înalt de 4 metri și un semafor pentru trecerea peste drumul județean. Primarul speră că șoferii vor respecta indicatoarele și nu vor fi incidente. Poliția RUTIERĂ are acum un loc perfect de „vânătoare” a șoferilor indisciplinați.

VIDEO Declarații la inaugurare

GALERIE FOTO

O mașină a luat foc pe strada Ocnei din Sibiu

0
IMG  WA

ISU Sibiu a intervenit cu o autospeciala de stingere cu apă și spumă și un echipaj Smurd in municipiul Sibiu, str Ocnei, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la un autoturism.

Incendiul lichidat în scurt timp fără probleme de către pompieri. Nu au existat victime. Incendiul s-a manifestat la compartimentul motor al autoturismului.

Focar de Pestă Porcină Africană în localitatea Colun, Județul Sibiu

0
DSC

În urma confirmării unui focar de Pestă Porcină Africană în satul Colun, comuna Porumbacu de Jos, prefectul Maria Minea a convocat de urgență Centrul Local de Combatere a Bolilor (CLCB) Sibiu – Unitatea Locală de Decizie, la solicitarea Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu. Membrii CLCB au aprobat programul de măsuri pentru combaterea acestui focar.

În acest moment, zona de protecție cuprinde trei sate – Colun, Scoreiu și Glâmboaca -, alte 16 localități fiind incluse în zona de supraveghere: Fofeldea, Hosman, Nucet, Săcădate, Avrig, Porumbacu de Jos, Porumbacu de Sus, Sărata, Cârțișoara, Arpașu de Jos, Arpașu de Sus, Noul Român, Poienița, Cârța, Ilimbav și Marpod.

ANEXA 1/DECIZIA nr.2/11.10.2019

PROGRAM DE MĂSURI PENTRU COMBATEREA FOCARULUI DE PESTĂ PORCINĂ AFRICANĂ BARBU MANOLE NICOLAE , RO 1453190033 DIN LOCALITATEA COLUN NR. 51, JUDEȚUL SIBIU

Având în vedere confirmarea unui focar de Pestă Porcină Africană în localitatea Colun, Județul Sibiu, la porcii domestici din exploatația Barbu Manole Nicolae, în baza buletinului de analiză emis de I.D.S.A. București cu nr. 16142/10.10.2019 pentru combaterea acestuia s-au dispus următoarele măsuri:

În exploataţia contaminată, DSVSA Sibiu a dispus următoarele:

– în exploatatia suspectă au fost uciși toți porcii rămași în viață de îndată sub control oficial şi într-un mod prin care să se evite orice risc de propagare a virusului pestei porcine africane atât în timpul transportului, cât şi întimpul uciderii – Răspunde DSVSA Sibiu;

– au fost prelevate probe pentru examenul de laborator – Răspunde DSVSA Sibiu;

– porcii morți si porcii uciși au fost incinerați sub supraveghere oficială – Răspunde DSVSA Sibiu;

-carnea porcului sacrificat în cursul perioadei situate între introducerea probabilă a bolii în exploataţie şi aplicarea măsurilor oficiale să fie, în măsura tuturor posibilităţilor, marcată şi supusă neutralizării sub supraveghere oficială – Răspunde DSVSA Sibiu;

-orice substanţă sau deşeu, susceptibile de a fi contaminate( furajele), să fie supuse procesării; toate materialele de unică folosinţă potenţial contaminate şi, în special, cele utilizate pentru operaţiunile de ucidere, să fie distruse; aceste măsuri trebuie aplicate în conformitate cu instrucţiunile medicului veterinar oficial şi ale manualului de operaţiuni pentru PPA – Răspunde DSVSA Sibiu;

-după eliminarea porcului (uciderea şi ecarisarea), clădirile destinate adăpostirii porcilor şi vehiculele care au fost utilizate pentru transportul lor sau transportul carcaselor lor, precum şi echipamentul, aşternutul pentru animale, gunoiul de grajd şi purinul susceptibile de a fi contaminate trebuie curăţate,dezinfectate , dezinsectizate – Răspunde DSVSA Sibiu;

– s-a efectuat ancheta epidemiologică – Răspunde DSVSA Sibiu.

Măsuri în cadrul exploataţiilor de contact

În cazul în care sunt identificate „exploataţii de contact“ atunci când medicul veterinar oficial, pe baza anchetei epidemiologice, constată sau estimează că pesta porcină africană a putut fi introdusă de la alte exploataţii în exploataţia suspectă, sau de la aceasta din urmă, în alte exploataţii CLCB SIBIU ordonă uciderea şi în exploataţiile-contact, în cazul în care situaţia epidemiologică o impune. Totodată, se prelevează un număr suficient de probe de la porci, în conformitate cu manualul de diagnostic, în momentul uciderilor, pentru a confirma sau infirma prezenţa virusului pestei porcine – Răspunde DSVSA Sibiu.

Declararea bolii

Confirmarea bolii s-a facut în baza buletinului de analiză emis de IDSA Bucuresti, nr.16142/10.10.2019 Boala va fi declarată la Primăria localităţii Porumbacu de Jos unde evoluează focarul, de către medicul veterinar oficial din CSVSAO AVRIG-Dr. BARSAN STEPHAN.

Notificarea confirmării bolii

Boala va fi notificată la ANSVSA, va fi intocmit raport de notificare – confirmare în conformitate cu ordinul ANSVSA nr. 79/2008.

În data de 11.10.2019 a fost convocat CLCB SIBIU în vederea aprobarii Planului de Măsuri pentru combaterea focarului de Pestă Porcină Africană

Stabilirea zonelor de restrictie, protecţie şi supraveghere.

1) De indată ce a fost confirmat oficial diagnosticul de pestă porcină africană, DSVSA Sibiu a stabilit în jurul focarului( latitudine 45.779939, si longitudine 24.502770) o zonă de protecţie cu o rază de cel puţin trei kilometri, ea însăşi înscrisă într-o zonă de supraveghere cu o rază de zece kilometri.

2) Localitătile aflate în zona de protectie sunt: COLUN, SCOREIU ȘI GLÂMBOACA

Localitătile aflate în zona de supraveghere sunt:

– FOFELDEA, HOSMAN, NUCET, SĂCĂDATE, AVRIG, PORUMBACU DE JOS, PORUMBACU DE SUS, SĂRATA, CÂRȚIȘOARA, ARPAȘU DE JOS, ARPAȘU DE SUS, NOUL ROMÂN, POIENIȚA, CÂRȚA, ILIMBAV, MARPOD;

3) Cu ocazia stabilirii zonelor, DSVSA SIBIU a luat în considerare:

a. rezultatele anchetei epidemiologice;

b. aşezarea geografică, în special graniţele natural sau artificiale;

c. localizarea şi proximitatea exploataţiilor;

d. modelele circulaţiei şi comerţului porcilor, precum şi disponibilitatea abatoarelor şi a instalaţiilor de procesare a carcaselor;

e. instalaţiile şi personalul disponibil pentru a controla orice deplasare a porcilor în interiorul zonelor, în special în cazul în care porcii care urmează să fie ucişi trebuie să fie scoşi din exploataţiile de origine.

DSVSA Sibiu adoptă toate măsurile necesare, inclusiv avertizarea prin pancarte şi afişe expuse vizibil, precum şi utilizarearea surselor media, cum ar fi presa şi televiziunea, pentru a garanta că toate persoanele prezente în zonele de protecţieşi de supraveghere sunt pe deplin informate cu privire la restricţiile învigoare, şi adoptă toate măsurile pe care le consider adecvate pentru a garanta o bună aplicare a măsurilor menţionate anterior.

Măsuri în zona de protecţie stabilită

– după stabilirea zonei de protecţie se va efectua un recensământ al tuturor exploataţiilor cât de repede posibil. Aceste exploataţii sunt vizitate de un medic veterinar oficial într-un termen de cel mult şapte zile, în vederea efectuării unui examen clinic al porcilor şi a unui control al registrului şi al mărcilor de identificare a porcilor prevăzute la articolele 4 şi 5 din dinDirectiva 2008/71/CE privind identificarea şi înregistrare a porcinelor – Răspunde DSVSA SIBIU;

-circulaţia şi transportul porcilor pe drumurile publice sau private, excluzând, dacă este necesar, drumurile de deservire a exploataţiilor, sunt interzise, cu excepţia aprobării autorităţii competente în cazul autorizării circulaţiei prevăzute la art. 10, litera (f) din DirectivaConsiliului 60/2002. Această interdicţie nu trebuie să se aplice la tranzitul de porci pe cale rutieră fără descărcare sau oprire. De asemenea, în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 24 alineatul (2) al aceleiaşi Directive, se poate acorda o derogare pentru porcii pentru sacrificare care provin din afara zonei de protecţieşi se îndreaptă spre un abator situate în respective zonă în vederea unei sacrificări immediate – Răspunde IPJ SIBIU;

-camioanele şi celelalte vehicule şi echipamente utilizate pentru transportul porcilor sau al altor animale sau al unor material susceptibile de a fi contaminate (precum carcasele, furajele, gunoiul de grajd, purinul etc.) sunt curăţate, dezinfectate, dacă este necesar, dezinsectizate cât mai repede după contaminare. Nici un camion sau vehicul care a fost utilizat la transportul porcilor nu poate părăsi zona fără a fi curăţat şi dezinfectat, apoi inspectat şi reautorizat pentru transport de către autoritatea competent – Răspund :proprietarii mijloacelor de transport;

Se vor amplasa două filtre rutiere de control si dezinfectie pe raza comunei Porumbacu de Jos Materialele necesare pentru functionarea corespunzatoare a acestora precum si personalul care sa deserveasca aceasta activitate vor fi asigurate de UAT Porumbacu de Jos. Acest filtru va functiona cel putin 7 zile , respectiv până in momentul efectuarii dezinfectiei finale – Răspund: IPJ SIBIU si Primaria Porumbacu de Jos;

-nici o altă specie de animal domestic nu poate pătrunde în exploataţie, nici nu poate ieşi din aceasta fără autorizarea autorităţii competente – Răspund proprietarii de animale;

-toţi porcii morţi sau bolnavi dintr-o exploataţie trebuie imediat declaraţi autorităţii competente, care procedează la investigaţiile corespunzătoare, în conformitate cu procedurile stabilite în manualul de diagnostic – Răspund proprietarii de animale;

-porcii nu pot părăsi exploataţia în care sunt ţinuţi în cursul a cel puţin 40 de zile de la terminarea operaţiunilor preliminare de curăţare şi de dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiei infectate. După 40 de zile, sub rezerva, autoritatea competentă poate autoriza ieşirea porcilor din exploataţia respectivă pentru a fi direct transportaţi:

– spre un abator desemnat de autoritatea competentă, de preferinţă în interiorul zonei de protecţie sau de supraveghere, în vederea unei sacrificări imediate;

– spre o întreprindere de neutralizare sau un loc adecvat în care porcii sunt imediat ucişi şi carcasele lor procesate sub control oficial;

– în împrejurări excepţionale, spre alte unităţi situate în interiorul zonei de protecţie.

-orice persoană care intră sau iese din exploataţiile porcine trebuie să respecte măsurile de igienă adecvate, necesare pentru a reduce riscul de propagare a virusului pestei porcine africane – Raspund proprietarii de animale;

În cazul în care interdicţiile sunt menţinute mai mult de 40 de zile din cauza apariţiei unor noi focare ale bolii şi atunci când, în ceea ce priveşte adăpostirea porcilor, apar probleme privind bunăstarea animalelor sau de altă natură, sub rezerva, autoritatea competenta poate, la cererea justificată a proprietarului, să autorizeze ieşirea porcilor dintr-o exploataţie situată în interiorul zonei de protecţie, numai cu respectarea stricta prevederilorDeciziei CE /60/2002.

