-2.1 C
Sibiu
duminică, 28 decembrie, 2025
Acasă Blog Pagina 985

FOTO: Motocicletă distrusă de foc pe autostrada A1

0
IMG

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de pompieri militari și un echipaj SMURD pe A 1, ieșirea spre localitatea Cisnădie pentru stingerea unui incendiu ce se manifesta la o motocicletă.


Motocicleta a ars în totalitate.


Cauza probabilă de izbucnire a incendiului a fost determinată de un scurtcircuit electric.
Nu au fost semnalate victime.

Huja, primarul Cisnădiei: Motivele reale pentru care s-a amânat reabilitarea unor străzi din Cisnădie și s-au montat limitatoare de viteză în Cisnădioara (CP)

1
IMG

Într-un comunicat de presă transmis de Gheorghe Huja, actualul primar al orașului Cisnădie, acesta a enumerat motivele reale pentru care s-a amânat reabilitarea unor străzi din Cisnădie și s-au montat limitatoare de viteză în Cisnădioara

Pentru o corectă informare și eliminarea unor interpretări tendențioase, doresc să clarific situația infrastructurii rutiere din Cisnădie.

Pe aproximativ 40% din străzile Cisnădiei urmează să se intervină pentru modernizarea rețelelor de apă și canalizare, investiție derulată la nivel regional de SC Apă-Canal SA, printr-un proiect cu finanțare europeană. Am decis ca aceste străzi să fie reabilitate după încheierea lucrărilor la rețelele de apă și canalizare, întrucât acestea vor afecta oricum arterele. Doresc să îi asigur pe cisnădieni că modernizarea infrastructurii stradale rămâne o prioritate pentru administrația locală și că toate străzile pe care vor fi încheiate lucrările la rețelele de apă și canalizare vor fi reabilitate și modernizate la cele mai înalte standarde de calitate.

Proiectul din care fac parte Cisnădia și Cisnădioara privind modernizarea rețelelor de apă și canalizare este unul major și foarte important pentru orașul nostru, reprezentând una dintre cele mai importante investiții pe care le vom implementa, dând astfel orașului o infrastructură modernă, durabilă.


Totodată, doresc să lămuresc situația limitatoarelor de viteză, montate în Cisnădioara : acestea au fost amenajate la cererea mai multor locuitori, care au înaintat Primăriei orașului Cisnădie, atât adrese scrise, cât și cereri verbale în cadrul unor audiențe, reclamând faptul că în localitate se circulă, uneori, cu viteză mult peste limita legală, existând pericolul producerii unor accidente.

Locuitorii din Cisnădioara care au solicitat montarea acestor limitatoare au invocat faptul că localitatea este una turistică, în care se circulă mult pietonal și că circulația cu viteză mare a mașinilor pune în pericol viața adulților și a copiilor, care se deplasează pe jos. Singura motivație pentru amenajarea acestor limitatoare de viteză a fost prevenirea unor accidente rutiere, ale căror victime ar fi putut fi pietonii, bicicliștii, dar și conducătorii auto, scrie Gheorghe Huja, Primarul Orașului Cisnădie

FOTO: Percheziții la traficanții de droguri din Cisnădie

0
WhatsApp Image    at

La data de 20 august 2020, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Alba Iulia – Serviciul de Combatere a Criminalității Organizate Sibiu și procurorii D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu, cu sprijinul Serviciului Antidrog Alba – Iulia, au efectuat 4 percheziții domiciliare pe raza orașului Cisnădie, județul Sibiu, la persoane bănuite că ar fi procurat, deținut  și comercializat substanțe cu efect psihoactiv.

În urma perchezițiilor, au fost ridicate 5 comprimate, un plic cu masa vegetală, 38 de plicuri cu resturi vegetale, 6 telefoane mobile, 5 cartele telefonice, o pipă și un cântar.

[meta_gallery_slider id=”51991″] 

De asemenea, 4 bărbați, cu vârste cuprinse între 22 şi 35 de ani, au fost conduşi la sediul D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Sibiu pentru audieri, față de aceștia fiind luată măsura reţinerii, pentru 24 de ore, sub aspectul comiterii infracțiunii de efectuare fără drept de operațiuni cu produse susceptibile de a avea efecte psihoactive, urmând să fie prezentaţi Tribunalului Sibiu cu propunere de arestare preventivă.

Acțiune a beneficiat de suportul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale și de sprijinul Serviciului pentru Acțiuni Speciale din cadrul I.P.J. Sibiu.

Unii dintre cei mai apreciați artiști sibieni, în Orașul Artiștilor

0
Orasul Atistilor Sofian

Artiștii sibieni Alexandru Cînean, Sofian Albert și Dan Raul Pintea colaborază din acest an cu Orașul Artiștilor și oferă iubitorilor de artă posibilitatea de a le cumpăra lucrările atât în original cât și tipărite în serie limitată. Tehnica Fine Art Prints este tot mai căutată în lumea iubitorilor de artă din întreaga lume, fiind o modalitate de a achiziționa tablouri de artist la prețuri accesibile.


Alexandru Cînean


În prezent, Orașul Artiștilor găzduiește expoziția Summer Vibes a sibianului Alexandru Cînean. La doar 32 de ani, artistul este o prezență tot mai convingătoare pe scena artistică locală, națională, și internațională. Până acum a expus în România, Belgia, Franţa, Germania, Italia, Anglia și Australia, iar acum revine acasă cu o expoziție de pictură în Galeria Art Point din Orașul Artiștilor. Expoziția marchează începutul unei colaborări ce oferă pasionaților de artă posibilitatea de a-i cumpăra lucrările și în varianta Fine Art Prints.


În acest sfârșit de săptămână, Alexandru Cînean transformă expoziția personală din cadrul Orașul Artiștilor într-un happening de artă vizuală, cu scopul de a ne transpune în propriile tablouri. Câteva spray-uri, o combinație de stenciluri și culoare vor transforma plăci de surfing în obiecte de artă. Trecătorii sunt invitați să ia parte la realizarea unui nou obiect de artă, placa de surfing pictată de către artist fiind apoi expusă în Galeria Art Point din Piața Mică, alături de binecunoscutele tablouri “Surfing in the sky”, “Summer vibes” sau “Selfie on a pink flamingo”.

Happeningul va avea loc sâmbătă, 22 august, începând cu ora 13:00, pe platoul pietonal din fața Turnului Sfatului.

[meta_gallery_slider id=”51977″]

Sofian Albert

Alături de Alexandru Cînean, în Orașul Artiștilor expune și Sofian Albert, doctor în arte vizuale. Acesta prezintă o serie de schițe ce pot fi colecționate de către iubitorii de artă sub formă de Fine Art Prints. Schițele, un studiu de anatomie ce reprezintă cai în diverse ipostaze, sunt realizate în serie limitată, cumpărătorii primind alături de lucrare și un certificat de autenticitate înseriat.

Tehnica Fine Art Prints este tot mai căutată în lumea iubitorilor de artă din întreaga lume, fiind o modalitate accesibilă oricui de a intra în posesia unor lucrări de artă ce de multe ori sunt colecționate de oameni înstăriți. Prin această tehnică, fiecare lucrare este multiplicată într-o serie limitată și este semnată de către autor. De multe ori, artistul intervine pe pânzele tipărite astfel încât fiecare să devină unică. Posesorii de Fine Art Prints primesc și un certificat ce autentifică lucrarea și semnătura în original a artistului.

De săptămâna viitoare, lucrările de tipul Fine Art Prints se vor putea achiziționa și online, de pe site-ul www.ArtPoint.ro.

Dan Raul Pintea

Din acest an, brandul „Dragoste” poate fi găsit și în Orașul Artiștilor. Cunoscut pe plan național și internațional din anul 2017, după ce Dan Raul Pintea a fost ales câștigător al unui accelerator de proiecte de design, brandul “Dragoste” a artistului sibian a avut un parcurs lung, de peste zece ani, în care lucrările i-au fost purtate de către mii de persoane, de vedete naționale și internaționale.

Conceptul “Dragoste” se găsește în Orașul Artiștilor din Piața Mică serigrafiat pe piese vestimentare cum ar fi tricouri, hanorace, șepci, căciuli.

Orașul Artiștilor
Oraşul Artiştilor este deschis până în 18 octombrie 2020 în Piaţa Mică, în faţa Turnului Sfatului, şi aşteaptă curioşii cu o galerie de artă adusă în stradă, cu ateliere de pictură amenajate chiar aici, în spaţiul public, cu workshopuri pentru copii şi adulţi, cu ateliere cu părinţii şi chiar şi cu o bibliotecă din care puteţi răsfoi cărţi despre artă. Zilnic, căsuţele expoziționale vă aşteaptă să le treceţi pragul pentru a vă cumpăra o amintire din Sibiu, susţinând astfel un artist.

Proiectul Orașul Artiștilor este cofinanțat de către Primăria Muncipiului Sibiu și Consiliul Județean Sibiu.

LISTA PE LOCALITĂȚI: Peste 300 de cazuri active de coronavirus în județul Sibiu

0
Screen Shot    at

Ziarul Sibiu Independent continuă publicarea listelor cu situația COVID din Unitățile Administrativ Teritoriale ale județului Sibiu.

Astfel, în UAT-urile județul nostru sunt înregistrate 308 de cazuri active COVID-19.

„Vă informăm că la data de astăzi, 21 august a.c. în județul Sibiu sunt active un număr de 308 de cazuri confirmate pozitiv în urma testării SARS CoV-2, distribuite conform tabelului de mai jos pe raza Unităților Administrativ Teritoriale ale județului Sibiu. “ a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

Un bărbat care locuia în Sibiu fără forme legale a dispărut de acasă

0
frezan

Poliţiştii sibieni caută un bărbat în vârstă de 63 de ani, domiciliat fără forme legale în municipiul Sibiu, care a dispărut de la domiciliu. 

La data de 13 august a.c., o femeie domiciliată în afara țării, a sesizat Serviciul Investigații Criminale din cadrul Inspectoratul de Poliție Județean Sibiu despre faptul că, fratele ei, FEREZAN MIHAI (foto), domiciliat în județul Mureș și fără forme legale în municipiul Sibiu, a dispărut de la domiciliu. 

Semnalmente: 1,67 cm înălțime, 70 kg greutate, constituie atletică, păr scurt grizonat, ochi căprui. 

Nu se cunosc obiectele pe care le purta la data dispariției

Prezentă o cicatrice în zona gâtului, ca urmare a unei intervenții chirurgicale. 

Cetăţenii care pot oferi informaţii despre acest bărbat sunt rugați să contacteze cea mai apropiată unitate de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic pentru situații de urgenţă 112.

VIDEO: Candidatul PSD la Primăria Tălmaciu își face campanie cu ajutoarele de la Uniunea Europeană

0
IMG  WA

Știre inițială (vezi actualizări mai jos)

Actualul primar PSD al orașului Tălmaciu din județul Sibiu, Nicolae Basarabă a decis să nu mai candideze și a lăsat în locul său drept candidat al PSD pe Neluțu Ciorogariu, care în ultimii 4 ani a fost consilierul primarului.

Într-un video primit pe adresa redacției se vede cum Neluțu Ciorogariu candidatul PSD la primăria Tălmaciu împarte alături de alte persoane ajutoarele primite de la Uniunea Europeană la diferite familii din localitate cu care stă și povestește.

