În 15 și 16 iulie 2022 sibienii sunt invitați să ia parte la cea de-a 11-a gală a designerilor români, în care aceștia își vor prezenta cele mai recente colecții la Sibiu Fashion Days
Habermann Markt devine din nou un uriaș catwalk pe care vor defila zecile de modele, într-un spectacol total ce îmbină moda, frumusețea, muzica și luminile. Evenimentele din cele 2 zile încep la ora 20:00, iar accesul publicului este liber.
Sibiul devine în acest weekend capitala modei din România
În prima seară – vineri, 15 iulie – ne vom bucura, rând pe rând, de prezența designerilor Nagun, Mineli, Anca Marginean, Fofy by Euphoria Fashion, Mihaela Cirlugea, Dom Perri, Iselin Dimitri, Yipee Boutique si Reinna Wedding House, care își vor prezenta noile colecții.
Cea de-a doua seară ne aduce în atenție alți designeri de renume, printre care Kinga Varga, Curly Boutique, Iulia Vlejoangă, Fofy by Euphoria Fashion, Dahlia Couture, Lena Criveanu, George Hojbotă, Zetta si Claudia Rawlings, fiecare având un show special conceput pentru eveniment, pe muzica mixată live de DJ Gadjo.
„La fel ca în fiecare an, vom vedea la Sibiu Fashion Days viziuni noi, tendințe, reinterpretări, dar și piese clasice care au reușit să dăinuie în timp. Fiecare colecție va fi puternic impregnată cu personalitatea creatorului și va reuși să transmită, cu siguranță, emoția, pasiunea și mesajele pe care designerul și-a dorit să ni le insufle. De la forme sau volume și până la culori sau concepte, totul va fi fără cusur, grație atenției cu care fiecare piesă este lucrată.” – Liliana Tempean, organizator Sibiu Fashion Days.
Sibiu Fashion Days se încheie și în acest an cu un moment muzical: sâmbătă, 16 iulie, DJ JayRaa va mixa live pe scena evenimentului pentru publicul prezent. Distracția se mută apoi la After-Party-ul Summer Breeze desfășurat la The Home of Backyard.
Muzeul ASTRA organizează în perioada 13-17 iulie evenimentul ASTRA Multicultural, ediția a VII-a. Peste 100 de artiști, 22 de ansambluri și grupuri folclorice împreună cu 50 de meșteri tradiționali și specialiști în gastronomie din diverse comunități (români, sași, maghiari, rromi, lipoveni, greci, sârbi, croați, slovaci etc.) vor fi prezenți la ASTRA Multicultural 2022. Aceștia vor pune în scenă un târg al meșterilor din comunități multietnice, un maraton gastronomic multietnic și un festival de muzică și dansuri tradiționale multietnice, toate în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului. Târgul multicultural al meșteșugarilor are ca scop plasarea pe o piață a produselor de calitate, autentice și reprezentative, în timp ce maratonul gastronomic multietnic va (re)prezenta vizitatorilor din muzeu adaptabilitatea hranei la fiecare anotimp și situație din viața unei comunități.
,,ASTRA Multicultural este singurul eveniment de o asemenea amploare în România, care generează o dezvoltare organică a mediului rural prin promovarea și valorizarea resurselor existente în diversele grupuri etnice conlocuitoare. În același timp, este singurul eveniment care conectează în adevăratul sens al cuvântului mediul urban de mediul rural, transmițând un mesaj clar, accesibil, legat de însemnătatea SDGs (Sustainable Development Goals) la nivel de comunitate.
Evenimentul este simbolul multietnic al României, putem spune. Acest proiect contribuie la prezervarea și promovarea valorilor tradiționale, a memoriei culturale care aparține comunităților prezente la eveniment. Componenta de integrare vizează dialogul intercultural favorizat de acțiunile în care sunt implicate persoane care păstrează valori tradiționale ale diverselor etnii de pe teritoriul României. Se crează, astfel, contexte contemporane în care publicul vizitator poate interacţiona cu reprezentanți ai unor comunități diverse și poate prelua modele de bună practică de la aceștia. Prin adaptabilitate înțelegem adaptarea ofertei culturale a muzeului astfel încât să răspundă nevoilor publicului și ale meșteșugarilor și păstrătorilor de cunoștințe din domeniul patrimoniului imaterial, dar și adaptarea produselor acestora la nevoile pieței, prin interacțiune directă cu publicul. Actanții găsesc susţinere şi încurajare în continuarea activităţii lor, fie că vorbim de meşteşuguri, artele spectacolului, gastronomia tradiţională sau studiul de specialiatate al patrimoniului material şi imaterial.”, a declarat Ciprian Ștefan, manager general Muzeul ASTRA.
Tematica pe care ASTRA Multicultural o impune în ediția din acest an este ,,Memorie, integrare, adaptabilitate.”.Evenimentul va debuta prin seminarul ASTRA Multicultural – Patrimoniu cultural. Valoare. Perspective.
ASTRA Multicultural 2022 este un proiect cofinanțat de Primăria Sibiu prin Agenda Culturală 2022
Acţiunile Muzeului ASTRA sunt posibile cu finanţarea Consiliului Judeţean Sibiu.
În cursul acestei dimineți, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Orlat au reținut cinci persoane, cercetate penal pentru tulburarea ordinii și liniștii publice, respectiv lovire sau alte violențe.
Conform IPJ SIBIU, ieri, în jurul orei 21:00, în localitatea Orlat, între membrii a trei familii din localitate a izbucnit un scandal stradal pe fondul unui conflict spontan. În conflict au fost implicate 12 persoane care și-ar fi adresat injurii și s-ar fi lovit reciproc, trei dintre acestea necesitând îngrijiri medicale, fără a fi transportate la spital.
Cei cinci localnici reținuți pentru 24 dr ore au vârste cuprinse între 31 și 53 de ani.
Administrația locală „se luptă” de ceva timp, cu firele inestetice ce atârnă pe mai mulți stâlpi din oraș. Așa că a hotărât să le îngroape, treptat.Au rezolvat ceva de cablu și internet, a venit rândul celor de curent.
Au contractat firme competente iar lucrările au început în forță. De exemplu, pe strada Constituției din Sibiu, au fost săpate șanțuri, au fost trase noi fire de curent, astupate și betonate. Surpriză! Muncitorii au uitat să tragă și împământarea. Și iată, la doar câteva minute de predarea lucrării, muncitorii s-au văzut nevoiți să spargă din nou asfaltul, să sape după nodurile electrice și să facă treaba, treabă. În cursul zilei de astăzi, aceștia deja montau mai multe platbande de împământare. Să sperăm totuși, că nu au mai uitat ceva!
În al treilea an de la debutul pandemiei Covid și aproape cinci luni după izbucnirea invaziei militare rusești în Ucraina, primul concert al stagiunii estivale ”Plimbări muzicale la Cisnădioara” se anunță drept o incursiune în lumea muzicii clasice sub titlul intrigant ”Exil și patrie”, eveniment de durata unei singure ore și prezentat de către voci umane.
Protagoniștii concertului din data de duminică 17 iulie la ora 17 în biserica evanghelică care vor interpreta piese muzicale pe texte biblice și non-biblice, dând glas contrastului dintre starea confortabilă de a fi acasă și experiența dificilă de profundă înstrăinare, sunt Noul Cor de Cameră din Zürich și dirijorul său elvețian Beat Schäfer. În schimb, programul următorului concert din data de 24 iulie invită prin apariția ansamblului clujean ”Flauto Dolce” la o reamintire a stilului muzical din vechea epocă a barocului pentru soprană, blockflöte, trompetă, fagot și clavecin.
Data de 31 iulie aduce cu sine un concert pentru distribuția cea mai mică a stagiunii estivale actuale, mai precis pentru clarinet și fagot. Cuplul de interpreți Theresa Braisch și Maximilian Braisch din Cisnădie, cunoscut sub numele de ”Duo Marmor”, va întreține publicul Cisnădioarei cu piese muzicale din genurile baroc, romantic, contemporan și nu în ultimul rând yiddish. Finalul ”Plimbărilor muzicale la Cisnădioara” din vara anului curent aduce cu sine un concert cu cei șapte membri ai formației ”Codex Ensemble” din Miercurea Ciuc, al căror program se intitulează ”Dialoguri între muzica veche și populară” pentru flauți, instrumente de coarde și instrumente de percuție construite după modele renascentiste și din epoca barocului timpuriu.
Toate cele patru concerte ale ”Plimbărilor muzicale la Cisnădioara” încep la ora 17, intrarea fiind liberă și donațiile binevenite. Mai multe informații sunt disponible pe www.michelsberger-spaziergaenge.evang.ro
Sibiu Sands, cel mai mare turneu de volei pe plajă din țară, și-a desemnat, duminică seara, câștigătorii celei de-a 9-a ediții! Pe podiumul competiției au urcat cele mai bune echipe de la categoriile Amatori Feminin și Masculin, alături de sportivii care au cucerit Cupa României, competiție organizată în premieră la Sibiu Sands. Peste 60 de echipe au participat la ediția din acest an, spectacolul oferit pe teren, pe parcursul celor 6 zile de competiție, adunând numeroși spectatori în Piața Mică.
Turneul s-a desfășurat între 5-10 iulie, pe terenul amenajat de organizatori în Piața Mică. Primele două zile ale competiției au fost dedicate categoriilor Amatori Masculin și Feminin, după care au debutat și meciurile la categoria Open, contând pentru ediția din acest an a Cupei României la volei pe plajă.
