spot_img
11.3 C
Sibiu
luni, 29 aprilie, 2024
spot_img

EDITORIAL: Aeroportul Sibiu devine Aeroport

Știri din Județ

Publicitate

Anul trecut prin vară, scriam un editorial în care criticam aspectul jalnic al Aeroportului Internațional Sibiu. Terminalul ridicat cu bani grei pe vremea tandemului Iohannis-Bottesch nu era decât o șură mare de metal unde te coceai fără aer vara, iar serviciile minimale erau aproape absente. Un fel de hambar de la țară pentru un aerodrom de prin Africa, zonă pe placul fostului primar actual președinte. Critica este bună, doar dacă are și efecte. Consiliul Județean Sibiu a contractat un mare proiect pe fonduri europene pentru modernizarea și extinderea Aeroportului.


După birocrația tipic românească la care se adaugă și cea de la Uniunea Europeană, lucrările au demarat efectiv în martie anul acesta. Și ce să vezi? Suntem în final de noiembrie și ambele extensii de terminal (est și vest), plus modernizarea zonei centrale se apropie de final. Trebuie să recunosc, că din toate video-urile prezentate lunar de Consiliul Județean Sibiu pentru transparența derulării lucrărilor reiese că s-a lucrat bine și foarte rapid. Deja sunt și echipamentele și dotările conexe instalate. Se lucrează de zor și pe exterior, zona de extindere parcare.

Deci, în sfârșit, Sibiul va avea Aeroport. Cu dotările necesare pasagerilor. Și, sper, cu servicii diversificate, fără monopolul unor firme din București. Că se practică pe la noi, chestiunea aceasta. Dar ce facem cu el? Numărul curselor comerciale a scăzut, iar Aeroportul din Brașov ne este prezentat ca un mare rival.

Acum nu știu dacă ați fost la Brașov, la aeroport, sau dacă ați citit ultimele noutăți de acolo, dar este un mare fâs! Aeroportul din Brașov este la nivelul celui din Sibiu acum 15 ani. Ca dimensiune și capacitate. Iar la capitolul zboruri stă mult mai prost ca noi. Au rămas doar un un avion WizzAir și riscă să îl piardă și pe acesta. Noroc că mai au curse militare.

Dacă mai adăugăm că Aeroportul Brașov a rămas fără director și este haos și în Consiliul de Administrație, plus trecerea sa la 24 de ore (nonstop) de operare se va face abia din 2026, realizăm că nu este un competitor real. Cel mai dur competitor este, însă, Aeroportul din Cluj, unde pe autostradă ajungi de la Sibiu în maxim 2 ore.

Pe de altă parte, Sibiu a pierdut operatorul Ryan Air și o parte din cursele Wizz. Dar mai are Lufthansa și Austrian Airlines (deși aceștia sunt aceeași companie mamă). Zborurile de București executate de o firmă românească au dat chix. Cresc însă cele private și cele militare, mai ales de când cu Comandamentul NATO de la Sibiu.

Acum, dacă excludem toate escalele președintelui Iohannis la Sibiu cu avioane închiriate pentru a-și lua soția de la școală, avem multe alte curse private care vin la Sibiu. Este vorba de oameni de afaceri, nu politicieni pe final de mandat. Iar NATO va avea se pare acces distinct spre pista Aeroportului. Nu de alta, dar să nu mai treacă tot armamentul prin scanerele pentru civili.

Va urma și faza doi, de extindere parcare și servicii conexe. Mai adăugăm și achizițiile de echipamente de securitate, incendii etc. Dar ce ne facem cu mărirea numărului de destinații civile?

Consiliul Județean Sibiu va finaliza rapid și această investiție, dar este datoria conducerii Aeroportului Sibiu să îl facă sustenabil. Există o logică a pieței care spune că dacă pui taxe mici, atragi investitori (sau curse în cazul nostru) și crești volumul de pasageri. De fapt, câștigi pe termen lung din volum. Însă, dacă te încăpățânezi cu taxe mari, sperii companiile aeriene, iar numărul pasagerilor scade. Deci pierzi. Șansa la profit și sustenabilitate pentru Aeroportul Internațional Sibiu este să scadă drastic taxele și să atragă operatorii cu oferte bine gândite. Știu că negocierile cu operatorii sunt dure. Dar, interesul este să devenim competitivi ca aeroport.

Publicitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Știri

Victorie la șapte goluri pentru Măgura Cisnădie

EDITORIAL: Asfaltări electorale fără viziune

Cisnădia are o Policlinică nouă, modernă