Conform surselor Sibiu Independent distribuția acestor ajutoare de la Uniunea Europeană plus cutiile cu lapte nedistribuite în școli din cauza pandemiei sunt în mod normal distribuite de compartimentul de Asistență Socială din cadrul Primăriei.

ACTUALIZARE 20.08: În urma articolului publicat în exclusivitate de ziarul Sibiu Independent, Prefectura județului Sibiu s-a autosesizat și a transmis faptul că Inspectoratul Județean de Poliție Sibiu a fost informat despre aceste fapte, o anchetă fiind în desfășurare.

„Având în vedere că distribuirea ajutoarelor pentru persoanele defavorizate se face potrivit dispozițiilor art. 4 alin. 9 din OUG nr 84/2020, de către persoanele desemnate prin Ordinul Prefectului nr. 286 din 23.06.2020, privind desemnarea persoanelor care distribuie pachetele cu produse de igienă și pachetele de alimente din cadrul Programului Operațional de Ajutorarea Persoanelor defavorizate – P.O.A.D. 2019-2020, Instituția Prefectului – județul Sibiu a sesizat Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu posibila încălcare a normelor legale de către un candidat la funcția de primar, și a solicitat efectuarea verificărilor necesare. Acest demers s-a făcut în urma informațiilor și a imaginilor apărute în presa locală, astăzi, 21.08.2020 în care candidatul PSD la funcția de primar al Orașului Tălmaciu, domnul Ciorogariu Ioan, distribuie alături de alte persoane, pachete cu ajutoare pentru persoanele defavorizate primite de la Uniunea Europeană, deși acesta nu se enumeră printre persoanele desemnate prin Ordinul nr. 286/23.06.2020.” a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu.

ACTUALIZARE 21.08: Ieri toată ziua am încercat să dăm de domnul Ciorogariu pentru un punct de vedere pe telefonul său mobil, la Primărie sau pe Facebook. Din păcate fără succes. Astăzi, la o zi după publicarea materialului de mai sus Organizaţia Judeţeană PSD Sibiu a venit cu un drept la replică, în locul domnului Ciorogariu. Redăm mai jos dreptul la replică PSD care spune că domnul Ciorogariu în funcţia sa de consilier personal al Primarului actual al oraşului Tălmaciu a fost să distribuie ajutoare şi nu în calitatea de candidat PSD la Primărie. De asemenea Organizaţia PSD şi nu Primăria Tălmaciu, a pus la dispoziţie un document emis de Primăria Tălmaciu, de actualul primar, emis în 20 august prin care domnul Ciorogariu era împuternicit special să distribuie aceste ajutoare. Redăm mai jos şi această dispoziţie, de care ieri, dimineaţă când am publicat noi articolul, nimeni din Primărie nu ştia, deşi era dată de alaltăieri, cel puţia aşa apare pe document.

„DREPT LA REPLICĂ

Urmare a acțiunii prefectului în funcție, Crețu Mircea, (fost primar al orașului Tălmaciu, destituit din funcție în urma unei anchete a PNA), prin care în mod mizerabil și nelegal folosește Instituția Prefectului Județului Sibiu pentru a intra în lupta politică și a favoriza candidatul PNL pentru Primăria Tălmaciu, defăimând candidatul PSD pentru funcția de primar, Partidul Social Democrat – Organizația Județeană Sibiu îl va acționa în instanță pe numitul Crețu Mircea, pentru abuz în funcție.

Facem precizarea că Ioan Petru Ciorogariu lucrează în cadrul Primăriei orașului Tălmaciu fiind angajat pe postul de Consilier Primar, iar fișa postului îi impune să ”colaboreze cu toate compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului pentru îndeplinirea corespunzătoare a sarcinilor ce îi revin” și ”să ducă la îndeplinire orice alte atribuții date de primar”.

Astfel, în data de 21.08.2020, Ioan Petru Ciorogariu a fost în locațiile în care s-au distribuit ajutoarele primite de la UE în calitate de reprezentant al Primăriei, fiind împuternicit prin Dispoziția cu nr. 208/2020, a primarului orașului Tălmaciu pentru a ”supraveghea și controla împreună cu Serviciul S.P.A.S. calitatea acestora și încadrarea în parametri prevăzuți privind termenul de valabilitate precum și corectitudinea distribuirii alimentelor”.

Biroul de Presă al PSD Sibiu”

Spațiile Colegiului Andrei Șaguna se vor extinde

0
simulare Colegiul Economic   scaled

Noi soluții pentru extinderea spațiilor unităților de învățământ


Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Sibiu din această lună, primarul Astrid Fodor propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea unui corp al Colegiului Economic de pe strada Oituz, în urma finalizării documentației pentru proiect.

“Am inițiat și continuăm să identificăm soluții pentru extinderea spațiilor unităților de învățământ. Prin reabilitarea acestui corp de clădire vom amenaja 13 săli de clasă, o cameră IT, o sală pentru consiliere și grupuri sanitare. Un etaj va fi utilizat de Colegiul Economic, iar în celălalt se va extinde Colegiul Andrei Șaguna, situat la mică distanță de această clădire, pe Aleea Turnu Roșu. În paralel continuă lucrările de extindere a școlii Nicolae Iorga și procedurile de achiziție pentru construcția a două creșe în Ștrand și respectiv Țiglari și pentru extinderea școlii I.L. Caragiale” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Concret, prin acest proiect se va reabilita etajul I și II al unui corp de clădire, parterul fiind deja reabilitat. Valoarea estimată a investiției se ridică la 4,5 milioane de lei și include:
amenajarea fațadelor și izolarea termică a acestora,
refacerea scărilor de acces
refacerea terasei,
amenajarea sălilor de clasă și a laboratoarelor, inclusiv prin recompartimentări
înlocuirea tâmplăriei existente
reabilitarea pardoselilor
modernizarea instalațiilor sanitare, electrice, termice, de protecție împotriva incendiilor, de supraveghere video, de detecție efracție, precum și a instalațiilor de semnalizare și alarmare

În această săptămână se va semna contractul pentru realizarea proiectului tehnic care va fi predat Serviciului de Administrare a Unităților de Învățământ Preuniversitar în termen de 3 luni. Următorul pas va fi contractarea execuției lucrărilor, programate să înceapă anul viitor.

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și vicepremierul României în vizită în județul Sibiu

0
IMG

La invitația președintei Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean, Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Oros, împreună cu vicepremierul României, Raluca Turcan se vor afla sâmbătă, 22 august într-o vizită de lucru în județul Sibiu. Dacă vizita doamnei vicepremier este una obișnuită în județul nostru, fiind activ implicată în proiecte care țin de la infrastructura pe sănătate, până la dezvoltarea comunităților locale, vizita dlui ministru reprezintă o oportunitate de a prezenta direct, ministerului de resort, care sunt nevoile producătorilor din județul nostru, dar și care sunt măsurile necesare pentru o creștere sustenabilă. Cunoaștem implicarea și dorința dlui. ministru Adrian Oros de a susține dezvoltarea fermierilor locali, creșterea acestora, precum și găsirea unor soluții fezabile bazate pe opinii din vizite constante în teren.

Așadar, agenda vizitei din județul Sibiu a dlui. ministru și a dnei. vicepremier va începe cu o întâlnire alături de reprezentanții din instituții deconcentrate cu atribuții pe agricultură și dezvoltare rurală din județul Sibiu. Întâlnirea va avea loc la Instituția Prefectului, iar în cadrul întrevederii se vor purta discuții despre situația agriculturii în județ, principalele provocări, dar și ce soluții există pentru depășirea problemelor cu care se confruntă acest domeniu în prezent.

Vizita va continua la Târgul de țară din cadrul Muzeului ASTRA care reunește producători de alimente, artizani și meșteri populari din județul Sibiu, fiind urmată de o întâlnire cu crescătorii de ovine din județul nostru, dar și cu Asociația Telemeaua de Sibiu. Aici, vor fi dezbătute teme care țin de perspectivele de dezvoltare ale fermierilor, care sunt cele mai bune soluții pentru valorificarea lânii, care sunt oportunitățile de finanțare pentru crescătorii de ovine, dar și cum pot fi valorificate produsele lactate care provin din oierit.

Pentru a arăta și exemple de bună practică din județul nostru, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, alături de vicepremierul României și președinta Consiliului Județean Sibiu vor vizita ferma unuia dintre producătorii din județ care deține o suprafață de teren arabil de 2200 mp, acoperit cu solarii dotate cu sistem central de încălzire, unde cultivă legume cum ar fi: cu tomate, fasole verde, varză, conopidă, gogoșar, salată și ridichi. Produsele sunt valorificate de producător la Piața Volantă Transilvania, care se află în subordinea Consiliului Județean Sibiu.

Karpaten Meat va fi următoarea vizită a delegației, unde experiența producătorului de carne de vită de calitate din bovine Angus, se îmbină perfect cu pășunile nelucrate din județul Sibiu.



“Dezvoltarea sustenabilă și susținerea producătorilor din județul Sibiu este una dintre prioritățile pe care mizăm și am avut numeroase acțiuni care au contribuit la creșterea acestui sector. Suntem printre primele județe din țară care a introdus gastronomia în Strategia de dezvoltare, și care a definit termenul de <local> pentru impulsionarea consumului. De asemenea, am creat un compartiment de Dezvoltare durabilă cu scopul de a identifica, promova și susține producători din județ. Vizita dlui. ministru Adrian Oros, precum și a vicepremierului României dna. Raluca Turcan vine în sprijinul eforturilor susținute de a găsi soluții care să promoveze agricultura românească și dezvoltarea rurală, consumul produselor locale, dar și promovarea lanțurilor scurte de aprovizionare. Toate acestea fac parte din Pactul Verde European, strategie pe care îmi doresc să o aplicăm în județul nostru.” a declarat Daniela Cîmpean președinta Consiliului Județean Sibiu

Sursa foto: Facebook

Bacalaureat 2020, sesiunea de toamnă. AFLĂ câți candidați s-au înscris și când încep probele scrise

0
IMG

Peste 42.700 de candidaţi s-au înscris, la nivel național, în vederea susținerii probelor din a doua sesiune (august – septembrie) a examenului național de bcalaureat 2020, începând de luni, 24 august. Conform datelor transmise de inspectoratele şcolare judeţene, din totalul celor înscrişi, peste 24.900 de candidați provin din promoţia 2019-2020, iar aproximativ 17.800 de candidați sunt din promoţiile anterioare.

În județul Sibiu s-au înscris 903 candidați pentru susținerea probelor, repartizați în 7 centre de examen: Colegiul ”Școala Națională de Gaz” Mediaș (106 candidați), Colegiul Tehnic ”Mediensis” Mediaș (90 candidați), Colegiul Agricol ”Daniil Popovici Barcianu” Sibiu (166 candidați), Colegiul Tehnic Energetic Sibiu (128 candidați), Liceul Tehnologic ”Avram Iancu” Sibiu (109 candidați), Liceul Tehnologic ”Independența” Sibiu (169 candidați) și Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară ”Terezianum” Sibiu (135 candidați).