Aplicarea măsurilor în zona de protecţie se menţine cel puţin până când:

(a) operaţiunile de curăţare, dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiilor infectate sunt terminate;

(b) porcii prezenţi în toate exploataţiile au fost supuşi unor examene clinice şi de laborator efectuate în conformitate cu manualul de diagnostic, pentru a detecta eventual prezenţă a virusului pestei porcine africane. Examenele nu se pot practica înainte de trecerea a 45 de zile de la terminarea operaţiunilor preliminare de curăţare, de dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiilor infectate.

Măsuri în zona de supraveghere stabilită:

(a) trebuie să se efectueze un recensământ al tuturor exploataţiilor cu porcine – Răspunde DSVSA SIBIU;

(b) circulaţia şi transportul porcilor pe drumurile publice sau private, excluzând, dacă este necesar, drumurile de deservire a exploataţiilor, sunt interzise, cu excepţia aprobării de către autorităţile competente. Această interdicţie nu trebuiesă se aplice la tranzitul de porci pe cale rutieră, fără descărcare sau oprire, nici la porcii pentru sacrificare care provin din afara zonei de supraveghere şi se îndreaptă spre un abator situate în respective zonă, în vederea unei sacrificări immediate – Răspunde IPJ SIBIU;

(c) camioanele şi celelalte vehicule şi echipamente utilizate pentru transportul porcilor sau al altor animale sau al unor materiale susceptibile de a fi contaminate (precum carcasele, furajele, gunoiul de grajd, purinul etc.) sunt curăţate, dezinfectate, dacă este necesar, dezinsectizate şi tratate cât mai repede după contaminare. Nici un camion sau vehicul care a fost utilizat la transportul porcilor nu poate părăsi zona fără a fi curăţat şi dezinfectat – Răspund proprietarii mijloacelor de transport;

(d) nici o altă specie de animal domestic nu poate pătrunde sau ieşi din exploataţie fără autorizarea autorităţii competente, în următoarele şapte zile de la stabilirea zonei – Răspund proprietarii de animale;

(e) toţi porcii morţi sau bolnavi dintr-o exploataţie trebuie de îndată declaraţi autorităţii competente, care procedează la investigaţiile corespunzătoare, în conformitate cu procedurile stabilite în manualul de diagnostic – Raspund proprietarii de animale;

(f) porcii nu pot părăsi exploataţia în care sunt ţinuţi în cursul a cel puţin 30 de zile de la terminarea operaţiunilor preliminare de curăţare şi de dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiei infectate. După 30 de zile, dacă condiţiile prevăzute în legislaţie sunt întrunite, autoritatea competentă poate autoriza ieşirea porcilor din exploataţia respectivă numai cu respectarea strictă a prevederilor Deciziei CE /60/2002 – Răspund proprietarii de animale;

Aplicarea măsurilor în zona de supraveghere se menţine cel puţin până când:

(a) operaţiunile de curăţare, de dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiilor infectate sunt terminate;

(b) porcii prezenţi în toate exploataţiile au fost supuşi unor examene clinice şi atunci când este necesar, de laborator efectuate în conformitate cu manualul de diagnostic, pentru a detecta eventual prezenţă a virusului pestei porcine africane. Examenele prevăzute nu se pot practica înainte de trecerea a 40 de zile de la terminarea operaţiunilor preliminare de curăţare, de dezinfecţie şi, dacă este necesar, de dezinsecţie a exploataţiilor infectate.

Evaluarea animalelor

Animalele ucise, în cazul măsurilor pentru prevenirea/lichidarea rapidă a focarului de boală, nu pot fi despagubite întrucât proprietarul de suine a fost sanctionat contraventional pentru introducerea de animale în exploatatie fără documente sanitare veterinare.

În cazul pestei porcine africane, este interzisă valorificarea produselor şi subproduselor de la animalele tăiate, ucise sau altfel afectate.

Animalele care fac obiectul despăgubirilor trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

– Să fie deţinute cu respectarea normelor sanitar – veterinare în vigoare;

– Să fie declarate şi înregistrate în sistemul naţional de identificare şi înregistrare a animalelor, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;

Despăgubirile se acordă în baza:

– evaluărilor făcute de Comisia de evaluare;

– documentaţiei întocmită de persoana fizică sau juridică;

– despăgubirile se acordă indiferent dacă animalele sunt asigurate sau nu.

Comisia de evaluare este constituită conform OrdinuluiPrefectului este alcatuita din:

a) reprezentantul direcţiei sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor Sibiu;

b) reprezentantul – Oficiul pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie;

c) reprezentantul Unităţii Locale de Decizie din cadrul Centrului Local de Combatere a Bolilor desemnat de Prefect ;

d) reprezentantul Unităţii Locale de Sprijin, respectiv primarul localităţii sau reprezentantul desemnat de către acesta.

Comisia de evaluare analizează şi aprobă valoarea de înlocuire a animalului/animalelor în funcţie de următoarele caracteristici: – valoarea genetică – valoarea zootehnică – sex – vârstă – greutate – starea fiziologică – categoria de producţie – preţul pieţei, la data când a avut loc acţiunea de lichidare a focarului de boală – valoarea unitară medie calculată pe baza sumei totale a despăgubirii animalelor sau a produselor în cauză conform prevederilor art. 4 din Regulamentul nr. 349/2005/CE al Comisiei, cu amendamentele ulterioare .

Uciderea animalelor

Toţi porcii din exploataţie rămasi în viață au fost ucişi la suspiciune, sub supraveghere veterinară oficială, astfel încât să se evite riscul de răspândire a virusului pestei porcine africane în timpul uciderii sau transportului;

Procedura de ucidere a animalelor dintr-un focar de PPA trebuie să aibă loc în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului 1099/2009 privind protecţia animalelor în momentul uciderii.

Pentru uciderea porcilor din gospodaria suspecta de pestăporcină africană, s-a utilizat metoda mecanică – ucidere cu pistol cu glonte captiv. (Anexa I la RegulamentulConsiliului nr. 1099/2009.)

Ecarisarea teritoriului şi neutralizarea materiilor de risc

Neutralizarea cadavrelor rezultate din controlul bolii se va realiza prin :

Carnea rezultată de la scroafa sacrificată de necesitate, doi purcei morti si cei sapte purcei ucisi au fost incinerati la laboratorul DSVSA SIBIU.

Curăţare şi dezinfecţie

Curăţarea şi dezinfecţia preliminare presupun:

a. în timpul uciderii animalelor,s-au luat toate măsurile necesare pentru a evita sau a limita la maximum propagarea virusului pestei porcine africane;

b. cadavrele animalelor ucise s-au stropit cu dezinfectant;

c. de îndată ce carcasele porcilor au fost scoase în vederea transformării, părţile exploataţiei în care au fost adăpostite aceste animale, precum şi oricare părţi ale celorlalte clădiri, curţi etc au fost stropite cu dezinfectante autorizate;

d. orice ţesut sau sânge răspândit întimpul uciderii sau în timpul contaminării globale a clădirilor, curţilor, ustensilelor etc. a fost cules cu grijă şi neutralizat împreună cu cadavrele;

e. dezinfectantul trebuie să persiste pe suprafaţă cel puţin 24 de ore;

Curăţarea şi dezinfecţia finală presupun:

a. gunoiul de grajd şi aşternutul pentru animale trebuie scoase şi tratate în conformitate cu specificaţiile legale din directivă;

b. grăsimea şi murdăria trebuie îndepărtate de pe toate suprafeţele cu ajutorul unui degresant şi suprafeţele trebuie limpezite cu apă;

c. după limpezirea cu apă rece, trebuie să se stropească din nou cu dezinfectant;

d. după şapte zile, unităţile trebuie tratate cu ajutorul unui degresant, limpezite cu apă rece, stropite cu dezinfectant şi limpezite încă o dată cu apă.

Proceduri privind stingerea unui focar de pestă porcină africană şi ridicarea restricţiilor sanitare veterinare

Stingerea unui focar de pestă porcină africană reprezintă momentul ridicării tuturor măsurilor şi restricţiilor, când se constată că:

– pe teritoriul localităţii nu mai există animale bolnave sau ţinute sub observaţie pentru pestă porcină africana;

-rezultatele examenelor de laborator efectuate pe probele recoltate din focar, zona de protecţie ori de supraveghere sunt negative;

– s-au realizat integral măsurile de profilaxie şi combatere stabilite;

– au trecut cel puţin 30 de zile de la efectuarea dezinfecţiei finale conform actului de dezinfecţie întocmit de medicul veterinar împuternicit;

-în acest sens, medicul veterinar oficial întocmeşte un act sanitar veterinar de stingere a epizootiei . Actul sanitar veterinar de stingere a epizootiei se înregistrează în evidenţa primăriei localităţii pe teritoriul căreia a evoluat epizootia, sub semnătura primarului de luare la cunoştinţă după care se înregistrează la DSVSA SIBIU.

-România ca ţară, o zonă sau o exploataţie de porcine din ţara noastră este considerată ca fiind din nou liberă de pestă porcină africană atunci când toate condiţiile prevăzute de Codul Internaţional de Sănătate Animală pentru pesta porcină africană sunt îndeplinite.

DSVSA SIBIU a notificat gestionarii fondurilor de vanatoare aflate in zona de protectie si supraveghere despre masurile ce se impun ca urmare a evolutiei PPA.

In fondurile de vanatoare din zona de protective si zona de supraveghere se vor face controale zilnice ale teritoriului in vederea identificarii eventualelor cadavre de mistreti precum si observarea modificarilor de comportament la populatia de mistreti. Reprezentantii fondurilor de vanatoare vor raporta zilnic la DSVSA SIBIU rezultatele controlului.

Bărbat reținut după ce și-a violat fosta concubină

0
politia

La data de 10 octombrie, polițiștii Biroului de Investigații Criminale Sibiu au reținut un sibian în vârstă de 25 de ani, cercetat penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lovire sau alte violențe și viol.

În fapt, în noaptea de 9/10 octombrie , bărbatul și-ar fi agresat fizic concubina în timp ce se aflau în locuința acestora din municipiul Sibiu, întreținând apoi raporturi sexuale cu tânăra în vârstă de 20 de ani, împotriva voinței acesteia.

Sibianul a fost reținut 24 de ore pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu în vederea aplicării unei măsuri preventive.

Cercetările continuă la nivelul Poliției Municipiului Sibiu, Biroul de Investigații Criminale.

Mașini distruse de un incendiu în timp ce erau transportate

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu a intervenit în cursul nopții pe DN 7, pe raza localității Boița, pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit la roata unui transportor de autoturisme și care s-a extins la șasiul unuia dintre autoturismele transportate.

Elena Marin, Coaching: Ești prizonierul propriei tale minți!

0
IMG
Elena Marin

Te-ai întrebat vreodată dacă ceea ce tu crezi despre tine este adevărat?

Dacă ce crezi tu despre tine este propria ta părere sau doar repeți lucruri pe care le-ai tot auzit de la alții despre tine? Și le-ai tot auzit repetându-se atât de mult timp încât ai ajuns acum să le crezi ca fiind adevărate.