Nivelul jocului a fost unul extrem de ridicat, echipele oferind meciuri strânse și faze spectaculoase pe parcursul întregului turneu, spre bucuria spectatorilor, care au umplut nu numai tribuna, ci și întreaga zonă din jurul terenului, creând o atmosferă extraordinară.
Duminică, ultima zi a turneului, a fost și cea mai intensă, toate echipele ajunse în fazele finale ale competiției luptând pentru cea mai bună clasare pe podium.
„Am avut parte de un turneu extrem de bun anul acesta, nivelul de joc a fost ridicat, fapt care s-a văzut nu numai în meciuri, dar și în atmosfera creată de spectatorii care ne-au fost alături săptămâna trecută. A fost o ediție perfectă, în care am avut parte de soare, dar și de ploaie, de spectacol pe teren și de o atmosferă incredibilă venită dinspre susținători. Felicităm toți participanții, au fost jocuri foarte bune la toate cele 4 categorii înscrise în turneu și suntem bucuroși că anul acesta, la Sibiu Sands, s-au înmânat trofeele Cupei României la Feminin și Masculin”, au declarat organizatorii turneului.
Turneul a fost arbitrat de reprezentanții Federației Române de Volei. Delegatul FRV, Adrian Bărdășan, a susținut și un training de arbitri în cadrul Sibiu Sands.
Câștigătorii Sibiu Sands 2022
Turneul s-a încheiat cu un moment special: premierea câștigătorilor. La categoria Open Masculin, unde miza a fost Cupa României, pe podium au urcat două echipe din Timișoara și una din București. Câștigătorii Cupei României au fost UV Timișoara, echipa formată din Lucian Bădiceanu și Sergiu Călin, pe locul 2 s-au clasat sportivii de la Știința București, Bogdan Bratosin și Valentin Hupoiu, iar pe poziția a 3-a cea de-a doua reprezentantă a UV Timișoara, compusă din Sergiu Rodina și Sebastian Micu.
„Am câștigat, ne simțim extraordinar. Suntem campionii României, încă un an! Ne-am simțit extraordinar la Sibiu Sands, e printre cele mai frumoase turnee din țară”, a declarat Lucian Bădiceanu, campionul Sibiu Sands, Open Masculin.
Cupa României la categoria Feminin a fost câștigată de formația CSU ASE București, formată din Ioana Miu și Alexia Brădățan. Pe locul 2 s-au clasat sportivele de la CS Oțelul Roșu, Denisa Popa și Adriana Melniciuc, iar pe locul 3 CSU Oradea, ale cărei componente sunt Roxana Haidu și Cătălina Busuioc.
„Ne bucurăm că s-a văzut munca depusă pe parcurs, ne doream foarte mult această victorie. Suntem foarte mândre de noi și foarte fericite! A fost un turneu greu, cu echipe de top, cam cele mai bune din România, dar ne bucurăm că datorită pregătirii atât fizice, cât și psihice, am făcut față. Atmosfera a fost foarte frumoasă!”, a spus Ioana Miu, campioana Sibiu Sands, Open Feminin.
La Amatori Feminin, podiumul a fost cucerit de: Double Trouble (Ana Armeanu și Diana Marinaș), Same Old Team (Alexandra Negrea și Lavinia Petran), S&M (Andreea Barsasteanu și Simona Filip).
„Evenimentul a fost foarte fain, ne-am întâlnit mai multe categorii de sportivi, atât la feminin, cât și la masculin. De asemenea, am avut o susținere foarte mare din partea sibienilor, care s-au adunat în număr mare în Piața Mică. Ne-am bucurat foarte tare să fim aici, ca în fiecare an, a fost a 9-a ediție și suntem tare fericite că turneul se organizează în continuare. Mai venim!”, a declarat Ana Armeanu, de la Double Trouble.
La categoria Amatori Masculin, locul 1 a fost ocupat de Inginerii (Ștefan Diaconescu și Mihai Cozonac), locul 2 de Crețișorii (Alexandru Munteanu și Dan Ferencz), iar locul 3 de VLB (Ionuț Moca și Andrei Chirilă).
Pentru unul dintre câștigătorii categoriei Amatori, triumful a fost cu atât mai special cu cât l-a obținut în Sibiu, locul în care a început să practice volei. „A fost foarte faină toată experiența, de asemenea și atmosfera de la turneu. Eu am făcut junioratul în Sibiu, cu dl. Traian Prișcă, până am mers la facultate, în București, iar acum joc acolo”, a declarat Ștefan Diaconescu, de la Inginerii.
Suma totală a premiilor obținute de câștigătorii Sibiu Sands este de 3500 de euro.
Sibiu Sands a fost organizat de Asociația Eco Sport Team și Agenția Grey Projects, sub egida Federației Române de Volei (FRV). Evenimentul a fost cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport și de Consiliul Județean Sibiu.
Partenerii principali ai acestei ediții au fost Ballan Sportswear, Familia Toneli și Sam Transport.
Începând cu data de 8 iulie 2022, în baza Ordinului Președintelui CNAS nr.477/08.07.2022, doamna Florentina Denisa Nicoară, de profesie economist, cu o experiență de peste 18 ani în domeniul sanitar, exercită mandatul de director general al Casei de Asigurări de Sănătate Sibiu, a anunțat conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Sibiu.
Mă alături Casei de Asigurări de Sănătate Sibiu cu convingerea că împreună vom continua, cu același profesionalism, să reprezentăm interesele cetățenilor sibieni. Obiectivul nostru este asigurarea acordării, la cele mai înalte standarde, a asistenței medicale, medicamentelor, și a dispozitivelor medicale, și creșterea accesibilității la acestea -a declarat Florentina Denisa Nicoară, noul director al CNAS Sibiu.
Traficul rutier este îngreunat în zona localității Boița din județul Sibiu, deoarece drumarii au început lucrările de consolidare a drumului.
Intervenția se desfășoară chiar la limita județelor Sibiu și Vâlcea iar șantierul avansează într-un ritm bun însă, de multe ori este necesară restricționarea circulației pe sectoarele afectate.
Astăzi, 12 iulie,mai multe persoane din județul Sibiu au fost „vizitate” de oamenii legii. Mascații au destructurat astfel, o rețea ce se ocupa cu falsificarea mai multor înscrisuri oficiale, dar și instigare la fals.
Din cercetări a reieșit că, în perioada ianuarie 2020 – aprilie 2022, un bărbat, din județul Alba, ar fi întocmit, în fals, diverse documente, precum permise de conducere, polițe de asigurare RCA, certificate de competență profesională și certificate de teste SARS CoV-2- RT – PCR negative, pe care le-ar fi pus la dispoziția unor persoane, în schimbul unor sume de bani.
Din primele informații, 63 de persoane care ar fi beneficiat de astfel de înscrisuri false, față de acestea cercetările fiind continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de instigare la fals material în înscrisuri oficiale.
Au fost efectuate 50 de percheziții domiciliare: 34 în județul Alba, 5 în județul Hunedoara, câte două în județele Giurgiu, Sibiu și în municipiul București și câte una în județele Arad, Bihor, Brașov, Cluj și Timiș.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat, luni, procedurile administrative necesare semnării contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu – Piteşti (Cornetu – Tigveni).
Potrivit unui comunicat al companiei de drumuri, procedura pentru semnarea acestui contract cu câştigătorul desemnat iniţial de CNAIR este posibilă după respingerea de către CNSC a unei contestaţii privind rezultatul procedurii de achiziţie publică.
Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câştigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL, cu preţul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.
Construcţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti (37,4 km) va dura 57 de luni şi va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru cea mai complexă secţiune a autostrăzii Sibiu-Piteşti are o perioadă de proiectare de 12 luni şi o perioadă de execuţie de 45 de luni.
Principalele lucrări pe această secţiune sunt: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, nod rutier Cornetu şi nod rutier Văleni, ecoduct în zona localităţii Călineşti.
Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni) şi secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km şi formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Piteşti care va traversa efectiv Carpaţii, precizează CNAIR.
Preotul Florin Bleoca, noul preot paroh al comunităţii parohiale Sibiu Inferior VII – „Sfântul Evanghelist Luca” a fost instalat duminică, 10 iulie. Ceremonia de instalare a noului preot paroh a fost oficiată de Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, după slujba Vecerniei. Au participat la evenimentul duhovnicesc, protopopul de Sibiu, pr. Ioan Coşa, pr. Nicolae Rusu, pr. conf. dr. univ. Irimie Marga, precum şi numeroşi credincioşi din cele două comunităţi parohiale arondate locaşului de cult menţionat.
Parohia Sibiu Inferior VII – Biserica cu hramul „Sf. Ap. si Ev. Luca” are biserica in Sibiu pe strada General Grigorie Bălan, nr. 36
Înaltpreasfințitul Mitropolit Laurenţiu i-a mulţumit fostului paroh Nicolae Rusu pentru anii de slujire rodnică în comunitatea din cartierul sibian Terezian, unde s-a construit Biserica „Sfântul Evanghelist Luca” şi s-au pus bazele unei lucrări misionare importante. Mai apoi, ierarhul i-a înmânat noului paroh Sfânta Evanghelie, Sfânta Cruce şi o cheie, simbolizând cele trei slujiri ale preoţiei. Părintele Florin Bleoca a fost îndemnat de ierarh să continue lucrarea misionar-pastorală din comunitate, să colaboreze cu ceilalţi preoţi slujitori şi să ceară sprijin duhovnicesc fostului paroh, pr. Nicolae Rusu.
Trei persoane au fost reținute, după ce au furat, acum o lună de zile, un excavator pe șenile din localitatea Scoreiu, județul Sibiu.