Probele scrise sunt programate în săptămâna 24 – 27 august, după următorul calendar:
24 august: Limba și literatura română – E.a)
25 august: proba obligatorie a profilului – E.c)
26 august: proba la alegere a profilului și specializării – E.d)
27 august: Limba și literatura maternă – proba E.b)
Echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale se vor derula în zilele de 28 și 31 august, respectiv 1 septembrie. În acest sens, comisiile de bacalaureat din unitățile de învățământ liceal vor calcula mediile candidaților și vor asigura echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență la probele de profil din cadrul examenului național de bacalaureat (2020), potrivit metodologiei specifice.

Afișarea primelor rezultate înregistrate la probele scrise va avea loc în data de 2 septembrie (până la ora 12:00) și va fi urmată de etapa depunerii contestațiilor, în aceeași zi, în intervalul orar 14:00 – 20:00.
La fel ca în prima sesiune, rezultatele elevilor vor fi publicate prin anonimizarea numelui și a prenumelui, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD).

Contestațiile pot fi depuse atât în format fizic, cât și electronic. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit electronic inclusiv o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.
Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor (3-4 septembrie), vor fi comunicate sâmbătă, 5 septembrie.

Probele scrise încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Reamintim că toate măsurile de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor prevăzute în ordinul comun MEC – MS nr. 4.267/841/2020 sunt valabile și pentru sesiunea august-septembrie a examenului de bacalaureat.
Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev. Toate sălile de examen au în dotare camere funcționale de supraveghere video și audio.

Pentru rezolvarea subiectelor, candidații vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor, vor utiliza numai creion negru. Pentru probele scrise la Matematică și Geografie, candidații pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele/instrumentele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită în sala de examen.

Pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale în vederea susținerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează proba scrisă/probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfășurare a examenului.
Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete etc. De asemenea, elevii vor fi informați că este interzis accesul în săli cu orice fel de lucrări: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).
În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Cei surprinși în aceste situații vor fi eliminați din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise. Drept consecință, acești candidați nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Nota minimă de promovare, pentru fiecare probă, este 5 (cinci), iar media finală pentru promovarea examenului este cel puțin 6 (șase).

Horaţiu Marin, candidat ALDE la Primăria Sibiu: „Susţin oamenii care muncesc în industria HoReCa. Ei sunt foarte importanţi pentru Sibiu” (CP)

0
horatiu marin candidat primaria sibiu

Horațiu Marin, candidatul ALDE la funcția de primar al municipiului Sibiu, a transmis către mass media un comunicat de presă referitor la angajații din industria HoReCa, pe care îi susține și pe care îi consideră piatra de temelie a turismului intern și internațional al Sibiului.

Protestul angajaţilor şi patronatului din industria HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) a fost un semnal de alarmă din partea unui sector foarte important al Sibiului şi al întregii Românii. „Susţin oamenii care muncesc în industria HoReCa. Ei sunt foarte importanţi pentru Sibiu. Această industrie ospitalieră ajută mult turismul intern şi internaţional pe care Sibiul se bazează foarte mult. Faptul că Guvernul le dă doar interdicţii şi nicio facilitate nu este bine. Nici facilităţi de la Primăria Sibiu nu primesc, mă refer la facilităţi reale şi substanţiale. Faptul că teraselor din centru li s-au oferit doi metri în plus unde să pună mese distanţate conform legilor nu este o facilitate. Numărul de locuri la mese a rămas acelaşi, datorită regulilor de igienă. Se putea face mult mai mult pentru industria HoReCa”, a explicat Horaţiu Marin, candidat la funcţia de primar al municipiului Sibiu. 

El a promis că după alegeri printre primele proiecte ce le va înainta Consiliului Local Sibiu va fi un set de măsuri de urgenţă cu facilităţi fiscale locale clare pentru industria HoReCa. 

Măsurile propuse de Horaţiu Marin pentru mediul economic/HORECA în municipiul Sibiu sunt:
– scăderea procentului impozitului local pentru spaţiile non-casnice
– scăderea procentului impozitului local pentru terenuri şi autoutilitare
– suspendarea plăţilor până la sfârşitul anului a drepturilor de autor pentru toate asociaţiile de profil: UPFR, ADPFR, UPFR-ARGOA, UCMR-ADA, CREDIDAM
– depunerea online a actelor pentru acordurile de funcţionare
– suspendarea pentru anul 2020 a autorizaţiei de alimentaţie publică (costă aprox 3000 lei/an)
– acordarea de facilitate pentru taxele de salubritate (de ex. pentru domeniul HORECA o reducere de 50% din cuantumul taxei de salubritate pentru fiecare punct de lucru)
– suspendarea impozitului forfetar aferent perioadei de închidere
– crearea unui fond pentru promovarea Sibiului la târgurile internaţionale de turism
– suspendarea taxei hoteliere până la finalul anului
– să punem bazele unei burse a producătorilor locali (pentru a putea supravieţui micii producători de lactate, carne şi alte produse alimentare tradiţionale)
– promovarea achiziţiilor autorităţiilor locale de la firmele sibiene
– obligativitatea în marile lanţuri de magazine să existe standuri cu produse făcute în judeţ

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit sub formă de publicitate. Sibiu Independent nu îşi asumă punctul de vedere prezentat de client.

Ioana Petrescu, vicepreședinte PRO România, cere creșterea numărului de posturi didactice și majorarea bugetelor alocate pentru instituțiile de învățământ preuniversitar (CP)

0
IMG

Într-un comunicat de presă transmis către mass media, Ioana Petrescu, vicepreședintele partidului PRO România cere Inspectoratelor Școlare Județene să aprobe cât mai repede creșterea numărului de posturi didactice. De asemenea, precizează că primăriile ar trebui să majoreze bugetele alocate pentru instituțiile de învățământ preuniversitar, astfel încât să acopere cheltuielile necesare pentru respectarea normelor sanitare.


Astăzi, în județul Sibiu sunt peste 300 de cazuri active de COVID-19. De la începutul pandemiei, peste 1200 de persoane au fost confirmate pozitiv. Guvernul a decis începerea anului școlar în data de 14 septembrie, iar cele peste 300 de unități de învățământ preuniversitar de stat din județul Sibiu ar trebui pregătite, pentru ca activitatea în aceste unități să se poată desfășura în siguranță pentru elevi, dar și pentru profesori.


Pentru ca elevii să înceapă școala în siguranță, școlile trebuie să respecte norme sanitare stricte. Asta înseamnă mai puțini copii într-o clasă, dezinfectarea sălilor de curs si aerisirea lor în mod regulat. Unitățile de învățământ trebuie să angajeze mai mulți profesori sau să permită celor existenți să muncească mai mult și să fie plătiți pentru orele suplimentare efectuate. Unele școli vor trebui să investească în extinderea clădirilor și toate vor fi nevoite să cheltuiască mai mulți bani pe materiale de curațenie și pentru încălzire în perioada rece. Trebuie să luăm în calcul și faptul că va fi nevoie de mai mult personal pentru curățenie, pentru a fi respectate noile norme impuse de pandemie. PRO România cere Inspectoratelor Școlare Județene să aprobe cât mai repede creșterea numărului de posturi didactice normelor didactice. De asemenea, primăriile trebuie să majoreze bugetele alocate pentru instituțiile de învățământ preuniversitar, astfel încât să acopere cheltuielile necesare pentru respectarea normelor sanitare”, a declarat Ioana Petrescu, vicepreședinte PRO România.


La ultima rectificare bugetară, bugetul Ministerului Educației si Cercetării a fost diminuat la capitolul destinat cheltuielilor cu personalul cu 457 milioane de lei, în condițiile în care este necesară suplimentarea numărului de cadre didactice pentru a face față noilor condiții în care se va desfășura activitatea în școli, în perioada următoare. Diminuarea bugetului alocat educației este în consens cu logica celor care ne conduc azi. În timp ce premierul României, Ludovic Orban, a declarat că alocarea de bani în plus la educație este echivalentă cu banii dați la cârciumă de o familie cu buget mic, Monica Anisie, ministrul Educației, susținea că, dacă s-ar aloca 6% din PIB pentru educație nu ar ști ce să facă cu banii.


Redeschiderea școlilor – un cartof fierbinte in mâna nepăsătoare a autorităților. Pentru că a venit momentul dur în care se vede lipsa investițiilor în sfera educației, de data aceasta cu efecte nebănuite pe termen lung. Școlile care abia primeau avize in situații normale, cum ar putea fi redeschise în contextul epidemiologic actual? Cum să asiguri igiena in școli în care nu e apa curentă? Cum să restructurezi orele acolo unde nu există personal suficient? S-a creat multă neliniște în mijlocul părinților, care văd abundența de știri contradictorii și nimic concret și aplicabil cu adevărat, care să aducă soluții pentru învățământ in momentul COVID. Scenarii, de diferite culori, asta se întrevede pentru redeschiderea școlilor, se pare că guvernul a uitat să prevadă soluții reale pentru educație, în speranța că pandemia va binevoi cumva, cu lumină de la primul ministru, să dispară de la sine. Nu s-a întâmplat asta și le reamintim că ‘winter is coming’”, a spus candidatul PRO România la Primăria Municipiului Sibiu, Alexandru Tomașevschi.




Este necesar să ne pregătim serios pentru scenariul în care școlile vor funcționa exclusiv online, dacă pandemia scapă de sub control în toamnă. Însă, nu a fost regândită curricula în acest sens și nici nu au fost pregătite cadrele didactice care predau celor mai mici pentru acest tip de susținere a cursurilor, unde interacțiunea cu elevul este esențială în procesul de învățământ. Trebuie să ne asigurăm că profesorii sunt pregatiți să predea online și au la dispoziție mijloacele necesare pentru a susține cursurile de la distanță. Conform datelor publicate de Inspectoratul Școlar Sibiu, în primăvară, peste 4300 de elevi din județ nu au putut beneficia de școala online. Dacă se va reveni la învățământul de la distanță, acești elevi nu ar mai trebui să fie privați de dreptul la educație și în toamnă.
„Având în vedere contextul epidemiologic actual și ținând cont de faptul că timpul până la începerea anului școlar este foarte scurt, se impune nevoia stringentă de efectuare a unei analize exacte a situației din fiecare unitate de învățământ, în scopul identificării soluțiilor pentru începerea în bune condiții a școlilor și grădinițelor, respectiv: identificarea spațiilor suplimentare, dotarea acestora cu mobilier adecvat, materiale didactice și echipamente de lucru, suplimentarea cu personal didactic, didactic auxiliar si nedidactic, atât a unităților existente, cât și a spațiilor de învățământ nou create, suplimentarea fondurilor necesare asigurării cu materiale de igiena personală, sanitare, de curațenie, precum și cu echipamente specifice. De asemenea trebuie avută in vedere alternativa desfășurării activităților online, și în consecință, a organizării cursurilor de formare a cadrelor didactice, precum și a achiziționării de laptopuri/calculatoare necesare desfășurării acestor activități.
În scopul pregătirii în bune condiții a deschiderii noului an școlar, respectiv a asigurării condițiilor speciale de începere, recomandăm funcționarea în parteneriat a instituțiilor centrale si locale abilitate”, a mai declarat candidatul PRO România la Președinția Consiliul Județean Sibiu, Petru Florea.