Ceea ce vreau să-ți spun este că marea majoritate a oamenilor își bazează părerile despre ei înșiși pe părerile altora. Cum îți sună asta?

Ceea ce crezi tu despre tine sunt convingeri pe care le-ai preluat din mediul în care ai crescut, în care te-ai educat, le-ai prelaut de la persoanele cu autoritate din viața ta (părinți, profesori, preoti, etc), când tu erai încă prea mic pentru a-ți forma proprii tale concluzii.

Apoi ți-ai format convingeri sau păreri ferme ca urmare a experiențelor de viață prin care ai trecut. În funcție de semnificația pe care ai dat-o fiecărei experiențe, ți-ai format un set propriu de convingeri: ”toți bărbații sunt …”, ”toate femeile sunt…”, ”nu sunt capabil să încep proiecte noi”, ”nu sunt bun să fac jobul x” etc.

Toate aceste crezuri pe care ți le-ai format despre tine, adevăruri despre tine, îți formează identitatea. Întrebarea mea este: ai pus vreodată sub semnul întrebării ceea ce crezi tu despre tine? Dacă chiar este reală convingerea pe care o ai?

Convingerile limitative sunt unul dintre sabotorii care nu ne lasă să ne trăim viața la potențialul maxim, ne țin prizonierii fricii și angoaselor imaginate de mintea noastră. Este, de altfel, un mecanism de protecție, față de posibilele dezamăgiri față de așteptările pe care le avem de la noi sau pe care le au ceilalți de la noi. Și inventăm tot felul de scuze după care ne ascundem:
”Sunt prea ocupat; Nu sunt pregătit încă; Nu am resursele necesare; Nu o să meargă; Nu e de nasul meu; Nu cred că merit; Nu știu cum o să fac asta”, etc.

Vreau să-ți spun un secret! Fiecare covingere are în spatele ei un beneficiu, un câștig pentru care nu faci schimbarea.

Îți recomand să începi “curățenia” de convingeri limitative pentru a-ți crea o altă perspectivă care să te susțină.

Vreau să-ți ofer un instrument de lucru în acest sens. Observă care este convingerea ta cea mai puternic limitativă și care te ține pe loc. Ia un pix și o foaie și notează-ți raspunsurile la întrebările de mai jos:

  1. Care este avantajul pe care-l am daca păstrez această convingere? de ex motive de amânare,evitare, de a refuza ceva/pe cineva, etc)
  2. Care este prețul pe care l-am plătit păstrând această convingere?
  3. Ce sunt dispus să fac ca să renunț la acest crez limitativ?
  4. Cu ce pot înlocui această convingere limitativă? (găsește un contra-exemplu)

Aștept cu interes comentariile tale pe adresa de email: coach@elenamarin.ro.

Elena Marin

Psiholog/NLP COACH/Life&Business Coach

0752273619

www.elenamarin.ro

Stângăcii în formarea Consiliului Consultativ la Consiliul Judeţean

0
n

Jocul democratic, chiar şi la nivel local, se dovedeşte încă greu de înţeles şi implementat de aleşi. Consiliul Judeţean Sibiu a anunţat în luna iunie demararea proiectului de realizare a noii strategii de dezvoltare a judeţului pe perioada 2021-2030. La momentul inaugurării, ca un garant al deschiderii spre dialog cu toţi cei implicaţi în soarta judeţului, Consiliul Judeţean a prezentat ca partener Asociaţa pentru Transparenţă.

Apoi în septembrie aflăm dintr-un comunicat al CJ că a constituit Consiliul Civic Consultativ (CCC) structură din care fac parte asociaţii, fundaţii şi alte structuri implicate în viaţa judeţului. Dar nu ştim cine. „” Joi, 12 septembrie, președinta Daniela Cîmpean și colegii din Direcția Strategii, Proiecte a CJ Sibiu care gestionează proiectul s-au întâlnit cu o mare parte a reprezentanților societății civile care activează în județul Sibiu pentru a-i coopta într-o structură denumită Consiliul Civic Consultativ.” se scrie pe pagina de Facebook a instituţiei. SIBIU INDEPENDENT a făcut o solicitare imediat la CJ pentru a afla cine sunt membrii acestui comitet şi cum au fost selectaţi.

Răspsunsul a întârziat foarte mult. Şi în 8 octombrie seara primim un comunicat de presă prin care CJ anunţă organizaţiile interesate că se pot înscrie pe siteul instituţiei dacă doresc să facă parte voluntar din acest Comitet Consultativ. Invitaţia se adresează la „ONG-uri, universități, parteneri sociali interesați de dezvoltarea locală și alte entități relevante, care vor participa la o serie de întâlniri organizate de Consiliul Județean Sibiu, cu o frecvență lunară sau trimestrială, în funcție de agenda sa publică. Prin intermediul acestor întrevederi, se dorește asigurarea unor consultări mai aprofundate decât prin simpla utilizare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică. CCC va fi un instrument esențial pentru ca documentele strategice să fie bazate nu doar pe o analiză-diagnostic, ci și pe dorințele și aspirațiile comunității. În cadrul întâlnirilor, vor fi prezentate partenerilor, atât proiectul mai sus menționat, cât și cele mai importante proiecte de hotărâri formulate de Consiliul Județean Sibiu. În vederea funcţionării optime a CCC, acesta nu va fi doar o structură ah-hoc neoficială, ci va fi formalizată prin Hotărâre a Consiliului Judeţean Sibiu. ” se arată în comunicat.

Hai la mine, dar eu nu sunt acasă

Cam aşa se rezumă realitatea. Câţiva reprezentanţi de ONG-uri din diverse domenii, citind ştirea din 8 seara au dorit în 9 să se înscrie pe siteul Consiliului Judeţean. Doar că la rubrica respectivă scria clar: înscrierile se fac până în 7 octombrie şi o nouă şedinţă a CCC are loc în 8 octombrie. Altfel spus comunicatul cu invitaţia a fost transmis după şedinţa CCC.

Am cerut lămuriri la biroul de presă CJ. După telefoane şi bâjbâieli ni s-a explicat că cine doreşte se mai poate înscrie în CCC până în 23 noiembrie, pentru că în 24 e iar o şedinţă. Am cerut ca pe site să se modifice astfel data, pentru că altfel oamenii vor crede că nu se mai pot face înscrieri.

Am insistat să aflăm cine a decis lista iniţială de „invitaţi” şi cum au fost aleşi. Adică am repetat cererea din septembrie. Azi am primit răspuns un tabel cu asociaţiile prezente la întâlnirea din septembrie şi alte 3 care au fost adăugate la cea din 8 octombrie. Nicio explicaţie cum au fost aceastea alese. Totuşi ni s-a precizat că CJ a invitat asociaţiile, dar acestea trebuie să îşi manifeste interesul de a face parte din această structura consultativă. Ori acestea se pare că nu au dat cu subsemnatul că vor să fie parte. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii biroului de presă CJ.

Cine sunt structurile „invitate”?

Universitatea Lucian Blaga, GAL Mărginimea Sibiului, GAL Podişul Mediaşului, GAL Ţara Oltului, GAL Microregiunea Hârtibaciului, GAL Ţara Secaşelor, GAL Dealurile Târnavelor. GAL-urile sunt structuri regionale care cuprind primăriile din zonele respective şi nu numai. Ele sunt conduse de actuali sau foşti primari din zonă. La lista de invitaţi se adaugă Asociaţia Judeţeană de Turism cu sediu la CJ. Şi asociaţiile: Federaţia TransylvaNET, Asociaţia de prietenie Ille et Villaine, Ordinul Arhitecţilor, Asociaţia Ecomuzeul Regional, Asociaţia My Transilvania, Asociaţia Carpatina Transilvana a Turistilor SKV, Consiliul Consultativ pentru Politici de Tineret, Camera de Comerţ, Clubul de Afaceri Francez, Clubul de Afaceri German, Patronatul Român, COnf. Sindicatelor Libere, Asociaţia ALEG, Asociaţia ASCOR, CEIR, Crucea Roşie, Fundaţia Comunitară, Colinele Transilvaniei, Fundaţia Biserici Fortificate, Asociaţia Filantropica Ortodoxă, Asociaţia cu Verdele-n sus. Aceştia au fost în septembrie la prima şedinţă a Comitetului Consultativ pentru Strategia Judeţului.

În 8 octombrie li s-au adăugat tot invitaţi: Asociaţia Prietenii Berzei, Asociaţia Prietenii mocăniței, Asociaţia Forumul solidarității sociale.

Rămâne de văzut câte din asociaţiile care se vor înscrie pe site şi nu au fost invitate iniţial vor face parte în final din acest comitet. Transparenţa presupune ca aceste consultări să fie făcute nu doar cu structuri apropiate, fie politic sau uman, ci cu toţi actorii implicaţi în dezvoltarea judeţului din toate domeniile. Spre exemplu am remarcat că mediul de afaceri este prost reprezentat. De asemenea cel religios, fiind doar ortodocşii invitaţi. Şi exemplele pot continua.

Imagini de la prima şedinţă din septembrie cu societatea civilă sibiană în percepţia CJ:

11 octombrie: Noaptea galeriilor

0
unnamed

Vineri, 11 octombrie 2019, Noaptea Albă a Galeriilor/NAG intră în al 13-lea an de existență cu un program nocturn de artă contemporană care se va desfășura în București și 13 orașe din țară. Galerii de artă, muzee, institute culturale, spaţii alternative, huburi creative şi ateliere de artist din București, Alba Iulia, Arad, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Miercurea Ciuc, Petrila, Reşiţa, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Târgu Mureş și Timişoara își vor deschide porțile publicului pentru o ediție care stă, doar simbolic, sub semnul ghinionului și al superstiției.

În Sibiu, nouă locații vor anima harta celei de-a treisprezecea ediții NAG, invitând publicul să petreacă o noapte albă în compania artei contemporane.

Programul NAG oferă ca în fiecare an posibilitatea publicului de a descoperi cultura contemporană în toată diversitatea ei, de la arte vizuale la arte performative, muzică sau film, și în toate formele de prezentare, de la expunerea muzeală, la concepte curatoriale sau lucrări expuse direct în studiourile artiștilor.

Programul detaliat pe orașe, locații, artiști este disponibil pe www.noapteagaleriilor.ro

Urmăriți și pagina de Facebook pentru noutăți https://www.facebook.com/ noapteagaleriilor/

Event Noaptea Albă a Galeriilor NAG SIBIU

https://www.facebook.com/events/388809032050456/

Bogdan Trif, Președintele PSD Sibiu: Căderea Guvernului este o pierdere pentru români, nu pentru PSD

0
PSD Sibiu

„Ce s-a întâmplat astăzi nu este o pierdere pentru PSD, dar este, cu siguranță, o pierdere pentru românii care au crezut în programul nostru de guvernare, este o pierdere pentru cei care au simțit cum a fost să le fie mai bine si care așteptau să le fie și mai bine. Românii sunt deja martorii unei decepții crunte. După anunțarea votului la moțiune i-am văzut pe liderii partidelor care au coalizat pentru căderea Guvernului României ieșind separat la declarații, fără o echipă închegată, fără un mesaj comun. Orban, Ponta, Barna și Tăriceanu par să nu se înțeleagă deja în legătură cu ceea ce vor face în perioada următoare. Singurele lucruri pe care le au în comun sunt lipsa unui program de guvernare, lipsa unei echipe guvernamentale, lipsa unei strategii coerente de a conduce executivul. Am spus că victimele acestei acțiuni, ce s-a petrecut astăzi în Parlament, sunt românii care așteptau de anul viitor încă o majorare a salariilor și pensiilor așa cum prevede programul de guvernare PSD. Din păcate, țara noastră a fost racolată de niște grupuri de interese care au în plan să taie toate veniturile românilor și absolut toate beneficiile acordate de PSD oamenilor care s-au bucurat în ultimii doi ani de o viață tot mai bună de la o zi la alta.