Nimic neobișnuit până aici, hoții prinși, Poliția și-a făcut treaba, dosarele penale sunt scrise frumos iar prejudiciul este în curs de recuperare, deci practic „justice is served”. Însă ce te faci când aflii că doi dintre hoți sunt plătiți din banii cetățenilor din Porumbacu de Jos , iar al treilea „mănâncă la masă” cu viceprimarul.
Revenind la „justice is served”, rămâne de văzut dacă procurorii se vor duce după linia legii sau vor găsi portițe „de clemență”. Conform www.portal.just.ro, din cei trei, doi au primit propuneri de arestare preventivă pentru 30 de zile. Este vorba despre consilierii locali din Porumbacu de Jos, din partea PNL: Malangă Adrian-Nelu și Stoica Mirel-Mihai.
Cel de-al treilea inculpat, în vârstă de 39 de ani, s-a luat măsura controlului judiciar pentru 60 de zile.
Conform surselor Sibiu Independent, autoritățile locale au încercat să ascundă incidentul, motivând o defecțiune a sistemului video, fix în acea zi. Totuși, polițiștii au făcut rost de imagini video de la casele din zona furtului.
„Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală Porumbacu de Jos au reținut 3 bărbați, cercetați penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat. Cei trei bărbați, localnici în vârstă de 39, 44, respectiv 49 de ani, sunt bănuiți că, la data de 10 iunie a.c., de pe raza localității Scoreiu, ar fi sustras un excavator pe șenile. Ca urmare a administrării probatoriului în cauză, la data de 11 iulie, polițiștii au luat măsura reținerii persoanelor pentru 24 de ore, urmând a fi prezentate unității de parchet competente în vederea aplicării unei măsuri preventive. Cercetările continuă la nivelul Secției de Poliție Rurală Porumbacu de Jos, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Avrig.” se arată într-un comunicat al IPJ SIBIU
Guano Apes sunt headlinerii primei ediții a festivalului ASTRA Rock, care va avea loc între 12 și 14 august 2022 în cadrul mirific oferit de Muzeul în Aer Liber Astra din Sibiu.
ASTRA Rock este cel mai nou și promițător festival din România și se adresează în egală măsură iubitorilor de muzică bună și celor care vor să petreacă timp de calitate în atmosfera unui eveniment live de talie internațională, dar și să se bucure de natură și activități conexe împreună cu familia. Concertele au loc în spațiulcelui mai mare muzeu open-air din Europa, și, în același timp, al celei mai importante instituții etnografice din România. Muzeul în aer liber ASTRA este amplasat într-un adevărat paradis, în rezervația naturală Dumbrava Sibiului. Cu o suprafață de 96 de hectare, un lac impresionant, vegetație bogată și peste 10 kilometri de alei, spațiul este ideal pentru un eveniment muzical precum ASTRA Rock.
Cap de afiș al primei ediții sunt germanii de la Guano Apes, cunoscuți pentru hituri precum ”Open Your Eyes” și ”Lords of the Boards”, cel din urmă fiind, de 25 de ani, un adevărat imn al snowboard-erilor din lumea întreagă.Primul lor album, ”Proud Like a God”, s-a vândut în peste un milion de exemplare și a rezistat în topuri mai bine de un an, fiind unul dintre cele mai de succes debuturi discografice din toate timpurile. Au urmat turnee internaționale, cu show-uri pe stadioane, la festivaluri mari și în săli de concerte importante, unde amestecul de riffuri de chitară, hip hop și melodic rap-ul vocalistei Sandra Nasić au încântat și energizat milioane de fani. După trei albume de top și mii de recitaluri, trupa revinecu forțe proaspete pe scenă, locul unde se simte cel mai aproape de fani. Înaintea turneului european programat în această toamnă, Guano Apes vor cânta la ASTRARock în seara de sâmbătă, 13 august.
Pe lângă Guano Apes, la prima ediție a festivalului ASTRA Rock vor urca pe scena din Dumbrava Sibiului câteva dintre cele mai cunoscute, dar și mai promițătoare trupe românești, acoperind o varietate de genuri: Dirty Shirt, Coma, Luna Amară, Dora Gaitanovici și I‘m the Trip.
Dirty Shirt sunt văzuți ca una dintre cele mai originale și de succes formații din Estul Europei, combinând sound-ul hardcore metal modern cu influențele din muzica tradițională din această parte a continentului. Înaintea recitalului de la ASTRA Rock, Dirty Shirt vor cânta în fața a câteva sute de mii de persoane la Pol’and’Rock, asta după prestația de la Hellfest, două dintre cele mai mari festivaluri din Europa.
Coma este un alt nume foarte cunoscut publicului autohton, activând de peste două decenii, timp în care au devenit una dintre cele mai iubite trupe de rock alternativ din România cu piese precum „Bruce Lee vs.Vandam”, „Cântă-mi povestea”, „Chip” sau „Document”.
Luna Amară cântă de aproape 20 de ani sincer și fără ocolișuri. Cu un portofoliu live impresionant și o abordare proprie a muzicii rock, cu influențe inclusiv din spectrul metalic și progresiv, Luna Amară continuă să fie relevanți prin arta lor cu mesaj, implicarea socială, profunzimea versurilor și pasiunea cu care se urcă pe scenă de fiecare dată.
Dora Gaitanovici este pentru mulți revelația muzicală românească a acestui an, după ce s-a prezentat în fața publicului larg la Eurovision. Tânăra compune și produce ceea ce cântă alături de colegii de trupă, într-un proiect muzical îndrăzneț și original.
I‘m the Trip s-a format acum 10 ani din dorința de a completa scena muzicală sibiană cu elemente de rock nou, rezultând un gen muzical alternativ a cărui influențe principale vin din rockul anilor ’90, psychedelic, blues, alternative rock, hardcore punk și surf rock.
Alte trupe care vor urca pe primei ediții a festivalului ASTRA Rock vor fi anunțate în perioada imediat următoare.
Până pe 1 august, în perioada de presale, abonamentele de trei zile costă 200 de lei și sunt disponibile pe iabilet.ro – www.iabilet.ro/bilete-astra-rock-festival-77368. Ulterior, ele pot fi achiziționate la prețul de 250 de lei / abonament, împreună cu bilete de o zi disponibile la prețul de 100 lei. La toate prețurile acestea se adaugă comisionul de ticketing.
Abonații Muzeului ASTRA beneficiază de 1.000 de bilete la preț redus, disponibile la sediul instituției.
Abonamentele și biletele la festival asigură și accesul la muzeu, precum și la multiplele activități conexe organizate de acesta în weekendul 12-14 august, cu ocazia sărbătorii Sfintei Marii. Vor fi prezenți peste 200 de meșteri populari din toată România, care pe lângă produsele specifice vor desfășura ateliere pentru toate categoriile de vârstă. Maratonul gastronomic cu rețete specifice ruralității și atelierele educaționale vor întregi oferta de neratat a primei ediții ASTRA Rock.
Proiectul ”SIBIU – ACASĂ”, proiect aprobat pe Agenda Culturală 2021 a Primăriei Municipiului Sibiu se va desfăsura în zilele de 15 și 16 iulie 2022 în Piața Albert Huet Sibiu.
În acest an, prin evenimentele ce se vor desfășura în cadrul proiectului ”SIBIU-ACASĂ”, propunem publicului spectacole cu stiluri variate de muzică, de la rock, pop, indie, jazz la tangoul românesc interbelic, muzica clasică contemporană ori cabaretului berlinez din anii `20. Muzică produsă de artiștii sibieni și de colaboratorii lor, artiști experimentați cu o bogată activitate în domeniul, cărora li se alătură generația nouă, tinerele talente, toți contribuind prin creațiile originale la așezarea Sibiului pe harta muzicii de calitate.
Comuna Turnu Roşu este mare parte încadrată în zona de protecţie a unui sit NATURA 2000. Totuşi, de ani buni, mai mulţi localnici au sesizat aici numeroase nereguli privind exploatarea agregatelor. SIBIU INDEPENDENT a relatat pe larg despre încălcări flagrante ale legii şi protecţiei mediului. Instituţiile abilitate să controleze au confirmat adesea cele relatate. Se pare că, totuşi, interesul financiar al unor firme abonate la aceste exploataţii primează.
Un cetăţean din Turnu Roşu ne-a trimis ieri o filmare în care se vede cum apa uzată rezultată din spălarea agregatelor minerale se duce printr-o ţeavă direct în râul Olt. Cetăţeanul a sesizat şi Garda de Mediu care încă nu a dat un răspuns oficial. „Ieri 11.07.2022, in urma unei plimbări cu bicicleta pe malul Oltului, în dreptul staţiei de sortare-spălare agregate minerale situată pe malul Oltului în dreptul localităţii Turnu Roşu, se elibera apa uzată provenită din spălarea pietrişului direct în raul Olt, într-o zonă în care râul face parte dintr-un sit Natura 2000.” ne-a scris cetăţeanul din Turnu Roşu.
Conform bazei de date a Agenţiei de Protecţia Mediului, astfel de staţii de sortare – spălare a minereurilor trebuie să îndeplinească unele condiţii tehnice: „Apa folosită la spălarea agregatelor minerale de râu se va recircula în proporţie de 80% prin intermediul a 2 bazine decantoare betonate de 150 mc fiecare şi a unui bazin de stocare apa betonat cu V = 150 mc.” Potrivit specialiştilor consultaţi de SIBIU INDEPENDENT dimensiunea acestor bazine variază în funcţie de capacitatea staţiei de sortare, dar ele sunt obligatorii.