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit sub formă de publicitate. Sibiu Independent nu îşi asumă punctul de vedere prezentat de client.

Sela Beauty Center – unul dintre cele mai noi și mai moderne saloane de înfrumusețare din Sibiu

0
Screenshot

Sela Beauty Center, unul dintre cele mai noi și mai moderne saloane de înfrumusețare din Sibiu, situat pe strada Șerpuită Nr. 40, garantează clienților servicii de calitate la prețuri accesibile.


Sela Beauty Center se mândrește cu o echipă dedicată care s-a implicat în acest proiect din dorința de a satisface nevoile clienților pe care îi tratează cu profesionalism.
Salonul de înfrumusețare oferă o gamă largă de servicii: coafor și frizerie, manichiură, pedichiură, întreținere sprâncene și extensii gene, make-up profesional, cosmetică, epilare și masaj.


PROGRAMĂRI
0755 512 213 sau 0723 889 287

PROGRAM
Luni – Vineri: 10:00 – 21:00
Sâmbătă: 09:00 – 17:00
Duminică: Închis

Sibiul participă și anul acesta la Săptămâna Europeană a Mobilității

0
sibiu

Sibiul va participa și anul acesta, pentru al patrulea an consecutiv, la Săptămâna Europeană a Mobilității, o inițiativă a Comisiei Europene care încurajează soluțiile pentru mobilitatea urbană durabilă și astfel reducerea emisiilor de carbon pentru protejarea mediului. Tema ediției din acest an este “Mobilitatea cu zero emisii pentru toți” și se va desfășura în perioada 16-22 septembrie. Consiliul Local Sibiu va discuta acest proiect în ședința ordinară din această lună.

“Mobilitatea alternativă este una dintre prioritățile Primăriei și aceasta nu doar declarativ, ci prin proiecte care creează condițiile pentru mijloace de transport alternative. În primul rând modernizăm transportul public pentru a-l face mai atractiv și pentru a-i determina pe sibieni să lase mai des mașina acasă. Mai mult de jumătate din parcul auto este acum alcătuit din autobuze noi, iar pentru restul avem proceduri de achiziție în curs, aproape de finalizare. Creăm piste sigure pentru biciclete pe malurile Cibinului, pe strada Podului, pe Calea Dumbrăvii și pe drumul peste Câmpșor și amenajăm un coridor pentru biciclete între Ștrand și parcul Sub Arini. De asemenea, am extins zonele pietonale din centru și vom continua să le extindem pe măsură ce finalizăm parcările de mare capacitate de pe inelul central.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)



Primăria Sibiu a pregătit ca în fiecare an un program pentru a participa la acest eveniment. În perioada 18-20 septembrie este propusă închiderea accesului auto în Piața Mică, Piața Schiller, pe str. Arhivelor și pe strada Centumvirilor. În spațiile eliberate de mașini vor avea loc mici momente muzicale.

În 19 și 20 septembrie se vor desfășura două concursuri cu premii pentru cei care folosesc bicicleta sau trotineta: un concurs pentru cei mici în Grădina Zoologică și un concurs pentru cei mari care vor merge cu bicicleta sau trotineta la câteva obiective din oraș, bifându-le cu fotografii.

Ca în fiecare an, programul va avea parteneri implicați: Muzeul Astra și Grădina Zoologică vor acorda gratuitate la intrare celor care sosesc pe jos, cu bicicleta sau cu trotineta în perioada 19-20 septembrie. Tursib va oferi gratuitate călătorilor în aceeași perioadă.

Dacă participarea Sibiului la Săptămâna Europeană a Mobilității este aprobată de către Consiliul Local, Primăria Sibiu va face public un program mai detaliat al evenimentelor și concursurilor, mai aproape de data de desfășurare.

FOTO: Un bărbat a decedat după ce a căzut de pe cupola unei biserici din localitatea Lazaret

0
IMG

ISU Sibiu a intervenit de urgență cu un echipaj de prim-ajutor calificat SMURD și două echipaje de pompieri cu autospeciala de salvare și intervenție la înălțime în localitatea Lazaret (Boița) unde un bărbat de aproximativ 40 de ani a căzut de pe cupola unei biserici de la o înălțime de peste 3 m, pe acoperișul acesteia.
Salvatorii au găsit pe acoperiș bărbatul decedat.

[meta_gallery_slider id=”51907″]

Servicii de planificare familială pentru o viață sănătoasă a familiei și a comunității, disponibile în cadrul SCJU Sibiu

0
A young family DH
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

La ora actuală, planificarea familială reprezintă o activitate și o problematică de mare importanță pe plan global și, implicit, în România, unde se fac eforturi pentru alinierea la nivelul țărilor dezvoltate. Dezvoltarea serviciilor de planificare familială este sinonimă cu asigurarea unui mediu social modern, unde sănătatea sexualității şi a reproducerii sunt esențiale pentru o viață sănătoasă a familiilor și a comunității.

Acestea sunt și obiectivele cabinetului de planificare familială din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Sibiu, care funcționează încă din anul 1994. În cadrul acestuia, medicii acordă consiliere pentru alegerea unei metode contraceptive cât mai potrivite, îngrijirea sănătății sexuale sau planificarea sarcinii.

În cadrul cabinetului sunt disponibile următoarele servicii:

  • consult în vederea planificării familiale;
  • consult ginecologic în vederea contracepției;

Menționăm că toți pacienții beneficiază gratuit de consiliere vederea planificării familiale și de consult ginecologic în vederea contracepției.

  • montare și/sau extracție sterilet (manopera gratuită pentru mai multe categorii de persoane* – se achiziționează doar steriletul la un preț de 12,5 lei);
  • ecografie pelvină*.

*De gratuitate pentru aceste servicii beneficiază următoarele categorii:

– elevi (pe baza carnetului de elev);

– studenți (pe baza carnetului de student);

– șomeri (pe baza carnetului de șomer);

– femei cu domiciliul rural (pe baza buletinului de identitate);

– persoane cu handicap;

– ajutor social;

– femei care efectuează un avort la cerere într-o unitate sanitară publică;

– alte categorii de persoane fără venit (declarație pe proprie răspundere).

Pentru persoanele care realizează venituri și locuiesc în mediul urban, manopera de extracție sterilet are un preț de 50 lei iar cea de montare sterilet 60 lei.

  • recoltare examen Babeș – Papanicolau:
  • gratuit – în cadrul subprogramului de depistare precoce activă a cancerului de col uterin populaţia feminină eligibilă în regim de screening (persoanele de sex feminin în vârstă de peste 25 de ani până la cele de 64 ani care nu au un diagnostic confirmat de cancer de col uterin);
  • pentru persoanele care nu îndeplinesc aceste criterii, examinarea se face contra cost – 40 de lei.
  • recoltare examen secreție vaginală – doar cu plată: 40 lei;
  • în cadrul cabinetului se pot achiziționa contraceptive și teste de sarcină.

Contraceptivele hormonale si nehormonale sunt la preț de achiziție fără adaosul comercial practicat de farmacii.

Prin activitatea din cadrul cabinetului facem eforturi pentru organizarea și optimizarea serviciilor de planning familial în Sibiu, axându-ne pe acţiuni de prevenire, îngrijire şi supraveghere a infecţiilor cu transmitere sexuală. Ne adresăm tuturor segmentelor sociale iar activitatea noastră se realizează cu respectarea drepturilor omului, a intimității și demnității persoanelor astfel încât să eliminăm eventuala reticență a persoanelor care pot apela la serviciile noastre”, a declarat Dr. Camelia Petre, medic coordonator al cabinetului de planificare familială.

Programul cabinetului funcționează în două ture, de luni până vineri, cu doi medici de medicină generală și un ginecolog cu o jumătate de normă. Programările se fac telefonic la nr. 0269215050 interior 334.

sursa foto: Discover Healing

175 milioane euro fonduri europene pentru tablete, echipamente de protecție și containere sanitare mobile pentru școlile din România

0
image   ymd

Profesorii din unitățile de învățământ preuniversitar vor primi 500.000 tablete școlare și echipamente IT, în valoare de 100 milioane euro, necesare pentru buna desfășurare a cursurilor, ca urmare a situației generate de pandemia COVID-19.

Totodată, școlile vor fi dotate cu echipamente de protecție medicală și dezinfectanți, în valoare de 50 milioane euro, precum și containere sanitare mobile, în care se vor investi alte 25 milioane euro.

Finanțările, din fonduri europene nerambursabile, au fost prevăzute în cadrul Ordonanței de Urgență privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfășurării în condiții de prevenție a activităților didactice aferente anului școlar 2020-2021 în contextul riscului de infecție cu virusul SARS-Cov-2, adoptată ieri în ședința de guvern. Din cele 100 milioane euro destinate echipamentelor IT, 87,5 milioane euro sunt din fonduri europene nerambursabile și 12,5 milioane este contribuția statului român. Celelalte tipuri de echipamente de protecție și containerele sanitare vor fi achiziționate prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

Achiziționarea de containere mobile sanitare este eligibilă pentru unitățile școlare care nu au asigurat accesul la rețeaua de apă și canalizare, cu condiția contractării în condițiile legii a serviciilor de vidanjare pe toată durata utilizării containerelor, în limita valorii de 5.000 euro. Decontarea cheltuielilor cu containere mobile sanitare urmează regimul de cost simplificat, cu obligația beneficiarului finanțării de a depune documente justificative privind costul de achiziție al acestora.

Echipamentele vor fi finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare și vor putea fi achiziționate de către autoritățile publice locale, unitățile școlare, dar și de cele două în parteneriat.

Beneficiarii măsurilor de finanțare vor fi unitățile de învățământ preuniversitar de stat, autoritățile publice locale pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, dar și parteneriatele dintre cele două.

A SCĂZUT numărul cazurilor COVID din UAT-urile județului Sibiu

0
Screen Shot    at

Ziarul Sibiu Independent continuă publicarea listelor cu situația COVID din Unitățile Administrativ Teritoriale ale județului Sibiu.

Astfel, în UAT-urile județul nostru sunt înregistrate 294 de cazuri active COVID-19.

„Vă informăm că la data de astăzi, 20 august a.c. în județul Sibiu sunt active un număr de 294 de cazuri confirmate pozitiv în urma testării SARS CoV-2, distribuite conform tabelului de mai jos pe raza Unităților Administrativ Teritoriale ale județului Sibiu. “ a declarat Andreea Ștefan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu

Măsuri de prevenire a îmbolnăvirilor cu SARS–CoV-2, în unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar

0
gettyimages

Executivul a adoptat în ședința de astăzi, 19 august, o ordonanță de urgență privind instituirea unor măsuri de prevenire a îmbolnăvirii cu SARS-CoV-2, în unitățile și instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar. De asemenea, actul normativ modifică și completează Legea educației naționale nr. 1/2011. Prin noile măsuri legislative, se urmărește asigurarea dreptului la învățătură și la sănătate pentru beneficiarii primari ai învățământului preuniversitar, pentru studenți și pentru personalul din sistemul național de învățământ.

Astfel, în învățământul preuniversitar, în funcție de evoluția situației epidemiologice, Consiliul de administrație al școlii poate propune, în urma consultării Asociației de părinți, ca desfășurarea activității didactice care presupune prezența fizică a antepreșcolarilor, preşcolarilor și elevilor, să se realizeze prin intermediul tehnologiei și a internetului (cu respectarea măsurilor stabilite prin ordin comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației și Cercetării).