Românii mai au totuși de ce să spere că va fi bine. Speranța vine odată cu alegerile prezidențiale de luna viitoare, atunci când vor vota candidatul PSD, Viorica Dăncilă. Este singura șansă ca investițiile în toate domeniile importante să fie realizate și majorările de salarii si pensii pentru români să continue.

PSD va continua să lupte pentru fiecare român!”, a declarat Bogdan Trif, Președintele PSD Sibiu în această seară.

Mircea Diaconu răspunde la orice întrebare în Piaţa Mare

0
DIACONU

Mircea Diaconu, candidatul la funcţia de preşedinte al României susţinut de “ALIANȚA ELECTORALĂ UN OM” – Sibiu se va întâlni sâmbătă, 12 octombrie, începând cu ora 13:00, cu simpatizanţii şi presa în Piaţa Mare din Sibiu.

Părinții unui minor dispărut de acasă sunt disperați

0
WhatsApp Image    at

ACTUALIZARE : Minorul a fost găsit urma cu câteva minute in Sura Mare, la familia concubinului mamei. Este in siguranta, nu a fost victima niciunei infracțiuni. A plecat din oraș cu o mașina taxi.

Polițiștii sibieni caută un minor de 6 ani a cărui dispariție de la domiciliu a fost sesizată în această după-masă. Cetățenii care pot oferi informații cu privire la acest minor sunt rugați să apeleze 112.

În această după-masă, în jurul orei 1800, prin SNUAU 112, mama unui minor în vârstă de 7 ani a sesizat Inspectoratul de Poliție al Județului Sibiu cu privire la plecarea voluntară de la domiciliu a fiului ei, DĂMIAN DAVID ANDREI ALEXANDRU.

Familia locuiește în municipiul Sibiu, pe str. Rusciorului, iar minorul a plecat de acasă în jurul orei 1400.

Semnalmente: 1,20 m, 20 kg, constituție atletică, față ovală, păr blond, fir drept, ten alb, ochi albaștri.

La data plecării purta pantalon de trening negru, maiou verde și adidași negri.

Polițiștii Serviciului Investigații Criminale efectuează ample verificări în vederea depistării minorului, cu sprijinul efectivelor Poliției Municipiului Sibiu și Serviciului Criminalistic.

Persoanele care pot oferi informații cu privire la acest copil sunt rugate să apeleze 112 sau să contacteze cea mai apropiată unitate de poliție.

FOTO-VIDEO:Primul antrenament al A.F.C. Hermannstadt condus de Eugen Neagoe

0
FOTO VIDEO:PrimulantrenamentalA.F.C.HermannstadtcondusdeEugenNeagoe

Noul antrenor principal al A.F.C. Hermannstadt, Eugen Neagoe, a susținut primul antrenament oficial alături de echipă și de staff. La prima acțiune sub conducerea lui Neagoe, au lipsit fundașul central Kevin Rimane, accidentat, dar și Loren Niță, prezent în lotul Echipei Naționale a României U19. După primele ore petrecute alături de noua echipă, Eugen Neagoe și-a stabilit principalele priorități.

,,Cei de la Sibiu m-au dorit foarte mult. Am stat două zile, m-am gândit foarte bine. Echipa a schimbat antrenorul fiindcă nu se află într-o situație confortabilă. Am luat decizia că este bine pentru mine să vin la A.F.C. Hermannstadt. Acum este o situație asemanătoare cu cea pe care am întâlnit-o la Sepsi cu câțiva ani în urmă, dar până la urmă a fost în regulă. Sunt convins că și acum lucrurile pot merge spre bine și trebuie să meargă spre bine! Sibiul merită să aibă echipă în Liga I. Vreau ca împreună cu fotbaliștii, stafful și cei din conducere să nu dezamăgim suporterii. Mi-aș dori să jucăm cât mai repede la Sibiu, fiindcă am avea suportul cât mai mare al fanilor. Mi-aș dori să jucăm cu FCSB pe Stadionul Municipal Sibiu, dar nu depinde numai de mine sau de conducătorii noștri.”, a declarat Eugen Neagoe, antrenorul principal al A.F.C. Hermannstadt.

Din stafful condus de antrenorul principal Eugen Neagoe mai fac parte Eugen Beza, antrenor secund și Florentin Rădulescu, numit antrenor cu portarii în locul lui Florin Berța, care a rămas în club pe funcția de delegat. În vârstă de 43 de ani, Florentin Rădulescu are o experiență vastă ca fotbalist în primele două eșaloane din fotbalul românesc, unde a fost goalkeeperul unor echipe ca Flacăra Moreni, Petrolul Ploiești, Rapid București, F.C. Argeș, Vaslui și Astra. De asemenea, ca antrenor acesta a activat în stafful lui Eugen Neagoe la Sepsi OSK Sf.Gheorghe și Dinamo București.

Inaugurare pista pentru bicicliști dintre Sibiu și Cisnãdie

0
Bike Trail Bellville  riders clock

Vineri, 11 octombrie 2019, la ora 11.00 va fi inaugurată pista pentru bicicliști dintre Sibiu și Cisnãdie, proiect derulat în colaborare cu Consiliul Județean Sibiu. La eveniment va fi prezent primarul orașului Cisnădie, Gheorghe Huja împreună cu președinta Consiliului Județean, Daniela Cîmpean. Întâlnirea va avea loc în zona podului Seviș.

Primarul orașului Cisnãdie, Gheorghe Huja, spune cã : „Acest proiect a fost privit de mulți cu scepticism, dar iatã cã a fost realizat într-un timp scurt, iar acum pista pentru pietoni și bicicliști care leagã Sibiul de Cisnãdie va fi inauguratã. Ea va permite un acces ușor și sigur cãtre și dinspre orașul nostru pentru cei ce nu vor sã foloseascã mașina, și reprezintã o cale de acces importantã și pentru locuitorii din Cartierul Arhitecților”.

Pista de biciclete are o lungime de 6,5 km, pornește din zona străzii Sibiului, din Cisnădie și continuă pe partea dreaptă a drumului către municipiul Sibiu, după podul peste Seviș.

”Amenajarea pistei pe strada Sibiului la dimensiuni generoase a fost un pic mai dificilă, dar imediat cum a permis spațiul, pista a fost amenajată la o lățime de cel puțin doi metri. Pe traseu au fost construite două podețe, iar traversarea Sevișului a fost realizată pe un podeț separat, ce a fost construit special pentru această pistă de biciclete.” – Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie.

Podețul care traversează Sevișul este la o distanță de aproximativ zece metri față de podul utilizat în prezent pentru circulația autovehiculelor. Pista de biciclete continuă pe partea dreaptă a drumului, traversarea drumului județean realizându-se înainte de zona Cartierul Arhitecților. Traversarea a fost amenajată sub forma unui semafor acționat cu buton, care va fi precedat pe ambele sensuri de mers de limitatoare de viteză.

Preparate gustoase si caștigătoare în cadrul concursului organizat de Consorțiul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019

0
o

Consorțiul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019 a organizat ieri etapa locală a concursului European Young Chef Award 2019. 7 concurenți s-au întrecut în realizarea unor preparate deosebite care să reprezinte regiune Sibiu la etapa europeană a concursului care va avea loc anul acesta în Rhodos, Grecia, în perioada 22-24 octombrie 2019. Gazda evenimentului a fost Academia Forțelor Terestre Nicolae Bălcescu, membră a Consorțiului.
Juriul, format din chef Radu Zărnescu, președinte Euro-Toques România, Marius Muntean- Executive Chef “Golden Tulip”, Marius Rafa- Executive Chef “Pardon Cafe”, Vârlescu Emilian – Pastry Chef Ramada Sibiu și chef Vasile Bădilă a avut dificultăți în a departaja tinerii bucătari întrucât preparatele realizate de aceștia au fost toate foarte bine realizate și prezentate.
Câștigătorul competiției a fost desemnat Paul Vlad Răhăian, cu preparatul cotlet de noatin din Țara Secașelor. Locul al doilea a fost ocupat de Rareș Moga, cu berbecuț de pe Valea Hârtibaciului cu sfecla roșie zdrobită, iar pe locul al 3-lea Mihai Alin Costea cu ravioli de bulz cu pastramă de oaie. Ocupanții locurilor 2 și 3 au fost invitați de Radu Zărnescu să însoțească echipa României la un competiție gastronomică internațională care va avea loc în cursul lunii octombrie la Cernăuți.
Felicitări tuturor participanților!

Foto credit: Dragoș Dumitru – Focus Sibiu

Sursa: Facebook.com

Alege viața! Nu te lăsa distras!

0
WhatsApp Image    at

În perioada 10-11.10.2019, poliţiștii rutieri și cei de ordine publică din cadrul I.P.J. Sibiu vor executa activităţi specifice pe raza de competenţă pentru sancționarea abaterilor la regimul rutier de natură a distrage atenția de la conducere (utilizare telefon mobil fără dispozitiv de tipul ”mâini libere”, neportul centurii de siguranță de către conducătorii auto, alte activități desfășurate de conducătorii auto de natură a distrage atenția de la condus), având în vedere pericolul în care este pusă siguranța deplasării pe drumurile publice.

La data de 13.08.2019 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, Ordonanța nr. 11/2019 pentru modificarea și completarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cu modificările și completările ulterioare.

Prin acest act normativ au fost aduse modificări în ceea ce privește norma de conduită referitoare la utilizarea telefonului mobil în timpul conducerii, precum și în privința normelor de sancționare.

În preambulul aplicării noilor norme legale, la data de 9 octombrie a.c., polițiștii Serviciului Rutier și cei ai Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul I.P.J. Sibiu au desfășurat o acțiune de informare și conștientizare a participanților la trafic cu privire la riscurile la care se expun atunci când conducătorul de vehicul folosește telefonul mobil în timpul condusului sau atunci când șoferul sau pasagerul în autovehicul nu poartă centura de siguranță.

Cu sprijinul Napoca Rally Academy, peste 50 de șoferi sau pasageri au fost invitați să experimenteze șocul resimțit de organism în cazul unei coliziuni în trafic.

28 dintre cei care au încercat simulatorul de accident au acceptat și provocarea polițiștilor de a parcurge chestionare de verificare a cunoștințelor privind circulația vehiculelor pe drumurile publice.

Printre cei 15 ”promovați”, s-au aflat și doi elevi aflați în curs de pregătire în vederea obținerii dreptului de a conduce, lucru încurajator în perspectiva siguranței rutiere. Grație partenerilor noștri, Teatrul Național ”Radu Stanca” și Generali Asigurări, promovații au fost răsplătiți cu un suport pentru dispozitivele electronice, destinat utilizării în autovehicule, și cu o invitație la o piesă de teatru.

Tot o invitație la teatru, dar și un pix și un bloc-notes, au primit și cei 13 care nu au răspuns corect la cel puțin 13 din cele 15 întrebări.

INFORMAȚII DE SPRIJIN

La nivelul Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, în perioada 01.01 – 06.10.2019 au avut loc un număr total de 132 accidente rutiere grave (-6), soldate cu 32 persoane decedate (+12) și 136 persoane rănite grav (-2).