VIDEO transmis de un cetăţean din Turnu Roşu în care se vede evacuarea apelor uzate
Scandalul de la Spitalul Județean din Sibiu, izbucnit în urmă cu câteva zile, în care un actor sibian a acuzat public serviciile superficiale de care a beneficiat, arde mocnit.
Actorul Iustinian Turcu s-a prezentat, acum cinci zile, la Spitalul Județean de Urgență Sibiu pentru un consult de specialitate, asta deoarece avea ochii inflamați. Deși cazul era unul grav, sibianul putând să își piardă vederea, medicii au ridicat din umeri, în toiul nopții, pe motiv că nu au oftalmologi disponibili. Acestuia i-au fost făcute câteva spălături oculare iar după administrarea unuicalmant, a fost trimis acasă. Asta, până luni!
Pentru că starea acestuia se agrava de la o clipă la alta, a hotărât să ceară ajutorul unor medici de la un spital privat. Diagnostic?! Arsură de cornee
Precizările conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, transmise către Consiliul Județean Sibiu, cu privire la cazul relatat de pacientul I.T în social media, de unde a fost preluat și de mass-media.
”Încă de la apariția în spațiul public a informațiilor cu privire la cazul relatat de pacientul I.T., am demarat o anchetă internă pentru investigarea circumstanțelor în care s-a petrecut acest caz precum și a altor posibile disfuncționalități la nivelul Unității de Primiri Urgențe a Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu.
Vă asigurăm că cercetările se vor desfășura cu celeritate și cu maximă transparență. Rezultatul anchetei si masurile dispuse vor fi disponibile săptămâna viitoare și vor fi anunțate printr-o conferințe de presă. Vom reveni cu detalii privind data, locul și ora când aceasta va avea loc.
Totodată subliniem că SCJU Sibiu face permanent eforturi pentru a asigura un act medical de calitate, de la nivelul conducerii solicitarea fermă către toate secțiile fiind să acorde pacienților servicii maximale, corespunzătoare situației medicale a acestora.” transmite oficial Spitalul Județean de Urgență Sibiu
Relatăm mai jos mesajul actorului Iustinian Turcu:
Asa am fost trimis acasa vineri noapte de catre cadrele medicale de la spitalul judetean din sibiu- primiri urgente. Mi-au facut doar niste spalaturi si mi-au administrat un calmant, apoi mi-au zis ca nu au medici oftalmologi, ca nu stiu ce sa-mi faca si sa revin luni la oftalmolog. Toata viata am evitat spitalele publice, desi stim cu totii cat la suta din salariile noastre se duce acolo. Nu voi povesti comportamentul de care am avut parte. Chiar am ras in sinea mea cand unul dintre ingrijitori m-a pus sa-mi ridic picioarele sa dea cu mopul si cum a trebuit sa stau pe varfuri sa nu fac urme. Nu stiu nici macar cum arata, aveam ochii lipiti si nu vedeam nimic. Nici macar nu am vrut sa sun la salvare, m-am gandit ca altcineva are nevoie mai mare decat mine. Am mers cu taxi, am plecat cu taxi fara sa vad nimic. Nu am facut circ si panarama, nu am urlat, nu-mi sta in fire si nici nu as fi fost in stare sa fac asta in halul in care eram. Am acceptat situatia si m-am lasat trimis acasa de oamenii care erau datori sa ma ajute. QqqqPana ieri dimineata am stat asa, cu dureri de la inflamatie si cu ochii lacrimand continuu, imposibil sa adorm. Pana la urma, tot cu ajutorul unor prieteni ( mai pe romaneste cu pile) am mers la un spital privat unde am descoperit ca am arsura de cornee. Am fost tratat cum se cuvine de catre un medic uman, profesionist si care a venit din concediul de odihna sa ma ajute. Va multumesc! Am obosit de interventii, de pile, de faptul ca particip si eu la treaba asta cand sunt nevoit si nu am incotro. M-am saturat sa nu am incotro.Cu toate astea nu pot sa-mi scot din cap experienta asta prin care cine stie cati oameni au trecut si vor trece. Ma tot intreb cat timp o sa mai treaca pana voi fi nevoit iar sa apelez la serviciile de urgenta cand nu voi mai avea alte optiuni, iar gandul asta ma inspaimanta. Ma intreb ce e mai horror- sistemul sau oamenii? Cine o fi sistemul asta? Din cine este el compus? Nu mai sper nimic de mult, nu mai cred in schimbari. Cred doar in generatiile care vin. Am prieteni medici rezidenti din generatia mea care sunt atat de pasionati, atat de profesionisti si atat de implicati. Ii apreciez enorm si mereu le spun ca in sinea mea ma rog sa nu le oboseasca avantul. As scrie mai multe dar sunt atat de trist si obosit. Voi scrie o plangere, nu va rezolva nimic, stiu, absolut nimic, dar am sa o fac ca sa pot dormi linistit.
Dr Penţea Ioan Viorel – Secretar al Colegiului Medicilor Veterinari Filiala Sibiu, despre regimul de comercializare al ouălor:
Dintre produsele obţinute de la păsările domestice, oul este unul dintre cele mai hrănitoare alimente, datorită valorii nutritive şi biologice ridicate, un ou cu masa de 50 g. are o valoare energetică de 90-100 calorii, echivalentă, ca valoare nutritivă, cu aproximativ 150 g. lapte, 40 g. carne sau 20 g. brânză uscată, fiind de asemenea o sursă perfect echilibrată de proteină şi grăsimi uşor digestibile, de energie şi de nutrienţi.
Pentru consum, cel mai mult se folosesc ouăle de găină; în cantităţi mai mici se consumă ouă de raţă, gâscă, curcă, prepeliţă.
Producerea şi comercializarea ouălor pentru consum în România se realizează cu respectarea prevederilor unor reglementări legilative privind regulile generale de igienă a alimentelor, precum și procedura de autorizare sanitară veterinară a unităţilor care produc, procesează, depozitează, transportă şi distribuie produse de origine animală. procedura de înregistrare sanitară veterinară a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală, norme de stabilire a standardele de comercializare aplicabile ouălor, etichetarea şi modul de marcare a ouălor şi a ambalajelor,
Conform actelor normative în vigoare, ouăle se clasifică după caracteristicile de calitate în :
▪ Ouă de categoria A:
– formă normală, intacte şi cu coaja curată, la examenul ovoscopic prezintă camera de aer cu înălţimea până la 6 milimetri, imobilă, gălbenuşul vizibil în poziţia centrală, albuşul limpede, transparent, fără impurităţi şi mirosuri străine.
▪ Ouă de categoria B:
– sunt ouăle care nu respectă toate caracteristicile de calitate prevăzute pentru ouăle de categoria A
Ouăle din categoria A, după greutate, se clasifică în:
– categoria XL (foarte mare): greutate ≥ 73 g;
– categoria L (mare): greutate ≥ 63 g si <73 g;
– categoria M (mediu): greutate ≥ 53 g si < 63 g;
– categoria S (mic): greutate < 53 g.
Pentru asigurarea trasabilităţii, ouăle destinate comercializarii vor fi marcate obligatoriu cu codul producatorului. format din iniţiale care reprezinta ţara, judeţul, un număr de ordine in cadrul judeţului, data ouatului (ziua şi luna) şi o cifră in faţa codului ţării care va indica metoda de creştere, astfel :
▪ cifra 0 – pentru ouă de găină care se cresc ecologic.
▪ cifra 1 – pentru ouă de găină care se cresc în aer liber;
▪ cifra 2 – pentru ouă de găină care se cresc în hale la sol;
▪ cifra 3 – pentru ouă de găină care se cresc în baterii (cuşti, îmbunătăţite)
Marcarea ouălor cu codul producătorului se va face la locul de producţie sau la primul centru de ambalare la care sunt livrate ouăle, cu respectarea condiţiilor legale.
Ambalajele care conţin ouă de categoria A trebuie să poarte la exterior, pe lângă concordanţa între codul producătorului marcat pe ou şi cel de pe ambalaj, înscris vizibil şi perfect lizibil:
▪ codul centrului de ambalare ouă;
▪ categoria de calitate;
▪ categoria de greutate;
▪ data valabilităţii;
▪ metoda de creştere cu termenii: “ Ouă de găini crescute în aer liber”; “Ouă de găini crescute în hale la sol”,“ Ouă de găini crescute în baterii.
Data valabilităţii minime trebuie stabilită la maxim 28 de zile de la ouat.
Pentru prevenirea apariţiei unor toxiinfecţii alimentare se recomandă producătorilor, comercianţilor şi consumatorilor de ouă, să respecte următoarele :
➢ valorificarea ouălor de consum se poate face numai in spaţii şi unităţi autorizate şi supuse controlului sanitar veterinar.
➢ se interzice comercializarea ouălor care nu sunt marcate, cu:
• ţara de provenienţă
• codul unităţii producătoare,
• data producerii (ziua, luna şi anul),
• indici de standard de comercializare şi cifra sistemului de creştere, care.se aplică pe fiecare ou,
➢ este interzisă comercializarea ouălor cu coaja crăpată sau lovită şi a ouălor de raţă,
➢ transportul ouălor se va efectua numai în mijloace auto autorizate sanitar veterinar şi însoţite de document de comformitate, care să ateste salubritatea acestora şi sistemul de creştere a găinilor.
➢ se interzice depozitarea, expunerea în vederea comercializării a ouălor în aceleaşi locuri cu alte produse alimentare nepreambalate sau în spaţii necorespunzatoare care pot duce la alterarea sau contaminarea acestora.