Următorul pas procedural prevede ca propunerea școlii, avizată de către Inspectoratul Școlar Județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, să fie înaintată Comitetului Județean pentru Situații de Urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, în vederea aprobării prin hotărâre. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență dispune atât cu privire la perioada de aplicabilitate a măsurilor adoptate, cât și cu privire la alte măsuri specifice ce trebuie luate de către școală, în funcție de situația epidemiologică. Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București vor comunica săptămânal Ministerului Educației și Cercetării măsurile dispuse de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență

Reluarea activităților didactice, în condiții de siguranță sanitară, suspendate în baza acestei proceduri, este decisă prin hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență/Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, cu avizul Direcției Județene de Sănătate Publică/Direcției de Sănătate Publică București și cu informarea unității de învățământ preuniversitar, respectiv a Inspectoratului Școlar Județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Unitățile de învățământ vor elabora proceduri proprii pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ale participanților la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și a internetului, în baza metodologiei-cadru elaborate de către Ministerul Educației și Cercetării și aprobată prin ordin al ministrului, cu respectarea legislației specifice în vigoare.

Actul normativ aprobat astăzi mai stabilește că, în situația în care spațiile existente în unitățile de învățământ nu sunt suficiente pentru respectarea normelor de siguranță sanitară, stabilite de autoritățile de resort, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București pot solicita autorităților administrației publice locale să pună la dispoziția unităților de învățământ preuniversitar alte spații adecvate pentru desfășurarea activităților didactice.

În cazul limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unităţile de învăţământ, ca urmare a deciziei autorităților competente, Ministerul Educației și Cercetării poate modifica, prin ordin de ministru, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum și ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa școlară aprobată.

În situația limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a beneficiarilor primari ai sistemului de educație în unitățile de învățământ, probele prevăzute de lege, din cadrul etapei I eliminatorii a examenului pentru definitivare în învățământ, se pot realiza și prin intermediul tehnologiei și a internetului.

În învățământul superior, în funcție de situația epidemiologică și de specificul fiecărei universități, în anul universitar 2020-2021, în baza autonomiei universitare, cu asumarea răspunderii publice și cu respectarea calității actului didactic, desfășurarea activității didactice ce presupune prezența fizică a studenților se stabilește prin hotărâre a Senatului universitar (cu respectarea măsurilor stabilite prin ordinul comun al Ministerului Sănătății și Ministerului Educației și Cercetării și a reglementărilor generale și sectoriale din Uniunea Europeană privind minimul orelor de practică).

Desfășurarea activităților didactice implică trei paliere:

a) prezența fizică a studenților la toate activitățile didactice;

b) prezența fizică a studenților la anumite activități didactice, stabilite conform hotărârii Senatului universitar;

c) suspendarea activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezența fizică a studenților în instituțiile de învățământ superior.

Reluarea activităților didactice, suspendate conform procedurii de mai sus, în condiții de siguranță sanitară, se dispune prin hotărâre a Senatului universitar, după obținerea avizului Direcției Județene de Sănatate Publică/Direcția de Sănătate Publică București, care certifică îndeplinirea condițiilor de siguranță epidemiologică.

În situația limitării sau suspendării activităților didactice pentru realizarea cărora se impune prezenţa fizică a studenților, desfășurarea activităților aferente anului universitar 2020 – 2021, conform legii, a examenelor de finalizare a studiilor de licență, de masterat sau a programelor de studii postuniversitare, susținerea tezelor de doctorat, susținerea tezelor de abilitare pentru anul universitar 2020 – 2021 se pot realiza și prin intermediul tehnologiei asistate de calculator și a internetului, pentru formele de organizare a programelor de studii cu frecvență, cu frecvență redusă și la distanță.

De asemenea, vor fi recunoscute activitățile didactice și de cercetare prevăzute de lege, precum și examenele de finalizare a semestrelor și a studiilor de licență și masterat, susținerea referatelor și a tezelor de doctorat, desfășurate prin intermediul tehnologiei și a internetului, în anul universitar 2020 – 2021, în cadrul formelor de învățământ cu frecvență și cu frecvență redusă și la distanță.

Măsuri de sprijin pentru sistemul național de învățământ, pe durata stării de alertă, adoptate de către Guvernul României

0
examen scoala elevi

Guvernul a adoptat în ședința de astăzi, 19 august, o serie de modificări și completări, propuse de către Ministerul Educației și Cercetării, la Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările ulterioare.

Între acestea se regăsește și acordarea posibilității școlilor, pe durata stării de alertă, de a organiza concursuri în vederea ocupării pozițiilor vacante sau temporar vacante pentru posturile didactice și nedidactice, dar și pentru posturile vacante de asistenți medicali comunitari, asistenți medicali și medici din unitățile de învățământ.

Măsura este esențială în actualul context epidemiologic, întrucât este nevoie de un cadru legal flexibil care să permită luarea unor decizii aplicate și adaptate nevoilor locale, având în vedere situațiile specifice fiecărei unități administrativ-teritoriale. De asemenea, în condițiile unei potențiale limitări a interacțiunii la clasă/cursuri, în funcție de dinamica răspândirii SARS-CoV-2, reglementarea unui cadru juridic adecvat și, implicit, a securității raporturilor juridice în privința asigurării dreptului fundamental la învățătură erau imperios necesare.

În același context, a fost reglementată și procedura de suspendare, pe durata stării de alertă, a activităților didactice care impun prezenţa fizică în învățământul preuniversitar și universitar. Astfel, în unităţile de învăţământ preuniversitar, aceste activități se pot suspenda, la propunerea Consiliului de administrație din școală, cu avizul inspectoratului școlar județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și al Direcției de Sănătate Publică Județeană/Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București. Aprobarea este dată, prin hotărâre, de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență/Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență.

Activitățile didactice care impun prezența fizică a studenților în instituțiile de învățământ superior se pot suspenda prin hotărâre a Senatului universitar, cu respectarea măsurilor stabilite prin ordin comun al Ministrului Sănătății și Ministrului Educației și Cercetării (detalii suplimentare pot fi găsite și în comunicatul de presă publicat aici).

O polițistă din Sibiu și câinele ei de serviciu, felicitați de M.A.I

0
IMG

O polițistă ce activează de doi ani la Centrul Chinologic din Sibiu a fost felicitată printr-o postare Facebook chiar de Ministerul Afacerilor Interne.

Mădălina, împreună cu câinele ei de serviciu au participat la zeci de misiuni pe tot teritoriul României, ultima fiind în județul Vâlcea, acolo unde au reușit să găsească un bărbat dispărut de acasă.

Ares, câinele special antrenat ca să prindă chiar si cei mai temuți infractori, a fost șef de promoție la cursul „Căutare – Salvare în mediu natural”.

L-am primit pe Ares la două săptămâni de când am început munca. Putem spune că am debutat împreună în Poliție.Este colegul perfect, iar după ce va ieși la pensie, va face parte din familia mea.” a declarat Mădălina

Postarea Ministerului Afacerilor Interne

„Mădălina și Ares fac echipă de peste doi ani la Centrul Chinologic Sibiu. Anul trecut, Ares a fost șeful de promoție la cursul chinologic de „Căutare-Salvare în mediu natural”, iar de atunci participă la cele mai dificile cazuri de dispariții sau persoane urmărite.

În urmă cu două zile, alături de polițiști, jandarmi și pompieri din județul Vâlcea, Mădălina și Ares au reușit să găsească un bărbat de 25 de ani care dispăruse de acasă. A fost trimis și un elicopter al MAI pentru a sprijini acțiunea.

Tânărul era cunoscut cu afecțiuni medicale, iar orice oră în plus îi putea pune viața în pericol.

Bărbatul a fost identificat într-o zonă împădurită din comuna Oteșani. Acesta era conștient, slăbit și a avut nevoie de îngrijiri medicale.

În cursul acestui an, Mădălina și Ares au participat în toată țara la astfel de misiuni, precum și în cazul unor persoane care au evadat sau erau urmărite general, iar rezultatele au fost pe măsură.

Deși sunt la început, putem spune că fac o echipă formidabilă.
Mult succes în carieră!” se arată în postatea Ministerului Afacerilor și Internelor

Sprijin financiar de aproape 4 milioane de lei pentru Aeroportul Internațional Sibiu

0
IMG

Guvernul României a aprobat în ședința de ieri, 19 august, schema de ajutor de stat pentru sprijinirea aeroporturilor regionale. De această măsură va beneficia și Aeroportul Internațional Sibiu, și va compensa pagubele provocate de criza COVID-19.

O veste foarte bună pentru Aeroportul Internațional Sibiu care a fost afectat în această perioadă, ca și celelalte aeroporturi, de criza provocată de pandemie. Această măsura arată încă o dată că Guvernul PNL este receptiv la solicitările din județul Sibiu, si mai ales că acționează cu promptitudine pentru a le rezolva”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu.

Valoarea alocată Aeroportului Internațional Sibiu va fi de aproape 4 milioane de lei și acoperă pierderile economice pe care le-a înregistrat aeroportul în perioada 16.03-30.06.2020, când traficul aerian a scăzut cu 51,69% în luna martie, cu 94,46% în luna aprilie și cu 93,15% în luna mai.

De asemenea, în luna iulie, Consiliul Județean Sibiu a aprobat un sprijin financiar în valoare de 1,79 milioane de lei pentru susținerea cheltuielilor non-economice cum ar fi: plata salariilor, servicii de pază, servicii de mentenanță echipamente de securitate, cotizația către Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

Târgul Olarilor revine în Piața Mare a Sibiului

0
re   e

Cel mai longeviv eveniment al Sibiului cultural, Târgul Olarilor, marchează cea de-a 54 ediţie în acest an. Astfel, în zilele de 5 şi 6 septembrie 2020, meşteri olari din toată țara aduc, spre vânzare, produse decorative sau utilitare. Localnici şi turişti sunt poftiţi în centrul Sibiului să admire şi să achiziționeze obiecte ceramice, să observe demonstrații la roata olarului și să deprindă arta olăritului, în cadrul unor ateliere practice oferite de ceramiști.

Meşteri olari din cele mai importante centre de olărit din ţară sunt aşteptaţi în Piața Mare din Sibiu, în weekendul 5-6 septembrie 2020, la „Târgul Olarilor”. Manifestarea este organizată de Consiliul Județean Sibiu, Centrul Județean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale „Cindrelul-Junii” Sibiu şi Complexul Naţional Muzeal ASTRA, fiind o acţiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu

Ediția cu numărul 54 a evenimentului include expoziţie cu vânzare, demonstrații la roata olarului şi ateliere de modelaj şi pictură ceramică.

Pentru siguranța olarilor și a vizitatorilor, perimetrul de desfășurare a Târgului este delimitat cu garduri de protecție, iar mesele olarilor vor fi amplasate la distanța prevăzută de lege. Pentru a evita aglomerația, accesul publicului se va face pe intrări marcate, iar vizitarea va urma un circuit prestabilit de organizatori.

La punctul de Intrare, olarilor și vizitatorilor li se va măsura temperatura cu termometre non-contact și nu se va permite accesul persoanelor simptomatice care prezintă tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală modificată, sau accesul celor care au temperatura mai mare de 37,3°C.