Dintre acestea, pe fondul neatenției în conducere și al altor preocupări, au fost înregistrate 6 accidente grave soldate cu 3 persoane decedate și 4 persoane rănite grav. De asemenea, pe fondul altor abateri săvârșite de conducătorii auto, a fost înregistrat 1 accident rutier grav soldat cu rănirea gravă a unei persoane.

Având în vedere aceste aspecte, în perioada 10-11.10.2019, polițiștii rutieri vor desfășura acțiuni punctuale în care se va urmări sanționarea abaterilor la regimul rutier de natură a distrage atenția de la conducere (utilizare telefon mobil fără dispozitiv de tipul ”mâini libere”, neportul centurii de siguranță de către conducătorii auto, alte activități desfășurate de conducătorii auto de natură a distrage atenția de la condus), atât în mediul urban, cât și în mediul rural.

Printre principalele obiective ale acestor activități amintim:

  • Combaterea utilizării telefonului mobil în timpul conducerii, de către conducătorii de autovehicule;
  • Combaterea actelor de natură a distrage atenția în timpul conducerii;
  • Impunerea portului centurii de siguranță.

VIDEO:Biblioteca Județeană ASTRA are instalat un sistem holografic piramidal, unde vor fi expuse cărți din fondul instituției.

0
IMG  WA

Biblioteca Județeană ASTRA propune publicului sibian și național o nouă formulă de abordare a actului cultural. Instituția noastră își propune să crească permenent apetitul pentru lectură prin modalități moderne și inovative. Astfel la Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu este instalat un sistem holografic piramidal, unde vor fi expuse cărți din fondul instituției.

„Dispozitivul achiziționat de bibliotecă oferă o experiență inedită. Imaginea de dimensiuni reduse atrage privirea prin modul ingenios de expunere. Holograma poate fi privită din trei unghiuri diferite. De pildă, pagina unei cărți este reprezentată într-un sistem video de tip 3D.”, declară Silviu Borș, manager al Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu. Efectele grafice provoacă utilizatorii să reflecteze asupra modurilor de transmitere a mesajelor în mediul virtual, căcipagina de carte, în calitate de obiect fizic, este reproiectată, prin intermediul unui sistem inovator de reprezentare.

Pentru a marca aniversarea a 50 de ani de la înființarea Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, instituția noastră va expune poezii ale marelui filozof și poet, Lucian Blaga, în sistemul holografic piramidal, prin intermediul căruia sunt evidențiate documente și materiale de excepție aflate în colecțiile bibliotecii.

Sistemul este disponibil în Foaierul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu, la intrarea în Corpul B, Str. George Barițiu, nr. 7, în intervalul ora 8:00 – 20:00.

Toate evenimentele derulate în cadrul Bibliotecii Județene ASTRA Sibiu au loc cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu.

Cea de-a doua ediție a „Târgului de povești pentru copii” transformă, pentru trei zile, Alba Iulia în Capitala Micilor Cititori. Invitat special: Prințesa Urban

0
n

Clubul de carte ,,Cu copiii la povești” are plăcerea de a vă invita la ,,Târgul de povești pentru copii”, Ediția a II-a. După succesul impresionant al primei ediții de târg de carte pentru cei mici, ne dorim să ducem povestea mai departe, aducând împreună într-un cadru organizat edituri ce publică adevărate comori literare adresate celor mici, precum si librării ce comercializează cele mai valoroase titluri pentru copii. 11 expozanți de renume vor aduce în fața publicului mii de cărți pentru copii.

Singura inițiativă de acest gen din țară, își propune să transforme Alba Iulia, între 11-13 octombrie, în Capitala Micilor Cititori. Pe perioada celor trei zile de târg, vor fi prezente în fața publicului cărți ce merită să întregească biblioteca fiecăruia, cărți recomandate de marea comunitate a părinților ce înțeleg importanța lecturii in viața copiilor, dar mai ales cărți care să poată fi răsfoite si achiziționate la prețuri promoționale, timp de trei zile la Alba Iulia. 

Târgul se va desfășura în cadrul Muzeului Național al Unirii, Cetatea Alba Carolina, Alba Iulia și va găzdui atât expoziția cu vânzare a celor mai bune titluri editoriale, carte rară, precum si lansări de carte, invitați speciali, teatru de păpuși pentru copii, ateliere creative, atelier de înțelegere a cititului, dar și cercuri de ecologie, atrăgând atenția asupra importanței protejării mediului înconjurător.

Atelierul de înțelegere a cititului

Sâmbătă, 12 octombrie de la ora 15:00, vă invităm la o prezentare specială, interdisciplinară, menită să ofere o imagine de ansamblu asupra modului de percepție a lecturii. Atelierul de înțelegere a cititului va prezenta din punct de vedere științific modul de funcționare a ochilor, creierului și imaginației, aducând lumină în procesele și conexiunile ce au loc în interior în momentul lecturii. Alături de specialiști în domeniu, vom afla funcționalitatea ochilor și a creierului în procesul de lectură, precum și rolul cititului în dezvoltarea imaginației, inteligențelor multiple și a dezvoltării personale.

Troc de cărți pentru copii

Pentru că ne dorim să promovăm comportamente responsponsabile față de cărți și mediul înconjurător, ne propunem să păstram permanentă grijă față de acestea. După succesul covârșitor al experienței avute la Clubul de carte ,,Cu copiii la povești“, când cărțile răscitite din bibliotecile personale ale celor mici si-au găsit noi familii iubitoare de povești, ne-am propus ca și la Târgul de carte din acest an să dăm șansa copiilor sa facă schimb de carte. Așadar, sâmbătă, 12 octombrie la ora 12:30, vă invităm la cel mai vesel Troc de cărți. Regulile sunt simple: veniți de acasă cu cel puțin o carte, maximum trei cărți pentru copii, în stare buna și fără defecte, le predați organizatorilor și primiți în schimb bilete de intrare în Troc. Pe baza lor puteți alege apoi alte cărți la schimb, dintre cele prezente.
Cu copiii la povești, cărțile își păstrează mereu valoarea și aprecierea !

Prințesa Urbană întâlnește micii cititori

Printre surprizele târgului se numără și prezența Prințesei Urbane, sâmbătă, 12 octombrie, de la ora 17:00. Ioana Chicet-Macoveiciuc vine să le citeasca celor mici o carte super haioasă și va rămâne apoi la discuții cu cei mari pe tema jocului și a distracției în familie!

Programul târgului

Programul târgului va fi după cum urmează: vineri, 11.10.2019 între orele 15:00-20:00 sâmbătă, 12.10.2019 între orele 10:00-20:00, iar duminică, 13.10.2019 între orele 10:00-12:00. Participarea este gratuită, iar pentru mai multe informații și programul complet de eveniment, vă invităm să accesați pagina Clubului de carte „Cu copiii la povești”: https://www.facebook.com/cucopiiilapovesti/.

                                                                                              Vă așteptăm cu drag,

                                                                                              Echipa Cu copiii la povești

Dacian Cioloș îl susține pe Barna la Sibiu

0
Ciolos si Barna miting

Dacian Cioloș, președintele PLUS și lider al grupului Renew Europe din Parlamentul European, va fi prezent, alături de Dan Barna, la mitingul electoral organizat de Alianța USR PLUS vineri, 11 octombrie, începând cu orele 18.00, în Piața Mică din Sibiu.

Cele două partide promovează în campania pentru alegerile prezidențiale un tandem format din candidatul la Președinție Dan Barna și candidatul pentru funcția de prim-ministru Dacian Cioloș, oferind astfel o soluție completă pentru buna administrare a României în următorii ani. Dacian Cioloș, președintele PLUS, va prezenta cu ocazia mitingului principalele direcții în care PLUS va propune măsuri de reconstruire a României.

„Vrem un guvern suplu, care să fie bazat pe transparentizare, simplificare, debirocratizare și digitalizare. Vom construi un sistem de educație accesibil tuturor, cu școli sigure și cu profesori care să formeze pentru viitor. În domeniul sănătății totul e de construit: de la calitatea serviciilor medicale la drepturile pacienților. Protecția biodiversității și o politică externă robustă, protecția socială efectivă și respectul pentru o justiție independentă sunt la fel de importante ca detensionarea pieței muncii, dezvoltarea rurală și stimularea investițiilor românești în afara țării ori tranziția și eficiența energetică.

În primăvara acestui an, am fost mandatați de alegători să le ducem speranțele cât mai departe. Tandemul nostru se obligă să transforme acum aceste aspirații în realități palpabile“, a declarat Dacian Cioloș.

PLUS, ca parte a Alianței, va susține candidatura lui Dan Barna, care vine din noua generație de tineri români, cei care au reușit în domeniul lor profesional si care schimbă acum modul în care se face politică. „Voi avea un cuvânt de spus în respectarea angajamentelor pentru reforma și finanțarea educației, sănătății, infrastructurii critice, a politicilor sociale, a apărării și siguranței pentru toți românii – din țară și din diaspora. Ne vedem acasă în Sibiu“, a spus Dan Barna, candidatul Alianței USR PLUS la Președinția României și deputat de Sibiu.

Vor fi prezenți și vor susține un concert prietenii de la Omul cu Şobolani.

Haideți alături de noi!

Filiala Județeană PLUS Sibiu

Președinte, Raul Andrei Apostoiu

Iubitorii de vânătoare dar și de natură sunt așteptați astăzi la lansarea noului volum de August von Spiess – Din Ardeal la Kilimanjaro

0
AFIS lansare carte vanatoare

O noua carte de vânătoare

Din Ardeal la Kilimanjaro de August von Spiess

Iubitorii de vânătoare dar și de natură sunt așteptați joi 10 octombrie 2019 la ora 16 la Muzeul Cinegetic August von Spiess (str. Școala de Înot, nr. 4) la lansarea noului volum semnat de August von Spiess – Din Ardeal la Kilimanjaro.

Renumit vânător, volum prezintă activitatea bogată în sfera vânătorească a celui care a fost colonelul August von Spiess, vânător al Casei Regale a României.

Ceremonia de acordare a stelei de pe Aleea Celebrităților din Sibiu va avea loc azi, la Berlin

0
Replica stea

Michael Thalheimer primește steaua care i-a fost acordată pe Aleea Celebrităților din Sibiu la FITS 2019, în cadrul unei ceremonii organizate la Ambasada României în Republica Federală Germania. Evenimentul are loc astăzi, 10 octombrie 2019, de la ora 19, în prezența E.S. domnului Ambasador Emil Hurezeanu și a mai multor personalități culturale și politice.

Ceremonia este organizată în cadrul unei vizite la Berlin, efectuată de Constantin Chiriac, directorul general al Teatrului Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) și președintele Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS) și Hunor Horvath, șeful secției germane a TNRS, pentru dezvoltarea unor programe strategice cu instituții de cultură din spațiul germanic. În cadrul deplasării au fost programate mai multe întâlniri cu scopulstabilirii unor parteneriate alenaționalului sibian pentru ambele sale secții, dar și pentru FITS, Bursa de Spectacole și Departamentul de Artă Teatrală al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu.

„Realizez această deplasare, în primul rând, pentru a acorda steaua pe care Michael Thalheimer a primit-o pe Aleea Celebrităților în cadrul ediției cu numărul 26 a Festivalului Internațional de Teatru, fiind unul dintre cei mai importanți regizori ai spațiului germanic și al Europei. Ne bucurăm că putem să organizăm această ceremonie cu sprijinul Ambasadei României, în prezența unei distinse audiențe printre care foști laureați din spațiul germanic ai Aleii Celebrităților și viitori laureați, care vor fi prezenți la FITS 2020. De asemenea, vor fi prezente personalități ale vieții culturale și vieții politice din Germania, cu care planificăm proiecte viitoare.”