➢ ăstrarea ouălor se face în frigider sau încăperi cu temperatura de 4 -14 0.C
➢ personalul sanitar veterinar din cadrul circumscripţiilor sanitare veterinare teritoriale. efectuează la solicitarea producătorilor examenul ovoscopic al ouălor.
Populaţia este rugată să informeze telefonic serviciile sanitare veterinare arondate cu neregulile constatate, pentru a se putea lua măsuri în consecinţă.
Miercuri, 13 iulie 2022, de la ora 15:30 la Muzeul de Artă Contemporană, str. Tribunei, nr. 6, în sala nr. 2 va avea loc deschiderea expoziţiei Oţel incandescent şi coşuri fumegânde. 300 de ani de istorie industrială în Banatul de Munte.
Într-un moment în care vechile centre de pe teritoriul României de astăzi, ale industriei de extracţie sau de prelucrare a metalelor, au devenit mai degrabă un subiect de cercetare al arheologiei industriale, decât nişte spaţii care să-şi păstreze menirea, expoziţia de faţă ne prezintă o suită de imagini istorice, care recreează un capitol întreg de istorie economică. De la cucerirea austriacă a Banatului Montan, până în zilele noastre, ni se restituie, prin intermediul documentelor de arhivă, desenelor, hărţilor, cărţilor poştale sau a fotografiilor, nu numai varietatea utilajelor de prelucrare a metalelor sau evoluţia arhitecturii industriale, dar şi nenumărate scene de viaţă cotidiană sau de muncă. Dincolo de inospitalitatea lor aparentă, gurile de mină, turnătoriile, uzinele sau halele de prelucrare a metalelor de pe teritoriul Banatului Montan au căpătat, cu ocazia acestei expoziţii, statutul unor veritabile „locuri ale memoriei” încărcate cu o profundă dimensiune umană, deoarece în aceste locuri s-a lucrat, s-a trăit, s-a investit pasiune şi s-a iubit.
studii medii/postliceale de specialitate în domeniul tehnic /electrotehnic/electromecanic/electric
experiență profesională intr-un post similar,constituie avantaj
cunostinte de operare PC
abilitati de a lucra/coordona echipa
permis conducere categ.B
Cererile tip de participare la concurs se completează și se depun online la adresa de mail personal@apacansb.rosau la sediul societăţii, str. Eschil nr.6, Serv.Resurse Umane, împreună cu CV, copie diplomă studii şi adeverinţa medicală de la medicul de familie, până la data de 25.07.2022. Relaţii suplimentare la tel. 0269/ 222916(int.117 sau 166).
Prezenta ţine loc de comandă fermă, iar plata se va face din contul nostru :
Cea de-a XXVI-a ediţie a Concursului Internaţional de Pian şi Compoziţie „Carl Filtsch” va avea loc la Sibiu în perioada 14-20 iulie 2022, în memoria ilustrului muzician transilvǎnean, care s-a născut în 1830 la Sebeş-Alba şi a murit în anul 1845 la Veneţia.
Deschiderea concursului va avea loc în data de 14 iulie 2022, la ora 18.00, odată cu tragerea la sorţi pentru stabilirea ordinii de intrare în concurs. Tot joi, 14 iulie, de la ora 19.00, publicul este invitat la concertul simfonic susținut de orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu sub conducerea dirijorului Tiberiu Soare. Solistul Matei Varga va interpreta Concertul nr. 3 pentru pian de Béla Bartók.
Primul salon muzical-literar, în cadrul celei de-a 26-a ediţii a concursului Carl Filtsch, are ca temă „Carl Filtsch în contextul timpului său“ și dorește să familiarizeze publicul cu acest copil minune transilvănean, pianist și compozitor cu o fulminantă carieră europeană. Salonul va avea loc vineri, 15 iulie 2022, de la orele 18.00, la Sala Oglinzilor (Forumul Democrat al Germanilor, str. Gen. Magheru 1 – 3). Evenimentul se va bucura de participarea actriței Lerida Buchholtzer în calitate de narator, a pianiștilor Oana și Csíky Boldizsár, respectiv Izabela Voropciuc (laureată a concursului Carl Filtsch 2021), precum și a scriitoarei Dagmar Dusil, autoarea textului şi coordonatoarea programului. Accesul publicului este liber, în limita locurilor disponibile.
Toate probele de concurs sunt publice şi se vor desfǎşura la sediul Filarmonicii de Stat Sibiu. Premiile vor fi acordate în cadrul concertului de gală din 20 iulie 2022 unde finaliștii vor cânta împreună cu orchestra Filarmonicii. La această ediție s-au înscris 26 de concurenți, din care 7 la Categoria A, 6 la Categoria B și 13 la Categoria C.
„Concursul internațional «Carl Filtsch» s-a impus treptat pe parcursul celor 25 de ediții, devenind astfel cea mai importantă și longevivă competiție pianistică din Transilvania. Un număr impresionant de pianiști ce au în palmares câștigarea acestui concurs au deja o carieră internațională remarcabilă. De anul trecut, datorită implicării din partea conducerii Filarmonicii de Stat Sibiu, avem în cadrul concertului de gală, miercuri, 20 iulie, o finală cu orchestră, unde așteptăm cu drag publicul din Sibiu”, a declarat prof.univ.dr Csíky Boldizsár jr., președintele juriului.
Concursul se adresează tinerilor muzicieni din toatǎlumea şi se va desfǎşura pe trei categorii de vârstǎ:
• Categoria A: nǎscuţi dupǎ 27 mai 2010
• Categoria B: nǎscuţi între 27 mai 2006 şi 26 mai 2010
• Categoria C: nǎscuţi între 27 mai 1991 şi 26 mai 2006
În afarǎ de concursul de interpretare pianistică, juriul va aprecia şi premia cele mai valoroase compoziţii pentru pian ale tinerilor candidați. Pentru Categoria A, se vor acorda premii în valoare de 1.200 euro, pentru Categoria B, premiile sunt în cuantum de 2.200 euro, iar la Categoria C, Premiul I ajunge la 3.000 euro, în timp ce Premiul II se cifrează la 2.000 euro, iar Premiul III – 1.000 euro.
Câştigătorul Premiului I la Categoria C va fi programat în stagiunile de concerte ale Filarmonicii de Stat Sibiu, Filarmonicii Târgu Mureș şi ale Filarmonicii „Ion Dumitrescu” din Râmnicu Vâlcea.
Juriul poate acorda, dacă este cazul, premii speciale:
– Premiul special pentru cea mai bună interpretare a unei lucrări de Carl Filtsch
– Premiul special pentru compoziţie proprie
– Premiul „Peter Szaunig”
– Premiul „Walter Krafft”
Juriul este alcǎtuit din personalitǎţi ale lumii muzicale recunoscute pe plan internaţional: Eckhardt Gabor – Ungaria, Nadja Preissler – Germania, Matei Varga – America, Elisabeta Jambor – România, Tiberiu Soare – România, Csíky Boldizsár jr. – România, Cristian Lupeș – România.
Luni, 18 iulie, de la ora 18.00, Sala Thalia va găzdui un recital extraordinar oferit de Matei Varga. Considerat cel mai valoros tânăr pianist român al momentului, Matei Varga locuiește în prezent la New York. El continuă o tradiție pianistică impresionantă, pe linia creionată de Dinu Lipatti și Clara Haskil. Câștigător al Concursurilor Internaționale de Pian „George Enescu”, „Maria Canals” și „Lory Wallfisch”, Matei Varga a fost apreciat de criticii de specialitate cu atribute precum „impresionant” (Gramophone), „magic” (Süddeutsche Zeitung), „colorat, vivace și antrenant” (Le Diapason).
Biletele pentru evenimentele din cadrul festivalului sunt disponibile la casieria Filarmonicii de Stat Sibiu și online, pe www.iabilet.ro.
Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial http://www.filtschpianocompetition.com/.
***
Acțiunile Filarmonicii de Stat Sibiu sunt posibile cu finanțareaConsiliului Județean Sibiu.
“Actualizarea Strategiei de dezvoltare este una dintre cele mai importante etape în demersurile noastre pentru ceea ce ne propunem pentru următorii 10 ani, cu privire la dezvoltarea județului. De aceea ne dorim ca rezultatul obținut să fie unul la care să contribuie toată comunitatea județului, într-un proces transparent. Așadar, invităm toți sibienii să ne fie alături și de această dată pentru că doar împreună construim și așezăm lucrurile așa cum ne dorim în tot județul Sibiu”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliul Județean Sibiu.
Cei interesați să contribuie cu recomandări la Strategia de dezvoltare economico-socială a Județului Sibiu – 2030 le pot trimite în scris, până la data de 18 august 2022, ora 16, fie la sediul instituției, Consiliul Județean Sibiu – Centrul de Informare Cetățeni, str. G-ral Gheorghe Magheru nr. 14, fie pe e-mail: programe@cjsibiu.ro, gestionat de Serviciul Strategii, Dezvoltare Economică și Socială. Menționăm că persoanele sau organizațiileinteresate să transmită sugestii cu privire la proiectul de act normativ menționat trebuie să specifice pagina și paragraful din documentația la care fac referire, motivarea/fundamentarea modificării și noua formă propusă. Informații suplimentare se pot obține și telefonic, la numărul 0269/217733, int. 128.
De asemenea, Consiliul Județean Sibiu va organiza o întâlnire directă cu cetățenii, sub forma unei dezbateri publice, programată pentru data de 27 iulie 2022, între orele 12-14, la sediul instituției, cu scopul de a primi feedback și propuneri pe marginea Strategiei de dezvoltare a Județului Sibiu – 2030.