Prin participare, olarii și vizitatorii își asumă responsabilitatea că vor urma îndrumările organizatorilor. Purtarea măștii este obligatorie. Distanțarea socială este obligatorie. Dezinfectarea mâinilor în spațiile special amenajate este obligatorie.

CJCPCT „Cindrelul-Junii” Sibiu va respecta Avizul eliberat de Comisia de Avizare a Cererilor de organizare a Adunărilor Publice din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu.

Programul evenimentului: Târgul Olarilor se desfăşoară în zilele de 5 şi 6 septembrie 2020, în Piaţa Mare din Sibiu.

Evenimentele sunt finanţate de Consiliul Judeţean Sibiu.

„Acţiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu”

Inconștiență maximă: un șofer fără permis a condus o mașină avariată și fără RCA

0
politia romana

La data de 19 august, în jurul orei 1730, polițiștii Secției nr. 1 Poliție Urbană Sibiu au observat în  trafic un autovehicul care în partea din spate prezenta avarii. 

Echipajul de poliție a solicitat sprijinul poliţiştilor aflaţi în dispozitivul de ordine şi siguranţă publică, în același timp procedând la urmărirea în trafic a mașinii. În sprijin au venit un echipaj al Poliției Locale, I.J.J. și încă o patrulă de poliție din cadrul Secției nr. 1 Poliție Urbană Sibiu. 

Pe strada Țiglari din municipiul Sibiu s-a reușit oprirea în trafic a autovehiculului, polițiștii constatând că la volanul acesteia se află un bărbat, în vârstă de 45 de ani, care nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicul. Cu privire la mașină, s-a constatat că nu are încheiată poliță de  asigurare RCA valabilă, motiv pentru care s-a aplicat și o sancțiune contravențională în valoare de 2.000 lei.

În continuare sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul de către o persoană care nu posedă permis de conducere (art. 335 alin. 1 din Codul penal).

Un șofer TURSIB a rămas fără permis chiar în sediul rutier al Poliției Sibiu. Era băut!

0
de soferi testati cu aparatul etilotest fd

ACTUALIZARE: Conform unor surse neoficiale, șoferul conducea un autobuz al companiei sibiene TURSIB. Acesta a parcat chiar în fața sediului iar când polițiștii rutieri l-au luat la întrebări, bărbatul le-a spus că se află în timpul serviciului și că de la intrarea în tură nu a transportat nici un călător.

La data de 19 august, în jurul orei 1400, un sibian a fost invitat de către polițiștii Biroului Rutier Sibiu, la sediul instituției, în vederea clarificării unor aspecte reclamate într-o petiție. Bărbatul, în vârstă de 41 de ani, s-a prezentat conform solicitării în jurul orei 1651, și, întrucât avea un mers greoi și emana miros de alcool, polițiștii rutieri l-au testat cu aparatul etilotest, rezultatul testării fiind 1,07 mg/l alcool pur in aer expirat.

Bărbatul s-a deplasat la sediul Poliției cu autovehiculul. 

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică ce depășește limita legală (art. 336 alin. 1 cod penal). 

Partidul Verde Sibiu: Christian Herman Hirsch pentru funcția de primar al Municipiului Sibiu (CP)

0
IMG



Christian Herman Hirsch, candidat pentru funcția de primar al orașului, a anunțat printr-un comunicat de presă trimis pe adresa redacție că a intrat oficial în cursa pentru fotoliul de primar al Municipiului Sibiu.

Candidatura mea pentru Primăria Municipiului Sibiu a fost validată ieri, 18 august 2020, împreună cu o listă de 15 candidați pentru Consiliul Local Sibiu din partea Partidului Verde, de către Biroul Electoral al Municipiului Sibiu.


Vreau să mulțumesc cetățenilor Sibiului pentru semnături, pentru sprijinul și încrederea acordate și, totodată, vă asigur că obiectivele mele și ale Partidului Verde sunt orientate spre realizarea unei administrații performante în folosul cetățenilor. În această perioadă grea din punct de vedere economic, trebuie să regândim prioritățile administraței locale. Nu mai putem vorbi de bunăstarea orașului dacă aceasta nu se reflectă într-o calitate ridicată a vieții. Partidul Verde are soluții și voința pentru realizarea acestor obiective!
Vă mulțumesc!”, a scris Christian Herman Hirsch, candidat pentru Primăria Municipiului Sibiu

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit sub formă de publicitate. Sibiu Independent nu îşi asumă punctul de vedere prezentat de client.

Femeie reținută de polițiști după ce a furat o bicicletă din Avrig

0
catuse ieri

La data de 19 august, o femeie din Avrig a sesizat Poliția Orașului Avrig cu privire la faptul că, în cursul nopții, autori necunoscuți i-au sustras o bicicletă.

În urma activităților desfășurate cu operativitate de către poliţiştii aflaţi în dispozitivul de ordine şi siguranţă publică, în Gara CFR din Avrig a fost observată o femeie care avea asupra sa o bicicletă similară celei reclamate ca furată.

Femeia, în vârstă de 27 de ani, domiciliată în Avrig, a recunoscut că, în seara zilei de 18.08.2020, în jurul orei 2200, a observat bicicleta persoanei vătămate, sprijinită de peretele casei și a profitat de faptul că nu era nimeni pe stradă, iar curtea fiind neîmprejmuită a sustras-o, cu intenția de a o vinde în municipiul Sibiu, motiv pentru care se și afla în Gara CFR. 

În cauză, s-a emisă ordonanță de reținere pentru 24 de ore, femeia fiind reținută în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă, urmând a fi prezentată astăzi Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu cu propunere de luare a unei măsuri legale. 

Cercetările sunt efectuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt calificat. 

Candidaturile PRO România Sibiu validate de Biroul Electoral Județean și de Circumscripție (CP)

0
IMG  WA e

Partidul PRO România Sibiu a anunțat printr-un comunicat de presă trimis către mass media sibiană, validarea oficială a candidaturilor depuse la Biroul Electoral Județean și de Circumscripție. Petru Florea candidează pentru președenția Consiliului Județean Sibiu, iar Alexandru Tomașevschi intră în cursa pentru funcția de Primar al Municipiului.

Prin hotărârea nr.17, Biroul Electoral Județean a validat luni, 17.08.2020, candidatura domnului Petru Florea, propus de PRO România pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Sibiu.

Biroul Electoral de Circumscripție Sibiu a validat de asemenea candidatura domnului Alexandru Tomașevschi la funcția de Primar al Municipiului Sibiu prin emiterea Hotărârii BEC Sibiu nr. 19/18.08.2020 .

De asemenea, prin Hotărârea nr. 16/17.08.2020 au fost admise toate cele 33 de candidaturi pentru funcția de consilieri județeni PRO Romania in cadrul Consiliului Județean Sibiu, iar prin hotărârea nr. 20/18.08.2020 au fost validate toate cele 24 de candidaturi PRO România pentru Consiliul Local Sibiu.

Astfel, lista la CJ este deschisă de Petru Florea – președintele PRO România Sibiu, cel care candidează și pentru președinția acestei instituții. El este urmat de Tiberiu Șerbăneci prim-vicepreședintele Organizației Municipale PRO România Sibiu, inginer IT si tânăr antreprenor de mare valoare, recunoscut in domeniul sau de expertiza, Francisc Török pe care îl cunoaștem ca inspector șef al Inspectoratului Teritorial de munca si care a fost aplaudat la scena deschisă in Colegiul Prefectural  cu ocazia pensionării, Sorin Marcoviciu evaluator ANEVAR.

Lista continuă cu oameni unul si unul, personalități puternice si dinamice care au ales sa se implice pentru a contribui cu valoarea lor la viața comunității: Silivestru Horia, Ruget-Munteanu Simona, Tobescu Ștefan, Fleșer Nicolae, Vasiu Silvana, Marpozan-Verzescu Mădălina.

Avem oameni valoroși care au demonstrat că excelează în domeniul activității lor profesionale și prin candidaturile noastre avem onoarea să le cerem sibienilor sa aibă încredere in noi. Dorim sa le demonstram ca suntem o alternativă modernă de centru stânga în județul Sibiu. Suntem încrezători, entuziaști si dornici să contribuim pentru un viitor bun si durabil pentru toți locuitorii județului Sibiu’’ a spus Petru Florea, candidatul PRO România la Consiliul Județean Sibiu.

La municipiu, pentru Consiliul Local, lista este deschisa de Alexandru Tomașevschi, jurist cu o vastă experiență în domeniul economic și în management – președintele organizației municipale PRO România Sibiu – cel care candidează și pentru funcția de primar al municipiului. Este urmat de Mircea Tiriboi, energicul secretar general al organizației, jurist competent și dedicat profesiei, care activează în cadrul unei companii importante cu capital străin, de Tamara Pușcaș – asistent medical în cadrul Spitalului Clinic Județean Sibiu, aflată în primele rânduri în lupta anti-Covid și de Silviu Marpozan, un tânăr inginer-informatician de excepție, care activează de asemenea în cadrul unei companii performante.

Municipiul se mândrește o listă completa de candidați, aleși în mod democratic. Reflectă străduința de a acoperi întreg electoratul sibian, propunând ca alternativă oameni din categorii socio-profesionale cât mai diversificate. Se regăsesc în lista juriști, ingineri și cadre medicale, care în această perioadă dificilă au un rol atât de important pentru noi și pentru sănătatea noastră. Peste 30% dintre candidați sunt femei. De asemenea, vârstele candidaților diferă, aproape 40% fiind tineri, pentru ca s-a încercat îmbinarea experienței maturității cu dinamismul și entuziasmul celor tineri.

Mă simt onorat să mă aflu în fruntea echipei de la municipiu. Venim să oferim soluții reale la problemele reale ale sibienilor, în această etapă de viață în care trebuie să ne reinventăm modul de a trăi. Un Sibiu metropolitan, siguranța zilei de mâine prin locuri de muncă stabile, calitate în serviciile de sănătate și în educație, acestea sunt obiectivele mele pentru Sibiu, orașul în care se spune „mulțumesc”. Spun la rândul meu mulțumesc tuturor sibienilor care se vor prezenta la vot, indiferent de alesul pe care vor pune ștampila. Sper să se informeze și să aleagă bine, pentru ca alegerea de acum se va reflecta în calitatea vieții din următorii ani” a declarat Alexandru Tomașevschi, candidatul PRO România la funcția de primar al Municipiului Sibiu

[meta_gallery_slider id=”51834″]

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit sub formă de publicitate. Sibiu Independent nu îşi asumă punctul de vedere prezentat de client.

Un italian pentru comuna Porumbacu

0
o e

Echipa USRPLUS a intrat oficial în cursa pentru aducerea administrației porumbăcene în secolul 21. Au depus dosarele de candidatură la Biroul Electoral de Circumscripție, cu sediul în cadrul clădirii Primăriei Porumbacu de Jos.