TNRS intenționează să dezvolte un proiect special cu Deutsches Theater din Berlin, dar și cu alte structuri din Germania, în vederea derulării unui proiect care are ca obiectiv integrarea țărilor din Balcanii de Vest, care nu sunt încă membre ale Uniunii Europene, printr-un dat cultural. „Este un program Creative Europe,care se va desfășura peo perioadă de patru ani, prin care ne propunem să lucrăm cu festivaluri, cu teatre importante, cu școli de teatru și de muzică din cele șase țări din Balcanii de Vest și cu structuri importante din Germania, Austria și Franța, în așa fel încât să putem să impunem prin limbajul artelor spectacolului, prin puterea culturii, acest dialog atât de necesar, care să faciliteze accesul artiștilor din aceste țări la cele mai importante festivaluri din Europa, dar și dialogul artiștilor care va aduce în mod cert o ușurare a acestui proces de integrare în viitor. De asemenea, gândim pentru teatrul german din Sibiu posibilități de cooperare cu cele mai importante teatre ale Berlinului, cu festivaluri renumite, cum ar fi Festivalul Luminilor de la Berlincare se desfășoară în această perioadă. Dorim să stabilim relații importante pentru Departamentul de Artă Teatrală din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu, cu structuri similare din spațiul germanic. Această perioadă scurtă, dar intensă, de trei zile la Berlin, va însemna în mod cert și naștere de proiecte viitoare pentru că fiind în mijlocul evenimentelor, vom identifica noi oportunități de cooperare pentru TNRS, pentru FITS, pentru Bursa de Spectacole și pentru Departamenul de Artă Teatrală,” menționează Constantin Chiriac.

Programul complex din aceste zile a fost dezvoltat cu sprijinul Ambasadei României la Berlin și al Institutului Cultural Român.

CSM Mediaș și CSM Focșani se vor duela în prima etapă a Ligii Naționale de Baschet Masculin

0
foto sbsport

Întâlnim vineri CSM Focșani

CSM Mediaș și CSM Focșani se vor duela în prima etapă a Ligii Naționale de Baschet Masculin. Confruntarea din Sala Sporturilor Mediaș este programată vineri, 11 octombrie, cu începere de la ora 18.00.

Ambele echipe au reușit calificarea în faza a doua a Cupei României. CSM Mediaș a reușit o dublă victorie în fața celor de la CSM Miercurea Ciuc, scor 79-63, respectiv 87-70. De partea cealaltă, echipa din Focșani s-a impus în prima partidă, scor 71-57, urmând ca apoi să cedeze la Tg. Jiu, scor 71-76.

„Echipa de Focșani s-a întărit destul de tare, au niște jucători, care zic eu, sunt de mare valoare. Vom pregăti meciul ca atare să putem câștiga în fața propriilor suporteri. ”, a declarat tehnicianul Mihai Popa.

Tehnicianul a vorbit și despre celelalte echipe din Liga Națională și consideră că toate echipele pot pune probleme pe terenul lor.

„Eu zic că pe teren propriu, toate echipele pot pune probleme, inclusiv Voluntariului sau nouă. Nu pleacă nimeni favorită când joci în deplasare. Toate echipele s-au întărit, și-au luat cel puțin 4-5 stranieri și va fi foarte dificil în toate jocurile din deplasare, bineînțeles, și acasă, dacă nu abordezi meciul cu o anumită seriozitate.”, a spus Mihai Popa.

După un debut foarte bun în Cupa României, ne propunem să începem cu dreptul și în Liga Națională, însă avem nevoie de sprijinul suporterilor. Intrarea la meci este liberă.

Compania Apa Târnavei Mari – Sucursala Agnita anunţă sistarea apei potabile astăzi

0
bottled water versus tap water facts

Compania Apa Târnavei Mari – Sucursala Agnita anunţă sistarea apei potabile astăzi, 10.10.2019, până la ora 14.00 pe strada Dealului și strada Mihai Viteazu – parțial, de la nr.69 la nr. 140, pentru remedierea unui hidrant defect pe strada Mihai Viteazu nr. 71.Vă mulţumim pentru înţelegere!

A declarat Milu Oltean,
șeful Biroului Relații Publice și Comunicare

Țiglele unei clădiri din Mediaș riscau să cadă peste trecători

0
WhatsApp Image    at

ISU Sibiu a intervenit în jurul orei 9:30, cu 2 echipaje de pompieri militari și o autospecială de salvare de la înălțime în municipiul Mediaș, strada Regele Ferdinand, pentru îndepărtarea unor țigle care prezentau pericol pentru cetățeni.
Intervenția promptă a salvatorii sibieni a condus la înlăturarea acestora și prevenirea producerii unei situații de urgență.

Promenada Sibiu va fi inaugurat pe 14 noiembrie

0
Promenada Sibiu

NEPI Rockcastle investește 100 de milioane de euro în acest proiect și aduce 150 de magazine noi, precum și primul cinema multiplex din oraș

Inaugurăm și primul hypermarket Kaufland amplasat în incinta unui centru comercial

București, 9 octombrie – NEPI Rockcastle, liderul investițiilor imobiliare din Europa Centrală și de Est, anunță oficial că Promenada Sibiu, situat în zona Gării Centrale, pe stradă Lector, nr 1-3A, își așteaptă vizitatorii începând cu 14 noiembrie.

Rezultat al unei investiții de 100 milioane de euro, cel de-al 19-lea Centru Comercial NEPI Rockcastle a fost construit pe un teren de 4,2 ha și dispune de o suprafață închiriabilă de 42.200 de metri pătrați.

„Investiția în Promenada Sibiu este una dintre cele mai mari pe care NEPI Rockcastle le-a făcut până acum în România, în afară Bucureștiului. Am investit nu doar financiar, dar și experiența acumulată din celelalte Centre Comerciale dezvoltate și administrate de noi și suntem siguri că peisajul comercial va fi reinventat și redesenat odată cu inaugurarea din noiembrie, atât prin branduri premium, dar și printr-un design unic în regiune. Avem primul Hypermarket Kaufland amplasat într-un Centru Comercial, primul multiplex cinematografic Cinegold din regiune, dar și o terasă cu o priveliște spectaculoasă’’, a spus Dorinel Udma, Asset Manager NEPI Rockcastle.

Mixul de magazine are la bază o rețetă de succes, aplicată de către dezvoltator în cele mai noi centre comerciale ale sale și constă în branduri premium internaționale și naționale de îmbrăcăminte, încălțăminte, înfrumusețare, accesorii, sport și jucării și de opțiuni multiple de distracție. Massimo Dutti, Guess, Bigotti, Levi’s, Mustang Jeans, Nissa, US Polo, Ganț&Lacoste, Tommy Hilfiger, Various Brands, Seroussi, Mohito, Zara, H&M, Bershka, Oysho, Pull&Bear, Stradivarius, CCC sau New Yorker sunt doar câteva dintre brandurile care își vor aștepta vizitatorii cu cele mai noi concepte ale sale.

Pasionații de gastronomie sau simpli curioși ai diferitelor bucătării locale și internaționale vor putea alege dintre meniurile variate oferite de cele 17 restaurante, fast-food-uri sau cofetării, în timp ce copiii se vor putea distra în zona dedicată lor, ce se va întinde pe aproape 500 de metri pătrați.

Terasa Promenada Sibiu, gândită drept un spațiu pentru organizarea de evenimente cultural-artistice, va găzdui și 4 restaurante.

Amplasat în centrul Sibiului, cu acces imediat din zona istorică și intensiv tranzitată de turiști, noul mall va aduce primul cinema multiplex din oraș, cu 9 săli de proiecție, având o capacitate totală de 1.400 de locuri.

Vizitatorii Promenada Sibiu vor dispune de o parcare dispusă pe 4 niveluri, cu o capacitate totală de 1.600 de locuri, 400 dintre acestea având acces direct la cinema, food court și locul de joacă pentru copii.

4 tinere din Sibiu implicate într-un proiect finanțat de Consiliul European împotriva fenomenului fake news

0
UIeuSdWOL

În perioada 10-13 octombrie 2019 Asociația DeVision organizează la Bran o tabără tematică pentru 20 de tineri în cadrul proiectului “All on board against fake news” finanțat de Consiliul Europei prin Fundația Europeană de Tineret. Scopul proiectului este să atragă atenția tinerilor cu privire la fenomenul fake news și să creeze un board game care să-i ajute pe liceeni și studenți să înțeleagă cum se propagă știrile false și ce pot face pentru a le identifica și a împiedica răspândirea lor.

Timp de 4 zile cei 20 de tineri cu vârsta între 16 și 20 de ani din Sibiu, București, Câmpulung, Reșița și Târgoviște vor participa la o serie de activități non-formale în urma cărora vor crea structura unui board game care să fie folosit de ei în discuțiile pe care le vor avea ulterior în licee și universități cu colegii lor pe tema știrilor false.

Printre tinerii implicați în proiect se numără și 4 studente de la Facultatea de Științe Socio-Umane, specializarea Jurnalism (Laura Bianca Lepădat, Elena Narcisa Roman, Florentina Popescu și Eliza Marina Milcă) care și-au dorit să fie parte din acest proiect întrucât studiază jurnalismul și știu cât de amplu a devenit acest fenomen numit „fake news”, dar și cât de mult îi poate afecta pe cei care nu știu cum să-l identifice.

Vor fi organizate ateliere și evenimente în unități de învățământ din toate cele cinci orașe în cadrul cărora cei 20 de tineri care vor acționa ca ambasadori ai proiectului vor discuta cu tinerii de vârsta lor despre ce este o știe, cum se strâng informațiile, care e diferența dintre fapte și opinii, ce este aceea o știre falsă, care sunt elementele la care trebuie să te uite ca să identifice o știre falsă și să prevină răspândirea lor, la ce trebuie să fie atenți când consumă conținut de pe rețelele sociale.

Tinerii implicați în proiect și-au propus să interacționeze cu 500 de elevi și studenți din comunitățile lor și să contribuie astfel la o creștere a gradului de conștientizare a tinerilor cu privire la știrile false și să le ofere un instrument clar și creativ care să îi ajută să înțeleagă mai bine cum pot identifica și cum pot stopa răspândirea de știri false, mai ales prin intermediul rețelelor sociale.

Claudia Oprescu, Președintele organizației Devision și managerul de proiect a declarat: Ne-am dorit de foarte mult timp să facem acest proiect pentru ca e un subiect foarte important pentru adolescenții și tinerii cu care noi lucrăm. Ne bucurăm că am obținut această finanțare de la Consiliul Europei și credem că e important să creăm metode educaționale creative, care ies din tipare și îi pot ajuta pe adolescenți și tineri să înțeleagă mai ușor anumite concepte, noțiuni și fenomene. Și ce poate fi mai ușor de folosit în lupta împotriva știrilor false decât un board game creat de tineri pentru tineri?

În echipa de proiect sunt implicate cadre didactice cu experiență în proiecte educaționale non-formale și jurnaliști cu peste 20 de ani de experiență în mass-media, unul dintre aceștia fiind și trainer în cadrul proiectului, Doris Lupu.