Strategia județului Sibiu 2030 a fost elaborată de către societatea ACZ Consulting S.R.L și s-a bazat pe un proces amplu de documentare și culegere date, precum și pe implicarea directă a structurilor administrației locale și județene cu competențe în domeniile de interes incluse în strategie, fiind organizate o serie de întâlniri consultative la nivel de micro-regiuni și întâlniri de tip focus grupuri pe domenii tematice. În Strategie sunt detaliate domeniile prioritare în care se vor concentra investițiile la nivelul Județului Sibiu, în următoarea perioadă: Asistență Socială, Sănătate, Infrastructură, Urbanism, Mediu, Cultură (inclusiv patrimoniu), Turism, Sport, Tineret, Educație Specială, Cercetare-Inovare (inclusiv specializare inteligentă), Competitivitate Economică, Dezvoltarea Resurselor Umane, Cooperare și Dezvoltare Comunitară, respectiv Agricultură și Dezvoltare Rurală. Portofoliul de proiecte prioritare ale Consiliului Județean Sibiu și ale instituțiilor aflate în subordine, ale primăriilor din județul Sibiu, ale unor instituții deconcentrate și ale altor entități (asociații, organizații, fundații, etc) poate fi parcurs la următorul link: https://www.cjsibiu.ro/wp-content/uploads/2022/07/Centralizator-portofoliu-proiecte1.pdf
Printre atribuțiile agenților Poliției Locale în patrulare se numără identificarea și sancționarea celor care apelează la mila cetățenilor.
În total, în primele șase luni ale acestui an, polițiștii locali au aplicat 321 de sancțiuni pentru cerșetorie și 8 pentru îndemn la cerșetorie, aplicate părinților care își îndeamnă copiii să cerșească. Numărul este comparabil cu cel al amenzilor aplicate în aceeași perioadă a anului trecut. Amenda pentru cerșetorie este cuprinsă între 100 și 500 lei.
Aceste acțiuni se desfășoară în toate zonele orașului, însă unele sunt preferate de cei care cerșesc. Astfel, în prima jumătate a acestui an, cele mai multe amenzi- 48- s-au aplicat în Piața Unirii. Pe B-dul Nicolae Bălcescu s-au aplicat 42 de sancțiuni, pe B-dul Mihai Viteazu 29, pe str. General Magheru 27 de sancțiuni, pe str. Mitropoliei 23, pe str. Semaforului un număr de 21 de sancțiuni, pe str. Nicolae Iorga 10, în Piața Mare 9, pe str. Lungă 8, în Piața Mică 8, pe Șoseaua Alba Iulia 8, iar pe Calea Dumbrăvii 7 sancțiuni.
Conform statisticilor Poliției Locale, aproximativ 90% din cei care cerșesc în municipiul Sibiu provin din alte localități. Procesele verbale ale amenzilor sunt trimise pentru executare silită către primăriile din localitățile de domiciliu ale contravenienților. Chiar și așa, majoritatea amenzilor nu sunt achitate. Cei care nu le plătesc și nu pot fi executați silit pentru că nu dețin bunuri trebuie să presteze însă muncă în folosul comunității.
Consiliul Județean Sibiu anunță finalizarea investiției ”Accesibilizare Persoane cu Dizabilități la Centrul de Îngrijire și Asistență pentru persoane adulte cu dizabilități Episcop Nicolae Popoviciu Biertan”, care a constat în montarea unui elevator. Această investiție, extrem de necesară, a fost posibilă datorită unei finanțări din partea Societății Naționalede Gaze Naturale Romgaz S.A. – Mediaș – România, în baza unui contract de sponsorizare încheiat cu CJ Sibiu. Valoarea sponsorizării pentru acest obiectiv de investiție se ridică la suma de 73.542 lei cu TVA, achiziția fiind realizată de Direcția Tehnică, Investiții și Patrimoniu din cadrul Consiliului Județean Sibiu.
”Transmitem public aprecierea și recunoștința noastră față de Societatea ROMGAZ pentru contribuția financiară generoasă la realizarea unei investiții în domeniul social, respectiv la achiziționarea unui elevatorpentru beneficiarii Centrului de Îngrijire și Asistență pentru persoane adulte cu dizabilități Episcop Nicolae Popoviciu Biertan. Sponsorizarea ROMGAZ aduce bucurie și încredere unor semeni de ai noștri aflați într-o stare fizică și mentală delicată, care presupune o îngrijire suplimentară, cu mai mult efort. Totodată, și angajații Centrului sunt avantajați în urma montăriielevatorului, munca lor fiind astfel ușurată”, a precizat președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean.
În prezent, la Centrul ”Episcop Nicolae Popoviciu” Biertan, aflat în subordinea DGASPC Sibiu, sunt internate 30 de persoane cu dizabilități, care se vor deplasa mult mai ușor grație facilității aduse de elevator. O parte dintre beneficiarii centrului au testat deja cum e să urci și să cobori scările în cărucior cu rotile, folosind elevatorul, sub atenta supraveghere a personalului de îngrijire.
Un accident rutier s-a produs, în urmă cu puțin timp, pe DN7, Comuna Racovița, sat Balota.
Din primele informații, un autoturism și un autotren au intrat în coliziune frontală. În urma impactului, trei persoane au fost rănite,la fața locului fiind detașate mai multe ambulanțe. Autocamionul transporta apă minerală.
Autoturismul este înmatriculat în județul Sibiu iar autocamionul în județul Călărași.
După mai bine de o oră, traficul rutier a fost deblocat pe ambele sensuri.
Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei și președintele PSD Mediaș transmite următorul comunicat de presă:
Ministerul Economiei a publicat în transparență proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de Tranziție către Economia Circulară pentru industria prelucrătoare.
Concret, proiectul urmărește dezvoltarea de sectoare industriale noi, cât și revitalizarea celor tradiționale, prin procesarea și utilizarea resurselor deja existente.
“Dovedim, astfel, încă o dată, că proiectele despre care am vorbim încă de la preluarea mandatului la Ministerul Economiei devin realitate. De îndată ce măsura va fi publicată în Monitorul Oficial, companiile din țara noastră pot aplica pentru acest sprijin financiar. Toți cei care vor include componenta de economie circulară pot beneficia de sume acordate de stat cuprinse între 15.000 și 200.000 de euro.”, a subliniat Mihai Macaveiu, secretar de stat în Ministerul Economiei și președintele PSD Mediaș.
Actul normativ publicat în transparență stabilește categoriile de activități care pot beneficia de finanțare, precum și criteriile de eligibilitate care trebuie respectate. Astfel, transferul tehnologic pentru consolidarea economiei circulare; dezvoltarea activităților de cercetare-inovare, proiectarea ecologică a produselor și serviciilor care să promoveze principiile economiei circulare; înființarea și/sau dotarea și operarea de centre de reparații și recondiționare a bunurilor și dezvoltarea activităților de reciclare a deșeurilor sunt activități vizate de acest proiect.
Suma maximă acordată unui beneficiar de la bugetul de stat pentru un interval de până la 16 luni este egală cu echivalentul în lei a 200.000 euro, cu plata eşalonată, pe bază de documente justificative, iar suma minimă alocată de la bugetul de stat pentru un proiect este egală cu echivalentul în lei a 15.000 euro. Cheltuielile vor fi suportate în procent de 85% de la bugetul de stat, restul de 15% din surse proprii ale beneficiarilor.
Persoanele și asociațiile interesate pot consulta proiectul pe site-ul instituției și pot transmite propuneri, sugestii şi opinii în termen de 10 zile de la data publicării la adresa de e-mail.
Dacă aţi călătorit ca mine prin mai multe aeroporturi internaţionale veţi înţelege din start că denumirea Aeroportul Internaţional Sibiu este uşor improprie. Adică este internaţional prin prisma curselor care pleacă şi vin aici din diferite ţări. Încă puţine, foarte puţine. Dar la nivelul standardelor aeroportul stă foarte prost. Recent Consiliului Judeţean Sibiu, sub aripa căruia se află aeroportul din Sibiu a anunţat demararea unui proiect de modernizare şi extindere a terminalului. Dar multe lucruri mărunte se puteau realiza de ani buni. Se pare că nu a fost interes sau poate lipsă de ştiinţă în ceea ce priveşte confortul pasagerilor.
Pentru mine aeroportul din Sibiu este o şură mai mare, puţin modernă, din care zbori cu avionul. Sincer, la capitolul servicii este varză. Adică nu le prea are cu ceea ce vezi în alte aeroporturi similare din Europa. Iar condiţiile oferite pasagerilor sunt minimale. De fapt, îmi aminteşte de aeroporturile ruseşti: practice, neconfortabile, simple culoare de tranzit dinspre oraş spre avion.
Şi pentru cei care nu au fost prin Aeroportul Internaţional Sibiu am să dau, doar, câteva exemple. Deşi cu siguranţă acestea sunt mult mai multe. Panouri de informare privind zborurile din holul central nu conţin informaţii despre toate zborurile. Şi aşa sunt puţine, totuşi unele nu apar. Iar dacă au întârzieri acestea nu apar nici pe site-ul aeroportului, altă interfaţă ce pare că merge la manivelă.