Echipa propusă pentru o nouă administraţie la Porumbacu de jos:

Magliano Lino – din Porumbacu de Sus – pentru Primar și Consilier Local
Gross Nicolae-Ioan – din Porumbacu de Sus – Consilier Local
Nora Scarlet Ritter – din Colun – Consilier Local
Folescu Constantin – din Porumbacu de Jos – Consilier Local
Căpățînă Alexandra – din Porumbacu de Sus – Consilier Local
Jansen Agnes – din Sărata – Consilier Local
Teaca Mircea – din Sărata – Consilier Local
Marcu Cătălin – din Scoreiu – Consilier Local
Boriga Ovidiu – din Porumbacu de Sus – Consilier Local
Glăjariu Claudiu – din Porumbacu de Jos – Consilier Local

Echipa USR-Plus a demarat o serie de acţiuni de luni bune în comună pe care le prezintă succint:

„Fapte, nu doar vorbe
Campania electorală este un bun moment al bilanțurilor, și de aceea o să vă prezint pe scurt ce a realizat echipa USRPLUS în mai puțin de un an, de când s-a înființat în comuna Porumbacu. Spun pe scurt, pentru că toate acțiunile noastre au fost publice, și puteți găsi detalii în postările de pe pagina noastră, ”Dezvoltăm comuna Porumbacu” .


Toate acțiunile descrise mai jos au fost realizate în proporție de 100% cu efortul și finanțarea proprie – adică am plătit cu banii noștri sau donați de voluntari, am investit zeci de ore de muncă, am parcurs sute de kilometri cu mașinile noastre sau cu ATV-ul cu remorca. Partea frumoasă a fost că la o parte din acțiuni am avut și replici din partea administrației porumbăcene, care ne-a copiat imediat la unele acțiuni, recunoscând astfel, indirect, valoarea inițiativelor noastre.
Să le luăm la rând:
1. 07 Martie 2020 – acțiunea de igienizare a râului din Sărata
2. 14 Martie 2020 – acțiunea de igienizare a râului din Scoreiu. Am planificat și igienizare în Colun, dar am fost nevoiți să o anulăm datorită intrării în starea de urgență


3. Intervalul 13-27 Aprilie 2020 (în perioada stării de urgență) – am avut mai multe transporturi de alimente în Sărata, Colun, Scoreiu, Porumbacu de Jos pentru familii și persoane aflate în dificultate. Am dus alimente în valoare totală de peste 3000 lei, bani donați de voluntari și de membri USRPLUS Porumbacu.


4. 19 iunie 2020 – o uliță inundată timp de 4 zile, din Sărata, este ”rezolvată” rapid de Lino Magliano: cu propriul excavator desfundă șanțul care nu permitea scurgerea apei. Asta după mai multe plângeri ale locuitorilor din zonă către primărie, care pur și simplu i-a ignorat.
5. Campania ”Fiecare copil la școala online”, organizată de colegul nostru Mircea Teacă, începând din luna mai 2020, a avut ca rezultat, până acum, donarea a 24 Laptopuri si 14 computere către 65 copii din comuna Porumbacu de Jos. Programul continuă și acum, prin implicarea voluntarilor, care vor face lecții cu copiii, pentru a recupera perioada pierdută în intervalul martie-iunie 2020.


6. Inițiativa „O comună mai curată” – pornită în 14 Iulie 2020, este în derulare, suntem la faza strângerii de semnături. Aici e vorba de inițierea unei Hotărări de Consiliu care să prevadă înființarea pentru fiecare sat din comună a unor platforme special destinate depozitării molozului, accesibile în mod gratuit de către locuitorii comunei.


Acestea sunt acțiunile noastre mai vizibile de până acum. Dar nu e doar atât – prin prezența noastră la ședințele de consiliu și presiunea permanentă pusă pe administrația locală, s-au mai întâmplat și alte lucruri, cum ar fi:
– Pentru prima oară în istoria modernă a Porumbacului am avut o dezbatere a bugetului primăriei, în care primarul a trebuit să explice public cum are de gând să cheltuie banii comunei în acest an
– Am determinat primăria să rezolve mai rapid două probleme specifice blocului CUASC din Porumbacu de Jos – conectarea la canalizare și demararea procesului de vânzare a apartamentelor către chiriașii care își doresc acest lucru
Tot ce v-am prezentat mai sus a fost realizat de o echipă de oameni exclusiv prin forțe proprii, fără a beneficia de puterea de decizie sau resursele materiale pe care le au consilierii, primarul sau viceprimarul. Cu ajutorul vostru, vom putea continua aceste proiecte, și altele de amploare și mai mare, din momentul în care vom ajunge membri ai cosiliului local, respectiv Lino Magliano primar.
Vă mulțumim tuturor!”

Candidatul Partidului Verde, Iulian Topliceanu înscris în cursa pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Sibiu (CP)

0
IMG

Reprezentanții Partidului Verde au transmis către Sibiu Independent un comunicat de presă cu privire la Iulian Topliceanu, candidatul Partidului Verde pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Sibiu și lista de consilieri pentru Consiliul Județean Sibiu, care au fost validate ieri, 18 august 2020, de către Biroul Electoral Județean.

Vreau să mulțumesc tuturor concetățenilor pentru semnături și pentru sprijin, colegilor pentru efortul de a îndeplini acest prim pas al procesului electoral. Împreuna cu cetatenii judetului Sibiu trebuie să regăsim, să regândim și să punem în valoare identitatea comunităților și a zonelor specifice județului Sibiu. Este unul dintre cele mai importante proiecte pe care vreau să-l finalizez în anii de mandat, să dau șansa tuturor comunităților să creeze microeconomii circulare sustenabile ca răspuns la actuala criză socio-economică pe termen scurt și mediu și pentru o dezvolatare durabilă. Viitorul trebuie să fie Verde!” a transmis Iulian Topliceanu, candidatul Partidului Verde pentru funcția de președinte al Consiliului Județean

NOTA REDACŢIEI: Acesta este un comunicat de presă plătit sub formă de publicitate. Sibiu Independent nu îşi asumă punctul de vedere prezentat de client.

FOTO: Un șofer sibian și-a făcut mașina zob în comuna Râureni

0
IMG

Un șofer sibian nu a adaptat viteza la condițiile de drum și a pierdut controlul volanului pe o stradă principală din comuna Râureni, județul Vâlcea.

În urma impactului o casetă de branșament gaze a fost distrusă, existând riscul unei explozii.

Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

De vorbă cu Astrid Fodor, primarul Municipiului Sibiu: proiecte, realizări, viziuni

1
Screen Shot    at

Reporterul Sibiu Independent a stat de vorbă cu Astrid Fodor, actualul primar al Municipiului Sibiu despre înscrierea candidaturii pentru cel de al doilea mandat în această funcție, anunțată oficial zilele trecute (vezi aici).

R: Vă apropiaţi de finalul primului mandat complet în calitatea de primar al municipiului Sibiu. Totuşi aţi mai avut înainte un semi-mandat generat de plecarea la Cotroceni a preşedintelui Iohannis. Cât de greu a fost să urmaţi ca primar după domnul Iohannis?

Astrid Fodor: Perioada de interimat nu a fost deloc ușoară. Pe de o parte pentru că e una să fii viceprimar și să ai în subordine o serie de Direcții sau Servicii Publice pe care le coordonezi, și alta să ocupi funcția de primar și să gestionezi întreaga activitate a Primăriei și a serviciilor publice. Pe de altă parte, a fost o perioadă grea pentru că interimatul nu îți conferă legitimitatea pe care ți-o dă funcția de primar ales. Din această cauză am întâlnit rezistență și o atitudine uneori chiar deplasată din partea unor conducători de instituții publice cu care trebuia să colaborez. Din fericire au fost foarte puțini.

În schimb susținerea echipei din Primărie și din serviciile publice a fost foarte importantă în perioada de interimat și pentru asta le mulțumesc tuturor încă o dată. Împreună cu ei am reușit să depășesc această etapă, care s-a prelungit mult prea mult din cauză că Guvernul nu a organizat alegeri anticipate. La fel de important a fost și sprijinul colegilor din FDGR în Consiliul Local care au înțeles și au susținut toate proiectele pe care le-am propus pentru Sibiu și pentru sibieni.

Prin urmare, a fost un efort continuu și a fost nevoie de multă flexibilitate și perseverență. Dar am muncit împreună cu colegii cu plăcere și cu satisfacție pentru fiecare proiect realizat. Apoi în iunie 2016 am primit votul sibienilor ca primar ales și am putut continua ceea ce am început.

R: Care sunt principalele trei realizări cu care vă mândriţi în acest mandat?

Astrid Fodor: Reabilitarea infrastructurii, atât cea din zonele de blocuri cât și modernizarea străzilor de pământ este fără îndoială o realizare de care sunt mulțumită pentru că nu poți dezvolta un oraș dacă nu ai condițiile de bază: o infrastructură funcțională și modernizată. Dacă vorbim de zonele vechi de blocuri, în acestea nu s-a mai intervenit în profunzime de la construcția lor, în anii ‘70. Asfaltul de pe alei era uzat, spațiile de parcare ineficient organizate, ba chiar ocupate cu garaje inestetice, iar zonele verzi erau în marea majoritate dezordonate, neîngrijite. Am împrospătat totul, de la carosabil, trotuare și parcări până la zone verzi, locuri de joacă și iluminatul public. Am reușit să finalizăm 10 zone de blocuri, alte patru fiind în lucru: Ștrandul, două zone din Hipodrom și spațiul din perimetrul străzilor Henri Coandă – Oțelarilor. Lucrările în alte două cartiere sunt în procedură de achiziție, deci practic pornite: Terezian și Veterani.

Dacă vorbim de străzile de pământ, am reușit să modernizăm aproape integral străzile de pământ, ceea ce a crescut mult calitatea vieții pentru locuitorii acestora. Și nu a fost vorba doar de turnarea de asfalt. Lucrările au inclus, în funcție de necesar, rețele de apă și canal, iluminatul public, tubulatura subterană pentru coborârea de pe stâlpi a cablurilor de telecomunicații, structură rutieră nouă, crearea trotuarelor și plantarea de arbori.

Legat de modernizarea infrastructurii este și domeniul mobilității. Și aici am avut proiecte importante, dar mai avem mult de lucru. Am început modernizarea transportului public și am înnoit mai mult de jumătate din parcul auto. În prezent este în curs achiziția a încă 40 de autobuze noi alimentate cu gaz, 9 autobuze electrice și 5 microbuze electrice pentru linia verde de transport din centru. De asemenea, am început crearea de piste sigure pentru biciclete. Coridorul Ștrand – parcul Sub Arini este în lucru, iar pe strada Podului lucrările sunt în curs. Amenajarea malurilor Cibinului cu piste și crearea a 40 de centre de închirieri de biciclete în tot orașul sunt inițiate, aflându-se în etapa achiziției. Prin urmare, am făcut pași importanți pentru mobilitatea alternativă în oraș.

Modernizarea și extinderea clădirilor unităților de învățământ a fost instrumentul cu care am sprijinit concret și consistent educația elevilor sibieni. Am construit o grădiniță nouă și am extins clădirile a patru unități de învățământ. Avem în curs proiecte pentru construcția a două creșe, construcția noului Liceu de Artă și extinderea școlii Nicolae Iorga prin construcția unui corp nou și o sală de sport. La aceastea se adaugă lucrările de modernizarea a patru unități de învățământ, aflate și acestea în curs, aproape de finalizare. În plus, în acești ultimi ani am finanțat diverse lucrări de investiții și reparații. În total, investițiile din bugetul local însumate cu fondurile europene obținute pentru educație, împreună cu dotările necesare grădinițelor, școlilor și liceelor, depășesc 130 de milioane de lei în ultimii ani.