Asociația DeVision este o organizație non-guvernamentală, înființată în anul 2012, care concepe, organizează, promovează și desfășoară acțiuni și proiecte de educație nonformală, comunicare culturală și multiculturală, campanii de informare și educare, în România și în străinătate, ce urmăresc dezvoltarea continuă a tinerilor și a adulților atât din punct de vedere profesional, cât și personal.

Fundaţia Europeană pentru Tineret (FET), fondată în 1972, joacă un rol cheie în activitatea Consiliului Europei de a încuraja cooperarea între tinerii din Europa şi de a le facilita participarea activă în societatea civilă şi in luarea deciziilor politice. De peste 40 de ani, FET a oferit asistenţă şi finanţare activităţilor de tineret care promovează drepturile omului, democraţia, toleranţa şi solidaritatea. Ea oferă tinerilor o voce în viaţa politică şi democratică şi uneltele necesare pentru a funcţiona efectiv în societatea contemporană variată

Consiliul Europei (CoE) – cu 47 de state membre şi o populaţie variată, totală de peste 800 de milioane de persoane – a fost creat în 1949 pentru a se asigura că atrocităţile celui de- al Doilea Război Mondial nu se vor mai repeta. Activitatea sa este unică pentru că tot ceea ce întreprinde se bazează pe valorile sale fundamentale: drepturile omului, democraţie şi statul de drept. Este singura organizaţie din lume unde tinerii iau decizii împreună cu reprezentanţii guvernamentali cu privire la politicile, programele şi priorităţile referitoare la tineret.

PARIU: Sud africanii promit că mall-ul de la Gara Sibiu va fi gata în 14 noiembrie. Noi spunem că nu!

0
Promenada Sibiu

Presa din Sibiu şi nu numai a fost anunţată astăzi printr-un comunicat de presă de către firma NEPI Rockcastle, deţinută de un fond din Africa de Sud, că „Promenada Sibiu, situat în zona Gării Centrale, pe stradă Lector, nr 1-3A, își așteaptă vizitatorii începând cu 14 noiembrie”.

Dincolo de confuzia creată în rândul sibienilor prin atribuirea aceluiaşi nume cu mall-ul deţinut tot de ei la Şelimbăr, promisiunea deschiderii în 14 noiembrie nu înseamnă şi finalizarea mall-ului. De altfel conform normativelor în construcţii, dacă se mai aplică la noi în ţară, dacă o construcţie publică nu este finalizată, nu poate fi dată în folosinţă, fiind un risc la adresa cetăţeanului. Dar cazul reparaţiilor la mall-ul din Şelimbăr au arătat că la noi totul este posibil.

” Vizitatorii Promenada Sibiu vor dispune de o parcare dispusă pe 4 niveluri, cu o capacitate totală de 1.600 de locuri, ” se arată în comunicatul NEPI, alături de o listă de firme care îşi vor deschide sedii acolo. Realitatea din teren este alta. Constructorul ar trebui să predea locaţia în 14 octombrie noilor chiriaşi. Pentru ca aceştia să îşi facă din propriul buget investiţiile necesare în finalizarea spaţiilor.

Problema este că locuri subterane de parcare sunt departe de a fi finalizate. Şi presiunea exercitată de investitor pe constructor şi pe toţi subcontractorii se vede deja la o inspecţie în teren la calitatea lucrărilor. Apa care curge la nivelul 2 de parcare din ţevi sau infiltraţii, gresie montată care s-a spart la prima trecere peste ea, ziduri interioare nefinalizate. Presiunea termenului de 14 noiembrie este atât de mare, încât indiferent de numărul de subcontractori, specialişti şi muncitori aduşi, riscul defecţiunilor şi erorilor este extrem de mare. Unde mai punem că presiunea pusă pe muncitori poate genera accidente ca în cazul recent al bisericii din Cisnădie.

Întrebarea oricui este evidentă: de ce o aşa mare grabă? Investitorul vrea recuperarea investiţiei. Simplu. De la chiriaşi. Iar chiriaşii vor profit ca să acopere chiria la noul mall şi toate taxele impuse de acesta.

Pariul SIBIU INDEPENDENT este public: în 14 noiembrie noul mall NU va fi funcţional total, doar parţial, iar lucrările vor continua mult după aceea. Riscul de a deschide când nu este totul gata, inclusiv parcările, este de a afecta şi mai mult traficul din zonă, inclusiv al Ambulanţelor care merg la Urgenţă. Timpul ne va arăta dacă avem noi dreptate în acest pariu sau nu!

Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu desfășoară o nouă campanie de recrutare de persoane care să fie angajate ca asistenți maternali profesioniști

0
MAT

În cadrul proiectului TEAM – UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sibiu a demarat campania de identificare și recrutare a persoanelor care sunt interesate de profesia de asistent maternal profesionist.

Asistentul maternal profesionist (AMP) este persoana fizică, atestată, care asigură prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor primiţi în plasament.

Câteva din condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele interesate sunt:

  • Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • Să aibă domiciliul în judeţul Sibiu şi să aibă acces la servicii medicale şi servicii educative;
  • Prin comportamentul său în societate, starea sănătăţii şi profilul psihologic, să prezinte garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor care revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi;
  • Să aibă în folosinţă o locuinţă care acoperă necesităţile de preparare a hranei, igienă, educaţie şi odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv cele ale copiilor care urmează a fi primiți în plasament;
  • Să manifeste o atitudine non-discriminatorie indiferent de vârsta copilului, apartenenţa etnică, religie, stare de sănătate;
  • Să fie dispusă şi să aibă capacitatea să primească copil/copil în plasament în regim de urgenţă, cu vârsta cuprinsă între 0 şi 7 ani, având in vedere situaţia de risc.

Mai multe informaţii referitoare la condiţiile de atestare ca asistent maternal profesionist pot fi găsite pe site-ul DGASPC Sibiu – www.dasib.ro

NU POATE FI ASISTENT MATERNAL PROFESIONIST:

  • persoana care a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă pentru săvârşirea unei infracţiuni care ar face-o incompatibilă cu profesia de asistent maternal profesionist;
  • părintele decăzut din drepturile părinteşti sau căruia i-au fost interzise sau limitate drepturile părinteşti prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă;
  • persoana care suferă de boli psihice sau boli cronice transmisibile;
  • persoana care are proprii copii daţi în plasament.

Facilităţile financiare acordate pentru creşterea şi îngrijirea copilului în asistenţă maternală sunt:

  • salariul asistentului maternal (minim pe economie – 2080 lei/lună);
  • spor de 15% pentru al II- lea copil primit în plasament;
  • spor de 25% pentru plasamentul unui copil cu dizabilităţi;
  • spor de10% pentru condiții periculoase sau vătămătoare de muncă;
  • spor de 5 % pentru continuitate;
  • indemnizație de hrană la nivelul anual a două salarii de bază minime brute pe țară garantate în plată, respectiv 2080 x 2 = 4160/an , iar valoarea brută a indemnizației pe lună este de 346 lei
  • vouchere de vacanță în valoare de 1450 lei/an;
  • alocaţia lunară de plasament în cuantum de 600 lei/copil, iar dacă copilul este încadrat în grad de handicap, beneficiază de alocaţie lunară de plasament majorată cu 50%, respectiv 900 lei;
  • alocaţia de stat pentru copil:
  • pentru copilul cu vârsta până la 2 ani sau pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap – 300 lei/luna;
  • pentru copilul peste 2 ani – 150 lei/lună;
  • pentru copilul peste 3 ani încadrat în grad de handicap – 300 lei/lună

Persoanele interesate trebuie să se prezinte la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sibiu(Sibiu, str. Mitropoliei, nr.2), la Serviciul Management de caz pentru Asistenţă Maternală(tel.0269.23.20.66 int.43) sau la numărul de telefon 0751174404 Adela Stanciu – manager de proiect TEAM UP, pentru a primi toate informaţiile necesare şi a fi consiliate de specialiştii serviciului.

DGASPC Sibiu își propune prin intermediul proiectului care se va derula până la sfârșitul anului 2023, extinderea actualei rețele de asistenți maternali profesioniști in 2019 cu 20 de persoane și formarea profesională a tuturor asistenților maternali angajați în cadrul instituției.

În condițiile în care continuarea procesului de dezinstituționalizare și închiderea tuturor instituțiilor de tip vechi este o necesitate stringentă pentru dezvoltarea optimă a copiilor, proiectul vine în sprijinul dezvoltării și profesionalizării actualei rețele de asistenți maternali, care reprezintă una dintre cele mai bune opțiuni pentru asigurarea creșterii și îngrijirii copiilor aflați în sistemul de protecție specială.

VIDEO- FOTO: Plimbare prin istoria tramvaiului de la Rășinari

0
DSC  Copie

Lansarea cărții ,,Omnibuz, tramvai, troleibuz” a fost „ieșită din tipar” fiind prezentată publicului larg în interiorului unui tramvai. Inginerul Marcel Stancu, autorul cărții a invitat publicul într-o călatorie inedită cu tramvaiul în direcția Sibiu-Rășinari. Pe tot parcursul drumului, acesta le-a făcut o mică retrospectivă a ceea ce a însemnat termenul de tramvai în trecutul nostru încărcat de istorie. Mijlocul acesta de transport era vital pentru comunitate, iar implementarea lui nu a fost deloc ușoară.

În perioada războiului, România ducea lipsă de materie primă, iar firele de curent era fabricate din cupru, indisponibile pentru acest proiect. Mintea ascuțită a românului a găsit o alternativă. Astfel curentul electric necesar era produs de un motor de camion, special configurat. Cursele erau regulate, din jumătate în jumătate de oră, iar oamenii puteau merge liniștiți la muncă.

Pe lângă faptul că această carte este scrisă pentru a introduce omul de rând în paginile grele ale istoriei de acum 60-70 de ani, totodată trage un semnal de alarmă cu privire la necesitatea păstrării și recondiționării liniei și a tramvaiului. După apariția metodelor alternative de transport: mașina persoanală, autobuzele sau biciclete, liniile de tramvai s-au vândul la fier vechi la preț de nimic, „dând o palmă” istoriei.

Mai multe ONG-uri încearcă să facă publicul larg să conștientizeze că un astfel de mijloc de transport poate atrage o multitudine de beneficii, de la finanțare externă și până la organizarea de tururi turistice. Astfel s-au deschis acțiuni de strângere de semnături, pentru ca cei de la București, cei care au puterea în mina pixului, să nu lase creta istoriei să se șteargă.

Cartea lansată astăzi a fost oferită cadou tocmai pentru a facilita accesul la informație și de a sublinia faptul că nu trebuie să uităm sacrificile strămoșilor noștrii. Fiecare invenție și investiție a lor ne-a mărit pasul spre prosperitate.

La eveniment a fost prezent primarul comunei Rășinari, Bucur Bogdan dar și alți invitați din administrația orașului Sibiu. Împreună doresc să găsească soluții pentru a conserva și restaura tot ceea ce ne-au lăsat generațiile anterioare.

După mica plimbare „istorică”, călătorii au fost întâmpinați cu produse tradiționale: prăjituri, cozonaci, cornulețe cu dulceață și binecunoscuta țuică de Rășinari. La finalul evenimentului oamenii au primit autografe de la autorul cărții și s-au fotografiat alături de el.

Cazul icoanelor de la Săsăuş ascunde alte interese

0
SasausSB

De curând a izbucnit în mediul online un imens scandal propagat şi la nivel instituţional despre dispariţia unor icoane de secol XIX din biserica satului Săsăuş. SIBIU INDEPENDENT a investigat cazul şi a aflat că în spatele scandalului există de fapt alte interese.