Dacă vrei să îţi înfoliezi bagajul, acest serviciu este după un program de „birou” şi majoritatea pasagerilor la zborurile de după masă nu au acces la el. Lipsa porţilor de acces electronic cu paşapoartele. Tot vaşnicul vameş român trebuie să se uite cu ochii lui în paşaportul tău. La capitolul securitate măcar lucrurile stau „draconic”. Adică este aeroportul unde eşti cel mai atent verificat, din câte am văzut. Repet, am văzut foarte multe. Dar o informaţie circulă că şi aici lucrurile stau prost. Nu la oameni, ci la echipamente care nu sunt de ultime generaţii şi cam greu vezi prin ele ceva. Asta dacă nu se defectează. Spaţiul este total insuficient pentru tranzit de securitate şi la orele de vârf se creează o aglomeraţie….
Şi dacă tot vorbim de aglomeraţie sectorul check-in este prăpăd. Când sunt mai multe avioane la aceleaşi ore sau pentru că sunt întârziate, că aşa este la modă acum, zona de check-in este o coadă uriaşă, care blochează efectiv tranzitul prin aeroport între sosiri şi plecări, în holul principal. Nu am înţeles niciodată de ce oamenii mai merg la check-in şi nu îl fac online. Asta dacă nu au bagaje la cală, evident. Doamne fereşte să uiţi vreun document din cele multe necesare să ieşi din ţară…. că nu prea ai şanse în Aeroport să îl rezolvi, fie că este vorba şi de o simplă declaraţie. Serviciile de ajutor pasageri sunt un ghişeu de informaţii, unde adesea stai şi 40 de minute şi nu este nimeni care să te servească. În timpul programului.
Şi dacă treci de check-in, securitate şi vamă, ajungi la zona porţilor. O glumă. Cele câteva porţi aşezate una lângă alta cu o sală de aşteptare infimă sunt o imagine grotescă. Mai ales acum când toate avioanele au întârzieri. Scaunele sunt puţine şi inconfortabile. Nu există locuri unde să îţi întinzi picioarele. Prizele nu se văd nicăieri. Să nu mai vorbim de „recharging points”, adică zone unde să conectezi telefonul sau laptopul. De două luni a apărut un business lounge făcut de o firmă privată. Firmă care pare să aibă monopol pe aeroporturile din România la magazinele din aeroport. La Sibiu, dacă vrei o apă sau ceva de mâncare ai un singur loc de unde poţi lua. Concurenţa, ioc. Cred că dacă întreb cine sunt firmele care deţin cele două magazine şi cel alimentar aflu că este una şi aceeaşi, chit că prin intermediari. Şi monopolul naşte preţuri pe măsură. Nici vorbă la Sibiu de mâncare gătită.
La capitolul băi este jale. În prima parte a zilei este respirabil şi utilizabil, în a doua este dezastru. Probabil că şi curăţenia se face tot la program de birou. De fapt, acesta pare un laitmotiv la aeroportul din Sibiu, după programul de birou nu mai este nimic. Iar băile normal că nu mai fac faţă la pasagerii cu timpi tot mai mari de aşteptare. Şi dacă sala de porţi nu era destul de mică, au făcut-o şi mai mică prin nişte ţarcuri la fiecare poartă unde bagă vitele, pardon, pasagerii, când fac „boarding”. Asta sigur e ideea companiilor aeriene de a mai scuti timp. Şi aşa le întârzie avioanele, aşa bagă vitele, pardon pasagerii în ţarc după verificarea „boarding pass-urilor” şi să aştepte acolo până pregătesc ei avionul. Doar s-au obişnuit să aştepte după avion…
Noroc că este zona de acces la avioane este mică. Aşa că pasagerii merg pe jos. Dacă ar fi mult mai multe curse, aşa cum cer oamenii din zona de sud a Transilvaniei şi nordul Olteniei spre destinaţii mai diversificate, nu ştiu zău cum vor face deplasarea la avion.
Nu mai amintesc că nu există zonă de fumat în holul porţilor de îmbarcare sau informaţii pe ecrane în timp real despre zboruri. Dar cel mai greu este vara, că şura asta mare numită aeroport se încălzeşte. Şi nu au auzit de aer condiţionat în ea. Şi se încălzeşte tare…
Teoretic, vor spune unii, toate acestea vor fi istorie din 31 decembrie 2023, când s-a promis că va fi finalizată extinderea şi modernizarea terminalului. Sincer, nu cred. Pentru că multe din problemele enunţate se puteau rezolva de ani buni de un manager bun, nu unul ad-vitam. Sunt multe probleme simple care puteau avea soluţii simple, fără costuri mari. Iar extinderea pe ambele capete a terminalului va oferi mai mult spaţiu. Introducerea de unităţi de acces vamal electronic şi alte dispozitive va fi de bun augur. Dar din start, am remarcat şi în extindere o lipsă de viziune centrată pe pasager. Din nou ne axăm pe birouri şi mentalitatea de funcţionar de aeroport.
Cât de greu poate să fie să pui o copertină de plastic de 2 metri în dreptul la automatele de tichete de parcare pentru zilele dese cu ploaie de la Sibiu? Sau un automat în interior? Cât de greu este să pui scaune cu loc pentru relaxat picioare? Cât de greu să fie să licitezi spaţiile comerciale pentru a crea concurenţă şi nu pe principiul „un singur” comerciant dintr-un domeniu? Cât de greu este să pui aer condiţionat funcţional la porţi? Şi lista poate să continue. Eu încă mai aştept ca Aeroportul Internaţional Sibiu să devină aeroport. Şi dacă Consiliul Judeţean Sibiu şi Ministerul Transporturilor nu pot singuri să facă un parteneriat public-privat sau măcar să dea acţiuni Primăriei Sibiu. Pentru că fără o privatizare a aeroportului nu prea văd cum se vor mişca lucrurile în direcţia cea bună rapid. Sau mai aşteptăm 15 ani până la o nouă etapă de dezvoltare?
Recensământul Populației și Locuințelor se încheie în data de 17 iulie 2022. Prin urmare, sibienii care nu au parcurs încă acest proces mai au la dispoziție doar 6 zile. Pe această cale, reamintim că în cazul cetățenilor care refuză să se recenzeze, legislația prevede amenzi între 1.000 și 3.000 de lei.
Pe lângă cele 5 centre fixe de recenzare deschise vineri, 8 iulie, Primăria a organizat încă 9 astfel de centre care vor sta la dispoziția sibienilor de marți, 12 iulie. Acestea vor funcționa în fiecare zi între ora 09.00 și 19.00.
Lista completă a centrelor fixe de recenzare deschise în mai multe zone din oraș:
Sibienii vor găsi aici un recenzor instruit care va consemna răspunsurile necesare completării formularelor. Astfel, nu mai trebuie să aștepte acasă recenzorul, ci pot veni în aceste centre și să se înscrie în termenul limită.
Consultarea publică pe tema Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Sibiului în etapa procedurii de evaluare de mediu se prelungește până în data de 18 iulie 2022. Decizia a fost luată pentru a da posibilitatea cât mai multor cetățeni să își exprime opiniile și sugestiile, având în vedere că este vorba despre un document strategic care va ghida dezvoltarea Sibiului până în anul 2030.
Reamintim că textul draft al Strategiei poate fi consultat atât lasediul Agenției de Protecție a Mediului, de pe str. Hipodromului, nr. 2A, cât și pe pagina principală de pe sibiu.ro: https://www.sibiu.ro/primaria/sidu
https://www.sibiu.ro/primaria/sidu
Comentariile și sugestiile sibienilor se primesc la sediul agenției pentru Protecția Mediului din Sibiu sau electronic, pe strategie@sibiu.ro.
Ce conține documentul:
Acest prim draft a rezultat în urma consultărilor cu instituții și alte entități locale, precum și din ceea ce sibienii au propus în sesiunile de chestionare și consultare organizate, toate acestea fiind cristalizate și ordonate de către o firmă specializată în consultanța în acest domeniu. Documentul descrie mai întâi contextul actual, atât cel local, cât și cel mai larg – național și european, conturând profilul actual al Sibiului din punct de vedere socio-demografic, economic, al serviciilor și dotărilor publice, al mobilității urbane, stadiul utilităților publice, calitatea factorilor de mediu, capacitatea administrativă a orașului, stadiul dezvoltării soluțiilor smart în oraș, etc.
Sunt definite 6 obiective strategice pentru următorii ani, o serie de obiective specifice, direcții de acțiune și un portofoliu de proiecte care să asigure dezvoltarea urbană integrată a Sibiului. Obiectivele strategice propun ca Sibiul să se dezvolte în sensul unui:
1. Centru regional creativ și inovator care sprijină cooperarea intersectorială și dezvoltarea unui ecosistem economic bazat pe competențe și domenii de viitor
2. Oraș atractiv, care dispune de servicii și dotări publice performante și cu o calitate sporită a vieții
3. Oraș cultural și turistic, lider la nivel național, care susține dezvoltarea economică a zonei de sud a Transilvaniei printr-o ofertă variată de posibilități de petrecere a timpului liber și de vizitare, care potențează identitatea locală
4. Centru regional bine conectat la teritoriu și deservit de un sistem de transport sigur, incluziv, eficient și prietenos cu mediul
5. Centru urban rezilient, susținut de o infrastructură eficientă și modernă în domeniul mediului și utilităților
6. Centru regional cu o bună guvernare, bazată pe servicii publice performante, proceduri deschise și transparente și decizii fundamentate pe date și implicarea cetățenilor.
Strategia nu se oprește la nivelul general, teoretic, ci propune realizarea a peste 300 de proiecte concrete pentru îndeplinirea acestor 6 obiective strategice, lista fiind inclusă în documentul care poate fi consultat de publicul larg. Această primă variantă de Strategie poate suferi modificări în urma consultărilor publice, prin înglobarea opiniilor și sugestiilor pertinente transmise de cetățeni sau alte entități publice sau private.