Modernizarea Spitalului de Pediatrie a fost și este prioritară. Este adevărat că avem orizontul noului Spital Județean care va îngloba și spitalul pentru copii, dar până se va construi acesta, au fost și sunt necesare investiții în secțiile existente ale Spitalului de Pediatrie.Printre cele mai importante proiecte au fost extinderea secției de Boli Infecțioase de pe strada Transilvaniei și finalizarea Centrului de Cercetare în Boli Neurologice la Copii. Am inițiat două proiecte pentru extinderea și modernizarea unității de primiri urgențe și pentru modernizarea și dotarea Ambulatoriului Spitalului. Ambele sunt în procedură de achiziție și se vor realiza în următorul an. Spitalul a avut nevoie de un sprijin suplimentar în această criză sanitară care încă nu s-a încheiat. Primăria a alocat fonduri importante pentru linia de testare COVID care acum funcționează la capacitate maximă, precum și pentru dezinfectanți și echipamente de protecție pentru personalul medical. Am făcut din aceasta o prioritate și mă bucur că activitatea Spitalului se desfășoară în condiții bune, chiar și în contextul dificil.

R: În ultima vreme au fost vii polemici pe internet referitor la „distrugeri a zonelor verzi”. Care este realitatea? Şi de ce la celelalte modernizări de cartiere nu aţi avut asemenea reacţii?

Astrid Fodor: Aveți dreptate, nu am avut luări de poziție atât de vocale la celelalte proiecte de modernizare a cartierelor, cu o singură excepție: în anul 2016, tot înaintea alegerilor locale.

Dar cetățenii sunt în dreptul lor să solicite explicații. Am citit despre sesizările și îngrijorarea locuitorilor din Ștrand și am ieșit în teren, atât eu, cât și colegii care conduc sectorul tehnic, împreună cu constructorul, cu planurile detaliate și răbdare să ascultăm păsul lor. Am discutat direct cu oamenii care locuiesc acolo, oameni inimoși, receptivi și realiști. În momentul în care anunțăm public o investiție nu intrăm în detalii atât de tehnice, iar locuitorii voiau să știe fiecare unde se face parcare și unde zonă verde lângă blocul lor. Am adoptat comunicarea directă și tot așa vom continua. Nu distrugem zonele verzi, le reamenajăm, le împrospătăm și menținem echilibrul între carosabil, spații de parcare și zone verzi pentru că am avut solicitări pentru fiecare dintre aceste trei tipuri de amenajări. Doar ca să lămuresc: spre exemplu, în Hipodrom I și III, proiectele includ plantarea a aproape 700 de arbori, iar în Ștrand 200 de arbori, pe lângă zone verzi pe care le vom amenaja.

Doresc sa precizez ceva: am fost și rămânem deschiși la dialogul cu cetățenii, am răspuns întrebărilor adresate de aceștia după ce am anunțat public proiectul, sunt deschisă la modificări ale proiectelor aprobate, atâta timp cât sugestiile sunt posibile tehnic și mențin obiectivul de a răspunde interesului public general. Cred că dialogul este mereu o modalitate de a îmbunătăți orice proiect și de aceea am și implicat comunitatea în proiectele importante, cum a fost Strategia de Dezvoltare până în 2023, Planul de Mobilitate Urbană, amenajarea Lacului lui Binder sau acum, Centrul pentru Conferințe și Spectacole. Să nu uităm, urmează actualizarea Strategiei de Dezvoltare a Sibiului și a Planului de Mobilitate, precum și actualizarea Planului Urbanistic General, iar toate acestea necesită dezbateri publice ample, la care mă aștept ca cetățenii să se implice activ.

R: Aţi fost criticată în ultima vreme pe internet că nu sunteţi văzută pe şantiere cum apărea inopinat domnul Iohannis, înainte. Care este strategia dvs de management a Primăriei Sibiu?

Astrid Fodor: Greșit. Merg pe șantiere foarte des, mai ales la orele dimineții, înainte de a mă îndrepta la birou. Eu nu mă duc pe șantier pentru a bifa o vizită sau pentru a fi văzută, ci pentru a vedea eu la fața locului cum merg lucrările. Bineînțeles că în multe situații plecăm în echipa, la ore mai târzii, dar și atunci mergem să clarificăm aspecte la fața locului, nu pentru a fi văzuți. În plus, am o ședință săptămânală cu toți constructorii care au contracte de lucrări cu Primăria la care participă și furnizorii de utilități din Sibiu, în care primesc informații detaliate despre stadiul lucrărilor și discutăm problemele care apar în teren pentru a găsi soluții.

Pe de altă parte supravegherea șantierelor este atributul Direcției Tehnice, o direcție importantă din Primărie și dotată cu personal de specialitate. Inspectorii noștri se deplasează zilnic în teren, monitorizează stadiul lucrărilor și problemele apărute. La acestea se adaugă rapoartele întocmite de diriginții de șantier, specialiști autorizați pe care legislația ne obligă să îi contractăm pentru fiecare lucrare de investiții. Deci, cu siguranță sunt foarte bine informată despre stadiul șantierelor așa că, chiar dacă nu apuc într-o săptămână să merg în teren știu exact cum decurg lucrările.

R: Aţi anunţat candidatura la un nou mandat de primar. Care sunt principalele proiecte pentru viitoarea administraţie a Sibiului?

Astrid Fodor: Am pus accentul pe mobilitate, pe continuarea modernizării transportului public și pe crearea infrastructurii pentru biciclete. La același capitol propunem mai multe proiecte prin care creăm noi conexiuni rutiere pentru decongestionarea arterelor aglomerate.

Îmi doresc să continui reabilitarea cartierelor și să văd parcările multietajate finalizate, proiectele fiind inițiate deja.

Vreau să continui extinderea clădirilor școlilor. Propunem sibienilor construcția a 9 creșe noi, ceea ce înseamnă peste 700 de locuri suplimentare. De asemenea, patru noi grădinițe vor crea încă 600 de locuri pentru preșcolari.

Ne-am propus să creștem Sibiul Verde și aici avem proiectul noului parc din Tilișca, modernizarea parcului Sub Arini, crearea de zone verzi și de odihnă în cartiere. Chiar și simpla întreținere a zonelor verzi este o activitate continuă în care depunem un efort considerabil.

Îmi doresc ca Sibiul timpului nostru liber să aibă o ofertă și mai bogată. Aici amintesc doar modernizarea Stadionului, finalizarea amenajării Lacului lui Binder și redeschiderea Băii Populare – acestea sunt proiecte deja pornite. Ca proiecte noi – crearea traseelor cicloturistice și a roller coaster-ului de tip montan în Dealul Gușteriței și amenajările pentru cultură și agrement în Pădurea Dumbrava.

Prin urmare mai sunt multe de făcut în Sibiu și îmi doresc ca sibienii să îmi dea ocazia să realizez aceste proiecte în calitate de primar.

R: Cum credeţi că se poate realiza zona metropolitană Sibiu realistic?

Astrid Fodor: Legislația din momentul actual nu este favorabilă acestor zone metropolitane, ba chiar este contradictorie în anumite aspecte. Mai mult, în baza actualei legislații deficitare proiectele și procedurile se pot bloca foarte ușor, depinzând de votul și obiectivele – de multe ori subiective- fiecărui membru ale Zonei Metropolitane.

Recunosc însă importanța eforturilor unite pentru a găsi soluții împreună pentru întreaga regiune. Am identificat o variantă de a asigura mobilitatea și conectivitatea cu zonele periurbane ale Sibiului: pentru astfel de proiecte legislația permite încheierea de parteneriate cu localitățile învecinate, inclusiv pentru obținerea de fonduri europene. În acest context am și demarat o serie de proiecte. Spre exemplu, pe următorul cadru financiar european, 2021-2027, vom depune un proiect prin care dorim să creăm un coridor de mobilitate pe Calea Șurii Mici. Pe această arteră se va construi noul Spital Județean și există în prezent cartiere rezidențiale noi unde locuiesc mii de sibieni. Mai mult, Calea Șurii Mici face legătura între Sibiu, Șura Mică și Ocna Sibiului. Concret, vom amenaja această arteră cu piste pentru biciclete și bandă dedicată pentru transportul public.

Trenul urban va fi un element cheie pentru legătura dintre Sibiu și Șelimbăr. Traseul configurat asigură legătura dintre Șelimbăr și Zona Industrială Vest. Lucrăm la acest proiect din 2019 și suntem destul de avansați așa că îl vom avea pregătit pentru depunerea în vederea obținerii finanțări din fonduri europene pe viitorul cadru financiar. Chiar vineri am semnat contractul de consultanță pentru acest proiect și continuăm demersurile pentru reglementarea utilizării infrastructurii feroviare.

În același sens al unei mai bune conexiuni cu zonele periurbane ale Sibiului, putem încheia contracte de parteneriat cu localitățile vecine, prelungind traseele de transport public.

Prin urmare, creăm legături și îmbunătățim mobilitatea chiar și fără această zonă metropolitană. Dar nu o exclud total. Atunci când vom avea o legislație potrivită, oportunitatea creării unei astfel de structuri se poate reanaliza.

R: Dacă FDGR nu va obţine o majoritate simplă în Consiliul Local Sibiu şi dvs veţi fi realeasă primar, cu ce partide veţi face alianţă pentru a asigura o majoritate?

Astrid Fodor: Eu sper ca FDGR va obține majoritatea in CL. Dacă sibienii își doresc ca proiectele propuse de noi să poată fi implementate fără obstacole de natură politică sau de afirmare, trebuie sa voteze FDGR-ul. Avem destule exemple în țară unde proiecte bune sunt blocate din cauza unor jocuri politice. Sau sa ne aducem aminte ce s-a intamplat în mandatul 2000-2004 al domnului Iohannis.

Țin însă sa precizez ca am fost și în acest mandat și sunt deschisă și pentru următorul mandat, în cazul în care primesc votul sibienilor, să colaborez cu toți consilierii locali care pun umărul la proiectele Sibiului, indiferent de culoarea politică. În administrație, politica nu își are locul. Primează orașul și comunitatea.

R: Ce şanse are domnul Gabriel Tischer să preia conducerea Consiliului Judeţean Sibiu pentru a reveni la un tandem FDGR Primăria Sibiu – Consiliul Judeţean ca în perioada Iohannis – Bottesch?

Astrid Fodor: Eu am încredere în dl Tischer și sper să primească votul cetățenilor din județ. Cred că are șanse bune pentru că îi cunosc platforma și consider că vine cu strategie coerentă și realistă, fără populisme. Mi-ar plăcea să colaborez cu un coleg din Forum în calitate de președinte al CJ. Să ne aducem aminte că cel mai mare proiect din regiunea noastră, Aeroportul Internațional Sibiu, s-a realizat când la conducerea Primăriei era domnul Iohannis, iar la conducerea Consiliului Județean era domnul Bottesch, cei doi având un singur interes: dezvoltarea strategică a Municipiului și a Județului pentru bunăstarea tuturor cetățenilor.