Deşi scandalul în media online a izbucnit la începutul lunii octombrie, poveste începe de Ziua Americii. În 4 iulie, preotul din sat, Pavel Lucian, face un act de donaţie către Mânăstirea Sâmbăta de Sus pentru mai multe icoane ce decorau pereţii bisericii din Săsăuş. O biserică declarată monument istoric. Doar biserica, nu şi icoanele şi restul patrimoniului mobil.

Se presupune că aceste icoane au fost pictate undeva la mijlocul secolului XIX de pictorii Grecu sau Ţîmforea. De asemena biserica ar mai deţine alte obiecte vechi bisericeşti de mare valoare. Problema este că nici icoanele, nici restul obiectelor nu au fost expertizate de nimeni şi deci nu au certificat de atestare şi nu au fost clasate în fondul cultural, nicidecum în cel de tezaur naţional.

Scandalul a început în august

Scandalul a fost declanşat în august de o parte din membrii Comitetului Parohial din Săsăuş care l-au acuzat pe preot că a vândut icoanele. Acesta s-a apărat că le-a donat mânăstirii Sâmbăta de Sus pentru a fi restaurate, ele fiind afectate de fum, insecte etc. Membrii Comitetului nu l-au crezut şi au început să curgă reclamaţiile la instituţii: Direcţia Judeţeană de Cultură, Poliţie, Mitropolie etc. Imediat după reclamaţia membrilor Comitetului Parohial au apărut şi alte reclamaţii de la două asociaţii din localitate, cea mai virulentă fiind Asociaţia Obştea Satului Săsăuş (AOSS). Aceştia au acuzat preotul de furtul icoanelor şi au început un adevărat război cu Direcţia Judeţeană de Cultură pe această temă.

Ce au făcut instituţiile?

Directorul Valentin Delcă, de la Direcţia Judeţeană de Cultură a primit sesizarea enoriaşilor în 12 august. Acesta a sesizat Inspectoratul Judeţean de Poliţie Sibiu care a deschis un dosar penal pentru furt. Cum spunea sesizarea oamenilor. De asemenea Delcă a sesizat Arhiepiscopia Ortodoxă, ca for tutelar credincios al bisericii din Săsăuş, Biblioteca Astra, pentru că o parte din arhiva istorică se află acolo cu inventarele bisericilor şi, imediat, a răspuns enoriaşilor.

AOSS au cerut şi ei la finele lui august Direcţiei de Cultură să pună la dispoziţia Asociaţiei inventarul de Patrimoniu mobil al bisericii din Săsăuş şi a altor 9 biserici din zonă. Problema este că aceste inventare nu se găsesc toate la Direcţia de Cultură. Arhiva instituţiei cu documente istorice a început să fie strânsă de la diverse instituţii, unde era împrăştiată, abia din 2017. Ea este încă incompletă. Inventarul patrimoniului mobil, unde intră şi icoanele, s-a făcut în perioada 1969-1985 la toate aşezămintele bisericeşti din ţară. Acela s-a redactat ca peste şi la Săsăuş în trei exemplare: unul la parohia Săsăuş, unul la Arhiepiscopia Ortodoxă şi unul la o instituţia a Statului (Biblioteca Astra, Direcţia de Cultură sau Arhivele Naţionale). „Nu înţeleg de ce enoriaşii ne cer nouă să căutăm în zeci de mii de documente un inventar, pe care ei ar trebui să îl aibă în biserică!” a declarat Valentin Delcă pentru SIBIU INDEPENDENT.

În 19 septembrie Directorul Direcţiei de cultură însoţit de un arhitect a mers la Săsăuş. Surpriză! Icoanele erau toate la locul lor pe pereţi!

Icoane miraculoase care apar peste noapte

Conform actelor prezentate de preotul din localitate icoanele s-au întors de la Sâmbăta de Sus în 2 septembrie după ce au trecut printr-un proces de deprăfuire şi dezinsecţie. Acestea erau etapele preliminare înaintea procesului efectiv de restaurare. Proces întrerupt de vâlva instituţională făcută de enoriaşi şi asociaţiile din localitate. În 2 septembrie preotul Lucian Pavel a făcut un act de anulare a actului de donaţie din 4 iulie între biserica lui şi mânăstirea Sâmbăta de Sus. De fapt actul de donaţie era un subterfugiu legal pentru ca să nu plătească serviciile de restaurare. Altfel spus a donat icoanele în stare proastă şi urma să le ia înapoi restaurate. Doar că procesul a fost întrerupt.

Scandalul continuă fără motiv

Teoretic întregul scandal ar trebui să dispară odată cu întoarcerea icoanelor. Doar că membrii asociaţiilor din zonă, unii membri şi în Comitetul Parohial au continuat cu sesizările chiar şi la Ministerul Culturii. Ei susţin că vor inventarul obiectelor, că acestea sunt valoroase, că … că…

Poliţia a deschis dosarul la cererea Direcţiei de Cultură şi ar putea să îl închidă, acum că totul s-a lămurit. Doar că poliţiştii ar putea deveni curioşi de ce tot acest scandal şi toată munca lor şi a altor instituţii în zadar? Un studiu atent al istoricului recent al zonei ne arată că asociaţiile semnatare ale petiţiilor au beneficat în ultimii ani de diferite fonduri pentru promovarea patrimoniului mobil şi imobil al zonei. Fonduri care conform surselor noastre din timpul investigaţiei nu au fost justificate nici până astăzi.

Situaţia din teren a bisericii monument istoric din Săsăuş este deplorabilă. Clădirea are fisuri care afectează integritatea ei structurală, pereţii sunt uzi de ploaie pe interior, acoperişul stă să cadă. Toate acestea sunt datorate lipsei totale de investiţii în monument. A existat un proiect tehnic de reabilitare plătit acum câţiva ani, dar se pare că banii nu au mai ajuns şi pentru realizarea lucrării de restaurare.

În loc de concluzii

Niciuna dintre părţile implicate în scandal nu doreşte să cedeze. Preotul îşi susţine nevinovăţia şi buna intenţie, Direcţia de Cultură se apără cu documente şi arhive de mii de pagini, iar asociaţiile acuzatoare cred că este ceva putred… în Săsăuş. Din ancheta cazului, reiese pentru noi o singură concluzie, biblică: să dea cu piatra, doar cel fără de păcat!

Cimitirul fantomă din cartierul Lazaret naşte intrigi între instituţii

0
cimitir lazaret sibiu

O parte a presei online locale sibiene s-a grăbit ieri să anunţe, fără verificarea informaţiilor, că în cartierul Lazaret s-au descoperit „cadavre”. În realitate SIBIU INDEPENDENT a discutat cu mai mulţi specialişti în domeniu şi situaţia e mult mai complexă.

În cartierul Lazaret din Sibiu, pe Calea Guşteriţei la nr 21 se construieşte pe fosta platformă Balanţa un cartier rezidenţial. Investitorul a primit autorizaţie şi de la Direcţia Judeţeană pentru Cultură Sibiu (DJC) de anul trecut cu condiţia investigării arheologice prealabile a zonei ce va fi excavată pentru construcţii. Aceasta este o politică aplicată din 2017 de noul director Valentin Delcă în concordanţă cu Legea din 2001. Această cerinţă a investigării arheologice o impune legea în zone ca municipiul Sibiu cunoscut cu o bogată tradiţie istorică, din păcate însă în anii anteriori de acest aviz s-a cam uitat…

Investitorul de pe o parcelă a fostei Balanţa a încheiat contract cu departamentul arheologic al Muzeului Brukenthal Sibiu pentru această cercetare prealabilă. Specialiştii muzeului au demarat săpăturile în martie, când au găsit primele morminte istorice. Dar au informat DJC abia în august! În această perioadă ei au deshumat 55 de morminte. Conform surselor SIBIU INDEPENDENT, acest cimitir ar corespunde ca locaţie aproxiamtivă cu o evidenţiere făcută în timpul celei de-a doua ridicări topo a Sibiului din perioada 1853-1870. O primă concluzie fiind că respectivele morminte fac parte din acea perioadă sau chiar mai târziu.

Problema este că informaţia apărută ieri în mediul online este veche din martie-mai! Atunci s-au descoperit osemintele. Datorită însă întârzierilor de comunicare de la Brukenthal spre Direcţia de Cultură, investitorii de pe parcela de nord, alipită celei investigate au continuat nestingheriţi construcţia de blocuri, ridicând trei. Direcţia de Cultură a cerut abia în august, când a primit raportul ştiinţific de la Brukenthal, investitorilor de pe parcela de nord să contracteze servicii de diagnoză arheologică, ceea ce aceştia au şi făcut. Conform specialiştilor limitele cimitirului se pare că se întind până sub strada Lazaret la est şi spre nord pe toată forsta platformă Balanţa.

Cine sunt morţii? Au murit de ciumă?

Dilema cea mare a apărut la identificarea osemintelor. În primul rând nu s-au testat oasele antropologic sau patologic pentru a se vedea vechimea lor. Specialiştii de la Brukenthal au înaintat ca posibilă dată sfârşitul secolului XIX, asta datorită existenţei în ridicarea topo făcută la aceea vreme a unui marcaj pentru cimitir în zona respecitvă. Marcajul era aproximativ.

Alţi specialişti în domeniu susţin că cimitirul poate fi chiar mai vechi şi l-au asociat cu cel al leproşilor. Aşa cum erau numiţi cei care mureau de ciumă. Moartea neagră a Evului Mediu a lovit şi Sibiul de multe ori între 1531 şi 1828, preponderent în secolelel XVI şi XVII.

În unele lucrări de specialitate vechi se face referire la un cimitir al ciumaţilor în cartierul Lazarent. Emil Sigerus pomeneşte în „Cronica oraşului Sibiu” despre decizia breslelor şi a veci­nătăţilor de a construi, la 6 mai 1718, pe „pajiştea molimelor” din faţa Porţii Elisabeta (undeva în zona Pieţei Gării), un lazaret pentru izolarea bolnavilor de ciumă.

Dar acesta poate să fi existat deja în zona Lazaret mult mai devreme, din secolul XVI sau XVII, ştiind că principalul cimitir al oraşului era cel de sub teritoriul actualului Spital Judeţean. Cimitirul din Lazaret nu este prezentat pe nicio hartă clar. Cea a lui Visconti de la sfârşitul secolului al XVII-lea nu îl arată deloc, iar cea din 1914 nu îl notează.

Unii istorici locali mai bătrâni îşi aduc însă aminte că acum 5 decenii când fabrica Balanţa construia noi hale pe actuala parcelă în discuţie s-au găsit şi atunci oseminte, ceea ce indică prezenţa clară a unui cimitir nemarcat aici. Ori motivaţia istorico-credincioasă a nemarcării unui cimitir în vechime era dată doar de natura morţilor îngropaţi acolo. În cazul de faţă multe concluzii duc la leproşi.

ACCIDENT: A pătruns în intersecție fără să acorde prioritate

0
politisti

O femeie în vârstă de 47 de ani, în timp ce conducea un turism pe strada Iosif Velceanu, a pătruns în intersecția cu str. Ștrandului fără să acorde prioritate și a intrat în coliziune cu un turism condus regulamentar de către o altă femeie, aceasta din urmă fiind transportată la spital cu răni ușoare, conștientă.

În urma investigațiilor medicale, s-a constatat că femeia transportată la spital nu a suferit leziuni traumatice astfel încât evenimentul va fi protocolat ca și tamponare, fără victime.