Primarul comunei Păuca, Niculae Dancu, a primit din partea Asociației Comunelor din România distincția de excelență „Primar de 8 stele” pentru activitatea desfășurată în cele 8 mandate de edil.
Niculae Dancu este unul dintre cei mai longevivi primari din țară, fiind la al optulea mandat în fruntea administrației locale din Păuca. Edilul a fost ales prima dată în anul 1992, iar ulterior 4 dintre cele 8 alegeri locale, la care a participat, le-a câștigat cu 100% din voturi.
„Cu deosebită onoare și cu emoție am primit distincția „Primar de 8 stele” din partea Asociației Comunelor din România. Este un premiu care încununează rezultatele din cei peste 30 de ani în fruntea comunei Păuca și pe care cred că îl merită, în primul rând, oamenii din această comunitate minunată. Alături de ei, cu multă muncă și cu pricepere, am reușit să dezvoltăm comuna noastră și să ne păstrăm identitatea rurală. La Păuca, chiar dacă avem venituri limitate, am reușit să atragem peste 25 de milioane de euro și alte milioane de euro urmează să ajungă în comunitate pentru bunăstarea locuitorilor din Păuca, Presaca, Bogatu Român și Broșteni. Însă toate aceste proiecte nu ar fi fost posibile fără echipa primăriei și fără susținerea locuitorilor comunei, iar, pe această cale, le mulțumesc tuturor”, a spus primarul comunei Păuca, Niculae Dancu.
Păuca este o comună din județul Sibiu formată din satele Bogatu Român, Broșteni, Păuca și Presaca. Comuna are o populație de circa 1900 de locuitori, între care și o comunitate mică de sași. Chiar dacă are venituri reduse, comuna Păuca a reușit să atragă, în ultimii 20 de ani, fonduri europene și guvernamentale în valoare de peste 25 de milioane de euro, ceea ce reprezintă peste 13.000 de euro/ cap de locuitor. Printre investițiile recente de la Păuca amintim o școală smart, care folosește tehnologii moderne pentru reducerea consumului de energie, iar cadrele didactice predau cu table inteligente, softuri și alte soluții smart. De asemenea, Păuca este și promotor al soluțiilor de protejare a mediului și a electromobilității. Astfel, în parcarea primăriei există un complex de panouri fotovoltaice, care produce energie electrică pentru alimentarea sediului administrativ și a două stații de încărcare pentru mașini electrice. De asemenea, primăria folosește un autoturism nepoluant, respectiv un autoturism hibrid. Păuca a găzduit în acest an, alături de Ciugud și Alba Iulia, două întâlniri ale pasionaților de autoturisme electrice.
În perioada 8-10 iulie 2022, Muzeul ASTRA a înregistrat 6987 vizitatori. În acest interval, la Muzeul ASTRA a avut loc Vinfest, ediția a V-a, singurul eveniment din Sibiu care pune în valoare vinul tradițional din România și nu numai. Au participat nouă crame și producători de vinuri de top – Histria, Domeniile Franco Romane, Domeniul Ciumbrud, Crama Hamangia, Villa Vinea, Jidvei, Lechburg, Astoria, WineNot (vinuri internaționale), cinci food truck-uri în care s-a pregătit mâncare tradițională românească, italiană, spaniolă și sârbească (burger cu sosuri de vin, paste cu parmezan, jambon cu vin roșu, cannoli – desert italian). De asemenea, în același cadru au fost organizate ateliere interactive pentru copii (origami, sesiuni de teatru cu păpuși tradiționale, treasure hunt) și concerte & DJ Session pentru vizitatorii muzeului.
Programul artistic al Vinfest 2022 a fost deschis vineri seara de către cei de la ZDOB ȘI ZDUB, în prezența unui public de peste 3000 de persoane. Pe tot parcursul evenimentului au mai susținut prestații live KOSTA DJ SET, FUNKYDROP & MC CHARLIE, IORGA DJ SET, K-LU, VIA DACĂ, LOWELT DJ SET.
Le mulțumim tuturor celor care au gustat din plin acest eveniment alături de noi!
O zi constructivă & pace!
Acțiunile Muzeului ASTRA sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu.
O persoană a fost rănită, după ce două mașini au intrat în coliziune pe DN 1, Hula Bradului. Din primele informații, o mașină a intrat pe contrasens.
Șoferul unui autoturism condus spre Brasov, în vârstă de 78 de ani, din Caraș Severin, a pierdut controlul direcției de deplasare, a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un autoturism condus spre Sibiu, de către un bărbat în vârstă de 35 de ani, din județul Giurgiu.
În urma coliziunii, șoferul autoturismului condus spre Sibiu a suferit vătămări corporale, urmând a fi transportat la spital pentru îngrijiri medicale.
Miercuri, 13 iulie, va avea loc proba scrisă din cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2022, proba scrisă. Proba scrisă va începe la ora 9:00, în 4 de centre de concurs, cu respectarea tuturor măsurilor aplicabile în cazul examenelor naționale.
Pentru susținerea acestei probe s-au înscris candidați, Pentru susținerea probei scrise, candidații trebuie să fie prezenți în sala de concurs cel mai târziu la ora 8.30. După primirea subiectelor, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, cu posibilitatea prelungirii cu una-două ore în anumite situații speciale (pentru candidații nevăzători, ambliopi sau cu anumite deficiențe de vedere). În aceste situații, comisiile județene de organizare și desfășurare a concursului asigură condiții de egalizare a șanselor pentru candidații cu deficiențe, prin adaptarea procedurilor de redactare a lucrărilor la subiectele de concurs, în funcție de particularitățile individuale și de cele specifice deficienței respective.
Subiectele, traducerea acestora în limbile minorităților naționale și baremele de evaluare pentru cele 122 de discipline de concurs sunt asigurate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație și vor fi publicate, după susținerea probei scrise, pe site-ul subiecte2022.edu.ro.
Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 19 iulie, la sediile inspectoratelor școlare, dar și pe site-ul http://titularizare.edu.ro. Contestațiile se depun la sediul ISJ Sibiu sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 19 iulie, după afișarea rezultatelor, și 20 iulie. Rezultatele finale se afișează la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul menționat anterior, în data de 27 iulie 2022.
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).
Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în 29 iulie 2022 și 1 august 2022.
Cadrul normativ care reglementează organizarea și desfășurarea concursului național de ocupare a posturilor/catedrelor didactice vacante/rezervate din învățământul preuniversitar 2022, precum și programele specifice pentru concurs sunt disponibile pe site-ul http://titularizare.edu.ro.
În județul Sibiu, în patru centre de examen amplasate în municipiul Sibiu, 836 de candidați susțin examenul de titularizare.
Examenul debutează la ora 9.00, accesul în sală al candidaților fiind făcut în intervalul orar 7.30 – 8.30 în următoarele centre: Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu” Sibiu (208 candidați), Colegiul Economic ”George Barițiu” Sibiu (193 candidați), Colegiul Tehnic ”Cibinium” Sibiu (221 candidați) și Liceul Teoretic „Constantin Noica” Sibiu (214 candidați).
Distribuția, pe centre de examen, este următoarea:
ESTETICA ȘI ÎNGRIJIREA CORPULUI OMENESC (MAIȘTRII INSTRUCTORI)
1
INSTALAȚII PENTRU CONSTRUCȚII
1
LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, MATEMATICĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ȘI LITERATURII GERMANE MATERNE/COMUNICĂRII ÎN LIMBA GERMANĂ MATERNĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ROMÂNE (ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR LIMBA GERMANĂ)
11
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI MATEMATICĂ, ELEMENTE DE PEDAGOGIE ȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE/COMUNICĂRII ÎN LIMBA ROMÂNĂ ȘI METODICA PREDĂRII MATEMATICII/ MATEMATICII ȘI EXPLORĂRII MEDIULUI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR (ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR ÎN LIMA ROMÂNĂ)
150
MECANICĂ
3
MECANICĂ (MAIȘTRI INSTRUCTORI)
2
TURISM (MAIȘTRI INSTRUCTORI)
1
TURISM ȘI SERVICII
3
LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, PEDAGOGIE PREȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA GERMANĂ MATERNĂ ȘI METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR
LIMBA ȘI LITERATURA MAGHIARĂ MATERNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ ȘI UNIVERSALĂ PENTRU COPII, PEDAGOGIE PREȘCOLARĂ, METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA MAGHIARĂ MATERNĂ ȘI METODICA PREDĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN LIMBA ROMÂNĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR
2
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, PEDAGOGIA PREȘCOLARĂ ȘI METODICA DESFĂȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR INSTRUCTIV-EDUCATIVE ÎN GRĂDINIȚA DE COPII
201
TOTAL
836
Numărul total de posturi și fracțiuni de posturi pentru care se desfășoară acest concurs este de 1.553, din care 128 posturi sunt titularizabile (post întreg cu viabilitate de cel puțin 4 ani – 19 posturi educator limba germană, 18 posturi învățător limba română, 15 posturi educator limba română, 12 posturi educație fizică și sport pregătire sportivă de specialitate la cluburile sportive școlare, 8 posturi muzică instrumentală, 6 posturi educație fizică, 4 posturi pregătire instrruire practică industrie alimentară, 4 posturi fizică etc.).
Pentru vizionare centre de concurs titularizare vezi aici:
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu cerut în mod explicit de către un abonat sau un utilizator sau în scopul exclusiv de a executa transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.