spot_img
11.3 C
Sibiu
luni, 29 aprilie, 2024
spot_img

EDITORIAL: Ce învățăm din accidentele mortale?

Știri din Județ

Publicitate

Un nou accident mortal pe raza județului Sibiu. Acum cu un impact emoțional mai mare pentru că a apărut și un video cu momentul accidentului. Trei oameni au murit. Mulți s-au grăbit să dea vina pe un cauciuc uzat la autobasculantă, alții pe șoferul acesteia că nu era atent și, doritorii de afirmare media, pe Compania de Drumuri că nu era pasarela conform normelor. Miile de comentarii primite de noi la acel video conțin, majoritatea, sintagma: Doamne Ferește! Doar că Doamne nu ferește, ceea ce șoferii imprudenți nu feresc. Există învățăminte de tras din astfel de imagini video.


În primul rând asemenea imagini de la diferite accidente, fie din timpul accidentului sau cu morții de după, trebuie puse pentru a fi vizualizate obligatoriu de toți viitori șoferi. Și de cei care încalcă legea. Să stea cu ochii în ecran o oră doar de asemenea imagini. Să li se întipărească în creier și când mai calcă pe accelerație sau nu respectă Codul Rutier să se gândească la respectivele imagini.

Imaginile trebuie să fie un avertisment pentru toți șoferii români. Să recunoaștem că majoritatea șoferilor încălcăm legea rutieră. Mai puțin, mai mult, mai rar sau mai des. Dacă aș avea o cameră pe bord aș putea difuza zilnic imagini din orașul Sibiu cu încălcări ale Codului Rutier. Dacă ies din oraș, aceste încălcări sunt și mai multe.

Ca un șofer cu prea mulți kilometri la bord în oraș și în România, pot spune că după aproape 30 de ani de condus, tot mi-e teamă de TIR-uri și camioane pe drumurile patriei. Pentru că acești mastodonți adesea forțează sau încalcă legea cu gândul că ei nu pățesc nimic. Există un mega-teribilism în ultimii ani între șoferii de camion pentru că oricine a ajuns șofer de camion în România. Cam ca și la constructori, mecanici etc. Toți se pricep la condus camioane.

Dar raziile poliției ne arată o situație gravă. O sumedenie de șoferi de camion prinși băuți sau cu cauciuri roase sau cu tahograful măsluit ori cu RCA false. Ați observat și voi când Poliția și ARR fac o razie de camioane, brusc pe marginea drumurilor din zona respectivă staționează, deodată, zeci de camioane. Se anunță între ei prin stație și stau pe loc. Pentru că pe loc, Poliția nu îi poate verifica. Doar dacă îi prind în trafic.

Șoferii de camion dau vina pe patronii firmelor. Asta unde șoferii de camion nu sunt și patronii firmei. Ei spun că patronii îi forțează să conducă mașini depășite tehnic, cu cauciucuri uzate și să depășească normele stabilite prin lege privind orele de condus.

Cumva cred că este o complicitate între șoferi și patroni. Pentru că banii sunt mulți în sectorul acesta și șoferii de camion câștigă foarte bine raportat la studiile lor.

Cazul de la Avrig este anchetat de Poliție și Procuratură. Vom afla dacă a explodat un cauciuc sau șoferul a fost neatent și a lovit bordura și a scăpat controlul autobasculantei. Din imagini se vede că viteza avută era foarte mare. De altfel, nu de multe ori, personal am văzut pe drumuri naționale sau pe austradă camioane cum depășesc inclusiv mașini mici. Legal nu au voie în multe zone. Când am scris asta pe un grup de trafic au sărit pe mine camionagii cu comentarii de genul: dacă mergi ca melcul etc. Deși camioanele sunt, teoretic, limitate legal privind viteza (a se vedea semnele de pe spate cu viteza maximă). Practic….

Morții de la Avrig nu sunt primii, nu vor fi nici ultimii din accidente rutiere în județul Sibiu. Ziarul Sibiu Independent a prezentat multiple astfel de cazuri. Din păcate, rolul educativ pe lângă cel informativ, nu are efect la șoferi. Poate măsuri mai dure din partea Poliției împotriva șoferilor de camioane ar mai tempera spiritele. Indiferent dacă au între actele mașinii 200 de euro…

Și mai intervine o întrebare. De ce Parlamentul și Guvernul au dat o lege prin care toți puștanii pot deveni șoferi de camioane? Zero experiență, dar le dăm pe mână mastodonți. Plus, ca și în cazul șoferului autobasculantei de la Avrig, cum un om de 67 de ani, adică peste vârsta de pensionare poate conduce o mașină de serviciu în timpul serviciului? Sunt scăpări ale legii sau încălcări ale ei? Dacă omul era în timpul serviciului și legea permite angajarea la privat a persoanelor peste 65 de ani, rezultă că avem o lege proastă. Nu cred nici că puștanii pot conduce camioane, dar nici cei peste 65 de ani. Dacă tot îi numim șoferi profesioniști.

Dar disperarea după șoferi a marilor firme a făcut suficient lobby pe la Parlament și Guvern pentru a face și mai ușoară anagajarea de șoferi de camion. Iar rezultatele le vom vedea în trafic!

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă